PDA

View Full Version : Veronpalautukset/mätkyt

Sivuja : [1] 2

Canis lupus
06.10.05, 10:53
En haulla löytänyt aiheesta keskustelua. Hakusanoina:Vero, veron, veronpalautus, verot. Joten 4 kertaa on yritetty, joten kommentti olemassa olevasta ketjusta on turhaa kitinää.
Joten miten kävi?
Palautusta hieman päälle 200 Euroa.

kenopäänaali
06.10.05, 10:54
Hyvin kävi. Ois voinu käydä kyllä paremminkin.
--kpn

säätäjä
06.10.05, 10:55
--kpn

Palautusta yhden halvemman objektiivin verran.

McTom™
06.10.05, 10:58
Valtio ajatteli taas muistaa minua ja antoi joulurahaksi vähän päälle 300 €.

Pari vuotta sitten valtio oli vähän anteliaampi- muisti noin 750 eurolla.

Mätkyjä on tullut kerran, joskus markka-aikana tuli 26 markkaa maksettavaksi.

Tämän vuoden veronpalautuksille on jo kohdekkin tiedossa. Ajattelin tukea Nokiaa ja sijoittaa rahani N6280-puhelimeen.

kenopäänaali
06.10.05, 11:04
--kpn

Toivoinkin kalliimpaa :)
--kpn

Peppokani
06.10.05, 11:07
Palautuksia tuli kutakuinkin 800 euroa. Mutta se oli odotettavissakin. Tykkään pitää sen verran korkeaa veroprosenttia, että palautuksia tulee joka joulu. Kivempaa saada joulun alla takaisin kuin laittaa joululahjarahat valtiolle.

säätäjä
06.10.05, 11:07
--kpn

Toivoinkin kalliimpaa :)
--kpn

Heh, itse siis ajattelin hankkia veronpautuksilla... noh, keskiluokan kakkulan, jos vain löytyy kamera mihin hankkia.

Jollemi
06.10.05, 11:09
Muistaakseni joku 450e palautuksia.

McTom™
06.10.05, 11:12
Tykkään pitää sen verran korkeaa veroprosenttia, että palautuksia tulee joka joulu. Kivempaa saada joulun alla takaisin kuin laittaa joululahjarahat valtiolle. Aivan sama juttu.

htavilap
06.10.05, 11:17
3€ mätkyjä, mutta niitä ei peritä :)

=Henkkis=®
06.10.05, 12:01
380e palautuksia, kerran sain 12e mätkyjä jätin maksamatta, jossain välissä tulee karhu ja 17e mätkyjä, et siinä kaikki mätkyt mitä tullu.

Pidän mielellään isompaa veroprosenttia niin ei tarvii maksaa mätkyjä.

Harald
06.10.05, 12:07
Eipä ole vielä tullut ilmoitusta asiasta mutta pitäisi palautusta tulla samasta syystä kuin teille muillekin.

yellow
06.10.05, 13:00
1000e tuli mätkyjä. Varsin tyytymätön tähän varsinkin kun ottaa huomioon, että olin Suomessa vain neljä kuukautta.

Poikanen
06.10.05, 13:14
Mätkyjä 60€ meinasivat mulle, mutta laitoin hieman matkakuluja ehdotukseen. Pitäis mennä aika nollille kunhan nyt vain tulis se uusi verolappu. No ei tuo 60€ ole mikään mahdoton summa onneksi!

muokkedee
06.10.05, 13:56
12 euroa mätkyjä ja pitää maksaa :(

Killerwhale
06.10.05, 15:04
Palautuksia tulee tänä vuonna hieman vajaa 800 euroa, avovaimokin saa 85 euroa. Ihan hyvä tilanne sikäli, ensi vuonna taitaa tosin väkisin mennä maksun puolelle.

O.J.
06.10.05, 16:08
Palautuksia 219 euroa. Viime vuoteen verrattuna ihan kivasti, silloin vajaa tonni mätkyjä.

Veroilmoitusta palauttaessani ja sitä kikkaillessani kirjnapito-ohjlema ilmoitti palautettavaa tulevan reilut 10 euroa, joten tämä käy hyvin.

NusNus
06.10.05, 16:33
Siis Pitäisikö palautus/mätky kirje tulla kotiin näinä päivinä? Olen hieman pihalla näiden jutskien kanssa.
Minulle pitäisi tulla palautuksia joku parisen sataa. Ihan kiva lisä tilille.

murto
06.10.05, 19:11
Noin 300e tulee palautusta.

Sitten vaan yhden miehen festarit pysyyt ja alkon kautta kotia.

Zepi
06.10.05, 19:23
575€ palautuksia....

kouhio
06.10.05, 19:30
Mätkyjä tuli, kokonaista 90 euroa. Mutta pistin pienen korjausehdotuksen, polkupyörän käyttökorvauksesta 75 euroa :D
Elikä maksettavaa todennäköisesti lankeaa 15 elliä.

-AHVEN-
06.10.05, 21:33
Tuli noin taulutelevision verran. Positiivista!?

E: Siis palautusta.

jukra
06.10.05, 22:04
Just nostin loppuvuodeksi lisäprosentille(mukavat 31%, verottajaa täytyy rakastaa kun palkkakuittia katsoo) että ensi vuonnakin tulee palautuksia. Muuten tulisi mätkyjä.
Viime vuodelta tulee kaikki takaisin mitä maksoinkin: olin intissä niin ei ollut hirveästi tuloja kuin tammikuun palkat.

Hapa
07.10.05, 07:34
Mätkyjä tuli, kokonaista 90 euroa. Mutta pistin pienen korjausehdotuksen, polkupyörän käyttökorvauksesta 75 euroa :D
Elikä maksettavaa todennäköisesti lankeaa 15 elliä.

Paitsi, että matkakustannuksissa on 500 euron omavastuu, eikä vähennyksiä lasketa suoraan pois mätkyistä/lisätä palautuksiin.

Vähennykset vähennetään vähennyskelpoisesta tulosta (esim.palkasta), jolloin maksettavan veron määrä vähenee vain veroprosenttisi verran vähennyksen suuruudesta. Eli, jos veroprosentti oli vaikkapa 30, saat 75 euron vähennyksellä 22,5 euron (75*0,3=22,5) hyödyn palautuksiin/mätkyihin. Korjatkaa, jos olin totaalisen väärässä. Noin se muistaakseni menee, ainakin osapuilleen.

Ite saan vanhan kympin takasin.

kouhio
07.10.05, 09:05
Paitsi, että matkakustannuksissa on 500 euron omavastuu, eikä vähennyksiä lasketa suoraan pois mätkyistä/lisätä palautuksiin.

Vähennykset vähennetään vähennyskelpoisesta tulosta (esim.palkasta), jolloin maksettavan veron määrä vähenee vain veroprosenttisi verran vähennyksen suuruudesta. Eli, jos veroprosentti oli vaikkapa 30, saat 75 euron vähennyksellä 22,5 euron (75*0,3=22,5) hyödyn palautuksiin/mätkyihin. Korjatkaa, jos olin totaalisen väärässä. Noin se muistaakseni menee, ainakin osapuilleen.

Ite saan vanhan kympin takasin.

Se 500 euron omavastuu on kilometrikorvauksissa. Muutenhan se olisi ihan sama, onko sinne laitettu sitä koko polkupyörää kiinteällä 75 euron hinnalla. Mun ymmärtääkseni.

Ja sitten taasen tuo, että vähennyksistä lasketaan myös tietty prosenttiosuus, ei pidä mun mielestä paikkaansa. Väite perustuu siihen, että viime vuonna kohdallani oli tilanne, että mätkyjä tuli jotain 100 euroa, mutta sain laskettua kilometrikorvauksia noin 580 euron edestä, ja sillon mulle tuli sitten jotain 17 euroa maksettavaa. Eli ne meni ainakin yksi yhteen, eikä mitään prosenttia siinä käytetty.

Voisikohan tuo prosenttilasku olla käytettävissä jossain isommissa määrissä, sillä kyllähän joillekin tulee työmatkoja todella paljon, ja matkakorvauksien määrä voi silloin olla tuhansia euroja, mutta ei he kuitenkaan niitä käsittääkseni sellaisenaan saa.

Nämä asiat ovat vaan niin monimutkaisia jos niihin ei kunnolla perehdy, mitä itse en ole tehnyt. Omat tiedot, oikeat tai väärät, ovat vain elävästä elämästä.

Mutta saa nähdä, hyvin pian tässä pitäisi tulla vastaus ainakin tohon omaan, polkupyörän käyttökorvausasiaan. Hommahan on kyllä aika huvittava, mutta täytyyhän sitä kaikkea kokeilla, ei voi ennemmin tietää! :)

Ewert Oktan
07.10.05, 09:14
Mätkyjä noin 170 euroa, ensi vuonna enemmän.

säätäjä
07.10.05, 09:16
[quote=Hapa]

Taitaa olla kaikessa, kun Helsingissä ei saa kuukauslippu+fillari yhdistelmästä mitään... tai nyt varmaa saa, kun lippujen hinnat ovat nousseet.

m0k0ttaja
07.10.05, 09:24
Mätkäistiin 340 e.

Alpha-
07.10.05, 09:42
400e palautuksia...

Kotkis
07.10.05, 10:03
Ehdotuksessa n. 200 eur mätkyjä -> korjatussa versiossa n. 12 eur :)

jannyman
07.10.05, 10:25
Hullu töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.Kun ei ole tuloja niin ei ole mitään palautettavaa eikä otettavaakaan.

rville
07.10.05, 23:31
Tänä vuonna huonosti, maksettu veroja 167 euroa, palautusta 172 euroa.
Viime vuonna paremmin, palautusta joku 3500 egee.

Kotkis
07.10.05, 23:51
Tänä vuonna huonosti, maksettu veroja 167 euroa, palautusta 172 euroa.
Sulle maksetaan siitä, että olet suomalainen?! Lottovoitto todellakin! ;)

Jace
09.10.05, 02:09
Onneksi vain 20e mätkyjä.

trex
09.10.05, 02:21
Taitaa olla tulossa reilu 350 euroa takaisin.

dille
09.10.05, 13:04
Tuli tienattua juuri 1906 euroa viime vuonna, niin eipä tullut veroja. Onneksi en jaksanut tehdä niin ahkerasti töitä.

Peppokani
12.10.05, 20:14
Palautuksia tuli kutakuinkin 800 euroa. Mutta se oli odotettavissakin. Tykkään pitää sen verran korkeaa veroprosenttia, että palautuksia tulee joka joulu. Kivempaa saada joulun alla takaisin kuin laittaa joululahjarahat valtiolle.

Tänään tipahti korjattu verolappu postiluukusta. Yllätys oli suuri, kun palautettava määrä oli lisääntyny 1211 euroon.

En aio valittaa.

Ammattilainen
13.10.05, 21:39
Tänään tuli minullekin korjattu verolappu. Matkakulut huomioiden maksettava määrä tipahti alunperin olleesta 800 eurosta huomattavasti kohtuullisempaan summaan 85,22 €.

J.J-75
15.10.05, 12:42
Aluksi ei ollut luvassa kuin 50.45e mutta nyt saan taas kaikki takaisin... 837,5e... pistin vähennyksiin kivan summan taas. Naurattaa kun periaatteessa 3,52e on tuloja tullut koko viimevuonna josta veroja maksan 1,02e että hikisistä S-bonuksista meni ne rahat valtiolle. Taidan olla huono veronmaksaja. Eipä harmita yhtään kelle juopolle kustannan makaamisen kun itse teen töitä.

jacce
15.10.05, 12:46
Sain lähes 600e takas.
Viime vuonna 1400e takas.
Ens vuonna varmaan ainakin tonni takas.

J.J-75
15.10.05, 12:52

Tänään tipahti korjattu verolappu postiluukusta. Yllätys oli suuri, kun palautettava määrä oli lisääntyny 1211 euroon.

En aio valittaa.

ompa kumma :))

Poikanen
15.10.05, 12:53
Voi tätä riemun päivää. Minut lähes varmaan konkurssiin syösseet yli 60€ (kuudenkymmenen euron) mätkyt vaihtuivat yli 50€ (viidenkymmenen euron) palautukseen =) Kyllä on kannattanut kulkea kaukana töissä! Nyt ei siis tarvikkaan syödä enään pelkkää pettua vaan opiskelijankin pöytään voi joskus saada aivan ruispalojakin =D

IceDice
15.10.05, 12:56
Hai 1500 sieltä tulee, ens vuonna enemmän.

MiCO
15.10.05, 13:55
Haha 17 euroa palautuksia =D

Basu
16.10.05, 15:32
Mummille 800e mätkyjä, eikä tiedä mistä... :/

Ewert Oktan
28.10.05, 14:45
Toisaalta sähkön tasauslaskussa saan nyt hieman yli 100 euroa takaisin.

JohnX
28.10.05, 18:56
Palautuksia tulee 144 euron verran.

tonttu
29.10.05, 18:27
Oikaisujen jälkeen 548 juorua kotiinpäin.

Esa Isopahkala
29.10.05, 19:03
Kiva olla ykkönen edes jossakin - mätkyjä 1644 euroa. Eikös tuo ole ilmaista lainaa valtiolta, joten ei pitäisi olla mitään syytä valittaa?

dipoli
29.10.05, 20:00
vajaa 700 takasin tulee.

Kotkis
29.10.05, 22:37
Kiva olla ykkönen edes jossakin - mätkyjä 1644 euroa. Eikös tuo ole ilmaista lainaa valtiolta, joten ei pitäisi olla mitään syytä valittaa?
Kyllähän siitä joutuu käsittääkseni koron maksamaan?

juppelis
30.10.05, 00:31
Kyllähän siitä joutuu käsittääkseni koron maksamaan?Tuollainen mielikuva on minullakin.

Peppokani
30.10.05, 18:07

Porukat juuri hihkuivat onnesta, kun tänä vuonna eivät saaneet kuin yhteensä 55000€ mätkyjä. Oli pakko muistuttaa heitä, että mä tienaan saman summan suurinpiirtein 3 vuodessa.

adapter-
30.10.05, 18:13
233 € palautuksia. Aina olen pitänyt vähän korkeampaa veroprosenttia ja palautuksia on tullut.

Skopa
30.10.05, 18:19
5eskoo ja risat palautusta

juppelis
30.10.05, 18:41
Porukat juuri hihkuivat onnesta, kun tänä vuonna eivät saaneet kuin yhteensä 55000€ mätkyjä. Oli pakko muistuttaa heitä, että mä tienaan saman summan suurinpiirtein 3 vuodessa.Täytyy sanoa, että porukat ei osaa yhtään verosuunnittelua, mutta mikäs siinä, jos tykkää maksaa vähän enemmän kerralla :)

Peppokani
30.10.05, 21:51
Porukat juuri hihkuivat onnesta, kun tänä vuonna eivät saaneet kuin yhteensä 55000€ mätkyjä. Oli pakko muistuttaa heitä, että mä tienaan saman summan suurinpiirtein 3 vuodessa.Täytyy sanoa, että porukat ei osaa yhtään verosuunnittelua, mutta mikäs siinä, jos tykkää maksaa vähän enemmän kerralla :)

Eipä siinä mitään, kun tilitoimisto hoitaa kaikki heidän puolestaan. Muutama vuosi sitten, kun firma oli vielä KY, oli verot 100000€ yhteensä. Eli siitä ollaan tultu aika hyvin alas.

EDIT: Korjattu RY-->KY

Kotkis
30.10.05, 21:59
Eipä siinä mitään, kun tilitoimisto hoitaa kaikki heidän puolestaan.
No sitä suuremmalla syyllä kannattais olla ihmeissään. Ei vaikuta kovin ammattitaitoiselta tilitoimistolta.
Muutama vuosi sitten, kun firma oli vielä RY, oli verot 100000€ yhteensä.
Niin, siis verot vai jälkiverot (="mätkyt")?

juppelis
30.10.05, 22:22
Eipä siinä mitään, kun tilitoimisto hoitaa kaikki heidän puolestaan.
No sitä suuremmalla syyllä kannattais olla ihmeissään. Ei vaikuta kovin ammattitaitoiselta tilitoimistolta.Kyllä minä tuossa tilanteessa katselisin toista tilitoimistoa. Toivottavasti eivät ainakaan maksa "palveluista" mitään..

Kotkis
30.10.05, 23:12
Täytyy tietysti muistaa, että jotkut (esim. kovassa nousussa elävät) yritykset käyttää tätä "valtion lainaa" ihan tietoisesti: sijoittaa vaan rahan johonkin tuottavampaan kuin tuo maksettava korko. Mahtaako tuo sitten olla periaatteessa ihan laillista, en tiedä? (Muistan kun joskus jompi kumpi rytsölöistä tästä kertoi. Loppupelissä vaan sitten ei sitä voittoa tullutkaan odotetusti ja jäi jälkiverot maksamatta.)
Samaahan voisi periaatteessa tehdä myös yksityishenkilönä.

juppelis
30.10.05, 23:54
Täytyy tietysti muistaa, että jotkut (esim. kovassa nousussa elävät) yritykset käyttää tätä "valtion lainaa" ihan tietoisesti: sijoittaa vaan rahan johonkin tuottavampaan kuin tuo maksettava korko. Mahtaako tuo sitten olla periaatteessa ihan laillista, en tiedä? (Muistan kun joskus jompi kumpi rytsölöistä tästä kertoi. Loppupelissä vaan sitten ei sitä voittoa tullutkaan odotetusti ja jäi jälkiverot maksamatta.)
Samaahan voisi periaatteessa tehdä myös yksityishenkilönä.Kyllähän tuo taitaa olla sijoituspiireissä ihan yleisestikin käytössä, mutta se tosiaan kannattaa vaan siinä tapauksessa, että saa sitä parempaa tuottoa rahoillensa ja tykkää maksella isot verot sitten jälkikäteen. Tuo on kyllä aikamoista kikkailua ettei siihen kovin mielellään ryhdy..

Peppokani
01.11.05, 19:17
Eitä tuo nyt mitään ihmeellistä ole, että yksityisyrittäjille tulee mätkyjä joskus runsaammalla kädellä. Meillekin tilitoimistosta ilmoitettiin, että nyt olisi pakko nostaa optioita vähän reilummalla kädellä.
Samasta syystä anopin työnantaja sai yli 180000€ mätkyt.
Mutta mitä tuommoiset mätkyt loppujen lopuksi haittaavat jos ne on varaa maksaa pois?

Ja toki jos Kotkis ja juppelis luulevat, että osaavat hommat paremmin, niin eikun firmaa pystyyn vaan!

juppelis
01.11.05, 21:02
Meillekin tilitoimistosta ilmoitettiin, että nyt olisi pakko nostaa optioita vähän reilummalla kädellä.Ei kai nyt optioiden nostaminen veroja nosta (ainakaan paljoa), johan siinä olisi fortumin pojilla ollut löysät housuissa, kun saivat joskus muutama vuosi sitten läjän optioita. Toista se on nyt, kun he vaihtavat optiot osakkeisiin.. Tarkoititko kenties osinkoja? ja miksi niitä rahoja pitäisi yrityksestä pois siirtää? Onko konkurssi ovella vai eikö yritys keksi mitään parempaa käyttöä rahoillensa?

Ja toki jos Kotkis ja juppelis luulevat, että osaavat hommat paremmin, niin eikun firmaa pystyyn vaan!No perhana, kun tuossa vuonna 2000 hairahduin aivan väärälle alalla, muuten olisinkin tappelemassa noiden talouskiemuroiden kanssa... Vähän kyllä harmittaa, kun ne vaikuttivat mielenkiintoisilta ja jotain niistä ymmärsinkin..

Edit: ja vieläkin olen sitä mieltä, että kirjanpitotoimisto vaihtoon.. :)

djj
01.11.05, 21:26
Ja toki jos Kotkis ja juppelis luulevat, että osaavat hommat paremmin, niin eikun firmaa pystyyn vaan!
Tuo siitä vaan itse tekemään on ehkä maailman typerin ja lapsellisin tapa lopettaa, oli aihe mikä tahansa. "Jos Britney Spears on niin huono, niin laula itse paremmin"... joopa joo.

Peppokani
02.11.05, 10:33
Tuo siitä vaan itse tekemään on ehkä maailman typerin ja lapsellisin tapa lopettaa, oli aihe mikä tahansa. "Jos Britney Spears on niin huono, niin laula itse paremmin"... joopa joo.

Miten muuten tuo sinun kommenttisi liittyi mätkyihin/palautuksiin?

Spaceman
04.11.05, 14:53
about 850€ tulee takasin.

Peppokani
24.04.06, 21:15
Pari viime päivää on ollut kylmä hiki otsalla, kun on odotellut veroehdotusta. Tänään tuli tuomio. Vaimolle +500 ja mulle +1000 euroa takaisin. Kyllä helpottaa.

matuu
24.04.06, 21:17
Mulle ehdottivat 850€ takas, mut siihe viel matkakuluja ni ihan kiva. Elämän ekat palautukset.

silu
24.04.06, 21:20
prkl, mätkyt tuli.. pistäähän se vituttamaan ja rankasti, mutta onneksi niitä ei peritä ku tuli vaan 62 snt ;)

Jollemi
24.04.06, 21:22
78e palautuksia :)

mik-ko
24.04.06, 21:39
0e. Kun eipä tullut tienattua viime vuonna kuin reilu tonni.

Geetee
24.04.06, 21:46
~470 ekeä palautuksia.. Ikinä en o mätkyjä saanu.

Ewert Oktan
24.04.06, 21:54
Odotin kyllä useamman sadan mätkyjä, mutta tuleekin palautuksena yli sata euroa. Pitää vielä katsoa vähennyksiäkin.

kimmo
24.04.06, 22:35
ja 150 mätkyjä. On se perkeleen vaikeeta ynnätä meikäläisenkin tulot ja niihin passeli veroprosentti. Tuloja on vuodessa sen verta, että jos päivät kävelisi kadulla, niin maasta löytäisi saman verta. Ei ole lisäyksiä/ei vähennyksiä, missä vaikeus?

Peppokani
24.04.06, 22:44
ja 150 mätkyjä. On se perkeleen vaikeeta ynnätä meikäläisenkin tulot ja niihin passeli veroprosentti. Tuloja on vuodessa sen verta, että jos päivät kävelisi kadulla, niin maasta löytäisi saman verta. Ei ole lisäyksiä/ei vähennyksiä, missä vaikeus?

Nyt sit ei saakaan ostettua uutta BXää pihaan?

murto
25.04.06, 01:20
Noin 570e tulee valtiolta joulurahaa. Odotin palautuksia, mutta en noin paljoa..

Hedgehog
25.04.06, 03:03
Mulle tuli kirje kotiin jossa lukee että 372€ palautuksia, hää?!

Oon nii pihalla näistä vero jutuista että terve... Oon kulkenu koko viime kesän autolla duuniin ja jolulu lomatkin ajoin töihin 30kilsaa suunta, eikä niitä ole mihinkään merkattu? Oon vielä opiskelijaki, nii kuulusko noista jotain korvauksia saada? häää...

Peppokani
25.04.06, 07:44

Oon nii pihalla näistä vero jutuista että terve... Oon kulkenu koko viime kesän autolla duuniin ja jolulu lomatkin ajoin töihin 30kilsaa suunta, eikä niitä ole mihinkään merkattu? Oon vielä opiskelijaki, nii kuulusko noista jotain korvauksia saada? häää...

En ole vielä päässyt itse hypistelemään näitä uusia verolappuja, mutta niissä pitäisi olla paikka matkakorvauksille. Sinne vain laitat kilometrit ylös ja mistä-minne oot ajanut ja viet takaisin verotoimistoon/postitat sen, niin ne sitten laskee palautusten määrän uudelleen. Jos kilometrit ei ylitä omavastuurajaa, niin silloin et saa mitään.

psymbiote
25.04.06, 08:14
Palautuksia about 750€

rasse
25.04.06, 09:21

Kodin ja työpaikan väliset matkakulut voi vähentää halvimman kulkuneuvon mukaan, joka yleensä on bussi/juna. Autolla tehdyt matkat katsotaan vähennyskelpoisiksi silloin kun kodin ja työpaikan väliseen matkaan ei julkista liikennettä ole mahdollisuus käyttää.

Koska oot ollut työssä vain osan vuodesta, voit anoa matkakulujen omavastuuosuuden alentamista, esim. jos töissä 6kk, omasvastuu 6/11*500=270e

Kotkis
25.04.06, 09:23
Oon kulkenu koko viime kesän autolla duuniin ja jolulu lomatkin ajoin töihin 30kilsaa suunta, eikä niitä ole mihinkään merkattu?
Matkakuluvähennys lasketaan halvimman kulkuneuvon mukaan; jos olet kivoikseen ajanut autolla, vaikka olisit bussillakin päässyt, et tod.näk. saa lisävähennystä, koska bussilippu mennee omavastuuseen. Jos taas työajoista tai julkisten epäsopivista aikatauluista johtuen ei ole bussia mahdollisuus käyttää, saatat saada vähennyksen.

Tanjuzka
25.04.06, 09:58
Palutuksia useampi satanen + matkakulut pitää täytellä niin saa lissää :D

O.J.
25.04.06, 09:58
2x 480€ jälkiveroja, mitkä olivat jo tiedossa.

Flyer
25.04.06, 10:01
Palauksia ja ihan kivasti =>tonni käteen ja känni toteen ;)

lirva
25.04.06, 11:34
1,5€ mätkyjä

Qwertyi
25.04.06, 11:41
850 € palautuksia muttei paljon hymyilytä. Valtiolle menee kaikki. PRKL! Katsotaan mitä tästä vuodesta jää käteen. Parina viime vuonna tullu palautuksia ~1000 € ja samanlaisena saisi tulevaisuudessakin pysyä.

Jussi
25.04.06, 11:44
Himpun verran tuli jälkiveroa tännekin...

juppelis
25.04.06, 17:02
Koska oot ollut työssä vain osan vuodesta, voit anoa matkakulujen omavastuuosuuden alentamista, esim. jos töissä 6kk, omasvastuu 6/11*500=270e
Eli kun satuin viime kesänä leikkimään hetken aikaa opettajaa ja tämän takia jouduin ajelemaan autolla yhteensä 756km niin tuostahan saadaan 756*0.21=158.76, joka ei nyt satu ylittämään tuota omavastuuta. Jos nyt kuitenkin kirjoitan liirumlaarumia, että tahtoo tuon omavastuun vähän alemmaksi, kun en ole työnarkomaani ja tuossa hommassa kuukaudessakin menee hermot niin sitten teoriassa omavastuu menisi tuohon 1/11*500=45.45 ja tuostahan saisinkin jo pari kymppiä takaisin :)

Arvo
25.04.06, 17:36
Palautuksia 1207 ja risat €.

yellow
25.04.06, 17:40
Ensimmäistä kertaa vuosiin tuli 200e palautuksia. Tosin myyntivoitot pudottavat tämän muutaman tonnin miinukselle. Verottaja ei jätä rauhaan.

Hedgehog
25.04.06, 18:56
Kiitos kaikille vastauksista. :) Pitää käydä laput vielä faijan kanssa läpi.

Ja mainitsitte että halvinmman mukaan lasketaan, niin minulle auto on halvin mahdollienn kulkuväline. Kun sen verran vaikeassa kyllässä asun että bussimaksut on melkeen kartellimaisesti yhden firman (Korsisaari) päätettävissä ja matka olisi pakko mennä KLA->HKI ja siitä sitten bussilla työpaikalle, matkakuluja tulisi bussilla silloin päivää kohden reilut ~12-15€. Sillä kulkisin vähänkuluttavalla autollani n.2pvä töihin. Eli auto on ollut halvin vaihtoehto.

Jussi
25.04.06, 18:58
Kun sen verran vaikeassa kyllässä asun että bussimaksut on melkeen kartellimaisesti yhden firman (Korsisaari) päätettävissä ja matka olisi pakko mennä KLA->HKI ja siitä sitten bussilla työpaikalle, matkakuluja tulisi bussilla silloin päivää kohden reilut ~12-15€. Sillä kulkisin vähänkuluttavalla autollani n.2pvä töihin. Eli auto on ollut halvin vaihtoehto.
...Niin sittenhän haluat tietysti esitellä verottajalle tämän bussi-vaihtoehdon ja saada tuon mukaiset matkakuluvähennykset verotukseesi, mutta kulkea silti omalla autollasi töihin.

Hedgehog
25.04.06, 19:20
Kun sen verran vaikeassa kyllässä asun että bussimaksut on melkeen kartellimaisesti yhden firman (Korsisaari) päätettävissä ja matka olisi pakko mennä KLA->HKI ja siitä sitten bussilla työpaikalle, matkakuluja tulisi bussilla silloin päivää kohden reilut ~12-15€. Sillä kulkisin vähänkuluttavalla autollani n.2pvä töihin. Eli auto on ollut halvin vaihtoehto.
...Niin sittenhän haluat tietysti esitellä verottajalle tämän bussi-vaihtoehdon ja saada tuon mukaiset matkakuluvähennykset verotukseesi, mutta kulkea silti omalla autollasi töihin.Eikös se ole vähän väärin? Siis eikös ne voi saada tuollaista selville? Tyyliin: "Kuitit bussilipuista, kiitos?"

juppelis
25.04.06, 19:36
Eikös se ole vähän väärin? Siis eikös ne voi saada tuollaista selville? Tyyliin: "Kuitit bussilipuista, kiitos?"
Itse olin yhden kesän rantavahtina ja asuin siellä käytännössä koko kesän, kun ei kukaan normaali ihminen jaksa ajella 80km/suunta, jos joutuu paikkaa paimentamaan 12 tuntia. Veroilmoitukseen kuitenkin merkkasin, että tuota väliä olen ajanut 7 päivänä viikossa ja siihen liitteeksi vielä pieni selostus, että miksi juuri oma auto.. No verottaja sitten muisti mua vähän vajaalla 5000 mk:n veronpalautuksella, eikä ole mitään omantunnontuskia tullut eikä kukaan ole kysellyt bensakuittejakaan..

Edit: jokainen tietysti täyttää veroilmoituksen kuten itse parhaaksi näkee, mutta on se kumma jos ei raha kelpaa :)

kimmo
25.04.06, 19:45
asuin siellä käytännössä koko kesän, Veroilmoitukseen kuitenkin merkkasin, että tuota väliä olen ajanut 7 päivänä viikossa verottaja sitten muisti mua vähän vajaalla 5000 mk:n veronpalautuksella,

Joskus voi tietty olla parempi, että ei ihan kaikkia ohjeita jakele julkisilla foorumeilla. En nyt usko että veropoliisi alkaa asiaa selvittää, mutta ehkäpä anonymiteetti ei ole ihan turvattu, jos joku ihan oikeasti haluaa henkilöllisyyden esille kaivaa.

juppelis
25.04.06, 20:21
Joskus voi tietty olla parempi, että ei ihan kaikkia ohjeita jakele julkisilla foorumeilla. En nyt usko että veropoliisi alkaa asiaa selvittää, mutta ehkäpä anonymiteetti ei ole ihan turvattu, jos joku ihan oikeasti haluaa henkilöllisyyden esille kaivaa.
Mä tykkäänkin elää vaarallisesti :) Eikä tuolloin ollut pykälää, että kuitit täytyy säilyttää seuraavat 6 vuotta, joten kun heitä ei kuitit silloin kiinnostaneet niin turha tulla jälkikäteen niitä ruinaamaan. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikki mahdollinen kannattaa laittaa vähennyksiin, jos ne menee läpi niin hyvä ja jos ei, niin sitten ei..

Peppokani
25.04.06, 20:26
Mä tykkäänkin elää vaarallisesti :) Eikä tuolloin ollut pykälää, että kuitit täytyy säilyttää seuraavat 6 vuotta, joten kun heitä ei kuitit silloin kiinnostaneet niin turha tulla jälkikäteen niitä ruinaamaan. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikki mahdollinen kannattaa laittaa vähennyksiin, jos ne menee läpi niin hyvä ja jos ei, niin sitten ei..

Tässä asiassa on kyllä pakko yhtyä Juppelikseen!

Voiko Suomen maassa olla ihmistä, joka ei ole liioitellut verottajalle matkakuluissa. Minä voin ainakin myöntää, että olen.

kimmo
25.04.06, 20:37
Tässä asiassa on kyllä pakko yhtyä Juppelikseen!

Voiko Suomen maassa olla ihmistä, joka ei ole liioitellut verottajalle matkakuluissa. Minä voin ainakin myöntää, että olen.
Kyse ei ole pelkästään verottajasta, kuten tuossa aiemmin yritin sanoa. Tälläkin foorumilla esim. juppelis on kertonut itsestään, työnhaustaan yms. sellaisia asioita, että hänen lähellään olevat ihmiset mahdollisesti halutessaan voisivat osata yhdistää ne oikeaan ihmiseen. Itsekin olen kertoillut, eikä oma identiteettini varmasti pysy salassa, jos sitä joku haluaa selvittää. Minulla kuitenkin tilanne eri, en ole pyrkimässä esim. mihinkään opetustehtäviin, kuten juppelis. En oikein usko, että tulee esim. mitään kunnan virkaa, jos jo hakiessa käy selväksi että moraali antaa periksi tuossa "verosuunnittelussa", olkoonkin sitten miten yleistä hyvänsä. Kuten olen tyttärilleni koittanut opettaa, niin tissikuvat irkkigalleriassa ei ole hyvä juttu, vaikka tänä päivänä siltä tuntuukin. Jossain kohtaa myöhemmässä elämässä ne saattaa tulla vastaan, eikä ne silloin ole välttämättä eduksi. Sama pätee nuorison muihinkin juttuihin, eli miettikää mitä juttelette ja missä.

Peppokani
25.04.06, 20:45
Kyse ei ole pelkästään verottajasta, kuten tuossa aiemmin yritin sanoa. Tälläkin foorumilla esim. juppelis on kertonut itsestään, työnhaustaan yms. sellaisia asioita, että hänen lähellään olevat ihmiset mahdollisesti halutessaan voisivat osata yhdistää ne oikeaan ihmiseen. Itsekin olen kertoillut, eikä oma identiteettini varmasti pysy salassa, jos sitä joku haluaa selvittää. Minulla kuitenkin tilanne eri, en ole pyrkimässä esim. mihinkään opetustehtäviin, kuten juppelis. En oikein usko, että tulee esim. mitään kunnan virkaa, jos jo hakiessa käy selväksi että moraali antaa periksi tuossa "verosuunnittelussa", olkoonkin sitten miten yleistä hyvänsä. Kuten olen tyttärilleni koittanut opettaa, niin tissikuvat irkkigalleriassa ei ole hyvä juttu, vaikka tänä päivänä siltä tuntuukin. Jossain kohtaa myöhemmässä elämässä ne saattaa tulla vastaan, eikä ne silloin ole välttämättä eduksi. Sama pätee nuorison muihinkin juttuihin, eli miettikää mitä juttelette ja missä.

No, uskoisin, että juppelis on suhteellisen turvassa palstailmiantajilta. Vai pitäisikö alkaa kiristämään siltä rahaa, ettei mennä käräyttämään sitä...

Mutta, tuo on nyt kuitenkin niin yleinen tapa laittaa vähän "lapinlisää" kilometreihin, että jos niitä alettaisiin tosissaan tutkimaan, saattaisi yllättävän moni narahtaa.

ps. Ei olis antaa tyttärien irkkinimiä/suoria linkkejä, niin voisin "vahtia", ettei mitään epäsovinnaisia kuvia ilmesty ;)
Tai vaihtoehtoisesti Mulle yhen ja juppelikselle toisen jne jne.

juppelis
25.04.06, 20:56
No, uskoisin, että juppelis on suhteellisen turvassa palstailmiantajilta. Vai pitäisikö alkaa kiristämään siltä rahaa, ettei mennä käräyttämään sitä...
Sopiihan sitä aina yrittää.. Onneksi pätevä opettaja pitää aina palkata ja kun kukaan täysjärkinen ei halua ryhtyä opettajaksi niin hätäkös mulla on

ps. Ei olis antaa tyttärien irkkinimiä/suoria linkkejä, niin voisin "vahtia", ettei mitään epäsovinnaisia kuvia ilmesty ;)
Tai vaihtoehtoisesti Mulle yhen ja juppelikselle toisen jne jne.
No nyt puhut asiaa.. Me voidaan olla virallisia valvojia ja jos niitä tissikuvia kuitenkin halutaan esitellä niin ne voi sitten lähettää suoraan meille :)

Kotkis
25.04.06, 21:53
Eikä tuolloin ollut pykälää, että kuitit täytyy säilyttää seuraavat 6 vuotta, joten kun heitä ei kuitit silloin kiinnostaneet niin turha tulla jälkikäteen niitä ruinaamaan.
Kyllä ne kuitit verotusta varten on pitänyt jo tuolloin säilyttää se viisi vuotta verotuksen jälkeen, jos niihin haluaa vedota. Se on sitten eri asia, ettei tietääkseni matkakuluista ole koskaan bensakuitteja tarvinnut säästellä..?

juppelis
25.04.06, 22:03
Eikös ne kuitit pitänyt lähettää verolappujen mukana, jos halusi tehdä jotain vähennyksia ja nykyään niitä ei enää lähetetä vaan säilytetään, jos niitä joskus tarkastaa.

Masteri
25.04.06, 22:53
Eikös ne kuitit pitänyt lähettää verolappujen mukana, jos halusi tehdä jotain vähennyksia ja nykyään niitä ei enää lähetetä vaan säilytetään, jos niitä joskus tarkastaa.yep

Kotkis
25.04.06, 23:14
Eikös ne kuitit pitänyt lähettää verolappujen mukana, jos halusi tehdä jotain vähennyksia ja nykyään niitä ei enää lähetetä vaan säilytetään, jos niitä joskus tarkastaa.
Joo, mutta jos et niitä lähettänyt ja aioit niihin vielä vedota sen viiden vuoden aikana kun verotusta voidaan muuttaa, sinulla piti ne olla tallessa - ei se osoitustaakka sillä verottajalla ollut. Näin se ainakin mun käsityksen mukaan oli.

Hedgehog
25.04.06, 23:52
Mä tykkäänkin elää vaarallisesti :)Muista että kun vastaan tulee karhu, pitää leikkiä kuollutta. ;)

personal jesus
26.04.06, 00:01
Takaisin tulee jo ennen korjauksia ~11€.

murto
26.04.06, 01:34
Vähennysten kuitit voi lähettää verottajalle jo nyt, säilyttävät sitten niitä siellä tarvittavan ajan. Jos jotain tuollaista vähennettävää olisi, lähettäisin kuitit ilman muuta jo nyt.

Kotkis
26.04.06, 09:38
Vähennysten kuitit voi lähettää verottajalle jo nyt, säilyttävät sitten niitä siellä tarvittavan ajan. Jos jotain tuollaista vähennettävää olisi, lähettäisin kuitit ilman muuta jo nyt.
Niin tämähän on nyt muuttunut:
Kuitteja ja tositteita ei enää liitetä veroilmoitukseen. Ne tulee säilyttää kuusi vuotta verovuoden päättymisestä. Vaikka tositteita ei liitetä palautettavaan veroilmoitukseen, tulee liitelomakkeet esim. luovutusvoitoista, vuokratuloista sekä kotitalousvähennyksestä edelleen täyttää ja palauttaa esitäytetyn veroilmoituksen mukana.

veikko
26.04.06, 10:59
Onneksi pätevä opettaja pitää aina palkata ja kun kukaan täysjärkinen ei halua ryhtyä opettajaksi niin hätäkös mulla on

Juuri oli sellainen useamman kunnan yhteinen neuvottelu, ja kuultiin siellä että naapurikunnassa oli 5 opettajan virkaa auki ja hakijoita melkein 400 yhteensä. Oli ilmeisesti niitä puolijärkisiä kuitenkin aika paljon on, jotka opettajan virkaa hakevat. Eli ei se viran saanti ilmeisesti ihan salettia ole, koska naapurikunta ei nyt mikään superkuuluisa kunta ole eikä kovin isokaan.

Mutta toivotellaan onnea hakemiseen joka tapauksessa. ;)

Masteri
26.04.06, 11:05
Korjaukset tekemättä mätkyjä n. 460e, mutta korjausten jälkeen saattaa joku euro tulla takaisin.

Ewert Oktan
26.04.06, 11:46
En oikein usko, että tulee esim. mitään kunnan virkaa, jos jo hakiessa käy selväksi että moraali antaa periksi tuossa "verosuunnittelussa", olkoonkin sitten miten yleistä hyvänsä. Kuten olen tyttärilleni koittanut opettaa, niin tissikuvat irkkigalleriassa ei ole hyvä juttu, vaikka tänä päivänä siltä tuntuukin. Jossain kohtaa myöhemmässä elämässä ne saattaa tulla vastaan, eikä ne silloin ole välttämättä eduksi. Sama pätee nuorison muihinkin juttuihin, eli miettikää mitä juttelette ja missä.
Onko kimmo kipeänä, kun näin asiallista tekstiä pukkaa? ;) Vaikka itsestään selvyyksiä ovatkin, niin siitä huolimatta sata prosenttista asiaa.

Entinen työkaveri pisti edestakaisiin työmatkoihin lähes kolme sataa kilometriä päivittäin. Sinällään ihan oikein, sillä meillä kummallakin kirjat olivat tuon matkan päässä, mutta kummankaan todellinen työmatka ei ollut edes murto-osaa tuosta. Tekisi melkein mieli ottaa yhteyttä ja kysyä kuinka kävi, sillä uskoisin tuossa vaiheessa verottajankin olevan kiinnostunut bensa-kuiteista.

Panda
26.04.06, 13:44
Ihan oikein 21e tulee takaisin.

hifk333
26.04.06, 13:53
meitsi taitaa pitää kunnon juhulat.. palautuksia tuli meinaat kokonaiset 19.22 euroo.. :D voi tätä äkkirikastumisen riemua..

Zepi
26.04.06, 16:53
500€ tulee takasin :)

juppelis
26.04.06, 17:22
Veikko se osaa aina masentaa noilla faktoillansa.. Täytyy elää siinä uskossa, että noista hakijoista 395 oli epäpäteviä muuten vaan hakijoita ja loput 5 sitten niitä virkaan sopivia :)

kimmo
26.04.06, 17:27
Onko kimmo kipeänä, kun näin asiallista tekstiä pukkaa? ;) Vaikka itsestään selvyyksiä ovatkin, niin siitä huolimatta sata prosenttista asiaa.

Ja pöh, minulla on nykyisin melko hyvä käsitys oikeasta ja väärästä, kuten myös iän myötä tullutta viisautta(?), mitä välttämättä nykynuori ei vielä omaa.
Aina ei ole ehkä ollut näin. Itsellänikin on ollut melko hurja nuoruus, ehkäpä juuri siksi tiedänkin hieman myös "elämän nurjasta puolesta".

juppelis
26.04.06, 17:35
En oikein usko, että tulee esim. mitään kunnan virkaa, jos jo hakiessa käy selväksi että moraali antaa periksi tuossa "verosuunnittelussa", olkoonkin sitten miten yleistä hyvänsä.
Mitenkäs noita tuollaisia moraalittomia ihmisiä on sitten päässyt oikein eduskuntaankin, jos ei tuollaisia edes opettajiksi kelpuuteta :)

kimmo
26.04.06, 17:50
Mitenkäs noita tuollaisia moraalittomia ihmisiä on sitten päässyt oikein eduskuntaankin, jos ei tuollaisia edes opettajiksi kelpuuteta :)
Se onkin eri asia mitä teet sitten, kun olet ensin virkaan päässyt. Sen jälkeen voit tehdä "juhantalot", eikä sillä ole juurikaan väliä. Tai siis ainakin melko paljon saa tapahtua, ennen kuin potkut tulee.
Lähinnä nyt ajattelen tilannetta, missä joku valinnoista vastaava seurailee esim. tätä foorumia mielenkiinnosta ja äkkää että juppeliksessa on jotain tuttua. Helppohan hänen on sitten sinut tavatessaan johdatella asiat siihen suuntaan, että muutamalla "viattomalla" kysymyksellä saa asiasta ja henkilöllisyydestäsi varmuuden. Paikkaa ei välttämättä tule.
Ja tämä yleispätevänä ohjeena, ei pelkästään sinua koskien. Itselläsi vaan on tilanne missä olet pyrkimässä opettajaksi. Mielestäni (voin olla väärässäkin) siinä on hieman erilaiset "nuhteettomuus" vaatimukset, kuin esmes jos menet rakennukselle timpuriksi. Siksi en ainakaan itse mainostaisi julkisesti, jos olen joskus "huijannut" verottajaa/sosiaalitoimistoa/kelan virkailijaa, tai istunut nuorempana kioskikeikasta/ratista/alaikäiseen sekaantumisesta yms.

Peppokani
26.04.06, 18:07

|OT...AVAUTUMISTA|
Jos minä olisin joskus presidentti, niin sanoisin suoraan kaikille rikollisille eduskunnassa, että ime *, linnanjuhliin et oo ainakaan tulossa!
Se on vaan jotenkin niin hölmöä, että Juhantalot tms. saa meidän varoilla bilettää, kun ensin on vähän kavaltanut rahaa ja maksattanut kalliit oikeudenkäyntikulut meillä.

Ai että ahistaa tommoset!

|OT...AVAUTUMISTA|

kiitos

juppelis
26.04.06, 18:22
Se onkin eri asia mitä teet sitten, kun olet ensin virkaan päässyt. Sen jälkeen voit tehdä "juhantalot", eikä sillä ole juurikaan väliä.

Eikös Juhantalokin tehnyt paluun eduskuntaan sen jälkeen, kun oli noi "juhantalot" tehnyt. Halmekin oli varmaan jotain pikku koiruuksia tehnyt ennen kuin aloitti kansanedustajana, joten kyllä kansa tietää ja kansa osaa oikein äänestää, eihän meillä muuten olisikaan Halosta presidenttinä :)

Itselläsi vaan on tilanne missä olet pyrkimässä opettajaksi. Mielestäni (voin olla väärässäkin) siinä on hieman erilaiset "nuhteettomuus" vaatimukset, kuin esmes jos menet rakennukselle timpuriksi.
Pitäähän niille toimittaa rikosrekisteri, jossa näkyy onko tuomittu sukupuolisiveellisyyttä loukkaavasta teosta, seksuaalirikoksesta, törkeästä henkeen tai terveyteen kohdistuneesta rikoksesta taikka huumausainerikoksesta. Tämä siis siinä tapauksessa, että työskentelee lasten kanssa, muuten tuotakaan ei tarvitse toimittaa..

Siksi en ainakaan itse mainostaisi julkisesti, jos olen joskus "huijannut" verottajaa/sosiaalitoimistoa/kelan virkailijaa
Huijaaminen onkin pahasta, mutta kun pelataan niillä pykälillä, jotka verottaja/sosiaalitoimisto/kela on määritellyt niin kenelläkään ei pitäisi olla mitään valittamista.

kimmo
26.04.06, 19:25
Eikös Juhantalokin tehnyt paluun eduskuntaan sen jälkeen, kun oli noi "juhantalot" tehnyt. Halmekin oli varmaan jotain pikku koiruuksia tehnyt ennen kuin aloitti kansanedustajana, joten kyllä kansa tietää ja kansa osaa oikein äänestää, eihän meillä muuten olisikaan Halosta presidenttinä :)

Kyllä teki. Nyt kuitenkin puhutaan eri ihmisistä. Nämä "juhantalohalmet" ovat aikuisten edustajia, sinä opettajana lasten/nuorten.
Aikuisten arvot ovat erilaisia, monille sopii kynien vienti työpaikaltaan, "verottajalta vieminen" eri tavoin, firman tuottamien tavaroiden voidaan käsittää olevan "omia" ja kuuluvan sosiaalisiin etuisuuksiin jnejne. Sitä vastoin vanhemmat eivät voi käsittää että heidän janipetteriä/kukkamariaansa opettaa "moraaliton" ihminen.
Jos valintatilanteessa on yhtä pätevät juhilus ja kimmo, niin juhilus saa paikan, koska kimmo polttaa, juhilus ei(ainakaan tässä tarinassa). Edelleen sama tilanne, juhilus rauhanpuolustaja, viherpiipertäjä, sivari, saanut hampun kasvattamisesta sakkotuomion 17-vuotiaana vuonna -84, kimmo yliluutnantti, lions- ja rotaryklubin jäsen, raittiuslautakunnan pitkäaikainen jäsen. Kimmo valitaan, juhilus laittaa työttömyyskorvausanomuksen vetämään.

Huijaaminen onkin pahasta, mutta kun pelataan niillä pykälillä, jotka verottaja/sosiaalitoimisto/kela on määritellyt niin kenelläkään ei pitäisi olla mitään valittamista.
Kuten yllä yritin "todistella", useinkin pelkät mielikuvat ohjaavat meitä tässä elämässä ja jos on mahdollista monesta valita, niin pienikin rike saattaa aiheuttaa ö-mappiin joutumisen.

juppelis
26.04.06, 20:19
sinä opettajana lasten/nuorten.
Voi kauhistus sentään, mutta maalailet mun kauhukuvia, kun yrität työntää mut jonnekin alle 16-vuotiaiden opettajaksi. Aikuisopistot ja vähän vanhemmat opiskelijat on pop. Yritän pysyä teineistä mahdollisimman kaukana.

jannyman
26.04.06, 20:52
Hullu töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.Kun ei ole tuloja niin ei ole mitään palautettavaa eikä otettavaakaan.Edelleen sama pätee.

Satanta
26.04.06, 21:26
Reilut 1400€ takasin.

Kyllä kannattaa maksaa reilummin joka kuukaus palkan yhteydessä veroja, kuin vetää veroprosentti ihan minimaaliseksi.

juppelis
26.04.06, 21:49
Kyllä kannattaa maksaa reilummin joka kuukaus palkan yhteydessä veroja, kuin vetää veroprosentti ihan minimaaliseksi.
Ei välttämättä. Veronpalautuksille taidetaan maksaa jotain 0.5-1% korkoa (mahdetaankohan mätkyistäkin jotain kyniä), joten jos saat rahoillesi vaikka 4% tuoton niin ehdottomasti ne kannattaa sijoittaa jonnekin muualle, kuin veroihin ja koittaa ottaa se pienikin hyöty itselle.

Kerppis
26.04.06, 21:53
Reilut 1400€ takasin.

Tietysti, jos nettopalkka riittää kattamaan elinkustannukset korkealla veroprosentilla, mutta joskus saattaa olla sellainen tilanne, että prosentin joutuu "säätämään" aika tiukalle.

Satanta
27.04.06, 13:32
Jos oletetaan, että saisin tuon 1400€ mätkyjä. Joutuisin tästä päivästä eteenpäin säästämään noin 200€ kuussa, jotta saisin maksettua tuon mätkyn. Lisäksi joutuisin säästämään opintolainan korkoja varten noin 100€ kuussa.

Nyt, koska olen maksanut tuon n.100e kuussa ylimääräistä palkastani ei ole kertaakaan tuohon, talouttani suunnattomasti rasittavaan, toimeen. Ja samalla opintolainan osuuskin tulee hoidettua. Eikä ole kertaakaan ole systeemini pettänyt.

Eihän tästä toiminnasta mitään hyötyä, mutta ei ole kertaakaan harmittanut saada palautuksia joulukuussa.

Kotkis
27.04.06, 14:03
Minä en kyllä kertakaikkiaan pysty ymmärtämään tämän logiikkaa..? Kyllähän se nyt kaikenkaikkiaan parasta on, ettei lainaile valtiolle, eikä ota itse sitä lainaa, vaan että palautukset/mätkyt olis 0€.
Itsellä tämä ei tänä vuonna ihan onnistunut, vaan mätkyjä tuli n. 500€. No tämä oli kyllä odotettavissa eräiden poikkeuksellisten myyntitulojen takia, enkä ole tuota ilmoitusta vielä tarkastanut & vähennyksiä täydennellyt, joten katsotaan miten loppupeleissä käy.

kenopäänaali
27.04.06, 14:06
Kyllä se on aina mukavaa saada jouluna muutama satanen takaisin; tänäkin vuonna tulee.
Ensi vuonna meneekin rahaa sitten toiseen suuntaan.
--kpn

O.J.
27.04.06, 14:29
Kyllähän se nyt kaikenkaikkiaan parasta on, ettei lainaile valtiolle, eikä ota itse sitä lainaa, vaan että palautukset/mätkyt olis 0€...

Mätkyt ovat vaan jälkisuorituksia liian pienistä ennakoista ja ne ovat valtiolta saatua korotonta lainaa, joka pitää kuitenkin maksaa takaisin.

Tiedän, kyllä niiden maksu kuitenkin kyrsii, mutta noin se kuitenkin on. Kyrsiihän se lainankin lyhennys;-)

...

Verottaja ei kuitenkaan vie läheskään kaikkea. Suurimmalla osalla viivan alle jää reilusti yli puolet. Jokainen kuitenkin tyylillään.

Sonic
27.04.06, 14:30
Palautuksia 700 euroa ennen lisättyjä vähennyksiä.

Kotkis
27.04.06, 15:39
Mätkyt ovat vaan jälkisuorituksia liian pienistä ennakoista ja ne ovat valtiolta saatua korotonta lainaa, joka pitää kuitenkin maksaa takaisin.

Eikös niihin lisätä nykyään korot?
Mutta juu, kyllä minunkin mielestäni paljon fiksumpaa on ottaa tietoisesti "lainaa" valtiolta, sijoittaa sitten nämä rahat ja maksaa myöhemmin mätkyt, kuin antaa hyvin halpaa lainaa valtiolle ja sitten riemuita palautuksista.
Itse pyrin, kuten sanottua, siihen nollalinjaan.

veikko
27.04.06, 16:38
Veikko se osaa aina masentaa noilla faktoillansa.. Täytyy elää siinä uskossa, että noista hakijoista 395 oli epäpäteviä muuten vaan hakijoita ja loput 5 sitten niitä virkaan sopivia :)
Tarkoitus ei ollut masentaa, vaan tuli tuo mieleeni kun juuri tuollaisessa tilaisuudessa kuntien yhteistyöasioiden puitteissa oltiin. Kuulemma valtaosa noista hakijoista oli päteviä ollut. Saa muuten nähdä mitä nuo kuntaliitokset ja muut yhteistyökuviot yleensäkin merkitsevät kunnallisten alojen työntekijöille, kuten juuri opettajille, lääkäreille, hoitohenkilöille jne.

Mutta on se kuitenkin niin, että paljon parempi on hakea julkishallinnon virkoja ja toimia siten, että on niihin todellakin pätevöitynyt. Kuten oikein totesit, niin pätevä pitää aina valita jos sellainen on tarjolla.

Toivotan edelleen onnea ja menestystä hakemisessa!

veikko
27.04.06, 16:40
Se onkin eri asia mitä teet sitten, kun olet ensin virkaan päässyt. Sen jälkeen voit tehdä "juhantalot", eikä sillä ole juurikaan väliä. Tai siis ainakin melko paljon saa tapahtua, ennen kuin potkut tulee.
Tuo on muuten nykyisin aika paljon tiukempaa kuin oli ennen - kun kunnallisissa luottamustoimissa olen jonkin verran mukana ollut, niin aika vähästä on pois pistetty vaikka on kuinka korkea kunnan virkamies ollut kyseessä. Itse asiassa riittää, että kyseinen virka lopetetaan.

Juhantalon kohdallahan tilanne oli se, että kansa hänet äänesti takaisin eduskuntaan.

NusNus
27.04.06, 18:52
Jouk 70e ropsahtaa tilille. Oli ihan odtettua.

O.J.
27.04.06, 19:43
Eikös niihin lisätä nykyään korot?

Niinpä näkyy olevankin. Ilmankos kirjanpito-ohjelmani esitti vähän pienempiä mätkyjä...

Jäännösvero

Jos ennakkoon maksetut verot eivät riitä kattamaan tulojen ja varallisuuden perusteella maksuun pantavaa veroa, puuttuva osa, jäännösvero, maksetaan korkoineen verotoimiston lähettämällä verolipulla.

samumanu
29.04.06, 11:57
1111,17egee ois tulossa mut matkakuluja ku ei otettu huomioon ni tulee lisääntyy parisen sataa. Kyl mä tollei jouluks yritän joka vuosi säästellä..

Jace
29.04.06, 22:19
Noniin, kerrankin mätkyjen sijaan tuli palautuksia! Aihetta ollut juhlia :D

J.J-75
30.04.06, 07:52
Dodiih.. iloinen palautussumma oli kun 308e heh... täs tulin 2 viikon Tunisian reissusta, jee...

Kotkis
06.05.06, 06:45
Vielä tuosta jäännösveron korosta:
Jos ennakonpidätykset vuoden 2005 tuloistasi eivät riitä kattamaan veron määrää, puuttuva osa tulee maksettavaksesi jäännösverona joulukuussa 2006.

Jäännösverolle peritään korkoa, jos jäännösveron määrä ylittää noin 4 700 euroa. Koron määrä on 0,5 %. Siltä osin kuin jäännösvero ylittää 10 000 euroa, jäännösveron korko on kuitenkin 4,5 %.

Jäännösveron korko lasketaan 1.2.2006 alkaen jäännösveron 1. erän eräpäivään asti, joka on joulukuun alussa 2006.

Eli kyllä sitä "ilmaista lainaa" saakin jopa n. 4700 euroon asti. Ja sitten yli kymppitonnista joutuu maksamaan jo kutakuinkin markkinakorkoa.

pahkis
16.05.06, 00:32
Palautuksia tulee useampi tonni johtuen erään yritystoiminnan lopettamisen aiheuttamasta "notkahduksesta" verotettavassa tulossa. Nyt pitää vaan jatkossa skarpata ja muistaa tehdä sopimus tilitoimiston kanssa, että nuita ennakoita tarkistellaan aina neljännesvuosittain, niin pysyy homma siinä mielessä näpeissä. Ainoa negatiivinen asia viime vuoden verotuksessa on, että palautuksia ei saa heti käteen :(

McTom™
18.05.06, 09:59
Mätkyjä tuli sen verran vähän ettei niitä joudu maksamaan.
Monena vuotena peräkkäin on tullut "joulurahaa," joten 0-linja tuntuu nyt kuivalle.

luisfigo
14.09.06, 19:46
Melkein 900€ tulee takaisin

kenopäänaali
15.09.06, 07:54
Ei oo tullu ilmotusta vielä tänä vuonna, että oisko sitten aika lähellä 0:aa... :)
--kpn

zabari
15.09.06, 12:38
minä olin vaa 3kk töissä viimevuonna ja silti tulee reilu 500 takasi. Ihan kivat lahjarahat kuiteski.

janium
15.09.06, 16:38
Parisataa tulee palautusta. Suunta on ylöspäin. Viimevuonna tuli vajaa satku.

dille
15.09.06, 22:49
Aika pitkälle 500euron luokkaa, mitkä mielelläni olisin kyllä ottanut jo nyt, kun ei viitsisi puurolla pärjätä. En kyllä käsitä, miksi verotäti laski ennakonpidätysrajojani, vaikka pyysin vain tarkistamaan ne... Perhana!

Niin ja postia ei ole vielä tullut.

m0k0ttaja
20.09.06, 20:55
Maksun puolelle meni 144 euroa :|
Pitääpä alkaa heti osissa makselee, niin ei kolahda kerralla joulukuussa.

-MAH-
20.09.06, 21:38
Reilut 1300 euroa tulee palautusta.

nouveau
20.09.06, 22:41
mätkyjä tulee 800€, jostaki pitäis repiä rahat nyt sitten tohonki :D

Masteri
22.09.06, 00:52
Eli pian pitäisi korjattu verolappu tulla postissa? Olenkin sitä jo hieman odotellut.

S@mpp@
22.09.06, 07:47
Pari sataa pitäis tulla palautuksia...

m0k0ttaja
22.09.06, 08:15
mätkyjä tulee 800€, jostaki pitäis repiä rahat nyt sitten tohonki :D
Aloita maksaminen vapaaehtoisesti tietenkin jo nyt pikku erissä. Ei kirpaise joulukuussa ja helmikuussa sitten niin paljon kerralla.

Kotkis
22.09.06, 16:15
Aloita maksaminen vapaaehtoisesti tietenkin jo nyt pikku erissä. Ei kirpaise joulukuussa ja helmikuussa sitten niin paljon kerralla.
Eihän niin voi tehdä, vaan täytyy maksuajan tullessa itkeä ja haukkua kuinka verottaja on epäoikeudenmkainen ja kiusaa kansalaisia tahallaan yms. ;)

Nist
22.09.06, 21:29
Millos nää laput ny sitten tulee postissa? Onks kukaan saanu jo?

Nimim. "uutta tykkiä katellessa"

Kotkis
22.09.06, 22:22
Millos nää laput ny sitten tulee postissa?
Nykyhetki - Lokakuun loppu. http://www.vero.fi/

Masteri
23.09.06, 11:17
Millos nää laput ny sitten tulee postissa?
Nykyhetki - Lokakuun loppu. http://www.vero.fi/Kiitos tiedosta. Vielä ei ole tullut, joten odotellaan.

Saukki
26.09.06, 23:21
Jokunen euro tuli maksettavaksi, sinänsä positiivista että osasin odottaa että ois tullu enempiki mätkyjä.

Jussi2000
27.09.06, 22:14
Maksettavaa tuli.

Minni
03.10.06, 19:17
Voi itku, tänään SE tuli ja monta hemmetin sataa maksettavaa :(

Ei kannata omistaa mitään tai ainakaan myydä omistamaansa ikinä pois!!

escobar
03.10.06, 21:38
1600 € maksettavaa. Tulipa tehtyä pieni laskuvirhe..

Ammattilainen
03.10.06, 22:25
Täällä vielä odotellaan uusintaversiota. Kevään version mukaan olisi 800 € maksettavaa, mutta ilmoitin vähennykset ja uskoisin pääseväni johonkin 100 - 200 € maksun puolelle, kuten viime vuonnakin.

tonttu
05.10.06, 12:39
Uusintaversiossa tonni mätkyjä.

zabari
05.10.06, 16:22
uusintaversiossa näytti olevan 660e plussan puolella.

Masteri
05.10.06, 20:31
uusintaversiota odotellessa vieläkin...No niin nyt tuli lappu kotiin, rapeat 46e tulee takaisin :) Ei tarvinnut maksaa, niin kuin laskeskelin.

Ammattilainen
05.10.06, 22:12
Täällä vielä odotellaan uusintaversiota. Kevään version mukaan olisi 800 € maksettavaa, mutta ilmoitin vähennykset ja uskoisin pääseväni johonkin 100 - 200 € maksun puolelle, kuten viime vuonnakin.

Uusintaversio tuli. Ei päästy ihan noin pieniin summiin maksussa, mutta 365 euroa on kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin 800 €..

henz
16.10.06, 01:02
mulle napsahti 42 000e mätkyjä. oli virkailijalla sattunu piäni virhe.. :)

kimmo
16.10.06, 13:27
Maksoitko suosiolla, vai pyysitkö oikaisua?

tonttu
16.10.06, 13:54
OT:na.., multa McDonalds vei kerran tililtä 42900,00 markkaa, kun piti viedä 42,90... pieni virhe maksupäätteellä...

Kreivi S
16.10.06, 16:14
Milloin nuo tulee, ei ole vieläkään lopullisia näkynyt.

m0k0ttaja
16.10.06, 16:28
Milloin nuo tulee, ei ole vieläkään lopullisia näkynyt.oliko sinulla korjattavaa niissä keväällä? Jos ei ollut, keväällä tullut päätös on lopullinen eikä uutta tule. Jos taas oli korjattavaa, lokakuun loppuun mennessä tulee verotuspäätös kotiin.

dille
19.10.06, 14:45
Vittu, kun mitään ei ole tullut, ja tiedän maksaneeni liikaa ennakonpidätystä. Saatanan saatana, haluan rahani.

Kotkis
21.10.06, 17:41
Keväisen veroilmoituksen palautuksen ja pari viikkoa sitten tehdyn oikaisupyynnön jälkeen muuttuivat velat saataviksi: n. 500 euron mätkyt n. 60 euron palautukseksi. Olen tyytyväinen. :)

dille
21.10.06, 19:24
Vihdoinkin tuli paperit, ja kaikki näytti olleen suht. kunnossa.

Kotkis
21.10.06, 19:32
keväällä tullut päätös on lopullinen eikä uutta tule
Emännälle tuli syystä tai toisesta uudet paperit samaan aikaan mun kanssa nyt syksyllä (kahteen kertaan), vaikkei ollut omiaan palauttanut eikä niissä ollut sentinkään muutosta. No, saahan ne kansalaisten rahat niinkin tuhlattua.

m0k0ttaja
21.10.06, 19:37
keväällä tullut päätös on lopullinen eikä uutta tule
Emännälle tuli syystä tai toisesta uudet paperit samaan aikaan mun kanssa nyt syksyllä (kahteen kertaan), vaikkei ollut omiaan palauttanut eikä niissä ollut sentinkään muutosta. No, saahan ne kansalaisten rahat niinkin tuhlattua.
Tämä on mutuilua: Puolisot käsitellään verotuksessa aina yhdessä. Jos toiselle on tullut muutoksia, laitetaan toisellekin uusi siivu.
Tässä luetellaan ne tilanteet (http://www.vero.fi/nc/mainframes.asp?path=5,39,482&article=4898&domain=VERO_MAIN), jolloin uusi päätös tulee.

Peppokani
12.04.07, 15:09
Kyllä jännitti avata verolappuja. Pelättiin vaimon kanssa kovia mätkyjä, mutta onneksi toisin kävi.
Vaimolle palautuksia +870€ ja minulle +1550€.

Kyllä helpotti!

O.J.
12.04.07, 16:12
Itselle 216 palautusta. Aika tarkkaan sama, mitä kirjanpito-ohjelma laski, enkä ees tarvinnut kikkailla päästäkseni suunnilleen +/-nolla-tulokseen.

Masteri
12.04.07, 16:42
Jaha, alkaa olla taas se aika vuodesta...Saas nähdä, koska kirje tulee kotiin...

apache
12.04.07, 17:13
saa jouluna leivän päälle täytettä, 50 eur tulee palautuksia

Ammattilainen
12.04.07, 17:33
Jaha, alkaa olla taas se aika vuodesta...Saas nähdä, koska kirje tulee kotiin...

Veit sanat suustani. Jännä nähdä, mitä nyt ovat vailla..

m0k0ttaja
12.04.07, 18:19
Tällä kertaa olisi tulossa 500+ palautusta. Matkakulut tosin vielä suurentavat tuota. Mukavaa kerrankin näin päin. Mutta eihän tässä vielä uskalla huokaista, kun rouvan kuori on vielä avaamatta. Tuleekohan vai viedäänköhän lapsilta Joulu?

Kreivi S
12.04.07, 19:24
Milloinkas nuo kuoret tulevat?

O.J.
12.04.07, 20:07
Milloinkas nuo kuoret tulevat?

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id57745.html

Esitäytettyjä veroilmoituksia postitetaan parastaikaa. Ensimmäiset verovelvolliset ovat saaneet omansa jo ennen pääsiäistä ja loputkin 4,9:stä miljoonasta ilmoituksesta tulevat postissa huhtikuun viimeisellä viikolla.

Sieltä ne hiljalleen valuvat.

Kaljamaha
12.04.07, 20:33
Vaimolle vajaa puoltoista tonnia ja minulle päälle kolme tonnia palautusta. Kerrankin prosentit kohillaan.

promoe
12.04.07, 21:29
Vaimolle vajaa puoltoista tonnia ja minulle päälle kolme tonnia palautusta. Kerrankin prosentit kohillaan.

eihän ne prosentit ole lähellekkään kohdillaan, kun noin paljon heittää nollasta..

Peppokani
12.04.07, 21:37
eihän ne prosentit ole lähellekkään kohdillaan, kun noin paljon heittää nollasta..

Minä ainakin pidän prosentit mieluusti korkeina, ettei tule mätkyjä. Eli minulla prosentit aina kohdallaan, kun tulee palautuksia.

Kreivi S
12.04.07, 22:08
Minä ainakin pidän prosentit mieluusti korkeina, ettei tule mätkyjä. Eli minulla prosentit aina kohdallaan, kun tulee palautuksia.

Typerää silti antaa valtiolle lainaa syyttä, vaikka ne muodollisen koron maksavatkin.

Peppokani
12.04.07, 22:12
Typerää silti antaa valtiolle lainaa syyttä, vaikka ne muodollisen koron maksavatkin.

Vielä typerämpää olisi maksaa joulukuussa (milloin rahaa menee muutenkin) mätkyjä. Tällä vain varmistan sen, että joululahjarahat tulee kivasti tilille.

Ja pitäähän omaa valtiotaan tukea! ;)

Kreivi S
12.04.07, 23:06
Vielä typerämpää olisi maksaa joulukuussa (milloin rahaa menee muutenkin) mätkyjä. Tällä vain varmistan sen, että joululahjarahat tulee kivasti tilille.

Tietysti, tai sitten laittaa veroprosentin oletettavien tulojen mukaan.

Mantere
13.04.07, 03:11
Parempi mielestäni se prosentti on liian korkeana pitää kuin liian matalana.
Vatiolle annettava muutaman prosentin laina ei kenenkään taloutta kaada, mutta mätkyt voivat. Toisaalta voi myös pelastaa monen talouden kun lisäansio tulee silloin jouluna ;)

m0k0ttaja
13.04.07, 07:28
Netissähän prosenttia voi lakea pitkin vuotta, ja tarvittaessa samaa reittiä hakea muutosta (alaspäin).

Kreivi S
13.04.07, 09:40
Kela ei varmaan laske veronpalautuksia uudestaan tuloksi eli ei vaikuta opiskelijoiden tulorajoihin?

SilentPoet
13.04.07, 14:29
Kela ei varmaan laske veronpalautuksia uudestaan tuloksi eli ei vaikuta opiskelijoiden tulorajoihin?

Minulla olisi sellainen muistikuva, että Kelalle ilmoitetaan bruttotulot, jolloin veroilla ei ole mitään tekemistä koko homman kanssa vai muistanko väärin?

olli175
13.04.07, 15:49
90e rapsahti mätkyjä :|

jukra
13.04.07, 16:20
Minulla olisi sellainen muistikuva, että Kelalle ilmoitetaan bruttotulot, jolloin veroilla ei ole mitään tekemistä koko homman kanssa vai muistanko väärin?

Bruttotulothan ne aina ratkaisee, luonnollisesti - eihän veronpalautus mitään tuloa ole vaan sitä miksi sitä kutsutaan eli verojen palautusta.

Ainakin minulle tulee tänä vuonna mukava potti(en vielä tiedä tarkkaa summaa kun ei lappua ole tullut) ja ensi vuonna ajattelin ottaa vielä vähän isomman -> kuitenkaan ole rahaa siinä joulun alla lahjoja ostella sun muuta tuolla opintotuella niin mukavasti niihin saa rahat noin ja keväällekin vähän lisärahaa.

Extreme
13.04.07, 16:49
E90:en verran takaisin.

tonttu
13.04.07, 21:06
E90:en verran takaisin.

Hehee, sen verran odotan itse mätkyjä...

yellow
15.04.07, 08:33
Ensimmäisen kerran moniin vuosiin olisi tulossa palautuksia. Ei paljon mutta parempi näin päin kuitenkin. 688e.

Kreivi S
15.04.07, 09:55
Jeejee, palauttavat 250€ ja risat ja potentiaalia enempäänkin.

Ewert Oktan
15.04.07, 11:13
Ilmeisesti loppuvuonna tullut ylimääräinen palkkio vaikutti, sillä maksettavaksi tuli jokunen kymppi. Pitäisi katsoa vielä vähennykset.
Mätkyt olivat kuitenkin hyvä syy jättää joululahjat ostamatta tänäkin vuonna.

m0k0ttaja
15.04.07, 12:32
Esitäytetyssä ei siis tietenkään voida vielä huomioida matkakuluja eikä ainakaan kotitalousvähennyksiä. Jo noilla saa lukuja helposti muuttumaan.

Kreivi S
15.04.07, 12:35
kotitalousvähennyksiä.

Saako yksinelävä tuollaisia ja jos niin miten?

m0k0ttaja
15.04.07, 12:37
Saa. Esim. siivous, kotirempat etc. Meillä oli viimevuonna taloyhtiössä putkiremppa, missä yhteydessä jouduttiin myös omakustanteisesti tekemään pesuhuoneen pinnoiteremontti. Tuosta tulee kivasti takaisin.

Suorittaja (työntekijä) täytyy olla ennakkoperintärekisterissä silloin kuin maksu suoritetaan.

O.J.
15.04.07, 12:38
Saako yksinelävä tuollaisia ja jos niin miten?

Kyllä pitäis saada. Kertyvät teetetystä työstä, mutta ei esim. tarvikkeista.

Masteri
15.04.07, 12:48
Ikinä en ole joutunut maksamaan enkä joudu tulevaisuudessakaan. Kivempi saada kuin maksaa, pitää prosentin sen verran ylhäällä, ettei mene miinuksen puolelle. Lappuja odotellessa...

kieran
15.04.07, 22:13
Eipä ole vielä lappua tullut, mutta vähennyksistä puuttuu elatusmaksut ja työmatkakulut. Monenko vuoden takaa muuten voi tarkistuttaa nuo em. kulut verottajalla, en ole koskaan tajunnut niitä tarkastuttaa

tonttu
15.04.07, 22:16
Eipä ole vielä lappua tullut, mutta vähennyksistä puuttuu elatusmaksut ja työmatkakulut. Monenko vuoden takaa muuten voi tarkistuttaa nuo em. kulut verottajalla, en ole koskaan tajunnut niitä tarkastuttaa

Taitaa sieltä mapista löytyä kaikki, menet vain paikan päälle niitä tarkastamaan.

m0k0ttaja
15.04.07, 22:18

Viisi vuotta on muutoksenhakumahdollisuus.

dille
15.04.07, 22:49
Muutama saturainen tulee takaisin, vaikka pyrinkin pääsemään +/- 0 :n yleensä.

lexie
16.04.07, 08:07
Taitaa tulla takas tänä vuonna. Viime vuonna piti maksaa pikkasen alle 250e takas.

Tanjuzka
17.04.07, 11:08
reilu 700€ tulloo :D

morakniv
17.04.07, 12:18
Eilen tuli verotoimistolta kirjettä. Takasin pitäis maksaa muutama sata euroa. Kelakin jo perii opintotukia takasin ku oon ollut liikaa töissä. Perkele. Millä ne luulee että ihmiset elää!?

Kotkis
17.04.07, 13:42
Kelakin jo perii opintotukia takasin ku oon ollut liikaa töissä. Perkele. Millä ne luulee että ihmiset elää!?

Niillä työtuloilla?

morakniv
17.04.07, 13:53
Niillä työtuloilla?

Joo, todellakin. Enhän mä tätä tullut ollenkaan ajatelleeks.. Tosiaan verojen ja pois perittävien opintotukien jälkeen tosta jääkin itelleen vapaan tulorajan ylittäväksi tuloksi keskimäärin 7,75e/kk. Sillähän elää aina kokonaisen kuukauden kerrallaan oikein lokoisasti http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/images/icons/icon10.gif

edit: ei tässä sossujonot vielä kutsu, mut mut. systeemi kusee.

jukra
17.04.07, 17:12
Joo, todellakin. Enhän mä tätä tullut ollenkaan ajatelleeks.. Tosiaan verojen ja pois perittävien opintotukien jälkeen tosta jääkin itelleen vapaan tulorajan ylittäväksi tuloksi keskimäärin 7,75e/kk.

No voit lohduttautua sillä että hallitusohjelmassa on +15% opintorahaan korotusta tarjolla ja +30% noihin tulorajoihin..
Itse ainakin otan kiitollisuudella vastaan.

tonttu
17.04.07, 21:18
Alustava ehdotelma oli pakkasella 350 juorua.

veppis
17.04.07, 21:52
Reilu satku tulossa takaisin. Summa voi jonkin verran nousta kunhan käyn ehdotuksen tarkemmin läpi. Aika hyvin meni, vaikka tietysti olisi psykologisesti ollut kivempi saa muhkeampi summa joululahjarahastoon.

laspa
18.04.07, 14:11
Mukava homma, kolme ja puolsataa eskoa tulossa takasi.. :) Kiva ylläri, varsinkin kun ottaa ton tulotasoni huomioo :D

Peppokani
18.04.07, 14:16
Aika hyvin meni, vaikka tietysti olisi psykologisesti ollut kivempi saa muhkeampi summa joululahjarahastoon.

Siis häh?
Psykologisesti kivempi saada rahaa? Että ei sitten fyysisesti/henkisesti?

Kotkis
18.04.07, 14:21
Siis häh?
Psykologisesti kivempi saada rahaa?

Nimenomaan psykologisesti. Saattaa tulla sulle shokkina, mutta ei sitä rahaa todellisuudessa "saada" sen enempää, vaikka tulisi 10keuroa palautusta. Olet sen itse tuolloin valtiolle ylimääräisinä ennakonpidätyksinä aikaisemmin kantanut.

Masteri
18.04.07, 22:54
366e takaisin, vaimolle (yllättäin) 138e mätkyjä. Tosin laput vielä tarkastamatta.

Ammattilainen
18.04.07, 23:53
836 euroa maksua. Vaimolle 226 euroa takaisin. Maksusta saadaan joku satanen pois, kun katsotaan asia ajatuksella läpi, mutta maksun puolelle tulen jäämään.

Qwertyi
19.04.07, 00:04
Ei oikein mee hyvin. Suurimman osan vuodesta työttömänä, peruspäivärahasta 23% veroa ja palautukset 23,54€

Irwinin laulun sanoja voisin lainata....

morakniv
19.04.07, 06:48
No voit lohduttautua sillä että hallitusohjelmassa on +15% opintorahaan korotusta tarjolla ja +30% noihin tulorajoihin..
Itse ainakin otan kiitollisuudella vastaan.

Nostavat vastaavasti sitten samanverran tupakka- ja alkoholiverotusta. Mutta säästöä siitäkin kun ei polta/juo.. Tiedä sitä sit.

Peppokani
19.04.07, 10:16
Nimenomaan psykologisesti. Saattaa tulla sulle shokkina, mutta ei sitä rahaa todellisuudessa "saada" sen enempää, vaikka tulisi 10keuroa palautusta. Olet sen itse tuolloin valtiolle ylimääräisinä ennakonpidätyksinä aikaisemmin kantanut.

Kyllä minä sen saamiseksi lasken.
Veroviraston tädille kovasti kritisoin 35% veroprosenttia, jolloin täti vain mumisi, että tämä on kyllä ehdottomasti oikein. No, lopputuloksen voi jokainen lukea tuolta edellisiltä sivuilta.

Eli minä kyllä omia palautuksiani pidän "saamisena"

veikko
19.04.07, 13:48
Tässä vaiheessa takaisin hiukan yli 500 euroa. Vaimon kuori ei ole vielä tullut. Hänen kohdallaan onkin kiinnostava nähdä kuinka käy, kun viime vuonna oli muutama eripituinen työ ja silloin noiden prosenttien kanssa on aina hiukan epävarma.

Saattaa vielä jonkin satasen meikäläisen palautus noustakin, kunhan ehdin katselemaan ja vähennyksiä tekemään. Viime vuonnakin kasvoi palautus melkoisesti kun ehdotuksen palautin.

Lisäys: vaimon kuori tuli, palautuksia 960 euroa. Tuumasi, että kun viime vuonna oli yksi pitkämatkainen työrupeama, niin tulee varmasti isompi palautus loppujen lopuksi kun ehtii matkakulut ilmoittamaan.

arivi
19.04.07, 17:04
~70e maksettavaa, eli kaikki kohdallaan, kuten pitääkin.

Kotkis
19.04.07, 17:33
172 euroa maksettavaa, mutta eiköhän taas velat muutu saataviksi jahka saa vähennykset rustattua tuohon...

-MAH-
19.04.07, 17:42
Voi perkele, mätkyjä tuli lähes 350 euroa. :/

Extinction
19.04.07, 23:08
n.1300€ takaisin :)) Onpa jotain millä ostella joululahjoja..

kieran
20.04.07, 00:06
reilut 300€ tuli takaisin, mutta siitä puuttuu vielä työmatkakulut ja elatusmaksut. Kannattasko laittaa tuohon oikaisupyyntöön mukaan myös ne takautuvat elatusmaksut ja työmatkakulut, vai vasta myöhemmin?

J.J-75
20.04.07, 00:32
Voi perkele, mätkyjä tuli lähes 350 euroa. :/

Nyt eiku vähennyksiä keksimään...

tonttu
20.04.07, 04:39
reilut 300€ tuli takaisin, mutta siitä puuttuu vielä työmatkakulut ja elatusmaksut. Kannattasko laittaa tuohon oikaisupyyntöön mukaan myös ne takautuvat elatusmaksut ja työmatkakulut, vai vasta myöhemmin?

Ethän sinä voi laittaa elatusmaksuista kuin vain sen verovuotta koskevan osuuden (ja tosite/todistus tulee olla niistäkin).
Millaisia ovat takautuvat työmatkakulut?

Kotkis
20.04.07, 09:00
Ethän sinä voi laittaa elatusmaksuista kuin vain sen verovuotta koskevan osuuden (ja tosite/todistus tulee olla niistäkin).
Millaisia ovat takautuvat työmatkakulut?

Jos on unohtanut laittaa esim. jotain vähennyksiä veroilmoitukseen, voi verotukseen anoa muutosta vielä viiden seuraavan vuoden ajan.

personal jesus
20.04.07, 11:29
Takaisin tulee ainakin yli 300€.

sasarew
20.04.07, 11:41
Palautuksia 167€ ja vähennyksiin matkakuluja reilu 4000€ :)

-MAH-
20.04.07, 18:07
Nyt eiku vähennyksiä keksimään...

Näin täytyy tehdä, vielä en ole laskenut mutta osan vuodesta kuljin töihin pidemmän matkan takaa niin kulukorvaukset todennäköisesti ainakin puolittaa tuon maksettavan summan, onneksi.

kimmo
20.04.07, 19:19
130€ maksettavaa. On se prkele, kun ei ole vähennyksiä eikä lisäyksiä, vaan muutaman satasen vakiotulo kuukaudessa, eivätkä osaa sellaistakaan verottaa "oikein".

nossi
20.04.07, 20:45
Päälle kolme hunttii tulee palautuksia :D

Kerppis
20.04.07, 21:36
Itse ainakin huonona säästäjänä koen tuon palautuksen ihan "bonuksena", kun veroprosentti on viilattu niin, että nettopalkka riittää kattamaan normaalit menot. Nyt takaisin tulee vähän päälle 400€.

ZafaV
21.04.07, 04:42
36€ pitäis maksaa, mutta matkakorvauksien takia takaisin pitäis tulla noin 200€.

m0k0ttaja
21.04.07, 10:21
Ehdotukseen voit korjata vuoden 2006 tiedot.
Jos haluat matkakulut aikaisemmille vuosille mukaan, teet niistä oman oikaisuvaatimuksen. Viisi vuotta on muutoksenhakuaika.

Kotkis
21.04.07, 15:05
Ehdotukseen voit korjata vuoden 2006 tiedot.

Viilataanpa pilkkua ja todetaan, että se on tätänykyä esitäytetty veroilmoitus nimeltään.

sami394
21.04.07, 20:00
690 euroa tulossa takaisin..

juppelis
21.04.07, 21:48
33 euroa tulee tänne päin :)

lexie
22.04.07, 09:31
Palautuksia tuli 220e. Jee! :D

Mäksä
23.04.07, 13:55
jaahas, palautuksia 25e, viimevuonna vajaa 400e

Pate
23.04.07, 16:33
Palautusta 840 euroa.Vielä pitää kaikki viime vuoden kilometrit lähettää ja parit muut vähennykset niin eiköhän kokonaissumma mene jonnekkin 1500 euron paikkeille.

Jussi
23.04.07, 16:37
Reilu tonni tulee takaisin, jopas sitä on laskeskeltu vähän pieleen... No, varman päälle kun ei tee mieli maksella jälkikäteen.