PDA

View Full Version : Firefox nettiselain

Sivuja : [1] 2 3

Masteri
22.09.04, 15:35
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=35130

Onko jollain toi uus 1.0 käytössä? Itsellä 0.9.3 versio.

Hyvä/parempi kuin edellinen versio?

puh
22.09.04, 15:46
Vaikuttaa aika samanlaiselta kuin 0.93, tosin kokemusta ei ole vielä montaa tuntia. Hiukan nopeammalta vaikuttaa, voi johtua siitäkin että tällä hetkellä on paljon vähemmän laajennuksia asennettuna.

Ilmeisesti jatkossa päivitykset menevät helpommin, ei vaadi enää vanhan softan ja laajennusten poistoa. Oli jo aikakin.

Saukki
22.09.04, 16:08
Ei muuta kun vikaa, että en saanu asennettua mitenkään sitä niin että toimis tässä... aina niitä ruutuja joissa luki jotai koodi tyyppistä. No pitänee ootella jos vaikka se varsinainen versio toimis, sillä aikaa tyydyyn 0.9.3:seen.

aphc
22.09.04, 18:56
Toimii ku junan vessa.

Jollemi
22.09.04, 20:27
Ainoastaan etsi toiminto ei pelitä, ei muuta vikaa :)

Bustis
22.09.04, 20:48
Onko jollain toi uus 1.0 käytössä? Itsellä 0.9.3 versio.

Kyseessä 1.0PR eli Preview Release, eli toisaalta vasta betaversio, jota ei viitsisi mihinkään tärkeään suositella tai siitä johtopäätöksiä lähteä toimivuudesta vetämään, mutta toisaalta sitä pitäisi mahdollisimman monen testata ja virheistä raportoida (talkbackin kautta kun kaatuu.) No, varsin monelle tosiaan jo kelvannut, (silloin tällöin) päivittyvää lukemaa voi seurata vaikkapa propagandasaitti
http://www.spreadfirefox.com/:ista (uutena täkynä myös gmail invitejä tarjolla sanoman levittäjille.)

Ja kun google nyt mainittiin, niin myös yhteistyöhuhut google-mozilla-akselilla tiivistyvät, http://sektori.com/uutiset/5982/google

Itse käytän Mozilla 1.7.3:sta, sekin löytyy mozilla.orgista (http://www.mozilla.org/).

Masteri
22.09.04, 21:11
Siksi kyselin, kun on beta versio eli odotellaan virallista versiota, sit vois asentaa nykyisen tilalle.

manu
23.09.04, 07:58
Ainoastaan etsi toiminto ei pelitä, ei muuta vikaa :)
Kyllä minulla ainakin etsi-toiminto pelaa. CTRL+F -yhdistelmä avaa alalaitaan hakupalkin.

Jollemi
23.09.04, 10:06
Joo, niin se tekee, mutta enempää se ei toimikkaan. Highlighting ominaisuus kyllä toimii.

aphc
23.09.04, 11:06
Hyvinhän tuo find-toiminto toimii, ainakin minulla.

manu
23.09.04, 11:09
Joo, niin se tekee, mutta enempää se ei toimikkaan. Highlighting ominaisuus kyllä toimii.
Kyllä minulla toimii niin kuin pitääkin. Oletko asentanut "puhtaalta pöydältä" vai ajoitko vanhan päälle?

Jollemi
23.09.04, 12:09
Ihan puhdas asennus on kyllä. Eiköhän tuo nyt viimeistään lopullises 1.0 versios toimi :)

tonyyq
23.10.04, 19:17
se ei vaan ota suomenkielee vaikka teen niinku siin käsketää

Xaeron
23.10.04, 20:43
olen nyt käyttänyt joitakin viikkoja firefox 1.0aa ja on ollut täydellinen, ei _ainuttakaan_ ongelmaa.

DuskLord
23.10.04, 23:13
Pari viikkoa ollut Firefoxin 1.0PR täällä. Ei _mitään_ ongelmia, kuten ei vanhemmissakaan versioissa. Find-nappikin toimii. Suosittelen kaikille.

Jollemi
23.10.04, 23:17
Find toimii kyllä mullakin ihan hyvin täs epävirallises 1.0 RC1 versios :)

Ammattilainen
23.10.04, 23:18
Tosi hyvä selain. Latasin koneelle pari viikkoa sitten ja täytyy sanoa, että Elisan megainen yhteyskin tuntuu toimivan entistäkin nopeammin tällä surffaillessa Internet Exploreriin verrattuna.

Jace
23.10.04, 23:48
Onko tuossa firefoxissa minkälaiset erot firebirdiin verrattuna?
On joo, eri nimi :)
Eiku, muistaakseni fox on vaan birdin päivitys....
Osaako kukaan sanoa tarkemmin mitään?

Jollemi
23.10.04, 23:51
Yksinkertaisesti Firebird on vanha Firefox. Sama selain, mutta huomattavasti vanhempi versio. En suosittele käyttämään Firebirdiä kun uudempaakin versiota löytyy :)

Jace
24.10.04, 00:10
Yksinkertaisesti Firebird on vanha Firefox. Sama selain, mutta huomattavasti vanhempi versio. En suosittele käyttämään Firebirdiä kun uudempaakin versiota löytyy :)
Eli päivittäminen firefoxiin kannattaa?

Saukki
24.10.04, 00:13
Eli päivittäminen firefoxiin kannattaa?

Kyllä ehdottomasti, nimi taidettiin muuttaa Firofoxiksi muistaakseni jonkun kiistan takia Firebird nimestä.

Jollemi
24.10.04, 00:14
Kyllä. Firebird taitaa olla jo jonkinlainen turvallisuusriski. Sen verran vanhaa koodia on.

jossu
28.10.04, 14:49
mun mielestä opera on ainoa järkevä nettiselain.. en oikeen tykännyt tosta firefoxista.. thunderbird kyl on ihan hyvä ohjelma...

DuskLord
29.10.04, 22:43
Nyt on Firefox 1.0PR ollut käytössä jonkun pari viikkoa. Ei _mitään_ valittamista. Ei ole edes kaatunut kertaakaan. Paras selain at the moment IMO.

Jace
29.10.04, 23:16
Onhan tässä firefoxissa muutama parannus firebirdiin.. Ei valittamista. Vielä kun saisi koneesta nykimisen 4 sekunnin välein pois, niin johan ois hienoa.

vtormane
29.10.04, 23:24
Juu, tämä foirefox on kyllä hyvä selain täytyy myöntää. Mulla oli Opera pitkään käytössä mutta kun löysin tämän niin ooppera jäi pikkuhiljaa pois käytöstä.

Keijo
02.11.04, 19:35
Miten mä saan noi suosikit niin että on kansiot ensin ja sitten lajittelemattomat suosikit? Niinku IE:ssä.

Ville_A
02.11.04, 21:44
Miten mä saan noi suosikit niin että on kansiot ensin ja sitten lajittelemattomat suosikit? Niinku IE:ssä.
Mikä versio? Tuo 0.9 ei vielä osannut asiaa, mutta 1.0 ainakin itsellä osaa. Oikealla napilla löytyy myös valinta "sort by name"

Keijo
02.11.04, 21:51
1.0 esiversio. Löytyy tuo sort by name, mutta silti siellä on kansioita ja yksittäisiä suosikkeja sekaisin. Tarkoitus olisi saada noi silleen kun IE:ssä eli kansiot ylimmäiseksi. Ja IE:hän tekee tuon homman tuolla komennolla.

Ville_A
02.11.04, 21:55
1.0 esiversio. Löytyy tuo sort by name, mutta silti siellä on kansioita ja yksittäisiä suosikkeja sekaisin. Tarkoitus olisi saada noi silleen kun IE:ssä eli kansiot ylimmäiseksi. Ja IE:hän tekee tuon homman tuolla komennolla.
Kokeile kirjanmerkkien hallinnasta, view -> unsorted. (Hiukan nurinkurista. Tuo samainen ilmiö 0.9:ssä sai vaihtamaan Operaan, se osaa lajitella oikein, itseänikin häiritsi tuo sekoittaminen.)

Keijo
02.11.04, 22:08
Heh, nyt tuli älyn voitto. Eihän niitä saa mistää silleen kuin haluaisi, paitsi kun manuaalisesti tuolla "bookmarks managerissa" nappaa kansiosta kiinni ja vetää oikelle kohdalle sen. Jes.

luisfigo
02.11.04, 22:48
Nyt on Firefox 1.0PR ollut käytössä jonkun pari viikkoa. Ei _mitään_ valittamista. Ei ole edes kaatunut kertaakaan. Paras selain at the moment IMO.Mulla kaatui vartin jälkeen, ihan hyvä selain. Mutta itse olen vieläkin Operan käyttäjä

säätäjä
03.11.04, 00:51
Kuulemma Safaria nopeampi Macilla (mikä on paljon väitetty). Kerran kokeilin, mutta kun oli niin pirun ruma, niin paluu Safariin (ei valittamista) oli varma.

Jace
03.11.04, 17:26
Toisin kun normaali mozilla selain, niin firefox ei ole kaatunut vielä kertaakaan. Ennen firebirdiä latasin joskus mozillan ja ensimmäisenä käyttöpäivänä sain mozillan kaatumaan kymmeniä kertoja..

Touho
03.11.04, 18:02
Kuulemma Safaria nopeampi Macilla (mikä on paljon väitetty). Kerran kokeilin, mutta kun oli niin pirun ruma, niin paluu Safariin (ei valittamista) oli varma.

Macissa Firefox on ehdottomasti parhaiten toimiva selain. Kokemusta Safarista, IE:sta, Operasta, mutta ei ole vielä löytynyt Firefoxin voittajaa

säätäjä
03.11.04, 18:51

Macissa Firefox on ehdottomasti parhaiten toimiva selain. Kokemusta Safarista, IE:sta, Operasta, mutta ei ole vielä löytynyt Firefoxin voittajaa

Ei ole ollut Safarissa mitään vikaa toistaakseen. Tuo IE nyt on ihan paska.

Touho
03.11.04, 19:01
Safari ei toimi Cumuluksen kanssa yhteen, aineistojen siirrot työaseman ja serverin välillä ei toimi.

säätäjä
03.11.04, 19:27
Safari ei toimi Cumuluksen kanssa yhteen, aineistojen siirrot työaseman ja serverin välillä ei toimi.

Irc-galleria ja telkku.com riittää mulle. ;)

Mikse
04.11.04, 11:17
Ei taida vielä Preview Releasessa saada uutta tabia aukeamaan ilman lisäohjelmaa muuten kuin hiiren rullalla..?

sovelias
04.11.04, 11:23
Ei taida vielä Preview Releasessa saada uutta tabia aukeamaan ilman lisäohjelmaa muuten kuin hiiren rullalla..?Mitä tarkoitat? varsinkin tuolla rullalla, en ole tuollaista tapaa tiennytkään.
ctrl+t on tutumpi, tai hiiren toinen nappi linkissä.

Mikse
04.11.04, 11:39
Mitä tarkoitat? varsinkin tuolla rullalla, en ole tuollaista tapaa tiennytkään.

Eli jos klikkaan linkkiä, joka avaa uuden ikkunan hiiren vasemmalla napilla, niin saanko sen jotenkin niin, että avaakin uuden tabin eikä koko selainikkunaa.

escobar
04.11.04, 11:46
Eli jos klikkaan linkkiä, joka avaa uuden ikkunan hiiren vasemmalla napilla, niin saanko sen jotenkin niin, että avaakin uuden tabin eikä koko selainikkunaa.

Open link in new tab.

Mikse
04.11.04, 11:51

Open link in new tab.

Joo mutta ilman monen nappulan painelua (vrt Opera)... Featuren pitäisi tulla valmiiseen versioon.

sovelias
04.11.04, 11:51
Eli jos klikkaan linkkiä, joka avaa uuden ikkunan hiiren vasemmalla napilla, niin saanko sen jotenkin niin, että avaakin uuden tabin eikä koko selainikkunaa.Usein selaimissa ja myös tässä tulee yleensä oikeaa nappia painaessa valikko, tässä tapauksessa siellä mm. mahdollisuus avata linkki uuteen välilehteen. ctrl pohjassa ja klikkaus linkki tekee saman, sifti + klikkaus, useissa selaimissa ja tässä myös avaa linkin uuteen sivuun.

e-mil
04.11.04, 12:28
Käy lataamassa laajennus joka hoitaa asian puolestasi...minulla aukeaa kaikki linkit uuteen tabiin ja käytän aina vain yhtä ikkunaa. Keskinamikalla avaa uuden tabin taustalle, ja vasemmalla uuden tabin ja kohdistaa sen. Kätevää.
Eli: tools, extensions, get more extensions
Sellainen extension kuin tabbrowser preferences antaa lisää säätömahdollisuuksia noihin tabeihin.

Jace
04.11.04, 13:01
Ei taida vielä Preview Releasessa saada uutta tabia aukeamaan ilman lisäohjelmaa muuten kuin hiiren rullalla..?Mitä tarkoitat? varsinkin tuolla rullalla, en ole tuollaista tapaa tiennytkään.
Tosiaan jos on hiiri, jossa tuo vieritinrulla, niin sitä kun klikkaa pohjaan linkin kohdalla niin linkki aukeaa uuteen tabiin.

sovelias
04.11.04, 15:31
Tosiaan jos on hiiri, jossa tuo vieritinrulla, niin sitä kun klikkaa pohjaan linkin kohdalla niin linkki aukeaa uuteen tabiin.Tähän varmaan vaikuttaa se mihin käyttöön on hiiren softissa tuo nappi varattu.

blueice
05.11.04, 02:44
Joo, toi tabbrowser on hyvä, mutta itse nostaisin hyödyllisimmiksi extensioneiksi -Mousegestures ja -Adblock. Menkääpä vaikka iltalehden sivuille, niin voitte blokata ne mainokset pois häiritsemästä ja viemästä kaistaa.. Toi Mousegestures siis vrt. ne Operan hiirieleet.. Esim nyt tällä läppärillä surffatessa oik napin perään heti vasen, niin menee back touch padista ja hiirieleet hiirellä, jne..

Jollemi
09.11.04, 15:48
Lopullinen 1.0 versio julkaistiin tänään.

Masteri
09.11.04, 16:45
Mulla hävisi bookmarksit pois. Miten saan esim. tuolta Ie:stä siirrettyä ne uuteen firefoxiin helposti? Asensin tuon 1.0 version juuri.

Jollemi
09.11.04, 17:03
Bookmarks managerista import ja sieltä IE.

Masteri
09.11.04, 17:19
Bookmarks managerista import ja sieltä IE.

Kiitos Jollemi!

Jollemi
09.11.04, 19:09
http://edition.cnn.com/2004/TECH/11/09/mozilla.firefox/index.html

Jace
09.11.04, 22:22
No onko tuossa nyt sitten mitään?

Hakki
10.11.04, 21:34
Kyllä täytyy myöntää että on hyvä selain. Vähän varauksella suhtauduin, mutta kyllä operan päihittää mennen ja tullen.. :)

Masteri
10.11.04, 23:52
Mikkisofta on pian ihmeissään kun miljoonat käyttäjät siirtyvät Mozillaan...

Keijo
11.11.04, 00:39
Vähän täytyy kyllä antaa miinusta kun tuppaa kaatuilemaan.

Masteri
11.11.04, 13:41

Ei mulla ainakaan.

paul_a
11.11.04, 15:31

6 ja ½ tuntia pystyssä, ei ongelma. Toki ei asennettu XP sp2:a koneeseen, voi vaikuttaa.

vtormane
11.11.04, 18:28

6 ja ½ tuntia pystyssä, ei ongelma. Toki ei asennettu XP sp2:a koneeseen, voi vaikuttaa.

Kerran pari viikossa kaatuilee, eipä sen kummempaa. Hyvin sen vielä kestää.

Jussi
11.11.04, 18:44
Pahasti tökkii plug-inien lataaminen, muuten vaikuttaa mukavalle.

Ewert Oktan
11.11.04, 19:03
Sama probleema täällä, ylipäätänsä kaiken lataaminen Mozillan sivuilta on toiminut pari päivää hieman niin ja näin.
Johtuu kai yleisestä alkuhuumasta.

Apropoo. Kuinka linkit saisi avattua uuteen välilehteen uuden ikkunan sijasta. Valikoissa on pyöritty, muttei meinaa oikeata tikkaus kohtaa löytyä.

Killerwhale
11.11.04, 19:23
Apropoo. Kuinka linkit saisi avattua uuteen välilehteen uuden ikkunan sijasta. Valikoissa on pyöritty, muttei meinaa oikeata tikkaus kohtaa löytyä.

Etkö vaivautunut lukemaan yhtä sivua taaksepäin?

Ewert Oktan
11.11.04, 20:06
Etkö vaivautunut lukemaan yhtä sivua taaksepäin?
Hups.
Noh nyt ongelma on ratkaistu, kiitos.

paul_a
12.11.04, 09:56

Tuo mozilla.org on vähän tukossa tällä hetkellä, kaikki siellä latailemassa :) Kotikoneella tuli semmoinen ongelma että mozilla päivitti adblock-ohjelma, sanoi että käynnistä mozilla joten käynnistin. Sit se tuumas että kuules sun adblock on niin vanha ettei se toimi. Menin uudestaan sinne softavalikkoon ja sanoin että Päivitä softat, jolloin se taas tarjosi uutta adblocki, latas sen ja käynnistin mozillan. Nyt toimii.

Tuommoisia just ne open source ohjelmat on ;)

Jussi
12.11.04, 10:06
Tuommoisia just ne open source ohjelmat on ;)
Joo, itsekin sain useiden katkenneiden yritysten jälkeen päivitettyä Flashin selaimeen. Semmoisiahan ne on, siksi odottelin hetken aikaa julkaisun jälkeen ennenkuin edes latasin asennuspaketin. Muistan, kun ensimmäistä versiota yritin ladata tukkoiselta palvelimelta ekana (vai toisenako oli...) päivänä sen julkaisun jälkeen... :P

niskalaukaus
12.11.04, 15:16
Tämä vaikuttaakin jo ihan ihmisselaimelle, verrattuna siihen mikä ei ollut vielä valmis. Tässä on jo sentään jotain ominaisuuksia ilman että kaikki pitää plugineilla hommata. Ainut mitä tarvitsi operan jälkeen hakea oli tuo mousegestures -plugin.

Mitro
12.11.04, 15:24
Mulla on vielä käytössä tuo ennakkoversio. Mitenkäs se lopullinen paketti nyt eroaa tästä aiemmasta? Mun mielestä tää on jo loistava: ei kaatuile ja toimii suurinpiirtein kaikilla sivuilla. Pikaisesti mozillan sivuilta vilkuilin, enkä löytänyt mitään suoraa luetteloa parannuksista.

DuskLord
13.11.04, 02:48
Mulla on vielä käytössä tuo ennakkoversio. Mitenkäs se lopullinen paketti nyt eroaa tästä aiemmasta? Mun mielestä tää on jo loistava: ei kaatuile ja toimii suurinpiirtein kaikilla sivuilla. Pikaisesti mozillan sivuilta vilkuilin, enkä löytänyt mitään suoraa luetteloa parannuksista.

En ite ainakaan ole huomannut mitään eroa 1.0PR:llä ja 1.0:lla, paitsi nuo tabit tuntuisi toimivan vielä vähän fiksummin kuin ennen (esim. jos mIRC:stä klikkaan linkkiä jollekkin nettisivulle, niin se aukeaa auki olevaan ikkunaan ja siinä uuteen tabiin, eikä kokonaan uuteen ikkunaan kuten ennen). :)

Rooivalk
13.11.04, 16:37
Asensin tuossa joutespäissäni Firefoxin tunti sitten ja kyllä joutaa IE eläkkeelle, loistava selain!. Sivut aukeaa nopeasti. Eron huomaa varsinkin kun on tämmöinen suht hidas yhteys muutenkin ( Welho 300/200 ).

Yhden bugin huomasin, joka liittyy näitten viestien kirjoittamiseen eri foorumeille. Viestiä kirjoitettaessa vilkkuva kursori on viimeksi kirjoitetun kirjaimen päällä ja tämä näkyy huonosti. Onko muilla samaa ja saako tuon jotenkin fiksattua kuntoon.

Joka tapauksessa Internet Exploderin päivät ovat luetut.

Jace
13.11.04, 16:53
Yhden bugin huomasin, joka liittyy näitten viestien kirjoittamiseen eri foorumeille. Viestiä kirjoitettaessa vilkkuva kursori on viimeksi kirjoitetun kirjaimen päällä ja tämä näkyy huonosti. Onko muilla samaa ja saako tuon jotenkin fiksattua kuntoon.
Kun kirjoittaa esim, i,j,l niin kursori vilkkuu kirjaimen päällä, mutta esim y,u,w,p,u kursori vilkuttaa kirjaimen perässä..

Mie
13.11.04, 17:02
Minäkin vaihdoin Firefoxiin, mutta IE piti siltä jättää kaveriksi rinnalle kun firmamme intrassa nuo vetovalikot eivät suostu toimimaan mitenkään Firefoxilla. Muuten tämä nopeus tuntuu suorastaan hämmästyttävän hyvältä ja muutenkin vaikuttaa kelpo ohjelmalta...

nhk_
13.11.04, 20:00
Toistaiseksi pyöritän ainakin 1.0PR:n kanssa, mutta jos samaa tahtia menee mitä olen kuullut tuon parannetuista, niin saattaa tulla vaihto eteen... Johan tuota on Fireä jonkin aikaa nyt katseltu ja IE jäi sen tien..

Tapi
13.11.04, 20:54
Johan tuota on Fireä jonkin aikaa nyt katseltu ja IE jäi sen tien..
Hetken testailun jälkeen - Opera on jäämässä kakkosselaimeksi..

nhk_
13.11.04, 20:58
Hetken testailun jälkeen - Opera on jäämässä kakkosselaimeksi..

Luovuta pois... Fire tuntuu rokkaavan liian hyvin..

m0k0ttaja
13.11.04, 21:01
sama havainto.

Draiver
13.11.04, 21:10
tänään päivitin 0.92 --> 1.0 ja huomaa kyllä näidenkin välillä melkoisen nopeuseron..
ennen ei onnistunut päivitys niin että lisäosat olisi säilynyt, mutta nyt suurin osa säilyi, kun asennusohjelma päivitti ne 1.0 versiolle

E: tuota foorumiongelmaa ei ole ilmennyt..

Jollemi
13.11.04, 21:12
Ei myöskään täällä oo ilmestyny tuota Rooivalkin ongelmaa.

murto
13.11.04, 23:16
Erehdyin äsken moisen asentamaan ja johan on erinomainen. Ja parasta että koko hässäkkä on ladattavissa veloituksetta, ihmeellistä sinänsä.

Ammattilainen
13.11.04, 23:18
Minulla on ollut jonkin aikaa tuo kehitysversio käytössä ja nyt latasin hyvistä kokemuksista johtuen varsinaisen Firefox 1,0:n ja hyvin pelittää.

vtormane
13.11.04, 23:52
Minulla on ollut jonkin aikaa tuo kehitysversio käytössä ja nyt latasin hyvistä kokemuksista johtuen varsinaisen Firefox 1,0:n ja hyvin pelittää.

Kehut jatkuu....kyllä tämä paras selain on :)

IE:n ja netscapen olen unohtanut jo ajat sitten. Puoli vuotta sitten lopetin Operan käytön ja nyt olen käyttänyt vain tätä, paras on. Täynnä pieniä, mukavia oivalluksia.
Joitain pikkujuttuja vois toivoa tietysti mutta näillä mennään...

Ville_A
14.11.04, 00:09
Päivittäminen täysversioon kannattaa, lähde Tietokone-lehti (http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=22271).

Kotkis
14.11.04, 10:35
Itse olen käyttänyt jo jonkin aikaa Avant:tia, joka on itseasiassa laajennuspalikka IE:iin. Hyvin pitkälti samoja ominaisuuksia kuin tässä Firefoxissa: välilehdet yms. Mutta koska siis toimii IE:n päällä, ongelmana raskaus ja hitaus. Firefoxi tuntuu kyllä todella nopealta. Tiedä sitten tuleeko paljon ongelmia IE:lle optimoiduilla sivuilla..
Joitakin käyttöeroavaisuuksia näissä on, esim. tuo linkin avaaminen uuteen välilehteen. Mutta tottumiskysymyksiä lähinnä. Avantissa kätevä ominaisuus on mielestäni back-nappula hiiressä: ensin oikea hiiren nappula pohjaan ja sitten näpäyttää vasenta niin palataan edelliselle sivulle. Saakohan tällaista toimimaan firefoxissa?
Täytynee käyttää ainakin hetki molempia rinnakkain.

edit: ja toinen mistä olen tykännyt avantissa: avattujen välilehtien tallennus ja avaus uudestaan seuraavan kerran selainta käynnistettäessä. Onnistuuko firefoxissa?

puh
14.11.04, 12:00
Firefoxista saa kaiken irti laajennuksilla, tässä muutama oma suosikki.

Adblock - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=10&vid=664
Ehdottomasti laajennus no.1, suodattaa mainokset pois erittäin tehokkaasti.

Disable Targets For Downloads - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=241&vid=933
Estää tyhjän ikkunan aukeamisen määrätyissä latauksissa.

Download Statusbar - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=26&vid=27
Lataukset selaimen alapalkkiin.

Gmail Notifier - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=173&vid=504
Ilmoittaa mikäli Gmailiin on tullut sähköpostia.

IE View - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=35&vid=928
Osa sivuista näkyy oikein vain Internet Explorerilla, tämä lisää Firefoxiin linkin jolla näytössä oleva sivu avautuu IE:een.

Image Zoom - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=139&vid=678
Saa suurennettua ja pienennettyä nettisivuilla olevia kuvia.

Tabbrowser Preferences - http://www.pryan.org/mozilla/site/TheOneKEA/tabprefs/
Saa mm. linkit aukeamaan uusiin välilehtiin.

Translate - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=181&vid=938
Kätevä apu ulkomaanpellesivuilla, kääntää sivut englanniksi Google-palvelua käyttäen.

WeatherFox - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=268&vid=979
Säätiedot selaimen alapalkkiin.

Selainlaajennukset hidastavat hieman selaimen käynnistymistä, varsinaisessa surffauksessa en ole huomannut hidastumista.

Draiver
14.11.04, 12:27
Avantissa kätevä ominaisuus on mielestäni back-nappula hiiressä: ensin oikea hiiren nappula pohjaan ja sitten näpäyttää vasenta niin palataan edelliselle sivulle. Saakohan tällaista toimimaan firefoxissa?
Toimii myös Firefoxissa, ainakin minulla..
E: tai esim. Mouse Gestures lisällä tämä hoituu kun painaa oikeen hiiren nappulan pohjaan ja liikuttaa samalla kursoria vasemmalle, seuraava sivu vastaavasti, liike oikealle. Mouse Gestures löytyy myös täältä (https://update.mozilla.org/extensions/?application=firefox)

edit: ja toinen mistä olen tykännyt avantissa: avattujen välilehtien tallennus ja avaus uudestaan seuraavan kerran selainta käynnistettäessä. Onnistuuko firefoxissa?
Onnistuu, kun vain hankit mozillan sivuilta tähän lisäosan. En äkkiseltäni muista kyseisen lisän nimeä, mutta löytynee täältä (https://update.mozilla.org/extensions/?application=firefox)

DuskLord
14.11.04, 14:28
......

Kiitos vinkeistä, pari lähti testaukseen. En ole ite jaksanut perehtyä noihin vielä niin tarkasti. :)

EDIT : Gmail-plugin ja adblock näyttää toimivan aika mukavasti. :O

puh
14.11.04, 14:35
..back-nappula hiiressä: ensin oikea hiiren nappula pohjaan ja sitten näpäyttää vasenta niin palataan edelliselle sivulle.http://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=39&vid=810

Jace
14.11.04, 14:43
Tässä eilen ilmestyi tämän "proto1"-version mozillan oikeaan yläkulmaan punainen ympyrä, jossa valkoinen nuoli ja kehotetaan lataamaan virallinen versio 1:stä. Sitä kautta kun yrittää updeitata niin jää vaan junnaamaan eikä tapahdu mitään..

Kotkis
15.11.04, 13:15
Milläs saa outlook expressissä napsautetut linkit avautumaan firefoxissa ie:n(avantin) sijaan? Firefox on oletusselain.

Keijo
15.11.04, 16:49
Oikotie.fi:ssä kun surffailee asuntoja ja kun haluaisin katsoa kartalta missäpäin asunto sijaitsee, niin tulee joku virheilmoitus että:" ei voi näyttää..plaaplaa... tässä selaimessa". Siitä kun painaa backkia edelliselle sivulle niin sammuu kaikki firefoxin ikkunat. Hieno homma. Osaisikos joku sanoa mitä pitäis tehdä että sais sen kartan näkymään?

Ewert Oktan
15.11.04, 17:32
Osaisikos joku sanoa mitä pitäis tehdä että sais sen kartan näkymään?
Taitaa Java herjailla.
http://www.mozilla.org/support/firefox/faq#q2.2

Keijo
15.11.04, 21:34
Taitaa Java herjailla.

On toi asennettu mutta pistetäänpä uudestaan.

Masteri
16.11.04, 09:20
WeatherFox toimii hyvin ja todella mukava ja kätevä, itse ainakin tykkään ja sää tuntuu pitävän paikkaansa, näyttää myös ennestetta eteenpäin.

Hakki
16.11.04, 12:03

Adblock - https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=10&vid=664

Ei tunnu huuto.netissä oikein toimivan.

aphc
16.11.04, 12:53
Hyvinhän tuo toimii?

Draiver
16.11.04, 14:22

Ei se niitä autom. suodata, ne pitää itse lisätä listaan: hiiren oikeella mainoksen päällä ja "adblock image/iframe"

Blokattaviin voi tehdä myös sääntöjä, jolloin adblock blokkaa kaikki säännön määrittelemät mainokset.
Esim. Adblock listaan kun lisää *ad niin se suodattaa kaikki kuvat ja mainokset joiden osoitteessa on sana "ad"...tai *.swf poistaa suurimman osan animoiduista mainoksista

Lisäohjeita englanniksi (http://adblock.mozdev.org/)

luisfigo
18.11.04, 16:37
Saako FF:n operan kirjanmerkkejä yms? Ja saako siinä sivut aukemaan samaan selainikkunaan niin kuin Operassa?

Jace
18.11.04, 17:06
Tässä eilen ilmestyi tämän "proto1"-version mozillan oikeaan yläkulmaan punainen ympyrä, jossa valkoinen nuoli ja kehotetaan lataamaan virallinen versio 1:stä. Sitä kautta kun yrittää updeitata niin jää vaan junnaamaan eikä tapahdu mitään..Kerta tämä "pika"update ei toimi, niin jos lataan firebird 1.0.n niin siirtyykö bookmarkit ja niiden kuvakkeet automaattisesti uuteen?

Muistelen joskus aikanani mozillaa kun päivitin, että säilyisivät..

vtormane
18.11.04, 18:58
Tässä eilen ilmestyi tämän "proto1"-version mozillan oikeaan yläkulmaan punainen ympyrä, jossa valkoinen nuoli ja kehotetaan lataamaan virallinen versio 1:stä. Sitä kautta kun yrittää updeitata niin jää vaan junnaamaan eikä tapahdu mitään..Kerta tämä "pika"update ei toimi, niin jos lataan firebird 1.0.n niin siirtyykö bookmarkit ja niiden kuvakkeet automaattisesti uuteen?

Muistelen joskus aikanani mozillaa kun päivitin, että säilyisivät..

Mulla ainakin säilyi.

Draiver
18.11.04, 19:04
Saako FF:n operan kirjanmerkkejä yms? Ja saako siinä sivut aukemaan samaan selainikkunaan niin kuin Operassa?
Sivut saa aukeamaan samaan ikkunaan ja veikkaisin, että myös operan suosikit saa siirrettyä

luisfigo
18.11.04, 22:42
Sivut saa aukeamaan samaan ikkunaan ja veikkaisin, että myös operan suosikit saa siirrettyäVoitko kertoa miten?

Draiver
18.11.04, 23:33
Asennat tämän laajennuksen täältä (https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=158&vid=1161)
Buuttaat selaimen, sitten Tools -> Options -> Tabbed browsing
sieltä sitten asetukset mieluisiksi

Kotkis
19.11.04, 12:40
Onnistuu, kun vain hankit mozillan sivuilta tähän lisäosan. En äkkiseltäni muista kyseisen lisän nimeä, mutta löytynee täältä (https://update.mozilla.org/extensions/?application=firefox)
Muistaisko kukaan millä lisäpalikalla tämä onnistuu? En löydä millään.

Draiver
19.11.04, 13:50
Muistaisko kukaan millä lisäpalikalla tämä onnistuu? En löydä millään.
Taitaa olla niin, että kyseistä lisäosaa ei ole vielä päivitetty 1.0 versiolle, koska en sitä itsekään enää löytänyt...0.9 versiolle mulla tuo oli itelläkin, että varmaan sieltä vanhojen lisäosien puolelta löytyy, mutta niistä ei taida paljo hyötyä enää olla...

Kotkis
19.11.04, 15:30
Taitaa olla niin, että kyseistä lisäosaa ei ole vielä päivitetty 1.0 versiolle, koska en sitä itsekään enää löytänyt...
Ok, kaipa se jossain vaiheessa päivittyy tähän uuteen versioonkin. Sen lisäpalikan kun vielä saa, niin kertakaikkiaan täydellinen selain, varsinkin tähän vanhempaan, hitaaseen kannettavaani!
Innostuksissani asentelin saman puulaakin sähköpostiohjelmankin, Thunderbirdin. Hyvin pitkälti OE:n tyyppinen eli helppo siirtyä. Nyt ei vaan ole salasanoja mukana, etten pääse ihan vielä täysin siihen siirtymään, mutta lähiaikoina vois päästä kokonaan eroon näistä MS:n viritelmistä, kun kerran näin hyvää ilmaistuotantoa olemassa on. Onkos muilla kokemuksia tästä sähköpostiohjelmasta?

Draiver
19.11.04, 16:32
On kokemuksia, pelkästään hyviä :)
Kuten firefox, on tosi nopea tuokin..

Btw..jos tarvit tuota edellä kysymääsi ominaisuutta sen takia, että vahingossa sulkisit selaimen, niin Firefoxin saa varoittamaan, jos aiot sulkea monta tabia...katso 5 viestiä ylöspäin ^^ "Tabbed browsing", tuosta löytyy kyseinen ominaisuus

Kotkis
19.11.04, 17:18
Btw..jos tarvit tuota edellä kysymääsi ominaisuutta sen takia, että vahingossa sulkisit selaimen, niin Firefoxin saa varoittamaan, jos aiot sulkea monta tabia...katso 5 viestiä ylöspäin ^^ "Tabbed browsing", tuosta löytyy kyseinen ominaisuus
Jep, tuo palikka on jo asennettuna, mutta mainitsemasi syy ei ole miksi ko. ominaisuutta tarvitsen. Tarvitsen sitä ihan sen takia, että mielestäni on kätevää, että tietyt usein tarvitsemani sivut aukeavat valmiiksi kun selaimen avaa. Varsinkin tässä kannettavassa kun joutuu selaimen välillä sulkemaan.

Edit: typo

Ewert Oktan
19.11.04, 18:21
Em. ominaisuus on jo "tavallaan" Firefox:issa vakiona.
Eli ennen sulkemista Työkalut -> Asetukset -> Yleiset -> Aloitussivu -> Käytä avoinna olevia sivuja. Näin seuraavassa selaimen käynnistyksessä avautuvat sivut, jotka olivat auki suljettaessa.
Ei aivan hakemasi ominaisuus, mutta jos tästä olisi apua.

Draiver
19.11.04, 18:41
Niimpäs onkin..en olekaan tuota huomannut..

Kotkis
19.11.04, 18:53
Em. ominaisuus on jo "tavallaan" Firefox:issa vakiona.
Eli ennen sulkemista Työkalut -> Asetukset -> Yleiset -> Aloitussivu -> Käytä avoinna olevia sivuja. Näin seuraavassa selaimen käynnistyksessä avautuvat sivut, jotka olivat auki suljettaessa.
Ei aivan hakemasi ominaisuus, mutta jos tästä olisi apua.
Kiitos, parempihan tuo on kuin ei mitään. :)

Draiver
19.11.04, 23:50
hmm...olenkos muuten ainoa jolla ei uusin java (1.4.2) toimi tässä?
1.4.1 versio toimii..

^arde
20.11.04, 12:29
hmm...olenkos muuten ainoa jolla ei uusin java (1.4.2) toimi tässä?
1.4.1 versio toimii..
eikös uusin java ole jo 1.5.0? (http://plugindoc.mozdev.org/windows.html#Java)

edit: tuolta (http://java.com/en/download/manual.jsp)

Draiver
20.11.04, 12:58

Tuosta kun lähtee lataan niin ottaa versiota 1.4.2.05

^arde
20.11.04, 17:13

Tuosta kun lähtee lataan niin ottaa versiota 1.4.2.05
niinpä näkyy. kokeile tuosta (http://javashoplm.sun.com/ECom/docs/Welcome.jsp?StoreId=22&PartDetailId=jre-1.5.0-oth-JPR&SiteId=JSC&TransactionId=noreg)

Tehy03
20.11.04, 17:25
Ei ole häävi selain. IE on paljon parempi...

Kotkis
20.11.04, 17:41
Millähän tavalla, jos saan kysyä? Mielestäni tässä on kaikki samat ominaisuudet kuin IE:ssä + paljon lisää. Ja on nopeampi. Ainoana miinuksena ehkä joidenkin harvojen IE:lle optimoitujen sivujen näkyminen.

Draiver
20.11.04, 18:49
Eiköhän se tietoturva ole suurin syy miks ihmiset siirtyy pois IE:n leiristä

Ammattilainen
20.11.04, 18:57
Huomasin juuri kätevän ominaisuuden Firefoxista. Kun tummentaa sanan tekstistä ja painaa hiiren oikeaa nappia, avautuu valikko, jossa on myös vaihtoehto "etsi verkosta". Sen kun valitsee, pääsee suoraan Google-haun tuloksiin tuolla hakusanalla.

Jollemi
20.11.04, 18:59
Internet Exploreriin verrattuna Firefoxin valttikortteja ovat tietoturva ja laajennettavat ominaisuudet. Firefoxia on myös vähintään yhtä helppo käyttää kuin IE:tä. Tosin aukkoja varmasti löytyy Firefoxista kun käyttö lisääntyy.

DuskLord
20.11.04, 19:10

Meikäläinen ei ole ainakaan kaivannut IE:tä muuhun kuin Windows Updateen viimeisten 3 vuoden aikana. IE on raskaampi kuin Firefox, turvattomampi, FF:ssä on tabit + muita todella kivoja extensioneja, FF:ssä on TOIMIVA popupin tappaja integroituna... IE = eilistä päivää.

Kotkis
20.11.04, 19:30
Olikos se jossain noista tännekin linkitetyistä artikkeleista, jossa MS:n edustaja vähätteli noita välilehtiä (tabs) tyyliin: "Tietojemme mukaan asiakkaamme eivät niitä kaipaa."
Ei tarvinne suuria ennustajan lahjoja, että seuraavasta IE:n versiosta löytyy välilehdet.

Jollemi
20.11.04, 19:32
Myöskin huhujen mukaan MS olisi pistämässä jonkinlaista "extensions" ominaisuutta Internet Exploreriin.

nhk_
20.11.04, 21:47
Meikäläinen ei ole ainakaan kaivannut IE:tä

Lopetan quottauksen tuolle kohtaa, koska tuossa kiteytyy aika tarkkaan minun ajatus.. ;)

Mutta on tasan varma, että MS tulee tekemään jotain IE:nsä kanssa. Selaimet on kuitenkin aika iso palikka siitä mitä ihmiset päivittäin käyttää. Ja kun katselee noita Foxin latausmääriä, ok - ei ne mitään maata kaatavia ole, mutta silti väittäisin, että suurin osa niistä on pois MS-leiristä.. Jollain on pakko taistella asiakaskatoa vastaan..

Kaikkiaan tämä vapaatyön tulos on alkanut laajenemaan yllättävästi, ei pelkästään Linuxin osalta, vaan myös Winkkuun tulevien ohjelmien myötä.. Tätä lisää, niin näemme mitä kansa oikeasti tahtoo ja näemme myös sen mitä kansa oikeasti osaa tehdä.. Kuten nyt vaikka heittoesimerkkinä pistää OpenOfficen rinnalle..

Pakko näihin on suurien yritysten jotenkin reagoida, miten - sen näemme joskus...

lada-v8
20.11.04, 22:49
Ihan hyväksi selaimeksi olen todennut...

Ewert Oktan
21.11.04, 17:10
Suomenkielinen opas Firefox-selaimelle http://firefox.kapsi.fi/ .

Kotkis
27.11.04, 18:09
Pari pientä ongelmaa firefoxin kanssa:
- näitä viestejä kirjoittaessa joskus haluaa jälkikäteen vaikka alleviivata jonkun sanan jo kirjoitetusta viestistä. Tällöin helpointa on aina ollut maalata sana ja painaa napista u. Nyt tämä ei toimi, vaan se muotoilukoodi tulee tekstin loppuun. Missähän vika? Firefoxissa vai jossain muualla?
- melko usein tulee nykyään virheilmoitus uutta sivua avatessa (esim. google) jonkin ajan kuluttua "Tiedosto on tyhjä" ja lataus loppuu. Uudelleenlataus yleensä auttaa. Vika gprs-yhteydessä vai firefoxissa?

Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen: erityisesti adblock on helppo ja toimiva näin gprs-yhteydellä.
Samaten otin käyttöön Mozilla Thunderbird -sähköpostiohjelman, joka on yhtä helppokäyttöinen mutta monipuolisempi kuin OE.

^arde
27.11.04, 23:00
- näitä viestejä kirjoittaessa joskus haluaa jälkikäteen vaikka alleviivata jonkun sanan jo kirjoitetusta viestistä. Tällöin helpointa on aina ollut maalata sana ja painaa napista u. Nyt tämä ei toimi, vaan se muotoilukoodi tulee tekstin loppuun. Missähän vika? Firefoxissa vai jossain muualla?

Hyvin toimii ainakin minulla, mutta voit kokeilla vaikka BBCode-extensionia (https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=128&vid=1091), joka lisää right-click-valikkoon mahdollisuuden lisätä noita tageja. Saa hyvin esim. linkit tehtyä, kopsaa osoitteen, maalaa tekstin ja 'make selection url'.

Screenshot (http://jedbrown.net/mozilla/extensions/BBCode/Screenshots/bbcode-bbcode-contextmenu.png)

Kotkis
27.11.04, 23:19
Hyvin toimii ainakin minulla, mutta voit kokeilla vaikka BBCode-extensionia (https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=128&vid=1091), joka lisää right-click-valikkoon mahdollisuuden lisätä noita tageja. Saa hyvin esim. linkit tehtyä, kopsaa osoitteen, maalaa tekstin ja 'make selection url'.
Kiitos! Tuohan onkin tosi kätevä lisä, vaikkei varsinaista ongelmaa poistanutkaan. Käytänpä sitten tätä. Firefoxi senkun paranee vanhetessaan :D

jacce
27.11.04, 23:34
Täähän onkin tosi nopea selain. Eikä juuri eroa explorerista.

e-mil
28.11.04, 12:43
Hyvä selain ei siinä mitään, mutta aika pirullista käyttää kun jostain syystä selain rupeaa silloin tällöin syömään prosessoriaikaa 20-60% jatkuvasti, ja vain uudelleenkäynnistys auttaa.

Harmi kun ei virallisella firefox foorumillakaan ole apua asiaan. Siellä vaan päivitellään kun porukalla on samoja ongelmia, mutta ratkaisua ilmeisesti ei.
Harmillista, harmillista.... ei oikeen olis paluuta IE:henkään

^arde
28.11.04, 13:28
Hyvä selain ei siinä mitään, mutta aika pirullista käyttää kun jostain syystä selain rupeaa silloin tällöin syömään prosessoriaikaa 20-60% jatkuvasti, ja vain uudelleenkäynnistys auttaa.

Harmi kun ei virallisella firefox foorumillakaan ole apua asiaan. Siellä vaan päivitellään kun porukalla on samoja ongelmia, mutta ratkaisua ilmeisesti ei.
Harmillista, harmillista.... ei oikeen olis paluuta IE:henkään
Outoa.. itse en ole tuollaista havainnut. Ainoastaan skrollatessa saattaa nousta johonkin 70 tienoille (700MHz Duronilla).

Anonymous
28.11.04, 21:44
Voiko tätä ulkoasua muokata mitenkään?

Ammattilainen
28.11.04, 22:14

Työkalut -> Teemat -> Hae uusia teemoja. Tuolta saa uusia teemoja. En tosin ole vielä kokeillut.

Anonymous
28.11.04, 22:19

Työkalut -> Teemat -> Hae uusia teemoja. Tuolta saa uusia teemoja. En tosin ole vielä kokeillut.

Heh.. Miten menikään noin ohi ;) Tähän samaan tyhmyyten voisin kysyä, että miten tän saa seuomeksi.

Ammattilainen
28.11.04, 22:21
Heh.. Miten menikään noin ohi ;) Tähän samaan tyhmyyten voisin kysyä, että miten tän saa seuomeksi.

Kun latasin täysversion, siinä sai valita myös suomen kielen latausta aloittaessaan.

Draiver
29.11.04, 00:14
Teemoja (https://update.mozilla.org/themes/?application=firefox)

Jombe
29.11.04, 07:18
- melko usein tulee nykyään virheilmoitus uutta sivua avatessa (esim. google) jonkin ajan kuluttua "Tiedosto on tyhjä" ja lataus loppuu. Uudelleenlataus yleensä auttaa. Vika gprs-yhteydessä vai firefoxissa?
Ei ainakaan minulle tule mitään virheilmoitusta, vika GPRS:ssä?

Kotkis
29.11.04, 10:35
Ei ainakaan minulle tule mitään virheilmoitusta, vika GPRS:ssä?
Kyllä se varmaan on yhteydestä kiinni juu. Kotikoneella ei moista virhettä tunnu esiintyvän. Samaten tuo toinen BBCode-ongelma esiintyy vain kannettavassa.

DuskLord
29.11.04, 12:15

Kun latasin täysversion, siinä sai valita myös suomen kielen latausta aloittaessaan.

Minulta ei edes kysytty, suomeksi tuli väkisin, haluaisin tämän englanniksi mutten ole löytänyt valikoista vaihtoehtoa :D

^arde
29.11.04, 12:27
Minulta ei edes kysytty, suomeksi tuli väkisin, haluaisin tämän englanniksi mutten ole löytänyt valikoista vaihtoehtoa :D

Itse en tuollaista muista että olisi edes kysyttä ja lontoota on. Ei käytön kannalta mitään eroa, mutta jotenkin tykkään käyttää suomea kaikessa ;) Voikos tätä enää härmäksi kääntää?
Ei taida löytyä valikoista kielen muuttoa, jos haluat sen vaihtaa, uninstalloi entinen ja hae tuolta (http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/) sopivan kielinen versio itsellesi, esim. englanniksi en-US, suomeksi fi-FI jne.

e: profiilit, extensionit ym. pitäisi kyllä säilyä vaikka uninstalloi.

ja pitää näköjään vielä harjoitella linkkien tekemistä :)

Anonymous
29.11.04, 12:27

Itse en tuollaista muista että olisi edes kysyttä ja lontoota on. Ei käytön kannalta mitään eroa, mutta jotenkin tykkään käyttää suomea kaikessa ;) Voikos tätä enää härmäksi kääntää?

Anonymous
29.11.04, 12:34
Kiitos ^arde. Onnistui. Imutin vain tuon zipin purin ja klikkasin kansiossa selain ikonia niin kieli oli suomena. Mitään en kummempia asennellut.

^arde
29.11.04, 12:36
Kiitos ^arde. Onnistui. Imutin vain tuon zipin purin ja klikkasin kansiossa selain ikonia niin kieli oli suomena. Mitään en kummempia asennellut.
Joo se zip on valmiiksi asennettu, tosi kätevä vaikka koulun koneilla joille ei saa asentaa mitään :) Installeri on erikseen exenä siellä jos semmoisen tahtoo.

Niin ja kirjoitan tätä tälläkin hetkellä usb-tikulla olevalla firefoxilla koulusta käsin.

DuskLord
29.11.04, 13:32
Niin ja kirjoitan tätä tälläkin hetkellä usb-tikulla olevalla firefoxilla koulusta käsin.

Aah, the wonders of new technology... :)

Anonymous
29.11.04, 21:27
Miksi en onnistu tällä selaimella avaamaan Nebulan FTP palvelinta? Tulee 530... virheilmoitus.

Edit: Sain toimimaan pienellä kikkailulla. Tämän jälkeen ruutuun tuli lokero johon salasana kirjoitettiin.

Edit 2: Yhteys tuli ja salanat kysyttiin, mutta siirtää ei voinut. Nebula itse kehotti käyttämään tässä tapauksessa erillistä FTP ohjelmaa. Näin myös tein.

lada-v8
29.11.04, 21:55
Ei tunnu avaavan muitakaan ftp-palvelimia...

Anonymous
30.11.04, 20:25
Mites saan duunattua omalle kotisivulle niin että tuonne osoiterivin vasempaan reunaan tulee jokin tekemäni kuva. Mm. Matkapuhelininfossa on näköjään pieni pala Ericsson T68:sta.

^arde
30.11.04, 20:34
Mites saan duunattua omalle kotisivulle niin että tuonne osoiterivin vasempaan reunaan tulee jokin tekemäni kuva. Mm. Matkapuhelininfossa on näköjään pieni pala Ericsson T68:sta.
Joko pistämällä hakemistoon favicon.ico -nimisen tiedoston jossa se kuva on (Pitää olla 16x16 px), tai dokumentin headiin <link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico".

Esim. tämän sivun kuvake löytyy osoitteesta http://www.matkapuhelininfo.com/favicon.ico

Anonymous
30.11.04, 20:53
Joko pistämällä hakemistoon favicon.ico -nimisen tiedoston jossa se kuva on (Pitää olla 16x16 px), tai dokumentin headiin <link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico".

Esim. tämän sivun kuvake löytyy osoitteesta http://www.matkapuhelininfo.com/favicon.ico

Kiitos. Toimii :) www.poeka.1g.fi

System
30.11.04, 21:58

Tosta tulee vielä hyvä! :) Ainakaan värit eivät vielä tolla sivulla silmille hypännyt, joka on hyvä asia.

ColonelFoxhound
30.11.04, 22:13

Tosta tulee vielä hyvä! :) Ainakaan värit eivät vielä tolla sivulla silmille hypännyt, joka on hyvä asia.

Älä unohda asiallista kuvitusta :D

^arde
01.12.04, 08:08

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
Hyihyi. Frontpagea ei tueta

Jace
01.12.04, 14:09
No nyt se firefox veti itsensä täysin juntturaan ja koko kone kaatu myös.. Ehkä pitäisi se täysversio ladata..

Siis miten tuo favicon.ico luodaan?

^arde
01.12.04, 14:26
No nyt se firefox veti itsensä täysin juntturaan ja koko kone kaatu myös.. Ehkä pitäisi se täysversio ladata..

Jollain ikoninteko-ohjelmalla, vaikka Microangelolla (www.microangelo.us). Sitten vaan laitat sen sivuston juurihakemistoon.

kenopäänaali
01.12.04, 14:27
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=favicon.ico&meta=
--kpn

Jace
01.12.04, 15:28
No onnistuipa tuo lopulta irfan viewillä. Kokeilin pistää geocitiesin kotisivutilalle, mutta sanoin vain invalid file.. Liekkö sitten joku ongelma johtuen ilmaispalvelusta..

O.J.
01.12.04, 20:04
Nyt olen käyttänyt tätä vajaat pari viikkoa ja ihan toimivalta tuntuu. Ihmettelen vähän sitä hehkutusta, miten tämän pitäisi olla huomattavasti IE:a parempi käyttää. En ole erityisiä eroja huomannut toiminnassa, turvallisempi kai tämä sitten on.

Jace
02.12.04, 00:13
Tulipa tuo täysversio ykkösestä ladattua, ja kivuttomasti meni päivitys. Kyllä ainakin henk.koht pidän tätä varsinkin välilehtien ansiosta ie:tä parempana. Varsinkin kun foxissa birdiin verrattuna pystyy vielä estämään sen ettei pysty vahingossa sulkemaan kaikkia välilehtiä yhdellä kertaa.

trex
02.12.04, 00:45
Itse käytin Firefoxia pari viikkoa, kun Operalla ja Nortonin palomuurilla oli ongelmia yhteiselossa. Toissapäivänä vaihdoin Nortonin Sygateen ja samalla Opera palasi kuvioihin. Ei Firefoxissa mitään suurempaa vikaa ole, mutta jotenkin hiomattomalta se tuntuu. Lisäksi Opera tarjoaa kaiken, mitä tarvitsen - ja enemmänkin.

Anonymous
02.12.04, 04:26

Paintilla tein omani :)

^arde
02.12.04, 13:54
Nyt huomasin, että IE ei osaa png-kuviakaan kunnolla näyttää.

Avatarissani ei pitäisi näkyä harmaata laatikkoa ympärillä, mutta koska IE ei tue png-kuvien läpinäkyvyyttä hyvin, niin sellainen siinä on.

Ville_A
02.12.04, 22:06
Ei Firefoxissa mitään suurempaa vikaa ole, mutta jotenkin hiomattomalta se tuntuu. Lisäksi Opera tarjoaa kaiken, mitä tarvitsen - ja enemmänkin.
Samat sanat. Operassa toteutus tuntuu kaikinpuolin lyövän firefoxin. (Ainoa miinus tietysti välkkyvä mainos, kun ei viitsi maksaa mainosvapautta.)

Draiver
02.12.04, 22:12
tottumuskysymys tämäkin... itse en Firefoxia vaihtais Operaan vaikka mikä olis

ddt
03.12.04, 16:53
[quote=Trex] (Ainoa miinus tietysti välkkyvä mainos, kun ei viitsi maksaa mainosvapautta.)

Ja mainoskaan ei välky, jos valitset google-mainokset ;-)

Ewert Oktan
04.12.04, 14:53
Tilannetta täytyy vain kestää, tai vaihtoehtoisesti voit tehdä avataristasi transparent GIF-version, jolloin se näkyy oikein myös IE:llä. :P

trex
04.12.04, 22:02
Tilannetta täytyy vain kestää, tai vaihtoehtoisesti voit tehdä avataristasi transparent GIF-version, jolloin se näkyy oikein myös IE:llä. :P
Tuo on juuri se oikea taktiikka. Yhtä ärsyttäviä kuin "Only for IE" -sivut ovat myös vain jollekin muulle selaimelle suunnitellut ratkaisut. Vaikka kuinka yksi selain saisi sapen kiehumaan, pitäisi silti aina muistaa pitää huoli, että mahdollisimman moni näkisi tuotoksen niin kuin se on tarkoitettu. Standardeja noudattamalla ja pienellä vaivannäöllä saa aikaan näyttäviäkin sivuja, jotka niin IE kuin Firefox ja Operakin näyttävät oikein. (Kokemusta on :)

P.S. Opera kyllä näyttää png-kuvat virheettä. :) (Taisipa olla ensimmäisiä selaimia, jotka sen teki.)

berk
05.12.04, 18:30
Toimiiko kaikilla allmusicin (http://www.allmusic.com) sivut täydellisesti Firefoxilla? Varsinkin mouseover-toiminto ei pelaa minulla. Heittää seuraavanlaista virhettä JavaScript-konsoliin kun yritän saada lisää tietoa liikuttamalla hiiren osoittimen biisin päälle:

Virhe: loop_row.attachEvent is not a function
Lähdetiedosto: http://www.allmusic.com/js/ExpansionTable.js
Rivi: 72

Myös muita virheitä löytyy. Onko sivusto tehty ihan vaan IE mielessä vai toimiiko jollakin muilla mouseover-juttu?

K-Veikko
06.12.04, 01:05
Ainoastaan etsi toiminto ei pelitä, ei muuta vikaa :)ctrl+f (eli kontrol find)
Päälle saa myös option / Tai alat vaan kirjottaa haettavaa sanaa. Mun suomenkielisessäöv ersiossa hakukenttä illmestyy sivun alareunaan.

Jollemi
06.12.04, 01:08
Tuo kyseinen ongelma oli hävinny jo ekassa RC:ssä.

Derryth
06.12.04, 01:21
Tymä kysymys, mutta miten saa tuon find-boxin hemmettiin tuolta alareunasta? Pari päivää nyt olen vanhempien luona käyttänyt tätä winukan 1.0 versiota, ja kuin painaa ctrl+f niin se tulee tuonne alareunaan ja poistumaan olen saanut vain selaimen uudelleenkäynnistyksellä. Enää en edes halua etsiä mitänä sivuilta, kun tuota boxia saa sitten katsella seuraavat viisi tuntia.

Saukki
06.12.04, 01:36
Tymä kysymys, mutta miten saa tuon find-boxin hemmettiin tuolta alareunasta? Pari päivää nyt olen vanhempien luona käyttänyt tätä winukan 1.0 versiota, ja kuin painaa ctrl+f niin se tulee tuonne alareunaan ja poistumaan olen saanut vain selaimen uudelleenkäynnistyksellä. Enää en edes halua etsiä mitänä sivuilta, kun tuota boxia saa sitten katsella seuraavat viisi tuntia.

Eiks siinä vasemmassa alareunassa ole punaisella pohjalla, rasti. Sitä kun painat niin pitäs lähtee.

Jollemi
06.12.04, 10:37
Taikka vaihtoehtoisesti escillä.

Derryth
06.12.04, 14:53
Ei ole rastia, eikä se pännähinen millään suostu poistumaan. Ilmeisesti tämä selain on viallinen tjsp. :(

edit: Ah, viimein ratkaisu. Käytössä oli tällainen outo theme ja sen vanhassa versiossa ei ollut tuota sulkemisnapin kuvaa, joten sitä nappia ei sitten ollut ollenkaan. Älykästä.

Masteri
07.12.04, 17:45
Miksei mailiini(outlook) tulevat linkin enää avaudu ollenkaan? Ennen aukesi, mutta nyt ei aukea ollenkaan. Mistä mahtaa johtua? Sama juttu jos messengeristä yritän avata linkkiä niin ei aukea? Help?

Saukki
07.12.04, 18:03
Miksei mailiini(outlook) tulevat linkin enää avaudu ollenkaan? Ennen aukesi, mutta nyt ei aukea ollenkaan. Mistä mahtaa johtua? Sama juttu jos messengeristä yritän avata linkkiä niin ei aukea? Help?

Mikä selain käytössä, tai siis asetettu oletus selaimeksi?

Jollemi
07.12.04, 18:09
Kannattanee tarkistaa että oletusselaimena on Firefox ja oletussähköpostiohjelmana on Outlook.

Masteri
07.12.04, 19:29

Mikä selain käytössä, tai siis asetettu oletus selaimeksi?

Firefox 1.0

Masteri
07.12.04, 19:30
Kannattanee tarkistaa että oletusselaimena on Firefox ja oletussähköpostiohjelmana on Outlook.

Tehty on nämä tarkistukset. Ok ovat eikä silti linkit toimi.

Ewert Oktan
18.12.04, 01:04
Taitaa Java herjailla.
On toi asennettu mutta pistetäänpä uudestaan.
Auttoiko Javan uudelleen asennus?
Omassa käytössä Firefox:illa tuntuu olevan suuria vaikeuksia tulla toimeen web-sivuilla olevan Javan kanssa. Tämä aiheuttaakin selaimen kaatumisen turhan usein.

Eeberi säätää osa n+1 (http://img.photobucket.com/albums/v425/ewert_oktan/inaction5.png). (kuva: 960x430)

tonyyq
18.12.04, 09:02
Joo mul oli toi firefoxi käytös olikoha se kuukauden ja sitte meni hermot en jaksanu aina sitä lataus ikkunaa joka aina avautu ja latautumisen jälkeen jumitti. Joten latasin operan ja se on todella hyvä.. Suosittelen

^arde
18.12.04, 09:51
Joo mul oli toi firefoxi käytös olikoha se kuukauden ja sitte meni hermot en jaksanu aina sitä lataus ikkunaa joka aina avautu ja latautumisen jälkeen jumitti. Joten latasin operan ja se on todella hyvä.. Suosittelen
Sen latausikkunankin saa pois, ja itsellä on käytössä Download Statusbar -extensioni, jolla lataukset saa alapalkkiin näkymään. Vaikka eipä kyllä minulla ole latausikkuna koskaan jumittanut.

Jollemi
18.12.04, 11:15
Harvinainen vika kyllä tuo download ikkunan jumiutuminen. En oo koskaan aiemmin kuullu vastaavasta ongelmasta.

tumbeliina
18.12.04, 23:54
Suomenkielisen Tuliketun ohjeet+foorumi (http://firefox.maayas.net/)

jäbäx
26.12.04, 15:18
Harvinainen vika kyllä tuo download ikkunan jumiutuminen. En oo koskaan aiemmin kuullu vastaavasta ongelmasta.

Mulla jumii dl. Ja jos selainta käyttää pitkään/dl:ää paljon, alkaa selainkin jumii.. Mulla se ei myöskään anna ladata kun kahta tiedostoo samanaikaisesti . Jos dl ei oo tiedostolle alkanut (vaan on siinä jonotus tilassa) ja suljen selainikkunan, ei lataaminen koskaa lähde käyntiin. Ennen selainikkunan suljentaa pitää odottaa, että firefox kysyy tallennetaanko tiedosto ja minne - muutoin dl ei koskaan lähde käyntiin.

Keijo
01.01.05, 15:54
En jaksanu selata threadia läpi, eli en tiedä onko wanha.

http://www.i-hacked.com/Computer-Components/Software-Internet/Firefox-Browser-Hacking.html

Nopeutuuko firefoxi teidän mielestä? Omasta mielestä ehkä vähän mutta mitäs muilla?

manni
01.01.05, 17:18
Onkos kukaan kokeillut optimoituja käännöksiä Windowsille (http://www.moox.ws/tech/mozilla/) (mikäli asiasta on mainittu tässä thredissa ennenkin, pyydän huomauttamaan)? SSE:tä tukevan buildin otin (Athlon XP), en mitään ihmeellistä ole havainnut vrt normaali build, yhtä sutjakalta tuntuu kun ennenkin.

Jollemi
01.01.05, 17:23
Enpä oo ittekkään nois huomannu mitään erikoista.

^arde
01.01.05, 18:56
En jaksanu selata threadia läpi, eli en tiedä onko wanha.

http://www.i-hacked.com/Computer-Components/Software-Internet/Firefox-Browser-Hacking.html

Nopeutuuko firefoxi teidän mielestä? Omasta mielestä ehkä vähän mutta mitäs muilla?
kyllähän nuo vähän auttaa, ainakin yks vaikutus on siinä ettei foxi odota koko sivun latautumista vaan näyttää kaiken minkä on jo ladannut (ota nyt sitten tuosta selityksestä selvää)

Masteri
03.01.05, 20:43
http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=65293

Milloinhan tuo tulee Tulikettuun? Kuukauden päästä? Veikkauksia?

Bustis
03.01.05, 21:40
http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=65293
Milloinhan tuo tulee Tulikettuun? Kuukauden päästä? Veikkauksia?
Alkuperäinen työkalu ollut saatavissa jo ainakin yli puoli vuotta, tuosta itviikon uutisoimasta kopiosta en tiedä
http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/005457.html
http://www.majorgeeks.com/download4452.html
http://www.corestreet.com/spoofstick/ (valmistajan sivuilla linkki rikki jostain syystä)

Ewert Oktan
18.01.05, 17:44
Firefox sulki itse itsensä, eikä käynnistynyt enää uudestaan. Ruutuun tuli vain ilmoitus profiileista.
Olemassa oli vain yksi default-profiili, mutta ohjelma ei suostunut tällä käynnistymään - vaan valitti sen olevan jo olemassa.
Täytyi luoda uusi profiili, jotta selain käynnistyisi. Muuten ok, mutta kirjanmerkit, pikalinkit ym. asetukset hävisivät.
Mistä vanhan default-profiilin saisi taas käyttöön tai sen tiedot voisi onkia?

O.J.
18.01.05, 20:11
...Muuten ok, mutta kirjanmerkit, pikalinkit ym. asetukset hävisivät...

Täällä teki saman ja en ole saanut noita palautettua. Prkl, IE:a moittivat vielä epävakaammaksi...

Sonic
18.01.05, 20:21
Firefox sulki itse itsensä, eikä käynnistynyt enää uudestaan. Ruutuun tuli vain ilmoitus profiileista.
Olemassa oli vain yksi default-profiili, mutta ohjelma ei suostunut tällä käynnistymään - vaan valitti sen olevan jo olemassa.
Täytyi luoda uusi profiili, jotta selain käynnistyisi. Muuten ok, mutta kirjanmerkit, pikalinkit ym. asetukset hävisivät.
Mistä vanhan default-profiilin saisi taas käyttöön tai sen tiedot voisi onkia?

Ainakin edellisissä versioissa tapahtui mokomaa. Ohjelma sammutti itsensä, mutta jäi kuitenkin taustalle ajamaan itseään ja näin ollen ilmoitti tuosta profiilin olemassaolosta. Ctrl-alt-del ja firefox pois prosessilistalta niin johan taas toimii.

Tapi
18.01.05, 20:25

Täällä teki saman ja en ole saanut noita palautettua. Prkl, IE:a moittivat vielä epävakaammaksi...
Kuten myös... mitä ihmettä..???

Taitaa olla ainakin meikäläisellä edessä paluu Operan leiriin. Uusi 8 beta vaikuttaa ihan lupaavalta.

Ewert Oktan
18.01.05, 23:45
Ctrl-alt-del ja firefox pois prosessilistalta niin johan taas toimii.
Vahinkoa ei enää pysty korjaamaan, kun uusi profiili on luotu ja konettakin ajettu päälle/pois. Kuitenkin kiitoksia tiedosta, tietää mitä tehdä jos/kun ongelma ilmestyy uudelleen.

Täällä teki saman ja en ole saanut noita palautettua.
Juu aika nihkeästi löytyy viittauksia, vaikka valikot on selattu läpi ja file explorerilla etsitty lähteitä.

Kaiken kaikkiaan ihan ok selain, nyt kun javakin on hieman käyttövarmempi. Mutta ei ole sulkenut pois myös muiden selainten käyttötarvetta.

Keijo
20.01.05, 14:09
Onkos nyt niin että niitä vanhoja asetuksia ei saa mistään? Meinaan sama ongelma tuli tännekkin.

EDIT: ehdin jos säikähtää ja onneksi kerkesin googlettaa ongelmaa ennenkuin paiskasin monitorin ikkunasta pihalle. Päivä pelastettu.

http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

Lusene
26.01.05, 23:24
Tällä hetkellä kello on jo sen verran paljon ja olon on mukavan vittuuntunut, joten en jaksanut lukea noita 10 sivua läpi ja kysynyt suoriltaan. Hyvin mahdollista, että asiasta ollaan käyty jo jonkinmoista keskustelua.

Minulla on nimittäin ongelma firefox 1.0 kanssa. Linkit ja nettisivut aukeavat hyvin, mutta heti kun koittaa päästä salasanan taakse piiloutuviin sivuihin (sähköposti, keskustelufoorumit kuten tämä) niin herjaa tällaista:

Could not intialize the browser's security component. the most likely cause is problem with files in your browser's frofile directory. Please check that this directory has no reak/write restrictions and you hard disk is not full or close to full. It is recommended that you exit the browser and fix the problem. If you continue to use this browser session, you might see incorrect browser behaviour when accessing security features.

Eikä linkki toimi. Toivoisin todella vastausta, jos jollain on tietoa. Kiitos jo etukäteen.

Twinspark
27.01.05, 12:44
Joskus itseltänikin hävisi Firefoxista profiili tietoineen, kyllä sen jostain löysin kumminkin. En nyt yhtäkkiä muista mistä, tarvinnee katsoa kun pääsen taas kyseisen koneen ääreen huomenissa. Tuolloin kyse oli siis loppujen lopuksi siitä että Firefox vain lopetti tuon profiilin käytön ja loi uuden, en tiedä miksi. Nykyään onkin tullut käytettyä enemmän Operaa, lähinnä mouse gestureiden takia.

Joonas_s
27.01.05, 13:18
Onkos nyt niin että niitä vanhoja asetuksia ei saa mistään? Meinaan sama ongelma tuli tännekkin.

EDIT: ehdin jos säikähtää ja onneksi kerkesin googlettaa ongelmaa ennenkuin paiskasin monitorin ikkunasta pihalle. Päivä pelastettu.

http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

KIITOS KEIJO!! päivä/viikko pelastettu..
olin tapellut kyseisen ongelman kanssa pari päivää.

-Joonas

Draiver
27.01.05, 22:44
Saakohan tuohon "Bookmark Toolbar Items":iin kahta riviä?
Siis tuohon osoitteen alapuolelle, johon saa noita suosikkeja laittaa..

Jarza
28.01.05, 14:38

Kuten myös... mitä ihmettä..???
Taitaa olla ainakin meikäläisellä edessä paluu Operan leiriin. Uusi 8 beta vaikuttaa ihan lupaavalta.

Itse käytin Opera beta 8 pari päivää ja sit riitti ja vaihdoin 7.54 takas, sisäisiin tab-ikkunoihin lisätyt sulkemis rastit on todella huono lisä, vie vain lisätilaa tekstiltä kun on useampi ikkuna auki yhtäaikaa ja vahingossa tulee suljettua ikkunoita kun osuu nuolen kohtaalle kun vaihtaa ikkunaa toiseen.

Foorumeissa ei huomaa mitkä on linkkejä mitkä ei kun päältäpäin kaikki tekstit on samannäköisiä, vasta kun vie nuolen tekstin lähelle niin huomaa onko kyseessä linkki vai ei.
Outoja pikkubugeja muutenkin mistä en tykänyt yhtään ja jos final versiossa on noi samat viat niin tulen aivan varmasti pysymään 7.54 käyttäjänä hyvin pitkään..

trex
28.01.05, 17:53
Itse käytin Opera beta 8 pari päivää ja sit riitti ja vaihdoin 7.54 takas, sisäisiin tab-ikkunoihin lisätyt sulkemis rastit on todella huono lisä, vie vain lisätilaa tekstiltä kun on useampi ikkuna auki yhtäaikaa ja vahingossa tulee suljettua ikkunoita kun osuu nuolen kohtaalle kun vaihtaa ikkunaa toiseen.
Tuota voi muuttaa Operan asetuksista.
Tosiaan minuakin jäi hieman harmittamaan tuo välilehden sulkemisrastin puuttuminen sieltä tutusta yläkulmasta.
Tools -> Preferences -> Windows -> (o) Advanced Opera workspace

niskalaukaus
05.02.05, 11:27
Saako tästä mozillasta mistään säädettyä, ettei tämä lataisi samaa sivua uudestaan "edellinen" painettaessa?

Rule-of-Three
06.02.05, 02:20
FireFox roks!!!

Draiver
09.02.05, 22:09
Hmm... Onko vika selaimessa vai sivuissa?

Eli kun menee Mtv3:n sivuille, niin ehkä joka toinen kerta en pysty heti klikkaamaan pääuutisten otsikoita etusivulla.
Siis kun niitä koittaa klikata, niin ei tapahdu mitään, selain ei edes tunnista niitä linkeiksi eli hiiren osoitin ei muutu miksikään, eikä linkkien väri muutu kuten yleensä.

Kun sivun päivittää pari kertaa reload-napista, niin linkit taas toimivat...
Ja tätä ilmenee vain ja ainoastaan Mtv3:n sivuilla, millään muulla sivulla en ole (vielä) törmännyt tähän.

Draiver
10.02.05, 19:34
Nyt tekee joka kerta tuota, kun menen maikkarin sivuille..

james2004bond
12.02.05, 14:28
Tänään ilmestynyt päivitys tuolta: http://firefox.maayas.net/keskustelu/viewtopic.php?t=52

Mikse
13.02.05, 14:50
Mistäs ton Tabbrowser Preferencesin saa jollakin järkevällä kielellä? Mulla oli se vanhassa Firefoxissa ok, mutta nyt kun formatoin koneen ja asensin selaimen uudestaan, niin kaikki ovat vissiin venäjäksi tms. Firefox on suomenkielinen. Onko sillä mitään väliä?

kiuze
13.02.05, 16:09
Hmm... Onko vika selaimessa vai sivuissa?

Eli kun menee Mtv3:n sivuille, niin ehkä joka toinen kerta en pysty heti klikkaamaan pääuutisten otsikoita etusivulla.
...
Kun sivun päivittää pari kertaa reload-napista, niin linkit taas toimivat...
Ja tätä ilmenee vain ja ainoastaan Mtv3:n sivuilla, millään muulla sivulla en ole (vielä) törmännyt tähän.

Käytätkö proxomitronia, privoxyä tai vastaavaa mainosten siivoamiseen? Maikkarilla on joskus tosi ärsyttäviä flash-mainoksia jotka hyppivät juuri tuossa uutisten kohdalla, ja jos nämä siivotaan pois proxyllä niin saattaa kuitenkin flash yrittää avautua tuohon ja klikkailut menee siihen.

Adblockin extensionin kanssa tätä ongelmaa ei ole.

AndK0
13.02.05, 16:25
Saakohan tuohon muistitikulla toimivaan tulikettuun tallennettua millään omia bookmarkkejaan? Kun Se firefox tallentaa tuo bookmarkkit aina vain sille koneelle, miltä selainta käytän.

kiuze
13.02.05, 16:36
Saakohan tuohon muistitikulla toimivaan tulikettuun tallennettua millään omia bookmarkkejaan? Kun Se firefox tallentaa tuo bookmarkkit aina vain sille koneelle, miltä selainta käytän.

Onnistuu, kunhan profiili kulkee tikulla mukana, quote Firefoxin Tips & Tricks sivulta, olettaen että kyse Windows versiosta:

Run Firefox from removable media

This advanced tip makes it possible to run Firefox from removable media, such as a USB memory stick. This will allow you to run Firefox with your personal settings from any computer, even those that don't have Firefox installed. It has only been tested on Windows XP/2000. The basic instructions are as follows:

1. Copy the Firefox application folder and your profile folder to the removable medium. In this example we will use R:\Firefox for the application folder and R:\FFProfile as the profile folder, assuming the drive letter for the removable media is R:.
2. Create a simple batch file called R:\Firefox.bat with the following line:

start \Firefox\firefox.exe -profile \FFProfile

3. Optionally, disable the disk cache to reduce the amounts of file writes to the removable storage by entering about:config in the address field of Firefox and set browser.cache.disk.enable to false.

The reason why a batch file is needed instead of a simple shortcut is that a shortcut uses absolute paths, and since the actual drive letter for the removable media may change depending on which computer it is plugged into, the relative path used in the batch file is guaranteed to work anywhere.

Draiver
13.02.05, 17:30
Käytätkö proxomitronia, privoxyä tai vastaavaa mainosten siivoamiseen? Maikkarilla on joskus tosi ärsyttäviä flash-mainoksia jotka hyppivät juuri tuossa uutisten kohdalla, ja jos nämä siivotaan pois proxyllä niin saattaa kuitenkin flash yrittää avautua tuohon ja klikkailut menee siihen.

Adblockin extensionin kanssa tätä ongelmaa ei ole.
Käytän vain Adblockkia

kiuze
13.02.05, 18:31
Käytän vain Adblockkia

Hmm.. ja nuo maikkarin flashit on blokissa? käytännössä
mainos.mtv3.fi
mainos2.mtv3.fi
(jälkimmäinen on alias jota käyttävät jossain tilanteessa, osoittavat samaan IP osoitteeseen kuitenkin)
ja www.mtv3.fi/mainoskuvat/

Ei toistu ainakaan OS X ja Linux versioissa tuo, Windoze versioon ei ole nyt pääsyä.

Draiver
13.02.05, 18:40
Hmm.. ja nuo maikkarin flashit on blokissa? käytännössä
mainos.mtv3.fi
mainos2.mtv3.fi
(jälkimmäinen on alias jota käyttävät jossain tilanteessa, osoittavat samaan IP osoitteeseen kuitenkin)
ja www.mtv3.fi/mainoskuvat/
Mainokset on ollut jo kauan blokattuna maikkarin sivuilta, ja tuo ongelma ilmeni ensimmäisen kerran tuossa pari viikkoa sitten. En muuttanut mitään adblockin blokkauksia tuolloin.

E: Koitimpas sitten, että otin kaikki maikkarin blokkaukset pois, jolloin linkit toimivat moitteetta. Laitoin sitten blokkauksiin *mainos.mtv3.fi, jonka jälkeen linkit taas eivät toimineet.

E2: Niin ja tuo ongelma ilmenee siis ainoastaan etusivulla. Eli esim. uutiset-sivulla linkit toimivat täysin.

Esa Isopahkala
17.02.05, 10:33
Itsellani oli kaytossa Firexfox kaksi viikkoa, sitten profiili tuhotui tarkeine uusine kirjanmerkkeineen (vanhaa ei loytynyt).
Ei muuta kuin paluu Exploreriin.

kiuze
17.02.05, 19:22
Itsellani oli kaytossa Firexfox kaksi viikkoa, sitten profiili tuhotui tarkeine uusine kirjanmerkkeineen (vanhaa ei loytynyt).
Ei muuta kuin paluu Exploreriin.

Joitain tälläisiä tapauksia olen kuullut, kaikissa on kutienkin käynyt niin että profiili on jostain syystä jäänyt lukkoon. Tämän jälkeen käyttäjä ei ymmärrä lukemaansa ja klikkailee nextillä itselleen uuden profiilin ja sitten ihmetellään missä on kaikki bookmarkit, asetukset jne.

Oletuksenahan Firefox nimeää profiilihakemistot kirjain-numerohässäkkänä jolloin vanha profiili voi olla vaikea paikantaa.

Keijo
17.02.05, 19:25
Ettei tohon profiilihommaan olisi apua siitä jutusta minkä kirjoitin edelliselle(?) sivulle?

Jussi2000
18.02.05, 09:50
Ei lähde firefox pelittämään, jatkuvasti vain muodostetaan yhteyttä osoitteeseen... eikä sen puoleen thunderbird sähköpostikaan, missähän vika?. Spostissa tilin asetukset tarkastettu moneen kertaan.
Lähtihän se pelittäämään kun sammutti ja käynnisti uudelleen.

K-Veikko
20.02.05, 12:04
Ei muuta kuin paluu Exploreriin.Nehän voi hakea uudestaan:
kirjanmerkit - muokkaa kirjanmerkkejä - tiedosto - tuo

Jussi2000
20.02.05, 13:18
Täytyy kyllä kehua Firefoxia, nyt pari päivää takana eikä ole ihmeellisiä juttuja eteen tullut. Lisäksi Thunderbird mail ohjelmakin tuntuu vallan mainiolta. Ei ole IE:tä eikä Outlook:ia ikävä, mutta onhan ne tossa varalla roikkumassa.

Keijo
20.02.05, 15:38
Bling bling ;D (http://people.zeelandnet.nl/marco/pimpzilla/)

james2004bond
22.02.05, 15:46
Nokiakin siirtynyt Firefoxiin.

Faktaa tuolla: http://firefox.maayas.net/keskustelu/viewtopic.php?t=326

Draiver
22.02.05, 17:17
Nokiakin siirtynyt Firefoxiin.

Faktaa tuolla: http://firefox.maayas.net/keskustelu/viewtopic.php?t=326
Mitäs faktaa tuossa nyt on?
Toinen myöntää ja toinen kiistää.. kumpaako uskoa?

james2004bond
23.02.05, 09:18
Sen saa jokainen itse päättää.

Mutta tämä ainakin on totta: Suomenkielinen Firefox tukifoorumi uudistui.
Löytyypi täältä: http://firefox.maayas.net/keskustelu/index.php

Jollemi
25.02.05, 09:40
1.0.1 versio on julkaistu.

ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0.1/win32/en-US/

http://www.mozilla.org/products/firefox/

james2004bond
25.02.05, 09:55
Minä ainakin lataan Firefox 1.0.1 version Täältä: http://www.mozilla.org/products/firefox/

Masteri
25.02.05, 18:26
Miten päivitän nykyisen 1.0 version helpoiten (että profiilit, plug innit ja kirjanmerkit säilyy) uuteen versioon?

Draiver
25.02.05, 18:39
Miten päivitän nykyisen 1.0 version helpoiten (että profiilit, plug innit ja kirjanmerkit säilyy) uuteen versioon?
Ikkunan oikeassa ylänurkassa on Firefoxin päivitysnappi (en ole varma löytyykö kaikista teemoista, mutta luulisin).

E: Eipäs tuolla onnistunutkaan näköjään ite Firefoxin päivitys, pelkästään extensionien.

muokkedee
25.02.05, 19:13
Kouluunkin tuli uudet koneet ja selaimena niissä näyttä olevan tämä Firefox, joka tässäkin koneessa jyllää kivasti. Eli aika nopeasti yleistymässä.

e-mil
26.02.05, 13:43
Eikös tuo tuollainen ripeä yleistyminen ja kasvava suosio loppupeleissä syö selaimen tietoturvaa? Ymmärtääkseni aika moni valitsee firefoxin pääasiallisena perusteena sen parempi tietoturva, mutta mitä suositumpi selain on, sitä enemmänhän sitä ruvetaan tökkimään ja kokeilemaan mistä niitä aukkoja löytyy. Vai onko se ihan tunnettu fakta että firefox on yksinkertaisesti reiättömämpi kuin ie?
Onko se ie:n reikäisyys siinä että se on niin tiiviisti osa käyttistä?

kuda
26.02.05, 17:57
Eikös tuo tuollainen ripeä yleistyminen ja kasvava suosio loppupeleissä syö selaimen tietoturvaa? Ymmärtääkseni aika moni valitsee firefoxin pääasiallisena perusteena sen parempi tietoturva, mutta mitä suositumpi selain on, sitä enemmänhän sitä ruvetaan tökkimään ja kokeilemaan mistä niitä aukkoja löytyy. Vai onko se ihan tunnettu fakta että firefox on yksinkertaisesti reiättömämpi kuin ie?
Onko se ie:n reikäisyys siinä että se on niin tiiviisti osa käyttistä?

Syöhän se ja törkitty jo on. Firefoxin kehityksessä on kuitenkin tietoturvalla tärkeä sija, joten voi olettaa, ettei se ole yhtä reikäinen, kuin IE.

Hiukan tuntuu, ettei IE:n olekaan tarkoitus olla pääasiassa selain, vaan MS:n n markkinointi kanava.

muokkedee
27.02.05, 15:05
Joko joku on testannut Firefoxin sähköpostiohjelmaa? Miten toimii? Löytyykö suomenkielistä pakettia siihen? Onko nopea, kevyt käyttää isollakin postimäärillä?

Kotkis
27.02.05, 15:11
Joko joku on testannut Firefoxin sähköpostiohjelmaa? Miten toimii? Löytyykö suomenkielistä pakettia siihen? Onko nopea, kevyt käyttää isollakin postimäärillä?
Thunderbirdi on hyvä.

O.J.
27.02.05, 15:47
Kyllä-ääni Thunderbirdille täältäkin, saa suomenkielelle ja omassa käytössä ollut OE:a vakaampi.

Jussi2000
27.02.05, 16:36

Hyvältä vaikuttaa Thunderbird spostiohjelma ja löytyy suomenkielisenä versionakin.

DuskLord
27.02.05, 21:41
Thunderbird toimii vallan mainiosti, muttei sille ole mitään käyttöä kun on gmail ja Firefoxissa gmail extension...

e-mil
27.02.05, 23:49
Microsoftin kanta selaimeen: http://img95.exs.cx/img95/272/mozillaadware4vs.png

muokkedee
02.03.05, 14:24
Miten saan tähän Firefoxiin niin että tämä aukasee PDF tiedostot kun linkkiä klikkaa netissä. Nyt tulee vaan valkonen tyhjä sivu.

Masteri
02.03.05, 21:28
Latasin tänään 1.0.1 version ja asentui normaalisti vanhan "päälle" ei tarvinnut itse tehdä mitään kikkailuja, jotta kirjanmerkit ym säilyy ennallaan.

DuskLord
02.03.05, 21:49
Latasin tänään 1.0.1 version ja asentui normaalisti vanhan "päälle" ei tarvinnut itse tehdä mitään kikkailuja, jotta kirjanmerkit ym säilyy ennallaan.

Päivitin tänään myös, poistin vanhan version toki alta (uninstall), se kysyi että "poistetaanko kansio kokonaan", johon luonnollisesti vastataan että EI poisteta. Bookmarkit ja extensionit paikallaan. Ei sais vissiin samaan kansioon asentaa edes ilman tuota uninstallia.

Jonze
03.03.05, 16:17
Saako tästä mozillasta mistään säädettyä, ettei tämä lataisi samaa sivua uudestaan "edellinen" painettaessa?
Joo, sama ärsyttää itseänikin. Onko kellään mitään tietoa tästä?

Jace
06.03.05, 23:52
Foxin yläkulmaan on ilmestynyt tuo punainen pallo nuolella varustettuna ilmaisemaan, että päivityksiä saatavilla. Tuosta kun yrittää ladata niin lataus jumittuu kohtaan "lataa ja asentaa päivityksiä" tms.. Toimiiko muilla tuo?

Kramer
07.03.05, 00:00
Foxin yläkulmaan on ilmestynyt tuo punainen pallo nuolella varustettuna ilmaisemaan, että päivityksiä saatavilla. Tuosta kun yrittää ladata niin lataus jumittuu kohtaan "lataa ja asentaa päivityksiä" tms.. Toimiiko muilla tuo?

Mulla ainaki toimaa. ver 1.0.1

Mitro
07.03.05, 11:19
Eipä muuten tullu koko punaista palloa yläriville, mutta päivityksen sain asennettua menemällä lisäasetuksiin ja latailemalla sieltä kautta.

Jussi2000
07.03.05, 18:28
Pystyykös Firefoxissa muuttaan jotain asetusta siten, että viimeksi valitut nettiosoitteet pysyisivät ns."ylhäällä" eikä putoaisi aivan alas ja viimeisiksi sitä mukaa kun uusia kirjoittaa osoiteriville?

muokkedee
07.03.05, 18:31

Samaan juttuun jumitti, kun yritin päivitystä ladata.

Sitten sellanen kumma juttu, kun otin tämän käyttöön, siirty kirjanmerkit kiltisti vanhasta selaimesta tähän. Yhtä-äkkiä ne hävisi ja laitoin kaikki käsin uudelleen. Nyt ne kuitenkin taas on vaihtunu automaattisesti siihen, minä ne oli alussa....

Jännää, koskakohan vaihtuvat seuraavan kerran?

Rooivalk
07.03.05, 19:15

Öhöm, köh, köh köh...

Mennään valikkoon Työkalut--->Asetukset--->Sivutoiminnot ja laitetaan täppä kohtaan "salli sivustojen asentaa ohjelmia". Tuon jälkeen pelittää.

Ihmettelin nimittäin itse saman ongelman parissa tovin, ennenkuin hoksasin tuon. Olin ottanut tuosta täpän pois varmuuden vuoksi. :-)

muokkedee
07.03.05, 19:17
Mennään valikkoon Työkalut--->Asetukset--->Sivutoiminnot ja laitetaan täppä kohtaan "salli sivustojen asentaa ohjelmia". Tuon jälkeen pelittää.

Näkyy olevan rasti jo tuossa kohdassa.

Jace
09.03.05, 22:21
Öhöm, köh, köh köh...
Olit tosiaan oikeassa, itse tai joku muu oli tuon laittanut jostain syystä. En kyllä laisinkaan muista laittaneeni. Tosin aiemmin on tuo sama latausongelma esiintynyt mozillassa, vaikka valinta ei ole ollut päällä.

james2004bond
18.03.05, 14:43
Tän nyt tietysti kaikki tietää http://firefox.maayas.net/keskustelu/viewtopic.php?t=52
Itse suosittelen Tweak Network setting laajennusta ( riittää kun painaa asetuksissa power nappulaa,niin jopas pelittää.)