View Full Version : Puhelinkioskin hinnoista...
...kattelin vaan noita hintoja ja rupesin miettimään koko kyseisen kaupan liikeideaa, koska ainakin paikallisilla kaupoilla on suunnilleen samat hinnat kuin puhelinkioskilla. Se vain, että puhelinkioskin toimituksia saa odottaa päivän tai kaksi ja saa vielä postikulut päälle.
Hieman kalliimmat puhelimet ovat kyllä halvempia kuin normaalissa kaupassa, mutta sopivasti juttelemalla pääsee ihan mukaviin hintoihin noidenkin puhelinten kanssa. Ja eipä taida yritykset perustaa nettipalveluun, jonka myyntihetken jälkeiset palvelut ovat hyvin vähäiset.
Mietinpä vain...
Se on tää nykyajan laiskuus myös osakseen. Ei jaksa mennä kauppaan, tilataan netistä...
Mutta silloin joutuu lähtemään lähimpään postiin, tai maksaa huomattava summa rahaa kotiinkuljetuksesta, jolloin on sama ostaako puhelimen HobbyHallista vai muualta.
Mutta silloin joutuu lähtemään lähimpään postiin, tai maksaa huomattava summa rahaa kotiinkuljetuksesta, jolloin on sama ostaako puhelimen HobbyHallista vai muualta.
Postin ohi kulkee kuitenkin töistä tullessa... =)
Eikö sitä sitten käy samantien kaupassa ostamassa puhelimen?
No jospa vain haluaa ostaa puhelimensa edistyksellisesti verkosta?
Ei, koska puhelinkauppa on muualla kuin matkan varrella oleva posti.
Kyllähän sitä voi pistää vaikka jonkun kaverin asialle tai saahan sen kotiakkin mahdollisesti suoraan jos ei oo suuri ja maksaa etukäteen myyjälle. Tai sitten voi antaa homman kuriirille joka tuo sen kotia asti...
Mutta kalliita ovat silti!
Esa Isopahkala
11.10.02, 19:15
Hinnat on nettikaupassa postikuluineen halvimipien tavallisten kauppojen tasolla ja käsittääkseni se riittää. Ostaminen on netissä sikäli helpompaa, että hinnat on helppo saada selville ja tinkimistä ei tarvita.
Eikö se nyt loppupelissä ole aivan sama mistä joku puhelimensa ostaa?
Ennenmuinoin pennut tappeli pihassa, että mepä ostettiin sieltä sellainen ja mepä ostettiin sieltä tällainen ... nyt ollaan muka "aikuisia" ja tapellaan foorumilla samasta asiasta... Fiksua?
mutta jos aatellaan näin lappilaisen kannalla niin hinnat ovat puhelimilla lukuun ottamatta muutamaa huomattavasti halvempia ja posti sijaitsee paikkakunnallani samassa rakennuksessa kuin puhelin kauppa... on siitä sitten ainakin joillekkin isompi hyöty tilata netistä.
Idesanista tulee ilmaiseksi puhelimet kotiovella keltaisenkuljetuksen toimesta. Ja jos ketään ei ole kotona ottamassa vastaa niin postipoika vie lapun postiin josta sen voi sitten noutaa.
Edit...siis ei ilmaiseksi, mutta puhelimen hinnalla, eli ei lisähintaa ;)
Esa Isopahkala
11.10.02, 22:46
Idesanista tulee ilmaiseksi puhelimet kotiovella keltaisenkuljetuksen toimesta. Ja jos ketään ei ole kotona ottamassa vastaa niin postipoika vie lapun postiin josta sen voi sitten noutaa.
Aika harva on kotona klo 14 mennessä, joten tuo toimitustapa sopii paremmin yrityksiin lähettämiseen.
Esa Sakkinen
11.10.02, 23:46
Idesanista tulee ilmaiseksi puhelimet kotiovelle keltaisenkuljetuksen toimesta. Ja jos ketään ei ole kotona ottamassa vastaa niin postipoika vie postiin josta sen voi sitten noutaa.
Aika harva on kotona klo 14 mennessä, joten tuo toimitustapa sopii paremmin yrityksiin lähettämiseen.
Yhä useampi on nykyään sellaisissa töissä, että voi tilata työosoitteella ja mennä uuden puhelimen kanssa kotiin työpäivän päätyttyä...
Mun mielestä Puhelinkioskin hinnat on aivan asiallisia ja aion sitä käyttää tästä lähtien ensisijaisena paikkana mistä puhelimia katson. Toki hinta ja saatavuus sitten lopullisen päätöksen tekee.
Kotiinkuljetus on mielestäni ilmaisena hyvä mutta kyllä itse olisin siitä muutaman euron helposti valmis maksamaan, eli siinä ei jäisi minulle kiinni.
Mun mielestä Puhelinkioskin hinnat on aivan asiallisia ja aion sitä käyttää tästä lähtien ensisijaisena paikkana mistä puhelimia katson. Toki hinta ja saatavuus sitten lopullisen päätöksen tekee.
Kotiinkuljetus on mielestäni ilmaisena hyvä mutta kyllä itse olisin siitä muutaman euron helposti valmis maksamaan, eli siinä ei jäisi minulle kiinni.
Näin ajattelen myös minä, eli Puhelinkiskaa käytän ensisijaisena paikkana. Valikoima on hyvin hyvin runsas ja laaja, hinnat alhaiset, sivut ovat selkeät ja turvallisen tuntuiset. Jopa saksan halvat hinnat jäävät nyt kakkoseksi =)
Itse käyttäisin myös idesania tai puhelinkioskia ostoksiin jos heillä olisi tarjota järkevä osamaksu mahdollisuus joka palvelisi kaikkia ihmisiä mutta kun ei ole käytän anttilaa ja hobby hallia.Ylihintaa joudun luureista maksamaan mutta minkäs teet..
Selkeyttää huomattavasti hintavertailua kun postikulut on huomioitu puhelimen hinnassa ! (*vink*..Matkapuhelinkauppa).
Ongelmia saattaa syntyä siinä . jos puhelinta täytyy lähetellä huoltoon postin välityksellä. Koska myyjän velvollisuus on vastata kustannuksista , jotka aiheutuvat puhelimen toimittamisesta korjattavaksi niin tiedustelenkin kauppiailta kuinka asiat teillä hoidellaan ?
Esa Isopahkala
12.10.02, 23:18
Selkeyttää huomattavasti hintavertailua kun postikulut on huomioitu puhelimen hinnassa ! (*vink*..Matkapuhelinkauppa).
Tein vertailun sisältyykö toimituskulut hintoihin vai ei:
Toimituskulut sisältyvät hintaan:
- Beneshop
- Elisa Shopit
- Idesan
- Lohenette
- SoonShop
Toimituskulut eivät sisälly hintaan:
- Helpjet
- Hobby Hall
- Konepiste
- Maifon
- Matkapuhelinkauppa
- NetAnttila
- PC SuperStore
- Puhelinkioski
- Veikon Kone
Yhtenäistä esitystapaa ei siten näytä olevan enkä oikein tiedä kumpi on parempi. Puhelinkioskissa tällä hetkellä toimituskulut eivät sisälly hintaan. Perusteena se, että toimituskulun hintaan sisältyminen sopii huonosti suurempien määrien kuin yhden puhelimen myyntiin ja Puhelinkioskissa ei ole ostorajoitusta 1/asiakas.
Toi hinnoittelumalli hieman tökkii silmään, kun aikas useessa on 90 centiä lisättynä loppuun. Vois varmaan pyöristää euron tarkkuuteen. Tietysti tää on vain mun mielipide!
Esa Isopahkala
13.10.02, 21:43
Toi hinnoittelumalli hieman tökkii silmään, kun aikas useessa on 90 centiä lisättynä loppuun. Vois varmaan pyöristää euron tarkkuuteen. Tietysti tää on vain mun mielipide!
Ensiksikin ei pidä väheksyä 9-hintojen antamaa edullista hintamielikuvaa, kysessä on tutkittu tosiasia. Toiseksi hintavertailuilupalveluissa 0,10 euronkin ero on merkittävä.
Ensiksikin ei pidä väheksyä 9-hintojen antamaa edullista hintamielikuvaa, kysessä on tutkittu tosiasia. Toiseksi hintavertailuilupalveluissa 0,10 euronkin ero on merkittävä.
Pikainen katsaus selvitti kyllä, että netissä aika harvoin pilkun jälkeen tulee muita kuin nollia? (idesan, lohnette, ..) Sen sijaan viimeinen euro on aika useasti 9:si. Joskus vaan tuppaa vaan ärsyttämään ne viimeiset sentit. Korostan vielä, että tää on mun mielipide ja oikeastaan ainoa asia mikä pisti silmään hienossa puhelinkioskissa! Toinen asia on sitten se kun lähdetään kunnolla hinta sotaan, mutta itse en vättämättä suosi kakista halvinta vaan lasken arvon myös hyvälle palvelulle!!!
Yst. WYX
Melkeinpä voisin sanoa, että suurinta osaa ihmisistä enemmänkin ärsyttää nuo 99,90 jne. hinnat. Selkeästi vaan pyöristykset lähimpään euroon.
Hintatietonen asiakas ei sorru sentteihin... Ei muuta kuin pyöristelemään.
Esa Isopahkala
13.10.02, 23:35
Hyvä jos hinnoissa ainoa ongelma on sentit, lupaan harkita pyöristämistä.
Niin, kyllä hinnat mielestäni ovat ihan kohdallaan. Nettikauppasi tarjoaa luotettavuutta ja selkeyttä kohtuuhinnoilla.
Mua otaa aina päähän joku 49.90. Viis kybää ja sillä selvä ;)
Mua otaa aina päähän joku 49.90. Viis kybää ja sillä selvä ;)Ärsyttäväähän se, mutta täälläkin niin moni muistelee että xxx kauppa jossain myi ~ neljällä kympillä niin on se ihan eri mielikuva kuin että myi viidellä kympillä.
Esa on ihan varmasti siinä oikeassa, että 50 ja 49:llä on eroa ainakin kun luodaan edullista mielikuvaa. Pilkun jäkeiset jurppii. Ei muuta ku lähimpään "sopivaan" euroon!!
Niin, eiks olekin aika halpa kun on alta viis kybää. Vautsi vau.
Tosta tulikin mieleen Sotkan mainos: "Kaikki tämä reilusti alle tonnin vanhaa markkaa, nyt vain 167.90 euroa"
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.