View Full Version : Kamerapuhelin?
Kamerapuhelinta ei käytössäni ole vielä ollut ainuttakaan joten auttakaapas vähän.. Eli mikä malli olisi hyvä? 7650? T300?
Minkälainen käytännössä on ottaa kuva? Ihan vaan parin sekunnin toimenpide vai tunnin virittelyt ensin?
Kertokaa kertokaa!! =)
7650 on siitä kätevä että siinä kamera on aina mukana, ja näyttö on ihan hyvä. Mutta se kamera on sitten täys roska (=huono siis). T300:ssa näyttö on täys roska, mutta kamera on hyvä. Molemmilla on helppo kuvata. Ottaisin kuitenkin ehdottomasti Siemens S55:n kun se tulee, siinä on paljon ominaisuuksia, kamera hyvä... mutta se näyttö ei sitten ole mikään huippu.
7650 on siitä kätevä että siinä kamera on aina mukana, ja näyttö on ihan hyvä. Mutta se kamera on sitten täys roska (=huono siis). T300:ssa näyttö on täys roska, mutta kamera on hyvä. Molemmilla on helppo kuvata. Ottaisin kuitenkin ehdottomasti Siemens S55:n kun se tulee, siinä on paljon ominaisuuksia, kamera hyvä... mutta se näyttö ei sitten ole mikään huippu.
7650 + photographer
Minkälainen käytännössä on ottaa kuva? Ihan vaan parin sekunnin toimenpide vai tunnin virittelyt ensin?
No 7650:lan omistajana voin kertoa että kuvan ottamiseen tarvittavat toimenpiteet menevät näin:
1. Puhelin taskusta käteen
2. "läppä" auki
3. Toisesta "menu" näppimestä kamera sovellukseen
4. Painat joystickiä alas jolloin puhelin ottaa kuvan.
Sen jälkeen voit joko siirtyä kuvat sovellukseen tai lähettää kuvan MMS tai sähköpostilla toiseen kännyyn.
Kamerapuhelinta ei käytössäni ole vielä ollut ainuttakaan joten auttakaapas vähän.. Eli mikä malli olisi hyvä? 7650? T300?
Kertokaa kertokaa!! =)
Jos hankit kamerapuhelimen, hanki sellainen missä kamera
on sisäänrakennettu, irtoleluilla ei tule kuin paha mieli.
7650:ssä on sisäänrakennettu kamera. Eiks jee? Ja voiko siirtää datakaapelilla sen koneelle? Vai mikä on kätevintä? Datakaapeli tuskin vakiona tulee?
7650:ssä on sisäänrakennettu kamera. Eiks jee? Ja voiko siirtää datakaapelilla sen koneelle? Vai mikä on kätevintä? Datakaapeli tuskin vakiona tulee?
Infralla tai sähköpostilla siirrät sen jonnekkin sähköpostilaatikkoon, ja sieltä haet sitten sen kuvan kotikoneella koneellesi.
Kyllä 7650 on melko hyvä ja sillä on helppo ottaa kuvia.
Kyllä 7650 on melko hyvä ja sillä on helppo ottaa kuvia.
Juu..kyllä se loistavasti hommansa ajaa. En minä ainakaan sillä muutenkaan albumiin kuvaisi. Vaikka kuva olisi huippu, mutta koska koko pieni. Ihan muilla vehkeillä "oikeat" kuvat otetaan...
juu sisään rakennettu se on, kuvien siirtoon ei datakaapeli käy sillä luurissa ei ole datakaapelille paikkaa, joten kuvat lähtevät joko IR, BT, GPRS tai GSM-datan avulla tai no onhan MMS myös yksi vaihtoehto...
Vastaanottajana voi sitten olla toinen 7650, tietokone tai vaikkapa sähköpostiosoite.
Ja kätevyydestä voisin laittaa pelimerkkini IR tai BT:n päälle. Ei voi varmasti sanoa kun ei oo kumpaakaan tullu olosuhteiden pakosta koitettua.
joten kuvat lähtevät joko IR, BT, GPRS tai GSM-datan avulla tai no onhan MMS myös yksi vaihtoehto... SMS:n yli menee myös tietyt kuvat, tosin kannattaa varautua pienestäkin kuvasta kymmenien SMS viestien laskuun...
Infralla tai sähköpostilla siirrät sen jonnekkin sähköpostilaatikkoon, ja sieltä haet sitten sen kuvan kotikoneella koneellesi.
Jos laittaa spostilla niin maksaako? Entä infra , mihin se "laitetaan" .. tajusitteko ?=)
Jos laittaa spostilla niin maksaako? Entä infra , mihin se "laitetaan" .. tajusitteko ?=)
Infralla "laitetaan" joko toiseen luuriin tai sitten tietokoneen IR portiin. Sposti maksaa tietysti, hinta riippuu operaattorista ja siirtotiestä (GPRS tai GSM-data) Ainoot ilmaset on BT tai IR ja niihinkin saattaa joutua ostamaan joko IR portin tai BT sovittimen, mutta käyttö on ilmaista (ainoot kulut on BT:n tai IR:n kuluttama sähkö;))
Kun nyt sitten aloitettiin puhemaan kuvanlaadusta, niin täytyy muistaa, että kyseessä on PUHELIMESSA oleva kamera, millä kuvia nyt tässä tapauksessa otetaan. Mielestäni 7650:n kamera ajaa täysin asiansa kokoajanmukanaolevanamuistojentallentajana.
En minä ainakaan itse lähtisi ottamaan tärkeitä kuvia millään puhelimella, enkä välttämättä digikameralla muutenkaan (vaikka niiden laatu onkin parantunut huomattavasti alkuajoista).
Onko hauskempaa, kuin kaivaa nopeasti puhelin esille ryyppyreissulla ja ottaa kuva yrjöävästä kaverista. Tähän tarkoitukseen 7650:n kamera on täysin omiaan. Ja kyllä kuvanlaatu tähän ihan mainiosti riittää.
Tämä oli siis minun mielipide ja muunlaisiakin varmasti löytyy...
Itse siirrän kuvani tietokoneelle IR:n läpi ja se toimii mielestäni oikein mainiosti.
Tuosta kuvien siirrosta vielä.. Eli minkälainen portti pitää olla? Eli ei mikään "erikois" juttu? 7650 käyttäjille , pitikö teidän vaihtaa/ostaa joku portti?
Tottakai se maksaa, eihän mitään ole ilmaista. :D Paljonko se maksaa on sitten toinen asia, esim. DNA:n kiinteähintainen GPRS ~16e/kk, ei mikään paha hinta mun mielestä. Muita vaihtoehtoja toki löytyy.
Tuosta kuvien siirrosta vielä.. Eli minkälainen portti pitää olla? Eli ei mikään "erikois" juttu? 7650 käyttäjille , pitikö teidän vaihtaa/ostaa joku portti?
Jos puhut tietokoneeseen liitettävästä portista? No jos konessa ei ole IR-porttia vakiona niin se pitää hankkia, samoin BT-sovittimien kanssa!
Kannettavissa tietokoneissa on melkein aina IR-portti vakiona. Kai se BT-sovitin on yleistymässä pikkuhiljaa.....
http://www.polkumyynti.com/ ja http://www.verkkokauppa.com/ <- sieltä löydät IR-portit ja BT-jutut!
Tästä thredistä saa sopivat deja vu:t siitä Condan ADSL vai GPRS? (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=4740) -jutusta! :D
täytyy kai täälläkin esitellä T300 kameran kuvanlaatua
http://www.pbase.com/piipaa2
En minä ainakaan itse lähtisi ottamaan tärkeitä kuvia millään puhelimella, enkä välttämättä digikameralla muutenkaan (vaikka niiden laatu onkin parantunut huomattavasti alkuajoista).
No mikäs nyt niin ronkeliksi tekee, ettei aito digikamera kelpaa. Eikö niiden kuvanlaatu muka ole riittävä?
No mikäs nyt niin ronkeliksi tekee, ettei aito digikamera kelpaa. Eikö niiden kuvanlaatu muka ole riittävä?En vilhon perusteita tiedä, mutta perus halvassa filmipokkarissa on reso monin * n kertainen.
täytyy kai täälläkin esitellä T300 kameran kuvanlaatua
http://www.pbase.com/piipaa2
Itse en omallani noin hyviä kuvia saanut. Liekkö vika ottajassa vai kamerassa. Ulkona kuvista tuli kohtalaisia mut sisällä tosi surkeita. Ainakin sisällä 7650:n kuvat näyttää selvemmiltä.
En vilhon perusteita tiedä, mutta perus halvassa filmipokkarissa on reso monin * n kertainen.
Tuon kyllä tiedän, mutta 'normaalikäytössä' tuolla ei liene merkitystä. Esim. kymppikuvissa tai vastaavissa eroa ei pysty havaitsemaan. Aidolle kameralle on varmaankin paremmin käyttöä mikäli haluaa tehdä kuvistaan esim. julisteita.
Tuon kyllä tiedän, mutta 'normaalikäytössä' tuolla ei liene merkitystä. Esim. kymppikuvissa tai vastaavissa eroa ei pysty havaitsemaan. Aidolle kameralle on varmaankin paremmin käyttöä mikäli haluaa tehdä kuvistaan esim. julisteita.No lisää arvailua vilhon perusteiksi. Filmi pokkarin kuvat saa yleensä halvemmalla kelvolliselle paperimuodolle, ja jos ei luota omaan digitaaliseen arkistointi kykyyn, niin saataa ajatella että paperikuvat/filmit säilyy jossain vintin laatikossa pidempään.
(itse kannatan digitaalista muotoa)
Filmi pokkarin kuvat saa yleensä halvemmalla kelvolliselle paperimuodolle, ja jos ei luota omaan digitaaliseen arkistointi kykyyn, niin saataa ajatella että paperikuvat/filmit säilyy jossain vintin laatikossa pidempään.
Ifiltä (www.ifi.fi) saa netin kautta kuvat paperille ja postilaatikkoon kahdessa arkipäivässä. Hinta 0,24 euroa / kpl plus postituskulut.
Siihen en kyllä osaa sanoa, että onko noiden digikuvien paperissa jotain eroa arkistointikyvyssä normaaliin valokuvapaperiin.
No mikäs nyt niin ronkeliksi tekee, ettei aito digikamera kelpaa. Eikö niiden kuvanlaatu muka ole riittävä?
otetaanpa esimerkiksi minun viimekesäiset yo-juhlat. minusta, juhlista ja vieraista otettiin meidän perheen puolesta kuvia sekä digi-, että tavallisella kameralla. digikameran kuvat siirtyivät koneelle, ja negat liikkeeseen, josta ne tulivat aikanaan takaisin valmiiden kuvien kera. no sattuipa niin ettei digikuvista kukaan muistanut ottaa kopioita cd:lle, joten ainoat kuvat lojuivat koneeni muistissa ykkösinä ja nollina. eräänä alkusyksyn päivänä menin aiheuttamaan (omaa tyhmyyttäni) virtapiikin tietokoneeni slave-kovalevylle, jonka seurauksena levyn virtapiiri vioittui. no tietenkin tässä vaiheessa olisi vielä voinut ottaa yhteyttä johonkiin palveluun, joka auttaa juuri tämänkaltaisissa tilanteissa löytämään hukkuneita tiedostoja. tämä olisi tullut kuitenkin niin kalliiksi, että päätin jättää hyvästit kuvilleni ja muille kovalevyn mukana menneille tiedoille. pienen keplottelun jälkeen sain kuitenkin onneksi uuden kovalevyn takuusta (vaikka se ei taida tällaisia juttuja kattaakaan). ja olihan minulla kuitenkin tavalliset kuvatkin jäljellä.
en siis todellakaan sano digikameraa huonoksi. pääosin käytänkin sellaista juuri sen vuoksi, että kehitykseen ja filminostoon ei kulu pennin latia, mutta olen myös sitä mieltä, että ei tavallisia kameroitakaan kuulu hylätä. vaikka kovalevyni ei olisikaan hajonnut tai olisin ottanut varmuuskopiot kuvista, niin yhtälailla joku muu force majeure -tilanne olisi voinut hävittää kuvat (tämä on tietenkin otettava huomioon myös tavallista kameraa käytettäessä)...
- - mutta olen myös sitä mieltä, että ei tavallisia kameroitakaan kuulu hylätä. vaikka kovalevyni ei olisikaan hajonnut tai olisin ottanut varmuuskopiot kuvista, niin yhtälailla joku muu force majeure -tilanne olisi voinut hävittää kuvat (tämä on tietenkin otettava huomioon myös tavallista kameraa käytettäessä)...
Tavallinen kinofilmikamera on oiva peli. Mitä luulette, löytyykö 20 vuoden kuluttua CD-romppuja lukevia asemia jostain? Entäpä onko JPEG, TIFF tai muu formaatti kaiku menneisyydestä. Muistan kun latasin seminaariprujut yms. koulutyöt 5 tuuman lerpulle ajatellen, että ovat kätevästi varmassa tallessa. Ei mennut kuin muutama vuosi ja yliopistolta - joka ei ole tunnettu nopeista päivityksestä - ei löytynyt kuin pari konetta joihin kävi lerppu. Nykyään korput alkavat olla historiaa. Ja sama käy CD-rompulle. Siinä sitten ihmetellään, notta mites ne valokuvat saisi näkyviin...
Tavallinen kinofilmikamera on oiva peli. Mitä luulette, löytyykö 20 vuoden kuluttua CD-romppuja lukevia asemia jostain? Entäpä onko JPEG, TIFF tai muu formaatti kaiku menneisyydestä. Muistan kun latasin seminaariprujut yms. koulutyöt 5 tuuman lerpulle ajatellen, että ovat kätevästi varmassa tallessa. Ei mennut kuin muutama vuosi ja yliopistolta - joka ei ole tunnettu nopeista päivityksestä - ei löytynyt kuin pari konetta joihin kävi lerppu. Nykyään korput alkavat olla historiaa. Ja sama käy CD-rompulle. Siinä sitten ihmetellään, notta mites ne valokuvat saisi näkyviin...Ei varmaan mene kymmentäkään vuotta kun CD-asemat alkavat olla harvassa saati sitten vilminkehittämöt
Tavallinen kinofilmikamera on oiva peli. Mitä luulette, löytyykö 20 vuoden kuluttua CD-romppuja lukevia asemia jostain? Entäpä onko JPEG, TIFF tai muu formaatti kaiku menneisyydestä. Muistan kun latasin seminaariprujut yms. koulutyöt 5 tuuman lerpulle ajatellen, että ovat kätevästi varmassa tallessa. Ei mennut kuin muutama vuosi ja yliopistolta - joka ei ole tunnettu nopeista päivityksestä - ei löytynyt kuin pari konetta joihin kävi lerppu. Nykyään korput alkavat olla historiaa. Ja sama käy CD-rompulle. Siinä sitten ihmetellään, notta mites ne valokuvat saisi näkyviin...Ei varmaan mene kymmentäkään vuotta kun CD-asemat alkavat olla harvassa saati sitten vilminkehittämöt
Hmm.. luultavasti tulevaisuudessa yleistyvät tekniikat (vaikkapa dvd(-/+)rw esimerkiksi) ovat alaspäin yhteensopivia (ts.lukevat cd-r(/-w):ää) Juttu on tietenkin toinen dvd-ajan jälkeen, tiedä sitten mitä keksivät.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.