View Full Version : Nokia 2100
Olli-Pekka
25.11.02, 12:49
Onko jollain tietoa mihin aikaan tulee myyntiin tuleeko heti ens vuoden alusta ja onko hinnasta tietoa?
Tulee myyntiin ensimmäisellä vuosineljänneksellä, käytännössä varmaan Maaliskuussa. Hinta on kuulemma kalliimpi kuin 3310 nyt vaikka onkin perusmalli.
ai että kalliimpi.. Aika hassua...
Ero on siinä, että mukavampi olla upouusi puhelin kuin noin 2 vuotta vanha.
Tulee myyntiin ensimmäisellä vuosineljänneksellä, käytännössä varmaan Maaliskuussa. Hinta on kuulemma kalliimpi kuin 3310 nyt vaikka onkin perusmalli.Niin mikä hinta?
Yleensä näissä kannataa verrata normaaleja tukkuhintoja.
Ja eiköstä tuo 3310kin ole aika peruspuhelin?
Ja eiköstä tuo 3310kin ole aika peruspuhelin?
Niin perus kuin olla voi, mutta eikö sitä tuossa juuri tarkoitettukin?
2100:n on oiva ensipuhelin monelle lapselle, jotka ovat vielä ala-asteella.
Ihan peruspuhelin, kuten 3310, mutta on uudempi ja paremman näköinenkin mielestäni ja valkoiset ledit jne.. Varmaan jotain 150-170€ sh.
Ihan peruspuhelin, kuten 3310...
No ei tuota varmaan olis vaikeaa kuvitella vanhemmankaan ihmisen kädessä. Valtaosalla kännykänkäyttäjistä tuskin löytyy todellista tarvetta peruspuhelinta kummemmalle laitteella.
Ihan peruspuhelin, kuten 3310...
No ei tuota varmaan olis vaikeaa kuvitella vanhemmankaan ihmisen kädessä. Valtaosalla kännykänkäyttäjistä tuskin löytyy todellista tarvetta peruspuhelinta kummemmalle laitteella. No jaa miksei myös vanhemmillekin.
Onhan tuo 2100 pienempi kuin 3310, joten ei ihme jos se tulee olemaan hieman kalliimpi.
Minusta ala-asteelaisella ei tarvitsisi olla vielä edes kännykkää... Vaikka tiedänhän minä että on, tunnen jopa sellaisen 1. luokkalaisen kellä on kännykkä. Minusta sen ikäinen ei vielä tee mitään kännykällä.
Hmm... Tai no okei, 6. luokkalaisella voi olla kännykkä, onhan kännykkä vaikka hyvä joululahja 6. luokkalaiselle. Mutta alle sen iän, niin minusta ei tarvitsisi olla kännykkää.
Myönnän, että itse sain 6. luokalla kännykän, mutta laskut olivat sitten sitä ~30 mk (nykyisin 5€) luokkaa, kun en oikeastaan tehnyt sillä mitään.
Canis lupus
26.11.02, 17:30
Minusta ala-asteelaisella ei tarvitsisi olla vielä edes kännykkää... Vaikka tiedänhän minä että on, tunnen jopa sellaisen 1. luokkalaisen kellä on kännykkä. Minusta sen ikäinen ei vielä tee mitään kännykällä.
Hmm... Tai no okei, 6. luokkalaisella voi olla kännykkä, onhan kännykkä vaikka hyvä joululahja 6. luokkalaiselle. Mutta alle sen iän, niin minusta ei tarvitsisi olla kännykkää.
Myönnän, että itse sain 6. luokalla kännykän, mutta laskut olivat sitten sitä ~30 mk (nykyisin 5€) luokkaa, kun en oikeastaan tehnyt sillä mitään.
Jos kännykkää osaa käyttää,niin iällä ei ole niin suurta merkitystä.
Eikä niinkään soittamiseen mutta vastaanottamiseen.Ei tarvitse arvailla missä lapset liikkuu.
Jos kännykkää osaa käyttää,niin iällä ei ole niin suurta merkitystä.
Eikä niinkään soittamiseen mutta vastaanottamiseen.Ei tarvitse arvailla missä lapset liikkuu. Meikäläinenkin sai kännyn siinä 6. luokalla ja ei se aluks mitenkään erityisempi kapistus ollu, mutta nythän ilman sitä ei tahdo pärjätä kauaa. Nuoremmat sisarukset ovat ala-asteella ja heillä on myös kännykät.
Minäkin sain kuudennella. Ihan hyvä aika, kun silloin alkaa jo liikkua aika paljon jne. Eipä sitä ennen olisi ollut paljon tarvetta, mutta nyt taas on. Ehkä tarve tulee laitteen mukana...
Minä sain kännykän viidennellä. Silloin sitä tarvittiin lähinnä yhteydenpitoon vanhempien kanssa, vanhemmat saivat aina kiinni kun tarvitsi.
Blue Joker
26.11.02, 20:18
minä sain ekan kännykkäni 1. luokalla, olen nyt 11 vuotta. repikää siitä...
laskeskelin tässä että minulla on ollut nykyiset mukaan lukien 30 kännykkää. kaikki tietenkin nokiaa
laskeskelin tässä että minulla on ollut nykyiset mukaan lukien 30 kännykkää. kaikki tietenkin nokiaa
No joo, ikäs selittääkin suuren nokiamaisuutesi =) Eli kunhan kasvat, niin opit erottamaan mikä on matkapuhelinmarkkinoilla hyvää ja huonoa :P
No joo, ikäs selittääkin suuren nokiamaisuutesi =) Eli kunhan kasvat, niin opit erottamaan mikä on matkapuhelinmarkkinoilla hyvää ja huonoa :P
Olen täysin samaamieltä=) pitihän toi ikä melkeen arvata edellisistä viesteistä...
Katselin noita 2100:n ominaisuuksia Nokian sivuilta ja yhtäkkiä tajusin että tuostahan tulee ihan valtava hitti ensi vuonna. Itsekkin aloin harkita moisen laitteen hankkimista kolmospuhelimeksi koska hinta tulee varmasti olemaan (ensihuuman laannuttua) kohdallaan... Eihän tuossa mitään ihmeellisiä ominaisuuksia ole, mutta kaikki perusasiat kohdallaan.
Itse en usko 2100:n puhuttelevan nuoria läheskään niin paljon kuin jo varttuneempia ihmisiä ja ennenkaikkea naisia... Kyllä siinä 3310:t vaihtuvat tiuhaan tahtiin kun sopivan pienikokoinen 2100 ehtii kauppoihin. Nuoriso alkaa hiljalleen vaatia puhelimeltaan ainakin melodisia soittoääniä ja kohta myös värinäyttöä joten 3510i taitaa olla ensi vuoden nuorisosuosikki. Tosin ala-asteikäisen ensipuhelimeksi tuo 2100 istuu yhtä hyvin kuin äitiemme ja isiemmekin taskuun... Nerokas tuote Nokialta...
Tämänhetkiset kännykät:
N3410, N3510, N6310, N7210,
2xN7650 ja 2xN9210i
Nokia rocks!!!
No jos nyt saa udella niin mitä 11 vuotias kaveri tekee kahdelle 7650:lla ja kahdella communikaattroilla? Ettei listaan ois vaan lipsahtanut isin kännykät? Ja se et sul on ollu 30?? kännykkää ei kerro mistään muusta ku siitä et oot todella hemmoteltu kakara!
ps. mua väsyttää ja vituttaa joten on pakko päästä avautuu!
Älä mysterioman välitä noista aukomisista , vaan anna palaa. Sulla on oikea asenne ja itseluottamus. Katos ei ikä miestä pahenna jos ei ikämiestä... , no miten se nyt meni.
Omilla lapsillani on ollut kännykät niin kauan kuin muistan , on erittäin hyvä että puhelinta opetellaan käyttämään mahdollisimman nuorena. Käy muuten kuin tälle meidän sukupolvelle joilla tämä kännykkäetiketti on hieman hukassa :)
Kyllä tuolle 2100:lle varmastikin markkinarako löytyy , saahan sinne takakanteen laitettua kuvan. Muissa rupee vaan nuo kuvat jo näkeen etupuolelta. Hinta ei sais pahemmin nousta yli 100e:n muuten tulee halvat värinäytölliset ajamaan nopeasti ohi. Itse en missään tapauksessa maksaisi edes uutena yli 100e.
VAIN 80g! Ja muutenkin pieni
Olet tällä hetkellä noin 15 vuotias, ja kun olit 11, sinulla oli ollut 30 eri nokian puhelinta? Mulla on ollutnokia 3330 sony Z200 3510i r600 ja 3660, ja nokia 3330 sain sen viime vuonna (5luokalla, ikä 12v, mutta tunnustan, että olin kinunnut pienempänä äiskältä kännyä...), menikö ne rikki vai...?
Puheet ensimmäisistä kännyköistä voinee pistää tähän (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=56703) hieman uudempaan ketjuun. Tätä vanhaa 2002 vuoden ketjua on turha off topicilla mennä jatkamaan. Myös "ensimmäinen kännykkäni" teemasta löytyy vanhempi 2002 vuoden ketju, mutta uudempikin kun on olemassa niin sitä kannattanee käyttää.
Update: moderointi taas tyylikkäästi myöhässä muiden kiireiden takia.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.