PDA

View Full Version : T300??

kellotin
27.10.02, 00:38
Selailin tuossa haulla nuita T300 aiheita. Ja harkitsin pitkään aloittaa uuden ketjun. Olen mitä todennäköisimmin hankkimassa T300 puhelimen.
Puhelimessa on siis irda ja GPRS. Mutta millä tavoin voin siirtää kuvia puhelimesta tietokoneelle? Voiko siirtää data-kaapelilla, vai pitääkö hommata irda "pulikka"?

stume
27.10.02, 00:42
eipäs tommonen irda maksa paljon,JOS sen saa suoraan kiinni emolevyyn,kuten esim minulla.Maksoin asuksen irdasta 15€ ja hyvin pelittää.Muuten on aika kallis tommonen ulkonen IRDA,jotain 50€--->?

-juzuxel-
27.10.02, 00:42
varmaan tolla irda palikalla!

kellotin
27.10.02, 00:45
Mihinkähän malleihin tuo IR-200f (joka on myynnissä IDEsan:ssa) käy.

Anonymous
27.10.02, 00:46
eipäs tommonen irda maksa paljon,JOS sen saa suoraan kiinni emolevyyn,kuten esim minulla.Maksoin asuksen irdasta 15€ ja hyvin pelittää.Muuten on aika kallis tommonen ulkonen IRDA,jotain 50€--->?

Miten tommonen sisäinen toimii? Siitä lähtee joku kaapeli missä päässä on infravalo? Tuskin puhelinta tietokoneen takana tarvitsee pitää ;)

kellotin
27.10.02, 00:47

Miten tommonen sisäinen toimii? Siitä lähtee joku kaapeli missä päässä on infravalo? Tuskin puhelinta tietokoneen takana tarvitsee pitää ;)

http://www.deltaco.se/info/ir-200f.pdf

Tuossa on ainakin yksi malli (Infrapunaportti tietokoneen emolevyn liitäntään)

stume
27.10.02, 00:47
Itteku oon näita datapojkar,niin ostin sen 15€,jatkoin sitä "lattakaapelia" tohon koneen kattoon,tein pienen reijän [2cm*1cm] ja siihen alle se irda ja semmonen tumma lasi päälle.Sitten laitat puhelimen vain kotelon päälle ja irda pelaa mainiosti

stume
27.10.02, 00:49
toimii toikin,mutta paljos maksaa??
Katoin verkkokaupasta äsken ja ne asuksen irdat on loppunu =(

stume
27.10.02, 00:50
siellä kaapelin päässä ei ole pelkästään irda valo,myös pieni piirilevy

Anonymous
27.10.02, 00:54
siellä kaapelin päässä ei ole pelkästään irda valo,myös pieni piirilevy

Itse olen myös irdan rakentanut, toimii, mutta helvetin ruma ;) Voi laittaa kohta kuva...

Edit: Kyllä valmis tietoliikennemies yhden irdan tekee :) Ja jäähdytys pelaa ;)

http://www.kolumbus.fi/pesomaailma/mod2.JPG

kellotin
27.10.02, 00:55
Itteku oon näita datapojkar,niin ostin sen 15€,jatkoin sitä "lattakaapelia" tohon koneen kattoon,tein pienen reijän [2cm*1cm] ja siihen alle se irda ja semmonen tumma lasi päälle.Sitten laitat puhelimen vain kotelon päälle ja irda pelaa mainiosti

Paljonkohan siinä on se kantavuus? Ja eikös siinä ole se tietty sekstori miltä alueelta se ottaa yhteyden.

IR-200f näkyy olevan myynnisää idesanissa hintaan 37ecua, josta voi tinkiä.

stume
27.10.02, 00:57
http://www.asus.com/mb/mb_accessories.htm#other
Ja ettikää irda =)

Ota pois 37€-x€ niin saat aika sopivan irdan

stume
27.10.02, 00:59
Äääh vika viikon loppu kun on 10mb käytössä,noh kohta on tullu pari pelii ja "leffaa"

kellotin
27.10.02, 01:04
Onko kenelläkään minkään laista tietoa mintako kuvaa mahtuu T300 muistiin. Ja pystyykö siinä päättämään minkä kokoisena sen kuvan ottaa?

Blue: Paljonko tuollanen viritys tuli maksamaan? Osat varmaan saa haalittua vaikka esim Bebek:stä.

stume
27.10.02, 01:06
Onko kenelläkään minkään laista tietoa mintako kuvaa mahtuu T300 muistiin. Ja pystyykö siinä päättämään minkä kokoisena sen kuvan ottaa?

Blue: Paljonko tuollanen viritys tuli maksamaan? Osat varmaan saa haalittua vaikka esim Bebek:stä.
Toi on varmaan bebekin/kemon valmis sarjoja??

-Jee kohta on 100 viestiä täynnä

stume
27.10.02, 01:08
JA muistakaa siirtää kellojanne taaksepäin ??,että varmasti ehditte opiskelemaan/töihin
Muuten hyvä syy myöhästyy koulusta =)

Anonymous
27.10.02, 01:25

Hmm..itseasiassa en tiedä. Keräsin osat koulussa romukopasta. Taisiis oli ne sielä jossain järkässä, mutta kunhan keräilin. Ei kait noi paljon maksa. Tosin lähtein ja vastaanotin on aika tyyriitä kuulemma..

Edit: Kyllä mä sitä reilut kaks viikkoa tein ilman varsinaisia ohjeita. Ahdasta tuli. Koko levyn alaosa menee täynnä hyppylankoja :)

Edit: Ja toi jäädytysrima on vain koriste ;) Tosin se toimii, mutta tarvetta ei taida olla...

Edit: Lähes vastaavan osasarjan hinta on näköjään 35e..

Lisäksi olen rakentanut PC-pohjaiset hälytysjärjestelmän vastaavalla tavalla. Aikaa meni joku kuukausi ;) Kuvan voi laittaa jos joku tahtoo...yhtä laadukas ;)

kellotin
27.10.02, 01:54
Pistä vain kuva. Menee vähän offtopicin mutta...
Niin selailin tuolla www.bebek.fi sivuilla ja siellä oli jonkin lainen valmis sarja.

Anonymous
27.10.02, 12:11
Tässä on se hälytinjärjestelmä jonka tein. Piirit eivät ole paikoillaan. Tuo liitettään tietokoneeseen, jolla se on myös konffattu. Sitten siihen vihreeseen sokeripalaan voi laittaa vaikka ovitunnistimen (voi myös laajentaa) Siten kun magneetit tunnistimissa eivät enää osu niin tulee siitä hälytys koneelle. Summerkinkin olisi voinut laittaa, mutta en sitä laittanut. Ledit kertoo laitteen tilan. Kuittaus ja resert painikkeet löytyvät. Mun mielestä rakentelu ja modaaminen on ihan kivaa, mutta nyt en ole mitään kovin vaativaa jaksanut väsäillä :)

http://www.kolumbus.fi/pesomaailma/mod3.JPG

kellotin
27.10.02, 13:56
Siis tuo rakentamasi varashälytin ottaa virtansa tietokoneesta. Mutta voiko siihen laittaa jonkun ulkoisen virtalähteen vaikkapa summerille.

kellotin
27.10.02, 14:04
Takaisin topicciin. Yritin etsiä MCA-25 otettuja kuvia, mutta en löytänyt. Löysin vain MCA-20 otettuja kuvia. Ovatko nuo MCA-20:lla otetut kuvat suht saman laatuisia kuin MCA-25:lla otetut?

http://mobile.burn.com/review.jsp?Page=2&Id=82
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=5670&forum=15&start=0

Anonymous
27.10.02, 14:17
Siis tuo rakentamasi varashälytin ottaa virtansa tietokoneesta. Mutta voiko siihen laittaa jonkun ulkoisen virtalähteen vaikkapa summerille.

Eikun 12V tulee ulkoisesta virtalähteestä. Siinä vasemmassa alakulmassa on plugi..

kellotin
27.10.02, 14:51
No nyt löyty MCA-25:lla otettuja kuvia:

http://www.pbase.com/jomi/mca25

ihan ok näköisiä, hieman sumuisia.

3.1415926
27.10.02, 17:13
eipäs tommonen irda maksa paljon,JOS sen saa suoraan kiinni emolevyyn,kuten esim minulla.Maksoin asuksen irdasta 15€ ja hyvin pelittää.Muuten on aika kallis tommonen ulkonen IRDA,jotain 50€--->?mistä noita 15€ irdoja oikein saa täällä (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=3039) "Mika" väittää että polkumyynnistä sais halvimmalla hintaan 55€, mutta kyllämä tosi paljon mielummin otan 15€ irdan jos siinä vain on vähän nikkarointia lisähintana.

stume
27.10.02, 17:51
verkkokaupasta SAI.On näköjään viimeinen erä =(

niskalaukaus
27.10.02, 18:52
isoimpia kuvakokoja mahtuu kameran muistiin 12, pieniä vaikka kuinka paljon. Ja kuvat saa siirrettyä irdalla tai sähköpostilla. Tuossa mca-25:ssahan on se 3x zoom, että silleen...

kellotin
27.10.02, 18:56
isoimpia kuvakokoja mahtuu kameran muistiin 12, pieniä vaikka kuinka paljon. Ja kuvat saa siirrettyä irdalla tai sähköpostilla. Tuossa mca-25:ssahan on se 3x zoom, että silleen...

Paljonkohan tuo sähköpostilla siirtäminen maksaa noin suurin piirtein?

miri
27.10.02, 19:05
Halvimmalla saa KÄSITTÄÄKSENI täysin yhteensopivan IrDAn tommosesta valmiista HSDL-1001 -pulikasta. SP-elektroniikassa se maksoi aikanaan 45 wanhaa Markkaa. Onko kukaan tuota pistänyt emolevyn irdaporttiin? Sen voi kai suoraan johdoilla pistää, ei tarvi lisäelektroniikkaa.

niskalaukaus
27.10.02, 19:09

Paljonkohan tuo sähköpostilla siirtäminen maksaa noin suurin piirtein?

Riippuu tietysti vähän kuvan koosta (tämän kyllä jo tiesitkin) ja operaattorisi GPRS-hinnoittelusta.

Kuikkeli
27.04.03, 21:01
Paljonkohan maksaa soneran Private duolla viiden kuvan lähettäminen parhaalla laadulla ja suurimmalla koolla?(edes suurinpiirtein?)

En ole ennen käyttänyt gprs:sää ja wappiakin kokonaisen yhden kerran:).