PDA

View Full Version : Motorola T720 on kova laite edelleen!

Sivuja : [1] 2

Esa Isopahkala
02.12.02, 21:09
Tähän viestiketjuun jatketaan keskustelua T720:sta. Aikaisempi viestiketju aiheesta (542 viestiä)

Motorola T720 on kova laite! (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=2163)

heino79
02.12.02, 22:04
Jokos T720:seen saa mms-päivityksen ku vie huoltoon? Jos ei viel ni millon?

heino79
02.12.02, 23:34
wauh! Millasia kuvia(minkä kokosii..) teil on puhelimessanne? Meikä on downloadannu (omia kuvia) semmosia 23000tavusia kuvia. Ihan tyylikkäitä. Harmi ettei vielä pysty lähettämään eteenpäin.

blade
03.12.02, 08:15
Jokos T720:seen saa mms-päivityksen ku vie huoltoon? Jos ei viel ni millon?

Minulle sanottiin, kun lähetin mailia Motorolalle
joku aika sitten, että oon varmaan saanut jostain
väärää tietoa.MMS päivitystä ei ole näillänäkymin
tulossa T720:aan ja olisin sekoittanut T720i malliin!
T720i mallissahan on valmiina MMS ja kamera sekä isompi akku.
Soitin seuraavana päivänä Motorolalle ja siellä sanottiin
taas näin, että pitäisi ehtiä vuoden loppuun mennessä!
Ei taida samassa paikassa olla nuo Motskun palvelu "pisteet"!
Tiedä sitten kuka kusettaa ja ketä!?

Jupex
03.12.02, 09:31
Ja taas jätti puhelin herättämättä. Menin vartin myöhässä tunnille, mikä oli erittäin noloa. Eikä opettaja edes uskonut kun sanoin jotta kännykkä ei herättänyt. Mikä tossa bugittaa, kellään tietoa. Ja suositelkaas samalla jotain java pohjaista kelloa tilalle. Tää nykyinen on hieman perseestä.

pirulainen
03.12.02, 11:18
Jep mulla jätti tänään kanssa herättämättä.. olin tosin hereillä jo muutenkin.. mutta ei puhelin ole päästänyt ääntäkään vaikka kymmeneltä piti herättää.. ärsyttävää. Toinen kumma homma oli että eilen ei ainakaan kaikki puhelut tullut läpi.. oli menny vastaajaan suoraan kertoi isäni. Toivottavasti oli vaan joku hetkellinen.. koitin meinaan toisella puhelimella heti perään kun sain tietää asiasta ja meni vastaajaan vaikka oli kenttäpalkit täysillä.

edit:

.. niin siis räpläsin jotain soitonsiirtoasetuksia siihen perään mutta ei niissäkään mitään näyttänyt olevan.. lähti toimimaan ittestään siinä sitten hetken päästä.

edit2:

Voi prkl.. nyt ei toimi herätyskello sitten laisinkaan.. edes boottauksen jälkeen.. mitä tässä nyt sitten tekis.

heino79
03.12.02, 11:58
no voi juutas jos ei tuu mms-päivitystä tähän! :(

herätyskellon toimimattomuudesta: jos puhelin on "äänetön" ni ei toimi. Sitte siinä pitää manuaalisesti joka kerta erikseen valita se päivä millon herättää. Eli se ei tule silleen(niinkuin esim nokia 6310) että selaa sen tietyn päivän päälle, valitsee menu ja herätyskello. Itelläni meni jonkun aikaa että tajusin sen. Sen jälkeen on herätys toiminu. Onko "äänet"-asetuksissa, "hälytykset"-kohdalla asetettuna jokin soittoääni?

Goofy-
03.12.02, 12:30
jos laitan jonkun jar tai jad tiedoston (pelin) omalle palvelimelle en voi imeä niitä sieltä niin että tuo puhelin lataisi ne automaattisesti ja asentaisi kun vain yhdistää osoitteeseen. miten tollanen automaattinen asennus tehdään? pitäisikö minulla olla oma wap sivu? onko jossain suomenkielisiä ohjeita wap sivun tekemiseen?

Jupex
03.12.02, 12:48
Pirulainen... sama homma mulla. Eilen parempi puolisko narisi kun en vastaa puheluihin. Ihme homma... puhelin oli kokoajan vieressä kun odotin puhelua. Mitää ei näkynyt. Oisko toi gprs sellanen, et jos se on päällä niin ei soi. Jotenki jääny "hieman" epävakaa kuva koko laitteesta. Ei mitään isoa, mutta muutama pikkujuttu mitkä saa sapen kiehumaan. Kuten eilen ... piti bootata 15 minuutin välein että netti toimi. Ja sitten ku jätin yöks lataamaan niin kertaakaan ei katkennu. Ois toi saanu toimia illallakin. Liekö puhelimessa vai DNA:ssa vika?

Ja heinolle: Äskön kun kokeilin herätystä niin komeesti kilisi. Ois saanu soida aamullakin. Mut toi on taas tota motorolan kiinalaista logiikkaa ettei herätystä saa äänettömään profiiliin.

bull
03.12.02, 16:03

Silloin marraskuun alussa kun oli se Forumilaisten tapaaminen, ni siellä paikalla ollut Motorolan edustaja (ei mikään rivityöläinen, nimeä en muista) kertoi että TULEE MMS-päivitys jossa annetaan myös se kamera mukaan... Uskon häntä, en muita!

Bibrok
03.12.02, 16:32
Uskon häntä, en muita!
Aina sitä toivoa saa=)

blade
03.12.02, 16:50

Silloin marraskuun alussa kun oli se Forumilaisten tapaaminen, ni siellä paikalla ollut Motorolan edustaja (ei mikään rivityöläinen, nimeä en muista) kertoi että TULEE MMS-päivitys jossa annetaan myös se kamera mukaan... Uskon häntä, en muita!

Joo, oon kuullu iteki monelta eri taholta(Albert Noth) muunmuassa
että päivitys olisi tulossa.Ihmetyttää vaan se, että
eripuolilta "Motorolaa" tulee eri informaatiota!
Katsotaan vuoden loppuun, niin eiköhän sen sitten näe
tuliko sitä päivitystä vai ei!

sovelias
03.12.02, 16:55
Ihmetyttää vaan se, että
eripuolilta "Motorolaa" tulee eri informaatiota!Tietääkseni mistään päin Motorolaa ei ole virallisesti ilmoitettu että päivitys tulee. Motorolan edustajat ovat epävirallisesti sanoneet että pitäisi tulla. Niin ei ole mikään ihme että jokin support kertoo ettei tule, koska sellaisesta ei ole ilmoitettu.

jim77
03.12.02, 17:44
*** Banneri: Tässä viestissä ei ole mitään faktatietoa Motorolalta ***

Ei ne ihmiset, joilla on kravatti kaulassa yleensä oikeesti tiedä onko heidän lupaamansa tekniset läpimurrot edes mahdollisia.

*** Banneri: Tässä viestissä ei ole mitään faktatietoa Motorolalta ***

wappi-pöllö
03.12.02, 17:52
Menin eilen ostamaan tuollasen moton ja sitten vaan ekana kokeilemaan wappia. No gprs:ää mulla ei ole, niin sen käyttö ei tietenkään onnistunu, mut sitten puhelin kysyi että yritetäänkö data-siirtoa, johon laitoin kyllä. Ja kas vain, kohta seikkailen lataamassa pelejä. Voisko joku kertoo tyhmemmälle millä yhteydellä mä oikein liikuin ja mitä se maksaa..?

Mulla on soneran perus privaatti-liittymä ilman mitään lisäominaisuuksia, enkä ole mitään data-juttujakaan tilannu. Ei kai ne nyt perusliittymäänkään kuulu? Missään vaiheessa en ole myöskään koskenut mihinkään wap tai internet-asetuksiin, joista täällä on paljon puhuttu- pitäisikö?

sovelias
03.12.02, 17:55
Perus 9600 data kuuluu nykyisin läheskaikkiin liittymiin.
Käyttö on (aloitusmaksu) ja aikaveloitteista.

bull
03.12.02, 17:58
Menin eilen ostamaan tuollasen moton ja sitten vaan ekana kokeilemaan wappia. No gprs:ää mulla ei ole, niin sen käyttö ei tietenkään onnistunu, mut sitten puhelin kysyi että yritetäänkö data-siirtoa, johon laitoin kyllä. Ja kas vain, kohta seikkailen lataamassa pelejä. Voisko joku kertoo tyhmemmälle millä yhteydellä mä oikein liikuin ja mitä se maksaa..?

Mulla on soneran perus privaatti-liittymä ilman mitään lisäominaisuuksia, enkä ole mitään data-juttujakaan tilannu. Ei kai ne nyt perusliittymäänkään kuulu? Missään vaiheessa en ole myöskään koskenut mihinkään wap tai internet-asetuksiin, joista täällä on paljon puhuttu- pitäisikö?

Nykyään taitaa kaikkiin liittymiin (ainakin RL & Sonera) kuulua perus-data, eli känny toimii ikäänkuin modeemina. Hinnat saat omalta firmaltas...

Ainakin mulla oli Samsungissa (T100) valmiina eri maihin sopivia yhteyksiä, joista sit valitsin Radiolinjan (oletuksena oli Vodafone...). Eli ainakin mulla jos en ois tehnyt muuta ku alkanut soittelemaan data-puheluita ni ois tullut KALLIIKSI, ku se ois ollut ulkomaanpuhelu... Eli SUOSITTELEN et kaivat sen ohjekirjan ja katsot miten se yhteys asetetaan kohdalleen, muuten voit yllättyä ku seuraava puhelinlasku tulee...

Esa Isopahkala
03.12.02, 18:10
Eiköhän tuo MMS/kamerapäivitystieto ole ihan varmalla pohjalla. Foorumin tapaamisessa siitä kertoi Mikael Carlson (kirjoitinko nimen oikein), joka lienee nykyisin Motorolan ykkösmies Suomessa. Albert Noth on käsittääkseni myös luotettava lähde, vaikka en hänen asemaansa tiedäkään Motorolan organisaatiossa.

Jupex
03.12.02, 18:24
Joku vois ny tonkii esille tietoo sen kameran laadusta. Pari esimerkkikuvaakin olis kiva. Mää en ainakaan pikahaulla löytäny kun kuvan siitä kamerasta, en sillä otettuja kuvia.

wappi-pöllö
03.12.02, 18:26
Nykyään taitaa kaikkiin liittymiin (ainakin RL & Sonera) kuulua perus-data, eli känny toimii ikäänkuin modeemina. Hinnat saat omalta firmaltas...

Ainakin mulla oli Samsungissa (T100) valmiina eri maihin sopivia yhteyksiä, joista sit valitsin Radiolinjan (oletuksena oli Vodafone...). Eli ainakin mulla jos en ois tehnyt muuta ku alkanut soittelemaan data-puheluita ni ois tullut KALLIIKSI, ku se ois ollut ulkomaanpuhelu... Eli SUOSITTELEN et kaivat sen ohjekirjan ja katsot miten se yhteys asetetaan kohdalleen, muuten voit yllättyä ku seuraava puhelinlasku tulee...[/quote]

Säikähdinpä vähäsen tuota, mut onneks mulla on pysyny puhelut (ja hinnoittelu) tän maan sisällä! Kiitos vaan avusta, tais löytyy ne oikeet hinnatkin, vaikka soneran sivuilla vähän ongelmia näytti olevankin. Asetuksia sieltä ei tähän kännykkään saanu, kävisköhän samat kuin muissa motorola-malleissa..?

bull
03.12.02, 19:01
Säikähdinpä vähäsen tuota, mut onneks mulla on pysyny puhelut (ja hinnoittelu) tän maan sisällä! Kiitos vaan avusta, tais löytyy ne oikeet hinnatkin, vaikka soneran sivuilla vähän ongelmia näytti olevankin. Asetuksia sieltä ei tähän kännykkään saanu, kävisköhän samat kuin muissa motorola-malleissa..?

Hyvä ettei ollut minkään muun maan asetukset. Samat käy kyllä, ja sit eikun surffaamaan... :o)

nhk_
03.12.02, 20:33
Eikös jossain päin ollut mainintaa, että tuo i-malli tulee pitämään sisällään tuon MMS-tuen ja kamera mukaan, ja tähän "karvalakkiin" se on päivitettävissä oleva optio... Ja jos en ihan väärin muista, niin oliko koko i-mallia edes tulossa tänne peräpohjolaan, vaan enemmänkin tuonne itäiselle suunnalle.

Korjatkaa jotka paremmin tiedätte/muistatte, tämä oli minun muistikuvan mukaan...

blade
04.12.02, 08:27
Joku vois ny tonkii esille tietoo sen kameran laadusta. Pari esimerkkikuvaakin olis kiva. Mää en ainakaan pikahaulla löytäny kun kuvan siitä kamerasta, en sillä otettuja kuvia.

"Motorola Digital Camera"
* Fully automatic, plug and play design at under 25g
* 20 QQVGA image storage (in phone)
* Low light image capture option
* CMOS sensor, VGA, QVGA, QQVGA color

Siinä on jotain tietoa kamerasta!
Saatte ihan itse suomentaa....
Hyvä, vaikko huono?
Kertokaapa joku, joka tietää kameran
teknisistä tiedoista, onko tuosta mihinkään?

heino79
04.12.02, 14:53
joo en oo miekää löytäny sil otettuj kuvia.. mut tarkkuus on kuiteski 640x480. Sitte i mallissa on kuulemma tehokkaampi akku. Yhellä sivulla (http://mobile.burn.com/review.jsp?Id=132 9) sanotaan että tuplasti enemmän puhe-aikaa ja 70% enemmän valmiusaikaa.. wau! :)

Laitoin eräälle henkilölle kyselyä (joka on siis testannut i-mallia) noista kuvista, että näkeekö netistä mistään niitä... joten pitää ootella..

heino79
04.12.02, 15:39
Laitoin eräälle henkilölle kyselyä (joka on siis testannut i-mallia) noista kuvista, että näkeekö netistä mistään niitä... joten pitää ootella..

vastaus tuli...hän ei ole nähny..

pirulainen
04.12.02, 18:57
Onko kenelläkään käynyt samoin kuin minulla, että herätyskello ja kalenteri eivät hälytä enää ollenkaan? On kyllä kumma juttu.. mistä tämmöinen voisi johtua? Softabugi joka muodostui ajanmyötä? woot? On meinaan aika ärsyttävää.. kalenteri on nyt ihan turha ja kuitenkin sitä tarvitsen melkein päivittäin..

Tilanne meni siis niin että aluksi molemmat toimivat ilman ongelmia.. sitten jäi kerran kaks herätyskello herättämättä.. sen jälkeen ei kalenteri ole muistuttanut eikä herätyskello herättänyt..

Tony
04.12.02, 19:38

Kannattaa pistää se Soneran perus GPRS juttu. Liittyminen ei maksa mitään ja ei ole kuukausimaksuja. Vain siirretystä datasta, joka on 1Kt=1cnt. Suosittelen jos käytät harvoin GPRS:ää. Kuten minä =)

Bibrok
04.12.02, 20:46
Kannattaa pistää se Soneran perus GPRS juttu. Liittyminen ei maksa mitään ja ei ole kuukausimaksuja. Vain siirretystä datasta, joka on 1Kt=1cnt. Suosittelen jos käytät harvoin GPRS:ää. Kuten minä =)
Mikäs toi on tarkemmin ja mistä löytyvät soneran gprs hinnastot? Soneran sivut niin ala-arvoiset, ettei sieltä mitään löydä...

Dundee
04.12.02, 20:49
Mikäs toi on tarkemmin ja mistä löytyvät soneran gprs hinnastot? Soneran sivut niin ala-arvoiset, ettei sieltä mitään löydä...
Täältä (www.sonera.net/gprs/)

Bibrok
04.12.02, 20:52
Kiitos =)

blade
05.12.02, 08:37
Onko kenelläkään käynyt samoin kuin minulla, että herätyskello ja kalenteri eivät hälytä enää ollenkaan? On kyllä kumma juttu.. mistä tämmöinen voisi johtua? Softabugi joka muodostui ajanmyötä? woot? On meinaan aika ärsyttävää.. kalenteri on nyt ihan turha ja kuitenkin sitä tarvitsen melkein päivittäin..

Tilanne meni siis niin että aluksi molemmat toimivat ilman ongelmia.. sitten jäi kerran kaks herätyskello herättämättä.. sen jälkeen ei kalenteri ole muistuttanut eikä herätyskello herättänyt..

Kaverilla on ollut alusta asti, ettei kumpikaan hälytä.
Paitsi sitten, kun käyttää virrat pois ja
käynnistää uudestaan, niin sitten hälyttää!
(siis hälyttää sen mikä on ollut hälytyksenä ennen kuin sammutti luurin)
Sen jälkeen taas ei mitään.
Se on varmaan joku softabugi, mikäpä muukaan?!
No, päivityksellä se lähtee!!!
Itselläni ei ole ollut tätä ongelmaa.....vielä!
Puhelinkin on ensimmäisestä satsista, mitä myyntiin tuli.
Taidan olla "onnekas"!

Tötterö
05.12.02, 08:40
Onko T720 GPRS? Entä onko vakiona mukana radiokuulokkeet(stereona)?
Kauan akku kestää? Tukee MMS:ää?

pirulainen
05.12.02, 09:25

Kaverilla on ollut alusta asti, ettei kumpikaan hälytä.
Paitsi sitten, kun käyttää virrat pois ja
käynnistää uudestaan, niin sitten hälyttää!
(siis hälyttää sen mikä on ollut hälytyksenä ennen kuin sammutti luurin)
Sen jälkeen taas ei mitään.
Se on varmaan joku softabugi, mikäpä muukaan?!
No, päivityksellä se lähtee!!!
Itselläni ei ole ollut tätä ongelmaa.....vielä!
Puhelinkin on ensimmäisestä satsista, mitä myyntiin tuli.
Taidan olla "onnekas"!

Just.. no toivotaan että lähtee softaamalla!

Onko T720 GPRS? Entä onko vakiona mukana radiokuulokkeet(stereona)? Kauan akku kestää? Tukee MMS:ää?

On GPRS 4+1

Ei ole kuulokkeita vakiona. Tosin stockmannilla oli/on tarjous jossa tuli laadukkaat HF-kuulokkeet mukaan.

Itselläni akku kestää about 3-4 päivää peruskäytössä.

Ei tue MMS:ää.. luet hieman tätä threadia tai sitä vanhempaa niin huomaat että sitä on ihmetelty tuleeko kamera + MMS päivityksen muodossa tähän malliin vai onko se ainoastaan uudemmassa T720i mallissa.

blade
05.12.02, 09:33
Onko T720 GPRS? Entä onko vakiona mukana radiokuulokkeet(stereona)?
Kauan akku kestää? Tukee MMS:ää?

T720 on GPRS (4+1) puhelin.
Vakiona EI tule radio-hf kuulokkeita, eikä
myöskään normaali hf:ää.
Akku kestää normaali käytöllä noin 4-5½ päivää.
Itsellä normaali käyttö:n.30 min. puheluita + jonkun verran rävellystä.
Aika hyvin, jos vertaa pieni akun koko 550 mAh.
Saatavana on myös 750 mAh ja 1100 mAh akkuja.
Tosin GPRS:n käyttö kuluttaa akkua aika vauhdilla.
Kuten myös pelailu.
MMS tukea ei ole vielä.
Vuoden loppuun mennessä pitäisi tulla
MMS päivitys.
Päivitys maksaa n. 70-80 euroa ja sisältää kameran.
On myös tulossa T720i malli jossa on valmiina
MMS, kamera ja isompi akku!

sovelias
05.12.02, 09:49
Akku kestää normaali käytöllä noin 4-5½ päivää.
Itsellä normaali käyttö:n.30 min. puheluita + jonkun verran rävellystä.Aika kauan sulla kestää tuo akku, Meinaan kun puhut akullisella 2-3h ja silti kestää 4-5.5 päivää, sain päivässä tuollaisilla puheluilla uupuun, tosin muutakin käyttöä oli. (ei modeemina)
Päivitys maksaa n. 70-80 euroa ja sisältää kameran.Ja oletettavasti poistaa email clientin.

blade
05.12.02, 10:13
Aika kauan sulla kestää tuo akku, Meinaan kun puhut akullisella 2-3h ja silti kestää 4-5.5 päivää, sain päivässä tuollaisilla puheluilla uupuun, tosin muutakin käyttöä oli. (ei modeemina)

Siis puhun n. 30 minuuttia tuona aikana puhelimella.
Plus tietenkin saapuvat puhelut.
En tarkoittanu, että päivittäin n. 30 mintsaa.
Sehän on kyllä tosi, että email client häipyy, vaan ei haittaa
ainakaan meikäläistä.
Ja saahan sen E-mail ohjelman javana, jos tarvitsee.
Itse en tartte.

Dundelion
05.12.02, 12:49
Mistä tuohon saa noita pelejä, esim. Moto GP:n ja Tetriksen täydelliset versiot? Ovatko maksullisia?

Onko muita hyviä pelejä luuriin, suosituksia??

blade
05.12.02, 13:29
Mistä tuohon saa noita pelejä, esim. Moto GP:n ja Tetriksen täydelliset versiot? Ovatko maksullisia?

Onko muita hyviä pelejä luuriin, suosituksia??

Käy tsekkaan semmonen netti sivu kuin "www.mymobilesoft.com".
Sieltä löytyy mm. Tetris ja MotoGP!
Ei maksa mitään.

heino79
05.12.02, 13:40
Ja oletettavasti poistaa email clientin.

Toivottavasti! Se on toisiks turhin juttu 500-nimen puhelinmuistion jälkeen..:). Ja sitte tietysti ne esi-asennetut kuvat mitä ei saa poistetuks...

jambo
05.12.02, 16:51
Pyysin tuttua (suomen motorolasta) ottamaan kuvan sillä T720i kameralla. Linkistä http://seutulamd.50megs.com/ voi käydä sitä katsastamassa (siinä on kahvikuppi ja jotain muuta sälää).
Kuva on otettu kuulemma oletusasetuksilla, kameran ottaman kuvan kokoa, valaistusolosuhteita jne voi säätää tarvittaessa.

Jupex
05.12.02, 16:59
Motorola kauppias katto mun luuria ja meni ettiin tarvikehinnastoo, tulee takas ja sanoo:"Sori mut meil ei oo samsungin edustusta" Että se siitä ammattitaidosta.

nhk_
05.12.02, 17:28
Pyysin tuttua (suomen motorolasta) ottamaan kuvan sillä T720i kameralla. Linkistä http://seutulamd.50megs.com/ voi käydä sitä katsastamassa (siinä on kahvikuppi ja jotain muuta sälää).
Kuva on otettu kuulemma oletusasetuksilla, kameran ottaman kuvan kokoa, valaistusolosuhteita jne voi säätää tarvittaessa.

No, eihän tuo mikään maailman paras laatu ole, mutta kun ottaa huomioon, että kyseessä on kännykamera, niin menettelee jopa oikein hyvin. Kyllä tuolla jo juopporeissun voi kaverille todistaa. ;o)

sovelias
05.12.02, 17:30
Ja oletettavasti poistaa email clientin.Toivottavasti! Se on toisiks turhin juttu 500-nimen puhelinmuistion jälkeen..:). Ja sitte tietysti ne esi-asennetut kuvat mitä ei saa poistetuks...Email ohjeman voi kiertää javalla, tuskin se kuitenkaan puhelinmuistiioon vaikutta, senhän muistin tarva on kuitenkin aika pieni, ja monille tarpeellinen, joillekkin jopa riittämätön.

heino79
05.12.02, 23:43
Nii ja tuo kuva ol vasta 320x240... Wow! pakko saaha se kamera! :)

Goofy-
06.12.02, 01:15
joo nyt tuo teki minullekkin sen kun kaver yritti soittaa niin oli tullu vaan että ei saa yhteyttä... vaikka puhelin oli päällä ja täydet kentät jne. ihme juttu

arivi
06.12.02, 09:31
joo nyt tuo teki minullekkin sen kun kaver yritti soittaa niin oli tullu vaan että ei saa yhteyttä... vaikka puhelin oli päällä ja täydet kentät jne. ihme juttu
No kyllähän tuollaista sattuu toisinaan , ei kai sitä heti voi luuria huoltoon kuskata kun kaveri ei saa yhteyttä ;) , siis tarkoitan , että ketjussa on liian paljon "muuttujia" joista ongelma voi aiheutua.
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia herätysten , kalenterihälytysten tai softalatauksien kanssa nyt kun DNA sai värkkinsä kuntoon.
Ainoastaan tuon olen huomannut kun joskus pitkän GPRS-käytön aikana tavallaan yhteys katkeaa vaikka palkit maksimissa. Tulee muistaakseni ilmoitus "GPRS ei saatavilla". Tämä tulee aika harvoin , enkä tiedä johtuuko luurista vai DNA:sta mutta uudella yhteyden luomisella taas pelaa.
Sääli luopua tästä , mutta P800 painaa päälle , joten jos kiinnostaa tarjota jotain T720 + HFM8000 , niin yhteyttä yv:llä. Jos ei kauppoja tule niin laitan tuonne torille kunhan uusi on näpeissä.

Edit: GPRS-yhteydellä tarkoitan tässä GPRS-WAP yhteyttä.

jayjay
06.12.02, 18:32
Nyt on luuri kädessä ja yksi asia askarruttaa:

En yksinkertaisesti löydä paikkaa mihin pitäisi syöttää GPRS-yhteysasetukset. Olen kyllä laittanut sähköpostitilin asetukset, mutta sehän tapahtuu "viesti" -valikon alla, eikä mitenkään vaikuta webin selailuun.

Eli valaiskaa nyt joku. Radiolinja on kytkenyt palvelun päälle ja olen vielä soittanut takaisin tarkistamaan että se oikeasti on kytketty.

Kun yritän aktivoida webbiselaimen tulee vain viesti: "GPRS verkko ei ole valmis".

Tunnen itseni 70-vuotiaaksi mummoksi VHS-videoiden parissa ;) Mutta minun puolustukseksi pitää sanoa, että käsikirjakaan ei käsittele sanallakaan tätä asiaa. Ainoa viittaus GPRS:ään on se, että ruudun yläosaan voi ilmestyä GPRS-ikoni jos käyttää tätä ominaisuutta.

[edit]

Nevermind - nyt sain skulaamaan. Piti vain sulkea puhelin, niin ilmestyi heti näkyviin tuo GPRS -kuvake ja systeemi alkoi toimimaan. Asetuksetkin löytyivät.

-JJ

blade
07.12.02, 22:03

Onko sulla DNA:n liittymä?

Jupex
07.12.02, 23:10
Miten tällä puhelimella mennään nettiin linuxin kautta? Joku vois valaista tietämätöntä.

Jupex
09.12.02, 10:11
Mä muuten keksin mikä se kalenteribugi on.

Eli jos gprs yhteys on / on ollut aktiivisena, niin ei hälyytä. Mutta kun boottaa puhelimen _EIKÄ_ ennen hälyytystä mene wappiin / käytä modeemina niin toimii normaalisti. Pari kertaa piti myöhästyä koulusta ennenkuin tämän tajusin :( Aika outoa... valitussoitto motorolalle, vielä heti tänään :P

pirulainen
09.12.02, 13:28

Eli jos gprs yhteys on / on ollut aktiivisena, niin ei hälyytä. Mutta kun boottaa puhelimen _EIKÄ_ ennen hälyytystä mene wappiin / käytä modeemina niin toimii normaalisti. Pari kertaa piti myöhästyä koulusta ennenkuin tämän tajusin :( Aika outoa... valitussoitto motorolalle, vielä heti tänään :P

Ei mulla ainakaan tosta kiinni.. en oo käyttäny wappia kun muutamat kerrat puhelimen saatuani.. oon bootannu sen jälkeen monesti enkä ole wappia käyttänyt.. toisaalta vois olla tommonen vika sillä kun boottaan puhelimen niin puhelin hälyttää kaikki merkinnät samantien.. ja aluksihan gprs-linkki on hetken pois päältä.. saisko sen jotenkin pois päältä ettei gprs oo koko ajan päällä? Vois sitten testata senkin mahdollisuuden pois..

Bibrok
09.12.02, 18:53
Jeejee! Tuli paketti päivällä idesanista ja nyt on kyseinen puhelin hallussa(vihdoin). Näyttää ja tuntuu aivan mahtavalta verrattuna mun entiseen N3210:n.

apina
09.12.02, 19:09
Sanokaas nyt pojat, että ostanko mä ton vai T300:n? :D
Piru vie, että voi olla puhelimen hankinta vaikeeta. :P

Filvas
09.12.02, 19:16

T720 tietty. Ainakin paaljon hienomman näkönen jos ei muuta. :) Ja taitaa olla parempi näyttökin.

Bibrok
09.12.02, 19:24
No T720 of course.. Paremman näkönen, parempi näyttö, java yms, yms..

apina
09.12.02, 19:27
Joo. Pitää mennä joku päivä jonneki kattelee, jos se vaikka olis luonnossa paremman näkönen ku kuvissa... Ei toi T300:kaan mikään helmi kyllä ole :P

Bibrok
09.12.02, 19:37
Joo. Pitää mennä joku päivä jonneki kattelee, jos se vaikka olis luonnossa paremman näkönen ku kuvissa... Ei toi T300:kaan mikään helmi kyllä ole :P
Tämähän on tietysti aivan mielipide, mutta kyllä mun mielestä toi T720 on aika helmi ainakin luonnossa.

Nro[47]
09.12.02, 20:23
Paljos tohon puhelimeen mahtuu tekstiviestejä vai onko dynaaminen muisti tj? Mitä käytännön eroa EMS:llä ja MMS:llä?
edit: tekstiviestien määrä selvisi.

heino79
09.12.02, 22:50
Ainoastaan tuon olen huomannut kun joskus pitkän GPRS-käytön aikana tavallaan yhteys katkeaa vaikka palkit maksimissa. Tulee muistaakseni ilmoitus "GPRS ei saatavilla". Tämä tulee aika harvoin , enkä tiedä johtuuko luurista vai DNA:sta mutta uudella yhteyden luomisella taas pelaa.

eli tuo tulee siis wap käytössä? Mulla tulee aika samanlainen vika, ruudussa on koko ajan "yhdistää", sitä kestää about minuutti ja sit tulee verkko ei käytössä. Mulla pitää sammuttaa ja käynnistää puhelin uudestaan että rupeis toimimaan taas.

Samanlainen vika oli muinoin TP260:ssa. Sillon oli Sonera. Luulen että se on joku Motorolan tyyppivika...

Kattokaa miten halvalla tuolta sais 1100mAh:n akun!! :O http://www.cellularaccessory.com/t720battery.html

Naiko
10.12.02, 07:30
Mitenkäs ton sais sen usb kaapelin kaa lataamaan sen kauttaa ku käyttää gprs yhteyttä? vai saako? Siitähän loppuu akku kesken käytön jos ei sitä voi ladata...

Jupex
10.12.02, 13:44
Kaikki sanoo et "Emmä mitää mailisoftalla tee, aivan sama vaikka poistuu kamerasoftan tieltä." Milläs ne kuvat laitetaa eteenpäin. Emmää ainakaan aio operaattorin kukkaroo lihottaa, se on varma.

oh1jty
10.12.02, 14:31
Ei tuo T720i sen pahemmin niitä sähköpostin kautta lähettele, joten turha omainaisuus.
Omalla kameralla otettuja kuvia ei edes voi käyttää taustakuvina.

bull
10.12.02, 14:37
Ei tuo T720i sen pahemmin niitä sähköpostin kautta lähettele, joten turha omainaisuus.
Omalla kameralla otettuja kuvia ei edes voi käyttää taustakuvina.

Mistäs tiedät? Oishan voinut ihan hyvin olla molemmat ja ominaisuus et lähetä kuva meilin liitteenä, kuten esim. SE:n T300:ssa...

oh1jty
10.12.02, 14:55
Näin olisin minäkin toivonut, mutta manuaali sanoo asian hieman toisin.

Tässä linkit:

http://haisee.com/~oh1jty/T720.pdf
http://haisee.com/~oh1jty/T720i.pdf

jiitee
10.12.02, 15:21

Mulla ainakin eilen puhelin hälyytti kalenterimerkinnästä, vaikka olin samaan aikaan netissä puhelimella. Muutenkaan ei ole ollut kalenterihälyytysten kanssa mitään ongelmia.

bull
10.12.02, 15:25

Tässä linkit:

Toihan on jostain sanonko mistä! :o( Tiputtaa käytettävyyden alas kun ei voi meilinä laittaa... :o(

Lainaus manuaalista: Note: These photos are a different format than the pictures
your phone uses for wallpaper and screen saver images.
You cannot use camera photos as wallpaper or screen
saver images, or insert camera photos in text messages.

jiitee
10.12.02, 15:25
Mitenkäs ton sais sen usb kaapelin kaa lataamaan sen kauttaa ku käyttää gprs yhteyttä? vai saako? Siitähän loppuu akku kesken käytön jos ei sitä voi ladata...

Puhelimen USB-kaapelissa on paikka laturin pistokkeelle eli voi ladata samalla kun on netissä. Ilman tuota ei paljoo netissä surffailiskaan. Akkupalkit häviää lähes silmissä.

Jupex
10.12.02, 17:11
Juu eli eipä tartte ostaa kamerapäivitystä. Samalla vois vaikka harkita sonyerkkiin vaihtoa. Taas on hyvä idea toteutettu päin sanokomämitä. :(

nhk_
10.12.02, 17:32
Juu eli eipä tartte ostaa kamerapäivitystä. Samalla vois vaikka harkita sonyerkkiin vaihtoa. Taas on hyvä idea toteutettu päin sanokomämitä. :(

Olen edelleen ja tiukasti sitä mieltä, että puhelin ja kamera erikseen.. Jos siihen kuvaa taustakuvaksi tarvitsee, niin se muokkautuu samalla kun muutenkin kuvia editoi...

Jupex
10.12.02, 17:34
Niin kamera on kamera ja puhelin on puhelin. Mutta imo jos luurista ei saa kuvaa muuten pois kun maksamalla(käsitinkö oikein, että vaan MMS viestillä???), niin se on ryöstöä. Minä en moiseen pelleilyyn ala.

nhk_
10.12.02, 17:37
Niin kamera on kamera ja puhelin on puhelin. Mutta imo jos luurista ei saa kuvaa muuten pois kun maksamalla(käsitinkö oikein, että vaan MMS viestillä???), niin se on ryöstöä. Minä en moiseen pelleilyyn ala.

Sitten taitaa olla ainoa vaihtoehto, niin kuin sanoit aiemmin, olla hankkimatta sitä päivitystä. Tosin ei sen puoleen, hiukka samoilla linjoilla olen...

nhk_
10.12.02, 18:50
Käsittääkseni tästä ei ole vielä ollut puhetta, tai ainakaan hakemalla ei ilmestynyt, eli tuo HF kiinostaa nyt kun kerran pitäisi laittaa kuskeille nappi otsaan...

Millainen tuo 720:n käyttö on esim Moton kannettava HF HSK-7005:n kanssa? Tuo nappi on sama mitä Esakin kauppaa. Eli pitääkö kikkaileman kuinka, että saa vastattua/soitettua napin kanssa? Kun tuossa mallissa ei ole tuota nappia siinä mikin kyljessä, eli käyttö tapahtuu jotenkin puhelimen nappuloista...?

Millainen on tilanne tuon wapin osalta, onko se nyt versiolla 1.2.1 vai 1.1? Kun motorolakin antaa kahta erilaista informaatiota?

Retku prkl joi veronpalautukset, joten puhelin hankitaan pukin tuomalla setelillä... Tai sitten on pakko laittaa palkkarahaa... *moraalinen krapula*

Edit:lisätty utelu wapin osalta.

AndK0
10.12.02, 22:26
Onkohan tuo totta että kameralla otettuja kuvia ei voi saada luurista pois muuta kuin MMS:llä..? Eikö edes kaapelilla saa niitä siirrettyä koneelle? Tosin ei varmaan tuu hankittua tuota kameraa vaikka vois kaapellillaki siirtää, koska hintaa kertyis sitte lisää noin 150€..
Asiasta viidenteen:
Minulla on tuo nappi-HF hsk7000. Ja puheluihin vastataan ihan vain avaamalla läppä(Tai painamalla vihreää luuri, ihan miten sen on asetuksista määrittänyt). Kun HF on käytössä voi puhelimen läpän sulkea puhelun aikana puhelun katkeamatta.. En ole kauhesti testaillut, mutta luulisin että luuri toimii muuten samalla lailla HF:n kanssa kuin ilmankin.

heino79
10.12.02, 22:34

Tässä linkit:

Toihan on jostain sanonko mistä! :o( Tiputtaa käytettävyyden alas kun ei voi meilinä laittaa... :o(

Lainaus manuaalista: Note: These photos are a different format than the pictures
your phone uses for wallpaper and screen saver images.
You cannot use camera photos as wallpaper or screen
saver images, or insert camera photos in text messages.

Voihan painokelvoton teksti vieköön!!!!!!!! Siis kenenkä aivoilla tommonen on suunniteltu että omalla kameralla otettuja kuvia ei saa taustakuviks???!! tai että sähköpostilla ei pysty lähettää kameral otettuja kuvia??!!

*kysynpähän vaa!!*

Jos nyt ois kyseessä Nokialainen, se lähtis vaihtoon alta aika yksikössä! :)

jayjay
11.12.02, 01:53
Olen tässä pohdiskellut jonkin verran mitä tekisin kamerapuhelimella.

Ydinkysymys on kenties "mistä minä ottaisin kuvia huonolaatuisella kameralla joka on aina mukana, mutta johon mahtuu vain pieni määrä kuvia"?

Minun kohdallani vastaus on "en juuri mistään".

Yksi asia on täysin selvä: jos kamera ei ole kiinteä osa puhelinta, niin en tule *ikinä* kantamaan sitä mukanani.

Jos sattuisi olemaan Panasonic GD87:n tapainen puhelin, niin tilanne olisi hiukan parempi. Nyt ainoa ongelma olisi kuvien huono laatu ja se, että niitä kuitenkin mahtuu kameraan vain suhteellisen pieni määrä. Nokian kamerapuhelin (7650) on sitäpaitsi mielestäni aivan liian iso järkeväksi vaihtoehdoksi.

Ajatus tuntuisi olevan, että kameralla otetaan kuvia joko sellaisista henkilöistä, joiden puhelinnumero on kännykässä niin että heidän valokuvansa voi vilkkua ruudulla aina kun ko henkilö soittaa. Kuvittelen vain mitä tyttö ajattelisi, jos saatuani hänen puhelinnumeronsa sanoisin: "ootas hetki, otan kuvan, niin että muistan sinut sitten kun soitat". Veikkaan että nainen juuri ennen pakenemistaan sanoisi "älä vaivaudu, ei se ole mun oikea numeroni".

Sitten ilmeisesti kameroita on tarkoitus käyttää silloin kun sattuu olemaan jossain ainutlaatuisessa paikassa ainutlaatuiseen aikaan... ylioppilaiden lakitusseremonia, hole-in-on kentällä, oman lapsen ensimmäinen hymy.. jne jne. Olen varmaan tylsä ihminen, koska näitä tilanteita tulee minulle niin vähän, etten pysty sillä perustelemaan kamerapuhelimen hankintaa...

Sitten on tietysti nörttitekijä otettava huomioon. Aika sairaan siistii, että puhelimessa on kamera... ei sillä ole merkitystä etten tee sillä mitään, mutta kellään muulla ei ole sellaista. Mä oon eka! Vähän kuin olisi maailman ainoa TV-puhelimen omistaja.

Nojoo. Sarkasmi ja kyynisyys paistaa läpi. Kertokaa joku minulle mitä tekisin kamerapuhelimella. Olisi mukavaa, jos joku pystyisi perustelemaan sen niin hyvin että alkaisin taas harkitsemaan asiaa ;)

-JJ

oh1jty
11.12.02, 03:18
Katso näitä niin ehkä mieli muuttuu:

http://haavi.iki.fi/roadcam/
http://roadcam.haisee.com
http://reissukamera.haisee.com

Tämä oli ihan kiva tilanne ;-)
http://roadcam.haisee.com/50.html

rasanttu
11.12.02, 12:32
Katso näitä niin ehkä mieli muuttuu:

http://roadcam.haisee.com
http://reissukamera.haisee.com
http://roadcam.haisee.com/50.html

Pah, noi su linkkis ei pelaa, ainakaan täältä Kuopiosta. KLO ~12 TI

nhk_
11.12.02, 13:34
Pah, noi su linkkis ei pelaa, ainakaan täältä Kuopiosta. KLO ~12 TI

Kuopio ke 13:33 ja kaikki linkit toimi.

Ei sen puoleen, ei nuo kuvat saaneet ainakaan minua vakuuttuneeksi siitä, että tarvitsisin kännykameran. Digi kulkee reissussa mukana ihan yhtälailla edelleen. Ja juopporeissuilla saisi liikaa todistusaineistoa siitä, että todellakin on typerä kekkulissa...

heino79
11.12.02, 14:38
vielä on toivoa!

suora lainaus yheltä sivulta: "T720i...it has an available camera attachment capable of taking images 160 x 120 pixels for sending as photo messages or 640 x 480 for email or can be stored in the phone for viewing" (lähde: http://mobile.burn.com/review-brief.jsp?Id=132

WoW! :)

heino79
11.12.02, 17:42
Motorolan AsPasta vastasivat kysymykseeni:

"Suomessa ei ole saatavilla minkäänlaista päivityspakettia T720-puhelimeen. Saksassa on ollut myynnissä jonkinlainen paketti, jossa päivityksen myötä puhelimesta häviää sähköpostitoiminto, 500 muistipaikkaa puhelinmuistiosta ja osittain Java-ominaisuudet.
Meillä ei ole kokemuksia, kuinka päivitykset ovat onnistuneet. Meidän tekninen henkilökuntamme on sitä mieltä, että puhelimeen joudutaan tekemään niin paljon muutoksia, että toimivuus sen jälkeen on epävarmaa.

T720i-puhelimella otettuja kuvia voi lähettää eteenpäin sähköpostitse. Puhelimessa on 48 kuvan valokuva-albumi."

oh1jty
11.12.02, 17:57
Päivitys on ainakin sit turha.
Mut vois hieman päivittää tuota infoa, kun manuaalikin puhuu aivan toista tai edes puhu kunnolla asiasta.

blade
12.12.02, 16:59

"Suomessa ei ole saatavilla minkäänlaista päivityspakettia T720-puhelimeen. Saksassa on ollut myynnissä jonkinlainen paketti, jossa päivityksen myötä puhelimesta häviää sähköpostitoiminto, 500 muistipaikkaa puhelinmuistiosta ja osittain Java-ominaisuudet.
Meillä ei ole kokemuksia, kuinka päivitykset ovat onnistuneet. Meidän tekninen henkilökuntamme on sitä mieltä, että puhelimeen joudutaan tekemään niin paljon muutoksia, että toimivuus sen jälkeen on epävarmaa.

T720i-puhelimella otettuja kuvia voi lähettää eteenpäin sähköpostitse. Puhelimessa on 48 kuvan valokuva-albumi."

Asiantuntemusta.....siellä Moton AsPassa.
Jos puhelinmuistiosta häviää 500 muisti paikkaa,
niin sitten ollaan kortin varassa.
Taidanpa odotella jonkun aikaa, kunnes joku on
ottanut tuon päivityksen, joka ON tulossa ja kertoo
kokemuksiaan tänne.
Mitähän muutoksia koneeseen sitten pitää tehdä?
Eiköhän se mene sillä tavalla, että ajetaan uusi softa
koneeseen ja sillä selvä....en tiiä, luulisin näin.

Naiko
12.12.02, 18:11
Mikähän kusee kun Dna GPRS toimii wapilla ja puhelimes ihan ok mut Kannettavan kaa ongelmia. Tekee yhteyden ja ilmoittaa nopeudeksi 115 mutta ei sit kuitenkaan liiku yhtään dataa. Asetukset tarkistettu ja 3 kertaa =)

Dwindle
12.12.02, 22:01
mikä noitten tausta kuvien korkeus ja leveys saa olla maksimissaan ja miten niitä saa laitettuu siihen puhelimeen? Vissiin se usb data hässäkkä pitäs hommaa vai saako jotenki muutenkin?

jayjay
13.12.02, 00:35
mikä noitten tausta kuvien korkeus ja leveys saa olla maksimissaan ja miten niitä saa laitettuu siihen puhelimeen? Vissiin se usb data hässäkkä pitäs hommaa vai saako jotenki muutenkin?

Se on 120x160 pikseliä ja itse sijoitan ne webbiserverille ja näppäilen URLin wapselaimeen. USB datahässäkkää en ainakaan heti aio hankkia.

-JJ

heino79
13.12.02, 02:04

itte oon uploadannu kuvia, joissa korkeus 182, ja leveys 130. Huomasin vaan että jos laittaa tuommosiks(siis 130x182) niin se kuva täyttää koko ruudun reunojaan myöten.. tolla 120x160 siihen jää reuna vajaaks :)

www.virtualtourist.com on hyvä paikka minne voi uploadata kuvia aika suuria määriä.. ja sitte vain puhelimeen syötät kunkin kuvan URL:in, ni se latautuu puhelimeen'

Jos puhelinmuistiosta häviää 500 muisti paikkaa, niin sitten ollaan kortin varassa. Taidanpa odotella jonkun aikaa, kunnes joku on ottanut tuon päivityksen, joka ON tulossa ja kertoo kokemuksiaan tänne.

Ei haittaa yhtää vaikka tuo muistio häviää :).. kortille mahtuu ihan riittävästi (150). Mut se harmittaa että ääni muistiokin(kuulemma)häviää :(.. Hitsi pitäs varmaan Saksas käyä päivittämäs tähän tuo i.. paljohan se maksais siellä?..

heino79
13.12.02, 02:09
muuten jos joku haluu nähä mimmoset turbomyllyt mul on ;)

eli nuo ku syötät Motukan kohtaan "siirry URL":

http://p.vtourist.com/1/689006.gif
http://p.vtourist.com/1/689005.gif

jayjay
13.12.02, 09:03
itte oon uploadannu kuvia, joissa korkeus 182, ja leveys 130. Huomasin vaan että jos laittaa tuommosiks(siis 130x182) niin se kuva täyttää koko ruudun reunojaan myöten.. tolla 120x160 siihen jää reuna vajaaks :)

Ihme kyllä minulla ei jää mitään reunaa. Eikä se minun mielestäni suurennakaan sitä.

Käytän itse tätä kuvaa:

http://projects.locotech.fi/jj/k4.gif

Ja vaikka asetan kuvalle asetukseksi, että se toistuu jos se ei täytä ruutua, niin näen ainoastaan yhden kokonaisen kuvan.

Kun imuroin kuvan wapilla, niin se on pienennetty siinä esikatselussa ennen tallentamista. Noh, pitääpä testata mitä tapahtuu isommalla resolla.

-JJ

bull
13.12.02, 09:23

Eikös toi oo hiukan ristiriitaista? Eli päivityksellä meili katoaa mut i-versiossa (eli päivitetty??) voi lähettää meilillä kuvia... :o)

Vai onko niin että suoraan ostettavassa i-versiossa jää meili ominaisuudeksi...

jambo
13.12.02, 10:35
Mun saaman tiedon mukaan (Motorola Suomi) i-mallista puuttuu varsinainen Email-clientti. Lisäksi puhelimen puhelinmmuistio supistuu niin että siinä on enää 100 paikkaa. Java muisti tippuu n. 400 kiloon.
Tuo kuvien lähetys emaililla (siis i-mallissa) perustuu siihen, että MMS viestin voi lähettää myös email-osoitteeseen.

Dwindle
13.12.02, 13:26
Mistä noita soittoääniä sai tähän t720 tilattua? entäs taustakuvia vai pitääkö ite siirtää`?

Jupex
13.12.02, 14:20
Ei kai toi ny oo kamala ongelma. Asentaa Javana sellasen maili clientin mika hyvaksyy liitteet. Tosin se etta aanimuistio poistuu ja javalle on tilaa vaan 400 kiloa on huono asia, mutta niinq joku tuolla aikasemmin sanoi, niin otetellaan ja katotaan mita kay kun joku paivittaa tuon itelleen.

Dwindle
13.12.02, 17:32
Voisko joku nyt sanoo mistä noita soittoääniä pystyy tilaamaan T720:llaan?

pirulainen
13.12.02, 18:30
Voisko joku nyt sanoo mistä noita soittoääniä pystyy tilaamaan T720:llaan?

Ihan mistä vaan.. esim. http://www.maf.fi
Halvemmaksi tulee kun etit netistä midin ja laitat sen vaikka omalle kotisivullesi ja haet sieltä - maksat tällöin vain siirretystä datasta.

Noita taustakuvia oli ihmiset lähetelleet, joten laitanpa omani mukaan :)

http://koti.mbnet.fi/~nepenthe/ang.gif

Esa Isopahkala
14.12.02, 02:25
Mun saaman tiedon mukaan (Motorola Suomi) i-mallista puuttuu varsinainen Email-clientti...

Olisiko arviota milloin tulee Suomessa myyntiin ja paljonko i nostaa puhelimen hintaa?

heino79
14.12.02, 03:01
Olisiko arviota milloin tulee Suomessa myyntiin ja paljonko i nostaa puhelimen hintaa?

Tiedustelin asiaa Motorola AsPasta. He vastasiva: "Meillä ei ole tullut vielä tietoa tuodaanko Suomeen T720i-puhelinta. Motorolalta on tulossa nimittäin toinenkin kameralla varustettu puhelin A830 markkinoille ensi vuoden alkupuoliskolla"

:/

azzo
14.12.02, 11:40

Tuo usb data kit ei anna vaihtoehdoksi soittoäänien tai taustakuvien siirtoa. Ainakaan itse en löytänyt tuota vaihtoehtoa kun olen käyttänyt sitä. Tosin tämähän on vain siitä softasta kiinni(?) ei piuhasta joten jos joku koodari tuntee kovaa paloa koodata joku gif/midi datasiirto-ohjelma niin heti ilmoitus tänne vain :).

Koitin myös tuolla 130x182 koolla mutta se jätti vajaaksi reunoista noin parimilliä. Tuo 120x160 on toiminut moitteettomasti ja skaala kuvan kokonaan näytölle.

blade
14.12.02, 21:39

Saksassa näytti olevan 720: n.334 euroa ja 720i: n.449 euroa.
En muista osoitetta sinne.Oli jollakin keskustelu palstalla täällä.
En ole varma hinnoista, mutta hintaero oli tuota luokkaa.

blade
14.12.02, 21:41

Saksassa näytti olevan 720: n.334 euroa ja 720i: n.449 euroa.
En muista osoitetta sinne.Oli jollakin keskustelu palstalla täällä.
En ole varma hinnoista oliko ne nuo, mutta hintaero oli tuota luokkaa.

Yucatan
14.12.02, 21:52
Voisikohan joku tilittää T720:n akun kestosta? Onko se nyt sitten ihan toivoton tapaus, vai pärjääkö sillä?

Itselläni on käytössä Nokian 8210, ja sen akku kestää mielestäni varsin mainiosti, eli kyllä sillä kaksi päivää puhuu huoletta ilman latausta.

Mutta miten on T720:n laita? Ostaisin kyseisen puhelimen hyvin mielelläni, koska Samsungin SGH-S100:een ei ole varaa. Ainoa kompastuskivi näyttäisi olevan tässä Motorolassa akun kesto.

Voisin vielä kysyä, että milloin noita tehoakkuja mahtaisi olla saatavilla? T720+1100mAh akku voisi jo toimia. Jos tiedätte hintoja edes osapuilleen, niin kertokaapa niistäkin.

Ilmotelkaa. Kiitos.

edit: ...lisäkysymys...

blade
14.12.02, 22:23
Voisikohan joku tilittää T720:n akun kestosta? Onko se nyt sitten ihan toivoton tapaus, vai pärjääkö sillä?

Itselläni on käytössä Nokian 8210, ja sen akku kestää mielestäni varsin mainiosti, eli kyllä sillä kaksi päivää puhuu huoletta ilman latausta.

Mutta miten on T720:n laita? Ostaisin kyseisen puhelimen hyvin mielelläni, koska Samsungin SGH-S100:een ei ole varaa. Ainoa kompastuskivi näyttäisi olevan tässä Motorolassa akun kesto.

Ilmotelkaa. Kiitos.

Motossa on 550 mAh li-Ion akku vakiona.
Valmistaja lupaa valmius aikaa 165 tuntia ja puheaikaa 4.5 tuntia.
Omassa käytössä akku kestää n. 4.5 - 5.5 päivää, josta puhetta
noin puoli tuntia ja muuta rävellystä saman verran.
GPRS käyttö kuluttaa akkua aika paljon.
Saatavana on myös 750 mAh ja 1100 mAh tehoakkuja.
Suosittelen!Hyvä puhelin.

jayjay
15.12.02, 01:14

Minulla oli alussa luuri asetettu tarkistamaan postini kerran tunnissa ja silloin vakioakku kesti tasan päivän.

Tässä lienee ongelmana aina päällä oleva GPRS, eli tuo datasiirtosymboli näkyy aina ja olen tulkinnut sen sillä tavalla, että GPRS-yhteys on aina auki. En ole löytänyt mitään tapaa sulkea sitä.

Asiaan voi vaikuttaa myös se, että asun paikassa, jossa kuuluvuus on aika heikko (Vantaalla Jumbon lähellä, jos sanoo mitään). Silloin puhelin varmaan kuluttaa akkua normaalia hanakammin.

Taidan myös olla puheliasta tyyppiä, koska puhun vähintään tunnin päivässä puhelimessa (tilastojen mukaan).

Nykyisellään akku kestää hikiseen kaksi päivää. Se on vähän huonommin kuin mitä Communicatori 9210 kesti. Käytännössä joudun lataamaan puhelimen joka päivä, ettei se olisi toisen päivän iltana tyhjä. Pitääpä ostaa sellainen tehoakku, mutta mistä?

-JJ

Bibrok
15.12.02, 12:55
Eikös motossa oo kuitenkin joka tapauksessa parempi akunkesto, kuin tossa samsun s100:ssa?

zonem
15.12.02, 15:43
Kertokaas joku mullekin mitä hienoa kyseisestä luurista löytyy, kun ei oo ees kolmitaajuutta?

Edit: Mitä käytännöllisiä ominaisuuksia mitä esim. nokia 7250:ssa tai 3650:ssa ei ole ??

AndK0
15.12.02, 15:55
Kertokaas joku mullekin mitä hienoa kyseisestä luurista löytyy, kun ei oo ees kolmitaajuutta
No todellakin, puhelimen täytyy olla todella huono jos siinä ei edes ole kolmea taajuutta.. Keskiverto suomalainenhan tarvitsee lähes joka päivä sitä kolmatta taajuutta..=)(En tietenkään väitä että sinä sitä ominaisuutta et tarvitsisi..)
No minun mielestäni se käytännöllisin ominaisuus verrattuna noihin puhelimiin on se että tämä on olemassa. Moton saa kaupasta. Että ei tartte odotella mitään Q1/2003(mikä nokian tapauksessa on Q2/2003). Hinta on myös tärkeä pointti tässä tapauksessa. Luulisin että moton saa kohta alle 300 Euron.. T720:ssä on minun mielestäni myös todella näppärä käyttis. Noilla pikanäppäimillä pääsee kaikkiin tärkeisiin toimintoihin todella nopeasti.

jussipoika
15.12.02, 20:09

Voisin vielä kysyä, että milloin noita tehoakkuja mahtaisi olla saatavilla? T720+1100mAh akku voisi jo toimia. Jos tiedätte hintoja edes osapuilleen, niin kertokaapa niistäkin.

Ilmotelkaa. Kiitos.

edit: ...lisäkysymys...

Mulla kestää akku normaalikäytössä (jonkin verran Java-pelien pelausta, ei lainkaan GPRS:n käyttöä) kolme päivää, joka on mielestäni ihan tarpeeksi pitkä kesto.

blade
15.12.02, 21:36
Kertokaas joku mullekin mitä hienoa kyseisestä luurista löytyy, kun ei oo ees kolmitaajuutta?

Edit: Mitä käytännöllisiä ominaisuuksia mitä esim. nokia 7250:ssa tai 3650:ssa ei ole ??

Jaa...mitä löytyy?
Nopeampi GPRS, parempi värinäyttö, laadukkaampi sisusta(tekniikka),
paljon parempi käyttis!!!
Kolmitaajuutta ei tartte tämmönen normaali pulliainen.
Ei satu olemaan asiaa Ameriikan tai Japanin suuntaan.

Anonymous
15.12.02, 22:02
Kun mulla on tää moto ja telian liittymä niin miten mä saisin tähän ne wapin asetukset?
Ja sitten vielä että voiko jippiin sivuilta ladata niitä 16 äänisiä soittareita mikkä kuuluu siemens c55?

Anonymous
15.12.02, 22:07
Kun motorolan sivuilla sanottiin että tää tukee radiota niin tarkottaako se sitä että täs on radio ja täytyy ostaa semmotteet kuulokkeet että voi kuunnella sitä vai täytyykö siihen hankkia semmonen vastaanotin?

arivi
15.12.02, 22:09
"Soittareita:"
http://www.angelfire.com/ok/francisyeow/midi.html
http://user.domaindlx.com/alanluis/mid.asp
http://lifemusic.narod.ru/downloads/a.html

arivi
15.12.02, 22:11
Kun motorolan sivuilla sanottiin että tää tukee radiota niin tarkottaako se sitä että täs on radio ja täytyy ostaa semmotteet kuulokkeet että voi kuunnella sitä vai täytyykö siihen hankkia semmonen vastaanotin?
Kuulokkeet. Kun liität kuulokepiuhan puhelimeen ilmestyy näytölle viritin jolla kanavat haetaan.

Filvas
15.12.02, 22:15
Kuulokkeet. Kun liität kuulokepiuhan puhelimeen ilmestyy näytölle viritin jolla kanavat haetaan.

Siis siinä vehkeessä on sisäänrakennettu radioviritin? Ei tartte kun kuuloke ostaa? Mitä semmonen sitte maksaa?

Anonymous
15.12.02, 22:17
sitä määki kysyisin
Nimittäin hintaa

arivi
15.12.02, 22:28
No esim. Lohenetella maksaa HFM8000 FM-stereoradiokuulokkeet 66e.
Siellä on tuo yhteensopivuuslista vaan hieman puutteellinen , eli sopii:
T280,V60,V66,V70,T720,280i,V60i ja V66i malleihin. Mulla on noita vielä yksi ylimääräinen jota ei ennakkoilmoituksesta huolimatta ole haettu. Jos ei huomenna haeta niin laitan tuonne puhelintorille hintaan 30e. On sitten vielä toinen jonka saa mukana kun myyn tuon T720:n pois P800 tieltä. (300e tarjottu , tarjoukset yv:nä jos kiinnostaa)

Tuossa on vielä kuva:
http://www.motorolaimagebank.nl/ned/acce_0606/v66_acce/Media/HFM8000.jpg

qwertixxx
15.12.02, 22:31
Mikä vikana kun heittää "GPRS ei saatavilla" kun Wappia yritin
olen kyllä kytkinyt ton gprs:sän soneralta joten???

heino79
15.12.02, 22:37

kai se on kerennyt kytkeytyä? dna:lla siihen menee aina 2 päivää...

qwertixxx
15.12.02, 22:48

kai se on kerennyt kytkeytyä? dna:lla siihen menee aina 2 päivää...

pitäis kai sitten odottaa pari päivää :(

blade
15.12.02, 22:49
Kun mulla on tää moto ja telian liittymä niin miten mä saisin tähän ne wapin asetukset?
Ja sitten vielä että voiko jippiin sivuilta ladata niitä 16 äänisiä soittareita mikkä kuuluu siemens c55?

Telian wap asetukset on valmiina puhelimessa.
Voit ladata C55:sen midejä T720:aan!

personal jesus
16.12.02, 00:01
Japanissa ei tee millään GSM -luurilla yhtään mitään, ei edes kolmitaajuusluurilla.

jayjay
16.12.02, 04:06

Minä tein ainakin niin typerästi, että unohdin bootata puhelimen. Eli se ei löytänyt grps:ää ennen kuin oli sammuttanut ja käynnistänyt uudelleen. Sitä ei välttämättä tule tehtyä kovinkaan usein, kun tuuppaa aina lataamaan luurinsa, eikä ikinä päästä sitä tyhjenemään niin että se sammuisi.

-JJ

Anonymous
16.12.02, 08:07
Onks täs wap asetukset vai? Jos täs on niin sittenhän mä voin mennä latailemaan niitä soittareita vai tarviiko siihen gprs:ää

blade
16.12.02, 11:06
Japanissa ei tee millään GSM -luurilla yhtään mitään, ei edes kolmitaajuusluurilla.

Voihan sitä käyttää, vaikka verkon painona!
No, tarkoitus olikin sanoa, että Aasian suuntaan ei ole asiaa!

qwertixxx
16.12.02, 15:04

Minä tein ainakin niin typerästi, että unohdin bootata puhelimen. Eli se ei löytänyt grps:ää ennen kuin oli sammuttanut ja käynnistänyt uudelleen. Sitä ei välttämättä tule tehtyä kovinkaan usein, kun tuuppaa aina lataamaan luurinsa, eikä ikinä päästä sitä tyhjenemään niin että se sammuisi.

-JJ
Taisin olla yhtä typerä :)
no asiaan: tosta mymobilesoftista en löytänyt muitas pelejä kuin pacific storm auttakaa tyhmä

arivi
16.12.02, 15:10
t720.mymobilesoft.com/directory?id=57
koitas tolla !

edit: Sorry ei toimi jostain syystä , siellä mymobilessa on jotain häikkää !

heino79
16.12.02, 17:17
tuleeko Java-asetuksiin DNS IP:seen sama IP numero mikä tulee tuonne wap-asetusten "WAP IP"(=172.018.064.002). Meinaan vaa ku ei toimi tuo javan verkko yhteys...

Goofy-
18.12.02, 10:12
Onko nyt kukaan keksinyt keinoa herätykseen tässä puhelimessa kun tuntuis olevan todella satunnaista tuon herätyksen kanssa. itseasiassa en muista sen herättäneen parina viime aamuna. aina herännt backup kelloon tai radioon. Ja päivä määrä ON oikein

"herätyskellon toimimattomuudesta: jos puhelin on "äänetön" ni ei toimi. Sitte siinä pitää manuaalisesti joka kerta erikseen valita se päivä millon herättää. Eli se ei tule silleen(niinkuin esim nokia 6310) että selaa sen tietyn päivän päälle, valitsee menu ja herätyskello. Itelläni meni jonkun aikaa että tajusin sen. Sen jälkeen on herätys toiminu. Onko "äänet"-asetuksissa, "hälytykset"-kohdalla asetettuna jokin soittoääni?"

Tuo lainais aijemmilta sivuilta. äänet on päällä ja hälytys ääni on valittu. Päivämäärän olen joka ilta laittanut oikein seuraavaa aamua varten.

sovelias
18.12.02, 10:18
tuleeko Java-asetuksiin DNS IP:seen sama IP numero mikä tulee tuonne wap-asetusten "WAP IP"(=172.018.064.002). Meinaan vaa ku ei toimi tuo javan verkko yhteys...wap ip on wap yhdyskäytävän ip, eli se ei ole DNS osoite.
Javassa kannattaa (pitää) käyttää internet yhteyttä (ei wap yhteyttä) ja katsoa ne internet asetukset oman operaattorin ohjeista.
Yleensä GPRSllä riittää pelkkä APN nimi internet, ja fiksut vehkeet saavat loput asetukset palvelimelta, jos ei niin DNSn voi joutua laittaan.

pirulainen
19.12.02, 10:38
Haa! Rupesi herätyskello/kalenterihälyt toimimaan taas.. minulla oli siis ongelmana yhtäkkiä täysin kadonneet hälytykset.. luulen että ratkaisu löytyi siitä että puhelimesta loppui akku.. en ihan varma ole mutta muistelisin että äänien katoamisen jälkeen ei akku ollut loppunut kertaakaan.. kummaa. Joku muu kenellä sama ongelma on voisi testata oliko kyse tästä..

apina
19.12.02, 17:09
En nyt ole kaikkea tähän luuriin liittyvää jaksanut lukea, mutta sellaista asiaa kysyisin, että mitenkäs toi tekstiviestien kirjoitus on toteutettu?
Tunteeko valmiiksi hyvin sanoja? Oppiiko uusia sanoja? Hidasteleeko?

Ja sitten noista näppäimistä. Ne kun kuvissa näyttävät jotenkin niin huonoilta, eli miten käytännössä?

jayjay
19.12.02, 17:42
En nyt ole kaikkea tähän luuriin liittyvää jaksanut lukea, mutta sellaista asiaa kysyisin, että mitenkäs toi tekstiviestien kirjoitus on toteutettu?
Tunteeko valmiiksi hyvin sanoja? Oppiiko uusia sanoja? Hidasteleeko?

Ja sitten noista näppäimistä. Ne kun kuvissa näyttävät jotenkin niin huonoilta, eli miten käytännössä?

Tähän sopiva Panasonic GD87 -vertaus... eli käväsin Jumbon Teleringissä, jolla oli näytekappale laitteesta.

Reagoin ensimmäisenä siihen, miten paljon isompi ja kömpelömpi se on laitteena. En suoraan sanottuna haluaisi omistaa sen kokoista laitetta enää T720:n jälkeen. Ongelmana on se, että se on hirveän muovimainen, koska fyysistä kokoa on paljon enemmän kuin motossa, mutta painoa suurinpiirtein saman verran. Tämä antaa aika halvan vaikutelman, verrattuna Motoon, jolla on pieni, jämäkkä ja kompakti fiilis (enemmän densiteettiä ;))

Panasonicissa reagoin myös siihen, miten paljon huonommat näppäimet siinä on kuin motossa. Eli ei motoa ainakaan huonojen näppäinten takia jätä hyllyyn.

Motossa huonohkoa on:

Akun kestävyys (päivästä kahteen)
Näytön rasvaisuus ja puhdistamisen vaikeus puhelun jälkeen.
Puhetunnistus ottaa päähän. Se tulkitsee usein/joskus väärin ja soittaa ristiin esim ...ppa -loppuisiin nimiin (Jamppa, Tomppa)
GPRS:ää ei saa suljettua
Kalenteri ei näytä viikkonumeroita
Tekstiviestiä kirjoittaessa ei ole laskuria.

Nuo kaikki siedän hyvin, mutta joillekin noi voivat olla kynnyksiä.

Tekstiviesteissä pitää painaa kielivaihtoehtoja vaihtaakseen pahimmillaan viisi näppäintä (valikko -> kielivaihtoehdot -> itap ruotsi (nuoli alas) -> itap suomi (nuoli alas) -> ok). Se on ärsyttävää kun kirjoittaa englantia, ruotsia ja suomea yhtä usein.

Kuulemma kyllä oppii uusia sanoja, mutta ne ovat kait sitten viimeisinä listalla, joten siitä ei niin valtavaa hyötyä ole. Se ei ikinä sijoita tyttöystävän nimeä ensimmäiseksi listalla vaikka miten kirjoittaisi sitä. Toisaalta voin rauhassa kyllä kirjoittaa viestejä varmana siitä, että se valitsee melkein aina oikean sanan. Ja jos ei se löydä sitä, niin oikea sana on kuitenkin tokalla tai kolmannella paikalla.

-JJ

blade
19.12.02, 18:05
Motossa huonohkoa on:

Oisko akussa vikaa?Itsellä kestää 4-5 päivää.

Rasvaisuus?En tunnista tuollaista ongelmaa.

Puhetunnistus ottaa päähän. Se tulkitsee usein/joskus väärin ja soittaa ristiin esim ...ppa -loppuisiin nimiin (Jamppa, Tomppa)

Minusta ääniohjaus toimii tosi hyvin.Pitää vaan painottaa sanan alkua hieman enemmän, jos on saman tyylinen loppu.

Gprs on päällä vain, jos käytät wappia.Ei kuluta akkua.

Tosi pieni miinus.Ei haittaa pätkääkään.

Ei haittaa kuin semmoisia, jotka haluaa väkisin saada merkit täyteen!

apina
19.12.02, 18:11
Joo, JayJayn mainitsemat haitat ei itseänikään tule haittaamaan, joten taidan sittenkin hankkia tuon, enkä SonyEricsson T300:sta. On tuossa sentään parempi näyttö ja java.
Ulkonäkö ei itseäni ainakaan kuvissa miellytä, mutta tarvitsisi mennä jonnekin liikkeeseen katsomaan, miltä näyttää luonnossa. Gigantista näytti olevan loppu :/.

blade
19.12.02, 19:26
Joo, JayJayn mainitsemat haitat ei itseänikään tule haittaamaan, joten taidan sittenkin hankkia tuon, enkä SonyEricsson T300:sta. On tuossa sentään parempi näyttö ja java.
Ulkonäkö ei itseäni ainakaan kuvissa miellytä, mutta tarvitsisi mennä jonnekin liikkeeseen katsomaan, miltä näyttää luonnossa. Gigantista näytti olevan loppu :/.

Joo.itseäkään ei hirveesti miellyttänyt tuo ulkonäkö kuvissa,
mutta kun näin livenä, niin huh huh!Paljon paremman näköinen, kuin
mitä kuvissa näyttää.On muuten helppo käyttöinen luuri.
Paljon helpompi käyttää, kuin esimerkiksi Nokiaa.
Pika valikkoon saa laitettua tärkeimmät toiminnot.Tosi nopeaa!
Jos nyt sattuu tälläinen pointti kiinnostaan!?

apina
19.12.02, 19:37
Joo.itseäkään ei hirveesti miellyttänyt tuo ulkonäkö kuvissa,
mutta kun näin livenä, niin huh huh!Paljon paremman näköinen, kuin
mitä kuvissa näyttää.On muuten helppo käyttöinen luuri.
Paljon helpompi käyttää, kuin esimerkiksi Nokiaa.
Pika valikkoon saa laitettua tärkeimmät toiminnot.Tosi nopeaa!
Jos nyt sattuu tälläinen pointti kiinnostaan!?
Tämän perusteella alan olla aika vakuuttunut, että kannattaa hommata toi. Huomenna meen jonneki vahtaamaan, että miltä näyttää luonnossa.

jayjay
19.12.02, 21:22
Motossa huonohkoa on:

Oisko akussa vikaa?Itsellä kestää 4-5 päivää.

Muillakin ollut sama ongelma. Joillakin kestää ilmeisesti vielä vähemmän aikaa. Joillakin korkeintaan päivän. Sinulla ei takuulla kestä noin kauan vakioakulla jos puhut sanotaanko tunnin päivässä ja vielä pelaat päälle vähän pelejä ja surffaat uutiset/mailit netistä.

Tosin tuohan on eräällä tavalla myös elämäntapakysymys - itse nukun 4-6 tuntia per yö, joten puhelin on 24h auki. Jos joku toinen sulkee puhelimen 10 tunniksi aina joka yö, niin sittenhän akkua tarvitsee ladata harvemmin.

Se ei ole mahdollista jos käyttää puhelimen herätystä, joka ei toimi silloin kun laite on suljettuna.

Rasvaisuus?En tunnista tuollaista ongelmaa.

Ei se rasva näytössä ole - pikemminkin tulee sitten korvasta tai ihosta. Mutta jos puhdistan näytön puhtaaksi ja puhun puhelimessa, niin sen jälkeen se on taas epätarkka koska siinä on sellaista "huurretta".

Gprs on päällä vain, jos käytät wappia.Ei kuluta akkua.

Niinkö? Kerropas joku lähde missä noin sanotaan.

Ihmettelin itsekin että akku kesti yhtäkkiä kolme päivää normaalin kahden sijasta. Kävi ilmi, että GPRS:ä oli ollut yhden kokonaisen päivän poissa päältä ... joko Radiolinjabugi tai sitten puhelin oli "kadottanut" sen.

Tosi pieni miinus.Ei haittaa pätkääkään.

Minua se haittaa, mutta vain pätkän verran ;)

Ei haittaa kuin semmoisia, jotka haluaa väkisin saada merkit täyteen!

Edelleenkin haittaa pätkän verran, mutta ei niin paljon, etten olisi ostanut laitetta. Kaikissa puhelimissa on huonoja puolia - nostin vain esille omia havaintojani - ei luuria pidä kehua pilviin vain sen takia että sattuu itse omistamaan sellaisen.

Kolmikosta GD87, S100 ja T720 mielestäni tuo T720 puolustaa asemaansa aivan loistavasti. Siinä on vähiten sellaisia ominaisuuksia joiden takia voisin jättää sen ostamatta. Panassa häiritsee koko ja muovimaisuus. S100:ssa lähinnä saatavuus mutta myös hiukan ulkonäkö ;)

-JJ

EDIT: Ainiin... häiritsee Panassa myös hinta, tietty.

blade
19.12.02, 21:40
Joillakin korkeintaan päivän. Sinulla ei takuulla kestä noin kauan vakioakulla jos puhut sanotaanko tunnin päivässä ja vielä pelaat päälle vähän pelejä ja surffaat uutiset/mailit netistä.

Kestää omalla käytöllä ton verran.
Puhun kyllä tosi vähän(n. tunnin verran tuona aikana) ja en pelaile juuri ollenkaan.

Se ei ole mahdollista jos käyttää puhelimen herätystä, joka ei toimi silloin kun laite on suljettuna.

Tuo herätys homma on kieltämättä huono juttu.
Puhelin on mulla 24 h vuorokaudessa päällä.

Jos GPRS on koko ajan päällä, niin akku on tyhjä vuorokaudessa?
Tai, jos surffailee wappi sivuilla, niin ainakin sillon tyhjenee nopeasti!
En oo kylläkään lukenut mistään.Tiedä sitten?!

Edelleenkin haittaa pätkän verran, mutta ei niin paljon, etten olisi ostanut laitetta. Kaikissa puhelimissa on huonoja puolia - nostin vain esille omia havaintojani - ei luuria pidä kehua pilviin vain sen takia että sattuu itse omistamaan sellaisen.

Olen kanssasi samaa mieltä!!!

Kolmikosta GD87, S100 ja T720 mielestäni tuo T720 puolustaa asemaansa aivan loistavasti. Siinä on vähiten sellaisia ominaisuuksia joiden takia voisin jättää sen ostamatta. Panassa häiritsee koko ja muovimaisuus. S100:ssa lähinnä saatavuus mutta myös hiukan ulkonäkö ;)

Pansku olisi kova kapula, mutta hinta ja javan puute
tiputti minun ostos listalta pois.
Samppa ei vaan kolahda....pelkotila, koska Korealainen?
Pari jippoa Motosta löytyy, mutta hintaansa nähden tosi hyvä luuri.

Aero
19.12.02, 21:45
en löytänyt topicista paljonko tuossa on javamuistia?

Filvas
19.12.02, 23:02

Megatavun verran.

heino79
19.12.02, 23:17

Megatavun verran.

käytäntö puhuu toista kieltä. Ei täs taia olla ku 0,5megatavua. Ihmettelen mistä ne repii sen megatavun kaikkiin mainoksiin yms.. :)

Mut tosi hyvä puhelin! en ole katunut ostostani. Yhen kerran jätti herättämättä. Tiiä johtuko siitä että olin nukkunut vasta neljä tuntia..eli herätys saattoi toimia mutta en herännyt :)

P.s; paljo ootte saanu tetrikses pojoja? oma enkka: 121776

Vuoti
20.12.02, 00:15
Mistä ne pelit sai ilmaiseksi?

Bibrok
20.12.02, 09:17
www.mymobilesoft.com

blade
20.12.02, 09:27

Megatavun verran.

käytäntö puhuu toista kieltä. Ei täs taia olla ku 0,5megatavua. Ihmettelen mistä ne repii sen megatavun kaikkiin mainoksiin yms.. :)

Mut tosi hyvä puhelin! en ole katunut ostostani. Yhen kerran jätti herättämättä. Tiiä johtuko siitä että olin nukkunut vasta neljä tuntia..eli herätys saattoi toimia mutta en herännyt :)

P.s; paljo ootte saanu tetrikses pojoja? oma enkka: 121776

Siinä on "ohjelmamuistia" 500 kiloa ja "datamuistia" samat 500 kiloa.
Sehän tekee yhteensä tuon megan!

Tetriksessä highscore on 178646.

Vuoti
20.12.02, 12:23
mistä tuolta mymobilesoft.com löytää ne pelit? en tunnu löytävän tosta niitä

Masi
20.12.02, 16:36
Saako GPRS-osoittimen mitenkään pois päältä/näkyvistä vai kuuluuko sen pilkottaa näytöllä jatkuvasti..?
vaikuttaako virrankulutukseen..
tyhmiä kysymyksiä muttei sitä muuten voi oppia...

Bibrok
20.12.02, 16:47
Miten oisi jos painaisit sitä kuvaa, jonka yläpuolella lukee T720?

heino79
20.12.02, 16:58

näyttää että se sivu on remontissa... ei siellä ennen tommosii ollu..

jayjay
20.12.02, 19:30
Saako GPRS-osoittimen mitenkään pois päältä/näkyvistä vai kuuluuko sen pilkottaa näytöllä jatkuvasti..?

En ole saanut sitä pois näkyvistä ja luulen että GPRS:ä on aina päällä. Varmaa tietoa se ei mitenkään ole, joten minuakin kiinnostaisi tähän asia jotain selkeyttä. Ehkä pitäisi ottaa peukalo ruumiinaukosta ja kirjoittaa Motorolalle...

-JJ

arivi
20.12.02, 19:42
En ole saanut sitä pois näkyvistä ja luulen että GPRS:ä on aina päällä. Varmaa tietoa se ei mitenkään ole, joten minuakin kiinnostaisi tähän asia jotain selkeyttä. Ehkä pitäisi ottaa peukalo ruumiinaukosta ja kirjoittaa Motorolalle...
Kenttäpalkkien vieressä oleva logo ei tarkoita että yhteys on aktiivinen , vaan käytettävissä. Jos yhteys on aktiivinen tulee kolmas logo vasempaan yläkulmaan.

mirake
20.12.02, 19:58
mistä suomesta saisi kätevimmin tilattua lisätarvikkeita T720:iin? muistaakseni ainakaan viime katsomalla esimerkiksi puhelinkioskista tai idesanista ei vielä löytynyt.

harmi muuten, ettei gameloft.comista saa vielä latailtua java-pelejä suomalaisten operaattoreiden liittymillä. olisi kiva, jos joku viitsisi kasata samaan paikkaan listan kaikista paikoista, joista saisi latailtua pelejä/ohjelmia/taustakuvia motoon. toki forumissa on mainittu näitä osoitteita monet kerrat, mutta threadin jokaisen sivun läpikäyminen on yksinkertaisesti raskasta, hakutoiminto kun ei käsittääkseni osaa kohdistaa hakutuloksia suoraan oikealle sivulle.

blade
20.12.02, 20:07

Ei saa pois päältä tai näkyvistä.
Paitsi, jos lopetat operaattorilta GPRS palvelun!!!(joukki)
Ei vaikuta virrankulutukseen.
Kysyä saa aina....sitähän varten täälklä ollaan...vai!?!?!

EDIT:"arivi" selittikin tuossa aiemmin jo.

blade
20.12.02, 20:11
"mirake"mistä suomesta saisi kätevimmin tilattua lisätarvikkeita T720:iin? muistaakseni ainakaan viime katsomalla esimerkiksi puhelinkioskista tai idesanista ei vielä löytynyt.

Ainakin Lohenetesta löytyy jotain.
Esim. radio-HF, USB-datapaketti, matkalaturi........

Tuossa osoite:
www.lohenette.fi

Esa Isopahkala
20.12.02, 20:18
mistä suomesta saisi kätevimmin tilattua lisätarvikkeita T720:iin? muistaakseni ainakaan viime katsomalla esimerkiksi puhelinkioskista tai idesanista ei vielä löytynyt.

USB-datapaketteja löytyy:
http://www.puhelinkioski.com/products.php?g1=2ed1af&g2=f5f79c

Esa Sakkinen
20.12.02, 22:02
Vaikkei lisävarustelistoissa ole hinnoiteltuna, joka mallille lisävarusteet kyllä myös löytyvät - suosimme keskustelevaa kaupankäyntiä ja tarjoamme mielellään lisävarusteita, joita pyydetään.

Bibrok
20.12.02, 22:19
Heh... Sisko sai tänään ilokseen uuden 3510i puhelimen, johon oli minunkin tietysti pakko tutustua. Itse omistan T720 ja vaikka itsekin käytin nokiaa n.3 vuoden ajan, huomasi erään seikan yllättävän voimakkaasti: Nokian valikot ovat aivan törkeän huonot ja epäkäytännölliset verrattuna esim. omaan motoon. Teksti on paksua ja vain yksi vaihtoehto näkyy ruudussa kerralla... Aarrgh!

heino79
20.12.02, 22:23
....Nokian valikot ovat aivan törkeän huonot ja epäkäytännölliset verrattuna esim. omaan motoon. Teksti on paksua ja vain yksi vaihtoehto näkyy ruudussa kerralla... Aarrgh!

tiedän. Siks mulla ei ole nokiaa ;)

hyuga
20.12.02, 22:59
Kuulostaa hyvalta puhelimelta mutta pari asiaa jai arveksuttaa kun T100:sta kaytelly viimeajat, se etta onko tuossa ollenkaan mm. screensavereita? ja jos on niin millasia? ja ei kennellakaan sattuis olemaan siita kannykasta kuvaa niin etta siina olisi se backgroundi nakyvissa kunnolla? (ja tosiaan pystyko se taustakuva olemaan liikkuva *animoitu*?)

kaikki tusinakuvat mita netista loytyy niin taustalla on joku haalee/yksinkertanen kuva jne... Hieman eparointia viela ollu sen "GUI":n suhteen etta onko se ollenkaan edes hieno :)

Filvas
21.12.02, 01:38
Mites muuten onnistuu java ohjelmien asennus, jos ne on toimitettu mulle javasofta.jar ja javasofta.jad tiedostoissa? Vai onnistuuko ollenkaan?

edit: googletin vähän lisää ja löysin vastauksenkin, eli pystyy.
http://www.colinfahey.com/2002dec14_j2me_cell_phone/j2me_phone_apps.htm

Bibrok
21.12.02, 10:34
Toi tieto kyllä piristi päivää huomattavasti!

Bibrok
21.12.02, 12:27
Apuvaa! Tietääkös joku mikä nyt on vialla kun hain midin(7 kanavaa) netistä ja tallensin sen soittoääneksi, mutta kun yritän kuunnella sitä, mitään ei kuulu!

Midi on: http://personal.inet.fi/business/saaris/unopened.mid

arivi
21.12.02, 12:31
Jotkut midit alkavat soida vasta hetken kuluttua , eli se palkki luurissa saattaa mennä yli puolenvälin ja sitten se hyppää alkuun ja musa rupee soimaan.

Edit: No tämä soi myös siten että palkki menee loppuun ja hetken kuluttua alkaa.

Bibrok
21.12.02, 12:37
Mutku se palkki ei lähe olleskaan liikkeelle...

Edit: OHO.. Kyllähän se lähtikin, kun odotti minuutin..
Edit2: Miten ton tauon sais pois?

arivi
21.12.02, 12:40
Laitoin editillä tuohon edelliseen , mutta joo. Mulla kyllä soi , palkki menee loppuun ja hetken kuluttua alkaa soimaan. Eli midissä ei ole vikaa, paitsi ettei ala heti soimaan :)

Filvas
21.12.02, 12:41
Laitoin editillä tuohon edelliseen , mutta joo. Mulla kyllä soi , palkki menee loppuun ja hetken kuluttua alkaa soimaan. Eli midissä ei ole vikaa, paitsi ettei ala heti soimaan :)

Vähän kyseenalanen hyöty soittoäänenä... :P

arivi
21.12.02, 12:43
Vähän kyseenalanen hyöty soittoäänenä... :P
Näin on , en kyllä tiedä miksi jotkut (harvat) midit toimivat noin , joku viisaampi voisi antaa valaistuksen.

blade
21.12.02, 15:43
"hyuga"Kuulostaa hyvalta puhelimelta mutta pari asiaa jai arveksuttaa kun T100:sta kaytelly viimeajat, se etta onko tuossa ollenkaan mm. screensavereita? ja jos on niin millasia?

Kyllä siitä löytyy näytönsäästäjiä.Mutta tartteeko niitä, kun läppä on kuiteskin enimmäkseen kiinni?Aika perinteisiä ovat, mutta voit hakea
wapista/netistä lisää niitä, jos siltä tuntuu.

(ja tosiaan pystyko se taustakuva olemaan liikkuva *animoitu*?)

Käsittääkseni "animoitu" tarkoittaa just näytönsäästäjää!

Bibrok
21.12.02, 15:59
Eipäs aivan niinkään... Näytönsäästäjäks saa mun mielestä minkä tahansa kuvan, mikä sieltä puhelimestä löytyy..

blade
21.12.02, 16:28
Eipäs aivan niinkään... Näytönsäästäjäks saa mun mielestä minkä tahansa kuvan, mikä sieltä puhelimestä löytyy..

Tiedän sen, että näytönsäästäjäksi saa ihan minkä kuvan tahansa.
Meinaan vaan sitä, kun "hyuga" mainitsi "pystyykö taustakuva
olemaan liikkuva "animoitu"?"
Eikohän ne taustakuvat ole ihan stillkuvia?

skeepo
24.12.02, 19:14
Mites muuten onnistuu java ohjelmien asennus, jos ne on toimitettu mulle javasofta.jar ja javasofta.jad tiedostoissa? Vai onnistuuko ollenkaan?

edit: googletin vähän lisää ja löysin vastauksenkin, eli pystyy.
http://www.colinfahey.com/2002dec14_j2me_cell_phone/j2me_phone_apps.htm

Mikähän on vialla kun laitan sivujen mukaisesti omalle apache servulle tuon .htaccess tiedoston, niin sivut antavat virheilmoituksen "503 : Palvelu ei käytössä"

Eli jos joku viitsisi ystävällisesti antaa tarkat neuvot miten saa tehtyä itse linkin *.jad ja *.jar tiedostojen lataamiseen motorola T720 puhelimeen.

Bibrok
24.12.02, 19:53
Sulla pitää olla ne .jad ja . jar tiedostot siistissä rivissä samassa hakemistossa siellä netissä. Sitten otat puhelimen ja kirjotat siihen urlin: http://www.mikkomallikas.fi/salalaaa/jaakko.jad.

Tarkista, ettei oo osotteessa ylimääräsiä välilyöntejä. Kun saat ton jadin ladattua pitäis siihen oikeeseen softkeyhyn tulla "lataa" tms. teksti, jota sit painat ja odotat jonkun aikaa.

Ei kannata yrittää pelkän .jar tiedoston kanssa... Oon sen virheen menny kerran tekemään ja voin sanoa, että sanomista tulee=)

Filvas
24.12.02, 20:01
edit: möh, asetuksissa oli vikaa. :P Hemmetti kun se ei tee ykkösestä heti pistettä niinkun nokialaisessa. :D

skeepo
24.12.02, 21:16
Sulla pitää olla ne .jad ja . jar tiedostot siistissä rivissä samassa hakemistossa siellä netissä. Sitten otat puhelimen ja kirjotat siihen urlin: http://www.mikkomallikas.fi/salalaaa/jaakko.jad.

Tarkista, ettei oo osotteessa ylimääräsiä välilyöntejä. Kun saat ton jadin ladattua pitäis siihen oikeeseen softkeyhyn tulla "lataa" tms. teksti, jota sit painat ja odotat jonkun aikaa.

Ei kannata yrittää pelkän .jar tiedoston kanssa... Oon sen virheen menny kerran tekemään ja voin sanoa, että sanomista tulee=)

Kummallista. Kun lataan .jad tiedoston, on valittavana vain vasemman puolen softkey "edellinen", vaikka .jad ja .jar filut ovat varmasti samannimisiä ja samassa kansiossa netissä. mistäköhän voisi johtua ettei lataaminen onnistu?

Bibrok
25.12.02, 19:51

Kummallista. Kun lataan .jad tiedoston, on valittavana vain vasemman puolen softkey "edellinen", vaikka .jad ja .jar filut ovat varmasti samannimisiä ja samassa kansiossa netissä. mistäköhän voisi johtua ettei lataaminen onnistu?
Avaappa se .jad tiedosto jollain ohjelmalla(exploreri tuntuu osaavan asian ja luulen, että notepadkin) ja kato onko siellä mitään viittausta siihen .jar tiedoston tiedostonimeen. Jos on, varmista että se nimi on aivan oikea. Jos tuo ei auta niin ei aavistustakaan mikä auttais... Kokeilitko useammalla ohjelmalla?

jayjay
27.12.02, 13:51
No nyt tuli vastaus:

---------------------------------------------------------------------
Kiitoksia yhteydenotostanne Motorolaan.

T720- puhelimessa toimiva GPRS- yhteys on aina päällä. Operaattorilta voi kysyä palvelua, jolla GPRS- yhteyden voi avata ja sulkea haluttaessa. GPRS- yhteys ei kuluta akkua sen enempää, kuin normaali käyttökään.
----------------------------------------------------------------------

Eli tämä on Motorolan virallinen näkemys asiasta. Se on vähän ristiriidassa minun kokemuksieni kanssa. Välillä GPRS-yhteys kuolee ja huomaan sen siitä, että gprs-kuvake näkyy puhelimen näytön yläosassa, mutta kun yrittää mennä jollekin sivulle tai tarkistaa mailit, niin puhelin vain ilmoittaa, ettei se löydä GPRS-verkkoa. Puhelimen uudelleenkäynnistäminen auttaa aina. (Tämä on tapahtunut vain pari, kolme kertaa).

Sattumoisin juuri näillä kerroilla akku on kestänyt kolme/neljä päivää, verrattuna normaaliin yhteen/kahteen päivään. Vaikea uskoa, ettei aina auki oleva GPRS vaikuttaisi mitenkään valmiusaikaan.

Jokatapauksessa olen suht tyytyväinen valmiusaikaan nykyisellään. Pystyn käyttämään puhelinta kaksi päivää latausten välillä ja se riittää minulle ihan hyvin. Ostan sitten tehoakun kun ne tammikuun puolella ilmestyvät kauppoihin.

terveisin,

JJ

jayjay
27.12.02, 21:27
Ainiin... piti vielä kysyä:

Joku mainitsi asentaneensa onnistuneesti Java -ohjelmia motoon. Onnistuin itsekin saamaan ne sinne, mutta miten saan javaohjelmassa nettiyhteyden toimimaan gprs:llä? Olen koittanut sekä wap-gatewaytä että radiolinjan DNS-serverin osoitetta kohtaan "Java asetukset -> DNS-osoite". Jos jollain on jotain hajua, niin kertokaa ihmeessä.

Olisiko joku teistä löytänyt hyvän J2ME webbiselaimen? Yritän itse saada tuota WebVieweria toimimaan, joka tuntuu aika kivalta palikalta. Maksaa vain $149, joten eipä enää 10 päivän jälkeen jaksa kiinnostaa.

-JJ

tane
27.12.02, 22:54
Yritän itse saada tuota WebVieweria toimimaan, joka tuntuu aika kivalta palikalta. Maksaa vain $149, joten eipä enää 10 päivän jälkeen jaksa kiinnostaa.

Ei maksa ihan noin paljon, oikea hinta on $14.99

jayjay
28.12.02, 01:14
Yritän itse saada tuota WebVieweria toimimaan, joka tuntuu aika kivalta palikalta. Maksaa vain $149, joten eipä enää 10 päivän jälkeen jaksa kiinnostaa.

Ei maksa ihan noin paljon, oikea hinta on $14.99

Oho, oikeassa olet. Olisi pitänyt katsoa tarkemmin ;)

Tuo on jo huomattavasti parempi hinta. Sais vielä toimimaan.

-J

Yucatan
28.12.02, 16:10
Mites on, tuleeko Suomeen nyt sitten se T720i? Vai olikos se nyt sitten T725. Paljonkohan tuosta sitten pyydetään, kun tulee, jos tulee?

Eipä natsannu se opintolaina, joten täytyypi ihan säästää palkoista sitten rahaa. Ajattelin, että jos noin kuukauden tai parin päästä markkinoille saataisiin toi i-malli, niin voisin ostaa sen mielummin. Ainoa arvelluttava asia tässä on hinta. Nimittäin jos i-malli on kovin kallis, ja perusmallin hinta laskee roimasti, niin eiköhän se perusmalli ole sitten se, joka sieltä kaupasta poistellaan.

I-mallissa toisaalta houkuttelisi tehokkaampi akku, ja päivitys jo asennettuna. Perusmalliin kun joutuisi sitten ostamaan melkeinpä samantien uuden akun ja päivityskin olisi edessä, jos MMS rupeaakin yhtäkkiä kiinnostamaan. Akun hinnan kun voisi mielummin käyttää radio-hf:ään. On tämä hankalaa. :D

Yucatan
28.12.02, 21:03
Mites on, tuleeko Suomeen nyt sitten se T720i? Vai olikos se nyt sitten T725. Paljonkohan tuosta sitten pyydetään, kun tulee, jos tulee?

Bump.

blade
28.12.02, 21:34
"Yucatan"Mites on, tuleeko Suomeen nyt sitten se T720i? Vai olikos se nyt sitten T725. Paljonkohan tuosta sitten pyydetään, kun tulee, jos tulee?

Varmuutta ei ole, tuleeko i malli Suomeen...Ainakin Motorolan mukaan.
Ja tuo T725 malli on ensi vuoden mallistoa!?(integroitu kamera)
Saksassa on jo myynnissä ja i maksaa n. 100 euroa enemmän.
Hinnat taisi olla jotain T720: 297 euroa ja T720i: 398 euroa!!!

I-mallissa toisaalta houkuttelisi tehokkaampi akku, ja päivitys jo asennettuna.

Jos tuo hintaero on todellinen, niin kannattaa odotella i mallia.
Isompi akku maksaa n. 50-60 euroa ja päivitys kameran kanssa n. 70-80 euroa!Eli ei siinä ainakaan häviä...pikemminkin nettoaa!!!(juu nou!?!?!)

Filvas
28.12.02, 23:50
Muuten niin hyvä puhelin ollu, niin pitää antaa vähän negatiivistakin palautetta.
Kun haen midejä soittoääniksi netistä niin ne soi kyllä oikein kivasti, ei siinä mitään. Mutta ärsyttävä piirre on että kun niitä kuuntelee niin niitä ei saa hiljenemään melkein millään! Erehtyy painaan punasta näppäintä kesken soittoäänen asettelun tai sulkee läpän niin se midi soi ja se soi ja se soi.... Aina kunnes se loppuu. :P

Joko tästä on tullu uusia softaversioita?

heino79
29.12.02, 00:06
Mutta ärsyttävä piirre on että kun niitä kuuntelee(midejä siis) niin niitä ei saa hiljenemään melkein millään! Erehtyy painaan punasta näppäintä kesken soittoäänen asettelun tai sulkee läpän niin se midi soi ja se soi ja se soi.... Aina kunnes se loppuu. :P

Tuttujuttu :). Viel pahemmin kävi kerran kun joku soitti, soitto ääni kerkes ruveta soimaan(asetuksena värinä&ääni) Vastasin, soitto-ääni jäi soimaan taustalle puhuessani puhelimeen :).

Muuten pystyykö nimimuistiosta poistamaan kaikkia nimiä kerrallaan vai joutuuko yksi kerrallaan? ois nääs 130nimeä poistettavana...

Filvas
29.12.02, 00:15
Muuten pystyykö nimimuistiosta poistamaan kaikkia nimiä kerrallaan vai joutuuko yksi kerrallaan? ois nääs 130nimeä poistettavana...

Kävin kans noin, pienen tutkiskelun jälkeen otin tiltanteen kylmän rauhallisesti ja kävin niitä poisteleen. 8 minuuttia ja 50+ nimeä. ^^

blade
29.12.02, 11:04
Muuten niin hyvä puhelin ollu, niin pitää antaa vähän negatiivistakin palautetta.
Kun haen midejä soittoääniksi netistä niin ne soi kyllä oikein kivasti, ei siinä mitään. Mutta ärsyttävä piirre on että kun niitä kuuntelee niin niitä ei saa hiljenemään melkein millään! Erehtyy painaan punasta näppäintä kesken soittoäänen asettelun tai sulkee läpän niin se midi soi ja se soi ja se soi.... Aina kunnes se loppuu. :P

Uudesta softasta en tiiä, mutta tuo on kyllä bugi että soittoäänet jää
joskus soimaan.Sillä siitä vähäksi aikaa selviää, että käyttää luurin kiinni.
Itellä tehnyt kerran noin.Puhelin ollut siitä asti, kun tuli myyntiin.

malagant
29.12.02, 13:28
Mitäs softaversioita teillä on tuossa puhelimessa? Itse kävin eilen ostamassa Oulun Gigantista kyseisen luurin eikä ainakaan tuota midibugia ole.

Flex-versio: SE4274AXXC106C
Ohjelmaversio: T720_6_05.08.40R

Päivittääkös Motorola noita luureja ihan ilmaiseksi vai pitääkö ensin keksiä joku vika? Pystyykö väriteemoja mitenkään muokata kaapelilla tai muuten haxottamalla? Pitääkö GPRS-merkin palaa aina kun puhelin on kuuluvuusalueella joka tukee sitä?

blade
29.12.02, 21:16
"Malagant"Mitäs softaversioita teillä on tuossa puhelimessa? Itse kävin eilen ostamassa Oulun Gigantista kyseisen luurin eikä ainakaan tuota midibugia ole.

Flex versio:SE4274AXXC105D
Ohjelma versio:T720_G_05.06.18R

On siis tainnut muutama ohjelmaversio tulla puhelimen myyntiin tulon jälkeen.

Päivittääkös Motorola noita luureja ihan ilmaiseksi vai pitääkö ensin keksiä joku vika?

Ei varmaan tartte keksiä mitään syytä päivitykseen!?Itse en ainakaan ole tarttenut, kun on tuttu myyjä.

Filvas
29.12.02, 21:20

Täsmälleen sama softa mulla, mutta kyllä ne midit silti bugaa.

Filvas
29.12.02, 22:46
Nyt ei aukee ollenkaan, nyt ne sitten hiljenee ihan niinkun pitääkin kun sulkee läpän tai painaa peru! En oo tehny mitään muuta kun kuunnellu niitä ääniä omat äänet- valikon kautta. (Mitä en ollu siis ennen tehny, tällä vaikutusta??)

arivi
29.12.02, 22:52

Kävin kans noin, pienen tutkiskelun jälkeen otin tiltanteen kylmän rauhallisesti ja kävin niitä poisteleen. 8 minuuttia ja 50+ nimeä. ^^
Nimet poistuu puhelimen muistista kun siirtää ne Simmille !

Filvas
29.12.02, 23:08

Nimet poistuu puhelimen muistista kun siirtää ne Simmille !

Muuten hyvä mutta kun suunta oli toinen.

arivi
29.12.02, 23:16
Ja taitaa muuten toimia toiseenkin suuntaan samanlailla. Eli kun siirrät simmiltä luuriin , niin poistuu simmiltä. Ainakin mulla oli simmi tyhjä , kun laitoin luuria myyntikuntoon , ja en sitä simmiä ole tyhjentänyt kyllä muuten.

Filvas
29.12.02, 23:55
Milläs tavalla suoritat tommosen siirto-operaation, kerros ihan tarkasti?

heino79
30.12.02, 01:53
Ja taitaa muuten toimia toiseenkin suuntaan samanlailla. Eli kun siirrät simmiltä luuriin , niin poistuu simmiltä. Ainakin mulla oli simmi tyhjä , kun laitoin luuria myyntikuntoon , ja en sitä simmiä ole tyhjentänyt kyllä muuten.

ei muuten tyhjene.. kopsasin juuri simmiltä puhelimen muistiin, ja nyt aina ku selaan nimimuistiota ni siellä näkyy tuplana kaikki nimet ja numerot

blade
30.12.02, 11:26
Nyt ei aukee ollenkaan, nyt ne sitten hiljenee ihan niinkun pitääkin kun sulkee läpän tai painaa peru! En oo tehny mitään muuta kun kuunnellu niitä ääniä omat äänet- valikon kautta. (Mitä en ollu siis ennen tehny, tällä vaikutusta??)

Mitä meinaat, kun sanot "nyt ei aukee ollenkaan"?
Kuten aiemmin mainitsin...se on pieni bugi, joka korjaantuu sillä, että
käyttää luurista virrat pois.

Filvas
30.12.02, 12:49
Nyt ei aukee ollenkaan, hehe. Ehkä väärä sanavalinta tohon mutta tarkoitin että nyt en pysy enään ollenkaan kärryillä, en ymmärrä, I dont understrand, förståd inte, je ne comprehence pas. ^^

malagant
30.12.02, 14:44
Tähän mennessä puhelimessa ainoat huonot puolet olen huomannut siinä, että kun latausjohdon laittaa kiinni, puhelin vaihtaa automaattisesti tyylin voimakkaaksi. Myös olisi ollut hyvä sellainen valinta taustavaloille, että isossa näytössä olisi aina valot päällä kun läppä on auki. Nyt jos valitsee taustavaloksi jatkuvan, on myös pikkunäytön valot aina päällä kun luukku on kiinni. Soittoäänen sävellysvalikkoa en jostain syystä vielä löytänyt (!). Miksei muuten http://t720.mymobilesoft.com osoitteesta löydy kuin Pacific Storm ja pari kuvaa? ( http://www.mymobilesoft.com/motltd/t720.htm )
Kommentoikaa.[/url]

Filvas
30.12.02, 15:13
Soittoäänen sävellysvalikkoa en jostain syystä vielä löytänyt (!).

Viihde >> Omat äänet >> Uusi ääni

Bibrok
30.12.02, 22:29
je ne comprehence pas. ^^
Sori nyt, mut pakko viilata pillkua tosta sun ranskastas (taas^^)... Miten ois: Je ne comprends pas tai Je ne comprends rien?

Filvas
30.12.02, 22:38
je ne comprehence pas. ^^
Sori nyt, mut pakko viilata pillkua tosta sun ranskastas (taas^^)... Miten ois: Je ne comprends pas tai Je ne comprends rien?

Älä viitti, ton sanankin mä pölläsin sillon ysin kuuntelukokeen paperista. Ja senkin muistin vaan "sinneppäin". Tottakai nyt arvasin että se oli väärin, mut mut... ^^

Niinjoo ja anteeksi OT :)

edit2: Sitäpaitsi "rien" ei käy koska ymmärsin mä JOTAIN. ^^

blade
30.12.02, 23:01
"Malagant"Tähän mennessä puhelimessa ainoat huonot puolet olen huomannut siinä, että kun latausjohdon laittaa kiinni, puhelin vaihtaa automaattisesti tyylin voimakkaaksi.

Se on ominaisuus.Eli kun laitat luurin laturiin(oli asetus esim. värinä+ääni) niin se vaihtuu automaattisesti voimakkaalle.
Sitten kun otat luurin laturista, niin se palautuu takaisin olleeseen asetukseen.Yrittäkää ymmärtää, mitä tarkoitan!!![/quote]

AndK0
31.12.02, 00:34
Minulla on ollut nyt puhelin käytössä noin 1,5 kk ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Hyviä puoli luurissa on paljon:
-Soittoäänet ovat ihan tarpeeksi laadukkaita minulle.
-Pikanäppäimet ovat hyvin toteutettu. Valikoihin ei tarvitse mennä kovinkaan monesti.
-Näyttö on todella suuri ja muutenkin ihan hyvä(minkäänlaista värinää en ole huomannut)
-Puhelimen koko on juuri hyvä eikä antennikaan ole mikään sellainen puoli metriä pitkä..
-Akun kesto luurissa on yllättänyt minut. Sitä haukuttiin joka paikassa, mutta minulla se ainakin on ollut lähes sama kuin noilla muilla puhelimilla mitä minulla on ollut. Akku kestää minulla normaalikäytössä 3-4 päivää..
Tottakai puhelimessa on myös huonoja puolia, mutta kaikki nämä ovat olleet minulla aika vähäisiä joten niistä ei paljoa harmia ole koitunut..:
-Soittoääniä ei saa tarpeeksi lujalle.
-Värinää ja soittoääntä ei saa samaan aikaan päälle.(Voi vain valita profiilin, jossa puhelin värisee ensin pari kertaa, sitten värinä loppuu ja soittoääni alkaa.)
-Kalenterissa viikon ensinmäinen päivä on sunnuntai, enkä minä ole saanut sitä ainakaan muutettua.
-Tuo soittoäänibugi on tullut vastaan minullakin, mutta se on tullut vain kun olen kuunnellut niitä soittoääniä. Ei ikinä ole silloin tullut vastaan kun joku on soittanut.
-Välillä puhelin hidastelee valikoissa..
-Puhelin ei herätä jos se on suljettuna.

Jace
31.12.02, 00:51
-Tuo soittoäänibugi on tullut vastaan minullakin, mutta se on tullut vain kun olen kuunnellut niitä soittoääniä. Ei ikinä ole silloin tullut vastaan kun joku on soittanut.
Itse asiassa, ainakin siemensin sl45:ssa samainen bugi myös ilmenee eräässä muodossa.

Se on ominaisuus.Eli kun laitat luurin laturiin(oli asetus esim. värinä+ääni) niin se vaihtuu automaattisesti voimakkaalle.
Saako tuota säädettyä, eli jos laittaa laturiin kiinni, niin saako puhelinta säädettyä sitten äänettömälle?

AndK0
31.12.02, 15:04
Saako tuota säädettyä, eli jos laittaa laturiin kiinni, niin saako puhelinta säädettyä sitten äänettömälle?
Saa säädettyä sitten minkä profiilin haluaa. Minusta tuo on ainakin ihan hyvä homma että luuri ei tärise silloin kun lataa. Minun GD75 löytyi aikanaan turhankin usein lattialta jos joku oli soittanut kun puhelin oli ollut latauksessa ja en ollut sattunut kuulemaan.

Jace
31.12.02, 15:14
Minusta tuo on ainakin ihan hyvä homma että luuri ei tärise silloin kun lataa.
niin muissa merkeissähän tuo on tainnut olla jo kaemman aikaa kys. ominaisuus.. tai no ainakin nokialla.

AndK0
31.12.02, 15:26
niin muissa merkeissähän tuo on tainnut olla jo kaemman aikaa kys. ominaisuus.. tai no ainakin nokialla.
Niinhän se taitaa olla. Ericssoneissa se oli jo ainakin t10:ssä. Vanhemmissa Panasoniceissa sitä ominaisuutta ei taida olla, tai ainakaan GD75:sta ja muistaakseni GD90:stakaan sitä ei löytynyt. Aika jännä homma koska Panasonichan taisi olla melkein ensimmäinen luurivalmistaja, millä tuo värinä oli joka luurin vakio-ominaisuus..

blade
31.12.02, 16:39

Motorolassa on ollut tuo ominaisuus siitä asti, kun Moto kehitti
vibran puhelimeen!Ja siitä on jo ikuisuus.

apina
31.12.02, 16:41
Hehe. Sainpas vihdoin ja viimein aikaiseksi ja tilasin ton puhelimen puhelinkioskista. Kävin gigantissa hiukan kokeilemassa ensin ja kyllähän se tuntui aivan loistavalta! :)

blade
31.12.02, 16:43
Hehe. Sainpas vihdoin ja viimein aikaiseksi ja tilasin ton puhelimen puhelinkioskista. Kävin gigantissa hiukan kokeilemassa ensin ja kyllähän se tuntui aivan loistavalta! :)

Oot ainakin hyvän luurin hankkinut!!!itsekin olen tosi tyytyväinen.

heino79
31.12.02, 18:11

Oot ainakin hyvän luurin hankkinut!!!itsekin olen tosi tyytyväinen.

Kuten myös minäkin :)

malagant
31.12.02, 18:17
-Näyttö on todella suuri ja muutenkin ihan hyvä(minkäänlaista värinää en ole huomannut)
Tuosta hieman kommentoisin, elikkä ainakin oman puhelimeni näyttö värisee ja vieläpä aika voimakkaasti kun siihen laittaa paljon värejä sisältävän taustakuvan tai näytönsäästäjän. Värinän huomaa todella helposti, eikä sitä tarvitse tihrustaa silmät kierossa. Itseäni tuo ei kauheasti haittaa, mutta onhan se pieni miinus kuitenkin.

Motorolassa on ollut tuo ominaisuus siitä asti, kun Moto kehitti vibran puhelimeen!Ja siitä on jo ikuisuus.
Eipäs tuota ominaisuutta ollut ainakaan vanhassa Motorola T191 puhelimessani.