View Full Version : Markantalon tarjous-topikki
Tuntuu että tuolta Markantalosta tulee tarjouksia nykyään joka tai joka toinen päivä joten voisitteko kertoa heti kun saatte tietää koska usein tarjoukset ovat menneet kun saan tietää niistä. :/ Näin kävi esim. 6630+elisa 12kk jutussa.
Ohjeita:
-Kerro onko tarjous koko maassa vai tietyllä alueella.
-Kerro liittyykö siihen jotain sivujuttuja jotka on tärkeä tietää, vaikka kuukausimaksuja 12kk tai kytky jne.
-Kerro kauan tarjous kestää ja montako tuotetta on jos näkyy. (Auttaa tietämään nopsasti että onko loppu)
-Kerro milloin ja mistä tarjouksen löysit. (Voisin alkaa lukemaan niitä lehtiä vähän enemmän =D)
Olikos lehdessä mitään hyviä tarjouksia?
Vinkki: Laita www.markantalo.fi selaimesi kirjainmerkkeihin.
Vinkki: Laita www.markantalo.fi selaimesi kirjainmerkkeihin.
Ei siellä näyttänyt olevan tarjouksia. Laitoin toki palautetta, että laittaisivat sen lehtimainoksen sinne näkyviin/ladattavaksi, jos vaikka jotakin kiinnostaisi.
ainakin helsinkikeskeisesti voisi sanoa, että jos luet joka sunnuntaihesarin markantalon mainosliitteen niin tiedät käytännössä kaikki kuumat markantalotarjoukset. Ja voit unohtaa sanomalehdet 6 päivää viikossa.
Markantalosta saisi 6151:n hintaan 69€ ja N70:n 169€. Vaihtoon pitää antaa toimiva puhelin latureineen. Lisäksi pitää ottaa Elisan 12kk liittymä, esim. Oiva 2,99€/kk.
Eli 6151 hinta avausmaksu 2,9€ + 12kk kuukausimaksut + 69€ = 107,78€
N70 hinnaks jää avausmaksu 2,9€ + 12kk kuukausimaksut + 169€ = 207,78€
Ja sit tietty laatikon pohjalta mukaan joku 3210 tms. :) Onhan silläkin tietty muutaman euron verran arvoa.
Eli vähän halvemmalla kuin kaupasta ostaessa. Pitää harkita jos jommankumman hakis...
Markantalosta saisi 6151:n hintaan 69€ ja N70:n 169€. Vaihtoon pitää antaa toimiva puhelin latureineen. Lisäksi pitää ottaa Elisan 12kk liittymä, esim. Oiva 2,99€/kk.
Eli 6151 hinta avausmaksu 2,9€ + 12kk kuukausimaksut + 69€ = 107,78€
N70 hinnaks jää avausmaksu 2,9€ + 12kk kuukausimaksut + 169€ = 207,78€
Ja sit tietty laatikon pohjalta mukaan joku 3210 tms. :) Onhan silläkin tietty muutaman euron verran arvoa.
Eli vähän halvemmalla kuin kaupasta ostaessa. Pitää harkita jos jommankumman hakis...
Onko tietoa onko nämä operaattori lukittuja vai ei? Jos ei niin tokihan voisi tuollaisen vaikka oiva liittymällä ottaa ja jättää itse liittymän pölyttymään vuodeksi.
Lukittuja ovat. "Pikkutekstissä" sanotaan, että voi käyttää ainoastaan Elisan SIM- korteilla.
Lukittuja ovat. "Pikkutekstissä" sanotaan, että voi käyttää ainoastaan Elisan SIM- korteilla.
Luulis toimivan saunalahti-elisa-kolumbus korteilla. Näin ainakin _yleensä_ elisan lukituissa ollut.
vaari_vaan
12.03.07, 02:31
Luulis toimivan saunalahti-elisa-kolumbus korteilla. Näin ainakin _yleensä_ elisan lukituissa ollut.
Kait sitten myös Saunalahdenkin.. Eikös se ole osa Elisaa.
Ajatelkaa nyt 69 eu kapulalla katselin TV uutisia töissä, viimeeksi viime yönä.
Kait sitten myös Saunalahdenkin.. Eikös se ole osa Elisaa.
Eikös tuossa aika selvästi lukenut :"saunalahti-elisa-kolumbus korteilla".
Tietenkin sekin oli vain mutua, mutta mutua miten minäkin sen uskon olevan.
cell_freak
16.03.07, 16:31
markantalosta saikin halvan 3g luurin tänään.motorola e1000 99e.piti ostaa tommonen.suht iso mutta hyvät toiminnot
markantalosta saikin halvan 3g luurin tänään.motorola e1000 99e.piti ostaa tommonen.suht iso mutta hyvät toiminnot
Noita on Gigantti myynyt jo pitkään.
cell_freak
16.03.07, 23:02
voi olla että on myynyt.mutta eipä se haittaa.mutta kyllä on hintaansa nähden varsin hyvä puhelin.
Nyt saisi Nokia N71:n Markantalosta hintaan 159 €.Vaihtoon pitää antaa toimiva puhelin latureineen. Lisäksi pitää ottaa Elisan 12kk liittymä, esim. Oiva 2,99€/kk.
Tulipa haettua Markantalosta 6151 hintaan 69€. Kokonaishinnaksi tulee siis 69€+12*1,99€+2,9€=95,78€. Vaihdossa meni 6110 veteraani. Ei paha hinta kuitenkaan kun uusi maksaa jotakin ~200 euron pintaan hintaseurannan mukaan.
Myyjältä kysyin että onko lukittu mille korteille, sanoi että toimii _kaikilla_ korteilla.
vaari_vaan
21.03.07, 17:13
Tulipa haettua Markantalosta 6151 hintaan 69€. Kokonaishinnaksi tulee siis 69€+12*1,99€+2,9€=95,78€. Vaihdossa meni 6110 veteraani. Ei paha hinta kuitenkaan kun uusi maksaa jotakin ~200 euron pintaan hintaseurannan mukaan.
Myyjältä kysyin että onko lukittu mille korteille, sanoi että toimii _kaikilla_ korteilla.
Näin on, mutta vain Elisan Kolumbuksen ja Saunalahden korteilla. Ei Soneran eikä DNA:n.
Niin ja eikös se kuukausi hinta ollut 2,99
Näin on, mutta vain Elisan Kolumbuksen ja Saunalahden korteilla. Ei Soneran eikä DNA:n.
Niin ja eikös se kuukausi hinta ollut 2,99
Kyllä Oiva liittymän kk-maksu on 1,99e, avausmaksu 2,9e. Periaatteessahan tuo olisi riittävä peruste purkaa kauppa kun myyjä painotti että pelaa _kaikilla_ korteilla :> Pitää joku päivä lainata kaverin dna korttia ja koittaa...
vaari_vaan
21.03.07, 19:30
Kyllä Oiva liittymän kk-maksu on 1,99e, avausmaksu 2,9e. Periaatteessahan tuo olisi riittävä peruste purkaa kauppa kun myyjä painotti että pelaa _kaikilla_ korteilla :> Pitää joku päivä lainata kaverin dna korttia ja koittaa...
Niinhän se normaalisti onkin 1,99, mutta täss Markantalon kytkyssä 2,99.
Onhan sulla sopimuspaperit, tarkista nyt sieltä. Sittenpähän uskot.
Niinhän se normaalisti onkin 1,99, mutta täss Markantalon kytkyssä 2,99.
Onhan sulla sopimuspaperit, tarkista nyt sieltä. Sittenpähän uskot.
Hmm. Mennessä markantaloon oletin että kk-maksu tulee olemaan 2,99€/kk. Siinä sitten kun myyjä kirjoitteli papereita niin tokaisin että "kk-maksuhan on se kolme euroo kuukaudes". Myyjä sano et ei kun 1,99e...
Tiedä sitten, laskustahan sen sitten näkee.
Mulla jossain lapussa luki että kk maksu on 1,99, mutta siihen lisäksi on 1€/kk perusmaksu. Eli siitä tulee se 2,99€/kk. Pitää jostain kaivaa kyseinen lappunen.
vaari_vaan
22.03.07, 09:38
Hmm. Mennessä markantaloon oletin että kk-maksu tulee olemaan 2,99€/kk. Siinä sitten kun myyjä kirjoitteli papereita niin tokaisin että "kk-maksuhan on se kolme euroo kuukaudes". Myyjä sano et ei kun 1,99e...
Tiedä sitten, laskustahan sen sitten näkee.
Kopioin nyt suoraan Elisan laskusta tekstiä:
Puhelut yhteensä 05.03.07 - 13.03.07 verollinen hinta 0,00 eu
Perusmaksu 05.03.07 - 13.03.07 0,31 eu
Elisa Oiva kuukausimaksu 05.03.07 - 13.03.07 0,60 eu
Liittymän avausmaksu 05.03.07 -
Etusopimuksen avaus 05.03.07 -
Yhteensä 3,81 eu
Eli tuossa alussa tuo perusmaksu. Se on koko kuulta 1 eu, mutta tuolta ajalta 05.03.07 - 13.03.07 031 euroa.
Enta jos siihen ottaa DataPlus-liittymän jossa kk-maksu 0 e/kk
ja nakkaa sen vuodeksi laatikonpohjalle ja käyttää jo olemassaolevalla
Elisa/Kolumbus/Saunalahti-kortilla?
Enta jos siihen ottaa DataPlus-liittymän jossa kk-maksu 0 e/kk
ja nakkaa sen vuodeksi laatikonpohjalle ja käyttää jo olemassaolevalla
Elisa/Kolumbus/Saunalahti-kortilla?
Markantalon lehtimainoksesta poimittua:
"Puhelimen hinta voimassa 12kk määräaikaisessa Elisa Oiva tai Elisa Puhepaketti (70, 250, 400, 700, 1000) - liittymäsopimuksessa. Liittymän avaus 2,90€."
Aika ristiriitaisia muuten nuo myyjän puheet Markantalossa :)
myyjä: "toimii kaikilla korteilla"
mainos: "Puhelinta voi käyttää ainostaan Elisan liittymällä."
myyjä: "kk-maksu 1,99€"
mainos: "Elisa Oiva 2,99€/kk"
Ei mikään ihme että noiden liittymien kanssa menee sekaisin, itsellänikin on pari 12kk oivaa, toinen Markantalosta otettu 1,99e kuukausimaksulla ja toinen Elisa Shopitista 2,99e kuukaudessa.
Markantalossa ainakin empimättä tilasivat avauskoodin yhteen Elisa-lukittuun luuriin, kun kaupanteon yhteydessä oli ollut puhetta ettei lukkoa ole. Voihan sitä aina kysyä jos onnistuisi..
vaari_vaan
23.03.07, 18:12
Markantalon lehtimainoksesta poimittua:
"Puhelimen hinta voimassa 12kk määräaikaisessa Elisa Oiva tai Elisa Puhepaketti (70, 250, 400, 700, 1000) - liittymäsopimuksessa. Liittymän avaus 2,90€."
Aika ristiriitaisia muuten nuo myyjän puheet Markantalossa :)
myyjä: "toimii kaikilla korteilla"
mainos: "Puhelinta voi käyttää ainostaan Elisan liittymällä."
myyjä: "kk-maksu 1,99€"
mainos: "Elisa Oiva 2,99€/kk"
Etkö muista vanhaa Markantalon mainosta
"Markantalo myy ihan omilla hinnoilla"
Ammattilainen
23.03.07, 23:10
Ei mikään ihme että noiden liittymien kanssa menee sekaisin, itsellänikin on pari 12kk oivaa, toinen Markantalosta otettu 1,99e kuukausimaksulla ja toinen Elisa Shopitista 2,99e kuukaudessa.
.
Tuo 12 kk Oiva-liittymä, jossa on 1,99 € kk-maksu, ei ole pakettiliittymä, vaan normaali Oiva-liittymä Etuilta-sopimuksella. Tuo isommalla kk-maksulla oleva liittymä on 12 kk Oiva-paketti, jossa on puhelimen hinta alhaisempi. Joskus on ollut tarjouksia, joissa jotkut jälleenmyyjät, mm. Markantalo ovat myyneet jotain puhelinmallia halvemmalla määräaikaisen liittymän ottajalle. Tällöin ovat sitten tehneet Oiva-, Vapaa-aika- tai Reilu-liittymän Etuilta-sopimuksella asiakkaalle, joka ostaa halvemmalla puhelimen. Nämä eivät siis ole varsinaisia 3G-paketteja.
n70 119e - toimiva puhelin latureineen vaihdossa ja normaalisti elisan 12kk liittymä.
huoh. ei oo antaa toimivaa puhelinta kun nyt n-kaken myyn nii ei ole muita. :S
Market Markantalo. Ainaki Oulussa Raksilassa ja Linnanmaalla (euromarketin kylessä), N71 hintaan 99, + Elisa Oiva 12kk. (2,99e/kk). Edellyttää että vaihdossa tuodaan toimiva puhelin latureineen. Pitäskö hakee pois ;)
Jännä muuten, Eilisessä mainoksessa oli sama luuri 159 (joku jo mainitsi) ja siinä norm hinta oli jotn 395e. Tuossa tänpäiväisessä mainoksessa norm hinta tolle 99e- puhelimelle 499 :D
Market Markantalo. Ainaki Oulussa Raksilassa ja Linnanmaalla (euromarketin kylessä), N71 hintaan 99, + Elisa Oiva 12kk. (2,99e/kk). Edellyttää että vaihdossa tuodaan toimiva puhelin latureineen. Pitäskö hakee pois ;)
Jännä muuten, Eilisessä mainoksessa oli sama luuri 159 (joku jo mainitsi) ja siinä norm hinta oli jotn 395e. Tuossa tänpäiväisessä mainoksessa norm hinta tolle 99e- puhelimelle 499 :D
Kyllä tuohon hintaan se kannattaa hakea.
... niin ja siitä että nuo Elisan tarjousten puhelimet olisi lukittuja elisa-saunalahti-kolumbus korteille... Ainakin tuo 69e hintaan ostettu 6151 toimii DNA:n kortilla kun testasin...
N71 saa maksutta (Elisa 12 kk vaaditaan) kun ostaa läppärin.
Ostinpa sitten Oulusta, Linnanmaan Markantalosta 99e,- avajaistarjouksena N71 puhelimen. Ongelmia on riittänyt..
Ensinnä mukaan annettiin eri liittymän sim-kortti, kuin mikä minulle rekisteröitiin. Ts liittymä ei koskaan auennut. Noin viikon jälkeenpäin oikea sim vihdoin saapui postitse, kohteliaiden anteeksipyyntöjen kera.
Toisena ongelmana puhelimen muistikortti alkoi temppuilla, ja puhelin antoi virheilmoituksia joiden mukaan muistikortti oli jatkuvasti jonkin ohjelman käytössä.
Markantalosta ei osattu sanoa ongelmaan mitään, joten otin asiasta itse selvää.
Internetin kahlauksen jälkeen selvisi, että ongelma todennäköisesesti ratkeaisi alustamalla muistikortti PC:llä.
-Markantalon vastaus oli että joudun OSTAMAAN muistikortinlukijan. He eivät itse rupeaisi puuhaan.
-Toinen vaihtoehto oli pistää puhelin heidän kauttaan huoltoon, jolloin odottavissaoleva aika olisi noin 2-4viikkoa. Vaihtopuhelinta ei ollut antaa tilalle.
-Kolmas ratkaisu heidän mukaansa olisi viedä puhelin Viestimaalle :D
Todennäköisesti kuitenkin päädyn ostamaan uuden muistikortin, mutta tuskin Markantalosta.
(edit: malli, eli N71, jos se ei aiemmista keskusteluista käynyt selväksi :)
Ostinpa sitten Oulusta, Linnanmaan Markantalosta 99e,- avajaistarjouksena puhelimen. Ongelmia on riittänyt..
Ensinnä mukaan annettiin eri liittymän sim-kortti, kuin mikä minulle rekisteröitiin. Ts liittymä ei koskaan auennut. Noin viikon jälkeenpäin oikea sim vihdoin saapui postitse, kohteliaiden anteeksipyyntöjen kera.
Toisena ongelmana puhelimen muistikortti alkoi temppuilla, ja puhelin antoi virheilmoituksia joiden mukaan muistikortti oli jatkuvasti jonkin ohjelman käytössä.
Internetin kahlauksen jälkeen selvisi, että ongelma todennäköisesesti ratkeaisi alustamalla muistikortti PC:llä.
-Markantalon vastaus oli että joudun OSTAMAAN muistikortinlukijan. He eivät itse rupeaisi puuhaan.
-Toinen vaihtoehto oli pistää puhelin heidän kauttaan huoltoon, jolloin odottavissaoleva aika olisi noin 2-4viikkoa. Vaihtopuhelinta ei ollut antaa tilalle.
-Kolmas ratkaisu heidän mukaansa olisi viedä puhelin Viestimaalle :D
Todennäköisesti kuitenkin päädyn ostamaan uuden muistikortin, mutta tuskin Markantalosta.
Öö..mikä on sanoma tässä viestissä? Yleensä muistikortinlukijan joutuu itse ostamaan, harvemmin niitä annetaan :) Puhelimen mallinkin olisi voinut mainita :D
Öö..mikä on sanoma tässä viestissä? Yleensä muistikortinlukijan joutuu itse ostamaan, harvemmin niitä annetaan :) Puhelimen mallinkin olisi voinut mainita :D
No kyllä se minusta aika hemmetin huono ehdotus on, kun puhelin ei nyt ole kuin 2 viikkoa vanha, jos sitäkään.
Odotin että olisi annettu suoraan uusi vastaava muistikortti kouraan, tai edes YRITETTY formatoida korttia liikeessä (siellä kun oli niitä kortinlukiojoita hyllyt täysi). Vaan yrittivät mulkerot pakkomyydä minulle uutta laitetta..
vtormanen, aiemmin kuvittelin itse että olen kärsivällinen ja liiankin ymmärtäväinen kuluttaja, mutta sinä vaikutat kyllä melko teräshermoiselta... :D
No kyllä se minusta aika hemmetin huono ehdotus on, kun puhelin ei nyt ole kuin 2 viikkoa vanha, jos sitäkään.
Odotin että olisi annettu suoraan uusi vastaava muistikortti kouraan, tai edes YRITETTY formatoida korttia liikeessä (siellä kun oli niitä kortinlukiojoita hyllyt täysi). Vaan yrittivät mulkerot pakkomyydä minulle uutta laitetta..
vtormanen, aiemmin kuvittelin itse että olen kärsivällinen ja liiankin ymmärtäväinen kuluttaja, mutta sinä vaikutat kyllä melko teräshermoiselta... :D
Eihän se liene puhelimen vika, jos muistikortti on viallinen?
Kyllä itse samaa mieltä vtormasen kanssa, muistikortinlukijakauppaan, marsmars. Halvimmillaan lienee noin 10 euron sijoitus, ja siitä on hyötyä jatkossakin.
Jos itse saisin alle satasella uuden N71sen, niin en kyllä toimimattomasta muutaman euron kortista valittaisi.
Ja vihjeenä sanoisin, että minäkin olen kuvitellut olevani reilu ja mukava jätkä, mutta jotkut ovat sanoneet toisinkin..niin sitä ihminen erehtyy.
Internetin kahlauksen jälkeen selvisi, että ongelma todennäköisesesti ratkeaisi alustamalla muistikortti PC:llä.En tunne ko mallinoikkuja, mutta jotenkin tulisi mieleen että ongelmia on jossain sovelluksessa/asetuksessa, esim viestikansiot kortilla, tai avoinohjelma jne. jne.
-Markantalon vastaus oli että joudun OSTAMAAN muistikortinlukijan. He eivät itse rupeaisi puuhaan.Varsin ymmärettävää, toki vähän riippuen minkätyyppinen myymälä ja tilanne on.
Todennäköisesti kuitenkin päädyn ostamaan uuden muistikortin, mutta tuskin Markantalosta.Siis formatointi ei onnistu?
(edit: malli, eli N71, jos se ei aiemmista keskusteluista käynyt selväksi :)
Sori uteliaisuus, mistä aijemmista keskusteluista olisi pitänyt arvata?
Nyt viesti on ainakin mallin osalta hyvinkin ymmärettävä, plussat siitä että täsmensit
Eihän se liene puhelimen vika, jos muistikortti on viallinen?
Kyllä itse samaa mieltä vtormasen kanssa, muistikortinlukijakauppaan, marsmars. Halvimmillaan lienee noin 10 euron sijoitus, ja siitä on hyötyä jatkossakin.
Jos itse saisin alle satasella uuden N71sen, niin en kyllä toimimattomasta muutaman euron kortista valittaisi.
Ja vihjeenä sanoisin, että minäkin olen kuvitellut olevani reilu ja mukava jätkä, mutta jotkut ovat sanoneet toisinkin..niin sitä ihminen erehtyy.
Olen kyllä erimieltä. Mielestäni puhelimen mukana vakiona tulevalta muistikortilta voi edellyttää pidempää toiminta-aikaa kuin 2viikkoa.
Siis formatointi ei onnistu?
Formatointi ei onnistu puhelimella. Muistikortia en saanut tyhjäksi myöskään pc-suitella kaapelin yli.
Hassua että olette muutamien mielestä yllämainittu ei ole asia joka vaatisi pikaista oikaisemista takuun puitteissa.
"N71 käyttökokemuksia" threadissa pidettiin kohtuullisena jos vaatii uutta puhelinta kun näyttö on naarmuuntunut käytössä (läppäpuhelimen näppäimistö hangannut näyttöä). x)
Meitä on näemmä moneen junaan :)
Formatointi ei onnistu puhelimella.Ok.
Muistikortia en saanut tyhjäksi myöskään pc-suitella kaapelin yli.Ok, siis tiedonsiirto tilassa?
Hassua että olette muutamien mielestä yllämainittu ei ole asia joka vaatisi pikaista oikaisemista takuun puitteissa.En keskustelun perusteella osaa sanoa onko ongelma takuunalainen ja/tai missä vika.
Myyjä kuitenkin tarjosi huoltoa, joten sen suhteen ei kai muuta ongelmaa kuin ettei se sopinut sinulle.
Ok.
Sori uteliaisuus, mistä aijemmista keskusteluista olisi pitänyt arvata?
No ei noin kevyt uteliaisuus vielä häiritse.
Mutta jos luki edelliset 2-3 viestiä, niin helpohko oli arvata mistä puhelinmallista oli kyse. :)
Tosin ainahan on hyvä yrittää olla täsmällinen.
Ok.
Ok, siis tiedonsiirto tilassa?
En keskustelun perusteella osaa sanoa onko ongelma takuunalainen ja/tai missä vika.
Myyjä kuitenkin tarjosi huoltoa, joten sen suhteen ei kai muuta ongelmaa kuin ettei se sopinut sinulle.
Ei tiedonsiirto, eikä pcsuite tilassa.
Huoltoakin tarjottiin vasta sen jälkeen, kun en suostunut _ostamaan_ muistikortinlukijaa. Minusta olisi ollut varsin kohtuullista että myyjä olisi yrittänyt formatoida korttia liikkeessä, kun heillä kuinkin oli muistikortinlukijoita.
Pahimmassa tapauksessa olisin ostanut muistikortinlukijan, eikä kortin tyhjennys olisi onnistunut silläkään..
Asiaa kevyesti sivuten; noin 3kk sitten sain läppärin lisämuistia ostaessa serv-it liikkeestä huomattavasti parempaa palvelua. Kun lisämuisti ei toiminut kannettavassa, sain käydä vaihtamassa muistin vastaavaan erimerkkiseen. Speksien puolesta ensimmäisen palikan olisi pitänyt toimia.
Linnanmaan Markantalossa muisti olisi varmaankin lähtenyt takuuhuoltoon, ja edessä olisi ollut 2-4 viikon odottelu... :P
Toki nämä asiat ovat erittäin liike/myyjäkohtaisia.
Luulen että jos niillä ois ollu jossakin koneessa kiinni kortinlukija niin olisivat varmaan sen sinun kortin formatoineet, nyt kun ei ollut niin eivät viitsineet aukaista myymäläpakkausta. Tyypillistä palvelua nykyään. Sinuna ostaisin sen oman lukijan kun siitä on kuitenkin vielä hyötyä jatkossakin. Voit kokeilla itse toimiiko se kortti ja jos ei toimi niin saat varmasti uuden kortin liikkeestä. Itse en ainakaan puhelinta lähettäisi muutamaksi viikoksi huoltoon yhden kortin takia.
Olen kyllä erimieltä. Mielestäni puhelimen mukana vakiona tulevalta muistikortilta voi edellyttää pidempää toiminta-aikaa kuin 2viikkoa.
Hassua että olette muutamien mielestä yllämainittu ei ole asia joka vaatisi pikaista oikaisemista takuun puitteissa.
"N71 käyttökokemuksia" threadissa pidettiin kohtuullisena jos vaatii uutta puhelinta kun näyttö on naarmuuntunut käytössä (läppäpuhelimen näppäimistö hangannut näyttöä). x)
Meitä on näemmä moneen junaan :)
Tokihan sitä voisi edellyttää, ja olisi jopa suotavaakin, että laitteet toimisivat kuten luvattu, tahi voisi olettaa.
Itse meinaan nyt vaan sitä, että tuon kortin arvo on jokusen euron. Minä en ainakaan suostuisi mitään meteliä tällaisesta nostamaan ja kiikuttelemaan laitteita liikkeeseen/huoltoon. Enemmän siinä tuhraantuu aikaa, joutuu näkemään vaivaa.
Mitä tulee kortinlukijaan, niin sehän ei ole sidottu tuon viallisen(?) kortin formatointiin, vaan sillä voit sitten myöhemminkin siirrellä tiedostoja pc:een ja luurisi välillä. Kätevin ja nopein tapa, joten nykyaikana monigigaisten korttien yleistyessä lähes must. Joten ihan oma etusi, että sijoitat siihen jonkun euron, mikset siis tekisi sitä nyt, kun kerta sille voisi olla ihan käyttöäkin.
Jos luurin lasi hankautuu lukukelvottomaksi puhelinsuunnittelijoiden typeryyden vuoksi, niin puhutaan mielestäni hieman erilaatuisesta ongelmasta, kuin jos parin euron muistikortti on viallinen. Tokihan se voi olla, että luurisi kaipaisi softausta, ja se sitten korjaisi tuon virheilmon mikä sinulle tulee. Silloin asia on eri ja luuri huoltoon. Itse kuitenkin pistäisin netistä tilaten lukijan ja kokeilisin sillä ensin..jos ei apua, niin uudestaan yhteys myyjäliikkeeseen.
Puhumattakaan näistä, jotka vielä sitä omaansa asemalaiturilla odottelevat.
Itselläni myös kokemuksia tuosta Oulun uudesta Markantalo marketista. Avajaispäivänä kävin hakemassa tuon 99 euron N71 kapulan. Sepä ei ihan sutjakasti käynytkään, meni varmaan 30min kun kahden myyjän voimin koittivat tehdä papereita :P Huomasi että taisivat olla uusia. Kotiinpäästyä sain selville että laitteeni oli pimeä, ei startannut ollenkaan eikä ladannut. Markantaloon takaisin ja DOA-vaihtoonhan se meni -> uusi tilalle. Tämä kävi yllättävänkin kivuttomasti. Tämä vähän ot:na.. mutta siis ihan hyvää palvelua tuolta aina saanut. Ehkä olisivat voineet kokeilla tehdä tuolle muistikorttiasialle jotakin vaikkeivat mitään huoltomiehiä olisikaan. Noh uudet kortit eivät ole kalliita, eivätkä varsinkaan kortinlukijat. Ja kyllä, Viestimaalla todennäköisesti formaisivat parissa minuutissa takuunalaisen muistikortin ilmaiseksi.
Tokihan sitä voisi edellyttää, ja olisi jopa suotavaakin, että laitteet toimisivat kuten luvattu, tahi voisi olettaa.
Itse meinaan nyt vaan sitä, että tuon kortin arvo on jokusen euron. Minä en ainakaan suostuisi mitään meteliä tällaisesta nostamaan ja kiikuttelemaan laitteita liikkeeseen/huoltoon. Enemmän siinä tuhraantuu aikaa, joutuu näkemään vaivaa.
Meillä on kyllä tässä vahva näkemysero. Tosin siinä olet oikeassa, ettei tämän tyyppisen asian takia kannata meteliä nostaa. Tosin tilanne saattaa muuttua kun ryhmäkanteet lopulta mahdollistuvat.
Mitä tulee kortinlukijaan, niin sehän ei ole sidottu tuon viallisen(?) kortin formatointiin, vaan sillä voit sitten myöhemminkin siirrellä tiedostoja pc:een ja luurisi välillä. Kätevin ja nopein tapa, joten nykyaikana monigigaisten korttien yleistyessä lähes must. Joten ihan oma etusi, että sijoitat siihen jonkun euron, mikset siis tekisi sitä nyt, kun kerta sille voisi olla ihan käyttöäkin.
Kyllä minä olettaisin puhelimen osaavan formatoida muistikortin ilman erillistä laitetta. Jos softavika estää tämän, niin heikoilla kantimilla ollaan.
Jos luurin lasi hankautuu lukukelvottomaksi puhelinsuunnittelijoiden typeryyden vuoksi, niin puhutaan mielestäni hieman erilaatuisesta ongelmasta, kuin jos parin euron muistikortti on viallinen.
Hmm. Onko näytön lasi tosiaankin pinnassa.
Vai olisiko niin, että välissä on kännykän muovikuoret? Silloinhan kyse on vain "muutamasta eurosta" ;)
Kyllä ovat nämä kännykät yleisesti käytettävyydeltään pers***tä. Ei ihme etteivät massat eivät ole vielä innostuneet uusista palveluista.
Tämmöiset nuoret nörtit kyllä sopeutuvat, mutta voin kuvitella, kuinka esim 50-luvulla syntyneet nakkaavat puhelimella vesilintua kuullessaan erillisen muistikortinlukijan tarpeesta... ;P
Meillä on kyllä tässä vahva näkemysero. Tosin siinä olet oikeassa, ettei tämän tyyppisen asian takia kannata meteliä nostaa. Tosin tilanne saattaa muuttua kun ryhmäkanteet lopulta mahdollistuvat.
En minä oikeastaan usko, että meillä tässä mitään mielipide-erojakaan on. Itsekin toki sitä mieltä, että uudet laitteet pitää toimia, kun ne kaupasta haetaan ja jos eivät toimi, niin sitten ne on laitettava kuntoon.
Nyt kuitenkin tässä sinun tapauksessasi on kyse niin pienestä/halvasta asiasta, että minä suosiolla koittaisin tehdä sille itse ensin jotain ja vasta sen jälkeen alkaisin "riidellä" myyjän kanssa. Ja kuten jo moneen kertaan olen todennut, niin tuota kortinlukijaa tarvitsevat luultavasti myöhemmin ja mahdollista että se ratkaisisi koko ongelmasi. Voipi toki olla, että tuo n71 on jotenkin viallinen, joten sitten pitää luuri laittaa huoltoon.
Kyllä minä olettaisin puhelimen osaavan formatoida muistikortin ilman erillistä laitetta. Jos softavika estää tämän, niin heikoilla kantimilla ollaan.
Niin minäkin olettaisin. Jos puhelimessa vika, niin se selviäisi helpoimmin ja nopeimmin itsellesi "hankkimalla tuon jnejnejne". Vasta sen testin jälkeen luuri huoltoon.
Hmm. Onko näytön lasi tosiaankin pinnassa.
Vai olisiko niin, että välissä on kännykän muovikuoret? Silloinhan kyse on vain "muutamasta eurosta" ;)
Kyllä ovat nämä kännykät yleisesti käytettävyydeltään pers***tä. Ei ihme etteivät massat eivät ole vielä innostuneet uusista palveluista.
Tämmöiset nuoret nörtit kyllä sopeutuvat, mutta voin kuvitella, kuinka esim 50-luvulla syntyneet nakkaavat puhelimella vesilintua kuullessaan erillisen muistikortinlukijan tarpeesta... ;P
Välissä on toki kuoret, mutta en ole kuullut vaihtokuorista n71selle. Jos/kun niitä varmaan löytyy, niin uskoisin että puhutaan enemmästä kuin "muutamasta eurosta".
Kyllä me 50-luvulla syntyneet(itse vm. -57) pärjäämme hyvin näiden laitteiden ja palveluiden kanssa. Olemme jopa ostaneet muistikortinlukijan® ja huomanneet että se on erittäin näppärä laite.
Tuohan ihan normijuttu näin 50-luvun alkupuolella syntyneelle. Jo digikameran yhteydessä sille on tarvetta. Kännykkäkamerallakin on jokunen kuva otettu mutta ne on yleensä tilanteessa, jossa varsinaista laatukameraa ei sattunut käsillä olemaan.
Välissä on toki kuoret, mutta en ole kuullut vaihtokuorista n71selle. Jos/kun niitä varmaan löytyy, niin uskoisin että puhutaan enemmästä kuin "muutamasta eurosta".
Kyllä me 50-luvulla syntyneet(itse vm. -57) pärjäämme hyvin näiden laitteiden ja palveluiden kanssa. Olemme jopa ostaneet muistikortinlukijan® ja huomanneet että se on erittäin näppärä laite.
Heh, no mukava huomata että jotkut pysyvät kärryillä. Ehkäpä noiden omienkin vanhempien kohdalla on vielä toivoa. :)
Jos Palattaisiin Asiaan VÄlillÄ!? :)
Onkos kukaan löytänyt Markantaloista enää Motorolan V3:a? Tänään pikaisesti poikkesin Hämeenlinnan puodissa eikä ainakaan esillä näyttänyt olevan. Eikä ollut aikaa jäädä myyjiltäkään sitä utelemaan..
Supersunnuntai 25.11
Nokia 2626 49e vain tänä sunnuntaina
http://www.markantalo.fi/mainos.pdf
(liite myös esim. päivän Kalevassa)
Supersunnuntai 25.11
Nokia 2626 49e vain tänä sunnuntaina
http://www.markantalo.fi/mainos.pdf
(liite myös esim. päivän Kalevassa)
Ja hyvin tekivät kauppansa, ainakin Mikkelissä...
Ja hyvin tekivät kauppansa, ainakin Mikkelissä...
Vantaan Markantalossa sunnuntaina kahden jälkeen iltapäivällä nuo 2626 Nokiat olivat jo loppuneet. Myyjät ottivat varauksia vastaan, eli ihmiset taitavat saada puhelimia joskus tuohon tarjoushintaan.
Itse menin hakemaan sunnuntain mainoslehdessä ollutta Nokia 6151 puhelinta 149 eurolla . Nekin olivat loppuneet, en kysynyt koska tulee lisää ja saisinko tuohon tarjoushintaan sitten joskus.
Tulevat veronpalautusrahat käytin lopulta Nokia 6300 malliin, tuo löytyy myös sunnuntain tarjouslehdestä 199 eurolla, ei mikään supertarjous, mutta tällä hetkellä ei taida saada halvemmalla mistään kaupasta heti mukaan.
Itse menin hakemaan sunnuntain mainoslehdessä ollutta Nokia 6151 puhelinta 149 eurolla . Nekin olivat loppuneet, en kysynyt koska tulee lisää ja saisinko tuohon tarjoushintaan sitten joskus.
Eihän tuo ole edes halpa... tuota on jo pitkään saanut Saunalahdelta kertamaksulla 96 eurolla :)
Eihän tuo ole edes halpa... tuota on jo pitkään saanut Saunalahdelta kertamaksulla 96 eurolla :)
Ja nyt saa 69€:lla kertamaksulla tai 2,9€ kuukausessa eli on todella halpa.
Markantalon tarjouslehdessä (ainakin Lahden seudulla) Nokia N76 199€. Samaisen lehden mukaan N76 Dna-kytkynä 9€/kk 24kk sopimuksella (dna:n sivuilla hinta oli äsken 16,90€/kk).
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.