PDA

View Full Version : Wippies

Kotkis
27.03.07, 21:42
http://www.wippies.com/
Oletteko tutustuneet, mitä mieltä? Uskaltaisko tuolta tilata "ilmaisen" wlan-boksin?

Jussi2000
27.03.07, 21:56
http://www.wippies.com/
Oletteko tutustuneet, mitä mieltä? Uskaltaisko tuolta tilata "ilmaisen" wlan-boksin?

Eipä ole aiemmin osunut silmään, mutta toi sähköpostilinkki paljasti käyttöehdoissaan seuraavan: Wippies osa Saunalahti Group Oyj:tä

Kotkis
27.03.07, 21:59
Kylläkyllä, Sauniksen metkujahan se, mutta en äkkiseltään löydä mitään konnankoukkuja tosta... sais ilmaisen adsl-modeemi/wlan-reitittimen, jos jakaa sitä muille. Mahtaako tuo syödä omaa kaistaa pahasti, jos joku muukin sattuu sitä käyttämään? Ts. onko käyttöä priorisoitu?

J.J-75
27.03.07, 22:04
hmm.. kauankohan tää brändi menee...

Jussi2000
27.03.07, 22:06
Kylläkyllä, Sauniksen metkujahan se, mutta en äkkiseltään löydä mitään konnankoukkuja tosta... sais ilmaisen adsl-modeemi/wlan-reitittimen, jos jakaa sitä muille. Mahtaako tuo syödä omaa kaistaa pahasti, jos joku muukin sattuu sitä käyttämään? Ts. onko käyttöä priorisoitu?
Sitä täytyy varmaan kysyä palvelun tuottajalta.

J.J-75
27.03.07, 22:07
Miksi se sen nyt paljastaisi, konnankoukku pitää aina olla jos lukee ilmainen ;)

Veloituksetta on eri asia ;))

Kotkis
27.03.07, 22:15
Tuohon Homeboxiin voi ilmeisesti heittää perinteisen lankapuhelimen kiinni ja se toimii Saunalahden nettipuhelimena ilman että tietokone on päällä..! Nyt alkaa kuulostaa melkeen liian hyvältä ollakseen totta... hmm..

jakevm70
27.03.07, 22:17
Täällä Homeboxi käytössä ja en voi kuin suositella...
Löytyi vanhalle lankapuhelimellekin taas käyttöä...

Kotkis
27.03.07, 22:23

No hidasteleeko oma nettiyhteys, jos joku imuttaa täysiä "vieras"puolella?

jakevm70
27.03.07, 22:37
No hidasteleeko oma nettiyhteys, jos joku imuttaa täysiä "vieras"puolella?

No enpä ole huomannut mutta tuskin tuolla vieraspuolella kukaan on käynykään...

Kotkis
27.03.07, 22:44
No enpä ole huomannut mutta tuskin tuolla vieraspuolella kukaan on käynykään...

Kyllä ne kovasti tuolla sivuilla vakuuttaa, että "yhteyden nopeutta on rajattu niin, että vierailijat eivät pääse häiritsemään omaa verkkoliikennettäsi." Mutta ei mitään sen tarkempaa. Mutta toisaalta nuo käyttötunnuksethan saa vain, jos itselläkin on tuollainen boksi, joten tuskin esim. naapurilla on intressiä alkaa imuttelemaan mun nettiyhteydellä...

Voishan ton pistää tilaukseen...

Cluller
28.03.07, 00:53

Olitkos niiden kolmensadan ekan tilaajan joukossa ja koska sait boksin? Ihan vaan tuota toimitusvauhtia ajattelin. Kovasti vakuuttelivat että tämän viikon aikana loputkin boksit tulevat..

Kotkis
28.03.07, 01:05
Pistin tilauksen sisään. Kyllä toi aika (liian?) hyvältä näyttää...
Tuolla: http://jarkkoj.wippiesblog.com/ on muuten teknistä tietoa tuosta toteutuksesta. Joku enemmän noista tekniikoista yms. tietävä voinee kommentoida..?

jakevm70
28.03.07, 08:13
Olitkos niiden kolmensadan ekan tilaajan joukossa ja koska sait boksin? Ihan vaan tuota toimitusvauhtia ajattelin. Kovasti vakuuttelivat että tämän viikon aikana loputkin boksit tulevat..
Olin kolmensadan ekan joukossa ja boxi tuli ööö...noin viikko sitten.

jakevm70
28.03.07, 08:17
Pistin tilauksen sisään. Kyllä toi aika (liian?) hyvältä näyttää...
Tuolla: http://jarkkoj.wippiesblog.com/ on muuten teknistä tietoa tuosta toteutuksesta. Joku enemmän noista tekniikoista yms. tietävä voinee kommentoida..?
Saanko udella mikä siinä näyttää liian hyvaltä???

No minulle laite ainakin on ollut tosi hyvä edellisen tilalle...Zyxel 660HW-61F jonka aikana yhteys välillä pätki.
Nyt ei sitä ongelmaa ole ollut...

Kotkis
28.03.07, 11:51
Saanko udella mikä siinä näyttää liian hyvaltä???

Hmmm... peruspessimistinä olen vaan aina hyvin skeptinen näihin "ilmaisiin lounaisiin": että ihan ilmaiseksi saisin ADSL2/2+ -modeemin (mulla on ikivanha, tosin hyvin toiminut Roadrunner) WLANilla (ollut jo pitkään harkinnassa hankkia) ja vieläpä mahdollisuudella heittää vanha lankapuhelin (pyörinyt nurkissa vuosia, meinannut heittää jo roskiin) suoraan purkkiin kiinni ja käyttää SL Nettipuhelinta (ollut käytössä jo jonkin aikaa, mutta käytön hankaluuden takia jäänyt vähäiselle käytölle) suoraan siinä!?
Jotainhan tossa täytyy olla mätää...?! ;)

jakevm70
28.03.07, 12:03
Hmmm... peruspessimistinä olen vaan aina hyvin skeptinen näihin "ilmaisiin lounaisiin": että ihan ilmaiseksi saisin ADSL2/2+ -modeemin (mulla on ikivanha, tosin hyvin toiminut Roadrunner) WLANilla (ollut jo pitkään harkinnassa hankkia) ja vieläpä mahdollisuudella heittää vanha lankapuhelin (pyörinyt nurkissa vuosia, meinannut heittää jo roskiin) suoraan purkkiin kiinni ja käyttää SL Nettipuhelinta (ollut käytössä jo jonkin aikaa, mutta käytön hankaluuden takia jäänyt vähäiselle käytölle) suoraan siinä!?
Jotainhan tossa täytyy olla mätää...?! ;)

Tervettähän se on aina epäillä. Skeptinen itsekin vähän kaikke(i)a kohtaan.
Mutta pitänee myös välillä heittäytyä kaikkeen uuteen mukaan ja katsoa/katua sitten joskus. Sikäli kuin kaduttavaa ilmenee.
Mullakin houkutteli tuo voip ja se että pääsin Zyxelistä eroon. Ja tietysti nuo tulevat ominaisuudet, mitä sitten lienevätkään???

zSx
28.03.07, 13:32
Hmm, täytyypä kokeilla. Siis tuon käyttö ilmeisesti onnistuu, vaikka oma nettiyhteys olisi mikä tahansa? Itsellä on kyllä Saunalahden netti, ettei sen puoleen... Oishan toi tietty kiva, vielä kun on tuo läppäri itellä. Piti hankkia alun perinkin siihen tuollainen adsl/wlan-boksi (jokin Zyxel 660HW tjsp.), mutta syyskuussa niitä oli kovin huonosti saatavilla, ilmeisesti sen takia kun kesällä niitä oli oikein urakalla posahdellut ukonilmalla. Sitten perustelin tavallista adsl-modeemia sillä, että ei tuolle läppärin käytölle mukamas ole kuin yksi ja ainoa ergonomisesti oikea käyttöpaikka yksiössä.

Mutta kuten Kotkis sanoi, ilmaisia lounaita ei ikinä ole...

jakevm70
28.03.07, 14:28
No mikä tässä on se jekku?
Ei meikä tajuu ainakaan, tyhmä lienen...

dille
28.03.07, 14:44
Missä vaiheessa Wippies muuttuu maksulliseksi? Eli onko tällä hetkellä menossa WLAN-kartan laajennus tällä ovelalla keinolla? Mihin tuossa sitoutuu 12kk:ksi?

Kotkis
28.03.07, 14:46
Mihin tuossa sitoutuu 12kk:ksi?

Pitämään ilmaiseksi saadun boxin verkossa ja muidenkin käytettävänä.

jakevm70
28.03.07, 14:51
Vaan eipa koske minua tuokaan koska tilasin ennen 23.03.2007.

zSx
28.03.07, 17:04
Missä vaiheessa Wippies muuttuu maksulliseksi? Eli onko tällä hetkellä menossa WLAN-kartan laajennus tällä ovelalla keinolla? Mihin tuossa sitoutuu 12kk:ksi?

Ainoa catch on tosiaan se, että boksi pitää palauttaa Saunalahdelle tai lunastaa itselleen 80 eurolla ellei pysty pitämään avointa wlan-yhteyttä 12kk ajan. Ovat kai laskeneet, ettei tuon laitteen ostohinta kerrottuna n-määrällä asiakkaita nyt ole mikään sen kummempi alkusijoitus. Tavallaan sen ymmärtää, kun ajattelee ettei markkinointiin ole käytetty pennin hyrrää, ja kuitenkin palvelu on saanut hyvin mainosta ympäri intterwebbiä.

Se näitten ansaintatapa vaan jää sitten ilmeisesti nähtäväksi...

dille
28.03.07, 18:04
Mutta onko SL:llä oikeus muuttaa palvelu myös noille tukikohtia pitäville palvelu maksulliseksi tuon 12kk sisällä?

Voisi kyllä hommata tuollaisen.

jakevm70
28.03.07, 18:27
Kukas muka maksais siitä että saa jakaa verkkonsa...?
Jos noin kävis joskus wippiesin tai fonin kohdalla niin kyllä saisivat pitää boxinsa...

Ohannes
30.03.07, 16:13
Sinne on nähtävästi tullut lisää homeboxeja, joten päätin tarttua tilaisuuteen. Isä piti suostutella mukaan, koska ikää ei ole vielä riittävästi. Yllättävän kivuttomasti tapahtui tuo, joten nyt pelottaa nämä mahdolliset konnankoukut. Pääsispähän kännykällä nettiin ilmaseksi kotona.

Samu
31.03.07, 03:40
Ilmaista lounasta ei olekkaan...

Jokin juju tuossa on, ja näemmä ainakin osa jujua on tuo boxi joka ei ole täysin käyttäjänsä säädeltävissä. Esim. NAT:a ei saa pois päältä ja sekös vituttaa jos tulee jtn häikkää. Lisäksi kiva yrittää selvittää mahdollisia yhteysongelmia jos / kun ei pääse conffaamaan tuota boksia.

Lisäksi en tiedä olenko puusilmä vai mikä, mutta epäselväksi jäi mm. miten käytännössä ko. palvelun käyttäjä löytää toisen käyttäjän WLANin vaikkapa kaupungilla ja pääseekö niihin esim. WLAN -luurilla kiinni.

Tämä voi olla köykänen ratkaisu ns. openWLANista jonnekin maaseutupitäjiin, mutta IMO stadissa ja muissa kotomaan suurkaupungeissa pitäisi olla kaupungin (tai vastaavan instanssin) puolesta jonkinlainen "OpenEspa" niinkuin Häslingin keskustassa.

Vielä jos miettii miten kauaksi tuollaisen perus tukiaseman signaali kantaa niin.... Esim. itse asun täysin kivestä ja tiilestä rakennetussa rivarin pätkässä ja oman WLAN -tukiasemani (D-Link 524) signaali heikkenee huomattavasti jo kun vie läppärin toiselle puolelle taloa, takapihan reunaan. Jonkun naapurin WLAN löytyy kun niitä haeskelee, mutta sekin signaali on aika kehno.

Itse en ainakaan lähde kiirehtimään tuollaiseen, jossa pitäisi omaa kaistaa jakaa muille ja tyytyä siihen, että joku ulkopuolinen taho säätää / rajoittaa yhteyttäsi ja kenties tarkkailee sen liikennettä jne...

Kotkis
31.03.07, 09:58
Lisäksi en tiedä olenko puusilmä vai mikä, mutta epäselväksi jäi mm. miten käytännössä ko. palvelun käyttäjä löytää toisen käyttäjän WLANin vaikkapa kaupungilla ja pääseekö niihin esim. WLAN -luurilla kiinni.

?? No miten ne nyt yleensä löytyy; hakemalla, eikö niin? Ja eiköhän WLAN-luurilla pääse siinä missä tietokoneellakin, käyttäjätunnuksen ja salasanan kanssa.
Ja kyllä kait noista tukiasemista tullaan myös jonkinlainen kartta julkaisemaan, ainakin Google Mapsissa julkaisusta on ollut puhetta.

Samu
31.03.07, 14:05
?? No miten ne nyt yleensä löytyy; hakemalla, eikö niin? Ja eiköhän WLAN-luurilla pääse siinä missä tietokoneellakin, käyttäjätunnuksen ja salasanan kanssa.
Ja kyllä kait noista tukiasemista tullaan myös jonkinlainen kartta julkaisemaan, ainakin Google Mapsissa julkaisusta on ollut puhetta.

Hakemalla ja hakemalla, mutta jos jokainen saa muutta verkkotunnustaan miten lystää? Tulee joskus tänne Helsinkiin hakemaan noita verkkoja, pelkällä luurilla niitä löytää keskusta-alueella tolkuttoman (lue liian) paljon.
Tosiaan toi karttahommeli olisi pop, tietäisi vaikkapa mihin puistoon tai kahvilaan menisi Wippiin WLAN:n kantaman toivossa.

Kotkis
31.03.07, 14:52
Hakemalla ja hakemalla, mutta jos jokainen saa muutta verkkotunnustaan miten lystää?

Joo, jos toi on yhtään fiksusti suunniteltu, sitä vierailupuolen nimeä ei saisi muuttaa, vaan se olis aina vaikkapa joku wippies#xxx.

Jase
04.04.07, 14:59
Idishän tässä on sama kuin joulun alla keskustelua herättäneellä fonilla (http://www.fon.com/en/), joka myös jakeli ilmaisia bokseja.

Juju on siinä, kun wippies jakaa paljon ilmaisia bokseja se saa komean peiton verkolleen. Sitten se myy käyttöoikeuksia näistä ja tekee voittoa (epäilen kyllä tämän kannattavuutta muualla kuin suurkaupungeissa). Lopulta ainoa todellinen voittaja taitaa olla se joka hankkii tuon ilmaisen boksin ja saa näin wlanin kotiinsa.

dille
04.04.07, 16:44
Päätettiin että pistetään tollanen faijan kanssa tilaukseen, ja laitetaan hänen betoniseen autotalliin, josta nykyisetkään WLAN-pelit eivät kykene signaalia saamaan pihalle. Kyllä ne vielä sisällä pelaa ihan OK:)

Kaljamaha
04.04.07, 18:07
Itse otin tuon boksin silloin kun se oli beta-vaiheessa, joten ei ole mitään sitoumuksia. Muutaman tunnin testasin boksia silloin kun se tuli ja nopeudet osoittautuivat turhan alhaisiksi verrattuna Zyxel 660h-61 boksiin, joten saa boksi homehtua varastossa :-D

Ja kyllä, ilmaisia lounaita on!

Kotkis
28.04.07, 00:14
Jep eilen vihdoin tuli tuo boksi ja asentui suureksi yllätykseksi ilman ongelmia. Jopa kotiverkon sain toimimaan aluksi ok, nyt tietokoneiden uudelleenkäynnistelyiden jälkeen se ei toki enää toimi, mutta ei nyt jaksa alkaa hieromaan.
Mutta ihan hyvältä vaikuttaa, toimii tuo vanha lankapuhelin nettipuhelimenakin :)

olli175
28.04.07, 00:37
Jep eilen vihdoin tuli tuo boksi ja asentui suureksi yllätykseksi ilman ongelmia. Jopa kotiverkon sain toimimaan aluksi ok, nyt tietokoneiden uudelleenkäynnistelyiden jälkeen se ei toki enää toimi, mutta ei nyt jaksa alkaa hieromaan.
Mutta ihan hyvältä vaikuttaa, toimii tuo vanha lankapuhelin nettipuhelimenakin :)

Meikäläiselle tuli tänään wippies homebox, alkoi pelittämään kun iski vaan johdot kiinni. Aiemmat kokemukset noista asennuksista on vähän huonoja (telewell). Nytkun kohtapuolin saa E61:n niin pääsee testaamaan miten wlan yhteys pelittää :)

kimmo
28.04.07, 08:32
Jep eilen vihdoin tuli tuo boksi ja asentui suureksi yllätykseksi ilman ongelmia. Jopa kotiverkon sain toimimaan aluksi ok,

Oli vissiin niin, että näissä oli 2 ethernet-porttia, eli vaan kaksi ulkoista konetta saisi kiinni?

olli175
28.04.07, 11:22
Oli vissiin niin, että näissä oli 2 ethernet-porttia, eli vaan kaksi ulkoista konetta saisi kiinni?

Kyllä näin on.

Kaljamaha
28.04.07, 11:49

Kyllä näin on.

Siis tuota olet kokeillut ihan käytännössä? Minä taasen olen saanut sellaisen käsityksen että kukaan ei ole saanut toimimaan kahta konetta molemmissa LAN-porteissa. Liikenne ulospäin kulkee kyllä tällä hetkellä.

Tässä lainaus http://forum.wippies.com/index.php/topic,149.0.html
"- Yhteys hidas entiseen ADSL-modeemiin/reitittimeen verrattuna.
- LAN-portit eivät ole tuntevinaan toisiaan. Ei minkäänlaista yhteyttä niihin kytkettyjen koneiden välillä, vaikka molempien porttien kautta ulospäin ihan sujuvasti pääsikin."

Ja vastaus:
"Alunperin tätä ei oltu tarkoitettukaan ominaisuudeksi, mutta käyttäjien toiveesta tämä on tulossa ominaisuudeksi uusimmassa ohjelmistoversiossa, joka on tällä hetkellä eri käyttäjillä testeissä."

olli175
28.04.07, 13:32
Siis tuota olet kokeillut ihan käytännössä? Minä taasen olen saanut sellaisen käsityksen että kukaan ei ole saanut toimimaan kahta konetta molemmissa LAN-porteissa. Liikenne ulospäin kulkee kyllä tällä hetkellä.

Ei ole kuin tämä yksi kone tuossa LAN1 liitännässä, LAN2:ssa ei ole mitään...

Warod
29.04.07, 17:11
Itse olen myös aiemmin katsellut noiden boksien speksejä eivätkä ne kovin kummoisilta vaikuta. Ohjelmistossa on ilmeisesti vielä parantamisen varaa ja bugejakin noista on löytynyt jonkin verran.

Itselläni kiinnostaisi kyllä liittyä johonkin wlan-yhteisöön, mutta nuo wippies boksit eivät oikein vakuuta. Täytyisi ensin varmistua, että niihin saa asianmukaiset pääkäyttäjätunnukset jollain tapaa itselleen.

Jotku kyselivät noiden mahdollisesta kaistankulutuksesta. Tähän voisin vastata, että se on helppoa toteuttaa esim niin, ettei avoin wlan liikenne todellakaan hidasta juuri ollenkaan kotiverkon liikennettä, mutta noiden laitteiden tekemästä toteutuksesta en sen tarkemmin tiedä. OpenWRT:ssä ainakin on erittäin pätevä QoS-hallinta saatavilla. ^^

Jupex
10.05.07, 20:36
öö.... miten tuntuu että whippies on sekava juttu.... minen tajuu :D eli:

Eli whippiessillä on 2 boxia joista voin valita itelleni sopivan. Ajattelin tuota wifi boxia koska mulla on jo toimiva modeemi olemassa. Siis mitä tuolla sitten saa?

- Mahdollisuuden käyttää wlania wippies boxin kautta kotona?
- Mahdollisuuden käyttää wlania wippies boxin kautta reissussa?

Mitä muuta? Onko tuo siis aikuisten oikeesti ilmanen? Kertokaa ... joku tässä ei nyt natsaa ja homma hienoisesti "haisee".

veppis
10.05.07, 20:53
Siis keppihän hommassa on se, että boksi pitää pitää verkossa sopparin ajan ja samalla päästää muut w(h)ippies käyttäjät sinun nettiliittymäsi kautta linjoille. Boksien konfigurointimahdollisuudet ovat myös hyvin rajalliset eli erikoisemmat tai monimutkaisemmat verkkototeutukset jäävät haaveeksi.

Toisaalta vastavuoroisesti voit sitten itse hyödyntää hommaa samalla tavalla kun olet esimerkiksi kaupungilla ja palvelun tukiasemia on kuuluvissa.

Ei kai tuossa sen kummempaa koiraa ole haudattuna.

sovelias
10.05.07, 21:03
Eli whippiessillä on 2 boxia joista voin valita itelleni sopivan.Kyllä, tosin ei sinun niitä ole pakko ottaa.
Ajattelin tuota wifi boxia koska mulla on jo toimiva modeemi olemassa. Siis mitä tuolla sitten saa?Pelkkä ethernet Boxi on paljon suppeampi kuin ADSL, WLAN, USB, VoIP, LAN boxi. eli toisesta puuttuu USB ja VoIp puhelin adapteri.
- Mahdollisuuden käyttää wlania wippies boxin kautta kotona?Kyllä
- Mahdollisuuden käyttää wlania wippies boxin kautta reissussa?Kyllä muidenkin jakamia.
Mitä muuta? Onko tuo siis aikuisten oikeesti ilmanen? Kertokaa ... joku tässä ei nyt natsaa ja homma hienoisesti "haisee".Boxilla on hinta, nyt niitä tarjotaan veloituksetta sitä vastaan että lupaat pistää sen linjaan kiinni, eli jakaa kaistaa. Halpa hinta operaattorille vs että itse hommaisivat linjan.

Jupex
10.05.07, 23:27
Eli jos tuo nyt on kerta ilmainen niin voishan sitä mutta mutta:

Kun mulla on "palvelin" ja mulla on nas - levy niin mitä mahtaa whippies tykätä jos noi lyö kiinni? Eli mulle olis se whippies wlan purkki sopivin? Eihän sitä ite tarvii käyttää :D mulla on jo talon kattava wlan 2 motukalla tehty ja sitten on vielä zyxelissä suppeempi verkko jos sattuu tarviimaan. Ei taida whippies sitä verkon jakamista tukea?

Ja miten toi voippi juttu tuossa whippiessissä? Vaatii sen saunalanka vai mikä se palvelu on niin ottamisen?

sovelias
10.05.07, 23:37
Kun mulla on "palvelin" ja mulla on nas - levy niin mitä mahtaa whippies tykätä jos noi lyö kiinni? Ei väliä, jos et sitä ADSL purkkia ota, vaan sen ethernet version.
Ei taida whippies sitä verkon jakamista tukea?Mitä jakamista tarkoitat?
Ja miten toi voippi juttu tuossa whippiessissä? Vaatii sen saunalanka vai mikä se palvelu on niin ottamisen?Et tarvitse mitään VOIPia, saunalahti tarjoaa nettipuhelin palvelua, joka toimii enemmän tai vähemmän sen ADSL Wippies purkin kanssa, en tiedä voiko siihen asetukset laittaa käsin niin pitkälle että voi käyttää jotain muuta VoIP SIP palvelua.

Jupex
10.05.07, 23:51
Siis tarkotan että osaako whippies modeemi jakaa signaalinsa verkon muille tukiasemille? Eli siis jatkaa verkon kantamaa?

sovelias
11.05.07, 09:05
Siis tarkotan että osaako whippies modeemi jakaa signaalinsa verkon muille tukiasemille? Eli siis jatkaa verkon kantamaa?Hmm, tarkoitatko WDS tukea, vai jotain muuta?
WDS tuki saattaa joskus tulla.
Muista purkeista ja sinusta riippuu miten voit tai ajatteli tuon toteuttaa, WDS ei ainoa vaihtoehto, eli purkki ei "voi" kovinhelpolla estää muita purkkeja jakamasta yhteyttä.

Wippieksen sivuillta löytyy tarkempaa juttua nykyisestä softasta ja tulevan suunta viivoista, asiat mitkä eivät ole vielä toteutuneet voivat toiveista huolimatta jäädä toteutumatta tai joskus toteutua.

Jupex
11.05.07, 11:24
N oli puhetta että wds tuki tulee :) en sitten tiedä. Täytyy vielä tutkia ja lueskella.

Tanjuzka
01.07.07, 07:20
Eilen menin tilaamaan, pitää nyt vielä kuitenkin miettiä perunko :)

Tumppu
01.07.07, 20:16
Eilen menin tilaamaan, pitää nyt vielä kuitenkin miettiä perunko :)
Itseäni ei ole kaduttanut, mitä nyt muutaman wlan-laitteen toimimattomuus (pda/wm laitteita). Nuo ilmaiset puhelut sl-liittymiin oli se porkkana, vielä ei ole kolmea tuhatta minuuttia tullut puhuttua vaikka miten olen koittanut maratoonata.
Lienet lueskellut wippies-foorumia?

Tanjuzka
02.07.07, 10:02
Itseäni ei ole kaduttanut, mitä nyt muutaman wlan-laitteen toimimattomuus (pda/wm laitteita). Nuo ilmaiset puhelut sl-liittymiin oli se porkkana, vielä ei ole kolmea tuhatta minuuttia tullut puhuttua vaikka miten olen koittanut maratoonata.
Lienet lueskellut wippies-foorumia?

Itseasiassa en ole lukenut, eikä kyseinen tuote ole juurikaan tähän asti kiinnostanut... vaikka ehkä syytä olis :)

Jupex
14.07.07, 13:02
Tilasin wippiesin ja tulikin 3 vko sitten hyvin toimii, ja ainakin nettiin pääsin. Kantsii ottaa jos tietää että liikkuu jossain missä on whippies tarjolla jonkun jakamana.

O.J.
30.07.07, 20:23
Ovatko käyttäjät olleet tähän tyytyväisiä? Jos innostuis itsekin...

deadhead
30.07.07, 21:47

Melkolailla kyllä, s-posti, blogi ja verkkolevy toimii ja niin myös laitteet. Iteltä löytyy tuo HomeBox, mutta nyt on vähän alkanu kaduttaa että otin sen enkä WifiBoxia, kun ei tuosta HomeBoxista saa NAT:ia pois päältä, liian vähän viritysmahdollisuuksia. Ainut hyvä puoli on että on sitten vaan yksi laite, tosin jos NAT on pakko saada pois päältä joudun virittelemään vanhan ei-langattoman Zyxelin käyttöön. Ei siitä onneksi niin kamalan suurta haittaa ole näin kotioloissa. Se HomeBox muuten saapui todella äkkiä sen jälkeen kun tilasin, taisi olla alle viikko.

Toimiiko muuten Nokiat miten hyvin yhteen tuon HomeBoxin kanssa? Itse kun en vielä ole päässyt kokeilemaan.

Entäpä SL:n nettipuhelin? Onko tuo oikeasti kannattava vai onko siinä jotain konnankoukkuja kun ovat nuo hinnat niin pirun alhaiset? Nykyään meikäläiseltä löytyy vielä ihan Elisan lankapuhelin, ei vaan ole tullut vielä irtisanottua sitä.

Niin ja viimeinen kysymys, tietääkö kukaan voiko HomeBoxin vaihtaa WifiBoxiin?

hiltieetu
30.07.07, 21:51
E90 toimii hyvin kun on puhelimen wlan-asetuksista virransäästö pois päältä, mutta sehän tuntuu muidenkin purkkien kanssa pitävän olla poissa. E65 toimi myös samoin ilkein.

sovelias
30.07.07, 22:20
Melkolailla kyllä, s-posti, blogi ja verkkolevy toimii ja niin myös laitteet. Iteltä löytyy tuo HomeBox, mutta nyt on vähän alkanu kaduttaa että otin sen enkä WifiBoxia, kun ei tuosta HomeBoxista saa NAT:ia pois päältä, liian vähän viritysmahdollisuuksia. HomeBox hmm. suoraan syvältä. Kehitys ilmeisesti tyssännyt kevääseen.

Jos haluaa nettiä jakaa muille niin WifiBox, niin ei häiritse omaa käyttöä jos hoitelee omat yhteydet omien purkkien kautta.

Jos WifiBoxissa olisi VoIp palikat, kuten HomeBoxissa, niin sillä voisi olla jotain tekoa ja hyötyä.

Kotkis
30.07.07, 22:26

Kyllä mä oon ihan tyytyväinen ollut. Peruskäytössä ainakin ihan toimiva vehje.

Entäpä SL:n nettipuhelin? Onko tuo oikeasti kannattava vai onko siinä jotain konnankoukkuja kun ovat nuo hinnat niin pirun alhaiset? Nykyään meikäläiseltä löytyy vielä ihan Elisan lankapuhelin, ei vaan ole tullut vielä irtisanottua sitä.

On se toiminut ihan ok. Soittamiseen tosin pelkästään käytän, ilmeisesti se saattaa välillä pudota pois verkosta, joten en suosittele jos lankapuhelin on tärkeä yhteydenpitoväline.

Siellä wippiesin foorumilla on paljon infoa asioista, suosittelen tutustumaan.

Kotkis
13.08.07, 17:04
Mikähän on viimeisin tieto Soneran virallisesta suhtaumisesta Wippiesiin? Saako laittaa Soneran ADSL:n perään?
Olen tässä alkanut harkitsemaan ADSL-operaattorin vaihtoa...

sovelias
13.08.07, 17:45
Mikähän on viimeisin tieto Soneran virallisesta suhtaumisesta Wippiesiin? Saako laittaa Soneran ADSL:n perään?
Olen tässä alkanut harkitsemaan ADSL-operaattorin vaihtoa...Virallisesti suhtautuminen ei ole kai muuttunut mihinkään. Toinen asia onko kielteisellä suhtautumisella merkitystä.

june74
14.08.07, 17:15
Itse en taida voida tuota ottaa , koska minulla yhteys käyttää raspppoe:ta , eli tarvitaan käyttäjätunnus ja salasana , näyttäs että WifiBox ei ole reitittävä , jolloin ei taitaisi vierailijat päästä nettiin.

Kotkis
16.08.07, 21:24
Kysytään vielä täälläkin, jos joku uskaltais ottaa kantaa:
Olen vihdoin päättänyt ottaa järjen käteen ja muuttaa pääasiallisen sähköpostitilini ISP-riippumattomaksi, jolloin ISP:n vaihtaminen sujuu jatkossa kivuttomammin. Olisiko tämä Wippies nyt tarpeeksi luotettava tuollaiseksi sähköpostiksi? Toimiiko vielä kymmenen vuoden päästä, onko käyttökatkoja, onko vaaraa että 4GB sähköposteja on yhtenä kauniina aamuna bittitaivaassa? En tietenkään mitään yritystoimintaa tällaisesta osoitteesta kuvittele hoitavani, mutta ei se ole kiva isoa kasaa yksityispostejakaan hukata...
Kokemuksia, mielipiteitä?

deadhead
16.08.07, 22:55
Kysytään vielä täälläkin, jos joku uskaltais ottaa kantaa:
Olen vihdoin päättänyt ottaa järjen käteen ja muuttaa pääasiallisen sähköpostitilini ISP-riippumattomaksi, jolloin ISP:n vaihtaminen sujuu jatkossa kivuttomammin. Olisiko tämä Wippies nyt tarpeeksi luotettava tuollaiseksi sähköpostiksi? Toimiiko vielä kymmenen vuoden päästä, onko käyttökatkoja, onko vaaraa että 4GB sähköposteja on yhtenä kauniina aamuna bittitaivaassa? En tietenkään mitään yritystoimintaa tällaisesta osoitteesta kuvittele hoitavani, mutta ei se ole kiva isoa kasaa yksityispostejakaan hukata...
Kokemuksia, mielipiteitä?

Onhan se wippies vielä aika tuore tapaus, mutta toisaalta eikös saunalahti operoi sitä suomessa? Varmaan gmail olisi turvallisempi, jos haluaa varmistella. Tai yahoo!mail. Tilaa ei kai kummassakaan ihan neljää gigaa ole, mutta yli 2 kuitenkin. Löytyyhän normaalista hotmailista/windows live mailistakin 2 gigaa ja on kyllä aikalailla toimintavarma. Itseltä löytyy nuo kaikki, osittain ihan kokeilumielessä. Gmail, wippies ja yahoo! on erittäin vähällä käytöllä.

Kotkis
16.08.07, 23:00
Onhan se wippies vielä aika tuore tapaus, mutta toisaalta eikös saunalahti operoi sitä suomessa? Varmaan gmail olisi turvallisempi, jos haluaa varmistella. Tai yahoo!mail. Tilaa ei kai kummassakaan ihan neljää gigaa ole, mutta yli 2 kuitenkin. Löytyyhän normaalista hotmailista/windows live mailistakin 2 gigaa ja on kyllä aikalailla toimintavarma. Itseltä löytyy nuo kaikki, osittain ihan kokeilumielessä. Gmail, wippies ja yahoo! on erittäin vähällä käytöllä.

Onks noissa mainitsemissas IMAP?

deadhead
16.08.07, 23:09
Onks noissa mainitsemissas IMAP?

Wippiessissä on, Gmailissa on postit palvelimella säilyttävä POP, Hotmail toimii Outlookilla, mutta ei ainakaan puhelimella, eli ei POPia eikä IMAPia. Yahoosta en ole ollenkaan varma, en ole kokeillut viritellä sitä mihinkään ohjelmaan tai laitteeseen, taitaa olla että pitää tilata plus-versio ennen kuin onnistuu.

Kotkis
16.08.07, 23:47
Eli sen puoleen wippies ainoa, joka noista kelpaa..

sovelias
17.08.07, 09:41
Eli sen puoleen wippies ainoa, joka noista kelpaa..Niin no, tulee mieleen Jippii...
Jos et omaa domainia raaski/viitsi ottaa, niin liity iki.fi:in, ei tarjoa postipalvelinta, mutta tarjoaa osoitteen ja edelleen lähetyksen, jonka perässä voit käyttää sitä palvelu mitä kulloinkin haluat.

espenleka
17.08.07, 09:54

Wippiesiä tai jotakin muuta suomalaista ilmaista s-postipalvelua suosittelisin itsekin, koska ovat kotimaassa ja mahdollisissa ongelmatilanteissa yhteydenotto on varmasti mutkattomampaa kuin esim. jenkkiläläisten Gmailin tai Yahoon kanssa.

Jos huolehdit, että s-postit saattavat tuhoutua syystä taikka toisesta, niin silloin POP-tuki on vallan mainio: sen voi asettaa jättämään kopio s-postipalvelimelle kun uusia s-posteja noudetaan kotikoneelle. Eli jos kotikone heittää häränpyllyä, niin s-postit löytyvät silti edelleen palvelimelta, ja toisin päin.

espenleka
17.08.07, 09:58
Jos et omaa domainia raaski/viitsi ottaa, niin liity iki.fi:in, ei tarjoa postipalvelinta, mutta tarjoaa osoitteen ja edelleen lähetyksen, jonka perässä voit käyttää sitä palvelu mitä kulloinkin haluat.

Käytännössä tuo iki.fi vain tekee yhden (mielestäni ylimääräisen) lenkin lisää s-postien kulkuun. Eli jos iki.fi:n palvelin kyykkää syystä taikka toisesta niin @iki.fi-osoitteeseen lähetetyt viestit eivät mene perille ja sitten ihmetellään, minne ne s-postit ovat kadonneet. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun iki.fi:n kanssa näin käy.

Helpompaa ja vaivattomampaa on ottaa joku ilmainen s-postipalvelu.

sovelias
17.08.07, 10:10
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun iki.fi:n kanssa näin käy.No eipä taida noita tilanteita olla pahemmin ollut, jonoa on joskus ollut. Eli yleistäen ongelmia on ollut useammin eri laatikoita tarjoavien kohdalla.

Helpompaa ja vaivattomampaa on ottaa joku ilmainen s-postipalvelu.On, mutta kysyjä taisi haluta pitkäaikaista "IKI" osoitetta. Ilmaispalveluissa palvelut muuttuu, ja edelleen lähetykset tippuu pois jne.

Mutta kukin tarpeen mukaan, ja toki kanattaa jokin gmail osoite rekata itselleen, jos isoveljen valvonta ei häiritse.

espenleka
17.08.07, 10:35
No eipä taida noita tilanteita olla pahemmin ollut, jonoa on joskus ollut. Eli yleistäen ongelmia on ollut useammin eri laatikoita tarjoavien kohdalla.

Kuten varmaan tiedät, niin yleistäminen ei ole kovin viisasta. Itse olen käyttänyt jo useita vuosia Yahoon ja Gmailin s-postia ilman ongelmia. Mm. tässä kuussa on iki.fi-palvelussa ongelmia Hotmail-osoitteiden kanssa: ("Hotmail-yhteyksyssä taas ongelmia", www.iki.fi ).

On, mutta kysyjä taisi haluta pitkäaikaista "IKI" osoitetta. Ilmaispalveluissa palvelut muuttuu, ja edelleen lähetykset tippuu pois jne.

Monestiko viimeisten vuosien aikana esim. GMail, Yahoo, Suomi24.fi -palvelut ovat muuttuneet niin radikaalisti, että niistä on ollut haittaa yksittäisen tavallisen käyttäjän sähköpostiliikenteelle?

-- toki kanattaa jokin gmail osoite rekata itselleen, jos isoveljen valvonta ei häiritse.

Kyllä se isoveli tuntuu valvovan ihan riittävästi myös täällä koto-Suomessakin, eli siihen on turha vedota. Jos oikeasti haluaa yksityisyyttä s-posteilleen, niin niitä ei siinä tapauksessa edes alunperinkään kannata lähettää salaamattomina nettiin.

espenleka
17.08.07, 10:36

Itsekin kiinnostuin tuosta wippiesin mailista, tässä IMAP- ja POP-asetukset ko. s-postilaatikkoon: http://www.wippies.com/support_mail.phtml

Kotkis
17.08.07, 10:53
Jos et omaa domainia raaski/viitsi ottaa

Siirrän keskustelun tässä asiassa tuonne: http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?p=587400#post587400

Itsekin kiinnostuin tuosta wippiesin mailista, tässä IMAP- ja POP-asetukset ko. s-postilaatikkoon: http://www.wippies.com/support_mail.phtml

Juu, nämä toki tiedossa ja ihan ok näyttää toimivan. Jotkut tosin valittaa ettei "sähköposti lähde muidenkin sähköpostipalvelun tarjoajien osoitteista (esim koulun osoitteesta) smtp.wippies.com:n kautta" (kts. http://forum.wippies.com/index.php/topic,118.0.html). En ihan ymmärrä mitä tämä tarkoittaa?

O.J.
17.08.07, 16:21

Meikäläiselle tuli tänään wippies homebox, alkoi pelittämään kun iski vaan johdot kiinni...

Tännekin saapui tänään Homebox ja yllättäen mukana ovat jopa maallikolle(=näistä helvetinkoneista mitään ymmärtämättömälle juntille...) aika hyvin ymmärrettävät suomenkieliset ohjeet.

Kysynpähän, ennen kuin ryhdyn asentamaan. Ohjeessa on käyttöönottoohjeita, eka käynnistys kestänee noin 10min. Pitääkö siinä vaiheessa olla piuha kiinni Homeboxista pc:hen, vai eikö ole mitään väliä?

Sonera ADSL ja XP Home.

Kotkis
17.08.07, 18:51
Ohjeessa on käyttöönottoohjeita, eka käynnistys kestänee noin 10min. Pitääkö siinä vaiheessa olla piuha kiinni Homeboxista pc:hen, vai eikö ole mitään väliä?

Sonera ADSL ja XP Home.

Ei sillä ymmärtääkseni ole suuremmin väliä. Siinä 10 minuutissa vehje ottaa yhteyden sinne Wippiesin suuntaan ja hoitaa alkutoimet. Itse pitäisin koneessa kiinni.

O.J.
17.08.07, 20:35
Ei sillä ymmärtääkseni ole suuremmin väliä. Siinä 10 minuutissa vehje ottaa yhteyden sinne Wippiesin suuntaan ja hoitaa alkutoimet. Itse pitäisin koneessa kiinni.

Ok, kiitoksia. Kunhan on enemmän aikaa, niin rupean kokeilemaan.

O.J.
18.08.07, 22:06
Perhana, tämähän toimii. Säädöt haki itsekseen. Laitoin nyt dect-puhelimenkin tuohon kiinni ja SL:n nettipuhelimen numeron asetukset boxiin, niin sekin toimii. Zyxelin laitoin jo laatikkoon ja kaappiin. Huomenna pitää testailla lankapuhelinta vähän enemmän ja jos tuntuu toimivan edes kohtuullisesti, niin siirretään Soneralta lankanumero tuohon. Ei sen toimivuus tarviikaan olla jatkuvat 100%, jos vertaa Soneran ens kuussa nousevaan 21.50€:n kk-maksuun...

WLAN-puoli vielä kokeilematta/säätämättä, mutta eipä taloudesta nyt löydy edes yhtään sellaista laitetta, millä vois kokeilla.

deadhead
18.08.07, 23:55
Perhana, tämähän toimii.

Muutenhan tuo on hyvä laitos, mutta potuttaa että jos haluaa NAT:in pois päältä niin eipä onnistukaan. Mitään ei saa tuosta homeisesta boxista säätää itse...

espenleka
19.08.07, 09:30
Muutenhan tuo on hyvä laitos, mutta potuttaa että jos haluaa NAT:in pois päältä niin eipä onnistukaan. Mitään ei saa tuosta homeisesta boxista säätää itse...

Koko hommahan perustuu siihen, että yhteyttä pitää jakaa muiden wippies-käyttäjien kanssa - ja ilman NAT:ia se olisi himpun verran hankalampaa ja rajoitetumpaa.

Kotkis
19.08.07, 09:42
Huomenna pitää testailla lankapuhelinta vähän enemmän ja jos tuntuu toimivan edes kohtuullisesti, niin siirretään Soneralta lankanumero tuohon. Ei sen toimivuus tarviikaan olla jatkuvat 100%, jos vertaa Soneran ens kuussa nousevaan 21.50€:n kk-maksuun...

Mun kokemusten mukaan sen toimivuus on kyllä aika sitäsuntätä. Eli jumiin menee tasaisin väliajoin; tämän huomaa siitä, että ulospäin soitettaessa kaikki numerot tuuttaa varattua ja sisäänpäin tulevat puhelut päätyy "Numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" -tiedotteeseen. Virtojen pois päältä käyttö yleensä auttaa.

vtormane
19.08.07, 10:36
tuosta sähköposti hommasta sen verran että itse olen viitisen vuotta käyttänyt mikrobitin sähköpostia. on kyllä toiminut erinomaisesti johtuen varmaan siitä että käyttäjäryhmä on rajallinen ja suht pieni. tietenkin pitää se lehti tilata mutta jos muutenkin haluaa lukea lehteä niin mielestäni tämä on hyvä vaihtoehto. imappia käytän.

sovelias
19.08.07, 13:34
Koko hommahan perustuu siihen, että yhteyttä pitää jakaa muiden wippies-käyttäjien kanssa - ja ilman NAT:ia se olisi himpun verran hankalampaa ja rajoitetumpaa.Pakko NAT on ongelmallinen, ja siitä halutaan eroon nimenomaan sieltä privaattiverkkopuolella, jako puoli saa elää omaa elämään, joten en tiedä onko se nyt erityisen ongelmallista, päinvastoin.

olli175
19.08.07, 13:37
Voin muuten antaa kaikille vinkin että ei kannata kaataa ~puolta litraa vettä sen wippies boxin päälle. Se nimittäin menee paskaksi.

deadhead
19.08.07, 16:16
Koko hommahan perustuu siihen, että yhteyttä pitää jakaa muiden wippies-käyttäjien kanssa - ja ilman NAT:ia se olisi himpun verran hankalampaa ja rajoitetumpaa.

Nimenomaan :D mutta ei passaa valittaa kun ilmaiseksi tuon boxin sai, täytyy vaan virittää vanha Zyxel käyttöön jos ihan hätätapaus tulee NAT:in osalta.

espenleka
19.08.07, 22:30
Pakko NAT on ongelmallinen, ja siitä halutaan eroon nimenomaan sieltä privaattiverkkopuolella, jako puoli saa elää omaa elämään, joten en tiedä onko se nyt erityisen ongelmallista, päinvastoin.

Jotkut nyt syystä taikka toisesta kokevat sen NAT:n ongelmalliseksi, kuten varmasti itsekin osaat lukea. Ja jos tuo on niin suuri ongelma, niin sitten purkki vaihtoon ja tilalle sellainen, josta voi NAT:n ominaisuuksia säätää "privaattiverkkopuolelle" sopivammiksi. Simple as that. :)

sovelias
19.08.07, 22:53
Jotkut nyt syystä taikka toisesta kokevat sen NAT:n ongelmalliseksi, kuten varmasti itsekin osaat lukea. Tämän (Homebox) tyyppisessä touhuilussa homma olisi harrastelijalle tärkeä asia, onhan se NATittomuus yleisesti ottaen perusasioita ADSL purkeissa. NATissa on omat hyvät puolet, joka tapauksessa se on tukko / ongelma kohta nettiyhteyksissä.. Jos taasen harrastaja haluaa nattia käyttää (kuten monet), mutta ehkä vain osaa verkostaan, ja haluaa säädellä nattiaan parhaansa mukaan, seassa VPNää jne. on toki näppärämpää käyttää siinä mahdollisesti valmiiksi säädettyä rautaa, ja antaa olla tuollaisen itse päivittyvän purkin NATittomana.

kuten varmasti itsekin osaat lukea. Ja jos tuo on niin suuri ongelma, niin sitten purkki vaihtoon ja tilalle sellainen, josta voi NAT:n ominaisuuksia säätää "privaattiverkkopuolelle" sopivammiksi. Simple as that. :)Tyhmäähän olisi alkuunkaan hankkia tuollaista purkkia, vai mitä?

Ongelma varmaan joidenkin kohdalla piilee siinä että tuollaista pikku seikkaa ei muistettu mainita, no Wippies foorumin (keväällä) mukaan tuki on tulossa aivan pian, joten ei ei hätää niiden osalta joilla purkkisattuu jo olemaan..... Tosin taitaa olla vain tuo kehitys projekti jäätyä, koska Wippies foorumilla (Syksy 2007) on kehitys kohteena edelleen tuo asia, ja ilmeisesti päivityksiä ei ole sitten kevään tullut. päivitys puute on tietyllä tavalla myös hyväasia.

Olisi ehkä ollut parempi että olisi lähdetty liikkeelle ilman NATia, ja myöhemmin lisätty siihen mahdollisuus.

MaTiAz
03.10.07, 21:35
Voin muuten antaa kaikille vinkin että ei kannata kaataa ~puolta litraa vettä sen wippies boxin päälle. Se nimittäin menee paskaksi.
Täytyypä ottaa vinkistä vaari :)

Hyvin on Homebox toiminut tän muutaman kuukauden. Erinomainen laite hintaansa nähden :)

JPW™
08.10.07, 11:55
Täytyypä ottaa vinkistä vaari :)

Hyvin on Homebox toiminut tän muutaman kuukauden. Erinomainen laite hintaansa nähden :)

Mullakin oli aluksi ongelmia, tai välillä vieläkin, mut hyvin vähän(ainoastaan boxin lämpeneminen ongelmana, kun sisällä lämpimämpää). Nyt on kyl pääasiassa toiminut todella hyvin. Vielä kun tulee toi siltaus ominaisuus ja parannettu ADSL yhteensopivuus ym.ym. niin pääsee kunnolla oikeuksiinsa munki nettiyhteys.=)

espenleka
23.12.07, 23:15
En, kun en halua käyttää wippiesiä. Ja pitäisi se uudelleen ohjaus toimia, jos ei toimi ni ei voi sanoa,kuin että p***** e-mail.

Itse tuossa innostuin kokeilemaan Wippiesin webmailia vähän enemmän, mutta alkaa tuo alkuinnostus mm. push emailin osalta jo hälvetä.

Ensinnäkin, Wippiesin (ja Saunalahden) markkinoima "push email" onkin kuulemma käytännössä IMAP Idle eli joka tapauksessa pitää olla joku softa esim. kännykässä päällä, joka tarkistaa säännöllisesti onko mailipalvelimella uutta mailia. Toisaalta oikea Push E-mail kuluttaisi kuitenkin akkua aika lailla, koska yhteys olisi koko ajan päällä (kännykkä pingaa säännöllisesti palvelinta yhteyden tarkistamiseksi).

Toisekseen Wippiesin webmail tökki Java-virheiden muodossa satunnaisen säännöllisesti, ja oli myös hidas, joten eipä niistä runsaista ominaisuuksista juuri ollut iloa.

Että taidanpa edelleen tyytyä GMailiin. Samalla voisi kokeilla, miten Emozen Push Email -softa toimii N73:ssa kun senhän saa ladattua ko. luurin valikosta ilmaiseksi.

jk
24.12.07, 09:40
Että taidanpa edelleen tyytyä GMailiin. Samalla voisi kokeilla, miten Emozen Push Email -softa toimii N73:ssa kun senhän saa ladattua ko. luurin valikosta ilmaiseksi.
Kokeilin tuota Emozea, joka imee akkua kohtuu tehokkaasti. Muuten kyllä loistava softa, toimii kuin se kuuluisa vessa :-).

kiksu
07.01.08, 13:04
Wippies HomeBox ollut käytössä muistaakseni jo viime kesästä lähtien ja oikein loistavasti on vehje toiminut.
Olin vieläpä ensimmäisten joukossa modeemia tilaamassa niin ei tullut edes tuota 12kk kiinnipitopakkoa.

Ongelmia ei ole ollut. Tällä hetkellä on beta-testauksessa joillakin käyttäjillä on uusi firmis, jossa tulee paljon mukavia ominaisuuksia. Pitää vaan odotella lopullista versioo, että jakavat sen kaikille.

Ketään ei ole vierailijaverkossa tietääkseni käynyt, harvemmin omakotaloalueella random ihmiset wlania kokeilee, eikä varmaan ulos asti edes kuulukaan.

Hyvä laite ilmaiseksi vehkeeksi!

vtormane
08.01.08, 13:03
Wippies HomeBox ollut käytössä muistaakseni jo viime kesästä lähtien ja oikein loistavasti on vehje toiminut.
Olin vieläpä ensimmäisten joukossa modeemia tilaamassa niin ei tullut edes tuota 12kk kiinnipitopakkoa.

Ongelmia ei ole ollut. Tällä hetkellä on beta-testauksessa joillakin käyttäjillä on uusi firmis, jossa tulee paljon mukavia ominaisuuksia. Pitää vaan odotella lopullista versioo, että jakavat sen kaikille.

Ketään ei ole vierailijaverkossa tietääkseni käynyt, harvemmin omakotaloalueella random ihmiset wlania kokeilee, eikä varmaan ulos asti edes kuulukaan.

Hyvä laite ilmaiseksi vehkeeksi!

Juu, aika hyvin on toiminut.

Näkyykö muuten missään jos joku käy tuossa vierailijaverkossa? Jääkö johonkin lokitietoihin, yms?

Sitten, kun Hesburgerissa on näköjään joku wlan-verkko. Hesewlan kommun mielestä. Pitäskö sen olla auki asiakkaille vai pitääkö burgeri ostaa ensin? :) Tuossa yks päivä odottelin autossa ja kommu löysi verkon mutta data ei liikkunut eikä kysynyt salausavainta. Taisin olla liian kaukana, ens kerralla ajan ihan ikkunan taakse parkkiin :)

Bustis
08.01.08, 13:09
Sitten, kun Hesburgerissa on näköjään joku wlan-verkko. Hesewlan kommun mielestä. Pitäskö sen olla auki asiakkaille vai pitääkö burgeri ostaa ensin? :) Tuossa yks päivä odottelin autossa ja kommu löysi verkon mutta data ei liikkunut eikä kysynyt salausavainta.
http://www.hesburger.fi/bonusklubi/hesewlan.php

O.J.
08.01.08, 15:52
...on beta-testauksessa joillakin käyttäjillä on uusi firmis, jossa tulee paljon mukavia ominaisuuksia. Pitää vaan odotella lopullista versioo, että jakavat sen kaikille...

Mitä ominaisuuksia?

ihmiset wlania kokeilee, eikä varmaan ulos asti edes kuulukaan.

Tyhmä kysymys, kuinka pitkä Homeboxin kantomatka on noin suunnilleen? Kun ei itsellä ole mitään wlan-vekotinta, millä testailla. Mut lähimpään naapuriin ~400m, joten sieltä asti ei ole kait odotettavissa yhteydenottoja.

Tumppu
08.01.08, 21:18
Tyhmä kysymys, kuinka pitkä Homeboxin kantomatka on noin suunnilleen? Kun ei itsellä ole mitään wlan-vekotinta, millä testailla. Mut lähimpään naapuriin ~400m, joten sieltä asti ei ole kait odotettavissa yhteydenottoja.
Itsellä tiilitalon keskellä, kantaa noin 20 metriä joka suuntaan, ikkunan kautta ehkä 30m eli aika vähäiset tehot tuntuu olevan vaikka tarkoitus olisi jakaa kaistaa. Wippiesin kartasta olen muutaman lähistöllä olevan (aktiivisen) tukiaseman huomannut mutta eipä tunnu wip-lania löytyvän ainakaan kännyköillä. Läppäriä en mielelläni käytä koirankusetuslenkeillä.

Kotkis
09.01.08, 18:18
Mulla loppui wippiesin homeboksin kanssa leikkiminen tänään; aluksi se toimi hyvin, mutta vaihdettuani Soneran 8/1-liittymään alkoi ongelmat (tai hassua kyllä, aluksi senkin kanssa toimi ok). N. 20 minuuttia käynnistyksestä alkaa linjan pätkiminen. Sync-valo sammuu ja sitten alkaa vilkkua. Sitten palaa hetkisen, kunnes sama alkaa uudestaan. Laite ei mielestäni ole edes mitenkään erityisen kuuma, mutta silti jos sen antaa jäähtyä jonkin aikaa, se toimii taas hetkisen ok. Tänään tullut vaihtolaite ei korjannut ongelmaa.
Ei jaksa enää leikkiä tän kanssa, vanha Roadrunner 44 tismalleen samoilla piuhoilla ja sijoituspaikalla toimii kuitenkin erinomaisesti.
Katsotaan myöhemmin, josko uudempi homeboksi olisi toimivampi. Tai sitten ei.

Tumppu
09.01.08, 19:19
Ei jaksa enää leikkiä tän kanssa..
...Katsotaan myöhemmin, josko uudempi homeboksi olisi toimivampi. Tai sitten ei.
Joo ei tollaseen ilmaiseen kannata hermojansa menettää. Joko toimii tai ei. Mulla toimii (vielä) 2 megaisella narulla, tosin välillä kun olin rastittanut beta-testauksen päälle oli ongelmia melkoisesti. Testatkoon muut puolestani, nyt on vakaa myös puhelinkeskuksena.

kiksu
10.01.08, 12:02
O.J.: Kantamahan noissa perus WLAN-tukiasemissa on vissiin about 100m suoralla näköyhteydellä. Pari seinääkin kun on välissä niin heikkenee jo paljon. Ominaisuuksia kannattaa vilkuille Wippies forumilta: http://forum.wippies.com/index.php/topic,194.0.html

vtormane: Ei kai vielä ole sellaista ominaisuutta, jossa nuo vierailijaverkon kävijät näkyisi. Saas nähdä tuleeko joskus. Joskus ainakin tuossa defaulttisivulla (192.168.0.1 tms.) näkyi vihreä pallo jos on VPN-putki aktiivisena, mutta punainen valo se vaan aina paloi :)

Kotkis: Kannattaa lueskella tuota Wippies forumia läpi, siellä on noista ongelmista paljon asiaa.
Joidenkin palveluntarjoajien 8M ja 24M yhteyksien kanssa on ongelmaa, itselläni ainakin Elisa 8/1 ja Wippies HB toimii moitteettomasti. http://forum.wippies.com/index.php/topic,97.0.html

Kotkis
10.01.08, 12:10
Kotkis: Kannattaa lueskella tuota Wippies forumia läpi, siellä on noista ongelmista paljon asiaa.

Joo, olen siellä tätäkin asiaa ihan oma-aloitteisesti läpikäynyt. Nythän siellä olevan jutun mukaan Saunalahden ja Elisan nopeiden (8&24) yhteyksien omistajat saa veloituksetta uudenmallisen homeboksin. Veikkaan että on myönnytys nimenomaan näiden ongelmien olemassaololle.
Nyt supportti ehdotti laittamaan homeboksi toimivan adsl-modeemini perään ikäänkuin "wifiboksiksi". Tuo ei ollut mieleeni tullutkaan, kenties sitä voisi niinkin käyttää... hieman turhalta tosin tuntuu kahta laitetta pitää sähköä kuluttamassa, kun periaatteessa yhdenkin pitäisi riittää...

kiksu
10.01.08, 12:14
Jahas, enpä ole tiennyt/kuullut, että homeboxi toimisi myös wifiboksin lailla. Kaipa se sitten on mahdollista.
Itselläni on homeboxin perässä zyxel jakamassa lisää reikiä koneille, ja piuhaakin on välissä 10m ja toinen pää on toisessa kerroksessa. :)
Jostain syystä vaan zyxel ei päästä wlan-liikennettä eteenpäin vaikka on sillattuna yhteydet.

Kotkis
10.01.08, 20:02
Jahas, enpä ole tiennyt/kuullut, että homeboxi toimisi myös wifiboksin lailla. Kaipa se sitten on mahdollista.

Uusimman beta-firmiksen kanssa pitäis toimia. Yritinpä aikani sitäkin viritellä, mutta en saanut sitä kunnolla toimimaan. Huomenna palautan boksin ja jään odottelemaan uutta versiota. Jospa se toimis paremmin.

kiksu
11.01.08, 14:40
Vai semmosta.
Ei oo itellä vielä tuota uutta firmistä, kun en ole beta-käyttäjäksi ilmoittaunut.

Hakki
12.01.08, 21:54
Löytyykö konstia millä sais tuon wippies romun toimimaan nokia n95 kanssa. Hetken toimii nettiä selatessa ja sitten poikki. Nettipuhelinta ei yhdistä ollenkaan. Salauksia kokeilin vaihdella, mutta eipä niistä ollut apuja.

Ja vielä lisäyksenä ettei myöskään hp m9062 pöytäkone vista käyttiksellä ei suostu ollenkaan yhditämään wlanilla.

Tumppu
12.01.08, 23:29
Löytyykö konstia millä sais tuon wippies romun toimimaan nokia n95 kanssa. Hetken toimii nettiä selatessa ja sitten poikki. Nettipuhelinta ei yhdistä ollenkaan. Salauksia kokeilin vaihdella, mutta eipä niistä ollut apuja.

Ja vielä lisäyksenä ettei myöskään hp m9062 pöytäkone vista käyttiksellä ei suostu ollenkaan yhditämään wlanilla.
Kokeile resettiä. Ei virrat pois ja päälle vaan paina reset-kytkintä. Varsinkin pidempään päällä olleet w-boksit eivät välttämättä hae uusia asetuksia jolloin tämä on ainoa keino.
Onko kyseessä home- vai wifibox?

Hakki
12.01.08, 23:52
Kokeile resettiä. Ei virrat pois ja päälle vaan paina reset-kytkintä. Varsinkin pidempään päällä olleet w-boksit eivät välttämättä hae uusia asetuksia jolloin tämä on ainoa keino.
Onko kyseessä home- vai wifibox?

HomeBoxi on. Resettiä on paineltu useampaan kertaan, miltei päivittäin ja se lienee normaalia näissä vehkeissä.
Mutta pöytäkone sentäs jotenkin toimii kun pitää johdolla boxissa, vaikkakin nopeudesta häviää aika reilusti..

Tumppu
13.01.08, 00:05
Laita vaihtoon. Noksujen kanssa ei ongelmia ole juurikaan ollut, vielä vähemmän tietokoneyhteyksien.

Hakki
13.01.08, 11:09
Laita vaihtoon. Noksujen kanssa ei ongelmia ole juurikaan ollut, vielä vähemmän tietokoneyhteyksien.

Jos yrittäs palauttaa koko laitteen. Mitäs paskalla tekee kun ei ole peltoakaan.. :)
En nyt oikein ymmärrä millä tuon saisi tähän pöytäkoneeseen yhdistymään. Googlella vinkkejä etsinyt, mutta ei niistäkään apua. Verkot löytyy, mutta niihin ei voi yhdistää, winkku yrittää korjata mutta ongelma ei poistu.

Millä salauksilla ja asetuksilla muilla toimii puhelimet ja etenkin nettipuhelin n95:ssä?

kiksu
13.01.08, 15:12
Otas puhelimesta wlanin virransäästö pois jos semmosta asetusta on.
Monilla lähtenyt toimimaan sillä tavalla.
Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan puhelimella. Tietokoneet yhdistää normaalisti.

Hakki
13.01.08, 18:18
Otas puhelimesta wlanin virransäästö pois jos semmosta asetusta on.
Monilla lähtenyt toimimaan sillä tavalla.
Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan puhelimella. Tietokoneet yhdistää normaalisti.

Ei taida puhelimessa olla tuota virransäästöä.
Ja pc:stä nekin jo poistelin ja kaikki muutkin mitkä voisi vaikuttaa, mutta ei vaan toimi. Liekkö sitten koneessa jotain vikaa.

Edit: pöytäkoneen osalta ongelma ratkaistu..

JPW™
13.01.08, 21:28
Ei taida puhelimessa olla tuota virransäästöä.
Ja pc:stä nekin jo poistelin ja kaikki muutkin mitkä voisi vaikuttaa, mutta ei vaan toimi. Liekkö sitten koneessa jotain vikaa.

Edit: pöytäkoneen osalta ongelma ratkaistu..

N95:ssa on wlanin virransäästö mahdollisuus.

kiksu
16.01.08, 12:15
Suht. hyvin toimii Homeboksin kanssa tuo uusi kapula vaikka on virransäästö päällä. Välillä nyksähtää ja yhdistää uudelleen, mutta samaa tekee tietokoneidenkin kanssa. Johtunee huonosta signaalista kun boksin sijoituspaikka on alakerrassa.
Paremmin toimii sitten kun ottaa virransäästön pois päältä.

jukra
27.03.08, 19:04
Keskustelu siirretty Operaattorit puolelta:

No saata siitä vastiketta itselleenkin, vaikkei suoraan euroina.

Eiköhän Saunalahden tavoite ole jossain vaiheessa kun verkko laajenee avata maksullinen versio muillekin kuin Wippiesläisille. Eivät he ainakaan hyvää hyvyyttään noita bokseja jakele, siitä voitte olla varmoja.

FON:ltahan saa itselleen eurojakin jos verkkoaan jakelee (http://www.fon.com/en/info/makeMoney) koska lie Wippies seuraa perässä.

Kotkis
27.03.08, 19:18
Eiköhän Saunalahden tavoite ole jossain vaiheessa kun verkko laajenee avata maksullinen versio muillekin kuin Wippiesläisille. Eivät he ainakaan hyvää hyvyyttään noita bokseja jakele, siitä voitte olla varmoja.

Ei tietenkään. Ettei sellainen maksullinen käyttö olisi jo mahdollistakin..? Musta tuntuu, että loggautua voi joko omilla wippies-tunnuksilla tai soittamalla/tekstaamalla johonkin palvelunumeroon, josta saa tilapäiset tunnukset...
Rahojahan ei kyllä ko. boksin haltija koskaan näe.

mismas
14.04.08, 12:09
Menee muuten warettamisen valvominen jännäksi..(?) Kun eikös poliisi tee ratsijaa melkein sen mukaan että kenen boksi laulaa yötäpäivää kaista täysil... Mut nyt jos siel on wippies käyttäjiä viel lisäks sil omal netil ni sehän voi laulaa koko ajan täyttä huutoa (siis ei tietenkään kaikissa tapauksissa, mutta jos jollai käy hyvä säkä ja varsinkin kun tuo palvelu levittyy pidemmälle esim ulkomaille ja esim. turistit yms. tulee nettiin)... siin on sit kiva ku pollarit käy joka toinen päivä tsekkaas koneelta ettei vaan waretusta harrasteta kun netti laulaa koko ajan :DDD Minua tuo vain nyt rupesi mietityttään (en kyl ihan varmasti tiedä miten tota waretusta pollarit tsiigailee, mutta jostain olen kuullut että toi netin koko ajan laulaminen olisi yksi source..) Siis en sano että itse mitään tuollaista harrastaisin, mutta tulipahan mieleeni nyt...

Kotkis
14.04.08, 14:25
(en kyl ihan varmasti tiedä miten tota waretusta pollarit tsiigailee, mutta jostain olen kuullut että toi netin koko ajan laulaminen olisi yksi source..)

No ei se ihan noin yksioikoista ole; varmasti netin "laulaminen" voi olla yksi kriteeri asiaa tutkittaessa, mutta ennenkuin poliisi alkaa asiaa tutkimaan, täytyy jonkin herättää poliisin epäilys. Esim. tekijänoikeusjärjestö tai operaattori epäilee jotain ja tekee tutkintapyynnön tms.. Ei poliisilla ole mitään "kaikkien Suomen ADSL-liittymien keskitettyä kaistanvalvontamonitoria" sentään.
Ja tässä wippies-vierailuverkkoviritelmässähän on teknisesti eriytetty se vierailuliikenne, eli pitäisi pystyä tarvittaessa todentamaan, kuka on warettanut.

Nomadic
14.04.08, 20:33
Kun eikös poliisi tee ratsijaa melkein sen mukaan että kenen boksi laulaa yötäpäivää kaista täysil...

Ei ne mitään ratsijoita tee vaikka sulla olis 100mbps kaista koko ajan täydellä käytöllä. Kyllä ne ihan muista lähteistä ottaa vinkit että missä on warettajia. Itsekin kun katson webbi-tv:tä, niin kaista on lähes koko ajan täydessä käytössä, ja siltikään ei mitään laitonta tapahdu.