PDA

View Full Version : Avatarit 80X80

Conda
07.12.02, 19:00
Mikä siinä on niin vaikea tajuta että maksimikoko on tuo 80X80? En jaksa enää huomautella, mutta ärsyttää kun joka päivä törmää useisiin liian isoihin, jotka vieläpä viipyvät foorumissa yllättävän pitkään.

Jussi
07.12.02, 19:21
Mikä En jaksa enää huomautella, mutta ärsyttää kun joka päivä törmää useisiin liian isoihin, jotka vieläpä viipyvät foorumissa yllättävän pitkään.
No, ota ihmeessä vähän lomaa "tehtävästäsi". Huomauttelemme mekin aiheesta sitä mukaa kun alkaa silmiin sattumaan. Tosin, aina ei tuollainen ihan heti osu silmään jos parilla pikselillä ylittyy, joten antakee armoo jos joskus jää huomaamatta... :)

sovelias
07.12.02, 19:22
No kaikki ei osaa tarkastaa kuvankokoa, tai eivät lue ohjeita/välitä.

Mikisi uusi ketjua?
Avatari ketjuaja on monta ja osa niistä käsittelee juuri kokoa?

Conda
07.12.02, 19:24

Mikisi uusi ketjua?

Sori vaan. Tarkistakaa ihmeessä epäilyttävät!

Anonymous
08.12.02, 03:34

Mikisi uusi ketjua?

Sori vaan. Tarkistakaa ihmeessä epäilyttävät!

Miksi niitä pitäisi tarkistaa? Ja mitäs väliä nyt on on jos on hieman isompi (häiritsemättä) tai semmonen pieni giffi (ei kokonaan liikkuva kuva) kun minulla oli?

JPJ
08.12.02, 11:11
On kyllä säälittävää huomautella nyt parin pikselin sääntöä suurempaa kuvaa.. Ja vielä vetää herneet nenäänsä.. ;o)

Conda
08.12.02, 13:34
On kyllä säälittävää huomautella nyt parin pikselin sääntöä suurempaa kuvaa.. Ja vielä vetää herneet nenäänsä.. ;o)

Oonko vetäny?

JPJ
08.12.02, 17:50

Oonko vetäny?

En minä mitään pahaa tarkoita mutta kyllä olet.. Siis ei todellakaan millään pahalla! Hyvä "kaveri" oot! =)

Conda
08.12.02, 17:54

Oonko vetäny?

En minä mitään pahaa tarkoita mutta kyllä olet.. Siis ei todellakaan millään pahalla! Hyvä "kaveri" oot! =)

Hmmm.. Olkoon. :)

Conda
09.12.02, 19:09
Eräskin melko selkeästi liian suuri avatar on saanut olla foorumilla jo päiväkausia.. Ja vieläpä melko aktiivinen käyttäjä.. Haloo?

kellotin
09.12.02, 19:22
Eräskin melko selkeästi liian suuri avatar on saanut olla foorumilla jo päiväkausia.. Ja vieläpä melko aktiivinen käyttäjä.. Haloo?

Meinaako herra Conda käyttäjää nimeltä Bibrok?

Conda
09.12.02, 19:48

Meinaako herra Conda käyttäjää nimeltä Bibrok?

Kyllä.

Kleimo
10.12.02, 10:22
Eikös nuo avatarit voisi ottaa pois käytöstä ihan kokonaan kun ne tuntuvat häiritsevän eräitä ???

Conda
10.12.02, 10:25
Eikös nuo avatarit voisi ottaa pois käytöstä ihan kokonaan kun ne tuntuvat häiritsevän eräitä ???

Ei ne mua sen kummemmin häiritse. Kehotan vaan moderaattoreja tarkkuuteen asiassa kun liian isot häipyivät aiemmin tunnin sisällä niin nyt voi mennä päiväkausia.

veppis
10.12.02, 10:51
Ei ne mua sen kummemmin häiritse. Kehotan vaan moderaattoreja tarkkuuteen asiassa kun liian isot häipyivät aiemmin tunnin sisällä niin nyt voi mennä päiväkausia.

Moderaattorit eivät voi poistaa avatareja, ainoastaan ylläpitäjä...

Conda
10.12.02, 10:53

Moderaattorit eivät voi poistaa avatareja, ainoastaan ylläpitäjä...

Okei. Ymmärrän. Puhelinkioski vie aikaa ja ymmärrän että Esa harkitsee toista ylläpitäjää.

Tanjuzka
11.12.02, 11:27
Miksi minun avatar poistuu aina, vaikka en ole edes käyttäjätiedoissa käynyt. Ja kuvankoko viimeksi oli 80x79 !?!
Eikö minun pärstästäni tykätä ? :(

Ewert Oktan
11.12.02, 11:55
Miksi minun avatar poistuu aina, vaikka en ole edes käyttäjätiedoissa käynyt. Ja kuvankoko viimeksi oli 80x79 !?!

Ei se varmaa kasvoista tai pikseleistä ole kiinni - epäilisin tiedoston liian suurta kokoa.

Esa Isopahkala
11.12.02, 12:26

Jos kuvakoko on ollut 80x79, niin sitten tiedostokoko on ollut liian suuri eli yli 6 kt. Ajan säästämiseksi en lähettele tiedotuksia poistamisesta.

Avatarin maksimileveys on 80 pikseliä, maksimikorkeus 80 pikseliä ja maksimi tiedostokoko 6 kt. Animoidut kuvat ovat kielletyjä avatareina. Ylläpito poistaa näiden sääntöjen vastaiset avatarit.

Tanjuzka
11.12.02, 12:59

Jos kuvakoko on ollut 80x79, niin sitten tiedostokoko on ollut liian suuri eli yli 6 kt. Ajan säästämiseksi en lähettele tiedotuksia poistamisesta.

Avatarin maksimileveys on 80 pikseliä, maksimikorkeus 80 pikseliä ja maksimi tiedostokoko 6 kt. Animoidut kuvat ovat kielletyjä avatareina. Ylläpito poistaa näiden sääntöjen vastaiset avatarit.

Kiitos ja kumarrus vastauksesta, nyt olen taas viisaampi (ööh, minäkö viisas? :) )

Esa Isopahkala
11.12.02, 13:27
Kiitos ja kumarrus vastauksesta, nyt olen taas viisaampi (ööh, minäkö viisas? :) )

Tuo kuva näyttäisi olevan 80 x 85 pikseliä (tiedostokoko 2,8 kt).

Conda
11.12.02, 15:16

Tuo kuva näyttäisi olevan 80 x 85 pikseliä (tiedostokoko 2,8 kt).

Jep. Sama kuva kuin viimeksi. Kuvan sisältö on kyllä kiva, etkö saisi sitä hiukan pienennettyä..? :)

heino79
11.12.02, 18:03
mistähän työ lataatte pärstänne? Minä yritin jostai virtualtourist.comista, eka uploadasin sinne kuvan joka oli 80x80, mutta jostai typerästä syystä se vt muuttaa kuvakoon automaattisesti johonki 180xblabla...

Miks tänne ei saa kuvaa uploadatuks omalta kovalevyltä?

Jussi
11.12.02, 18:52
mistähän työ lataatte pärstänne? Minä yritin jostai virtualtourist.comista, eka uploadasin sinne kuvan joka oli 80x80, mutta jostai typerästä syystä se vt muuttaa kuvakoon automaattisesti johonki 180xblabla...

Miks tänne ei saa kuvaa uploadatuks omalta kovalevyltä?
Hm, nebulalla meni piuhat ristiin juuri edellistä vastausta kirjoittaessani...

Eli mm. sunpoint on estänyt linkittämiseen yksittäisiin kuviin palvelimillaan, joten sinnekään ei voi kuvaa laittaa. Esim. photojippii on toiminut kai hyvin ja eräs erittäin ystävällinen käyttäjä on järjestänyt www.tampere.as -sivuille mahdollisuuden uploadata oman logon ja linkittää sinne.

Tänne niitä ei voi uploadata, sillä aikaa myöden nuo alkaisivat vielä hieman liikaa kaistaa palvelimelta...

logo
11.12.02, 20:18
http://tampere.as/avatar/
tarkka URL, en ole laittanut etusivulle linkkiä, jos joku sitä ehti sieltä etsiä.

tuolla on se avatarien upload mahdollisuus, pienentää niin että mahtuu 80x80 kokoon, tiedoston tavukokoa ei tarkista eli käyttäjä joutuu sen itse tarkistaan.
Toimenpide kestää jonkinaikaa ~1min, kun kuva lähetetään toiselle palvelimelle muokattavaksi... ja joskus toinen kone saattaa olla tavoittamattomissa, mutta kokeilee myöhemmin uudestaan.

Jos tulee upattua jotain kökköä vahinkossa, niin pistää mailia niin käyn poistamassa.