PDA

View Full Version : gprs (kiinteähintainen kk-maksu?)

jakki89
28.02.04, 20:28
mikä ois paras liittymä millä voi käyttää internettiä gprs:llä tietyllä kuukausimaksulla

Edit; asiaa otsikkoon t:Jussi

Ammattilainen
28.02.04, 20:39
Jos ei ole tarvista käyttää ennen iltakuutta, suosittelen Radiolinjan GPRS Primetimea, jonka saa Markantalosta. 10 €/kk rajaton käyttö joka päivä klo 18-6. Muina aikoina datasiirto 4,88 €/Mt. Toimii ainakin omien kokemuksieni mukaan tosi hyvin.

lemon
28.02.04, 20:41
Itseasiassa tavallisille käyttäjille ei ole enään tarjolla rajatonta gprs -yhteyttä. Kellonaikaan sidottu tiedonsiirtomäärältään rajaton liittymä on toistaiseksi tarjolla Vodafonelta, joita saa Markantalosta. Muita vaihtoehtoja ei ole ellei käytettävissä ole Y-tunnusta. Tällöin dna tajoaa vaihtoehdon. Radiolinja ja Sonera ovat olleet näissä palveluissa aika hiljaa yrityshintojen osalta. Maanantain aikana selvinnee Saunalahden uudet vastineet markkinoille.

sipoo
28.02.04, 22:12
Markantalosta ei kyllä mitään Vodafonen gprs-liittymää saa, vaan kyseessä on juuri tuo em. Radiolinjan Primetime GPRS -ominaisuus Markantalon yksinmyymässä Choice-paketissa. Vodafonen nimi mainoksissa on sen takia, että kaikkiin Choice liittymiin tulee Vodafonen Eurocall -ominaisuus... Ihan vaan tarkennukseksi.

Blue Joker
28.02.04, 22:15
Maanantain aikana selvinnee Saunalahden uudet vastineet markkinoille.

Onkos sieltä tulossa jotain mullistavaakin GPRS-asiaa?

reppana
28.02.04, 22:50
Jos ei ole tarvista käyttää ennen iltakuutta, suosittelen Radiolinjan GPRS Primetimea, jonka saa Markantalosta. 10 €/kk rajaton käyttö joka päivä klo 18-6. Muina aikoina datasiirto 4,88 €/Mt. Toimii ainakin omien kokemuksieni mukaan tosi hyvin.

Mulla oli toi radiolinjan GPRS, joka toimi vähän paremmin kuin dna:n GPRS.

Maanantaina tulee tietoa saunalahden GPRS:stä. Uskon että sieltä tulee hyvä tarjous.

lemon
29.02.04, 11:06
Forumilta saamani tiedon mukaan tulee hinnoittelumuutos ja samalla saattaa tulla käyttöön myös omat apn:t netti gerpsiin, wappiin ja mms käyttöön. Enempää mulla ei ole tiedossa. Vielä kun reilut 24 tuntia jaksaa ootella, niin sitten selviää.

Jupex
02.03.04, 00:34
Isukki sanoi että voi ottaa DNA kiinteähintaisen GPRS yritysliittymän käyttööni, _JOS_ mä hoidan siitä aiheutuvat laskut.

Kysymys kuuluukin... voiko isä olla liittymän omistaja, ja minä olla liittymän haltija? Vai miten tää nyt menee... tietty liene faijalta iso vaiva tekstarina laittaa liittymän laskun tietoja, ja eiköhän noi saa netistäkin. Mut olishan se kiva ettei tarttis vekslailla laskun kans, vaan se tulis suoraan himatsuun.

Bornie
02.03.04, 17:17
Forumilta saamani tiedon mukaan tulee hinnoittelumuutos ja samalla saattaa tulla käyttöön myös omat apn:t netti gerpsiin, wappiin ja mms käyttöön. Enempää mulla ei ole tiedossa. Vielä kun reilut 24 tuntia jaksaa ootella, niin sitten selviää.

Tulikos sieltä mitään GPRS juttua?

lemon
02.03.04, 17:24

Tulikos sieltä mitään GPRS juttua?
Ainoastaan gprs -paketti; 18 eurolla ensimmäset 100 MB kuukaudessa ja ylittävä osa normaalisti. apn:t ym. julkaistanee myöhemmin.

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=1315

jope01
02.03.04, 17:26
Isukki sanoi että voi ottaa DNA kiinteähintaisen GPRS yritysliittymän käyttööni, _JOS_ mä hoidan siitä aiheutuvat laskut.

Kysymys kuuluukin... voiko isä olla liittymän omistaja, ja minä olla liittymän haltija? Vai miten tää nyt menee... tietty liene faijalta iso vaiva tekstarina laittaa liittymän laskun tietoja, ja eiköhän noi saa netistäkin. Mut olishan se kiva ettei tarttis vekslailla laskun kans, vaan se tulis suoraan himatsuun.

Isukin firma omistaa liittymän, mut sinä olet käyttäjä ja laskutettava. Sillon laskut tulee suoraan sulle. Sit jos jätät maksamatta, isukki on niistä vastuussa...

pomtrg
03.03.04, 19:53
Onkohan Soneralta tulossa yrityksille tarkoitettu kiinteähintainen GPRS-palvelu? Tällaista huhua nimittäin kuulin. Jos olisi faktatietoa tarjolla niin haluaisin tietää. Huhut kun on aina huhuja.

kaikas
03.03.04, 21:17
Uutisissa oli tänään uusista operaattoreista juttua ja siellä mainittiin MTV3 lähtevän lähiviikkojen aikaan kilpailuun mukaan. "Liittymä, joka olisi tarkoitettu henkilöille jotka käyttävät liittymää muuhunkin kuin puhumiseen." Olisiko mahdollisesti tulossa jokin gprs liittymä, tiedä sitten. Ei ainakaan äkkiseltään mitään tarkempaa tuosta löytynyt, mutta ennestäänhän mtv3 kuitekin tarjoaa jo laajakaista yhteyksiä, joten toivottavasti olisi tulossa jotakin tähän suuntaan...

juhilus
03.03.04, 21:31
Uutisissa oli tänään uusista operaattoreista juttua ja siellä mainittiin MTV3 lähtevän lähiviikkojen aikaan kilpailuun mukaan. "Liittymä, joka olisi tarkoitettu henkilöille jotka käyttävät liittymää muuhunkin kuin puhumiseen." Olisiko mahdollisesti tulossa jokin gprs liittymä, tiedä sitten. Ei ainakaan äkkiseltään mitään tarkempaa tuosta löytynyt, mutta ennestäänhän mtv3 kuitekin tarjoaa jo laajakaista yhteyksiä, joten toivottavasti olisi tulossa jotakin tähän suuntaan... Veikkaisin, että tulee joku liittymä johon saa jotain Alman konserniin kuuluvien tyttärien tuottamia palveluita jotenkin näppärämmin ja kenties jopa halvemmin. Eli jotain Kauppalehden markkinakatsauksia MMS-viesteinä, MTV3:n urheilu-uutisia MMS-viesteinä, jne, jne. Saattavat myös julkaista jonkun WAP-portalin noille palveluille, johon päääsee vain MTV3-liittymän omistajat.

=Henkkis=®
03.03.04, 21:49
Muistakaa edelleenkin se että GPRS EI OLE mikään kopiointiin sopiva liittymä, vaan satunnaiseen surffailuun tarkoitettu kannettavien tietokoneiden internet liittymä. Siksi kannettaviin laitteisiin tarkoitettu, koska se on langaton. Mutta ei sillä satoja megoja kuulu siirtää vaikka ei rajoitusta olekkaan. Muuten käy niin kuten DNA teki, ottavat sen pois, koska ihmiset eivät ymmärrä miten sitä kuuluu käyttää. Jotkut kopioisivat yli 1000mt kuukaudessa, joka ei ollut tarkoitus. Elikkä älkää kopioiko sillä satoja tai peräti tuhansia megoja, muuten he lopettavat koko liittymän. Joten pidetään ne megat kurissa, vaikka rajaa ei olekkaan. Ei kaupassakaan karkkimaistiaisia oteta laatikko tolkulla, vaan on tarkoitus ottaa vain yksi maistiainen vaikka sitä ei erikseen missään mainitakkaan.

Turha itkeä tänne ei saa ADSL yhteyttä, ainakin on tuo tiscali (surfeu.fi) tuonut satelliitti yhteyden toisin siihenkin tarvitaan jokin mikä lähettää tiedot. Mutta GPRS EI OLE kopiointi liittymä sillä ei ole tarkoitus siirtää satoja megoja kuussa.

Tuli taas vähän vuodatettua, mut pakko et pysyis tää näinkin mahtava GPRS yhteys.

sovelias
03.03.04, 22:15
Muistakaa edelleenkin se että GPRS EI OLE mikään kopiointiin sopiva liittymä, vaan satunnaiseen surffailuun tarkoitettu kannettavien tietokoneiden internet liittymä.Taitaa tuo PC käyttö olla kuitenkin kappalemäärällisesti markinaalista GPRS käyttöä, biteissä varmaakin toisin. Eli niillä luureilla sitä GPRSää käytetään ja siihen se onkin varsin sopiva.

ZupaDupa
04.03.04, 17:29
Itselläni on sekä Radiolinja että DNA. Pian otan kiinteän GPRS yhteyden käyttöön ja mietin, kumpaan liittymään sen avaisin. Viime kesän käytössä oli Markantalon GPRS, muuta kokemusta ei ole. Yhteys kyllä petti aika pahasti mutta luultavasti oman raudan puolesta (usb bluetooth sovitin ja ehkä 3650:kin).

Eli kumman liittymän luulette olevan vakaampi ensi kesänä (DNA vai Radiolinja)? Ja kumpi toimi paremmin viime kesänä?

vtormane
04.03.04, 19:04
Muistakaa edelleenkin se että GPRS EI OLE mikään kopiointiin sopiva liittymä, vaan satunnaiseen surffailuun tarkoitettu kannettavien tietokoneiden internet liittymä. Siksi kannettaviin laitteisiin tarkoitettu, koska se on langaton. Mutta ei sillä satoja megoja kuulu siirtää vaikka ei rajoitusta olekkaan. Muuten käy niin kuten DNA teki, ottavat sen pois, koska ihmiset eivät ymmärrä miten sitä kuuluu käyttää. Jotkut kopioisivat yli 1000mt kuukaudessa, joka ei ollut tarkoitus. Elikkä älkää kopioiko sillä satoja tai peräti tuhansia megoja, muuten he lopettavat koko liittymän. Joten pidetään ne megat kurissa, vaikka rajaa ei olekkaan. Ei kaupassakaan karkkimaistiaisia oteta laatikko tolkulla, vaan on tarkoitus ottaa vain yksi maistiainen vaikka sitä ei erikseen missään mainitakkaan.

Turha itkeä tänne ei saa ADSL yhteyttä, ainakin on tuo tiscali (surfeu.fi) tuonut satelliitti yhteyden toisin siihenkin tarvitaan jokin mikä lähettää tiedot. Mutta GPRS EI OLE kopiointi liittymä sillä ei ole tarkoitus siirtää satoja megoja kuussa.

Tuli taas vähän vuodatettua, mut pakko et pysyis tää näinkin mahtava GPRS yhteys.

Minä käytän Primetimea noin 4h päivässä internet-surffailuun. En lataa tiedostoja. Silti tiedonsiirtoa tulee kuukaudessa yli 1000 mt.

Eiköhän ne jotka tiedostoja latailee, käytä yli 3 gigaa/kk.

heska pavonen
04.03.04, 19:16
Joo mullakin tulee pelkällä suffailulla yli 500Mt kuukaudessa. Eihän sata megaa riittäis edes irkkailuun :)

lemon
04.03.04, 19:21
Olen vähän ajatellut että kolme pakettia voisivat julkaista lisää:
Mini: 15MB noin 6 E
Maxi: 500MB noin 60 E
Giga: 1024MB noin 99,95 E

Kuitenkin niin että tuossa Giga pakettissa olisi vielä vuorokausirajoitus kiinteälle osuudelle. Esim 150 MB.

Onko tässä mitään järkeä? Entä onko edes mahdollista toteuttaa operaattoreiden taholta? Entä onko liian kalliit loppukäyttäjille?

vtormane
04.03.04, 19:27
Olen vähän ajatellut että kolme pakettia voisivat julkaista lisää:
Mini: 15MB noin 6 E
Maxi: 500MB noin 60 E
Giga: 1024MB noin 99,95 E

Kuitenkin niin että tuossa Giga pakettissa olisi vielä vuorokausirajoitus kiinteälle osuudelle. Esim 150 MB.

Onko tässä mitään järkeä? Entä onko edes mahdollista toteuttaa operaattoreiden taholta? Entä onko liian kalliit loppukäyttäjille?

Minun näkemykseni sopivista hinnoista:

Mini: 15MB noin 5 E
Maxi: 500MB noin 10 E
Giga: 1024MB noin 20 E

Blue Joker
04.03.04, 20:18

Tuskin noitakaan nyt ihan ilmaiseksi halutaan antaa. ;) Varsinkin tuo 500 MB 10 euroa on aika epärealistinen. :)

Kaapo
04.03.04, 21:33

Tuskin noitakaan nyt ihan ilmaiseksi halutaan antaa. ;) Varsinkin tuo 500 MB 10 euroa on aika epärealistinen. :)

Minusta on törkeää, että puhelut ovat nykyään lähes ilmaisia, muutama sentti halvimmillaan! Vievät törkeästi kaistaa datakäytöltä, ja kuitenkin puheessa on vaan turhaa löpinää! Minimihintana pitäisi olla 16,8 senttiä minuutti, niin pysyttäisiin asiassa.

sovelias
04.03.04, 21:56
Minun näkemykseni sopivista hinnoista:
Giga: 1024MB noin 20 EVedetään hatusta että 500MB vastaa reilua kolmeatuhatta minuuttia puhetta omassa verkossa.

vtormane
05.03.04, 23:58

No miksi Primetime on edes sitten olemessa jos ei ole realistista nuo minun hinnat? Käytän nytkin noin 1G/kk ja maksan 10e/kk.
Olisin valmis maksamaan tuplasti tuosta 1G datasta jos saisin käyttää 24h/vrk. nykyisen 12h/vrk. sijaan.

säätäjä
06.03.04, 00:04
Primetime on kyllä tällä hetkellä ihan ykkönen. Olisin valmis maksamaan 20e rajattomasta käytöstä, mutta en juurikaan enempää. Päiväsaikaa on nimittäin koulun/duunin netti käytössä... Täytyy katsoa mitä UMTS tuo tullessaan...

veppis
06.03.04, 10:56
No miksi Primetime on edes sitten olemessa jos ei ole realistista nuo minun hinnat? Käytän nytkin noin 1G/kk ja maksan 10e/kk.
Olisin valmis maksamaan tuplasti tuosta 1G datasta jos saisin käyttää 24h/vrk. nykyisen 12h/vrk. sijaan.

Kyllä toi Primetime aikamoista hyväntekeväisyyttä on. Kuten jo aiempaan ketjuun kirjoitin niin se on tarjolla hyvästä syystä, Radiolinja halusi Markatalo-ketjun omaan talliinsa kodinkoneliikkeiden segmentissä turvatakseen asemansa ja tähän strategiaan se tarvitsi jotain hulppeaa, mikä saa asiakkaat Markantaloon. Tällä osoitetaan Markantalolle tuotteen pystyvän hankkimaan asiakkaita ja yhteistyön olevan kannattavaa.

Primetimen hinnoittelu on...voisi sanoa olevan hyväntekeväisyyttä ottaen huomioon nykyisen GSM-verkon kapasiteetti. Tosin Radiolinjalla voi olla vähemmän GPRS-käyttäjiä toistaiseksi, mutta sielläkin käy dnat jos Primetime olisi käytettävissä rajoituksitta 24/7 20 euron hinnalla.

ebo
06.03.04, 16:54

Joka tapauksessa GPRS:ää saa huomattavasti halvemmalla kuin 18-20 €/kk per 100 Mt, jos sitä vain ostaa "isomman korin". Tarkoitan nyt sitä, että ainakin DNA:lta ja Telia-Soneralta yritykset saavat täysin kiinteähintaiisia paketteja.

t. tero

puh
06.03.04, 17:55
Radiolinja halusi Markatalo-ketjun omaan talliinsa kodinkoneliikkeiden segmentissä turvatakseen asemansa ja tähän strategiaan se tarvitsi jotain hulppeaa, mikä saa asiakkaat Markantaloon.Onko tämä ihan faktatietoa vai mutua?

lada-v8
06.03.04, 18:53
Mulla oli DNAn se gprs systeemi viime vuonna.
RL:n primetime viime kesästä.

Radiolinja voittaa tuossa gprs käytössä dnan 6-0! (Ainakin siis täällä päin Suomea)

vtormane
06.03.04, 19:50

Kyllä toi Primetime aikamoista hyväntekeväisyyttä on. Kuten jo aiempaan ketjuun kirjoitin niin se on tarjolla hyvästä syystä, Radiolinja halusi Markatalo-ketjun omaan talliinsa kodinkoneliikkeiden segmentissä turvatakseen asemansa ja tähän strategiaan se tarvitsi jotain hulppeaa, mikä saa asiakkaat Markantaloon. Tällä osoitetaan Markantalolle tuotteen pystyvän hankkimaan asiakkaita ja yhteistyön olevan kannattavaa.

Primetimen hinnoittelu on...voisi sanoa olevan hyväntekeväisyyttä ottaen huomioon nykyisen GSM-verkon kapasiteetti. Tosin Radiolinjalla voi olla vähemmän GPRS-käyttäjiä toistaiseksi, mutta sielläkin käy dnat jos Primetime olisi käytettävissä rajoituksitta 24/7 20 euron hinnalla.

En millään jaksa uskoa että maksamalla 10e/kk Primetimesta tuotan tappiota Radiolinjalle :) Ja jos tuotan niin olen hyvin pahoillani :)

veppis
06.03.04, 20:30
Radiolinja halusi Markatalo-ketjun omaan talliinsa kodinkoneliikkeiden segmentissä turvatakseen asemansa ja tähän strategiaan se tarvitsi jotain hulppeaa, mikä saa asiakkaat Markantaloon.Onko tämä ihan faktatietoa vai mutua?

No ei kukaan ole Radiolinjalta virallista tiedotetta minulle antanut eikä varmaan tule antamaankaan, mutta tuskin lienee kovin vaikea päätellä asiaa kun Choice-palvelut tulevat yksinoikeudella myyntiin samaan aikaan kun yhteistyösopimus Markantalon kanssa julkaistaan...

PeKa
07.03.04, 18:28
Sellainen paketti olisi mukava, jossa voisi ostaa GPRS liikennettä 100 megatavun erissä ja ei olisi mitään kuukausi juttuja.

Jupex
09.03.04, 13:49
Hmm... niin verottaja ei sitten kuulemma tykkää tosta GPRS jutusta. Joku autoetuun verrastettava toi GPRS, ja sen verokohtelu on aunarista :( mitähän tässä nyt sitten keksisi? Kellään ei ole mitään järkevää tarjottavaa mulle, kuten esimerkiksi 20 / € 100 mt + 5€ lisää 100 mt:n paketeissa.

Paljonkohan puhelin kuluttaa kaistaa.... irkkaamisessa ja messengerissä, sekä uutisten lukemisessa wapin kautta, ja doriksella?

sovelias
10.03.04, 11:28
Hmm... niin verottaja ei sitten kuulemma tykkää tosta GPRS jutusta. Joku autoetuun verrastettava toi GPRS, ja sen verokohtelu on aunarista :Siis puhut yrityksen matkapuhelin liittymästä?
Ei siitä veroetua synny jos makast itse kulut,

Jupex
10.03.04, 11:45
Jaha... sisko sanoi että hänen miehen sisko laittoi tuollaisen liittymän kiinni koska verottaja kohteli kaltoin... pitääkin tarkistaa mitä tarkalleenottaen tapahtui

sovelias
10.03.04, 12:12
Jaha... sisko sanoi että hänen miehen sisko laittoi tuollaisen liittymän kiinni koska verottaja kohteli kaltoin... pitääkin tarkistaa mitä tarkalleenottaen tapahtuiVarmaan firma maksanut liittymän laskut eikä niitä ole peritty käyttäjältä.

Yksinkertaisimmillaan ko. liittymä pyydetään laskuttaa erikseen, ja käyttäjä maksaa ne itse.
Tällöin kirjanpitoon ei tarvitse tehdä merkintää liittymstä -> ei ongelmia.

Tarkkaan ottaen tuollainenkin vastuu on firmalla riski, jos käyttäjä pöräyttää parin tonin laskun,

Jupex
10.03.04, 12:43
Ei tullut moinen mieleen. Ihan asiallisesti ajattelin käyttää.