View Full Version : Tom Tom Navigator 6
Nyssekuski
18.09.06, 18:20
Miksiköhän uudessa Tom Tom 6:ssa ei löydy ainakaan Tom Tom sivujen mukaan tukea symbian puhelimille?
Onko syynä joku lisenssi juttu vai mikä?
http://www.tomtom.com/products/features.php?ID=237&Language=1
[/url]
John Cooper
20.09.06, 08:30
keskustelua aiheesta (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=60596)
Marko Konttinen
05.10.06, 21:55
Onko kukaan foorumilainen ehtinyt vielä tilata ja saada TomTom Navigator 6 -softaa?
Itse haluaisin päivittää vitosesta kutoseen -- hinta 129 € Euroopan kartoilla on houkutteleva ja softassakin on pieniä parannuksia vitoseen verrattuna. Matkassa vain on pieni mutta; TomTom Navigator 6:ssa ei enää ole itse softassa valintaa ruudun kääntämiselle vaaka-asentoon (landscape). Ja se taas on minulle aivan pakollinen ominaisuus, koska polarisoitujen aurinkolasieni läpi ei näe iPAQini näytöltä mitään, jos näyttö on pystyasennossa.
Nettitietojen mukaan TTN6 tukee ongelmitta käyttöjärjestelmän näytönkääntöä, jollainen löytyy Windows Mobile 2003 Second Edition -käyttiksestä alkaen. Pahaksi onneksi vain minun HP iPAQ h4150:ssa on Windows Mobile 2003:n ykkösversio, eikä päivitystä ole saatavilla.
Ratkaisuksi jäisi Nyditot Virtual Display (http://www.nyditot.com/), mutta ennenkuin tuhlaan 129 € TomTomin softaan, pitäisi jotenkin pystyä varmistumaan siitä, että TTN6 todella toimii tuon Nyditotin kanssa... TTN5 nimittäin ei toimi.
Jos jollain siis on TomTom Navigator 6 pyörimässä PDA:ssa, jossa on Window Mobile 2003 -käyttis, niin olisin kovasti kiitollinen, jos ko. henkilö viitsisi asentaa Nyditotin kokeiluversion koneelleen ja kokeilla, toimiiko TTN6 sen kanssa...
Itse tykkään käyttää TomTomia mielummin pystyasennossa, PDA:ni on iPAQ hx4700.
Ratkaisu ongelmaasi: Vaihda aurinkolaseja. :)
Marko Konttinen
06.10.06, 11:23
Vaihda aurinkolaseja. :)
En vaihda, ne on hyvät =) Muutenkin tykkään enemmän vaakanäytöstä.
Mutta vaikuttaa siltä, että Nyditot toimii, jos tämä pitää paikkansa:
There are 3rd Party display drivers that can do it under 2003.
Nyditot do one that works with Tom Tom 6
Lähde: http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=45494&start=45
Se, mihin kirjoittaja tuon väiitteensä perustaa, jää minulle epäselväksi. Toivottavasti on oikeasti kokeillut.
TomTom6/S60:ssa on alkanut kummittelemaan oikein kunnolla. Ei löydä haulla kaikkia Tampereen katuja eikä edes koko Helsingin kaupunkia.
Mikähän mahtaa olla vikana? Tomtomin versio on 6.010 (7640) ja karttana Scandinavia Plus (v650.1128).
En löydä uuden foorumin haulla senkään vertaa kuin sillä vanhalla.
Toimiiko Tomtom 6 N73:ssa? Tomtomin sivuilla ei ole N73:a tuettujen puhelimien joukossa.
Itsellä on N80, TomTom6 (versio. 6.010) ja kartta Skandinavia Plus (v.650.1128), eli juurikin sama softasetti kuin k:lla. Hyvin toimii tämä yhdistelmä. Tähän mennessä on löytyneet kaikki Tampereen kadut ja Helsinkiäkin tässä juuri tutkailen kartalta.
"En löydä uuden foorumin haulla senkään vertaa kuin sillä vanhalla.
Toimiiko Tomtom 6 N73:ssa? Tomtomin sivuilla ei ole N73:a tuettujen puhelimien joukossa."
Toimii !
Itsellä on N80, TomTom6 (versio. 6.010) ja kartta Skandinavia Plus (v.650.1128), eli juurikin sama softasetti kuin k:lla. Hyvin toimii tämä yhdistelmä. Tähän mennessä on löytyneet kaikki Tampereen kadut ja Helsinkiäkin tässä juuri tutkailen kartalta.
Minun tapauksessani ongelman aiheuttajaksi osoittautui viallinen muistikortti.
Mä en saa toimii noita kameratolppia...?
Asensin juuri 5500:aan TomTom.v.6.01.S60v3 -kilkkeen
Kun tarvittavat säädöt on tehty niin näytölle tulee TomTomin logo sekä pyörivä maapallo, mutta siihen sitten jääkin.
Mikä puuttuu? Mikä vika?
Heti toimii kun malttoi seurata annettuja ohjeita =o)
Miten helppoa on softan siirto eri puhelimien välillä. onnistuuko se tomtom sivujen kautta. Toinen kysymys kortista jolle softa laitetaan. Tomtom sivujen mukaan kortille ei suositella laitettavaksi mitään muuta. voiko kortille laitaa onko kokemuksia. tarkoituksena olisi käyttää softaa välillä S60:ssa ja Windows mobile 05.
Itellä puhelimena E61 ja siinä Tomtom 6. Oon ajatellut ottaa netistä noita POI-pakettaja siihen, mutta kun ei niistä mitään kokemusta ole; niin osaisiko joku suositella hyvää pakettia? Lähinnä olisi hyvä että mahd.palj. huoltoasemia sekä ruokapaikkoja löytyisi Suomen maasta.
Btw. Nokia E61 on mielettömän hyvä puhelin navigointiin vaakanäyttönsä takia. Hlökohtaisesti pidän ehkä enemmän Navicoresta, mutta kun tää Tomppa nyt on niin tällä mentävä.
Eli siis POI-pakettisuosituksia kiitos!
http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/ valitse täältä ihan oman makusi mukaan mitä tarvitset
En tiedä minkälaista kokemusta näistä Poi tiedoista haet, jokainenhan laitaa ne Poi tiedot mitä tarvii
No entä onkos netissä jotain paikkaa mistä saisin tuohon jonkun muun äänen kuin tuo Kati? On aivan järkkyä kuunneltavaa tuon muijan opastus.
No entä onkos netissä jotain paikkaa mistä saisin tuohon jonkun muun äänen kuin tuo Kati? On aivan järkkyä kuunneltavaa tuon muijan opastus.
Tämä kiinnostaa täälläkin. Toimiikohan esim. TTONEn äänet? Voiskin kokeilla imaista tuosta omasta ONEsta luuriin, sithän sen näkee.
edit: Toimii ok, eli TTONEn Matti ainakin toimii hienosti.
Onhan semmoinen -> TomTom äänet (http://www.tomtom.com/plus/services/voices.php?language=5).
Onhan semmoinen -> TomTom äänet (http://www.tomtom.com/plus/services/voices.php?language=5).
Nonii.. Matti rulez! Ei tule Katia ikävä..
Muistan lukeneeni joskus täältä ohjetta huutonetin kamojen mainostamisesta, nyt en niitä löytänyt.
Joten uskallan uhmata ja mainostaa että on myynnissä:
www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=45867846
Sorry, jos rikon sääntöjä.
--oskari--
Minulla on TomTom Navigator 6.010 ja Nokia E70. Valikosta löytyy Navigoi kohteeseen / Lev.aste Pit.aste mutta en saa kyseistä kohtaa valittua (teksti on harmaana). Myös Lisää suosikkeihin / Lev.aste Pit.aste löytyy harmaannettuna.
Onko teillä muilla samanlaiset havainnot? Miten kyseiset toiminnot saisi käyttöön?
/Anders
Tätä ketjua käytän hyväkseni ja kysyn, miten saan karttanäytön päälle perusnäytössä. Kun jostain valikosta sain näkyviin pelkän tien, jolla ajan "taustabluescreenillä". Eli haluan takaisin karttapohjan, josta näen, missä ajan.
Tätä ketjua käytän hyväkseni ja kysyn, miten saan karttanäytön päälle perusnäytössä. Kun jostain valikosta sain näkyviin pelkän tien, jolla ajan "taustabluescreenillä". Eli haluan takaisin karttapohjan, josta näen, missä ajan.
"Muuta määrityksiä" --> "Turvalukko" --> "Karttanäyttö pois: ei koskaan"
"Muuta määrityksiä" --> "Turvalukko" --> "Karttanäyttö pois: ei koskaan"
Kiitos paljon!
millä noihin sais jotain muita ääniä kun esim kameratolppa tulee kohdalle..."haxaamalla" varmaan, mutta miten
Asetuksista ne äänetkin vaihtuu vai meinaatko kokonaan uusia ääniä ?
Asetuksista ne äänetkin vaihtuu vai meinaatko kokonaan uusia ääniä ?
juu siis kokonaan jotain uusia jos sais, en käytä niitä muualla kun kameratolppien kohtaa ja haluisin siihen jonkun paremman, mieluiten puheella että kameratolppa tulossa tms tai vastaavaa
juu siis kokonaan jotain uusia jos sais, en käytä niitä muualla kun kameratolppien kohtaa ja haluisin siihen jonkun paremman, mieluiten puheella että kameratolppa tulossa tms tai vastaavaa
Löytyisköhän tuolta (http://www.gps-waypoints.net/forum/viewtopic.php?t=222) apua?
millä noihin sais jotain muita ääniä kun esim kameratolppa tulee kohdalle..."haxaamalla" varmaan, mutta miten
Katseleppas jos täälltä löytyisi vinkkejä: http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-ogg-files.php
Moi
Mulla on Nokian E60 puhelin ja haluasisin siihen navigointisoftan. Toimiiko tuo tomtom 6 versio tuon puhelimen kanssa? Tomtomin sivujen mukaan toimii E61 ja E60 ei ole mainittu. Eikö noissa kuitenkin ole samaa softaa sisällä?
-w-
TT6 toimii S60 3rd:n kanssa ainakin N-sarjalaisissa.
E50:ssä toimii myös.
TT6 toimii E60:ssäkin ok.
Varmasti tyhmä kysymys, mutta mites kun softa näyttää tulevan mini-SD-kortilla ja esim. E65:ssa on micro-SD. :|
Varmasti tyhmä kysymys, mutta mites kun softa näyttää tulevan mini-SD-kortilla ja esim. E65:ssa on micro-SD. :|
Toimii. Ei softa tiedä yhtikäs mitään siitä mitkä on muistikortin fyysiset mitat. Ei se myöskään ota kantaa siihen kuinka paljon mega- tai gigatavuja sinne mahtuu. Tai tietty tietysti sen verran, että kaikki tarvittava sinne mahtuu...
Toimii. Ei softa tiedä yhtikäs mitään siitä mitkä on muistikortin fyysiset mitat. Ei se myöskään ota kantaa siihen kuinka paljon mega- tai gigatavuja sinne mahtuu. Tai tietty tietysti sen verran, että kaikki tarvittava sinne mahtuu...
Alright, eli sen softan voi kopsata sinne microSD-kortille. Hyvä, ajattelin, että niissä on joku elämää suurempi kopiointisuojaus tai jotain.
Kerran tässä nyt kysellään tyhmiä, niin mikä olisi edullisin, toimivin ja yksinkertaisin tapa saada E65 navigoimaan? Ostaako siis joku gps-möllykkä ja siihen sitten erikseen softa, vaiko esim. joku paketti, jossa on gps ja softa yhdessä?
Mikä näistä Verkkokaupan softista olisi paras? Käykö esim. tuo TomTomin 198 euron paketti?
http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=haku&search=1&cat1=Muut+tuotteet&cat2=GPS-paikantimet&cat3=Bluetooth
Moi. Minulla on Tomtom 6 ollut asennettuna Nokian E50 puhelimeen jo pari kuukautta. Nyt yhtäkkiä on kartan päivitysnopeus laskenut noin sekuntiin, kun ennen nuoli liikkui kartalla sulavasti. En löydä valikoista mistään säätöä tälle, onkohan puhelimeni liian tukossa vai mistä moinen voisi johtua? GPS palikkana on nokian LD-3W.
Et ole lisänny viime aikoina suuria määriä POI pisteitä käyttöön, ja siis nimenomaan näkymään kartalla?
Et ole lisänny viime aikoina suuria määriä POI pisteitä käyttöön, ja siis nimenomaan näkymään kartalla?
Olen kyllä, täytyykin koittaa niitä karsia. Kiitos vinkistä.
Kertokaapas mistä valikosta noihin POI-paikkoihin saa jonkun varotuksen päälle esim. kameratolppiin. Yritin etsiä mutta en löytänyt kuin valikon mistä nuo saa päälle tai pois.
EDIT: Löytyhän se sieltä kun vaan jaksoi etsiä.
Sen verta moni näyttää hukanneen käyttöohjeen, että laitetaan siihen linkki: http://www.tomtom.com/lib/doc/nav6/manual.htm (valitse tuolta mieleinen kieliversio).
Ohjeesta selviää - yllätys yllätys - monenlaista käyttövinkkiä. Lukekaa vaikka salaa muilta, niin ei tarvitse arpoa asetusten kanssa. ;o)
Linkki hukassa, eli hakusessa taulukko (tai listaus), josta näkyi viimeisimmät karttapäivitykset (versionumerot) eri navigaattorisoftille (TomTom).
PocketGPSworld (http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-map-versions.php#) tarjoaa jonkunlaista listaa. TomTom (http://www.tomtom.com/products/maps/index.php?Lid=1):in sivuilta löytyy työkalu johon product codensa antamalla voit tarkastaa oman karttaversionsa ajantasaisuuden verrattuna uusiin myytäviin. Muistaakseni HOME softakin huomauttaa että karttaa ei kannata päivittää (siis jos nykyinen on jo "tarpeeksi uusi") jos koittaa ostaa karttaa sitä kautta.
Kiitoksia linkeistä, kämmäsin jotain aikaisemmin, kun en tuolta TomTomin sivuilta löytänyt tarvittavaa tietoa.
Mikäs TOMTOM versio toimisin Nokian 6680 laitteessa? Vastatkaa pian.
Mikäs TOMTOM versio toimisin Nokian 6680 laitteessa? Vastatkaa pian. 5.2 nyt ainakin. toimii S60v2:ssa.
Okkei kiitoksia sit seuraava kysymys olisi että onko Nokian 6230i puhelimeen olemassa navigointi softaa? Mielellään sais olla TOMTOM.
Kiitos auttajille! :)
Okkei kiitoksia sit seuraava kysymys olisi että onko Nokian 6230i puhelimeen olemassa navigointi softaa? Mielellään sais olla TOMTOM.
Kiitos auttajille! :)
Tompasta en tiedä, mutta Nav4All (http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/fin/index.php). Ainakin luuri löytyy tuettujen listalta.
No kokeilepa sen verta selvittää itse, että mikä Symbian versio tuosa on, jos on. Edellä juuri mainittu että S60v2 toimii 5.2 TomTom. KVG. ;o)
Olisko kellään lähettää tuota "Matti" äänipakettia? Ei viitsisi moisen takia rekisteröityä tuonne tomtomin sivuille.
Olisko kellään lähettää tuota "Matti" äänipakettia? Ei viitsisi moisen takia rekisteröityä tuonne tomtomin sivuille.
Ei tarvitse rekisteröityä, äänet saa ladattua Plus services osiosta (http://lyhytlinkki.net/?wsspn6oj) muutenkin.
Ei tarvitse rekisteröityä
Kyllä muuten pitää. Download linkin kohdalle kun kursorin kuljettaa, niin sinua tervehtii kysymysmerkki, ja teksti "please login first"..
Kyllä muuten pitää. Download linkin kohdalle kun kursorin kuljettaa, niin sinua tervehtii kysymysmerkki, ja teksti "please login first"..
No katos vaan, niin pitääkin. No rekisteröidy sitten, ei se maksa mitään. ;o)
No katos vaan, niin pitääkin. No rekisteröidy sitten, ei se maksa mitään. ;o)
Kai se on pakko :)
Ei tarvitse rekisteröityä, äänet saa ladattua Plus services osiosta (http://lyhytlinkki.net/?wsspn6oj) muutenkin.
Puhelimessa kun menee TomTom ohjelman kautta Plus palveluvalikkoa selaamaan, niin sieltä kautta ainakin ennen sai muistaakseni ilman mitään tunnuksia latailtua noita ääniä suoraa puhelimeen, siis näitä ilmaisia äänipaketteja.
Puhelimessa kun menee TomTom ohjelman kautta Plus palveluvalikkoa selaamaan, niin sieltä kautta ainakin ennen sai muistaakseni ilman mitään tunnuksia latailtua noita ääniä suoraa puhelimeen, siis näitä ilmaisia äänipaketteja.
Äänen lataaminen ilman tunnuksia onnistuu jos/kun kytket puhelimesi Homen kautta sillon pystyst lataamaan äänet, sitä kautta saat myös muut mahdolliset päivitykset, eikä tarvi kirjautua mihinkään. Testasin nimittäin juuri :)
Jos ostan Tompan muistikortilla niin pitääkö minun ajaa sitä aina tuon kortin kanssa vai voinko kopioida ohjelman ja kartat puhelimeni huomattavasti suuremmalle muistikortille?
Saako jostakin ostettua pelkkää Tomtom 6 ohjelmistopakettia ilman muistikorttia tai muuta ylimääristä sälää? Mulla on uusi E51, jossa on 4 gigan micro sd -kortti jo ostettuna, joten ei tekisi mieli maksaa penniäkään ylimääräisestä muistikortista. GPS-vastaanotinkin mulla on jo entuudestaan.
Niin, ja mikä mahtaa olla uusin versio S60 3rd editionille tarkoitetusta Tomtomista.
Mikäli Tomtomia ei saa erillisenä, niin saako sitten Navicorea tai muuta vastaavaa?
Entä kuinka käytettävä Tomtom on esim. juuri tällaisessa E51:n tapaisessa selvästi kommunikaattoria pienemmässä näytössä. 9300i:ssä käyttelin Tomtomia mallikkaasti parisen vuotta ja se oli kyllä pätevä yhdistelmä, joten vähän jänskättää että miten tämä pikkunäyttö soveltuu karttatiedon esittämiseen, varsinkaan kun puhelinta ei saa kätevästi näkyville ajon aikana kuin käyttämällä erillistä telinettä.
Edit. Ilmeisesti ohjelmistoa saa erillisenä ainakin suoraan valmistajalta, löysin meinaan Tomtomin sivuilta tällaisen:
TomTom NAVIGATOR 6 - Software & Maps of Western Europe on DVD - Functionalities, 129€ ( http://www.tomtom.com/products/features.php?ID=260&Category=2&Lid=24 )
Saakohan tuota pakettia ostettua mistään yhtään edullisemmin?
Jos ostan Tompan muistikortilla niin pitääkö minun ajaa sitä aina tuon kortin kanssa vai voinko kopioida ohjelman ja kartat puhelimeni huomattavasti suuremmalle muistikortille?
Kyllä pystyy kopioimaan isommalle muistikotille, muistaa vaan kansio asetuksissa
ottaan kaikki piilotiedostot esiin varmuudenvuoksi, eli "näytä piilotetut tiedostot ja kansiot" ruksi siihen. Ja tietenkin eka varmuuskopio alkuperäisestä!
Alkuperäisen kopion itse 4gb sd-kortille (TT One v2)
Höh, no mulla on ihan semmoinen muistikuva, että tuonne olisi kyllä ennen päässyt ilman tunnuksia lataamaan (ilmaiset vakio-) äänipaketit, mutta saattaapa olla että muisti pettää. Monesti se pettää. ;o)
Mikäköhän gps-vastaanotin pitää valita Tytn2:sessa, jos siinä haluaa TomTom Navigator 6:sta käyttää?
Ostin siis Tomtomin Scandinavian kartat mutta kännykässäni onkin mikrosd-muistikortti ja kartat tulivat kuvassa näkyvällä kortilla. Onko keinoa siirtää kartat, joko kännykkään tai tietokoneelle?
Ostin siis Tomtomin Scandinavian kartat mutta kännykässäni onkin mikrosd-muistikortti ja kartat tulivat kuvassa näkyvällä kortilla. Onko keinoa siirtää kartat, joko kännykkään tai tietokoneelle?
Muistikortinlukijalla voit siirtää toiselle kortille tai koneelle. Laita käyttöön, että se näyttää piilotiedostotkin.
Mikäköhän gps-vastaanotin pitää valita Tytn2:sessa, jos siinä haluaa TomTom Navigator 6:sta käyttää?
TT:n GPS asetusvalikosta löytyy kyllä '' sisäänrakennettu GPS vastaanotin'' kaikkien muiden kombinaatioiden lisäksi ja tällä se homma toimii. Näin siis Tytn2:ssa ja sen mukana tulleessa TT 6.032.
Mikä versio sulla on TT:stä ?
Nyssekuski
11.02.08, 16:13
Eikös noi tomtomin plus palvelut pitäisi olla maksullisia? Meinaan tuossa omassa htc:ssa klikkasin tuota pluspalvelua ja se ilmoitti vaan että se on käytössä ja toimii sillä näytti liukkaan kelin varoitusta sille hetkelle kun tuon otin käyttöön ja ajaessa päivittää tietoja säännöllisesti.
Säätiedot on ollut ilmaisia, pelkät datan siirtokulut joutuu maksamaan. Samoin Kaverit palvelu toimii ilman muita maksuja.
TT:n GPS asetusvalikosta löytyy kyllä '' sisäänrakennettu GPS vastaanotin'' kaikkien muiden kombinaatioiden lisäksi ja tällä se homma toimii. Näin siis Tytn2:ssa ja sen mukana tulleessa TT 6.032.
Mikä versio sulla on TT:stä ?
Käytän ihan tomtom6:sta, minkä ostin erikseen. Sen valikosta otin "erillinen MNEA-laite"(tms.) ja baudimääräksi aluksi 4800. Sillä löysi satelliitit kerran, mutta ei enää toista kertaa. Sitten baudimäärä maksimiin ja sillä on nyt vähän aikaa pelittänyt.
Omassa TomTomissa ei valikoista löydy minkäänlaista sisäänrakennetun gps:n valintamahdollisuutta (ostetun TomTomin siis)
mor.. mulla olis tällästä että mulla on E90 kommu ja nyt tässä on tää TT6 asennettu mutta tää ei löydyä GPS-laitetta.. ja sitten ihmettelen että mitä tää jotain bluethoot sydeemiä heittelee tähän
siis se herja "Bluetooth laitteita ei löytynyt. Yritätkö uudelleen?"
ja mulla on tuo bluetooth päällä
mor.. mulla olis tällästä että mulla on E90 kommu ja nyt tässä on tää TT6 asennettu mutta tää ei löydyä GPS-laitetta.. ja sitten ihmettelen että mitä tää jotain bluethoot sydeemiä heittelee tähän
siis se herja "Bluetooth laitteita ei löytynyt. Yritätkö uudelleen?"
ja mulla on tuo bluetooth päällä
Sisäistä gps.ää TT6 ei tule löytämäänkään sillä Nokia/S60 ei tueta, mokkulan pitäisi kyllä löytää jos sulla sellainen on, jos sulla ei ole Tompan omaa niin sieltä gps-konfirguoinnista laitat muu-mokkula
Käytän ihan tomtom6:sta, minkä ostin erikseen. Sen valikosta otin "erillinen MNEA-laite"(tms.) ja baudimääräksi aluksi 4800. Sillä löysi satelliitit kerran, mutta ei enää toista kertaa. Sitten baudimäärä maksimiin ja sillä on nyt vähän aikaa pelittänyt.
Omassa TomTomissa ei valikoista löydy minkäänlaista sisäänrakennetun gps:n valintamahdollisuutta (ostetun TomTomin siis)
Selvä, kaikkissa TT6 versioissa ei siis tueta "suoraan" laitteen (WM) sisäistä Gepsua - hyvä tietää. Löysit kuitenkin toimivat asetukset - hyvä homma. Miksi et muuten käytä laitteen mukana tullutta TT6.032 ja siirrä kartastoa siihen?
Miksi et muuten käytä laitteen mukana tullutta TT6.032 ja siirrä kartastoa siihen?
Sitä kutsutaan laiskuudeksi ;)
Oli helpompaa heittää muistikortti sisään, niin TT toimi samantien.
Formatoin puhelimen, ja asentelin tomtomin uudestaan, mutta kappaskappas ei enää tomppa käynnistynyt, vaan pyörittelee tuota maapalloa loputtomiin. Mitämitä?
EDIT: Homma ratkaistu asentamalla uudempi versio tomtomista. Mutta ihmettelen kyllä miksei se sama vanha versio kelvannut?!
EDIT: Homma ratkaistu asentamalla uudempi versio tomtomista. Mutta ihmettelen kyllä miksei se sama vanha versio kelvannut?!
Mikä tämä "uusi" versio on numeroltaan?
=)juha
Mikä tämä "uusi" versio on numeroltaan?
=)juha
6.01-->6.02
6.01-->6.02Ok, kiitos. Luovuin jo ajat sitten toivosta, että TomTom toisi OIKEASTI uuden version S60:lle esim. sisäisen GPS:n tuella...
=)juha
Ok, kiitos. Luovuin jo ajat sitten toivosta, että TomTom toisi OIKEASTI uuden version S60:lle esim. sisäisen GPS:n tuella...
=)juha
Älä vielä luovu toivosta :) keväällä pitäisi Tomtom 7 ilmestyä ainakin PDA laitteille ja siinä samassa vois kuvitella että Nokian luureihin tulee se sisäinen tuki. Toki voi olla että Nokian navteq osto mutkistaa asiat.
Mulla oli Cruisessa TT 6.032(8355) versio mikä on "uusin" versio
Kyselin taas väliaikatietoja Tompan ja E90:n suhteen:
Kiitämme yhteydenotostanne TomTom asiakaspalveluun.
Viitaten puhelinkeskusteluun kollegani kanssa, olemme selvittäneet Navigator 6- ohjelmiston yhteensopivuutta Nokian E90- puhelimen kanssa. Koska Navigator 7- ohjelmisto julkaistaan piakkoin, keskitymme nyt tämän uudemman ohjelmiston yhteensopivuuteen eri laitteiden kanssa. Ennen Navigator 7- ohjelmiston julkaisua, emme valitettavasti pysty lupaamaan mitkä laitteet tulevat olemaan yhteensopivia tämän version kanssa.
Pahoittelemme, ettemme vielä tässä vaiheessa pysty kertomaan tarkempia tietoja. Kiitämme kärsivällisyydestänne.
Ystävällisin terveisin
Jenni
TomTom asiakaspalvelu
Tulisi vaan se uusin tomtom v7. Voi olla huomattavasti parempikin. Tähän 6 versioon ei saa edes uusia karttoja :(
Ville Vainio
03.09.08, 21:31
mihin kansioon tuolla muistikortilla kopioin tuon ohjelman tiedot? Kyseessä E71...
En saa asennusta käyntiin mistään.
mihin kansioon tuolla muistikortilla kopioin tuon ohjelman tiedot? Kyseessä E71... En saa asennusta käyntiin mistään.
Kortin juureen Tomppa roinineen päivineen mutta kartat omissa kansioissa.
Sen jälkeen menet asennukseen ja vot.
Ville Vainio
04.09.08, 09:14
hmm... nojoo ne oli tomtom kansiossa mulla, eli sen kansion sisältö kortin juureen. Kysymys kuuluu joudunko siirtämään jokaisen kansion yksitellen vai saanko "maalattua" tomtom kansion sisällön ja kopioitua kortin juureen.
Ville Vainio
04.09.08, 12:14
Kortin juureen Tomppa roinineen päivineen mutta kartat omissa kansioissa.
Sen jälkeen menet asennukseen ja vot.
Eli siis kortin sisältö sellasenaan uuden kortin juureen? Eli tuohon maps kansioonkaan ei tarvi sen kummemmin kajota.
tarviiko noi kaikki roinat tosiaan olla puhelimen kortilla, kaikki install.exe mitkä on tietokonetta varten eikä puhelinta.
Eli siis kortin sisältö sellasenaan uuden kortin juureen? Eli tuohon maps kansioonkaan ei tarvi sen kummemmin kajota.
tarviiko noi kaikki roinat tosiaan olla puhelimen kortilla, kaikki install.exe mitkä on tietokonetta varten eikä puhelinta.
Kaikki vaan.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.