PDA

View Full Version : Keskustelua SE T300 -mallista

veppis
09.12.02, 00:47
Jatketaan keskustelua T300:sta täällä...

Edit/Esa:
Aikaisempi keskustelu T300:sta:

T300 käyttökokemuksia (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=4146)

yellow
09.12.02, 12:35
Joo itseasiassa kavin viikonloppuna ko. laitetta testaamassa ja olin varsin pettynyt puhelimeen.

- Naytto oli mielestani epatarkka eika ollut kilpailijoiden tasolla
- Nappaimisto oli huono
- Ulkonakokaan ei ollut kovin kummoinen (jokaisella tahan varmasti oma mielipide)

veppis
09.12.02, 12:44
Aika jännää, itse olen täysin päinvastaista mieltä, ainoastaan ulkonäon kommentoinnin suhteen olen samaa mieltä. Joikkari on todella mahtava, tarkka tuntuma ja sopiva vastus.

yellow
09.12.02, 12:48
Aika jännää, itse olen täysin päinvastaista mieltä, ainoastaan ulkonäon kommentoinnin suhteen olen samaa mieltä. Joikkari on todella mahtava, tarkka tuntuma ja sopiva vastus.

No joo kommenttini jai ehka hieman epatarkaksi, koska en maininnut, etta joystick on ihan toimiva. Muut nappaimet jaivat jotenkin tuntumaltaa "ohuiksi".

Terro
09.12.02, 12:50
Minkälainen tuo joystick on verrattuna T68:iin? Siinä ainakin omasta mielestäni oli aivan liian löysä.

Hakki
09.12.02, 13:02
Paremmalla näytöllä vois olla ihan ok. Ja ei tossa muotoilussakaan ole juuri kehumista.

bull
09.12.02, 13:26
Minkälainen tuo joystick on verrattuna T68:iin? Siinä ainakin omasta mielestäni oli aivan liian löysä.

Joystick on parempi, on upotettu ja paljon jämäkämpi kuin T68:n. Se kun heilui melkein tuulesta... :o)

blueice
09.12.02, 21:21
- Naytto oli mielestani epatarkka eika ollut kilpailijoiden tasolla
- Nappaimisto oli huono
- Ulkonakokaan ei ollut kovin kummoinen (jokaisella tahan varmasti oma mielipide)
Viikonlopun yli käyttäneenä voin kertoa, että näyttö on 256 väriseksi erittäin hyvä, ja ruudunpäivityskin on kohtuullinen, minigolf toimii..
Näppäimistöä tulee joykan takia käytettyä vähemmän, mutta tekstiviestien kirjoitus on sujuvaa, ei valittamista.
Ulkonäköä karsastin ensi alkuun, mutta livenä tää on ihan asiallinen, näppäimistö tosin on ehkä liian tasapaksun näköinen, mutta sopii tähän saippuarasiaan.

Joku valitti että erix poistuu softapäivityksessä mutta senhän saa ladattua netistä takaisin, sinänsä loistavaa että voi muistia vapauttaakseen heivata pelejä ja soittoääniä pois ja tarvittaessa hakea niitä takaisin/siirtää tietokoneella..

Kuulokeääni on ensimmäistä kertaa ala-arvoinen ericssoniksi, soundi on kuivakka ja "kireä". Toivottavasti P800 ei tuota samaa pettymystä eli eivät nokian tyyliin unohtaisi äänenlaadun merkitystä.

Kokonaisuudessaan positiivinen tuttavuus ja hinta/laatusihde on enemmän kuin kohdallaan. Softakin on tässä se vanha ja silti bugiton ja vakaa kuin kivi.

Midit soi erittäin hienosti ja esim. täältä (http://www.planetz.net/midi/) saa hyviä midejä, tosin kannattaa lyhentää soittoäänikäyttöön.. (paranoid rocks)

ChesDer
09.12.02, 23:14

Joystick on parempi, on upotettu ja paljon jämäkämpi kuin T68:n. Se kun heilui melkein tuulesta... :o)

itse vääntelin tuota gd67:n joystickkia pari viikko ja vaihoin t300:n nii täytyy sanoo et mun mielestä t300:n tikku jää reilusti toiseksi.

mulla muuten heiluu ja narisee takakuori aika halvan olosesti.
aluksi oli ihan jämy. enkä oo puottanu puhelinta kertaakaa.
onko teillä samaa?

aphc
09.12.02, 23:25
Takakuori ei minulla ainakaan liiku yhtään.
Kuulokeäänestä sen verran, että tämä on ensimmäinen puhelin, jossa äänenvoimakkuutta ei tarvitse pitää täysillä, että kuulisi vastapuolen puheen meluisassakin ympäristössä.

apev
10.12.02, 11:01
Mullaki heiluu takakansi aika lailla, samoin puhelin sammuilee vähän väliä jos on vähänkin puristuksissa taskussa. Missähän mahtaa olla lähin huolto täällä Sodankylän suunnalla ja saakohan sitä uuden puhelimen jos takakansi on jotenkin virheellinen?

samuel
10.12.02, 11:49
Mullaki heiluu takakansi aika lailla, samoin puhelin sammuilee vähän väliä jos on vähänkin puristuksissa taskussa. Missähän mahtaa olla lähin huolto täällä Sodankylän suunnalla ja saakohan sitä uuden puhelimen jos takakansi on jotenkin virheellinen?

Juu, samat kokemukset mutta se kai johtuu siitä että mallissa on vaihdettavat kuoret. Onko joku saanut puhelimen toimimaan moodemina kaapelin kanssa ?

nzip
10.12.02, 13:20
T300:sta mainostetaan t68i :n seuraajana, mutta ilmeisesti laitteessa ei ole kuitenkaan bluetoothia? Raivostuttavaa, kun on r520m:stä asti maistanut bt+gprs käyttöä, niin en todellakaan aio palata infrapunan kanssa sihtailuun saatikka johtoja solmimaan..

Esa Isopahkala
10.12.02, 14:00
Onko joku saanut puhelimen toimimaan moodemina kaapelin kanssa ?

T300:ssa ei ole tuohon valmiutta, täytyy käyttää infraa modeemikäytössä.

Otus
10.12.02, 16:13
En ole kokeillut, mutta näin kyllä kerran livenä. Toivottovasti ei tarvitse sitä uudestaan katsoa, kännykät ei nykyään enää saisi näyttää tuolta!

samuel
10.12.02, 17:41
Onko joku saanut puhelimen toimimaan moodemina kaapelin kanssa ?

T300:ssa ei ole tuohon valmiutta, täytyy käyttää infraa modeemikäytössä.

Jos se pitää paikkansa niin minkä takia T300:sen sivulle on ilmestynyt kaapeli-ajurit ?

Esa Isopahkala
10.12.02, 18:20
Jos se pitää paikkansa niin minkä takia T300:sen sivulle on ilmestynyt kaapeli-ajurit ?

Näyttää tulleen modeemiajurit myös kaapelille, joten olin väärässä. Puolustuksekseni sanoisin, että väärät tietoni olivat peräisin Sony Ericsson Help Deskin kanssa aikaisemmin käymistäni keskusteluista.

Joppe
11.12.02, 17:12
Onkohan muilla ollut tällaista ongelmaa sähköpostin kanssa...
Yhteys Gsm-data ja sähköpostina dnainternet.
Viesti menee perille vain jos se sisältää pelkkää tekstiä. Jos mukana on liite, niin liitettä lähetetään kunnes sitä on lähetetty 1020Bittiä minkä jälkeen eteneminen pysähtyy ja viestin lähetys epäonnistuu. Olen yrittänyt monta kertaa ja aina tulos on sama. Liitteen lähetys katkeaa aina samaan kohtaan.
Vaikuttais jotenkin puhelinvialta koska ilman liitettä mitään ongelmia ei tule.
Ongelma on erittäin kiusallinen koska haluaisin saada siirrettyä kuvat pois puhelimesta enkä haluaisi ostaa irda-piuhaa pelkän kännykän takia.
Toivottavasti joku osaa valaista ongelmaani.

Tämä siis tuosta alkuperäisestä ketjusta lainattua..

Onko kenelläkään ratkaisua tuohon ongelmaan, koska se vaivaa minunkin puhelintani? Onko vika puhelimessa, asetuksissa vai Soneran maili-palvelimessa (mail.inet.fi)? Pelkkä teksti siirtyy kyllä, mutta liitetiedostot tökkivät.. Yhtenä päivänä sain pari kuvaa lähetettyä, mutta nyt ei taas onnistu vaikka mitä tekisi.

malagant
12.12.02, 17:57
[quote=yellow]Midit soi erittäin hienosti ja esim. täältä (http://www.planetz.net/midi/) saa hyviä midejä, tosin kannattaa lyhentää soittoäänikäyttöön.. (paranoid rocks)
Milläs siirrät soittoäänet puhelimeen? Infralla? Aion näes hommata ehkä tuon luurin ja haluaisin tietää omakohtaisia kokemuksia sen säätömahdollisuuksista. Esim pelien, soittoäänien yms siirto ja vastaavaa.. Polyfonisia soittoääniä voi siis laittaa lisääkin vai?

blueice
12.12.02, 22:45
Midit soi erittäin hienosti ja esim. täältä (http://www.planetz.net/midi/) saa hyviä midejä, tosin kannattaa lyhentää soittoäänikäyttöön.. (paranoid rocks)
Milläs siirrät soittoäänet puhelimeen? Infralla? Aion näes hommata ehkä tuon luurin ja haluaisin tietää omakohtaisia kokemuksia sen säätömahdollisuuksista. Esim pelien, soittoäänien yms siirto ja vastaavaa.. Polyfonisia soittoääniä voi siis laittaa lisääkin vai?
Joo siitä voi heivata pois vaikka kaikki vakiopiipitykset ja korvata mieleisillä, samoin kuvien kanssa.

Ite siirtelin infralla midit puhelimeen, en ole vaan vielä kerenny perehtyyn niitten lyhentämiseen, täyspitkinä vievät turhan paljon tilaa ja mitä tekee 7min soittoäänellä??
Kaapelista ei vielä kokemuksia, vastahan ne ajuritkin julkas, tuo infra kun ei tarvi sen kummempia ajureita, ainakaan w98se, w2k ja xp:ssä.. -siis noitten kuvien ja midien siirtelyyn..

Dial up networking tuntu pelaavan moitteetta ja vakaasti infralla.

malagant
13.12.02, 19:50
Paljonkos puhelimessa on tilaa kaikille kuville yms? Montako kuvaa mahtuu kerralla? Toimiikohan infrayhteys w95:llä kun kannettavassa on 95 ja ir? Ja sitten sen napeista, että kuuluuko niistä tai tunteekko niissä jonkinlaisen napsauksen kun painaa nappia. Tuntumaa haukuttiin tuolla ylempänä muttei perusteltu. Muutakin kokemuksia voi kertoa. Entäs valmiusaika jota TM:ssä haukuttiin vaikka valmistaja ilmoittaa jopa 400h?

malagant
14.12.02, 17:10
up

sami394
14.12.02, 18:36
Mun käytöllä T300 valmiusaika on jotain 3-4 vrk. Soitan ja lähettelen viestejä aika kohtuullisen määrän vuorokautta kohden. Toi 400h on kuitenkin labraolosuhteissa testattu?

sutsisatsi
15.12.02, 17:41
Joo siitä voi heivata pois vaikka kaikki vakiopiipitykset ja korvata mieleisillä, samoin kuvien kanssa.

Ite siirtelin infralla midit puhelimeen, en ole vaan vielä kerenny perehtyyn niitten lyhentämiseen, täyspitkinä vievät turhan paljon tilaa ja mitä tekee 7min soittoäänellä??
Kaapelista ei vielä kokemuksia, vastahan ne ajuritkin julkas, tuo infra kun ei tarvi sen kummempia ajureita, ainakaan w98se, w2k ja xp:ssä.. -siis noitten kuvien ja midien siirtelyyn..

Dial up networking tuntu pelaavan moitteetta ja vakaasti infralla.

Termos,
kertokaapas tarvitseeko midien siirtelyssä (IrDA:lla, läppäri XP ja T300) mitään erityistä softaa? Siis miten XP ja T300 keskustelee keskenään ohjelmallisesti? Onko SE:llä jokín oma hallinta-konfaus-tsydeemi-ohjelma, jonka voi ladata netistä?

nimim. ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan tyhmiä ihmisiä :)

tanheis
15.12.02, 22:00
Termos,
kertokaapas tarvitseeko midien siirtelyssä (IrDA:lla, läppäri XP ja T300) mitään erityistä softaa? Siis miten XP ja T300 keskustelee keskenään ohjelmallisesti? Onko SE:llä jokín oma hallinta-konfaus-tsydeemi-ohjelma, jonka voi ladata netistä?

nimim. ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan tyhmiä ihmisiä :)
Midien ja kuvien siirtoon infralla et tarvi mitään ohjelmia. Käytännössä homma menee näin:

Puhelimesta irda aktiiviseksi, kohdistat sen läppärin irdan kanssa, jolloin tietokone ilmoittaa T300 olevan alueella. Seuraavaksi painat esim. resurssien hallinnassa haluamasi midin kohdalla hiiren oikeaa nappia ja lähetä-valikon alta infrapuna vastaanotin, jota sitten vasemmalla napilla.
Seuraavaksi puhelin ilmoittaa saapuvasta tiedostosta, jonka hyväksyt, ja siirto alkaa. Siirron päätyttyä puhelin kertoo midin tallentuneen omiin ääniin..

Sama homma kuvien lähettämisessä tietokoneelle, puhelimesta valitset haluamasi kuvan kohdalla -lähetä-infrapunalla ja hyväksyt tietokoneella ja siirto alkaa. Testattu w98, w2k ja xp pro

sutsisatsi
15.12.02, 23:14
Midien ja kuvien siirtoon infralla et tarvi mitään ohjelmia. Käytännössä homma menee näin:

Puhelimesta irda aktiiviseksi, kohdistat sen läppärin irdan kanssa, jolloin tietokone ilmoittaa T300 olevan alueella. Seuraavaksi painat esim. resurssien hallinnassa haluamasi midin kohdalla hiiren oikeaa nappia ja lähetä-valikon alta infrapuna vastaanotin, jota sitten vasemmalla napilla.
Seuraavaksi puhelin ilmoittaa saapuvasta tiedostosta, jonka hyväksyt, ja siirto alkaa. Siirron päätyttyä puhelin kertoo midin tallentuneen omiin ääniin..

Sama homma kuvien lähettämisessä tietokoneelle, puhelimesta valitset haluamasi kuvan kohdalla -lähetä-infrapunalla ja hyväksyt tietokoneella ja siirto alkaa. Testattu w98, w2k ja xp pro

Kiitos tanheis:lle vastauksesta! en ole vielä päässyt siirtoa IrDA:lla kokeilemaan, mutta jos näin helposti toimii, niin pisteet SonyEricssonille onnistuneesta toteutuksesta. Meinaa nimittäin N6510:n kanssa revetä pälli aina välillä, kun siirtäminen esim. LogoManagerilla / PC Suite:lla on "niin älyttömän helppoa ja toimivaa..." -> ja p*skat on...

Itse luurista sen verran, että T300 vaikuttaa yllättävänkin näppärältä koneelta. Alla muutamia henk.koht. huomiota kapulasta:

+ näyttö yllättävän hyvä, vaikka pieni onkin
+ näppäimistössä asiallinen tuntuma , tosin joystick saisi olla hivenen jämäkämpi
+ kameran laatu yllätti positiivisesti (kunhan valoa on tarpeeksi...)
+ käyttis looginen ja toimiva
+ polyfoniset äänet laadukkaita (onko kenelläkään tietoa, mikä midi-piiri puhelimessa?)

- tekstariäänille ei saa valittua soittoääntä
- kuvien siirto hidasta kamerasta puhelimeen

yhteenvetona voi todeta, että hinta/laatu-suhde kohdallaan.

ChesDer
16.12.02, 12:54
t300 sonera
vappi ja muut jutskat toimi ihan hyvin mutta kun tulee
kanava saapun. (mitä lie tarkottaa) ja lähtee lataamaan niin tulee et yhteys katkesi. tämä käy aina kun tilaa soittöäänen mistä tahansa jossa lähetetään linkki mistä sen voi imppaa.
onko kellää samaa broplemoo? tietääkö kukaa mikäsiinä oon?

blueice
16.12.02, 23:38
Käsitinköhän tuosta sinun tekstistä oikein eli yrität wapin kautta ladata soittoääniä, ja yhteys sitten katkeaa siihen latausvaiheeseen??

Soneran suhteen en osaa auttaa, mutta dna ainakin toimii loistavasti midien lataamisessa, vasta äsken hain taas muutaman kipaleen wapista. (internet-gprs käytössä)

Sitten MMS:stä, jos lähetän kaverille x mms viestin, ja käytössä on puhelin joka ei tue mms:ää, niin jääkö viesti viestikeskukseen esim. päiväksi ja tulee perille kun sim vaihdetaan mms kännyyn vaiko ei??

Viikonloppuna biletyksen keskellä yritettiin, mutta yksi syy ettei onnistunut voi tietenkin olla että yritettiin dna -> sonera ja mikälie on niitten roamingin laita..?? Luurit oli T300 - 7210 ja itse itselleni lähettämä ainakin lähti ja saapui eli asetukset tuntuis mulla olevan ok.

ChesDer
17.12.02, 00:03
ymmärsit oiken vaikka unohtuki sanoo tuo. wap-gprs on.
joskus sanoo jotain et yritä myöhemmin uuelleen.
joskus vaan katkee ku rupee latamaan. no eipähän mene rahaa niihinkään.
ainii. esim. maf.fi sieltä laittavat linkin tulemaan josta voi ladata soittoäänen. sillon ei pelaa. sonyericssonin wap sivuilta kyllä lataa hienosti.

3.1415926
17.12.02, 23:08
Onko kellään tietoa miten pätkitään midejä kun ne yleensä on vähän turhan pitkiä.

ChesDer
17.12.02, 23:23
kysyisin samaa?

ja tuosta näytöstä. se on ROMU.
lähetin omalla t300:n kameralla otetun kuvan kaverin nokia7210 luuriin
ja vertailin kuvia vierekkäin ja voi jes. naama alko punottaan meikäläisel.
ero oli sellanen et aattelin ostaa gd-87 jossa väreja 65 000.

blueice
17.12.02, 23:50
Eipä mulla ole valittamista tuosta näytöstä, värit toistuu hyvin ja ruutukin päivittyy niin hyvin ettei häiritse. Tosin ei mulla ole tapana otettuja kuvia tän näytöltä tuijotella, vaan ennemminkin lähetän ne emailiini tai siirrän koneelle..
Tietyt otetut kuvat näyttää jopa ihan selkeiltä tällä näytöllä.
256 optimoidut giffit kuitenkin näyttää erittäin hienoilta, riittänee tämän luurin käyttötarkoituksiin, koska mms on vasta niin aluillaan..

Muutenkin tämä puhelin on positiivisesti yllättänyt, odotin jotain muuta. Softa on riittävän nopee ja erittäin vakaa, mun käytössä ei bugejakaan ole vielä löytynyt vaikka on yritetty piiskata.

Tähän hinta/laatu suhteeseen on vaikea muiden yltää. (Jos ei lasketa T39/R520)

AndK0
18.12.02, 15:22
Onko kellään tietoa miten pätkitään midejä kun ne yleensä on vähän turhan pitkiä.
Sellainen on hyvä(ilmainen..=) ohjelma tuohon operaatioon kuin Anvil Studio, sen löydät osoitteesta: http://www.anvilstudio.com/
Ohjeet äänien pätkimiseen:
1. Avaat äänen ohjelmaan.
2. Valitset osoittimella sen kohdan midistä, mistä haluat katkaista sen.
3. File-valikosta Trungate song-kohdasta joko:
Delette from start to current position(jos haluat lyhentää alusta siihen kohtaan, minkä olet valinnut)tai
Delette from current position to end(jos haluat lyhentää siitä kohdasta loppuun asti)

Voihan tuolla ohjelmalla tehdä niille mideille vaikka mitä muutakin, mutta en ole siihen pahemmin perehtynyt..

Blue Joker
18.12.02, 16:24
Sellainen on hyvä(ilmainen..=) ohjelma tuohon operaatioon kuin Anvil Studio, sen löydät osoitteesta: http://www.anvilstudio.com/
Ohjeet äänien pätkimiseen:
1. Avaat äänen ohjelmaan.
2. Valitset osoittimella sen kohdan midistä, mistä haluat katkaista sen.
3. File-valikosta Trungate song-kohdasta joko:
Delette from start to current position(jos haluat lyhentää alusta siihen kohtaan, minkä olet valinnut)tai
Delette from current position to end(jos haluat lyhentää siitä kohdasta loppuun asti)

Voihan tuolla ohjelmalla tehdä niille mideille vaikka mitä muutakin, mutta en ole siihen pahemmin perehtynyt..

Offtopic:
Voikos tuolla lähentää muitakin äänitiedostoja?

a_miika
18.12.02, 17:57
Paremmalla näytöllä vois olla ihan ok. Ja ei tossa muotoilussakaan ole juuri kehumista.

Minusta muotoilu on COOL! Jos ei miellytä, niin ei se silti voi haitata kun luuri on niin pieni.

True
18.12.02, 18:19
Itselläni on ollut T300 jo julkaisusta lähtien.
Takakuori on todella jämpti, eikä siitä lähde minkäänlaista ääntä.

Pahempia vikoja en ole löytänyt. Ainut ärsyttävä asia on juuri se ettei tekstiviestille saa valittua muuta ääntä kuin naksahduksen tai ärsyttävän ulinan. Valikot saisi olla myös hieman nopeammat, ja ainakin tekstiviestien kirjoitus. Mutta luksus tämä on kun verrataan 6210:aan.

Hinta/Laatu on mahtava tässä puhelimessa.

Kiitos SE.
:)

2kind
18.12.02, 19:59
Tuo viestien kirjoitus kiinnostaisi aika paljon, eli miten hyvin softa pysyy naputtelun perässä, siis päivittyvätkö kirjaimet ilman viivettä?

Ja ennen kaikkea, arvoisat T300:n omistajat, käsi sydämelle; onko näppäimistö herkkä ja tuntuma hyvä? Kaikki vanhemmat Ericssonin puhelimet joita olen käyttänyt/omistanut ovat "jättäneet merkkejä välistä", eli eivät ole nopeassa naputtelussa huomioineet jokaista näppäimen painallusta.

Kysyn, koska tuo puhelin kiinnostaisi ihan oikeasti. Hinta on oikein sopiva ja kamerakin tosiaan taitaa tällä hetkellä olla yksi markkinoiden parhaita.

Näppäimistö kun vain sattuu olemaan 90% puhelimista niin surkea, että menevät muuten hyvät luurit äkkiä vaihtoon, kun hermot eivät kestä. Mainitaan nyt selvyyden vuoksi, että kirjoitan erittäin paljon teksti-/sähköpostiviestejä suoraan numeronäppäimistöltä ilman t9:ä.

apev
19.12.02, 11:51
ymmärsit oiken vaikka unohtuki sanoo tuo. wap-gprs on.
joskus sanoo jotain et yritä myöhemmin uuelleen.
joskus vaan katkee ku rupee latamaan. no eipähän mene rahaa niihinkään.
ainii. esim. maf.fi sieltä laittavat linkin tulemaan josta voi ladata soittoäänen. sillon ei pelaa. sonyericssonin wap sivuilta kyllä lataa hienosti.'

Mulla just sama homma dna wap-gprs:llä, just yritin ladata maffilta vaan ei onnistunut!!! Samoin atomi.netin oma midi ei jostain syystä ala tulemaan, alkaa ottamaan päähän jo tämä dna!!!

ChesDer
19.12.02, 15:12
minua ottaa päähän koko T300 :-)
myin muute just sen MCA-25 kameran 120e.
puhelimesta siis maksoin 200e tavallaan.
ois varmaan saanu 170e. (puolet luurin hinnasta)
seon nätti homma ku sitä ei meikä jaksa kuskata mukana kuitenkaa.
pakko ostaa P GD-67

lisäsin:
2kindille: kyllä minun mielestä näppäimistö on ok mut joikkari on vähä hento. itse olen käyttänyt kuukauden t300 ja olen jo vaihtamassa.

AndK0
19.12.02, 16:20
Offtopic:
Voi tuolla lyhentää myös ainakin waveja..

Blue Joker
19.12.02, 16:36
Offtopic:
Voi tuolla lyhentää myös ainakin waveja..

hyvä. entäpäs mp3 ja wav?

-juzuxel-
29.12.02, 11:16
Mikä on uusin softa versio?

-juzuxel-
29.12.02, 13:02
eikö kukaan tiiä?

dbdual
04.02.03, 21:00
Kyl mä olen ihan tyytyväinen ollu tohon puhelimeen.
Muotuilu on eri retro plussia siitä, käyttötuntuma on myös hyvä.
Tekstiviesti äänestä ja BT:n puuttumisesta miinusta.
Jos haluatte uusia pelejä/themejä/soittiksii jne. niit löytyy täält:

http://www.mobiledia.com/phones/t300/index.html

mikä parasta ILMAISEKSI.

Axe
17.02.03, 19:56
Tietääkö kukaan mitään wap-sivua mistä voisi ladata moniäänisiä soittoääniä, en saa millään datakaapelin kautta noita kulkemaan..
Onko netissä mitään paikkaa mistä voisi lähettää ilmaiseksi MMS viestejä liitteineen? Se olisi myös eräs keino saada tavaraa puhelimeen..

lassi
17.02.03, 23:04
Kertokaapa T300:n hyviä ja huonoja puolia, sillä olen kahden vaiheilla, että ostanko T300:n vai Motorola T720:n, koittakaa kallistaa minut SE:n puolelle ;D.

Sama aihe on T720 ketjussa...

AndK0
18.02.03, 12:08
Kertokaapa T300:n hyviä ja huonoja puolia, sillä olen kahden vaiheilla, että ostanko T300:n vai Motorola T720:n, koittakaa kallistaa minut SE:n puolelle ;D.

Sama aihe on T720 ketjussa...
Jos sinulle ei kalenterilla ole niin suurta merkitystä niin suosittelen T300:aa. Onhan Motossa toki parempi näyttökin, mutta sillä ei oikein tee mitään kun siinä ei ole kameraa eikä sillä voi lähettää MMS:iä. Soittoäänet ovat SE:ssä huomattavasti paremmat(Moton soittoääniä ei meinannut kuulla edes viereiseen huoneeseen). Tietysti SE:ssä tulee mukana vielä kamera, jolla saa jopa aikaan ihan kohtalaista jälkeä. Minulla oli ensin tuo Motorola, mutta vaihdoin sen tähän Sonyerkkiin. Motorolassa on myös muutama minun mielestäni typerä ominaisuus: Ei herätä sammutettuna, Soittoääntä ja värinää ei saa yhtäaikaa päälle(mutta saa siten, että ensin värisee, ja sitten soi), viikon eka päivä kalenterissa on sunnuntai... Tosin tuossa motorolassa oli kyllä hyvä homma se kun valikoita pystyi muokata aivan miten halusi, eli siellä valikoissa ei tarvinut olla mitään turhaa.

AndK0
18.02.03, 16:06
Mikä muuten porukoilla on ohjelmistona niissä puhelimissa, ja mikähän on uusin ohjelmistoversio..? Mulla on R1B008. Jos tuo nyt on se ohjelmistoversio. Kannataiskohan tuota käydä päivittään? Olen jossain nähnyt luettelon noista SE:n huoltopisteistä, mutta en nyt tähän hätään löydä sitä mistään että saiskohan joku senkin jostain revittyä tänne..?

O.J.
19.02.03, 09:40
...Olen jossain nähnyt luettelon noista SE:n huoltopisteistä, mutta en nyt tähän hätään löydä sitä mistään että saiskohan joku senkin jostain revittyä tänne..?

Telesupport.se-sivustolla oli, mutta ei ole enää. Soita ja kysy Sony Ericsson Help Deskistä p. 09-299 2000.

Esa Isopahkala
19.02.03, 10:58
Huoltoliikkeet 25.3.2002 (siis vanha listaus ja tilanne on voinut paljonkin muuttua, ehkä kuitenkin parempi kuin ei mitään)

Nimi Osoite Paikkakunta Puhelin Taso
Extrapörssi Lopentie 2 Riihimäki (019) 720 750 Flash-Point
Forssan Seudun Puhelin Oy Viksbergintie 1 Forssa (03) 41 211 Flash-Point
Huoltopalvelut Ari Ollakka Rovakatu 22 Rovaniemi (016) 344 717 Standard
JM-NMT-Palvelu Jaakkolantie 3 Seinäjoki (06) 414 9785 Standard
Joensuun Telemaailma Aspitie 4 Joensuu (013) 897 700 Standard
Kajaanin Puhelinosuuskunta Pohjolankatu 20 Kajaani (08) 61 771 Flash-Point
Kaustisen Konekeskus Kaarlelankatu 21 Kokkola (06) 866 2300 Flash-Point
Kittilän Telepalvelu Valtatie 62 Kittilä (016) 643 444 Flash-Point
KRS Proffis Oy Ab Merikatu 39 Kristiinankaupunki (06) 221 3355 Flash-Point
Loimaan Seudun Puhelin Oy Käsityöläiskatu 10 Loimaa (02) 76 150 Standard
Maifon Oy Kiviaidankatu 2 I Helsinki (09) 677 033 Advanced
Maifon Shop Pohjoinen Rautatiekatu 11 Helsinki (09) 5303 0800 Mechanical
Maifon Shop Tuomiokirkonkatu 34 Tampere (03) 213 4622 Flash-Point
Maifon Shop Linnankatu 9-11 Turku (02) 250 2672 Flash-Point
Midare Oy Ahjokatu 12 Jyväskylä (014) 449 9500 Standard
Oulun Matkapuhelin Oy Kauppurienkatu 23 Oulu (08) 311 0422 Flash-Point
Porin TV ja konekeskus Itäpuisto 2-4 Pori (02) 5280 500 Flash-Point
Primatel Oy Telekorjaamo Vehkakatu 4 Jyväskylä 020 407 8406 Standard
Primatel Oy Telekorjaamo Karjalankatu 3 Kuopio 020 407 7300 Standard
Primatel Oy Telekorjaamo Insinöörinkatatu 6 Mikkeli 020 407 6533 Standard
Primatel Oy Telekorjaamo Puutarhakatu 45 Turku 020 43 37 412 Standard
Song Networks Pakkahuoneenkatu 5 Oulu (08) 321 3100 Standard
Stockmann Oy RTV-Osasto/Basement Keskuskatu 2 Helsinki (09) 121 3764 Flash-Point
Sähkötaso Oy Sammon valtatie 10 Tampere 020 731 5543 Standard
Tekniset Saarivainio Riistakatu 9 Iisalmi (017) 812 411 Flash-Point
Telecom Service Mielikinkuja 3 Riihimäki (019) 723 168 Standard
Telering / AH-Telepiste Toritie 2 Pudasjärvi (08) 824 120 Flash-Point
Telering / Kaamostele Ky Kitkantie 33 Kuusamo (08) 852 3211 Flash-Point
Telering / MI-Data Norragatan 11 Mariehamn (018) 620 200 Flash-Point
Telering / Savon Viestintäpalvelut Oy Pilkkakoskenkatu 3 Savonlinna (015) 476 0134 Flash-Point
Telering / Tele-Apu Ky Patruunatie Vimpeli (06) 565 2250 Flash-Point
Telering / Tele-Hörnan Stationsvägen 8 Tammisaari (019) 241 1661 Flash-Point
Telering / Telelehto Oy Vanha Tampereentie 15-17 Ikaalinen (03) 234 4599 Flash-Point
Telering / Televirmi Oy Keisarinkuja 10 A Kitee (013) 414 555 Flash-Point
Telering / Vihermarket Oy Kauppakatu 4 Tampere (03) 273 1800 Flash-Point

Alan
19.02.03, 20:30
Tietääkö kukaan mitään wap-sivua mistä voisi ladata moniäänisiä soittoääniä, en saa millään datakaapelin kautta noita kulkemaan..
Onko netissä mitään paikkaa mistä voisi lähettää ilmaiseksi MMS viestejä liitteineen? Se olisi myös eräs keino saada tavaraa puhelimeen..

koeta tuolta:

fun.mobilehomepage.com/t300_ringtones

--
Alan

Quik
20.02.03, 14:58
Elikkä... tietääkö kukaan onko niitä hienoja sinisiä kuoria jo saatavilla jossain? :)

berk
20.02.03, 15:02
Tuolta ainakin löytyy kuoria:
http://www.lohenette.com/sonyericsson/se_acc.html

Axe
26.02.03, 13:02

koeta tuolta:

fun.mobilehomepage.com/t300_ringtones

--
Alan
Jees, löysin myös googlella jotain kun aikani etsin:
twilightwap.com/mobile/mobile.asp#main

TCall
28.02.03, 10:40
Voisko joku laittaa tähän topicciin t300 otetun kuvan? Ja onko toi T300 näyttö huonompi kuin 3510i:n? Olen vähän ajatellut vaihtaa 3510i:n tohon T300. Onko järkee? Olen menettänyt järkeni 3510i:n vikojen kanssa. No, tänään saan ihka uuden 3510i:n vanhan tilalle :) Ja onko netissä sivua jossa voisi nähdä t300 näytöstä kuvan?

Axe
01.03.03, 14:49
T300+MCA25 otettu kuva:
http://www.ii2.org/image.php?img=156194

krisse
01.03.03, 19:30
tuoppi_h:

Et ole ainoa joka on joutunut tappelemaan n3510i:n kanssa. Itse jaksoin n. kuukauden ja nyt ostin T300:sen. Ainakin grps toimii paremmin.
normaali käytössä en ole juuri huomannut että näyttö olisi huonompi kuin nokiassa, ericssonin resoluutio on pikkasen parempi. Kameralla otetut kuvat ei ole kovin hyviä puhelimen näytällä paitsi ulkona otetut kuvat joissa valoa on riittävästi.
Email on ihan kätevä ominaisuus mitä 3510i:ssä ei ole. Ja soittoäänet on huomattavasti paremmat ja niitä jaksaa jopa kuunnella toisin kuin nokiassa.
Näyttöteemat on mukavempia kuin pelkät taustakuvat nokiassa.
Itse olen olliut todella tyytyväinen merkin vaihtooni. Pelejäkin saa osan ilmaiseksi ja ovat ihan pelattavia vaikka javaa ei puhelin tuekkaan.

TCall
01.03.03, 19:49
Aika hyvä kuvanlaatu nois kuvissa. Tuleeko myyntipaketissa kaapeli jolla kuvat voi siirtää pc:lle? Ja kauanko tuolla kameralla otetun kuvan tallennus kestää? Joku puhui 20 sekunnista...

TCall
01.03.03, 19:51
tuoppi_h:

Et ole ainoa joka on joutunut tappelemaan n3510i:n kanssa. Itse jaksoin n. kuukauden ja nyt ostin T300:sen. Ainakin grps toimii paremmin.
normaali käytössä en ole juuri huomannut että näyttö olisi huonompi kuin nokiassa, ericssonin resoluutio on pikkasen parempi. Kameralla otetut kuvat ei ole kovin hyviä puhelimen näytällä paitsi ulkona otetut kuvat joissa valoa on riittävästi.
Email on ihan kätevä ominaisuus mitä 3510i:ssä ei ole. Ja soittoäänet on huomattavasti paremmat ja niitä jaksaa jopa kuunnella toisin kuin nokiassa.
Näyttöteemat on mukavempia kuin pelkät taustakuvat nokiassa.
Itse olen olliut todella tyytyväinen merkin vaihtooni. Pelejäkin saa osan ilmaiseksi ja ovat ihan pelattavia vaikka javaa ei puhelin tuekkaan.
Paljon maksoit väliä? Myyjä sano et antais mun i:stä vaan 109 erkkiä. Prkl!

kellotin
01.03.03, 20:05
Aika hyvä kuvanlaatu nois kuvissa. Tuleeko myyntipaketissa kaapeli jolla kuvat voi siirtää pc:lle? Ja kauanko tuolla kameralla otetun kuvan tallennus kestää? Joku puhui 20 sekunnista...

Ei tule peruspaketissa minkäänlaista kaapelia jolla kuvia voisi siirtää. Kuvien tallentaminen kameraan ei kestä juurikaan kauan, 7 sek 640x480 resolla. Mutta kamerasta puhelimeen tallennusajat:

640x480 25sek
320x240 n. 10 sek jne.

krisse
01.03.03, 20:16
Paljon maksoit väliä? Myyjä sano et antais mun i:stä vaan 109 erkkiä. Prkl![quote]

Mä ostin sen ilman vaihtopuhelinta..yritän saada sen nokialaisen kaupattua erikseen...

Nyt on vaan pakko saada ostettua irda-portti pc:hen että saa tähän sonyerkkiin siirreltyä kamaa ja takaisin helposti..
Niitä kuvia voi siitä myös lähettää e-mailina.. niin mä olen ne tähän mennes siirtänyt

Jupex
05.03.03, 14:11
Nyt kun toi T300 toimii kaapelin kanssa myös modeemina (ajurit käsittääkseni julkaistu) niin olis kiva hankkia moinen. Paikallinen kännykkäliike ei kuulemma koskaan ota sitä myyntiin kun se on "SE" ... eli heidän mielestä paska.

Sanokaas ne joilla tuo on, että kannattaako hankkia... etenkin soittoäänet ... Motorolassa Aivan onnettoman hiljaiset ... miten SE:ssä? Ja näyttö.... nyt kun olen tottunut 4096 värin näyttöön niin onko se järkyttävä?

Boottaileeko itsekseen? Muita tunnettuja bugeja?

AndK0
05.03.03, 19:08
Nyt kun toi T300 toimii kaapelin kanssa myös modeemina (ajurit käsittääkseni julkaistu) niin olis kiva hankkia moinen. Paikallinen kännykkäliike ei kuulemma koskaan ota sitä myyntiin kun se on "SE" ... eli heidän mielestä paska.
Sanokaas ne joilla tuo on, että kannattaako hankkia... etenkin soittoäänet ... Motorolassa Aivan onnettoman hiljaiset ... miten SE:ssä? Ja näyttö.... nyt kun olen tottunut 4096 värin näyttöön niin onko se järkyttävä?
Boottaileeko itsekseen? Muita tunnettuja bugeja?
Soittoäänet on T300:ssa paljon paremmat. Ne kuuluvat noin kaksi kertaa lujempaa kuin Motorolassa. Omistin ennen tuon Motorolan ja vaihdoin sen tähän SE:hen kun minulla meni monta puhelua sivu koska Moton soittoäänet olivat niin arsesta. Näyttö on ainakin minut yllättänyt hyvällä laadullaan, tosin valkokuvathan siinä näkyvät aika heikosti, mutta kuka niitä nyt luurin näytöltä katselee. Eipä sillä 4096 värin näytöllä T720:ssa paljoa mitään tee kun sillä ei MMS:iä saa lähetettyä eikä siihen kameraakaan ole. Täytyy kyllä sanoa, että ei ole kyllä hetkeäkään kaduttanut se, kun vaihdoin luurini.. Minun luurini taitaa olla sillä vanhimmalla softalla eikä tässäkään paljoa bugeja ole ilmennyt. Joskus kun puhelimen käynnistää niin vähän ajan päästä puhelin jämähtää vähäksi aikaa, mutta ei sitäkään bugia ole minulle tullut kuin muutaman kerran.

Arsenaali
09.03.03, 20:55
Eli onko kukaan saanut sähköpostin lähetystä toimimaan dna:n wap-gprs:ssän ollessa kytkettynä ja mikäköhän sitten olisi se palvelin? Dna:lla on joku oma smtp.dna044.com, mutta se ei tunnu toimivan? vai onko siihen ainoa ratkaisu tuo kallis täys-gprs? Onko olemassa jotain ilmaista postipalvelinta, jonka kautta voisi noita kuvia lähettää, ilman että tarvitsisi avata dna:n "oikeaa"-gprs:ssää?

AndK0
15.03.03, 20:51
Minulla ilmaantu tänään aika ihme vika puhelimeeni: Kun yritän nimetä uudelleen jonkun netistä hakemani soittoäänen tai jonkun itse nauhoitetun äänen, niin ääni poistuu luurista, mutta muistia ei kuitenkaan vapaudu. Minä olen kyllä aikaisemmin ainakin onnistunut nimeämään uudelleen ääniäni. Onkohan kellään muulla ilmaantunut samanlaista vikaa? Softa minulla taitaa olla se vanhin mahdollinen..

kellotin
18.03.03, 17:02
Nyt havaitsin ongelman T300:ssa. Kun joku soittaa minulle niin kuulen soittajan äänen normaalisti. Mutta kun alan puhua kaiuttimesta kuuluu ovelaa särinää, alkaa ainakun alan puhua ja lopuu kun lopetan puhumisen. Joskus kuten juuri äsken kuulen oman puheeni kaiuttimesta.

Huoltoon vaan?!

krisse
19.03.03, 16:59
Ainakin mulla on toi oman äänen kuuluminen kaiuttimesta puhelun aikana johtunut jos vastapuolella on oma kaiutin liian kovalla... en tiedä miten se kiertää mut jos kaveri (jolla on benefonin q) on pienentänyt voluumia niin ääni ei ole kiertänyt enää.

Onko kukaan huomannut vastaavaa?

Axe
06.04.03, 08:15
Onko kukaan löytänyt hyviä wap-sivuja joilta voi ladata polyfoonisia soittoääniä?
Niitä voisi listata tänne..

blueice
06.04.03, 21:54
Onko kukaan löytänyt hyviä wap-sivuja joilta voi ladata polyfoonisia soittoääniä?
Wappigoogleen sopivia hakusanoja, niin johan alkaa löytyä, midi tones etc. Parhaan valikoiman löydät kuitenkin www:stä ja voit tietokoneellasi ensin kuunnella kipaleet ja sitten irdalla luuriin, T300 ja monessa muussa tapauksessa kannattaa kappaleet lyhentää rajallisen muistmäärän vuoksi.

Axe
14.04.03, 10:19
Wappigoogleen sopivia hakusanoja, niin johan alkaa löytyä, midi tones etc. Parhaan valikoiman löydät kuitenkin www:stä ja voit tietokoneellasi ensin kuunnella kipaleet ja sitten irdalla luuriin, T300 ja monessa muussa tapauksessa kannattaa kappaleet lyhentää rajallisen muistmäärän vuoksi.
Wap google on tuttu tähän hommaan, ei vaan enää oikeen löydy mitään uusia hyviä saitteja.

En omista irdaa että olen siinä mielessä ihan wapin varassa, ostin datanarun gprs-käyttöön.

Kuikkeli
27.04.03, 14:48
Tietääkö kukaan mistä saa ton puhelimen ohjeet netistä(mielummin suomen kieliset)?

Edit: Jossain näin linkin mutta en jaksa alkaa uudestaan etsimään sitä.

personal jesus
27.04.03, 15:11
Tietääkö kukaan mistä saa ton puhelimen ohjeet netistä(mielummin suomen kieliset)?

Haepa sivustolta www.sonyericsson.com ja tekninen tuki/support. Siellä voi olla.

Kuikkeli
27.04.03, 15:49

Haepa sivustolta www.sonyericsson.com ja tekninen tuki/support. Siellä voi olla.

No ongelmana on se että mulla ei vielä ole sitä puhelinta, ajattelin ostaa sen käytettynä alkuviikosta ilman ohjeita 170€ kamera mukaan takuuta vielä jäljellä. Maksanko liikaa? ja tuo haluais jonku numeron puhelimen takaa. voisko joku heittää oman t300 numeron?;)

EDIT:Löysin jo ohjeet

personal jesus
27.04.03, 17:40
No ongelmana on se että mulla ei vielä ole sitä puhelinta, ajattelin ostaa sen käytettynä alkuviikosta ilman ohjeita 170€ kamera mukaan takuuta vielä jäljellä. Maksanko liikaa?EDIT:Löysin jo ohjeet
Puhelinkioskissa (http://www.puhelinkioski.com/products.php?g1=d91e2e) sama puhelin kameralla 249,- ja ilman kameraa 179,-, joten jos takuuta on vielä riittävästi jäljellä, esim. vähintään 6 kk, niin hinta kuulostaa aivan kohtuulliselta.

Kuikkeli
27.04.03, 18:14
Takuuta tais olla jäljellä joku 4kk. En ole vielä nähnyt puhelinta, jos hyvältä näyttää niin voin hyvinkin ostaa. Eiköhän hinnasta voi kuitenkin neuvotella;)

YGW
27.04.03, 19:50
Kuinka suuri ero sitten on tuolla T300 ja T310? Onko T310 GPRS:ää? Näyttäis myös, että näyttö olisi isompi T310:ssä. Mitä tuolta puhelinkioskista kattelin niin T300:seen oli kaapeleita optiona, mutta T310:seen ei puolestaan ollut muuta kuin tuo MCA-25 optiona.

Juustonakki
02.05.03, 23:18
Sain juuri ladattua upouuden Tkolmesataseni ja hyvin toimii. Nyt aletaankin leikkimään kaikilla kivoilla featureilla :) Näyttö on tarpeeksi hyvä ja verrattuna Nokian vastaavan hintaluokan romuun, 3510i:hin, T300 on kuin eri planeetalta. Me likes.

YGW
03.05.03, 10:53
Onkos kukaan vielä hankkinu tuota kaapelia tuohon T300? Minkälaisen ja miten pelaa?

Axe
03.05.03, 11:27
Onkos kukaan vielä hankkinu tuota kaapelia tuohon T300? Minkälaisen ja miten pelaa?
Sony Ericssonin DRS-11 kaapeli löytyy. GPRS-käyttö vaatii vähän virittämistä, mutta T200:sen kaapeliajureilla toimii moitteetta. Kuvia pystyy kaapelin kautta siirtämään puhelimeen mutta ei puhelimesta tietokoneelle. Soittoääniä sen sijaan en ole pystynyt kaapelilla siirtämään.

YGW
03.05.03, 14:03
Aikas jännä ettei voi soittoääniä siirtää. Noita kaapeleitahan on erinlaisia kai jollakin saa siirettyä puhelimesta koneelle kuvia ja sitten koneelta soittoääniä puhelimeen. Vai pitäisikö se sitten ostaa semmoinen Infrapuna vastaanotin.

Harald73
03.05.03, 17:02
Tuli vaan mieleen, että koska SE:n kaapelit ovat sikahintaisia ja jos kerran ominaisuuksia on rajattu, eikö irdan hankkiminen ole oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu.

Itselläni on onneksi pöytäkoneen lisäksi läppäri (jossa irda), joten sillä hoituu soittoäänet yms, mutta kuitenkin, tuli vaan mieleen.

P.S. Mikä noissa SE:n kaapeleissa oikein maksaa? Eikö USB kaapelikin ole jotain 60€:n luokkaa??

veppis
03.05.03, 17:34
P.S. Mikä noissa SE:n kaapeleissa oikein maksaa? Eikö USB kaapelikin ole jotain 60€:n luokkaa??

Myyntimäärät luultavasti niin pieniä, että katetta täytyy saada hintaa nostamalla. Eivätpä nuo Nokiankaan orggis kaapelit mitään halpoja ole.

Blur
03.05.03, 17:36
No kuule mikäs niissä nokian kaapeleissakin sitten maksaa, DKU-5 maksaa 55e puhelinkioskisssa. Eikä toi alkuperänen com-kaapeli sonierkkeihin oo puhelinkioskissa ku 27e ja usb-kaapeli samaises lafkas 35e.

Mie
03.05.03, 19:30
Tuli vaan mieleen, että koska SE:n kaapelit ovat sikahintaisia ja jos kerran ominaisuuksia on rajattu, eikö irdan hankkiminen ole oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu.

Itselläni on onneksi pöytäkoneen lisäksi läppäri (jossa irda), joten sillä hoituu soittoäänet yms, mutta kuitenkin, tuli vaan mieleen.

Originaalit maksaa aivan törkeästi, mutta täysin toimivaa tarvikeletkua sarjaporttiin saa täältä: http://www.polkumyynti.com/products.php?g1=880325&g2=065783. Hintaakin tuolla kaapelilla on vain 10 euroa... Toimivuus on melko laajaa kun sama kaapeli istuu T28:sta T68i:hin ja P800:ssakin on kuulemma sama pohjaliitin, toimivuudesta en tiedä kun kyseistä puhelinta en ole käyttänyt.

AndK0
07.05.03, 12:57
Eli ostin tollasen kaapelin puhelinkioskista ja nyt kiinnostais tietää, että mitä ohjelmia minun pitää sitä varten koneelleni asentaa? Mistäs niitä ohjelmia löytää? Yritin ettiä SE:n kotosivuilta, mutta sieltä en löytänyt.

Esa Isopahkala
07.05.03, 13:14
Yritin ettiä SE:n kotosivuilta, mutta sieltä en löytänyt.

T300 drivers, scripts and patches (http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?template=SP1_17&B=ie&FileCatID=5&start=0&PID=9976&LM=SD_V&MN=Drivers&noredir=1)

MW
08.05.03, 19:31
Mulla on ongelmia ton anvilstudion kanssa nimittäin se ei suostu asentaan sitä loppuun, ruutuun tulee: "Wrong version of run-time DLL" Pitäskö mulla asentaa uudelleen? Mulla on uusia pelejä tohon t300: The mummy, Qsoccer, boulder Dash. Voin lähettää sähköpostilla muille T300 käyttäjille.

AndK0
08.05.03, 21:52
Lähettäisitkö minulle..please..
ankortet@ÄLÄSPÄMMÄÄjymy.kase.fi

MW
09.05.03, 21:36
Lähetetty. Mikä muuten on läppäri(tyhmä kysymys,kai)? Mistä sais suomenkielisiä ohjeita tohon Communicam mca-25 ?? Mulla ei tullut pakkauksessa mukana suomenkielisiä ohjeita!?!

veppis
09.05.03, 22:01
Lähetetty. Mikä muuten on läppäri

Kannettava tietokone.

personal jesus
09.05.03, 22:06
Mistä sais suomenkielisiä ohjeita tohon Communicam mca-25 ?? Mulla ei tullut pakkauksessa mukana suomenkielisiä ohjeita!?!
Kokeile etsiä

http://www.sonyericsson.com

ja sieltä sitten etenet tekniseen tukeen.

YGW
10.05.03, 02:00
Mitenköhän se muuten onnistuisi, jos käsitietokoneessa olisi IrDA ja sitten siirtäisi dataa omalta koneelta kämmenmikrolle ja siitä sitten T300:seen. Onko kellään kokemusta?

edit: Maanantaina lähtee tulemaan 2/03 ostettu T300, ollut 2. puhelimena ja hintaa kertyi kameran kanssa 150e eli aikas halvalla sain. Nyt pitää vielä katella josko jostain saisi juuri Irda:lla olevan kämmenmikron tai datakaapelin tietokoneen ja T300:sen välille.

Arnold
10.05.03, 21:35
Jaa että soittoäänien siirtokaan ei onnistu kaapelilla? Olen yrittänyt kaikki aiheeseen liittyvät viestit täältä lukea, ja ei ole mennyt perille näköjään... luulin, että se otettujen kuvien lähetys kännystä PC:lle oli ainoa, mikä ei toimi kaapelilla...

Voisiko joku nyt tehdä ihan kaikenkattavan listauksen noiden molempien ominaisuuksista, eli (ja oliko nyt eroa sillä, onko malli 300 vai 310?)

Infralla voit:
-
-
-

Kaapelilla voit:
-
-
-

MW
11.05.03, 10:17
Oliko T300 muistin määrä 1000kt? Jos poistaa vakiopiipityksiä ja kuvaviestejä, vapautuuko muistia?

Axe
11.05.03, 11:30
Oliko T300 muistin määrä 1000kt? Jos poistaa vakiopiipityksiä ja kuvaviestejä, vapautuuko muistia?
Ei vapaudu, jonku kikkakolmosen muistan foorumilta lukeneeni jolla sai kuulemma jonkun verran lisää muistia.

MW
11.05.03, 18:54
Ei vapaudu, jonku kikkakolmosen muistan foorumilta lukeneeni jolla sai kuulemma jonkun verran lisää muistia.

Ei kukaan tietäis tuota kikkaa???

AndK0
12.05.03, 12:17
Ei kukaan tietäis tuota kikkaa???
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=8090&
Tuolla näkys olevan jotain..

MW
12.05.03, 16:29
Yritin muuten lähettää 2 kertaa tonne...
ankortet@ÄLÄSPÄMMÄÄjymy.kase.fi noita pelejä vaan tuli jottain main-delivery postii, ei ilmeisesti saapunut vastaanottajalle???

AndK0
12.05.03, 17:11
Yritin muuten lähettää 2 kertaa tonne...
ankortet@ÄLÄSPÄMMÄÄjymy.kase.fi noita pelejä vaan tuli jottain main-delivery postii, ei ilmeisesti saapunut vastaanottajalle???
Nii, se ÄLÄSPÄMMÄÄ pitää poistaa sieltä. En tiedä onko täällä foorumilla liikkeellä niitä botteja jotka keräilee noita osoitteita, mutta ainakin kun kerran erehdyin laittamaan eräälle ulkomaalaiselle foorumille oman osoitteeni niin alkoi roskapostia tulemaan..

MW
13.05.03, 17:05
Kumma juttu ettei t300 ja nokia 7210 välillä infrapuna toimi kunnolla? Onnistuu lähettää vain käyntikortteja.. Kokeiltiin kaverin kanssa siemens s55--Infrapuna--T300 ,onnistui isojen kuvien lähettely muutamassa sekunnisssa.... Saako muuten T300 Bluetooth:ia? Olen kuullut että saa.
Onko ton IrDa vaikee asentaa tietokoneeseen?

Blur
13.05.03, 20:10
se on nokia ja nokia on todellakin estänyt lähes kaiken muun paitsi käyntikorttien lähettelemisen irdalla..ettei joku hommaa soittoääntä ja jaa sitä 100:lle muulle. Mutta sitten taas 9210(i):stä oli onnistunu lähettää t68i:n theme t68i:in. Elämä nyt ei vaan o ain helppoa tollasen rahanhimoisen paskan kanssa.

personal jesus
13.05.03, 21:27
Saako muuten T300 Bluetooth:ia? Olen kuullut että saa.
Ei. DBA-10 -lisäpalikka on olemassa, mutta sen yhteensopivuus on luvattu olevan vain malleihin A2618s-T29s.

Lähde: Sony Ericsson (http://www.sonyericsson.com/fi/spg.jsp?template=PS1_1&B=ie&PID=9594&LM=PSM_V)

Onko ton IrDa vaikee asentaa tietokoneeseen?
Ei.

Edit: Korjattu sanamuotoa.

Blur
13.05.03, 22:59
toimii se ainakin t65:n kanssa!

MW
14.05.03, 18:27
Tsekatkaa tuo...

http://www.shopcell.com/cell-phones/cellular-accessories/ERICSSON/T300/Ear-Pieces-HeadsetsBluetooth-Plantronics-M1500-Headset/m1500.html

Arnold
29.05.03, 18:54
Minulla olisi ongelma T300:n kanssa.

Eli olen kaikkien puhelimieni kanssa säilyttänyt nimi&numerotietoja vain SIM-kortilla. Nyt T300 ei suostu löytämään näitä numeroita, vaikka nimet valikossa ovatkin. Eli menen valikosta Puh.muistio -> Soita yht.tieto ja valitsen sieltä jotain, tulee teksti "Luettelo on tyhjä". No, olen sitten yrittänyt siirtää numerot SIM:ltä puhelimen muistiin. Eli Puh.muistio -> Lisäkomennot -> Kopioi SIM:ltä. Palkki liikkuu aikansa näytöllä, ja sen jälkeen tulee teksti: "Muisti on täyn-nä. Kaikkia tie-toja ei voitu kopioida."

Mitä ihmettä, muisti on täynnä? Sehän on tyhjä, en ole tehnyt puhelimelle mitään oston jälkeen. Ja kaiken lisäksi kyseisellä SIM-kortilla on kokonaiset 26 numeroa, jotka eivät siis siirry. SIM on Saunalahden.

Harald73
29.05.03, 20:33

Eli olen kaikkien puhelimieni kanssa säilyttänyt nimi&numerotietoja vain SIM-kortilla. Nyt T300 ei suostu löytämään näitä numeroita, vaikka nimet valikossa ovatkin. Eli menen valikosta Puh.muistio -> Soita yht.tieto ja valitsen sieltä jotain, tulee teksti "Luettelo on tyhjä". No, olen sitten yrittänyt siirtää numerot SIM:ltä puhelimen muistiin. Eli Puh.muistio -> Lisäkomennot -> Kopioi SIM:ltä. Palkki liikkuu aikansa näytöllä, ja sen jälkeen tulee teksti: "Muisti on täyn-nä. Kaikkia tie-toja ei voitu kopioida."

Mitä ihmettä, muisti on täynnä? Sehän on tyhjä, en ole tehnyt puhelimelle mitään oston jälkeen. Ja kaiken lisäksi kyseisellä SIM-kortilla on kokonaiset 26 numeroa, jotka eivät siis siirry. SIM on Saunalahden.
Käy päivityttämässä softa uusimpaan ja johan alkaa kopiointi yms. toimia. Itselläni oli ostohetkellä luurissa olleen softan kanssa sama juttu, mutta softapäivitys auttoi. Maifon:issa olivat jopa sitä mieltä, että vanha tuttu softabugihan tuo!

YGW
29.05.03, 21:56

Onnistuu se tuolla vanhallakin softalla kun tarpeeksi kauan värkkää itselläni on kanssa sama ongelma, mutta kun vähän aikaa räplää niin alkaa pelaamaan.

3.1415926
29.05.03, 22:17
Onnistuu se tuolla vanhallakin softalla kun tarpeeksi kauan värkkää itselläni on kanssa sama ongelma, mutta kun vähän aikaa räplää niin alkaa pelaamaan.Joo kun on kerran kopioinut ne nimet puhelimeen, mutta nimien numeroluettelot on tyhjät niin näppäilee vain yhteen yhteystietoon sen numeron ja sitten kopioi uudestaan similtä niin pitäisi toimia.

Arnold
30.05.03, 09:28
Joo kiitoksia vain vihjeistä, itse ratkaisin kuitenkin ongelman kopioimalla nuo yksi kerrallaan.

Voisi sitä softapäivitystä silti harkita, mutta ei heti huvittaisi lähettää puhelinta minnekään... Kuinka kauan tuollainen päivitys on ilmainen? Puhelimen takuun ajan?

AndK0
30.05.03, 10:59
SE:llähän taitaa saada softat päivitettyä takuuajan jälkeenkin ilmaiseksi.

Harald73
30.05.03, 12:18
En ole koskaan penniäkään softapäivityksestä maksanut, joten elleivät ole muuttaneet politiikkaansa päivitysten suhteen, on edelleenkin ilmaista, oli takuu tai ei.

Jussi2000
30.05.03, 12:34
[quote=MW]Saako muuten T300 Bluetooth:ia? Olen kuullut että saa.
Ei. DBA-10 -lisäpalikka on olemassa, mutta sen yhteensopivuus on luvattu olevan vain malleihin A2618s-T29s.

Testattu:Kyllä DBA-10 bletooth toimii myös T300:n kanssa, siinä vain jää tämä langaton puhuminen ainoaksi iloksi kun T300:ssa ei ole äänivalinta mahdollisuutta.

Marjo.
31.05.03, 01:37
Saakos tuosta minigolf-pelistä mitenkään pois värinäefektiä, joka tulee aina pallon mennessä reikään? Tai edes hole-in-onen "fanfaaria"?
Käytössä olevassa sekä yleisessä profiilissa on värinä ja kaikki mahdolliset äänet pois päältä ja silti se metelöi ja tärrää. :/

personal jesus
01.06.03, 17:44
Testattu:Kyllä DBA-10 bletooth toimii myös T300:n kanssa, siinä vain jää tämä langaton puhuminen ainoaksi iloksi kun T300:ssa ei ole äänivalinta mahdollisuutta.
Tämäpä olikin uutta minulle.

YGW
02.06.03, 01:05
Tämäpä olikin uutta minulle.
Joka päivä oppii jotain uutta :D

personal jesus
02.06.03, 01:59
Joka päivä oppii jotain uutta :D
Kyllä, täällä sitä tapahtuu melkein joka päivä. Se on yksi syy, miksi tämä jaksaa aina vaan kiinnostaa.

Wooz
02.06.03, 21:51
Mulla on ongelmia ton anvilstudion kanssa nimittäin se ei suostu asentaan sitä loppuun, ruutuun tulee: "Wrong version of run-time DLL" Pitäskö mulla asentaa uudelleen? Mulla on uusia pelejä tohon t300: The mummy, Qsoccer, boulder Dash. Voin lähettää sähköpostilla muille T300 käyttäjille.

Voisitko laittaa minullekkin,
wooz@omistaja.net

Wooz
06.06.03, 14:21
http://www.ericssonclub.org/games.php

Löysin tälläsen sivun, siinä on parin uuden pelin demo versiot.
Sheepmania sanoi minulla ettei muisti riitä tjsp. ja Qsoccerissa tuli
Half-time varmaan 10sec pelaamisen jälkeen ja demo loppui siihen :P

Tatu
06.06.03, 16:31
t300 sonera
vappi ja muut jutskat toimi ihan hyvin mutta kun tulee
kanava saapun. (mitä lie tarkottaa) ja lähtee lataamaan niin tulee et yhteys katkesi. tämä käy aina kun tilaa soittöäänen mistä tahansa jossa lähetetään linkki mistä sen voi imppaa.
onko kellää samaa broplemoo? tietääkö kukaa mikäsiinä oon?

Sama ongelma, paitsi että puhelin sammuu kun yrittää ladata. muut hommat wapissa toimii ihan hyvin. Auttaisikohan softapäivitys?

Arnold
15.06.03, 18:53
Otettaessa kuvia MCA-25:lla, kärsiikö kuvanlaatu jotenkin kuvan kääntelystä?

Minusta on kätevämpää ottaa vaakakuvat siten, että kamera on puhelimen yläpuolella, eikä alapuolella niin kuin ohjeessa. Kameran ollessa yläpuolella kuvan joutuu siis kääntämään kaksi kertaa oikealle tai vasemmalle, jottei se jäisi ylösalaisin. Onko tästä kääntelystä haittaa vai säilyykö kuva muuttumattomana?

Mitä ihmettä tarkoittaa kameran ohjekirjassa oleva ohje "Right rotation of a picture" (s. 4)? Onko tämä nyt sellainen ohje idiootille, että näin kuva pitää kääntää, että se olisi oikein päin vai onko sillä jotain merkitystä, kuinka kuvia kääntelee?

personal jesus
15.06.03, 20:47
Mitä ihmettä tarkoittaa kameran ohjekirjassa oleva ohje "Right rotation of a picture" (s. 4)? Onko tämä nyt sellainen ohje idiootille, että näin kuva pitää kääntää, että se olisi oikein päin vai onko sillä jotain merkitystä, kuinka kuvia kääntelee?
Olisko "Kuvan oikealle kääntäminen"?

Arnold
15.06.03, 23:18
Olisko "Kuvan oikealle kääntäminen"?

No ei, kyllä sillä tuossa tarkoitetaan oikeaa vs väärä -mielessä, koska ei siinä ohjetta vasemmalle kääntämiseenkään ole... Tarkoitin vaan, että ei kai sillä nyt mitään väliä ole, kääntääkö vasemmalle vai oikealle, kunhan lopputulos on oikeassa asennossa.

Mutta kärsiikö kuvanlaatu?

turbine
17.06.03, 19:47
Minä tässä välissä kysyisin, että vaikuttaako käydä päivittämässä tämän t300 softaa uudempaan versioon. Tuleeko mitään uusia toimintoja tai lähteekö bugeja vähemmäksi? Ja vielä kysyisin,että mikä on t300 uusin softa versio

valtra
23.06.03, 18:50
mistä sais t300 hyviä pelejä jos jollai on nii lähettääkkee

valtra
23.06.03, 18:52
sähköpostiosote on samilang@surfeu.fi

3.1415926
22.07.03, 17:43
Osaisiko kukaan sanoa mistä johtuu, että mophunpeleistä ensin meni äänet vaikka puhelin muuten toimi. Tämän jälkeen nollasin asetukset ja se toikin äänet takaisin, mutta tilaamaani pelit sanoo että "game expired" vaikka perusnollauksen yhteydessä puhelin väittää ettei asetusten nollaus vaikuttaisi ladattaviin peleihin.

kaippari
22.07.03, 20:12
Edit: Ei mitään :p

Jussi2000
25.07.03, 08:53
Osaisiko kukaan sanoa mistä johtuu, että mophunpeleistä ensin meni äänet vaikka puhelin muuten toimi. Tämän jälkeen nollasin asetukset ja se toikin äänet takaisin, mutta tilaamaani pelit sanoo että "game expired" vaikka perusnollauksen yhteydessä puhelin väittää ettei asetusten nollaus vaikuttaisi ladattaviin peleihin.

Niin toi pelien katoaminen siten että luurin näytössä ne näykyy mutta ei toimi on hiukan ihmeellistä, mutta eikös nuo mophun pelit ole onneksi ilmaisia ladattavia.

Maranello|8
26.07.03, 21:10
pystyykö t300 otetut kuvat siirtämään koneelle data kaapelilla

3.1415926
26.07.03, 22:08

Niin toi pelien katoaminen siten että luurin näytössä ne näykyy mutta ei toimi on hiukan ihmeellistä, mutta eikös nuo mophun pelit ole onneksi ilmaisia ladattavia.Itse asiassa ne pelit alkoi itsestään taas toimimaan jo pari päivää sitten, en osaa yhtään sanoa mistä johtuu. Mutta kyllä SE:n omat pelit saa ilmaisesti, mutta mophungamesista tai SE:ltä tilatut pelit on maksullisia ja niistä oli tällä kertaa kyse.

corrafig
27.07.03, 13:57
Pitää se minunkin sitten ruinata. Eli jos joku millään voisi niitä pelejä laittaa minullekkin. :D

corrafig@POISTA_TÄMÄmbnet.fi

3.1415926
27.07.03, 14:52
Pitää se minunkin sitten ruinata. Eli jos joku millään voisi niitä pelejä laittaa minullekkin. :D

corrafig@POISTA_TÄMÄmbnet.fiJoo voinhan mä ne ilmaiset laittaa, mutta maksullisia pelejä näyttäis voivan tilata suoraan SE:ltä en ole vielä kokeillut tuota, mutta mophunilta olen tilannut.