View Full Version : Missä kamerapuhelimessa paras kamera?
Kokemukset kiinnostavat, kun valmistajien specseistä ei oikeastaan voi kovin paljoa päätellä.
Eli:
Millä markkinoilla olevalla tai pian kauppoihin ilmestyvällä kameralla parhaimmat kuvat?
Missä puhelimissa 640*480 resoluutio?
Onko jossain vieläkin parempi?
Onko värisyvyyksissä eroja?
...vähäsen olin kyllä pettynyt SE P800:lla otettuihin kuviin.
Tämä on vain minun mielipiteeni. Vaikka ei VARISINAINEN Kamerapuhelin ole. SE T68i/T300 ja MCA-25 (enint. VGA 640 x 480)...
Odotellaan sitä P800 suomeen ja että saadaan sitten kuvia tänne, niin päästään kertomaan mielipide ;)
Itse sanoisin tähän S55:n kamera. On samaa tasoa kuin tuo MCA-25 ellei jopa parempi. Siemensin kamerassa on myös kiinteä salama joka nostaa kameran tasoa ainakin mielestäni ihan huippuun
Nokia 3650 kamerakin taitaa olla ihan hyvä... ainakin kuvat olivat paremman laatuisia kuin 7650:ssa.
Blue Joker
15.12.02, 10:47
Kyllä, kameraa on parannettu edeltäjästä 7650:sta.
Sen polttoväli on 2,8 mm kun 7650:ssa se oli 3,5 mm.
Pienemmän polttoväin myötä kuvaan mahtuu siis enemmän.
Nokia 3650 kamerakin taitaa olla ihan hyvä... ainakin kuvat olivat paremman laatuisia kuin 7650:ssa.
Puhelimen ulkonäkö onkin sitten eriasia 3650:n kohdalla. Kuka tuollasta kalikkaa haluaa taskussa kantaa? En minä ainakaan.
Kyllä mielestäni S55:n kamera on tällä hetkellä paras. Mutta kun V200 tulee markkinoille, niin eiköhän se päihitä kaikki 3,2 megapixelillään :)
en minäkään. Tuskin edes mahtuis taskuun sisään :)
personal jesus
15.12.02, 12:33
Puhelimen ulkonäkö onkin sitten eriasia 3650:n kohdalla. Kuka tuollasta kalikkaa haluaa taskussa kantaa? En minä ainakaan.
No esimerkiksi minä. Makuasioita...
personal jesus
15.12.02, 12:35
MCA-25 (enint. VGA 640 x 480)...
Tämä vaikutti kyllä aika hyvältä laitteelta (varsin asiantuntematon kommentti).
Blue Joker
15.12.02, 12:35
No esimerkiksi minä. Makuasioita...
Ja minä...
Esa Isopahkala
15.12.02, 16:59
Uusimmassa Kamera-lehdessä oli kolmen kamerapuhelimen 7650, S55 ja T300 vertailu. Terävyyden suhteen S55 oli paras ja 7650 oli selvä peränpitäjä, värien toistossa tilanne oli tasaisempi.
Uusimmassa Kamera-lehdessä oli kolmen kamerapuhelimen 7650, S55 ja T300 vertailu. Terävyyden suhteen S55 oli paras ja 7650 oli selvä peränpitäjä, värien toistossa tilanne oli tasaisempi.
Joo, nehän ihmettelivät että mistä nokia oli löytänyt niin HUONON kameran :)
Ottakaa 7650:llä kuva neliöisestä paperista ja katsokaa kuvaa.
Mitä näette?
Linjat ovat kaikkea muita kuin suorat..;)
P.S. ei mitenkään kotiinpäin vedetä mutta minusta 7650 on hieno puhelin.
Tällä foorumilla linja tuntuu olevan kyllä kaikkea muuta. Itse taas en ole kovin innostunut 3650:stä paitti tietysti videokuvauksen suhteen
Ainakin Sony Ericsson T300:ssa +MCA25 kuvanlaatu on aivan loistava 640*480 resoluutioiseksi.
Ainakin Sony Ericsson T300:ssa +MCA25 kuvanlaatu on aivan loistava 640*480 resoluutioiseksi.
Mitähän tuohon sanoisi...en menisi kyllä loistavaksi sanomaan.
Joo, ei se loistava ole, mutta lähes "parasta" mitä suomesta nyt saa tälläsaralla..
Tämä sama viesti on myös tuolla yhdessä toisessa topicissa, mutta laitetaan se nyt tännekin:
Kun nyt sitten aloitettiin puhemaan kuvanlaadusta, niin täytyy muistaa, että kyseessä on PUHELIMESSA oleva kamera, millä kuvia nyt tässä tapauksessa otetaan. Mielestäni 7650:n kamera ajaa täysin asiansa kokoajanmukanaolevanamuistojentallentajana.
En minä ainakaan itse lähtisi ottamaan tärkeitä kuvia millään puhelimella, enkä välttämättä digikameralla muutenkaan (vaikka niiden laatu onkin parantunut huomattavasti alkuajoista).
Onko hauskempaa, kuin kaivaa nopeasti puhelin esille ryyppyreissulla ja ottaa kuva yrjöävästä kaverista. Tähän tarkoitukseen 7650:n kamera on täysin omiaan. Ja kyllä kuvanlaatu tähän ihan mainiosti riittää.
Tämä oli siis minun mielipide ja muunlaisiakin varmasti löytyy...
Tämä sama viesti on myös tuolla yhdessä toisessa topicissa, mutta laitetaan se nyt tännekin:
Kun nyt sitten aloitettiin puhemaan kuvanlaadusta, niin täytyy muistaa, että kyseessä on PUHELIMESSA oleva kamera, millä kuvia nyt tässä tapauksessa otetaan. Mielestäni 7650:n kamera ajaa täysin asiansa kokoajanmukanaolevanamuistojentallentajana.
En minä ainakaan itse lähtisi ottamaan tärkeitä kuvia millään puhelimella, enkä välttämättä digikameralla muutenkaan (vaikka niiden laatu onkin parantunut huomattavasti alkuajoista).
Onko hauskempaa, kuin kaivaa nopeasti puhelin esille ryyppyreissulla ja ottaa kuva yrjöävästä kaverista. Tähän tarkoitukseen 7650:n kamera on täysin omiaan. Ja kyllä kuvanlaatu tähän ihan mainiosti riittää.
Tämä oli siis minun mielipide ja muunlaisiakin varmasti löytyy...
Se on totta että sisäinen kamera on ainakin mun mielestä huomattavasti parempi kuin irrallinen. Ei siis tällä hetkellä kuvanlaadulta, mutta käytettävyydeltään kyllä. Irrallista kameraa on aina ikävämpi roudata mukana...
Tarkoitin lähinnä sitä että kyseessä on siis laite jolla voidaan PUHUA PUHELUITA (siis PUHELIN) ja johon on ympätty mukaan vielä kamerakin. 7650 on myös ensimmäinen lajissaan, joten voidaanko heti ensimmäisenä ryhtyä kritisoimaan kuvanlaatua? Useat ajattelevat kuvanlaadusta minun mielestäni tällä hetkellä "Liikaa, liian varhain" -periaatteella. Kuvapuhelimien historia on kuitenkin vasta puolen vuoden mittainen.
Joo, ei se loistava ole, mutta lähes "parasta" mitä suomesta nyt saa tälläsaralla..http://www.pbase.com/piipaa2
Kuten noista kuvista näkee, niin itse pidän niitä erittäin riittävän laatuisina tällä hetkellä kun on kyse kuitenkin puhlimesta ja sen lisäominaisuudesta.
Jos P800:n kamera on sitten lähellekkään tota niin HYVÄ se on..
personal jesus
16.12.02, 00:59
P.S. ei mitenkään kotiinpäin vedetä mutta minusta 7650 on hieno puhelin.
Tällä foorumilla linja tuntuu olevan kyllä kaikkea muuta. Itse taas en ole kovin innostunut 3650:stä paitti tietysti videokuvauksen suhteen
Minuakin 7650 kiinnostaa edelleen ja olen sen olemuksesta varauksin ja ominaisuuksista samaa mieltä kanssasi. Jos en saa riittävästi syytä hankkia 3650, saatan ehkä ostaa 7650 halvalla sitten, kun sen arvo ehkä on laskenut riittävästi.
Itse olen myös ajatellut hankkia sittenkin 7650, kun saan sampan myytyä.
- - 7650 on myös ensimmäinen lajissaan, joten voidaanko heti ensimmäisenä ryhtyä kritisoimaan kuvanlaatua? Useat ajattelevat kuvanlaadusta minun mielestäni tällä hetkellä "Liikaa, liian varhain" -periaatteella. Kuvapuhelimien historia on kuitenkin vasta puolen vuoden mittainen.
Euroopassa. Japanissa niitä oli saatavilla jo muutama vuosi sitten.
ja siellä myös käytössä erilainen verkko/palvelut. lue Hannu Sokalan kirja "Maailma taskussa - Kuinka matkapuhelimella tehtiin ja tuhottiin miljardeja"
itse en ainakaan tiennyt vuosi sitten kamerapuhelimista mitään. sittemmin olen saanut tietää hieman lisää...
edit: ja japanilaiset taitavat olla vielä pari kertaa pahempia teknofriikkejäkin kuin suomalaiset
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.