PDA

View Full Version : Moottoripyörällä ratsastan...

Sivuja : [1] 2

zonem
16.05.05, 16:17
Nyt kun on vähän ajelukelejä (tosin tänään vähän sadellut) alkanut olemaan, niin täytyypä tällainen topicci muodostaa.
Niin, kuinkas moni täällä pärrän omistaa. Itse olen tässä hankkimassa jotain kevaria, kun tuota ikää ei vielä hirmuisesti ole.. Tarkoitus olisi hakea Saksasta Aprilia RS, jotain -00 -vuosimallia.

Kertokaa omista pyöristänne!

tonza19
16.05.05, 16:58
Meikäläiseltä löytyy kaks cagiva frecciaa (C12 ja C9) ja himottais kyllä isompi pärrä ens kesäks..

ninokoo
16.05.05, 17:51
Ajossa tulee pari viikkoa olemaan pikkuveljen Honda NSR 125cc (http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=981). Todella pirteä piikkipyörä. Mukava tuolla ajella, mutta vähän sakkorajoilla tahtoo mennä, kun taajamassa 50km/h on vauhtia, kierrokset 7000 ja silloin se vasta alkaa liikkumaan. Kyllä tuolla kortistaan eroon pääsee :)

Toinen on isän 750cc Honda Shadow (http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=985), jolla tulee myöskin varmasti ajeltua. Suunnitelmissa käydä ainakin Iisalmessa tuolla kääntymässä, mutta voihan sitä innostua pitemmällekin. Vääntö on poikaa tässä pyörässä.

Itse hankin vielä joskus Suzuki Banditin 1200cc (http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=2929), Suzuki GSX 1300R Hayabusan (http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=2471) tai jonkun kunnon kyyryselkä -chopperin. Itselläni painaa eniten ne äänet, mitä kovempi sen parempi, eikä niinkään nopeus tai kuminpoltto-ominaisuudet. Tämä siis toiveajattelua ja suunnittelua, jos joskus on rahaa niin paljon.

DuskLord
16.05.05, 18:45
Jos joku "pyörä" on hankintalistalla niin polkupyörä...

tonyyq
16.05.05, 19:07
Mopolla minä ratsastan. PV:llä minä ratsastan :D

Faijalla on sitte 750 kuutionen Honda cb boldori.

paerikss
16.05.05, 19:24
sukisuki GSX750E ja BMW 100 RS (sekä mällätty sukisuki GS1000) löytyy. GSX on palvellut jo mallikkaasti vuodesta 94 ja nyt se onkin purettuna. kohtalona on "uudistamisentisöinti".

hankintalistalla on joku tuoreempi pyörä, mutta ei taida tänä kesänä natsata taloudellisesti. tässä on kolme vaihtoehtoa listalta tällä hetkellä jotka ovatkin sitten aivan toistensa ääripäitä: Buell XB9SX (hauska ja härski joskin minulle vähän pieni ja hintava), Honda VFR (kohtuuhintainen vähän käytettynä, tilava ja mukava allroundpyörä) tai Ducati 750ss (vanhahko, halvahko ja silti jotain kulttihenkeä. hiilareilla ja titaaniputkilla saa miehekkäät äänet).

Smirre
20.05.05, 09:55
Yamahan fzs1000, ruutia löytyy yllinkyllin ja matka taittuu :D hemmetin hyvä peli

Tötterö
20.05.05, 10:45
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=295805&PN[0]=latest&PL[0]=listVehicle.php

Tonppa
20.05.05, 10:46
Itselläni painaa eniten ne äänet, mitä kovempi sen parempi...

Kyllä vituttaa kun tällaiset apinat ajelee yöllä yhtään ympäristöstään välittämättä hirveellä ulinalla talon ohi.

Tämä ei ollut henkilökohtaisesti lainautun tekstin kirjoittajalle.

eissi
20.05.05, 14:17
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=295805&PN[0]=latest&PL[0]=listVehicle.php
Kiinnostus heräsi tuosta ilmosta...onko oma myynti-ilmoituksesi?
******************'

Itsellä Suzuki GSX-600F Bandit vm. 98
Tällä hetkellä seisoskelee kylläkin vielä tallin uumenissa suojapeiton kera...aika tuntuu olevan niin kortilla, että ei sitä mokomaa ole vielä ajoon saanut :-(

Pyörä on ihan orkkis mallia, eli ei ole mitää teho "lisukkeita" laiteltu. Varusteina kolme Giwin laukkua, ja Öhlinsin takaiskari (alkuperäistä takaiskaria voisi verrata matoon :-))
Uudesta asti ollut omistuksessa ja ihan näpsäkkä pikkupyörä, vaikka tehot eivät puhuttele. Pientä matka-ajoa kyllä viittii ajella tuollakin...kerran jopa Viron puolella ihan Saarenmaalla käyty :-)

Pikku broidin Honda CBR600 vm -03 on silloin tällöin ajossa itsellä (jos lupa irtoaa :-P)

Turvallisia ajeluita siis kaikille motoristeille/kyytiläisille kesän koitoksiin...

ninokoo
20.05.05, 14:17

Kyllä vi****** kun tällaiset apinat ajelee yöllä yhtään ympäristöstään välittämättä hirveellä ulinalla talon ohi.

Tämä ei ollut henkilökohtaisesti lainautun tekstin kirjoittajalle.

Joo no joku raja sentään oltava :) Toisaalta itse tykkään ajella enemmän päiväsaikaan, enkä itsekään pidä näistä "yörallaajista". Sitä paitsi pyörän ei pidä ulista, vaan ääni lähtee matalalta ja paukkuu kovaa. Chopperi -meininki siis.

Tulinkin tuossa juuri kruisailemasta tuolla Shadowilla. Hieno ilma ja valtavasti voimaa persuksen alla...mikäs sen mukavampaa.

Jupex
30.05.05, 09:45
Heipparallaa... taisin sitten ostaa skootterin kesän kulkupeliksi... mutta mistä sais kypärän ... en tiennytkään että ne on noin turkasen kalliita.... jotkut maksaa enemmän kuin koko skootteri :o lauantaiks pitäis saada niin pääsee ajelemaan.

tonza19
30.05.05, 13:07
Kyllä reilulla satasella saa jo ihan hyvän ja turvallisen mopokypärän. En suosittele mitään 50 euron markettikypäriä, vaikka markettiskootteri olisikin. Tuuli puhaltaa läpi ja korvissa humisee...

hsk
31.05.05, 18:15
Pari viikkoa on tullut omistettua Honda CBR 600, tasan viikon päästä olisi inssi, että jos silloin pääsis ajelee.

Sampo-
18.06.05, 21:12
Kawasaki ZR-7S -mallinen pyörä tuli ostettua. Aika peruspyörä, mutta riittää aloittelijalle ja toivottavasti ei heti tarvitse olla vaihtamassa.

T315
23.06.05, 19:05
Kawasaki ZZ-R 600 -90

Tötterö
23.06.05, 19:17
Kawasaki ZZ-R 600 -90

PARAS KYSEISEN KOKOLUOKAN PYÖRÄ TUOLLOIN SEKÄ AIVAN SIKA SIISTIN NÄKÖINEN

Mäksä
26.06.05, 19:40
eipä ole edes korttia, mutta mieli tekis hommata. eli kuinkas paljon suunnilleen toi moottoripyöräkortti maksais..nyt löytyy pelkkä henkilöautokortti

janppa
26.06.05, 20:09
Yamahan vanha 220cc enduropeli löytyy kaks skootteria talouteen on ostettu ja muutama mopo, tuo jammu nyt kunnostuksen alla

samikoo
26.06.05, 20:19
HD FLH, vm. -89, 1300+cc

:SamiKoo

minardi4
27.06.05, 02:21
eipä ole edes korttia, mutta mieli tekis hommata. eli kuinkas paljon suunnilleen toi moottoripyöräkortti maksais..nyt löytyy pelkkä henkilöautokortti

kevytmoottoripyörä kortti maksaa täällä päin n.500€, eli varmaan moottoripyöräkortin hinta siinä likellä liikkuu :)

(Ps.Saat hyvitystä teoria tunneista ja ajotunneista kun sulla on b-kortti, saattaa olla halvempikin kuin tuo 500€)

Nemesis-88
27.06.05, 02:43
Polkupyörällä pärjää ihan hyvin ;-) Skootteri oli tarkotus hankkia täksi kesäksi, mutta tulin järkiini ja tajusin että ajokortti ennemmin sitten joskus :)

Mäksä
27.06.05, 08:39

kevytmoottoripyörä kortti maksaa täällä päin n.500€, eli varmaan moottoripyöräkortin hinta siinä likellä liikkuu :)

(Ps.Saat hyvitystä teoria tunneista ja ajotunneista kun sulla on b-kortti, saattaa olla halvempikin kuin tuo 500€)

ei paha, hankintaan menee

onkos se niin et jos ajan sen nyt (19vuotiaana) niin sit ku täytän 20 niin mun täytyy maksaa poliisisedille taas uuden ajokortin et saan isonpyörän kortin? ja tuleeks siin muita maksuja. aattelin vaan et ku en kuitenkaan pyörää nyt vielä osta ja armeija tulee tammikuus niin kannattaako se ajaa vasta armeijan jälkeen niin saa suoraan isonpyörän kortin?

Juppe
27.06.05, 09:07
52 Moottoripyörää omistaneena sanon että mukava harrastus kunhan vain persuus kestää ajaa...Vakuutukset,huollot,renkaat ja jos ajaa niinkuin minä aikoinaan eli 25tkm vuodessa niin kulut oli jo 10 vuotta sitten 1mk/kilometri...

Liian kallista minulle....

Jospa vielä joskus saisi Honda Goldwingin?

Mäksä
27.06.05, 13:28
minkäs kuutioisii pyörii saa ajella ennen tota isonpyörän korttia.

ja jos nyt ajan kortin ja saan sen isonpyörän kortin parin vuoden päästä ni vaatiiko se ajokokemusta tältä väliajalta

dille
27.06.05, 13:31

ja jos nyt ajan kortin ja saan sen isonpyörän kortin parin vuoden päästä ni vaatiiko se ajokokemusta tältä väliajaltaMaksimissaan 650 kuutioinen, joka piti olla vieläpä kuristettuna.

Mäksä
27.06.05, 13:33

ja jos nyt ajan kortin ja saan sen isonpyörän kortin parin vuoden päästä ni vaatiiko se ajokokemusta tältä väliajaltaMaksimissaan 650 kuutioinen, joka piti olla vieläpä kuristettuna.

eli voi ostaa täystehosen kuuspuokin ja kuristaa ite? sit ku saa kunnon kortin ni kuristukset pois ni vois jatkaa samal pyöräl..toimiiko käytännös näin?

minardi4
27.06.05, 13:58

eli voi ostaa täystehosen kuuspuokin ja kuristaa ite? sit ku saa kunnon kortin ni kuristukset pois ni vois jatkaa samal pyöräl..toimiiko käytännös näin?
18-20>teho saa olla max 25KW ja kuutioita ei ole rajattu(eli vaikka 1800 Gold wing jos tehot kuristettu 25kw) :)

Mäksä
27.06.05, 14:00
18-20

mun kohdalla 19-21i, tai jos ajan ens vuonna vast kortin ni saan isonpyörän kortin 22vuotiaana..näin vastasivat autokoulusta

minardi4
27.06.05, 14:03
18-20

mun kohdalla 19-21i, tai jos ajan ens vuonna vast kortin ni saan isonpyörän kortin 22vuotiaana..näin vastasivat autokoulusta

Oman autokoulun sivuilla lukee tälläistä:

A-luokan ajokortti

Ikäraja 18 vuotta
Muut kuin A1-luokan moottoripyörät, paitsi 20 vuoden ikään saakka saa pyörän teho olla enintään 25 kW (34 hv) sekä tehopainosuhde alle 0,16 kW/kg.

Tutkintoon pääsyn edellytyksenä olevat vähimmäisopetusmäärät:
Teoriaopetus: 12 tuntia
Ajo-opetus: 6 tuntia

Tai jos henkilöllä on ennestään auton ajokortti:
Teoriaopetus 6 tuntia
Ajo-opetus 3 tuntia

Mäksä
27.06.05, 14:06
Moi!
21-vuotiaana saa ison pyörän.. Jos ajat kortin nyt 19-vuotiaana joudut ajamaan välivaiheen pyörän joka korottuu kahden vuoden päästä isoksi moottoripyöräkortiksi. Jos taas ajat kortin 20-vuotiaana on siirtymä aika isoon korttiin kaksi vuotta joten saisit ison kortin vasta 22-vuotiaana, mutta voit 21-vuotiaana käydä ajamassa uudestaan tutkintoajon isolla pyörällä. Toivottavasti ymmärsit : )

Terveisin: Easy Driver

tolleen vastasivat mulle...jos ois kevarikortti ennestään niin sais 20vuotiaana isonpyörän kortin (tää tieto sit taas on kaverilta jolla on kevarikortti)

tonza19
27.06.05, 14:13
Mäksä juuri noin se menee, ne saa aikasemmin sen ison A kortin jotka on aikoinaan ajanu A1 -kortin. Ja mullakin kun on tuo A1 niin se vajaan vuoden päästä korottuu pikku-A:ksi.

Ja näinhän se menee:

A1 = Tehot max. 11kW ja kuutiot max. 125cc (kuinka moni noudattaa, ei ennenkään mitää tehorajoja ollu, EU:n myötä tuli vuonna -95)
"pikku-A" = Ei kuutiorajaa, mutta tehoraja 25kW
"Iso-A" = Ei mitään rajaa!

Mäksä
27.06.05, 14:15
pakko se on sit mennä tänävuonna jo ajamaan, mut tosiaan vaaditaanko jotain ajokokemusta tossa välissä (eli käytännös oman pyörän omistamista) vai korottuuko se ihan itelleen sit isoksi aaksi :D

minardi4
27.06.05, 14:18
pakko se on sit mennä tänävuonna jo ajamaan, mut tosiaan vaaditaanko jotain ajokokemusta tossa välissä (eli käytännös oman pyörän omistamista) vai korottuuko se ihan itelleen sit isoksi aaksi :D
korottuu ihan itekseen :) ja se pitää käydä korottamas poliisilaitoksella hinta.60€(lupamaksu) :D

Mäksä
27.06.05, 14:21
korottuu ihan itekseen :) ja se pitää käydä korottamas poliisilaitoksella hinta.60€(lupamaksu) :D

mut ei oo mitään uusia inssejä sit enää?

minardi4
27.06.05, 14:24

mut ei oo mitään uusia inssejä sit enää?
Ei :D

Hapa
27.06.05, 14:46

Ei tarvi, eikä kannata. Sama kortti riittää. Jos ulkomaille meinaa lähteä pyöräilemään, sitten kannattaa uusia kortti välttyääkseen turhilta epäselvyyksiltä.

Ajo-oikeus ei ole kortista kiinni.

minardi4
27.06.05, 14:49

Ei tarvi, eikä kannata. Sama kortti riittää. Jos ulkomaille meinaa lähteä pyöräilemään, sitten kannattaa uusia kortti välttyääkseen turhilta epäselvyyksiltä.

Ajo-oikeus ei ole kortista kiinni.

Näinhän se on :)

macko
27.06.05, 15:54
Vuoden 2002 Näsärillä ajelen... Aika laiskalta tuo tuntuu vaikka täystehonen onkin. Vasta tehopiikissä lähtee kiihtymään, tosin sillon ääni on aivan hirveä

Frank
27.06.05, 18:47
Kyllä vi****** kun tällaiset apinat ajelee yöllä yhtään ympäristöstään välittämättä hirveellä ulinalla talon ohi.
Jytinällä. Ulina on skoottereista ja ruotsalaismalliin ajettavista (perse pystyssä). Ei sellainen mihinkään oikeasti kuulu.

Frank
27.06.05, 18:50
HD FLH, vm. -89, 1300+cc

:SamiKoo
Intruder -89, 1400cc, 5500 km ajettu.

O.J.
27.06.05, 22:27
http://img214.echo.cx/my.php?image=mini2cm.jpg

Tuo ois tyylikäs, mutta ei ehkä pidemmälle matkalle;-)

http://www.crazy-drivers.com/crazy_drivers_stuntshow.htm

KooKoo
28.06.05, 00:02
Toista kesää ajossa Suzuki GSX-R 1000cc -03.
Pyörästä en ikinä halua luopua.

minardi4
28.06.05, 01:10
Toista kesää ajossa Suzuki GSX-R 1000cc -03.
Pyörästä en ikinä halua luopua.

Sama täällä, vaikka muut eivät tahdo sitä ymärtää(ne kun aina sanoo että onhan se autolla parempi, mutta kun ei niin ei) :)

Olis tarkoitus hommata kun ikä riittää joku n.600 kuutioinen ton varren tilalle.
Olisko jollain ehdotuksia sopivaksi "ensi"pyöräksi, eli jotain helposti hallittavaa ja pitkälle sopivaa(190cm) :)
itse olen vähän katellu hondan CB:tä ja Cbr:ää käytettynä.

Ps. Mikähän siinä on kun muut eivät tahdo tajuta, että mielummin pyörä kuin auto asennetta? :D

Frank
28.06.05, 06:18
Ps. Mikähän siinä on kun muut eivät tahdo tajuta, että mielummin pyörä kuin auto asennetta? :D
Autossa on merkittävä määrä etuja turvallisuudesta puhumattakaan. Mullakin on pyörä vaikkei siinä mitään järkeä olekaan. Tai ainakin vähemmän kuin autossa. Mutta enemmän kuin tupakoinnissa. Kyse on vain siitä mitä kukakin haluaa. Onneksi on edes sen verran vapaa maa.

Hapa
28.06.05, 10:21
Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Boss Hoss Cycles (http://www.bosshoss.com/)

Frank
28.06.05, 10:24
Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Boss Hoss Cycles (http://www.bosshoss.com/)
Siksi Chevyn 454 kuutiotuumainen avolavamaasturi onkin niin kiva.

säätäjä
28.06.05, 19:25
OSTETAAN:

tällainen (http://my.reset.jp/~inu/ProductsDataBase/Products/HONDA/MOTOCOMPO/MOTOCOMPO.htm)

escobar
28.06.05, 19:30
OSTETAAN:

tällainen (http://my.reset.jp/~inu/ProductsDataBase/Products/HONDA/MOTOCOMPO/MOTOCOMPO.htm)

LOL! :) Aika kätevä, mahtuu jopa sukisuki altoon (vai mikä automalli on kuvissa).

Edit: sekoilua

juppelis
28.06.05, 19:54

A-luokan ajokortti

Teoriaopetus 6 tuntia
Ajo-opetus 3 tuntia
Järkyttävän pienet ajo-opetustunnit tuossa (vaikka onkin minimi niin niillä se kuitenkin mennään paitsi, jos ei pääse inssistä läpi). Tuo kuulostaa aika eksoottiselta, että esim. minä, joka ei ole istunut edes liikkuvan mopon kyydissä koskaan, saisin ajaa skootteria isompaa laitetta pelkästään 3 tunnin ajo-opetuksen turvin. Henkihän siinä lähtee vai onko noi oikeasti noin helppoja laitteita käsitellä, että oppii ihan tuosta vaan.

Kramer
28.06.05, 20:37

A-luokan ajokortti

Teoriaopetus 6 tuntia
Ajo-opetus 3 tuntia
Järkyttävän pienet ajo-opetustunnit tuossa (vaikka onkin minimi niin niillä se kuitenkin mennään paitsi, jos ei pääse inssistä läpi). Tuo kuulostaa aika eksoottiselta, että esim. minä, joka ei ole istunut edes liikkuvan mopon kyydissä koskaan, saisin ajaa skootteria isompaa laitetta pelkästään 3 tunnin ajo-opetuksen turvin. Henkihän siinä lähtee vai onko noi oikeasti noin helppoja laitteita käsitellä, että oppii ihan tuosta vaan.
Mä oon taas sitä mieltä, että inssiin pitäis saada mennä vaikka ilman opetusta jos osaa ennestään huristella. Ei noilla tunneilla mitää konkreettista kerkee kuitenkaa oppia.

juppelis
28.06.05, 20:56
Mä oon taas sitä mieltä, että inssiin pitäis saada mennä vaikka ilman opetusta jos osaa ennestään huristella. Ei noilla tunneilla mitää konkreettista kerkee kuitenkaa oppia.Se on kyllä totta, että tuossa kolmessa tunnissa ei opi yhtään mitään ja sitä itsekin yritin ihmetellä, että oppisinko mä mukamas kolmessa tunnissa ajamaan kaksipyöräistä. Se onkin sitten vähän kimurantimpi juttu, että saisiko mennä suoraan inssiin, jos hallitsee homma. Voisihan sitä kuvitella, jos on jo ajokortti niin on liikennesäännöt selvillä niin mitä niitä turhaan kertaamaan ja jos on koko ikänsä mopoillut niin eiköhän se vähän isompikin laite pysy käsissä samalla tavalla, kuin autokoulussa opetettaisiin niin sama kai sitä voisi mennä suoraankin inssiin, jos luulee, että resurssit riittää.

nhk_
28.06.05, 20:58
Kohtahan tuo on ollut kortti kymmenen vuotta mopoille, mutta ei ole saanut omaa vielä hankittua, vaikka kytö moisiin on ollut sen saman kymmenen vuotta ellei ylikin. Ajokilometrejä sen sijaan on tullut joka vuosi ihan riittämiin, joten kytö on yhä päällä..

Ehkä minä sitten 50-villityksissäni.. ;)

Kramer
28.06.05, 21:08
Se on kyllä totta, että tuossa kolmessa tunnissa ei opi yhtään mitään ja sitä itsekin yritin ihmetellä, että oppisinko mä mukamas kolmessa tunnissa ajamaan kaksipyöräistä.
Jos ei oo ennestää kokemusta minkäänlaisista kaksipyöräisistä niin kolme tuntia on auttamatta liian lyhyt aika. Jos ajatellaan, että liikenteeseen koulutetaan kelpo kuski pitäisi tunteja olla kymmeniä.
Itse kun ajokorttia ajoin kertyi kilometrejä opetuslupien aikana reilu 16tuhatta. Siksi noita kilsoja kertyi tonkin verran ku olin 17.5v ku saatiin opetusluvat. Niillä kilsoilla voi jo sanoa, että alkaa oleen valmis liikenteeseen.

zonem
29.06.05, 18:31
http://img214.echo.cx/my.php?image=mini2cm.jpg

Tuo ois tyylikäs, mutta ei ehkä pidemmälle matkalle;-)

http://www.crazy-drivers.com/crazy_drivers_stuntshow.htm

Heh, joku täällä pyörii tuommoisella. Mopohan tuo ilmeisesti on(?). Taisi ollu Tarjoustalo, mistä noita saa. :)

tonza19
29.06.05, 18:40
Mopohan tuo ilmeisesti on(?).Juu kuutioita voi olla se 50cc mutta ei nuo ole kelvollisia eikä tarkotettuja tieliikenteeseen. Enemmän tuossa minimoto -topikissa jonka haulla saattaa löytää..

Mäksä
01.07.05, 19:28
hmm kyselin autokoulusta lisää ja jos ajan tänävuonna kortin niin ens vuonna saan mennä ajamaan uudestaan inssin, isolla pyörällä ja sit saan samantien isonpyörän kortin.

mutta toisinsanoen jos hommaa jonku 600kuutioisen niin miten helppo se sit on kuristaa 25kw:ksi?

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=300468&PN esim jotain ton tyyppistä...ajattelin lähinnä ettei tarttis pyörää sit heti vaihtaa ku saa isonpyörän kortin.

nyt kortti, sit armeijaan tammikuus ja sen jälkeen joku tommonen pyörä ja uusiks inssiin ni se ois siin...sinällään ei tarttis ees kuristella kyl

Kramer
01.07.05, 22:36
hmm kyselin autokoulusta lisää ja jos ajan tänävuonna kortin niin ens vuonna saan mennä ajamaan uudestaan inssin, isolla pyörällä ja sit saan samantien isonpyörän kortin.

mutta toisinsanoen jos hommaa jonku 600kuutioisen niin miten helppo se sit on kuristaa 25kw:ksi?

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=300468&PN esim jotain ton tyyppistä...ajattelin lähinnä ettei tarttis pyörää sit heti vaihtaa ku saa isonpyörän kortin.

nyt kortti, sit armeijaan tammikuus ja sen jälkeen joku tommonen pyörä ja uusiks inssiin ni se ois siin...sinällään ei tarttis ees kuristella kyl
Kandee kysellä alan liikkeistä mihkä malliin sais valmiit hyväksystyt kuristus palikat ettei tarvi käydä ittekuristetun pyörän kans dynos mittaas tehoja.

zonem
02.07.05, 14:50
Mopohan tuo ilmeisesti on(?).Juu kuutioita voi olla se 50cc mutta ei nuo ole kelvollisia eikä tarkotettuja tieliikenteeseen. Enemmän tuossa minimoto -topikissa jonka haulla saattaa löytää..

Se muuten on rekisterissä, ja on ihan samannäköinenkin. Peilit tosin isommat ja lisäksi vilkut.

minardi4
02.07.05, 15:17

Kannattaa seurata myös motot.net (http://www.motot.net/) foorumia, sieltä löytyy jonkinverran tietoa tuosta kuristamisesta ja paljon tietoa yleisesti moottoripyöristä(ja myös muista luokista) :)

(ps. Parhaiten saat kurit selville soittamalla maahantuojalle :) )

tonza19
02.07.05, 15:50
Se muuten on rekisterissä, ja on ihan samannäköinenkin. Peilit tosin isommat ja lisäksi vilkut.OK. Kyllähän tuollainen tietysti voi olla mahdollista rekisteröidä, kun vaan kaikki hilavitkuttimet löytyy. Tehtiin muutes kimppatilaus tuolla motot.netin foorumilla minikrosseista.

www.ampel-24.de tuolta tilattiin ne 110cc rossit. (tavallaan kylläkin eBayn kautta)

Kramer
06.07.05, 22:41
Pelimies
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980135254

escobar
07.07.05, 00:20
Pelimies

Taas joku Pompper (vai oliks se Bomber) joka on kattonut niitä Ghostrider leffoja pari kertaa liikaa. :)

Kramer
07.07.05, 00:25
Pelimies

Taas joku Pompper (vai oliks se Bomber) joka on kattonut niitä Ghostrider leffoja pari kertaa liikaa. :)
Täytyy kyllä antaa propsit sille skoudelle joka on pysyny poliisipyörällä noin hyvin peräs ja pystyny kaneetiks kiilaamaan.

Hapa
07.07.05, 07:24
Pelimies

Täytyy kyllä antaa propsit sille skoudelle joka on pysyny poliisipyörällä noin hyvin peräs ja pystyny kaneetiks kiilaamaan.

Lahden poliisi piti vastaanoton tälle kaverille.

Kramer
07.07.05, 09:25
Pelimies

Lahden poliisi piti vastaanoton tälle kaverille.
Mut eikös toi mp-poliisi periaattees pysäyttäny ton heebon.

puh
07.07.05, 09:53
Kaahaaja vastusteli kiinniottoaan ja joutui rautoihin. Syyksi kaahaamiselle autoalalla työskentelevä mies sanoi pelon menettää korttinsa.Aika välkky kaveri..

Mäksä
07.07.05, 09:56
Kaahaaja vastusteli kiinniottoaan ja joutui rautoihin. Syyksi kaahaamiselle autoalalla työskentelevä mies sanoi pelon menettää korttinsa.Aika välkky kaveri..

kyllähän tota monet on tehneet ja pyörällä karkuun päässeetkin..aika kova poliisi oli et pysy perässä

O.J.
07.07.05, 09:59
http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=17533

Tulee varmaan mielenkiintoisia mileipiteitä...

Flyer
07.07.05, 11:07
kyllähän tota monet on tehneet ja pyörällä karkuun päässeetkin..aika kova poliisi oli et pysy perässä
Poliisille tosiaan pisteet että saivat jätkän kiinni. Ilmeisesti moottoripyörä poliisi on jättäytynyt/jäänyt jälkeen kun toinen painanut kaasun auki. Liikenteen seassa ei ole mitään järkeä lähteä yli kahden sadan nopeuksissa kikkailemaan pysäytystä jos pysäytyskäskyä ei totella. Lahdessa oli sitten lisävahvistuksia sumputtamassa kaaharia. Melkonen urpo pitää olla jos alkaa vielä vastustelemaan vielä kiinniotto tilanteessa.

juppelis
07.07.05, 11:26

kyllähän tota monet on tehneet ja pyörällä karkuun päässeetkin..aika kova poliisi oli et pysy perässäMutta sitten ollaan selvitetty rekisterinumeron perusteella pyörän omistaja ja käyty jälkikäteen vierailulla..

Eikös ne joskus langettaneet tuomion jollekin tyypille joka oli kuvannut (vai kaveriko se oli kuvannut) omaa ajoansa ja laittanut pätkän nettiin. Tuon otoksen perusteella poliisi sitten löysi syyllisen ja tuomari antoi vähän sakkoa liikenteen vaarantamisesta.

Mäksä
07.07.05, 11:28
mutta jos sattuu käymään tuuri ettei ssada rekkarinumeroo ylös, tai sitten on ottanu kokonaan sen pois, näitäkin on ollu.

ja toi kuvaus juttu oli sen oululaisen äijän jonka muistaakseni kaverit meni ja kavalsi...sit mies myönsi kuvanneensa sen ja sai siitä jonkin rangaistuksen

-AHVEN-
09.07.05, 19:15
Eikä sitten kaahata: (VAROITUS: Kuvia varoittavasta esimerkistä, ei herkille henkilöille) (http://seat-klub.cz/forum//viewtopic.php?t=559url)

juppelis
09.07.05, 19:35
Eikä sitten kaahata: (VAROITUS: Kuvia varoittavasta esimerkistä, ei herkille henkilöille) (http://seat-klub.cz/forum//viewtopic.php?t=559url)Aika tyylipuhtaasti oli mennyt kaveri osiin.. Ilkeän näköistä..

Kramer
11.07.05, 18:31
Eikä sitten kaahata: (VAROITUS: Kuvia varoittavasta esimerkistä, ei herkille henkilöille) (http://seat-klub.cz/forum//viewtopic.php?t=559url)
Ton näköstä tulee yleensä ku joku ottaa junan kans yhteen.

Mäksä
11.07.05, 18:34
http://www.seat-klub.cz/crash/

htavilap
11.07.05, 18:59
En kyllä koe olevani kovin herkkä ihminen, mutta meinas jo miullekkin nuo kuvat olla liikaa.

juppelis
11.07.05, 19:45
http://www.seat-klub.cz/crash/Miten tuossa onkin saatu tungettua puolet autosta rekan alle..

Pakko myöntää, että kestävä rekka, pari naarmua näytti tulleen.

Mäksä
11.07.05, 19:47

täytyy myöntää et oikean merkkinen rekka ;)

Kramer
11.07.05, 20:18
http://www.seat-klub.cz/crash/Miten tuossa onkin saatu tungettua puolet autosta rekan alle..

Joo, usein suikkareis kärry on just tos kunnos ku se kaivetaan rekan alta. On aika sama mikä kärry on kyseessä, jos puhutaan henkilöautoista. Kaikki prässääntyny samalla tavalla.

-AHVEN-
12.07.05, 17:53
Täällä (http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=17597&postdays=0&postorder=asc&start=0) olevan videon kaikki ovat jo varmaan nähneetkin.

Kramer
13.07.05, 00:27
Täällä (http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=17597&postdays=0&postorder=asc&start=0) olevan videon kaikki ovat jo varmaan nähneetkin.
En ollu nähny mut voin todeta, et mopokuski oli aivan amatööri.

Jupex
14.07.05, 20:04
http://www.gizmag.co.uk/go/3838/

Kramer
15.07.05, 13:52
Jopas on suitsas papua

Mäksä
15.07.05, 14:22

saa sitä hengen helpommallakin lähtemään

juppelis
15.07.05, 15:41
http://www.gizmag.co.uk/go/3838/saa sitä hengen helpommallakin lähtemäänPieni pettymys, mä luulin, että tuolla olisi ollut verta ja suolenpätkiä, mutta ei..

referee
25.10.05, 00:00
Kawasaki Z 1100 Zephyr vm-93, ajettu n 54000 km.
Juurikin laitin seisontavakuutukseen. Eli kevättä ja kesää odotellessa...

hifk333
25.10.05, 09:35
En ollu nähny mut voin todeta, et mopokuski oli aivan amatööri.

surkea kuski ja uskomattoman laiska cebari.. tutulla oli kans 600 cbr, mut oli niin laiska vehje, et vaihto sen suosista tonniseen yamahaan.. ;D

zonem
25.10.05, 19:14

Kyllähän tuossa nyt luullakseni olisi karkuun päässyt kääntymällä johonkin pikkuhiekkatielle. Oli kai sitten isompi halu kiusata sinitakkeja kuin päästä karkuun.. :P Kilvenkin pystyi yhdessä vaiheessa tunnistamaan huonolaatuisesta videokuvasta.

Mäksä
27.10.05, 21:11
tuossahan koko loppupätkä oli poliisin kotitietä, ja prätkäkuskilla oli vissiin toista päivää toi pyörä alla ja aivan tuntematon tie joten tietäähän siin miten käy

isokyy
27.10.05, 21:46
Ja rengaski näytti olevan kankailla.

zonem
22.12.05, 23:30
Heh, suunnittelin tässä säätää talven aikana tohon rs:ään 7710:n kiinni ja ostaa bt-gps-mötikan. Tankin alta olis tarkoitus saada pop-portille ulostulo, sitten on radio, gps, mp3-soitin ja puhelin samassa paskassa.. :)

remedy
31.01.06, 11:59
Tammikuu lopuillaan ja kevät lähenee...

Onkos täällä muita mopon ostajia tulevana keväänä? Itse ajattelin ostaa kawan zx6r ninjan. Omaa pyörää ei ole ollut sitten kevarin, tosin ajokokemusta on niin pappatunasta hondan goldwingiin ;)

600:lla aloitellaan ja katsellaan sitten jos (ja kun) isompaan tulee tarvetta myöhemmin. 600 voi jäädä sitten naisystävälle ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi.

Olisi jo kevät :)

säätäjä
31.01.06, 12:35
Itse ajattelin ostaa kawan zx6r ninjan.

Pitää kai alkaa myymään matkapuhelimia...

remedy
31.01.06, 12:48
Itse ajattelin ostaa kawan zx6r ninjan.

Pitää kai alkaa myymään matkapuhelimia...

Sanotaanko että se on ihan mihin rahansa käyttää... Eikä niitä rahoja puhelimia myymällä tehdä ;)

En siis uutta pyörää ole ostamassa, 04 tai 05 vuosimallia käytettynä etsin.

säätäjä
02.02.06, 12:04
Näyttää siltä, että Suomessakin päästään katsomaan kovaa freestyle motocrossia... pitää mennä katsomaa, miltä toi näyttää livenä (siis kunnolla). Monsterjamissä Seljas väläytteli jo voltin.

http://www.welldone.fi/news.asp?id=1156

säätäjä
03.02.06, 12:44
Tänään alkaa MP-messut. Ei hirveästi kiinnosta, mutta kuvailemaan pitää mennä...

Basu
03.02.06, 20:40
Laitahan säätäjä johki nettiin kuvat. :)
Huomenna itse olen menossa, kameran kera.

zonem
03.02.06, 21:19
Juu laita ihmeessä jotain kuvia. Itseä kiinnostaisi, mutta on muuta hommaa. :)

lada-v8
03.02.06, 21:48
Tänään alkaa MP-messut. Ei hirveästi kiinnosta, mutta kuvailemaan pitää mennä...

Juu, täytyy huomenna käydä katsastamassa tarjonta...

viikate
05.02.06, 11:14

Kyllähän tuossa nyt luullakseni olisi karkuun päässyt kääntymällä johonkin pikkuhiekkatielle. Oli kai sitten isompi halu kiusata sinitakkeja kuin päästä karkuun.. :P Kilvenkin pystyi yhdessä vaiheessa tunnistamaan huonolaatuisesta videokuvasta.

Vaikka motoristi henkeen ja vereen olenkin tässä videossa esiintyvää sankaria en puolustele millään lailla. Täysi idiootti yhdistettynä siihen että tyyppi ei selvästikään osaa ajaa. Vaikka poliisilla olikin st mondeo pyörällä kyllä karkaa jos hallitsee homman. Ja toisekseen poliisit väläytti siksi kun ohitti ja pikku ylinopeus, sakkojuttu olis ollut. Nyt sitten repes lantio jne.

Se jos huudattaa maantiellä yöaikaan on mielestäni pikkurike kuitenkin. Tässä dude veti asutusalueella miten sattuu. Tuuri se ettei kukaan sivullinen luokkaantunut. Ehkä tässä vuosien varrella oma asenne hioutunut kun on omia muksuja. Parin alle kun ollaan meinattu jäädä niin pistää jo tympimään.

Pätkäily on ok, loistoharrastus. Samoin kaikki pyörällä kikkailu, keuliminen, endot jne. Mutta tähänkin löytyy syrjäisiä paikkoja joissa ei tapa ketään. Keskustat sitten erikseen. Ihmekään että motoristeilla on nuoho maine kun tälläiset munapäät ajavat lajia suohon.

säätäjä
05.02.06, 15:10
Laitahan säätäjä johki nettiin kuvat. :)
Huomenna itse olen menossa, kameran kera.

muutama kuva:

http://pintaliitodesign.com/blogi/2006/02/oopa-mp-messut.html

nilikki
06.02.06, 13:29
Juh, sain laitettua ekan pyörän. 600 Cbr vm-94. Vanha ja tuhnujan tuo on, mut ei riittäny valuuttaa uudempaan 750/kilogixxeriin :). Halvalla ku sain ja vaikuttaa toistaseksi ihan soivalta peliltä, nii passaa ihan hyvin sellaisenaan ekan kesän ajoihin.

Syksyllä sit myyntiin tai rakentelis tota talvella. Perähän noista vanhoista cebareista pitäs vaihtaa, ku on aika karseen näkösiä :D

Täsä (http://img.photobucket.com/albums/v281/nilikki/crossi/cbr.jpg) viel kuva tosta Hondurasta. Pikkulaittoa tuo vaatii, etulokasuojan, vilkut yms. pientä.

remedy
06.02.06, 16:14
Itsekkin löysin nyt pyörän, huomenna vaan allekirjoittamaan kaupat...

Kuvia laitan myöhemmin.

nilikki
06.02.06, 16:32
Itsekkin löysin nyt pyörän, huomenna vaan allekirjoittamaan kaupat...

Kuvia laitan myöhemmin.

Kawan? Pistähän äkkiä kuvaa kehiin :)

remedy
06.02.06, 21:09
Kawan kawan :)

Ja tietysti myrkyn vihreä, siitä ei tingitä... Pyörä oli näytillä mp-messuilla, joten sieltä sen ehkä joku saattoi bongata.

Kuvat laitan kun paperit on allekirjoitettu, sit voi sanoa että on "oma".

Yksi juttu, kävin kysymässä pohjolasta isokaskoa. Koko vuoden hinta selvisi, mutta ei kuukausierän määrä. Eli huhti-syyskuu maksetaan enemmän kuin talvella, mutta nyt jäi mietityttämään että paljon tuo hinta on kesällä/talvella? Pohjolassa eivät osanneet vastata joka kuullosti varsin kummalta...

nilikki
06.02.06, 21:46
Onnea vaan uudelle rakkaalle, vihreä sen Kawan olla pitää. Ite kävin tänään tekeen paperit tosta wanhasta käkättimestä. Maksua vaille oma...saa nähä, mitä tästäki tulee. Toivottavasti Honda pelittää? :)

Prkl, ku en päässy mp-messuille. Ois ollu hyvä vähä katella ja koitella ajovermeitä, mut ohan täs viel kevät aikaa katella sopivia. Iconin ryysyt ois kyl varsin hienoja, mut hienot on tuotteiden hinnatki :).

Basu
06.02.06, 22:08
www.elisanet.fi/basu <-- Sieltä zip-kaniossa olevia kuvia katsastamaan jos et päässyt itse messuille. :) 196kuvaa.

remedy
07.02.06, 18:01
No nyt se on "oma" :)

Kawasaki ninja zx-6R (http://img137.imageshack.us/img137/8260/42f9b5181bf947fp.jpg)

Muutoksina alkuperäiseen akran slipari, rekisterikilven pidike ja minivilkut takana.

nilikki
07.02.06, 20:42

Kawasaki ninja zx-6R (http://img137.imageshack.us/img137/8260/42f9b5181bf947fp.jpg)

Muutoksina alkuperäiseen akran slipari, rekisterikilven pidike ja minivilkut takana.

Onse hieno! Itellä kävi kans lähellä tommosen Ninjan osto. Hinta oli kyl erittäin halpa, mutta silti liian kallis mulle :(.

Pitäs tohon omaan käkättimeen kans kilpiteline ja vilkut vaihtaa taakse. Mut toisaalta, pitäs ensin se läskiperä vaihtaa johonki R1:sen perään :) Sliparia oon kans miettiny, ihan vaan äänten takia :D. Mut ei oo täällä Rovaniemellä penkkiä, missä käyä säädättämässä pyörää, ku pönttö on vaihettu. Entiä, kattoo ny mitä sitä kevään aikana keksii?

hifk333
07.02.06, 21:13

onnea vaan! tuo on kyllä meikäläisen(kin) unelmapyörä.. ehkä vielä joskus kun teen isoa rahaa, ostan tollasen.. ;D mitäs tollaseen maksaa vakuutukset kesäkuukausilta?

remedy
07.02.06, 22:14
Pohjolasta täyskasko+liikennevakuutus 1309 euroa/vuosi... Eli siis tämä on nyt se uusi vakuutus jossa ei ole seisonta aikaa. Voisi ajella vaikka nyt jos haluaisi, tietysti eri asia onko se järkevää :)

Nyt vaan boonuksia kerryttämään, aloittavalle motoristillehan se on aina kalleinta.

Kevättä odotellessa...

espenleka
17.02.06, 11:23
Pohjolasta täyskasko+liikennevakuutus 1309 euroa/vuosi... Eli siis tämä on nyt se uusi vakuutus jossa ei ole seisonta aikaa. Voisi ajella vaikka nyt jos haluaisi, tietysti eri asia onko se järkevää :)

Ympäri vuoden ajeleville tuo on erinomainen vaihtoehto, itsekin tuon otin tämän vuoden alusta kun ei aina tiedä milloin se Suomen suvi alkaa ja päättyy :) Samoin niille, kellä on vähän asiallisempi pyörä eikä mitään **tun japskimuoviraketteja... :D

säätäjä
17.02.06, 12:16

Nyt vaan boonuksia kerryttämään, aloittavalle motoristillehan se on aina kalleinta.

Kevättä odotellessa...

Tuntuu valokuvaaminen taas edulliselta.

fry
17.02.06, 12:31

Ympäri vuoden ajeleville tuo on erinomainen vaihtoehto, itsekin tuon otin tämän vuoden alusta kun ei aina tiedä milloin se Suomen suvi alkaa ja päättyy :) Samoin niille, kellä on vähän asiallisempi pyörä eikä mitään **tun japskimuoviraketteja... :D

Joo tuo pohjolan uusi teho/paino suhteeseen perustuva vakuutus on kyllä loistava. Jos ei muilta vakuutusyhtiöiltä tule ajokeleihin mennessä vastaavaa siirtyy omakin mopo pohjolaan. Laskeskelin tuossa että vakuutusmaksut suurinpiirtein puolittuu jos kesässä pystyisi ajamaan joku 7 kuukautta.
Oma menopeli kun painaa rutosti eikä tehoja ole niin koko vuoden liikennevakuutus on 350€ kun se nyt on reilu huntti/ajokuukausi(ilman bonuksia).
Ja pyöränä reilu parikymppinen cx 500.

ST
17.02.06, 12:52
Joo tuo pohjolan uusi teho/paino suhteeseen perustuva vakuutus on kyllä loistava.

Vuoden päästä hinnat onkin sitten taas jotain ihan muuta,kun ovat ensin saaneet haalittua asiakkaitaan itselleen!Mp-vakuutukset ovat nykyisin kirous monelle vakuutusyhtiölle,kiitos moninkertastuneiden vahinkojen.Vielä vähän aikaan sitten sai rahoituksen(ge-gapital,nykyinen money) yhteydessä edullista vakuutusta ja näitä tappioita mitä niistä tuli monet yhtiöt maksavat vielä pitkään.....

remedy
17.02.06, 16:53
asiallisempi pyörä eikä mitään **tun japskimuoviraketteja... :D

Makunsa kullakin, itse tykkään tuosta kyykystä ja kovasta vauhdista :)
Ei sillä etteikö kaikilla pyörillä kovaa pääse.

Tänään kävin varusteet noutamassa, kengät/housut/hanskat/takki/kypärä... Nuudelilinja jatkuu ainakin tämän kuukauden vielä :)

Tällänen potta tuli ostettua (http://www.mlol.de/assets/images/nakangr02.jpg)

escobar
17.02.06, 17:57
itse tykkään tuosta kyykystä ja kovasta vauhdista :)

120 km/h moottoritiellä.... melko kovaa. Eihän kukaan aja ylinopeutta... 8)

remedy
13.03.06, 16:55
Viime perjantaina tuli moottoritiellä vastaan jammun R1. Pakkasta -10 joten saattoi olla suht kylmää kyytiä :)

digix
19.03.06, 10:22
asiallisempi pyörä eikä mitään **tun japskimuoviraketteja... :D

Makunsa kullakin, itse tykkään tuosta kyykystä ja kovasta vauhdista :)
Ei sillä etteikö kaikilla pyörillä kovaa pääse.

Tänään kävin varusteet noutamassa, kengät/housut/hanskat/takki/kypärä... Nuudelilinja jatkuu ainakin tämän kuukauden vielä :)

Tällänen potta tuli ostettua (http://www.mlol.de/assets/images/nakangr02.jpg)

Hyvä ettei varusteissa ole säästelty - ainakaan kypärässä. Toivottavasti ei muissakaan - jos niissä pihtaa niin joutuu hyvin nopeasti ostamaan uudet ja nimenomaan ne kalliimmat tuotteet..

Ja itsellä pyöränä, ylle viitaten, "japskimuoviraketti" CBR 1000 RR aka FireBlade, vm. '05.

nilikki
19.03.06, 12:34
Ite oon aatellu kypäräksi Shoein Xr-1000 tai Raid II:sta. Raidiin taidan päätyä, ku on hivenen halvempi. Käytännön eroista en hirveesti tiä. Takiksi tietty Alpinestarsin Magnum Jersey nahkarotsi, mikäli vaan istuu tämmösen pitkä selkäisen ja orankikätisen vinkuheinän päälle :D

nim. nilikki 195cm :)

zonem
19.03.06, 17:23
Näistä joku olisi kiva kypärä. :)
http://www.4mc.net/document.aspx?DocID=3263

kirjolohi
20.03.06, 15:01
Kellään kokemuksia Yamahan xt660x:stä? Pitäis pyörä(ensimmäinen) alkaa ostaan ja tuo yamaha kiinnostaisi mutta olen n.170cm pitkä että yltäneeköhän jalat maahan:)

remedy
27.03.06, 14:19
Hyvä ettei varusteissa ole säästelty - ainakaan kypärässä. Toivottavasti ei muissakaan - jos niissä pihtaa niin joutuu hyvin nopeasti ostamaan uudet ja nimenomaan ne kalliimmat tuotteet..

Ja itsellä pyöränä, ylle viitaten, "japskimuoviraketti" CBR 1000 RR aka FireBlade, vm. '05.

Ostin suoraan Dainesen "kyttyrä" nahkatakin ja -housut,hanskat ja oxtarin evolution 2 saappaat.

Nyt jos säät sallii niin ajot alkaa ens tai sitä seuraavana viikonloppuna :)

remedy
16.04.06, 19:56
Eilen alkoi sitten vihdoin ja viimein ajokausi, reilut pari sataa kilometriä takana.

Pikkasen on vielä kylmä pärrätä, vois kelit ruveta jo lämpiämään.

nilikki
17.04.06, 11:42
Eilen alkoi sitten vihdoin ja viimein ajokausi, reilut pari sataa kilometriä takana.

Pikkasen on vielä kylmä pärrätä, vois kelit ruveta jo lämpiämään.

Mie alotin perjantaina. Vähän vilpostahan tuo on ja mulla ei vielä ees oo kunnolisia vermeitä. Crossikypärällä ja skedekengillä ajelin, mut ajamaan piti päästä :D. Vapun jälkeen kerkiää Helsinkiin ostoksilla ja pääsee avaamaan kukkaronnyörejään ;)

miikkis
17.04.06, 11:59
mitens tuo kortti puoli menee. ajokortti ollut jo monta vuotta, mutta nyt tekis mieli ajaa pyöräkortti. Millaisen kortin saan suoraan? pitääkö eka ajella jollain 125cc? ja onko jollain tietoa hinnasta?

nilikki
24.04.06, 12:26
mitens tuo kortti puoli menee. ajokortti ollut jo monta vuotta, mutta nyt tekis mieli ajaa pyöräkortti. Millaisen kortin saan suoraan? pitääkö eka ajella jollain 125cc? ja onko jollain tietoa hinnasta?

Ite ajoin A-kortin armeijassa, nii en oo ihan varma tuosta käytännöstä. Mut mielestäni voit ajaa suoraan ison-A:n jos oot yli 21v.? Muuten pitää eka ajaa 25kW eli pikku-A. Kevarikorttia ei tarvi ajaa. Viisaammat korjatkoon.

Mulle antovat suoraan ison A:n, vaikken kyl ollu ku 20v. Mut en pistäny vastaan :D

zonem
24.04.06, 22:25
Ajokorttisäädöksethän ovat kai viime vuosina vähän muuttuneet juuri noiden seikkojen osalta. Autokoulussa noista puhuttiin, mutta en nyt enää muista mitä... :) Google varmaan tietää.

janppa
27.04.06, 17:42
Eli nykyiset ikä-rajat Jos ajaa piikki(A1 ja 16vuotias) tai pikku a:n )a ja 18vuotias) niin korottuu ajokortti automaattisesti 20vuotiaana A:ksi ja ikä/teho rajat ovat seuraavat

16w A1 max.11kW & 125kuutiosenttimetriä
18w a max 25kW/ 0.016kW/kg
20w A ei max tehorajaa
21w jos ei aikasempia a luokan kortteja ole saa ajaa suoraan A kortin

Ja itse aiheeseen iteltä löytyy tällä hetkellä Honda NSR125, viime kesä meni Suzuki GSX-R 600cc sekä Yamahan vanhalla 180cc 2-tahtisella, sitä aikasemmista pyöristä ei edes kehtaa puhua

Tötterö
30.05.06, 08:12
Tuli sitten vaihdettu maantiesukkala vähän extremimpään.
Busa sai mennä ja tilalle tuli Repsol-värityksinen StreetFighter.
Kyllä vanhakin nuortuu tuon sarvissa ;)

DaCheap1
30.05.06, 14:00
.jpg?

Tötterö
30.05.06, 14:03
.jpg?

Tuossa :
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=334643

zonem
30.05.06, 15:53
Tuossa :

Harvinaisen hieno faitteri. Usein nuo itse väsätyt tuppaavat olemaan 'vetin rumia, mutta tuon on kyllä jotain todella muuta. :)

Tötterö
30.05.06, 19:53
Tuossa :

Harvinaisen hieno faitteri. Usein nuo itse väsätyt tuppaavat olemaan 'vetin rumia, mutta tuon on kyllä jotain todella muuta. :)

Kiva kuulla että jonkin muunkin silmää sopiva.
Se on totta että nuo "mustat hirviö" faitterit ovat vähemmän seksikkään näköisiä.
Tuskin omaavat erikoisia ajoominaisuuksia kuten tuo Cebari.
Ajoasento on ainakin tosi mukava!

pahkis
31.05.06, 00:44
Hö, perhanan nulikat, kun ette mitään pyöristä ymmärrä... Tällaisella (http://www.dkw-nz.net/nz350.htm) allekirjoittanut toivottavasti pääsee vielä joskus tien päälle; jää hayabusakikkeliskokkelismoppendaalit viivalle >;P

nilikki
31.05.06, 16:53
Tuossa :

Kiva kuulla että jonkin muunkin silmää sopiva.
Se on totta että nuo "mustat hirviö" faitterit ovat vähemmän seksikkään näköisiä.
Tuskin omaavat erikoisia ajoominaisuuksia kuten tuo Cebari.
Ajoasento on ainakin tosi mukava!

Ajoasento on varmasti mukava, kiitos tangon. Jos päätän tuon oman kusiaisen pitää viel ens kesänä, nii talvella pitää alottaa projekti. Pakkausmuovit helevettiin :), perä vaihtoon, uus maski, stonga tietenki. Eli perussetti. Saa nyt nähä, et kehtaako tuolla mopolla ajella enää. Isompaa tekis mieli, mut faitterin vois siitäki väsäillä.

remedy
03.06.06, 13:11
.jpg?

Tuossa :

Todella onnistunut pyörä! Kelpuuttaisin itsekkin jos fightteria hakisin.

Itse päivitin pyörääni eilen, uusi pärrä (http://www.bikepics.com/pics/pics/kawasaki-zx6r-05-bikepics-383565.jpg).

Siis tuo ei ole omani, mutta täysin identtinen.

nilikki
03.06.06, 18:18
.jpg?

Tuossa :

Todella onnistunut pyörä! Kelpuuttaisin itsekkin jos fightteria hakisin.

Itse päivitin pyörääni eilen, uusi pärrä (http://www.bikepics.com/pics/pics/kawasaki-zx6r-05-bikepics-383565.jpg).

Kilpiteline vaihtoon :D Noin niinku ekaksi :)

marzi79
06.06.06, 18:05
Tossa toukokuun alussa alotettiin pärräkausi isännän kanssa..oltiin ulkomailla edeltävä kuukausi että se vähän venähti..mutta aika vilposta on kyllä vieläkin ollut..ainakin meillä päin..

Pyöränä meillä on Honda CBR 600f mutta vaihdokkia mietitään parhaillaan..mutta jos tämän kesän nyt vielä tällä..=)

matuu
06.06.06, 19:00
Aika huimia pelejä nää isot pyörät on kyl. Kaveri osti täs äskettäi ekaks pyöräks R1:n. Ennen tuntu et auto mikä menee 5sek 0-100 lähteee. Se auto jää kuitenki iha paikallee tolle rätkälle. En ite ees viittiny sil tyyppei ottaa :)
Täytyy varmaan täs kesällä viel rohkaista itteesä ja testata, näyttää vaan siltä et pakko viel koittaa!

escobar
06.06.06, 19:08

Kaverilla sama malli, ostettu uutena pari kk sitten. Vaihtoi juuri putken, nyt se jopa kuulostaa motskarilta. Aikoi ehkä ostaa siihen Kawan shiftkit vielä, niin ei tartte käyttää kytkintä kun vaihtaa suurempaan.

DaCheap1
06.06.06, 22:36
Aikoi ehkä ostaa siihen Kawan shiftkit vielä, niin ei tartte käyttää kytkintä kun vaihtaa suurempaan.
Mitäs semmone shifti maksaa?

escobar
06.06.06, 23:05
Mitäs semmone shifti maksaa?

Ei hajuakaan, valitettavasti.

remedy
07.06.06, 13:27
Kaverilla sama malli, ostettu uutena pari kk sitten. Vaihtoi juuri putken, nyt se jopa kuulostaa motskarilta. Aikoi ehkä ostaa siihen Kawan shiftkit vielä, niin ei tartte käyttää kytkintä kun vaihtaa suurempaan.

Juu, tarkotus oli ostaa tuohon uuteen joko acran pönttö tai sit laserin "wannabe" 3 pilliset augusta putket. Niinku tässä kuvassa. (http://bikepics.com/pictures/329534/)
Kilpiteline menee siinä samassa vaihtoon.

Ei ole tullut vanhaa jopoa yhtään ikävä, sen verran mukavampi peli ajella tämä uusi. Tosin äänet siinä oli paremmat acran ansiosta, mutta kohta sekin ongelma tästä pelistä häviää.

DaCheap1
07.06.06, 14:41
Mut toi uus o sinine. :/ Vihree ny vaa o se ainoo oikee Kawalle.

remedy
07.06.06, 18:02
Mut toi uus o sinine. :/ Vihree ny vaa o se ainoo oikee Kawalle.

Totta, mut eipä saanu käytettynä väriä valita. Ja kun hyvä yksilö löytyy niin se väri painaa aika vähän enää vaakakupissa. Harmaan kanssa olisi varmaan tullut vähän hampaita kiristeltyä, musta/sininen/vihreä kelpaa omalle silmälle mainiosti.

Toi sininen on luonnossa paljon hienompi kuin noissa kuvissa, vastakkaisen sukupuolen kyyditettävät tykästyivät myös enemmän siniseen... ;)

nilikki
07.06.06, 21:53
vastakkaisen sukupuolen kyyditettävät tykästyivät myös enemmän siniseen... ;)

No tuo enempää sun ei tarvi väriä ees perustella :) Pitäsköhän sitä sit omaki käkätin maalata Kawan sinisellä mattamustan sijaan ;)

zonem
09.06.06, 13:18
Tiistaina näyttäis olevan piikkipahvi taskussa, mikäli nyt inssi menee putkeen. Alkuviikosta lupasivat hyviä kelejäkin, se sopii... ;)

ekto
09.06.06, 13:43
Oon hieman suunnitellu, että ajas tuon A-kortin heinäkuussa. Autolla on tullu ajettua jo kolmisen vuotta, joten saa sen A-kortinkin hieman halvemmalla. Autokouluun kun soitin, niin sanoivat että kaikkiaan menee joku 760 eur tuohon korttiin. Onkohan toi ihan normaali hinta näin PK-seudulla?

On myös hieman hakusessa, että mikä pyörä sopis tälläselle alottelijalle? Ei varmaan mitään ihan pientä pyörää kannata hommata, kun se varmaan käy pieneksi aika nopeaa, mutta joku 500cc kenties?

Mielellään kuulis hieman mitä toi homma kustantaa vuodessa, esim. vakuutukset tollaseen 500cc ja onko niissä jotain veroja jne..

Tötterö
10.06.06, 22:18
500cc on aivan loistava ensipyöräski.
Kevyt ja ketterä, mutta silti ihan kohtuu kulkunen.

Meitin emäntä aloittelee Kawasaki GPZ 500 ässällä, joka tuntuu varsin luontevalta ensipyöräksi.

Pohjolalta saa mp-vakuutukset "alennettuun vuosihintaan" ja seisontapäiviä ei tarvitse yhtiölle ilmoitella.
Ihan hyvä vakuutus jos tietää ajavansa yli 6kk, per kausi tai vuosi!

remedy
11.06.06, 10:55
Itsellä oli aluksi pohjolan vakuutukset, en edes kilpailuttanut koska kaikki kehuivat tuota uutta systeemiä.

No sitten fenniasta soittivat ja tarjosivat omaa versiotaan (ajo 7kk+seisontakaudet 5kk) ja tällä vakuutuksella+täyskaskolla säästin n.450 euroa vrt. pohjolan vakuutukseen.

hiltieetu
11.06.06, 11:51
Onkohan vakuutusyhtiöllä samaa ongelmaa kuin puhelinoperaattoreilla oli aiemmin että uusia asiakkaita haalitaan ja vanhat asiakkaat saa maksaa reilummin. Kun itse vaihdoin viime viikolla pohjolaan vakuutukseni juuri pyörävakuutusten hinnan takia. K100 bemarissa hintaeroa jäi n.230e. Ja vahnassa yhtiössä vain valittelivat ettei he eivät pysty tekemään muuta kuin toivottamaan tervetulleeksi myöhemmin taas asiakkaaksi. Mutta fenniasta en tajunnut kysyä tarjousta.

remedy
11.06.06, 13:23
No faijalle soittivat ifi:stä juuri tuon uuden vakuutuksen tiimoilta (teho/paino suhteutettu) ja pudottivat n. 500 euroa hintaa. Eli ainakin ifissä toimittiin ennenkuin asiakas vaihtoi putiikkia.
Kyseessä oli 1100 yamahan dragstar. Näihin isoihin customeihin tuo teho/paino suhteutettu teki tosi rajun pudotuksen hintoihin.

Mitä tulee tuohon mun vakuutukseen niin siinä on kaikki mahdolliset alennukset mitä fenniasta pystyivät antamaan (tai niin ainakin väitetttiin). Aluksi alennus olisi ollut vain 300 euroa vrt. pohjolaan, mutta sitten fennia tössi laskuissa yms. ja tämän johdosta uhkasin vaihtaa takaisin pohjolaan. Hupsista keikkaa ja saatiinkin vielä 150 euroa puristettua hintaa tuosta vaan, 5% bonareita lisää ja 50 euron lahjakortti nesteelle...

Et on aika ilmavat hinnat.

O.J.
11.06.06, 21:18
Onkohan vakuutusyhtiöllä samaa ongelmaa kuin puhelinoperaattoreilla oli aiemmin että uusia asiakkaita haalitaan ja vanhat asiakkaat saa maksaa reilummin...

On. Ite kilpailutan nykyisin vakutuukseni parin-kolmen vuoden välein.

Ewert Oktan
12.06.06, 17:39
Tietääkö joku muita motard/crossi-kypäriä, joissa on lippa sekä visiiri Arai Tour X Motard (http://www.roostracing.co.uk/images/Arai/TourX%20motard%20black%20small.jpg)n lisäksi?

nilikki
13.06.06, 13:36
Tietääkö joku muita motard/crossi-kypäriä, joissa on lippa sekä visiiri Arai Tour X Motard (http://www.roostracing.co.uk/images/Arai/TourX%20motard%20black%20small.jpg)n lisäksi?

Kbc:llä on tommosia malleja kanssa.

Valmistaja (http://www.kbc-helmet.com/)
Maahantuoja (http://www.duell.fi/)

Ewert Oktan
13.06.06, 22:24
Kbc:llä on tommosia malleja kanssa.
Kiitos vihjeestä, mutta on tunnustettava etten kyllä löytänyt malleja, joissa olisi molemmat. Crossikypäriä kyllä löytyy, muttei oikein kadulle sopivia kun ei ole visiiriä ja erillisiä laseja ei viitsisi tieliikenteessä pitää.

ekto
14.06.06, 11:20
Eli mikäköhän saattas olla tuollasen 500cc vakuutuskustannus? Jotain 500 euron luokkaa?

Mikä merkki/malli on hyväksi todettu parin tuhannen euron budjetilla?
Ajattelin käyttää tässä vaiheessa melko vähän rahaa pyörään. Ostaa sitten ensikesänä paremman jos on vielä innostunut. Turhan useasti on tullu ostettua kalliit harrastevälineet ja into on lopahtanu.

jossu
14.06.06, 12:59
Mulla on Honda CBR 600 F, vakuutuksista en tiedä ku äitee maksaa ne ainaki toistaseks.. hyvä pyörä, hanki sellanen, tää on tietysti vaan mun ehdotus. Haluisitko jonku customin vai kyykän? toi CBR on puolikyykkä. Mulla oli kevarina Honda Rebel, customi, mä tykkään enemmän tosta ceebbarista.

Tötterö
15.06.06, 08:51
Eli mikäköhän saattas olla tuollasen 500cc vakuutuskustannus? Jotain 500 euron luokkaa?

Mikä merkki/malli on hyväksi todettu parin tuhannen euron budjetilla?
Ajattelin käyttää tässä vaiheessa melko vähän rahaa pyörään. Ostaa sitten ensikesänä paremman jos on vielä innostunut. Turhan useasti on tullu ostettua kalliit harrastevälineet ja into on lopahtanu.

Edelleen se GPZ Kawasaki 500 S on ihan kelpo peli ensipyöräksi.
Vakuutusmaksut noin 500e 0%bonuksilla ajokaudessa.
500 GPZ hinnat 1800e-3000euroon..

ekto
16.06.06, 17:14
Nyt on googletettu kovasti ja kyllä toi GPZ 500 S rupee vaikuttaan varsin lupaavalta. Mistä täältä PK-seudulta tuollaista kannattas lähtee etsimään? Netistä on löytynyt tasan 2 kpl tuollaisia huokeampia malleja. Ajattelin, että jos eivät jaksa netissä huudella kaikista pyöristä...

kilroy1
16.06.06, 19:51
Nyt on googletettu kovasti ja kyllä toi GPZ 500 S rupee vaikuttaan varsin lupaavalta. Mistä täältä PK-seudulta tuollaista kannattas lähtee etsimään? Netistä on löytynyt tasan 2 kpl tuollaisia huokeampia malleja. Ajattelin, että jos eivät jaksa netissä huudella kaikista pyöristä...

mp-tukulla tuusulassa on ainakin ollut enemmänkin edukkaita käyttöpyöriä, gpz:a sieltä ei kyllä nyt löydy yhtään kappaletta mutta rento mesta ja niitä harvoja liikkeitä jolta löytyy vanhempaa/edullisempaa kalustoa myös myynnistä : http://www.nettimoto.com/simple_dealer/3.php?id_user=9606&id_template=3

gpz on ihan ok, itse vierastan kawoja niissä esiintyneiden venttiili yms. ongelmien takia ja suosin mielummin honda-suzuki linjaa. Kaikilta merkeiltä löytyy hyviä ja huonoja malleja ja varsinkin vanhempien pyörien kohdalla kyse on usein aikasempien omistajien huolenpidosta kuinka hyvin toimiva laitos mikäkin pyörä on.

jannyman
14.08.06, 22:04
Tunnistaako kukaan mikä pyörä tuossa kuvassa? Oli parkissa eilen rantsulla kun kävin kaljoilla. Omistajaa ei näkynyt missään. Oli sen verran katseenkääntäjä että porukkaa kävi ihmettelemässä.

Kakspyttynen boxerikone joka tapauksessa. Oiskohan 70-luvun alkupuolelta. Jotain siinä tankissa lukee mutta ei saa selvää.

http://img116.imageshack.us/img116/3614/kivalonristeys028cs2.th.jpg (http://img116.imageshack.us/my.php?image=kivalonristeys028cs2.jpg)

O.J.
14.08.06, 22:18
Oisko Ural?

Vertaa vaikka: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=357392

jannyman
15.08.06, 07:50
Ural?Jeps niin taitaakin olla. Tuo korea etukoristekin viittaa venäjän suuntaan. Itse asiassa kaverin kaverilla oli tuollainen aikoinaan ja kovasti valitteli että jatkuvasti sai olla korjaamassa. Viikon kun laittoi niin päivän ajoi.. Jotain sitä rataa.. Taattua venäläistä laatua ;)

zonem
15.08.06, 18:00
Ural?Jeps niin taitaakin olla. Tuo korea etukoristekin viittaa venäjän suuntaan. Itse asiassa kaverin kaverilla oli tuollainen aikoinaan ja kovasti valitteli että jatkuvasti sai olla korjaamassa. Viikon kun laittoi niin päivän ajoi.. Jotain sitä rataa.. Taattua venäläistä laatua ;)

Juu, Ural tuo minunkin mielestä on, koska naapurissa taitaa olla samanlainen. Aken rekkaripalvelustahan saa tekstiviestillä omistajan ja ajoneuvon tiedot, jos huvittaa.. :)

kilroy1
15.08.06, 22:45
Tunnistaako kukaan mikä pyörä tuossa kuvassa? Oli parkissa eilen rantsulla kun kävin kaljoilla. Omistajaa ei näkynyt missään. Oli sen verran katseenkääntäjä että porukkaa kävi ihmettelemässä.

Kakspyttynen boxerikone joka tapauksessa. Oiskohan 70-luvun alkupuolelta. Jotain siinä tankissa lukee mutta ei saa selvää.

http://img116.imageshack.us/img116/3614/kivalonristeys028cs2.th.jpg (http://img116.imageshack.us/my.php?image=kivalonristeys028cs2.jpg)

Ural tai Dnepr, jompi kumpi molemmat venäläisiä valmisteita ja varsin hauskoja (tosin ei kovin luotettavia) sellaisia. Lisää kuvia ja jutttua löytyy Uralroikasta: http://www.uralroikka.net/

jarkkoo
16.08.06, 02:32
Perskule, kuume iski täälläkin, kaverin 1100 Dragstaria testattuani. Kai se pitää ens kesänä kortti käydä ajamassa ja ostaa mopo. Emäntäkin jo lämpeni idealle :)

Onneksi tallista löytyy Kawa KX250, jolla voi edes vähän purkaa paineita, ehtis vaan ajamaan (ja remppaamaan). Ja kikkailupyöränä Samurai 110 crossi, varsin vekkuli vehje vaikkei kovin vakavasti otettava olekaan.

jossu
16.08.06, 15:57
mul on 00 vuotinen Honda CBR 600.. on kyl tosi pirtee.. ite en kyl iha mahdottoman lujaa uskalla sillä ajaa.. iski kauhee kuume heti ku täytin 20.. tuli hankittuu kortti ja pyörä..

Boiga
19.08.06, 18:32
yamaha r6 tuli tuossa ostettua vajaa kk sitte... ja kyllä on ollu käyttöä :) Jäi 300 heppanen saabi seisomaan pihalle :D:D

sen verran olen päivitelly et minivilkut ja sliparin vaihtanu sekä rekkarikilven/takaloksun modannu hieman siistimmäksi...

Suuttimet sekä ratastus ja tällasta viel pitäs vaihtaa et saa kulkupuolta vähä muutettua.. Mut ihan ok peli tuollaisenaankin... Ei oo niin tehokas ettei kyydissä pysyis eli ihan hyvä kylä mopo... vissiin liian rämäpää kun kaikennäköset jutut on jo testattu tuolla pyörällä.. :D

Tötterö
19.08.06, 20:55
reilut 20v kaksipyöräisen sarvissa ja nyt Streetfighter Honda CBR 900.
Edellisenä pyöränä Hayabusa 1300cc jota suosittelen pitkänmatkan pisteiden välille..

AzizCF
21.09.06, 18:50
Nyt olisi sellainen paikka, että pitäisi kevytmoottoripyörä ostaa. Olen vähän katsellut tuollaista Yamahan YBR125:ä. Halppis pyörähän se on, mutta ei olisi tarkoituskaan kuin päästä paikasta A paikkaan B.

Kellään kokemuksia? Onko hintansa väärti?

Ei oikein nuo kyykkypyörät iske silmään, enkä customeistakaan erityisemmin pidä. Tuohan on sellainen "peruspyörä" ja ainakin minun silmään sopii mainiosti mustana (ei muoviosat ota mustassa niin silmään heti...).

Edit: ...niin ja muitakin mietteitä ko. pyörästä voi kertoa.

zonem
25.03.07, 16:16
Noniin, on kai aika kaivaa tämäkin threadi esiin. Kukas on jo käynyt ulkoiluttamassa pyöräänsä? Itse kävin heittämässä pienen lenkin ja olihan se hienoa taas tämänkin lyhyeksi jääneen talven jälkeen.

Ja varokaa sitä irtohiekkaa! :)

Näkkileipä
26.03.07, 00:31
Onhan sitä tullu kaivettua tuo halpiskiinamopo tallista lahoamasta. Ja kyllä, irtohiekkaa kannattaa varoa!

dille
26.03.07, 16:46
Kaveri on siitä onnettomassa tilanteessa, että täyttää 20 vasta vuoden lopussa, mutta omistaa yli 25 kW:n pärrän. Mites pollarit sakottaisi, jos hän lähtisi ajelemaan ja jäisi kiinni?

Tötterö
26.03.07, 21:08
Kaveri on siitä onnettomassa tilanteessa, että täyttää 20 vasta vuoden lopussa, mutta omistaa yli 25 kW:n pärrän. Mites pollarit sakottaisi, jos hän lähtisi ajelemaan ja jäisi kiinni?

Kortitta ajo, yksinkertaista..
Liian tehokkaan pyörän kuljettaminen ilman siihen oikeuttavaa ajolupaa :P ?
Oisko nuin?

zonem
26.03.07, 21:09

Tämä oli muistaakseni jossain 8-20 päiväsakon tuntumassa. Raskauttavat tekijät vetävät tonne yläkanttiin, mutta kai se yleensä siinä 8 ps:n paikkeilla on.

Peppokani
26.03.07, 21:10
Siirretääs oikeaan ketjuun tämä.

Pitääkö sivuvaunullista moottoripyörää ajaessa käyttää samanlailla kypärää, mitä tavallisia?
Entäpä mistä saisi ostettua semmoisia vanhanajan teräsavokypäriä ja semmoisia siistejä pyöreitä vanhanajan ajolaseja?

Sitten vielä yksi kyssäri: Paljonkohan tuommoiseen 1995-2000 -luvun Ural K-motskariin tulisi veroja? Entäpä meneeköhän ne heittämällä katsastuksesta läpi vai pitääkö niille tehdä jotain?

E:Tunnin välein olen käynyt nettimotossa ihailemassa rakkauden kohdettani. Hiukan kuitenkin emmin ostoa, koska aika vikaherkkä (mitä muuta Neuvostoliiton tekeleeltä voisi odottaa? ;)) on kuulemma tuo merkki. No, onneksi tekniikan pitäisi olla aika simppeliä, joten EHKÄ sitä voisi vakavasti harkita...

katana
28.03.07, 19:24
Tänään eka lenkki 150km vuodelle 2007 old school Suitsalla.
Aivan uskomaton pöly ilmassa, visiiri auki ei kyennyt ajamaan, muuten silmät hiekassa täällä Etelä-Suomessa. Mutta eipä ennen ole tullutkaan avattua mp-kautta jo maaliskuussa:)

Montonen
28.03.07, 20:54
Kuinkas hanakoita mahtaa kytät olla pysäyttelemään jos ajelee tuollaisilla "ei hyväksytyillä" kypärillä.

http://motovelhot.fi/shop/catalog/product_info.php?cPath=45_58&products_id=211

Kenelläkään kokemuksia? Meni tilaukseen joka tapauksessa. Ihan tyylikkään näköinen on ainakin. Tämä nykyinen hyväksytty kun näyttää suoraan sanottuna herkkutatilta päässä.

apache
28.03.07, 21:38
hehee, joku ajoi täällä perälässä kevytmoottoripyörällä eli kevarilla. päätiet on sulat, mut muualla on aika liukasta, liekö katteet enää ehjät

Peppokani
28.03.07, 23:54
Kuinkas hanakoita mahtaa kytät olla pysäyttelemään jos ajelee tuollaisilla "ei hyväksytyillä" kypärillä.

http://motovelhot.fi/shop/catalog/product_info.php?cPath=45_58&products_id=211

Kenelläkään kokemuksia? Meni tilaukseen joka tapauksessa. Ihan tyylikkään näköinen on ainakin. Tämä nykyinen hyväksytty kun näyttää suoraan sanottuna herkkutatilta päässä.

Olipas hieno kypärä.
Kuitenkin poliisien sakkoja enemmän ajattelisin sitä, jos jotain sattuukin tapahtumaan, kun tuo päässä ajelet. Siinä saa vakuutusyhtiöt yms. hyvän syyn olla korvaamatta mitään.

Olen nyt muutaman päivän katsellut tätä (http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=443306) kaunotarta. Tosin myyjä ei ole pahemmin viitsinyt panostaa tuohon pyörän kuvailuun sen enempää, joten se hiukan laskee mielenkiintoa. Onneksi tuo ei ole kaukana, joten voisihan sitä käydä ihan livenäkin ihmettelemässä.

E: Tulipa tässä mieleeni. Suomessa kypärän pitää siis olla ECE-hyväksytty? Pelkkä CE-hyväksytty ei kelpaa? Yritin googlettaa, mutta en löytänyt tietoa tuosta CE-hyväksynnästä.

Montonen
29.03.07, 19:44
Olipas hieno kypärä.
Kuitenkin poliisien sakkoja enemmän ajattelisin sitä, jos jotain sattuukin tapahtumaan, kun tuo päässä ajelet. Siinä saa vakuutusyhtiöt yms. hyvän syyn olla korvaamatta mitään. Noh jos tuollaisella kananmunankuorella ajat pahemman kolarin niin ei taida raha enää auttaa siinä vaiheessa.. Vihanneksena on kiva elellä loppuelämänsä.. Rahasta niin väliä.

Olen nyt muutaman päivän katsellut tätä (http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=443306) kaunotarta. Tosin myyjä ei ole pahemmin viitsinyt panostaa tuohon pyörän kuvailuun sen enempää, joten se hiukan laskee mielenkiintoa. Onneksi tuo ei ole kaukana, joten voisihan sitä käydä ihan livenäkin ihmettelemässä.Toivottavasti olet kätevä käsistäsi jos päädyt tuon ostamaan. Eivät ole kovin luotettavia, jatkuvasti pientä vikaa. Varaosien saannista ei mitään tietoa.

Peppokani
29.03.07, 22:43
Noh jos tuollaisella kananmunankuorella ajat pahemman kolarin niin ei taida raha enää auttaa siinä vaiheessa.. Vihanneksena on kiva elellä loppuelämänsä..

Eihän siinä itse letkijen päässä mitään rahaa tarvitsisi, mutta tällä hetkellä vielä jälkeen jäisi vaimo ja pari lasta, niin pitää niitäkin hiukan ajatella.

remedy
14.04.07, 12:33
Kaksi viikkoa pitäisi vielä kärvistellä että saa ninjan taas liikkeelle... Vähän sylettää katella kun muut paahtaa jo täysillä menemään.

hiltieetu
14.04.07, 12:54
mikäs ninjaa pitää vielä paikoillaan? Täällä susirajallakin ajettu jo yli 2vkoa.

remedy
14.04.07, 13:03
Jv-Motorsportin hellässä huomassa odottamassa 12tkm huoltoa... Oli siellä talvisäilytyksessä joten ajattelin vetää sen huollon tohon samantien vaikka ei ole edes 12k täynnä. Kuitenkin niitä kilometrejä kertyy aika haipakkaa ja huoltoon saaminen on aika vaikeata näin keväisin. Meinaan jos pyörä ei olisi ollut siellä jo valmiiksi niin tuskin olisin enään edes huoltoaikaa saanut.

kimmo
17.04.07, 11:39
Nyt loppui kimmonkin pyöräilyharrastus. Kaveri tuli ja haki kaikki vehkeet (http://maitolava.pp.fi/kuvat/DSCF0970.JPG) pois kerralla.
PS yhdellä liinalla kiinnitys, tyyliin "tiukka paketti".

zSx
17.04.07, 17:22
Yeah, ajokausi korkattu. Oli ihan mukavan lämmintä ajaa tuo ~180km, kunhan laittoi vähän enemmän varustetta päälle. Sadekuurotkin onnistui kiertää.

dille
17.04.07, 22:23
Minkä pyörän Peppokani menit muuten hankkimaan? Mielenkiinto heräsi heti, kun mainitsit tuon Kawasaki-merkin.

Heikolta näyttää meikäläisen mp-kesä. No toivottavasti faija ei saa myytyä toista pyöräänsä pois, niin on paremmat mahikset saada joku lainaan.

Peppokani
17.04.07, 23:20
Minkä pyörän Peppokani menit muuten hankkimaan? Mielenkiinto heräsi heti, kun mainitsit tuon Kawasaki-merkin.

Tuommoisen (http://bikez.com/motorcycles/kawasaki_zl_600_eliminator_1997.php) kävin hakemassa.
Pyörä oli ikäisekseen erinomaisessa kunnossa ja paikan päällä nähtynä se näyttikin ihan hyvältä. On hiukan "muhkeampi", mitä samanvuotiset Virago 535 ja En5/Er5.
Tehot riittävät minulle paremmin kuin hyvin. Kyllä tuo 61 hv sai suun muutaman kerran virneeseen. Jos tuolla ei ehdi, niin sitten on kuskissa vika.

Tuli taas todistettua tänään se, että kannattaa hankkia hyvät ajovarusteet.
Nimim. niska jumissa.

Peppokani
21.04.07, 13:07
Onko jotain muuta Kawasakin pyörää tehty samalla tekniikalla mitä tuossa ZL Eliminatorissa on?
Lähinnä olisi hakusessa tehoputki, mutta ei oikein tahdo löytyä.

Peppokani
27.04.07, 19:18
Jos joku on hankkimassa uutta kypärää, kannattaa Reevu MSX-1 (http://www.eurobiker.fi/kauppa/prod_list.html?groupID=44&oc=1) kypärä käydä katsastamassa.
Sain kyseisen kypärän tänään ja kyllä on hyvä potta. Istuu päähän erittäin hyvin ja ennenkaikkea on erittäin hiljainen. Peilisysteemikin on ihan vekkuli ja jopa toimii ihan ok.

hiltieetu
27.04.07, 21:30
Hmm. Ei ole kyllä pahan hintainen kypärä. Mihin kypärään vertaat äänekkyttä?

Tötterö
28.04.07, 08:27

Entä mihin turvallisuutta?

Peppokani
28.04.07, 10:20

Olen muutamia kavereiden kypäriä "testannut" samalla, kun olen heidän pyöriään käynyt kokeilemassa. Niihin verrattuna IMO tuo kypärä on todella hiljainen.
Mutta enemmän olen ajellut -96 ja siihen kypärään ei viitsi edes vertailuja tehdä ;)

Entä mihin turvallisuutta?
Vertasinko turvallisuutta johonkin?

hiltieetu
28.04.07, 11:02
Jep, kiitos. Itsellä schuberth on nyt toista kesää ja bemarissa kun ison visiirin takaa ajelee, niin on tottunut ettei tarvi kuulotulppia korviin. Tuo msx-1 on vain aika arvokas norm. hinnaltaan niin täytyis tuohon hintaan ollakin jo jotain laatua (kai).

dille
28.04.07, 13:26
Mites kevyt tollanen hiilikuitukypärä MSX-1 on? Pääseekö kilon hujakoille?

Alkaa tuo 1700grammanen tuntumaan aina niin hlvtin painavalta kun kokeilee noita kalliimpia. Nolanit ovat kuitenkin kypärien ehdotonta eliittiä:).

remedy
28.04.07, 13:40
Kausi avattu eilen, kevyesti 230 km lenkin heitin...
Vähän on vielä vilpoista, mutta kyllä sen kestää kun on niin mukavaa puuhaa! :)

Tötterö
28.04.07, 16:37
Mites kevyt tollanen hiilikuitukypärä MSX-1 on? Pääseekö kilon hujakoille?

Alkaa tuo 1700grammanen tuntumaan aina niin hlvtin painavalta kun kokeilee noita kalliimpia. Nolanit ovat kuitenkin kypärien ehdotonta eliittiä:).

Älähän nyt Nolaa ittees =)

Peppokani
28.04.07, 16:54
Jep, kiitos. Itsellä schuberth on nyt toista kesää ja bemarissa kun ison visiirin takaa ajelee, niin on tottunut ettei tarvi kuulotulppia korviin. Tuo msx-1 on vain aika arvokas norm. hinnaltaan niin täytyis tuohon hintaan ollakin jo jotain laatua (kai).

Tuohon korvatulppien tarpeeseen juuri perustan tuon, että Reevu on hiljainen. Ei nimittäin tulisi mieleenikään tunkea tulppia korviin.
Niin, ja pyörässä ei ole katteen katetta, joten nekään ei pääse ohjaamaan tuulta pois.

remedy
02.05.07, 13:59
Kopioidaan nyt tännekkin tämä "tapahtuma" josta kirjoitin toiselle foorumille

Ajoin tänään pätkän Vammala-Kouvola. Lahtea kun ajoin "läpi" pisti silmään harmaa mondeo joka tuli perässä useamman kilometrin. Valoista tuli lähdettyä aina vähän "tiukemmin", en kuitenkaan ylittänyt sallittua nopeutta kuin parilla kilometrillä. Noh, siinä sitten pääsin Lahdesta ulos ja ohitustie alkoi kohti Kouvolaa. Edessäni meni joku paku ja siitähän tietysti piti päästä ohi. Kuten arvata saattaa nopeus nousi hieman yli sallitun ja omalle puolelleni palatessa huomaan taustapeilistä kuinka tämä mondeo ampuu pysäytysvalot vilkkuen mun perään. Ajattelin että voi prkl, edessäni olleen tuuninki-teron ooppeli otti vähintään samat lukemat, ehkä jopa enemmänkin. Ei muuta kuin tien poskeen parkkiin ja poliisit siihen viereen. Toinen heistä aloitti saman tien "parempi että tunnustat samantien jos olet ajanut tänään vähän kovempaa". Siihen sitten sanoin että "eipä tässä nyt normaalia kovempaa ole menty, tuo äskeinen ohitus nyt oli ehkä vähän turhan tiukkaan spurtattu". Poliisi jatkoi tuota samaa "tunnusta,tunnusta" linjaa ja otti mun kortin ja rekisteriotteen mukaan autoon. Siinä sitten vähän aikaan seisoskeltiin ja sitten kaveri tuli autosta ja kertoi että nyt kuvataan herran pyörä, jota sitten luonnollisesti ihmettelin ääneen koska odotin saavani sakkolappua siitä ylityksestä jonka tein kun ohitin pakun. Poliisi sitten tokaisi että joku oli paennut lahdessa poliisia moottoripyörällä ja tuntomerkit täsmää muhun... Kerroin siinä sitten että tosiaan Vammalasta olin tulossa ja tietääkseni en ole poliisia pakoillut. No hetken päästä maija saapui ja poliisi otti sen seittemän kuvaa joka kulmasta ja toivotti hyvää matkaa.

Jäin sitten hieman häkeltyneenä siihen tien poskeen että mitäs tässä nyt oikein tapahtu. Okei, ilmeisesti jollain muullakin on sininen moottoripyörä, ehkä mahdollisesti kawasaki jolla oli pakoillut poliisia tänään. Sen verran radiosta kuulin että kaveri oli saatu "kuvattua", joten ihmetyttää että miksi mut kuvattiin jos tästä kaverista on tyyliin jo rekkarikin ylhäällä...?

En tiedä, piti tulla tänne avautumaan kun on vieläkin hieman oudot fiilarit... Ekaa kertaa jouduin poliisin pysäyttämäksi näin.

Eli siis mitä tästä opimme? Kaikki moottoripyöräilijät ovat kriminaaleja ja varsinkin ne ketkä ajelee sinisillä kawasaki ninjoilla ;)

Tötterö
02.05.07, 16:47
Kyllä suomen poliisi on töykeä!

hiltieetu
02.05.07, 16:56
Tuo poliisin suhtautuminen "rasistisesti" tietynlaisiin pyöriin on kyllä harmillista. Vaikka pysäyttelisivätkin niin kai sitä voisi olettaa ammattimaista suhtautumista ulkomuotoon katsomatta, jopa poliisilta.

Itse kun "pappa malli bemarilla" tekee matkaa niin eivät paljon kiinnitä huomiota. Viime kesänä pariin otteeseen pysäyttivät ja niillä kerroilla sain aivan kuninkaallisen kohtelun ja pahoittelut että tuli pysäytettyä. Toisella kerralla jopa pyytelivät anteeksi että kun heillä oli tarkoitus pysäyttää "jokin toinen pyörä".

kimmo
02.05.07, 19:30
Poliisi sitten tokaisi että joku oli paennut lahdessa poliisia moottoripyörällä ja tuntomerkit täsmää muhun...
No hetken päästä maija saapui ja poliisi otti sen seittemän kuvaa joka kulmasta ja toivotti hyvää matkaa.

Jäin sitten hieman häkeltyneenä siihen tien poskeen että mitäs tässä nyt oikein tapahtu. Okei, ilmeisesti jollain muullakin on sininen moottoripyörä, ehkä mahdollisesti kawasaki jolla oli pakoillut poliisia tänään. Sen verran radiosta kuulin että kaveri oli saatu "kuvattua", joten ihmetyttää että miksi mut kuvattiin jos tästä kaverista on tyyliin jo rekkarikin ylhäällä...?

En tiedä, piti tulla tänne avautumaan kun on vieläkin hieman oudot fiilarit... Ekaa kertaa jouduin poliisin pysäyttämäksi näin.

Eli siis mitä tästä opimme? Kaikki moottoripyöräilijät ovat kriminaaleja ja varsinkin ne ketkä ajelee sinisillä kawasaki ninjoilla ;)
Mikä tässä siis ei mennyt jakeluun, vaikka itsekin jo sen myöhemmin toteat?
Ajoit, omien puheittesi mukaan, jonkun verta ylinopeutta ohitustilanteessa, mikä jo riittäisi sinun pysäyttämiseksi.
Lisäksi poliiseilla oli ollut aiemmin tilanne missä samanlainen pyörä pakoillut heitä. Mistä poliisit voivat sen tietää, että se et ollut sinä, vaan joku toinen?
Sanoit että kuulit radiosta "kaverin tulleen kuvatuksi"..kuulitko myös, että kuvattuna oli rekisterikilpi, vai olisko ollut mahdollista, että kuvattua tulikin vaan "joku sininen ninja", mikä itselläsikin alla.
Jos olisit ajanut solifer sm:llä ja pysäyttäneet, ehkä sitten olisi syytä avautua.
Itsekin kuvittelin alta 20senä, että poliisit ovat pahasta ja minua vastaan. Nykyisin ymmärrän jo, että tekevät vttumaista duunia pienellä palkalla, eikä juurikaan kiitosta tule.
PS ajoin yksi päivä haminassa ja poliisit oli vastakkaiseen suuntaan parkissa. Nähtyäni että jäin tuoijottamaan heitä, ampaisivat perään ja pysäyttivät. Kysyivät kortin, otteen ja pistivät puhaltamaan. Kaikki olivat kunnossa ja toivottivat hyvää matkaa. Ei minulle jäänyt mitään hampaankoloon, vaan olin tyytyväinen että laki ja valvonta toimii.
Omat kokemukseni ovat sellaiset, että jos itse toimit pykälien mukaan, niin kyllä poliisien kanssa pärjää.
PS2 sain tässä joku viikko sitten sakot turvavyön käyttämättömyydestä, ei kaivanut sekään, kun syy itsessäni.

remedy
02.05.07, 20:31
Mikä tässä siis ei mennyt jakeluun, vaikka itsekin jo sen myöhemmin toteat?
Ajoit, omien puheittesi mukaan, jonkun verta ylinopeutta ohitustilanteessa, mikä jo riittäisi sinun pysäyttämiseksi.
Lisäksi poliiseilla oli ollut aiemmin tilanne missä samanlainen pyörä pakoillut heitä. Mistä poliisit voivat sen tietää, että se et ollut sinä, vaan joku toinen?
Sanoit että kuulit radiosta "kaverin tulleen kuvatuksi"..kuulitko myös, että kuvattuna oli rekisterikilpi, vai olisko ollut mahdollista, että kuvattua tulikin vaan "joku sininen ninja", mikä itselläsikin alla.
Jos olisit ajanut solifer sm:llä ja pysäyttäneet, ehkä sitten olisi syytä avautua.
Itsekin kuvittelin alta 20senä, että poliisit ovat pahasta ja minua vastaan. Nykyisin ymmärrän jo, että tekevät vttumaista duunia pienellä palkalla, eikä juurikaan kiitosta tule.
PS ajoin yksi päivä haminassa ja poliisit oli vastakkaiseen suuntaan parkissa. Nähtyäni että jäin tuoijottamaan heitä, ampaisivat perään ja pysäyttivät. Kysyivät kortin, otteen ja pistivät puhaltamaan. Kaikki olivat kunnossa ja toivottivat hyvää matkaa. Ei minulle jäänyt mitään hampaankoloon, vaan olin tyytyväinen että laki ja valvonta toimii.
Omat kokemukseni ovat sellaiset, että jos itse toimit pykälien mukaan, niin kyllä poliisien kanssa pärjää.
PS2 sain tässä joku viikko sitten sakot turvavyön käyttämättömyydestä, ei kaivanut sekään, kun syy itsessäni.

Hienoa, osuit asian ytimeen. Tekstistähän huomaa mun teiniangstit (olen muuten yli 20v, mut sehän ei tarkoita mielellisesti) poliisia kohtaan ja olen niistä todella pahoillani. Itse vielä vuosi sitten mietin poliisikouluun hakua, mutta totesin että se ei ole se mun "kutsumus".

Homman pointti oli vain kertoa eräs kokemus tienpäältä. Edelleen olen sitä mieltä että oli vähän "heppoiset" syyt ruveta syyttää 2 markan ylityksestä/keulimisesta ja poliisia pakoon ajosta jos tuntomerkkeinä oli moottoripyörä/väri sininen. Jos kyseessä olisi ollut vaikka punainen toyota corolla niin veikkaan että jokaista vastaantulevaa punaista corollaa ei olisi vedetty tien viereen seuraavien tuntien aikana siitä syystä että ne sattui olemaan punaisia ja ajoivat lahden alueella. (tällä viittaan siihen että sininen on ehkä se yleisin moottoripyörän väri mustan jälkeen)
Selässäni oli muuten 45 litran rinkka täynnä tavaraa. Pyörällä ajavat tietää että se ei välttämättä ole hirveän herkkua ajaa kyykyllä pitkää matkaa ja sellanen lasti selässä. Olin taittanut matkaa jo 200 km pysähtymättä. Tätähän poliisi ei voinut tietää, mutta lähinnä siitä täydestä rinkasta olisi voinut jo päätellä että tämä herra ei ehkä ole "kaupunki kierroksella". Sen verta poliisin koulutuksesta tiedän että tuo "havainnointi/päättely" on opetettu heille ihan koulun penkillä.

En kanna kaunaa poliisille tästä asiasta, työtähän he vaan tekevät. Tosin meinaan selvittää että mihin nämä kuvat musta ja pyörästä joutuvat. Poliisillahan ei ole valtuuksia säilyttää mitään rekisteriä näistä, ja jos säilyttävät niin se on määräaikaista ja sillon täytyy olla todella painava syy. Jos olisin saanut enemmän asiasta infoa paikan päällä niin ei tarvitsisi ihmetellä. Nyt jäin sen varaan että "tiedetään missä asut, joten".

Mutta, elämä ja ajot jatkuu.

Peppokani
02.05.07, 21:33
Tekstiä...

Jäi mietityttämään, että miksei ne kuvanneet myös sinua. Ok, ajovarusteethan voi vaihtaa, mutta luulisi poliisisetää kiinnostavan myös se ajaja.
Jos karkurin Ninja on ollut ihan samanlainen, mitä tehtaalta lähtiessä, niin silloinhan niiden on mahdotonta erottaa pyöriä toisistaan.

Ja mitä näihin Tötterösmeihin tulee koskien poliiseja, niin olen pirun tyytyväinen, että poliiseja on liikenteessä. Kaikkien etua ja parasta ne siellä on vahtimassa. Jos satut saamaan sakon jostain, niin etköhän silloin ole sen ansainnut. Jos ne kuvaavat pyöräsi, niin antaa kuvata. Toivottavasti saisivat sen idiootin kiinni ja ottaisivat kortin pois pariksi vuodeksi.

remedy
02.05.07, 21:48
Jäi mietityttämään, että miksei ne kuvanneet myös sinua. Ok, ajovarusteethan voi vaihtaa, mutta luulisi poliisisetää kiinnostavan myös se ajaja.
Jos karkurin Ninja on ollut ihan samanlainen, mitä tehtaalta lähtiessä, niin silloinhan niiden on mahdotonta erottaa pyöriä toisistaan.

Ja mitä näihin Tötterösmeihin tulee koskien poliiseja, niin olen pirun tyytyväinen, että poliiseja on liikenteessä. Kaikkien etua ja parasta ne siellä on vahtimassa. Jos satut saamaan sakon jostain, niin etköhän silloin ole sen ansainnut. Jos ne kuvaavat pyöräsi, niin antaa kuvata. Toivottavasti saisivat sen idiootin kiinni ja ottaisivat kortin pois pariksi vuodeksi.

Joo eli siis kyllähän ne kuvasivat myös minut. Siinä istuin potta päässä pyörän päällä ja muistaakseni kahdeksan kuvaa ottivat.

Mä en tiedä kuinka hyvän videon ne on siitä kaverista saanut, varmaan takaapäin kuitenkin kuvattu jos kerran karkuun on huitassu. Mietin vaan sitä että mun profiilista ei varmaan pystynyt sanomaan mitään kun tuo rinkan pohja otti takapenkkiin kiinni ja korkein kohta oli aika tarkasti mun kypärän kohdalla. No tiedä sitten, videotahan en itse nähnyt.

Ja samaa mieltä olen tuosta vedättämisestä. Ei paljon päätä pakota ja muita kulkijoita mietitä jos kaupunkialueella ajat sen 200 km/h ja leikit menemään. Toivottavasti jäi kiinni, koska nämä kusipäät pilaa meidän muiden motoristien maineen ja sitten joutuu kohtaamaan näitä ennakkoluuloja.

*Lisätään nyt tähän että poliisi oli pysäyttänyt musta/harmaan suzukin kilo gixxerin vm.2001 saman asian tiimoilta. Tästä nyt vois päätellä sitten sen että aikamoista hakuammuntaa se etsintä on ollut. Meinaan esim. mun ninjassa pakoputki on suoraan takapenkin alla ja gixxerissä perinteiseen tyyliin oikealla sivulla.

kimmo
03.05.07, 10:25
Hienoa, osuit asian ytimeen. Tekstistähän huomaa mun teiniangstit (olen muuten yli 20v, mut sehän ei tarkoita mielellisesti) poliisia kohtaan ja olen niistä todella pahoillani. Itse vielä vuosi sitten mietin poliisikouluun hakua, mutta totesin että se ei ole se mun "kutsumus".

No joo, ehkei tarkoitukseni ollut "syyttää" sinua tuosta, kunhan yritin tuoda senkin näkökohdan esiin, ettei poliisillakaan aina ole helppoa ja heidän työhönsä oikein suhtautumalla tulee yleensä parempi lopputulos.
Melkoista kutsumusta tuo poliisin työ vaatii, kännisten urpojen kanssa tappelu ei ole hauskaa, kuten ei pusikossa tutkan kanssa seisominenkaan. Ei sovi kaikille. Tänä päivänä itselläni olisi asenne kohdallaan, mutta tuskin ottavat koulutukseen yli 50siä.

Homman pointti oli vain kertoa eräs kokemus tienpäältä. Edelleen olen sitä mieltä että oli vähän "heppoiset" syyt ruveta syyttää 2 markan ylityksestä/keulimisesta ja poliisia pakoon ajosta jos tuntomerkkeinä oli moottoripyörä/väri sininen.
En kanna kaunaa poliisille tästä asiasta, työtähän he vaan tekevät. Tosin meinaan selvittää että mihin nämä kuvat musta ja pyörästä joutuvat. Poliisillahan ei ole valtuuksia säilyttää mitään rekisteriä näistä, ja jos säilyttävät niin se on määräaikaista ja sillon täytyy olla todella painava syy. Jos olisin saanut enemmän asiasta infoa paikan päällä niin ei tarvitsisi ihmetellä. Nyt jäin sen varaan että "tiedetään missä asut, joten".

Mutta, elämä ja ajot jatkuu.
Jeps, tiedä miten tuon viestisi olen eilen lukenut, pistämme (taas kerran) sisun syyksi. Eilen ymmärsin/luin että poliiseja pakoon mennyt pyörä oli sininen ninja, nyt kun uudelleen luin, niin asia ei vissiin ollutkaan ihan noin.
Kaiken kaikkiaan on ehkä ollut heppoiset perusteet pysäyttämisellesi ja kun itse tunnet olevasi oikealla asialla, niin pistäähän se suututtamaan. Asiasta kuitenkin (oman näkemykseni mukaan) helppo päästä yli ja kuten sanoit, ajot jatkuu.
PS ihmisiä ovat poliisitkin, ja pelkästään aikaisemmat päivän asiat saattavat vaikuttaa omaan kohteluusi. Toki näinhän ei saisi olla, mutta ei se k-kaupan kassakaan jaksa joka päivä kaikille hymyillä.

poppah
13.06.07, 13:46
Täällä taas tuli sellainen kokemus Tuurin kyläkaupan kohdilla, että ajelin aluksi poliisipartioiden ohi Keskisuomeen päin. Tankatessani ne menivät ohitseni ja hiukan poliisikammoisena ajattelin, että menenkö muka käymään jossain putiikissa vai ajelenko vain niiden perässä... No, poliisipärrän perään vain letkaan ja eikö se aja kohta jalkakäytävälle niin että mun pitää ajaa ohi. Sitten se menee kuuntelemaan mun pakoääniä taakse ja kohta pysäytysvalot päälle.

Katselee renkaat, kortin, puhalluttaa, kyselee vakuutukset ja antaa kierroksia pärrälle (jolla siis ajoin noin 3000rpm pintakaasulla, ei pääse paljoa soundeja silloin!) ja sanoo että olisko (Yoshimuran slip-onista) villat vähä palanu. Ei päästäny ees jatkamaan vielä matkaa kun meni pysäyttämään jotain vastaantulevaa välissä ja vielä vaan piti tulla jotain jauhamaan... Kysyin et saanko ottaa kuvia niin tuli sit videoklippi ja kuvaa tuosta tilanteesta ja käytöstä poistuvasta 1000cc poliisibemusta ehkä jostain 80-luvulta.

Mutta siis vituttaa et tuntui lähinnä vainoamiselta varsinkin kun etukäteen mietin et ei kai tässä ny mitään... Sakko ei tullu, ei olisi voinutkaan!

http://img243.imageshack.us/img243/8853/bmwtb1.jpg

remedy
16.06.07, 15:23
Tuli myytyä oma fillari, aika tyhjä tunne kun kesäpäivä on kauneimmillaan :)

Noh, 4-5 vuotta kun on uuden koulun paprut taskussa ni sit voi kattoa tonnista gixeriä tai jammun R1:stä :)

nilikki
16.06.07, 19:17
Aaah, viimeinki sain kauden korkattua. Meinas tuo faitteriprojekti vähän venähtää, ku osat oli maalarilla monta viikkoa. Vielä ois pikkufiksailuja tehtävä, mutta tekee sitku joutaa. Pääasia että saa viimeinki ajella tolla käkätimellä :)

dille
16.06.07, 22:28
Aaah, viimeinki sain kauden korkattua. Meinas tuo faitteriprojekti vähän venähtää, ku osat oli maalarilla monta viikkoa. Vielä ois pikkufiksailuja tehtävä, mutta tekee sitku joutaa. Pääasia että saa viimeinki ajella tolla käkätimellä :)

Kuvia!

nilikki
16.06.07, 22:33
Kuvia vois laittaa,ku saan pestyä ton. Just kävin reilun tunnin vaan kaupungillä cruisaileen. Onse vaan mukavaa hommaa.

Pikkuhannu
19.06.07, 22:34
Laitetaanpas tähän nyt ensimmäiseen viestiin vastaus;
Eli Kawa ZX-10 vm -90 löytyy.
Hyppäsin muuten suoraan piikistä tonniseen, mitä sitä suotta mitään välimalleja kokeilemaan... ;)

nilikki
19.06.07, 22:54
Täsä ois ny muutama kuva tosta käkättimestä.

Lähtötilanne (http://img.photobucket.com/albums/v281/nilikki/cbr/ceebra.jpg)
Sivu (http://img.photobucket.com/albums/v281/nilikki/cbr/sivu3.jpg)
Perse (http://img.photobucket.com/albums/v281/nilikki/cbr/pakari.jpg)
Keula (http://img.photobucket.com/albums/v281/nilikki/cbr/2.jpg)

Vielä pitäs pikku sipistelyjä tehä, maalata putken alkupäätä, verkottaa kylkeä,että sais paisarit sun muut piiloon.

Edit: Lähtötilanteen arvostuksestani kertonee jotain se,että pyörästä ei oo yhtään kunnon kuvaa orggiskuntosena. Ainoastaan tuo E730:sellä ottama kuva :D. Mut piti se yks kesä ajaa tolla rumalla lehmällä, ennenku sai jotain aikaan :P

henz
20.06.07, 00:14
http://jkallio.kaapeli.com/Kuvia/CR125/DSC00029.JPG

Siinä oma mopperi. jos kiinnostaa niin halvalla saa, ei ole aikaa, paikkaa ja rahaa ajaa opiskelijana. Ajettu harrastelijana pääasiassa enskaa, 40h. Priima!

hiltieetu
20.06.07, 00:45
Kuvia kun nyt on alettu laittaa,niin tuossa omani. (http://www.munkuvat.org/kuva/17823) Hieno kesä on ollut mopoilla ja reipas neljä tonnia on mittariin pyörähtänyt.

Mutta hienoa työtä nilikin cpr on..

Peppokani
20.06.07, 19:35
Koska muutkin ni mä teen samn perässä.
KLIKS (http://etana.kapsi.fi/peppokani/P6200004.JPG)
KLIKS (http://etana.kapsi.fi/peppokani/P6200005.JPG)

Tänään sain selvyyden mysteeriseen ongelmaa, kun toinen pytty ei pelittänyt lainkaan.
Kumpikin tulppa antoi kipinää, bensan saannissakaan ei ollut ongelmia, pyttyjen puristukset olivat 6,5 baria (onko tuo muuten hyvä?). Eli vikaa ei meinannut löytyä mistään, kunnes sain vinkin että kannattaa kokeilla tulppia ristiin. No, vaihdoin tulpat vastakkasille puolille ja vika siirtyi samalla. Nyt on uudet tulpat ja Urali vaatii maantietä nieltäväkseen.

Kukaan muu törmännyt ongelmaan, että tulppa antaa kipinää muttei sitten toimi silti?

E: Uskalsin jättää jopa rekisterikilven suttaamatta, koska ei ole ostettu rahoituksella/lainalla ;)

Lehto
20.06.07, 21:42
Kukaan muu törmännyt ongelmaan, että tulppa antaa kipinää muttei sitten toimi silti?
Joskus olen törmännyt ongelmaan että tulppa ei jostain syystä anna kipinää paineessa vaikka tuntuu kipinöivän muuten ihan ok. Ehkäpä tässä oli samasta asiasta kyse. Tarkistitko muuten kärkivälin tulpasta? Jos on liian pieni/suuri/karstainen niin ei välttämättä toimi vaikka tuntuu kipinöivänkin.

Joka tapauksessa hienon menopelin olet saanut omaksesi. Kateellinen olen..

Juppe
20.06.07, 22:05
Ollut samaa ongelmaa että "paine" särkee tulpan muutaman kilometrin jälkeen,mutta nämä ongelmat olleet vain 2-tahti vehkeissä...syytä en tiedä mikä särkee...

nilikki
20.06.07, 22:10
Koska muutkin ni mä teen samn perässä.
KLIKS (http://etana.kapsi.fi/peppokani/P6200004.JPG)
KLIKS (http://etana.kapsi.fi/peppokani/P6200005.JPG)

E: Uskalsin jättää jopa rekisterikilven suttaamatta, koska ei ole ostettu rahoituksella/lainalla ;)

Jos muhun viittasit, niin eipä tommosta vanhaa kaaduttua ceebraakaan tarvi lainalla/rahoituksella ostaa, eli jopa mun säästöt riitti siihen :). Kilpihän nyt pitää sutata, että on netti/foorumiuskottava kuvien postaaja ;)

Mut hieno Ural sulla, onko minkälaiset sävelet tossa? Ei varmaan tarvi hirveesti ämyripönttöä vaihella? :D

Peppokani
21.06.07, 00:30
Jos muhun viittasit, niin eipä tommosta vanhaa kaaduttua ceebraakaan tarvi lainalla/rahoituksella ostaa, eli jopa mun säästöt riitti siihen :). Kilpihän nyt pitää sutata, että on netti/foorumiuskottava kuvien postaaja ;)

Mut hieno Ural sulla, onko minkälaiset sävelet tossa? Ei varmaan tarvi hirveesti ämyripönttöä vaihella? :D
En toki sinuun viitannut, vaan kauan sitten tuolla autotopikissa käytyihin keskusteluihin.

Hiljaiset äänethän noissa Uraleissa on vakiona. Jotkut ovat vaihtaneet suoria putkia, mutta silloin on vaarana kuulemma mäntien palamiset jne.

dille
24.06.07, 13:18
Olen viikot duunissa enkä ole päässyt kommentoimaan kuviasi, mutta täytyy kyllä sanoa, että erittäin hienon pyörän olet luonut. Mites tuohon kului työtunteja ja rahaa? Jos vain viitsit rustailla siitä hiukan.

nilikki
24.06.07, 23:07
Olen viikot duunissa enkä ole päässyt kommentoimaan kuviasi, mutta täytyy kyllä sanoa, että erittäin hienon pyörän olet luonut. Mites tuohon kului työtunteja ja rahaa? Jos vain viitsit rustailla siitä hiukan.

Tarkotitko nyt Peppokania vai mua? Noh, voimmie jotain tosta kertoa jokatapauksessa :)

Projektin aloitin äijän kanssa joskus vapun jälkeen. Pyörä oli "valmiina" jo kesäkuun alussa, mutta maalarilta piti ootella osia pitkään, nii ei saanu ajoon tuota. Rahaa on menny jonku verran, mut pääasiassa aika edullisia osia hankin. Katteet on tilattu www.motohell.fi ja ne sain ihan käypään hintaan (toki niihin piti tehä pohjatöitä, että sai istumaan). Teräspunosletkut Stormilta ja raiserit teki eräs tyyppi Bomber-foorumilta.Muita osia tuli haalittua aina, mistä sattu löytämään. En kyl osaa arvioida työtuntien määrää, koska sain korvaamatonta apua mm. lasikuidun käsittelyn suhteen sekä takarungon ja pakoputken kulman muutoksessa. Jos oisin ite alkanu vääntään tota runkoa ja putkea, nii mulla ois menny varmaan toinen kuukausi :D Mutta osaavissa käsissä homma hoitui kaikenkaikkiian reilussa tunnissa.

Suurin kulu projektissa oli maalaus. Väri on vasta tullu markkinoille, eikä sitä oo vielä vedetty ku pariin ajoneuvoon. Taitaa tuo mopo olla ainoa kaksipyöräinen kyseisellä värillä. On muuten aika vaikea saada ton maalin efekti vangittua valokuviin (tai sit en vain osaa :D)

remedy
29.06.07, 17:34
Ajovarusteita kaipaavalle --->

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?;act=ST;f=55;t=69366

kimmo
30.06.07, 01:27
Suurin kulu projektissa oli maalaus. Väri on vasta tullu markkinoille, eikä sitä oo vielä vedetty ku pariin ajoneuvoon. Taitaa tuo mopo olla ainoa kaksipyöräinen kyseisellä värillä. On muuten aika vaikea saada ton maalin efekti vangittua valokuviin (tai sit en vain osaa :D)

Täytyy kyllä sanoa, että moposi on saanut uuden ilmeen. Itse tykästyin kovasti ulkonäöstä ja uskon että "livenä" vielä parempi kuin kuvasta saa käsityksen.
Jos maalaukseen sijoittamasi rahan vuoksi ei lapset ole jääneet ilman aamupuuroa, niin kimmolta "thumbs up".

nilikki
30.06.07, 12:31
Täytyy kyllä sanoa, että moposi on saanut uuden ilmeen. Itse tykästyin kovasti ulkonäöstä ja uskon että "livenä" vielä parempi kuin kuvasta saa käsityksen.
Jos maalaukseen sijoittamasi rahan vuoksi ei lapset ole jääneet ilman aamupuuroa, niin kimmolta "thumbs up".

Kiitos, sen verran enemmän tykkään itekki tosta ulkonäöstä että muutaman viikon aikana oon ajanu tolla enemmän ku koko viime kesänä (tosin mukavampi ajoasento vaikuttanee myös asiaan).
Tälle iälle (23v.) ei oo vielä lapsia siunaantunut, niin ihan omista aamupuuroista/muroista nuokin rahat on pois. Eli suurta vahinkoa yhteiskunnan tulevaisuudelle ei ole syntynyt :)

dille
14.07.07, 17:30
Mitä moottoripyörän kilven uusinta tulee maksamaan? Kilpi on hilkulla vielä kiinni, muttei kauaa, jos se jotain merkkaa. Googletus ei tuottan