View Full Version : Siemens M50 vai Ericsson T65?
Pitäisi kohta vaihtaa kännykkää ja vaihtoehtoina on lähinnä nuo kaksi alle 300 € puhelinta. Mikä noista olisi paras? Tärkeimmät seikat ovat lähinnä puheaika, käyttömukavuus, akun kestävys ja kuuluvuus. Muitakin malleja saa toki ehdottaa kunhan hinta on alle 300 €.
edit: 3510 poistettu, ei enää mokia ;)
Aika vaikea valinta...jokaisella näistä puhelimista on omat hyvät puolensa.
* Nokia on tuttu ja turvallinen, lisälaitteita löytyy hyvin, käyttöliittymä
* Siemensin etuna on "täysiverinen" GPRS ja java
* T65:ssa on myös GPRS ja plussana vielä sähköpostisovellus
Jos logot, näytönsäästäjät ja kuvaviestit ovat tärkeitä, niin Nokia ehdottomasti yhteensopivuuden kannalta. Nokian pelit ovat myös olleet perinteisesti laadukkaita.
Minulla olisi käyttöä T65:n sähköpostille, joten se olisi varmaankin oma hankintani näistä kolmesta tässä hintaluokassa
Siemensillä on erittäin hyvätasoinen ja nopea GPRS sekä java mahdollistaa pelien ja pienten sovellusten lataamisen puhelimeen.
Itse odottaisin tuota siemens M50:tä, mutta kaikki ovat varmasti ihan hyviä puhelimia.
Oletko harkinnut Sony Ericsson T200 sekin pitäisi saada markkinoille jo kesäkuussa. T200 on jatkokehitysverisio T65:stä, mutta sen pitäisi olla pienempi.
Pitäisi kohta vaihtaa kännykkää ja vaihtoehtoina on lähinnä nuo kolme alle 300 € puhelinta. Mikä noista olisi paras? Tärkeimmät seikat ovat lähinnä puheaika, käyttömukavuus, akun kestävys ja kuuluvuus. Muitakin malleja saa toki ehdottaa kunhan hinta on alle 300 €.
Lisäisin, että Nokiassa on kevyesti paras valmiusaika. Muutoin itseäni ehkä M50 kiinnostaisi eniten.
3510 on ihan liian isokokoinen. Näyttää siltä että muiden valmistajien halpamallit laitetaan pieneen kokoon, mutta nokia jatkaa vieläkin näissä halpamalleissa halko-meininkiä. Soittoäänet ovat tossa nokialaisessa aika kamalia (mun mielipide).
M50:ssä on se hyvä homma että siinä on Java ja paljon muuta hauskaa. Se on myös pienikokoinen jne.
T65 on hyvä puhelin, mut näppäintuntuma on mun mielestä vähän outo. Ja valokissa liikkuminen ja tekstarien kirjottaminen on ärsyttävän hidasta.
Varmaanki noista vaihtoehdoista ottaisin Siemensin :)
Oletko harkinnut Sony Ericsson T200 sekin pitäisi saada markkinoille jo kesäkuussa.
Onhan tässä toki vielä 11 päivää aikaa saada se markkinoille.. :roll:
Ehtiiköhän noin nopeasti jokaiselle saatavaksi.
Tuleeko Ericsson T200 (http://www.sonyericsson.com/communicasia/english/products/t200.htm) ollenkaan Suomeen? Vaikka tulisi niin taitaa olla hieman liian kallis. :cry: Itse olen hieman kallistumassa Siemensin puoleen.
* M50 paras viihde paketti mainituista puhelin vaihtoehdoista
* 3510 tuttu käyttöliittymä ja lisävarusteita löytyy paljon
* T65 konservatiivinen eikä niin säväyttävä, mutta joka tapauksessa varmasti kelpo sähköposti ja GPRS luuri.
Itse valitsisin M50:n ehdottomasti, sillä onhan siinä Java ja GPRS.
M50: stä löytyy kaikki tarpeellinen ja vielä jotain päällekkin ja toiseksi todella tyylikäs puhelin.
3510 on ihan liian isokokoinen. Näyttää siltä että muiden valmistajien halpamallit laitetaan pieneen kokoon, mutta nokia jatkaa vieläkin näissä halpamalleissa halko-meininkiä. Soittoäänet ovat tossa nokialaisessa aika kamalia (mun mielipide).
M50:ssä on se hyvä homma että siinä on Java ja paljon muuta hauskaa. Se on myös pienikokoinen jne.
T65 on hyvä puhelin, mut näppäintuntuma on mun mielestä vähän outo. Ja valokissa liikkuminen ja tekstarien kirjottaminen on ärsyttävän hidasta.
Varmaanki noista vaihtoehdoista ottaisin Siemensin :)
Jos se 3510 on sen takia iso ettei teinit kadottaisi sitä niin helposti.. :D No ei se nyt niin kauhean iso loppujen lopuksi ole.
Joo noissa ericssonin puhelimissa on se vika että ne ovat hitaita, testasin tässä T68i:tä ja sekin tuntu oudon hitaalta ja kun vaihtoi vaikka teemaa tai taustakuvaa niin siinä sai odotella jonkin aikaa..ja se tekstaaminen vasta hidasta olikin..
Kai mä noista valitsisin tuon M50:n, tosin sekin pitäisi nähdä ja räplätä livenä ennen lopullista ostopäätöstä..
Jokainen varmaan ihan ostamisen arvoinen jos tuon ryhmän puhelinta on hankkimassa..
Mites muuten kun T65:ssa on kiinteä akku, jos akku hajoaa niin onko se kertakäyttökamaa sitten..?? :)
Mites muuten kun T65:ssa on kiinteä akku, jos akku hajoaa niin onko se kertakäyttökamaa sitten..??
Kyllä sen akun voi vaihtaa ainakin huollossa.
Luultavasti onnistuu itsekin jos omistaa torx?-ruuvarin.
Itse ottaisin Siemenen.
Ihan mielenkiinnosta. Ja hyvistä ominaisuuksista.
Noista vaihtoehdoista valitsisin M50 - mallin.
Joulun tienoilla tulee Suomeen värinäyttöinen Sony Ericsson T300, suositus hinta 270€.
Itse vaihdan 5510 luurini -> M50 malliin, sitten myöhemmin 6610 luuriin.
T65:sen ottaisin.
Myydään muuten Seinäjoen Expertissä halvemmalla kuin R600:sta..
Kuinkas siinä niin kävi.. taitaa olla T65:sta varastoissa ja R600:set kuulemma myyvät hyvin.
itse ottaisin noista puhelimista mieluiten tuon ericssonin sillä ei oikein tuo siemens innosta ja noita nokioita näkee niin paljon.
Oletko harkinnut Sony Ericsson T200 sekin pitäisi saada markkinoille jo kesäkuussa.
Ehtiiköhän noin nopeasti jokaiselle saatavaksi.Kato Mantere täällä (http://www.matkapuhelin.net/news/02/01/020617g.htm) jos et muuten usko!
Lisäisin, että Nokiassa on kevyesti paras valmiusaika..
Ei T65 häpeä 3510:lle valmiusajassa, ilmoitetut maksimivalmiudet 3510: jopa 13 päivää ja T65: max 300h eli käytännössä samat, sen sijaan puheajassa T65 hakkaa mennen tullen max 11h vs. 3510 max 4.5h
Ehtiiköhän noin nopeasti jokaiselle saatavaksi.Kato Mantere täällä (http://www.matkapuhelin.net/news/02/01/020617g.htm) jos et muuten usko!
...no ei nuo matkapuhelin.net:in tiedot ole aina niin uskottavia.. monesti sieltä löytyy niitä asiavirheitä..
Tuo kuule takaa vielä mitään.
Ei ole ollenkaan mahdotonta (etten sanoisi todennäköistä), että se myöhästyisi.
Paljonko erisson t200 tulee maksamaan Suomessa?
Tuo T200 vois olla hyvä vaihtoehto jos ei ole kiirettä ostaa sitä puhelinta.
Eihän tässä mitään kiirettä ole. Paljonko T200 tulee maksamaan?
Pitäisi kohta vaihtaa kännykkää ja vaihtoehtoina on lähinnä nuo kolme alle 300 € puhelinta. Mikä noista olisi paras? Tärkeimmät seikat ovat lähinnä puheaika, käyttömukavuus, akun kestävys ja kuuluvuus. Muitakin malleja saa toki ehdottaa kunhan hinta on alle 300 €.
Noilla valintaperusteillahan 3510 on selvä valinta. Käyttömukavuus on tuttua Nokian laatua ja näppäimet ja näyttö ovat isot. Valmiusaika on jopa 13 päivää ja kuuluvuuttakin TM kehui.
* 3510 tuttu käyttöliittymä.
Tuttu Nokiaan tottuneelle siis.
T65 on ainaki hyvä valmius/puheaika. Noista muista on hankala sanoo mitää ku ei oo kokemusta. T65 suurin vika on sen pienet näppäimet.
BoxCarRacer182
20.06.02, 00:40
"Ehdottomasti" t65...itselläni se halko on, joten mielipiteeni ei ehkä ole täysin puollueeton..=) Mutta:Yleensä olen puhelimeni ostanut sillä periaatteella, että se ei olisi mikään teinix- puhelin, ja että se on HYVÄ känny. Joten kaikki kännyt on ollu Ericssoneja. Miksiköhän :D ? Eli siis, hyvä ihminen, älä ainakaan Nokiaan kallistu( ei enää mokia, just say no for nokia), ja henk.kohtasesti siemensit on käyttöliittymältään ja kaikelta muultakin kuin toiselta planeetalta. Ei positiivisesti..!
t65 siis...tai r600...miksi ei?
Virheellisesti väitin ettei M50:sessä ole ICQ:n valmistamaa instant messangeria. Asiasta ei mielestäni informoida millään tavalla että olisi ICQ:n valmistama Siemensin kotisivuilla. Mutta ICQ:n kotisivuilla on infoa.
Pahoitteluni :oops:
Kuka tässä väitti T200:a kalliiksi katsokaa vaikka mobil.se:n (http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=5268&sid=1) sivuilta. Tässä on kopio avainkohdasta, mutta suosittelen että katotte sen suoraan mobiilin sivuilta
De andra två nya telefonerna känner vi igen sedan tidigare, T200 är väldigt lik R600, men här handlar det om lite bättre tal och standbytid än tidigare. Dessutom blir den riktigt billig. Är det meningen i alla fall.
"Ehdottomasti" t65...itselläni se halko on, joten mielipiteeni ei ehkä ole täysin puollueeton..=) Mutta:Yleensä olen puhelimeni ostanut sillä periaatteella, että se ei olisi mikään teinix- puhelin, ja että se on HYVÄ känny. Joten kaikki kännyt on ollu Ericssoneja. Miksiköhän :D ? Eli siis, hyvä ihminen, älä ainakaan Nokiaan kallistu( ei enää mokia, just say no for nokia), ja henk.kohtasesti siemensit on käyttöliittymältään ja kaikelta muultakin kuin toiselta planeetalta. Ei positiivisesti..!
t65 siis...tai r600...miksi ei?
Ja tässä puhuu ericssonfanaatikko.. :D
Ei T65 häpeä 3510:lle valmiusajassa, ilmoitetut maksimivalmiudet 3510: jopa 13 päivää ja T65: max 300h eli käytännössä samat, sen sijaan puheajassa T65 hakkaa mennen tullen max 11h vs. 3510 max 4.5h
Taitaa olla jollain extra-akulla? TM:n 20/2001 -numerossa testattiin mm. Ericsson T65 ja Nokia 8310, Ericsson sanoo T65:n valmiusajaksi "up to 300 hours", Nokia 8310:lle 100-350h.
Testattaessa T65 kesti kuitenkin vain 111h valmiustilassa, 8310:n luku taas oli 288h. Puhetilassa ero oli T65:n hyväksi 5h/7h vs. 4.3h/4.4h (900/1800MHz), eli puheaikaa verrattessa Ericssonilla on (jonkin verran) etua, sillä samansuuntaisia tuloksia oli myös uusimman TM:n (jota en juuri käsiini saa) 3510:n tuloksissa, eli Ericsson on saanut puhuttaessa virrankulutusta jonkin verran enemmän alaspäin (tosin ilmeisesti kuuluvuuden kustannuksella?).
Nythän on niin että siinä TM:ssä tehtiin vain yksi testi. Yksi testi ei todellakaan riitä kertomaan koko totuutta, koska siihen voi vaikuttaa niin monta epävärmuustekijää. Toisessa puhelimista voi esimerkiksi olla joku akkuvika, tai sitten se puhelin on koottu jotenkin virheellisesti, että se syö akun hetkessä. Testiin voi myös vaikuttaa etäisyys lähimpään tukiasemaan, lämpötila, ilman kosteus jne.
Tilanteen selventämiseksí otan esimerkin matematiikasta:
Pitääkö lause 2*n=2^n ,n kuuluu joukkoon Z+
paikkansa kaikilla x:n arvoilla.
Koetetaan ensin testaamalla selvittää päteekö väite , kokeillaan sijoittaa n=1 jolloin saadaan 2*1=2^1 <=> 2=2 ,eli väite pätee ainakin kun n=1. koitetaan sitten sijoittaa n=2: 2*2=2^2 <=> 4=4 eli väite pitää paikkansa myös kun n=2, mutta nyt ei voi virheellisesti vetää sellaista johtopäätöstä että väite pitää kaikilla n:n arvoilla, koska kyseinen väite ei pidä ja vaikka se pitäisikin, niin tämän tyyppisestä tehtävän ratkaisusta saisi 0pistettä, eli väite ei pidä paikkaansa, sillä kun sijoitetaan n:n paikalle 3, niin saadaan 2*3=2^3 <=> 6=8 ja tämähän on väärin.
Miten toi matemaattinen ongelma liittyy puhelimiin? :shock:
personal jesus
20.06.02, 15:26
Minulla olisi käyttöä T65:n sähköpostille, joten se olisi varmaankin oma hankintani näistä kolmesta tässä hintaluokassa
Valitsisin T65:n myös samasta syystä.
Ei T65 häpeä 3510:lle valmiusajassa, ilmoitetut maksimivalmiudet 3510: jopa 13 päivää ja T65: max 300h eli käytännössä samat, sen sijaan puheajassa T65 hakkaa mennen tullen max 11h vs. 3510 max 4.5hTaitaa olla jollain extra-akulla? TM:n 20/2001 -numerossa testattiin mm. Ericsson T65 ja Nokia 8310, Ericsson sanoo T65:n valmiusajaksi "up to 300 hours", Nokia 8310:lle 100-350h.
Testattaessa T65 kesti kuitenkin vain 111h valmiustilassa, 8310:n luku taas oli 288h. Puhetilassa ero oli T65:n hyväksi 5h/7h vs. 4.3h/4.4h (900/1800MHz), eli puheaikaa verrattessa Ericssonilla on (jonkin verran) etua, sillä samansuuntaisia tuloksia oli myös uusimman TM:n (jota en juuri käsiini saa) 3510:n tuloksissa, eli Ericsson on saanut puhuttaessa virrankulutusta jonkin verran enemmän alaspäin (tosin ilmeisesti kuuluvuuden kustannuksella?).
Minä puhuinkin käytännön kokemuksista (useampi T65 lähipiirissä ja itsekin muutaman viikon kokeillu) 3510:ssä aikasempiin malleihin verrattuna sentään li-ion akku vakiona, mutta ongelmana taas näköjään hillitön virran käyttö puhetilassa eli käyttökelvoton laite puhuvalle ihmiselle. Uutuudenviehätyksen jälkeen normaalikäytössä pienillä puheluilla, vähän gprs-wappailua, T65 akku on kestäny +- 7vrk. (Yksi pidempi puhelu saattaa pudottaa valmiusaikaa monta päivää)
Voin siis suositella T65!! Ja jos vaatimustaso kasvaa ja et halua sijottaa paljoa, niin T39 on ehdoton 1.
Ja tärkein: T65 on taatusti parempi äänenlaatu korvaan kuin 3510.
Lisäys vielä tuohon TM:ään: En suosittele ihan kirjaimellisesti uskomaan kyseisiä testejä, ne ovat kuitenkin testejä, joissa virhemarginaali voi olla todella iso, koska testilaitteetkin ovat yksilöitä..
Ja itsellä päinvastaisia kokemuksia T65 ja T39 mallien valmiusajoista.
Lisäys vielä tuohon TM:ään: En suosittele ihan kirjaimellisesti uskomaan kyseisiä testejä, ne ovat kuitenkin testejä, joissa virhemarginaali voi olla todella iso, koska testilaitteetkin ovat yksilöitä..
Ja itsellä päinvastaisia kokemuksia T65 ja T39 mallien valmiusajoista.Nimenomaan tuotahan mä yritin jo aikaisemminkin selittää.
Mitä kaikkea Siemens M50:n javalla voi tehdä? Onko javasta mitään hyötyä?
T65:sen ottaisin.
Myydään muuten Seinäjoen Expertissä halvemmalla kuin R600:sta..
Kuinkas siinä niin kävi.. taitaa olla T65:sta varastoissa ja R600:set kuulemma myyvät hyvin.
ostin itselleni r600:sen ja mielestäni se on parempi mitä hinta kertoo 8)
Millaisia ohjelmia javalla voi tehdä tohon Siemensiin? Onko Ericsson T200 parempi kuin Siemens M50? Paljonko siinä T200:ssa on toiminta-aika ja kuulúuko se ollenkaan?
Millaisia ohjelmia javalla voi tehdä tohon Siemensiin? Onko Ericsson T200 parempi kuin Siemens M50? Paljonko siinä T200:ssa on toiminta-aika ja kuulúuko se ollenkaan?
Tuskin kukaan tietää kun ei tota SE:tä ole edes vielä myynnissä :roll:
Missä on paras äänenlaatu? Suurin syy puhelimen vaihtoon oikeastaan on 3210:n surkea ääni, joten uudessa kännykässä ainakin sen pitäisi olla kohdallaan. Onko Panasonic GD76 hyvä?
Javan takia 3410 on halpaluurien ainoa vaihtoehto, javaohjelmien
takia luuri ei vanhene heti käsiin ja hinta ei enää ole paha,
unohda noi muut jos ei GPRS:lle ole käyttöä! 3510 ei ole
javaluuri ja hintakin on kalliimpi, neliääniset soittoäänet
ei ole mielestäni mikään erityisen houkutteleva ominaisuus...
3410 on laadukas ja teinien käyttöön tehtynä myös kestävä.
Ladattavat ohjelmat takaa sen että ihan heti ei luuriin kyllästy!
3xxx-sarjan puhelinta en todennäköisesti osta. Ostan Siemens M50:n, jos javaa haluan. Mitä javalla tekee puhelimessa?
Mitä javalla tekee?
No lataat sinne ne ohjelmat jotka kiinnostaa!
Saksmanniin on vielä toistaseks parempi tarjonta kun Nokialaisiin
ton vuoden etumatkan takia.
Jexistä alottaa yleensä Saksmannin käyttäjät:
http://jex.jippii.fi/jex/FI/fi/index.jsp
mutta ehkä pian jo myös 3410 käyttäjät!
OHO! no ei siellä M50iin näyttäny olevan sen enempää ku 3410aankaan!
Pystyykö javalla tekeen mitään ohjelmia joista olisi hyötyäkin?
Noista vaitoehdoista minä ottaisin Siemensin M50, koska minulla on jo T65 :)
mutta muuten kyllä ottaisin Nokian 7650...
Missä on paras äänenlaatu? Suurin syy puhelimen vaihtoon oikeastaan on 3210:n surkea ääni, joten uudessa kännykässä ainakin sen pitäisi olla kohdallaan. Onko Panasonic GD76 hyvä?
Kyllä 3210:ssa on ihan hyvä äänenlaatu (kuulokkeessa). Mikäli ei ole, on puhelimesi joko maanantaikappale tai kärsinyt kolhuja. Kuuluvuus on mielestäni ihan ok, kunhan antenni on ehjä. Useimmiten se ei vaan ole sattuneesta syystä...
Puhelin on kyllä kärsinyt kolhuja, uutena äänenlaatu oli parempi kuin mitä se on nyt. Onko kenelläkään kokemuksia GD76:sta?
Eipä taida sekään olla myynnissä vielä!
Mene kauppaan häiriköimään myyjiä ja pyydä hiplailla eri luureja, ehkä löydät jonkun mistä pidät!
Mitä uutta T200:ssa on verrattuna T65:een?
Minä luotan M50:en. Kahden vuoden takuu! Paras GPRS näistä. Istuu hyvin käteen pienikouraiselle.
Suositan arvoanalyysin tekemistä. Toinen varma tapa on mutu-menetelmä. Puhelinhan on tulossa sinulle!!!
siemensit on käyttöliittymältään ja kaikelta muultakin kuin toiselta planeetalta. Ei positiivisestiOnko M50:ssä huono käyttöliittymä verrattuna T65:een?
T65 tai M50 jää ainoiksi vaihtoehdoiksi koska teinipaskaan en koske pitkällä tikullakaan.
T65 tai M50 jää ainoiksi vaihtoehdoiksi koska teinipaskaan en koske pitkällä tikullakaan.
Siis M50 ainakin poistuu kuvioista, ota ME tai C45.
Minä luotan M50:en. Kahden vuoden takuu! Paras GPRS näistä. Istuu hyvin käteen pienikouraiselle.
Suositan arvoanalyysin tekemistä. Toinen varma tapa on mutu-menetelmä. Puhelinhan on tulossa sinulle!!!
Java puhelimet on kyllä ylivoimaisia muokattavuuden suhteen. Halpa peruspuhelin kuten M50 muuntuu sähköposti ja ICQ clientin lataamisen jälkeen erinomaiseksi kommunikaatiovälineeksi tai sitten peleillä hupikeskukseksi. Koko, kestävyys ja peruskäytön helppous ovat silloin Javan lisäksi ratkaisevia ominaisuuksia.
Mitä ICQ:lla tekee? Onko Siemens vai T65 parempi käyttää (valikot, näppäimistö, ääni)? Itse en ole vielä päässyt koittaan kumpaakaan, mutta ehkä ensi viikolla. Kaipaisin kokemuksia erityisesti sellaisilta jotka on käyttäny sekä siemensiä että t65:a pitemmän aikaa.
Mitä ICQ:lla tekee?
ICQ on reaaliaikainen pikaviestisovellus, samanlainen kuin Messenger esim.
Java puhelimet on kyllä ylivoimaisia muokattavuuden suhteen. Halpa peruspuhelin kuten M50 muuntuu sähköposti ja ICQ clientin lataamisen jälkeen erinomaiseksi kommunikaatiovälineeksi.
Löytyykö tähän jo sähköpostiohjelma, kiinnostaa...
En ainakaan midlet.orgista löytänyt sähköpostia. Olisko toi java riittävä syy ostaa m50? Muuten t65 vaikuttaisi paremmalta. Mitä ominaisuuksia t200:ssa on?
Mitä ominaisuuksia t200:ssa on?
http://www.sonyericsson.com/communicasia/index.htm?english/frameset.htm,products/t200.htm
http://www.sonyericsson.com/fi/spg.jsp?page=start&Redir=template%3DP3_1%26B%3Die%26PID%3D9975%26LM%3 DPSM_V
Koskako tuota Siemensin M50 luuria saa suomesta? Tampereen puhelinmyyjät tuntuvat olevan aivan tietämättömiä koko laitteesta. Johan siitä testikin oli TM:ssä aikaa sitten.
personal jesus
09.07.02, 19:56
Koskako tuota Siemensin M50 luuria saa suomesta?Täällä (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=620) oli puhetta, että viikolla 30.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.