PDA

View Full Version : Myrri-Tonttu ja itsenäisyyspäivä fasistimoderoinnin uhreina?

Bird
06.12.02, 18:20
Provokatiivisella otsikolla ja suoraan sanottuna: voiskos saada vähän relaa siihen ketjujen lukitsemiseen? Mielestäni mitään kunnollisia perusteita ei kummankaan em. ketjun lukottamiseen ollut tai jos oli, niin sitten joutaisi kyllä samalla sapluunalla mennä paljon muutakin.

Anonymous
06.12.02, 18:33
Itsenäisyyspäivä keskustelun sulkemiselle en tiedä syytä, mutta Myyrmanni keskustelu lipesi mielestäni käsistä ja vitsit olivat mauttomia.

nhk_
06.12.02, 18:38
Itsenäisyyspäivätoivotukselle oli minun mielestäni ihan oikeutettu lukko, koska aiheesta oli jo keskustelu käynnissä.. Ja se vanhempi ei ollut edes tuolla kaukana menneisyydessä, vaan miltei peräkanaa molemmat topicit..

veppis
06.12.02, 18:38
Huoh, aina kun ketju suljetaan, niin joku jaksaa itkeä siitä. Aina joku on mielestään oikeammassa kuin joku toinen. Yleensä en näitä viitsi kommentoida, mutta Myrri-Tonttu -jutut olisi pitänyt laittaa omaan ketjuunsa ja nuo erilaiset juhlapäivätoivotukset ovat aika turhia, koska jokaisen viestin sisältö niissä on lähes identtinen.

Jos haluaa keskustella laajemmin esim. juhlapäiväohjelmista(an) muiden käyttäjien kanssa, niin otsikon voi muotoilla paremmin tuoda ajatuksen selvästi esiin (ensimmäisessä) viestissä.

Bird
06.12.02, 18:39
Myyrmanni keskustelu lipesi mielestäni käsistä ja vitsit olivat mauttomia.

Miten ihmeessä yksi pitkä ja monessakin mielessä mielenkiintoinen keskustelu voi levitä käsistä kahden Condan ja yhden meikäläisen viestin perusteella? Ja vaikka ylläpito sitten huumorintajuttomuudessaan tätä mieltä olisikin, niin miksei vain yksinkertaisesti poistaa asiattomiksi katsomiaan viestejä sen sijaan, että lukottaa koko ketjun?

Anonymous
06.12.02, 18:44
No eiköhän tuo myyrmanni keskustelu ollut jo loppuunkäsitelty. Myrritontusta voi avata oman ketjunsa, jos tarve vaatii.

Jussi
06.12.02, 19:21
Myyrmanni keskustelu lipesi mielestäni käsistä ja vitsit olivat mauttomia.

Miten ihmeessä yksi pitkä ja monessakin mielessä mielenkiintoinen keskustelu voi levitä käsistä kahden Condan ja yhden meikäläisen viestin perusteella? Ja vaikka ylläpito sitten huumorintajuttomuudessaan tätä mieltä olisikin, niin miksei vain yksinkertaisesti poistaa asiattomiksi katsomiaan viestejä sen sijaan, että lukottaa koko ketjun?
Laitoin myyrmanniketjun kiinni koska pommi ei ole enää ajankohtainen ja juttu rupesi etenemään turhan mauttomana. Vastakysymyksenä mitä väliä yhdellä jo ajankohtaisuutensa menettäneen ketjun sulkemisella on? Topicceja voi perustella mielensä mukaan lisää.

Esa Isopahkala
06.12.02, 19:32
Myrri-Tonttu -huumori oli minustakin erittäin mautonta, keskustelun lukitus oli ihan paikallaan.

---
06.12.02, 20:14
Pitäiskö noille modeille laatia ihan omat moderointisäännöt kun alkaa se kusi nousta hiljalleen sinne pörröiseen päähän.

Jussi
06.12.02, 20:19
Pitäiskö noille modeille laatia ihan omat moderointisäännöt kun alkaa se kusi nousta hiljalleen sinne pörröiseen päähän.
Voisitko kerrankin kohdistaa tyytymättömyytesi johonkin tiettyyn tapaukseen yleis-negatiivisuuden sijaan?

personal jesus
06.12.02, 20:27
Tuollainen asenne saattaa joskus muodostua enemmän tai vähemmän ongelmaksi yleisemmin ajateltaessa. Kyllä moderaattoreilla on ihan oma, tärkeä roolinsa täällä. Parempi se, kuin että olisi av-alueen sijaan kokonainen h.v.(* -foorumi!

*) Jos joku ei ymmärtänyt tätä termiä, niin voi kysyä yksityisviestillä.

Jace
06.12.02, 20:45
öö, miksi molemmat "hyvää itsenäisyyspäivää" -ketjut suljettiin?

Ei sillä, ettäkö olisi jotain väliä, mutta kun molemmat suljettiin ihmettelen vaan?

---
06.12.02, 20:48
Voisitko kerrankin kohdistaa tyytymättömyytesi johonkin tiettyyn tapaukseen yleis-negatiivisuuden sijaan?

Olenhan minä monesti kohdistanutkin. Sori vaan mutta ei teistä ole mihinkään.

Olen puhunut.

O.J.
06.12.02, 20:48
Myyrmanni joutikin sulkea, meni se vähän yli...

Edit: Ja vielä Rauman lukolle pointsit tapaus levyraadista.

Jussi
06.12.02, 20:51

Olen puhunut.
No voisitko kohdistaa sitä nytkin mielummin kuin tituleerata summittaisesti kusipääksi?

puh
06.12.02, 21:17
Molempien itsenäisyysthreadien lukitus oli outo juttu, suorastaan käsittämätön. Olisiko ollut vahinko?

Myyrmannin pommi on merkittävimpiä tapauksia Suomessa tänä vuonna enkä oikein ymmärrä miksi se lukotettiin. Loput kirjoitukset olivat typeriä mutta ei kai se tee koko threadista lukotuksen arvoista, jos vastavaa käytäntöä noudatetaan aina niin yksittäinen häirikköhän pystyy lukitsemaan minkä tahansa haluamansa threadin.

Conda
06.12.02, 21:27
Eikö kenenkään pieneen mieleen tullut että se Myrri-tonttu-juttu ei ollut kuin pieneltä osin huumoria? Se oli lähinnä ihmettelyä, että miten Myyrmanni kehtaa mainostaa tv:ssä semmoisella salaperäisellä äänellä että "voit nähdä myrri-tontun" vain hetki tuollaisen tapahtuman jälkeen. Kyllä siinä varmasti on moni lapsi itkuun pillahtanut.

Canis lupus
06.12.02, 21:38
Ihmettelen kyllä sitä että asian vierestä palstalla ruvetaan pistämään lukkoon aiheita jos ei ole kunnon syytä.
Mielestäni Mantere kävi esiintymässä,laittaessaan Condan raatijutun kiinni.
Myyrmanni juttu kyllä oli tiensä päässä.

Esa Isopahkala
06.12.02, 22:20
Myyrmannin pommi on merkittävimpiä tapauksia Suomessa tänä vuonna enkä oikein ymmärrä miksi se lukotettiin. Loput kirjoitukset olivat typeriä mutta ei kai se tee koko threadista lukotuksen arvoista, jos vastavaa käytäntöä noudatetaan aina niin yksittäinen häirikköhän pystyy lukitsemaan minkä tahansa haluamansa threadin.

Kyllä noita typerimpiä viestejä ja vastauksia niihin myös poistetaan lukitsemisen sijaan. Luulisin, että tuossa ketjussa lukitsija on ajatellut, että varsinaiset keskustelut asiasta on käyty aikoja sitten, joten lukitsemisesta ei ole haittaa.

Anonymous
06.12.02, 23:16

Mielestäni moderointi linjamme on ollut melko yhtenäinen ja kuka meille ne moderaattorisäännöt nyt loisi?
Kiitos, et ole ensimmäinen, joka on sanonut että on keltaista nestettä päässä.

Bird
07.12.02, 00:33

Noh, olen edelleen sitä mieltä, etteivät ne minun ja Condan kirjotukset nyt ihan oikeasti niin käsittämättömän typeriä voineet olla, mitä täällä nyt moni jeesustelee. Jos kaksi ihmistä pystyy yhteensä kolmella viestillä pilaamaan yhden pitkän ketjun, niin johan tässä sitten jo vallankahvassa ollaan. ;)

Ja siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä, että Myyrmannin pommi oli vuoden merkittävimpiä (tai itse asiassa todennäköisesti media-arvoltaan kiistatta merkittävin) tapahtuma Suomessa. Uuttakin tietoa tapauksesta saattaa tihkua vielä välillä, joten tapaus ei sinäänsä ole täysin vanhentunut. Ketju on myös siitä mielenkiintoinen, että siitä on hauska näin jälkikäteen lukea, että mitä mieltä porukka oli iskusta missäkin vaiheessa - siis mitä ajatuksia ja spekulaatioita tapaus on herättänyt silloin kun ei vielä esimerkiksi tiedetty mitään varmaa räjäyttäjästä jne. Nyt kun ketju lukitettiin, niin se katoaa kuukauden sisällä bittiavaruuteen. :(

Conda
07.12.02, 00:38

Noh, olen edelleen sitä mieltä, etteivät ne minun ja Condan kirjotukset nyt ihan oikeasti niin käsittämättömän typeriä voineet olla, mitä täällä nyt moni jeesustelee. Jos kaksi ihmistä pystyy yhteensä kolmella viestillä pilaamaan yhden pitkän ketjun, niin johan tässä sitten jo vallankahvassa ollaan. ;)

Ja siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä, että Myyrmannin pommi oli vuoden merkittävimpiä (tai itse asiassa todennäköisesti media-arvoltaan kiistatta merkittävin) tapahtuma Suomessa. Uuttakin tietoa tapauksesta saattaa tihkua vielä välillä, joten tapaus ei sinäänsä ole täysin vanhentunut. Ketju on myös siitä mielenkiintoinen, että siitä on hauska näin jälkikäteen lukea, että mitä mieltä porukka oli iskusta missäkin vaiheessa - siis mitä ajatuksia ja spekulaatioita tapaus on herättänyt silloin kun ei vielä esimerkiksi tiedetty mitään varmaa räjäyttäjästä jne. Nyt kun ketju lukitettiin, niin se katoaa kuukauden sisällä bittiavaruuteen. :(

Hyvä Bird! Hyvin kirjoitettu.

Anonymous
07.12.02, 00:40
Jos toinen haluaa sen auki pitää ja toinen sulkea, (minulle aivan sama vaikka topikin perustinkin) niin tehkää kompromissi ja poistakaa asiattomat viestit ja avatkaa uudelleen?

Conda
07.12.02, 00:41
Jos toinen haluaa sen auki pitää ja toinen sulkea, (minulle aivan sama vaikka topikin perustinkin) niin tehkää kompromissi ja poistakaa asiattomat viestit ja avatkaa uudelleen?

Ei siellä ole asiattomia. Selitin jo mitä myrri-tonttu-juttu tarkoitti.

puh
07.12.02, 01:29
Noh, olen edelleen sitä mieltä, etteivät ne minun ja Condan kirjotukset nyt ihan oikeasti niin käsittämättömän typeriä voineet olla..
Lähinnä mun mielestä oli typerää kauhistella Myrri-mainoskampanjaa, ei iso kauppakeskus voi mitenkään jättää joulua väliin tai alkaa surkuttelemaan pommilla. Elämä jatkuu.

Ketju on myös siitä mielenkiintoinen, että siitä on hauska näin jälkikäteen lukea, että mitä mieltä porukka oli iskusta missäkin vaiheessa - siis mitä ajatuksia ja spekulaatioita tapaus on herättänyt silloin kun ei vielä esimerkiksi tiedetty mitään varmaa räjäyttäjästä jne. Nyt kun ketju lukitettiin, niin se katoaa kuukauden sisällä bittiavaruuteen. :(
Jep, tällaiset isojen tapahtumien yhteydessä tulleet keskustelut pitäisi pystyä jotenkin säästämään, sääli että vanhan foorumin wtc-threadikin on kadonnut.

Anonymous
07.12.02, 01:30

Ei siellä ole asiattomia. Selitin jo mitä myrri-tonttu-juttu tarkoitti.

Itse en kommentoi, mutta joidenkin mielestä näytti olevan asiattomia. Ainakin kun tätä topikkia lukee.

arivi
07.12.02, 09:41
Ottamatta kantaa tässä ketjussa mainittuihin lukituksiin on niin , että modeilla vastuu kasvaa huomattavasti uuden sananvapauslain myötä.
Tällä hetkellähän jokainen vastaa omista huudoistaan kaikissa tapauksissa , mutta entäs sitten kun kaikki menee Esan piikkiin. Olen tästä ilmaissut aikaisemminkin mielipiteeni , mutta jankutetaan nyt , kun se kerran tapanani on. Eli jos haluamme tämän foorumin tulevaisuuden turvata , tulee käyttäytyä sen mukaan. Tuskin Esa mitään riskejä pahemmin ottaa , että joutuisi edesvastuuseen jonkun ajattelemattomista kommenteista.
Luettavaa: http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/juttu.asp?id=20020502KO2

O.J.
07.12.02, 10:11
Molemmat mainitut topickit alkavat olla e.v.v.k. Antakaa ylläpidolle ja modeille työrauha, kaikkia ihmisiä ei voi ikinä miellyttää.

Esa Isopahkala
07.12.02, 13:43
Uuden sananvapauslain voimaantullessa Matkapuhelinfoorumi jatkaa niin kuin tähänkin asti. AV-alue voi toisin olla vaarassa sen takia, että en jaksa sen kaikkia viestejä lukea.

nhk_
07.12.02, 23:25

Olen puhunut.

Jos se niin suunnattomasti sinua ärsyttää, niin ei kukaan pakota tätä foorumia käyttämäänkään...

Anonymous
08.12.02, 03:37
Uuden sananvapauslain voimaantullessa Matkapuhelinfoorumi jatkaa niin kuin tähänkin asti. AV-alue voi toisin olla vaarassa sen takia, että en jaksa sen kaikkia viestejä lukea.

Onko toi nyt miten varmaa että suljet AV-osion? Ymmärrän "murheesi", sillä eikös vuoden vaihteen jälkeen sivun ylläpitäjä ole vastuussa kaikesta sivuillaan olevasta materiaalista ja kirjoituksista? Taitaa käydä useimille mm. foorumeille jollakin lailla tämän uudistuksen vuoksi...?

puh
08.12.02, 04:44
Uudesta laista on puhuttu paljon mutta faktatietoa ei tunnu löytyvän. Jossain oli listattuna asioita jotka vaikuttavat nettifoorumeihin, ja sillä perusteella jäi laista aika positiivinen kuva. Mm. ylläpitoa ei velvoiteta lukemaan kaikkea ennen julkaisua ja vastuuta siirrettiin enemmän kirjoittajalle, laki tuntui hyvin huomioivan tällaisten foorumien erityisongelmat kuten täydellisen kontrollin mahdottomuuden. Tähän asti foorumit ovat olleet villi länsi, jolle kuka tahansa voi kirjoittaa melkein mitä tahansa ilman pelkoa seurauksista, ehkä vihdoin asia hiukan muuttuu parempaan suuntaan.

Jussi
08.12.02, 12:11
Uudesta laista on puhuttu paljon mutta faktatietoa ei tunnu löytyvän. Jossain oli listattuna asioita jotka vaikuttavat nettifoorumeihin, ja sillä perusteella jäi laista aika positiivinen kuva. Mm. ylläpitoa ei velvoiteta lukemaan kaikkea ennen julkaisua ja vastuuta siirrettiin enemmän kirjoittajalle, laki tuntui hyvin huomioivan tällaisten foorumien erityisongelmat kuten täydellisen kontrollin mahdottomuuden. Tähän asti foorumit ovat olleet villi länsi, jolle kuka tahansa voi kirjoittaa melkein mitä tahansa ilman pelkoa seurauksista, ehkä vihdoin asia hiukan muuttuu parempaan suuntaan.
Päätoimittajavastuu -nimikkeellä kannattaa etsiskellä, tiedän jutun olleen selitettynä ainakin digitodayssä.

Käytännössä (parhaan muistini mukaan) tämä tarkoitti sitä, että kaikki mitä täällä kirjoitetaan, on ylläpitäjän allekirjoittamaa joten häntä voidaan pitää vastuullisena kaikesta, huolimatta siitä että itse olisikin eri mieltä tai ei edes tietoinen kirjoitetusta.

Kuinka suuri vaara sitten tällaisella foorumin ylläpidossa on? Tuskin kovin kummoinen, sillä varmasti syytteitä nostettaessa otetaan huomioon koko sivuston luonne tms. sekä yritämmehän poistaa räikeimmästä päästä olevia juttuja.

Mitä aiempaan myrri-ymmärtämättömyyteen, niin raja on vedettävä johonkin ja mielestäni se tuli vastaan nyt. Kuten jo Esa totesi, uskoin keskustelun aiheesta olevan jo takanapäin ja totesin ketjun voivan sulkeutua. Sen historiallisuusarvoa en ymmärtänyt ajatella ollenkaan.

arivi
08.12.02, 13:28
Faktaa löytyy: http://www.effi.org/sananvapaus.html
tuosta linkistä pääset jatkamaan suoraan hallituksen esitykseen jne. Eli tämän faktempaa :) ei sitten enään löydy.

nhk_
08.12.02, 14:13
Tuo effi.orgin sivu on kyllä ihan asiallinen ja kattaa aika pitkälle mitä asiasta pitää tietääkin. Tuo uusi lakiehdotus on kyllä niin pirun hyvin sotkettu, että periaatteessa tätäkin nettipuolta voisi pitää jonkinlaisena sananvapauden riistona, koska aika hyvin tuntuu keskustelupalstat katoavan sitä mukaa kun lisää vastuuta jaetaan ylläpidoille.

Mielestäni tämä on menossa siltä osin väärään suuntaan, että vastuu siirtyy hiljalleen. Kyllä sen vastuun pitäisi olla sillä kirjoittajalla kokonaisuudessaan.