PDA

View Full Version : Siemens C55 värinä sekoilee

Propulsion
13.10.02, 10:03
Ostin tuollaisen Siemensin C55:sen torstaina. Muuten olen ollut puhelimeen ihan tyytyväinen, mutta värinähälytys tuossa on ihan seko. Värinä ei lähde pois päältä, vaikka sen valikoista kytkisikin pois. No, se ei oo vielä paha, mutta se, että tekstiviestin tullessa värinä "hirttää päälle" on jo sietämätöntä. Tekstiviestin tultua värinä ei lähde pois kuin käymällä valikoissa vaihtamassa värinätyyppiä. Viallinenhan tuo liene, vai onko jollain tietoa jostain poppakonstista jolla tuo tokenisi? Voinko vaatia uutta luuria, kun on heti rikki, vai onko pakko lähettää takuuhuoltoon?

13.10.02, 10:07
voit vaatia uutta luuria 7päivän sisällä ostosta. mikäköhän noissa uusien luurien värinöissä mättää kun gd67:ssa ei meinaa värinä toimia juuri kellään?

Propulsion
13.10.02, 10:12
Huomenna vaihtamaan siis. Viitti takuuhuoltoa ruveta odotteleen, on useemman päivän reissu kuitenkin. Perjantaina tuo mielestäni vielä pelasi, mutta enään ei:(

Propulsion
13.10.02, 10:31
Semmonen ovela juttu tuossa vielä, että jos tekstiviestin tullessa on näppäinlukko päällä, niin tärinä loppuu kun näppäinlukon avaa... Jos lukko on auki, niin sillon ei auta kuin mennä sinne valikoihin tai sammuttaa puhelin:(

13.10.02, 10:33
Semmonen ovela juttu tuossa vielä, että jos tekstiviestin tullessa on näppäinlukko päällä, niin tärinä loppuu kun näppäinlukon avaa... Jos lukko on auki, niin sillon ei auta kuin mennä sinne valikoihin tai sammuttaa puhelin:(kaiken kaikkiaan aika mystinen juttu toi ongelma! mites onko ne soittarit paremmat kuin 3510:ssa/gd67:ssa/7650:ssä?

Propulsion
13.10.02, 10:39
gd67:n tai 7650:n ääniä en oo kuullu, hiukan paremmat ovat ehkä kuin tuossa emännän 3510:ssä.

13.10.02, 10:58
gd67:n tai 7650:n ääniä en oo kuullu, hiukan paremmat ovat ehkä kuin tuossa emännän 3510:ssä.mites tuota...oletok muuten tyytyväinen/pettynyt ostokseesi?

Propulsion
13.10.02, 11:18
No kyllä mä ainakin toistaiseksi tyytyväinen olen, siis tuota värinää lukuunottamatta.

13.10.02, 11:27
itse mietin pitkään että otanko ton vai gd67:n mutta päädyin gd67:aan jonka muuten saan ens viikon alussa. otin gd67:n koska siinä on värinäyttö, mikä lisää käyttömukavuutta ja onhan se hieno.

mietitkö itse gd67:aa vaihtoehtona tolle siimessile?

Propulsion
13.10.02, 11:35
Mietin kyllä, mutta kun sen ois joutunu tilaan tai hakeen jostain kauempaa ja tuon Siemensin sain paikallisesta liikkeestä, niin päädyin sitten siihen.

Thelmi
13.10.02, 13:02
Ostin tuollaisen Siemensin C55:sen torstaina. Muuten olen ollut puhelimeen ihan tyytyväinen, mutta värinähälytys tuossa on ihan seko. Värinä ei lähde pois päältä, vaikka sen valikoista kytkisikin pois. No, se ei oo vielä paha, mutta se, että tekstiviestin tullessa värinä "hirttää päälle" on jo sietämätöntä. Tekstiviestin tultua värinä ei lähde pois kuin käymällä valikoissa vaihtamassa värinätyyppiä. Viallinenhan tuo liene, vai onko jollain tietoa jostain poppakonstista jolla tuo tokenisi? Voinko vaatia uutta luuria, kun on heti rikki, vai onko pakko lähettää takuuhuoltoon? Aika outo värinäbugi tuossa sun C55:ssa. Itse en ole koskaan tuollaista vielä kohdannutkaan, mutta kaikkihan on aina mahdollista. DOA vaihtoon vaan eikä kannata jäädä takuuhuoltoa odottelemaan.

Ace
13.10.02, 17:49
Taitaa olla mulla sama juttu omassa C55:ssa. Otin äsken värinähälytyksen pois päältä, mutta ei vaikuta mitenkään. Pieni bugi näköjään. Tuota värinäähän voi muuttaa erilaiseksi ja laittaa valoefektit yms.... Tekstiviestin tultua se kyllä muistaakseni lähti heti pois, kun viesti tuli/alkoi lukemaan sitä... En ole tosin vielä pahemmin kerennyt testaamaan.

Itse olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen puhelimeen. Onkos kellään tietoa, milloin datakaapeli ja muut lisävarusteet tulevat vai ovatko jo tulleet?

Predator2000
14.10.02, 01:19
Kauan tuossa kestää akku?

m-tr
14.10.02, 12:03
No minäkin ostin perjantaina kyseisen puhelimen ja olen huomannut saman bugin tuossa värinässä. Jos värinä on päällä niin tekstiviestin tullessa värinä ei lakkaa ollenkaan.
Muutenkin tuon värinän toimintaperiaatetta en ole täysin ymmärtänyt. Esim. tekstiviestin tullessa puhelin värisee kerran vaikka värinä ei ole päällä.
Toinen bugi minkä löysin on se, että kun on äänittänyt puhelimella jonkin äänen ja painaa heti toista painiketta niin esiin tulee info-ruutu. Ääni pitää tallentaa ennen kuin sitä pystyy kuuntelemaan.
Pitää varmaankin odotella ohjelmistopäivitystä...

Ace
14.10.02, 14:36
Tuo toinen asia ei ole varsinainen bugi, vaan se toista tarkoittaa, että aloita uusi äänitys. Lukee vielä ohjekirjassa...

Mistä muuten vapautatte muistia, jotta vois tehdä pidempiä äänityksiä vai onko asetuksissa joku rajoitus, kun minulla voi aluksi äänittää 18s, sitten 10s ja 7s....

Vai pystyykö ollenkaan äänittämään pidempään kuin 18s?

Akku kestää ihan hyvin. Itse en ole kuin kerran ladannut puhelimen ja latauksesta otin puhelimen pois perjantai-iltana. Tosin enää ei ole paljoa virtaa jäljellä, mutta tämä olikin vasta ensimmäinen lataus ja ekana päivänä käytin puhelinta aika paljon...

Ammattilainen
14.10.02, 14:40
Myös M50 värisee lyhyesti riippumatta siitä, onko vibra päällä vai ei. Eli se taitaa olla nykyisten mallien ominaisuus, jota vielä 45-sarjassa ei ollut.. Tuo värisemään jääminen viestin tullessa saattaa sitten ollakin ihan oikea ohjelmistobugi.

Propulsion
14.10.02, 15:45
Kävinpä sitten suorittamassa DOA-vaihdon, arvatkaapa kuinka kävi... Sain uuden luurin. Puhelin toimi kun kokeilin heti kaupasta tultuani, vaan eipä toimi enää. Sama vika taas kuin edellisessä... Kai se on odotettava, että saavat softapäivityksen tehtyä. Sanoivat tuolla Siemensin helpdeskissä, että ongelma on tiedossa, johtuu softasta ja korjaus on työn alla.

m-tr
14.10.02, 16:18
Nojoo, kiitos korjauksesta tuohon äänityksessä kuvittelemaani bugiin. Näinhän tuo äänitys näyttää toimivankin. Pitäisi ehkä lukea ohjekirjaa tarkemmin :-).

Ja tuota muistiahan vapautuu kun tuhoaa java-ohjelmia ja varmaankin poistamalla jotain äänitettyjä/soittoääniä. Minä olin ladannut java-pelejä ja poistamalla niitä äänitykseenkin tuli lisäaikaa.

---
14.10.02, 16:21
Joku nainen koodannut lelukseen ja päässyt vahingossa tuotantoon... (jatkuva värinä)

m-tr
14.10.02, 16:41
Tuosta äänityksen pituudesta vielä. Vaikuttaisi tuo 18 s olevan maksimipituus tuolle äänitykselle. Tällä hetkellä muistia vapaana 125.74 kb ja edelleen 18 s aikaa äänittää

Thelmi
14.10.02, 16:48
Joku nainen koodannut lelukseen ja päässyt vahingossa tuotantoon... (jatkuva värinä) Heh heh hee.. Oli kyllä sulta aika moinen vitsi. No joo, mutta bugi mikä bugi ja hoitunee sitten varmaankin softan päivityksellä.

Predator2000
23.10.02, 14:20
Sama vika täällä..

23.10.02, 21:17
Miten se softa oikein päivitetään? Aion ostaa Siemens C55:n, mutta nyt en tiedä, täytyykö minun odottaa uutta Siemens C55:ttä josta on softa päivitetty vai ostaa jo nyt sellainen, jossa on se virhe...

Esa Isopahkala
24.10.02, 01:30
Ohjelmistoversio 10 (tähän mennessä Suomeen toimitetut) voidaan päivittää Anglo-Servicen ja Primatelin Siemens-huoltopisteissä veloituksetta. Uusi ohjelmisto lisää akun toiminta-aikaa ja korjaa värinähälytyksissä esiintyneen häiriön. Tuo DOA-vaihdon aikaraja on 5 vrk eikä 7 vrk (en tässä tarkoita, että vanhempi ohjelmaversio oikeuttaisi doa-vaihtoon).

Siemensin huoltopisteet

Huoltokysymyksiin vastaa ensisijaisesti Siemens HelpDesk.
Siemens HelpDesk palvelee
Arkisin klo 09.00 - 18.00 numeroissa:
Puhelin: (09) 229 43 700
Faksi: (09) 229 43 701

Anglo-Service Oy
Avoinna arkisin klo 9.00-17.00
- kaikki matkapuhelinmallit ja johdottomat puhelimet Helsingin Pitäjänmäen huoltopisteessä
- muissa matkapuhelimet 35-sarjasta lähtien
- varaosien ja tarvikkeiden myynti

HELSINKI, PITÄJÄNMÄKI:
Höyläämötie 1
00380 Helsinki
puh. 010 263 1701

1.7.2002 alkaen myös nämä huoltopisteet:
HELSINKI, RUOHOLAHTI:
Itämerenkatu 3
00180 Helsinki
puh. 010 550 3200

SEINÄJOKI:
Kalevankatu 10
60120 Seinäjoki
puh. 010 5503420

PORI: (Mäkitorppa)
Yrjönkatu 20
28100 Pori
puh. 010 5503430

Primatel Oy - Primatel Repair Center Avoinna arkisin klo 8.00-16.00
- matkapuhelimet 35-sarjasta lähtien

TURKU:
Primatel Repair Center Turku
Puutarhakatu 45 A
20100 Turku
puh. 02040 73412
faksi: 02040 73411

TAMPERE:
TeleRing Oy Teleservice
Hatanpään Valtatie 18
33100 Tampere
puh. 02040 73451
faksi: 02040 73452

JYVÄSKYLÄ:
Primatel Repair Center Jyväskylä
PL 42 / Vehkakatu 4
40101 Jyväskylä
puh. 02040 78406
faksi: 02040 78478

MIKKELI:
Primatel Repair Center Mikkeli
PL 230 / Insinöörinkatu 6
50101 Mikkeli
puh. 02040 76532
faksi: 02040 76530

KUOPIO:
Primatel Repair Center Kuopio
PL 1730 / Karjalankatu 3
70111 Kuopio
puh. 02040 77300
faksi: 02040 77315

OULU:
Primatel Repair Center Oulu
PL 200 / Alasintie 8
90401 Oulu
puh. 02040 71689
faksi: 02040 71637

email: repair@primatel.fi

m-tr
24.10.02, 10:14
Sellainen päivitys omaan tilanteeseeni c55:n kanssa, että enää värinä ei jää päälle tekstiviestin tullessa. Mitään ohjelmapäivitystä en ole tehnyt ja värinä on profiilissa päällä. Soittoäänenä on netistä otettu midi ja tekstiviestin merkkiäänenä puhelimessa oleva ems05.si3.

Eri värinäprofiilejakin kokeilin mutta puhelin tuntuu toimivan ilman ongelmia ja värinä lakkaa tekstiviestin tullessa heti. Ihmeellistä?

Propulsion
24.10.02, 11:56
Tuo muuten tosiaan auttaa, että käyttää noita ems*.mid ääniä viestin äänenä! Vieläkään värinää ei saa täysin pois, mutta ei jää enää värisemään tekstiviestin jälkeen. Ei oo enää niin sikamainen kiire softapäivityksellä, kun puhelinta voi jo käyttää ilman pelkoa siitä, että se tippuu pöydältä, jos et oo paikalla kun tulee tekstari. Kyllähän tuo täytyy päivityksessä käyttää kun käy jossain missä se onnistuu, mutta ei tartte enää erikseen lähteä.

pomtrg
24.10.02, 18:35
Aika kummallista, että noinkin merkittävä virhe on päässyt livahtamaan puhelimeen ingenjöörarien (siis insinöörien) huomaamatta. Liekö sitten ollut kiire markkinoille?

Telep
16.01.03, 00:23
Hmm. Ostin viikko sitten C55:n, jossa on softaversio 12. Tässä on värinässä juuri tuo vika, että se värisee tekstiviestin ja puheluiden yhteydessä riippumatta siitä, onko värinän asettanut päälle vai ei. Ainoastaan muistutuksiin se tuntuu vaikuttavan. Pitäisikö kiikuttaa huoltoon? Jos DOA-aika on 5 päivää, lienee myöhäistä vaatia uutta luuria tilalle?

srty
16.01.03, 13:45
Niin siemenssissä on semmonen ominaisuus et jos volumet on täysillä niin värinä tulee automaattisesti päälle.Omassa c55 on versio 10 eikä mitään vikaa kaikki on toiminut hyvin.

StrakeAir
16.01.03, 17:55
Juuri noin, omassa puhelimessani (ostettu 13.1) softaversio 14 ja toimii juuri noin. Eli jos haluat värinästä eroon niin jätä soittoäänien (myös sms) yhtä palkkia vaille täysille niin pääset tuosta "ongelmasta" eroon. Ei se soittoääni siitä niin paljon pienene.

On muuten tosi hyvä puhelin edelliseen puhelimeeni 8310 verrattuna, toimii kuin unelma...ja pääasia on että ei ole kaatunut kertaakaan.

Telep
16.01.03, 19:48
No joo, on tuo silti vähän typerä "ominaisuus". Jos haluan värinän, niin laitan sen päälle. Ei tarvitse Siemensin insinöörien tulla päättämään mun elämästäni :)
Kun nuo soittoäänet ovat vieläpä aika hiljaisia. Huomasin sen jälleen tänään liikenteessä, kun oli puhelin (ohuen) takin taskussa, ei tuota soittoääntä kuule liikenteen melussa, vaikka se olisi täysillä. Värinääkään ei helposti huomaa kun reippaasti kävelee, vaikka puhelin olisi farkkujen taskussa.

Belchar
16.01.03, 22:59
No joo, on tuo silti vähän typerä "ominaisuus". Jos haluan värinän, niin laitan sen päälle. Ei tarvitse Siemensin insinöörien tulla päättämään mun elämästäni :)
Kun nuo soittoäänet ovat vieläpä aika hiljaisia. Huomasin sen jälleen tänään liikenteessä, kun oli puhelin (ohuen) takin taskussa, ei tuota soittoääntä kuule liikenteen melussa, vaikka se olisi täysillä. Värinääkään ei helposti huomaa kun reippaasti kävelee, vaikka puhelin olisi farkkujen taskussa.
Siinä soittoäänessä on korvia suojeleva ominaisuus(halusit tai et). Eli se aloittaa alhaalta ja nostaa sitä sitten ylöspäin. Onneksi mokomassa on vahva vibra(mukavaa että on erilaisia vibroja).