View Full Version : Avatarit (vai mitä ne nyt olikaan)
niin.. Laitoin avatariksi kuvan missä jollain on kädessä nokia 3650, se oli otettu pois muutaman päivän päästä.
Miksi ?
Todennäköisesti laiton koko. Joko pikseli tai tavu määrältään...
Esa Isopahkala
13.11.02, 20:41
Liian iso oli.
ai jaa no pistetään pienempi
Pieni pätkä foorumin säännöistä:
"Avatarin eli oman kuvan maksimikoko on 80x80 pikseliä ja 6 kt. Animaatio-avatarit ovat kiellettyjä."
pirulainen
14.11.02, 14:33
Vieläkin liian iso ;)
Nyt taitaa olla sopiva. Harmi vaan kun avatarit pitää olla niin pieniä mistään ei oikein löydy sopivan kokoisia.
Joo, nyt pitäis olla kaiken järjen mukaan passeli avatar. Joo, onhan siinä sekin puoli että on hankala löytää niin pientä. Mutta kyllä löytyy kun tarpeeks kauan etsii :)
Hyviä ohjelmia on kuvien pienentämiseen. Yksi parhaista ja nopeimmista kuvan katseluohjelmista jolla myös pienennys onnistuu hetkessä on ACDSee.
Juu, mäkin pienentäisin jotain omaa kuvaa tuohon avatariks mutta ongelmana on se että oon liian laiska siihen, helppohan se olis tyrkätä tuonne nettiin mistä sen sais käyttöön. Mutta kun oon liian laiska niin oon :)
Hyviä ohjelmia on kuvien pienentämiseen. Yksi parhaista ja nopeimmista kuvan katseluohjelmista jolla myös pienennys onnistuu hetkessä on ACDSee.
Olen tuota ohjelmaa käyttänyt vuosia, mutta nyt vasta löysin siitä tuon ominaisuuden, jota olen kaivannut kauan. Kiitti vinkistä!
Minäkään en jaksa etsiä kuvaa => ladata koneelle => pienentää => siirtää nettiin => sitten vasta saada se avatariksi
Minäkään en jaksa etsiä kuvaa => ladata koneelle => pienentää => siirtää nettiin => sitten vasta saada se avatariksi Nyt jaksoin
Esa Isopahkala
17.11.02, 13:13
Nyt jaksoin
Kuva ei näy muille, koska se on Sunpointin palvelimella. Sinulle se varmaan näkyy selaimen välimuistista.
Minäkään en jaksa etsiä kuvaa => ladata koneelle => pienentää => siirtää nettiin => sitten vasta saada se avatariksi Nyt jaksoin
Juu..ei näy. Jippiin Photo palvelu on ilmainen ja kätevä jos ei muuta kotisivutilaa ole.
Juu..ei näy. Jippiin Photo palvelu on ilmainen ja kätevä jos ei muuta kotisivutilaa ole.
Jos tuota ZONEMAN:in avataria tarkotatte niin kyllä se minulle näkyy, kuvassa on 7650 ja 3650 puhelimet vierekkäin.
Jos tuota ZONEMAN:in avataria tarkotatte niin kyllä se minulle näkyy, kuvassa on 7650 ja 3650 puhelimet vierekkäin.
Sullakin taitaa tulla koneen muistista tai jotain..?
Kyllä se mullakin näkyy...
Nyt jaksoin
Kuva ei näy muille, koska se on Sunpointin palvelimella. Sinulle se varmaan näkyy selaimen välimuistista.
Joo huomasin kun tyhjensin välimuistit täytyy kokeilla tota Jippiitä
miksi se ei muuten näy Sunpointin palvelimelta
miksi se ei muuten näy Sunpointin palvelimelta
Sunpoint on estäny ulkopuolisen linkittämisen palvelimellaan oleviin kuviin. Eli ihan tahallaan estetty se, että käyttäjät voisivat esitellä kuviaan ilman että tarvitsee katsella samalla sunpointin mainoksia.
Käsittääkseni mun oma avatar näkyy kaikille vaikka kuva on Sunpointissa, ainakin olen kokeillut eri koneilla ja yhteyksillä ja aina on näkynyt.
Käsittääkseni mun oma avatar näkyy kaikille vaikka kuva on Sunpointissa, ainakin olen kokeillut eri koneilla ja yhteyksillä ja aina on näkynyt.
Ei näy, ei. Jos kuva on "omalla koneella" IE:n väliaikaistiedostojen joukossa, niin se näkyy. Tai jos on sunpoint.net avonaisena taustalla, niin teoriassa pitäisi näkyä nuo kuvat.
Ei näy, ei. Jos kuva on "omalla koneella" IE:n väliaikaistiedostojen joukossa, niin se näkyy. Tai jos on sunpoint.net avonaisena taustalla, niin teoriassa pitäisi näkyä nuo kuvat.
Kyllä minulla näkyy myös tuo puh:n avatari. Miksi muilla tuo näkyy ja muilla taas ei?
Kyllä minulla näkyy myös tuo puh:n avatari. Miksi muilla tuo näkyy ja muilla taas ei?
Nyt näkyy minullakin, kun otin kuvasta urlin ja painoin osoiteriville. IE avuliaana microsoftin tuotteena tallensi sen väliaikaistiedostoihin, josta se kaivaa sen aina esiin kun surffatessa tuohon kuvaan viitataan. Nopeuttaa sivunlatausta, kun toistuvasti esiintyviä kuvia ei joka kerta ladata erikseen vaan ne ovat tallessa omalla koneella. Tosin tukkii myös kovalevyä jollei sillointällöin tyhjentele noita. Ei varmaan kuitenkaan tuota ongelmia nykyisenkokoisilla levyillä.
Varmaan näkyy sulla sen takia, että se on ladattu koneellesi ennen kun sunpoint on kieltänyt tuon linkityksen ja sunpointin sijasta selaimesi hakeekin tiedoston kovalevyltäsi. Ei kai tuo käytäntö ole heillä kovin pitkään ollut, kun vasta viimeiaikoina on ruvennut näkymään noita "broken pictureseja" enemmän?
Kyllä minulla näkyy myös tuo puh:n avatari. Miksi muilla tuo näkyy ja muilla taas ei?Tuntuu jokus tulevan läpi --> jos tullut niin jäänyt koneen välimuistiin.
Itse yritin aikoinaan myös tuon sunpointin kautta avataria saada itselleni, mutta aika laihoin tuloksin. Kun ei toimi, niin ei toimi.. Pitäisi kai jostain etsiä sellainen pieni soppi johon kuvan tunkisi, jos ei muuten niin firman kotisivutilahan on sitä varten. ;o)
Itse yritin aikoinaan myös tuon sunpointin kautta avataria saada itselleni, mutta aika laihoin tuloksin. Kun ei toimi, niin ei toimi.. Pitäisi kai jostain etsiä sellainen pieni soppi johon kuvan tunkisi, jos ei muuten niin firman kotisivutilahan on sitä varten. ;o)
Eikö voisi avata foorumin käyttäjiä varten jonkun "ilmaista kotisivutilaa" -kansion ja laittaa tänne salasanat ja upload-ohjeet tms. tarvittavan sticky-topiccina jonne käyttäjät voisivat käydä laittelemassa omia kuviaan ja sitten linkitellä niihin? Vai tulisiko tuosta kiusantekoa?
Edit: niin, en tarkoita että sinne pitäisi uploadata kuva naamataulustasi, vaan avatar jota haluaa käyttää foorumilla...
Eikö voisi avata foorumin käyttäjiä varten jonkun "ilmaista kotisivutilaa" -kansion ja laittaa tänne salasanat ja upload-ohjeet tms. tarvittavan sticky-topiccina jonne käyttäjät voisivat käydä laittelemassa omia kuviaan ja sitten linkitellä niihin? Vai tulisiko tuosta kiusantekoa?
Ideana on kerrassa hyvä, mutta itse en ainakaan voi tuota toteuttaa... Hiukan kyseenalainen nimittäin tuon omankin kuvan sinne vänkääminen, kun "nettihän on pullollaan vaaratekijöitä", ainakin meidän päällystön mielestä...
Ideana on kerrassa hyvä, mutta itse en ainakaan voi tuota toteuttaa... Hiukan kyseenalainen nimittäin tuon omankin kuvan sinne vänkääminen, kun "nettihän on pullollaan vaaratekijöitä", ainakin meidän päällystön mielestä...
Totta, enkä omalla nimellänikään avaa mitään geocities-tiliä, sillä en aio olla millään tavalla vastuullinen siitä, mitä sinne jengi uploadaa. Mutta käytännössähän tämän toteuttaminen tarvitsisi ilmaista sivutilaa, sekä vaikka selaimen välityksellä lataa tiedoston kovalevyltä ja lopuksi antaa vastaukseksi tarkan urlin kuvalle. Osaako joku?
Eikö voisi avata foorumin käyttäjiä varten jonkun "ilmaista kotisivutilaa" -kansion ja laittaa tänne salasanat ja upload-ohjeet tms. tarvittavan sticky-topiccina jonne käyttäjät voisivat käydä laittelemassa omia kuviaan ja sitten linkitellä niihin? Vai tulisiko tuosta kiusantekoa?Jos kerran on ilmaisia palveluita niin niitä kannattaa käyttää.
Ei tuollaisen tekeminen olisi ongelma ja samalla vois kontroloida niiden kokoa, mutta siitä muodostus aikakova liikenne tuonne palvelimelle.
Voipi tuon jättää miettimismyssyyn.
Totta, enkä omalla nimellänikään avaa mitään geocities-tiliä, sillä en aio olla millään tavalla vastuullinen siitä, mitä sinne jengi uploadaa. Mutta käytännössähän tämän toteuttaminen tarvitsisi ilmaista sivutilaa, sekä vaikka selaimen välityksellä lataa tiedoston kovalevyltä ja lopuksi antaa vastaukseksi tarkan urlin kuvalle. Osaako joku?
Eipä tuntunut onnistuvan tuon geocities-tilin kautta sen paremmin kuin sunpointiltakaan?
Eipä tuntunut onnistuvan tuon geocities-tilin kautta sen paremmin kuin sunpointiltakaan?
Juu, se geocities olikin vain esimerkkinä ilmaisesta hostista. Niitähän riittää vaikka millä mitalla (http://www.freewebspace.net/), nopeampiakin kuin geocities täältäkäsin palloa katsoen.
Canis lupus
17.11.02, 22:40
Ei muuten kuvasi näy.
Itselläkin oli sunpointissa mutta saamastani palauttesta johtuen vaihdoin jippiiseen ja nyt pitäis näkyä.
Ei tuollaisen tekeminen olisi ongelma ja samalla vois kontroloida niiden kokoa, mutta siitä muodostus aikakova liikenne tuonne palvelimelle.
Voipi tuon jättää miettimismyssyyn.
Ei todellakaan olisi hankala toteutukseltaan minne tahansa serverille mistä vain tilaa löytyisi. Eikä tuo liikennekään nyt varmaan mikään tolkuton olisi, koska loppupelissä avatarit jäänee aika monella koneelle muistiin, joten ei koko aikaa tarvitsisi niitäkään ladata sieltä.
Mutta jätetään hautumaan, ei sitä koskaan tiedä. =)
Ei näy..ei..
Kokeeksi tein seuraavan sivun http://tampere.as/avatar/ tuonne voi siirtää koe mielessä jokin kuvan kooltaan alle 40Kt tuetut tiedosto muodot jpg,png,bmp , kone pienentää sen niin ettei ylitä 80x80 pikselin kokorajoitusta ja luo niistä JPG ja GIF kuvan, gif kuvan läpinäkyvä väri on vasemman alakulman väri, ja kertoo myös URL:in mistä kuva löytyy, käyttäjälle jää tehtäväksi katsoa että luodun kuvan tiedosto koko ei ylitä foorumin rajaa.
Sivustossa ei ole pahemin virheen tarkistusta ettei sovi hätkähtää oudoista herjoista.
Laittakaa kuvaa ladatessa Foorumin nimimerkki että jos tulee jotain muutoksia niin tiedän kenen mikäkin kuva on ja voin sitten heittää viestiä jos vaikka osoite muuttuu.
Näyttäis ainakin siltä mun pääs että toimii :)
Canis lupus
18.11.02, 21:46
no niin alkaako toimia
Nyt näkyy tälläkin koneella.
Ei näy..ei..
Juu ei.
tampere.as/avatar/ sivulla oli joku ladannut kuvan, mikä ei ollut kuitenkaan onnistunut, mutta orginaali kuva oli tallentunut tietokantaan. Mahdollinen syys epäonnistumiseen johtu siitä että kuva muokataan toisella palvelimella mikä oli alhaalla hetken.... jolloin kävi näin... Laitoin kuvan uudestaan.
Alkuperaiseen kuvaan voi viita tyyliin
http://tampere.as/avatar/pub/big/?id=xx&muoto=.jpg
jossa xx on kuvan ID
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.