PDA

View Full Version : Camera Headset:n hinta?

27.11.02, 23:28
Onko kellään tietoa paljonko Nokian Camera Headset tulee maksamaan?
Eikös sen pitänyt jouluksi tulla??

sovelias
27.11.02, 23:46
Eikös sen pitänyt jouluksi tulla??Tanskalais arvio vajaa 999 sikäläistä kruunua, eli mutuna vajaa 140e

Esa Isopahkala
28.11.02, 01:16
Jos nyt puhutaan tästä tuoteesta "KAMERA HF 7210/6800/6610/5100 HS-1C", niin suositushinta on 95 euroa. Myyntiintuloajankohtaa en tiedä.

Thelmi
29.11.02, 17:40
Jos nyt puhutaan tästä tuoteesta "KAMERA HF 7210/6800/6610/5100 HS-1C", niin suositushinta on 95 euroa. Myyntiintuloajankohtaa en tiedä. Ohoh.. onpas meinaan vaan aika alhainen hinta heti suositushinnaksi. Vauhdittaa kyllä meikäläisen 5100:n hankkimis aikeita taas eteenpäin.

yellow
29.11.02, 17:41
Jos nyt puhutaan tästä tuoteesta "KAMERA HF 7210/6800/6610/5100 HS-1C", niin suositushinta on 95 euroa. Myyntiintuloajankohtaa en tiedä.

Ei ole kovinkaan kallis. Mitenkanhan lienee laadun kanssa.

markku
30.11.02, 22:30
Ostin tänään tuon kamera hf:n ja ainakin 7210:n kanssa kuvat ovat aivan eri planeetalta 7650:n kanssa.Hinnan ymmärtää suhteessa kuvien laatuun.
Eihän 7210:n näyttökään ole samassa sarjassa 7650:n kanssa.Pikakäytön jälkeen niin 7650:n kamera on "kamera" mutta kamera hf on "lelukamera"

Dundee
01.12.02, 00:45
Kai tuo ajaa asiansa jos niitä kuvia katselee vain puhelimen näytöltä..?

markku
01.12.02, 08:18
No katselee niitä just näytöltä.Valoa kamera vaatii enemmän kuin 7650:n kamera.Kuvista tulee herkemmin suttuisia ja pimeitä.Toisaalta kamerahf
on aika pieni ja heppoinen ja tallennusaika aika pitkä niin pidä siinä käsi vakaana...

Thelmi
01.12.02, 19:52
Ostin tänään tuon kamera hf:n ja ainakin 7210:n kanssa kuvat ovat aivan eri planeetalta 7650:n kanssa.Hinnan ymmärtää suhteessa kuvien laatuun.
Eihän 7210:n näyttökään ole samassa sarjassa 7650:n kanssa.Pikakäytön jälkeen niin 7650:n kamera on "kamera" mutta kamera hf on "lelukamera" Jaahas.. on sitten vissiin tullut jo myyntiinkin, kun olet sellaisen hankkinut. No miltä kuvat näyttää 7210:n näytöllä?

Flying Finn
01.12.02, 23:01
Eikös 7250:n kamerassa ole pienempi resoluutio kuin Camera Headsetissä (jossa VGA?). Tämä saa minut kallistumaan 7210:n ja Camera Headsetin suuntaan (myös sen takia että se on mielestäni tyylikkäämpi kuin muut Series 40-luurit).

markku
02.12.02, 10:47
Katseleehan niitä mutta ei ne 7650:n näytön veroisia ole.Tottakaihan 7210
näyttö on pienempi mutta jotenkin suttusempia ne on.Lähetin 7650:llä suht
hyvän kuvan 7210:n niin se kuva näyttää enemmänkin piirretyltä kuvalta
kuin valokuvalta.No kaikkea ei voi vaatia,hyvä näyttö tarkoitukseensa eli
puhelimeen.7210 ei olekaan mikään multimedialaite vaan puhelin...

bull
02.12.02, 11:31
Voisko joku tuolla leikkinyt laittaa tänne sillä headsetillä otettuja kuvia? Tai sit lähettää suoraan meilillä sinivuori@nic.fi, kiitos! :o)

bull
02.12.02, 21:57
Kiitos henkilölle joka selliasen kuvan mulle lähetti! :o)

Nyt tiedän etten menettänyt mitään vaikka vaigdoinkin 7210:ni pois, kuva ei meinaan silmiä hivellyt... :o)

Hakki
02.12.02, 22:13
Oisko jossain kuvia mitä sillä on otettu? Onko samaa "laatua" kuin T300 kamera?

bull
02.12.02, 22:20

Tuossa kuva minkä joltain palstalaiselta sain... Otettu kuulemma n. 30 cm päästä. Ei ollenkaan samaa tasoa T300:n kanssa!

http://www.nic.fi/~sinivuor/kuva/7210-kamera.jpg

Edit: Helvata ku ei saa html-muotoilua päälle... :o(

Hakki
02.12.02, 22:31
Tuossa kuva minkä joltain palstalaiselta sain... Otettu kuulemma n. 30 cm päästä. Ei ollenkaan samaa tasoa T300:n kanssa!

No ihan vertailukelpoinen erkin kuvan kanssa. Mutta siitä en mene takuuseen että onko hintansa väärti...

niskalaukaus
02.12.02, 22:31

Edit: Helvata ku ei saa html-muotoilua päälle... :o(

Tuohan onn siis pahinta paskaa aikoihin...

Flying Finn
03.12.02, 12:20
Tuohan on lähietäisyydeltä hämärässä otettu kuva! Haluaisinpa nähdä valoisasta huoneesta otetun kuvan. Muistatteko 7250:n kameralla otettuja kuvia? Niiden laatu riitti minulle täysin. Ja tuonhan pitäisi olla vielä parempi.

yellow
03.12.02, 12:24

Vaikea sanoa mitaan kun kuva on otettu noin typerasti. Lahikuva huonossa valossa ei kerro oikein mitaan.

kellotin
03.12.02, 15:13

Vaikea sanoa mitaan kun kuva on otettu noin typerasti. Lahikuva huonossa valossa ei kerro oikein mitaan.

Näinhän se on! Mutta kyllä tällä MCA-25:lla otetut kuvat on matkapuhelin kameroiden kärkipäässä, kuvien siirrettävyys on todella kätevä.

Thelmi
04.12.02, 16:37
Hoh hoijaa miltä tuo kuva näyttikään. Ei kyllä valitettavasti yllä tuohon MCA-25:n tasolle. No puhelimen ruudulla voi näyttää paremmalta.

Hakki
04.12.02, 16:54
No noi T300 kameran sisällä otetut kuvat vasta p**seestä on. Ulkona otetuista saa jotain selvää, paitsi puhelimen näytöllä ei niistäkään.

Nickers
04.12.02, 16:56
Jotta saatais kunnon vertailua aikaan täytyisi meillä olla tuolla camera headsetillä otettu kuva valoisaan aikaan, vaikka ulkoa.

Hakki
04.12.02, 16:57
Jotta saatais kunnon vertailua aikaan täytyisi meillä olla tuolla camera headsetillä otettu kuva valoisaan aikaan, vaikka ulkoa.

Aivan samaa mieltä.

bull
04.12.02, 17:27
Totta että nyt kaivataan kuvia mitkä on otettu ulkona hyvässä valossa! Jos jollain sellainen on ni laita vaikka meilinä ( sinivuori@nic.fi ) tänne ni laitan nettiin vertailuun...

Dundee
04.12.02, 20:16
Jep, nuo ilman salamaa olevat puhelinkamerat vaativat hyvän valaistuksen tai niistä kuvista tulee todella surkeita. Onneksi S55:n mukana tulevassa kamerassa on salama. :)

sovelias
05.12.02, 08:50
Onneksi S55:n mukana tulevassa kamerassa on salama. :)Onkos paljonkin kokemuksia tuosta salamasta?

bull
05.12.02, 14:34
Nyt on hiukan vertailua...

Ensin sisällä otettu kuva n. 30 sentin etäisyydeltä:

Ja sitten kuva ulkoa:
http://www.nic.fi/~sinivuor/kuva/7210-ulkona.jpg

Kiitos Sinulle joka ne minulle lähetit! :o)

markku
05.12.02, 19:27
No niin tässä vähän kokemuksia 7210 ja camerahf käytössä.Nuo kuvat jotka laitoin Bullille eivät varmaan kerro koko totuutta laadusta. Molemmat
kuvat otettu aika kiireellä.Kamera on todella aika pieni ja kevyt kun siinä vielä painat laukaisinta niin kyllä varmaan tärähtää.Ja kamera on aika "hidas" ottamaan kuvan.Mutta mutta suurin epäkohta johon olen törmännyt koskee 7210:a.Kuvia et saa ulos kännystä muuta kuin mms viestinä.Pc-suitella on hyvä ohjelma millä muokata kuvia ja lähettää puhelimeen(infra)mutta puhelimelta koneelle ei muuten kuin mms omaan sähköpostiin.Aika törkeetä ,7650:llä onneks onnistuu.Jää varmaan kuvien ottelu aika vähiin 7210:llä,onneksi omistan myös 7650:n.Toivottavasti tulevissa softapäivityksissä ottasivat huomioon jos on mahdollista.Toinen huomio 7210:stä.Yhteydet valikkoon mahtuu varmaan myös bt yhteys kunhan nokia tekee lisävarustepalikan?

yellow
05.12.02, 20:15
Ja sitten kuva ulkoa:
http://www.nic.fi/~sinivuor/kuva/7210-ulkona.jpg

Kiitos Sinulle joka ne minulle lähetit! :o)

Ulkokuva ehka pieni pettymys. pullonpohja efekti on selvasti nakyvissa.

Flying Finn
05.12.02, 20:36
Mutta mutta suurin epäkohta johon olen törmännyt koskee 7210:a.Kuvia et saa ulos kännystä muuta kuin mms viestinä.Pc-suitella on hyvä ohjelma millä muokata kuvia ja lähettää puhelimeen(infra)mutta puhelimelta koneelle ei muuten kuin mms omaan sähköpostiin.Aika törkeetä ...

No on todellakin aika törkeetä. Eihän tossa ole mitään järkeä. Eikö jollain virallisella datakaapelilla (onko sellaista?) edes onnistu siirtäminen?

Flying Finn
05.12.02, 20:55
Vaikeeks menee, mutta jollain Logomanager-ohjelmalla saa kuulemma kuvia puhelimesta ihan suoraan koneelle. Täältä lisätietoa:

http://www.howardforums.com/showthread.php?s=&threadid=72261

http://www.logomanager.co.uk/cat/details.php?product=51

Otus
05.12.02, 21:27
Kyllä tuo ulkokuva sisäkuvan peittoaa ihan selvästi. Ulkokuvaa voi sentään katsoa.

Dundee
05.12.02, 21:49
Näyttää olevan melkein 7650:n kameran tasoinen tuo kamera.

Ewert Oktan
05.12.02, 22:10
Nyt on hiukan vertailua...

Ensin sisällä otettu kuva n. 30 sentin etäisyydeltä:

Niin tuohan on ilmeisesti kännykkä tuossa kuvassa ;) - ei oikein ole saanut minua vakuuttuneeksi näiden kuvien "laatu".

Flying Finn
06.12.02, 20:27
Lisää kuvia (copy-pasteilkaa jos ei muuten toimi):

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Patatwork.jpg

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/view.jpg

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/diane.jpg

Tämä saattaa olla filenamesta päätellen myös 7650:lla otettu:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/front7650example.jpg

http://theforumisdown.com/uploadfiles/1102/whatmobile.net.jpg

Flying Finn
06.12.02, 20:37
Ja tästä vielä:

http://www.howardforums.com/showthread.php?s=&threadid=70453

Mäksä
19.01.03, 16:36
olin jo tilannut kameran kun vasta näin kuvan laadut täällä
http://www.angelfire.com/rnb/7210/7210.html
ja minun mielestä'ni kun ajattelee että tämä on LISÄVARUSTE kamera joka on kevyt ja siinä on samassa HF niin siihen nähden kuvan laatun on hyvä, onneksi ostin kameran

Blue Joker
19.01.03, 19:29
olin jo tilannut kameran kun vasta näin kuvan laadut täällä
http://www.angelfire.com/rnb/7210/7210.html
ja minun mielestä'ni kun ajattelee että tämä on LISÄVARUSTE kamera joka on kevyt ja siinä on samassa HF niin siihen nähden kuvan laatun on hyvä, onneksi ostin kameran

pidätkö sinä tuota sitten tuon rahan arvoisena?
eli jos puhelinkioskista ostat 85 €+pk.???

Mäksä
19.01.03, 20:23
en tiedä onko se rahan arvoinen mutta tarkoitn vain laatua siihen nähden että ei ole kunnollinen kamera eikä edes kamerapuhelin

ja itse ostin tuon leluksi mutta olin erittäin positiivisesti yllättynyt kuvan laadusta

Thelmi
20.01.03, 11:14
Aika törkeätä Nokialta, jos ei kuvia saa ulos kännystä, ilman MMS:n lähettämistä. Hinta ei ole mielestäni kovinkaan paha tuosta kamerasta. Itse asiassa kuvat ovat varsin katselukelpoisia, kunhan valoa löytyy riittävästi.

yellow
20.01.03, 12:14
en tiedä onko se rahan arvoinen mutta tarkoitn vain laatua siihen nähden että ei ole kunnollinen kamera eikä edes kamerapuhelin

ja itse ostin tuon leluksi mutta olin erittäin positiivisesti yllättynyt kuvan laadusta

Erityisen halpahan se ei ole, mutta kulkee noin ainakin mukana vahan useammin kuin taysin "irrallinen" kamera. Kuvanlaatu on heikko, mutta hupikayttoon kuitenkin ihan hyvaksyttavan rajoissa.

Alkuun olin hyvin tyytyvainen 7650:n kuvanlaatuun, mutta nain 6kk kayton jalkeen olen sita mielta, etta kylla sen hieman parempi pitaisi olla edes jotenkin mielekkaaseen kayttoon.

Mäksä
20.01.03, 16:52

Erityisen halpahan se ei ole, mutta kulkee noin ainakin mukana vahan useammin kuin taysin "irrallinen" kamera. Kuvanlaatu on heikko, mutta hupikayttoon kuitenkin ihan hyvaksyttavan rajoissa.

Alkuun olin hyvin tyytyvainen 7650:n kuvanlaatuun, mutta nain 6kk kayton jalkeen olen sita mielta, etta kylla sen hieman parempi pitaisi olla edes jotenkin mielekkaaseen kayttoon.

se mun mielestä vaan on että jos lisävarusteena ostetulla kameralla ei kuvan laatu ole mikään maailman paras niin se nymmärtää mutta jos on kamerapuhelin niin kyllä siinä täytyisi olla selvästi parempi kuin lisävarusteessa.
ja itse tuon hupikäyttöön ostin(tai siis tilasin tänään pitäis lähtees postiin)

GTP
21.01.03, 08:44
Aika törkeätä Nokialta, jos ei kuvia saa ulos kännystä, ilman MMS:n lähettämistä.

5100 puhelimen PC Suitella pitäisi kuvien siirtyä PC:lle. Sama PC Suite toimii myös 6100, 6610 ja 7210 mallien kanssa.

Mäksä
21.01.03, 08:50
mitenkäs se pcsuitella onnistuu....itsellä on versio 5 ja en löytänyt pc:lle päin mitään kohtaan...puhelimeen kylllä onnistuu mutta sieltä koneelle ei

vai tuleeko tuo ominaisuus vasta kun laittaa kameran kiinni?

GTP
21.01.03, 08:53
PC Suiten versiolla 5.03, jonka voi lähiaikoina ladata nokia.comista.

Mäksä
21.01.03, 08:57
eli se ei ole vielä edes ilmestynyt vai?

onko tietoa että koska sen voi ladata sillä saan varmaankin perjantaina kameran niin ois kiva tietää

ajantawarat
21.01.03, 09:13
kauhea itku kuuluu ettei ne toimi ammattikamerana :-) ,kaikkihan varmaan tietää :MITÄ ENEMMÄN PIXELEITÄ.SITÄ PAREMPI KUVA ja samoin mitä enemmän pixeleitä sitä isomman tilan vievät muistista ja sitä kauemmin kestää kuvan lähetys mms :nä.lisäksi puhelimeen on hankalaa rakentaa optiikkaa zoomeja tms. kamerapuhelin kamerapuhelimena ja digikamera kamerana.

itsellä 7650 noksu ja canon G3,molemmat toimii loistavasti.

Mäksä
21.01.03, 09:17
mä ainakin tilasin 7210:iin ton kameran ihan leluksi ja että voin ottaa joskus huvikseni kuvia kun ei ole kameraa lähellä

mutta kyllä on huono jollei sa koneelle.....täytyy vaan imutella netistä uusin pc suite kuhan ilmestyy ensin

Bomb
21.01.03, 09:22
kauhea itku kuuluu ettei ne toimi ammattikamerana :-) ,kaikkihan varmaan tietää :MITÄ ENEMMÄN PIXELEITÄ.SITÄ PAREMPI KUVA
Periaatteessa. Tosin CCD-kennon ja optiikan laatu ovat sitten vielä tärkeämpiä kuvan laatua ajatellen. Epäilen, että noilla kamerapuhelimien optiikoilla ja CCD-kennojen laadulla saataisiin kovin hyviä kuvia edes neljällä mp:llä (olettaen siis, ettei pixelimäärän noston yhteydeessä samalla nostettaisi kennon laatua muutenkin) :)

Sir Hector
07.05.03, 16:28
Mikä on HS-1C:n hinta nykypäivänä katukaupoissa? Nettikaupoissa sen hinta varmaankin pyörii siinä 80 hujakoilla, ehka jopa sen allekin. Entäs sitten katukaupoissa?

Erityisesti nyt kiinnostaa Itäkeskuksen myymälöiden hinnat. Olen menossa sinne lähiaikoina ja jos kovin halvalla saa niin voisin sieltä sellaisen itselleni ostaa. Jos nyt keskitytään pääsiassa Itäkeskuksen myymälöihin, niin mistä niistä kamera-HF irtoaisi halvimmalla?

Sir Hector
08.05.03, 23:10
Mikä on HS-1C:n hinta nykypäivänä katukaupoissa? Nettikaupoissa sen hinta varmaankin pyörii siinä 80 hujakoilla, ehka jopa sen allekin. Entäs sitten katukaupoissa?

Erityisesti nyt kiinnostaa Itäkeskuksen myymälöiden hinnat. Olen menossa sinne lähiaikoina ja jos kovin halvalla saa niin voisin sieltä sellaisen itselleni ostaa. Jos nyt keskitytään pääsiassa Itäkeskuksen myymälöihin, niin mistä niistä kamera-HF irtoaisi halvimmalla?

Esitän asian sitten näin:

Tutustuin Itäkeskuksen ja Rautatientorin läheisyydessä oleviin matkapuhelinliikkeisiin hieman syvällisemmin. Rautatientorin välittömästä läheisyydestä löysin 7 matkapuhelinliikettä, ja pari sitten hieman kauempaa. Mitä nyt tänään sain selville, niin halvin hinta kamera-HF:lle näyttäisi olevan 85 e sekä Forumin Deskissä että Itäkeskuksen Deskissä. Teleringillä ja GSM-Storella puolestaan olisivat kalleimmat hinnat, 95 euroa. Noista Rautatientorin seitsemästä liikkeestä tosin sain vasta kolmesta hintatiedot, ja Itäkeskuksen yhdestätoista liikkeestä kahdesta. Rautatientorista hieman kauempana olevista liikkeistä Telebar vaikutti mielenkiintoiselta, sillä ainakin jotkut sen puhelimet olivat edullisia. Vielä en ole heidän vastaustaan kamera-HF:n hintakyselystä saanut.

Nyt siis kiinnostaa myös Rautatientorin läheisyydessä olevat matkapuhelinliikkeet. Halvin hinta kun nyt näyttäisi olevan 85 e, niin vieläkö löytyisi joku halvempikin paikka, joko Rautatientorin läheisyydestä tai sitten Itäkeskuksesta?

Sir Hector
09.05.03, 14:21
Lueskelin tuossa Nokian sivujen kamera-HF:n usein kysyttyjä kysymyksiä, ja löysin sieltä tällaisen kysymyksen:
"Voinko lähettää korkearesoluutioisen kuvan MMS-viestinä?

Se riippuu puhelinmallistasi. Joillakin puhelimilla ei voi lähettää korkearesoluutioisia kuvia MMS-viestinä ja puhelin ilmoittaa tiedostokoon olevan liian suuri. Nokia 7210 -puhelimen nykyinen puhelinohjelmisto ei tue korkearesoluutioisten kuvien lähettämistä MMS-viestinä. Tilanteeseen tulee muutos lähiaikoina, kun uusi ohjelmistopäivitys julkaistaan."

Onko tilanteeseen tullut jo muutos? Voiko 7210:lla ja 6610:lla jo lähettää myös korkearesoluutioisia kuvia MMS-viestinä?

dz
09.05.03, 18:46
Onko tilanteeseen tullut jo muutos? Voiko 7210:lla ja 6610:lla jo lähettää myös korkearesoluutioisia kuvia MMS-viestinä?

Täällähän huhuillaan että ensi viikolla tulee uusi softa 6610:aan, kenties silloin tulee muutos.

Sir Hector
10.05.03, 09:15

Täällähän huhuillaan että ensi viikolla tulee uusi softa 6610:aan, kenties silloin tulee muutos.

Mistä sellaisia huhuja löytää? Omituista, kun ei ole omaan silmään sattunut. Yritin haullakin, mutta ei tärpännyt. Voitko laittaa suoran linkin?

Anonymous
10.05.03, 11:48
Siis tolla kameralla otetut kuva jää 100-0 jalkoihin 7650:n ja 3650:n kuvista...

Sir Hector
10.05.03, 11:57
Siis tolla kameralla otetut kuva jää 100-0 jalkoihin 7650:n ja 3650:n kuvista...

No mutta kun en haluaisi liittää 3650:aa 6610:aan ihan vain kameran takia... :)

Ei vaan kun juuri ostin 6610:n, eikä kamera niin tarpeellinen ole, että minun kannattaisi kamerapuhelin sen takia ostaa. Ajattelin vain, että voisin 6610:n lisävarusteeksi ostaa kamera-HF:n. Mitä minä olen sillä otettuja kuvia netissä katsellut, niin eivät ne liian huonoja ole. Harmi vain, jos MMS-viestinä voi lähettää vain matalaresoluutioisia kuvia...

Esa Sakkinen
17.06.03, 00:56

Tällä hetkellä hinta on n. 70 eur. (http://www.idesan.pp.fi/nokial5.html)