PDA

View Full Version : 6600 bugit

Hakki
06.11.03, 15:05
Onko muilla ollu välitystietojen kanssa ongelmia? Mulla kuuluu välillä viestin merkkiääni kun olen viestin lähettänyt mutta ruudussa ei vilahda sitä toimitettu tekstiä. Kun puhelimen käynnistää uusix niin tulee lista toimitetuista viesteistä. Välitystiedot valikossa kaikki ok.

Hakki
06.11.03, 17:51
Jaa.. Tais johtua siitä kun oli viesteille valittu kortin muisti.. Ja myös mms viesteissä oli ongelmia.. 93kt videota ei suostunut lähettämään ennen kun vaihto muistin..

Henkka !
11.11.03, 10:47
Nyt KAATU ekan kerran, ja oikeastaan kaksi kertaa putkeen.
Kun otin luurin taskusta ja avasin näppislukon niin huomasin ettei tule näyttöön valoa, IR ja näppislukko ilmaisimet oli päällä, vaikkei kumpikaan ollut käytössä.
Piti buutata, mutta virtanappi ei tehnyt yhtään mitään.

Irrotin akun ja buuttasin uudestaan, nyt heräsi.
Pysyi 20s päällä ja sammui:|
Taas päälle ja nyt toimii :)

Akku 99% täysi.
Mikähän mahtaa olla uusin softa tuohon.
Nyt on V 3.42.1
16-10-03
NHL-10

halcyon
13.11.03, 15:06
Kiitos.

Päätin juuri, etten osta Nokia 6600 -puhelinta.

Ainakaan vielä :)

t. Halcyon

AoK
13.11.03, 15:43
Kyllähän noita bugeja on kaikissa. Ei vaan kannata olla niin huolissaan jokaisesta pikkuisesta. Hyvä esimerkki "bugeja elämääni" on ostaa tietokone ja mahdollisesti siihen MS ;)

Henkka !
14.11.03, 10:08
Jep.
Tää puhelin on tiltannut vain tuon kerran.
Muuten toimii erittäin hyvin...

Ei yhden kaatumisen takia kannata ostamatta jättää :|

Hakki
14.11.03, 11:08
Jep.
Tää puhelin on tiltannut vain tuon kerran.
Muuten toimii erittäin hyvin...

Ei yhden kaatumisen takia kannata ostamatta jättää :|
Juu hyvin on toiminut..

manu
14.11.03, 11:40
Ei bugi, mutta kuoret natisevat hieman :P

oh1jty
14.11.03, 15:00
Älä osta, itse kadun nyt jo vaikka viikko vasta takana.
Kauhea natina pesäke, softa hidas, ääni särkee ja akku aika surkea.

manu
14.11.03, 15:03
Älä osta, itse kadun nyt jo vaikka viikko vasta takana.
Kauhea natina pesäke, softa hidas, ääni särkee ja akku aika surkea.
Oho.. Minulla ei ole softa hidastellut eikä ääni särkenyt ja akkuunkin olen ollut tyytyväinen. Ei ole kaduttanut.

Edit: kuoret natisevat hiukan vasemmasta reunasta, lähinnä kynä-napin kohdalta.

Anonymous
14.11.03, 15:08
Se on tietysti niin ,että mihin vertaa ja mihin on tottunut aiemmin.Ja kaikki muutos joka ei miellytä on huonompaan suuntaan.Mulla on toiminut ihan hyvin ja ei mulla niin kiire ole etten jaksais paria kolmea sekkaa venaa jonkun sovelluksen aukasua.Mullakin vähän natisee,mut sekin johtuu varmaan siitä kun näppis on aika alhaalla niin luuria puristaa vähä kovempaa ettei se putois..?En tiedä.

jaakko
14.11.03, 16:01
Oikeastaan ainoa kestokiusa on Jabra BT-200:sta käytettäessä hälytys- ja kuulokeäänenvoimakkuuden tason muistamattomuus (kyllä, marisin samasta asiasta jo Kokemukset -threadissa).

Eli kun äänentason on säätänyt mieluisaksi, puhelin "unohtaa" sen välittömästi. Seuraavan puhelun tullessa on pää haljeta. Mahtaakohan asialle olla mitään tehtävissä?

oh1jty
14.11.03, 17:06
Näin se on, kaikki riippuu mihin on tottunu.
Itse en siedä minkäänlaista natinaa (on se kumma että ei saada muovi osat hiljaiseksi kun jo 3110 aikaan saatiin).
Akut on ericssoneissa ollut ihan toista luokkaa.
Softa oli omassa 7650 ja 3650 nopeampi ja odottaisin tässä edistystä kun kerran parannettu uusi puhelin (kyseessä ei kumminkaan ole mikään on the edge series 2000 puhelin).

ps. Taas puhelin laturissa vaikka eilen juuri oli (takana vasta pari normaalia työpuhelua)

ilnux
15.11.03, 08:56
Nyt on taas tunnus aktiivinen, joten pääsen heittämään kokemukset 6600:sta. (Viimeksihän puhuttiin 3650:n näppisjärjestelyistä ja MMS:n hinnoista, nyt ne on saatu kuntoon ;)

6600 tuli tosiaan käyttöön, mutta jostain syystä 6310i ei lähtenyt vielä jakoon vaan odottaa lopullista päätöstä.

6600:n bugit:

1) Näyttö ei päivity oikein, valikko näppäinten kuvaus tekstit bugittaa aika-ajoin.

2) Soittoäänet ja viestiäänet jumittavat, harvoin mutta joskus.

3) SMS:ien kuittaus tiedot bugittaa, usein re-startin jälkeen tulee kaikki kuittaukset kerralla alas ja homma päätyy MAIN-exec virheeseen.

4) Mystisin vika oli se, kun 20.30 illalla oli akku täysi ja aamulla kuudelta yhtäpalkkia vaille tyhjä. Töihin saapuessani huomasin radiosta, että puhelin lähetti 6 sek välein RF pursketta - ilman GPRS tai SMS liikennettä. Homma taukosi kun reboottasin koneen. Oli tehnyt tätä koko yön, joten akku meni siinä.

Kaikenkaikkiaan hyvä peli, mutta tulee etäisesti mieleen ne ajat kun windowsia käytteli - vastaus joka featureen oli rebootti. En haluaisi samaa puhelimeltani.

huh..

Nemesis-88
15.11.03, 09:47
4) Mystisin vika oli se, kun 20.30 illalla oli akku täysi ja aamulla kuudelta yhtäpalkkia vaille tyhjä.Mulla on käyny kerran sama homma 3650:n kanssa, et illalla akku on täynnä ja aamulla yhtä palkkia vaille tyhjä. Mikä sitten lienee syy, kun ei akussakaan mitään vikaa ole.

YaRi
15.11.03, 11:45
4) Mystisin vika oli se, kun 20.30 illalla oli akku täysi ja aamulla kuudelta yhtäpalkkia vaille tyhjä.Mulla on käyny kerran sama homma 3650:n kanssa, et illalla akku on täynnä ja aamulla yhtä palkkia vaille tyhjä. Mikä sitten lienee syy, kun ei akussakaan mitään vikaa ole.
Oisko bluetooth jäänyt päälle?

sovelias
15.11.03, 11:50
Oisko bluetooth jäänyt päälle?Harvemmin BT vie akku yössä tyhjäksi, mutta jos laiteella on ongelmia GPRSn kanssa voi noin käydä, kuten "ilnux" pariviestiä ylempänä kertoi.

djj
15.11.03, 12:28

Olisiko mahdollista että jokin ohjelma olisi jäänyt taustalle auki?

Nemesis-88
15.11.03, 13:04

Olisiko mahdollista että jokin ohjelma olisi jäänyt taustalle auki?En ikinä pidä mitään ohjelmia auki jos ei niitä tarvi.

Jusku
15.11.03, 13:32
4) Mystisin vika oli se, kun 20.30 illalla oli akku täysi ja aamulla kuudelta yhtäpalkkia vaille tyhjä. Töihin saapuessani huomasin radiosta, että puhelin lähetti 6 sek välein RF pursketta - ilman GPRS tai SMS liikennettä. Homma taukosi kun reboottasin koneen. Oli tehnyt tätä koko yön, joten akku meni siinä

Mulla teki saman homman, edellisenä päivänä olin ladannu ja sit seuraavan aamun herään siihen ku kuuluu se akku tyhjä-ääni. Pistin sen kyl sen piikkii et en sit vissii ollukkaa ladannu sitä edellisenä päivänä mut nyt uskon et siin oli varmaa toi sama homma. Ei oo kyl toista kertaa tollasta tehny.

sovelias
15.11.03, 13:35
En ikinä pidä mitään ohjelmia auki jos ei niitä tarvi.Vakio taskmanagerista ei näy kaikkea mitä siellä taustalla pyörii, eli teoriassa voi niin käydä, mikä kyllä yleensä tarkoittaa että on tullut asenneltua jotain roskaa.
Normaalisti ei juurikaan laitteen vakio softa vaikka kuinka taustalla olisivat lisää merkittävästi virrankulutusta.

Poikeuksen tietenkin tuo, GPRS:n yli streamina katselta RealPlaeyr ohjelma, tai selain on sivulla joka lataa itsensä puolen minuutin välein, tai sähköposti ohjelma auki joka käy välillä kurkkaamassa onko inboxissa muutoksia.

ilnux
15.11.03, 14:34

Olisiko mahdollista että jokin ohjelma olisi jäänyt taustalle auki?

Tarkistin tietysti nämä oitis. Ei ollut mitään taskeja päällä, eikä GPRS:n G:n ympärillä neliötä. Joten paras veikkaukseni on se, että puhelin yritti saada näitä bugittavia sms kuittauksia alas ja homma ei edenny eteen eikä taakse. Eikä kyse myöskään ollut BT rutinasta, se kun ei mun 'referenssi radiossa' räpätä.

Outo homma, hieman kyllä jopa huolestuttava - jos ajatellaan että rf lähetyksen kontrollointi tulisi olla puhelimen suunnittelussa niitä parhaiten testattuja ominaisuuksia.

ilnux
16.11.03, 08:38
Nyt tapahtui tämä mystinen akun tyhjeneminen jo toistamiseen. Sunnuntai aamu alkoi siitä kun puhelin piippasi akun tyhjenevän. Kerrassaan omituista.

Kyse ei myöskään voi olla kentästä, tai sen puutteesta. Sitä kun näytti olevan täydet palkit.

Taitaapa nousta 6310i takaisin ykkössarjaan, sillä kun puhelimen saatavuus ja käytettävyyden ennustus tulisi olla suhteellisen asiallisella tasolla.

sovelias
16.11.03, 15:39
Tarkistin tietysti nämä oitis. Ei ollut mitään taskeja päällä, eikä GPRS:n G:n ympärillä neliötä. Joten paras veikkaukseni on se, että puhelin yritti saada näitä bugittavia sms kuittauksia alas ja homma ei edenny eteen eikä taakse.Voi olla SMS:stä johtuvaa, mutta epäilen, jos verkko ei saa kuittausta vastaanotettusta SMStä niin ei se niitä yleensä sairaaloisesti yritä minuutin välein tyrkyttää, voiha se luuri seota ja yrittää kuitausta lähettää verkoon uudestaan ja uudestaan.
GPRS:nn voisi silti homma viitata, tai siis verkon ja luurin väliseen epänormaaliin tilaan.

Hakki
17.11.03, 14:41
Kalenteri merkinnät hälyttelee vaikka poistin koko merkinnän.. Eka kerralla painoin torkkua ja sit poistin. Nyt uikuttaa viiden minsan välein..

lada-v8
17.11.03, 18:51
Kalenteri merkinnät hälyttelee vaikka poistin koko merkinnän.. Eka kerralla painoin torkkua ja sit poistin. Nyt uikuttaa viiden minsan välein..

Joo, tämä sama ärsyttää myös 3650/7650/n-gage... :(

bull
21.11.03, 14:36
Itselläni on pari kertaa seonnut yht'äkkiä. Eli nyt siirsin kahta tiedostoa IrDA:lla, kun väitti ettei saa yhteyttä. Puhelimen valot eivät syttyneet mutta toimi muuten ok. Toinen siirtämistäni tiedostoista oli saapunut (video) ja näkyi, tosin ilman valoja. Kirjekuori ei kadonnut vaikka olin tuon viestin lukenut, koitin sitten bootata, niin ei hyväksynyt virtanapin painalluksia...

Eli akku irti ja hetki erossa, sit toimi taas hyvin. Pitäisköhän käydä utelemassa et onko uutta softaa mahd saatavilla, ku tämä alkaa olla pikkuisen buginen.

Vertikaali
21.11.03, 15:33
Mikähän mahtaa olla uusin softa tuohon.
Nyt on V 3.42.1
16-10-03
NHL-10

Täältä löytyy
V 3.45_custom_APO
10-11-03
NHL-10

Taitaa olla joku protopuhelimen viritys kyseessä...?

bull
21.11.03, 15:40
.
.
.

Onko kaupasta ostettu? Eli siis ihan virallinen softa? :o)

Vertikaali
21.11.03, 15:57
Ei vaan proto kuten sanoin. Softan virallisuudesta ei käsitystä. Kai nuo uudemmat joskus kauppaankin tulevat....

bull
21.11.03, 16:13
Ei vaan proto kuten sanoin. Softan virallisuudesta ei käsitystä. Kai nuo uudemmat joskus kauppaankin tulevat....

Luulin ettet tiennyt ja veikkasit olevan proto-softa... :o) Onko toi puhelin testikone vai oma?

Vertikaali
21.11.03, 16:36
Onko toi puhelin testikone vai oma?
Lainavehje, ei noita protoja tietääkseni myydä missään.... :)

manu
28.11.03, 12:04
Onko kukaan käyttänyt äänikomentoja?

Kokeilin äsken saada infrapunaa toimimaan äänikomennolla, ja kaikki menikin vallan mainiosti - kunnes. Oikeaa softanäppäintä hetken pohjassa pitämällä ja sitten vapauttamalla laite vastaa "sano nimi". Sanoin aiemmin tallettamani komennon, jonka puhelin tunnistaa ja toistaa. Tähän se sitten jääkin - infrapuna ei aktivoidu.

John Cooper
28.11.03, 12:21
Onko kukaan käyttänyt äänikomentoja?

Jep, äänikomennoilla mä tienpäällä soittelen. Tämän 6600 kanssa on sama huomio kuin oli 8910 kanssa että langallinen hf on todella ronkeli äänen painotuksille kun esim. bluespoon ei ole vielä kertaakaan hylännyt komentoa.

Anonymous
28.11.03, 12:25
Joo. Eipä toimi ei. Ei toimi mitkää muutkaa äänikomennot. Ainoastaa tais toimii nimet. En tosin noita muita tarvi.Ja nyt operalla luuri sammutti ittensä ja meni päälle. Uusi softa esille jo kohta..Ainakin mulla toimi tuo bt sillä äänellä. Kamera esim
ei toiminu. No ei ole iso vika, mulle ainakaa.

manu
28.11.03, 12:31
Joo. Eipä toimi ei. Ei toimi mitkää muutkaa äänikomennot. Ainoastaa tais toimii nimet. En tosin noita muita tarvi.Ja nyt operalla luuri sammutti ittensä ja meni päälle. Uusi softa esille jo kohta..
Tätä minä vähän pelkäsinkin :( Kansa vaatii softapäivitystä! En taidakkaan olla käynyt luuria päivityttämässä sitten 7110:n.

Jusku
28.11.03, 14:54
Mulla toimii ainakii profiilit äänikomennolla, muita en ole kyllä edes koittanu.

JM
29.11.03, 20:36
Itellä olis tällänen bugi, johon kaipaisin ehkä jonkun muun näkemystä ennen kuin lähtisin puhelinta kiikuttaan mihinkään eli:

Galleria ei toimi muistikortin osalta ollenkaan, näyttää vain, että "ei tiedostoja" ja lopulta "Sovellus suljettu Mediagallery". Muistikortilla olevat kuvat kuitenkin näkyvät esim. realoneplayerin kautta olevan ns.omissa kansioissaan muistikortilla.

Buuttailla olen yrittänyt. Osaako kukaan sanoa, onko kyseessä vika valmistajassa vai käyttäjässä? Gallerian toimimattomuus syntyi itsestään, eikä minkään asetuksen muutoksen seurauksena.

remedy
29.11.03, 20:38
Tässä lista jotka minua 30 min räpellyksen jälkeen "ärsytti"

- Menu nappi ja vihreä nappi siinä yläpuolella olisivat voineet olla yhtä "tiiviit" kuin muutkin napit, eli valot paistaa vasemmasta kulmasta näppäinten vierestä. Jotkut varmasti eivät kiinnitä edes huomiota, mua ärsyttää kuitenkin. Ei varmaan olisi vaatinut paljon nokialta tehdä tämä kunnolla.
-valmiustilasta kun menet mihin tahansa valikkoon kahdesta "oikovalikosta" (lähinnä kamera), siirtyminen vie hetken ja taustakuvan yläosa jää "päälle", eli ruutu ei päivity kokonaan kerrallaan. Softapäivitys varmaan korjaa asian tulevaisuudessa.

Muuten puhelin toimi täydellisesti

Edit : tarkennetaan vielä että tuota "tahmausta" ei mulla ole esiintynyt muussa kuin tuossa "oikovalikosta" tapahtuvissa toimissa. Muuten softa toimii hyvin, ei mitään valittamista (tietysti kun puhelimen käynnistää ja rupeaa käyttämään niin se on vähän hidas). Ei ole edes vielä kaatunut kertaakaan.

Tämä unohtui mainita, eli kun katsoo real playerillä videoita, ääni/kuva jumii aina videon alussa vähän.

Hiisty
29.11.03, 21:12
Itellä olis tällänen bugi, johon kaipaisin ehkä jonkun muun näkemystä ennen kuin lähtisin puhelinta kiikuttaan mihinkään eli:

Galleria ei toimi muistikortin osalta ollenkaan, näyttää vain, että "ei tiedostoja" ja lopulta "Sovellus suljettu Mediagallery". Muistikortilla olevat kuvat kuitenkin näkyvät esim. realoneplayerin kautta olevan ns.omissa kansioissaan muistikortilla.

Buuttailla olen yrittänyt. Osaako kukaan sanoa, onko kyseessä vika valmistajassa vai käyttäjässä? Gallerian toimimattomuus syntyi itsestään, eikä minkään asetuksen muutoksen seurauksena.

kyllä toi vaikuttaa joko puhelimen vialta tai sit muistikortti on viallinen.

itelläni ei tollaista bugia oo näkyny.

tälläiset bugit ovat löytyneet:
-Kuunneltaessa ääninauhurilla pitempää .wav tiedosto ei ekalla kertaa kaijuttimesta kuulu juuri mitään, uudestaan avattaessa äänet kuuluvat jo ihan normaalisti (tämä vika tulee vain silloin kun ääninauhuri avataan)

-pitempien .wav tiedostojen kelaus ei onnistu

-ja joskus tuo ruudun päivitys tahmaa remedyn mainitsemalla tavalla, tämäkin on aika satunnaista.

manu
01.12.03, 07:55
-valmiustilasta kun menet mihin tahansa valikkoon kahdesta "oikovalikosta" (lähinnä kamera), siirtyminen vie hetken ja taustakuvan yläosa jää "päälle", eli ruutu ei päivity kokonaan kerrallaan.
Eiköhän tuo vasemman softanapin "tahmaus" ole ominaisuus, laite odottaa hetken painatko tähti-näppäintä (=näppäinten lukitus) vai käynnistätkö ko. napin takana olevan sovelluksen (oletuksena kamera).

Peltsi
01.12.03, 08:07
Eikös tähän voi sanoa jo että ainut bugi mikä löytyy niin on Nokia

remedy
01.12.03, 08:12
Eiköhän tuo vasemman softanapin "tahmaus" ole ominaisuus, laite odottaa hetken painatko tähti-näppäintä (=näppäinten lukitus) vai käynnistätkö ko. napin takana olevan sovelluksen (oletuksena kamera).

taustakuvan yläosa jää "päälle", eli ruutu ei päivity kokonaan kerrallaan.

Tuota lähinnä hain.

hulabaloo
01.12.03, 08:34

jälleen kerran typerä TYPERÄ kommentti

jaakko
01.12.03, 17:29
Uusi ohjelma 26.11.2003.

Väitti paikallinen kauppias, että päivitys on jo saatavilla. Ei kuitenkaan osannut sanoa, mitä on muutettu/korjattu. Onks tietoo?

Anonymous
02.12.03, 09:02
Uusi ohjelma 26.11.2003.

Väitti paikallinen kauppias, että päivitys on jo saatavilla. Ei kuitenkaan osannut sanoa, mitä on muutettu/korjattu. Onks tietoo?

Ei ole tullu uutta softaa!

Hakki
03.12.03, 11:46
Omani vein huoltoon. Saapa nähdä korjaantuuko yhtään.

Hakki
05.12.03, 01:02
Saloon lähti 6600 ja sehän tietysti kestää taas viikkoja..

Hakki
09.12.03, 14:24
Olipa nopeeta toimintaa, tänään tuli salosta uusi luuri. Vielä ei ole mitään häikkää ollu ja äänikin on parempi(ei särise).

-tiger-
09.12.03, 18:34
aika hyvin siis. koska toihan ei vaikuta käyttöön ;o)

ajantawarat
09.12.03, 21:35

NIINPÄNIIN,tuo merkkihän takaa toimivuuden,lue www.tekniikanmaailma.fi NUMERO 20 uusien kamerapuhelimin testi PARAS KONE OLI 6600 ,itselläni on kaksi kappaletta,molemmat toimii loistavasti niin puhelimena kuin päivittäin netissä kulkiessa ja myöskin pc-suitessa ei valittamista.minulla on lisäksi "narun päässä oleva BT-HF,sekä autossa BT-autosrja,niitäkään ei voi moittia.tämä oli mielipiteeni,toisilla olkoon omansa,en yritä niitä muuttaa koska siihen ei ole syytä