View Full Version : rannekelloista :)
tuol samppa topicis kun tuli toi kello puheeks ni tehdään tämmöne.
mitäs hienouksii nois nykykellois on ku oon ihan tippunu.
ennen kännyköitä mul oli aina uusin digitaali kello mis oli laskimista kalenteriin kaikki :) (takavarikoisivat koulussa aina kokeen ajaks pois ne :)
ja vaikka samaan ketjuun että käytätkö rannekelloa miksi/miksi et?
ja millaisen kellon omistat.
itel on citizenin joku safiirilasilla oleva kello ja on ollut nyt 5vuotta ja ei naarmun naarmua näytössä...ja tulee pidettyä jopa saunastalähtien aina tota ranteessa. ja syy on puhtaasti se että on jotenkin "alaston" olo ilman sitä, sama juttu on kaulakorun kanssa
En käytä rannekelloa, en oo pienestä asti pitäny ;) Oon vaan jotenki tottunu kattomaan kellonajan muualta. Eiks nykyään oo semmossii aurinkokennoil latautuvii rannekelloja? Vai onks niit ollu jo kauan? Mäkin oon pudonnu kärryiltä :)
kenopäänaali
05.07.05, 14:58
Puvun kanssa tulee käytettyä kelloa, ei juurikaan muuten.
--kpn
Mul on tollane adidaksen kallis kello joka on nyt huollossa. Luulin et siin on vaa joku patteri loppu mut oliki jtn vakavempaa :D .
Pitelen kelloa aika usein sillon tällö. Ku muistaa laittaa vaa käteen.
En käytä kelloa. Kellonaika tulee katsottua aina kännykästä.
Harri Koskisen muotoilema Vakio (Issey Miyake) olisi haaveena. Varsinkin se kahdella kellotaululla varustettu malli. Axcent of Scandinavialla on muutama kiva malli kanssa. "Normaaleista" kelloista Hilfigerilla oli uudessa mallistossa hyvännäköisiä malleja.
En käytä rannekelloa, en oo pienestä asti pitäny ;) Oon vaan jotenki tottunu kattomaan kellonajan muualta. Eiks nykyään oo semmossii aurinkokennoil latautuvii rannekelloja? Vai onks niit ollu jo kauan? Mäkin oon pudonnu kärryiltä :)
isäl on ainakin liikkeestä virtansa ottava..eli kun kello on kädessä niin käden liikkeen avulla se liikkuu.
mutta lähinnä nyt hain et mitä hienouksia on tekniikan puolelta samsungin rannekello puhelimen tapaisia....mut normaali kukkaroihin sopivia
Rannekello kulkee mukana lähes poikkeuksetta. Puhelinten kelloihin ei nykyään voi luottaa, sama juttu yleisten ajannäyttäjien kanssa.
Tällä hetkellä käytössä titaanirungolla ja -rannekkeella sekä safiirilasilla varustettu krono. Mielestäni laadukas kello kruunaa miehen pukeutumisen, eivät paksut kultaiset parittajapanssariketjut. ;)
isäl on ainakin liikkeestä virtansa ottava..eli kun kello on kädessä niin käden liikkeen avulla se liikkuu.
mutta lähinnä nyt hain et mitä hienouksia on tekniikan puolelta samsungin rannekello puhelimen tapaisia....mut normaali kukkaroihin sopivia
Paljon tuollaisen hinta on ?
enpä tiedä mitä maksaa kun sai 50v lahjaksi..käsittääkseni kohtuu kallis. kun sen muistan et itel ei ollu varaa ostaa sellasta 5v sitten...mut hinnat tulleet varmasti alas
Nykyäänhän löytyy vaikka mitä laitteita, joissa on kello ominaisuutena. ;)
Kello jossa on ominaisuuksia...hmm. No löytyyhän kello-MP3-soitin, erilaisia rannekellotietokoneita (tai parempi nimitys rannetietokone)...
Perinteisten kellojen puolellahan suurimmat edistysaskeleet automaattiviritteisen koneiston jälkeen ovat olleet virtapuoleleen liittyviä (aurinkovoimalla lataaminen, liike-energiaan perustuva lataus). Rannetietokoneiden puolella ongelmaksi on tullut näytön pieni koko ja siihen liittyen yleisesti laitteiden koko ja virrankulutus. Ehkä hologramminäytöt tuovat vallankumouksen sillä saralla.
enpä tiedä mitä maksaa kun sai 50v lahjaksi..käsittääkseni kohtuu kallis. kun sen muistan et itel ei ollu varaa ostaa sellasta 5v sitten...mut hinnat tulleet varmasti alas
Aurinkovoimalla tai kineettisellä energialla latautuvien laatukellojen hintaväli pyörii noin 300-500 eurossa. Halvimmillaan jonkin sortin tarjouksesta voi löytää ehkä 250 euroon.
Aurinkovoimalla tai kineettisellä energialla latautuvien laatukellojen hintaväli pyörii noin 300-500 eurossa. Halvimmillaan jonkin sortin tarjouksesta voi löytää ehkä 250 euroon.
onkos noita liike-energia kelloja minkä merkkisiä ja onko safiirilasillisiä
Paljon tuollaisen hinta on ?
Seiko Kineticit on kivoja:
http://www.perkko.fi/index.php?op=item_search&keywords=kinetic&product=
Citizenin Eco-Drivet on ihan mageita kans. Tuollaista harkitisin...
http://www.citizen.fi/JR-3130-55EM.html
Yleisesti Citizenin kelloista... http://www.citizen.fi/
Kato löysin sittenkin kuvan myös tuosta mikä mulla on. Raymond Weil:in Tango... Tuosta sitten saa ainakin kaikkein herkkäihoisimmat ihottumaa. ;(
Tango: http://www.kpnet.com/o.niemi/kellot_ala.htm
Onkos noita liike-energia kelloja nko safiirilasillisiä
Esim tuossa.
http://www.perkko.fi/index.php?op=item&pID=1464
Rannekello ranteessa lähes aina. Nyt käytössä Leijona-merkkinen safiirilasilla. Eipä näy vieläkään naarmuja. Tätä ennen lähes kaikki ovat olleet Citizen:jä, mutta eivät lupauksista huolimatta kestäneet kunnolla kosteutta. Tästäkin jo ranne hajoamassa.
Antakaapa joku hyvä vinkki kellosta, joka kestää _oikeasti_ iskuja, vettä, pölyä jne.
onkos noita liike-energia kelloja minkä merkkisiä ja onko safiirilasillisiä
Seiko taitaa olla ainakin Suomessa parhaiten edustettuna. (Heillä lienee kattavimmat patentit tekniikan soveltamisesta rannekelloihin, sillä muiden valmistajien versioita ei pahemmin ole tullut vastaan.) Muistaakseni löytyy kovallakin lasilla varustettuja versioita. Ominaisuuksien kasvaessa hintakin kasvaa. Kannattaa kysäistä suoraan maahantuojalta tai paikallisesta kulta/kelloliikkeestä.
Seikon sivuiltakin (http://www.seikowatches.com/) voi vilkaista.
hmm..mitäs noi citizenin aurinkovoimalla käyvät kellot maksaa, ja onko niit safiirilasilla?.
tai no te kun tunnutte tietävän niin sanokaas kello jossa on:
metallinen hihna, tai ranneke osa mikä lie :)
eli ei mitään muovia
sit safiirilasi ehdottomasti ja sitten vielä aurinko tai liike energialla toimivia...mielellään myös musta tausta kellossa.
onko tommosia, ja jos on niin onko alle 500e?..vois myydä xcuten pois ku saa ja hommailla uuden kellon ni saa 8800:n kaltaisen statuksen :D
Nyt käytössä Leijona-merkkinen safiirilasilla. Eipä näy vieläkään naarmuja.
Mulla on naarmuja safiirilasista huolimatta... Kokeileppas hangata sitä kelloa betoniseinää vasten... Jup, huonosti käy. ;(
hmm..mitäs noi citizenin aurinkovoimalla käyvät kellot maksaa, ja onko niit safiirilasilla?.
Googleta vähän niin ei tarvii kysellä... Ihan kiva sitä on itse katsella mitä on tyrkyllä. Tai sitten marssit kauppaan katot sieltä sen kellon ja isket paalut tiskiin.
www.citizen.fi
Kato siitä.
mulla kerki olemaan safiiri lasi noin viikon ja tuli talvella kaaduttua mopolla..kello lähti ranteesta..en huomannut ja takas tullessa noukkisin tieltä talteen :D.naarmuja oli autojen yliajojen jälkeen..vein liikkeeseen ja antoivat uuden kellon kun lupasivat ettei naarmutu.
ja uimahallis saat helposti naarmuja kun kaakeli ja timantti pystyy tuohon helpostikkin.
kait sitä tarttis rahat hommata ja lähteä kello liikkeeseen jossain vaihees
Antakaapa joku hyvä vinkki kellosta, joka kestää _oikeasti_ iskuja, vettä, pölyä jne.
Omassa käytössä "halpisluokasta" on hyviä kokemuksia Leijonan ja Orientin kelloista. Varsinkin jälkimmäisen merkin kanssa tuli rymyttyä armeijat, yksi rakennustyömaa ja monta muuta seikkailua, vain kerran ihan loppuvaiheessa monen vuoden jälkeen uusittiin takakannen tiiviste. Camel Bootsin kello on isällä näköjään pysynyt menossa mukana hyvin. Seikon Kinetic mallistosta ei ole kuulunut lähipiiristä huonoa, itsellä ei käytännön kokemusta ole.
Citizen Ecodrive tuli ostettua v. 1999. Nykymallistosta ei näköjään enää tuota mallia löydy, siinä on titaaniranneke ja kuoret, kova lasi, krono....
Hyvin on pelannut, latautuu nätisti auringosta ranteessa ollessaan. Pari kertaa on unohtunut muutamaksi kuukaudeksi pöytälaatikkoon jolloin on kello pysähtynyt. Kerran piti viedä liikkeeseen lataukseen kun ei lähtenyt lataamaan edes loistelampun alla :)
Akku on vieläkin hyvässä kunnossa vaikka on 6 vuotta vanha. Joutuu varmaankin uusimaan kuitenkin joskus :)
Titanium-Festina tikittää kädessä koko ajan. Loistava peli. Ollut käytössä jo puolitoista vuotta, eikä lasissa ole pienintäkään naarmua, eli ilmeisesti siis safiirilasi.
En käytä, kello katsotaan kännystä.
Titanium-Festina tikittää kädessä koko ajan. Loistava peli. Ollut käytössä jo puolitoista vuotta, eikä lasissa ole pienintäkään naarmua, eli ilmeisesti siis safiirilasi.
Fillaristina Festinat ovat aina kivoja.
...aurinko tai liike energialla toimivia...CASIO Pro Trek Titanium,PRG-60T-7 (http://www.perkko.fi/index.php?pageID=360&op=item&pID=45). Tuota olen itse hieman silmäillyt. Hintaa on tuolla linkin paikassa ~400e, mutta saa toki ihan kotimaastakin alle 300e:n.
mutta puuttuu safiirilasi?...mun käyttöön tulevas täytyy ehdottomasti olla se.
=Henkkis=®
05.07.05, 18:16
5v. sitten ostettu Fossil titanium, eli titaani ranneke. Eipä ole muita ominaisuuksia, kun ajan otto, mutta sekin on ajan saatossa hajonnut, sitten nyt alkanut päivä määrä elämään omaa elämää, mutta niin kauan kun kellon viisarit pyörii oikein en vie muuhun kun patterin vaihtoon. 2 kertaa on vaihdettu patteri, lähes aina paitsi öisin kädessä.
Suunto kädessä.
Ennen tuli pidettyä Citizenin titaanirannekkeista (malli X) kelloa mutta kyllä nämä muovirannekkeiset on ihan yhtä hyviä kun tottuu vain.
Itellä kädessä Suunnon Observer, titaanisena.. Se on tarpeeksi pieni että voi käyttää puvun kanssa, mutta toimii myös harastuksissa.. kestää vettä, pölyä ja varmaankin melkein kaikkea mitä eteen tulee ja on vielä pirun makeen näköinen pimeällä kun laittaa kelloon valot päälle..
maksaa jonkun 400 - 500e mutta pirun kestävä..
-Joonas
uimahallis saat helposti naarmuja kun kaakeli ja timantti pystyy tuohon helpostikkin.
Missäs uimahalleissa sitä oikein käydään? En tosin ole aikoihin käynyt uimahalleissa, mutta ainakaan silloin joskus niissä ei timantteja juuri näkynyt.
Itselläni on Tissot tuolla laatikossa makaamassa. Joskus sen otin pois ranteesta ja unohdin laittaa takas. Jonkun aikaa sitten sain inspiraation, että nyt otetaan kello käyttöön ja samana päivänä siitä sitten loppui patteri. Nyt odotellaan inspiraatiota, että sais sen patterin vaihdettua.
Kyllähän kellot on kivoja, kunhan ei ole mitään muovisia tai vilkkuvia. Kello on kuin koru ja sen pitää olla kaunis.
Itselläni on Omega Seamaster (Professional Chronometer). Automaattikoneisto. Ko mallin voi bongata uusimmista James Bond leffoista. Hänellä siinä tosin joitain erikoisvarusteita.
Pikkupojasta asti kello ollu kädessä. Kello on aina ollu digitaalinen ja tällä hetkellä ranteessa on Polarin S610 sykemittari/kello. Eipä oo kyl kaikkia ominaisuuksia tullu käytettyä, esim. tietokoneella katsottaava dataa. Koska ei ruvennu toimiin toi irda-yhteys? Tää on kyl ihan ehoton vehe, ku tulee liikuttua aika paljon ja kaikki lenkit vedän tietyllä sykealueella.
G-shocki oli edellinen ja kesti piru melkein mitä tahansa.. Intti mukaanlukien.. ;)
Nykyiseltään kulta/titaania ranteessa, mutta Suunto tai jokin vastaava kiikarissa - riippuu ihan miten tämä pysyy nyt kunnossa.
Tällä hetkellä käytän Suunnon rannetietokoneita.
Juhliin ja virallisempiin tilanteisiin käytän Observeriä. Vapaa-aikana ja liikkuessa käytän pääasiallisesti X9:ä.
Kokemuksia on myös Polarista ja Seikosta. Itseasiassa laatikosta löytyy vielä vanha Polar- tosin käytössä se on viimeeksi ollut reilu vuosi takaperin.
Ilman kelloa ei voi liikkua kodin ulkopuolella ja kännykän kellon varaan en uskalla laskea.
"kyllä kello miehen tekee..."
Itselläni on Omega Seamaster (Professional Chronometer). Automaattikoneisto. Ko mallin voi bongata uusimmista James Bond leffoista. Hänellä siinä tosin joitain erikoisvarusteita.
Onnittelut hyvästä valinnasta. Omegan kelloa olen haikaillut, hintaluokka on toistaiseksi ollut liian korkea.
Onkohan nykyään sellaisia sykemittareita, jotka mittaavat sen sykkeen ihan siitä kellon rannekkeesta? Eli ei tarvitsisi kantaa mukana sitä pantaa tossa rinnan ympärillä.
uimahallis saat helposti naarmuja kun kaakeli ja timantti pystyy tuohon helpostikkin.
Missäs uimahalleissa sitä oikein käydään? En tosin ole aikoihin käynyt uimahalleissa, mutta ainakaan silloin joskus niissä ei timantteja juuri näkynyt.
siin lukeekin kaakeli ja timantti...ei timanttikaakeli.
Tuollainen Certinan perustyylikäs on ranteessa käytännössä jatkuvasti, suihkuun otan pois. Safiirilasi on eikä yhtään naarmua. Ylioppilaslahjaksi sain, tarkoitus on pärjätä tällä vielä todella kauan (ei kellossa tarvita muuta kuin viisarit ja kalenterinäyttö). Vähän on kiillotettuun teräkseen tullut naarmuja mutta ei pahasti, on vielä niin ryyppykinkeri- kuin salonkikelpoinenkin.
Suunnon S6 roikkuu minun oikeassa ranteessani. Se on ollut mukana vaikka missä ja aina on toiminut. Erittäin hyvä kello.
Kun olen jekkumielellä niin kellona casio cmd-40...ominaisuuksina on mm oppiva kaukosäädin....(myytävänä!!)
Nää kellot oli tullessaan markkinoille 1993 aika kovahintaisia,omastani maksoin 1998 tai 1999 jotain 600mk.
Kun olen jekkumielellä niin kellona casio cmd-40...ominaisuuksina on mm oppiva kaukosäädin....(myytävänä!!)
Nää kellot oli tullessaan markkinoille 1993 aika kovahintaisia,omastani maksoin 1998 tai 1999 jotain 600mk.
laita kuva vaikka meiliin, jos onnistuu?
Helpompaa laittaa linkki kaikille näkyväksi ko laitteesta.
http://fi.nomatica.com/index.asp?chargement=/watches/cmd-40-1FI.htm
tuon tyyppinen mun vanha laskin/kalenteri/puhelinmuistio kellokin oli..eipä oo paljoa ulkoäkö muuttunu
Tuosta tuli mieleen, että itseltäkin löytyy tuollainen. Piti nyt kaivaa esille tuolta kaapinpohjalta. Saman mallinenki näyttää olevan ja toimiikin vielä. Oli se kivaa sillon yläasteaikoina kiusata opettajia tuolla ;) Niin ja en ole käyttänyt kelloa sen jälkeen, kun ensimmäisen kännykän sain.
Itsellä ranteessa Seiko Chronograph joka on ollut aktiivisessa käytössä jo melkein 8vuotta. Kerran vaihdettu patteri ja kerran mennyt metallinen tappi poikki hihnasta. Ihme kyllä kesti intissäkin tuo, vaikka vähän osumaa ottikin välillä. Safiirilasi olisi poikaa kyllä tuossa, sen verran naarmuilla tuo linssi on, mutta kyllä tuolla pärjää varmaan vielä toiset 8vuotta.
Kello tulee kädessä pidettyä aina kun on liikenteessä (töissä, ajelemassa autolla, kävelyllä....). Mutta harvemmin kuitenkaan kotona, kelloja kun tuppaa olemaan melkein joka seinällä :)
Kännykästä en ole edelleenkään tottunut katsomaan kelloa, vaan aina tähyilee eka ranteeseen ja jos siinä ei kelloa jostain syystä ole, niin sitten kännykästä.
Ja kyllä kunnon rannekello kieltämättä tyylikäs on, ainakin jos vrt. johonkin adidaksen-three-stripes-muovi "rannekelloon"...
Tällä hetkellä käytössä Ollech & Wajs - MP 2824-2 (http://www.chronomaster.co.uk/B39_OW_MP_black_N.JPG) natorannekkeella.
Rannekello on ,joku perusleijona . Ollut jo useamman vuoden pöytälaatikossa patteri tyhjänä.
Kännykästä tulee sitä kellonaikaa katottua. Puhumisen jälkeen tärkeimpiä kännykän omin, siis oikeasti tarpeellisempi kuin esim se kamera ..
paljon myyntihinta?
40e + pk--
laitettu uusi,alkuperäinen ranneke sekä paristo.
Tuossa olisi kaunis kello ja kaunis hinta:
http://www.watches.co.uk/watch.php?wid=0950P&s_id=dc9a9c489659718aa383dfadbd724b9c
Tällä hetkellä käytän Suunnon rannetietokoneita.
Juhliin ja virallisempiin tilanteisiin käytän Observeriä. Vapaa-aikana ja liikkuessa käytän pääasiallisesti X9:ä.
Ilman kelloa ei voi liikkua kodin ulkopuolella ja kännykän kellon varaan en uskalla laskea.
Hmm.. mä oon ihan surutta pitänyt M9ä päällä niin puvun kuin vähemmän jäykkien vermeiden kanssa. Aina tuo onkin tosiaan ranteessa. Ja jos on latauksessa niin silloin Vector tilalle. Olisi tarkoitus hankkia G3 tässä jossain vaiheessa, mutta M9 pysyy silti ykkösenä. Sinänsä kun asiaa ajattelee niin ei pitäisi kenenkään edes ajatella mitään casioita tai muita samsungeja - kyllä sen pitää olla kotimainen kun kerran täällä niin mainioita tiukuja tehdään, Suunto ja Polar ihan kansainväliselläkin mittapuulla huippua.
Tykkään siis tiukustani kovin, kerrassaan mainio peli ja suosittelen kaikille. Kerrohan McTom - kuinka sulla kestää akku ja toisaalta miten se näytön ympärillä oleva kuori?
Suunnon S6 roikkuu minun oikeassa ranteessani. Se on ollut mukana vaikka missä ja aina on toiminut. Erittäin hyvä kello.
Sama täällä, tosin kelloahan pidetään vasemmassa kädessä ;)
Sitten toisena kellona löytyy Polarin sykemittari (mallia x), mielellään pitää erikseen lenkki ja käyttökellon niin ei tarvi sitten hikistä vehjettä käteen laittaa. Seikon Kinetic löytyy kans laatikosta, mutta nykyään on Suunto aina kädessä niin Seikon käyttö on jäänyt aika vähille...
siin lukeekin kaakeli ja timantti...ei timanttikaakeli.Ei kai se pointti siinä ollutkaan, vaan siinä, että missäs uimahalleissa on timanttia esillä. Siis yleensä timanttia, ei välttämättä timanttikaakelia. No joo, se siitä :D
Itelläni on ollu ranteessa jo varmaan 6 vuotta sama Q&Q digikello, kerran vaihettu joskus vuosi sitten patteri. Ite en myöskään osais olla ilman kelloa. Vasemmassa ranteessa tulee pidettyä kun oon vielä vasenkätinen.
no voi herraisä teidän kans :D
Etsikääs joku taitava googlettaja joku kauppa (mieluiten Euroopasta), josta voisi tilailla Issey Miyaken kelloja, tota TO mallia himoitsen.
Etsikääs joku taitava googlettaja joku kauppa (mieluiten Euroopasta), josta voisi tilailla Issey Miyaken kelloja, tota TO mallia himoitsen.
helsingissä on ollut myynnissä jotain malleja joskus jossain liikkeessä... :D
nim.mer. desink.friik
Sama täällä, tosin kelloahan pidetään vasemmassa kädessä ;)
Sitten toisena kellona löytyy Polarin sykemittari (mallia x), mielellään pitää erikseen lenkki ja käyttökellon niin ei tarvi sitten hikistä vehjettä käteen laittaa. Seikon Kinetic löytyy kans laatikosta, mutta nykyään on Suunto aina kädessä niin Seikon käyttö on jäänyt aika vähille...
Se roikku oikeassa ranteessa sillä ala-asteella kun sain ekan kunnollisen kelloni niin kokeilin kumpaankin käteen ja vasemmassa tuli enemmän naarmuja. Siitä se sitten alkoi.
Minulla on lenkkikelloni Polarin F11 sykemittari. Sillä saa lenkkeilyt hoidettua hyvin.
Miyaken kelloja pitäisi löytyä Aerosta Helsingistä (lähinnä Koskisen suunnittelemia malleja.)
Kelloissa suosin luonnollisesti Sveitsiläisiä tuotteita, oikeita mekaanisia rannekelloja. Näitä marketin quartzeja en pidä juuri minään ; )
Suomessa on erittäin huono kellokulttuuri ja ihmisillä on aivan järkyttävää sontaa ranteissa.
http://www.thepurists.com/
http://www.sarpanevawatch.com/
Tädin miehellä on sellainen littee suorakaiteen muotoinen musta kello särkymättömällä rannekkeella. Se kello ja ranneke on silleen jännästi samaa osaa. Masoi kuulemma ovh yli 6 donaa markka-aikana. Sellasen voisin jopa tahtoa... sääli etten muista merkkiä. Grado tjsp.
-edit-
juurikin tämä: http://www.rado.com/100/109/734/121/219/227.asp
-edit-
Ei tunnu kyllä löytyvän millään kauppaa, josta noita Miyaken kelloja vois tilailla. Toi TO on vaan niin järkyttävän siisti, melkein pakkohankinta. Vielä kun tietäisi, mistä sen voisi hankkia.
Tädin miehellä on sellainen littee suorakaiteen muotoinen musta kello särkymättömällä rannekkeella. Se kello ja ranneke on silleen jännästi samaa osaa. Masoi kuulemma ovh yli 6 donaa markka-aikana. Sellasen voisin jopa tahtoa... sääli etten muista merkkiä. Grado tjsp.
http://www.rado.ch/
Ei tunnu kyllä löytyvän millään kauppaa, josta noita Miyaken kelloja vois tilailla. Toi TO on vaan niin järkyttävän siisti, melkein pakkohankinta. Vielä kun tietäisi, mistä sen voisi hankkia.
Sinuna kysyisin täältä: http://www.aerodesignfurniture.fi/
Siellä on ainakin Koskisen Vakio myynnissä, luulisin että pystyvät tilaamaan muitakin malleja jos vain paalua riittää ; )
No sitähän riittää, luonnollisesti ;). Ei vaan, mutta jos nyt ostais kerralla edes vähän kunnollisemman ja tyylikkäämmän, niin ei tarvis kokoajan olla vaihtamassa.
-edit-
juurikin tämä: http://www.rado.com/100/109/734/121/219/227.asp
-edit-
CK:lla on hieman saman tyylisiä klönttejä tarjolla
Sinuna kysyisin täältä: http://www.aerodesignfurniture.fi/
Siellä on ainakin Koskisen Vakio myynnissä, luulisin että pystyvät tilaamaan muitakin malleja jos vain paalua riittää ; )
Erottajan desink foorumista kannattaa myös kysellä
Nyt löytyi kauppa (http://www.rakuten.ne.jp/gold/nuts/), josta tuommoinen olis mahdollista tilata. Ainut ongelma, että se sijaitsee ilmeisesti Japanissa, enkä saa sivuakaan oikein kunnolla näkymään. Minkähänlaisia veroja + tullimaksuja olisi luvassa, jos tuolta tilailisi?
Nyt vähän kyselin, niin selvisi, että tota mun haluamaa kelloa on mahdollista saada sieltä aerosta. Alkaen 350e taisi olla hinnat.
Löytyy pari rannekelloa ja pari taskukelloa.
Metallinen Citizen safiirilasilla ja varalla vanha nahkarannekkeinen Focus.
Loruksen taskukello puvun kanssa pidettäväksi ja Caratian metallinen taskukello jokapäiväiseen käyttöön.
Vuosi sitten Citizeniä ostaessa kovasti yrittivät Radonin kelloa myydä. Olihan se kyllä varsin mielyttävä kädessä yms, mutta tuntui turhan kalliilta..
Itse haluaisin pukukelloksi Omega De Ville Co-Axial Chronometer. Kuva pitäisi löytyä tuosta linkistä.
http://www.omega.ch/lux-example/img/bdwatch/soldat_gd/48313132.jpg
En ole vaan vielä löytänyt mitään pätevää syytä ostaa sitä. Tarve lisäkellolle on aika pieni. Jos syksyllä vaikka saisi ylennyksen tai jotain, niin voisi sen varjolla ostaa. Saa nähdä.
Legendaarinen kuukello speedmaster olisi myös kiva saada.
Rannekelloja on ollut aina pikkupojasta lähtien. Tällä hetkellä ranteesta löytyy metallinen Citizen. Jos joskus sattuu kello unohtumaan, niin ei sitä vaan tajua katsoa aikaa puhelimesta...
Ranteesta löytyy Loruksen chrono. Titaaninen kuori ja ranneke, safiirilasia tuskin on, mutta onpa tuo jollakin maagisella tavalla naarmuttomana säilynyt, että tiedä häntä vaikka olisikin...
Kello käyttää ilmeisesti seikon koneistoa, armeijakaverilla oli vastaava seiko, erona vain ulkonäkö ja +150 euroa kalliimpi ;)
Aloittaakseni viestini, totean aiheen olevan erittäin mielenkiintoinen. Mielestäni mikään ei ole mienkiintoisempaa, kuin kädessä oleva lenkki/ranneke, jossa on kiinni jonkinnäköinen pyöreä osio, joka sisältää muttereita ym. sälää.
Lopettaakseni viestin, totean omistavani rannekellon. Se on ollut kaapissa viimeiset kaksi vuotta, koska kello aiheuttaa SieNiMieS-ihottumaa. Hyvin ikävää tuollainen ihottuma, sen takia olenkin jättänyt kellon kaappiin pölyttymään. Merkki on muistaakseni Lorus, mallia en jaksa tarkistaa/en muista.
Yo man, check the avatar.
PS. Kuuntelen metalli-musiikkia.
Kädessä on tällä hetkellä Polarin AXN 300 kello.
Ollut helmikuusta asti, kun aikaisempi Citizenin Eco drive kello alkoi jätättää ja hiipui lopulta. Sitä ennen valolataus ei kestänyt edes yön yli, ja päivällä sai tykittää pöytälampun alla muutaman tunnin. Oli hyvä kello n. 8 v.
Kelloa käytän (vaikka no en nyt lomalla oo kyl pahemmin pitäny ;) ):
Sellanen about pari vuotta vanha Casio (näytön taustavalon patteri loppu, yks näppäin aika risa ja näyttö naarmunen, mut ei haittaa niin kauaa ku viisarit liikkuu :) )
Minulla on ranteessa Citizenin joku ekokello. Aurinkopowerilla käy ja hyvin on toiminu. Mielestäni tyylikäs ja hintakaan ei aikanaan ollut paha. Kelloa pidän ranteessa pääasiassa sillon kun olen liikkeellä. Muuten on mukavampaa olla ilman rannekelloa.
kello löytyy, ja ranteessa kiikkuu TagHeuerin Link sarjan chrono...
ruostumatonta terästä ja safiirilasi, yhden patterinvaihdon on joutunu tekeen 4v. aikana, upee peli ja hienosti pelittää :)
(niin ainoo miinuspuoli on hinta tietenkin)
ja uimahallis saat helposti naarmuja kun kaakeli ja timantti pystyy tuohon helpostikkin.
njoo, timantti kai pystyykin, mutta kaakeli ei, tuli meinaan pesukonetta työnnettyä ahtaaseen rakoon ja kello raapas kaakeliin aika reippaasti juuri lasin kohdalta, ja kyl kaakeli jäi toiseks jäljistä päätellen :D
(eri merkkien laseissa laatueroja?)
en tiedä kun en ole kokeillut mutta näin sanoivat että timantti sekä lasitettukaakeli vai mitä lie on ainot jotka tohon pystyy
en tiedä kun en ole kokeillut mutta näin sanoivat että timantti sekä lasitettukaakeli vai mitä lie on ainot jotka tohon pystyy
juu no en tiedä sit oliko tuos kylppäris lasitettua vai ei, lattiakaakelista märissä tiloissa kuitenkin kyse...
kenopäänaali
14.07.05, 12:06
http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=462
Siitäpä vain testailemaan :)
--kpn
http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=462
Siitäpä vain testailemaan :)
--kpn
pakko hankinta :D
Onko toi fossil joku halpamerkki? Ite ajattelin huntin fossiilin jossainvaiheessa tilata....
Onko toi fossil joku halpamerkki? Ite ajattelin huntin fossiilin jossainvaiheessa tilata....
keskihalpis.
Mää en oikein jaksa uskoa ton puljun laitteen toimivuuteen. Pistä mäksä ihmeessä kokemuksia jos todellakin ostat sen. Voipi olla ihan lumetta koko vaikutus.
http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=403 Tosimiehille :P
http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=403 Tosimiehille :P
toi ois kyl siisti
Vaikka binääriä osaankin lukea niin vähän aikaa menee kyllä että osaa nopeasti lukea ajan tuollaisesta. Eikä tuo oo kovinkaan tyylikäs, IMO ;)
Vaikka binääriä osaankin lukea niin vähän aikaa menee kyllä että osaa nopeasti lukea ajan tuollaisesta. Eikä tuo oo kovinkaan tyylikäs, IMO ;)
"Tietenkin, teille jotka tajuavat tätä, Binäärikellolla ei ole mitään tekemistä ajan kanssa. Se on vaan niin hiton coolia. Se menee joko näin: "oon niin tehokkaan tekno-cooli, että pystyn itseasiassa lukemaan tätä" tai sitten näin: "oon niin cooli, että mun ei tarvitse tietää mitä kello on, mut hei.. aika makeet valot..?" hä? "
itsekkin osaan tuota lukea mut hetken varmaan menis et osais sen siit kattoo :D...mut jossain laneilla unelma :P
kenopäänaali
15.07.05, 11:53
Lukeminenhan (=laskeminen) on tehty varsin helpoksi tuossa kellossa, kun on valmiit lukuarvot kirjoitettu ledien viereen..
--kpn
Mää en oikein jaksa uskoa ton puljun laitteen toimivuuteen. Sama täällä. Tulee mieleen Ostos-Tv:n tuotteet.
Lukeminenhan (=laskeminen) on tehty varsin helpoksi tuossa kellossa, kun on valmiit lukuarvot kirjoitettu ledien viereen..
--kpn
Joo, ei ole tehty liian vaikeaksi tuon lukeminen.
kenopäänaali
15.07.05, 12:26
Rannekello, joka näyttää unixtimen vois olla aika tylyä luettavaa :)
--kpn
E: kello on nyt noin 1141762860
E2: Foorumin kello edistää
jaahas,kellosta loppu patterit.
eli nyt ois oiva tilaisuus hankkia uutta kelloa :D
eli onko olemassa safiirilasillisia kelloja joissa ei oo paristoa, eli ottais liikkeestä tai auringosta voimansa...metallinen (titaania, terästä tms.) oleva ranneke kans täytyy olla, ja ei mitään digitaali hömpäkkeitä kelloon
jos on niin millä merkillä..hinnalla ei juuri väliä kuhan ois alta 600e
jaahas,kellosta loppu patterit.
eli nyt ois oiva tilaisuus hankkia uutta kelloa :D
eli onko olemassa safiirilasillisia kelloja joissa ei oo paristoa, eli ottais liikkeestä tai auringosta voimansa...metallinen (titaania, terästä tms.) oleva ranneke kans täytyy olla, ja ei mitään digitaali hömpäkkeitä kelloon
Ei sulla taida jäädä sitä rahaa säästöön. ;) Itse olen katellut kanssa tässä kelloja, jos vaikka pyytäisi valmistujaislahjkasi. En vaan tiedä uskallanko kertoa äidille valmistumisesta, ettei vaan hösää jotain juhlia.
no nyt en varsinkaan rupee rahoja enää säästelee ku heti joku h**ra vie rahat prkl.
tosin seuraavaks ne vie kellon :D
no nyt en varsinkaan rupee rahoja enää säästelee ku heti joku h**ra vie rahat prkl. tosin seuraavaks ne vie kellon :D
Näinhän se menee.
Vaimo osti miehelleen 2000 egen kellon 20 vuotishääpäivän kunniaksi...
Mies kävi kavereineen viikonloppuna tallinnan keikalla. Kännipäissään kun ei ollut rahaa maksaa huoralle se vei sitten sujuvasti kellon.
Kun mies palasi matkalta vaimo kysyi, että missäs sun kello on...
Mies vastasi, se nussittiin Tallinnassa.
Vaimo ei ees suuttunut... - Hyvä hyvä... ;)
reps :D
eihän se mitään haittaa jos huora vie, mutta kun vie kusipäinen muija ni se harmittaa :D
mutta tosiaan onko jollain tuommoisesta mun toiveiden kaltaisesta kellosta jotain tietoa
Omat kellot ovat seuraavat: joku Adidaksen peruskello teräsrannekkeella arkeen ja sitten juhlaan Axcentin Jokkmokk.
Eli siis tämän näköinen:
http://image.bookpark.com/interpark_goods/3/3/5/8/2213358s.jpg
http://image.bookpark.com/interpark_goods/3/3/5/8/2213358s.jpg
Pari kaveria pitää noita axcenttei hyvinä. Mutta musta ne on ihan keskiverto sekundaa.
Minulle riittää, että kellosta näkee ajan + se on tyylikäs kuten tuo Jokkmokk mielestäni on. Ei sillä merkillä niin ole väliä.
...olemassa safiirilasillisia kelloja joissa ei oo paristoa, eli ottais liikkeestä tai auringosta voimansa...metallinen (titaania, terästä tms.) oleva ranneke kans täytyy olla, ja ei mitään digitaali hömpäkkeitä kelloon
antakaa edes nettisivu josta tommosen löytää niin etin ite :D
ku ei osunu tollasta yhdistelmää silmiin ku ettisin kelloja kerran, tosin en muistanu moniakaan merkkejä ni sikskään varmaan löytäny
http://www.citizen.fi/BM0460-51L.html
Citizenin Eco-Drive -mallisto tarjoaa varmasti tarpeesi mukaisia kelloja. Esimerkiksi tämänlainen:
http://www.sunglasshut.com/sghus.cfm?dir=templates&page=productpage&sitecategory=watches&nproductid=136937
toinen ei oo ilman paristoja ja toinen on mineraalilasilla?
eli tarhdon safiiri lasilla olevan, aurinko(tai liike)energialla toimivan teräs/titaani rannekkeisen kellon.
yksitellen löytyy kaikkia, mut samassa?
aika kumma ettei tommosta yhtälöä sit oo.
voi piru...sit täytynee siirtyä citizenin titanium saphire osastolle :(
Ei ole järkeä laittaa kaikkia ominaisuuksia yhteen kelloon. Sehän tarkoittaisi sitä, että muita malleja ei sitten kannattaisi enää valmistaa tai myydä. Sama pätee suureen osaan tuotteista.
eli tarhdon safiiri lasilla olevan, aurinko(tai liike)energialla toimivan teräs/titaani rannekkeisen kellon.
Edelleen http://www.citizen.fi/BM0460-51L.html , safiiri..check, aurinko..check, titaani..check. Hjuva kello täyty kelvata.
Edelleen http://www.citizen.fi/BM0460-51L.html , safiiri..check, aurinko..check, titaani..check. Hjuva kello täyty kelvata.
eli siis noi kaikki eco-drivet on noit aurinko käyttöisiä vaikka ei erikseen mainita kuten niissä joissain?
luulin et noi mis sitä ei mainita ni on joku eco akku vaan
Luulit väärin. :)
Luulit väärin. :)
siin taas nähdään ku on puutteellisia tietoja sivuilla ni ihmiset voi ostaa eri tuotteita mitä haluis. :)
mutta soitin jo vakio kellokauppiaalle ja hän pisti kellon tilaukseen, hintaa en ees kysynyt :P
http://www.jakari.net/kello/
tuommonen nyt sit tuli
Nokia 3210 kello. Tarkkuus atomikellon luokkaa. Koskaan en vaihtaisi pois. Olen kehitellyt systeemiä, jolla sen saisi ranteeseen kiinni, niin kaikki puhelimen ominaisuudet olisivat heti käytössä. Tremendous!
Mulla on tuommonen eco-drive. Safiiri-aurinkoe-titaaniranneke/runko-krono. Mallia en tähän tähään muista mutta ei ole kylläkään enää myynnissä sitä mallia.
Mulla on tuommonen eco-drive. Safiiri-aurinkoe-titaaniranneke/runko-krono. Mallia en tähän tähään muista mutta ei ole kylläkään enää myynnissä sitä mallia.
tuommonen nyt sit tuli
eli hommattu jo eco drive :)
tuommonen nyt sit tuli
eli hommattu jo eco drive :)
Joo, huomattu jo. Tervetuloa iloiseen joukkoomme :D
Ps. Muista sitten että ei kannata jättää pöytälaatikkoon pitkäksi aikaa :)
hehe, kiitos kiitos :D
en raaskinut ees tutkia muita merkkejä kun vanhasta citizenistä ei ollut pahaa sanottavaa, tuo paristokin oli alkuperäinen ja se oli ostettu vuonna 2000 et kyl kestää
hehe, kiitos kiitos :D
en raaskinut ees tutkia muita merkkejä kun vanhasta citizenistä ei ollut pahaa sanottavaa, tuo paristokin oli alkuperäinen ja se oli ostettu vuonna 2000 et kyl kestää
Saa nähä kuinka kauan tässä kestää tuo litium-akku, ostin tämän v.1999.
Pari kertaa on tosiaan unohtunut pöytälaatikkoon ja pysähtynyt, toisella kertaa piti ihan käyttää liikkeessä ladattavana. Eivät muuten perineet mitään latauksesta vaikka yritin tyrkyttää rahaa :)
Otimpa kuvankin :)
http://koti.mbnet.fi/~vtormane/funstuff/Eco-drive.jpg
uuh palm käyttiksellä olevaa rannekelloa sais 70 eurolla + postit. Pitäiskö tehdä pelimiehen liike ja tilata.
tuommonen nyt sit tuliNo Mäksä, paljon maksoi:)? Onhan tämä nyt pakko kysyä kun hiukan tuollainen itseänikin kiinnostaa.
uuh palm käyttiksellä olevaa rannekelloa sais 70 eurolla + postit. Pitäiskö tehdä pelimiehen liike ja tilata.
Mistä? Näin lehdessä jutun, mutta en ainakaan Suomesta löytänyt jälleenmyyjää. Kelloa tosin haukuttiin, mutta nörtti on nörtti.
tuommonen nyt sit tuliNo Mäksä, paljon maksoi:)? Onhan tämä nyt pakko kysyä kun hiukan tuollainen itseänikin kiinnostaa.
myyntihinta liikkeessä oli 325e ja tuttavanalennuksella maksoin itse 290e.
voi olla et sais jostain jopa halvemmal normaali myyntihintaan mutta tuolta oon kaikki kelloni ostanu ku on tuttu omistaja :)
Mistä? Näin lehdessä jutun, mutta en ainakaan Suomesta löytänyt jälleenmyyjää. Kelloa tosin haukuttiin, mutta nörtti on nörtti.
199$ näyttää olevan.
E: starck on aina oikeassa.
http://www.fossil.com/images/us/local/products/detail/PH1044.jpg
Onko kukaan tuollaista (http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=409) testaillut tai nähnyt livenä, olisi makea retrokello muttei kehtaa tilata kun ei voi etukäteen räveltää...
Vapaa-aikana ja liikkuessa käytän pääasiallisesti X9:ä.
EIhän X9 mittaa sykettä? Ei kai?
Mulla on kellona Polarin Accurex Plus NV, niin ruma et huhuh mutta ei voi olla erehtymättä suuntautuneisuudesta... :) Maksoin siitä 14- vuotiaana 2000 markkaa joten kyl se oli siihen aikaan kova peli.
Kelloni on aikalailla tämän (http://www.freyuhrenbasel.ch/images/markbilder/Certina/Classic%20D-Bic.jpg) näköinen, paitsi että omani on ilman kultasomisteita, ja hyvä niin. Tuo pitäisi olla aikalailla heavy duty -käyttöön, eli kestää paremmin kuin normi aikarauta. Safiirilasi ja iskunvaimennus on mainostettuja ominaisuuksia.
Itellä Scientific Oregonin purjehdus kello, jota tosin käytän vain purjehtiessa. Osaa esim. ennustaa säätä, ilmoittaa ilmanpaineen muutokset ja suuntaukset sekä ilman lämpötilan. Sisältää tietty startti kellon ja muuta mukavaa.
Ruma kuin mikä, mutta ihan kätevä.
http://www.oregonscientific.co.uk/assets/library/product_main/RA201LB_L_01.jpg
Samalta firmalta on tullu kotiinkin haettua kello, joka osaa säätä ennustella. Siitäkin on kätevä varmistaa pilvisenä päivänä mitä on tulossa, ennen kuin suuntaa vesille.
http://www.pulju.net/shop/images/projektiokellot/paketti4.gif
Onko kukaan tuollaista (http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=409) testaillut tai nähnyt livenä, olisi makea retrokello muttei kehtaa tilata kun ei voi etukäteen räveltää...
Muuten olisi ollut aika pop, mutta kun se näyttö ei pysy koko ajan päällä :(
Hittolainen Tigerdirectiltä sais 70:llä :)
Käyttökellona aika turha mutta nörttileluna lyömätön.
Itellä Scientific Oregonin purjehdus kello
Ruma kuin mikä, mutta ihan kätevä.
Hienohan tuo on! Mun makuun on tuollaiset tyylikkäät urheilulliset kellot. Liekö firmalla lenkkeilijöille / vaeltajille mitään?
Hittolainen Tigerdirectiltä sais 70:llä :)
Käyttökellona aika turha mutta nörttileluna lyömätön.
Joku adapteri laturille tarpeen ja tuleeko verot päälle? Oletko tilannut tuolta aikaisemmin?
Enpäas ole tilannut...
Ei ole oikein selkeetä toimittaako Suomeen ja paljon rahdit maksavat.
Enpäas ole tilannut...
mutta aina voi kysyä esim s-postilla ;)
Enpäas ole tilannut...
mutta aina voi kysyä esim s-postilla ;)
EI VOI. Joo unohdetaan:
http://www.tigerdirect.com/sectors/Help/international.asp
EI VOI.
niin no tuo on se toinenvaihtoehto
Löytyihän se "kello", ja samalla lisämotivaatiota lenkkeilyyn ;) Forerunner 201 (http://www.rxtx-tuote.fi/uudet/?valikko=gps&sivu=gps.forerunner201&tuote=Y)
Terve.
Tuli tossa perjantaina postissa uus kello tai no kello ja kello ku onhan tossa paljon muutaki. Harrastuksien ja muunkin kiinnostuksen takia päädyin Suunnon X9.
t. Jani
Nyt tarttis kysyä parasta rannekelloa siinä mielellään +/- 50e ja max 100e.
Pitäs saada sillai "kireälle" että mahtuu myös pienehköön ranteeseen.
Jätkä myy macin ja ostaa kellon. Ei hyvää päivää. :P
Itseasiassa jätkä myy mäkin 250e ja ostaa 50e kellon. Ja sitäpaitsi mulla oli hyvä syy myydä se. :)
Nyt tuo edellinen Festina sanoi sopimuksensa irti ja tuli ostettua uusi yksilö. :) Festina Tour De France 2005 (http://www.zegarki.com.pl/161778-festina-p-4290.html?osCsid=385a3d5b1735b1f32043b2e81c60bbd2)
Nyt tuo edellinen Festina sanoi sopimuksensa irti ja tuli ostettua uusi yksilö. :) Festina Tour De France 2005 (http://www.zegarki.com.pl/161778-festina-p-4290.html?osCsid=385a3d5b1735b1f32043b2e81c60bbd2)
Pirun siistejä... ja hyvät sponsorointikohteet.
Pirun siistejä... ja hyvät sponsorointikohteet.
Kyllä tämä aika messevä kello on, mutta kokoa ja painoa on kyllä edelliseen verrattuna aika runsaanlaisesti.. :)
Enpäs ostakkaan, keksin hieman parempaa rahankäyttöä.
kerro ihmeessä lisää!
kerro ihmeessä lisää!
Ajattelin huoraa ostaa.
Tai sitten myyn filmijärkkärin, ja ostan digijärkkärin.
ota toi ylempi ennen ku joku kamera.
ota toi ylempi ennen ku joku kamera.
Heh, luojan kiitos sitä saa ilmaiseksikin tällä pärställä. Mutta meni hieman ot:ksi.
Tällainen (http://www.zegarki.com.pl/suunto-x6hrm-p-4151.html?osCsid=385a3d5b1735b1f32043b2e81c60bbd2) tuli nyt ostettua. Pitkään painin sellaisen teräskellon ja sykemittarin välillä, mutta kun mittaria tarvitsen niin päätin sellaisen teräskuorella ostaa.
Onko tietoa löytyykö Citizen Calibre 8700 -sarjan kelloja Suomesta? Ei ole kaupoissa näkynyt eikä Google anna Suomesta yhtään osumaa paitsi yhden huuto.netin kohteen. Voinee tehdä sen johtopäätöksen, ettei Suomesta saa?
Toinen vaihtoehto on tietysti ulkomailta tilaaminen ja olen erilaisia sivuja selannutkin. EU:n ulkopuolelta tulee sellaiset verot ja tullit, ettei kannattane mutta löytyisikö EU:n alueelta luotettavaa kauppaa, josta on kokemuksia?
Mistäs löytyisi kohtuuhintainen/edullisin paikka vaihdattaa kellon patteri?
Viikko sitten sanoi patteri itsensä irti ja pitäny taskukellolla elellä tässä..
Oletko nyt aivan tosissasi? Jos kokeilis vaikka lähintä kelloliikettä;-) Ei maksa kovin montaa euroa, olettaen että ei ole mitään todella erikoista patteria vailla.
Tällainen (http://www.zegarki.com.pl/suunto-x6hrm-p-4151.html?osCsid=385a3d5b1735b1f32043b2e81c60bbd2) tuli nyt ostettua. Pitkään painin sellaisen teräskellon ja sykemittarin välillä, mutta kun mittaria tarvitsen niin päätin sellaisen teräskuorella ostaa.
Onko kenelläkään kokemuksia nettikauppa www.villenkello.fi:stä?
Tilasin tuon Suunnon sieltä, tilausvahvistus tuli mailiin mutta lupasivat ilmoittaa heti jos tuote on lopussa. Tällaista vahvistusta ei ole kuulunut, joten laitetta pitäisi olla. Saapumisilmoitusta ei ole kuulunut, sähköpostikyselyyn ei vastata ja puhelimesta vastaa automaatti. Huoh...
Tilasin tuon Suunnon sieltä, tilausvahvistus tuli mailiin mutta lupasivat ilmoittaa heti jos tuote on lopussa. Tällaista vahvistusta ei ole kuulunut, joten laitetta pitäisi olla. Saapumisilmoitusta ei ole kuulunut, sähköpostikyselyyn ei vastata ja puhelimesta vastaa automaatti. Huoh...
Onko siitä montakin päivää, kun tilasit? Kannattaa sitten katella, että kello pysyy tallella. Oon lukenut vähän huonoa tosta kellon rannekkeesta ja joltain pääs kädestäkin tommonen jonnekkin tippumaan, kun ranneke hajosi.
Hyviä kokemuksia kyseisestä paikasta. Sähköpostiinkin vastattiin tunnin viiveellä. Maksoivat jopa rahani takaisin, kun jouduin lähettämään tavaraa takaisin :D
Kukaan ei ole tietysti kerennyt kartuttamaan kokemuksia Suunnon x9i:stä?
Onko siitä montakin päivää, kun tilasit? Kannattaa sitten katella, että kello pysyy tallella. Oon lukenut vähän huonoa tosta kellon rannekkeesta ja joltain pääs kädestäkin tommonen jonnekkin tippumaan, kun ranneke hajosi.
Joskus viikko sitten... Nyt soittelin sinne ja tänään vastasivat ihan kiltisti puhelimeen. Kuulemma ensi viikon alkuun saavat laitteen toimitettua. Mä en ole kuullut Suunnoista ku pelkkää hyvää, mutta pitänee pitää sitten toista kättä kellon päällä ettei putoa :/
Nojoo... Mulla ei ole aikoihin ollu käyttökellona muita ku Polarin, Suunnon tai G-Shockin kelloja. Ainuttakaan kelloa en ole vielä tipauttamalla kadottanut ja harrastukset ei tosiaankaan ole rauhallisimmasta päästä. Jos jollain on sattunu ranneke katkeaan (syystä jota ei ilmeisesti edes tiedetä) niin ei kauheasti vielä vaikuta mun asenteeseen.
http://www.relaa.com/index.php?topic=11683.0 Tuolta mä sen luin.
oon katellu KUNNON miehekästä kelloa ja nyt ois yksi jossa on 24 timanttia yht 0.12kar (laatu SI3)
ELi onko millaisia laadultaan nuo "timantit"
Kyseessä siis tällainen BLING BLING:
http://img364.imageshack.us/img364/3880/675qe.jpg
Kellään kokemuksia tosta?[/img]
oon katellu KUNNON miehekästä kelloa ja nyt ois yksi jossa on 24 timanttia yht 0.12kar (laatu SI3)
Reps.
Reps.??
kenopäänaali
20.01.06, 10:33
Korvakorut tai helminauha ois kans aika miehekäs.
--kpn
Korvakorut tai helminauha ois kans aika miehekäs.
--kpnEn ole homo, mutta sulle noi näyttää sopivan
Pling pling. Erittäin miehekästä joo.
kenopäänaali
20.01.06, 14:46
En ole homo, mutta sulle noi näyttää sopivan
Mistäs tiedät, minkä näköinen olen?
Voin kuitenkin paljastaa sen verran, etten ole timanttien perään.
--kpn
Eipä pystynyt villenkello.fi toimittamaan Suuntoa, joten tilasin merjankulta.fi :stä. Saahan niitä kaupata halvalla kun ei ole koneita... Jospa nyt täppäisi kun tuli jo maksettua ennakkoon.
Eipä pystynyt villenkello.fi toimittamaan Suuntoa, joten tilasin merjankulta.fi :stä. Saahan niitä kaupata halvalla kun ei ole koneita... Jospa nyt täppäisi kun tuli jo maksettua ennakkoon.
Ei, menee pitkälle helmikuuhun. Voi jumaliste sentään että pitää nyt yhden sykemittarin kanssa vastustaa.
http://www.certina.com/2004/flash/collections.php?fam=sport&collec=DS_PODIUM&lang=EN
Tuollaisella olen pari kuukautta painanut. Erittäin tyytyväinen.
Kellon osto edessä, jotain tällaista etsin;
http://www.villenkello.fi/shop/kuvat/1299.jpg
Eli tuo on citizenin promaster. Ainut negatiivinen puoli tuossa on mineraalilasi, eli pitäisi löytää safiirilasilla varustettu vastaava kello. Ideoita?
Khyllähä se blingi kello on enemmä miehekäs ku naiselline urpot. http://www.wristdreams.com/images/icedoutwatch.jpg
Kellon osto edessä, jotain tällaista etsin;
http://www.villenkello.fi/shop/kuvat/1299.jpg
Eli tuo on citizenin promaster. Ainut negatiivinen puoli tuossa on mineraalilasi, eli pitäisi löytää safiirilasilla varustettu vastaava kello. Ideoita?
Eiköhän Breitling tarjoa vastaavia. http://www.breitling.com/
Eiköhän Breitling tarjoa vastaavia. http://www.breitling.com/
Samantyyppisiä, Ollech & Wajs 1 (http://www.chronomaster.co.uk/aviation_chronographs.htm) Ollech & Wajs 2 (http://www.chronomaster.co.uk/ollech_&_wajs_chronographs.htm)
Jees, pitää käydä breitlingit katsastamassa liikkeessä, kiitoksia linkeistä.
Lisää ehdotuksia otetaan luonnollisesti vastaan.
Mistä noita O&W (pilotti) kelloja kannattaisi käydä tsekkaamassa pääkaupunkiseudulla?
Googletus ei tuonut kuin aselehden sivut ja sielläkään ei noita malleja ollut.
En käytä muutakuin kännykän kelloa. Minusta kaikkia riippuvia, roikkuvia tms. niinkuin kellot, ne ei ikinä kestä mulla. Pidän vastahakoisesti ranneketjua, hopeista.
Vein tänään muijan kellonkin huollettavaksi, joku Espritin 70e kellon ostin Lokakuussa 2004. Siihen on laitettu hukkaan mennyt nuppi ja patteri kerran. Nyt vein siksi kun viisarit putosi lasin alareunaan. No tietysti minä joudun siitäkin kärtyämään. Aina jotain.
"tämä on pudonnut"
"juu, ei ole" ruljanssia oli tänään.
Mun mielestä kelloja on ihan liikaa jo nytkin. videon kello, tietokone, kännykkä, mikro, auto, digiboxi... hellassakin on joku.
http://www.certina.com/2004/flash/collections.php?fam=sport&collec=DS_PODIUM&lang=EN
Tuollaisella olen pari kuukautta painanut. Erittäin tyytyväinen. On tyylikäs kello
Oletko nyt aivan tosissasi? Jos kokeilis vaikka lähintä kelloliikettä;-) Ei maksa kovin montaa euroa, olettaen että ei ole mitään todella erikoista patteria vailla.
Joo lähinnä läppähän tuo oli :) Mutta on noilla muuten aika suuret erot, pk-seudulla ainakin vaihtelee 5-10e, samaan kelloon..
Tein idjoottimaisen ratkaisun ja menin liikkeeseen mistä kellon ostinkin ja vaihtoivat pariston. Kaksi tuntia kesti operaatio :o .. ja lopputuloksena oli extrana vielä muljauttaneet rannekkeen paloja jotenkin vinkkuraan :/
Citizeniin olen sitten ehkä kuitenkin kääntymässä, jotenkin tykästyin tuohon promasteriin http://www.citizen.fi/sivut/AV0030-60A.html
Onko kokemuksia tuosta "eco drive":sta? Kauppias vähän varoitteli että meillä täällä pohjolassa ei oikein tahdo riittää valo tuon kellon käyttöön.
Kellään kokemuksia asiasta?
Citizeniin olen sitten ehkä kuitenkin kääntymässä, jotenkin tykästyin tuohon promasteriin http://www.citizen.fi/sivut/AV0030-60A.html
Onko kokemuksia tuosta "eco drive":sta? Kauppias vähän varoitteli että meillä täällä pohjolassa ei oikein tahdo riittää valo tuon kellon käyttöön.
Kellään kokemuksia asiasta?Itellä on kaksi vuotta sitten ylppäreillä saatu ecodrive ja hyvin on todellakin pelittänyt vaikken oo sitä kertaakaan "ladannut", vaan olllut aina vaan mukana kuin peräpukama
Oma ecodrive on pelittänyt ilman mitään ongelmia kolmisen vuotta. Emännän kelloa on taas latailtu useampaan kertaan. Syynä on ilmeisesti naisten kellojen pienempi koko ja siitä johtuva pienempi virran tuotto.
Kellään kokemuksia asiasta?
No jokos on kello ostettu?
Kiinnostais tietää että millanen on käyttää jne, kun olen ostamassa saman tyylistä kelloa.
Mitä käytönnön eroa on mineraalilasilla ja safiirilasilla? Tiedän että safiirilasi pitäisi olla "naarmuuntumaton"...ilmeisesti mineraalilasikin kestää vähän paremmin käyttöä, kuin normaali lasi?
EDIT: löyty jo...
http://www.mpgems.fi/kellot/opas.html
Kellon lasi
Naarmuuntumattomuus ja iskun kestävyys ovat kellotaulua suojaavan lasin vaatimuksia. Ne ovat hieman ristiriidassa keskenään, sillä mitä kovempi ja naarmuuntumattomampi lasi on, sitä vähemmän se kestää iskuja. Lasin kovuutta mitataan MOH-asteikolla (1-10). Eri materiaalien ominaisuuksia ovat:
Akryyli = muovista tehty lasi. Kovuus MOH-asteikolla 3, naarmuuntuu helposti, mutta kestää joustavana materiaalina hyvin iskuja.
Mineraalilasi, kovuus 5-6 MOH-asteikolla, kohtuullisen naarmuutumaton ja iskun kestävä.
Safiirilasi, kovuus 8-9, erittäin naarmuuntumaton. Safiirilasit valmistetaan yleensä synteettisestä safiirista, jolloin luonnon safiirin värisävyt saadaan poistettua. Safiirilasia ei voida naarmuttaa muuta kuin timantilla tai synteettisillä materiaaleilla, joita käytetään joihinkin huonekaluihin tai rakenteisiin.
Omegan Seamaster on ollut ranteessa pari vuotta, ei sitä voi olla rakastamatta. Sveitsiläistä laatua.
Omegan Seamaster on ollut ranteessa pari vuotta, ei sitä voi olla rakastamatta. Sveitsiläistä laatua.
Kyllä voi. Itselläni sellainen on ollut kuutisen vuotta ja olen siihen jo aika kyllästynyt. Uusi pitäisi saada.
Nyt on ollut Suunto reilun viikon käytössä ja vaikuttaa tosi hyvältä ja tyylikkäältä. Vielä kun onnistuin saamaan noin puoleen hintaan ovh:n verrattuna niin mikäs tässä.
Tälläinen (http://www.kultatahti.fi/cgi-bin/kultatahti?sivu=2&tid=1916&tr=1&tr1=137&tr2=) käytössä. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.
kuinka noihin sykemittarien kalorilaskureihin on luottamista? minulla on Polarin aika basic mittari, ja olen sen avulla alkanut seurailla päivittäistä energiankulutusta. olisi kiva tietää kuinka lähelle oikeaa lukemaa mittari näyttää. tuntuis äkkiseltään että "aika" tarkan lukeman se voisi antaa, kunhan user itse antaa alussa oikeat tiedot mittarille (pituus/paino/ikä/sukupuoli)
kenopäänaali
27.02.06, 15:47
No millaisia lukemia se sitten on antanut?
--kpn
No millaisia lukemia se sitten on antanut?
--kpn
työpäivässä (8h aikana) kuluu jotain 1800 kkaloria, teen kevyttä seisomatyötä, välissä toki pääsee istumaan jottei kokoaikaa tarvi seisoskella.
hiihtämällä kuluu 1900-2000 kkaloria, matkaa noin 20km, ajallisesti 1h 45min - 2h
Tietääkö kukaan, mistä vois ostaa/tilata semmosta kelloa, mis se ranneke on levee ja siihen ikäänkuin liitetty sopiva kello? Kellon pitäs olla digitaalinen. Konttiselta sun muualta oon katellu, mut kaikissa on sitä samaa Axentin mallia.
Jos tosta haparasta kellon kuvauksesta ei saanu selvää, nii tarkotan jokseenki tän tyylistä kelloa:
->KELLO (http://www.fossil.com/shopping/product/detailmain.jsp?itemID=22877&itemType=PRODUCT&iMainCat=960&iSubCat=976&iProductID=22877) Mutta hakemani kellon tulee olla digitaalinen, ku en tykkää viisarikelloista :)
Tälläinen (http://www.kultatahti.fi/cgi-bin/kultatahti?sivu=2&tid=1916&tr=1&tr1=137&tr2=) käytössä. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.
Gant Soho miellyttää minunkin silmää ja on lähes tulkoon ainut kello, jonka huolisin ulkonäön perusteella ranteeseeni. Onko muilla foorumilaisilla tietoa samankaltaisista kelloissta ulkonäön suhteen.
Nico, paljonko maksoit omasta yksilöstäsi?
Omassa ranteessa sveitsiläinen Zenith. Kyllä laatutietoiset osaa arvostaa. :)
Itselle on noita kelloja kertynyt hieman toistakymmentä...seassa on Citizeniä, Omegaa, Seikoa, Camelia ja taitaapa joukossa olla yksi Caratiakin.
Ainoa ongelma on tällähetkellä vain se, että kaikista muista paitsi yhdestä on paristo loppu :D
Monesti on kyllä tehnyt mieli Citizenin kinetikkiä..vielä on jäänyt ostamati, mutta kyllä vielä joskus... :)
Monesti on kyllä tehnyt mieli Citizenin kinetikkiä
Eikös Seikolla ole Kinetic (liike-energiaan perustuva) ja Citizenillä Eco-Drive (aurinkoenergiaan perustuva).
Eikös Seikolla ole Kinetic (liike-energiaan perustuva) ja Citizenillä Eco-Drive (aurinkoenergiaan perustuva).
Sangen oikeassa olet. Univelka kostautui jo ajatusten sotkuuntumisella :)
Eco-Drivea tottakai tarkoitin.
Miten yleistä on rannekellon pitäminen nykyaikana, kun esmes kännykästäkin ajan näkee? Itselläni esim. on parikolme kelloa pöytälaatikossa, ei tosin mitään "rolexeja". Ajantaju on kuitenkin koko ajan olemassa, tai sitten sitä ei ole "minuutin päälle" nykyaikana.
Muistan kun sain isoisältäni aikoinaan ensimmäisen rannekelloni, se oli Leijona ja vuosi oli -67.
Miten yleistä on rannekellon pitäminen nykyaikana, kun esmes kännykästäkin ajan näkee? Itselläni esim. on parikolme kelloa pöytälaatikossa, ei tosin mitään "rolexeja". Ajantaju on kuitenkin koko ajan olemassa, tai sitten sitä ei ole "minuutin päälle" nykyaikana.
Muistan kun sain isoisältäni aikoinaan ensimmäisen rannekelloni, se oli Leijona ja vuosi oli -67.
Se on tyyliseikka, statussymboli jne. ;) On mukavaa olla jotain ajatonta(ehhehe) ranteessa, vaikka ajan näkisikin valotauluilta tai kännykästä.
Itse en ole käytännössä hetkeäkään ilman rannekelloa. Saunssa ja suihkussa ainoastaan, muulloin pitää olla kello kädessä. Ilman sitä tuntuu kuin olisi alasti. :)
Kaipa sen kellon kännykästäkin näkisi, mutta on se niin pahuksen vaivalloista ruveta sitä kännykkää jostain taskusta kaivelemaan ihan vain sen takia, että kellon näkisi kun käden heilautuskin siihen riittää.
Itse en ole käytännössä hetkeäkään ilman rannekelloa. Saunssa ja suihkussa ainoastaan, muulloin pitää olla kello kädessä. Ilman sitä tuntuu kuin olisi alasti. :)
Jep. sama juttu, vaikka nykyisen rannekekin on liian monta kertaa hajonnut, aina uusi ranneke on heti ostettava.
[
Se on tyyliseikka, statussymboli jne. ;)
Paljonko olet laittanut rahaa kiinni tähän statussymbooliin. Ei pelkästään koske sinua, vaan ihmiset jotka ovat sitä mieltä, että ajannäytin pitää olla joku muu kuin "ruhla", voisivat laittaa kommenttia.
itse en pidä kelloa statussymbolina, ja en siten vilkuile että millaiset osoittimet ihmisillä ranteessa on. menee heillä symbolit ihan hukkaan
[
Se on tyyliseikka, statussymboli jne. ;)
Paljonko olet laittanut rahaa kiinni tähän statussymbooliin. Ei pelkästään koske sinua, vaan ihmiset jotka ovat sitä mieltä, että ajannäytin pitää olla joku muu kuin "ruhla", voisivat laittaa kommenttia.
Itse olen baariin lähtiessä teipannut aina vähintään satasen setelin jeesusteipillä ranteeseen.
Onko muilla foorumilaisilla tietoa samankaltaisista kelloissta ulkonäön suhteen.
http://www.eterna.ch/index.php?lang=en
Tekee muistaakseni nämä "porsche desing" kellot.
http://shop.saabexpressions.com/Products/Product.aspx?ItemId=31151&ParentSectionId=2646&FromSectionId=2916&LanguageId=1&CurrencyId=10&index=
haaveissa ois tuommonen
Mihinkäs hintaluokkaan asettuvat noi Certina-kellot?
Timex Data-link ollut jo monta vuotta. Hankin sen aikoinaan että sain siihen siirrettyä kalenterini pöytäkoneelta niin en myöhästynyt tapaamisista. Tuon muistuttajan tehtävän tosin hoiti aika pian Timexin hankinnan jälkeen ensin Casion kalenterimikro, sitten Psion Series 5 ja sen jälkeen erilaiset Ericssonin ja SonyEricssonin kännykät. Mutta kun se Timex edelleen toimii niin mitäpä tuota vaihtamaan.
Ilman rannekelloa en osaisi olla - joskus kesäkuumalla kun olen sen pois jättänyt niin olen koko ajan tuijottanut sitten tyhjää rannetta kun aikaa olen katsonut. Ja digitaalinen kello se olla pitää, olen siihen niin tottunut - hankin aivan niitä ensimmäisiä Seikon digikelloja joskus 1970-luvulla ja siitä asti on digikello minulla ollut.
Mihinkäs hintaluokkaan asettuvat noi Certina-kellot?
Omani oli alennuksessa piirun verran alle 300e, eli normihinta jotain tuon päälle, en ihan tarkalleen enää muista. Kuitenkin suhteellisen kohtuullinen hinta noin ajattoman tyylikkään näköisestä. Nahkaranneke tosin päässyt vähän kulumaan, haaveena olisi hommata tuohon aito vaalea krokonahkaranneke;)
Mun ranteessani viihtyy usein Polarin F5-sykemittari. Varsinainen statussymboli tuo ei mulle ole, mutta onhan siitä kätevintä katsoa aikaa. Ei tartte kaivaa moraa (7710) taskusta.
Viimeaikoina eniten ranneaikaa on haukannut Citizen Promaster (http://koti.mbnet.fi/anssi_v/Citizen.JPG), ja tottakai NATO rannekkeella.
Citizen by night. (http://koti.mbnet.fi/anssi_v/Citizen_ByNight.JPG)
EDIT: Lisäsin tylsyyksissäni kuvan.
Viimeaikoina eniten ranneaikaa on haukannut Citizen Promaster (http://koti.mbnet.fi/anssi_v/Citizen.JPG), ja tottakai NATO rannekkeella.
Itellä oli kans vastaavanlainen vapaa-ajan kellona (kumirannekkeella tosin), nyt tosin pölyttyy laatikossa ku vaihtu rymykello G-Shockkiin...
Itellä oli kans vastaavanlainen vapaa-ajan kellona (kumirannekkeella tosin), nyt tosin pölyttyy laatikossa ku vaihtu rymykello G-Shockkiin...
Ei saanut Porista promastereita kun kävin tänään jokaisesta kaupasta kysymässä. Lähinnä olisin halunnut kokeilla että minkä kokoinen on kädessä jne. Tosin en tota ole edes suomesta ostamassa, sillä ei näin pieneen maahan edes tuota haluamaani mallia titaanisena.
Linkkiä (http://www.bluedial.com/BJ7020-55E.htm)
Ammattilainen
12.03.06, 19:01
Omaan ranteeseeni ilmestyi pari päivää sitten myös Certina DS Podium metallirannekkeella, eli tämmöinen.. (http://www.certina.com/2004/flash/model.php?fam=sport&collec=DS_PODIUM&type=men&model=536.7129.42.16&lang=EN)
Välillä oli tuossa sellainen halpa Leijona, josta alkoi irtoilemaan mm. näytöstä tunteja osoittavat viivat. Ajattelin nyt sitten ostaa tuollaisen, jota voi käyttää pidempään. Laadukkaan oloinen vehje.
Olin tuossa muutaman päivän kokonaan ilman rannekelloa, kun Leijonasta ja Suunnosta loppui patteri yhtä aikaa. Oli kyllä alaston olo ja tuli vilkuiltua useasti tyhjää vasenta rannetta.
"Ruhlaa" en ole kehdannut hankkia enää hyvin pitkään aikaan, koska tuntui silloin, että niitä saa olla hakemassa sitten koko ajan.. Enemmän katselen aikarautoja hinnan mukaan.. Viimeiset vuodet rannessa roikkunut oli helpot yli 2000mk ja ostin sen tyhjennysmyynnistä muistaakseni 650mk.
Uusin tulee Suunnolta ja liki 400e siitä piti maksaa, mutta se ajaa muutakin virkaa kuin kellon hommaa. Tämä "vanha kunnon" ajaa normikellon asemaa silloin kun auringolla lataava on vaan ladannut tarpeeksi.
Kello ei mielestäni ole statuksen merkki. Tai sitten joka toinen bling bling -kaveri olisi arvoltaan jotain muuta kuin on.
Omaan ranteeseeni ilmestyi pari päivää sitten myös Certina DS Podium metallirannekkeella, eli tämmöinen.. (http://www.certina.com/2004/flash/model.php?fam=sport&collec=DS_PODIUM&type=men&model=536.7129.42.16&lang=EN)
Tuotakin katselin, mutta edellinen kello muistutti jossain määrin tuota, joten nappasin sitten nahkaisena. Tuo taitaa lisäksi olla titaania? Se kokeilemani oli ainakin vähän "liiankin" kevyt johtuen juuri materiaalista. Hieno kello tuokin kyllä, jos ei nahkarannekkeista perusta.
Ammattilainen
12.03.06, 21:39
Tuotakin katselin, mutta edellinen kello muistutti jossain määrin tuota, joten nappasin sitten nahkaisena. Tuo taitaa lisäksi olla titaania? Se kokeilemani oli ainakin vähän "liiankin" kevyt johtuen juuri materiaalista. Hieno kello tuokin kyllä, jos ei nahkarannekkeista perusta.
Kyllä tuokin on ruostumatonta terästä. Ja on todella painavan tuntuinen edelliseen kellooni verrattuna. Tuon tuntee ranteessa aivan eri tavalla kuin aiemman kelloni. Itse en oikein nahkarannekkeisista tykkää, joten otin tuon.
Itsekkin Certinaan päädyin jokunen kuukausi sitten, DS First (http://www.certina.com/2004/flash/model.php?fam=sport&collec=DS_FIRST&type=men&lang=EN) löytyy ranteesta.
Tiedä sitten, onko tää askel "nörttiyden tiellä" tai jonkin sortin ikiteiniyttä, mutta binäärikello on saatava. Se nyt vaan on niin hieno! Menee vaan pikku hetki ennen ku se on mulla ranteessa, ku olis vähän tähdellisempiäkin hankintoja tehtävänä.
Mitähän hyviä nettikauppoja olisi? Ajattelin taskukellon hommata :)
Minulla on ollut kello kädessä alakoululaisesta alkaen, pois otetaan vain puhdistautumistarkoituksissa.
Itsekkin Certinaan päädyin jokunen kuukausi sitten, DS First (http://www.certina.com/2004/flash/model.php?fam=sport&collec=DS_FIRST&type=men&lang=EN) löytyy ranteesta.
Minulla on aikalailla tuon tapainen certina ds, mutta "toimintoina" on vain kello ja kalenteri. Tämän omani yksi erittäin hyvä puoli on, että ei putoa kädestä vahingossa. On nimittäin sen verran tukeva lukkosysteemi, ja kahdella sormella pitää vielä avata. Muutenkin on tukevaa teräksistä tekoa, painoakin sen verran, että puuttumisen huomaa välittömästi. Lisäksi on ajattoman tyylikäs, joka sopii niin arkeen kuin juhlaan (voi ziisus kuinka kliseinen fraasi). Hyvän näköinen vielä näin neljän vuoden jälkeenkin, ei tulisi mieleenikään vaihtaa. Hinta tais olla siinä 250-300e paikkeilla, ylioppilaslahjaksi sain vanhemmilta.
Ewert Oktan
05.04.06, 00:20
Harri Koskisen muotoilema Vakio (Issey Miyake) olisi haaveena. Varsinkin se kahdella kellotaululla varustettu malli.
Vakion kulmikkaammat kahden taulun versiot ovat erittäin onnistuneita. Oma suosikki on kuitenkin erään maailman laadukkaimman kellomerkin, Sarpanevan Oiva-kello.
En tosin ole käyttänyt kelloa tai muita koruja enää useampaan vuoteen.
Harri Koskisen muotoilema Vakio (Issey Miyake) olisi haaveena. Varsinkin se kahdella kellotaululla varustettu malli.
Vakion kulmikkaammat kahden taulun versiot ovat erittäin onnistuneita. Oma suosikki on kuitenkin erään maailman laadukkaimman kellomerkin, Sarpanevan Oiva-kello.
En tosin ole käyttänyt kelloa tai muita koruja enää useampaan vuoteen.
En ole minäkään, mutta Sarpaneva kelpaisi.
Voisiko joku Suunto X3HR:n omistava kertoa kellon strategiset mitat. Ympärysmitta ja paksuus. Paikallisesta liikkeestä kelloa ei löytynyt ja netistä en viitsisi aivan sokkona tilata.
Googlella kun etsii, niin jokainen myyjä näyttää ilmoittavan omat mittansa :)
Voisiko joku Suunto X3HR:n omistava kertoa kellon strategiset mitat. Ympärysmitta ja paksuus. Paikallisesta liikkeestä kelloa ei löytynyt ja netistä en viitsisi aivan sokkona tilata.
Ilmoittaako ne samoja mittoja X6HRM:lle? Mikäli näin, niin voin mitata omastani.
Ilmoittaako ne samoja mittoja X6HRM:lle? Mikäli näin, niin voin mitata omastani.
Sullahan on aika über-rannetietokone. o_O Piti joskus ostaa, mutta ylitti budjetin... ;)
Nuo suunnot ovat vielä aikamoisia marssikompasseja kokonsa puolesta ja kun materiaalikin on pääosin muovia, niin kuka sellaisia kehtaa jokapäiväisessä käytössä pitää ranteessa? (Kyllä, niitä näkee ihan normaalikäytössä ihmisillä.) Liikuntasuoritukset ovat sitten asia erikseen.
P.S. Laitetaan vaikka pieneksi vappuprovoksi tämä, ei herneitä...
Sullahan on aika über-rannetietokone. o_O Piti joskus ostaa, mutta ylitti budjetin... ;)
Nuo suunnot ovat vielä aikamoisia marssikompasseja kokonsa puolesta ja kun materiaalikin on pääosin muovia, niin kuka sellaisia kehtaa jokapäiväisessä käytössä pitää ranteessa? (Kyllä, niitä näkee ihan normaalikäytössä ihmisillä.) Liikuntasuoritukset ovat sitten asia erikseen.
P.S. Laitetaan vaikka pieneksi vappuprovoksi tämä, ei herneitä...
Ei sitten yhtään hernettä. :) Munkaan silmää ei muovinen kello miellytä, siksi ostinkin tuon M-mallin jossa on teräsrunko. Saatavilla ois ollu myös titaaninen T-malli mut ois ollu aika hullun hintainen... Halusin jotain joka näyttää hyvältä ykköset päällä ja osaa uskomattomia temppuja ulkoillessani. Ja täysin tyytyväinen olen ollut, mittaa sykkeet, ilmanpaineet ja korkeuden yllättävän tarkasti ja jopa kellon ulkonäöstä on tullu kehuja (ja vieläpä naisihmisiltä...) Juppelis, vink vink ;)
Ihan inhimillisissä mitoissa se tuokin on.. Itellä käytössä X9i ja alkuun vaikutti "hieman" suurelta, mutta ihan pätevä jokapäiväisenäkin..
Onhan se Kekenkin(ruusperi) kultakellokin aika kookas.. :)
Onhan se Kekenkin(ruusperi) kultakellokin aika kookas.. :)
Ja mistä lähtien Kekellä on ollut tyylitajua? :)
X3HR:n mitoiksi paljastui muistaakseni 47x15mm, eli ohan se melkoinen klöntti. Luulin kelloa reilusti pienemmäksi, mutta tämähän on melkein yhtä iso kuin toisena vaihtoehtona oleva Suunto Advizor, joka on mitoiltaan 52x16mm. Elikkäs taidan laittaa roponi tuohon advizoriin, joka on vielä astetta miehekkäämpi.. Kellon pitää olla kello, korut on erikseen ;)
Nyt on suunto advizor ollut käytössä muutaman päivän, ja kyllä vakuuttaa koolla ja ominaisuuksilla ;) Tuntuu erittäin mukavalta ranteessa, painaa kokoonsa nähden erittäin vähän ja silikonimainen ranneke ei hiosta ja tuntuu silkiltä iholla. Teräskellojen jälkeen "huomaamaton". Ostin käytettynä, joten jotain käytönjälkiä on mutta ei haittaa menoa :)
http://img422.imageshack.us/img422/1562/img13855pn.jpg
http://img422.imageshack.us/img422/1771/img13864vc.jpg
Rannekelloja tullut käytettyä ihan snadista. Silloin ala-asteella oli kova juttu jos siinä oli paljon ominaisuuksia ja se piippaili ja muuta :D Jo silloin tähän ranteeseen tuli jostain postimyyntipuulaakista pitkään säästetty 120 markan perus kronokello. Laatu nyt oli mitä oli, kyllä se muutaman vuoden toimi vaikka a-asteikäisenä meno on mitä on.
Jotain perusleijonaa oli sitten kunnes rippilahjaksi sain 1000mk:n jonkun Citizenin kronon. Nätti oli, yläasteella kaveri ihmetteli sitä silmät pyöreinä. Mutta lasi ja kellotaulun reunat jne jne naarmuuntui piloille liian helposti. Kyllä se silti vielä lukiossa minua palveli.
Sitten nykyinen kello tuli ylppärilahjaksi kohta 4v takaperin, Certinan DS -sarjan jokin numeroitu juhlamalli tää on, hintaa rapiat 1ke. Mutta perhanan tyylikäs hintaansa nähden; hillityn vaaleahkoa titaania koko kello ja kultauksia juuri oikeissa paikoissa, kronon kolmen pienen taulun tausta tummaa subarunsinistä ja lasi tottakai safiiria. Jopa Kaivohuoneella stadissa on joku tuikituntematon äijä baaritiskillä kehunut nimenomaan kellon ulkonäköä, luullut tätä useammankin tonnin laitteeksi.
Tykkään sen verran paljon etten pidä sitä duunissa laisinkaan, vain kun tahdon näyttää hyvältä.
Ja olen itse(kin) sitä mieltä, että (ainakin aikuisiällä) rannekello on ehdottomasti osa fiksua pukeutumista ja tyylikkyyttä sekä kertoo ainakin jotain kantajastaan.
Haaveena on säästää paskoista palkoista johonkin muutaman tontun Omegan tai TAG Heuerin ei-niin-mainstream -malliin, chronograph tottakai.
Itselläni on kolme kelloa, kukin tilanteen mukaan. Puvun kanssa käytän hillittyä, nahkarannekkeista peruskelloa, farkkujen ja muun yleispukeutumisen kanssa ns. "muotikelloa" ja sitten urheillessa Niken kumirannekkeista sporttikelloa.
Joku muotiguru joskus sanoikin, että ihmisellä tulisi olla vähintään 2 kelloa.
Meikäläisellä on tuo täyttyy, töissä vanha nahkaremmi ja muulloin sitten vähän tyylikkäämpi... :)
Kelloja ei ole koskaan liikaa, itselläni on rannekelloja viisi ja vielä olisi tilaa muutamalle...
Joo itsekin olen huomannut, ettei kelloja ole koskaan liikaa :D Itsel on nyt ranteessa sellanen 80 luvun alun Orient anadigi. 100m kestää vettä, tiivisteet kunnossa, eli periaatteessa vois vaikka uida se kädessä. Sit on tollanen 100e leijona mistä on patteri loppu :( ja tiivisteet siinäkunnossa että ei pahemmin tarvitte hikoilla kun on vesihelmi lasinalla.
Sit näin kelloliikkeessä sellasen kivan Casion digikellon. Hintaa muistaakseni 40 juroa, eli juurikin voisin hakea sen pois jos en nyt niin ensi tilistä viimeistään. Se vaan miellytti silmää.
Sit tokoyflash:illä on tolkuton kasa kivoja kelloja, mutta ... kaikea ei voi saada joten joko Scope (http://tokyoflash.com/viewwatch138H1Scope-LED-LCD.html) tai Radio-Active (http://tokyoflash.com/viewwatch75W3radio-active-watch.html) tai C Version by Twelve 5-9 (http://tokyoflash.com/viewwatch77W2Watches.html) menee ostoslistalle.
Lisäksi on pakko hankkia baarikelloksi Bling Bling unelma (http://www.pimpcostumes.com/costumes/Bling-Bling/Bling-Bling-Watches/Bling-Watch-Spinning-Money/598,116_163)
Sit tokoyflash:illä on tolkuton kasa kivoja kelloja,
Täytyy sanoa, että ainakin erikoisia ovat ja jakavat kyllä taatusti mielipiteitä.
Sit tokoyflash:illä on tolkuton kasa kivoja kelloja,
Täytyy sanoa, että ainakin erikoisia ovat ja jakavat kyllä taatusti mielipiteitä.
Juu todella omalaatuisia ovat...
Tuo Version by Twelve 5-9 (http://tokyoflash.com/viewwatch77W2Watches.html) on kyllä aikas hauska juttu...tuommosta voisi jopa harkita..
Tuo Version by Twelve 5-9 (http://tokyoflash.com/viewwatch77W2Watches.html) on kyllä aikas hauska juttu...tuommosta voisi jopa harkita..
Jos rannekelloa käyttäisin, niin kyllä tollasen voisin ostaa. n.80€ ymmärtääkseni hintaa, siihen ei edes oma talouteni "romahtaisi".
Minusta positiivisella tavalla poikkeavia, verrattuna näihin "normikelloihin".
Huippujalkapalloilijat kuulemma suosivat tätä Audemars Piguet royal oak offshore rannekelloa.Esim. Zlatan Ibrahimovic omistaa kyseisen mallin.On kuulemma hyvin vaikeaa,lähes mahdotonta saada tuollaista kelloa.Pitää olla suhteita ja vakiasiakas.Hintaa reilut 300 000 kr
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,843735,00.html
Tuli tossa päivitettyä vanha, kolme vuotta palvellut Suunto Advizor hiukan tyylikkäämpään malliin....eli titaaniseen X6HR:ään. Muutaman päivän ollu nyt käytössä ja kyllähän tohon pikkuhiljaa on jo kiintymässä... :)
Ainut miinus ko. laitteessa on sen mukana toimitettu dataletku, joka on mallia sarjaporttiin menevä...perkule, mun läppäri oo nähnykkään semmosta...
tossa vielä linkki hyvään kuvaan kyseisestä kellosta: http://www.progear.net/kauppa/product_details.php?p=175
John Cooper
26.06.06, 10:39
Ainut miinus ko. laitteessa on sen mukana toimitettu dataletku, joka on mallia sarjaporttiin menevä...perkule, mun läppäri oo nähnykkään semmosta...
Sarja-USB -sovittimia löytyy ATK-liikkeistä ;)
Sarja-USB -sovittimia löytyy ATK-liikkeistä ;)
Juu niin löytyy :) yhenlaisen tilasin verkkokaupasta..
Vtuttaa vaan tommonen rahastus suunnolta, niitten oma sarja-usb -sovitin maksaa 49,90e. Täytyy ny toivoo et toi puolet halvempi sovitin minkä tilasin vörkkii suunnon dataletkun kaa..
Tuli myös päivitettyä Suunto Advizor, Suunnon TT observeriin (http://www.lohenette.fi/product_show.php?product=10793). Tuon entisen "marssikompassin" jälkeen tämä tuntuu erikoisen pieneltä. Ranneke tuntuu oudon jäykältä ranteessa, mutta taitaa olla tottumiskysymys. Todellinen ongelma on kellon naarmuttomuus, nyt tätä uutta tulee säälittyä :)
Candinon Sportive kello löytyy. Käytän juhlissa ja vapaa-ajalla. Muulloin se on kirjahyllyssä.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.