PDA

View Full Version : Foorumin ulkoasu

Jussi
14.11.02, 22:01
Muuttuivatko värit vai onko monitorini hajoamassa? Tyylikästä ja mukavaa vaihtelua.

Esa Isopahkala
14.11.02, 22:02
Yritin selkeyttää linkkien värejä, joten monitorisi on luultavasti ehjä.

Anonymous
14.11.02, 22:03
Tais ne vaihtua. Ihan kivat.

Saukki
14.11.02, 22:17
piristää mutta säikähdin vähän alussa että mitä nyt missä mättää, onko silmissä vikaa mut huh... uusi väri vihloo hieman silmiä mutta uskon siihen tottuu...

Bird
14.11.02, 22:24
Pistin hieman silmään täälläkin, mutta kun muut sivut näyttivät yhä normaaleilta, niin en hätääntynyt. :)

Anonymous
14.11.02, 22:26
Tais taas muuttua?

Canis lupus
14.11.02, 22:56
Kaikkeen tottuu.
Kunhan ei pinkiksi.

Conda
14.11.02, 23:03
Kaikkeen tottuu.
Kunhan ei pinkiksi.

Heh, onneks possu ei pysty vaihtamaan väriä..

Predator2000
14.11.02, 23:52
Liian tumma tuo linkkien väri, vanhempi oli parempi.

---
15.11.02, 00:09
Heii... Nythän tämä on hieno.

Xaeron
15.11.02, 00:24
Mun mielestä parempi nyt joo.

nhk_
15.11.02, 09:48
Parempi tällä hetkellä kuin aikaisempi, ei käy silmään niin pahasti. Sanoisin jopa hillityn rauhalliseksi.. *intoutuu analyysiin*

Kotkis
15.11.02, 13:00
En tiedä, monta muutosta on välissä ollut, mutta nyt näyttää ainakin hyvältä: "käytetyt" ja "käyttämättömät" linkit näkyy hyvin!

muokkedee
15.11.02, 15:22
Itekkin pelästyin, että mikä tätä näyttöä nyt vaivaa. Mutta muut sivut näytti oikeelta, niin arvasin että täälä on vaihdeltu värejä. Jotenkin oudot värit nyt.

JPJ
16.11.02, 00:15
Oon itekki meinannu kysyä samaa asiaa mut onneksi selvisi =) Näin hyvä esa, mutta tiedota tästä lähtien et näyttö ei joudu kaatopaikalle ;o)

la
26.12.04, 20:56
Vanha on topic, mutta eiköhän tämä tähän sovi.

Olen huomannut, että joillain tft-näytöillä on vaikeuksia erottaa linkeissä oleva tumma sininen väri mustasta tekstistä. Foorumilla kun tekstiksi (http://www.google.com/testilinkki) tehdyt linkit näkyvät ilman alleviivausta.

Tekstiksi-sana on tuossa linkki. Voisiko noihin lisätä alleviivauksen tai vaihtaa hieman linkin sävyä?

Edit: Muokattu linkki

Ewert Oktan
26.12.04, 23:17
Olen huomannut, että joillain tft-näytöillä on vaikeuksia erottaa linkeissä oleva tumma sininen väri mustasta tekstistä.
Villi veikkaus: käytät selaimena Firefoxia. (näyttää teksti-linkit hieman epäselvästi)
Saman ongelman olen huomannut itsekin, koska TFT:tä tulee pidettyä kohtuu tummalla sävyllä.

En tiedä löytyykö tempulle valmista modia, BBCode kuitenkin mahdollistaa teksti-linkin alleviivaamisen manuaalisesti.

linkki (www.google.com)
muotoilu: [ u ][ url= www.google.com ]linkki[/ url ][/ u]

sovelias
27.12.04, 09:50
Villi veikkaus: käytät selaimena Firefoxia. (näyttää teksti-linkit hieman epäselvästi)Nuo linkit on kyllä määritelty tyylisivulla, eli useimmat selaimet näyttävä kuten ne on määritelty, toki voi kyseen alaistaa onko linkkejä järkevää yrittää piilottaa noin, eli tehdä väristä huonosti erottuva ja jättää alleviivaus pois.
Käyttäjä (riippuen selaimesta) voi tehdä helpokosti omat tyylisivut jolloin saa paranneltua ulkoasua.

la
27.12.04, 15:05
Nuo linkit on kyllä määritelty tyylisivulla, eli useimmat selaimet näyttävä kuten ne on määritelty, toki voi kyseen alaistaa onko linkkejä järkevää yrittää piilottaa noin, eli tehdä väristä huonosti erottuva ja jättää alleviivaus pois.
Käyttäjä (riippuen selaimesta) voi tehdä helpokosti omat tyylisivut jolloin saa paranneltua ulkoasua.
Juurikin näin. Visited-linkit kyllä näkyvät ihan ok. (Muokkasin tuon esimerkin linkin sellaiseksi, että siellä tuskin kovin moni on käynyt.) Omilla tyylisivuilla voi kyllä leikkiä, mutta onko niitä järkevää virittää joka paikkaan mistä foorumia sattuu lukemaan.

sovelias
27.12.04, 16:34
Omilla tyylisivuilla voi kyllä leikkiä, mutta onko niitä järkevää virittää joka paikkaan mistä foorumia sattuu lukemaan.Niin, ei todellakaan, parampi olisi että foorumilla muokataan tyylisivut kunnollisiksi, jotta satojen/tuhansien ei sitä tarvitse tehdä itse.

la
03.01.05, 12:04
Olen huomannut, että joillain tft-näytöillä on vaikeuksia erottaa linkeissä oleva tumma sininen väri mustasta tekstistä. Foorumilla kun tekstiksi (http://www.google.com/testilinkki) tehdyt linkit näkyvät ilman alleviivausta.

Tekstiksi-sana on tuossa linkki. Voisiko noihin lisätä alleviivauksen tai vaihtaa hieman linkin sävyä? Eli ei?

arivi
29.03.05, 10:00
Erittäin tervetullut, tuo PDA-laitteille tarkoitettu "phpBBmobile" ulkoasu. Sivuston selaaminen helpottuu huomattavasti.

escobar
26.04.05, 16:33
Jep, näyttäis toimivan ihan ok vanhalla Psion Revolla.

juppelis
26.04.05, 19:57

Tekstiksi-sana on tuossa linkki. Voisiko noihin lisätä alleviivauksen tai vaihtaa hieman linkin sävyä? Eli ei?
Vaikeata se on nähdä ihan norminäytöstäkin noita linkkejä tai sitten se on vaan sen merkki, että pitäisi käydä tarkastuttamassa näkö..

escobar
26.04.05, 23:28
että pitäisi käydä tarkastuttamassa näkö..

Luultavasti asia on näin.

juppelis
27.04.05, 20:42
että pitäisi käydä tarkastuttamassa näkö..
Luultavasti asia on näin.
Asiaan voisi ehkä auttaa myös näytönasetusten säätäminen..

juppelis
02.11.05, 21:40
että pitäisi käydä tarkastuttamassa näkö..Luultavasti asia on näin.Ei noita tekstiksi piilotettuja linkkejä niin helposti erota, kun ottaa optimaalisen katselukulman eli vääntää läppärin näyttöä vähän taakse päin niin sitten kaikki teksti näyttää samalta.. Olisiko se nyt ihan mahdottomuus saada linkkeihin alleviivausta, kun en mä jaksa optikolle lähteä :)

Esa Isopahkala
02.11.05, 21:53
Olisiko se nyt ihan mahdottomuus saada linkkeihin alleviivausta, kun en mä jaksa optikolle lähteä :)

Nyt pitäisi linkit näkyä alleviivattuna (subSilver-teema).

juppelis
02.11.05, 23:01
testataanpas Ilta-Sanomat (http://www.iltasanomat.fi/)

Edit: woots, no nyt minäkin näen linkit vähän helpommin. Enää ei tarvitse joka sanan päälle viedä kursoria ja katsoa tapahtuuko mitään. Kiitos paljon :)

Hedgehog
26.11.05, 02:08
Miksi tässä punaisessa teemassa näkyy kirjoitettujen viestien määrä mutta vakkari teemassa ei näy..? Saako sitä jostain asetuksista niin että näkyisi myös subSilverissä tuo kiroitettujen viestien määrä?

Jussi
26.11.05, 11:09
Miksi tässä punaisessa teemassa näkyy kirjoitettujen viestien määrä mutta vakkari teemassa ei näy..? Saako sitä jostain asetuksista niin että näkyisi myös subSilverissä tuo kiroitettujen viestien määrä?
Kaikki modit eli muunnokset ominaisuuksiin täytyy asentaa erikseen kaikille eri tyyleille. Muut kuin tämä sininen perusteema taitavat pyöriä kokonaan ilman mitään asennettuja modeja.

Ewert Oktan
02.12.05, 11:55
Voiko teemalle phpBBmobile lisätä etusivun yläriville linkin, joka näyttää omat viestit edellisen käynnin jälkeen? Nykyisin linkki löytyy vain kaikkiin viesteihin, jotka ovat tulleet edellisen vierailun jälkeen.

sovelias
02.12.05, 22:36
joka näyttää omat viestit edellisen käynnin jälkeen? Kaikella kunnioituksella, mutta allekirjoittaneelle ei ole tullut mieleen lukea omia viestejä mobiilisti, eikä edes PCllä. Vaikka ilmeisen aiheellista olisi oikolukea seuraavana päivän uudestaan.

Ewert Oktan
02.12.05, 23:49
Heh, ei mitään. Tarkoitin siis ominaisuutta, joka yleisimmissä phpBB-tyyleissä on. Tämä etsii viestiketjut, joihin kyseinen käyttäjä on vastauksensa lähettänyt.
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit on periaatteessa ja miksei käytännössäkin hyvä, mutta mobiililaitteella tulee hetkiä, jolloin haluaa nopeasti tietää uudet vastaukset aiheissa, joihin itse on vastauksensa antanut. Katso omat viestisi siis nopeuttaa näiden aiheiden löytämistä.
Teknisesti tämä vaatisi vain egosearch-linkin lisäämisen tyyliin ja päivityksen forumilla.