View Full Version : 7650:aan tullu uusi ohjelma!
Elikkä versio 4.39 on saapunut ja parannuksia on aikamoinen liuta... Sen tarkemmin en voi tässä kertoa!
Elikkä versio 4.39 on saapunut ja parannuksia on aikamoinen liuta... Sen tarkemmin en voi tässä kertoa!
Kiitoksia kovasti tiedosta.
Arvelinkin, että P800 voisi saada tällä rintamalla vähän liikettä aikaan_)
- dr
White raven
20.12.02, 11:26
hyvä tarviikin heti päivittää niin näkee millanen on
laitelkee tähän mitä uutta siinä on niin tiijjän et kannattaako munkii käydä apdeittaamassa se!
laitelkee tähän mitä uutta siinä on niin tiijjän et kannattaako munkii käydä apdeittaamassa se!
Jostain syystä kirjoitustapasi on hieman huvittavan näköistä...Ootko ajatellut ruveta kirjoittamaan vaikka kirjakielellä.
Siinä on niin paljon "parannuksia" ettei kukaan niitä voi/jaksa luetella. Mut tässä muutamia pääpiirteittäin:
MMS-viestien toimintaa parannettu, gprs/wap/bluetooth/java/e-mail parannuksia ja t9:iä eräillä kielillä parannettu.
Vähän offtopicia mutta jkarhu tiedäkkö miten hyvin pitää paikkansa korjauksien suhteen tämän (http://www.mwiacek.com/english/gsm/firmware/firm8.htm) sivuston tiedot? Varsinkin 8910:n osalta...
Vähän offtopicia mutta jkarhu tiedäkkö miten hyvin pitää paikkansa korjauksien suhteen tämän (http://www.mwiacek.com/english/gsm/firmware/firm8.htm) sivuston tiedot? Varsinkin 8910:n osalta...
Suoraan sanoen en nyt kerkee lukea koska tuntui sivuilla olevan aika paljon tekstiä, on hiukan hommia näin joulun edellä mut yritän joku päivä ehtiä ja kertoa kommenttini...
Yleisesti neuvoisin hiukan varauksella noihin suhtautumaan! Monesti on oikeaa mutta myös täysin väärää tietoakin!
Missäs liikkeissä tuon softan voi käydä päivittämässä? Maksaako kyseinen toimenpide minkä verran?
Missäs liikkeissä tuon softan voi käydä päivittämässä? Maksaako kyseinen toimenpide minkä verran?
Missä tahansa nokian valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Keksit vaikka vian niin se päivitetään takuuseen!
Jos päivittää softan niin eikö muisti mene samalla tyhjäksi? Eli kaikki kalenterista ja yhteystiedot...
Ja onko tossa uudessa softassa jotain konkreettista uutta?
Missä tahansa nokian valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Keksit vaikka vian niin se päivitetään takuuseen!
Eikö Nokiaan saa parannettua softaa jos puhelimessa ei ole vikaa , kyllä kai niitä ehjiäkin joiltain löytyy ;)
Eikö Nokiaan saa parannettua softaa jos puhelimessa ei ole vikaa , kyllä kai niitä ehjiäkin joiltain löytyy ;)
Jos puhelimessa ei ole mitään "vikaa", niin huoltoliike voi periä kustannuksia pelkästä softapäivityksestä... Mut jos keksit jonkin hyvän vian niin saat uuden softan Nokiaasi ilmaiseksi.
Jos puhelimessa ei ole mitään "vikaa", niin huoltoliike voi periä kustannuksia pelkästä softapäivityksestä... Mut jos keksit jonkin hyvän vian niin saat uuden softan Nokiaasi ilmaiseksi.
Siis riittääkö todella keksitty vika ? Eikö sitä mitenkään tarkisteta ? No , onneksi Erkkiin saa softat aina ilmaiseksi oli takuuta tai ei , vioista puhumattakaan. (ainakin Maifon-Tampere tähän asti päivittänyt)
Onko kenelläkää tietoa, tukeeko kyseinen softa versio ääntä BT:n kautta?
Olin jostain lukevinani (täältä?), että aikoinaan myyntiin tulleessa versiossa (itselläni v. 3.12) ei olisi ollut tukea äänelle BT:n kautta.
Siis riittääkö todella keksitty vika ? Eikö sitä mitenkään tarkisteta ? No , onneksi Erkkiin saa softat aina ilmaiseksi oli takuuta tai ei , vioista puhumattakaan. (ainakin Maifon-Tampere tähän asti päivittänyt)
hop hop, oli työn ja tuskan takana saada erkkiin softapäivitys vuosi sitten.
Juuri kyseisessä firmassa eivät sitä tehneet ja erkiltä joku soitti sitten mulle
ja kyseli mitä vikaa puhelimessa on. Vasta sitten onnistui, vaadittiin vielä
varausnumerokin. Onneksi pääsin r380s eroon lopullisesti, sen verran
kenkku vehje oli.
Onko kenelläkää tietoa, tukeeko kyseinen softa versio ääntä BT:n kautta?
Olin jostain lukevinani (täältä?), että aikoinaan myyntiin tulleessa versiossa (itselläni v. 3.12) ei olisi ollut tukea äänelle BT:n kautta.
Ei ole eikä tule. Mainitaan ihan manuaalissa.
Mistä saitte päivityksen,kävin tänään Vaasassa kokeilemassa olisiko uusi päivitys heillä,mutta tarjosivat 3.16.
hop hop, oli työn ja tuskan takana saada erkkiin softapäivitys vuosi sitten.
Juuri kyseisessä firmassa eivät sitä tehneet ja erkiltä joku soitti sitten mulle
ja kyseli mitä vikaa puhelimessa on. Vasta sitten onnistui, vaadittiin vielä
varausnumerokin. Onneksi pääsin r380s eroon lopullisesti, sen verran
kenkku vehje oli.
No samaan luuriin hain minäkin softat. Kävelin Maifoniin ja löin luurin tiskiin kysyen onko puhelimessa uusin softa , kaveri katsoi ja sanoi , että ei ole , laitetaanko , johon minä että kyllä laitetaan. Sen jälkeen kiitos ja näkemiin. Ja kenkku vehje minunkin mielestäni (paitsi kalenteri oli hyvä). No , näköjään tuo päivitys-systeemi sitten riippuu vuorossa olevasta työntekijästä. (tästä aikaa n.2kk:tta) Ihmettelen kyllä edelleen tuota Nokian "keksi joku vika" juttua. Ai , niin , olenhan minä noita softia ennenkin päivitellyt enkä kyllä ikinä ole mitään joutunut maksamaan. Ei kyllä ikinä ole Nokiaa ollutkaan.
Canis lupus
20.12.02, 17:37
Olisit nyt pistänyt vähän tarkemmin kun alotit.
Esim.päivittäminen 3.16 ei tuonut mitään merkittävää parannusta.
Siis kelpaako viaksi vaikka, että heittää välillä system erroria? Itselläni on 3.12.
mielestäni muistiongelman ratkaisu oli aika merkittävä.
Toisaalta miksi softa pitäisi päivittää, sillä ainakin minä olen 3.16 tyytyväinen.
Kaikki pelittää virheettömästi. Tiedoksi kaikille 7650 onnellisille omistajille
Handy Clock aiheuttaa joskus ongelmia. ilmoittelin siitä epocwarelle, eivät
vielä kommentoineet. Tällä hetkellä en pidä Handy Clockia päällä vaan asentelen
sinne aina hälytykset ja sammutan sen sitten(hälytykset toimii silti)
Ihmettelen kyllä edelleen tuota Nokian "keksi joku vika" juttua. Ai , niin , olenhan minä noita softia ennenkin päivitellyt enkä kyllä ikinä ole mitään joutunut maksamaan. Ei kyllä ikinä ole Nokiaa ollutkaan.[/quote]
Harvemmin olen softaa päivitellyt kun en ole siinä mitään järkeä nähnyt.
Mutta niinä kertoina kun olen sen tehnyt on päivitys ollut ilmainen.
Operaattori logo näkyy nyt vaikka operaattori tunnus tulisi SIMiltä.
Pienia ulkoasumuutoksia.
Niin ja java koneta vähän säädelty, eli jotkin java softat saattavat nyt toimia paremmin.
White raven
21.12.02, 09:04
tuossa oli muiden töiden ohessa oli sellainen sopiva hetki niin päivitin ei siinä mitään näkyvää muutosta tapahtunut mutta tosiaan ainakin tiedotteessa oli että noita java, gprs ja muiden ominaisuuksien toimintaa on parannettu ja bugeja poistettu reilusti, lista on todella vaikuttava. kyllä se puhelimen päivittäminen ilmaiseksi onnistuu nokialaisissakin mitään vikoja keksimättä jos takuuta on jäljellä.
Blue Joker
21.12.02, 09:49
Täytyykin tästä mennä mahdollisimman pian
päivittelemään. Olen ollut kyseessä olevaan
puhelimeen tähänkin asti erittäin tyytyväinen,
ja tämä päivitys varmasti vain lisää tyytyväisyyttä.
kyllä se puhelimen päivittäminen ilmaiseksi onnistuu nokialaisissakin mitään vikoja keksimättä jos takuuta on jäljellä.
No juuri näin minäkin sen ymmärrän. Ja jos takuu on päättynyt , niin softassa olevan vian perusteella päivitys on myös silloinkin ilmainen. (virhevastuulaki)
Hain 4.39 päivityksen 7650:aan. Ei maksanut mitään, eikä tarvinut keksiä vikaa, Kuitissa luki takuukorjaus. Sanoin vaan sille hepulle, että laita uus softa.
White raven
23.12.02, 15:52
Hain 4.39 päivityksen 7650:aan. Ei maksanut mitään, eikä tarvinut keksiä vikaa, Kuitissa luki takuukorjaus. Sanoin vaan sille hepulle, että laita uus softa.
näinhän se nokialaisilla toimii =)
niin oisko tosta jotain tarkempaa tietoa, että mitä parannuksia tarkalleen on tehty.
3.16 versio on toiminut ainakin tähänasti täydellisesti, ei mitään moittimista.
niin oisko tosta jotain tarkempaa tietoa, että mitä parannuksia tarkalleen on tehty.
3.12 moitii myös moitteitta täällä, mutta olisi silti kiva kuulla jos jotain muutoksia on tehty, josko kannattaisi softata..
Hain 4.39 päivityksen 7650:aan.
Et sattunut pk-seudulla päivittämään? Mikä huolto?
Tarkoitatko päivitystä v3.12 -> v3.16? Sehän korjasi myyntiversion pahimman bugin eli riskin vetää puhelin huoltokuntoon muistin täyttyessä. Kävi minulle ja on käynyt monille muillekin.
t. tero
Joko 4.39 version päivittäneet ovat löytäneet jotain 'oikeita' parannuksia tuosta ohjelmasta ?
Joko 4.39 version päivittäneet ovat löytäneet jotain 'oikeita' parannuksia tuosta ohjelmasta ?
En ole huomannut mitään eroa 3.16--> 4,39. Hyvin toimii molemmat.
Joko 4.39 version päivittäneet ovat löytäneet jotain 'oikeita' parannuksia tuosta ohjelmasta ?Jo mainittu operaattorilogo homman muutos, eli ei SIMiltä tuleva palveluoperaattoritunnus aja operaattorilogon ohi, eli DNAnkin käyttäjät voivat laittaa oman logonsa.
Siinä on niin paljon "parannuksia" ettei kukaan niitä voi/jaksa luetella. Mut tässä muutamia pääpiirteittäin:
MMS-viestien toimintaa parannettu, gprs/wap/bluetooth/java/e-mail parannuksia ja t9:iä eräillä kielillä parannettu.
Mitä nopeasti kokeilin, niin ainakin isommat java-tukea vaivanneet bugit tuntuisi olevan korjattu. Jotkut kuvakkeet ja animoinnit näyttävät myös vähän erilaisilta.
- dr
Mistäs sen softan version saa selville mikä se on? Ostin uudenvuoden aattona puhelimen, niin onko mahdollista että siinä olisi 4.39?
(minä kun en näistä tiedä mitään...)
Katos vaa, 3.16 mul on... Kiitti tiedisot!!!
Väittävät tämän listan olevan jostain Nokia huoltotiedotteesta tai vastaavasta:
http://groups.google.com/groups?hl=en&&selm=auk9oq%24sg8%241%40sunce.iskon.hr
Siellä on listattu 7650:n ohjelmiston versiohistoria v3.12 -> v3.16 -> v4.39.
t.tero
t.tero
En tiiä mistä nuo hemmot noita huoltotiedotteita saa mut ihan oikeahan tuo on!
t.tero
Ja sitten tuon javan osalta voin sanoa, että on tehty vähän muutakin kuin "..support improved" :::)
Ja sitten tuon javan osalta voin sanoa, että on tehty vähän muutakin kuin "..support improved" :::)
Meinaatko paljastaa mitä on muuttunut tai parannettu? Ei taida kuitenkaan vielä uudempaa Java-midp:tä tulla eli jotta saisi esmes SSL:n toimimaan WebViewerin kanssa?
t. tero
Meinaatko paljastaa mitä on muuttunut tai parannettu? Ei taida kuitenkaan vielä uudempaa Java-midp:tä tulla eli jotta saisi esmes SSL:n toimimaan WebViewerin kanssa?
t. tero
Aikaisemmissa versiossa ei esim. http post toiminut lainkaan. Lisäksi getinkin headeriin oli päässyt syntaksivirhe, joka hermostutti useimmat palvelimet. Uusimmasta versiosta löytyy sentään jo suunnilleen MIDP 1.0:n edellyttämät asiat toimivana. 2.0 ei valitettavasti ole toteutettu. Ilmeisesti syksyllä tulevat markkinoille ensimmäiset sitä tukevat puhelimet (Motorolalta ainakin). Luulisi myös Nokian seuraavan perässä.
P800:n oma selain muuten tukee ssl:ää, tosin selaimen muut rajoitukset (framet, javascript) aiheuttavat sen, että vain joitakin palveluja pystyy käyttämään. Midp on tässäkin vain tasoa 1.0.
Missäs tuo softan päivittäminen onnistuisi Helsingin ydinkeskustan alueella? Ja onko mahdollista saada päivitystä välittömästi, vai joutuuko luurin jättämään huoltoon pitkäksikin aikaa? Olen viikonlopuksi lähdössä stadiin ja ajatelin käydä siellä päivittämässä, kun täällä Turussa ei tunnu onnistuvan. Auriassa äijä väitti puhelimen lähtevän Saksaan päivitettäväksi, eikä Mäkitorpallakaan ollut välineitä suorittaa kyseistä operaatiota kun pari kuukautta sitten kävin kysymässä 3.16:tta.
edit: Niin ja toimiiko 3.12 softasta otettu varmuuskopio 4.39:ssä?
...kun täällä Turussa ei tunnu onnistuvan.
Primatel Puutarhakadulla, kestää puoli tuntia.
3.12 moitii myös moitteitta täällä, mutta olisi silti kiva kuulla jos jotain muutoksia on tehty, josko kannattaisi softata..
Hain 4.39 päivityksen 7650:aan.
Et sattunut pk-seudulla päivittämään? Mikä huolto?
Digiman, Helsinki, Herttoniemi, Hitsaajankatu, Kesti tunnin verran homma.
Hei siis vallan loistavaa!
Entä puhelimen sisukset päivityksessä? Säilyivätkö puhelinmuistio, viestit etc? Oliko aikaisempi softa 3.12 vai 3.16?
Entä puhelimen sisukset päivityksessä? Säilyivätkö puhelinmuistio, viestit etc? Oliko aikaisempi softa 3.12 vai 3.16?Esim 3.16sta uuten päivittäessä säilyy jos niin halutaan, tosin susittelen kuitenkin varmuuskopiota ja päivityksen jälkeen laitteen alustamista huollossa.
Esim 3.16sta uuten päivittäessä säilyy jos niin halutaan, tosin susittelen kuitenkin varmuuskopiota ja päivityksen jälkeen laitteen alustamista huollossa.
Tässä kun on vain itsellä sellainen tilanne, että win me ja actisysin infra ja tämä yhdistelmä ei tykkää nokian pc-suitesta, joten on tässä vähän pallo hukalla, että milläs tehdä tuota varmuuskopiota =( ..
Entä puhelimen sisukset päivityksessä? Säilyivätkö puhelinmuistio, viestit etc? Oliko aikaisempi softa 3.12 vai 3.16?
Puhelinmuistio, Kalenteritiedot, viestit säilyivät. Mulla oli aikaisempi softa 3.16.
Kyllä ne säilyy, mulla oli 3.12
Entä puhelimen sisukset päivityksessä? Säilyivätkö puhelinmuistio, viestit etc? Oliko aikaisempi softa 3.12 vai 3.16?Esim 3.16sta uuten päivittäessä säilyy jos niin halutaan, tosin susittelen kuitenkin varmuuskopiota ja päivityksen jälkeen laitteen alustamista huollossa.
Kaikkien käyttäjätietojen pitäisi teoriassa säilyä mutta aina näin ei päivityksessä käy vaikka kuinka niin tahtoisi/yrittäisi. Itse olen päivittänyt 7650:a n.50kpl ja 10-20% tapauksista on kaikki tiedot hävinny joten pieni riski on olemassa. Siksi nokia ohjekirjassa sanoo ja suosittelee itse ottmaan varmuuskopioita.
Kyllä ne säilyy, mulla oli 3.12
Mulla ei säilynyt mitään(3.12 -> 4.39). Sano liikkeessä että parempi olisi ottaa varmuuskopiot puhelimen tiedostoista. Kuulemma vähän fifty-fifty meininkiä, hyvällä säkällä säilyy joskus taas ei...
Mun 7650 vanhalla softalla teki niin että ei ottanut vastaan puheluja/viestejä vaikka kentät näytti täysiä. Uudella softalla ei ongelmaa ole ilmenny.
Ja tonne extroihin oli ilmestyny uusi ohjelma "Tietoja" copyright juttuja...
Jotain pikkusäätöjä löytyy sieltä täältä (esim ennen puhelin ei käynnistynyt uudelleen kun laittoi automaattisen ajan päivityksen, nyt käynnistyy).
Offtopic:
Onko kukaan kokeillut "Task Manageria v1.12" ja "ActiveMailia v1.10" asennettuna puhelimeen?
Mulla ainakin meni ihan jumiin puhelin: yritti käynnistyä neljä kertaa ja sammu -> uudelleen virtoja päälle sama juttu -> jne...
Oli muuten lähellä ettei joutunu viemää huoltoon. Onneks rämppäs näppäimiä jo käynnisty, aikaa tähän men varmaan 2h :P
En kokeillut tätä ohjelmayhdistelmää 3.12 softas joten en tiedä onko ongelma tullut 4.39 myötä. Joten kysyisin onko joku saannut toimimaan nämä ohjemat samanaikaisesti?
Mulla säilyi kaikki ihan asetuksia myöten. (Jopa käyttöprofiilit, ne kun yleensä vähintään häviää).
Mulla pukkas "tietoja"-hässäkän päävalikkoon, ei extroihin. Jotain pientä ulkoasun hiomista näkyy kanssa. (mm. ilmoitus uudesta viestistä sisältää nyt kirjekuoren kuvan yms.)
Mulla pukkas "tietoja"-hässäkän päävalikkoon.Noin yleensä käy jos laitetta ei ole tyhjennetty, tosin silloin on pieniriski että tulee ongelmia. Jos laite tyhjennetään ja päivityksenjälkeen palautetaan ei tietoja ohjelma ole yleensä päävalikossa.
Joo ei tainnu poika tyhjentää ensin. Minkälaisia ongelmia voi tulla?
Joo ei tainnu poika tyhjentää ensin. Minkälaisia ongelmia voi tulla?Kaatuilua, kaikki ohjelmat ei toimi jne. Taikka sitten ei mitään ongelmia, olisivat jo varmaankin ilmenneet. Jos ongelmia olisi ilmennyt niin niistä pääsee formatoimalla laitteen tyhjäksi.
Löytyi muuten ärsyttävä ominaisuus tosta puhelimesta. Vein nimittäin puhelimen huoltoon pari päivää sitten ja ajattelin että sitä ennen vois kopsata muutaman uuden numeron simmille ku niitä ei oo siellä. Aikani siinä puhelinta räpläsin ja ihmettelin, kunnes päädyin siihen että 7650:ssa ei pysty kopioimaan osoitekirjasta numeroita sim-kortille!
Toisin päin tietenkin pystyy, eli simmiltä puhelimeen. Minusta tää on aika paha moka nokialta, tai sit mä oon sokea ja tyhmä ku en keksiny miten se tehdään, ei kyl keksiny moni muukaan minun lisäksi.
Ainut tapa on siis kopioida kontaktit pc-suiten kautta, mutta tuskin jokainen jaksaa/haluaa sitä asentaa. Mä sitten sain osoitetiedot talteen lähettämällä ne sähköpostilla mailiin. Että sellasta, olis tän ehkä vähän helpommin voinu tehdä... Ymmärrän että simmille ei pysty tallentaa ku nimen ja numeron, eikä niitä muita kenttiä, emaileja jne. Mutta silti, ois hyvä jos sais välillä niitä numeroita simmille talteen.
Tämä siis softalla 3.12 kerroin asasta huoltoonkin... syy miksi puhelin meni huoltoon oli virtanappi joka ei oikein tahtonu ottaa kontaktia...
Löytyi muuten ärsyttävä ominaisuus tosta puhelimesta. Vein nimittäin puhelimen huoltoon pari päivää sitten ja ajattelin että sitä ennen vois kopsata muutaman uuden numeron simmille ku niitä ei oo siellä. Aikani siinä puhelinta räpläsin ja ihmettelin, kunnes päädyin siihen että 7650:ssa ei pysty kopioimaan osoitekirjasta numeroita sim-kortille!
Toisin päin tietenkin pystyy, eli simmiltä puhelimeen. Minusta tää on aika paha moka nokialta, tai sit mä oon sokea ja tyhmä ku en keksiny miten se tehdään, ei kyl keksiny moni muukaan minun lisäksi.
Kontaktit auki -> nimen kohdalle -> auki -> valitaan telefooninummero painetaan "Valinnat" -> "Kopio SIM-hakem." Sinne meni SIM:lle...
*oon sokea ja tyhmä* ;)
No hittolainen, ei olis varmaan pitäny kolmen aikaan yöllä alkaa räplää sitä, kai se sieltä sitten löytyy... :) Muisttkseni yritin samaa kautta sitä etsiäkin vielä... :/ Noo, enivei, hyvä että se löytyy sieltä. Pitää kertoa niille muillekin jotka sitä etisvät slloin... :D
SIMmiltä puhelimeen voi kopioida kaikki kerralla mutta toisinpäin ei. PRKL! Takaisin voi siis kopioida mutta yhden kerrallaan.
Pelailin illalla Zoy's rescue 2:sta (Soneran"tammitarjous"), kolmannessa maassa puhelin ilmoitti että "muisti täynnä" ja peli sammui. Sitä vaan että siitä muistista on aika tasan puolet käytössä joten ei pitäis noin tehdä :P
Ollilan Jokke
12.01.03, 15:05
Pelailin illalla Zoy's rescue 2:sta (Soneran"tammitarjous"), kolmannessa maassa puhelin ilmoitti että "muisti täynnä" ja peli sammui. Sitä vaan että siitä muistista on aika tasan puolet käytössä joten ei pitäis noin tehdä :P
Taitaa olla Sumean (Zoy-pelit on myös Sumean tekemiä) koodissa bugia kun mulla Racing Fever tekee samaa.
Pakko muuten suositella MGS Kart Racingia, paras peli 7650:lla (tai no,Snails on yhtä hyvä). Olihan se vähän kallis, 19 taalaa, mutta itse olen laadusta valmis maksamaan... ja eihän vajaa 20 juuroa riitä edes päivän kauppalaskuun joten turha valittaa. =)
No se on totta että ruoka on huomattavasti kalliimpaa kuin pelit kännyyn ;) Onko kokemusta Gold Rushista? Soneralla 10e.
Voitteko muuten suositella jotain kokeilimisen arvoisia pelejä?
(Mielenkiintoisia, vie vähän tilaa, ...)
Pelejä tohon kännyyn löytyy jo aika paljon enkä jaksa alkaa jokaista testailemaan.
Blue Joker
12.01.03, 16:10
No se on totta että ruoka on huomattavasti kalliimpaa kuin pelit kännyyn ;) Onko kokemusta Gold Rushista? Soneralla 10e.
minulla on ollut kännyssä tuo Gold Rush. mutta eipä ollut kauaa.
sen verran p*ska se oli mun mielestä. Ei ainakaan 10e:n arvoinen
todellakaan musta.
Ollilan Jokke
12.01.03, 16:16
Jos flippereistä pitää niin Space Taxi on todella laadukas ja vähän tilaa vievä peli. Hieno, usean ruudun scrollaava grafiikka ja muutenkin hyvä toteutus...Muistaakseni vie tilaa noin 120kb. Löytyy wap.edome.netistä ja maksaa 5 euroa. Kuvia pelistä voi katsella (ja myös ostaa) osoitteessa http://edome.fi.soneraplaza.net/mobiilipelit/
Snails (http://pdamill.com/) on ihan ehdoton...mut vie sitten tilaakin aika paljon. Samoin tuo mainitsemani MGS Kart Racing vie myös paljon tilaa kun se vaatii vielä sen MGS7650-softan itsensä lisäksi. Breakthru on mukava ja hyvin toteuttu arkanoid-klooni, maksaa muistaakseni $9.95. Trialit voi imuttaa (tai ostaa) Kart Racingin ja Breakthrun my-symbian.commista. Sieltä itse ostin tuon Kart Racingin...
Gold Rushista mulla ei ole ikävä kyllä kokemuksia.
Blue Joker
12.01.03, 16:18
Voitteko muuten suositella jotain kokeilimisen arvoisia pelejä?
(Mielenkiintoisia, vie vähän tilaa, ...)
Pelejä tohon kännyyn löytyy jo aika paljon enkä jaksa alkaa jokaista testailemaan.
no mulla kännystä löytyy nykyisin suurimmaksi osaksi vain maksullisia
pelejä. blackjack, cannons, caveman x-mas edition (joulutarjous),
racing fever deluxe, rallyX, sea rescue color, space taxi pinball,
summer games 2004, videopoker, Zoys Rescue 1,
Zoys Rescue 2 (tammitarjous)
blackjackistä, videopokerista, ja tietenkin noista tarjouksista en ole
maksanut. muista n. 5 € on tullu maksettua.
saheinonen
12.01.03, 17:12
kaikenlaisia ohjelmia on tullut kokeiltua, mutta yhdestäkään en ole vielä maksanut eli kaikki on enemmän tai vähemmän laittomia. Enkä sitä pitää sitten jotain ostaa kun löytyy joku käyttökelpoinen ohjelma.
kaikenlaisia ohjelmia on tullut kokeiltua, mutta yhdestäkään en ole vielä maksanut eli kaikki on enemmän tai vähemmän laittomia. Enkä sitä pitää sitten jotain ostaa kun löytyy joku käyttökelpoinen ohjelma.
Joo mullakin osa on enemmän laillisia ja osa vähemmän laillisia. Olisin ostanut huomattavasti enemmän noista ohjelmista, mutta kun ei ole sellaista muovista korttia joka pystyisi netin-yli ostoksiin.
Nyt vain odotellaan että tänne kirjoitetaan armottomat piraattisaarnaukset meille! ;)
Jos flippereistä pitää niin Space Taxi on todella laadukas...
Tack, toi on tyylikäs.
Blue Joker
13.01.03, 15:16
Jos flippereistä pitää niin Space Taxi on todella laadukas...
Tack, toi on tyylikäs.
samaa mieltä, yksi 7650:n parhaista peleistä mun mielestä.
tota snailsia en ole muuten kokeillutkaan, mitä siinä tehdään?
Nytkö ne ongelmat alkoi? Puhelin oli tuossa läppärin vieressä juuri äsken. Yhtäkkiä se ilmoitti että puhelin käynnistyy uudelleen, haluatko jatkaa? Minä tyhmänä painoin ok ja puhka käynnistyi uudelleen-englanniksi. Tein mitä tahansa niin aina vaan enklantia. Ongelma ratkesi kun laittoi kielen valinnan automaattiselle ja otti simmin pois, käynnisti kerran ilman simmiä ja sen jälkeen normaalisti. Mitä ihmettä? Miksi se yhtäkkiä alkoi britiksi?
Blue Joker
16.01.03, 16:50
hei, niin mitä siin Snailsissa oikeen tehdään kun en oo koittanu sitä?
ps. alkaa tämäkin ketju menemään jo vähän sivuun raiteiltaan.
Ollilan Jokke
16.01.03, 17:00
ps. alkaa tämäkin ketju menemään jo vähän sivuun raiteiltaan.
juu menee, mutta ei tän takia uutta threadiakaan kehtaa aloittaa. :) Ootko koskaan pelannut PC:llä (tai pelikonsolilla) peliä Worms? Snails on kopio siitä...madot on vaan korvattu etanoilla. :)
Blue Joker
16.01.03, 17:04
Ootko koskaan pelannut PC:llä (tai pelikonsolilla) peliä Worms? Snails on kopio siitä...madot on vaan korvattu etanoilla. :)
kyllä olen. toi Snails täytyy hankkia. voiko sitä pelata kaksinpelinä?
entä mistä sen saa?
Ollilan Jokke
16.01.03, 17:19
kyllä olen. toi Snails täytyy hankkia. voiko sitä pelata kaksinpelinä?
entä mistä sen saa?
http://ce.syntact.fi/snails/
scrollaa vähän alas niin sieltä löytyy juttua 7650-versiosta. Tässä suora linkki peliin: http://pdamill.com/snails.sis
edit: Huomaa kuitenkin että peli on vasta beta-vaiheessa... tässä kommentit pelin saitilta:
"Another free beta version of Snails, the award winning Pocket PC game is released for the Nokia 7650 SmartPhone. This version includes 3 playable levels, more weapons, game options, help and many bugfixes. You can download it for free. This is an untested beta version, so use it on your own risk. It's highly recommended to backup all data from your phone before starting the game to avoid any possible data loss."
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.