View Full Version : N6600 vai Shg-E700
Evangelion
07.12.03, 20:51
Kumman te hankkisitte? Kiitos myös mukaan kunnon perustelut.
Blue Joker
07.12.03, 20:53
Nokia 6600. Symbian&S60, ja muutenkin paremmat ominaisuudet. Samppa toki tyylikkäämpi.
Itse olen omistanut E700 ja nyt on N6600 tilalla. N6600 on mielestäni huomattavasti parempi.
Nemesis-88
07.12.03, 21:05
6600:n ottaisin.
6600. En tykkää simpukoista.
E700, jos et välttämättä tarvitse Symbiania etkä Nokiaa ja isompaa kokoa... :)
Evangelion
07.12.03, 23:08
Muuten kummassa on toi kamera parempi?
Muuten kummassa on toi kamera parempi?
Kait se on 6600:ssa...
Nemesis-88
08.12.03, 00:03
Muuten kummassa on toi kamera parempi?6600:ssa.
Miten niin? Ainakin mitä foorumilla näki kuvia niin pidin E700:n kamerasta enemmän, mutta erot kyllä hyvin minimaalisia. Täytyy muistaa että kameralla otettuja kuvia katotaan puhelimen näytöltä :) E700:ssa mukava 3x zoom-ominaisuus. Muutenkin E700 lojuu nyt pöydällä ja 6600:n entisenä käyttäjänä voin sanoa, että jos ei tarvitse BT:tä ja Symbiania niin valinta on kyllä selvä. E700 on hyvin paljon pienempi ja miellyttävemmän näköinenkin kun mitä 6600 (makuasia tuo ulkonäkö, mutta paljon pienempi se on ainakin).
Blue Joker
08.12.03, 06:57
Miten niin? Ainakin mitä foorumilla näki kuvia niin pidin E700:n kamerasta enemmän, mutta erot kyllä hyvin minimaalisia. Täytyy muistaa että kameralla otettuja kuvia katotaan puhelimen näytöltä :) E700:ssa mukava 3x zoom-ominaisuus.
Jospa muut pitävät enemmän 6600:n kamerasta :). Joo, pidetään mielessä ;) 6600:ssa on 2x zoom, pidä se mielessä :P.
Itse olen kummatkin omistanut, joten valinta riippuu ihan mitä haluaa.
Jos tarvitset symbianin ja kaikki ne mukana tulevat ominaisuudet niin ota 6600, mutta jos et tarvitse esim meiliä ja arvostat pientä kokoa niin sit E700.
Kuvat ovat mielestäni aika samaa tasoa, toisella voit saada yhdessä tilanteessa paremman kuin toisella, mutta toisella kertaa taas huonomman. En ole mitään isoja eroja havainnut noissa kameroissa.
kylläkin E700 on 5x zoomi ja PALJON parempi yökuvaus kuin nokialla! Muutenlaadukkaampi ei nitise eikä natise ja yhtään "bugiakaan" en ole Sampasta löytänyt! Tosin nokialla on enemmän tavaraa sisällä mutta itselleni aivankin olisivat vain turhana! mulla ollut 8kännykkää (nokioita, siemens motorola ja nyt Samsung) Ja tämä vie muut ryjät 6-0!
LYHYESTI--------> ota samsung!=)
Osaako kukaan sanoa, onko E7xx yhtä hidas buuttaamaan, käynnistämään ohjelmia ja valikoimaan menuja kuin Nokia 6600?
Itseäni Nokiassa harmittaa nimittäin sen verkkainen toiminta (ja ne bugit).
t. Halcy
molemmat puhelimet omistaneena ja tällä hetkellä siis E700 haltijana voin todeta, että E700 käynnistyy todella sutjakkaasti ja etenee jämerällä vauhdilla. 6600 oli verkkaisempi, mutta siihen luonnollisesti on perusteet.
Jepjep, molemmat olen minäkin omistanut ja N6600:n kannalla olen. Ensin kuvanlaadusta... Kun sampalla ottaa kuvia ulkoilmassa, blurraa kamera jonkin verran reunoista. Lähikuvissa sitä ei paljoa enää erota. N6600:lla ei blurrausta ole ilmennyt ja kuvat ovat hyvän laatuisia. Tosin taas Sampassa on yökuvaus parempi. Ja mitä tuohon digitaaliseen zoomiin tulee, niin itse pidän sitä aika hyödyttömänä. Kuvat menevät aikoiseksi sumuksi, tosin puhelimen näytöllä sitä ei erota.
Puhelimen boottaus kestää N6600:lla 30sek, Samsungilla jotain 10sek?
Ja mitä Peltsi nyt kertoi, ettei Samppa nitise. Samoin myös 6600:n kohdalla, ei nitise kuten halvemmat mallit. Mutta yhteenvetona... Jos vaadit puhelimelta ominaisuuksia, kuten BT, Symbian, muokattavuus, iso näyttö, eikä koko haittaa, niin on N6600 ehdoton valinta. Jos taas haet tyylikkyyttä, pientä kokoa ja kamera olis kiva, niin E700.
Mitkä ne syyt 6600:n hitauteen ovat? Symbian OS? Series 60?
t. halcy
Itselläni alkoi 6600:n takakansi väljistyä parin viikon jälkeen, liikkui jo sellaiset pari milliä kun sormella liikutti... :o( Joten laskisin tuon sinne "nitisevä"-osastolle.
yhtään "bugiakaan" en ole Sampasta löytänyt!
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=21902&highlight=
ite ottaisin e700:n mutta jos ei rahalla väliä niin p900:n
ite ottaisin e700:n mutta jos ei rahalla väliä niin p900:n
Menipä taas Mäksäksi :D Oma mielipiteeni on e700. On mukava katsella vga kameran tasoisia kuvia noin pienessä ja tyylikkäässä paketissa. 6600 on tietysti hieman ominaisuus rikkaampi, mutta itselle riittäisi e700.
6600 on kyllä parempi jos haluaa puhelimellaan myös pelailla, ja onhan Nokian akkukin myös Samppaa parempi. Erinomaisia puhelimia varmasti molemmat. Itsekin aion noista toisen ostaa.
6600 olis oma valinta. Ei jaksa erikseen parempia ominaisuuksia kirjoitella sanotaan nyt lyhyesti ja ytimekkäästi paremmat ominaisuudet. ;) Ainoa miinus minusta 6600:ssa on hieman iso koko.
Minä pohdin valintaa E700 ja Z600 välillä, mutta Bluetooth on itselleni niin tärkeä että päädyin Z600. Myös sähköposti on ihan kiva olla puhelimessa.
Kameralla minulle ei ole pätkänkään väliä, ei tule juuri koskaan siihen koskettua muuta kuin leikkimielessä.. olen toki omistanut 3650:n ja muuta, eli kokemusta edes pikkusen kamerapuhelimista on..
E700 oli toki mielestäni tyylikkäämpi kuin Z600, mutta Z600:n ulkonäkö on varsin sivistynyt ja katseenkestävä. Samoin näppäimistö on paras mitä olen koskaan käyttänyt.. Ja tuntuu jämäkältä puhelimelta.
E700:n olisin ottanut jos olisi ollut edes se BT, sähköposti siinä ja siinä että onko must have -ominaisuuslistalla.
Motorola V600 tulen harkitsemaan, on meinaan ihan älyttömän siisti ja kaikki tarpeelliset ominaisuudet. MIINUSTA tosin antenni, muttei hirmuinen.. :)
Hieman ehkä offtopic, pahoitteluni.
Onkos näiden laitteiden näytöissä eroja? Kumpi on parempi?
Onkos näiden laitteiden näytöissä eroja? Kumpi on parempi?juuri taisi joku ainaki mainita tuolla et ei hirveitä eroja mut voin toki itse vahvistaa sen ku tod näk 6600:n saan tiistaina...mut ainakii 6600:n näyttö on enemmän kuin loistava...aivan tajuton ero esmes 3650:n näyttöön
Onkos näiden laitteiden näytöissä eroja? Kumpi on parempi?juuri taisi joku ainaki mainita tuolla et ei hirveitä eroja mut voin toki itse vahvistaa sen ku tod näk 6600:n saan tiistaina...mut ainakii 6600:n näyttö on enemmän kuin loistava...aivan tajuton ero esmes 3650:n näyttöön
sitähän sampan 65k näytöt on ollu jo pitkään
sitähän sampan 65k näytöt on ollu jo pitkään
edit: kuva poistettu
Kannattaisi ajatella vähän GPRS-käyttäjiäkin. He voivat saada tuosta täysin turhan kuvan lataamisesta tuntuvan laskun.
antakaas linkkii siihen kuvaan
antakaas linkkii siihen kuvaanhehe...nyt taitaa sua vaivata ku et tiedä mikä kuva se oli? et saa yöllä unta jne jne? ;)
antakaas linkkii siihen kuvaanhehe...nyt taitaa sua vaivata ku et tiedä mikä kuva se oli? et saa yöllä unta jne jne? ;)
no arvaa :) tuskasena pyörin ku en kerinny näkee sitä...aina jos kuva poistetaan niin linkkiä siihen ;)
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.