View Full Version : Telian aspa vain tukossa..
Kyllä alkaa jo ketuttamaan, kun ollut jo monta päivää telian asiakaspalvelu aivan tukossa. Sinne kun soitti niin aiemmin vain ohjaantui "viestijärjestelmään" josta kuitenkin katkaisi automaattisesti puhelun. Nytten pääsee jo jonotukseen asti, mutta sitten tulee ilmoitus ruuhkasta ja käsketään soittaa hetken kuluttua uudestaan ja ilmoitus vielä katkeaa kesken.
Ihan mukavaa touhua telialla.. Hyvää asiakaspalvelua muuta ei voi sanoa.
Ihan mukavaa touhua telialla..
Unohda koko roska. 8)
Itse jonotin kaverin puolesta (maksua vastaan :D ) Telian aspaan, pääsin sisään muutaman minuutin päästä, mutta yhtäkkiä soi varattu ääni vain. Näin tapahtui kaksi kertaa putkeen ja tämän jälkeen palautin kaverille puhelimen takaisin :(
Esa Isopahkala
19.06.02, 00:14
Onhan tämä Telian tempaus aivan uskomaton. Kaksi päivää aikaa vaihtaa liittymäkortti - Soneran kortinvaihto-operaatiossa aikaa oli yli kuukausi.
Kuinka paljon niistä telian hankkimista 2-taajuuspuhelimista ihmiset joutuivat köyhtymään?
Itse en päässyt edes jonottamaan Telian aspaan torstaina ja perjantaina, kun luurissa vain luki verkko varattu tai numero varattu ja puhelu katkes sen jälkeen. Lauantaina pääsin jo jonottaan ja sain jätettyä viestinkin sinne ja SIELTÄ soitettiin illalla mulle takaisin. Saimpa irtisanottua liittymäni.
Radiolinjan asiakaspalveluun jouduin jonottamaan perjantaina 44 minuuttia ja lauantai-aamuna kello 01.00 yöllä 32 minuuttia. Onneksi soittaminen asiakaspalveluun on ilmaista :D
Kuinka paljon niistä telian hankkimista 2-taajuuspuhelimista ihmiset joutuivat köyhtymään?
Kuulin huhua, että esim uusi 3310 olisi maksanut noin 70e...
Onhan tämä Telian tempaus aivan uskomaton. Kaksi päivää aikaa vaihtaa liittymäkortti - Soneran kortinvaihto-operaatiossa aikaa oli yli kuukausi.
Muistaakseni Soneran kohdalla kyse oli kortintoimittajan virheestä ja sen takia paljon niitä vaihdettiin.
Vanhaa ei tarvinnut palauttaa ja ei ollut tulenpalavaa hoppua asian kanssa.
Jos sinne Telialle _oikeasti_ on tärkeää asiaa, niin kannattaa unohtaa asiakaspalvelun numero ja soittaa suoraan Telian vaihteeseen.
En yhtään ihmettele että se aspa on tukossa..sinne varmaan soittaa kymmeniä tuhansia vihaisia ihmisiä jotka toivotavasti purkaa sopimuksensa tuollaisen roskayhtiön kanssa.. :twisted: :lol:
Itse pääsin eilen läpi ja jonotus kesti 13min. Kun alussa tulee kielen valinta niin kannattaa valita Englanti tai Ruotsi, pääsee paremmin läpi.
Itse pääsin eilen läpi ja jonotus kesti 13min. Kun alussa tulee kielen valinta niin kannattaa valita Englanti tai Ruotsi, pääsee paremmin läpi.
Kiva jippo, mutta joudunko puhumaan englantia valitesssani englannin? Siis jos alankin puhua suomea ei varmaan hyvällä oteta, ly;dään luuri varmaan vaan korvaan :?
Mutta pitää kokeilla, kaveri ei ole vieläkään jaksanut soittaa aspaan itse jonottaen.
=Henkkis=®
19.06.02, 10:38
Kiva jippo, mutta joudunko puhumaan englantia valitesssani englannin? Siis jos alankin puhua suomea ei varmaan hyvällä oteta, ly;dään luuri varmaan vaan korvaan :?
Mutta pitää kokeilla, kaveri ei ole vieläkään jaksanut soittaa aspaan itse jonottaen.
Then y speek english... :wink:
No kumman tempauksen Telia tästä järjesti. Mä olisin jo irtisanonut liittymäni aikoja sitten. Vaikka se kortin vaihto ei olisi ollut ongelma edes 2päivän varoitusajalla. Mutta se vaihtoi G2 verkkoon ja olen siinä uskossa että ei kuulu... No tuskin se Soneran tai Radiolinjan tavoin kuuluu merellä (saaristomerellä)?? Ja jos se on GSM 1800 suurimmaksi osaksi niin esteethän tuottaa enemmän katvetta kuin 900, eikö?? Kun tuntuu että RLälläkin on vaikeuksia kuulua välillä, huomasin pienen eron kuuluvuuksissa RL ja soneran välillä. Sitä ihmettelen miksi RL ei kuulu turussa ihan keskustassa Kinopalatsissa... Sorry off topic
Kuulin huhua, että esim uusi 3310 olisi maksanut noin 70e...
Samaa olen kuullut, tarkalleen 69 euroa. Aluksihan se oli 99 euroa, mutta hintaa laskettiin sitten.
Joo ollaan aika pahasti aiheen vieressä, mutta ihmisillä on sitkeä käsitys, että RL:lla olisi jotenkin erinomainen kuuluvuus. Osoittanee miten hyvin RL on onnistunut markkinoinnissaan.
Minusta Soneralla on selvästi paras kuuluvuus.
Kakkossija ei olekaan yhtä selvä, sillä mielestäni 2G haastaa RL:n erittäin vakavasti kaikkialla muualla paitsi pk-seudulla (ja osittain Lapissa). Varauksetkin johtuvat siitä, ettei viestintävirasto jostain käsittämättömästä syystä halunnut antaa dna:lle 900MHz:in kaistaa suurten kaupunkien keskustoista vaan antoi NMT:ltä vapautuneet taajuudet siellä Soneralle ja Radiolinjalle.
Nopeaa toimintaa , asiakaspalvelu@telia.fi ja homma pelaa eikä tarvitse luuria korvalla lämmitellä :D
Ihan mukavaa touhua telialla..
Unohda koko roska. 8)
Aivan!
=Henkkis=®
19.06.02, 12:28
Joo ollaan aika pahasti aiheen vieressä, mutta ihmisillä on sitkeä käsitys, että RL:lla olisi jotenkin erinomainen kuuluvuus. Osoittanee miten hyvin RL on onnistunut markkinoinnissaan.
Minusta Soneralla on selvästi paras kuuluvuus.
Kakkossija ei olekaan yhtä selvä, sillä mielestäni 2G haastaa RL:n erittäin vakavasti kaikkialla muualla paitsi pk-seudulla (ja osittain Lapissa). Varauksetkin johtuvat siitä, ettei viestintävirasto jostain käsittämättömästä syystä halunnut antaa dna:lle 900MHz:in kaistaa suurten kaupunkien keskustoista vaan antoi NMT:ltä vapautuneet taajuudet siellä Soneralle ja Radiolinjalle.
Parhaat kuuluvuudet 1. SONERA 2. RADIOLINJA 3. DNA. No on RL aika lähellä soneran kuluvuutta. Pientä eroa. No ei ole sellain eroa, että soneralla olisi täydet ja RLällä ei yhtään palkkeja. Kummaltakin löytyy samassa paikassa kuuluvuutta enemmän tai vähemmän. Ainoastaan yhden paikan tiedän missä soneralla on täydet ja RLällä ei yhtään turun kinopalatsi, mutta ulkopuolella vetelee taas täysiä...
Nopeaa toimintaa , asiakaspalvelu@telia.fi ja homma pelaa eikä tarvitse luuria korvalla lämmitellä :D
Hyvä neuvo, sijoitin oman aikani tuohon ja nyt sain jo vastauksen, kaipa heillä aspassa menee kaikki aika mailien lukemiseen ja vastaamiseen ja puhumiseen ei jää aikaa tarpeeksi :roll:
Olen oppinut kyselemään dna:lta "pikkuasioista"(Kuten wappi down pari päivää :roll:) maililla, jää puhelin kaistaa niille jotka puhelin apua todella tarvitsevat.
Hyvä neuvo varmaan operaattorin kuin operaattorin kohdalla, sähköpostiin saa sitäpaitsi aina asiantuntevan vastauksen(ohjataan varmaan tekniselle puolelle).
Joo ollaan aika pahasti aiheen vieressä, mutta ihmisillä on sitkeä käsitys, että RL:lla olisi jotenkin erinomainen kuuluvuus.
Milloin Sinulla on viimeksi ollut käytössä RL:n liittymä jolla olet voinut asian todeta?
Luultavasti kuuluvuusalue on paras Soneralla, RL tiukasti kannoilla, 2G on vielä kaukana perässä.
Hauskaa !
Todellinen kuuluvuus löytyy käytössä ja nyt Telian liittymää viikon käyttäneenä ei voi kuin kiittää, siis kuuluvuutta. Tämä on Etelä-Savossa.
RL saa kuulumaan jos siirtyy yhteen pisteeseen tai kävelee puoli kilometriä.
Sonera toimii myös hyvin, mutta ei niin kuin Telia !?
DNA:sta samalla alueella pitkähkö kokemus (alusta asti) verkko hävisi noin kerran kuukaudessa noin vrkaudeksi !
Ja mitä aspan sähköpostiin tulee niin kokeilkaa DNA:ta ja ihmetelkää ?
Vastaus poistuneesta sähköpostista noin KOLMEN VIIKON PÄÄSTÄ
T:jäsen 208 8)
Telialla saa todellakin nopeesti sähköpostilla vastauksen. Missään muualla en tiedä sähköpostilla asiakaspalvelun olevan niin nopeata kuin Telialla.
Milloin Sinulla on viimeksi ollut käytössä RL:n liittymä jolla olet voinut asian todeta?
Luultavasti kuuluvuusalue on paras Soneralla, RL tiukasti kannoilla, 2G on vielä kaukana perässä.
Lähipiirissä on käytössä Radiolinja ja testailen kuuluvuutta säännöllisin väliajoin siellä missä satun liikkumaan ja tulokset puhuvat karua kieltään; omalla vaikutusalueellani RL ei verkkoa pahemmin enää ole viime aikoina rakennellut. Toki kuuluvuus voi olla parempi jossain muualla, sitä en kiistä.
Soneran ja dnan kuuluvuuteen olen ollut täysin tyytyväinen.
Kaverini ajaa rekkaa alueena Oulun eteläpuolinen Suomi, kuitenkin pääasiassa Itä-Suomen alueella. Autossa Sonera, kaverilla aiemmin RL ja nyt dna. Hänen mielestään ylivoimaisin kuuluvuus on Soneralla, sitten lähes rinta rinnan RL ja dna. Alueellisia eroja on kuulemma paljon. On löytynyt jostain myös korpea, missä ei kuulu mikään operaattori. RL:n kuuluvuusalue-karttaa Suomessa olis kiva katella, nythän siellä sivuilla on vain maininta:
Radiolinjan GSM-liittymät kuuluvat kaikkialla Suomessa, Radiolinjan kuuluvuusalueella asuu 98% suomalaisista. Lisätietoja kuuluvuudesta saat Radiolinjan asiakaspalvelusta numerosta 0800 95050.
Edit: Sorry offtopic...
RL:n kuuluvuusalue-karttaa Suomessa olis kiva katella,
http://kuuluvuus.radiolinja.fi/
Tuolle sivulle ei ole kumma kyllä mitään linkkiä.
RL:n kuuluvuusalue-karttaa Suomessa olis kiva katella,
http://kuuluvuus.radiolinja.fi/
Tuolle sivulle ei ole kumma kyllä mitään linkkiä.
Tuo on jälleenmyyjille tarkoitettu sivu (?)
Joo olihan tämä ihmeellisen nopea tempaus. Mua ei tosin haitannut tipan tippaa, tai ehkä se tuloo haittaamaan siinä mielessä jos hinnoittelu muuttuu ja kuuluvuus on kuitenkin ihan sama kuin dna:lla, kun aiemmin ne erosivat toisistaan.... hmm. En oikein tiedä, mitä sanoa, mutta pidän liittymää auki ainakin toistaiseksi puheajan ansiosta.
Todennäköisesti. Toimiikos tuo kartan lataus teillä nyt? Mulla ei ainakaan toimi ja tulee CGI-timeouttia.
Toimiikos tuo kartan lataus teillä nyt? Mulla ei ainakaan toimi ja tulee CGI-timeouttia.
Otsikko vain näkyy, loppuja jää latailemaan. (Loppuun asti en jaksa odotella.)
Dna:lla muistaaksen olen valinnut kieleksi Ruotsin.. ihan Suomea sinne voi totta kai puhua, heittää vain, että ajatteli päästä tälleen nopeammin läpi. :D
Todennäköisesti. Toimiikos tuo kartan lataus teillä nyt? Mulla ei ainakaan toimi ja tulee CGI-timeouttia.
Ei toimi ei. Kuukausi sitten tuo ainakin vielä toimi.
Tähän ketjuun jatkossa vain Telian asiakaspalvelua koskevat viestit, muuten tulee lukko. :)
Jokos Telia Dual-kortti käyttäjät pääset sisään käyttöpalveluun, entäs aspaan ?? Mun dual-korttilla soitettaessa käyttöpalveluun tulee nauhalta, palvelussa on toimintahäiriö, soita aspaan... ja aspaan soitettaessa edelleen puhelu hylätty heti.
Olen oppinut kyselemään dna:lta "pikkuasioista"(Kuten wappi down pari päivää :roll:) maililla, jää puhelin kaistaa niille jotka puhelin apua todella tarvitsevat.
Hyvä neuvo varmaan operaattorin kuin operaattorin kohdalla, sähköpostiin saa sitäpaitsi aina asiantuntevan vastauksen(ohjataan varmaan tekniselle puolelle).
Kiitos vinkistä. Tähän mennessä on vain ollut muista firmoista negatiivista kokemusta sähköpostista. Tuntuu että sähköpostit menevät suoraan jonnekkin bitti taivaaseen.
Tänään kun soitin Telian asiakaspalveluun irtisanoakseni Telia Dual liittymän, niin Suomenkielisestä asiakaspalvelusta tuli ilmoitus. "Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa, yrittäkää hetken päästä uudelleen." Seuraavalla kerralla valitsin ruotsin kielen ja siellä vastattiin suomeksi "Telian asiakaspalvelu" ja jonotus kesti 2min.
Itse jonotin telialle yksi päivä 45min ennen kuin pääsin sisään, suomalaisessa jonotuksessa.
jorkkikorkki
27.06.02, 16:51
Telia ei tunnu paljon välittävän asiakkaistaan, naurettavaa se leffalippujen lähettely jos vaihtaa kortin ajoissa. Tuskin tulee lippuja jos muutakaan elokuussa, voi olla että ei oo koko operaattoria enää. Aikaisemmin palvelu pelasi hyvinkin, nyt ei soiteta ja selvitetä asioita vaikka on monesti luvattu.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.