PDA

View Full Version : GPRS-laskuri tietokoneelle

lasse79
27.11.03, 10:20
Tietääkö joku ilmaisen ohjelman siirretyn data määrän laskuriksi pc:lle?

Kun on toi 100megan raja olemassa...

Naqe
27.11.03, 18:17
Itellä on käytössä Du meter. Hyvin toimii, näyttää päivässä, viikossa ja kuukaudessa siirretyn datan. Täysin ilmainen.

Kotkis
27.11.03, 22:02
Itellä on käytössä Du meter. Hyvin toimii, näyttää päivässä, viikossa ja kuukaudessa siirretyn datan. Täysin ilmainen.
No eipä ole ilmainen.

Naqe
27.11.03, 23:27
Häh? Mulla on ollu kesästä asti ja toimiihan tuo edelleen. Versio on 3.03.

Kotkis
28.11.03, 00:08
Häh? Mulla on ollu kesästä asti ja toimiihan tuo edelleen. Versio on 3.03.
Mulla 3.05 ja sharewareahan tuo on.
Mistäs omasi olet hommannut? Eikö ole herjannut kokeiluajan loppumisesta?

lasse79
28.11.03, 06:12

Mulla ainakin toimi vain kuukauden ilmaisena tuo Du-Meter. On kyllä muuten ihan hyvä ohjelma, mutta...

Pounder
15.12.03, 03:34
Mulla on Net Activity diagram, sain sen Kompuutteri Kaikille lehden kylkiäisenä. Ilmainen, löytyy tuolta: http://www.metaproducts.com/
En ole kovasti ehtnyt hyödyntää, mutta ainakin varoituksia voi ohjelmoida, jos haluaa hälytyksen tietyn datamäärän ylittyessä.

MEW3
15.12.03, 16:45
Latasin tuon Net Activityn ja asensin. Minulla ainakin näyttää höpöhöpö-lukuja nuo statistiikat.
DUMeterin stopwatchin mukaan download 209 kilotavua ja Activityn mukaan samassa ajassa Input Bytes 406 kiloo.... Vahdin hetken aikaa silmä kovana Activityn tilastao, ja siinä numerot juoksi vaikka yhteys oli suljettu!
En tiedä mistä repii lukunsa, mutta silkkaa p*****aa ovat,ainakin minulla.

djmake
16.12.03, 03:43
Latasin tuon Net Activityn ja asensin. Minulla ainakin näyttää höpöhöpö-lukuja nuo statistiikat.
DUMeterin stopwatchin mukaan download 209 kilotavua ja Activityn mukaan samassa ajassa Input Bytes 406 kiloo.... Vahdin hetken aikaa silmä kovana Activityn tilastao, ja siinä numerot juoksi vaikka yhteys oli suljettu!
En tiedä mistä repii lukunsa, mutta silkkaa p*****aa ovat,ainakin minulla.
Minkä kautta nettiä käytät? Jos verkon läpi (tai GPRS/motu ja koneessa verkko), niin saattaapi laskeskella myös ne bitit mukaan. En ole tuota kokeillut, niin en sano, että mistä nippelistä moisen saa muutettua vai saako mistään.

Niin, tuossa DUMeterissä muuten taitaa ainakin tätänykyä olla joku rekisteröintijuttu, tosin vanhemmissa ei tainnut olla. Mutta voihan sen rekisteröidä tai "rekisteröidä". Tosin lienee sanomattakin selvää, että tuota jälkimmäistä en sanonut :)
Mutta hyvinhän tuo pelitti, kun tuossa kevään ja kesän koneella oli ja puhelimen laskurinkin kanssa aika hyvin yhtä näytti. Lisäksi hälytykset jn, eli ei ihan huomaamatta pitäisi lipsahtaa.

Kotkis
16.12.03, 09:20
Ainoa iso miinus dumeterissä oikeastaan on, ettei siinä saa tilastoja/hälytyksiä yhteyksittäin. Esim. kotona käytettävä kaapeli ja matkoilla käytettävä gprs menee samaan logiin ja seuranta on siten hankalampaa.

MEW3
16.12.03, 15:00
GPRS-puhelin kaapelilla koneessa kiinni. Ei mitää muita nettivehkeitä. Paremmin en osaa selittää.
Mulla on toimiva DUMeter, että ei tuolle sikäli tarvetta ole, mutta tulipahan testattua. En ainakaan äkkiseltään huomannut mitään rastia tai muuta, mikä vois vaikuttaa siihen, että mitä liikennettä tuo Activity mittailee. En hälytyksiäkään kokeillut, alkoi jurppia virheelliset liikennemäärät.

Sammy81
16.12.03, 15:48
Eli onx olemassa mitään toimivaa laskuria johon vois oikeesti luottaa? Mieluummin tietenkin ilmainen versio. Toi DuMeter ei kuulemma ole ihan kauheen tarkka.

sovelias
16.12.03, 16:02
Ainoa iso miinus dumeterissä oikeastaan on, ettei siinä saa tilastoja/hälytyksiä yhteyksittäin. Esim. kotona käytettävä kaapeli ja matkoilla käytettävä gprs menee samaan logiin ja seuranta on siten hankalampaa.Mutta logissa näkyy dial up yhteydet erikseen, ja saahan siinä valita mitä adapteria monitoroidaan.Eli onx olemassa mitään toimivaa laskuria johon vois oikeesti luottaa? Mieluummin tietenkin ilmainen versio. Toi DuMeter ei kuulemma ole ihan kauheen tarkka.En tiedä mitä virheitä tuo sitten tekee?
Mutta PCllä ei voida mitata GPRS liikenteen määrää, mutta voidaan mitata gprs "modeemin" ja pc:n välisen liikenteen määrää, ja mitata ohjelmasta riippuen eri tasoilla.
Luulisi näistä kuitenkin suuntaa antavaa tulosto syntyvän, ellei sitten softa tee virheitä tai jokin ohjelma ohita mitta softaa.

Kotkis
16.12.03, 16:33
Mutta logissa näkyy dial up yhteydet erikseen, ja saahan siinä valita mitä adapteria monitoroidaan.
Tuota, ei logissa mielestäni ole eritelty dial-up-yhteyksiä? Kaikki dl ja ul vaan könttänä.
Se on totta, että voi valita monitoroitavaksi pelkästään "dial-up connections". Mutta kun on maksanut tuotteesta, on tietysti kiva monitoroida kaikkea liikennettä... vaikkei laajakaistaliikenteen monitoroinnista mitään hyötyä tietysti olekaan.

Mutta kyllä tuo dumeter mielestäni riittävän tarkka on, mitä nyt olen vertaillut operaattorin tilastoihin.

personal jesus
17.12.03, 17:03
Se on totta, että voi valita monitoroitavaksi pelkästään "dial-up connections". Mutta kun on maksanut tuotteesta, on tietysti kiva monitoroida kaikkea liikennettä... vaikkei laajakaistaliikenteen monitoroinnista mitään hyötyä tietysti olekaan.
No sittenhän se on valintakysymys, vai mitä?

Voiko ohjelman pysäyttää jostain ja taas uudelleen käynnistää vai onko aina pakkokäynnistys, kun käyttöjärjestelmä latautuu? Kun tietää prosessin nimen, niin task managerilla pysähtyy tietty...

Kotkis
17.12.03, 17:38
Voiko ohjelman pysäyttää jostain ja taas uudelleen käynnistää vai onko aina pakkokäynnistys, kun käyttöjärjestelmä latautuu?
Saahan tuon toki valita, että latautuuko(=käynnistyykö) wintoussin mukana vai ei.

sovelias
17.12.03, 23:57
Tuota, ei logissa mielestäni ole eritelty dial-up-yhteyksiä? Kaikki dl ja ul vaan könttänä.Käyttämässäni versiossa logissa on kesto, siiretyt datamäärät ja diualup tai lan, login vie exportata ja analysoida vaikka taulukkolaskenta ohjelmalla, toinen asia sitten onko näppärää.

jau
18.12.03, 00:13
http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

ja

http://www.utilkit.com/more.php?program_id=3

ja

http://readerror.gmxhome.de/

ensimmäistä olen itsekin joskus käyttänyt, olin tyytyväinen. Nämä löytyi siis googlettamalla "like DU Meter" free.

Ainiin, ja muista valita siihen oikea yhteys, eli vain se mistä netti kulkee. Muuten se laskee mukaan myös localhost-luuppi-liikenteen, eli siis sen mitä esim windows ja muut ohjelmat joskus käyttää keskustellessaan itsensä/muiden ohjelman tai käyttiksen osien kanssa. Se on saattanut olla aikaisemminkin ongelmana jos numerot on vilissy, vaikka netti on ollu poikki.

Kotkis
18.12.03, 00:32
Käyttämässäni versiossa logissa on kesto, siiretyt datamäärät ja diualup tai lan, login vie exportata ja analysoida vaikka taulukkolaskenta ohjelmalla, toinen asia sitten onko näppärää.
Mielenkiintoista. Omassa versiossani (3.05 Build 148; viimeisin nettisivujen www.dumeter.com mukaan) on Totals and Reports -> Daily/Weekly/Monthly Report -kohdissa ainoastaan sarakkeet
Month | DL | UL | DL & UL
Ovat sitten päättäneet huonontaa tuotettaan, vai?

sovelias
18.12.03, 01:04
Month | DL | UL | DL & ULMulla viimeisenä dial up aika, josta voi päätellä onko dial up yhteys.

Kotkis
18.12.03, 02:20
Mulla viimeisenä dial up aika, josta voi päätellä onko dial up yhteys.
A-haa, nyt selkis: optionseista täytyikin laittaa ruksi kohtaan Log dial-up connection time, niin tulee tuo sarake. No katsellaan miten vaikuttaa tilastointiin.

Parzi
24.12.03, 05:36
BTW, DU meterissä voit valita ottaako se kaikki liikenteen vai vain dial up liikenteen. asetuksista. Eli sulle joka käytit kiinteää ja gprs , tosta on varmasti apua. Olispa itselläki kiinteä:( ennen oli opiskelija kämpässä 2mbit kiinteä

Kotkis
24.12.03, 05:49
BTW, DU meterissä voit valita ottaako se kaikki liikenteen vai vain dial up liikenteen. asetuksista. Eli sulle joka käytit kiinteää ja gprs , tosta on varmasti apua.
Joo, olen kyllä tietoinen tuosta. Eli voin kyllä hyvinkin logata vain dial-up-liikenteen tai sitten kaiken liikenteen.
Mutta eri yhteystyyppejä ei siis pysty logissa erottelemaan. Ja tämä on sääli, mutta ei siis mikään elämää isompi murhe minulle. Olen manuaalisesti logista erottanut gprs-liikenteen ja senkin lähinnä koemielessä, kun olen seuraillut operaattorin laskureita. Ja ilokseni voin sanoa Soneran laskurin olevan tarpeeksi lähellä, että voisi vaikka tuosta vertailusta luopuakin.

pomtrg
13.02.04, 12:02
Eli latasin ton ohjelman (Du Meter 3.05) itelleni, kun avasin soneran open datan. Siinä 20 Megatavua sisältyy kuukausimaksuun.

Millaset asetukset tohon pitäis laittaa kun käytän nettiä myös perinteistä puhelinlinjaa pitkin. Haluisin et näkis vaan gprs:n siirtomäärät.

Ohjelma näyttää uploadin ja downloadin erikseen. Ilmeisesti ne yhteenlaskettuna on koko siirtomäärä, josta operaattori laskuttaa? Ohjelmasta tuon määrän näkee yksikössä KB. Paljonko yhdessä Mt:ssa on kilobittejä?

sovelias
13.02.04, 12:15
Millaset asetukset tohon pitäis laittaa kun käytän nettiä myös perinteistä puhelinlinjaa pitkin. Haluisin et näkis vaan gprs:n siirtomäärät.Tämä pieni ongelma, eli muistaakseni tuossa voi valita valvotaan, muutta dialup on yksi kokonaisuus.
Eli käytännössä tee sitten niin että käynnistä ko ohjelma vain GPRS käytössä.
Ja tutkaile vähän miten mittariin kiertyy
Huomio myös että luureissa on usein GPRS laskureita eli niitäkin kannattaa seurata.Paljonko yhdessä Mt:ssa on kilobittejä?Mt = 1024Kt
1Kt = 1024tavua

b = bitti
B = tavu
t = tavu

Kotkis
13.02.04, 16:59
Millaset asetukset tohon pitäis laittaa kun käytän nettiä myös perinteistä puhelinlinjaa pitkin. Haluisin et näkis vaan gprs:n siirtomäärät.Tämä pieni ongelma, eli muistaakseni tuossa voi valita valvotaan, muutta dialup on yksi kokonaisuus.
Niiiinpä. Sitähän minä olen tuossa yrittänyt kovasti tolkuttaa... ;)