View Full Version : ?Toimiiko dna gprs?
Onko kellään muulla ollut viimeisen 2 vuorokauden aikana ollut ongelmia dna gprs:sän kanssa?
Itsellä kone herjaa koko ajan että palvelinta ei löydy, ja kun yrittää pingata samaa sivua(palvelinta) niin härveli ilmoittaa että pyyntö aikakatkaistiin.
(luuri t65 käyttis win 98 ie 6.0 ja opera 6.0 paikkakunta lieksa)
edit 14092002 11:52
Nyt homma tuntuu toimivan, jokohan ne on jotain korjanneet ja säätäneet vai liekkö hyvää tuuria.
Kyllä, samaa vikaa on ollut. Ja juuri tämän viikon aikana. Selain ei löydä palvelimia, ennen kuin vasta toisen tai kolmannen yrityksen jälkeen jos silloinkaan. Sama juttu kaikilla selaimilla (opera, ie, netscape).
Sama juttu imuroitaessa. Yht'äkkiä datan liikkuminen loppuu ja mitäån ei tapahtu. Lisäksi yhteys katkeilee tavattoman usein - tunnin mittainen yhteys on jo erinomainen saavutus.
Kyllä, samaa vikaa on ollut. Ja juuri tämän viikon aikana. Selain ei löydä palvelimia, ennen kuin vasta toisen tai kolmannen yrityksen jälkeen jos silloinkaan. Sama juttu kaikilla selaimilla (opera, ie, netscape).
Sama juttu imuroitaessa. Yht'äkkiä datan liikkuminen loppuu ja mitäån ei tapahtu. Lisäksi yhteys katkeilee tavattoman usein - tunnin mittainen yhteys on jo erinomainen saavutus.
Sama ongelma on minullakin. Viime viikon torstaista lähtien on pätkinyt aivan simona. Välillä se potkii ihan normaalisti ja välillä ei oleenkaan kymmeniin minutteihin.
Vaimolla oli Dna liittymä pelkästään netissä käyntiä varten. Liittymä oli aktiivi tasan viikon, koska kuso ei kulkenut, ja kun rinnalle laittoin RL liittymän niin aivan keuli kompuutteri. Soittelin sinne asiakaspalveluun, ja he vain tylysti kirjasivat vikailmoituksen. Käyttökohteessa kävi kilpailevankin yhtiön miehiä mittailemassa kentän paksuutta, ja totesivat että on Jouppilanvuori edessä, siksi ei gerpsi pelitä.
Nakkasin nurkkaan koko DNA;n ja nyt vaimo maksaa Radiolinjalle siirretystä datasta, joka todellakin siirtyy.
Canis lupus
12.09.02, 09:05
Minulla on pelkästään dna liittymä.
Ja mielestäni se on toiminut kohrtuullisesti.
Olen ollut netissä 10 kertoja päivässä ja päivitellyt ohjelmia.
pisin tunnin kestoinen.muutamia pikku katkoksia on ollut mutta ei kummempia kuin silloin modeemia käyttäessänikään.
Ei ole ollut tarvetta soittaa asiakaspalveluun.
Minulla ko. yhdistelmä on toiminut viimeisen viikon aikana vain satunnaisesti. Olen soittanut useita kertoja asiakaspalveluun, joka vain kirjaa tapahtuneen.
DNA halveksii asiakkaitaan tässä asiassa. Mehän kokeilemme jakokeilemme yhteyden muodostusta kerta toisensa perään. Me tutkimme asetuksiamme ja mietimme onkohan vika meissä vai DNA:ssa.
Fiksu operaattori tiedottaisi esim tekstiviestillä ja www-sivuillaan käytökatkoksista ja niiden poistumisesta, jotta asiakkaat eivät tekisi turhaa työtä.....
Canis lupus
12.09.02, 12:08
Nakkasin nurkkaan koko DNA;n ja nyt vaimo maksaa Radiolinjalle siirretystä datasta, joka todellakin siirtyy.
Katso myös keskustelu datan hinnasta:
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=2481
Onhan tuo DNA halpa, mutta hinta/laatu taitaa olla sama kuin muilla eli DNA:lla saa halvalla dataa, mutta data tulee silloin kun huvittaa ja muilla dataa saa aina hyvin, mutta se maksaa?
Nyt on ollut tuo DNA n. viikon käytössä ja dataa on tuollut pitkälti yli 100MB. Kuukaudessa tulisi siis ~ 0,5GT joka taitaisi maksaa aika lailla muiden operaattoreiden liittymillä...
Olisi kuitenkin toivottavaa, että DNA saisi yhteytensä siihen kuntoon, ettei isoja katkoksia tulisi.
Onko puhelin asennolla (vaaka/pysty) tai verkon voimakkuudella merkitystä?
Canis lupus
12.09.02, 13:44
Onhan tuo DNA halpa, mutta hinta/laatu taitaa olla sama kuin muilla eli DNA:lla saa halvalla dataa, mutta data tulee silloin kun huvittaa ja muilla dataa saa aina hyvin, mutta se maksaa?
Nyt on ollut tuo DNA n. viikon käytössä ja dataa on tuollut pitkälti yli 100MB. Kuukaudessa tulisi siis ~ 0,5GT joka taitaisi maksaa aika lailla muiden operaattoreiden liittymillä...
Olisi kuitenkin toivottavaa, että DNA saisi yhteytensä siihen kuntoon, ettei isoja katkoksia tulisi.
Onko puhelin asennolla (vaaka/pysty) tai verkon voimakkuudella merkitystä?
Olen huomannut että monella yhteysongelmista kertovalla on pääsääntöisesti käytössä joku muu liittymä ja dna vain gprs:ää varten.
Olisiko ongelma puhelimen paikantumisessa ?
Äsken oli 10 min. katkos
mutta taas toimii.
Mielestäni hinta/laatusuhde on kohdallaan.
Tietysti aina on korjaamisen varaa.
Hyvin toimii. Pari viikkoa ollut jo suht aktiivisessa käytössä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Yhdistää aina ja ei ole katkennut kertaakaan, vaikka monesti tullut oltua 5-6h putkeen netissä :/
Välillä tiedon siirto jämähtää, eikä liiku vaikka kuin painat refreshiä, katkaiset yhteyden ja yhdistät uudestaan tai sammutat hetkeksi puhelimen.Yleensä "jumitukset" on illalla yleellisempiä kuin päivällä.
Mutta suurimmaksi osaksi yhteydet pelaa ilman ongelmia.Sitä en tiedä kuin paljon kapasiteettiä DNA:lla on? eli alkaako yhteydet tökkimään jos käyttäjiä on liian monta yhtäaikaa...
Olen huomannut että monella yhteysongelmista kertovalla on pääsääntöisesti käytössä joku muu liittymä ja dna vain gprs:ää varten.
Olisiko ongelma puhelimen paikantumisessa ?
Käytän luuria, jossa DNA:n kortti myös puhumiseen :-o
Välillä tiedon siirto jämähtää, eikä liiku vaikka kuin painat refreshiä, katkaiset yhteyden ja yhdistät uudestaan tai sammutat hetkeksi puhelimen.Yleensä "jumitukset" on illalla yleellisempiä kuin päivällä.
Saman havainnon olen tehnyt. Iltapäivästä yhteys toimii vielä suht hyvin, mutta illan edetessä on biteillä yhä vaikeampi päästä koneeseeni.
Tämän viikon aikana kaikilla selaimilla on ongelmia saada yhteyksiä minnekään kellon ajasta riippumatta. Alkaa olla IE:n kanssa yleisin sivu tämä "sivua ei viitsitä näyttää" ;)
ja tämä on nyt kolmas kerta kun yritän postata tätä...katsotaan menisikö jo ilman herjailua....
ehkäpä neljäs kerta toden sanoo.....
taikka viides.....
siis terveisiä täältä pielisen toiselta rannalta...on ollut ongelmia koko viikon,välillä ei toimi edes gprs wappikaa..mut...mäkin olen asiasta valittanut aspaan..kirjataan ylös mitään muuta ei sanota...uhosin jo ellei toimi niin voisivat antaa hyvitystä..
Ei kellonajalla mitään merkitystä,joskus aloitan liikenteen aamulla klo 5 jälkeen eikä sitkään pelitä..joten tuskin ruuhkasta on kyse...
parhaiten nokian jälkeen pelannut: Ericsson r600(nopein)
Aspassa tiesivät jo kertoa että DNA:n pojat tekivät verkkoon päivityksen mikä ei mennyt oikein parempaan suuntaan. Toinen asia taas on pistävätkö asiat ennalleen vai jatkuuko homma näin....
Lähtisikö viesti heti tuosta "lähetä" namikasta :)
siis terveisiä täältä pielisen toiselta rannalta...on ollut ongelmia koko viikon,välillä ei toimi edes gprs wappikaa..mut...mäkin olen asiasta valittanut aspaan..
Ei kellonajalla mitään merkitystä,joskus aloitan liikenteen aamulla klo 5 jälkeen eikä sitkään pelitä..joten tuskin ruuhkasta on kyse...
Joo, mulla kytkeyty dnan gprs tällä viikolla ja ollut ihan syvältä. Saan yhteyden tosi tosi harvoin. Wappikaan ei tosiaan toimi! Soneran gprs:ää testasin eilen ja hyvin toimi, joten asetuksetkin on kunnossa. Paikkana Helsinki...
[ T65 + kaapeli + dna ]
Juu, täälläkin IE rienaa "cannot find". S-postin tarkistuskaan ei aina onnistu. Toivotaan, että dna ryhtyy toimiin...
Täytyy sanoa että harvinaisen perseestä on tämä DNA:n toiminta. Puolivuotta on toiminut kuin junan vessa ja nyt on sitten verkko ollut alhaalla toistaviikkoa satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta. Tuessa vain todetaan että vie puhelin huoltoon ... ei voi olla noin tyhmää asiakastukea kun pokkana väittää että mun puhelimessa on vikaa vaikka sanoo että Soneran ja Radiolinjan liittymillä se GPRS toimii ihan hyvin...
Täytyy sanoa että harvinaisen perseestä on tämä DNA:n toiminta. Puolivuotta on toiminut kuin junan vessa ja nyt on sitten verkko ollut alhaalla toistaviikkoa satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta.
Hyvin ovat mainokset purreett. Surffaa internetissä melkein ilmaiseksi. Tässä sitä nyt ollaan dna on myynyt liittymiä (gprs) hullun lailla. Onhan se toiminut hyvin kun ei ole ollut tunkua linjoilla.
Täytyy sanoa että harvinaisen perseestä on tämä DNA:n toiminta. Puolivuotta on toiminut kuin junan vessa ja nyt on sitten verkko ollut alhaalla toistaviikkoa satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta.
Hyvin ovat mainokset purreett. Surffaa internetissä melkein ilmaiseksi. Tässä sitä nyt ollaan dna on myynyt liittymiä (gprs) hullun lailla. Onhan se toiminut hyvin kun ei ole ollut tunkua linjoilla.
Lappalainen
15.09.02, 16:20
Aivan, aivan. Samaa vikaa on todellakin esiintynyt ja syy on varmaankin jokseenkin se, että kun datamäärä ei maksa järjen jättiläiset vetävät sitä tavaraa tuutin täydeltä kaiket illat.
Aspaan samoin kuin tekniseen tukeen olen ollut minäkin yhteydessä ja senhän ne tässä vaiheessa tekevät, että kirjaavat ylös sen missä homma toimii ja missä ei ja lisäävät kapasiteettia sitten joskus.
Joo ei taia muu auttaa ku lopettaa tää surffailu ennenkun DNA:n juntit saa korjattuu ongelman mikä se sit lie onkaan.
Hermot menee ihan just.
Sivua ei voi näyttää vilkkuu koko ajan ruudus.Itellää ollu 2 kännyl DNA GPRS käytös ja hyvin on pelannu silloi ku ei DNA:l o vikaa.Ärsyttää soittaakin sinne asiakaspalveluun ja kertoa viasta,kun ne teletapit kuvittelee et käyttäjäs on aina vika.Joka kerta ku ongelmii on ollu ni DNA:s on ollu vika.Et ei hyvin me DNA:l.Halval ei saa kyl ku paskaa se on monta kertaa todistettu.
Itse en usko että dna gprs ongelmat johtuu ainakaan paikallisesta kapasiteetin puutteesta koska asuinpaikkakunnaltani ei löydy kuin n.160 dna liittymää +n.600 teliaa ja tuskin kaikki ovat himogprs käyttäjiä (asukkaita on noin 15.000) Tai sitten ovat kyllä rakentaneet toisi vähän kapasiteettia.
PS. kyllähän tämä on naurettavan halpaa verrattuna esim englanin hintoihin: http://www.orange.co.uk/talkplans/gprs/costs.html
Lappalainen
15.09.02, 21:52
En minäkään usko, että paikallisen kapasiteetin puutteesta olisi kyse. Enemmän epäilen nimipalvelimien tai reitityksen tms. ruuhkautumista, koska ongelma todellakin näyttää olevan jokseenkin koko maan kattava.
Joku paremmin verkkoarkkitehtuuria tunteva varmaan osaa selittää tuon paremmin, samoin kuin sen kuka on palvelimia ylläpitävä taho.
Minä uskon edelleen vahvasti kapasiteettiongelmaan, aamupäivisin tuonne klo 16 asti tämä dna:n gprs on 56 000bps modemia nopeampi, iltaisin ja viikonloppuisin vain noin 14 000bps luokkaa ja pätkii !!!
Minä uskon edelleen vahvasti kapasiteettiongelmaan, aamupäivisin tuonne klo 16 asti tämä dna:n gprs on 56 000bps modemia nopeampi, iltaisin ja viikonloppuisin vain noin 14 000bps luokkaa ja pätkii !!!
Ei täällä ainakaan ole kapasiteetti vaan laatu ongelmia. Nytkin tulee 3.7k/s eikä se siitä mihinkään muutu illallakaan. Mutta nämä pätkimiset saisivat hoitaa. Kaverille olivat tuesta soittaneet ja noivat buutanneen koko varkon...Kukas sen verkon on DNA:lle toimittanut?
En minäkään usko, että paikallisen kapasiteetin puutteesta olisi kyse. Enemmän epäilen nimipalvelimien tai reitityksen tms. ruuhkautumista, koska ongelma todellakin näyttää olevan jokseenkin koko maan kattava.
Joku paremmin verkkoarkkitehtuuria tunteva varmaan osaa selittää tuon paremmin, samoin kuin sen kuka on palvelimia ylläpitävä taho.
Onkos joku selvitellyt asiaa DNA:n tekniikan kanssa? Iltaisin tosiaan uusien TCP/IP-yhteyksien luonti ei meinaa onnistua välillä ollenkaan. Ja olen varma että paikallisen ilmakapasiteetin puute ei ole syynä (jos imutus pääsee alkuun, se tulee yleensä tasaista 3-4kt/s vauhtia).
Voisiko olla kiinni siitä, että taitavat NAT:ata kaikki GPRS-käyttäjät kolmen?! julkisen osoitteen taakse. Riippuen purkkien säädöistä ym. , voi olla että niistä loppuvat vapaat TCP-socketit. Onko muita ideoita?
Ollutkin takkuista tässä pari viikkoa. Katkonut yhteyttä jatkuvasti. Tänään voi puolen tunnin kokemuksen vakaalla rintaäänellä todeta kaiken palautuneen elokuun aikaiselle tasolle. Nopeus vakiintunut 3,9KB/s tasolle. Siis ei samalle kuin oli kesäkuulle asti, jolloin nopeus pyöri 5 KB/s molemmin puolin testillä ajettuna.
Lappalainen
18.09.02, 22:08
Kyllä kyllä myös täällä on toiminut tämän päivän kohtalaisen hyvin. Palautunut siis siihen pisteseen, että data lakkaa vain välillä kulkemasta ja silloin kun kulkee, kulkee jokseenkin mukavasti.
FTP:kin on toiminut jokseenkin mukavasti ja sehän oli tuon edeltävän 2vko täysin käyttökelvoton siirtotie. Ihan mainiota jos tämä nyt jäi vaan tilapäiseksi ongelmaksi.
Kokeilin muuten tuossa päivänä eräänä Soneran korttia tuonne gerpsiin ja vaika täällä on Sonen kuuluvuus jokseenkin nolla oli toimivuus kuitenkin omaa luokkaansa eli ainakaan omassa tapauksessani se ei ole ollut laitteistovika täällä päässä, mikä sekin jo jossain vaiheesa tuli mieleen.
.Soittakaa asiakaspalveluun ja vaatikaa hyvitystä kun yhteys ei toimi!! Itse sain juuri soittamalla ensikuun maksun puoleen hintaan. Pieni etu mutta parempi kuin ei mitään.
Soittakaa asiakaspalveluun ja vaatikaa hyvitystä kun yhteys ei toimi!! Itse sain juuri soittamalla ensikuun maksun puoleen hintaan. Pieni etu mutta parempi kuin ei mitään.
Niin ja asiakaspalvelun ihminen myönsi että yhteydessä vikaa ja tullut paljon valituksia. Vikaa kuulemma yritetään paikantaa mutta ei ole ainakaan vielä löydetty
viikon verran on kyllä tökkinyt tosi pahasti mutta kuinkas tänä iltana on täälä päin muilla pelittänyt . tiedustelisin asiaa koska ittelläni ei oo tämän
paremmin pelannut koko 4 kuukauden aikana kun on tää gprs ollu
5kt/s latauksessa keveysti sisälle
!!Nyt toimii!!
Vai nyt toimii taas? Oliko vika ihan dnan päässä, vai muutitko asetuksia? Mä hain tänään R600 koekäyttöön, kun mun T65 ei yksinkertaisesti toimi. R600 pelittää. T65:llakin sain äsken yhteyden, mutta puhelin kaatuilee! Parin minsan yhteyden jälkeen puhelin nollautuu ja rupeaa kyselemään PIN-koodia. Uusin softa vielä! Hohhoijaa...
Onko sulla koskaan kaatuillu ym tavalla? Kiinnostaisi myös tietää, koska olet olet ostanut puhelimesi? Entä, mikä softaversio sulla on; se selviää kun painat:
*
nuoli oikealle
*
nuoli vasemmalle
nuoli vasemmalle
*
nuoli vasemmalle
*
Ja sitten valitset Service Info / Ohjelmistotiedot.
Jos menen vaatimaan takuuseen perustuen jotain uutta laitetta tilalle tms, olisi hyödyllistä tietää vähän minkä ikäiset ja millä ohjelmistolla varustetut T65:set toimivat.
Lappalainen
20.09.02, 11:02
Onkos joku selvitellyt asiaa DNA:n tekniikan kanssa? Iltaisin tosiaan uusien TCP/IP-yhteyksien luonti ei meinaa onnistua välillä ollenkaan. Ja olen varma että paikallisen ilmakapasiteetin puute ei ole syynä (jos imutus pääsee alkuun, se tulee yleensä tasaista 3-4kt/s vauhtia).
Voisiko olla kiinni siitä, että taitavat NAT:ata kaikki GPRS-käyttäjät kolmen?! julkisen osoitteen taakse. Riippuen purkkien säädöistä ym. , voi olla että niistä loppuvat vapaat TCP-socketit. Onko muita ideoita?
Juuri tuli tieto, että vikaa on ollut ja nyt korjattu. kyseessä ollut jokin palomuurin aiheuttama ongelma, sen enempää en saanut teknisen kaverista puristettua ulos. Oli pudotellut kuulemma jotain paketteja pois.
Juu soitinpa minäkin denan aspaan ja valittelin kovasti toimimatonta yhteyttä. Eilen illalla soitin edellisen kerran ja kaveri sanoi että jos on kovasti ollut ongelmia niin hyvitystä voisi saada.
Tänään oli sitten jo toinen ääni kellossa... Ei mitään hyvityksiä heru jos edes silloin tällöin on yhteys toiminut...
Että tällasta tällä kertaa...
Juuri tuli tieto, että vikaa on ollut ja nyt korjattu. kyseessä ollut jokin palomuurin aiheuttama ongelma, sen enempää en saanut teknisen kaverista puristettua ulos. Oli pudotellut kuulemma jotain paketteja pois.
Siis joku palomuuri ei varmaankaan voi olla syynä kuin paikalliseen ongelmaan?
Joka tapauksessa, eilen hakemallani R600:lla eilen illalla (eli pahimpana ruuhka-aikana) yhteys oli ihan ok, mutta nyt yllättäen klo 15-16 yhteys takkuaa pahasti! Yhteyttäkin sain yrittää 15 min ennen kuin muodostui. Joten ei täällä Helsingin Sörnäisissä ainakaan ole mitään kehitystä yhteyden laadussa tapahtunut.
!!Nyt toimii!!
Vai nyt toimii taas? Oliko vika ihan dnan päässä, vai muutitko asetuksia? Mä hain tänään R600 koekäyttöön, kun mun T65 ei yksinkertaisesti toimi. R600 pelittää. T65:llakin sain äsken yhteyden, mutta puhelin kaatuilee! Parin minsan yhteyden jälkeen puhelin nollautuu ja rupeaa kyselemään PIN-koodia. Uusin softa vielä! Hohhoijaa...
Onko sulla koskaan kaatuillu ym tavalla? Kiinnostaisi myös tietää, koska olet olet ostanut puhelimesi? Entä, mikä softaversio sulla on; se selviää kun painat:
*
nuoli oikealle
*
nuoli vasemmalle
nuoli vasemmalle
*
nuoli vasemmalle
*
Ja sitten valitset Service Info / Ohjelmistotiedot.
Jos menen vaatimaan takuuseen perustuen jotain uutta laitetta tilalle tms, olisi hyödyllistä tietää vähän minkä ikäiset ja millä ohjelmistolla varustetut T65:set toimivat.
Onhan se puolenkymmentä kertaa kaatunut ja kysellyt pin koodia mutta en ole koskaan nähnyt täysin toimintavarmaa laitetta joka on jollain tavalla tekemisissä tietokoneen kanssa :-)
Puhelimen ohjelmaversio on R4A007
Mitään asetuksia en ole muutellut ensiasennuksen jälkeen jotka otin hieman mukaillen dna:n t68 asennusohjeista.
Lisäksi käytössä on ericssonin modeemiajuri
Luulisin että vika oli dnalla kun asiakaspalvelu vastasi kyselyyn näin:
Tervehdys,
Kiitos yhteydenotostasi. Gprs-yhteyksissä on valitettavasti viime
aikoina ollut ongelmia, mutta nyt yhteyksien pitäisi toimia
normaalisti. Jos ongelmat jatkuvat vielä laitteiden
uudelleenkäynnistämisen jälkeen, niin ilmoita siitä meille.
Tekninen tuki
DNA Finland Oy / Asiakaspalvelu
Puh. 044 144 044
Fax. 044 044 1703
www.dnafinland.fi
asiakaspalvelu@cc.dnafinland.fi
Puhelin on ostettu kesäkuun lopulla ja onnistunutta surffausaikaa on takana vasta(jo) 120 tuntia/500megatavua.
Onhan se puolenkymmentä kertaa kaatunut ja kysellyt pin koodia mutta en ole koskaan nähnyt täysin toimintavarmaa laitetta joka on jollain tavalla tekemisissä tietokoneen kanssa :-) Puhelimen ohjelmaversio on R4A007. Mitään asetuksia en ole muutellut ensiasennuksen jälkeen jotka otin hieman mukaillen dna:n t68 asennusohjeista. Lisäksi käytössä on ericssonin modeemiajuri..
Jepu, sulla on vähän uudempi vehje kun mulla, tiedä sitten onko sillä merkitystä. Mulla on T65 kaatunu aina viime aikoina jos vain oon saanut yhteyden. Mäkin käytin tota ajuria mutta nyt paraikaa koitan vaihteeksi ilman. T65:lla yhteys tahmaa taas pahasti, mutta eipä lentänyt R600:llakaan hetki sitten. Joten ota tästä nyt sitten selvä.
Ostakaa Nokia 6310 ja kaapeli perähän ja asetukset kuntohon, niin johan pelittää, oon itte käyttäny dna:ta maaliskuusta 2002 hyvällä menestyksellä, paitti ny kesällä. Mutta syksy näyttäis menevän jo paremmin.
Noin neljäviikoa sitten oli Dna:lla 4 Vrk:n katkos Gprs:ssä joka johtui jonkun ohjan kortin hajoamisesta vikaa ei olisi pitänyt ilmetä hämeenlinnan tai jyväskylän pohjois puolella (en muista tarkkaan) mutta mulla ei toiminut, soitin useita kertoja vikailmoitukseen ja sieltä kerrottiin ettei ole tietoa kuinka kauan korjaus kestää. Lopuksi tein vikailmoituksen netin kautta (suosittelen kaikille jos on ongelmia syy selviää lopussa). Jonkun ajan kuluttua tekniseltä puolelta soitetiin ja kerrottiin missä mättää, kerrottiin myös että on mahdollista saada hyvitystä laskusta, mutta siitä pitää sopia laskutuksen kanssa, soitin laskutukseen josta ilmoitettiin ettei korvata "vikahan ei ole meidän päässä" vastatiin, aikoivat kuitenkin ottaa selvää asiasta. Viime viikolla soitetiin ja kerrotiin että hyvitetään 3,20€ koska olin tehnyt vikailmoituksen Dna:n kotisivulla.
Eli jos haluaa hyvitystä laskusta on ilmoitus tehtävä Dna:n kotisivuille pelkkä puhelin soitto ei riitä
Öö miksi euro merkki ei näy siis tämä €
Öö miksi euro merkki ei näy siis tämä €
Sinun pitää päivittää selaimesi ja/tai käyttöjärjestelmäsi. Lue lisää aiheesta Ylläpito -alueelta.
Täytyy todeta alkuperäiseen aiheeseen liittyen, että Dnan päässä on tainnut tapahtua pientä parannusta; tuntuisi yhteys pelaavan ihan kohtuullisesti tässä viime päivien perusteella. Ei ole alueellekaan tullut valitteluita kovin paljon.
Mulla oo koko puolen vuoden aikana oo mitään ongelmia ollu DNA gerpsin kanssa .. parhaimmillaan (lue pahimmilaan) 48h ollu netti auki ongelmitta
Linux(W2k välillä)/Moto T260/DNA
Siellä on kuulemma ollut palomuuri ongelmia! Tiedä sitten häntä.. Mulla pelittää suhthyvin GPRS By DNA
Kyllähän tämä dna:n GPRS tuntuu taas pelittävän melekeen normaalisti. Aioin jo yhdessä vaiheessa irtisanoa liittymän, kun dnan aspa on nyt mitä on. Mutta nyt ei ole tarvetta
P.S. Hyvä aika soittaa dna:n aspaan on pikkasen ennen aamukahdeksaa. Ei tarvinnut jonottaa kuin 15 sek.
Aspan tarve on yksilöllistö näemmä. Itse olen soittanut kahdesti joskus helmikuussa. Sen jälkeen ei ole ollut asiaa. Hyvää tuuria vai huipputuote?
DNA:n toimivuus on ainakin osittain riippuvainen sijainnista.
Käytän DNA:n GPRS:ää pääteiden varrella ja kaupungeissa. Ruuhkasuomessa on surkeinta, pohjanmaan lakeuksilla ei yleensä ole huolen häivää.
Parhaiten toimii kuitenkin kotona, 15 km:n päässä Turusta, linkkimaston vieressä. Ongelmia ei ole juurikaan ollut :-)
Puhelimella, ajureilla, ohjelmistolla ja käyttikselläkin on tietysti oma osansa kokonaisuutta.
Itselläni toimii hyvin XP:n kanssa, mutta esim. 98:lla yhteys tökkii jatkuvasti. 98:lla ei tahtonut saada aina luettua edes maileja, XP:llä olen imuroinut yhtäjaksoisesti lähes 100 megaa ilman yhteysongelmia.
Kaverilla taas (eri puhelin) ei toimi XP:n kanssa, 2000:lla kylläkin.
Ja taas valitetaan!!
Onko wap:in toiminnassa ollut ongelmaa viime päivinä? Itselläni ei ole toiminut pariin päivään yhteys kyllä muodostuu mutta yhtään dataa ei kulje kotiin päin. gprs netti toimii kyllä normaalisti.
Ja taas valitetaan!!
Onko wap:in toiminnassa ollut ongelmaa viime päivinä? Itselläni ei ole toiminut pariin päivään yhteys kyllä muodostuu mutta yhtään dataa ei kulje kotiin päin. gprs netti toimii kyllä normaalisti.
Mulla ei oo t65:n kanssa dna-wappi pelannu missään vaiheessa stabiilisti. Tosiaan tuntuu nettipuoli pelaavan ihan ok. No jos jompikumpi pitää valita, niin parempi näin päin. :-)
jaa -a tuossa valitin erästä viikonloppua kun gprs- oli kokonaan pois käytöstä....
ilmeisesti korjasivatten jotakin...ja eipä ole ongelmia senjälkeen ollu
ja hyvin tyyytyväisenä tässä nettiä käytän...
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.