View Full Version : Siemens c55+soittoäänet
eli onko kyseiseen puhelimeen mahdollista ladata koneelta esim. midejä kaapelin avulla?
Minäkin haluaisin tietää :)
Mikä estäisi?
Millähän ohjelmalla homma sitten onnistuis?
Eikö se ole se sama Data excange software, mitä käytän omassa ME:ssä?
Pitäisi olla sinä CD:llä jonka sait.
puhelimen mukana vaan ei tullut mitään levyä. no täytyy käydä etsimässä jostain ja kokeilla..
Jostakin käsittämättömästä syystä Siemens on tietääkseni blokannut ainakin C55:n kohdalla kaikenlaisien soittoäänien ja java-sovellusten siirron datakaapelin avulla, kuulemma joissakin Early Bird -malleissa tämäkin toiminto on onnistunut!
No mitäpä tuosta koska sillä saa haettua soittoäänen netti osoitteen perusteella.. on muuten hyvä konsti joltai sivulta katsoa se osoite ja sit hakea.. Tietäiskö kukaan muuten hyviä soittoäänisivuja joilla äänet ois mid muodossa?
Minä ainakin onnistuin soittoäänen lataamisessa suoraan osoitteen perusteella :/ Siemens C55 antaa vain ilmoituksen "verkkovirhe" yrittäessäni ladata osoitteesta http://ctm.daug.net/polytones/poly419.mid soittoääntä :/
Toimiiko muilla?
Mulla tuo tuntuu katkaisevan 1 minuutin jälkeen. Eli lataa ja lataa, ja sitten ilmoittaa "Download failed" (käytän enkunkielisiä valikoita, kun nuo suomennokset on niin kökköjä). Kokeilin kahta eri paikkaa, ja molemmilla kerroilla yhteyden pituus oli 1:00 minuutti.
Mulla tuo tuntuu katkaisevan 1 minuutin jälkeen. Eli lataa ja lataa, ja sitten ilmoittaa "Download failed" (käytän enkunkielisiä valikoita, kun nuo suomennokset on niin kökköjä). Kokeilin kahta eri paikkaa, ja molemmilla kerroilla yhteyden pituus oli 1:00 minuutti.
Voiskohan se olla niin että toi aikaviive tarttis olla suurempi jollei se ehdi lataamaan sitä kokonaan tossa ajassa eikä se "käytä" sitä yhteyttä mukamas latauksen aikana?
Aika villi arvaus ja täysin mutua mutta... :p
Tossapa soittoääniä ainakin vähäksi aikaa...
http://mite.no-ip.com/ware/seko2/c55/mid/
Soundmanageriin vaan midin urli ja homma toimii.
Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Vakiona ei ole mahdollista ladata ääniä & javaa kaapelilla, mutta netissä on näkynyt c55_FlexMem_Activator jolla ton eston saa kuulema purettua ainakin sarjakaapelilla...
Itse olen hakenut täältä: http://www.phunkypolyphonicringtones.com
Luuri ei vaan jostain syystä lataa jos midi on esim 21kt.. ilmeisesti jokin bugi..
Jostakin käsittämättömästä syystä Siemens on tietääkseni blokannut ainakin C55:n kohdalla kaikenlaisien soittoäänien ja java-sovellusten siirron datakaapelin avulla, kuulemma joissakin Early Bird -malleissa tämäkin toiminto on onnistunut!
Kyseessä lienee niin yksinkertainen syy kuin yhteistyökumppaneiden (=operaattoreiden) painostus. Halutaan mielummin myydä niitä logoja ja soittareita kuin antaa käyttäjien imuttaa ilmaiseksi.
Tai sitten halutaan tehdä pieni ero laivaston lippulaivojen hyväksi (S/ME45, S55).
Ensiksi mainittu syy lienee se suurin kuitenkin...vai oletteko huomanneet Nokian teinixeissä alkuperäistarvikkeina kaapeleita, joilla voisi ilmaiseksi laittaa lisämatskua puhelimeen? Aivan. Soittarit&logot ovat aika suurta bisnestä...
Mikähän mahtaa olla vikana kun meikäläisellä ei edelleenkään tuo lataus onnistu tuon c55:n kanssa. Nyt se asetukset kuntoon saatuani vaan on osoitteen kirjoittamisen jälkeen tilassa "odottaa" eikä mitään tapahdu :/
Annoin sen yrittää ladata (?) 36kb:n midiä ~3min ja sitten meni hermo ja laitoin poikki. Seuraavaksi 7kt:n midiä joku 2min yritti mutta ei...
Ei ihan koko ajan viitsi testailla kun tosta kumminkin maksua tulee...
Onko nyt niin ettei tuolla datapuhelulla noita voisi latailla vaan että olisi pakko ottaa se gerpsi palvelu? (16.8e/kk)
ValioPingviini
10.01.03, 22:56
Onko nyt niin ettei tuolla datapuhelulla noita voisi latailla vaan että olisi pakko ottaa se gerpsi palvelu? (16.8e/kk)
Niin onko
Yritin epätoivoisesti datapuheluilla saada soittoääniä ladatuksi, testasin soneran ja jippiin asetuksilla. Aina napsahti 'Virhe lataamisen aikana'.
Tilasin sitten soneralta grps palvelun ja kokeilin uudestaan ladata soittoääntä. Ta-daa, lataus lähti hetkessä käyntiin ja parin sekunnin päästä kuuntelin jo uutta soittoääntä. Amerikkalaiselta midi-sivustoltakin lataus lähti hetkessä käyntiin.
Yritin epätoivoisesti datapuheluilla saada soittoääniä ladatuksi, testasin soneran ja jippiin asetuksilla. Aina napsahti 'Virhe lataamisen aikana'.
Tilasin sitten soneralta grps palvelun ja kokeilin uudestaan ladata soittoääntä. Ta-daa, lataus lähti hetkessä käyntiin ja parin sekunnin päästä kuuntelin jo uutta soittoääntä. Amerikkalaiselta midi-sivustoltakin lataus lähti hetkessä käyntiin.
Elikkäs tuota...
Onkos sulla Wap-gerpsi vai pelkkä gerpsi?
Kun hintaerohan niillä on merkittävä...
Kyllä taitaa jäädä midit imemäti jollei wapilla toimi!
Elikkäs tuota...
Onkos sulla Wap-gerpsi vai pelkkä gerpsi?
Kun hintaerohan niillä on merkittävä...
Kyllä taitaa jäädä midit imemäti jollei wapilla toimi!
Tuota...tuota..mitäs eroa wap-gerpillä on ja pelkällä gerpsillä? Tilasin soneran grps-perusominaisuuden, jossa ei tule avausmaksua eikä kuukausimaksua. Siirrettyjen kilotavujen mukaan laskutetaan.
Toimii noitten midien lataus pelkällä gsm-datalla ilman gprs:ää. Ainakin itse latailin noita ääniä jippiin asetuksilla onnistuneesti telian, soneran ja dna:n liittymillä...
Toimii noitten midien lataus pelkällä gsm-datalla ilman gprs:ää. Ainakin itse latailin noita ääniä jippiin asetuksilla onnistuneesti telian, soneran ja dna:n liittymillä...
Näin sen piti olla, mutta en saanu mitenkään toimimaan gsm-datalla. Ihan mistä osotteesta vaan kun yritti ladata, niin se odotti sen 60sek ja läiskäsi virheilmotuksen ruutuun..
gerpsillä homma toimi ensi laakista, tiiä sitten mikä on..
mikäköhän mulla on vikana ku mulla ilmoittaa kun koittaa sound manageriin syöttää sitä URLia niin se sanoo että väärä CSD-profiili? ja liittymänä on DNA! onko joku löytänyt noi WAP-asetukset DNA liittymään???
mikäköhän mulla on vikana ku mulla ilmoittaa kun koittaa sound manageriin syöttää sitä URLia niin se sanoo että väärä CSD-profiili? ja liittymänä on DNA! onko joku löytänyt noi WAP-asetukset DNA liittymään???
Nämä on muistaakseni minulla
https://www.dnafinland.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/gsm/asetukset_wap_siemens_m50.shtml
Ja hyvin toimii...
puhelimen mukana vaan ei tullut mitään levyä. no täytyy käydä etsimässä jostain ja kokeilla..
joo, kyllä sama softa käy ja sen löytää ilmaiseksi my-siemens.com -sivuilta. löytyy mm. s45- tai me45-puhelimen omilta esittelysivuilta downloads-linkin takaa.
Sattuuko kukaan vieläkään tietämään, miksi onnistuneesti imuroidut soittarit eivät soi? Kun yrittää kuunnella, tulee virheilmoitus "Ei mahdollinen". Softa v10... Esim. Jippiiltä imuroidut kyllä toimivat.
Sattuuko kukaan vieläkään tietämään, miksi onnistuneesti imuroidut soittarit eivät soi? Kun yrittää kuunnella, tulee virheilmoitus "Ei mahdollinen". Softa v10... Esim. Jippiiltä imuroidut kyllä toimivat.
Itsekin olen huomannut, että kaikki MIDI-tiedostot ei vaan toimi. Osa ilmeisesti ei ole täysin standardin mukaisia ja eivät näin ollen toimi.
Hermo menee. Yritin Jurppiin sivulta ladata soittoääntä, ja eikös puhelua kestänyt yli minuutin, kun tuli ilmoitus, että "download failed". Tosi hauskaa maksaa tyhjästä.
Minuutti ei kuullosta ainakaan vielä pahalta, mutta missä hinnoissa nyt liikutaan?? Osaako joku kertoa esimerkiksi operaattorikohtaiset Wap -käytön hinnat? Olisi kiva saada samalla tietoa, mitä operaattoria kannattaa käyttää wappailuun.
Ne hinnastot ei ole ihan turhan takia siellä operaattoreiden www-sivuilla, niitä voi jopa lukea ja ymmärtääkin.
No nyt näkyy toimivan lähes kaikki muut midit paitsi itse tehdyt. Wavit toimii myös. Juju oli siinä, että heti imuroimisen jälkeen menin perustilaan, missä näytti olevan vielä datapuhelu päällä. Katkaisin datapuhelun ja menin takaisin Sound Manageriin, jossa soittarit toimivat nyt oikein. Ja niille, joilla imurointi ei näytä onnistuvan: unohtakaa operaattorien wap-asetukset ja käykää Siemensin sivuilla katsomassa oikeat wap-profiilit.
Itselläni midit ensin heittävät errorin jonka jälkeen puhelin muuttaa ne sopiviksi si3:ksi ja sitten soittaa ne.
Lisäisin muutaman vastauksen esitettyihin kysymyksiin/ongelmiin.
Itselläni ei äänien lataus toimi wap-selaimen kautta, mutta Sound managerin kautta toimii. Käyttäkää siis sitä.
Ainakin Ericssoniin voi hakea mideä urlilla jos on DNA WAP GPRS, C55:stä en tiedä, kun mulla on DNA GPRS. Muilla operaattoreilla ei ainakaan ole väliä mikä GPRS-palvelu on käytössä.
Itse haen netistä midejä, muokkaan niitä ja siirrän omille sivuille, josta voin imuroida ne puhelimeen.
Mutta kysymyshän alkujen alussa kuulu että pystyykö datakaapelin avulla lataamaan soittarit puhelimeen? ilmaiseksi... kellään kokemusta?
Miten tuo C55:n usb datakaapeli tykittää? onko kokemusta?
Tähän kysymykseen on vastattu jo ainakin kahdessa muussa C55:sta koskevassa ketjussa ja vastaus on yhä edelleen sama.
Siemens on ohjelmallisesti estänyt soittoäänien ja java-ohjelmien siirtämisen data-kaapelin välityksellä. Niitä ei saa siirrettyä tietokoneelta puhelimeen, saatikka toisin päin. :(
Tällä estolla Siemens tekee palveluksen operaattoreille, sillä midit tai java-ohjelmat on pakko hakea CSD- tai GPRS-yhteyttä hyväksi käyttäen.
Epätietoisuutta aiheuttaa ilmeisesti se, että ennen puhelimen virallista julkaisua ulkopuolisten ohjelmistokehittäjien oli mahdollista tilata Siemensiltä ns. "earlybird"-versio C55:sta, jossa tätä estoa ei ollut.
Lisäksi ulkomaalaisilla keskustelupalstoilla kiertää jatkuvasti huhuja erilaisista java-ohjelmista, jotka puhelimeen ladattuna kiertävät tämän eston ja mahdollistavat esim. polyfonistensoittoäänien siirtämisen data- kaapelilla puhelimeen. Nämä ovat luultavimmin pelkkiä huhuja, sillä jos toimiva siirto-ohjelma olisi jostain saatavilla, niin se leviäisi netissa kulovalkean tavoin.
EastMan kirjoitti:
>Siemens on ohjelmallisesti estänyt soittoäänien ja java-ohjelmien
>siirtämisen data-kaapelin välityksellä. Niitä ei saa siirrettyä tietokoneelta
>puhelimeen, saatikka toisin päin. :(
Aina jos jokin on ohjellmallisesti estetty, esto voidaan myös poistaa
ohjelmalliesti!!
EastMan kirjoitti:
>Lisäksi ulkomaalaisilla keskustelupalstoilla kiertää jatkuvasti huhuja
>erilaisista java-ohjelmista, jotka puhelimeen ladattuna kiertävät tämän
>eston ja mahdollistavat esim. polyfonistensoittoäänien siirtämisen data
>kaapelilla puhelimeen. Nämä ovat luultavimmin pelkkiä huhuja, sillä jos
>toimiva siirto-ohjelma olisi jostain saatavilla, niin se leviäisi netissa
>kulovalkean tavoin.
Nämä huhut ovat todellakin totta, on olemassa ohjelma (java enabler by skylord) jolla java-eston saa pois yhdellä napinpainalluksella. Tämän jälkeen voi siirtää tiedostoja c55:n ja tietokoneen välillä Siemens Data Exchangen avulla. Java-Enabler ohjelma ei toimi Siemensin originaali data-kaapelin kanssa. Kokeilin tänään Garteq:in USB-kaapelin kautta ja se toimi hyvin ainakin minun puhelimella (firmware V14).
Java-Enabler ohjelma ei toimi Siemensin originaali data-kaapelin kanssa. Kokeilin tänään Garteq:in USB-kaapelin kautta ja se toimi hyvin ainakin minun puhelimella (firmware V14).
Siis ei toimi orkkiksella, mutta Grateqin USB:lla toimii? Hmm. Mulla ei suostu toimiin tolla Grateqilla vaikka kuinka yritän, softa jää vaan tohon "scanning...." tilaan.
Onkse sulla juurikin toi "Siemens x50/x55 Java Enabler by Skylord"?
Mulla on kyllä firmware v12, mut tuskin johtuu siitä...
----
EDIT
----
Eli sain ton toimiin myös, en tiiä sitte oliko vika siinä että oli usb-com-ajuri com2:ssa alunperin ja vaihdoin sen com1:seen, vai siinä etten painanu punaista nappia tarpeeksi...
Nyt pidin punasta niin kauan pohjassa että virta meni pois päältä, sitten softa teki tehtävänsä...
Java Enablerin vanha versio ei löydä muita portteja
kuin "Com 1" (vaikka ne näkyy siinä ohjelman porttilistassa)
Tämä bugi on korjattu versiossa 1.3.
Löytyy mm. täältä:
http://siems55.narod.ru/Java_enabler_by_Skylord.zip
Jep eli mulla oli tuo v1.0.0 ja siks ei sitten pelittänyt aluksi com2:ssa...
Siis pystyykö tuolla java enablerilla siirtämään piuhan yli ainostaan java-sovelluksia vai siirtyvätkö myös soittoäänet ja muut hässäkät yhtä lailla?
Siis pystyykö tuolla java enablerilla siirtämään piuhan yli ainostaan java-sovelluksia vai siirtyvätkö myös soittoäänet ja muut hässäkät yhtä lailla?
Soittoääniä, logoja, animaatioita, javaohjelmia ja viestejä voi ainakin siirtää. Nämä voidaan siirrtää Siemens Data Exchange ohjelmalla (tämän voi ladata ilmaiseksi siemensin kotisivuilta) kunhan "java-blocki" ensin on poistettu java-enabler ohjelmalla.
Yritin siirtää n. 10kb .wav ääntä koneelta puhelimelle, siirto onnistui ok. Mutta kun yritin kuunnella wavia tuli virheilmoitus tyyliin "tunnistamaton muoto" mistähän tuo mahtaa johtua ?
Entä kuinka midit saa puhelimen vaatimaan .si3 muotoon ?
Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
Yritin siirtää n. 10kb .wav ääntä koneelta puhelimelle, siirto onnistui ok. Mutta kun yritin kuunnella wavia tuli virheilmoitus tyyliin "tunnistamaton muoto" mistähän tuo mahtaa johtua ?
Entä kuinka midit saa puhelimen vaatimaan .si3 muotoon ?
Puhelin muuttaa midit .si3:ksi ihan itse. Yritä vain kuunnella ja se todennäköisesti heittää ensin errorin ja sitten se muuttaa sen.
Onkos joku kokeillut tuon java enablerin toimivuutta Grateq:in RS-kaapelilla? vai toimiiko vain USB-kaapelilla?
Wav:it täyty muunta esim. Cool Edit Pro:lla tai windowsin soundrecorderilla muotoon: IMA ADPCM , 8 kHz 4 bit mono
(myöskin 16 kHz toimii ja kuullostaa paremmalta).
Tietääkö kukaan muuten saako C55:ssa jokaiselle soittajalle määritetty tietyn kappaleen jota soitettaisiin kun kyseinen henkilö soittaa? En ole itse saanut määriteltyä kyseistä ominaisuutta kuin ainoastaan ryhmille..
timppa20
Itse ostin juuri tuon Grateq:n RS-kaapelin puhelimen mukana (gigantista Vantaalta) ja sillä pelittää tosi hyvin, lukuunottamatta taidottomuuttani noiden wav-tiedostojen muuttamista, johon tulikin jo selitys Psycholta. Kiitokset siitä myös hänelle :)
>Tietääkö kukaan muuten saako C55:ssa jokaiselle soittajalle määritetty >tietyn kappaleen jota soitettaisiin kun kyseinen henkilö soittaa? En ole >itse saanut määriteltyä kyseistä ominaisuutta kuin ainoastaan ryhmille..
Taitaapa sieltä ryhmien alta löytyä vielä 2 numeroa, jotka voi valita ja joille voi valita oman soittoäänen.
Eli enabler siis toimii?!? Jahas, pitänee hommata sittenkin tuo daattakaapeli... :)
Löysin muuten tuollaisen paketin, jossa pitäisi olla 226 kipaletta Java-pelejä. En pääse itse (vielä!) noita kokeilemaan, mutta nyt kun osa teistä on asiassa jo huomattavasti edellä, niin kertokaapa mitä paketti pitää sisällään! ;)
http://digilander.libero.it/m_50/java/Java_Midlets_13jan2003.zip
Tosin, tuli tässä mieleeni, että miten Siemenssin 2 vuoden takuulle ja ilmaisille firmware-päivityksille mahtaa käydä, jos kapulasta löytyy earlybird-modifiointi..? Bugeja löytyy vielä sen verran paljon, että tuo fw15 päivitys tulee luultavasti jo tämän kevään aikana.
Enabler tosiaan toimii kuin junan vessa. Datakaapeli maksoi gigantissa vain 19.90€
Käsittääkseni uusimmat softat puhelimeen voi ladata suoraan Siemensin kotisivulta ja siirtää datakaapelilla puhelimeen, korjatkaa joku jos olen väärässä ?
Jep, java enabler toimii vallan hyvin, lisäksi sillä data exchange utilityllä on helppoa siirtää noita java-, ääni- ja kuvatiedostoja ilman että niitä pitää imutella netin kautta..
Tietääkö kukaan muuten mistä voisi saada vastaavanlaisen kokoelman kuvaruudunsäästäjiä tai niitä tavallisia kuvia?
Tietääkö kukaan muuten mistä voisi saada vastaavanlaisen kokoelman kuvaruudunsäästäjiä tai niitä tavallisia kuvia?
Täältä löytyy:
Näytönsäästäjät:
http://digilander.libero.it/m_50/Screensaver.htm
Logot:
http://digilander.libero.it/m_50/Loghi.htm
Siis tuo Java enabler ei toimi alkup. kaapelilla? onko kukaan koittanut? Jos se ei toimi niin "hajoaako" puhelin?
Noniin, filettä siirtyy! Tämä puhelinhan on ihan tynkä ilman tätä enableria! Käsittämättömästä asiasta yrittävät tehdä rahasampoa!
Siis tuo Java enabler ei toimi alkup. kaapelilla? onko kukaan koittanut? Jos se ei toimi niin "hajoaako" puhelin?
Itselläni on ainakin Siemensin RS-kaapeli eikä toimi ollenkaan. Readme tiedostossahan tekijä vakuuttaa ettei se koskaan vahingoita puhelinta millään tavalla ja ettei takuu raukea softaeditoinnin takia.
Jos ostan Grateq Siemens C55 RS-datakaapelin niin toimiihan java enabler ja pelien, soittoäänien ym siirtäminen puhelimeen?
http://www.puhelinkioski.com/products.php?g1=74993f&g2=2f9b6a
Jos ostan Grateq Siemens C55 RS-datakaapelin niin toimiihan java enabler ja pelien, soittoäänien ym siirtäminen puhelimeen?
http://www.puhelinkioski.com/products.php?g1=74993f&g2=2f9b6a
Toimii kuin junan vessa! Ekaksi vähän harmitti tuo datakaapelin hankkiminen, mutta enään ei yhtään. Nyt voin soitella Saunalahteen ja sanoa GPRS-palvelun irti, ei mene siihen rahaa kun modeemina en tuota puhelinta käytä.
Eli enabler siis toimii?!? Jahas, pitänee hommata sittenkin tuo daattakaapeli... :)
Löysin muuten tuollaisen paketin, jossa pitäisi olla 226 kipaletta Java-pelejä. En pääse itse (vielä!) noita kokeilemaan, mutta nyt kun osa teistä on asiassa jo huomattavasti edellä, niin kertokaapa mitä paketti pitää sisällään! ;)
http://digilander.libero.it/m_50/java/Java_Midlets_13jan2003.zip
Hyvin toimii suurin osa!
Toimii kuin junan vessa! Ekaksi vähän harmitti tuo datakaapelin hankkiminen, mutta enään ei yhtään. Nyt voin soitella Saunalahteen ja sanoa GPRS-palvelun irti, ei mene siihen rahaa kun modeemina en tuota puhelinta käytä.
Erittäin hyvä juttu! Nyt menee kyllä kaapeli heti tilaukseen. Oon jo noita java midlettejä ja soittoääniä tallentanu koneelle valmiiks :P
Gerpsiä ei onneks tarvii irtisanoo kun Soneralla ei mee kk-maksuja.
Tyhmältä mieheltä typerä kysymys: Millä mä rytkin ton java enablerin tonne puhelimeen, ku vasta itse ko. ohjelma sallii siirtämisen kaapelilla. En viitsis avata mitään gprs-toimintoa liittymään ton takia.
Tyhmältä mieheltä typerä kysymys: Millä mä rytkin ton java enablerin tonne puhelimeen, ku vasta itse ko. ohjelma sallii siirtämisen kaapelilla. En viitsis avata mitään gprs-toimintoa liittymään ton takia.
Kuten ohjelman mukana tulevissa ohjeissa sanotaan:
Käynnistät ohjelman tietokoneessa, virta pois kännykästä (tässä välissä kannattaa käyttää myös akku irti, niin varmasti toimii), kännykkä kiinni tietokoneeseen, valitset ohjelmasta start ja tämän jälkeen puhelimesta punaista luurinappia, jonka jälkeen puhelin päivittyy sekunnissa siirron mahdollistavaksi. Siinä se, sitten ei muuta kuin virta päälle ja siirtelemään tavaraa...
Minäkin tilasin Soneralta Gerpsi-peruspalvelun, mutta silti kun yrittää soundmanagerista ladata, niin se sanoo että "GPRS yhteyttä ei saada".
Minäkin tilasin Soneralta Gerpsi-peruspalvelun, mutta silti kun yrittää soundmanagerista ladata, niin se sanoo että "GPRS yhteyttä ei saada".
Jos tilasit Soneran nettisivuilta niin voisin suositella tekstiviestillä tilaamista, koska netti ei tunnu oikein toimivan.
edit :http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=4110 <- kannattaa tuolta katsoa. Noilla ainakin itselläni lähti toimimaan.
...
Ja niille, joilla imurointi ei näytä onnistuvan: unohtakaa operaattorien wap-asetukset ja käykää Siemensin sivuilla katsomassa oikeat wap-profiilit.
...
Mistä?
Datakaapelilla onnistuu näköjään C55 firmware päivityksenkin asentelut?
http://mobile.burn.com/review.jsp?Page=2&Id=130
Jos tilasit Soneran nettisivuilta niin voisin suositella tekstiviestillä tilaamista, koska netti ei tunnu oikein toimivan.
Juu, netistä tilasin. Yritetäänpä tekstiviestillä... sonera kyllä lähetti takas: "Kytkemme palvelun käyttöönne", mutta silti lukee soundmanagerissa että "GPRS åtkomst nekas"! Miten kauan siinä kytkemisessä yleensä menee?
eDitos: Kyllä se vissiin on jo kytketty, soneran sivuilla lukee jo nyt
"Liittymän *** ******* palvelut:
Privat DUO-liittymä
Gprs-perusominaisuus
...
Kokeillaanpa uudestaan (argh, miksi ei siinä soundmanagerissa voi olla mitään muistia, mihin ne osoitteet menisivät?)... ÄÖRGH! Taas: "GPRS åtkomst nekas". Menee hermot!
JeSh! Nyt toimi :D Ehkä siksi, koska buuttasin puhelimen.
Yritetäänpä tekstiviestillä... sonera kyllä lähetti takas: "Kytkemme palvelun käyttöönne"
Mun piti eka lähettää viesti, että haluan gprs-palvelun käyttööni ja sen jälkeen vielä KYTKE tekstiviesti takaisin, että haluan kytkeä sen myös päälle heh. Ootko lähettäny tuon kytke viestin? Soneran sivuilla on ohjeet tuosta gprs tekstiviesti tilauksesta
juujuu, tottakai olen. Nyt toimii ku junan ylihinnoiteltu ravintolavaunu. :)
Onko joku kokeillut noita firmware päivityksiä esim. tuota v14.
Näkeekö muuten jostain että miten paljon muistia on jäljellä?
ValioPingviini
20.01.03, 17:39
Pitäsiko tuon siemens dataexchange ohjelman toimia ilman javahaxorointia. Mulla valittaa että yhteyttä ei ole tarkista johto tms. Muut kaapelisoftat kyllä toimii.
Pitäsiko tuon siemens dataexchange ohjelman toimia ilman javahaxorointia. Mulla valittaa että yhteyttä ei ole tarkista johto tms. Muut kaapelisoftat kyllä toimii.
Ei toimi ilman java-enableria, eli haxorointia...
Esim. Soundmanagerissa - Lisätoim - Kapasiteetti
...
Ja niille, joilla imurointi ei näytä onnistuvan: unohtakaa operaattorien wap-asetukset ja käykää Siemensin sivuilla katsomassa oikeat wap-profiilit.
...
Mistä?
http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Files/Addon/da/fi/mw/hd/hd/http_javaasetukset16102002.pdf
Onko joku kokeillut noita firmware päivityksiä esim. tuota v14.
Jos käytät tuota searchia niin huomaat miten juuri tuota pakettia on kokeiltu jo hyvän aikaa sitten ja siinä ainakin on vain englanti jne.
Onnistus varmaan, mutta tuossa 0101 versiossa ei taida olla suomalaista T9:ä?
Öö tuossa puhelimessahan voi soittoääneksi höpötää omaa puhettakin eli kysymys kuuluu miten pitkä se itseäänitetty "soittoääni" voi olla ja kuinka monta niitä voi äänittää ?
Öö tuossa puhelimessahan voi soittoääneksi höpötää omaa puhettakin eli kysymys kuuluu miten pitkä se itseäänitetty "soittoääni" voi olla ja kuinka monta niitä voi äänittää ?
18 sekuntia voi äänittää ensimmäisellä kerralla, sen jälkeen vähemmän ja taas vähemmän, ellei poista aikaisemmin äänittämäänsä. Periaatteessahan tuon pitäisi riippua vapaasta muistista, mutta tuossa on sen lisäksi ilmeisesti jokin maksimirajoitus.
Niin, mutta onko se määrä koko puhelimen muistin, vai pelkästään Midejen? Tuntuu vaan tuo 35Kb jäljellä kovin pieneltä..
Niin, mutta onko se määrä koko puhelimen muistin, vai pelkästään Midejen? Tuntuu vaan tuo 35Kb jäljellä kovin pieneltä..
Kyllä se on koko puhelimen muisti, koska kaikki soittoäänet,logot,tekstiviestit ja javat ovat yhdessä ja samassa muistissa.
Edit: Onpas sulla paljon tilaa...(tällä hetkellä puhelimessa ~5kt vapaana:))
Onnistus varmaan, mutta tuossa 0101 versiossa ei taida olla suomalaista T9:ä?
En tiedä, mutta Siemenssin sivuilta saa ostettua viiden euron hintaan T9-sanakirjoja
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_cms%253A3493,FF.html
En tiedä, mutta Siemenssin sivuilta saa ostettua viiden euron hintaan T9-sanakirjoja
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_cms%253A3493,FF.html
The T9 database is already available within your S45 or ME45 in predefined languages. You can download this database now in additional languages. To download the database a Siemens datacable is required.
Systemrequirements:
Siemens S45 or ME45
Eli ei taida olla saatavilla C55:een...
Aika mielenkiintoista, koska C55 ohjeissa nimenomaan kerrotaan uusien sanakirjojen saamisesta. Nappasin kuvan omasta C55 ohjekirjasta.
Avaa uusi ikkuna ja copy-pasteta osoite sinne, että toimii:
http://dreamcast.fcpages.com/IMG_0790.JPG
Popuppeja tulee sitten puolen tusinaa tuolta sivulta..
Edit: Onpas sulla paljon tilaa...(tällä hetkellä puhelimessa ~5kt vapaana:))
Do, ota huomioon, että minulla ei ole mitään toisia javasovelluksia, ku ne mitkä oli alunperinkin.
Otin pois remind me:n, ja... ja.. sen toisen ei-peli-javasovelluksen, ja nyt onkin 75KB vapaata.
Poikkean hieman aiheesta, mutta onko kenelläkään ollut sellaista että kun äänittää jotain, ja laittaa sen soittoääneksi, niin ääni on todella hiljainen, vaikka olisi äänitetty kuinka kovalla tahansa.
edit: siis c55:ssa
Eikö tosiiankaan onnistu tuolla siemenssin sarjakaapelilla?
Poikkean hieman aiheesta, mutta onko kenelläkään ollut sellaista että kun äänittää jotain, ja laittaa sen soittoääneksi, niin ääni on todella hiljainen, vaikka olisi äänitetty kuinka kovalla tahansa.
Ei ole ainakaan mulla ollu kyseistä ongelmaa (käytössä olleet softat 10 ja 14).
Kai olet huomannut, että äänenvoimakkuus säädetään erikseen jokaiselle jutulle (eli tekstarit, eri ryhmät erikseen, norm. soitot, yms.)? Sound Managerin kuuntelussakin on oma volume!
Noinkin on päässyt käymään, mutta päällimäisenä ongelmana on kökkö äänenlaatu. Taustakohina on sitä laatua, ettei soundia voi käyttää.
Eikö tosiiankaan onnistu tuolla siemenssin sarjakaapelilla?Siemenssin virallisilla kaapeleilla ei kai onnistu(?), mutta Grateqin kaapeleilla ainakin toimii hyvin.
Itse kräkkäsin ton javan juuri äskön outoa vain että piti pistää johto com2:n ennenkuin tuo ohjelma suostui sen tekemään...
Toi data excange toimii vähän miten sattuu mutta toimii kuitenkin...
Tietääkö kukaan muuten saako noita "vakio" soittoääniä (siis nuo Kevyt Siemens Swing yms...) jotenkin otettua talteen jollain ohjelmalla?
Ei ole ainakaan mulla ollu kyseistä ongelmaa (käytössä olleet softat 10 ja 14).
Kai olet huomannut, että äänenvoimakkuus säädetään erikseen jokaiselle jutulle (eli tekstarit, eri ryhmät erikseen, norm. soitot, yms.)? Sound Managerin kuuntelussakin on oma volume!
Juu pitänee kaverilta kysyä vielä onko äänentaso voimakkaalla..jos on, ni sit huoltoo..
Tietääkö kukaan muuten saako noita "vakio" soittoääniä (siis nuo Kevyt Siemens Swing yms...) jotenkin otettua talteen jollain ohjelmalla?
Ja mua kiinnostais tietää et saako noita samaisia "vakio"-soittoääniä poistettua mitenkään. Ihan turhaan paskoja soittoääniä viemässä muistia puhelimesta eikä niitä pysty ainakaan puhelimen omalla käyttöliittymällä poistamaan...
Sen verran soittoäänen voimakkuudesta, että firmware 18:ssa ääntä on korotettu, mutta englanninkielisenäkin mokoma vielä harvinainen löytää saati sitten suomalaisena(mutta jos joku löytää ver18 englanninkielisen niin kyllä kelpaa jos kerran soittoäänet kovenevat :))
Sen verran soittoäänen voimakkuudesta, että firmware 18:ssa ääntä on korotettu, mutta englanninkielisenäkin mokoma vielä harvinainen löytää saati sitten suomalaisena(mutta jos joku löytää ver18 englanninkielisen niin kyllä kelpaa jos kerran soittoäänet kovenevat :))
Tuohan on mitä erinomaisin uutinen! Siemensillä siis kuunnellaan käyttäjäpalautetta :) Kertokoon se heti kokemuksia, joka tuon päivityksen saa puhelimeensa.
Meneekö tuosta puhelimesta muuten takuu jos tuon javan on kräkännyt? Ja huomaako tyypit huollossa jos sen on kräkännyt :P?
Toi on kyllä hyvä jos fw18:ssa on soittoäänien voimakkuutta nostettu.
Jees, ostin eilen c55:n, ja grateq:n usb-piuhan, ja muutaman tunnin sähläämisen jälkeen sain sen jopa toimimaan. Onko kellään muulla ollut sitä ongelmaa, että tämä java-enableri ei suostu toimimaan kun systeemistä puuttuu yksi .ocx -file? ei löytyny w2k:n eikä 98:n puolelta. Piti ettiä netistä.
Ja sitten oli com -portit totaalisesti sekaisin.
No joo, nyt se toimii.
Mutta asiaan: kiva kiva, nyt saa c64:n musat kännykkään soittoääniksi :)
(eikä mitään netistäladattuja midejä, vaan itse sidit sid2midi:llä mideiksi, ja anvil studiolla vähän muokkausta... Tulee todella hienoja soittoääniä. )
Näemmä puhelimen raja menee 60k:ssa (tai lähellä. 64k?) , jos midin koko ylittää sen, ei puhelin sitä osaa muuntaa .si3 -muotoon. Ja sid2midin tuottamat midit, isoimmat niistä, on 130k möhkäleitä. no, vähän lyhentämällä ne mahtuu...
Nyt itelläni on puhelimessa: treasure_island, super_pipeline, Super_cycle, Ocean_loader_1, Kikstart_II, Druid, Double_dragon_3, Cheap_skate, Beginning, B_E_A_M ...
(nää itseväännetyt kuulostaa enempi c64:ltä kuin netistä ladatut valmiit midit)
Niin joo, jos jotakuta kiinnostaa ja jos netistä ei löydy, niin täällä http://ameba.lpt.fi/~kaikjuha/c64midi/ on mulla noita midejä. kaikkia en oo testannu, mutta tossa ylläolevat toimii ainakin täysin. Osa voi vaatia vähän muokkausta vaikka sillä anvil studiolla. mutta joo...
Saas nähdä milloin gprs aukeaa, tänä aamuna laitoin sen avausviestin (dna).
Toimiiko wap gprs -juttu myös sillä pelkällä gprs-yhteydellä? vai tarvitseeko se tilata vielä lisäksi jos sitä haluaa käyttää?
Windows Millenium Editionilla ei toi java enabler toimi ollenkaan. Kaikilla muilla pelaa, tosin jos ei ole Visual Basic:ä koneella, joutuu todennäköisesti hakemaan pari ocx-filua netistä.
Windows Millenium Editionilla ei toi java enabler toimi ollenkaan. Kaikilla muilla pelaa, tosin jos ei ole Visual Basic:ä koneella, joutuu todennäköisesti hakemaan pari ocx-filua netistä.
Windows Millenium Editionilla ei toi java enabler toimi ollenkaan. Kaikilla muilla pelaa, tosin jos ei ole Visual Basic:ä koneella, joutuu todennäköisesti hakemaan pari ocx-filua netistä. Ei se haittaa, jos se Siemenssin oma Mobile softa kuitenkin sitten toimii. Ajaa java enablerin vaikka kaverin koneella missä ei ole Millennium windowssia ja homma on ok.
ärgh! Miksi tämä kannettava sanoo "Component 'MSCOMM32.OCX' not correctly registed: file is missing or invalid" kun yritän startata m50_java.exe ä?
Niin ja miten tuo USBn ajurit löydetään? CD on sisällä, mutta ei se löydä. :(
Nopeaa apua tarvitaan :)
tämä ehkä vaikuttaa vähän peelomaiselta viestiltä, mutta mun pitää todella tietää, miten tuo USB-kaapeli asennetaan, ja miten m50_java.exe ohjelma avataan.
Laittakaa jotain ohjeita 4 dummies, please?
eDitos:Onnistuin asentamaan USB-kaapelin, vihdoinkin.
sarjassamme turhia viestejä:
Eikö täällä todellakaan ole ketään, joka osaisi auttaa? MENEE HERMOT ku ei toimi. :I
Pistä sen kaapelin mukana tullut levy koneseen ohjelma pitäisi käynnistyä automaatisesti jos ei niin mene resurssienhallintaan ja käynnistä sitäkautta, ohjelman asennuksen jälkeen, käynnistä kone uudelleen, laita kaapeli vasta nyt koneeseen kiinni, etsi googlella tiedosto 'MSCOMM32.OCX' imuroi se koneelle, asenna se ja senjälkeen asenne se java enableri, viimeiseksi asenna siemensin data excange sekin löytyy googlella jos sitä ei ole.
Muuten kaikille niille tiedoksi jotka on ajaneet tuon java enablerin, puhelimen ohjelmisto päivitys ei poista sitä puhelimesta eli ei tarvitse ajaa uudelleen jos päivittää puhelinta
olipas helppo homma. Nyt ku poisti kaiken turhan kännystä ni 300kt vapaata muistia!! Ja nyt lataamaan uusia...
olipas helppo homma. Nyt ku poisti kaiken turhan kännystä ni 300kt vapaata muistia!! Ja nyt lataamaan uusia...
Jees sama juttu :)
Tosin nyt mulla on muisti täynnä soittoääniä :)
--------------------------------
Ja koska en viitsi aloittaa yhden pienen pienen kysymyksen takia uutta threadia, niin kysyn sen tässä: c55:ssa on kohta: viestit/sms-profiilit/muuta asetuksia/SMS GPRS:nä valintaboksi.
Tarkoittaako tämä sitä, seet tekstiviestit menee gprs:n kautta? heh, kyllä kai, mutta meneekö ne myös tämän gprs:n kiinteän hinnan piikkiin= tekstiviestit ilmaisia? Jotenkin musta tuntuu ettei varmaan, mutta pitää kysyä silti :)
ääää!!!!! Nyt ku latasin kaikki filet, jotka se m50_java.exe halus, ni se sanoo että "Unexpected error" ku yritän käynnistää sitä. MENEE JÄRKI. xP
ei se mun isäkään saanu tuosta selvää.. Onko muilla samanlaista ongelmaa?
Jos joku tietää, miten korjataan, niin, please, voisiko vastata tänne?
ei se mun isäkään saanu tuosta selvää.. Onko muilla samanlaista ongelmaa?
Jos joku tietää, miten korjataan, niin, please, voisiko vastata tänne?
Niin, eihän sulla vaan ollut windows me?
Onko kaapeli varmasti asennettu oikein? (että esim. sisoft sandra (tms.) näyttää sen kaapelin olevan siinä com -portissa mihin olet kaapelin asetuksista sen säätänyt)
Mitä jos koitat käynnistää windowsin vikasietotilassa, käynnistääköhän se silloin koko usb:tä? no kokeile tekeekö se java enabler saman virheen sittenkin. Jos sulla on mahdollisuus kokeilla koko juttua toisella koneella, kokeile.
Koita myös poistaa kaikki kaapelin softat, ja myös siemens gprs modem assistant tms. , jos olet sen asentanut. -->reboot --> kaapelin softan uudelleenasennus (muttei gprs-modeemin tms.). kokeile vaikka jotain muuta com -porttia.
Kokeile myös ladata se .ocx -file uudestaan, mieluummin jostain muualta. Jos se on rikki.
Mulla on kyllä 98.
Ja, en kyllä saa sitä millään toimimaan, vaikka instaloisi uudestaan yms yms. Ja toisella koneella en saa ite kokeilla (isä sanoi, että ei saa, jos se menee rikki..). Nå, pitää vissiin odottaa, että tuo isä yrittää enemmän.
btw, hassua, kun äsken asensin sen m50_java.exen uudestaan, ja sitten sen MSCOMM32.OCXin, niin tämä kannettava sanoi jo siinä vaiheessa: "Unexpected error". Viime kerralla se vielä tuossa vaiheessa ilmoitteli toisen filun puuttumista.
Mites tuo SkyLordin java unlocker käyttäytyy "toimimattomalla" kaapelilla? Erehdyin nimittäin ostamaan Siemenssin oman lataavan USB-kaapelin ja kylläpäs nyt v*taa jos en saa sillä java-ohjelmia tuupittua puhelimeen. Onko kukaan koittanut nimenomaan USB-kaapelilla, kun jostain netistä luin että originaalin kaapelin ongelmana on vain se ettei se lataa, mutta tuohan lataa. Java Unlocker sanoo että homma OK ja puhelimessa vilahtaa sekunnin verran teksti Service Mode. Kuitenkin Data Excahnge ei saa yhteyttä puhelimeen ja eräs toineknin softa (mobile master tms.) heittää vain ettei soittoäänien/tms. uppiminen toimi. Siis kaapeli ei vain ole sovelias vai onko softissa jotain vikaa?
Eli miten siis puhelin/unlcoker käyttäytyy Grateqin toimivalla kaapelilla ja miten vaikkapa originaalilla RS-kaapelilla? Tietty jos Kuopion tai Iisalmen alueella olisi joku Grateqin kaapelin C55:lle omistava niin olisipa kiva jos voisi lainata java-unlockin ajaksi :)
- Jari Eskelinen
Eli miten siis puhelin/unlcoker käyttäytyy Grateqin toimivalla kaapelilla ja miten vaikkapa originaalilla RS-kaapelilla?
Mutua, mutta voipi olla, että tuo java unlocker -ohjelma toimii ainoastaan jonkun tietyn softaversion tai ulkomaiselle operaattorille toimitetun räätälöidyn rautaversion kanssa.
Hommaan saa tietysti varmuuden testaamalla toisella kaapelilla.
Joo ei toimi java_enableri noilla siimensin omilla naruilla, mutta esim. Grateqin piuhoilla kyllä toimii... Kokeiltu on..
hassua, kun äsken asensin sen m50_java.exen uudestaan, ja sitten sen MSCOMM32.OCXin, niin tämä kannettava sanoi jo siinä vaiheessa: "Unexpected error". Viime kerralla se vielä tuossa vaiheessa ilmoitteli toisen filun puuttumista.
Mä jouduin kans haeskeleen sen filen uudestaan netistä, kun ei eka kerralla toiminu vaikka tiedosto vaikuttikin ehyeltä. Toisen latauksen jälkeen toimi heti laakista... (DriverGuide.com)
USB-kaapelin ja kylläpäs nyt v*taa jos en saa sillä java-ohjelmia tuupittua puhelimeen. Onko kukaan koittanut nimenomaan USB-kaapelilla, kun jostain netistä luin että originaalin kaapelin ongelmana on vain se ettei se lataa, mutta tuohan lataa.
Niin, jos osaa lukee, niin huomaan varmaan että USB kaapeli lataa mutta ei RS... Oli kaapelin valmistaja kuka hyvänsä... Java enableri ja data exchange toimii kyl molemmilla Grateqin kaapeleilla, mutta ei orggis simukoilla...
Foorumissahan on kirjoiteltu ettei siemensin kaapeleilla toimi,kokeilin itsekkin siemensin rs-kaapelilla,enkä saanut toimimaan. Kävin sit varta vasten ostaan tuon grteqin usb-kaapelin niin heti onnistu tuo suojauksen poisto ja logojen,pelien ja soittoäänten siirtely.
Java enableri ja data exchange toimii myös originaalilla usb kaapelilla, ainaskin mulla toimii (makso 30 egee kajaanin radiolinja pisteessä)
Mites tuo SkyLordin java unlocker käyttäytyy "toimimattomalla" kaapelilla? Erehdyin nimittäin ostamaan Siemenssin oman lataavan USB-kaapelin ja kylläpäs nyt v*taa jos en saa sillä java-ohjelmia tuupittua puhelimeen. Onko kukaan koittanut nimenomaan USB-kaapelilla, kun jostain netistä luin että originaalin kaapelin ongelmana on vain se ettei se lataa, mutta tuohan lataa. Java Unlocker sanoo että homma OK ja puhelimessa vilahtaa sekunnin verran teksti Service Mode. Kuitenkin Data Excahnge ei saa yhteyttä puhelimeen ja eräs toineknin softa (mobile master tms.) heittää vain ettei soittoäänien/tms. uppiminen toimi. Siis kaapeli ei vain ole sovelias vai onko softissa jotain vikaa?
Eli miten siis puhelin/unlcoker käyttäytyy Grateqin toimivalla kaapelilla ja miten vaikkapa originaalilla RS-kaapelilla? Tietty jos Kuopion tai Iisalmen alueella olisi joku Grateqin kaapelin C55:lle omistava niin olisipa kiva jos voisi lainata java-unlockin ajaksi :)
- Jari Eskelinen
Kokeilepa firmware 18:sta niin pitäisi pystyä siirtämään javaa ilman skylordin ohjelmaa.
täh? Ai että fw18ssa ei olisi enää sitä estoa?
eDitos:niin, semmosta piti vielä sanoa, että ei se isä saanut tuota tuomimaan toisella koneellakaan, mutta nytten tämä kannettava ainakin on huomannut koko kaapelin. Ja "com3"ssa on.
miten ********** joku on muka saanut toimimaan m50_java.exen USB-kaapelilla? Mä en ainakaa usko, että sitä saa millään toimimaan. Kaikista mahdollisista paikoista olen nytten kokeillut ladata kaikki nuo filet, ja aina, AINA, heittää vaan että "Unexpected error". Voisi edes vintoosa ilmoittaa, mikä vikana on, eikä vaan sanoa että "oho, tuli vika. Tuff luck."
No, onneksi sentään vintoosa on huomannut, että koko kaapeli on kiinni koneessa. Ja sekin vielä ärsyttää, että m50_java.txtissä lukee, että "I give you 100% guarantee that this work.. yms yms". Nyt olis sille takuulle käyttöä.
Muuten, onko olemassa muitten valmistajien java enablerin kaltaisia ohjelmia?
No, jos se esto on fw18ssa poissa, niin ei huolta, eikus kauppaan päivittämään ja sitten imuttelemaan, mutta jos ei, niin meni kyllä 33,5€ kuin tuhkana tuuleen.
JiiiiiiiHaaaa :D Java-esto on poissa fw18ssa!!! http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=14466
Kenelläkään tietoa, että voiko vielä missään matkapuhelinkaupassa Helsingissä C55n fw:en 18n?
ValioPingviini
01.02.03, 19:02
Joko joku on testannut tuota 18 firmwarea? Ja saako tommosella firmwarella puhelinta ollenkaan suomenkieliseksi ja onko mahdollista että saa puhelimen kunnolla särjettyä ettei enää saa omin voimin korjattua.
Justiinsa pistin v18 firmwaren siinä toivossa että sais kaapelilla tuupittua javaa puhelimeen, mutta eipä auttanut, ei liikahda java eikä soittoäänet. Mobile Master sanoo ettei soittoäänien lataaminen ole tuettua ja Data Exchange ei lähde käyntiin. Suomenkielinen T9 ja valikot meni sen siliän tien (firmwaren versio on 180101, suomenkielen jos haluaisi niin sen pitäisi olla 180201 mutta sitä nyt ei varmaan saa mistään), mutta onneksi joitain ärsyttäviä bugeja korjaantui (esim. volume täysillä vibra ei suostu menemään pois päältä).
Summa summarum ei kannattanut, koska suomenkielinen T9 olisi olut kiva. Pitänee venttailla että saisivat suomenkielisen väännöksen aikaan ja löytääkkin se jostain. Ja Grateqin kaapeli java unlockkiin. Soittoäänet onneksi saa siirrettyä wap-gprs:llä ilmatteeksi.
Eli älkää päivittäkö mikäli suomenkieli kiinnostaa.
- Jari Eskelinen
Siis onko C55:een saatavissa v18 -versio, vai tarkoitetteko jonkun kaapelin versiota? :O)
Hep! Komentoi taiaakisin, Firmware v18 poisti kuin poistikin java/soittoääni/tms, lukon! Mobile Master ei muutenvain tainnut toimia, Data Exchange alkoi toimimaan kun päivitin versioon 2.6.7. Oi onnea :)
Edellsielle kysyjälle tiedoksi että kyllä, v18 softa on olemassa, joskin siihen ei ole ainakaan netistä löytynyt suomenkielisiä valikoita/T9:iä. http://www.club-siemens.com:n etisvulla on linkki Siemens Develpoper Villageen josta firmwarenpäivityssofta on ladattavissa. Tarttee rekisteröitymisen, itse koitin rekisteröityä mutta ei sieltä kuulunut mitään. Löysin googlella netistä sopivilla hakusanoilla winswupin ja v18 päivityksen (ei sama kuin siemenssin päivitysohjelma, mutta ajoi asiansa) ja jännitin kymmenen minuuttia ja toimi.
Nyt ei enää harmita että ostin alkuperäisen kaapelin kun javalockin sai kuitenkin pois :)
- Jari Eskelinen
ai, hitsi jos siihen ei vielä ole suomenkielisiä valikoita/T9ä. Valikot ei niinkään haittaa, osaanhan minä englantia (phaha).. Minkä kieliset t9 siinä oli valmiiksi? Voikohan niitä ladata myöhemmin puhelimeen, jos tulee?
Valikoissa on kielet English, Deutsch, Francais, Türkce, Nederlands, Italiano ja sitten joku arabia tms. ihan ihme merkistö. T9 on turkkia vaille samoille kielille ja SMS-merkistö on lisäksi kahdelle arabiannäköiselle merkistölle ja jollekkin ihan oudolle merkistölle.
En tiedä saako T9-paketteja mistään erikseen, Siemenssin kotisivuilla kyllä myyvät, mutta SL45 kapulalle. En tiiä voisko jostain suomenkielisestä kapulasta ripata T9-sanakirjan ja tuuppia v18 softapäivityksen jälkeen, mutta se menee jo sen tason hommaksi että minä en tiiä mittään :)
- Jari Eskelinen
eli kannattaa vissiin odottaa, että siihen ilmestyy myös suomenkielinen t9?
Mjoo no jos oikeasti tarevitsee suomenkielistä T9:iä niin en lähtisi päivittelemään, ei tiedä saako sitä ilman (maksullista) huoltoreissua enää suomenkieliseksi koskaan. Nimittäin itselläni oli aikaisemmin C35 ja päivittelin siihen kaapelilla softaa, vaikka laitoinkin lg2 kielipaketin jossa on suomi, niin T9:iä siinä ei ollut suomeksi.
- Jari Eskelinen
Pitää vissiin mennä johonkin liikkeeseen päivittelemään, kunhan fw18 niihin tulee. Vai onko tullut jo johonkin liikkeeseen helsingissä?
eDitos: Tai ehkä sittenkin internetistä... Miksiköhän tässä on muuten pari kieltä, joissa ei kuitenkaan ole t9ä päällä? Voiko C55lle "opettaa" jotain kieliä? Sillä tavalla, että jos laittaa vaikka Dansk tosta inmatn. språkista, ja sitten kirjoittaa ziljuuna sanaa tanskaksi, niin ne voi sitten kirjoittaa t9n tapaan myöhemmin? Ymmärsikö kukaan?
Tuo JAVA-pelipakettisivu ei toimi enään, mistähän mahtaisi saada paljon ilmaisia Java-pelejä C55:een?
Entäs midejä?
Joo, toi 226n javapelin paketti olis ihan kiva saada. Ja javasoftiakin C55lle kaipaisin kovasti... tulis ihka uudelle luurille käyttöäkin. =)
Voiko C55lle "opettaa" jotain kieliä? Sillä tavalla, että jos laittaa vaikka Dansk tosta inmatn. språkista, ja sitten kirjoittaa ziljuuna sanaa tanskaksi, niin ne voi sitten kirjoittaa t9n tapaan myöhemmin?
Ei tuossa ole mitään järkeä, otat suoraan sen v18 firmware paketin missä on suomenkielinen T9
Joo, toi 226n javapelin paketti olis ihan kiva saada. Ja javasoftiakin C55lle kaipaisin kovasti... tulis ihka uudelle luurille käyttöäkin. =)
Jotain javasoftaa löytyy osoitteesta:
http://midlet.org/index2.jsp
tuo javapelipaketti löytyy ainakin osoitteesta:
http://www.sunpoint.net/~segadc/Java_Midlets_13jan2003.zip
Hyvä luurihan tuo on. Mukava kun voi firmwarenkin päivitellä kotona, toisin kuin nokian aikana :-)
edit: toinen linkki toimii vain copy-pastella uuteen ikkunaan (tai operassa ottamalla 'Enable Referring logging' pois päältä)
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.