PDA

View Full Version : MODERAATTORIVAALIT ?

Canis lupus
08.12.02, 18:48
Olisiko aika pölläyttää vähän risukasaa?
Kaikkien modejen toiminta ei saa kannatusta foorumilla.
Olisiko asialle tehtävä jotain?

Conda
08.12.02, 18:49
Olisiko aika pölläyttää vähän risukasaa?
Kaikkien modejen toiminta ei saa kannatusta foorumilla.
Olisiko asialle tehtävä jotain?

Kannatan ehdotustasi.

JPJ
08.12.02, 18:51
Kyllä.. Siis Jussi ja Adapter jäisivät ehdottomasti. Veppiksen tilalle uusi, ja Mantereen kanssa pitäis keskustella kuin useasti hän täällä viihtyy...

Eli KANNATAN!

Saukki
08.12.02, 18:57
ihan hyvä ehdotus minunkin mielestä mutta vaali ehdokkaat pitäisi mielestäni olla sitten vähintään Esan hyväksymiä. En kyllä usko että onnistuu mutta aina voi toivoa jos vaikka joululahjaksi...

Dumari
08.12.02, 18:58
Kannatan ehdotustasi.
No sehän on selvä ;-)
Ja ketähän olis ehdokkaina?
Ettet vaan meinaa.........

Saukki
08.12.02, 19:00
Kannatan ehdotustasi.
No sehän on selvä ;-)

sitä vaan minäkin.... ei millään pahalla kellekkään... :)

Jussi
08.12.02, 19:01
Kyllä.. Siis Jussi ja Adapter jäisivät ehdottomasti. Veppiksen tilalle uusi, ja Mantereen kanssa pitäis keskustella kuin useasti hän täällä viihtyy...

Eli KANNATAN!
En kannata, mielestäni koko keskustelu perustuu vähän väärään asiaan, eli jos veppis ei miellytä joitakin käyttäjiä niin veppis vaihtoon? Ei se niin mene, kaikki ei mitenkään voi miellytä kaikkia. Jos veppis ei olisi laittanut muutamia ketjuja lukkoon niin ne olisi mahdollisesti joutunut joku muu laittamaan.

Joskus tulee itsekin lukittua ketju ehkä heppoisin perustein tai jopa syyttä, mutta ne voi aina avata mikäli syytä / tarvetta löytyy. Virheitä sattuu. Ei sellaiset ole syita alkaa kapinoimaan jotain tiettyä tyyppiä kohtaan.

En juurikaan keksi kovin montaa yhtä hyvää modea kuin veppis, paljon idle-aikaa, hyvin pitkäaikainen kävijä, hyvä ja asiallinen keskustelija.

Conda
08.12.02, 19:02
Kannatan ehdotustasi.
No sehän on selvä ;-)

Miltäs kuulostais Conda The Snake Moderator? ;)

Jace
08.12.02, 19:03
Kannatan ehdotustasi.
No sehän on selvä ;-)

Ei varmaan saisi ääniä keltään ; ) ..paitsi ehkä condaforumilla --

Conda
08.12.02, 19:08
Kannatan ehdotustasi.
No sehän on selvä ;-)

Ei varmaan saisi ääniä keltään ; ) ..paitsi ehkä condaforumilla --

Noh noh, Tiedän muutaman jotka saattais sneikata äänensä Condalle.. ;)

Saukki
08.12.02, 19:08

Eli KANNATAN!
En kannata, mielestäni koko keskustelu perustuu vähän väärään asiaan, eli jos veppis ei miellytä joitakin käyttäjiä niin veppis vaihtoon? Ei se niin mene, kaikki ei mitenkään voi miellytä kaikkia. Jos veppis ei olisi laittanut muutamia ketjuja lukkoon niin ne olisi mahdollisesti joutunut joku muu laittamaan.

Joskus tulee itsekin lukittua ketju ehkä heppoisin perustein tai jopa syyttä, mutta ne voi aina avata mikäli syytä / tarvetta löytyy. Virheitä sattuu. Ei sellaiset ole syita alkaa kapinoimaan jotain tiettyä tyyppiä kohtaan.

En juurikaan keksi kovin montaa yhtä hyvää modea kuin veppis, paljon idle-aikaa, hyvin pitkäaikainen kävijä, hyvä ja asiallinen keskustelija.

tuo on totta mutta ois mukava saada yks uusi mode vanhojen rinnalle piristää, moden tietysti pitäs olla asiallinen ja muutenkin asiaansa oikein asentointunut henkilö jolla on harkintakykyä, maalaisjärkeä....

O.J.
08.12.02, 19:11
No en kannata, entiset modet jatkakoot. Edelleenkään ei tule tule mieleen yhtään turhaan lukittua ketjua.

jukra
08.12.02, 19:15
En kannata. Veppis on mielestäni aivan hyvä mode ja keskustelija. Herättelee tiukkojakin mielipiteitä välillä hyvillä kommenteillaan.
Tämä foorumi mikään demokratia ole vaan Esan diktatuuri :)
Sen sijaan yhden lisämoden "palkkaaminen" ei välttämättä olisi pahasta kun lakikin tiukentunee koht'sillään.

personal jesus
08.12.02, 19:20
tuo on totta mutta ois mukava saada yks uusi mode vanhojen rinnalle piristää, moden tietysti pitäs olla asiallinen ja muutenkin asiaansa oikein asentointunut henkilö jolla on harkintakykyä, maalaisjärkeä....
Kannatan, ja tästä asiasta olen samaa mieltä. Modet ja ylläpitäjä ovat toimineet ihan asiallisesti.

PS: Eikös tämä ole ylläpitoasioita...

Ewert Oktan
08.12.02, 19:21
En kaipaa uutta moderaattoria, sillä oma elämäni ei ole vaikeutunut tai kärsinyt nykyisessäkään järjestelmässä.

Loppujen lopuksi foorumi on sellainen, kuin sen käyttäjätkin - jos kaikki sujuisi, niin kuin säännöissä lukee ei moderaattoreita edes tarvittaisi.
E: tähän voisi lisätä hymiön :)

Jollemi
08.12.02, 19:22
Aivan sama oikeastaan. Eipä näist nykyisistä mitään valitettavaakaan oo. Jatkakaa samaa rataa...

Bibrok
08.12.02, 19:25
Ei mitään ihme vaalihässäköitä... Aivan hyvin menee just nyt=)

arivi
08.12.02, 19:29
Siitähän se rumba alkaa , jos modeja vaihdetaan aina kun löytyy muutama joita ei tyyli miellytä. Voihan sitä itsekin joskus siirtyä jos seura ei miellytä :)

Saukki
08.12.02, 19:34
Siitähän se rumba alkaa , jos modeja vaihdetaan aina kun löytyy muutama joita ei tyyli miellytä. Voihan sitä itsekin joskus siirtyä jos seura ei miellytä :)

totta puhut, ei mielestäni saa missään nimessä vanhoille antaa kenkää, ne on hoitanut tehtävää mahtavasti ja jos siltä tuntuu että ei niin siirtykööt vaikka jippiin foorumille vaikka siellä ei taideta juuri modeja tuntea... mutta uusi mode on sitten aivan eri juttu

Yksikkö
08.12.02, 19:47
Nyttekin tarvis modea tuolla matkapuhelimet osiolla ton Nikken kanssa (kuusi lähes turhaa topikkia 20min)

Bird
08.12.02, 19:51
Ymmärrän kyllä, jos jotkut haluavat muutoksia. Veppiksen toiminta on toisinaan sellaista, että ei ole mikään ihme, jos joitakin ärsyttää ja Mantere taas on ollut hyvin näkymätön. Itselläni ei kuitenkaan ole suurempaa valittamista nykytilanteesta, toisaalta mikä ettei moderaattoreita voisi olla yksi tai kaksi enemmänkin, mutta tuskin se välttämätöntä on.

Jussi
08.12.02, 19:52
Nyttekin tarvis modea tuolla matkapuhelimet osiolla ton Nikken kanssa (kuusi lähes turhaa topikkia 20min)
Hieman harmaata aluetta: kysymykset ovat vähintään erikoisia, mutta kuitenkin kysymyksiä. Arvaa paljonko on poistettu älyttömiä vastauksia? ;-o

Bibrok
Kyllä näyttäis lukkojakin olevan aika hyvin sen topiccien päällä...

O.J.

Joha noita on lukittu. Rankkana mutuna väittäisin, että eräs poispotkittu on tullut takasin toisella nickillä...

Edit: eräs topic (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=5665) jossa Nikke Hanhivaarasta kysyy ja vastakysymykseen vastaa bofo Ankkalinnasta:-)

Nickers
08.12.02, 20:04

Joha noita on lukittu. Rankkana mutuna väittäisin, että eräs poispotkittu on tullut takasin toisella nickillä...

Edit: eräs topic (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=5665) jossa Nikke Hanhivaarasta kysyy ja vastakysymykseen vastaa bofo Ankkalinnasta:-)
Itse huomasin saman ja ei voi muuta kuin ihmetellä, miten jotkut jaksaa....

Jussi
08.12.02, 20:07
Uusia häirikkäjä nämä ovat, ei Possun sivupersoonia. Kyseessä eivät ole yksi ja sama henkilö.

Conda
08.12.02, 20:10
Uusia häirikkäjä nämä ovat, ei Possun sivupersoonia. Kyseessä eivät ole yksi ja sama henkilö.

Mä oisin veikannu sitä ericsson/pimpeli pompeli/gd67/Esä Isopahkalaa ;)

Anonymous
08.12.02, 20:19
Sori kaikille en oo häirikkö vaan yli innostunut uusi foorumilainen

personal jesus
08.12.02, 20:24
Sori kaikille en oo häirikkö vaan yli innostunut uusi foorumilainen
Käytöstapoja voi tietysti miettiä sekä tutustua netikettiin ja foorumin Matkapuhelinfoorumin sääntöihin (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=1015).

Edit: Lisätty linkki.

Anonymous
08.12.02, 20:26
Onkos täällä kaivattu häirikkö bofoa? No en ole oikeesti häirikkö en ainakaan omasta mielestäni. Täten julistan että en ole sama henkilö kuin Nikke joka häiriköi mä vaan sanoin että se on matkija. Mä sen kyllä tunnen joten kaikki sen tekemät aiheet sais lukita koska sitä ei kiinnosta ne yhtään se vaa tekee niitä huvin vuoksi. mäkin olin sen tykönä tänään ja se sanoi että mennää internettiin sinne matkapuhelinfoorumille mä haluun kirjottaa jotai sun nimelläs sitte kun se kirjotti sen nais asian niin mä sanoin että älä mun mainettäa pilaa (tai mullahan ei mainetta ole mut...) niin se sitte rekisteröity ja varmaan neljältä aamulla kirjottelee matkapuhelin osiolle että meiän mummulla on sukat jalassa. että silleee.

Anonymous
08.12.02, 20:34
Eikös joku mode vois kehottaa tota niken allekirjotusta muuttamaan. Koska se on melkein samanlainen kuin mun. ja se muuten matkii mua.

Esa Isopahkala
08.12.02, 21:06
Poistin nämä häiriköt saman tien. Uudelleenrekisteröitymiselle ei ole estettä jos viestit ovat jatkossa asiallisempia.

Esa Isopahkala
08.12.02, 21:12
Mitä moderaattoreihin tulee, en aio lisätä tai vaihtaa moderaattoreita lähiaikoina. Mahdollisista muutoksista ei tulla järjestämään mitään vaaleja. Toisen ylläpitäjän lisäys on sen sijaan ollut harkinnassani jo jonkin aikaa.

JPJ
08.12.02, 21:29
No joo.. Ehkä vähän turhaa innostuin itekkin.. Veppis pysyköön puolestani... Ehkä joskus turhia lukkoja mutta ajateltuani vaikeaahan toi on. Kaikkien mieliks pitäis olla... Sorkke vaan!

JPJ
08.12.02, 21:45
Itse ajattelin asiaa jo pidemmälle ja tulin siihen tulokseen että Conda ja kumppanitkin voisivat YV:llä pyytää nöyrästi Veppikseltä anteeksi! Ajatelkaa työtä. Veppis on varmasti yksi suurimmista käyttäjistä (ajallisesti) täällä. Myöskin asiantunteva, ja pitää täälläkin vähän kuria olla! Veppis onkin täällä periaattessa "poliisi" eli jumalasta seuraava(tässä tapauksessa Esasta) yhdessä muiden moderaattoreiden kanssa..

veppis
08.12.02, 21:47
No eiköhän jätetä tää asia tähän ennen kuin menee imartelun puolelle. ;)

Conda
08.12.02, 21:48
Itse ajattelin asiaa jo pidemmälle ja tulin siihen tulokseen että Conda ja kumppanitkin voisivat YV:llä pyytää nöyrästi Veppikseltä anteeksi! Ajatelkaa työtä. Veppis on varmasti yksi suurimmista käyttäjistä (ajallisesti) täällä. Myöskin asiantunteva, ja pitää täälläkin vähän kuria olla! Veppis onkin täällä periaattessa "poliisi" eli jumalasta seuraava(tässä tapauksessa Esasta) yhdessä muiden moderaattoreiden kanssa..

Olenko haukkunut Veppistä?

JPJ
08.12.02, 22:05

Olenko haukkunut Veppistä?

Ei, et haukkunut niinkun ei kukaan muukaan, mutta tollainen syrjäyttely. Kuitenkin Veppis on ollut mukana alusta asti. Ja mitä olen lukenut niin omaa etuas ajat! =) Eli modeksi haluaisit ;o)

Conda
08.12.02, 22:10
En tod. halua modeksi. Sen takia oisin halunnu reilun kansanvaalin, että modeja tosiaan olisi ne, joita pidetään tehtävään pätevimpinä. Mutta Esa on puhunut ja asia loppuunkäsitelty.

Minähän en anteeksi pyytele, ***kele.. =)

JPJ
08.12.02, 22:13
En tod. halua modeksi. Sen takia oisin halunnu reilun kansanvaalin, että modeja tosiaan olisi ne, joita pidetään tehtävään pätevimpinä. Mutta Esa on puhunut ja asia loppuunkäsitelty.

Ok. asia on loppuunkäsitelty.. Mutta sanoit tuolla että entäpä Conda modeksi ? =)

Conda
08.12.02, 22:15

Ok. asia on loppuunkäsitelty.. Mutta sanoit tuolla että entäpä Conda modeksi ? =)

That was a joke.

JPJ
08.12.02, 22:30

That was a joke.

Roger that..

Canis lupus
08.12.02, 22:44
Hyvä että asiasta käydään keskustelua.
Mutta mihinkään anteeksi pyytelyyn en kyllä kenelläkään näe syytä koska ketään ei henkilönä ole loukattu.

Ei tässä ole ollut tarkoitus ketään teilata
Tälläinen keskustelu aina puhdistaa ilmapiiriä.Tulee myös puoltavia kommentteja ja perusteluja mikä on hyvä asia.

Se on totta ettei toi moden hommakaan ole paras mahdollinen virka.
Mutta kuka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön ; )

Toivottavasti keskustelu foorumilla pysyy jatkossakin avoimena.

Mantere
08.12.02, 23:49
Hmmm, olen näkymätön. So what? En ole tosiaankaan niin innostunut että jaksaisin tuhlata koko aikani sekä kirjoitteluun että moderointiin. Mielummin siis moderoin.
Kun aloin aktiivisesti käyttää foorumia, selailin ja kirjoitin foorumille 3-4h/pv. Mitä siitä jäi käteen, hmmm kasa TURHIA viestejä. Miksi siis nyt kirjoittelisin aivan turhia kirjoituksia, jos itselläni on asiaa, sen tuon julki.

Ainut asia joka minut pitää kiinni foorumissa on moderointi. Toki kirjoitan joskus, mutta miksi kirjoittaisin turhuuksia ja itsestäänselvyyksiä kuten turhan monet tekevät. *Ei se määrä vaan laatu*
Pidän työstä ja se ei vie kuin max pari tuntia päivässä kun satuinnaisesti moderoin. En ole moderaattori joka pönkittää omaa kuvaa ja sättii toisia.
Olen se hiljainen takapiru.

Koska moderointi ei ole kenellekään päivätyö emmekä siitä rahallisesti hyödy, niin ei ole tarkoitus että foorumia hoitaisimme 24/7. Kärjistäen, emme ole koneita =)

Osasinkin jo odottaa eräiltä henkilöiltä aktiivisuutta moderaattoriksi alkamisesta, tietty määrä viestejä ja tunnettuvuutta luovat superior-olon.

Lyhyesti sanottuna, cut the crap.

Conda
09.12.02, 00:08
Osasinkin jo odottaa eräiltä henkilöiltä aktiivisuutta moderaattoriksi alkamisesta, tietty määrä viestejä ja tunnettuvuutta luovat superior-olon.

Jos mua tarkoitat, niin en edelleenkään ole haluamassa moderaattoriksi.

pahkis
09.12.02, 00:09

Lyhyesti sanottuna, cut the crap.

Hmm, pitäsiköhän tämän viestin perusteella olla tyytyväinen, vai k*** sukassa, että Mantere meitä vaanii ;) Ja tuo quotattu osio oli kyllä "hyvin sanottu siellä takana!"

kellotin
09.12.02, 03:04

Ei mitään vaaleja. Hyvin on tähän asti toiminut, asiattomat ketjut poistettu nopesti ja ylipitkät ketjut suljettu. Hyvä näin!

Mantere
09.12.02, 07:12

Kuten huomasit, käytin monikkoa joten en aja arseasi takaa. Ainakaan tällä hetkellä.

JPJ
09.12.02, 07:26
Kuten huomasit, käytin monikkoa joten en aja arseasi takaa. Ainakaan tällä hetkellä.

Hehe... Toivottavasti et tulevaisuudessakaan... ;o)

Canis lupus
09.12.02, 08:19

Ketähän mahdoit tarkoittaa ?
Itse en alkaisi kyseiseen hommaan rahastakaan.
Puhu asioista oikeilla nimillä äläkä vihjaile.

Mantere
09.12.02, 12:32

Ketähän mahdoit tarkoittaa ?
Itse en alkaisi kyseiseen hommaan rahastakaan.
Puhu asioista oikeilla nimillä äläkä vihjaile.
Moderaattorina en julkisesti usein muita moiti ja tässä tapauksessa ei siihen ole edes tarvetta yksityisestikään.

Sanotaan nyt niin että ne jotka tosissaan syvästi loukkaantuivat ja huomasivat että puhuin *heistä* niin oikeaan osoitteeseen meni.

nhk_
09.12.02, 12:35
Eiköhän poijjaat tämä asia ole nyt käsitelty loppuun, ennen kuin nousee ylenpalttinen sota tästäkin...

Canis lupus
09.12.02, 12:38
Joo kyllä on mielestäni loppuunkäsitelty.Hyvä keskustelu kuitenkin.
Ja kertoo paljon foorumin tasosta että tämäkin aihe keskusteltiin pääsääntöisesti asialinjalla ; )

Anonymous
09.12.02, 14:18
Suljen tämän ketjun.

Yksityisviestillä voi vielä palata asiaan.