View Full Version : Mitä eroja - 3510i vs. GD67
Karhu ('!')
15.12.02, 00:51
Eli mitäs eroja näistä nyt sitten loppujen lopuksi löytyy?
3510:
* Käteensopiva
* Hinta
* 4096 väriä
* MMS-tuki
- 4-polyset äänet (kait?)
- Tenixxi
- GPRS-luokka 6?
GD67:
* GPRS-luokka 8
* Hinta
* Ite nauhotettavat soittarit
* 16-polyset soittarit
* Kevyt ja pieni
- Vähän lisävarusteita
- 256 väriä
Eli tästä on hyvä jatkaa! Hankin melko varmasti GD67:n ens vuoden alussa, mutta feel free to manipulate my mind :) Eli vielä suomeks: mielipiteitä! :)
Kumman mielummin hankkisitte ja miks?
Itse ottaisin ja otankin 3510i:n. Perusteluja on monia, mutta sanottakoon plussiksi, että enemmän värejä näytössä, Nokiaan tottuneena sen käyttölogiikka ja Java.
Blue Joker
15.12.02, 10:36
Jo mainitun 3510i:n javan lisäksi siinä lompakko.
heh,heh.
Löytyyköhän sillekkin paljon käyttöä?
Jo mainitun 3510i:n javan lisäksi siinä lompakko.
heh,heh.
Löytyyköhän sillekkin paljon käyttöä?
Itse asiassa minä en edes tiedä mikä tuo lompakko oikein noissa puhelimissa on. Jotenkin minulla on sellainen käsitys, että sinne voi tallentaa vaikkapa pankkikorttien numeroita, pinkoodeja yms. Olenko edes hiukkasen oikeilla jäljillä?
Blue Joker
15.12.02, 11:44
Joo sinne voi tallentaa kaikkia numeroita,
mutta pääidea on että esimerkiksi wapista
voi ostella helposti kun on tallettanut sinne
kaikki tiedot (nimet, pankkikortit).
Joo sinne voi tallentaa kaikkia numeroita,
mutta pääidea on että esimerkiksi wapista
voi ostella helposti kun on tallettanut sinne
kaikki tiedot (nimet, pankkikortit).
Ahaa, kiva tietää =)
Karhu ('!')
15.12.02, 12:02
Hei kehukaa ny joku GD67:aa! :) Muuten se menee siihen et hankin Noksun! Eiku kyl mä ton 67:an hankin jos ei mullistavia tapahdu:D
Blue Joker
15.12.02, 12:08
Hei kehukaa ny joku GD67:aa! :) Muuten se menee siihen et hankin Noksun! Eiku kyl mä ton 67:an hankin jos ei mullistavia tapahdu:D
No, saahan siihen ainakin takakuoreen sen kuvan ja
sitten soittoäänet kai on paremmat ku 3510i:ssä.
Panan saa modeemiksi, se on varmaan aika hyvä ominaisuus.
Karhu ('!')
15.12.02, 12:21
Joo-o! Tästä se lähtee:) Gigantis 239e.. Eli ~saman hintane ku ruisku ku tulee markkinoille.. Taitaapi Noksulla olla kova menekki!
hanki gd-67=) siis on tämä tosi hyvä puhelin, miinustaa vaan että puuttu mms .. niin.
Blue Joker
15.12.02, 14:04
hanki gd-67=) siis on tämä tosi hyvä puhelin, miinustaa vaan että puuttu mms .. niin.
Ja lisää miinusta:
256 väriä, Ei Javaa, hidas käyttöliittymä.
GPRS:lla ei ole ainakaan 3510i:ssa väliä, koska sitä ei ilmeisesti voi käyttää modeemina. Panasta en tiedä. Teinix ei varmaan ole suuri haitta? Myöskään äänien puuttuminen ei pitäisi haitata kovin paljon. En nimittäin usko, että kaiutin on kovinkaan laadukas, eli 16 äänestä ei saa 100% hyötyä. Pana on 25g kevyempi mutta mitoiltaan suunnilleen sama. 3510i taitaa olla hitusen halvempi, mutta ei paljon.
Kannattaa ostaa GD-67. Mielestäni hinta-laatu-suhde on paljon parempi kuin nokialaisissa.
GPRS toimii kuin unelma, nopeammin kuin muissa, ja ainakin itselläni 67 on toiminut todella hyvin. Ei mitään tilttauksia eikä sekoilemisia, joihin ehti jo harharetkillä nimeltämainitsemattomien kännyköiden kanssa tottua...
Olen kuullut paljon valituksia valikkojen hitaudesta GD-67:ssä, pitääkö tämä paikkaansa? Mitä teet värinäytöllä, puhelimessa ei ole MMS - ominaisuutta?
Kyllä värinäyttö on aina värinäyttö, MMS:sta riippumatta :)
No, tietynlaista hitautta 67:ssa on kyllä... Mutta kaverin 7210:iä kokeilleena väitän että siinä tahmaa näyttö vielä paljon enemmän.
Itse koen värinäytön hyväksi valikon havainnollisuuden vuoksi, on aivan kuin palaisi kivikaudelle kun käyttää silloin tällöin vanhaa GD-92:sta.
Kyllä värinäyttö on aina värinäyttö, MMS:sta riippumatta :)
Niin tietysti, mutta ei siitä kyllä niin paljon hyötyä ole, kuin esim. 3510i:ssä, onhan Pansun näyttössä vähemmän värejäkin. Muotoilin viestini huonosti, ei pitänyt antaa ymmärtää, että värinäytöllä ei ole muuta käyttöä, kuin MMS =)
Blue Joker
15.12.02, 15:19
Juu, kyllä GD67 on hitas.
Sanoo Nokiaman. Ei tuo nyt niin hidas ole.. lisäksi Panasonicit ovat perinteisesti olleet erittäin luotettavia ja varmatoimisia puhelimia. Ei ole pahemmin huoltoon ollut noilla asiaa..toisin kuin eräällä N merkkisellä luurilla.
ems viestit .. kato sellasiin puhelimiin missä on ems viestit ja 256 värin värinäyttö, niihin voi lähettää värillisiä kuvia pansusta=) no joo .. ei nyt kovin suuri plussa mut kuiteskii. niin ja värilliset taustakuvat on tosi cooleja , ja niitä löytyy ihan sigana netistä.
Blue Joker
15.12.02, 16:25
Minä en ole koskaan vienyt Nokiaa huoltoon.
Vain yhdessä Nokiassani on ollut suurempaa vikaa,
3330:ssa. Sain sen kerran pysymään jopa puoli tuntia
päällä. Sitten vähän ajan päästä kyllästyin kun pelasin
Bumperia ja se sammus. Paiskasin sen raivolla seinään
ja kyllä hajosi. Heitin roskiin. Menin kauppaan ja hankin
uuden ja se toimi hyvin.
uuden ja se toimi hyvin.
Ihmetyttää jos joku viitsii edes lukea näitä Nokiamanin viestejä... Alkavat lähinnä ottamaan päähän.
uuden ja se toimi hyvin.
Ihmetyttää jos joku viitsii edes lukea näitä Nokiamanin viestejä... Alkavat lähinnä ottamaan päähän.
Mikäs tuos ärsyttää? Jos rahaa on niin mikäs siinä. Suomalaiset on liian kateellista kansaa...
Blue Joker
15.12.02, 16:42
uuden ja se toimi hyvin.
Mikäs tuos ärsyttää? Jos rahaa on niin mikäs siinä. Suomalaiset on liian kateellista kansaa...
Suomalaiset, Ei saa olla kateellisia.
Ei mulla ole mitään sitä vastaan jos puhelimiaan heittelee seinään, mutta kun kaveri ei ole vielä saanut kirjoitettua yhtään positiivisen sävyn sisältävää viestiä... "Mä en ole vienyt yhtään Nokiaa huoltoon" kuulostaa todellakin siltä että a) on aina rahaa ostaa uusi (onnellinen ihminen) tai b) ei käytä puhelimia lainkaan.
Sori, ovat vaan kaverin viestit käyneet silmään viimepäivinä.
No mä vähän uskon että kyseinen henkilö käyttää kaikenlaisia Nokialaisia ja että rahaa on ostaa uusia luureja. Mutta kannattaa ottaa huomioon ikä myös. Ei kukaan voi olettaa että 12v käyttäytyy samallalailla kun ns. aikuiset täällä...
Blue Joker
15.12.02, 16:59
Ei mulla ole mitään sitä vastaan jos puhelimiaan heittelee seinään, mutta kun kaveri ei ole vielä saanut kirjoitettua yhtään positiivisen sävyn sisältävää viestiä... "Mä en ole vienyt yhtään Nokiaa huoltoon" kuulostaa todellakin siltä että a) on aina rahaa ostaa uusi (onnellinen ihminen) tai b) ei käytä puhelimia lainkaan.
Sori, ovat vaan kaverin viestit käyneet silmään viimepäivinä.
a) on aina rahaa ostaa uusi b) ja käytän kännyköitä paljon
ja olen kirjoittanut viikonlopulla jo koht ainakin 60 viestiä
olen kirjoittanut viikonlopulla jo koht ainakin 60 viestiä
Ehkä ne juuri siksi ovatkin sattuneet silmiini... ;)
Olen aivan samoilla linjoilla jukran kanssa. Kolmas Pansu käytössä eikä vielä mitään niistä käytetty huollossa. Se on mielestäni aika hyvin koska puhelimet ovat saaneet aika pahoja kolhuja.
Ja vertailupohjaa löytyy: Benefon Q, Twin+, Nokia 5110,6110,7110, Siemens C35, C45, Ericsson 688, 868, 768 ja T18.
Jokaista näistä tuli huollettua, poikkeuksena Ericsson 688.[/code]
Ei pidä paikkansa. Itse moisen omistan, ja olen myös 6610:a käyttänyt ja sanoisin että yhtä hidas, jos sellaiseksi voi edes kutsua. Wap-selain on kyllä Pansussa hidas.
Muuten, GD67:aan siirtyminen Nokiasta on suhteellisen kivutonta. Tekstiviestienkin kirjoitus onnistuu, pilkun ja pisteen lisääminen on helppoa, hymiötkin T9 tallentaa näppärästi ja ne saakin helposti auki.
Vertailukohtana aikaisemmin minulla oli Benefonin Q, kun siirryin siihen Nokiasta. Siitä siirryin taas Nokiaan ja nyt on Panasonic menossa. Kyllä se Benefon oli paljon hankalampi kuin Nokia tai Panasonic.
Lisäksi, vaikka Nokiassa (puhun 6610:sta) on 4096 värin näyttö, niin uskaltaisin väittää sitä paljon sumeammaksi kuin Panasonicissa (tai Erkin T68). Panasonic on skarpimpi. Ilmeisesti sama näyttö tulee olemaan 3510i:ssa kuin 6610:ssa.
Vähän tuo soittoäänien saatavuus on vetänyt vaihtamaan Pansua takaisin Nokiaan, mutta eipä se niinkään haittaa että se kannattaisi.
Varmastikin hommaan tulee ratkaisu, käyttäähän puhelin samaa iMelody-formaattia kuin Erkitkin, Buumi.netiin on tulossa kyseiset soittarit.
Mainittakoon muuten Panasonicin puolesta dokumentoimaton ominaisuus: Muisti 80 tekstiviestille, joka on mielestäni aika tärkeä. Lisäksi Panasoniciin sopivat Erkki T68:n taustakuvat, joista löytyy varmasti mieleinen esim. esato.com:sta ja näytön 256-värimäärä varmasti unohtuu valmiina oleviin taustakuviin verrattuna. ;)
Herätyskello on GD67:ssa erilainen kuin Nokiassa, Panasoniciin saa 5 eri herätysaikaa yhtäaikaa, ne voi ajastaa tulemaan ainoastaan kerran tai päivittäin. Kellosta kuitenkin puuttuu torkku-toiminto, joka on harmi.
Muutenkin, GD67 antoi minulle paremman vaikutelman ensimmäisenä päivänä; ei mitään ongelmia. (Puhelin ollut minulla heti syyskuusta alkaen käytössä ja resetoitunut kaksi kertaa sinä aikana)
Vastaavasti 6610 hylkäsi tunnin käytön jälkeen SIM-kortin puhelimen ollessa taskussani (ties ketä on yrittänyt sinäkin aikana soittaa) ja herätyskello jätti herättämättä aamulla. Muuten jämäkän ja hyvän oloinen puhelin.
Sanoisin, että tällä hetkellä Panasonic on hyvä valinta, jos kädessäsi on tuo 239e.
Itsellä ei kyseistä puhelinta ole mutta kaverin vehjettä sain hetken näprätä... sen nyt ainakin voin sanoa että joystick on loistava... (vertailukohteena oma t300) missä joystick on myös hyvä mutta jää kauas panan vastaavasta
Kirjoitin tuohon GD67 vs. C55 -topicciin mielipiteeni GD67:sta. Älä hanki sitä tai kadut! Kestin itse sitä viikon, eikä se ollut edes minulla käytössä vaan vaimokkeella! :)
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=3004
Panasonic todellakin tuntuu olevan ns. huoltovapaa puhelin. Itsellä GD92 eikä ole tarvinnut vielä 1½ vuoden aikana minkäänlaista korjausta. Softa ei ole tänä aikana vielä jumittanut kertaakaan. Ja tuntuu kestävän aivan uskomatonta rankaisua. Intin kävi uskollisesti kanssani, jääden mm. masin lavan ja itseni väliin niin, että nokia olisi napsahtanut kahtia :)
Lisäksi, vaikka Nokiassa (puhun 6610:sta) on 4096 värin näyttö, niin uskaltaisin väittää sitä paljon sumeammaksi kuin Panasonicissa (tai Erkin T68). Panasonic on skarpimpi. Ilmeisesti sama näyttö tulee olemaan 3510i:ssa kuin 6610:ssa.
Nyt kun näitä katon, niin on totta että GD67:n näytössä värit ovat kirkkaammat kuin 6610:ssä. Mutta näistä kahdesta näytöstä ylivoimainen on ehdottomasti 6610:n näyttö värimääränsä puolesta.
3510i:ssä ja 6610:ssa on tuskin sama näyttö, koska näytöt ovat ihan eri kokosiakin.
Panasonic todellakin tuntuu olevan ns. huoltovapaa puhelin. Itsellä GD92 eikä ole tarvinnut vielä 1½ vuoden aikana minkäänlaista korjausta. Softa ei ole tänä aikana vielä jumittanut kertaakaan. Ja tuntuu kestävän aivan uskomatonta rankaisua. Intin kävi uskollisesti kanssani, jääden mm. masin lavan ja itseni väliin niin, että nokia olisi napsahtanut kahtia :)
tyttöystäväni GD92 sai kyytiä kun hänen 800kg hevonen käveli sen päältä kun se oli pudonnut taskusta hankeen talvella n. 30 minuutiksi :D ja kaikkihan tietää, että hevosella on talvella "rautanappikset" jalassa.
akkuun jäi mukava muistomerkki napista, mutta puhelin toimii kuin unelma vieläkin :D:D uskomatonta. ja ne jotka ei usko, niin voin napata kuvan puhelimesta.
Nyt kun näitä katon, niin on totta että GD67:n näytössä värit ovat kirkkaammat kuin 6610:ssä. Mutta näistä kahdesta näytöstä ylivoimainen on ehdottomasti 6610:n näyttö värimääränsä puolesta.
3510i:ssä ja 6610:ssa on tuskin sama näyttö, koska näytöt ovat ihan eri kokosiakin.
Totta, tuskin on sama näyttö tulossa, koska koothan poikkeavat tosistaan melko reilusti (3510i = 96*65 - 6610 = 128*128). Toivottavasti ei tule samanlaisia ongelmia näytön värisemisessä, kuin 7210:n/6610:n kanssa.
Muutenkin, GD67 antoi minulle paremman vaikutelman ensimmäisenä päivänä; ei mitään ongelmia. (Puhelin ollut minulla heti syyskuusta alkaen käytössä ja resetoitunut kaksi kertaa sinä aikana)
Sanoisin, että tällä hetkellä Panasonic on hyvä valinta, jos kädessäsi on tuo 239e.
- Itselleni Panasonic ei kovin hyvää kuvaa antanut. Tilasin omani "sika säkissä" periaatteella ja yllätyin millaisen lelun olin tilannut. Omistin aikoinaan Panasonicin ja ajattelin ettei Pana pettäisi tälläkään kertaa. Mutta toisin kävi. Kaikki nämä tällaiset typerät systeemit kuten; liittimien aukeava suojakansi, läpinäkyvä takakansi(pienillä klipseillä) oikein odottaa tipahtamista lattialle. Ja mitä värinäyttöön tulee, siitä ei juurikaan iloa ole. 256 väriä on aivan liian vähän.
Palaan takaisin Nokian käyttäjäksi..
Ilman muuta 3510i mielummin, kuin Gd-67 ja seuraavassa on valinta perusteet.
3510i:
*Java
*MMS
*parempi värinäyttö
GD-67 :
* ei javaa
* ei MMS-tukea
* hunompi näyttö
Mielestäni GD-67 on liian kallis sen ominaisuuksia vastaamaan ja 3510i:n saa jopa halvemmallakin ja samalla paljon paremmat ominaisuudet.
- Itselleni Panasonic ei kovin hyvää kuvaa antanut. Tilasin omani "sika säkissä" periaatteella ja yllätyin millaisen lelun olin tilannut. Omistin aikoinaan Panasonicin ja ajattelin ettei Pana pettäisi tälläkään kertaa. Mutta toisin kävi. Kaikki nämä tällaiset typerät systeemit kuten; liittimien aukeava suojakansi, läpinäkyvä takakansi(pienillä klipseillä) oikein odottaa tipahtamista lattialle. Ja mitä värinäyttöön tulee, siitä ei juurikaan iloa ole. 256 väriä on aivan liian vähän. Palaan takaisin Nokian käyttäjäksi..
Puhut silkkaa asiaa. On kyllä todella muovinen lelu. Muitakin vaihtoehtoja tosin on kuin Pansu ja Nokia. Sony Ericsson ja Siemens tarjoavat nykyään ihan hyviäkin puhelimia. SE T300 esim. oli positiivinen yllätys, varsinkin kun ottaa huomioon hinnan.
Ja mitä värinäyttöön tulee, siitä ei juurikaan iloa ole. 256 väriä on aivan liian vähän.Ne kerro mitä hyötyö ko laitteessa olisi ollut lisä väreistä?
(...)
Mielestäni GD-67 on liian kallis sen ominaisuuksia vastaamaan ja 3510i:n saa jopa halvemmallakin ja samalla paljon paremmat ominaisuudet.
Onhan pansussa pöytä-HF ja paremmat soittoäänet...jee.
Pitää tosin muistaa, että 3510i ei ole edes vielä myynnissä, joten tällä hetkellä gd67 on näistä ainoa vaihtoehto.
Blue Joker
17.12.02, 16:19
Ja mitä värinäyttöön tulee, siitä ei juurikaan iloa ole. 256 väriä on aivan liian vähän.Ne kerro mitä hyötyö ko laitteessa olisi ollut lisä väreistä?
Mitäs hyötyä nykyisistä väreistä sitten on kyseisessä
luurissa?
Mitäs hyötyä nykyisistä väreistä sitten on kyseisessä
luurissa?
Lisäisikö se värinäyttö sitten selkeyttä käyttää ko. luuria? En tiedä sitten käytännössä, en nimittäin ole livenä puhelinta nähnyt.
Lisäisikö se värinäyttö sitten selkeyttä käyttää ko. luuria? En tiedä sitten käytännössä, en nimittäin ole livenä puhelinta nähnyt.Mainittua laitetta olen niin vähän ja niin kauansitten käyttänyt, mutta yleensä värejä ei ole vielä kaikissa laitteissa hyödynnetty käyttöliittymän parantamiseksi. Muutama värikäs iconi ei tarkoita parannusta, puhettakaan värikkäistä taustakuvista. Jos halutaan hyvä käyttöliittymä väreillä siihen riittää erinomaisesti 256 väriä, eikä todellakaan tarvita tuhansiavärejä. maisema, kasvo ym Kuvat ovat sitten eri asia.
(...)
Pitää tosin muistaa, että 3510i ei ole edes vielä myynnissä, joten tällä hetkellä gd67 on näistä ainoa vaihtoehto. Mulle ei ainakaan GD-67:n pöytä-HF tarjoa minkäänlaista hyötyä, eikä pahemmin polyfooniset soittoäänetkään. En valitse puhelinta soittoäänien perusteella.
Karhu ('!')
17.12.02, 18:10
3510i:
*Java
*MMS
*parempi värinäyttö
GD-67 :
* ei javaa
* ei MMS-tukea
* hunompi näyttö
Hehe.. Aika puolueellista :D Ei tullu yhtäkään hyvää asiaa 67:sta! Vertasit vaa mitä siin ei oo! Esim:
Verrari:
* V12
*Hiano logo
*Kallis
Voortti:
*Ei V12
*Ei hiano logo
*Ei kallis
:D:D
(...)
Pitää tosin muistaa, että 3510i ei ole edes vielä myynnissä, joten tällä hetkellä gd67 on näistä ainoa vaihtoehto. Mulle ei ainakaan GD-67:n pöytä-HF tarjoa minkäänlaista hyötyä, eikä pahemmin polyfooniset soittoäänetkään. En valitse puhelinta soittoäänien perusteella.
Niin, ehkä missasit viestini sarkastisen sävyn. Pointtini oli, ettei pansussa ole juuri mitään tarpeellista, mitä 3510i:ssä ei ole.
...
mutta mitoiltaan suunnilleen sama
...
ai häf tu fakk tö pilkku :)
niin, että noksuhan on esim. 0,9cm pidempi.
Kyllä minäkin ottaisin noista mielummin 3510i:n, koska se on parempi.
Mutta oikeasti en ota kumpaakaan, otan C55sen. xP
Blue Joker
18.12.02, 08:07
Kyllä minäkin ottaisin noista mielummin 3510i:n, koska se on halvempi.
Kyllä minä taas mieluummin ottaisin 3510i:n kuin C55:sen.
3510i:
*Java
*MMS
*parempi värinäyttö
GD-67 :
* ei javaa
* ei MMS-tukea
* hunompi näyttö
Muista myös:
3510i:
*isompi
*painavampi
*luultavasti enemmän softabugeja
*sumea näyttö
*GPRS vain puhelimen wappikäytössä
GD67:
*pienempi
*kevyempi
*tarkempi näyttö
*luultavasti vähemmän softabugeja :)
*GPRS voidaan hyödyntää myös läppärissä
Pitää päästä käpistelemään Nokiaa niin tietää softabugeista varmaksi. Mutta jos meininki on yhtään sama kuin 6610:ssa, niin "Aseta SIM-kortti" voi tulla tutuksi jälleen.
Ehkäpä värien vähyyttä voisi verrata siihen, että jos vaikka Windowssissa lasket värien määrän 256 väriin, niin ottaa se silmiin. Vaikka jo aikuinen mies olenkin, kävin hakeen taustalle nätin Toyotan F-1 auton kuvan (omistan Toyotan). Kuvassa näkyi puna-valkoinen läiskä(auto) ja jokin sininen rantu(Mika Salon kypärä). Ehkä hieman ylireagoin, mutta tajusin etten tarvitse värinäyttöä mihinkään. No Panasonic on nyt myyty ja uutta puhelinta etsin kuumeisesti. Ehkäpä 6510 voisi olla ratkaisu.
kävin hakeen taustalle nätin Toyotan F-1 auton kuvan (omistan Toyotan). Kuvassa näkyi puna-valkoinen läiskä(auto) ja jokin sininen rantu(Mika Salon kypärä).Juu ainoa paikka missä väreillä merkitystä on tuo taustakuva, tosin sitäkin ongelmaa voi vähentää muokkaamalla/valitsemalla sopivan kuvan. Ja harvoin ne taustakuvat käytettävyyttä parantavat, mutta toki kivoja ovat... Itsekkin tulee niitä luureihin tungettua, mettä ei windowsin työpöydän taustakuvaksi.
Kyllä minäkin ottaisin noista mielummin 3510i:n, koska se on halvempi.
Kyllä minä taas mieluummin ottaisin 3510i:n kuin C55:sen.
minä taas en, koska se on 1) kalliimpi 2) isompi 3) painavempi (4) olen tottunut siemenssiin.)
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.