View Full Version : Onko kuolleet pisteet ruudulla syy takuuvaihtoon?
Fatal Sunrise
11.11.03, 03:21
Varmaan joku matkapuhelinmyyjä voisi valaista asiassa? Mulla on siis nokia 6600 ja kuolleita pikseleitä ruudulla, voiko puhelimen takuuvaihtaa?
Itse pc myyjänä tiedän ettei valmistajat ota monitoreja takuuseen kuolleiden pikseleiden vuoksi, mutta miten kännyköissä?
Varmaan joku matkapuhelinmyyjä voisi valaista asiassa? Mulla on siis nokia 6600 ja kuolleita pikseleitä ruudulla, voiko puhelimen takuuvaihtaa?En osaa sanoa tarkkaa käytäntöä, mutta jos niitä reilusti niin silloin tuotteessa selkeästi virhe, mutta yksi pikseli ei _mielestäni_ oli vielä sellainen.
Takuuvaihtoon , jos tuolla tarkoitat että tuote vaihdetaan enen myyntiä/myynnin yhteydessä, niin kannattaa tuota yrittää, niin ei jää asiakkaalle pahaa mieltä.
Muutenhan laiitteet menee takuuhuoltoon, jossa sitten toimivat valmmistajan ohjeiden mukaan, tai myyjä ottaa vian kontolleen.
Asiasta ei itselläni ole tarkkaa tietoa, mutta kyllähän sen takuuseen pitäisi omasta mielestäni mennä jos puhelimessa jotain vikaa ilmenee joka ei johdu huolimattomasta käytöstä.
Asiasta ei itselläni ole tarkkaa tietoa, mutta kyllähän sen takuuseen pitäisi omasta mielestäni mennä jos puhelimessa jotain vikaa ilmenee joka ei johdu huolimattomasta käytöstä.Juuri näin, ja vielä jos nämä "kuolleet pikselit" sattuvat esim. olemaan ryppäissä jotka huomaa aivan selvästi normaalissa käytössä.
Karhu ('!')
11.11.03, 13:39
Veljeltä kuulin että jos näytössä, joka on luokiteltu ns. "1-luokkaan", on yksikin kuollut pikseli, menee vaihtoon. Muilla sallitaan luokasta riippuen 1-6 tai jotain.
Veljeltä kuulin että jos näytössä, joka on luokiteltu ns. "1-luokkaan", on yksikin kuollut pikseli, menee vaihtoon. Muilla sallitaan luokasta riippuen 1-6 tai jotain.
Tomshardwaressa (http://www.tomshardware.com) oli noista lcd näytöistä juttua, jossa kerrottiin tuosta standardista ja vaatimuksista, joihin veljesi ilmeisesti viittasi.
Itsellä meni 3650 korjattavaksi, kun oli rivi pikseleitä mykkänä.[/url]
Omassa T610 "juuttu" yksi rivi pikseleitä ekan käynnistyksen jälkeen, meni DOA vaihtoon.
vBulletin v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Käännös G-man.