PDA

View Full Version : Selittämättömiä juttuja (outoja ilmiöitä)

Sivuja : [1] 2

jannyman
17.05.06, 14:17
Laitetaan nyt tälläinenkin topiikki pystyyn kun en ainakaan muista että koskaan olisi aiemmin ollut vastaavaa.Jostain kumman syystä.

Varmasti moneltakin löytyy kokemuksia ilmiöistä joita ei voi selittää järjellisesti.Monella ei varmaan ole minkäänlaisia kokemuksia.

Kaikennäköisiä mystisiä juttuja siis tänne.Voisin vaikka aloittaa kertomalla että kun pyöräilin kaupungista kotiinpäin tässä muutama vuosi sitten niin yhtäkkiä pisti sydämeen kuin tikarilla olisi lyöty.Koskaan aiemmin ei moista ole sattunut eikä myöhemminkään.Luulin jo että sydänkohtausta pukkaa mutta sepäs menikin ohi muutamassa sekunnissa.

Noh myöhemmin kävi ilmi että Spede oli kuollut juuri tuolla samalla kellonlyömällä.Saanut sydänkohtauksen golfkentällä.Pelkkää sattumaa? Todennäköisesti mutta aika uskomaton juttu.Varsinkin kun Spede ollut aina jonkinmoinen "sankari" allekirjoittaneelle pikkupojasta lähtien.

Kerran näin hiihtoreissulla mustapukuisen miehen kävelemässä kelkkauran poikki metsään n. sadan metrin päässä ja kun tulin kohdalle niin mitään jälkiä ei näkynyt vaikka lunta oli juuri satanut.Ei näkynyt miestäkään missään vaikka aukeeta niittyä oli maisema.Ei siitä ollut kulkenut kukaan vaikka ihan selvästi näin miehen.

Tämähän tunnetaan hyvin tämä ilmiö.En ole ainoa joka on törmännyt vastaavaan.Tyypillistä kuulemma on että aina on pukeutunut mustiin.Ilmaantuu tyhjästä ja katoaa tyhjään.Netistä joskus lukenut paljonkin tästä aiheesta.Nyt sen omin silminkin pääsin todistamaan.

Joo ja saa vapaasti nauraa.En minäkään uskoisi tuota jos joku kertoisi mutta totta kuitenkin.

Mites muilla.Minkäänlaisia kokemuksia mistään yliluonnollisista ilmiöistä?
Jos ei ole niin saa senkin kertoa.Ainakin deja-vu ilmiön luulisi jokaisen kokeneen.Sitäkään ilmeisesti ei voida selittää.

Tuolta voi lukea muiden kokemuksia jos kiinnostaa/uskaltaa..

http://www.netholist.net/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.?board=12

Peppokani
17.05.06, 15:13
Mä lähdin yks perjantai kotoa kaupungille. Heräsin seuraavana aamuna rappukäytävästä ilman avaimia ja rahapussia. Puhelimestakin oli juuri sopivasti loppunut akku. Kaiken lisäksi pää oli kipeä!
Kyllä ne ufot on vekkuleita ku ihmisen tuommoiseen jamaan saattaa!

ROS
17.05.06, 15:32
Kyllä ne ufot on vekkuleita ku ihmisen tuommoiseen jamaan saattaa!

Veivät vielä rahatkin!!!

jannyman
17.05.06, 15:35
Jeps juuri tuon tapaisia kommentteja osasinkin odottaa.Olisit vaan suoraan sanonut että ei ole minkäänlaisia kokemuksia.Tämä nyt kuitenkin oli ihan "tosissaan" tehty topic.

Noita deja-vu ilmiöitä mulle sattuu tämän tästä.Pystyy jopa sanomaan mitä seuraavien sekunttien aikana tulee tapahtumaan.Ennenkuin on tapahtunut.

Tötterö
17.05.06, 15:38
Jeps juuri tuon tapaisia kommentteja osasinkin odottaa.Olisit vaan suoraan sanonut että ei ole minkäänlaisia kokemuksia.Tämä nyt kuitenkin oli ihan "tosissaan" tehty topic.

Noita deja-vu ilmiöitä mulle sattuu tämän tästä.Pystyy jopa sanomaan mitä seuraavien sekunttien aikana tulee tapahtumaan.Ennenkuin on tapahtunut.

Kannattaisko hakea "opilleen" patenttia?
Teikäläinen voitaisiin palkata esim. korvaamaan puolustusvoiman tutkat?
Ole ylpeä taidoistasi ja käytä niitä esim. veikkausrasteissa?

Peppokani
17.05.06, 15:41

Usko pois. Minulle tuo on todellakin kummallinen tapaus. Kavereilla ei ole mitään havaintoa minusta, minulla itselläni eei ole mitään muistikuvaa mistään.

Mitä taas noihin deja-vu -ilmiöihin tulee, niin ne on ihan täyttä hömppää. Muisti vain tekee kepposia ihmiselle ja me luullaan et nyt on jotain suurempaa tekeillä.
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/deja_vu.html

jannyman
17.05.06, 15:47
Ole ylpeä taidoistasi ja käytä niitä esim. veikkausrasteissa?Veikkausrasteissa tuskin mitään hyötyä muutaman sekunnin ennustuksista.Ja tuhansia euroja antanut jo kansanterveydelle joten saa riittää :)

J.J-75
17.05.06, 16:02
hmmm....

Deja-vu, niinkuin olisi tapahtunut aiemmin.. Ilmiö on tuttu.

Kuin käsite UFO, tunnistamaton lentävä esine, siis esine joka lentää jota et tunnistanut. Ei mitään outoa noissa.
Siksi yleisnimitys asioille voi saada vääränlaisen käänteen ja kuvan monellekin.

Minulle on tapahtunut 3 kertaa esim. coctail party ilmiö... se on muutes uskomatonta miten jopa 200 ihmisen pulinan seasta tai ravintolassa vallitsevan metelin keskeltä voi kuulla jos joku puhuu sinusta, kuulet nimen ja sekalaisen keskustelupätkänkin. Tai huomaat, että semmonen henkilö on täällä ja nyt :)) sese oli huvittava homma, yllätin kerran.

Muusta täälä ei kärsi varmaan puhuakaan. Mun mielestä sellaset ihme asiat voi jättää periaatteessa sikseen, koska luottamus tämmösissä asioissa on verrattaen vaikea saavuttaa jossain foorumilla, että toiset uskoisi vielä...
Moni voi uskottavan tarinan kehittää ja ehkä joku siihen uskookin.

ROS
17.05.06, 16:06
No jos palataan ihan tosikirjoituksiin topiciin liittyen, ni mulla on monta kertaa tullu tunne että oon nähny unta jostain tilanteesta, johon olen joutunu. Tavallaan deja-vu ilmiö, mutta ku olen vielä muistanu sen unenki hämärästi.
Ilmeisesti jonkinsortin enneunia, perskele ku oon monta kertaa nähny unta lottovoitoista, mutta tietenkään ne ei oo sit toteutunu!

Nyt ei kyllä heti tule mieleen mitään muuta hämärän rajamailta, mitä olisin kokenut.

mik-ko
17.05.06, 16:11
Mä oon ainakin huomannut deja-vu ilmiöitä eniten silloin kun olen nukkunut huonosti. Tai silloin kun on semmonen olo, että kone ei oikein pysy käynnissä.

veikko
17.05.06, 16:12
Pitää muistaa, että ilmiö - olkoon nyt vaikka deja vu - on todellinen ilmiö sen kokijalle. Selityksiä on monia, mutta se ei poista sitä, että ilmiö on kokijalleen aivan yhtä todellinen kuin monet 'arkirealismin' ilmiöt.

jannyman
17.05.06, 16:16
Yks aika jännä ilmiö on identtiset kaksoset.Kun toisella on hätä niin toinenkin sen tuntee.Vaikka välimatkaa olisi 5000km.Tämähän on hyvin tunnettu ilmiö.

-Sonic-
17.05.06, 16:48
Yks aika jännä ilmiö on identtiset kaksoset.Kun toisella on hätä niin toinenkin sen tuntee.Vaikka välimatkaa olisi 5000km.Tämähän on hyvin tunnettu ilmiö.
Jep tuosta oli usko tai älä ohjelmassakin juttua. Siinä kerrottiin tosi tapauksia kun oli esim. jalka murtunu niin kaksosella oli reilun 1000km päässä tuntunut kovaa kipua siinä kohdassa.. Niitä tapauksia oli useita..

Tötterö
17.05.06, 18:17
Jep tuosta oli usko tai älä ohjelmassakin juttua. Siinä kerrottiin tosi tapauksia kun oli esim. jalka murtunu niin kaksosella oli reilun 1000km päässä tuntunut kovaa kipua siinä kohdassa.. Niitä tapauksia oli useita..

Selittäkääpä tuo, olen pelkkänä KORVANA
Kiitos

J.J-75
17.05.06, 18:42
Siitä on tehty virallisia testejäkin jotka piti paikkaansa... Muistelen televisiosta katsoneeni, oisko juuri viimevuonna ollu, kun toiselle annettiin jäätä ja kuumaa ja vaikka mitä. Toiselle pistettin anturit kehoon ja justiinko jotain tehtiin, toinen aisti sen. Siinä paperille alko käyrästöä tulemaan kun testit eteni.

Peppokani
17.05.06, 18:49
Siitä on tehty virallisia testejäkin jotka piti paikkaansa... Muistelen televisiosta katsoneeni, oisko juuri viimevuonna ollu, kun toiselle annettiin jäätä ja kuumaa ja vaikka mitä. Toiselle pistettin anturit kehoon ja justiinko jotain tehtiin, toinen aisti sen. Siinä paperille alko käyrästöä tulemaan kun testit eteni.

Jos tuo on niin totta, niin miksi kuitenkin esim. nämä "palkinnot" odottavat noutajaansa. Jos minulla olisi identtinen veli ja olisi tuommoisia "tuntemuksia", niin mähän olisi jo perkeleen rikas!

Ja se linkkihän noille tienesteille löytyy täältä:
http://www.skepsis.fi/haaste/

DaCheap1
17.05.06, 18:52
Siis kaksosia ja heidän ominaisuuksia on tutkittu, mutta toistaiseksi mitään ei olla pystytty todistamaan vedenpitävästi. Tosin itse olen vakuuttunut, että kaksoset pystyvät aistimaan asioita, jotka tapahtuvat sisarelle.

Jussi
17.05.06, 18:55
Jos tuo on niin totta, niin miksi kuitenkin esim. nämä "palkinnot" odottavat noutajaansa. Jos minulla olisi identtinen veli ja olisi tuommoisia "tuntemuksia", niin mähän olisi jo perkeleen rikas!

Ja se linkkihän noille tienesteille löytyy täältä:
http://www.skepsis.fi/haaste/
Ehkäpä siksi, että "tieteellinen tutkimus" asiasta saattaa hyvin kestää kymmeniä vuosia. Kaikkia kokeita ei ole voitu todentaa tieteellisesti hyväksyttävissä olosuhteissa eikä tällaisia ominaisuuksia ole kaikilla. Kuten muutkin aistit (kuten vaikkapa näkö, kuulo, tunto), myöskään tämmöinen telepaattinen kyky ei suinkaan ole erehtymätön ja mitä asiasta nyt näitä enemmän tai vähemmän vakavastiotettavia testituloksia on olemassa, vaikeasti esiintuotavissa oleva "aisti".

Sen sijaan, en pidä mitenkään mahdottomana ettei tällaista aistia voitaisi ihmisellä tunnistaa ja tunnustaa perinteisten aistien rinnalle. Historiassamme mm. punatukkaisuutta (joka on täysin jokapäiväinen asia nykyään) on pidetty viitteenä noituudesta, samoin jos silmien väri on ollut eri. No, yhdellä entisellä työkaverillani oli eriväriset silmät, mutta eipä tuo silti luudalla käynyt töissä. Nämäkin ovat ihmisen täysin tavallisia fyysisiä ominaisuuksia jotka on hyväksytty normaaliksi vasta ajan myötä, miksei sitten voitaisi vastaavalla tavalla tunnistaa myöskin poikkeavia aistillisia kykyjä?

En purematta itsekään niele näitä telepaattisia kykyjä, mutta toisaalta en myöskään tuomitse niitä "varmasti huijaukseksi".

J.J-75
17.05.06, 18:59
Jaah... eix se just ollu tää usko tai älä ohjelma, viimevuonna se tuli. En oikein tiedä mitä todisteita nyt haetaan, millälailla se pitäs todistamaan pystyä? Jotain ruumiin toimintoja selvästi ainakin piirturiin tuli ja kertoi jotain siinä sitten. hmm.... noh oli miten vaan, kummaa on ja se on tän pääaihe, ei minkään oikeaksi todistaminen. Jos joku ei usko että semmonen ohjelma on tullut televisiosta, se saapi mun puolesta olla sen ongelma. Luotettavuudesta en sitten tiedä ja mene sanomaan, kun en asiantuntija sillä saralla ole.

mik-ko
17.05.06, 19:04
Jaah... eix se just ollu tää usko tai älä ohjelma, viimevuonna se tuli. En oikein tiedä mitä todisteita nyt haetaan, millälailla se pitäs todistamaan pystyä? Jotain ruumiin toimintoja selvästi ainakin piirturiin tuli ja kertoi jotain siinä sitten. hmm.... noh oli miten vaan, kummaa on ja se on tän pääaihe, ei minkään oikeaksi todistaminen.
Juu. Usko tai älä ohjelma on tunnetusti luotettava tietolähde. Suomalaisetkin kuulemma istuvat kuumassa huoneessa, jota kutsutaan saunaksi. Saunassa suomalaiset voivat joutua shokkiin tai pahimassa tapauksessa kuolla! Ja lämpötilakin voi nousta jopa 80c asteeseen. IIIK. En kyllä usko!

J.J-75
17.05.06, 19:09
No ei ne ainakaan valehdellu. Eix niin? Saunasta oli kyse siis...

jannyman
17.05.06, 19:24
Pitää vaan hyväksyä se tosiasia että kaikkea ei voi selittää.Kuten esim. se että kissa kulkee satoja/tuhansia kilometrejä takaisin kotiinsa.Sitä on jo aika hankala selittää.Näitäkin tapauksia tunnetaan useita.

Vieläkään ei tiedetä miten lohet osaavat palata synnyinjokeensa kutemaan vietettyään useita vuosia avomerellä.

Haarapääsky lentää Etelä-Afrikasta joka kesä pesimään saman talon räystään alle.Sitäkään ei tiedetä miten se oikestaan on mahdollista.Luonnossahan näitä selittämättömiä ilmiöitä on vaikka kuinka paljon.Ei se paljoa ero ihmisen edesottamuksista.

Ihminen pystyy nostamaan vaikka 1000kg auton ilmaan jos tunkki pettää kun rakas on alla.Näitäkin tapauksia tunnetaan..

jne jne..

J.J-75
17.05.06, 19:45
Mutta nyt ei saa sekoittaa paranormaaleja ilmiöitä ja luonnollisia asioita keskenään. Mun mielestä ihmiset hehkuttaa paranormaaleiksi ilmiöiksi vaikka mitä asioita, mikä on luonnollista. Me emme kaikkiin ole vain löytäneet selitystä. Ehkä niitä on kummallisia juttuja paljonkin, mutta tiettyyn pisteeseen asti pitää uskoa jotain aina. Luonnossa on omat kaavansa miten kaikki menee ja kulkee ja käyttäytyy. Niitten löytäminen ja todentaminen ei ole helppoa. Pelko aiheuttaa monelle sen kuuluisan "mielikuvitus laukkaa" asian, joillekin se voi olla turhankin todellinen.

Viimeksi tässä kellarissa käydessä sanoin naiselleni ja sen tytölle ohimennen että kun sielä on yksi palo-ovi ja saatan uskoa... jostakin se tuntuu karmivalta mennä sinne yksin. Mutten uskonut, sitä nyt alettiin oikeen pelkäämään kunnolla. :)) Sanoin vaan, että entäs kun seuraavan kerran sammutatte valot ja tulette ulos, ja laitatte oven peltisen kiinni, niin joku alkaisi kahvasta vetämään takasin päin ovea auki, eikä antaisi heti laittaa kiinni... No nyt on joka hiton asiaan mun lähdettävä kanssa alas "auttamaan" muka.

No kokeilkaas, sitten virittelyä vaan ja kaveri apuun vielä löylyä lyömään niin sitten on oma paranormaali-ilmiö saatu aikaan ;)

Googlakkaas näitä kummitus videoita, ihan oli jänniä kattoa yömyöhällä...

Jussi
17.05.06, 19:48
Ei kai adrenaliini kuitenkaan teräsmiehen voimia anna? Tosin riippuu varmaan vähän tilanteestakin...
Ei. Adrenaliini "huumaa" ja auttaa esim. eteenpäin kivusta huolimatta, tai toimimaan vaikka kroppa ei välttämättä olisikaan toimintakykyinen. Mitään yllätyksellistä lihasten kasvamista se ei aiheuta, tai anna lentokykyä väliaikaisesti.

J.J-75
17.05.06, 19:57
Itseasiassa adrenaliini antaa julmetut voimat.

Kyseinen nainen oli 48kg painava. Muistelen että kyse oli jostain peräkärrystä, hevosvetoisesta tai vankkuri, jotakin, oli ennätyskirjassakin muistaakseni. Painoa vekottimella oli 1480kg joka oli kallistunut ilmeisesti poikansa päälle tai jotain. Asiasta on ainakin 15v. kun luin sen. Tuppaa unohtumaan, siksi vähän epäselvä.

Painavin miehen nostama taakka on yli 2800kg todistettavasti. Asiasta löytyy ennätyskirjasta, siinä ei ole hätätilanteeesta kyse, mutta kerroin nyt samalla tuonkin, naisella jotain puolet vähemmän.

Ihmisellä on selviämisen kannalta paljon tiedostamattomia asioita. Moniko meistä tietää mikä on nisäkkään sukellusrefleksi? Se on sitä että esim. eräs norjalainen koulupoika 9v. tipahti jäihin ja oli vedenalla 3h15min liki kolmessa metrissä. ja selvisi ilman mitään vauriota tilanteesta. Henkilön putoaminen alle +21 asteiseen veteen voi laukaista kyseisen toiminnon.

Hedgehog
17.05.06, 20:02
Matrix:issa on vaan lageja välillä, ettex te nähny sitä leffaa. Kaikki on selitetty siinä. :D Ja se musta hamo joka ei jätä jälkiä on tuhotun agentti Smith koodin rippeitä systeemissä. (Oho, toivottavasti en spoilannut Revolutionsia keneltäkään.) :))

No ei, tosissaan nyt. Nuo Deja Vu ilmiöt on kyllä monelle ihan todellista totta, niin moni niitä on kokenut. Itse olen niin usein hogannut itse tilanteessa että olen tämän ennekin jossain nähnyt ja että nyt tapahtuu näin tai noin tuossa kuuluikin tapahtua. Asiat eivät minulla ole olleet mitään lotto voittoja tai maailaman loppuja, vaan ihan arkisia tapahtumia (esim: katson jotain, avaimet tippuvat vahingossa ja kaveri potkaisee ne tiettyyn suuntaan huomaamattaan), usein hogaaminen tapahtuu vasta jälkeenpäin ja tulee tokaistua "hei olin tuon tapahtuneen nähnyt ennekin unessa tai jossain". Semmoisia pieniä tapahtumaketjuja ne ovat siis useinmiten olleet minulla.

Havainto: Muistan myös kuinka tuossa muutama vuosi taaksepäin nähtiin koko perheen voimin pyrstötähden näköinen jutska etenemässä taivaalla. Oli ilta ja kesäaurinko laski vasta myöhään illalla, oltiin autossa just tulossa vierailemasta kun auringonlaskun värjäämällä taivaalla näkyi ihan selvästi meteoriittimainen tulessa olevan oloinen juttu liitämässä suunnilleen suihkukoneen vauhtia taivaalla, suihakaria vain siis isompi. Kaikki ihmetteli tovin auton ikkunan läpi ja pysähdyttiin rinteen päälle toljottelemaan sitä. Se kulki pitkällä kaaressa eikä jättänyt peräänsä siis mitään muuta kuin pienen pyrstön, tyyliin sellaisen joka syntyy kun avaruus sukkulat elokuvissa palaa ilmakehään ja ilman kitka saavat aikaan liekkejä lämpökilpien pintaan, mutta tämä kaikki siis vain kauempaa. Siellä se rauhassa liiteli ja hävisi horisonttiin, ja voin vannoa ettei todellakaan voinut olla lentsika, eikä siihen aikaan ollut uutisissa mitään mistään palautuvista avaruusaluksista (ei siis ainkaan julkisesti, kuka tietää mitä sinne avaruuteen jatkuvasti viedään, Venäjällähän on avaruus teknologiaa) eikä mistään komeetoista. Ja ei ollut mikään silmälume kun 5 ihmistä sen näki. :D Eikä ikinä sitten selvinnyt mikä se olisi voinut olla, tosin olen kuullut että aurinko kun paistaa kesäsin matalalta horisontista saa valon taittelu ilmakehässä aikaan mitä ihmeellisimpiä juttuja...

Ihminen pystyy nostamaan vaikka 1000kg auton ilmaan jos tunkki pettää kun rakas on alla.Näitäkin tapauksia tunnetaan..Tuossa on muuten kanssa jotain perää, mulla yks tutun tutun kaveri oli kuulemma nostanu auton jotenkin mutsinsa päältä sivuun kolarin jälkeen, ja jäbän pikkubroidi oli vierestä vissii todistanu tapausta, tosin juttu on aika legendaa siinä mielessä että se on kiertänyt, mutta kaveri itse perusteli olleensa tapauksessa shokissa ja adrenaliini huumassa tehneen mitä näki pakolliseksi... tiedä sitten..

Jussi
17.05.06, 20:03
Ei. Adrenaliini ei anna yhtään lisää voimaa. Se parantaa suorituskykyä (olemassaolevien voimien puitteissa - lihaksesi eivät yhtäkkiä pullistu ja revi paitaasi), mutta ei missään tapauksessa anna ihmiselle mitään supervoimia.
Moniko meistä tietää mikä on nisäkkään sukellusrefleksi? Se on sitä että esim. eräs norjalainen koulupoika 9v. tipahti jäihin ja oli vedenalla 3h15min liki kolmessa metrissä. ja selvisi ilman mitään vauriota tilanteesta. Henkilön putoaminen alle +21 asteiseen veteen voi laukaista kyseisen toiminnon.
Sanonpa ihan suoraan, että en usko.

J.J-75
17.05.06, 20:11
Niin... Sitten kun aletaan puhumaan totuudesta tarinoiden rinnalla, niin huomataan taas se yksi seikka, totuus on tarua ihmeellisempää :)) Niin olen sanonut muillekin, lukeekaa enemmän, luulette vähemmän.

AzizCF
17.05.06, 20:11
Ei. Adrenaliini ei anna yhtään lisää voimaa. Se parantaa suorituskykyä (olemassaolevien voimien puitteissa - lihaksesi eivät yhtäkkiä pullistu ja revi paitaasi), mutta ei missään tapauksessa anna ihmiselle mitään supervoimia.
Moniko meistä tietää mikä on nisäkkään sukellusrefleksi? Se on sitä että esim. eräs norjalainen koulupoika 9v. tipahti jäihin ja oli vedenalla 3h15min liki kolmessa metrissä. ja selvisi ilman mitään vauriota tilanteesta. Henkilön putoaminen alle +21 asteiseen veteen voi laukaista kyseisen toiminnon.
Sanonpa ihan suoraan, että en usko.

Peesaan Jussia ja olen samaa mieltä, adrenaliini ei tosiaankaan lisää sinun voimiasi, vaan pistää veren liikkeelle tai jotain sinne päin.

Ja tämä sukellus juttukin on aika uskomaton... ihmisten ei ehkä kannattaisi katsoa liikaa 4D:n kaltaisia ohjelmia sun muita Usko tai Älä -juttuja. Mutta kyllähän jotkin asiat voivat olla mahdollisia, mitkä kuullostavat yliluonnolliselle.

Puukala
17.05.06, 20:13

Joo, sehän vissiin poista pelon tunteen, ja ottaa elimistön kaikki voimavarat käyttöön, mutta ei se kummiskaan mitään lihaksia kasvata niin kuin sanoitkin.

Kuulostaa kyllä aika keksityltä, tai ainakin reilusti väritetyltä tarinalta.
Mites ihmisaivot pärjäävät noin kauan ilman happea, niin että mitään vaurioita ei tule, muistan kyllä joskus lukeneeni että joku on ollut 45 min veden alla, mutta sai aivovaurioita. Mutta 3h 15min ilman mitään vaurioita ei mene kyllä läpi.

Kyseinen nainen oli 48kg painava. Muistelen että kyse oli jostain peräkärrystä, hevosvetoisesta tai vankkuri, jotakin, oli ennätyskirjassakin muistaakseni. Painoa vekottimella oli 1480kg joka oli kallistunut ilmeisesti poikansa päälle tai jotain. Asiasta on ainakin 15v. kun luin sen. Tuppaa unohtumaan, siksi vähän epäselvä.

Mutta jos joku kärry oli kallellaan, niin eikös silloin tarvitse vähemmän voimaa kuin siinä että nostaa pystysuoraan ylöspäin?

Jussi
17.05.06, 20:18
Niin... Sitten kun aletaan puhumaan totuudesta tarinoiden rinnalla, niin huomataan taas se yksi seikka, totuus on tarua ihmeellisempää :)) Niin olen sanonut muillekin, lukeekaa enemmän, luulette vähemmän.
Joo-o, mutta tämä tämmöinen sukellusrefleksi jonka avulla ollaan kolme tuntia pinnan alla on ihan täyttä mielikuvituksen tuotetta. Se on totta, että elämässä saattaa sattua uskomattomia asioita. Tätä ei kuitenkaan ole tapahtunut.
Mutta jos joku kärry oli kallellaan, niin eikös silloin tarvitse vähemmän voimaa kuin siinä että nostaa pystysuoraan ylöspäin?
Jep, on eri asia esim. vipuvarren avulla "nostaa" tonnin autoa, kuin ottaa auton reunasta kiinni ja heittää se siitä olan yli. Lisäksi nostaessa tavallisesti olevaa autoa myös auton omat jouset ja iskarit kantavat osan painosta ja auttavat nostajaa tiettyyn pisteeseen asti. Siitä on vielä aika pitkä matka tonnin painoisen auton nostamiseksi ilmaan. Lisäksi, eihän auton toisen reunan nostaminen suinkaan paina tonnia, vaan toinen reuna on edelleen maata vasten, kantaen jälleen suuren osan auton painosta.

Peppokani
17.05.06, 20:19
Ihmisellä on selviämisen kannalta paljon tiedostamattomia asioita. Moniko meistä tietää mikä on nisäkkään sukellusrefleksi? Se on sitä että esim. eräs norjalainen koulupoika 9v. tipahti jäihin ja oli vedenalla 3h15min liki kolmessa metrissä. ja selvisi ilman mitään vauriota tilanteesta. Henkilön putoaminen alle +21 asteiseen veteen voi laukaista kyseisen toiminnon.

Joo. Tämä on juuri sitä ihteään ja paljon. Lapsen aivot kestävät hapettomuutta paljon enemmän kuin aikuisen ihmisen. Se ollaan todistettu lääketieteellisestikin. Samoiten se on todistettu ihan lääketieteellisesti, että kylmässä vedessä aivojen (ja kehon) hapenkulutus on paljon vähäisempää. Tää menee just siihen samaan kategoriaan, mitä serkun isä kertoi: Sen pomon kaveri oli tehnyt itsemurhan niin, että talvella mökillään vetänyt ranteet auki ja sen jälkeen mennyt avantoon pitämään niitä käsiä, ettei sattuisi niin paljoa. Tuo ei todellakaan toimi noin.
Muutenkin itsemurha ranteet auki viiltämällä ei ole mikään saletti juttu. Mutta siitä enemmän sitten joskus muulloin.

Puukala
17.05.06, 20:22
Joo-o, mutta tämä tämmöinen sukellusrefleksi jonka avulla ollaan kolme tuntia pinnan alla on ihan täyttä mielikuvituksen tuotetta. Se on totta, että elämässä saattaa sattua uskomattomia asioita. Tätä ei kuitenkaan ole tapahtunut.Ehdottomasti samaa mieltä.

Jep, on eri asia esim. vipuvarren avulla "nostaa" tonnin autoa, kuin ottaa auton reunasta kiinni ja heittää se siitä olan yli. Lisäksi nostaessa tavallisesti olevaa autoa myös auton omat jouset ja iskarit kantavat osan painosta ja auttavat nostajaa tiettyyn pisteeseen asti. Siitä on vielä aika pitkä matka tonnin painoisen auton nostamiseksi ilmaan. Lisäksi, eihän auton toisen reunan nostaminen suinkaan paina tonnia, vaan toinen reuna on edelleen maata vasten, kantaen jälleen suuren osan auton painosta.Joo, sitä minäkin mietin että kyllä siinä jonkinlainen vipuvarsi pakosti tulee jos alkaa autoa nostamaan. Kun ei sitä suoraan "ilmaan" nosteta.

J.J-75
17.05.06, 20:26

Joo, sehän vissiin poista pelon tunteen, ja ottaa elimistön kaikki voimavarat käyttöön, mutta ei se kummiskaan mitään lihaksia kasvata niin kuin sanoitkin.

Kuulostaa kyllä aika keksityltä, tai ainakin reilusti väritetyltä tarinalta.
Mites ihmisaivot pärjäävät noin kauan ilman happea, niin että mitään vaurioita tule, muistan kyllä joskus lukeneeni että joku on ollut 45 min veden alla, mutta sai aivovaurioita. Mutta 3h 15min ei mene kyllä läpi.

Kukaan ei lihaksien kasvamisesta ole puhunut, tai en minä ainakaan.

Kärryasiaa en tarkemmin muista, voitte kaivaa niitä tietoja kirjastosta jos aihe kiinnostaa, se mitä oon lukenut, yrittänyt olen löytää sen luotettavimman lähteen.

Nykyisistä ennätyskirjoista on poistettu ihmiselle vaarallisia ennätyksiäkin melko paljon, ja kaikkeahan tapahtuu niin paljon. Joitakin ei voi sillälailla "rikkoa" ennätyksiä tarkoituksella, osittain siksikin poistettu. Nykyään sisältö ei ole yhtä mielenkiintoinen. Joskus olin tietyistä kirjoista lukenut pitääkö joku onnettomuus tai sotajuttu paikkaansa vanhoilta mikrofilmeiltä, tai lehdistä ym. nyt kun oon lukenu jo 70 luvulta lähtien kaikki ennätyskirjat, uskaltaa sanoa mikä on totta ja mikä ei. Jos tulee joku juttu mihin verrata sitten. 15-20v. sitten mua kiinnosti niin paljon tuokin aihe, että tuli luettua kyllä kaikki mahdollinen. Kaikkea ei voi vaatia muistamaan. :))

jannyman
17.05.06, 20:35
Jostain muistan lukeneeni että joku olisi sota-aikana laivasta nakannut mereen 500kg pommin kun se oli vaarassa räjähtää.Ihan yksin siis nostanut yli laidan.Eihän näistä koskaan tiedä.Mutta joka tapauksessa tuollaisissa tilanteissa ihminen saa yllättäviä voimia.Jopa hentoinen naisihminen.Pidettäköön sitä sitten vaikka selittämättömänä ilmiönä.

Tuosta pikkulapsen hukkumisesta niin muistelisin että joku norjalainen lapsi olisi ollut 30 min syvyyksissä jääkylmässä vedessä ja selviytynyt.Tuo reilut 3 tuntia kuulostaa kyllä aika uskomattomalta.Muttei mahdottomalta.

J.J-75
17.05.06, 20:36
Pisin sydänpysähdys on kalastaja Jan Egil Refsdahlilla (Norjasta tämäkin)

Hän putosi hyytävään veteen Bergenin edustalla 7.12.1987
Hänen ruumiinlämpönsä laski 24 asteeseen ja hänen sydämmensä pysähtyi neljäksi tunniksi. Refsdahl toipui täysin oltuaan ensin kytkettynä sydänkeuhkokoneeseen Haukenlandin sairaalassa...

ok. se oli ilmeisesti rikkoontunut ennätys sitten, en muista että pojan josta aikasemmin puhuin, sydän olisi pysähtynyt, mutta ilmeisesti oli.

Tietolähde on Guinness World Records 2005

Että sinne voi valittaa kun ei usko tosiasioitakaan niin on turha tarinoitakaan puhua foorumilla. Pohjatieto asioista yleisesti on melko nolla monellakin.

Todistakaa väitteeni huuhaaksi tästä jos pystytte vai meneekö jauhot suuhun :))

Jussi, peppokani ja puukala...

tumbeliina
17.05.06, 20:37

Voin kertoa tositarinan adrenaalin vaikutuksesta: Joskus yli 20 v (ja 20 kg) sitten omistin 900 kuutioisen vuosimallia -72 olevan moottoripyörän. Kerran ajaessani yksi yöllä kaadoin sen, kun olin pysähtynyt katsomaan onko renkaissa jotakin vikaa, (ei ollut, vaan olin ajanut uudella asfaltilla joka oli erittäin liukas), pyörän paino ilman bensaa oli jo 350 kg ja takkikin oli valitettavasti täysi. Aikani ihemettelin ja odottelin prinssiä nostamaan pyörän, mutta kunten mainitsin, oli yö ja tiellä ei liikkunut ketään. Minua rupesi jo hieman pelottamaankin ja ennenkaikkia rupesi v****maan erittäin rankasti. Siinä mielentilassa sain kun sainkin pyörän nostettua, ja pääsin jatkamaan matkaa. Ja en todellaakaan tuolloin ollut mikään kuntosalilla kävijä, itse asiassa olin tuohon aikaan rapakunnossa ja en koskaan pysynyt toistamaan tuota pystyyn nostamaista.

Itse olen edelleen sitä mieltä että, juuri pelko ja v****s antoivat minulle ne voimat jolla selvisin tukalasta tilanteesta. Oliko sitten kyse lisääntyneistä voimista vai lisääntyneestä suorityskyvystä, on kai makuasia. :)

Jussi
17.05.06, 20:48
Itse olen edelleen sitä mieltä että, juuri pelko ja v****s antoivat minulle ne voimat jolla selvisin tukalasta tilanteesta. Oliko sitten kyse lisääntyneistä voimista vai lisääntyneestä suorityskyvystä, on kai makuasia. :)
Onnea vain. Tämä tarina ei kuulosta ollenkaan epäuskottavalta; ethän nostanut 350 kg:n pyörää ilmaan (siis koko painoa), vaan nostit sen pystyyn. Voimia vaativa suoritus noinkin, mutta ei missään tapauksessa puhuta läheskään 350 kg:n nostamisesta, sillä suurin osa pyörän painostahan on ollut juurikin nojallaan maata vasten ja kun olet sitä hieman saanut koholleen niin nojannut sitten esim. renkaiden kannattelemana maahan. Varmasti kuitenkin paljon voimia vaatinut suoritus ja uskon hyvin että adrenaliini on auttanut sinua saamaan pyöräsi pystyyn. Kuitenkaan en usko, että suivaantuneena olisit nostanut pyörän olallesi ja kävellyt kotiin, sillä tämä todellakin ylittää voimiesi rajat. Adrenaliinipistoksissa tavallaan käytät "viimeiset voimasi", tai voisiko oikeastaan ajatella käytät voimiasi aivan niiden äärirajoilla ja näin suoriudut normaalitilanteessa vaikealta kuulostavasta tilanteesta.

Puukala
17.05.06, 20:48

Voin kertoa tositarinan adrenaalin vaikutuksesta: Joskus yli 20 v (ja 20 kg) sitten omistin 900 kuutioisen vuosimallia -72 olevan moottoripyörän. Kerran ajaessani yksi yöllä kaadoin sen, kun olin pysähtynyt katsomaan onko renkaissa jotakin vikaa, (ei ollut, vaan olin ajanut uudella asfaltilla joka oli erittäin liukas), pyörän paino ilman bensaa oli jo 350 kg ja takkikin oli valitettavasti täysi. Aikani ihemettelin ja odottelin prinssiä nostamaan pyörän, mutta kunten mainitsin, oli yö ja tiellä ei liikkunut ketään. Minua rupesi jo hieman pelottamaankin ja ennenkaikkia rupesi v****maan erittäin rankasti. Siinä mielentilassa sain kun sainkin pyörän nostettua, ja pääsin jatkamaan matkaa. Ja en todellaakaan tuolloin ollut mikään kuntosalilla kävijä, itse asiassa olin tuohon aikaan rapakunnossa ja en koskaan pysynyt toistamaan tuota pystyyn nostamaista.

Siis käytännössä adrenaliini EI anna lisää voimaa, vaan antaa kaikki voimat käyttöön, riippuu vähän miten sen haluaa miettiä. :) Lihakset eivät kuitenkaan kasva, vaan se valjastaa kaiken saatavan "tehon" käyttöön mm. nostamalla sykettä, avaamalla ja laajentamalla keuhkoputkia, ja muuttaa sokeriaineenvaihduntaa niin että lihakset saa enemmän energiaa.

jannyman
17.05.06, 21:41
Siis kellään ei loppujen lopuksi ole mitään kokemuksia yliluonnollisista ilmiöistä? Mulla sentään on se mustapukuinen henkilö siellä metsässä..

Puukala
17.05.06, 21:53

Hänen ruumiinlämpönsä laski 24 asteeseen ja hänen sydämmensä pysähtyi neljäksi tunniksi. Refsdahl toipui täysin oltuaan ensin kytkettynä sydänkeuhkokoneeseen Haukenlandin sairaalassa...

ok. se oli ilmeisesti rikkoontunut ennätys sitten, en muista että pojan josta aikasemmin puhuin, sydän olisi pysähtynyt, mutta ilmeisesti oli.

Että sinne voi valittaa kun ei usko tosiasioitakaan niin on turha tarinoitakaan puhua foorumilla. Pohjatieto asioista yleisesti on melko nolla monellakin.

Jussi, peppokani ja puukala...No tosta sun norjalainen pikkupoika tarinasta ainakin sain sellaisen mielikuvan että sen sydän ei pysähtynyt :)

Peppokani
17.05.06, 21:59

Jussi, peppokani ja puukala...No tosta sun norjalainen pikkupoika tarinasta ainakin sain sellaisen mielikuvan että sen sydän ei pysähtynyt :)

No, ensinnäkin tuosta olisi kiva saada FAKTAA. Eli kuka tuon ajan on mitannut? Milloin elvytys ollaan päästy aloittamaan? Mahdolliset elvytyslääkkeet jne jne.
Mutta se on kuitenkin täysi fakta, että kylmässä ihminen selviää kauemmin ilman happea kuin muuten. Tai sitten jannulla on vain ollut turskajumalat puolellaan.

J.J-75
17.05.06, 22:35
Siis kellään ei loppujen lopuksi ole mitään kokemuksia yliluonnollisista ilmiöistä? Mulla sentään on se mustapukuinen henkilö siellä metsässä..

No on... mutta ei täälä viiti semmosista kirjotella. Mikä nyt sitten on yliluonnollinen ilmiö?

Ufoko?
En viiti sen tarkemmin kirjotella, kun joillakin on tosiasioittenkin kanssa vaikeuksia, sekin on todistettu jo. Varmaan itse olisit hyvä jannyman lukenut, mutta ei, ei se vaan ole oikeen foorumin juttu. Sorry.

Pikemminkin se ihmetytti enemmän kuinka ajeltiin joskus Kuusamoon päin pari kaverin kanssa ja olin kuskina. Ulkona oli semmonen normaali -10 asteen pakkanen lumisadetta ja tuuli paljon. klo joskus 23 aikoihin oli pimeetä... Noo siinä romulla Datsun 100A sokeripalamallisella ajelin menemään, yhtäkkiä kaveri huusi VARO! Itsekin näin vaan nopeasti kun joku akka laahusti tienreunaa paksusti vaatettuna vastaan samalla puoleen tietä. Palteet oli tienreunalla metrin luokkaa ja kurvailin parikertaa ja sinne päälle se perä mennä humpsahti, satasen vauhdista. Saman tien lähin kattomaan mikä hitto se oli mut kun kengän jälkiäkään en nähny, huutelin sitte et kävikö jotain, pimeyteen äänet kaikkosi...

Kaveri tuli perässä ja kyseli "näikkö, näikkö sinä" ja sanoin, että mikä perkele se oli, poroko? Kunei jälkiä näy, kävelikö se vastaan vai kääntykö kattomaan vain, ihmettelin ja osotin tien reunaa... Kaveri ei puhunu mitään, oli kun halvaantunu. OSUKO SE! huusin kaverille. Kaveri vaan sano ei. No lentoonko se lähit, huusin vielä, no ei kuulu mitään. Kävin jonku satametriä sinne kävelemässä ja kyllä en mitään nähnyt ja kuullut. Sitte heitettiin autonperä tielle penkan päältä ja matka jatkui, toinen miettii että "mulla on karvat pystyssä", sanoin että jaa, kait se henkiin jäi jos ei kuollu ollu jo ennestään, nauroin, kaveria ei hirveemmin naurattanu mikään... Yks takapenkiläinen oli sen verran tuiskeessa että vain ei paljon perustanut, hyökki vaan päälle kun jarruttelin ja mekasti kaljojaan. Sellasta parikymppisenä Kuusamon suunnalla... heh.

vtormane
17.05.06, 22:44

Ei "valitettavasti" ole :)
Tommosta Deja Vu ilmiötä on joskus ollut mutta sehän on tavallista...

J.J-75
17.05.06, 22:48

No, ensinnäkin tuosta olisi kiva saada FAKTAA. Eli kuka tuon ajan on mitannut? Milloin elvytys ollaan päästy aloittamaan? Mahdolliset elvytyslääkkeet jne jne.
Mutta se on kuitenkin täysi fakta, että kylmässä ihminen selviää kauemmin ilman happea kuin muuten. Tai sitten jannulla on vain ollut turskajumalat puolellaan. Sikäli kun tiedän, ennätyskirjojen historia perustuu juuri siihen että kirjalle itselleen on todistettava kaikkia asioita joita ne vaatii hyvinkin tarkasti.

Pidän sitä muuten hyvin luotettavana ja vanhojakin juttuja aina 70 luvulta jossa ne oli todella mielenkiintosia. Jos niitä vertaa nykytietämykseen asioissa, joissakin tapauksissa, ymmärtää mikä on totta ja mikä ei. Yleensä ne koski virheellisiä mittauksia lähinnä eläinten nopeuksissa sillon tai ikää... loput oli liian vaarallisia julkaista tänäpäivänä (ettei joku tekisi esim. syöntiennätystä) ja kirjasta ilmeisesti haluttiin tehdä ajantasainen aina... Muuten se olisi todella paksu opus. :))

Kerran oli eräs heittoennätystä koskeva juttu ja syöntiä johon olisi halunnut osallistua muttei siitä lukenut myöhemmin, hmm... huvittaisi rikkoa ne. Tai olenkin jo rikkonut, mutten niinku todistettavasti kirjalle.

Jussi
17.05.06, 22:48

Jussi, peppokani ja puukala...
Niin, jos muistat niin kirjoitit:
Ei varmasti ole selvinnyt ilman mitään vaurioita tilanteesta, happivajaus on jo erittäin suurella todennäköisyydellä aiheuttanut tilanteessa jonkinasteisia aivovaurioita, lieviä tai vakavia. Se, että joku on selvinnyt tilanteesta hengissä, jossa tämä on jo todettu kliinisesti kuolleeksi, on sinällään kunnioitettavaa - mutta ei käsittääkseni suinkaan ihan yksittäistapauksia, vaan näitä on tapahtunut. Millään "sukellusrefleksillä" tässä taas ei ole mitään tekemistä. Kannattaisi tutustua tuohon "sukellusrefleksi" -termiinkin vähän tarkemmin ennenkuin alat tarjota sitä tämmöisiin tarinoihin "todisteeksi". Sukellusrefleksi kun esiintyy pikkuvauvoilla, ei enää 9 v. lapsukaisilla.

J.J-75
17.05.06, 22:53
Mjassoo... Lue sitten ennätyskirja kun takerruit tuohon poika juttuun vuodelta 1986 ellen väärin muista :)

Sielä oli mainintaa asiasta... niinkuin sanoin, tuokin ennätys on sitten "rikottu".

Kirjottelin siitä miehestä tuossa aikaisemmin.

Edit: kannattaa lukea muutakin kuin vauvalehtiä, kiitos olen tutustunut aiheeseen kyllä. Esimerkiksi vapaasukelluksen yhteydessä. Että oliko muuta vielä?

http://www.markkuanttila.com/sunkenlogs/articles/2005/fysio/part1.htm

ps. tarkoitukseni ei ole päteä, mutta haluan että kun kerron jotakin, siihen luotettaisiin vähän enemmän kuin "shellinbaarin äijiin", ettei jokaista sanomaani asiaa tarvisi aina todistaa. Kun ette sitä itsekään tee. Todistakaa että on edes väärässä. Missä itsellänne on vastaväite faktat, ei ikinä missään.

Charger
18.05.06, 00:12
Ei varmasti ole selvinnyt ilman mitään vaurioita tilanteesta, happivajaus on jo erittäin suurella todennäköisyydellä aiheuttanut tilanteessa jonkinasteisia aivovaurioita, lieviä tai vakavia

Aivovauriokaan ei ole välttämättä varmaa, sillä hypotermia hidastaa muun kehon toimintojen kera myös aivojen toimintaa ja näinollen myös aivot ovat voineet selvitä...
Tämä toki pelkkää spekulointia kun en ole tähän kyseiseen tapaukseen tutustunut...

Itselläkin on näitä Deja Vu ilmiöitä aina silloin tällöin, ja uskon kyllä etteivät nekään nyt ihan pelkästään tieteen avulla ole kaikki selitettävissä....Vaikka Tiede-lehdessä tästä artikkeli olikin niin silti...

Tähtien lomassa poikkelehtivan "satelliitin" olen kerran nähnyt...se pysäytti meikäläisen hetkeksi...selitystä ilmiölle en todellakaan ole löytänyt...

vtormane
18.05.06, 00:24
Tuli vielä mieleen että en ole edes pikku-ukkoja nähny tiettyinä dagenefter-päivinä :)

jannyman
18.05.06, 00:24
Tähtien lomassa poikkelehtivan "satelliitin" olen kerran nähnyt...se pysäytti meikäläisen hetkeksi...selitystä ilmiölle en todellakaan ole löytänyt...Kerran? Muistaakseni jos katsot tähtitaivaalle niin keskimäärin 3 minuutissa näet satelliitin.Et ole paljon taivaalle sitte tuijotellut?

Ensimmäinen ihmisen tekemä satelliitti oli Venäjän (silloin Neuvostoliitto) laukaisema Sputnik. Tämän jälkeen satelliitteja on laukaistu Maata kiertävälle radalle noin neljä tuhatta, joista suurin osa kiertää Maata edelleen

Charger
18.05.06, 00:30
Kerran? Muistaakseni jos katsot tähtitaivaalle niin keskimäärin 3 minuutissa näet satelliitin.Et ole paljon taivaalle sitte tuijotellut?

Et tainut nyt ihan ymmärtää...
Satelliitithan kulkevat nimenomaan suoria ratoja, kun taas tämä näkemäni kohde puikkelehti tähtien lomassa.

"et ole paljon taivaalle tuijotellut?" :D :D
Harrastan sentään tähtitiedettä ja oma putkikin löytyy, joten on sinne tullut tunti jos toinenkin tuijoteltua ja toista kertaa en tuommoista ilmiötä ole nähnyt...oletko itse?

jannyman
18.05.06, 00:34
Kerran? Muistaakseni jos katsot tähtitaivaalle niin keskimäärin 3 minuutissa näet satelliitin.Et ole paljon taivaalle sitte tuijotellut?

Et tainut nyt ihan ymmärtää...
Satelliitithan kulkevat nimenomaan suoria ratoja, kun taas tämä näkemäni kohde puikkelehti tähtien lomassa.

"et ole paljon taivaalle tuijotellut?" :D :D
Harrastan sentään tähtitiedettä ja oma putkikin löytyy, joten on sinne tullut tunti jos toinenkin tuijoteltua ja toista kertaa en tuommoista ilmiötä ole nähnyt...oletko itse?Ok ymmärsin väärin.Itse asiassa olen kerran nähnyt kun "satelliitti" teki "täyskäännöksen" ja lähti menemään vastapäivään.Sitäkin jäin ihmettelemään..Aika paljon tullut seurattua taivasta viime vuosina.Siis sun näkemä satelliitti todella "puikkelehti" tähtien lomassa? Kuinka kauan oli näkyvissä?

Hale Bop komeettaa tuli myös kuvattua v. -97 mutta Halleyn komeetta v. -86 jäi kuvaamatta.Seuraavan kerran olis mahdollisuus kuvata v. 2061 mutta taitaa jäädä haaveeksi.. Äärimmäisen mielenkiintoista muuten tuo taivaalle tuijottelu.Suosittelen.Laitetaan lopuksi linkki tuosta Halleyn komeetan "aikataulusta" :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Halleyn_komeetta

psymbiote
18.05.06, 05:37
Dejavu ilmiö on tuttu juttu, muuta paranormaalia en muistaakseni ole kokenut.

Tiettyihin paranormaaleihin juttuihin uskon, kaikkihan on mahdollista kun ihminenhän käyttää vain 10% aivokapasiteetistaan...

Ufoihin ja humanoideihin uskon tavallaan myös, nähnyt en kylläkään ole kumpaakaan. Universumi on niin helvetin iso, että paljon epätodennäköisempää on, että sielä ei ketään muita ole. Olkoon sitten miljoonia vuosia meitä kehityksessä edellä tahi ei. Ohessa hyvä videopätkä, saa ainakin meikäläisen vakuuttuneeksi. Nykyajan laitteilla toki kaikki mahdollista, mutta kuitenkin...
http://www.netholist.net/portaali/pages/video/WTC_UFO_rate23.97.mpg

Lopuksi vielä itse paljon käyttämäni lainaus:

"Kaikkia ristuksia sitä vaan on"

Peppokani
18.05.06, 06:45
Sikäli kun tiedän, ennätyskirjojen historia perustuu juuri siihen että kirjalle itselleen on todistettava kaikkia asioita joita ne vaatii hyvinkin tarkasti.

Kerro, mitä tuossa ennätyksessä ollaan kerrottu tarkasti. Ollaan vain mainittu ylimalkaisesti, etä 4h on ollut aika. Jos katsot vaikka pisimmän ihmisen pituutta samasta kirjasta, ollaan se mainittu tarkalleen. Ei mitenkään ylimalkaisesti "pisin ihminen on siinä 2 metriä ja jonkin verran päälle".

Puukala
18.05.06, 07:11
Ufoko?
En viiti sen tarkemmin kirjotella, kun joillakin on tosiasioittenkin kanssa vaikeuksia, sekin on todistettu jo. Varmaan itse olisit hyvä jannyman lukenut, mutta ei, ei se vaan ole oikeen foorumin juttu. Sorry.
No, etpä ole kyllä kauheesti mitään todistanut.

hmisellä on selviämisen kannalta paljon tiedostamattomia asioita. Moniko meistä tietää mikä on nisäkkään sukellusrefleksi? Se on sitä että esim. eräs norjalainen koulupoika 9v. tipahti jäihin ja oli vedenalla 3h15min liki kolmessa metrissä. ja selvisi ilman mitään vauriota tilanteesta. Henkilön putoaminen alle +21 asteiseen veteen voi laukaista kyseisen toiminnon.
Kuten aikaisemminkin huomautettu, tämä ei ole mahdollista. Vaikka välttämättä näkyvää aivovauriota ei olisi tullutkaan, niin aivosoluja on silti kyllä reilusti tuhoutunut. Aivosolut kun eivät ihmisellä uusiudu, niin pysyviä vaurioita on tullut. Ehkei se näkynyt tuolloin, mutta saattaa joskus tulla näkyviin. Ja vaikka ei tulisikaan niin silti tuli vaurioita.

Nist
18.05.06, 08:16

Ehkä kaikki ei vaan halua laittaa kokemuksiaan tänne. ;)

J.J-75
18.05.06, 09:05
Sikäli kun tiedän, ennätyskirjojen historia perustuu juuri siihen että kirjalle itselleen on todistettava kaikkia asioita joita ne vaatii hyvinkin tarkasti.

Kerro, mitä tuossa ennätyksessä ollaan kerrottu tarkasti. Ollaan vain mainittu ylimalkaisesti, etä 4h on ollut aika. Jos katsot vaikka pisimmän ihmisen pituutta samasta kirjasta, ollaan se mainittu tarkalleen. Ei mitenkään ylimalkaisesti "pisin ihminen on siinä 2 metriä ja jonkin verran päälle".

Valitukset aiheista voi lähettää kustantajalle, mä en siihen voi vaikuttaa... Kerron vain jutun eteenpäin ja se siitä. Missä teidän todistus on ja viipyy että puhun puppua?

J.J-75
18.05.06, 09:07
Ufoko?

hmisellä on selviämisen kannalta paljon tiedostamattomia asioita. Moniko meistä tietää mikä on nisäkkään sukellusrefleksi? Se on sitä että esim. eräs norjalainen koulupoika 9v. tipahti jäihin ja oli vedenalla 3h15min liki kolmessa metrissä. ja selvisi ilman mitään vauriota tilanteesta. Henkilön putoaminen alle +21 asteiseen veteen voi laukaista kyseisen toiminnon.
Kuten aikaisemminkin huomautettu, tämä ei ole mahdollista. Vaikka välttämättä näkyvää aivovauriota ei olisi tullutkaan, niin aivosoluja on silti kyllä reilusti tuhoutunut. Aivosolut kun eivät ihmisellä uusiudu, niin pysyviä vaurioita on tullut. Ehkei se näkynyt tuolloin, mutta saattaa joskus tulla näkyviin. Ja vaikka ei tulisikaan niin silti tuli vaurioita.

Aijaa... ai en ole vai... sen olen todistanut että olen lukenut ainakin, missäs vastaväitteesesi perustuvat faktat on, noh... löytyykös?
:))

jannyman
18.05.06, 09:14
Kerro, mitä tuossa ennätyksessä ollaan kerrottu tarkasti.Tuollaisen tiedon löysin: Longest cardiac arrest The longest cardiac arrest lasted four hours in the case of fisherman Jan Egil Refsdahl (Norway), who fell overboard off Bergen, Norway, on December 7, 1987. He was rushed to Haukeland Hospital after his body temperature fell to 75¡F (24¡C), and his heart stopped. He made a full recovery after being connected to a heart-lung machine. "He made a full recovery" eli pakko kait se on uskoa että selvisi ainakin ilman minkäänlaista aivovauriota.Varmaan aivosoluja on tuhoutunut mutta niinhän niitä tuhoutuu satojatuhansia aina kun ottaa känninkin ;)

Peppokani
18.05.06, 09:14

Valitukset aiheista voi lähettää kustantajalle, mä en siihen voi vaikuttaa... Kerron vain jutun eteenpäin ja se siitä. Missä teidän todistus on ja viipyy että puhun puppua?

Kaikki, mikä lukee lehdessä/kirjassa tai mitä näkee telkkarista on totta?

No, tämäKIN keskustelu kohta taas menee väittelyksi, joten olkoon. Jos jannu on tuosta selvinnyt, niin hienoa. Minä en tuota kuitenkaan tule koskaan nielemään, että noin voisi käydä. Miksikö? No, koska tuossa ei ole kerrottu niitä faktoja, joita juuri äsken kyselin.

J.J-75
18.05.06, 09:22
Soita Norjaan sinne sairaalaan ja kysele sieltä enemmän, nimet on, paikatkin löytyy, mikä ongelma, ainahan kirjan kustantallekin voi soitella? Turhaan meiltä foorumista haet sitä tietoa.
;)

Peppokani
18.05.06, 09:48
Soita Norjaan sinne sairaalaan ja kysele sieltä enemmän, nimet on, paikatkin löytyy, mikä ongelma, ainahan kirjan kustantallekin voi soitella? Turhaan meiltä foorumista haet sitä tietoa.
;)

Ei ei ja ei. En hae täältä foorumilta keltään tietoa. Sanoin vain, että tuo kirja lähteenä on niin epäluotettava, että siihen ei voi luottaa tuommoisenaan. Jos olen jotain muuta sanonut, pyydän anteeksi.
Ja samalla ihmettelin sitä, että yleensä tuossa kirjassa on nuo ennätykset niin tarkkoja ja olihan siinä ohjelmassakin ihan virallinen valvoja ihmettelemässä noita ennätyksiä. Tuossa hukkumisjutussa taas ei ole (oletettavasti) kuin muiden ihmisten (hätääntyneiden, paniikissa olleiden?) tietoja ajan kulusta.

Charger
18.05.06, 11:03
Ok ymmärsin väärin.Itse asiassa olen kerran nähnyt kun "satelliitti" teki "täyskäännöksen" ja lähti menemään vastapäivään.Sitäkin jäin ihmettelemään..Aika paljon tullut seurattua taivasta viime vuosina.Siis sun näkemä satelliitti todella "puikkelehti" tähtien lomassa? Kuinka kauan oli näkyvissä?

Olisikohan ollut alle minuutin, saman verran kuin satelliitit yleensä, mutta tämä kohde todellakin puikkelehti tavallaan tähtien ohi ja sitten vain häipyi ykskaks näkyvistä...

Tuo Psymbioten videon olen ennenkin nähnyt, taitaapa itseasiassa löytyä koneeltanikin, kun on hieman noita ufo-aiheisia videopätkiä tullut keräiltyä..
Itse (vaikka uskovainen olenkin niin) suhtaudun nähin päiväsaikaan kuvattuihin suuressa kaupungissa sattuviin videoihin suurella skeptisyydellä ja epäilen vahvasti tuonkin olevan väärennös, hyvin tehty sellainen tosin. Tuo "savuvana" lopussa vain ei oikein sovi kaikkiin muihin havaintoihin..Tuskinpa nyt ufoissa polttomoottoreita on...

J.J-75
18.05.06, 11:56
Joo... tuo savuvana asia kiinnostaisi itseänikin tietää, että onko mitään selitettävää mahdollisuutta muuta kuin polttomoottori tai jotain... no tekniikkaahan me emme tunne kuitenkaan, millä ne toimii satavarmasti.

Tuo on kyllä oikeestaan yksi parhaimmista mitä olen nähnyt... Vai löytyykös parempia? Kaivelin tossa yks kaksi iltaa näitä aikasemmin pelkästään etsien, mutten kyllä selviä kuvia löytänyt tahi videoclipsiäkään. Ne kummitus jutut oli aika erikoisia.

kenopäänaali
18.05.06, 12:24
Vai että sukellusrefleksi 20-asteisessa vedessä... Eipäs ole tullut vielä vastaan ;)
--kpn

Puukala
18.05.06, 15:41
Ufoko?

Aijaa... ai en ole vai... sen olen todistanut että olen lukenut ainakin, missäs vastaväitteesesi perustuvat faktat on, noh... löytyykös?
No fakta on se että 3h 15min veden alla, ilman happea, niin aivosoluja tuhoutuu, aivan varmasti. Tämä on tosiasia mitä et voi mitenkään kiistää sukkelusreflekseilläsi. Tuo tarinasi ei edelleenkään ole mahdollinen siinä muodossa missä sen esitit.

jannyman
18.05.06, 17:03
No fakta on se että 3h 15min veden alla, ilman happea, niin aivosoluja tuhoutuu, aivan varmasti. Tämä on tosiasia mitä et voi mitenkään kiistää sukkelusreflekseilläsi. Tuo tarinasi ei edelleenkään ole mahdollinen siinä muodossa missä sen esitit.Kuten todettua niin aivosoluja tuhoutuu joka kerta kun esim. otat kännin.Et sinä kuitenkaan ole yhtään tyhmempi sen jälkeen tai huomaa muutenkaan mitään radikaalia muutosta itsessäsi.Kunhan kärsit krapulan pois niin kaikki on ennallaan.Aivosolujahan on satoja ja taas satoja miljoonia.Joka tapauksessa tuo norjalainen poika säilyi täysissä sielun ja ruumiin voimissaan tuon koettelemuksen jälkeen.Se kait lienee jutun pointti.

Puukala
18.05.06, 17:49
No fakta on se että 3h 15min veden alla, ilman happea, niin aivosoluja tuhoutuu, aivan varmasti. Tämä on tosiasia mitä et voi mitenkään kiistää sukkelusreflekseilläsi. Tuo tarinasi ei edelleenkään ole mahdollinen siinä muodossa missä sen esitit.Kuten todettua niin aivosoluja tuhoutuu joka kerta kun esim. otat kännin.Et sinä kuitenkaan ole yhtään tyhmempi sen jälkeen tai huomaa muutenkaan mitään radikaalia muutosta itsessäsi.Kunhan kärsit krapulan pois niin kaikki on ennallaan.Aivosolujahan on satoja ja taas satoja miljoonia.Joka tapauksessa tuo norjalainen poika säilyi täysissä sielun ja ruumiin voimissaan tuon koettelemuksen jälkeen.Se kait lienee jutun pointti.Todennäköisesti yhdet kännit eivät vastaa yli kolmen tunnin vedenalla oloa. Lisäksi, pojalle saattoi tulla myös henkisiä "vaurioita" esim. ei uskalla mennä veteen tms. Kuitenkin en edelleenkään usko tuota tarinaa tuossa muodossa.

...en muista että pojan josta aikasemmin puhuin, sydän olisi pysähtynyt, mutta ilmeisesti oli.

Jos kaikkia tarinoita ei edes muista kunnolla, niin eipä niitä kannata esittää varmana tietona.

Enkä kyllä usko vieläkään jannyman sinun tarinaasi: Ihminen pystyy nostamaan vaikka 1000kg auton ilmaan jos tunkki pettää kun rakas on alla.Näitäkin tapauksia tunnetaan..
Ota huomioon että ilmaan tarkoittaa sitä että auto ei kosketa maata.

Switch
18.05.06, 18:43

Itse olen erittäin skeptinen kaikkea yliluonnollista kohtaan, joten parempien todisteiden puutteessa uskon tuon sinun mustapukuisen henkilön olevan mielikuvituksen tuotetta tai (näkö)aistiharha, luultavasti molempia samanaikaisesti.

Deja vu -ilmiöitä on käynyt itsellenikin, mutta koskaan ei ole käynyt niin, että olisin voinut sanoa sekunttia tai paria aikaisemmin mitä kohta tapahtuu. Ainoastaan niin on käynyt, että kun jokin tapahtumasarja on ohi, niin se tuntui siltä että sen on elänyt aikaisemminkin. Olen itse tullut siihen johtopäätökseen, että joskus aikaisemmin on käynyt suurinpiirtein samalla tavalla, ja nyt sitten se tapahtumasarja tuntuu tutulta, vaikka ei täsmälleen sama olekaan. Toki myös joskus on voinut nähdä unta ja sattumalta käy samat tapahtumat sitten IRL.

Vaikka olen erittäin skeptinen kaikkea yliluonnollista kohtaan, silti haluan uskoa ja uskonkin että varmasti esimerkiksi lentäviä lautasia on käynyt ja käy maapallolla ja olen aivan varma, että maailmankaikkeudessa on muitakin eläviä olentoja kuin ne olennot, jotka ovat tällä maapallolla.

Ristiriitaista, eikö? Minustakin, mutta niin monet "yliluonnolliset ilmiöt ja havainnot" ovat loppujen lopuksi kääntyneet aivan normaaleiksi ilmiöiksi joissa mielikuvitus ja aistiharhat ovat saaneet ne vain vaikuttamaan todellisilta.

Summa summarum, niin kauan ennen kuin alieni ja lentävä lautanen laskeutuu takapihalle ja alieni tulee antamaan minulle ylävitosen tai todistetusti jokin lentävä lautanen tai alieni saadaan taltioiduksi videolle tarpeeksi hyvällä laadulla, niin en usko kuin aistiharhoihin, mielikuvitukseen ja kuvamanipulointiin.

Ufoihin ja humanoideihin uskon tavallaan myös, nähnyt en kylläkään ole kumpaakaan. Universumi on niin helvetin iso, että paljon epätodennäköisempää on, että sielä ei ketään muita ole. Olkoon sitten miljoonia vuosia meitä kehityksessä edellä tahi ei. Ohessa hyvä videopätkä, saa ainakin meikäläisen vakuuttuneeksi. Nykyajan laitteilla toki kaikki mahdollista, mutta kuitenkin...
http://www.netholist.net/portaali/pages/video/WTC_UFO_rate23.97.mpg

Juuri tälläisiä videoita haluaisin nähdä lisää, tämä on ehkä paras video minkä olen nähnyt.

"I want to believe... with evidences."

AzizCF
18.05.06, 19:14
No en minäkään sinällään usko mihinkään "yliluonnolliseen", mutta siihen uskon, että jossain tuolla muualla maailmankaikkeudessa on elämää kuten täällä maassakin...

jannyman
18.05.06, 19:38
No fakta on se että 3h 15min veden alla, ilman happea, niin aivosoluja tuhoutuu, aivan varmasti. Tämä on tosiasia mitä et voi mitenkään kiistää sukkelusreflekseilläsi. Tuo tarinasi ei edelleenkään ole mahdollinen siinä muodossa missä sen esitit.Kuten todettua niin aivosoluja tuhoutuu joka kerta kun esim. otat kännin.Et sinä kuitenkaan ole yhtään tyhmempi sen jälkeen tai huomaa muutenkaan mitään radikaalia muutosta itsessäsi.Kunhan kärsit krapulan pois niin kaikki on ennallaan.Aivosolujahan on satoja ja taas satoja miljoonia.Joka tapauksessa tuo norjalainen poika säilyi täysissä sielun ja ruumiin voimissaan tuon koettelemuksen jälkeen.Se kait lienee jutun pointti.Todennäköisesti yhdet kännit eivät vastaa yli kolmen tunnin vedenalla oloa. Lisäksi, pojalle saattoi tulla myös henkisiä "vaurioita" esim. ei uskalla mennä veteen tms. Kuitenkin en edelleenkään usko tuota tarinaa tuossa muodossa. Ei varmaankaan vastaa mutta kuten todettua ihmisellä on satoja ja satoja miljoonia aivosoluja.Aika hankalaa niitä on kaikkia saada tuhottua yhdellä kertaa.Kyllä mun käsityksen mukaan kaikki Guinnesin ennätysten kirjaan hyväksytyt ennätykset tarkistetaan hyvinkin tarkoin.Ei liene mitään syytä epäillä tätäkään tapausta.Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.Yleensä ihminen joko hukkuu tai ei.Tässä tapauksessa ei hukkunut.

Enkä kyllä usko vieläkään jannyman sinun tarinaasi: Ihminen pystyy nostamaan vaikka 1000kg auton ilmaan jos tunkki pettää kun rakas on alla.Näitäkin tapauksia tunnetaan..
Ota huomioon että ilmaan tarkoittaa sitä että auto ei kosketa maata.Yleensä ihminen ei saa nostettua autoa vähääkään ilmaan mutta hätätapauksessa se kyllä onnistuu.Sehän se onkin mielenkiintoista että tuollaisessa tilanteessa ihminen saa "Yliluonnollisia" voimia.

Itse olen erittäin skeptinen kaikkea yliluonnollista kohtaan, joten parempien todisteiden puutteessa uskon tuon sinun mustapukuisen henkilön olevan mielikuvituksen tuotetta tai (näkö)aistiharha, luultavasti molempia samanaikaisesti Ymmärrän hyvin skeptisyytesi mutta valitettavasti joudun toteamaan ettei kummastakaan ollut kyse tässä tapauksessa.Kuten totesin niin en minäkään uskoisi moista tapausta jonkun toisen kertomana.

J.J-75
18.05.06, 19:52
Ufoko?

No fakta on se että 3h 15min veden alla, ilman happea, niin aivosoluja tuhoutuu, aivan varmasti. Tämä on tosiasia mitä et voi mitenkään kiistää sukkelusreflekseilläsi. Tuo tarinasi ei edelleenkään ole mahdollinen siinä muodossa missä sen esitit.

Sopii mennä kirjastoon etsimään tietoa ja todistaa vääräksi. Muistelin asian näin, toki siinä ja 15v. aikana voi olla puutteitakin, lue nyt aluksi Ennätyskirja vuodelta 1986. Muistelen tuommosesta sen lukeneeni aikanaan. Sun saivartelu ei johda asioissa eteenpäin, jos takerrut pikkuseikkoihin, puhuisit joskus, omalla tiedolla, etkä vain luulolla. Ei millään pahalla, muttet voi puhua sillon asioista josta sinulla ei ole riittävästi tietoa, jotta voisit käsitellä tuota.

Edit: Minulla ei ole onneksi elämä niin tyhjää, että tarvitsisi ikinä valehdella edes uskomattomia asioita. Elämä itsessään on uskomatonta ja elämä miten sen vietät, voi olla muutenkin hyvin mielenkiintoista.

Puukala
18.05.06, 20:02
Ufoko?

Sopii mennä kirjastoon etsimään tietoa ja todistaa vääräksi. Muistelin asian näin, toki siinä ja 15v. aikana voi olla puutteitakin, lue nyt aluksi Ennätyskirja vuodelta 1986. Muistelen tuommosesta sen lukeneeni aikanaan. Sun saivartelu ei johda asioissa eteenpäin, jos takerrut pikkuseikkoihin, puhuisit joskus, omalla tiedolla, etkä vain luulolla. Ei millään pahalla, muttet voi puhua sillon asioista josta sinulla ei ole riittävästi tietoa, jotta voisit käsitellä tuota.Heh :D, antaa olla, en todellakaan lähde mihinkään kirjastoon. En tuota juttua usko, sillä hyvä. Tämähän oli vain minun mielipiteeni, jokaisella on oikeus omaansa.

J.J-75
18.05.06, 20:05
Toki on... se on oikeutesi. Antaapa sitten olla, mutta jos eksyt kirjastoon joskus, käy piruuttaan vaikka salaa katsomassa. En siitä kysele ja rokota ainakaan jälkeenpäin :))

Puukala
18.05.06, 20:08
...mutta jos eksyt kirjastoon joskus, käy piruuttaan vaikka salaa katsomassa. En siitä kysele ja rokota ainakaan jälkeenpäin :))
Joo, jos joskus tulee käytyä niin täytyypä kattoa :)

ekto
19.05.06, 10:08
Noista Deja Vu jutuista on hieman kokemksia. Sattunut elämäni aikana 4 kertaa sellainen Deja Vu, missä selkeästi on pystynyt tietämään mitä tapahtuu ja jopa vaikuttamaan siihen. Kaikki näistä tapahtui noin 10 - 16 ikäisenä. Muistan osan näistä vieläkin tosi selkeästi, koska tunne mikä tälläisestä tulee oli aika erikoinen. Ensimmäisellä kerralla kun kyseinen homma tapahtu, ajattelin että sille on varmaan jokin syy :) Olin siis kovin nuori tuolloin.

Seuraavalla kerralla kun tapahtu, tiesin mielessäni mitä toinen tulee sanomaan noin muutaman sekunnin etukäteen ja myös koko tilanne, ihmisten liikkeet, jne tapahtui ennakoidusti. Tuntui niin kuin olis kattonu jotain elokuvan kohtausta uudestaan. Pystyin myös "näkemään" oman vastaukseni ja sen vaikutuksen toiseen henkilöön, joka ei siis ollut positiivinen. Juuri ennen kuin avasin suuni, päätin muuttaa vastaukseni sellaiseksi, että sen vaikutus toiseen henkilöön olisi positiivinen. Tämä siksi, että olin aiemmasta kokemuksesta päätellyt, että tämä ilmiö tapahtuu jotta voisin tehdä asiat oikein :) Kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta olin siis edelleenkin kovin nuori.

Vähä niinkuin välillä toivoo että saisi tehdä jonkun asian uudestaan toisella tavalla. Ajattelin, että joku oli antanut minulle tämän mahdollisuuden. Mutta en siis vakaasti uskonut tuohon, vaan silleen leikkimielisesti. Joku syyhan tälle piti olla.

Samalla tavalla sitten seuraavillakin kerroilla kun ilmiö esiintyi, muutin tekoani/sanojani siten, että ne olisivat ns. paremmat. 16 ikävuoden jälkeen en muista tätä koskaan tapahtuneen, ainakaan yhtä selkeästi mitä kyseiset 4 kpl...

sovelias
19.05.06, 10:47
Yleensä ihminen ei saa nostettua autoa vähääkään ilmaan mutta hätätapauksessa se kyllä onnistuu.Sehän se onkin mielenkiintoista että tuollaisessa tilanteessa ihminen saa "Yliluonnollisia" voimia.Ilmaan? mitä tarkoitat että joku (tavallinen) nostaa auton ilmaan, teräsmies tyyliin, nyt on vähän luettu liikaa sarjakuvia.

Jos tarkoitat että auton tunkki vähän lipsahtaa ja kaverin on vähän auton alla, niin vähän autosta riippuen niin suht tavallinen kaveri kyllä nostaa autoa sen verran että kaveri voi pois päästä. Vähän autosta ja nostajasta riippuen voi se rengaskin maasta irrota, tämä voi toki jostan pyykkinaru ranteesta tuntua yliluonnilliselta.

sovelias
19.05.06, 10:55
Noista Deja Vu jutuista on hieman kokemksia...Entiedä mitä oikein yritit kertoa, mutta aika usein tietää mitä toinen vastaa/ilmeilee kun menee sopivaa juttua selittään, usein jopa yllättävän pikkutarkasti, joskus ei sitten alkuunkaan ennusteiden mukaan.

Samoin joskus jonkun nähdessä arvaa yllättävän tarkkaan mitä toinen sanoo.

Jotkut osavaat tämän paremmin kuin toiset, jotkut yrittävät opetella ja käyttää sitä hyväkseenkin. Sopivissa ammateissa harjaantuu.

Joskus on tullut nopaa heitetty ja kah kummaa on tullut "tiedettyä" oikea silmäluku...

ekto
19.05.06, 11:05
Siis tilanne tuntui täysin kun katsoisi elokuvan pätkää uudestaan. Ja teksi joka tuli kaverin suusta, oli ensimmäinen lause keskustelussamme ja tiesin sanatarkasti mitä hän sanoo. Aivan samalla tavalla kun kuulet radiosta lempikappaleesi ja tiedät mitä solisti tulee laulamaan kertosäkeessä.

Kyse ei ollut siitä, että olisin esittänyt kysymyksen johon itse tiedän vastauksen ja täten titäisin mitä hän sanoo. Eikä myöskään mistään "Hei, mitä sulle kuuluu" Small talk keskustelusta. Sisältöä en ikävä kyllä enää muista. Alkuperäinen vastaukseni kaverin lauseeseen olisi sisältänyt mm. kirosanoja ja muuta negatiivistä.

sovelias
19.05.06, 11:06
Varsinyleisesti ns "älykkäissä" piireissä pidetään mahdollisena että jossainpäin mailmankaikeutta on meidän ymmärtämää elollista systeemiä. Monet uskoo siihen että meidän ymmärtämällä tavalla kehittyneempää on myös tämä ei tietenkään tarkoita sitä että "muutaväkeä" kykenisi täällä vieraileen tai että jatkuvasti täällä ramppaisi.

Näihin UFO juttuihin ei niin yleisesti kovinvakavasti uskota. voidaan toki pohtia jos niitä ihmisten aisteilla helposti havaittavasti tiuhaan täällä ramppaisi, mutta vain niin harvat niitä näkevät ja nämä harvat jopa useammin. niin miksei muut ja miksei tekniset apuvälineet niitä jatkuvasti tallentaisi.

Ihmisten aistit ovat niin virhealtiitta että niiden varaan ei kovinpaljoa voi laskea.

sovelias
19.05.06, 11:19
Siis tilanne tuntui täysin kun katsoisi elokuvan pätkää uudestaan. Ja teksi joka tuli kaverin suusta, oli ensimmäinen lause keskustelussamme ja tiesin sanatarkasti mitä hän sanoo. .Ok, tiedän tunteen, en muista, mutta tuota on kai perusteltu sillä että aivot vähän käsitteleen tilanteen epänormaalisti, ilmenee kai herkemmin silloin kun aivoilla enemmän pureskeltaa (aivan mututasoa epämäärisistä muistikuvista jostain selvityksestä)

Tästä tuli mieleen TVstä hiljan tullut documentti missä kerrottiin ihmisistä joilla aistit vähän sekoittuvat, joku maistoi sanoja, toinen näki väreissä, kolmannella numerot näkyivät silmissä. Yhdellä lukiessa taisi eri kirjaimet näkyä eriväreissä jne. Siinä oli aika hyvin visualisoitu miten nämä ihmiset ehkä näitä asioita kokevat, ja oikeastaan vasta tuon jälkeen alkoi ymmärtämään kuinka erinlailla koemme eriasioita yksinkertaisemmissakin asioissa.

Jussi
19.05.06, 11:28
Ok, tiedän tunteen, en muista, mutta tuota on kai perusteltu sillä että aivot vähän käsitteleen tilanteen epänormaalisti, ilmenee kai herkemmin silloin kun aivoilla enemmän pureskeltaa (aivan mututasoa epämäärisistä muistikuvista jostain selvityksestä)
Tuosta kuormitustasosta en ole ennen kuullut, mutta yksi tarjottu selitys on ollut erot kahden aivopuoliskon toiminan samanaikaisuudessa; toinen aivopuolisko käsittelee tilannetta nanosekunnin jäljessä jolloin käsiteltävä tieto on jo vanhentunutta. Lisäksi ihmismieli - kuten totesitkin - voi hyvin visualisoida tilannetta, simuloida hetkeä eteenpäin ja reagoida sitten sen perusteella. Tuostakin saattaa joskus tulla jopa hätkähdyttävän tarkkoja kokemuksia.

sovelias
19.05.06, 11:47
Tuosta kuormitustasosta en ole ennen kuullut,Oma tulkinta, se mitä muistelin jossa oli haastateltu, niin tilanteisiin saattoi liittyä tavanomaisuudesta poikkeavaa, eli jotain jännä mikää pyörii päässä normaalia enemmän, tai nopeaa tilannetta. Siis tuo saattoi olla aivan huuhaata, oli vain tullut tuollainen ajatusmailma tehtyä, ehkä liittyi siihen että tuolloin luoskelin muuten yhtä käsitystä aivoin tapaa käsitellä opittua jne.

jannyman
19.05.06, 12:50
Mitäs muuten luulette miten se David Blaine tekee sen levitaatiojutun.Telkkarissa näytettiin kun se todellakin leijui parikymmentä senttiä maanpinnan yläpuolella.Teki sen ihan kadulla monen ihmisen silmien edessä.Joku trikkihän se on tietenkin kun ei ihminen voi leijua ilmassa.Kyseessä ei ole nyt se normaali levitaatio minkä minäkin osaan missä nostetaan toista jalkaa ja toisella seistään varpailla.Sekin hämää kyllä monia mutta tämä Blaine tosiaan oli niin korkealla ettei siitä voinut olla kyse. Itse olen miettinyt pääni puhki miten se sen tekee mutta en kyllä tajua.Se on aina selin ihmisiin kun tekee sen eli jotain se touhuaa siellä.Mutta mitä? Tulee kuulemma muka pahoinvointiseksi aina kun levitoi..

Toinen asia mitä en ymmärrä on se David Copperfieldin lentäminen.Sekään tietenkään ei ole mahdollista mutta jotenkin se vaan sen tekee.

sovelias
19.05.06, 12:55
Toinen asia mitä en ymmärrä on se David Copperfieldin lentäminen.Sekään tietenkään ei ole mahdollista mutta jotenkin se vaan sen tekee.Muistelenko väärin, mutta eikö DC temppuja oltu jossain nettisivuilla yritetty selittää, vai oliko sekin huuhaata.

jannyman
19.05.06, 13:00
Toinen asia mitä en ymmärrä on se David Copperfieldin lentäminen.Sekään tietenkään ei ole mahdollista mutta jotenkin se vaan sen tekee.Muistelenko väärin, mutta eikö DC temppuja oltu jossain nettisivuilla yritetty selittää, vai oliko sekin huuhaata.No pystyikö niitä selittämään?

Edit: Tuolla näytetään selitettävän miten se lentää.Eli vaijereiden varassa se näyttää roikkuvan kuten arvata saattoi.

http://www.runet.hu/portal/article138.html

Tuo Blainen levitaatio onkin jo vähän hankalampi selittää.

J.J-75
19.05.06, 15:48
Copperfield ja monet muutkin käyttää optisia harhoja hyväkseen...
Se on varmaa.

Tästä en ole varma, mutta tekniikkaa voisi sivuta esimerkiksi säätiedotus hommien lailla, näillä ei ole koskaan sinisiä kuteita päällä esimerkiksi tai sitten vihreitä voi olla toinen... Eli joku pohjaväri valitaan... Jos näitä värejä näkyy ja on päälläsi, näkyy se vaatteissasi se kartta värien kohdalla, kuten säätiedottajan taustalla. Mutta jos väriä ei ole, ei se näy vaatteissasi. Eli valoilla saa hävitettyä nätisti Copperfieldin köydet.

Se miten temput tehdään ja hävitetään, on optisia häivytyksiä, harhoja. Paha mennä Blainesta sanomaan. En tiedä. Luulisin näin hänenkin tekevän mutta miten, se on toinen juttu se. :))

Kerran joku teki sen kolikko tempun niin että se upposi lasi pöydän läpi ym. ja oli sen sisälläki, luoja tietää miten se tehtiin... :)) Oiskos jollain clippiä vai se tais ollakin jo tuola jossain syövereissä mihin linkkejä kerätään.

Kerran yks baarimikko uunotti kyllä ihan kympillä. Se kaateli ja tuli otettua videokamerallaki kuvaa aikanaan... eli se kaateli aina kohti pienempää lasia nesteitä, ja siten isompaan, en tajua miten se sen teki. Mutta nestemäärä vaihteli pirusti lasista toiseen kun vertasi, mihin se katosi ja ilmestyi, ei kyllä selvinnyt, noi on kieron hauskoja kyllä.

jannyman
19.05.06, 17:18
Se miten temput tehdään ja hävitetään, on optisia häivytyksiä, harhoja. Paha mennä Blainesta sanomaan. En tiedä. Luulisin näin hänenkin tekevän mutta miten, se on toinen juttu se. :)) Blainen kohdalla ainakaan ei ole kyse mistään sinisestä taustasta saatikaan mistään häivytyksestä.Kaveri nousee ilmaan keskellä katua.Ihan missä vain.Näköharhasta tuskin voi olla kyse.Jossain spekuloitiin että sillä vois olla joku tanko minkä varassa se nousee ylös.Mutta johonkinhan sen täytyy tukea/piilottaa se tanko.Ja sillä on kädet alhaalla kun se sen tempun tekee.Luoja tietää miten se sen tekee.

Suurin osahan näistä Blainen tempuista on hyvin helposti selitettävissä.Esim. se missä se työntää kynän kielensä läpi niin sillä on tekokieli suussa.Tai se missä se "arvaa" minkä kortin kukakin valitsee niin se peilaa sen kortin ihmisen silmästä.Kun "uhri" katsoo korttia niin sen näkee "uhrin" silmästä peilikuvana.Hyvin simppeleitä juttuja.Mutta tuo levitaatio on kyllä aika hankala selvittää.

Hedgehog
19.05.06, 18:00
En kai nyt vain lue rivien välistä oikein näitä juttuja, joku oikeasti uskoo taikuuteen? :D:D

J.J-75
19.05.06, 18:31
Blaine on kyllä erikoinen ja ihme heebo... mutta on sekin erikoinen temppuilija minkä kerran näin.

Yhellä äijällä on ihan 5min aikana 50 roolihahmoa ainakin mitä se käy läpi vaihtaen vaatteita. Kerran katselin töllöstä kun oli villinlännen saluuna laitettu pystyyn lavalle ja aina mistä se äijä tulla tupsahti ja hävisi, varmaan ei sekuntia kahta kauempaa mennyt kun sillä oli ihan hemmetisti erilainen asu päällä. Ohjelmassa vielä sanottiin että kyse ei ole useammasta ihmisestä, vaan yhdestä. Sen jälkeen en ikinä löytäny sitä temppuilijaa. Ois kyllä hauska nähdä se myöhemminkin. Nimestä ei tietoa, mutta kertokaa toki jos tiedätte. Erittäin huvittava homma.

Erityisesti pidä lähitempuista, just mitä noi kolikoillakin on tehneet ja semmosta. Jotkut kyllä saa niin uskottavasti tehtyä temppunsa että taikuuteen uskominen ei ole kaukana mullakaan :))

AzizCF
19.05.06, 20:00
Blaine on kyllä erikoinen ja ihme heebo... mutta on sekin erikoinen temppuilija minkä kerran näin.

Yhellä äijällä on ihan 5min aikana 50 roolihahmoa ainakin mitä se käy läpi vaihtaen vaatteita. Kerran katselin töllöstä kun oli villinlännen saluuna laitettu pystyyn lavalle ja aina mistä se äijä tulla tupsahti ja hävisi, varmaan ei sekuntia kahta kauempaa mennyt kun sillä oli ihan hemmetisti erilainen asu päällä. Ohjelmassa vielä sanottiin että kyse ei ole useammasta ihmisestä, vaan yhdestä. Sen jälkeen en ikinä löytäny sitä temppuilijaa. Ois kyllä hauska nähdä se myöhemminkin. Nimestä ei tietoa, mutta kertokaa toki jos tiedätte. Erittäin huvittava homma.

Erityisesti pidä lähitempuista, just mitä noi kolikoillakin on tehneet ja semmosta. Jotkut kyllä saa niin uskottavasti tehtyä temppunsa että taikuuteen uskominen ei ole kaukana mullakaan :))

Siis oliko tämä ihan live -juttu, eikä mikään nauhoitettu, että pätkiminen olisi mahdollista?

jannyman
19.05.06, 20:13
Erityisesti pidä lähitempuista, just mitä noi kolikoillakin on tehneet ja semmosta. Jotkut kyllä saa niin uskottavasti tehtyä temppunsa että taikuuteen uskominen ei ole kaukana mullakaan :))Noi lähitemputhan on aika simppeleitä juttuja.Käsi on tunnetusti silmää nopeampi.Ja se missä tupakka tungetaan kolikon läpi niin siinähän täytyy olla erikoisvalmistettu tupakka/kolikko.Eihän se muuten onnistu.Joko kolikossa on läpällä varustettu reikä tai tupakka on kaksiosainen/magneetilla varustettu.

Mutta eikö kenelläkään todella ole mitään selitys/yritystä tuolle Blainen levitaatiolle?

Ewert Oktan
19.05.06, 20:36
Mutta eikö kenelläkään todella ole mitään selitys/yritystä tuolle Blainen levitaatiolle?
Ei pidä sekoittaa taikuutta yliluonnolliseen, sillä fysiikan lait pätevät edelleenkin. Optiset harhat taasen ovat eri asia. Blaine käyttää tempuissaan Balducci -levitaatiota.

http://en.wikipedia.org/wiki/Balducci_levitation
http://www.levitation.org/balducci-levitation.htm
http://www.ellusionist.com/david-blaine.htm

jannyman
19.05.06, 20:39
Siis oliko tämä ihan live -juttu, eikä mikään nauhoitettu, että pätkiminen olisi mahdollista?Tuohan on hyvin yksinkertainen juttu.Siinähän ainoastaan riisutaan vaatteita pois päältä.Ei pueta.Laitetaan useita hyvin ohuita vaatekertoja päälle ja repäistään pois muutamassa sekunnissa.Hattua vain vaihdetaan.Avustaja vielä takahuoneessa.Olen itsekin nähnyt monia vastaavia esityksiä.

jannyman
19.05.06, 20:49
Ei pidä sekoittaa taikuutta yliluonnolliseen, sillä fysiikan lait pätevät edelleenkin. Optiset harhat taasen ovat eri asia. Blaine käyttää tempuissaan Balducci -levitaatiota.

http://en.wikipedia.org/wiki/Balducci_levitation
http://www.levitation.org/balducci-levitation.htm
http://www.ellusionist.com/david-blaine.htmKyllä olen tietoinen Balducci-levitaatiosta.Minähän nimenomaan sanoin aikaisemmassa postauksessa että tuon taidon minäkin osaan.Mutta ainakin siinä pätkässä minkä minä näin TV:stä niin Blaine oli huomattavasti korkeammalla.Ja takaapäin oli vielä kuvattu että selvästi näki että kummatkin jalat oli ilmassa.

Puukala
19.05.06, 21:13
Toinen asia mitä en ymmärrä on se David Copperfieldin lentäminen.Sekään tietenkään ei ole mahdollista mutta jotenkin se vaan sen tekee.Muistelenko väärin, mutta eikö DC temppuja oltu jossain nettisivuilla yritetty selittää, vai oliko sekin huuhaata.Jokunen vuosi sitten tuli sellainen sarja missä selitettiin noita temppuja. Muita en enää muista mutta semmoinen temppu oli missä norsu hävitettiin, se vietiin ekana semmoiseen puuhäkkin ja sitten portit vedettiin kiinni. Porteista kuitenkin näkyi norsu läpi. Sitten savupöhähdys ja sopiva äänitehoste, ja sillä hetkellä porteissa olleet peilit kääntyivät juuri oikeaan asentoon. Ja norsu katosi.

Ihmissilmää on kyllä loppujen lopuksi niin helppo vedättää että huhhuh :)

AzizCF
19.05.06, 21:14
Siis oliko tämä ihan live -juttu, eikä mikään nauhoitettu, että pätkiminen olisi mahdollista?Tuohan on hyvin yksinkertainen juttu.Siinähän ainoastaan riisutaan vaatteita pois päältä.Ei pueta.Laitetaan useita hyvin ohuita vaatekertoja päälle ja repäistään pois muutamassa sekunnissa.Hattua vain vaihdetaan.Avustaja vielä takahuoneessa.Olen itsekin nähnyt monia vastaavia esityksiä.

Aivan, eipä tullut mieleen, kun luin juttusi :D Mutta näinhän se onkin :)

Ewert Oktan
19.05.06, 21:16
Paha sanoa tarkkaa ratkaisua, kun en ole temppua nähnyt enkä jaksa alkaa googlettamaan. Yksinkertainen vastaus kaikkiin noihin on kuitenkin silmänkääntö, sillä oikeaa taikuutta ei olekaan - vaikka kyseiset taikurit kovia tyyppejä ovatkin.
Levitaatiota on kuitenkin useaa eri tyyppiä, kuten edellisissä linkeissä mainitaan, mm. King Levitation ja ne perustuvat pelkkään optiseen harhaan.

Seuraavassa videossa mm. takaa kuvattu levitointi, jossa molemmat jalat ilmassa.
http://video.google.com/videoplay?docid=5707686242815764734&q=blaine+levitation

Varsinaisia yliluonnollisia asioitakin on tullut mietittyä, kaupallinen lautanen siellä ja lautanen täällä on lähes poikkeuksetta roskaa, rahastusta ja näiden haluan uskoa -tyyppien sekoilua. Pölyhiukkas-aspektia on tullut usein mietittyä. Kvarkkeja pidetään jakamattomina ja yleisessä kielessä pienimpänä atomin osana. Entä kuitenkin niidenkin pienimmissä sopukoissa? Murskaanko joka päivä kokonaisia universumeja pelkästään siivotessa vai olemmeko me se pölyhiukkanen jonkin muun nurkissa.

jannyman
19.05.06, 21:56
Seuraavassa videossa mm. takaa kuvattu levitointi, jossa molemmat jalat ilmassa.
http://video.google.com/videoplay?docid=5707686242815764734&q=blaine+levitationJeps ja selvästi näkee että roikutaan köyden varassa.Siinä pätkässä minkä minä näin näytettiin selvästi kuinka Blaine todella nousi ylös molemmat jalat ilmassa.Ja koko mies oli kuvassa eikä pelkästään jalat.

Tuossa ainoassa sumeassa videossa missä molemmat jalat ovat ilmassa näkee selvästi että jollain köydellä nostetaan miestä.Tottakai silmänkääntötempusta tässä Blainen tapauksessakin täytyy olla kyse.Kun ihminen ei kertakaikkiaan voi leijua.Mutta hyvin tehty huijaus joka tapauksessa.

dexta
19.05.06, 23:13
Noita ennen unia on tullut nähtyä, aika häijyjä. Joskus aikoinaan tuli kirjoitettua joitain unia muistiin, ja sitten kun se tapahtuikin.. sitä en kyllä pysty selittämään, mielenkiintoista lukea kuukausi sitten kirjoittamaansa tekstiä joka on yksityiskohtia myöten sama jonka juuri koit

Noi metsässä liikkuvat hahmot johtuvat väsymyksestä, on sellainen tullu itekkin koettua... yllättän intissä

Kinkkujuusto
20.05.06, 01:31
Hitto äsken oli ikävä käydä syömässä alakerrassa, kun olin tätä topiccia kahlannut läpi :D

temppa200
20.05.06, 10:39
Hitto äsken oli ikävä käydä syömässä alakerrassa, kun olin tätä topiccia kahlannut läpi :D
Harjasin yks pilvinen ilta pihaa yksin ja välillä teki mieli mieli kääntyä ympäri ja tarkastaa selusta...
Kyllä kaikki yliluonnollinen vaan saa ainakin mun ihon "kananlihalle" :)
Tuntuuhan nuo jutut oudoilta, mutta aina joskus niitä kuulee...

Mario
20.05.06, 12:11
http://video.google.com/videoplay?docid=6616406655978150142

Tosi yliluonnollista....Miten sillä voi olla 3 jalkaa????=)

Tötterö
20.05.06, 13:29

Aivan pihalla kanssa!
(tosin aikas kotonen olotila ;))

jannyman
20.05.06, 16:27

Aivan pihalla kanssa!
(tosin aikas kotonen olotila ;))Jotain tuontapaista arvelinkin Blainen mahdollisesti käyttävän.Tosin tuokin tekniikka vaatii aina jonkin korokkeen mille nousta.Blaine teki kyllä oman versionsa ilman koroketta keskellä jalkakäytävää.Mutta ilmeisesti se oli vaan kuvattu niin että se koroke jäi piiloon.

Noissa kengissä on ilmeisesti magneettit koska pysyvät yhdessä noustessaan ilmaan.Tai se toinen kenkä on ommeltu kiinni housunlahkeeseen.

Nist
20.05.06, 16:49
Mä en tykkää taikureista enkä taikatempuista, koska tiedän, et ne on bluffia, mutten pysty niitä selittämään.

Siksi oikeasti yliluonnolliset asiat on ihan ookoo. Niistä kun tietää, et ne ei ole bluffia. Ne vain tapahtuu. Niinkuin mm. se, että mummoni tiesi päivälleen, milloin tulee kuolemaan. Sai siitä tiedon 20 vuotta ennen kuolemaansa unessa. Äitini taas on ennustaja (tarot-korteilla), joka mm. ennusti joskus kymmenisen vuotta sitten Matti Hautamäelle, että hän tulee pärjäämään kansainvälisissä mäkikisoissa. Systerini taas ennusti isäni työttömyyden jo kauan ennen lamakautta, jolloin kukaan ei uskonut ja naureskeli vaan systerini jutuille. Samoin hän näki unessa, että kälyni lapsella epäiltiin 18-trisomiaa ja ennenkuin lapsivesitutkimuksen tulokset tuli, niin siskoni näki unessa, että lapsi oli terve ja vieläpä tyttö. Nykyisin siis 7-vuotias tyttönen tuo on. Ja itse olen nähnyt molempien lapsien sukupuolet unessa ennen synnytystä. samoinkuin olen nähnyt synnytyksen etukäteen (molemmat lapset syntyivät etukäteen suunnittelemattomilla sektioilla, eli siis alakautta yritettiin, mutta kun ei tullut niin leikattiin.)

Ja enempää en tästä aiheesta paljastele. :)

jannyman
20.05.06, 17:54
Naapurin rouva kuulemma näkee enneunia jotka tuppaavat vielä toteutumaan turhan usein.Oli kuulemmä nähnyt vävypoikansa tippumisen tellingeiltä edellisenä yönä.Niinhän se sitten tippui ja loukkasi selkänsä niin pahoin ettei ole enää mitää asiaa työelämään.

Tötterö
20.05.06, 17:54
Nist kerro munkin tulevaisuudesta jotain ;)

Pelkkänä korvana!

sovelias
20.05.06, 18:30
Naapurin rouva kuulemma näkee enneunia jotka tuppaavat vielä toteutumaan turhan usein.Oli kuulemmä nähnyt vävypoikansa tippumisen tellingeiltä edellisenä yönä.Niinhän se sitten tippui ja loukkasi selkänsä niin pahoin ettei ole enää mitää asiaa työelämään.Ei sitten mennyt auttaa...

juppelis
20.05.06, 18:34
Joo ja sitten, kun Nist näkee unia minusta ja blondeista niin välittömästi tietoa tänne :)

Mutta mitä tulee noihin taikureihin niin kyllä sellaiset kikkailutemput eli korttitemput ja muut closeup-temput on parhaita, kun niitä ei vaan tajua. Nämä Copperfieldin harrastamat maapallon kadottamistemput on aika tylsiä.

Nist
20.05.06, 18:35
Naapurin rouva kuulemma näkee enneunia jotka tuppaavat vielä toteutumaan turhan usein.Oli kuulemmä nähnyt vävypoikansa tippumisen tellingeiltä edellisenä yönä.Niinhän se sitten tippui ja loukkasi selkänsä niin pahoin ettei ole enää mitää asiaa työelämään.Ei sitten mennyt auttaa...

Sitä kun ei niissä unissä näe milloin tuo tapahtuu... Oikeassa elämässä se ei ole niinkuin Näkijä-sarjassa. Sitä näkee, että jotain tälläistä tulee tapahtumaan, mutta koska? Ei tiedä milloin, niin ei voi mitään. Kuka sitä nyt vävypoikaansa valvoisi 24/7?

Nist
20.05.06, 18:37
Joo ja sitten, kun Nist näkee unia minusta ja blondeista niin välittömästi tietoa tänne :)

Sulla niitä blondeja riittää enemmän kuin esität tänne. ;)

sovelias
20.05.06, 18:44
Sitä kun ei niissä unissä näe milloin tuo tapahtuu... Oikeassa elämässä se ei ole niinkuin Näkijä-sarjassa. Sitä näkee, että jotain tälläistä tulee tapahtumaan, mutta koska? Ei tiedä milloin, niin ei voi mitään. Aika Guru, ei tiedä milloin ja mitä ja kenelle. Jotkut kutsuu tuota unien näkemiseksi, joillekkin se on "ylilunnolisia kykyjä."

Nist
20.05.06, 18:54
Aika Guru, ei tiedä milloin ja mitä ja kenelle. Jotkut kutsuu tuota unien näkemiseksi, joillekkin se on "ylilunnolisia kykyjä."

Näkee toki kenelle, esim systerini näki unen, jossa faija menetti työpaikan, autoedun ja silloisen Edun: työsuhde-Mobiran. :] Systeri näki sen unen joskus 80-luvun lopulla ja tää toteutu sit laman aikaan, vuonna 1992.

Toi mun kälyn juttu oli sellanen, et se jäi kiinni niskapussiultrassa. Se siis on aika paha juttu, jos tiedätte mitään tästä asiasta? Eli 18-trisomia oli se mitä epäiltiin. Se on sellainen kromosomivika, että siitä ei lapsi jää kovinkaan pitkäksi aikaa henkiin. Nooh, systeri näki unta, et kaikki olikin ookoo ja tyttö sieltä tulee. Kälyni sai sitten lapsivesipunktion jälkeen kirjeen, että lapsi on terve ja on sukupuoleltaan tyttö. Ja tosiaan se tyttö on nykysin 7vee ja ihan terve.

Nist
20.05.06, 19:01
ja mitä mun uniin tulee, niin näin toistuvasti unta, et mun lapsi tulee mahan läpi. Niinku kaivautuu ulos suoraan nahan läpi. No vähän ihmettelin, koska halusin synnyttää alakautta, kävin kaikkia synnytyskursseja ja aattelin et jakkarasynnytys tai vesisynnytys on mua varten. Mutta kun se h-hetki tuli niin yritin ja yritin, mut ei se lapsi vaan tullu alakautta. Eli se leikattiin "mahan läpi" 21 tunnin pinnistämisen jälkeen. Ihan niinkuin uni sanoi.

Samoin unessa olin nähnyt, että se lapsi on ihan kuin "eilien" eli sellanen isosilmäsen ulkoavaruuden olion näkönen. Kun sitten eräänä yönä imetin tuota ihanaa lasta (nyt jo kymmenvuotias), niin katselin häntä kuun valossa ja muistan miten se uni tuli mieleen. Se vauva oli ihan niiden area 51:n alieneiden näkönen! Kalju, isot, waltawat silmät! :)

jannyman
20.05.06, 19:03
Näistä unien toteutumisesta sen verran että yleensähän ne selitetään pelkästään tilastoilla.Kun suomessakin on kuitenkin ~5 miljoonaa unennäkijää niin aina sieltä jonkun uni toteutuu.

Kyllä minäkin näen jatkuvasti vaikka minkälaisia "enneunia" mutta ei ne koskaan toteudu.Sitä on sitten hankalampi selittää miksi joidenkin unet toteutuvat turhankin usein.Sekin pelkkää sattumaa? Hmm..

Nist
20.05.06, 19:12
Mun on ihan pakko tähän väliin mainita, et mä olen skeptikko pahimmasta päästä. Siks noi hemmetin unet on ihan perseestä. Kun en voi selittää niitä. Enkä oikeen ymmärtää mistä ne tulee. Enkä siks haluais edes uskoa. Mut mutsi on nähny unessaan tarkan kuolinpäivänsä. Mustapukuinen mies vei sen unessa kattomaan jotain paksua kirjaa ja siellä kirjassa oli mutsin kuolinpäivä. Meille lapsilleen se ei ole sitä kertonu, muutaku et se oli 16. päivä... kuukautta ja vuotta ei tiijetä.

Nist
20.05.06, 19:14
Ja tosiaan siitä mummostani: sille tuli unessa enkeli ilmottamaan, että nyt mä vien sut. Mummo sano, et älä vie vielä, olen just menny naimisiin, tule 20 vuoden kuluttua. Ja päivälleen 20 vuoden kuluttua mummo kuoli. 38-vuotiaana.

jannyman
20.05.06, 19:15
Mustapukuinen mies..Yllättäen mustapukuinen.. Oiskohan ollu sama kaveri minkä mä näin siellä metsässä?

Nist
20.05.06, 19:19
Mustapukuinen mies..Yllättäen mustapukuinen.. Oiskohan ollu sama kaveri minkä mä näin siellä metsässä?

ääh, älä pelottele mua!Mut joo toi musta on unissa värinä paha. Mutsin kaveri oli mutsin unissa mustissa, kun sille kävi köpelösti. Ja siis sit lopulta kävikin.

Nist
20.05.06, 19:22
Ja jos mä saisin valita, niin tämmössiä juttuja ei olis olemassakaan. Olen ensinnäkin ateisti, enkä todellakaan halua uskoa myöskään mihinkään yliluonnolliseen. Ottaa hemmetisti päähän vaan kun tämmösiä kuulee ja muistelee. :/

Tötterö
20.05.06, 19:22
Bannatkaa NIST!

Rupee ihan pelottaa sen jutut ja ennenkaikkea kyvyt ;)
Mitähän kaikkea tuo nainen osaakaan ?

jannyman
20.05.06, 19:26
Onkos kukaan muuten huomannu kun ottaa rankemmin viinaa pitemmän aikaa niin alkaa näkeä painajaisia kyykäärmeistä? Pitäis ainakin olla tuttu ilmiö kaikille joilla kokemuksia pitkäaikaisesta kännäämisestä..Alivaltiosihteeri-hupailussakin Simo Frangen neuvoi varaamaan kyypakkauksen yöpöydälleen ennen nukkumaan menoa he he.. Tiedä sitten onko Simolla omakohtaisia kokemuksia.

Nist
20.05.06, 19:26
Bannatkaa NIST!

Rupee ihan pelottaa sen jutut ja ennenkaikkea kyvyt ;)
Mitähän kaikkea tuo nainen osaakaan ?

Noitien sukua. ;)

Nojoo, mulla ei ole sellasta kykyä ku mutsilla, mut mä kykenen näkemään ihmisten sisälle ja näkemään niiden heikkoudet ja varomaan vahvuuksia. Siitä on yllättävän hyvää hyötyä työelämässä. :) Sanoisin sitä kuitenkin noituuden sijaan sosiaaliseksi lahjakkuudeksi. :)

Nist
20.05.06, 19:27
Onkos kukaan muuten huomannu kun ottaa rankemmin viinaa pitemmän aikaa niin alkaa näkeä painajaisia kyykäärmeistä?

Liskojen yö. Ei se tuulesta oo temmattu. :)

kimmo
20.05.06, 19:32
Onkos kukaan muuten huomannu kun ottaa rankemmin viinaa pitemmän aikaa niin alkaa näkeä painajaisia kyykäärmeistä?
Ite nään vaaleenpunasist efelanteist, eikä siihen tarvita ku parin viikon ottaminen.

Tötterö
20.05.06, 19:32
Ei ole tasan käyneet onnenlahjat

*murjottaa*

Nist
20.05.06, 19:36
Ei ole tasan käyneet onnenlahjat

*murjottaa*

Tötterö haluaa nähdä unta vaaleanpunasista elefanteista pikku-pikku-bikineissä?

sovelias
20.05.06, 19:59
Näkee toki kenelle, esim systerini näki unen, jossa faija menetti työpaikan, autoedun ja silloisen Edun: työsuhde-Mobiran. :] Systeri näki sen unen joskus 80-luvun lopulla ja tää toteutu sit laman aikaan, vuonna 1992. Huhu, tosi kovia kykyjä.
Mites muut tuhannet unet mitä systerisi näki 80 luvulla, toteutuiko ne?

apache
20.05.06, 20:05
...Äitini taas on ennustaja (tarot-korteilla), joka mm. ennusti joskus kymmenisen vuotta sitten Matti Hautamäelle, että hän tulee pärjäämään kansainvälisissä mäkikisoissa...

vau, melko taitaja tuo äitisi

juppelis
20.05.06, 20:17
Eihän niitä unia välttämättä joka yö näe tai siis näkee, mutta ei niitä aamulla enää muista, joten ehkä sisko muistaa vaan ne tärkeimmät.

kimmo
20.05.06, 20:24
Eihän niitä unia välttämättä joka yö näe tai siis näkee,
Voiko tähän laittaa unista lisää..eli painajaisia? Näin aikoinaan sellaisia painajaisia, että olin kerrostalon vintillä piilossa toisten(tuntemattomien?) kanssa. Elukat tuli ulkotikkaita pitkin, söivät meitä. Välillä osasin lentää, vältin maassa olevat elukat, mutta sitten aukeni katosta luukku ja ne sai meitä kiinni.

apache
20.05.06, 20:29
Voiko tähän laittaa unista lisää..eli painajaisia?

jos saapi, mä voin kertoo kans jotain

niin kauan kuin muistan unia nähneeni, jos näen painajaisia, niissä on aina karhu osallisena. ne ajattaa mua, menin sitten karkuun minne tahansa: metsässä tai vaikka talon sisällä/katolla jne. ikinä ne ei mua saa syötyä, mutta vittumaisia unia kaikki. siis ikää 27v ja niistä ehkä ainakin 20 vuotta nähnyt karhupainajaisia

en tiedä mistä ne juontaa juurensa, en ole nähnyt karhua ikinä luonnossa. hmmm, jospa edellisessä elämässä on ollut karhujen kans kahinaa ;)

sovelias
20.05.06, 20:31
joten ehkä sisko muistaa vaan ne tärkeimmät.Hehe hyvin lohkastu.
Aika harvinaisena kykynä voi joku pitää, jos ei ole sattunut lähiöbaarissa koskaan käymään.

...Äitini taas on ennustaja (tarot-korteilla), joka mm. ennusti joskus kymmenisen vuotta sitten Matti Hautamäelle, että hän tulee pärjäämään kansainvälisissä mäkikisoissa...Matti käy ennustajalla? Käykö muukin mäkitiimi?

jannyman
20.05.06, 20:32
Tähän väliin vähän perustietoutta.Jos muistat mitä unta olet nähnyt niin silloin olet nukkunut huonosti ja pätkittäin.

Sensijaan jos et muista mitään niin silloin olet nukkunut hyvin.Näin muistan joskus jonkun unitutkijan sanoneen.Kuulostaa loogiselta.

Nist
20.05.06, 20:33

Enneunet eroaa tavallisista unista, Tavalliset unet on vain kauraa, mutta enneunet muistaa ihan eritavalla. Yksityiskohtaisesti - vuosienkin päästä. Ja muista, että mä olen skeptikko. En todellakaan halua uskoa tämössiin. En edes niihin omiin uniini. Vaikka tiedän, että ne tietyt unet, on kamalan todellisia ja ne muistaa liiankin hyvin.

apache
20.05.06, 20:34
Tähän väliin vähän perustietoutta.Jos muistat mitä unta olet nähnyt niin silloin olet nukkunut huonosti ja pätkittäin.

Sensijaan jos et muista mitään niin silloin olet nukkunut hyvin.Näin muistan joskus jonkun unitutkijan sanoneen.Kuulostaa loogiselta.

lähes poikkeuksetta muistan edellisen tai muutaman yön takaiset unet

muija aina ihmettelee että mitä vittua, miten mulla voi olla niin oudot unet :)

Nist
20.05.06, 20:36
]Matti käy ennustajalla? Käykö muukin mäkitiimi?

Joo Matti soitteli mutsille. En todellakaan kerro teille mitä muuta mutsi näki, koska ne on Hautamäen Matin henk.koht. asioita. :]

sovelias
mutta enneunet muistaa ihan eritavalla. Yksityiskohtaisesti - vuosienkin päästä.Yllättäen...

Ja muista, että mä olen skeptikko.Just, ja minä olen ennustaja ...

Joo Matti soitteli mutsille. En todellakaan kerro teille mitä muuta mutsi näki, koska ne on Hautamäen Matin henk.koht. asioita. :]Hyvä että luottamusta pisaa. Skeptikkona varmaan....

jannyman
lähes poikkeuksetta muistan edellisen tai muutaman yön takaiset unetNukut huonosti ;)

Nist
20.05.06, 20:39
Ja muista, että mä olen skeptikko.Just, ja minä olen ennustaja ...

Kiva, oletko ennustaja kanssa? Nimittäin tämmösten kanssa on vaikea elää skeptikkona. Kun saa mutsilta kuulla että on raskaana, vaikkei edes itse edes ole vielä raskaustestiä tehny.... Vittumaista kun ei pysty pitämään mitään asioita salassa.

Mut ennustajana sinä tiedät.

apache
20.05.06, 20:43
olihan 4400-sarjassa se muija raskaana vaikkei tätä tiennyt

sovelias
20.05.06, 20:45
Kun saa mutsilta kuulla että on raskaanaTiedän vastaavia tapauksia...

Nist
20.05.06, 20:45
Ja tässä oli se juju, miks en alunperin tähän ketjuun halunnu kirjottaa, mut jostain syystä menin sit tunnustamaan näitä outoja asioita, joita en edelleenkään pysty selittämään.... ja nyt en kerro enempää. Koska sellaisesta ei ole mitään hyötyä, koska sellainen hämmentää ihmistä, joka on skeptikko - kuten minä. Paskamaista kattella tommossia vierestä kun ei haluais uskoa.

Nist
20.05.06, 20:48
Kun saa mutsilta kuulla että on raskaanaTiedän vastaavia tapauksia...

Se on ihan eri asia, jos nähdään, mutta kun kuulee tuosta puhelimessa. Eli toinen osapuoli ei ole voinut päätellä kasvaneista tisseistä, lisääntyneestä pissaamistarpeesta sun muusta sitä, että on raskaana. Ainoastaan puhelimessa kertoo (vaikkei olla nähty livenä aikoihin), et "noh, millos on laskettu aika?"

Hämmentävää.

sovelias
20.05.06, 20:56
Hämmentävää.Raskaus voi olla hämmentävää, muuta tavatonta tuossa ei ole, kuin ehkä jolekkin "skeptikolle" :)
Edit: turha code pois

Nist
20.05.06, 21:08
Hämmentävää.Raskaus voi olla hämmentävää, muuta tavatonta tuossa ei ole, kuin ehkä jolekkin "skeptikolle" :)

Raskaus ei ole hämmentävää kun sitä itse on puoltoista vuotta yrittänyt ja käynyt lapsettomuushoidoissa. Se on hämmentävää, että ihminen, jota ei ole pariin kuukauteen nähnyt, kertoo toteutuneesta raskaudesta, ennenkuin se testeissä edes näkyy.

Mikä koodi?

janium
20.05.06, 21:16

Aivan pihalla kanssa!
(tosin aikas kotonen olotila ;))Jotain tuontapaista arvelinkin Blainen mahdollisesti käyttävän.Tosin tuokin tekniikka vaatii aina jonkin korokkeen mille nousta.Blaine teki kyllä oman versionsa ilman koroketta keskellä jalkakäytävää.Mutta ilmeisesti se oli vaan kuvattu niin että se koroke jäi piiloon.

Minäpäs kerron ratkaisun tähän Blainen levitaatioon.

Vaihe yksi: Herra menee kadulle ja esittää ihmisille tämän tyypillisen levitaatiotempun, eli menee selin katsojiin ja nostaa itsensä toisen jalan varpaiden varaan, niin että takaa päin katsottuna näyttäisi että hän nousee hieman ilmaan. Tällöin kameramiehet kuvaavat ihmetteliöiden katseet ja huudot talteen.

Vaihe kaksi: kaikissa Blainen pätkissä tätä ei ole tehty, mutta joissain on. Eli mennään samaan paikkaan joskus toiste, statisteille samanlaiset vaatteet päälle kuin niillä joiden naamat näkyvät oikeissa otoksissa ja nostetaan herra reilusti maasta ilmaan. Tällöin kamera kuvaa niin että statistitkin näkyvät vain takaapäin eikä heidän naamaa näy. Sitten vaan liitetään nämä kaksi kuvausta yhteen.

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Tämä paljastettiin jossain ohjelmassa ruotsinkanavalla aikoinaan.

sovelias
20.05.06, 21:24
Raskaus ei ole hämmentävää kun sitä itse on puoltoista vuotta yrittänyt ja käynyt lapsettomuushoidoissa. Se on hämmentävää, että ihminen, jota ei ole pariin kuukauteen nähnyt, kertoo toteutuneesta raskaudesta, ennenkuin se testeissä edes näkyy.Ei kai tuossa ole mitään tavatonta, oikeastaan entistä vähemmän outoa.

Nist
20.05.06, 21:28
Ei kai tuossa ole mitään tavatonta, oikeastaan entistä vähemmän outoa.

Kuinka niin?

Kotkis
20.05.06, 21:40
Noi metsässä liikkuvat hahmot johtuvat väsymyksestä, on sellainen tullu itekkin koettua... yllättän intissä
Tuosta tuli mieleen oma "näkyni", sekin intissä alokasleirillä usean vuorokauden miltei katkottoman valvomisen jälkeen: poterossa pimeässä ja kylmässä vahtiessani näin aivan varmasti läheisen kerrostalon ja siellä jossain parvekkeella juhlivia ihmisiä. Tämä siis keskellä metsää. Pelottavinta hommassa oli se, kuinka itse uskoi tilanteen. Se oli totisinta totta sillä hetkellä. Sitten taas välillä havahtui uskottelemaan itselleen, ettei se voi olla totta. Myös puut ym. saivat ihan uudenlaisia muotoja ja merkityksiä. Monta kertaa olin tekemässä ihan tosissaan hälytystä hyökkäävien "vihollisten" vuoksi. Onneksi en kuitenkaan tehnyt, että sai edes toiset hieman nukkua... ;)
Mutta hyvin opettavainen oli kokemus: oppi tajuamaan jälkeenpäin, kuinka mieli voi todellakin heittää ja sai pienen pintaraapaisun siitä tunteesta, mitä on sotatilanteessa väijyä poterossa pimeässä ja kylmässä märkänä. Reilusti kovempi stressi ja kuolemanpelko tuohon päälle vielä, niin ei ole ihme jos tulee hulluksi.

Nist
20.05.06, 21:50
Reilusti kovempi stressi ja kuolemanpelko tuohon päälle vielä, niin ei ole ihme jos tulee hulluksi.

Nånni! Armeija pitäs kieltää lailla!! Mun mussukkaa ei ainakaan saa lähettää armeijaan! Missä on äitien oikeudet? Kukaan ei kysy äideiltä, haluaako ne poikiaan armeijaan!

*menee plaraan EU:n ihmisoikeuskomission puhelinnumeroa*

Jussi2000
20.05.06, 22:07
Reilusti kovempi stressi ja kuolemanpelko tuohon päälle vielä, niin ei ole ihme jos tulee hulluksi.

Nånni! Armeija pitäs kieltää lailla!! Mun mussukkaa ei ainakaan saa lähettää armeijaan! Missä on äitien oikeudet? Kukaan ei kysy äideiltä, haluaako ne poikiaan armeijaan!
No sun täytyy alkaa aivopeseen mussukaasi sitten ettei mene jos sitä mieltä olet.

IceDice
20.05.06, 23:26
Mä näin k