View Full Version : Autot osa III
Henkeviä keskusteluja autoista tänne.
no niin, olis tässä perheessä auton vaihto kohta käsillä ja muijan jenkkiauto harrastuksen vuoksi myös minä olen luopumassa saabbiudestani...harkinnassa olis Chrysler Saratoga....sähköpenkit ja automaatti vaihteet on puolison sairauden takia välttämättömät (penkit ostettaneen jälkikäteen) joten ainoat meitä miellyttävät vaihtoehdot ovat käytännössä saab 9000 ja toi saratoga joka nyt taitaa olla se ykkös vaihtoehto.
siksi kyselisinkin kokemuksia tommosista saratogista...miten on toimineet tekniikaltaan...onko eroa paljonkin 2,5l ja 3l koneilla? minkä tehosia noi on? ja muutoinkin toimivuus/varaosien hinnat ja saatavuus yms...kokemuksia kaipaisin
Made in USA, kilometrejä takana, ikää reilut 10 vuotta jne... Tuosta saadaan kasaan sellainen sekoitus, jonka rinnalla ranskalaisetkin tuntuvat luotettavilta ja laadukkailta. Varmaan ihan ok pirssi, mutta pörssiä pitää olla kulupuolta varten. Itse pysyisin tiukasti Saabissa.
Made in USA, kilometrejä takana, ikää reilut 10 vuotta jne... Tuosta saadaan kasaan sellainen sekoitus, jonka rinnalla ranskalaisetkin tuntuvat luotettavilta ja laadukkailta. Varmaan ihan ok pirssi, mutta pörssiä pitää olla kulupuolta varten. Itse pysyisin tiukasti Saabissa.
Ne ranskalaiset on ihan hyviä muutenkin.
Made in USA, kilometrejä takana, ikää reilut 10 vuotta jne... Tuosta saadaan kasaan sellainen sekoitus, jonka rinnalla ranskalaisetkin tuntuvat luotettavilta ja laadukkailta. Varmaan ihan ok pirssi, mutta pörssiä pitää olla kulupuolta varten. Itse pysyisin tiukasti Saabissa.niitä nyt löytyy 130-150tkm ajettuina ja vuosimalli 93-95
ja samat kilometrit ja vuosimallit tällä budjetilla ois saabissakin, ja mun nykyses saabis paljon muuta olekkaan ollut kuin pikkuvikaa, bensan kulutus ei ole ongelma ja ei kai toi nyt niin paljoa kuluta? nykynen 2.0T aut. saabbi vie kaupungissa yli 14l
mutta onko jollain omia pidempiaikaisempia kokemuksia noista? ja sit 2,5l/3l koneiden erot ja tehot?
onko eroa paljonkin 2,5l ja 3l koneilla?
Eikös jenkki ole = V8 konepellin alla? ;) Missä hintaluokassa pitäis olla, ja eikös ne viimeiset Saab 9000 CSE 2,3 T tehty joskus 97-98 vai? Eikös se olis aika hyvä vaihtoehto?
Kun ostaa Saabin niin tietää ainakin mitä saa... kestävän ja hyvän auton.
hintaluokka on maks 5-6tonnia joten ei oikeen onnistu noi uudet...tohon hintaluokkaan kyl saa saabejakin, mut ei niin paljoa
...No, jostain vuosimallista lähtien on Volvoissa ollut semmoiset jännät punaiset (ledi?)valot takana. Huomaa hyvin varsinkin farkuissa (pakkivalojen sivussa). Miten ihmeessa ne voi vaihtaa?! Ohjekirja koluttu läpi, kavereiltakin kysytty, mutta kukaan ei tiedä. Se on sinänsä jännä, että niille valoille ei mene yhtäkään piuhaa ja missään ei ole paikkaa polttimoille...
Tänään kävin kysäsemässä asiaa, ja niinhän se on, että koko takalamppu pitää ottaa irti. Kysäisin, että mitäköhän järkeä siinä on. Ei tullut vastausta.
Ei varmaan kovin montaa yhtä merkkiuskollista perhettä löydy. Eilen saatiin äitin auto liikkeestä ja nyt pihasta löytyy s40, s60, xc70 ja xc90. Merkkiä tuskin tarvitsee sanoa. ;)
...No, jostain vuosimallista lähtien on Volvoissa ollut semmoiset jännät punaiset (ledi?)valot takana. Huomaa hyvin varsinkin farkuissa (pakkivalojen sivussa). Miten ihmeessa ne voi vaihtaa?! Ohjekirja koluttu läpi, kavereiltakin kysytty, mutta kukaan ei tiedä. Se on sinänsä jännä, että niille valoille ei mene yhtäkään piuhaa ja missään ei ole paikkaa polttimoille...
Tänään kävin kysäsemässä asiaa, ja niinhän se on, että koko takalamppu pitää ottaa irti. Kysäisin, että mitäköhän järkeä siinä on. Ei tullut vastausta.
Ei varmaan kovin montaa yhtä merkkiuskollista perhettä löydy. Eilen saatiin äitin auto liikkeestä ja nyt pihasta löytyy s40, s60, xc70 ja xc90. Merkkiä tuskin tarvitsee sanoa. ;)
Sehän oli ainakin itselle suht selvää, että lamppu pitää ottaa pois. Monessa autossa jopa etu-umpio pitää irroittaa jotta pääsee lamppuun käsiksi.
Sanoiko Volvolla kukaan että miten ledit vaihdetaan? Ei kait koko lamppua tarvitse sen takia uuteen vaihtaa?
Nyt tuli eräs ongelma kaverilla ja ajattelin kysyä näin aamusta jo täällä asiaa. Hänen farkkunsa on menossa tummennukseen (lasit). Lisäjarruvalo ei ole aivan kiinni takalasissa. Siinä on sellainen 3mm rako ja kumitassut joihin jarruvalot "kotelo" nojaa. Voiko kalvon vetästä huoletta (päästää valoa 20%) jarruvalonkin edestä, vai pitäisikös se kohta leikata irti? Tulee vain jäämään hölmön näköiseksi se rako.
Lähinnä että onko laissa mitään pykälää tästä asiasta? Uskon kuitenkin itse että lisäjarruvalo näkyy hyvin yhden kalvon läpi.
Sanoiko Volvolla kukaan että miten ledit vaihdetaan? Ei kait koko lamppua tarvitse sen takia uuteen vaihtaa?Olen edelleen sitä mieltä että jos ledit pimeänä niin siihen on jokin syy, ja syy ei ole LEDi normaali loppuun palaminen (uskoisin kestävän kaksi auton ikää). Eli epäilen että LEDit ovat aivan ehjiä, jos eivät niin eivät siinä uudetkaan pitkään ehjänä pysyisi. Joten jos elektroniikka on valaisimessa niin se vaihtoon (jos sinne saakka yleensäkkään sähkö tulee)
Varaosana voi toki tuollainen maksaa, mutta silti tehtaalle varmaan halvempaa vaihtaa kokonaan kuin alkaa antaa autoasentajan tinailla.
Lisäjarruvalo ei ole aivan kiinni takalasissa. Siinä on sellainen 3mm rako ja kumitassut joihin jarruvalot "kotelo" nojaa. Siis lisäjarruvalo lasin sisäpuolella? mutta eikö sen pitäisi olla ihan kiinni lasissa, siis rakoja ei saisi olla?
Lisäjarruvalo ei ole aivan kiinni takalasissa. Siinä on sellainen 3mm rako ja kumitassut joihin jarruvalot "kotelo" nojaa. Siis lisäjarruvalo lasin sisäpuolella? mutta eikö sen pitäisi olla ihan kiinni lasissa, siis rakoja ei saisi olla?
Auton alkuperäisestä valosta on kyse. Käytännössä se onkin lasissa kiinni, mutta se muutaman millin rako on ja pienet kumitassut joihin lasissa nojaa.
Pakko tässä kohtaa kehua itseäni, vaikka oman kalustoni saa kokonaisuudessaan varmastikin tuon teidän Volvon ledin vaihtotyön hinnalla. Pihassani on 4kpl Citroen BxGti:tä, viime kesänä oli vielä 8 kpl parhaimmillaan. Bx:iä on ollut varmaan jo parikymmentä yhteensä.
PS minäkin ostan uuden auton, kun rikastun, eikä se välttämättä ole Citroen.
Pihassani on 4kpl Citroen BxGti:tä, viime kesänä oli vielä 8 kpl parhaimmillaan. Bx:iä on ollut varmaan jo parikymmentä yhteensä.
Ilmeisen hyvä auto. Ja GTI vielä. Kaikenmaailman juppeja sitä täällä pyöriikin...;).
no niin, olis tässä perheessä auton vaihto kohta käsillä ja muijan jenkkiauto harrastuksen vuoksi myös minä olen luopumassa saabbiudestani...harkinnassa olis Chrysler Saratoga....sähköpenkit ja automaatti vaihteet on puolison sairauden takia välttämättömät (penkit ostettaneen jälkikäteen) joten ainoat meitä miellyttävät vaihtoehdot ovat käytännössä saab 9000 ja toi saratoga joka nyt taitaa olla se ykkös vaihtoehto.
siksi kyselisinkin kokemuksia tommosista saratogista...miten on toimineet tekniikaltaan...onko eroa paljonkin 2,5l ja 3l koneilla? minkä tehosia noi on? ja muutoinkin toimivuus/varaosien hinnat ja saatavuus yms...kokemuksia kaipaisin
En suosittele ainakaan Chrysleriä, kokemuksia 2,5 koneesta.
Jos jotain hajoo niin kanssa maksaa. Ei vain osat vaan myös työ.
Soitappa vaikka huoltoon ja kysele vähän huoltohintoja.
Voit vaikka aloittaa jakopäästä n.1000e.
Huolto kamalaa vaikka tekisitkin itse, joudut vaan polttamaan hermojasi ja manaamaan niitä läskejä jenkkejä.
Osta tuolla budjetilla mieluummin joku toimiva peli, Toyota on suht järkevä vaihtoehto mutta pirun tylsä.
Mites Rellu?
Pihassani on 4kpl Citroen BxGti:tä, viime kesänä oli vielä 8 kpl parhaimmillaan. Bx:iä on ollut varmaan jo parikymmentä yhteensä.
Ilmeisen hyvä auto. Ja GTI vielä. Kaikenmaailman juppeja sitä täällä pyöriikin...;).
BX GTi, citikka jaloimmillaan... Toinen melkein yhtä jalo citikan muoto on tämä kaikille tuttu veronkiertomalli.
En suosittele ainakaan Chrysleriä, kokemuksia 2,5 koneesta.
Jos jotain hajoo niin kanssa maksaa. Ei vain osat vaan myös työ.
Soitappa vaikka huoltoon ja kysele vähän huoltohintoja.
Voit vaikka aloittaa jakopäästä n.1000e.
Huolto kamalaa vaikka tekisitkin itse, joudut vaan polttamaan hermojasi ja manaamaan niitä läskejä jenkkejä.
Osta tuolla budjetilla mieluummin joku toimiva peli, Toyota on suht järkevä vaihtoehto mutta pirun tylsä.
Mites Rellu?
minä en kelpuuta autoiksi kuin jenkkejä ja ruotsalaisia, ja muija ruotsalaisistakin vain saabin joten siksi nämä vaihtoehdot on nyt tarjolla...toinen syy on toi et sähköpenkit on pakolliset, samoin automaatti vaihteisto, ja suurena kriteerinä myös se että on automaatti-ilmastointi. ja myöskään alle 2,3litraista konetta ei tähän talouteen tule.
isä on ammatiltaan korjaaja joten huolloista ei tarvtise murehtia ja bensan kulutuksesta ei myöskään niinkään tarvii välittää kun se puoli on hoidettu :)
mutta täytynee vissiin tyytyä saabiin..tuttu ja turvallinen (mutsilla ollu 16 saabia ja mulla kaks)
edit: ja kyllä se jakopään remppa on saabissa sen saman 1000e
Sanoiko Volvolla kukaan että miten ledit vaihdetaan? Ei kait koko lamppua tarvitse sen takia uuteen vaihtaa?
Elikkäs, takaumpio irti, siellä on joku "paketti" (suora lainaus), jossa ledit on kiinni. Se irti ja uudet ledit paikalleen. Onneksi autossa oli muutakin vikaa, joten tilasin huoltoajan samalla ja sanoin, että vaihtakaa vaan.
Onko kukaan nähnyt siistiä takalasintummennusta joka on tehty ammattilaiset toimesta, mutta kahdesta osasta? Itse olen pari kertaa nähnyt ja sauma on mielestäni silmiin pistävä. En tosin tiedä kuka on kalvottanut. Tässä tapauksessa asentaja sanoo että kuluttaja ei eroa huomaa. Onko tämä siis mahdollsista tehdä niin siististi että saumaa ei näe? Eikös se yleensä ole pystyssä, tai vaaka-asennossa ja suht keskellä lasia?
ja myöskään alle 2,3litraista konetta ei tähän talouteen tule.
Mitä maagista siinä 2,3 litrasessa konessa oikein on, tai suuremassa? Täytyy kysyä kun ajan itsekin sellaisella. 8)
Sama teho & vääntö saadaan pienemmästäkin.
Elikkäs, takaumpio irti, siellä on joku "paketti" (suora lainaus), jossa ledit on kiinni. Se irti ja uudet ledit paikalleen. Onneksi autossa oli muutakin vikaa, joten tilasin huoltoajan samalla ja sanoin, että vaihtakaa vaan.
Eikös tuo ole vielä sen verran tuore auto että pitäis mennä takuuhommina? Eihän ledien pitäis vielä tossa ajassa sammahtaa...
Eikös tuo ole vielä sen verran tuore auto että pitäis mennä takuuhommina? Eihän ledien pitäis vielä tossa ajassa sammahtaa...
Juu. Takuuseenhan tuo ledijuttu meni cd-soittimen kanssa. Eli ei sinänsä tule mitään lisäkustannuksia tuosta.
Onko kukaan nähnyt siistiä takalasintummennusta joka on tehty ammattilaiset toimesta, mutta kahdesta osasta? Itse olen pari kertaa nähnyt ja sauma on mielestäni silmiin pistävä. En tosin tiedä kuka on kalvottanut. Tässä tapauksessa asentaja sanoo että kuluttaja ei eroa huomaa. Onko tämä siis mahdollsista tehdä niin siististi että saumaa ei näe? Eikös se yleensä ole pystyssä, tai vaaka-asennossa ja suht keskellä lasia?
Äkkiseltään tuntuisi, että eihän siitä voi mitenkään saada yhtä hyvän näköistä, kuin kerralle tehdystä tummennoksesta. Mutta tietenkin ammattilaiset on ammattilaisia ja saattaa heiltäkin semmoinen onnistua.
Nyt tuli eräs ongelma kaverilla ja ajattelin kysyä näin aamusta jo täällä asiaa. Hänen farkkunsa on menossa tummennukseen (lasit). Lisäjarruvalo ei ole aivan kiinni takalasissa. Siinä on sellainen 3mm rako ja kumitassut joihin jarruvalot "kotelo" nojaa. Voiko kalvon vetästä huoletta (päästää valoa 20%) jarruvalonkin edestä, vai pitäisikös se kohta leikata irti? Tulee vain jäämään hölmön näköiseksi se rako. Lähinnä että onko laissa mitään pykälää tästä asiasta? Uskon kuitenkin itse että lisäjarruvalo näkyy hyvin yhden kalvon läpi
Pari päivää sitten näin vasta auton, jossa oltiin se lisävalon paikka leikattu auki. Ihan hyvän näköiseltä se näytti.
Onhan liikenteessä tullut vastaan niitäkin, missä lisäjarruvalo on jäänyt tummennoksen taakse. Eipä ole ollut tuolloin tuosta lisävalosta pahemmin hyötyä.
Mitä tuohon lakiin tulee, niin en usko, että laki sanoo tuosta mitään. Vai onko laissa jokin kohta, mikä määrää lisäjarruvalot pakolliseksi autoissa?
Eikös lisäjarruvalo tullut pakolliseksi jostain vuodesta eteenpäin? Nimenomaan uusissa autoissa.
Liikenneministeriö on kumonnut ajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 8 päivänä helmikuuta 1983 annetun liikenneministeriön päätöksen (150/83) 29 a §:n 2 momentin ja 168 a §:n 2 momentin, sellaisina kuin ne ovat 27 päivänä marraskuuta 1987 annetussa päätöksessä (875/87), sekä
muuttanut 29 a §:n 1 ja 4 momentin sekä 168 a §:n 1 ja 4 momentin, sellaisina kuin ne ovat 27 päivänä marraskuuta 1987 annetussa päätöksessä (875/87), seuraavasti:
3 luku
Auto
29 a §
«Lisäjarruvalo»
1. Autossa saa 23 §:ssä tarkoitettujen jarruvalaisimien lisäksi olla enintään yksi taaksepäin punaista valoa näyttävä, auton pituussuuntaiselle keskiviivalle sijoitettu lisäjarruvalon käsittävä valaisin. Valaisin ei saa olla umpinaisella korirakenteella varustetussa autossa sijoitettu enempää kuin 76 mm ja avoautossa enempää kuin 152 mm takalasin alareunan alapuolelle. Takalasin sisäpuolelle asennettu lisäjarruvalaisin on tiivistettävä takalasia vasten auton sisäpuolelle heijastuvan valon välttämiseksi.
4. Lisäjarruvalaisimen, tarvittaessa ilman kiinnitysja tiivistyselimiä sekä koteloa, tulee olla e-hyväksytty direktiivin n:o 76/758/EEC mukaisesti, sellaisena kuin se on viimeksi muutettun direktiivillä n:o 89/516/EEC, tai E-hyväksytty säännön n:o 7/01 mukaisesti taikka täyttää standardin FMVSS 108 vaatimukset ja olla varustettu tätä osoittavalla kirjaimet DOT käsittävällä merkinnällä.
Tuo laki on muutettu vuonna 1991 ja se on uusin, minkä noilta sivuilta löysin koskien lisäjarruvaloja
http://www.finlex.fi/fi/
Muutamassa autossa olen nähnyt tuon kahdesta osasta tehdyn tummennuksen. En olisi itse asiaa huomannut, mutta kun tuttu näytti jatko kohdan ja menin katsomaan ihan vierestä niin sen huomasi.
Tuota sauma hommaa helpottaa jos takalasissa on lämmityslangat. Tällöin tuon sauman voi ajoittaa sen lämmityslangan kohdalle ja silloin saumasta tulee käytännössä näkymätön.
mitä maksais tollaseen Saab 9-5:een ni lasientummennus? vois olla hienomman näkönen ku on muutenki musta auto.
mitä maksais tollaseen Saab 9-5:een ni lasientummennus? vois olla hienomman näkönen ku on muutenki musta auto.
Hinnat riippuu siitä onko kyseessä Farmari vai Sedan korinen auto. Yleisesti tummennuksien hinnat pyörivät 230-330 € välillä riippuen auton lasipintojen koosta, sekä siitä montako lasia tummennetaan.
Noinhan se menee, ledithän ovat yleensä aina juotettuina suoraan piirilevyyn, joten kolvi - tina -linjalle menee. Erikoinen toteamus "onneksi autossa on muutakin vikaa", enshätään luulisi autokauppiaan sanovan noin, kun kollegansa kanssa keskustelee vaihdossa tulevan auton hyvityksestä.
Noinhan se menee, ledithän ovat yleensä aina juotettuina suoraan piirilevyyn, joten kolvi - tina -linjalle menee. Erikoinen toteamus "onneksi autossa on muutakin vikaa", enshätään luulisi autokauppiaan sanovan noin, kun kollegansa kanssa keskustelee vaihdossa tulevan auton hyvityksestä.
Niin, siis tuo "onneksi autossa on muutakin vikaa" oli minun oma toteamukseni ;) Että saan tuon ledihomman hoidettua muiden vikojen kanssa samaan aikaan pois.
Niin, siis tuo "onneksi autossa on muutakin vikaa" oli minun oma toteamukseni ;) Että saan tuon ledihomman hoidettua muiden vikojen kanssa samaan aikaan pois.
Ymmärsin ;-)
minä en kelpuuta autoiksi kuin jenkkejä ja ruotsalaisia, ja muija ruotsalaisistakin vain saabin joten siksi nämä vaihtoehdot on nyt tarjolla...toinen syy on toi et sähköpenkit on pakolliset, samoin automaatti vaihteisto, ja suurena kriteerinä myös se että on automaatti-ilmastointi. ja myöskään alle 2,3litraista konetta ei tähän talouteen tule.
isä on ammatiltaan korjaaja joten huolloista ei tarvtise murehtia ja bensan kulutuksesta ei myöskään niinkään tarvii välittää kun se puoli on hoidettu :)
mutta täytynee vissiin tyytyä saabiin..tuttu ja turvallinen (mutsilla ollu 16 saabia ja mulla kaks)
edit: ja kyllä se jakopään remppa on saabissa sen saman 1000e
Itellä 3.0 v6 Efi Saratoga ja ihan tyytyväinen olen.
Sitä pikkukonetta ei oikein löydä tomaatilla ja ei ole oikein kestävä, kansi kiero n200.000 km välein.
3.0:ssa yleensä kaikki herkut, paitsi vain kuskinpenkki sähköllä ja ilmastointi yleensä manuaali.
3.0 kone on sama kun mitsun 3000 gt:ssä, joten riittävällä polkemisella bensaa palaa aivan kiitettävästi. maantiellä kylläkin maltillisella ajolla cruise päällä voi päästä jopa 7-8l/100km keskikulutukseen.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=547441
Siitä mäksälle vähän isompaa jenkkiä, löytyy automaattia, sähköpenkkiä ja yli 2.3 moottoria. Ja kun kerran kulutuskaan ei ole ongelma, niin... Onhan noita tuon Mercuryn lisäksi myös melkein samana pirssinä Ford Crown Victoria, http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=624067 (poliisivarusteisena aika liukas kulkemaan, tuollaiseksi malmikasaksi).
Mites Pontiacin Bonneville tai Grand Prix. Serkuilla oli joskun kaauuan aikaa sitten Bonneville ja siitä löytyi kyllä kaikki herkut, jos näin voi sanoa.
Rupeaisi tuo auton vaihto olemaan ajankohtaista myös itselläni, ja tarkoituksena olisi ensi kesänä saksasta jonkinnäköinen kärry tuoda. Hintaa verojen yms. maksujen jälkeen autolla sais olla n 7000e. Haluisinkin vähän mielipiteitä mitä siihen hintaan sieltä kannattaisi tuoda. Itse oon tässä vaiheessa pyöritelly mielessä jotain loppuvuosien 900 saabeja isommalla koneella, toisaalta tollanen 2,0 tai 2,5l Alfa 156 voisi kans olla aika varteenotettava vaihtoehto.
Ei liene salaisuus täälläkään tämä varallisuuden puutteeni, mikä sitten estää toteuttamasta suurimpia mielihalujani(usko pois, jos varaa olisi, ostaisin baarikäyntejä varten MacLaren Mersun...ihan vaan köyhille vttuillakseni). Siksipä on ollut tyytyminen näihin yli 15v vanhoihin. Kallein on muistini mukaan maksanut 250€, suurin osa noista n. satasen. Siihen rahaan nähden tuo auto on mahtava. Sitapäitsi parissa näistä autoissani on ollut ilmastointi, cruise, sähköllä kattoluukut/peilit/ikkunat sun muut. Kerro joku toinen automerkki, mikä antaa yhtä hyvää kyytiä samanlaisilla varusteilla ja hinnalla, niin vaihdan siihen.
Mitä tulee juppiuteen, niin näkisitpä minut kapakassa, kun kerron 300neliön kartanostani missä pihalla seisoo 4 autoa. Se tekee naisiin vaikutuksen.
Nyt on ihan pakko kysyä, että kun aika useassa bx:ässä on se korotettu katto tms, niin onko se ihan jotain tavarankuljetustilaa vai huvikseenko niihin lyödään katolle semmoinen korotuspala?
Aika huonosti selitetty, mutta laitetaan vaikk akuumeen piikkiin ;)
Nyt on ihan pakko kysyä, että kun aika useassa bx:ässä on se korotettu katto tms, niin onko se ihan jotain tavarankuljetustilaa vai huvikseenko niihin lyödään katolle semmoinen korotuspala?
Muistaakseni syynä oli, että sen korotetun katon ansiosta sai bx:n rekisteröityä pakettiautoksi.
Ja kuten tuossa jo ehdittiin sanoa, niin se oli täysin veronkiertosyistä, kun noita tehtiin. Tämä malli on pelkästään Suomessa valmistettu, tai siis tuo korotus. Jonkun puolalaisen muotoilijan kaavojen mukaan. Tavalliseen breikkiin tehtiin asennusaukko, siihen sitten tuo "jolla" päälle ja niin oli Vani valmis. Vuosiluvut olivat vissiin -89-92, tjms.
Muistaakseni syynä oli, että sen korotetun katon ansiosta sai bx:n rekisteröityä pakettiautoksi.
Samalla piti tehdä takapenkeille jotain, olisko niin, että penkki piti tehdä jostain levystä tms. ja siihen 1-2 cm fyllinkiä ja kangas päälle..
Koko tuon pelleilyn alku ja juuri oli autoveron säästäminen. Tuolla varjolla on myös "arvoautoista" tehty pakuja, kuten esim. 300 mersuista ja 200 audeista. Sitten neuvokkaat kaiffarit tekivät myös camaroista ja firebirdeistä lava-autoja jatkamalla perää muutamalla sentillä. Yksi tällainen camaro on esillä pohjolan mainoksessa.
Tässä kuvat citroenista (http://image2.nettiauto.com/extra/carimg/654301_654400/654367_b_16b85f385bc58d1c.jpg) ja audista (http://image2.nettiauto.com/extra/carimg/667501_667600/667510_b_539f73c4f3f87291.jpg).
Muistaakseni syynä oli, että sen korotetun katon ansiosta sai bx:n rekisteröityä pakettiautoksi.Näinhän se, ja BX oli tuollarintamalla erittäin suosittu, tuohon aikaan taisi olla tavaratilan koko vaatimuksia jotka täyttämällä noin pystyi tekemään. Verottaja toki hermostui ja tukki tuon mahdollisuuden, pakettiautojen verotus tuonkin jälkeen muuttui useammankin kerran, yksi asiaa kovasti rauhoittava konsti oli nostaa pakettiautojen verotusta. Yhdessä vaiheessa farmareita rekisteröitiin pakettiautoiksi, ei autoverontakia, vaan sen takia että diselverot meni pakettiauton mukaan ja yritysverotuksessa meni myös kätevämmin.
Jossain vaiheessa avolavautojen kuomuja alettiin yrittää tulkita liianpieniksi pakettiautoiksi ja meinattiin alkaa periin autoveroa... tuohon aikaan lavan koot oli tarkkaan määritely, jolloin joihinkin malleihin tehtiin pidennyksiä jotta saatiin täyttään normit.
Maastureissa oli vaatimuksena voimanulosotto... (armejan käyttöajatellen jos tarve lunastaa) ja niitä sitten väsäiltiin Suomea varten. no maastureiden veroetu on kadonnut. mutta elettiin sellaistakin vaihetta että neliveto pakettiauto oli edullisempi kuin takaveto.
Jos kriisin syttyessä haluaa pitää oman auton ei kannatta ostaa hyvää maasturia tai muutakaan armejalle-viranomaisille sopivaa kulkuneuvoa.
Tuli tossa myytyä edellinen bemari pois joten piti käydä hakemassa ruotsista uusi...
E34 M5 -95
Speckseistä
340hv ja 400Nm
0-100km/h 5,9s ja huiput noin 280km/h todellista
6-vaihdetta ja vakiona mukavat kelluvat jarrulevyt edessä 345mm ja takana 328mm nelimäntäisin jarrusatuloin. Myös vanteet alkuperäiset 18"
Varusteista sen verran, että löytyy sähköllä+muistilla sporttinahat, takapenkki 2-paikkanen ja takana keskellä selkänojassa kylmäkaappi. Ovipahvit, keskikonsoli, kojelaudan alaosat ja ratti nahkaa.
Automaatti-ilmastointi, webasto, ajotietokone sähköinen takalasin verho ja paaljon muuta :)
http://www.kouvolanvaunu.com/jeah/IMG_0741.JPG
Edit; kuva -> linkki, ei näin suuria kuvia suoraan foorumille t. Jussi
John Cooper
06.04.06, 10:32
Se siitä Volvon laadusta ;)
löytyy sähköllä+muistilla sporttinahat,
montakos muistipaikkaa noissa on? ite oon harmitellu ku en oo juurikaan muissa kuin saabeissa nähny 3 muistipaikan penkkejä ku sellaset ois tarpeeseen
montakos muistipaikkaa noissa on? ite oon harmitellu ku en oo juurikaan muissa kuin saabeissa nähny 3 muistipaikan penkkejä ku sellaset ois tarpeeseen
3-paikkaiset kuten kaikissa autoissa missä tähän mennessä olen muistilla nähny siis muun merkkisetkin
3-paikkaiset kuten kaikissa autoissa missä tähän mennessä olen muistilla nähny siis muun merkkisetkin
aijaa...mä oon istunu bemus, meses, audis ja volvos ja paris jenkis ja jokases ollu kahdel muistil :D
tässä on hiukan harkinnan alla kun sunnuntaina ilmeisesti käyn hakemassa 93 vuoden chrysler saratoga V6 3.0 aut.:n tähän talouteen käyttöautoksi et hommaanko chryslerin sähköpenkit siihen joissa ei ole muistia vai sovitanko noi saabin (recaron tekemät kylläkin) siihen ku ois 3 muistipaikkaa ja kuitenki mä ajan kahdes eri asennos ja muija yhdes et tarpeen ois ne
Jo on ongelmat autoa etsiessä. Luulisi olevan niin, ettei sitä ajoasentoa tarvitse hirveästi muutella, kun kerran on sen saanut hollille.
Se siitä Volvon laadusta ;)
Silloin se ottaisi päähän vielä enemmän, jos kyseessä olisi premium-merkki
;)
Jo on ongelmat autoa etsiessä. Luulisi olevan niin, ettei sitä ajoasentoa tarvitse hirveästi muutella, kun kerran on sen saanut hollille.
no eipä se oo niin helppoa jos autolla on joka päivä kaks kuskia ni kyl niit peilei ja penkkejä saa olla säätelemässä, ja kun ei puolisolla ole leikkausten takia käsissä pahemmin voimia niin käsisäätöiset penkit ei käy ja sama ajoasento ei käy 35cm pituus erosta johtuen
no eipä se oo niin helppoa jos autolla on joka päivä kaks kuskia ni kyl niit peilei ja penkkejä saa olla säätelemässä, ja kun ei puolisolla ole leikkausten takia käsissä pahemmin voimia niin käsisäätöiset penkit ei käy ja sama ajoasento ei käy 35cm pituus erosta johtuen
Toi kahden muistipaikan tarve oli selvää(naisesi&sinä), mutta kun sanoit että itse tarvit ajaessasi kanssa kahta eri asetusta, niin sitä ainakin itse ihmettelen. Onko siis eroa, oletko herrasmiesajelulla sunnuntaina, vai sitten muistelet hurjaa nuoruuttasi ja leikit grönholmia, vai mistä tuo tarve johtuu?
en tiedä mistä se johtuu mutta aina kaupungissa ajan eri säädöissä kuin maantiellä..olen outo, tiedän :D
Tuota ajoin takaa, kuten kimmo tuossa jo mainitsi. Ymmärrän sen, että kaksi eri ihmistä vaihtaa asentoja, mutta sitä en tajua että ajellaan eri asennoissa. Miksi?
jos ajan siin asennos mis on mukava olla ni kaupungissa ei vaan ajo jotenki luonnista, ja sit taas tulee paikat kipeeks jos ajan maantiellä samas asennos ku kaupungis :D..siks on pitkänmatkan säädöt erikseen :D
tuohon aikaan lavan koot oli tarkkaan määritely, jolloin joihinkin malleihin tehtiin pidennyksiä jotta saatiin täyttään normit.
Tuo aika on meneillään edelleen. Jotta avolava-auto voidaan rekisteröidä pakettiautoksi pitää lavan olla yli 180cm pitkä. Tätä varten ainakin Toyota ja Mitsubishi valmistavat autoihinsa jatkopaloja jotka asennetaan Suomeen tuotaviin autoihin tuontisatamassa. Naurettavinta tässä on se, että Toyotan lavan pituus on tehtaalta tullessa muistaakseni 173cm joten näillä jatkopaloilla jatketaan lavaa 7cm... Kyllä aika usein ihmetyttää tämä Suomen valtion naurettava autopolitiikka.
tuohon aikaan lavan koot oli tarkkaan määritely, jolloin joihinkin malleihin tehtiin pidennyksiä jotta saatiin täyttään normit.
Tuo aika on meneillään edelleen. Jotta avolava-auto voidaan rekisteröidä pakettiautoksi pitää lavan olla yli 180cm pitkä. Tätä varten ainakin Toyota ja Mitsubishi valmistavat autoihinsa jatkopaloja jotka asennetaan Suomeen tuotaviin autoihin tuontisatamassa. Naurettavinta tässä on se, että Toyotan lavan pituus on tehtaalta tullessa muistaakseni 173cm joten näillä jatkopaloilla jatketaan lavaa 7cm... Kyllä aika usein ihmetyttää tämä Suomen valtion naurettava autopolitiikka.
Vielä naurettavampaa tästä tekee sen, että tälläinen käytäntö on voimassa vain ja ainoastaan Suomessa. Esimerkiksi Toyotan tehdas valmistaa varta vasten Suomen markkinoita varten Hiluxiin nuo 7cm jatkopalat, jotka sitten täällä asennetaan ennen rekisteröintiä.
Mielestäni olisi valtion jo aika herätä tähänkin ongelmaan ja määrittää lavapakettiauto muulla tavalla, kuin lavan 180cm pituudella. Tämä nostaa jo muutenkin kalliiden ajoneuvojen hintaa, kun täällä joudutaan tekemään töitä lavanpidennysten kanssa.
Ps. Maksetaanhan Suomessa vieläkin väliaikaista autoveroa (valtion johdolla outo käsitys väliaikaisesta / tilapäisestä) =) =)
Mielestäni autojen verotusta voisi hieman vielä laskea, jolloin uusien autojen kysyntä kasvaisi ja valtio tekisi taas voittoa. Näinhän kävi jo viimeksi, kun autoveroa laskettiin.
John Cooper
06.04.06, 15:30
jos ajan siin asennos mis on mukava olla ni kaupungissa ei vaan ajo jotenki luonnista, ja sit taas tulee paikat kipeeks jos ajan maantiellä samas asennos ku kaupungis :D..siks on pitkänmatkan säädöt erikseen :D
Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä että mitä säädöistä muutat kaupunki vs. maantie? Sen minkä itse olen oikeaoppisesta ajoasennosta eri ajokouluissa (siis muissakin kuin autokoulussa aikoinaan) oppinut niin tuo asennon vaihtaminen ainakin periaatteellisella tasolla kuulostaa jopa vaaralliselta.
Joskus vuosikymmeniä sitten opetettiin että maantiellä ptää ajaa rennossa asennossa että on sitten kriittisen paikan tullen levännyt ja valmiina toimimaan, mutta tuota oppia ei tietääkseni enää yksikään opettaja Suomessa enää opeta.
-----------------------
Ajoasento henkilöautossa:
1. penkin korkeus, penkki nostetaan niin että nyrkki mahtuu pään ja katon väliin.
2. penkin etäisyys, jarru (ja mahdollinen kytkin) pitää pystyä polkaisemaan pohjaan ilman että pakara irtoaa istuinosan ja selkänojan muodostamasta kulmasta. Balettitanssijoilla voidaan sallia polkimen pohjaan polkaiseminen vähän nilkkaa ojentamalla, muiden pitää pystyä siihen ilman nilkan ojennusta.
3. selkänoja mahdollisimman pystyyn (oletteko nähneet makaavassa asennossa ajavaa rallikuskia?). Ihminen on pystyssä liikkuva olento ja verenkierto toimii parhaiten (myös vanhemmilla miehillä) selän ollessa suorana.
4. ratin pystysäädöllä hoidetaan mittariston näkyvyys ja etäisyyssäätö on oikein silloin kun kuljettajan hartiat nojaavat selkänojaan ja ojennettujen käsien ranteet ovat ratin yläkehällä.
Itse ajan liian kiinni ratissa. Ko. asento on tietnkin hieman vaarallinen kolaritilanteissa, mutta tarvittaessa rattiin vääntämiseen saa voimaa.
Kaksi kertaa olen ollut vaaratilanteessa. Toisella kerralla takavetoinen paku lähti sivuluisuun vastakkaiselle kaistalle... kahdella korjausliikkeellä sain auton omalle kaistalle ennen törmäystä. Toisella kerralla ajoin täysperävaunurekalla sivuluisussa maantiellä... hallitusti. ;)
=Henkkis=®
06.04.06, 15:55
[Ps. Maksetaanhan Suomessa vieläkin väliaikaista autoveroa (valtion johdolla outo käsitys väliaikaisesta / tilapäisestä) =) =)
Mielestäni autojen verotusta voisi hieman vielä laskea, jolloin uusien autojen kysyntä kasvaisi ja valtio tekisi taas voittoa. Näinhän kävi jo viimeksi, kun autoveroa laskettiin.
Onhan se auto vero joka uusista autoista maksetaan väliaikainen, käyttömaksu on väliaikainen, nopeusrajotukset on väliaikaisia/tilapäisiä. Eli onhan se välaikaisen ja tilapäisen käsitys vähän huono valtion virkamiehillä.
1. penkin korkeus, penkki nostetaan niin että nyrkki mahtuu pään ja katon väliin.
2. penkin etäisyys, jarru (ja mahdollinen kytkin) pitää pystyä polkaisemaan pohjaan ilman että pakara irtoaa istuinosan ja selkänojan muodostamasta kulmasta. Balettitanssijoilla voidaan sallia polkimen pohjaan polkaiseminen vähän nilkkaa ojentamalla, muiden pitää pystyä siihen ilman nilkan ojennusta.
3. selkänoja mahdollisimman pystyyn (oletteko nähneet makaavassa asennossa ajavaa rallikuskia?). Ihminen on pystyssä liikkuva olento ja verenkierto toimii parhaiten (myös vanhemmilla miehillä) selän ollessa suorana.
4. ratin pystysäädöllä hoidetaan mittariston näkyvyys ja etäisyyssäätö on oikein silloin kun kuljettajan hartiat nojaavat selkänojaan ja ojennettujen käsien ranteet ovat ratin yläkehällä.
Kuinka moni oikeasti ajaa tuossa asennossa? Itte en tykkää yhtään ajaa nenä tuulilasissa kiinni. Ajaminenkin sujuu paljon luontevammin kun on rentio ajoasento ja ottaa rennosti, kun istuisi pää tuulilasista ulkona ja puristais rattia rystyset valkosina.
Empä tiedä miksi pitäisi 2 eri ajoasentoa kaupunki/maantie ajoasento. Ittellä kyllä ehkä vähän liiankin takana jakkara ja hyvin hallitsee auton viellä. Toisin hirveesti pitkää matkaa aja 20km on oikeastaan pisin mitä päivittäisessä ajossa tulee ajettua, todella harvoin ajan jonnekkin helsinkiin tai raisiota tai kaarinaa kauemmaksi.
Itseasiassa kun istut penkissä ja pistät kädet suoriksi pitäisi ratin olla ranteiden kohdalla. Näin ainakin autokoulussa opetettu...
Kuinka moni oikeasti ajaa tuossa asennossa? Itte en tykkää yhtään ajaa nenä tuulilasissa kiinni. Ajaminenkin sujuu paljon luontevammin kun on rentio ajoasento ja ottaa rennosti, kun istuisi pää tuulilasista ulkona ja puristais rattia rystyset valkosina.
Empä tiedä miksi pitäisi 2 eri ajoasentoa kaupunki/maantie ajoasento. Ittellä kyllä ehkä vähän liiankin takana jakkara ja hyvin hallitsee auton viellä. Toisin hirveesti pitkää matkaa aja 20km on oikeastaan pisin mitä päivittäisessä ajossa tulee ajettua, todella harvoin ajan jonnekkin helsinkiin tai raisiota tai kaarinaa kauemmaksi.
ja kun tuo ajoasento riippuu niin autosta ja siitä miten sieltä näkee ulos, eli auton muodot ratkaisee paljon.
matka ajossa lasken penkin takaosaa hieman alemmas ja selkänojaa hieman enemmän kallellaan. ei niissä kovin suurta eroa ole mutta pitkällä matkalla sen eron huomaa.
ja mitä tuohon nyrkki juttuun tulee niin mun autos on ainaki pään kohdalla niin paljon tilaa ettei tälläinen perus suomalainen pääse ton sähköjakkaran kanssa niin korkealle edes
edit: eikä mun ajoasennoista kumpikaan jätät täyttämättä kohtia 2-4
John Cooper
06.04.06, 17:13
Itseasiassa kun istut penkissä ja pistät kädet suoriksi pitäisi ratin olla ranteiden kohdalla. Näin ainakin autokoulussa opetettu...
Eikö se muka jo tuossa alkuperäisessä ohjeessani niin lukenut?
Eikö se muka jo tuossa alkuperäisessä ohjeessani niin lukenut?
No luki, mutta kun se luki lopussa ja kun kärsimätön mies olen...
John Cooper
06.04.06, 17:19
Itse olen oppinut ajamaan juuri noin. Koukistuneissa käsissä on hädän hetkellä huomattavasti enemmän vääntömomenttia ja ripeyttä kuin käsissä joiden varassa ratista "roikutaan" kun penkin selkänoja on melkein takapenkillä. Ei tuo lähempänä rattia ajaminen suinkaan tarkoita sitä että nenän pitäisi olla kiinni tuulilasissa ja ettei ratista voisi pitää kiinni "rennon tukevasti" ilman että rystyset ovat valkoisena. Tuo heittosi kuvaa hyvin sitä toista ääripäätä kun toisessa ääripäässä penkki potkaistaan aina taaimmaiseen asentoon vaikka kuskilla olisikin mittaa vain reilut 160 senttiä...
John Cooper
06.04.06, 17:28
ja kun tuo ajoasento riippuu niin autosta ja siitä miten sieltä näkee ulos, eli auton muodot ratkaisee paljon.
No yleensä henkilöautoissa ikkunat alkaa suoraan katonrajasta, josta varmasti on avarimmat näkymät hahmottamaan missä mennään eli ei se autosta saati merkistä riipu ;)
matka ajossa lasken penkin takaosaa hieman alemmas ja selkänojaa hieman enemmän kallellaan. ei niissä kovin suurta eroa ole mutta pitkällä matkalla sen eron huomaa.
Eli voisit vallan hyvin pärjätä yhdelläkin asennolla jos penkki ja asento olisivat vaan sinulle oikeat?
ja mitä tuohon nyrkki juttuun tulee niin mun autos on ainaki pään kohdalla niin paljon tilaa ettei tälläinen perus suomalainen pääse ton sähköjakkaran kanssa niin korkealle edes
No tehtaalta tullessaan autot on mitoitettu niin että kuskit 150-200 senttiä saavat kohtuullisen asennon (joissain autoissa tosin vain liikkeessä sisällä istuessaan) ja siksi pientä viritystä kaivataan. Itsekin sain yhdellä kurssilla ohjeen että marssi huoltoon ja käske laittamaan korotuspalat jakkaran alle jollet muuten löydä oikeaa asentoa. Yleensä lehtien testeissä haukutaan jos pitkä mies ei mahdu ajamaan, mutta kukaan ei muista mainita että penkki ei nouse tavallisemman mittaisen kuskin kohdalla tarpeeksi ylös ;)
ELi haussa olis joku HALPA mutta silti Ripeä peli taikka sitten Wv kupla...
Eli nyt kesäks tarvitsisisin jonkun menoplein siinä 1000 euron luokassa.
Ekaks ajattelin jos ostaisin jonkun Wg Golf Gti:n tai sitten 205 GTin...
Mitään amisvaunuja ei ole kyseessä kuitenkaan, vaan joku tyylikäs ja klassinen yksilö.
Mutta siihen hl. ei taida mahtua mitään hyväkuntoista yksilöä?
Tai sitten kunnon vanha kupla, niitä saa jo tonnilla jo onhan ne aina tyylikkäitä. Tosin en tiedä paljonko Kupla syö pensaa, joku?
1300 mallia ajattelin...
Haussa on siis ns. "kesä-auto" touku-syyskuu... Talvisin en juuri tarvi autoa ja onhan meillä jo kolme autoa ennestään.
Ja suositelkaa myös muita vähän "eksottisempia" autoja :)
ei amisvaunua, mutta gti golf tai pösö kelpaa?
niin just
...Toisella kerralla ajoin täysperävaunurekalla sivuluisussa maantiellä... hallitusti. ;)
Tuohon ei moni pysty;-)
Mitä papereita tarvitaan? Myin auton joka oli poistettu rekisteristä. Uusi omistaja aikoi vaihtaa siihen koneen ja laittaa rekisteriin.
.... Ja suositelkaa myös muita vähän "eksottisempia" autoja :)
Siinä olis : www.nettiauto.com/469221 jopa amikset pelkää tätä kulkupeliä, ja se maksaa tasan 1000 €.
Siinä olis : www.nettiauto.com/469221 jopa amikset pelkää tätä kulkupeliä, ja se maksaa tasan 1000 €.
Tätä ei saa tieliikennerekisteriin helposti.(koska vm.-87,vaati joitakin muutoks. )
Siinähän se olisi. Simpp4 ensin remppaisi tuota koko kesän ja sitten syksyn tullen saisi viimein katsastuksesta läpi.
Inttiaikoina haaveilin, että jos semmoisen maasturi-Uazin olisi saanut rekisteriin. Olisi ollut mahtava kesäpeli. Tosin autoon pitäisi tehdä niin paljon muutoksia, että ei sitä kannata lähteä tekemään. Jossain numerossa TM oli tehnyt tuon ja ei vissiin kovin helppo projekti ollut.
Tätä ei saa tieliikennerekisteriin helposti.(koska vm.-87,vaati joitakin muutoks. )
Siinähän se olisi. Simpp4 ensin remppaisi tuota koko kesän ja sitten syksyn tullen saisi viimein katsastuksesta läpi.
Inttiaikoina haaveilin, että jos semmoisen maasturi-Uazin olisi saanut rekisteriin. Olisi ollut mahtava kesäpeli. Tosin autoon pitäisi tehdä niin paljon muutoksia, että ei sitä kannata lähteä tekemään. Jossain numerossa TM oli tehnyt tuon ja ei vissiin kovin helppo projekti ollut.
Tuollaista kun on ajanut, niin ei tee mieli kyllä tieliikenteeseen sitä saada tippaakaan.
Ajoin tänne töihin vaimon vanhempien Mondeolla (on lainassa viikonlopun). Eipä tarvitse sitäkään harkita seuraavaksi autoksi. Ellei sitten uudet ole kehittyneet huimasti tuosta vuoden 2000 -mallista.
Auto on aivan kamala, penkeistä ei saa minkäänsortin tukea, kytkin veltto, peilit hanurista.
Tänään on ilmeisen hyvä päivä :) Saan -86 corollan tänään radalle... poppikset odottaa työpöydän alla asentajaa. Ruosteettomalle pikkucorollalle tuli sitten hintaa 320 + popit = n. 750 e :) katsastettuna, 2 renkailla jne.
Illallla asennan mankan ja etukajarit, sekä aamulla subbarin :)
Sitten vaan joskus keväämmällä pesu sisältä ja ulkoa ja kova ajoa.
Tänään on ilmeisen hyvä päivä :) Saan -86 corollan tänään radalle... poppikset odottaa työpöydän alla asentajaa. Ruosteettomalle pikkucorollalle tuli sitten hintaa 320 + popit = n. 750 e :) katsastettuna, 2 renkailla jne.
Illallla asennan mankan ja etukajarit, sekä aamulla subbarin :)
Sitten vaan joskus keväämmällä pesu sisältä ja ulkoa ja kova ajoa.
Ahahahahaa... :D
Millon oot saanu ajokorttis? (Ihan mielenkiinnosta..)
Mitä väliä sillä on ....? Autosta _EI_ tule mitään amisrassia, eli et voi autosta päällepäin sanoa, että onko se 70v papan vai 18v amisjuntin kosla. Ja onhan se nyt selkeesti hyvä päivä kun palkalla makselet tollaset :) Kyllä säkin sitten opit tuollaisia asioita arvostamaan kun itse maksat autoilusi.
Mitä väliä sillä on ....? Autosta _EI_ tule mitään amisrassia, eli et voi autosta päällepäin sanoa, että onko se 70v papan vai 18v amisjuntin kosla. Ja onhan se nyt selkeesti hyvä päivä kun palkalla makselet tollaset :) Kyllä säkin sitten opit tuollaisia asioita arvostamaan kun itse maksat autoilusi.
Se o amisauto jos laitoit poppeihin enemmän kuin autonarvo/myyntihinta. MOT.
Noh whateva :) itse en tuota mitenkään amiskaarana pidä .... ihan tavallienn corolla ilman mitään erikoisuuksia.
Ja onhan se nyt selkeesti hyvä päivä kun palkalla makselet tollaset :) Kyllä säkin sitten opit tuollaisia asioita arvostamaan kun itse maksat autoilusi.
Tämä on hatunnoston arvoinen asia, ja ansaitsee kehuja, eikä haukkuja.
Poppivehkeet pitää pirssissä olla ja positiivista vielä, jos niitä voi ihan oikeasti kuunnella, eli äänentoisto on suunnilleen kohdallaan ja musiikista pääsee nauttimaan.
Koita nyt ajella kuitenkin rauhallisesti, että corolla(ja sinä itse) pysyy/pysytte kasassa.
tässä on hiukan harkinnan alla kun sunnuntaina ilmeisesti käyn hakemassa 93 vuoden chrysler saratoga V6 3.0 aut.:n tähän talouteen käyttöautoksi
Joks sä sitten myyt mulle halvalla sen 2.0T:n?
Se o amisauto jos laitoit poppeihin enemmän kuin autonarvo/myyntihinta. MOT.
Eli 15.000 eurolla ostettu käytetty auto, jossa on tobbys billet takasiipi, wunderit ja 5.000 euron popit ei sitten ole amisauto? :)
Alunperin amisautolla viitattiin halpaan mutta maksettuun autoon ja sitä kuuli vain "Isi leasing" kuljettajan suusta. Nykyään sillä viitataan huonoon muotoiluun/virittämiseen, sekä myös lujaan äänentoistoon. Auto on voinut maksaa vaikka 20.000, mutta tobbysbilletit ja muut hilppeet tekevat autosta kuin autosta amisauton.
Näyttelytason vehkeet sitten erikseen.
tässä on hiukan harkinnan alla kun sunnuntaina ilmeisesti käyn hakemassa 93 vuoden chrysler saratoga V6 3.0 aut.:n tähän talouteen käyttöautoksi
Joks sä sitten myyt mulle halvalla sen 2.0T:n?
2.0T aut. menee sunnuntain jälkeen tarvasjolle josta myyn sen osina eteenpäin.
2,3i Aut, 93vuoden ajettu 100tkm ois kylläkin myynnissä, mut sillekkin kyllä löytyy suht helpolla ostaja. nyt ois jo rahat kouras saratogaan, ja sunnuntaina klo 9 lähtö kattomaan sitä tonne 400km päähän
Vai notta Tobbysbilletit oikeen. Sää ainakin tiedät mistä puhut, hyvä niin.
Vai notta Tobbysbilletit oikeen.
Ja sulla on ilmeisesti Tommys billet amis-tuning-siipi omassa autossa, kun vedit herneet nenään? ;)
Ei ole Tommys Billettiä, eikä sen kummemmin myöskään Tobbysin vastaavaa. Riittää kun siinä on tarpeeksi voimaa ja vetoa riittää jokaiselle neljälle pyörälle ;).
Alumiinitakasiipi on muuten erityisen herkkä sana tietyissä piireissä, kyllä se täytyy nykypäivänä nostaa tuon hajuttimien kiistattoman kuninkaan wunderbaumin rinnalle. Karvanopat ja nyrkkeilyhanskat (ne pienet) saavat siis kyllä tyystin antaa sijaa tuolle billet valmisteelle.
(Yllä oleva on huumoria)
Alla olevasta linkistää löytyy mielestäni erittäin osuva paikka siivelle, voimasavun rinnalle.
http://www.canadiandriver.com/news/04images/smokingun-gordcooper.jpg
Noita linnunpönttöjä (=nopeusvalvontakameroja) alkaa joka suunnalla olemaan...
Sellainen asia tuli mieleeni, kun en ole asiaan perehtynyt, että miten se mittaa nopeuden? Kuinka pitkän matkan päästä? Entä jos ajaa väärää kaistaa kameraa "päin"?
2.0T aut. menee sunnuntain jälkeen tarvasjolle josta myyn sen osina eteenpäin.
Pahempi juttu sitten, ehkäpä siitä osina saa enemmän, kuin kokonaisena. Huono puoli tossa osakaupassa usein on se, että loppuraato jää pihalle seisomaan.
2,3i Aut, 93vuoden ajettu 100tkm ois kylläkin myynnissä, mut sillekkin kyllä löytyy suht helpolla ostaja. nyt ois jo rahat kouras saratogaan, ja sunnuntaina klo 9 lähtö kattomaan sitä tonne 400km päähän
Eiköhän noin vähän ajetulle auto löydy, eikä kovin vaikeata ole löytää myös minua varakkaampaa ostajaa, eli tuo auto menee varmasti yli sen hinnan, mitä itse meinaan autoon näillä varoillani sijoittaa. Eri asia sitten, kun rikastun jossain kohtaa elämässäni.
Tarvii varmaan mennä armeijaan, kun siellä näemmä rikastuu sen verta, että saa Saratogan ostetuksi.
Auto saattaa sammua itsekseen kesken ajon. Missä vika voisi olla? pösö 205 giitii-ii on auto.
Eiköhän noin vähän ajetulle auto löydy, eikä kovin vaikeata ole löytää myös minua varakkaampaa ostajaa, eli tuo auto menee varmasti yli sen hinnan, mitä itse meinaan autoon näillä varoillani sijoittaa. Eri asia sitten, kun rikastun jossain kohtaa elämässäni.
Tarvii varmaan mennä armeijaan, kun siellä näemmä rikastuu sen verta, että saa Saratogan ostetuksi.
juu kyl on nyt jo ollu kiinnostuneita 6-7 tosta vähemmän ajetusta saabista joten varmaan mennee pian...ja itehän en nimenomaan ole armeijassa :) joten siksi pääsee "rikastumaan" ja saratogakaan kyllä maksa kuin 4900e
Auto saattaa sammua itsekseen kesken ajon. Missä vika voisi olla? pösö 205 giitii-ii on auto.
Polttoainesuodatin tukossa, sytkäosat vanhat, polttoaineen siirtopumppu rikki, pumpun rele rikki? Siihen voi olla monta syytä miks auto sammuu itsekseen.
Etkä antanut kovin paljon tietoa siitä miten se käyttäytyy ennen sammumista, tai jälkeenpäin.... saatko esim. sen käyntiin heti sammumisen jälkeen? Vähä lisäinfo niin ehkä joku voi auttaakin. :)
On se kumma, kun näin keväisin iskee jokin kumma autokuume.
Pitkällisten keskustelujen jälkeen (moottoripyörä vs. auto) vaimo sai tahtonsa läpi ja sovittiin, että jos jokin kapistus perheeseen tulee, on se auto. Minä tietenkin useamman avokuplan omistaneena aloin heti haaveilemaan semmoisesta, mutta siihenkin tuli tiukat (naiselliset) rajoitukset. Sen pitää olla punainen ja/tai muuten ihan originaali.
Mitäs siinä sitten muuta voi kuin alkaa etsimään punaista kuplaa? Tosin myös pikku-fiiat voisi olla kiva peli. Sehän olisi näky, kun yksi 190cm ja toinen 178cm hujoppi kömpisi ulos autosta. No, ehkä kuitenkin se kupla.
ps. Ja onhan originaalit kuplat heti avokuplien jälkeen komeimman näköisiä.
Katos kumma, täältä löytyy toinen kupla-fanaatikko. :) Mun makuun sopis parhaiten niin alkuperäiskuntoinen auto kun on mahdollista löytää.
www.nettiauto.com/675840 tai
www.nettiauto.com/602789
Olis ihan jees, muuten kelpaa lievästi kustomoitu, esim:
www.nettiauto.com/676092
www.nettiauto.com/686869
No viimeinkin löytyi pari kupla fania täältäkin :)
Tuota olen itsekin ajattelut kuplan hankkimista nyt kesäksi, ainoa ongelma on se että köyhältä opiskelijalta ei löydy kuin semmosta 1200 euroa :(
Saako mistään tonnilla hyväkuntoista ja kaunista kuplaa?
Paljonko kupla muuten syö pensaa suunilleen maatieajolla?
Mitään semmosta mustaa paskaa sävylaseilla en aio hankkia... :)
www.nettiauto.com/676092
Tuota kuplaa oon aika kovastikin vilkuillut. Myyjän mukaan kupla olisi huippukunnossa (niinkuin ainahan ne on;)). Ulkonäkö ainakin minun silmääni olisi enemmän kuin passeli.
Tuota kuplaa oon aika kovastikin vilkuillut. Myyjän mukaan kupla olisi huippukunnossa (niinkuin ainahan ne on;)). Ulkonäkö ainakin minun silmääni olisi enemmän kuin passeli.
Juu se on hieno, kuka ehtii ostaa sen ensin? ;)
Onko kukaan muu ajanut koskaan kuplan puoliautomaattista versiota? hämärä peli ja 3 vaihdetta.
nyt tuli käytyä tampereella ja takaisin mutsin ja ukkon "uudella" 2000 vuoden Seat Cordoba Dieselillä ja täytyy kyllä sanoa että oikeen sääliks käy kun myyvät sen 100tkm ajetun saabin pois.
aloitetaan vaikka muovisuudesta ja sen tuomasta ongelmasta...koko sisustahan on käytännössä muovia..ja sen huomaa, vaikka on 00 vuoden auto niin kojelauta nitisee ja natisee aivan tolkuttomasti, enemmän kuin omassa 89vuoden saabissa joka on kans alkanu natisemaan.
toisekseen 80-100 vauhdeissa rengasmelu ja tuulensuhinat on aivan jotain järkyttävää
kone...1,9SDI, okei vääntöä löytyy kakkoselle asti, ja sen jälkeenkin perseessä on tunne että vääntöä on mutta kun nopeusmittarissa ei siltin tapahdu mitään vaikka ois talla pohjassa. saabilla kun ajelin cruisella rauhallisesti jonkun ohi niin seatissa kolmosella talla pohjassa tehty ohitus on samanlainen.
mutta viimeiseksi se karmaisevin juttu..penkit. meitä oli kolme ihmistä kyydissä ja kaikki ovat nyt tuon noin 300km reissun jälkeen täysin jumissa. penkit ovat aivan jotain järkyttävää, kivikovat, ei tue mistään ja minkään näköistä asentoa ei saa haettua kohdilleen, samoin tällänen 185senttinen kuski ei mahdu ratin ja penkin väliin ei sitten millään koska ratti on liian alhaalla yläasennossakin.
muutoin vois jopa olla ihan asiallinen peli.
tähän loppuun kuvia HRRS messuilta tampereelta: http://www.puhelimet.1g.fi/hrrs/
nyt tuli käytyä tampereella ja takaisin mutsin ja ukkon "uudella" 2000 vuoden Seat Cordoba Dieselillä ja täytyy kyllä sanoa että oikeen sääliks käy kun myyvät sen 100tkm ajetun saabin pois.
aloitetaan vaikka muovisuudesta ja sen tuomasta ongelmasta...koko sisustahan on käytännössä muovia..ja sen huomaa, vaikka on 00 vuoden auto niin kojelauta nitisee ja natisee aivan tolkuttomasti, enemmän kuin omassa 89vuoden saabissa joka on kans alkanu natisemaan.
toisekseen 80-100 vauhdeissa rengasmelu ja tuulensuhinat on aivan jotain järkyttävää
kone...1,9SDI, okei vääntöä löytyy kakkoselle asti, ja sen jälkeenkin perseessä on tunne että vääntöä on mutta kun nopeusmittarissa ei siltin tapahdu mitään vaikka ois talla pohjassa. saabilla kun ajelin cruisella rauhallisesti jonkun ohi niin seatissa kolmosella talla pohjassa tehty ohitus on samanlainen.
mutta viimeiseksi se karmaisevin juttu..penkit. meitä oli kolme ihmistä kyydissä ja kaikki ovat nyt tuon noin 300km reissun jälkeen täysin jumissa. penkit ovat aivan jotain järkyttävää, kivikovat, ei tue mistään ja minkään näköistä asentoa ei saa haettua kohdilleen, samoin tällänen 185senttinen kuski ei mahdu ratin ja penkin väliin ei sitten millään koska ratti on liian alhaalla yläasennossakin.
muutoin vois jopa olla ihan asiallinen peli.
ei se nyt ihan noin huono peli ole. itselläni on ollut -00 ibiza sekä -02 sdi vario (signo). ja kyllä sinne nyt 185 cm ihminen mahtuu istumaan, itse olen 193cm ja kyllä sillä ilman mitään vaikeuksia laskee 1000km yhteen soittoon, esim eteläsaksasta tuli laskettua yhtäsoittoa tukholmaan onglemitta.
noissa kummassakaan ei ollut juurikaan natinoita kojelaudassa tai sisustassa vaikka alla variossa oli kw:n coiloverit ja ovat "aavistuksen" jämäkämmät kuin alkuperäinen alusta. toki pakkasilla ääntä jonkinverran löytyi.
sdi koneena onkin slowdiesel, täys mopo jolla kuiyenkin kummasti pärjää. ideana onkin että ei kannata polkea ajaa osakaasulla menee lähes yhtä hyvin kuin lämä tiskissa. todistetusti kulkee 188km/h kunhan jaksaa kiihdyttää, 0-100 taittuu hieman alle 15s jos osaa lähteä oikein. tuonnehan voi työntää vaikka minkälaisen vastuksen huijaamaan syöttöä, saa n 10hp lisää :)
äänet kulkevatkin sitten varustelun mukana. stellassa ja selectissä on huonommat äänieristeet kuin signossa ja sportissa joihi asennetaan äänieristyspaketit.
juju cordobassa olikin/onkin tuo hinta ja kulutus, harvalla autolla laskee mennentullen reilusti alle 4l kulutuksella matkaa.
jos sitten kuitenkin verrataan -99 vs -00 niin erot ovatkin huimat. käytännössä -99 mallin asti on vain istutettu diesel moottori (90hp) suoraan bensan tilalle = enemmän melua, värinää ja tärinää.
no ehkä me kolme jotka oltiin kyydissä niin ollaan totuttu saabin recaro penkkeihin (minä) ja muija sekä hänen serkkunsa jenkkiautojen sohviin kun koko iän sellasten kyydeissä ollut niin sakemanni(volkkarikonserniin kuuluu ja selkee volkkari on koko seat) penkit on aivan järisyttävät.
en kyllä ymmärrä tippaakaan niiden auton vaihtoa, ja huomenna pitäis seatin kans mennä kotkaan asti...ei siitä hyvää seuraa, onneks pääsee jenkillä takas
no ehkä me kolme jotka oltiin kyydissä niin ollaan totuttu saabin recaro penkkeihin (minä) ja muija sekä hänen serkkunsa jenkkiautojen sohviin kun koko iän sellasten kyydeissä ollut niin sakemanni(volkkarikonserniin kuuluu ja selkee volkkari on koko seat) penkit on aivan järisyttävät.
en kyllä ymmärrä tippaakaan niiden auton vaihtoa, ja huomenna pitäis seatin kans mennä kotkaan asti...ei siitä hyvää seuraa, onneks pääsee jenkillä takas
ei seat ole ehta volkkari, se on pirkkavolkkari.
jenkin kyydissä sitä onkin kuin sohvalla, tien tuntuma on kuin vesisängyssä kääntyisi (olen omistanut jenkkejä). täytyy sanoa että tuon kesäpelin penkitkin on vielä hyvät vaikka ovat vuodelta -59, tosin jo
kerran topatut ja verhoillut uudestaan.
se mikä vaikuttaa suuresti penkkeihin on myös auton koko, cordobahan on melko pieni, ei siihen oikein kovin suuria nojatuoleja mahdu. tuo onkin varmaan lähinnä makuasia, itse pidän kovista ja tuoteuista penkeistä (tukeakaan noissa cordossa kyllä ei juuri ole). suurin puute on mielestäni että penkin pituus ei riitä oikein tukemaan reittä pitkällä matkalla.
muistaa täytyy kuitenkin että ei alunperin puhuta aivan saman hintaluokan autosta saab vs seat.
Saabbia, jotain isoa jenkkiä ja 1.9SDI Cordobaa ei voi oikein verrata toisiinsa mitenkään.
Seatin edut ovat halpa hinta ja erittäin pieni kulutus, aika pätevä säästöpossu.
Edit: paerikss ehti ensin...
Noita linnunpönttöjä (=nopeusvalvontakameroja) alkaa joka suunnalla olemaan...
Sellainen asia tuli mieleeni, kun en ole asiaan perehtynyt, että miten se mittaa nopeuden? Kuinka pitkän matkan päästä? Entä jos ajaa väärää kaistaa kameraa "päin"?
Siellä tiessä on induktiosilmukat, jotka huomaa kun tavara menee yli. Laskevat kauanko menee aikaa ensimmäiseltä silmukalta toiselle. Joissakin järjestelmissä on varmuuden vuoksi kolmaskin silmukka, tai näin olen ainakin kuullut. Kun seuraavan kerran ajat pöntön ohi, niin kato näkyykö tiessa railoja/leikkuujälkiä.
Silmukat ovat koko tien leveydellä, joten järjestelmän pitäisi älytä jos ajaa toista kaistaa. Ottaa sen kuvan myös sen verta kaukaa ja isolta alueelta, että näkyy hyvin kabiinin sisään ja molemmille kaistoille.
Hanki navikaattori ja lataa siihen tolpat niin ei täydy niistä huolehtia. On myös olemassa ihan tolppia varten tehtyjä laitteita, kuten tämä:
http://www.paljastin.info/ActiveGPS.htm
Hinta 139 eur
Samasta pajasta saa kaikkea muutakin "kivaa" :)
Wolkkarista sen verran , että ajelen joskus faijan 1,9 SDI:llä...
KUlutus max.5,5 litraa,ennätys 4,7litraa/100km :)
Penkit tosin ovat aivan hirveet ja kiihdytykesessä kestää ja kestäää....
Mutta kulutusosastolla ei moni lyö volkkarin DSl moottoria, sama kuin Seatissa.
Wolkkarista sen verran , että ajelen joskus faijan 1,9 SDI:llä...
KUlutus max.5,5 litraa,ennätys 4,7litraa/100km :)
Penkit tosin ovat aivan hirveet ja kiihdytykesessä kestää ja kestäää....
Mutta kulutusosastolla ei moni lyö volkkarin DSl moottoria, sama kuin Seatissa.
pääsee tuolla sdi koneella vielä litran pinemmällä, 3.6-3.7l kulutuksella kun oikein jaksaa... 130PD koneellakin pääsee 4.6 kulutukseen.
Silmukat ovat koko tien leveydellä...
Höröllörö. Silmukat on vaan "omalla" kaistalla.
penkit ovat aivan jotain järkyttävää, kivikovat, ei tue mistään...
Miksiköhän hyötyajoneuvoissa ja työkoneissa on kivikovat penkit? Olisiko siksi, että ovat pidemmän päälle kaikkeista mukavimmat? Penkin ei periaattessa tarvitse tukea kuin selkää ja reisiä (=riittävän pitkä istuinosa). Kuorma-autojen penkeissä ei ole käytännössä lainkaan sivuttaistukia ja penkit ovat kuitenkin huippumukavat.
penkit ovat aivan jotain järkyttävää, kivikovat, ei tue mistään...
Miksiköhän hyötyajoneuvoissa ja työkoneissa on kivikovat penkit? Olisiko siksi, että ovat pidemmän päälle kaikkeista mukavimmat? Penkin ei periaattessa tarvitse tukea kuin selkää ja reisiä (=riittävän pitkä istuinosa). Kuorma-autojen penkeissä ei ole käytännössä lainkaan sivuttaistukia ja penkit ovat kuitenkin huippumukavat.
Toisaalta kuorma-autolla tulee harvemmin hurjasteltua niin, että erikoista sivuttaistukea tarvittaisiin.
dodiin, nyt on saratoga kotkasta haettu, vaihtaa kyllä vaihteita saabin jälkeen aivan uskomattoman upeasti, kiekkamittarista huomaa et se vaihtaa, muuten ei. ja on niin hiljanen et ku käytiin syömäs ja tankkaamas ni unohdin sen käyntiin kunnes muija sano et sammuta nyt autokin :D, eikä ollu pahan hintanen ku 145tkm ajettu ja 4800e, ei ruostetta ja maalipinta virheetön
kuvia: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=679116
ps: penkki keskusteluun vielä että tänään tuli ajettua kotkaan ton seatin kanssa ja olin aivan jumissa jälleen kuten eilisellä tampereen reissulla..takaisin päin tulin saratogalla jossa on nojatuolit joihin uppoaa ja kyllä oli nautinto seatin jälkeen
dodiin, nyt on saratoga kotkasta haettu, vaihtaa kyllä vaihteita saabin jälkeen aivan uskomattoman upeasti, kiekkamittarista huomaa et se vaihtaa, muuten ei. ja on niin hiljanen et ku käytiin syömäs ja tankkaamas ni unohdin sen käyntiin kunnes muija sano et sammuta nyt autokin :D, eikä ollu pahan hintanen ku 145tkm ajettu ja 4800e, ei ruostetta ja maalipinta virheetön
ps: penkki keskusteluun vielä että tänään tuli ajettua kotkaan ton seatin kanssa ja olin aivan jumissa jälleen kuten eilisellä tampereen reissulla..takaisin päin tulin saratogalla jossa on nojatuolit joihin uppoaa ja kyllä oli nautinto seatin jälkeen
Onks toi Saratoga etuveto?? Outoa jenkiksi?
Siehän sälli oot jos pitkä matka jenkin penkillä on nautinto kovan peruspenkin jälkeen. Minulla tuo nimittäin on juuri päinvastoin, amerikoissa tuli omistettua ja ajettua tuhansia kilometrejä mercuryn pehmoisten penkkien päältä, kyllä oli nautinto ajaa audia sen jälkeen. Lyhyeen kruisailuun pehmoinen penkki on mukava, mutta vähänkin pitempi matka aiheuttaa heti kolotuksia, onneksi mercury oli tiloiltaan sen verran iso, että voi ajossakin vaihtaa kunnolla asentoa tai jopa kuskia ilman sen suurempia kommervenkkejä. Joskus piti laittaa takkia ja/tai muuta vaatekappaletta tukemaan...
Ammattilainen
09.04.06, 22:49
Onks toi Saratoga etuveto?? Outoa jenkiksi?
Kyllähän etuveto on ollut yleinen jenkkien autoissa jo pian parikymmentä vuotta.
Siehän sälli oot jos pitkä matka jenkin penkillä on nautinto kovan peruspenkin jälkeen. Minulla tuo nimittäin on juuri päinvastoin, amerikoissa tuli omistettua ja ajettua tuhansia kilometrejä mercuryn pehmoisten penkkien päältä, kyllä oli nautinto ajaa audia sen jälkeen. Lyhyeen kruisailuun pehmoinen penkki on mukava, mutta vähänkin pitempi matka aiheuttaa heti kolotuksia, onneksi mercury oli tiloiltaan sen verran iso, että voi ajossakin vaihtaa kunnolla asentoa tai jopa kuskia ilman sen suurempia kommervenkkejä. Joskus piti laittaa takkia ja/tai muuta vaatekappaletta tukemaan...
kyllä saabin ja jenkkien penkit on omaan makuuni parhaat pitkällä matkalla, samoin kuin kavereideni, vanhempieni ja puolisoni.
en tiedä vielä ketään joka ois sakemannien penkkejä kehunut, ei edes muijan serkku vaikka hän on 110% opelisti
sit toisekseen taas se nyrkillinen tilaa päänyläpuolella...syslerissä ei ees penkkiä saa korkeus suunnassa säädettyä
kyllä saabin ja jenkkien penkit on omaan makuuni parhaat pitkällä matkalla, samoin kuin kavereideni, vanhempieni ja puolisoni.
en tiedä vielä ketään joka ois sakemannien penkkejä kehunut, ei edes muijan serkku vaikka hän on 110% opelisti
sit toisekseen taas se nyrkillinen tilaa päänyläpuolella...syslerissä ei ees penkkiä saa korkeus suunnassa säädettyä
No ehkä mä oon vähä ihmeellinen, sillä mun sängynkin pitää olla varsin kova. Viimeksi kun ostin runkopatjan, piti muutaman yön jälkeen petauspatjan alle nikkaroida puusta pohja. Samoin pidän mun kotitalon olohuoneen kovimmasta nojatuolista, josta kukaan muu ei pidä.
Edelleen ihmettelen, miten Saabin penkeistä (Volvon kanssa automerkkien parhaat penkit) tykkäävä voi tykätä myös jenkkien penkeistä.. Todella kumma juttu. Toki esim. Corvetessa on todella hyvät penkit, mutta se on autona jotain ihan muuta kuin pienet (esim. Saratoga, Neon, Alero, Malibu) tai vähän suuremmat (laivat) pehmopenkkiset jenkit.
Ainakin Audin ja volkkarin penkit ovat hyviä, just sopivan kovia. Ei tuu paikat kipeiksi. Mersun penkit (sellaiset jousilla varustetut) ovat sen sijaan syvältä ja poikittain, ei vain voi ymmärtää, miksi uusissa laatuautoissa pitää olla kuplan tasoiset penkit..
Kyllä ainakin BMW:n penkit ovat olleet oman takamukseni alla sangen mukavat. Samoin Peugeotin astetta pehmeämmät. Paras testimatka BMW:n penkeillä oli varmaankin reissu Paimiosta Ouluun ja takaisin saman päivän aikana. Taisi tulla 05:30-01:30 yhtäjaksoisesti autossa istuttua, eikä tuntunut missään.
Volvo 940:sen penkit taas aiheuttivat jo parin tunnin matkan aikana armottoman alaselkäkivun...
Penkkejä on monenlaisia samoin on istumalihaksiakin. Jokainen valitkoot sen mikä itselle sopii.
Ite oon kyllä tykänny noista ranskalaisten jakkaroista. Etenkin 406 pösön. Audi A6 en oo saanu millään hyviä säätöjä kohdilleen vaikka sähkösäätöjä on vähän joka paikkaan.
täytyyki vielä kysyä että mitenkäs syslerissä penkinlämppärit toimii...automaattisesti kuten 900:ssa saabissa? vai mistä ku en kytkimiä löytäny
täytyyki vielä kysyä että mitenkäs syslerissä penkinlämppärit toimii...automaattisesti kuten 900:ssa saabissa? vai mistä ku en kytkimiä löytäny
ei siinä välttämättä sellaisia edes ole, sehän on jenkki :)
täytyy kyllä penkkikeskusteluun jatkaa samaa linjaa, haluan että autoni penkki on jämäkkä niinkuin sänkynikin. Kyllä sängyn patjatkin täytyy ostaa erikseen että sopii sekä mulle että emännälle.
esim jo b omegan penkit on meikäläiselle vähän liian pehmeät ja laakeat, pidän muutenkin autoista jotka on ns "ajajan" autoja eli jämäkkä alusta, näpäkkä ohjaus, tien tuntuman välittymen, tähän liittyy myös omalta kohdaltani selvästi hyvin tuetut ja jämptit penkit. itsellänikin taitaa olla recaron jakkarat, en ole vilkaissut.
tärkeimpänä seikkana pidän omalta osaltani sitä että istuin-osa on riittävän pitkä ja pystyy antmaan reisille tukea, korkeussäätö auttaa tässä onneksi. Toki myös ratilla joka on säädettävissä niin korkeus kuin pituussunnassa saa ajo-asentoa korjattua.
jos haluan pehemän tuolin niin kannan sen televison eteen, siinä voi rauhassa torkkua :)
ainakin myynti-ilmon mukaan oli :P
ainakin myynti-ilmon mukaan oli :P
okei :)
John Cooper
10.04.06, 10:27
Kyllä Saabissa ja Volvossa on ennen ollut hyvät penkit (nykyisistä ooppeleista ja voordeista ei ole pitkän matkan kokemusta), mutta tuota jenkki-penkkien ihannointia en ymmärrä - ehkä valikoituneella tutkimusryhmälläsi ei ole riittävän laajaa kokemusta tai kyydit ovat olleet lyhyitä. Pidemmälle matkalle (Stadista päiväseltään lenkki Rovaniemellä ja takaisin Stadiin tai aamulla Tukholmassa ja samana iltana Sveitsin ja Saksan rajalla) en missään nimessä ottaisi pehmeää sohvaa vaan sopivan jämäkän (lue: saksalaisen) penkin.
(110% opelisti onkin vain wanna-be-sakemannilla ajava) ;)
Jos et vielä tiennyt ketään sakemannien penkeistä pitävä niin pääsen ilmeisesti listallasi ensimmäiseksi nimeksi.
Ameriikan ja Euroopan autonvalmistajien välinen filosofinen ero, uudella mantereella auton koko, moottorin kuutiotuumat, pullotelineiden määrä ja jopa penkkien materiaali (vähintään plyyshiä, mutta mieluiten vain nahkaa) on tärkeämpää kuin se että autossa on kunnolliset ajovalot, kohtuullinen kulutus suhteessa moottorin tehoon ja kuljettajalla hyvä ergonomia. En tiedä onko tästä syy vai seuraus että toisen mantereen tehtaat tekevät saman verran voittoa kuin toisen tappiota... ;)
vai että ei ole kokemusta...muunmuassa fiatilla, vitoskopan golffilla, sekä quatro audilla on tullut istuttua turku-levi väli muutamaankin kertaan
ja nyt sit viikonloppuna yhteensä noin 1000km seatin penkeissä.
sitten taas asuntoauto fiatilla tullut ajeltua noin 25tkm, muunmuassa saksassa.
saabilla tullut välillä istuttua 17-19h putkeen ilman et oisin kertaakaan noussut penkiltä paitsi kuselle (ollu kuskina, ja ajellu senkin ajan ku muut ollu baaris). ja jenkki autoissakin olen vähän väliä ollut kyllä useita tunteja, kuten eilen sit takaisinpäin tulles ja illan ajeluiden jälkeen myös lähes 1000km. varsinkin eilen sen eron huomasi mikä autuus oli kun aamun meni seatilla, ja takaisin sai tulla rentoutuneesti syslerin sohvilla.
pitkät valot tuntuivat olevan lähes saabin tasoa, eli mainiot, kuljettajan ergonomia on todella saabbimainen, kuten muutenkin koko toi sysleri, ekana tuli saabbi mieleen. ja kulutus?? V6 3litran masiina, maantieajossa 7,9 ja aika polkemisella kaikenlisäksi ohitusten takia ja "testailun", ja kaupungissakin kympin kieppeillä. saabin kanssa maantiellä sinne 9-11 kieppeille menee kulutus.
ja ergonomiaan palatakseni niin kyllä Saab on ainut jossa sitä oikeasti on...ei oo vielä missään muussa autossa meikäläisen kokoinen saanut sellasta ajoasentoa että jokaikinen nappula ja nippeli ois käden ulottuvissa, paitsi saabeissa, vanhoista uusiin. ei edes jenkeissä.
mut maku-asioita, itse oon totenu että euroopassa on mun makuun yks sopiva merkki, saab. ja jenkkeihin en oo koskaan kauheesti tutustunu tätä ennen mutta tuo vaikuttaa todella saabimaiselta ajettavuudesta, mukavuuteen
John Cooper
10.04.06, 14:47
vai että ei ole kokemusta...muunmuassa fiatilla, vitoskopan golffilla, sekä quatro audilla on tullut istuttua turku-levi väli muutamaankin kertaan
En tuota valikoimaa vielä suuremmaksi kokemukseksi kutsuisi - noh sitä kertyy sitten kun tuota ikääkin ;) Tuossa Quattrossahan oli ainakin orkkiksena Recarot jos oikein muistan tuonne yli 20v päähän, eli eikö nekään olleet hyvät?
pitkät valot tuntuivat olevan lähes saabin tasoa, eli mainiot
Entä ne ajovalot (eli termi "lyhyet")? Useamman Hyrslerin ratissa pimeällä istuneena en ole vielä yhdessäkään nähnyt edes sellaisia valoja kuin oli vaikka jo vanhoissa Volvoissa.
ja ergonomiaan palatakseni niin kyllä Saab on ainut jossa sitä oikeasti on...ei oo vielä missään muussa autossa meikäläisen kokoinen saanut sellasta ajoasentoa että jokaikinen nappula ja nippeli ois käden ulottuvissa, paitsi saabeissa, vanhoista uusiin. ei edes jenkeissä.
...niin sinähän olit se bemari-vihaaja eli niiden ergonomiaan et taida edes suostua tutustumaan.
mut maku-asioita, itse oon totenu että euroopassa on mun makuun yks sopiva merkki, saab. ja jenkkeihin en oo koskaan kauheesti tutustunu tätä ennen mutta tuo vaikuttaa todella saabimaiselta ajettavuudesta, mukavuuteen
Saabin tulevaisuutta kun on nyt mediassa spekuloitu niin suosittelen hankkimaan muutaman Saabin lisää varastoon ettet joudu sitten isonakaan olemaan ilman jos ja kun niitä ei enää tehdä. ;)
Ei ne (http://www.cosworthrsclub.com/klassikot/58/klassikko58.html)
kaikki (http://website.webcenter.lycos.de/www.fomcc.de/1960.htm) Fordit (http://www.vos-api.nl/afbeeldingen/Badkuip.jpg) niin rumia (http://arturamaj.republika.pl/ford17m.htm) olekaan.
http://www.puhelimet.1g.fi/saratoga/ nyt sain omat kuvat autosta napsittua
John Cooper
11.04.06, 09:24
Uusi Audi TT (http://www.fourtitude.com/news/publish/Audi_News/article_2142.shtml).
Melko onnistunut päivitys. Miksi muuttaa jo toimivaa konseptia.
John Cooper
11.04.06, 09:59
Räyhäkkyyttä on saatu taiottua ulkomuotoon. Vanha TT oli perusilmeeltään melko kesy, mutta tässä uudessa on selkeästi sitä jotain, mitä tarvitaan haastettaessa esim. Bemun uutta Z4 Coupe (http://www.mwerks.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/BMW/Z%20Coupe%20and=Roadsters/Z4%20Coupe)a (TT:stä tosin taitaa tulla edeltäjänsä tavoin myös pienemmillä koneilla varustettuja malleja toisin kuin tuosta Bemusta). Itse odotan suurella mielenkiinnolla tuleeko TT:stä vielä sen Audin Shooting Brake -konseptin mukainen "farmari"-versio.
*Viittaa*:-))
Siitä ei pääse mihinkään, että ainakin vanhemmissa Saabeissa oli tosi hyvät penkit pidemmällekin matkalle. Kovin monesta jenkistä ei ole kokemuksia, mutta ainakin omaan selkään rupes tuntumaan jo pahalle 150km:n matkalla.
Audin sporttipenkit ovat itelle sopivat ja kukaan ei ole toistaiseksi niitä uskaltanut haukkua;-)
--------------
Tuo TT on minusta paljon edellistä mallia kauniimpi. Entinen oli vähän turhan pyöreä.
Ewert Oktan
11.04.06, 12:14
Räyhäkkyyttä on saatu taiottua ulkomuotoon. Vanha TT oli perusilmeeltään melko kesy, mutta tässä uudessa on selkeästi sitä jotain, mitä tarvitaan haastettaessa esim. Bemun uutta Z4 Coupe (http://www.mwerks.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/BMW/Z%20Coupe%20and=Roadsters/Z4%20Coupe)a.
Ottamalla keula nykyisestä Focuksesta (http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars-2004/2004-carpics/paris-04/ford-focus-1.jpg), jatkamalla c-pilaria ja lisäämällä perän dynaamisuutta. Ehkä sopivan konservatiivista markkinoiden kannalta, mutta muotoilullisesti suuri pettymys. Project Rosenmeyer Concept, RSQ ja Le Mans antoivat kyllä odottaa selkeästi uusittua ilmettä, etenkin vahvemmista Auto Union viittauksista olisi tullut selkeätä plussaa. Kokonaisuutena tietenkin hieman harmaannuttaa edellistä TT:tä, mutta ooh-kertoimen sanoisin laskeneen ja näin edellisen mallin olevan parempi ratkaisu. Näin huomaamaton päivitys tuskin tulee viemään autoa mihinkään historiankirjoituksiin, muutoin kuin TT-ketjun osana. Toisaalta autojahan tässä oltiin myymässä, eikä historiaa tekemässä. ;)
Z4 on myös ollut suuri henkilökohtainen pettymys, kuten koko, lainataan nyt Fordin termiä, New Edge Design - edellinen mallisukupolvi pesee nykyiset mennen tullen kauniilla muotoilullaan. Toki sopivilla valinnoilla mieleinen vaihtoehto voisi löytyä. Jotakin kuitenkin kertoo, ettei työpaikan parkkiksella oleva E60 AC Schnitzer herätä edes kateuden tunnetta. X3:sta voi vain todeta, ettei sitä tuollaisena olisi pitänyt päästää myyntiin.
Audiin palatakseni, eikäs ASB:stä muodostu uusi "farmari sportti crossover" A2, jolla pyritään haastamaan eritoten BMW 1 ja C30.
X3:sta voi vain todeta, ettei sitä tuollaisena olisi pitänyt päästää myyntiin.
Joo se on kyllä todella ruma, niin bemariksi kuin autoksikin.
John Cooper
11.04.06, 15:31
Ottamalla keula nykyisestä Focuksesta (http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars-2004/2004-carpics/paris-04/ford-focus-1.jpg)
Sama tuli itsellekin ensisilmäyksellä mieleen, mutta nykyisin moni auto todellakin muistuttaa toista, joskus tarkoituksella, joskus vahingossa ja varsin usein tullen saman muotoilijan kynästä kuten Silvan muotoilemien Alfojen ja Seatin kanssa on käynyt.
Kokonaisuutena tietenkin hieman harmaannuttaa edellistä TT:tä, mutta ooh-kertoimen sanoisin laskeneen ja näin edellisen mallin olevan parempi ratkaisu.
Kyllä vanha TT (esitelty jo 1998 jos oikein muistan) alkoi jo olemaan liian tutun ja siksi ehkä jopa vanhahtavan näköinen.
Näin huomaamaton päivitys tuskin tulee viemään autoa mihinkään historiankirjoituksiin, muutoin kuin TT-ketjun osana. Toisaalta autojahan tässä oltiin myymässä, eikä historiaa tekemässä. ;)
Tosiaan, bisneksestähän tässä lopulta on kysymys ja muuttuihan TT tarpeeksi ollakseen oikeasti uusi malli eikä vanhan facelift. Uskoisin että tämä on pakollinen vaihdos vannoutuneille TT-ihmisille.
Z4 on myös ollut suuri henkilökohtainen pettymys, kuten koko, lainataan nyt Fordin termiä, New Edge Design - edellinen mallisukupolvi pesee nykyiset mennen tullen kauniilla muotoilullaan. Toki sopivilla valinnoilla mieleinen vaihtoehto voisi löytyä.
Itselle Z4 oli jopa pelottavan erinäköinen kun sitä vertasi aikaisempiin pyöreälinjaisiin Bemareihin, mutta nyt kun silmä on jo tottunut sen ja muiden uusien Bemareiden saamaan muotokieleen, on tämän keväisen kevyen faceliftin jälkeinen Z4 jopa himoittavan hyvännäköinen.
Jotakin kuitenkin kertoo, ettei työpaikan parkkiksella oleva E60 AC Schnitzer herätä edes kateuden tunnetta
Silkkaa kateellisten panettelua ;) Itse en tosin ole monellekaan viritetylle ulkonäölle pahemmin lämmennyt. ACS:n monet kilkkeet ovat liian rohkeita omaan makuuni, mutta kyllä niiden listoilta löytyy osia jotka mielellään omiin autoihini olisin voinut laittaa.
X3:sta voi vain todeta, ettei sitä tuollaisena olisi pitänyt päästää myyntiin.
No onhan ne mustat muovipuskurit tosiaan olleet aika raju veto, mutta ymmärrän kaupallisessa mielessä niidenkin olleen tarpeen siinä että BMW on saanut myytyä rinnakkain kahta niinkin samankokoista SUVia. Toisaalta pienellä rahalla ne puskurit saa maalautettua ja onhan tehtaalta ollut saatavissa jopa kolmet erilaiset maalatut puskurit/korisarjat niille jotka ovat halunneet autonsa ulkonäköön panostaa. Muutenhan tuossa X3:ssa tuotteena ei omalla suht lyhyellä kokemuksella ole ollut mitään vikaa. Mielenkiintoista (kuten muutokset aina) on millaisen faceliftin X3 mahdollisesti jo syksyllä saa.
Audiin palatakseni, eikäs ASB:stä muodostu uusi "farmari sportti crossover" A2, jolla pyritään haastamaan eritoten BMW 1 ja C30.
Näinhän siinä taitaa tosiaan käydä, mutta olisin ollut kiinnostunut tietämään olisiko volyymiä riittänyt kolmelle TT:n eri korimallille...
Ewert Oktan
11.04.06, 19:11
Silvan muotoilemien Alfojen ja Seatin kanssa on käynyt.
de'Silvan temppu on ollut melko räikeä, sillä niin samalta pohjalta ensimmäiset luonnokset tulivat siirron jälkeen, olkoonkin että täysin uusien ideoiden keksiminen ei helppoa ole. Pikkuhiljaa nämä konseptien muodot alkavatkin olla myös kuluttajien keskuudessa.
Nyt vain odottelen häivytetyn takakahvan saapumista Audiin. ;) Jotenkin tuntuisi uskomattomalta nähdä tuo ratkaisu kolmatta kertaa näin lyhyen ajan sisällä ja vieläpä Audissa.
Kyllä vanha TT (esitelty jo 1998 jos oikein muistan) alkoi jo olemaan liian tutun ja siksi ehkä jopa vanhahtavan näköinen.
Uusiutumista todella tarvittiin, mutta pidin tätä hieman liian pienenä odotuksia ajatellen. Ehkäpä TT:stä ollaan näin rakentamassa pitkällä aikavälillä klassikoksi muodostuvaa tuotetta, perän muotoilu voisi olla jonkinlainen viite tästä. Odottelin kuitenkin enemmän viittauksia Rosemeyer:iin ja sen mukanaan tuomaa jopa brutaalia ilmettä. Ehkäpä heiltä on tulossa vielä toinenkin urheilullinen vaihtoehto, tosin se saatetaan suunnata suuren luokan Coupe-mallien kilpailijaksi.
mutta nyt kun silmä on jo tottunut sen ja muiden uusien Bemareiden saamaan muotokieleen, on tämän keväisen kevyen faceliftin jälkeinen Z4 jopa himoittavan hyvännäköinen.
Kyllä viitosestakin saa maukkaan, esim. maikkarin matala beigen värinen isoilla vanteilla ollut yksilö herätti todella omistamisen halua.
Koko mallilinjaa vaivaa jonkinlainen persoonattomuus, kaiken lisäksi muotoja on vedetty vanhan ässän suuntaiseen hyökkäysvaunu-tunnelmaan muhkeutta lisäämällä. "Parastahan" tässä on se, että myös Volvo näyttää olevan seuraamassa tätä trendiä.
Silkkaa kateellisten panettelua ;)
;) Tokihan sellaisella kelpaisi, mutta valitsisin mustan farmari E46:n lievällä ehostuksella. Eli pientä madallusta, helmaa, ehkä pieni ilmanohjain ja isommat vanteet. Muutenkin pidän tätä alaspäin keskittyvää parantelua mielekkäämpänä, kuin suuria siipiä ja erikoisuuksien hakemista.
Unelma olisi tietenkin vanha haikeula E28 ja aurinkoinen kesä.
No onhan ne mustat muovipuskurit tosiaan olleet aika raju veto, mutta ymmärrän kaupallisessa mielessä niidenkin olleen tarpeen siinä että BMW on saanut myytyä rinnakkain kahta niinkin samankokoista SUVia.
Sinänsä pienemmän SUV:in tuominen on ollut rohkeaa, mutta mittasuhteet siinä ovat hieman pielessä. X5:n alkuperäinen idea oli nostaa sarjan farmari ylös, jolloin perää on jouduttu hieman typistämään. Kolmosen kohdalla tämä ei oikein toiminut, sillä lopputulos tuo mieleen Nivan. (ei pahalla:)
E60:stä muokattavaa maasturia on hieman vaikea kuvitella, ja seuraavan (http://www.autoweblog.de/50226711/images/BMW-X5-2007.jpg) kuvamuokkauksen perusteella uskoisin sen myös vaativan jotain enemmän pystyäkseen vastaamaan MB:n M-sarjalle, joka on kyllä hieno.
Näinhän siinä taitaa tosiaan käydä, mutta olisin ollut kiinnostunut tietämään olisiko volyymiä riittänyt kolmelle TT:n eri korimallille...
Jotenkin tuntuu, että tuo olisi osittain syönyt TT:n arvoa. Kenties siinä pelättiin lopputuloksen olevan jotain sen suuntaista, kuin vanhat kaksioviset farmari Escortit. Olipahan rinnastus, huh. En löytänyt kuvaa, mutta muistanet varmaan.
Mitäs muuten pidät Startin nykytilasta? Olen edelleen sitä mieltä, että lupauksiin ei ole vastattu eikä kritiikistä opittu. Samat jo luetellut ongelmat vaivaavat edelleen.
Kolmosella taasen Ajoneuvos on tuonut Suomeen jotain uutta ja piristävää. En tosin ole ehtinyt katsomaan kuin puolitoista jaksoa, mutta olen pitänyt näkemästäni. Myös siihen kaipaisin lisää liikkuvaa kuvaa, eikä pelkkää parkkipaikan ympärillä pyörimistä. Parhaiten tämä kuvastui ehkä jutussa venäläisestä Combat T98:sta, jonka äänet kuulostivat USKOMATTOMILTA Hallin lähtiessä liikkeelle.
Minkähänmoinen auto kannattais hankkia ~3k€ hintaluokassa, kun haluaisin mahd. paljon mukavuuksia, siis sähkölaseja/kattoluukkua/sähköpenkkejä/ilmastointia/nahkaa/vak.nop.säädintä/sähköistä keskuslukkoa jne.
Tietenkään noita kaikkia ei tuon hintaluokan autoon saa, mutta itte kattelin 9000 saabia, ja siinä näytti varustelut aika hyviltä. Myöskin alffa 164:ssä oli ihan hyvät varusteet, eri asia sitten onkin että toimiiko ne enää.
Minkähänmoinen auto kannattais hankkia ~3k€ hintaluokassa, kun haluaisin mahd. paljon mukavuuksia, siis sähkölaseja/kattoluukkua/sähköpenkkejä/ilmastointia/nahkaa/vak.nop.säädintä/sähköistä keskuslukkoa jne.
Tietenkään noita kaikkia ei tuon hintaluokan autoon saa, mutta itte kattelin 9000 saabia, ja siinä näytti varustelut aika hyviltä. Myöskin alffa 164:ssä oli ihan hyvät varusteet, eri asia sitten onkin että toimiiko ne enää.
no omassa automaatti 2.0 turbo saabissa oli kaikki mahdolliset herkut sähköpenkeistä sadetunnistimeen ja ite maksoin siitä 2700e aikoinaan, nyt se on poistettu kilvistä ja paljon osia löytyis 180tkm ajetusta laatikosta sähköpenkkeihin
John Cooper
12.04.06, 11:15
Silkkaa kateellisten panettelua ;)
;) Tokihan sellaisella kelpaisi, mutta valitsisin mustan farmari E46:n lievällä ehostuksella. Eli pientä madallusta, helmaa, ehkä pieni ilmanohjain ja isommat vanteet. Muutenkin pidän tätä alaspäin keskittyvää parantelua mielekkäämpänä, kuin suuria siipiä ja erikoisuuksien hakemista.
Eli e46 touring M-sport II -paketilla olisi ollut suoraan se mieleinen menopeli?
Jotenkin tuntuu, että tuo olisi osittain syönyt TT:n arvoa. Kenties siinä pelättiin lopputuloksen olevan jotain sen suuntaista, kuin vanhat kaksioviset farmari Escortit. Olipahan rinnastus, huh. En löytänyt kuvaa, mutta muistanet varmaan.
Muistan hyvin ja olihan tuollainen kaksi-/kolmiovinen hinnat-alas -farmari myös ainakin Opel Kadetista. Itse tykkäsin kyllä Z3 Coupen pikkufarmari-lookista, mutta olenkin pienen ikäni ollut kallellaan juuri farmareihin ja coupe-malleihin enemmän kuin Suomessa suosittuihin konttiperiin.
Mitäs muuten pidät Startin nykytilasta? Olen edelleen sitä mieltä, että lupauksiin ei ole vastattu eikä kritiikistä opittu. Samat jo luetellut ongelmat vaivaavat edelleen.
Luulen että Startti jatkaa kevään samalla kaavalla ja vasta syksyllä on mullistusten aika (jos palautetta on ollut rittävästi ja se on ollut rakentavaa). Ihan mukavahan sitä on ollut katsella, mitä nyt vähän maahantuojien kumartelua on yhä (hieman) aistittavissa. Haasteellinen tehtävä on tehdä noin lyhyeen tilaan kaikenlaiset autoilijat huomioonottava ohjelma. Enemmän oppia Top Gearista toisi ohjelmaan kaivattua särmää ja saisi ihmiset puhumaan ohjelmasta vielä seuraavanakin päivänä (enemmän puhetta ohjelmasta -> enemmän katsojia -> enemmän mainosrahoja -> pidempi lähetysaika -> laajempi katsojapohja -> enemmän puhetta ohjelmasta). Nykyisellään Start on vähän kuin siinä testatut korealaiset - hajuton ja mauton, eikä kukaan muista seuraavana päivänä.
Kolmosella taasen Ajoneuvos on tuonut Suomeen jotain uutta ja piristävää.
Ainakin alku on ollut lupaava ja kiinnostava, mutta jotenkin tuntuu että Ajoneuvoksen valitsema kaava on loppuunkaluttu melko pian. Ajoneuvoksen Hallista löytyy sitä persoonaa ja räväkkyyttä kritisoida ja aiheuttaa keskustelua jota Startista puuttuu. Saas nähdä miten nämä ohjelmat kehittyy ja onko katsojia ollut tarpeeksi eli jatkuuko melko hyvin aloitetut sarjat vielä syksylläkin.
Jos mä lyön tollasen http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=13-6317 mun Xsaraan niin vaikuttaako ääniin? Entä tuleeko heppoja samantien +50? :D
Jos mä lyön tollasen http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=13-6317 mun Xsaraan niin vaikuttaako ääniin? Entä tuleeko heppoja samantien +50? :D
Kyllähän se ääniä muuttaa. Todennäköisesti kovempaan suuntaan. Heppoja tulee tai menee +1/-1.
Kyllähän se ääniä muuttaa. Todennäköisesti kovempaan suuntaan. Heppoja tulee tai menee +1/-1.
Jeps.. Pitää käydä huomenna hakemassa.. On jo vanha pönttö niin rumassa kunnossa.
Toivottavasti ei äänet iha kauheen kovaksi tule..
Kyllähän se ääniä muuttaa. Todennäköisesti kovempaan suuntaan.
Joka automaattisesti tarkoittaa että autossa on enemmän heppoja, ainakin 50. http://www.volvolandia.com/landia/YaBBImages/cool.gif
Kyllähän se ääniä muuttaa. Todennäköisesti kovempaan suuntaan.
Joka automaattisesti tarkoittaa että autossa on enemmän heppoja, ainakin 50. http://www.volvolandia.com/landia/YaBBImages/cool.gif
näinhän se on :D
itekki oon todennu et nyt ku on toi sysleri ni ei se minnekkään kulje mutta v6:n äänet korvaa kiihtyvyyden :D
Hitto 27cm lyhyempi toi mitä alkuperäinen pönttö+ulostulo.. Menee vähä palapelihommiks. Huomenna motonettii ostamaan kauhee kasa ostaa putkenpätkiä ja sovittimia :D
Ja perjantaina sit auto täynnä kireitäteinityttöjä ku on niin mahtavat äänet autossa ;D
Ja perjantaina sit auto täynnä kireitäteinityttöjä ku on niin mahtavat äänet autossa ;D
Vielä kun laitat muutaman siideripullon näkyvälle paikalle, niin ei varmasti ole pulaa teinixeistä!! =) =) =)
Madza 3 MPS
edestä (http://www.desktopmachine.com/framepic.php?id=6692&size=1024)
takaa (http://www.desktopmachine.com/framepic.php?id=6691&size=1024)
Nyt on auto myynnissä niinkun joskus mainitsin.
Mitä mieltä autoileva kansa on ilmoituksesta ?
http://www.nettiauto.com/695368
Sylinterinkansi takuuvaihdettu alkuperäisen valuvirheen takia.
Etujarrulevyt takuuvaihdettu äskettäin.
Nuo vois ehkä jättää mainitsematta ilmoituksessa. Monelle tulee heti mieleen heti ens alkuun, että johan on rytö;-) Toki noista voi sitten mainita, kun kauppaa aletaan hieroa tosissaan.
Kuvat ovat hyvät, ehkäpä takapenkiltäkin voisi olla joku kuva vielä lisäksi?
Hinta on ihan kohtuullinen, kun vertaa uuteen 06:seen, jonka ovh on noin 25k€. Tosiostaja saa varmaan tuostakin vielä hieman alennusta?
Niin kuin tuossa mainittiin, niin ota noi vikalistat pois. Oot myymässä vähän ajettua uutta vastaavaa autoa ja se herättää aina kysymyksiä. Loppuko rahat, onko auto rikki, löytykö kivempi tilalle, jne... Mieti myös joku hyvä vastaus kun joku sitä kuitenkin kysyy.
Toki se antaa rehellisen kuvan kun oot pistäny ne tuonne, mutta toisaalta haluat ehkä antaa sellasen kuvan, että ne oli niin vaivattomia pikkujuttuja, että melkein unohdit ne :) Ja kun tossa on tehdastakuu niin vaihdettujen osien kun muidenkin kohdalla, niin ei se ostaja niitä stressaa...
Mulla toimi penkkien, peilien ja takalasin lämmitys kaikki samasta napista.
Kiitos arvon herrat mielipiteistänne, mietin näitä tässä.
Jos joku tarjoaa tuosta 19000€ nini se saa sen tulla heti hakemaan, eli 20000€ on pyynti ja tietty siihen hintaa se myydää jos joku ostaa :D
Seuraava kysymykseni ....
Auton omistajahan on OP-rahoitus ja haltijana minä.
En saa asuntolainaani nostettua (muistaakseni) mikäli minulla on tuo auto nimissäni.
Jos teen haltijamuutoksen autolle, niin tuleeko autolle kuitenkin omistaja määräksi jatkossa 2 vai 1 ?
Ja mistä tuota voi tarkistaa / kysyä, että miten asia on
www.ake.fi
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Yleista_rekisteroinnista/Ilmoitettavat+muutokset.htm
Kysy heiltä miten käy kun tuon teet.
Mitä eroa on HONDA Civic 1.8i Executive 4D ja HONDA Civic 1.8i Executive 4D VM07? VM07 = vuosimalli -07?
Auton omistajahan on OP-rahoitus ja haltijana minä.
..
Jos teen haltijamuutoksen autolle, niin tuleeko autolle kuitenkin omistaja määräksi jatkossa 2 vai 1 ?
Ja mistä tuota voi tarkistaa / kysyä, että miten asia on
Soita Teollisuuskadulle, sovi asiasta (jos on tuttu tai muuten myönteisesti suhtautuva yhteyshenkilö) mutta miksi omistajiksi tulisi jopa kaksi?
Jos maksat loppuvelan OPR;lle niin saat rekkarin ilmoitusosan ja sen jälkeen teet omistajana mitä tahdot.
Oikeasti, jos olet rahoituksella ottanut auton niin tarvitseeko omistussuhteita puhelinfoorumilla kysellä (vai laitoitko "nimmarin vaan johonkin paperiin")?
IMO jos on auto rahoituksella, pitää ensin kuitata jäljellä oleva velka pois, jolloin saa auton omiin nimiin (eikös vain Tanjan sysleri olekin rahoitusyhtiön omistuksessa?). Sen jälkeen voi myydä ja kaupitella pirssiä ihan kuinka vain haluaa... Tuossahan voi tosiostajan & hänen rahojensa kera mennä pankin konttoriin tekemään kauppaa. Silloin ostaja maksaa rahoituksen loppusumman ja sen ja hinnan erotuksena olevan summan. (itsehän en oo koskaan puljannut rahoituksen kanssa, tää kaikki on pelkkää mutu-tuntumaa)
...Tuossahan voi tosiostajan & hänen rahojensa kera mennä pankin konttoriin tekemään kauppaa. Silloin ostaja maksaa rahoituksen loppusumman ja sen ja hinnan erotuksena olevan summan. (itsehän en oo koskaan puljannut rahoituksen kanssa, tää kaikki on pelkkää mutu-tuntumaa)
Noin se minunkin mielestäni ois ehkä fiksuinta tehdä.
Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta uuden auton osto rahoituksella ja sen myyminen vuoden kuluttua edelleen rahoitusyhtiön omistamana on jotain sellaista, jota ehkä itse pyrkisin välttämään...
Tuli tosta takuusta mieleen, että se ei muistaakseni jatkukaan kun yksityinen myy auton toiselle... Tällänen muistikuva on. Kannattaa soittaa cryslerille ja kysyä...
...Tuossahan voi tosiostajan & hänen rahojensa kera mennä pankin konttoriin tekemään kauppaa. Silloin ostaja maksaa rahoituksen loppusumman ja sen ja hinnan erotuksena olevan summan. (itsehän en oo koskaan puljannut rahoituksen kanssa, tää kaikki on pelkkää mutu-tuntumaa)
Noin se minunkin mielestäni ois ehkä fiksuinta tehdä.
Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta uuden auton osto rahoituksella ja sen myyminen vuoden kuluttua edelleen rahoitusyhtiön omistamana on jotain sellaista, jota ehkä itse pyrkisin välttämään...
Ostajana minä ainakin kiertäisin kaukaa tuollaisella järjestelyllä myytävän auton. Ensimmäisenä tulee mieleen, että auto on viallinen tai että kyseessä on jonkinlainen vedätys.
Viimeisen erän maksusta kuluu kuitenkin vielä viikko tai kaksi, ennenkuin ilmoitusosa putoaa postiluukkuun. Auton uusi "omistaja" ei varmaankaan ole kovin mielissään, ettei saa maksamaansa tavaraa omistukseensa heti.
Eiköhän tonkin asian saa tarvittaessa hoidettua paikan päällä, että saa heti sen rekisteriotteen omalla nimellään. Mistäköhän mahtaa johtua, kun neonia ei enään löydy autokeskuksen sivuilta? Eikö ole myynyt auto hyvin?
Eiköhän tonkin asian saa tarvittaessa hoidettua paikan päällä, että saa heti sen rekisteriotteen omalla nimellään. Mistäköhän mahtaa johtua, kun neonia ei enään löydy autokeskuksen sivuilta? Eikö ole myynyt auto hyvin?
Neonin myynti loppuu jo vanhasta mallista(10v) johtuen. Neonin seuraajaksi Suomessa tulee Dodge Caliber.
Tuota olen itsekin ajattelut kuplan hankkimista nyt kesäksi, ainoa ongelma on se että köyhältä opiskelijalta ei löydy kuin semmosta 1200 euroa :(
Tässä nätti kesäkupla!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=689685
Ollut mulla käytössä viisi kesää ja pidetty aina hyvässä kunnossa.
Jaakko
Tässä nätti kesäkupla!
Jaakko
Kupla ei ole KUPLA, jos siinä ei ole mustia kilpiä.
Tässä nätti kesäkupla!
Jaakko
-74 taisi jo olla valkoiset kilvet käytössä.
Ois aikoinaan pitänyt haalia noita varastoon kun toimivia sai 500-1000mk, niin ja pappamopoja myös :)
Onhan noita kuplia melkein kymmenkunta ollutkin..ja rantakirppu.
Tässä nätti kesäkupla!
Jaakko
-74 taisi jo olla valkoiset kilvet käytössä.
Ois aikoinaan pitänyt haalia noita varastoon kun toimivia sai 500-1000mk, niin ja pappamopoja myös :)
Onhan noita kuplia melkein kymmenkunta ollutkin..ja rantakirppu.
Tuo pitikin tulla korjaamaan, että eihän kaikkiin kupliin vissiin edes mustia kilpiä saa. Mutta silti ne vain näyttää hienommilta kuin "tavalliset" valkoiset.
Oma kuplan metsästys nytkähtää suuren harppauksen tällä viikolla, kun pääsen muutamaa kuplaa ihmettelemään ihan paikan päälle.
=Henkkis=®
17.04.06, 23:50
[avautuminen]
Talous Sanomat (http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5547430.asp)
Opel.fi (http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/microsite/autobild/autobild.html)
Mikäs sitä opelia nyt vaivaa kun toimii ja jopa äänestetään parhaimmaksi saksalaiseksi/eurooppalaiseksi autoksi? Niin että hiljaa vaan että opel on paska. Aina porataan et opel on paska, kun kummin kaiman naapurin tutun ystävän kaverin 1.3 -85 400tkm ajettu opel hajos ja jätti tielle, ni