PDA

View Full Version : Samsung T100 käyttökokemuksia

BassFreak
24.06.02, 10:35
Puhelin on ollut omistuksessa keskiviikosta 19.6 lähtien ja käyttökokemukset tähän mennessä:

+ Riittävän pieni
+ Näppis vähintään riittävän iso ja tuntuma hyvä
+ Tyylikäs, puhelin on kuin koru
+ Mukana toimitettiin kaksi akkua tavallinen- ja tehoakku
+ Näyttö ainakin t68 verrattuna huomattavasti parempi, kirkkaampi, terävämpi kuva ja paremmat värisävyt
+ Soittoäänet ovat upeita ja soivat riittävän kovaa esim. vrt. Panasonic gd-92 soivat huomattavasti kovempaa
+ Käyttölogiikka ainakin omassa käytössä hyvä, eli oppi siis varsin pienellä harjoittelulla
+ Standardi akku kesti ekalla latauksella 56 tuntia ja sinä aikana oli puhuttu noin puolituntia eli valmistajan lupaus 60 valmiusaikaa pitää hyvin paikkansa
+ Lataus on riittävän nopea, normaali akulle 120 min
+ Näytöltä saa poistettua kaikki OMAN kuvan päällä näkyvät tekstit, myös operaattorin nimen, tämä ei päde puhelimen vakiotaustakuviin
+ Kuuluvuus Soneran kortilla 900-verkossa ollu vähintään hyvä (kuului nimittäin myös maalla, missä tätä ennen kuulunut siedettävästi vain 6210)
+ Kuulokeääni riittävän voimakas ja äänensävy miellyttävä
+ T9 ollut ihan kohtuullinen
+ Vilkkuvan ledin värin voi valita kuudesta eri vaihtoehdosta
+ Ulkopuolinen näyttö
+ Puhelimen mukana tuli softa ja kaapeli, joilla voi siirtää koneelta kuvia ja ääniä luuriin
+ Omia taustakuvia luuriin mahtuu 8 kpl, taustaksi voi laittaa myös 8 kuvasta koostuvan animaation
+ Maailmankello
+ Kalenteri ok, siihen mahtuvien merkintöjen lukumäärästä ei ole tietoa
+ Led:in vilkunnan saa pois päältä

- Puhelin vastaa aina tulevaan puheluun, kun avaa läpän, tätä ei siis saa pois päältä vrt. motorola v60, jossa myös ulkoinen näyttö, mutta siitä huolimatta siinä sai sen pois päältä
- Mukana tullut handsfree on tarkoitettu puhelimen kuljettamiseen kaulassa roikottamalla, tosin varmasti on saatavilla ihan normaali hf:kin
- Ulkoinen antenni, tosin minun mielestä se sopii tähän luuriin
- Toiminta-ajat voisivat olla pidemmätkin
- Ei Gprs:ää
- Vain wap 1.1
- Teksiviestiäänen voi valita kuudesta äänestä, värinästä tai äänettömästä, mutta ei siis mistä tahansa äänestä
- Herätysäänen voi valita neljästä vaihtoehdosta, mutta herätys ei soi, jos luuri on pois päältä tai äänettömällä
- Kalenteri muistutus hälyttää samalla äänellä kuin herätys
- Viestiä kirjoitettaessa sanojen näkyminen näytöllä hieman hassua, esim. sana "näyttö" rivin lopulla tavuttuu n äyttö
- Suorassa kirkkaassa auringon valossa sisäisestä värinäytöstä ei näy paljon mitään vrt. t68 suorassa auringon valossakin näkee kohtuullisesti

Tähän mennessä oma t100 on toiminut hyvin ja en ole löytänyt yhtään bugia. Lisäilen listaan, jos tulee jotain mieleen ja kyselläkin saa.

3.1415926
24.06.02, 11:10
Minkä kokoisia ne taustakuvat saa siinä T100 olla, kirjoittelemasi perusteella puhelimessa ei ainakaan ole dynaamista muistia vaan niitä kuvia saa olla sitten just kaheksan.

Miika
24.06.02, 11:22
Mites on, kumpi luuri sinusta on parempi?

Onko tuo T100 hintansa väärti, miten luotettavasti se on toiminut, löytyykö bugeja ja kuinka iso tuo tehoakku on vakiolituskaan verrattuna eli tuleeko kuinka paljon luurin rungosta ulos.

BassFreak
24.06.02, 11:35
Lähetetty: 11:10 24.6.02 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Minkä kokoisia ne taustakuvat saa siinä T100 olla, kirjoittelemasi perusteella puhelimessa ei ainakaan ole dynaamista muistia vaan niitä kuvia saa olla sitten just kaheksan.

taustakuvat on 128x128 pikseliä, mutta mukana tulleella softalla pystyy skaalaamaan kuvan myös isommasta sopivaksi.

Tietääkseni luurissa ei ole dynaamista muistia ainakaan taustakuvien osalta.

Lähetetty: 11:22 24.6.02 Viestin aihe: T100 vs T68

--------------------------------------------------------------------------------

Mites on, kumpi luuri sinusta on parempi?

Onko tuo T100 hintansa väärti, miten luotettavasti se on toiminut, löytyykö bugeja ja kuinka iso tuo tehoakku on vakiolituskaan verrattuna eli tuleeko kuinka paljon luurin rungosta ulos.

Tällä hetkellä mielestäni t100 on parempi, tosin tässä on nyt uutuuden viehätystäkin mukana, puuttuuhan t100:sta t68 verrattuna ainakin gprs, täysin dynaaminen muisti. Tosin olen itse aina pitänyt näistä läppä-puhelimista ja tämä on todellinen koru.

Kuten käyttökokemuksien yhteydessä mainitsin ei ole tähän mennessä tullut bugeja vastaan ja toiminta on ollut luotettavaa.

Tehoakku tulee luurin rungosta ulos noin 4 mm. Tosin vakioakkukin tulee noin 2mm ulos rungosta.

Anonymous
24.06.02, 11:44
Mistä tuon ostit ? Käsittääkseni virallinen jakelu alkaa vasta tälläviikolla.
Itse odotan tuota puhelinta kuin kuuta nousevaa :!:

3.1415926
24.06.02, 11:44
Toi näyttö näyttää kyllä vähän korkeemmalta kuin leveeltä, mutta kuitenkin kuvat on vain 128*128, onko niin että kellolle, kentän vahvuudelle ja akun tilalle on varattu muutama ylimääräinen pikseli. Mutta tossa mun kysymyksessä mä tarkoitin kokoa myös ihan tavuina, T68:ssahan ne saa olla 3000t. Tossa sun käyttökokemuksia viestissäs sä sanoit, että tekstinsyöttö olis nopee, mun muistaakseni sen piti olla jopa hitaampi kuin T68 pitääkö tämä tieto paikkaansa. Ja oletko testannut niitä pelejä, eikö niiden kans pitänyt olla ttooooosi hitaiita.

Aero
24.06.02, 11:49
Tossa sun käyttökokemuksia viestissäs sä sanoit, että tekstinsyöttö olis nopee, mun muistaakseni sen piti olla jopa hitaampi kuin T68 pitääkö tämä tieto paikkaansa. Ja oletko testannut niitä pelejä, eikö niiden kans pitänyt olla ttooooosi hitaiita.

Miks niitten hitaita pitäis olla? Ainaki N620:ssa on mun mielestä ihan tarpeeks nopee, ainaki nopeempi ku T65:ssa. Samoin pelit oli hienot ja toimi ihan nopeesti.

BassFreak, mistä ostit tuon?

3.1415926
24.06.02, 11:52
Én mä tiekkään, että onko ne hitaita, mutta luin kuitenkin että olis ja eihän se tarkoita että T100 olis nopee jos N620 on kun ne on ihan eri puhelimia, ainakin näytön osalta.

BassFreak
24.06.02, 11:58
Mistä tuon ostit ? Käsittääkseni virallinen jakelu alkaa vasta tälläviikolla.
Itse odotan tuota puhelinta kuin kuuta nousevaa

Telepuodista Hesasta, eka erä tuli viimeviikon keskiviikkona ja siinä oli kaksi luuri, joista omistan nyt toisen. Jos luuri kiinnostaa niin www.telepuoti.com ja sitten vain soittamaan ja kysymään, että vieläkö on ja onko jo tullut lisää.

Toi näyttö näyttää kyllä vähän korkeemmalta kuin leveeltä, mutta kuitenkin kuvat on vain 128*128, onko niin että kellolle, kentän vahvuudelle ja akun tilalle on varattu muutama ylimääräinen pikseli. Mutta tossa mun kysymyksessä mä tarkoitin kokoa myös ihan tavuina, T68:ssahan ne saa olla 3000t.

Näytössä on ylä ja alareunassa palkit joissa on akun, kentän voim. ja alapalkissa lukee menu ja muisti, nämä palkit vievät siis näytöltä hieman tilaa. Tavukokoa ei ole määritelty, tarkoitan siis, että samsungin omalla softalla siirrät kuvan ja sillä voi myös skaalata ja se hyväksyy sekä jpg, että bmp muotoiset kuvat, mutta tarkkaa tavukokoa ei siis ole määritelty.

Tossa sun käyttökokemuksia viestissäs sä sanoit, että tekstinsyöttö olis nopee, mun muistaakseni sen piti olla jopa hitaampi kuin T68 pitääkö tämä tieto paikkaansa. Ja oletko testannut niitä pelejä, eikö niiden kans pitänyt olla ttooooosi hitaiita.

Tekstinsyöttö siis ainakin tekstaria kirjoitettaessa on reilusti nopeempi kuin t68:ssa mms päivityksen jälkeenkään, siis ainakin mun yksilöissä.
Pelejä on kolme, joista yksi on tavallaan eräänlainen tamacothi ja se ei ole kyllä mitenkään hidas. Kaksi muuta ovat kyllä hitaita.

El Pastor
24.06.02, 11:58
Puhelin on ollut omistuksessa keskiviikosta 19.6 lähtien ja käyttökokemukset tähän mennessä:

- Puhelin vastaa aina tulevaan puheluun, kun avaa läpän, tätä ei siis saa pois päältä vrt. motorola v60, jossa myös ulkoinen näyttö, mutta siitä huolimatta siinä sai sen pois päältä

Onko todella näin. Muistaakseni esimerkiksi A300:kin sai pois päältä nk. "aktiiviläpän". Kumma jos Samsung on poistanut tämän ominaisuuden T-100:sta

BassFreak
24.06.02, 12:08
Lähetetty: 11:58 24.6.02 Viestin aihe: Re: T100 käyttökokemuksia

BassFreak kirjoitti:

Onko todella näin. Muistaakseni esimerkiksi A300:kin sai pois päältä nk. "aktiiviläpän". Kumma jos Samsung on poistanut tämän ominaisuuden T-100:sta

Aktiiviläppällä voi tässä mallissa aktivoida puheohjauksen ja tämän voi ottaa pois käytöstä, mutta en ainakaan tiedä miten tämän varsinaisen läpällä vastaamisen saisi pois päältä.
Omasta mielestäni tämä on kuitenkin kohtuullisen toimiva ratkaisu, sillä soittajan näkee ulkopuolisesta näytöstä ja puheluun on kätevä vastata avaamalla puhelin.

Aero
24.06.02, 12:13
Omasta mielestäni tämä on kuitenkin kohtuullisen toimiva ratkaisu, sillä soittajan näkee ulkopuolisesta näytöstä ja puheluun on kätevä vastata avaamalla puhelin.

Toi kaksoisnäyttö -systeemi on varmasti todella toimiva ratkaisu, samoin se että voi vastata vain avaamalla läpän. Jos haluat hylätä puhelun, niin nko siinä mitään viivettä että kerkee painaa "hylkää" -nappulaa, vai vastaako se automaattisesti ihan heti kun avaa kannen?

BassFreak
24.06.02, 12:22

Toi kaksoisnäyttö -systeemi on varmasti todella toimiva ratkaisu, samoin se että voi vastata vain avaamalla läpän. Jos haluat hylätä puhelun, niin nko siinä mitään viivettä että kerkee painaa "hylkää" -nappulaa, vai vastaako se automaattisesti ihan heti kun avaa kannen?

Läpän avaamisen jälkeen linja on heti auki. Puhelun voi hylätä läpän ollessa kiinni puhelimen asetuksista riippuen joko painamalla volume nappia kerran tai pitämällä sitä hetken pohjassa.

Anonymous
24.06.02, 14:07
Kävin juuri ostamassa omani. Wow mikä puhelin ! hakkaa kaikki muut
kokeilemani puhelimet. Tämä ei tosiaankaan ole mikään peruspuhelin,
vaan tarkoitettu henkilöille jotka haluavat jotakin erikoista sekä
arvostavat "viihdeominaisuuksia". esim. upeat hälytysäänet (miniorkesteri taskukoossa), animoitu akvaario näytönsäästäjä jne.
Näppäimistön tummansininen taustavalo myös puhuttelee.
Onhan nämä ominaisuudet muissakin puhelimissa

Vaihdan puhelimia n. 2-3 kk:n välein, tästä T100:a tuskin heti luovun.
Nyt muut puhelimet tuntuvat niin "tavallisilta" ja tylsiltä

BassFreak
24.06.02, 14:12
Kävin juuri ostamassa omani. Wow mikä puhelin ! hakkaa kaikki muut
kokeilemani puhelimet. Tämä ei tosiaankaan ole mikään peruspuhelin,
vaan tarkoitettu henkilöille jotka haluavat jotakin erikoista sekä
arvostavat "viihdeominaisuuksia". esim. upeat hälytysäänet (miniorkesteri taskukoossa), animoitu akvaario näytönsäästäjä jne.
Näppäimistön tummansininen taustavalo myös puhuttelee.
Onhan nämä ominaisuudet muissakin puhelimissa

Vaihdan puhelimia n. 2-3 kk:n välein, tästä T100:a tuskin heti luovun.
Nyt muut puhelimet tuntuvat niin "tavallisilta" ja tylsiltä

Minäkin olen vaihdellut viimeisen 1,5 v aikana puhelinta ainakin kerran kuussa ja matkalta mukaan on jäänyt Panasonic gd-92, SonyEricsson t68(i) ja nyt tämä T100

jukra
24.06.02, 14:22
Sillä perusakulla siis valmiusaika vaivaiset 60h? Entäs tehoakulla?
Onko tuossa ominaisuutta jolla se sammuttaa itsensä automaattisesti yöksi ja käynistää aamulla..

BassFreak
24.06.02, 14:27
Sillä perusakulla siis valmiusaika vaivaiset 60h? Entäs tehoakulla?
Onko tuossa ominaisuutta jolla se sammuttaa itsensä automaattisesti yöksi ja käynistää aamulla..

Perusakulla valmiusaika on siis vain 60h ja tehoakulla 90h.

Ei ole itsestään sammutusominaisuutta.

Anonymous
24.06.02, 14:28
BassFreak, mikä mielestäsi on paras hälytysääni ? Itseäni mielytti
Bell3. Miten hitossa midi-ääniin on saatu puhetta/laulua (häl.ääni: Samba)

BassFreak
24.06.02, 14:31
BassFreak, mikä mielestäsi on paras hälytysääni ? Itseäni mielytti
Bell3. Miten hitossa midi-ääniin on saatu puhetta/laulua (häl.ääni: Samba)

Minua miellyttää mm. Moonlight, Hungary ja Rainbow Circuit, myös Bell1 on aika hilpee.

Jace
24.06.02, 16:46

Aktiiviläppällä voi tässä mallissa aktivoida puheohjauksen
Eli miten tuo tuossa mallissa toimii? Sgh-2400:ssa kun läpän aukaisi, sieltä kajarista AINA naisääni tarjosi jollain ulkomaalaisella valitsemalla kielellä "sano nimi" ja näytössä näkyi happyface, joka puhui..

Twilight
24.06.02, 16:49
Ei sattuisi olemaan mahdollisuutta ottaa puhelimesta muutama kuva ja laittaa niitä nettiin?

Tötterö
24.06.02, 17:10
Mitä tollainen Simsung makso?

Ankkafani
24.06.02, 17:38
Mikä mahtaa olla T-100 ns. hintakehitys?, nyt maksaa halvimmillaan jotain 550€ ja pian tulee markkinoille S-100. Luulisi että luuri olisi sitten ikään kuin "halvempi" samsungin värinäyttö puhelin...

(Aika vaikein sanoin kirjoitettu, ei oikein itsekkään tahdo ymmärtää :wink: )

Aero
24.06.02, 18:48
Mikä mahtaa olla T-100 ns. hintakehitys?, nyt maksaa halvimmillaan jotain 550€ ja pian tulee markkinoille S-100. Luulisi että luuri olisi sitten ikään kuin "halvempi" samsungin värinäyttö puhelin...
Luulen et älysin mitä tarkotit :wink: . Varmaankin kun S100 tulee markkinoille niin ton T100:n hinta on aikalailla alle 500€. Ja T100:sta halvempaa värinäytöllistä ei kait Samsungilta ole tulossa, eli kuten sanoit toi on se "halvempi" Samsungin värinäytöllinen luuri.

Pete
24.06.02, 20:39
Ei sattuisi olemaan mahdollisuutta ottaa puhelimesta muutama kuva ja laittaa niitä nettiin?
Tuolla on kuvia:
http://www.threegmobile.net/gallery/samsungt100/
Toivottavasti t100 halpenee kunhan s100 tulee. Saattaa multakin jossain vaiheessa löytyä tuo t100.
Ja s100 halpenee kunhan v100 tulee :wink:

Jace
24.06.02, 20:47
Luulen et älysin mitä tarkotit :wink: . Varmaankin kun S100 tulee markkinoille niin ton T100:n hinta on aikalailla alle 500€. Ja T100:sta halvempaa värinäytöllistä ei kait Samsungilta ole tulossa, eli kuten sanoit toi on se "halvempi" Samsungin värinäytöllinen luuri.
Eipä kyllä taida mennä noissa samsungeissa hinnat alas kuin leppäkeihäs kuten esim 5510:n nokiassa..

BassFreak
24.06.02, 20:57

Eli miten tuo tuossa mallissa toimii? Sgh-2400:ssa kun läpän aukaisi, sieltä kajarista AINA naisääni tarjosi jollain ulkomaalaisella valitsemalla kielellä "sano nimi" ja näytössä näkyi happyface, joka puhui..

T100:ssakin naisääni sanoo please say name... joka kerta, kun avaat läpän, jos toiminto on päällä. Happyfacea ei ole.

Jace
24.06.02, 21:07

T100:ssakin naisääni sanoo please say name... joka kerta, kun avaat läpän, jos toiminto on päällä.
Voi elämä!

...itselläni meni hermot tuon kanssa ja 1) vaihdoin naisen puhekielen espanjaksi(vaihtoehdot olivat muistaakseni englanti, italia, espanja) ja 2) kytkin koko systeemin pois päältä..

BassFreak
25.06.02, 08:12

T100:ssakin naisääni sanoo please say name... joka kerta, kun avaat läpän, jos toiminto on päällä.
Voi elämä!

...itselläni meni hermot tuon kanssa ja 1) vaihdoin naisen puhekielen espanjaksi(vaihtoehdot olivat muistaakseni englanti, italia, espanja) ja 2) kytkin koko systeemin pois päältä..

Luurissa voi myös aktivoida läpän avauksesta toimivan puhekomentoohjauksen, jonka jälkeen toiminto aktivoituna avattaessa läppä luuri sanoo please say command :wink:

Dundee
25.06.02, 11:12
Miltäs tuolla 4096 värillä näyttää nuo valokuvat? Onko ne yhtään parempia verrattuna erkki T68:n 256 väriin jolla valokuvat ainakin ovat huonon näköisiä? Taitaa vissiin vaatia 65k värit että valokuvat näyttävät "täydellisiltä"..?

BassFreak
25.06.02, 12:02
Miltäs tuolla 4096 värillä näyttää nuo valokuvat? Onko ne yhtään parempia verrattuna erkki T68:n 256 väriin jolla valokuvat ainakin ovat huonon näköisiä? Taitaa vissiin vaatia 65k värit että valokuvat näyttävät "täydellisiltä"..?

Kyllä tällä valokuvat näyttävät jo huomattavasti paremmilta, kuin T68:lla, etten sanoisi hyviltä.

BassFreak
25.06.02, 18:34
Vielä T100:n tekstiviestikirjoituksesta, jos viestiä kirjoittaessa tulee puhelu ja jos vastaa/hylkää sen niin kummassakin tapauksessa puhelin palaa tekstiviestin kirjoitustilaan puhelun jälkeen ja ennen puhelua kirjoitettu viesti on jäljellä. Tästä Samsungille iso +

Jace
25.06.02, 22:00
Vielä T100:n tekstiviestikirjoituksesta, jos viestiä kirjoittaessa tulee puhelu ja jos vastaa/hylkää sen niin kummassakin tapauksessa puhelin palaa tekstiviestin kirjoitustilaan puhelun jälkeen ja ennen puhelua kirjoitettu viesti on jäljellä. Tästä Samsungille iso +
Kysympäs tuosta vielä sellaisen version, että jos painat kesken viestinkirjoituksen punaista luuria, mitä viestillä käy? Eli jääkö talteen viestin kirjoitus-valikkoon?

BassFreak
25.06.02, 22:22
Kysympäs tuosta vielä sellaisen version, että jos painat kesken viestinkirjoituksen punaista luuria, mitä viestillä käy? Eli jääkö talteen viestin kirjoitus-valikkoon?

Jos kesken viestinkirjoituksen painaa punaista luuria, niin viesti häviää bittiavaruuteen, tosin sitähän sitä varmaan viestille haluaakin, jos painaa punaista luuria kesken viestinkirjoituksen, muuten kuin puhelun tullessa.

Miika
25.06.02, 23:30
Itseäni kyllä himottaa tuo S100.
T100:n verrattuna (ainakin mitä olen ymmärtänyt) tuosta löytyy kaksi minulle tuikitärkeää ominaisuutta eli GPRS ja IrDA joita ilman en ole pystynyt elämään sitten 6110:n (IrDA) ja T39:n (GPRS) :D.

S100:n kuoren muoto on jotenkin asiallisemman näköinen. Toi antenni vähän hämää, mutta olihan se T39:ssäkin :)

Cheich
26.06.02, 18:01
Minkälainen tuo puhelin on muuten käyttää??
Minkälainen käyttöjärjestelmä?
Sekavakin?

BassFreak
26.06.02, 18:06
Sekavakin?

Minun mielestäni käyttis on pienen totuttelun jälkeen melkos looginen, mutta tosin olen kyllä tähän mennessä pienellä totuttelulla tottunut käyttäämään kaikkia muitakin merkkejä

Nokiaan verrattuna on tietysti hieman sekava aluksi, niin kuin kaikki muutkin, mutta ainakin minä pidän tämän käyttiksestä.

Cheich
26.06.02, 18:52
Sekavakin?

Nokiaan verrattuna on tietysti hieman sekava aluksi, niin kuin kaikki muutkin, mutta ainakin minä pidän tämän käyttiksestä.

Onhan noita käytiksiä käytetty ja eiköhän niihin uusiin aina totu..
Se on kyllä kumma että vähän aikaa kun on käyttänyt jotai muuta kuin nokiaa niin tuntuu kumman autuaalta palata takaisin :)

Mutta palataan aiheeseen:
Eikö puhelimessa ole MMS toimintoa? Jos ei niin mitä hyötyä siitä värinäytöstä sitten periaatteessa on??

Cheich
26.06.02, 18:54
T100:n verrattuna (ainakin mitä olen ymmärtänyt) tuosta löytyy kaksi minulle tuikitärkeää ominaisuutta eli GPRS ja IrDA joita ilman en ole pystynyt elämään sitten 6110:n (IrDA) ja T39:n (GPRS) :D.

Mikä in Irda?

BassFreak
26.06.02, 19:10
Sekavakin?

Onhan noita käytiksiä käytetty ja eiköhän niihin uusiin aina totu..
Se on kyllä kumma että vähän aikaa kun on käyttänyt jotai muuta kuin nokiaa niin tuntuu kumman autuaalta palata takaisin :)

Mutta palataan aiheeseen:
Eikö puhelimessa ole MMS toimintoa? Jos ei niin mitä hyötyä siitä värinäytöstä sitten periaatteessa on??

Olen samaa mieltä vaikka olis mitä käyttänyt niin, kun palaa nokiaan niin tuntuu jotenkin hyvältä se käyttis ja minun eka luuri oli gd-92, joten en ole mitenkään noki'isti.

Tietääkseni ei ole mms, en sitten kyllä tiedä miksi.

BassFreak
26.06.02, 19:12

Mikä in Irda?

?? Täh

Siis Irda=infrapunatiedonsiirron standardi

Tässä tarkoitettiin varmaankin infrapunaa, sillä 6110 ei vielä tukenut Irda standardia.

Cheich
26.06.02, 19:20

Mitä hyötyä tuosta värinäytöstä sitten on siinä puhelimmesa?
Muutakin kun että näyttää kivalta :)

personal jesus
26.06.02, 20:25
6110 ei vielä tukenut Irda standardia.
Eikä 6130/6150.

BassFreak
26.06.02, 20:31
6110 ei vielä tukenut Irda standardia.
Eikä 6130/6150.

Pitää paikkansa siis 6xxx sarjasta 6210 on eka, joka tukee Irda-standardia ja 8xx sarjasta jo muistaakseni 8810 tuki Irdaa, joka vielä siihen aikaan oli harvinainen.

personal jesus
26.06.02, 20:36
Pitää paikkansa siis 6xxx sarjasta 6210 on eka, joka tukee Irda-standardia ja 8xx sarjasta jo muistaakseni 8810 tuki Irdaa, joka vielä siihen aikaan oli harvinainen.
Totta, ja 61x0 ja 62x0 sarjojen välissä ilmestynyt 7110 tuki myös.

Huh, menipä offtopiciksi...

Rooivalk
27.06.02, 09:15
mitenkäs tuossa jos tulee tekstiviesti silloin kun puhuu puhelua. Onko värinä ja viestin merkkiääni täysillä vai piippaako vaan...?

BassFreak
27.06.02, 09:41
mitenkäs tuossa jos tulee tekstiviesti silloin kun puhuu puhelua. Onko värinä ja viestin merkkiääni täysillä vai piippaako vaan...?

Kuuluu vaimea pieni piippaus puhelun aikana, joka on riittävästi erilainen verrattuna koputus toiminnon ääneen.

zeel
27.06.02, 13:50

SGH-T100 mallissa on EMS, joka on jokseenkin riisuttu versio MMS:stä. Periaatteessa EMS:llä pitäisi onnistua tietääkseni melkein kaikki muu kuin videopätkän lähettäminen. Netistä löytyi EMS:llä alla olevan kaltainen selitys:

The Enhanced Messaging Service (EMS) is the ability to send ringtones and operator logos and other simple visual messages to EMS capable handsets and additionally the ability to send and receive a combination of simple media such as melodies, pictures, sounds, animations, modified text and standard text as an integrated message for display on an EMS compliant handset.

zeel
27.06.02, 13:58
Eipä kyllä taida mennä noissa samsungeissa hinnat alas kuin leppäkeihäs kuten esim 5510:n nokiassa..

Yep, edellisien mallien perusteella näyttää ettei Samsung laske pahemmin hintoja. Lopettavat vain vanhaa tuotantoa kun tuovat uusia tilalle...

jk
27.06.02, 14:01
Eli onko T100:ssa suomenkielisiä valikoita ja T9:iä

BassFreak
27.06.02, 15:17

Lyhyesti: on.

jk
27.06.02, 15:22

Lyhyesti: on.
Kiitos tiedosta

Cheich
02.07.02, 22:36

SGH-T100 mallissa on EMS, joka on jokseenkin riisuttu versio MMS:stä. Periaatteessa EMS:llä pitäisi onnistua tietääkseni melkein kaikki muu kuin videopätkän lähettäminen. Netistä löytyi EMS:llä alla olevan kaltainen selitys:

The Enhanced Messaging Service (EMS) is the ability to send ringtones and operator logos and other simple visual messages to EMS capable handsets and additionally the ability to send and receive a combination of simple media such as melodies, pictures, sounds, animations, modified text and standard text as an integrated message for display on an EMS compliant handset.

Onko edes EMS?
En ainakaan huomannut Samsungin tuote-esittelyssä Samsung.fi:ssä

Onko T-100 puhelimessa sähköposti toimintoa?

Tilasin juuri itselleni ikioman T-100:sen IDEsanilta.. ja eikun odottelemaan :)

BassFreak
02.07.02, 22:45

Onko edes EMS?
En ainakaan huomannut Samsungin tuote-esittelyssä Samsung.fi:ssä

Onko T-100 puhelimessa sähköposti toimintoa?

Tilasin juuri itselleni ikioman T-100:sen IDEsanilta.. ja eikun odottelemaan :)

On ems ilmeisesti tuo tarkoittaa siis, että voi laittaa tekstiviestiin kuvia.

Ei ole sähköposti toimintoa.

sovelias
02.07.02, 23:38
6110ssa on IRDA, tosin ei ihan sellainen kuin usein ymmärretään.
Tuo malli kyllä tarvi DataSuiten että sillä pääsi GSM dataa käyttään.
SGH-T100 mallissa on EMS, joka on jokseenkin riisuttu versio MMS:stä.Tuolla ei ole mitään tekemistä MMSn kanssa, Niinkuin BassFreak totesi kyseessä pikselikuvatekstiviesti lisättynä muutamalla muotuilu mahdollisuudella ja parilla piipillä.

BassFreak
02.07.02, 23:50
6110ssa on IRDA, tosin ei ihan sellainen kuin usein ymmärretään.
Tuo malli kyllä tarvi DataSuiten että sillä pääsi GSM dataa käyttään.

6110:ssa ei ole IRDA:A vaan infrapuna ja se tuki muistaakseni jotain idralink tai irdalan tsydeemiä, mutta ei siis tukenut IRDA-protokollaa, eli ei toimi suoraan esim. windowsissa motuna tai palmin kanssa.

sovelias
03.07.02, 01:21
6110:ssa ei ole IRDA:A vaan infrapuna ja se tuki muistaakseni jotain idralink tai irdalan tsydeemiä, mutta ei siis tukenut IRDA-protokollaa, eli ei toimi suoraan esim. windowsissa motuna tai palmin kanssa. IRDA käyttä infrapuna aallonpituuksia... :) (sori oli pakko)
6110ssa ei ole "Modeemia" vaan se tarvii avuksi esim DataSuiten (niinkuin totesit). IRDA ei vaadi laitteelta mitään Modeemitukea... Vai oletko törmännyt esim Kirjoittimiin missä on modeemi? Myönnän että 6110:n IrDa ratkaisu on aika karu ja omalaatuinen, ja moni ei siitä ja IrDasta puhu yhtä aikaa, luurin sisällä on kuitenkin IrDa palikka.

BassFreak
03.07.02, 08:07
6110:ssa ei ole IRDA:A vaan infrapuna ja se tuki muistaakseni jotain idralink tai irdalan tsydeemiä, mutta ei siis tukenut IRDA-protokollaa, eli ei toimi suoraan esim. windowsissa motuna tai palmin kanssa. IRDA käyttä infrapuna aallonpituuksia... :) (sori oli pakko)
6110ssa ei ole "Modeemia" vaan se tarvii avuksi esim DataSuiten (niinkuin totesit). IRDA ei vaadi laitteelta mitään Modeemitukea... Vai oletko törmännyt esim Kirjoittimiin missä on modeemi? Myönnän että 6110:n IrDa ratkaisu on aika karu ja omalaatuinen, ja moni ei siitä ja IrDasta puhu yhtä aikaa, luurin sisällä on kuitenkin IrDa palikka.

Sana Irda tarkoittaa siis Irda-protokollaa, jota 6110 ei tue. 6110:ssa on siis "infrapunaportti", mutta se ei tue Irda-protokollaa joten ei oikein voi sanoa, että siinä on irda vaan pitäisi sanoa, että siinä on infrapuna.

sovelias
03.07.02, 12:31
Sana Irda tarkoittaa siis Irda-protokollaa, jota 6110 ei tue. 6110:ssa on siis "infrapunaportti", mutta se ei tue Irda-protokollaa joten ei oikein voi sanoa, että siinä on irda<clip>Ohi otsikosta edelleen... 6110ssa on IrDa mikä tukee mm Irda Spekseistä löytyvää tulostus protokollaa, Siinä ei ole kaikkia IrDan mahdollistavia ominaisuuksia, niinkuin ei monessa muussakaan Irda laiteessa, valmistajat voivat valita speksistä tarvitsemansa ominaisuudet. 6110ssa ei ole GSM "modeemia" eikä sitä mikään IrDa speksi pakota. Jos sinulla on jokin fakta miksi ko mallissa ei olis IrDa:a niin saatan pyörtää väitteeni.
e. Kommentti seuraavaan viestiin. Ei tuo mitenkään todista että jommasta kummasta puuttuisi IrDa jos IpaQ ja 6110 ei automaattisesti kommunikoi haluamallasi tavalla. Ei se IpaQ osaa sitä netti yhteyttä ottaa IrDalla varustetulla HP:n Laserillakaan.

Whig
03.07.02, 12:33
Sana Irda tarkoittaa siis Irda-protokollaa, jota 6110 ei tue. 6110:ssa on siis "infrapunaportti", mutta se ei tue Irda-protokollaa joten ei oikein voi sanoa, että siinä on irda vaan pitäisi sanoa, että siinä on infrapuna.

Juuri näin minunkin mielestäni.
Jos 6110:ssa olisi Irda niin se juttelisi esim. ipaq:n nätisti.
Nimimerkillä N6110:n iPAQ:a varten ostanut mutta kironnut irdan puutetta =(

veppis
03.07.02, 23:00
Palataanpa aiheeseen, kiitos.

Fatal Sunrise
05.07.02, 03:14
voikos tässä T100:ssa laittaa tulevan puhelun äänettömälle niinkuin nokioissa ja erkeissä? Eli jos oon vaikka kirjastossa enkä halua vastaanottaa puhelua niin pitääkö kuunnella soitot loppuun asti?

Rooivalk
08.07.02, 23:19
Menin sitten tänään näpelöitsemään tuota Samsungia Gigantissa ja olipahan aika hieno peli. Näppärän näköinen ja kokoinen. Näytössä oli taustana joku akvaario systeemi, jossa fisut ajeli edestakaisin ruudussa. Näppäimien valaistus oli myös aika erinomainen...

Ainoa mikä harmittaa on nuo toiminta-ja valmiusajat ja ulkoinen antenni. Sääli, että tuo pian julkaistava S-100 on minun mielestäni ihan palikan näköinen verrattuna tähän "puuterirasiaan". On nimittäin hieman eri speksit tuossa S-100 luurissa. Pakko silti laittaa harkintaan, josko saisi kohta 8250 väistyä. Toinen vaihtoehto voisi olla T68i, kunhan siitä tulee harmaa versio myyntiin, jos tulee...

Aero
08.07.02, 23:30
Menin sitten tänään näpelöitsemään tuota Samsungia Gigantissa ja olipahan aika hieno peli. Näppärän näköinen ja kokoinen.

Ainoa mikä harmittaa on nuo toiminta-ja valmiusajat ja ulkoinen antenni.

Joo, onhan tuo just hieno luuri. Toi ulkonen antenni sopii tohon erinomasesti, ilman sitä tuo ei olis nii hieno. RUSSIAN MOBILE -lehdessä on tosi usein artikkeleita noista hienoista "puuterirasioista", melkein jokaisessa "puuterirasiassa", josta olen lukenut, on ulkoinen antenni ja toiminta-ajat ovat melko huonot. Mut kunhan akku kestää reilut 3pv, niin mulle riittää =)

Rooivalk
08.07.02, 23:35
No joo, pakko myöntää, ettei tuo antenni juuri kyseisessä mallissa ole mitenkään kovin kauhean näköinen tms. Ja voihan sillä vaikka kaivaa korvaa tms... Voisi silti kuvitella, että tuon saisi integroitua tuohon kansiosaan...

GSus
10.07.02, 23:25
Mitenköhän mahtaa Nokian 7210 sivuuttaa T100:n tullessaan syksyllä. Ei ole sekään mikään hullumman oloinen puhelin.
Kannattaisko siis odottaa 7210:n tulemista vai hommata T100?

Rooivalk
10.07.02, 23:34
Pakko myöntää, että tuo T-100 saattaa lähteä ostoon lähipäivinä, kävin taas tänään näpeltämässä sitä Gigantissa...

Makee puhelin. Mitenkähän on kuuluvuuden laita tuossa koneessa...? 900/1800Mhz verkoissa...?

Löytyyköhän tuolle mitään järkevän oloista vyökkoteloa...?

zeel
11.07.02, 04:58
Mihin hintaan Gigantti myy T100??
Itse kavin eilen Telepuodissa (Keskuskatu 6, Marmorikuja) ja sain hyvan vaihtotarjouksen vanhasta puhelimestani... valirahaa vain 400 euroa. Giganttihan ei ota puhelimia vaihdossa ja ennestaan ei ole tuotetuesta/huollosta hyvia kokemuksia ko liikkeen kanssa... Anyway, pakko saada T100...

BassFreak
11.07.02, 08:57
Pakko myöntää, että tuo T-100 saattaa lähteä ostoon lähipäivinä, kävin taas tänään näpeltämässä sitä Gigantissa...

Makee puhelin. Mitenkähän on kuuluvuuden laita tuossa koneessa...? 900/1800Mhz verkoissa...?

Löytyyköhän tuolle mitään järkevän oloista vyökkoteloa...?

Kuulunut minulla ainakin soneralla ja telia cityllä ihan hyvin normaalikäytössä.
Minä käytän T100:sen kanssa nokia 6510:lle suunniteltua vyökoteloa ja sopii siihen ihans ok.

Rooivalk
11.07.02, 11:45
Itse kavin eilen Telepuodissa (Keskuskatu 6, Marmorikuja) ja sain hyvan vaihtotarjouksen vanhasta puhelimestani... valirahaa vain 400 euroa. Giganttihan ei ota puhelimia vaihdossa ja ennestaan ei ole tuotetuesta/huollosta hyvia kokemuksia ko liikkeen kanssa... Anyway, pakko saada T100...

Gigantin hinta on 585 €.

Aero
11.07.02, 12:46

Gigantin hinta on 585 €.

IDEsan:sta saa hintaan 535€

Humpisti
11.07.02, 19:35
No nyt onkin jo vastattavaa.
6110:ssä ei ole IrDa, vaan infrapuna. Ei täysin eriasia mut kuitenkaan ei missään tapauksessa sama.
Gigantin voit unohtaa laitteen ostamisen jälkeen, kunhan Samsungin huolto saadaan suomeen, niin heistä ei tarvitse välittää tippaakaan.
Olipa siellä muutakin, mut en muista.
Mutta asiaan:
T-100 on erinomainen puhelin, hyvännäköinen, olematta h*m*maisen kaunis, värinäyttö on upea, ja sopii puhelimeen, ja käyttis on viiden minuutin räpläämisen jälkeen kodin oloinen. (missäs se vessa olikaan ;) )
Joku arvuutteli laukkua/koteloa, niin uskoisinpa että v60/36xx motukan laukku saattaa käydä. Jos kiinnostaa niin katso specsit ensin, saattaa olla himpan leveämpi, mut toisaalta matalampi.
Ja kait siihen omankin saa.
Ainoat puutteet on GPRS, BT, ja huolto ruotsissa.
Tosin paikallisilla huoltoajoilla ruottissa käyttö ei liene hirveä lisä, teoriassa voi hyvinkin olla nopeampi. Ja A-Novohan on ilmeisesti saanut merkin huolto-oikeudet suomessa?
Itse tykkäsin laitteesta, ja poly-äänet värinäyttöineen istui puhelimeen todella hyvin.
Joku arvuutteli värinäytön hyötyä puhelimessa, ja sitä en oikein osaa selittä, se täytyy kokea, eikä vain viittä minuuttia, mutta vuorokauden jälkeen kaikki muut on jotenkin valjuja.

Cheich
12.07.02, 16:00
No nyt onkin jo vastattavaa.
Joku arvuutteli värinäytön hyötyä puhelimessa, ja sitä en oikein osaa selittä, se täytyy kokea, eikä vain viittä minuuttia, mutta vuorokauden jälkeen kaikki muut on jotenkin valjuja.

Joo kyselin värinäytön tarpeellisuudesta...

Nyt kun T-100 on taskussa niin ymmärrän täysin ;)

En taida tästä puhelimesta luopua ollenkaan... Taidan olla rakastunut ;)

Tuohon ykkös sivun ykkös viestiin sen verran että ledin saa sammutettua seuraavasti:
asetukset--->puhelin asetukseet------>merkkivalo------------->pois

Miten et tuota itse löytänyt?? :D

sovelias
12.07.02, 16:13
Joo kyselin värinäytön tarpeellisuudesta...
Nyt kun T-100 on taskussa niin ymmärrän täysin ;)No mitäs hyötyä siitä sitten on tuossa laitteessa, muutakuin peelo jutuissa :)
Ed. alla olevan jälkeen.
Esim mainitussa luurissa ei tee väreillä käytännössä mitään. Mutta totta että jonkin hetken värejä kattelleena ilman olo voi aiheuttaa vieroitus oireita..

Cheich
12.07.02, 17:41
Nyt kun T-100 on taskussa niin ymmärrän täysin ;)No mitäs hyötyä siitä sitten on tuossa laitteessa, muutakuin peelo jutuissa :)[/quote]

No eipä oikeastaan mitään... mutta käyttömukavuus kasvaa niin paljon että ilman en nyt osaisi olla...
Käyttiksen ovat samsungilla kyllä tehneet sen verran mukavaksi että ei enää edes Nokiaa ole ollut ikävä vaikka muitten merkkien kohdalla sitä on illut ilmassa :)

Pete-69
15.07.02, 08:02
Luuri on tosi "cool". Muutama juttu; onko kukaan löytäny €-merkkiä luurista? £ ja $ kyllä löytyy, mutta missä ege luuraa? Ja voiko T9:lle opettaa uusia sanoja joita se ei tunnista? Ja jos joku osais vielä kertoo, saako niitä käynnistys- ja sammutuspimpampullia pois päältä... ;)

tane
15.07.02, 09:29
6110:ssä ei ole IrDa, vaan infrapuna. Ei täysin eriasia mut kuitenkaan ei missään tapauksessa sama.

Minä olen ihan varma että 6110:ssä on IrDA ja se on nimenomaan se sama mitä myös infrapunaksi sanotaan. Vai osaatko perustella väitteesi?

Whig
15.07.02, 10:31

Minä olen ihan varma että 6110:ssä on IrDA ja se on nimenomaan se sama mitä myös infrapunaksi sanotaan. Vai osaatko perustella väitteesi?

Muuten en tuota aihetta enää jaksa mutta kohta:
"ja se on nimenomaan se sama mitä myös infrapunaksi sanotaan."

Puhelimessa voi olla myös infrapuna vaikka siinä ei olekkaan IrDaa.
Tuosta pätkästä saa käsityksen, että väität infrapunan olevan IrDa mutta sitä tuskin tarkoitat.

tane
15.07.02, 11:06
Puhelimessa voi olla myös infrapuna vaikka siinä ei olekkaan IrDaa.
Tuosta pätkästä saa käsityksen, että väität infrapunan olevan IrDa mutta sitä tuskin tarkoitat.

Voisi olla infrapuna ilman IrDA:a, mutta kun ei ole, ei ainakaan 6110:ssa. Kerro yksi puhelin, jossa on infrapuna ilman IrDA:a ja kerro samalla myös mitä sillä voi tehdä.

Whig
15.07.02, 11:12
Voisi olla infrapuna ilman IrDA:a, mutta kun ei ole, ei ainakaan 6110:ssa.

Eli sinun väitteesi on:
infrapuna == IrDA ?

tane
15.07.02, 11:20
Eli sinun väitteesi on:
infrapuna == IrDA ?

Minun väitteeni on että infrapunasta ei ole kännykässä mitään hyötyä ilman IrDA:a, joten siksi kaikissa matkapuhelimissa joissa on infrapuna on myös IrDA.

Ja toki on olemassa infrapunalaitteita jotka eivät toimi IrDA standardien mukaisesti, esimerkiksi TV:n kaukosäätimet ja sen sellaiset. Siksi infrapuna ei ole sama kuin IrDA.

veppis
15.07.02, 11:22
Pojat, lopettakaa se jankkaaminen ja aloittakaa vaikka uusi ketju asiasta. Tai hoitakaa asia pikaviesteillä. Kiitos.

(Olette kumpikin tehneet jo omat kantanne selviksi...)

Whig
15.07.02, 11:22
Eli sinun väitteesi on:
infrapuna == IrDA ?

Siksi infrapuna ei ole sama kuin IrDA.

Kiitoksia. Tuo viimeinen lause olisi vastannut kysymykseen.
Joten olemme samaa mieltä tuosta emmekä näin ollen jatka tätä väittelyä =)

dork_news
17.07.02, 18:49
[quote="BassFreak"]Puhelin on ollut omistuksessa keskiviikosta 19.6 lähtien ja käyttökokemukset tähän mennessä:

+ Näytöltä saa poistettua kaikki OMAN kuvan päällä näkyvät tekstit, myös operaattorin nimen, tämä ei päde puhelimen vakiotaustakuviin

Saanko kysyä miten. Voisiko joku neuvoa miten tämä kyseinen asia hoituu. Sain pari päivää sitten tämän samsung puhelimen ja en saa radiolinja/päivä/kello tekstiä poistettua. Vaikka tein oman kuvasarjan niin en saa tekstejä poistettua. Miten tämä onnistuu?

BassFreak
18.07.02, 08:10
[quote=BassFreak]Puhelin on ollut omistuksessa keskiviikosta 19.6 lähtien ja käyttökokemukset tähän mennessä:

Saanko kysyä miten. Voisiko joku neuvoa miten tämä kyseinen asia hoituu. Sain pari päivää sitten tämän samsung puhelimen ja en saa radiolinja/päivä/kello tekstiä poistettua. Vaikka tein oman kuvasarjan niin en saa tekstejä poistettua. Miten tämä onnistuu?

Asetukset->lcd-näytön asetukset->valitse kuva->userimage->tekstin väri->(alin vaihtoehto eli)pois

ja noin ainakin minun yksilössäni katoaa näytöltä kuvan päältä kaikki tekstit ja voi nauttia koko näytön kokoisesta taustakuvasta.

Anonymous
18.07.02, 09:03
Outo juttu: LCD-asetuksissa on kohta taustan väri, itselläni tämä
ei vaikuta mihinkään (kuvan tausta valkoinen, yläpalkki vaalean sininen)
valitsi sitten minkä värin tahansa. Eli kerrotteko miten teidän puhelimissa
asia on ?

BassFreak
18.07.02, 10:04
Outo juttu: LCD-asetuksissa on kohta taustan väri, itselläni tämä
ei vaikuta mihinkään (kuvan tausta valkoinen, yläpalkki vaalean sininen)
valitsi sitten minkä värin tahansa. Eli kerrotteko miten teidän puhelimissa
asia on ?

Tietääkseni sen pitäisi vaikuttaa, jos oma taustakuva ei ole koko ruudun kokoinen, niin se kuvan esim. reunoilta näkyvä ns. pohja on tuon valitun taustavärin värinen

Anonymous
18.07.02, 10:28
Tietääkseni sen pitäisi vaikuttaa, jos oma taustakuva ei ole koko ruudun kokoinen, niin se kuvan esim. reunoilta näkyvä ns. pohja on tuon valitun taustavärin värinen

Näin minäkin kuvittelin. Laitoin taustakuvaksi kuvan, mikä on vain
puolet kuvaruudusta, tausta on valkoinen (valitsi minkä värin tahansa).

Voisitko BassFreak jossain vaiheessa testata miten sinun puhelin
käyttäytyy... Olisin tiedosta hyvin kiitollinen.

Blackwind
18.07.02, 10:36
Kertokaapa pitääkö tuossa T100:ssa aukaista läppä käsin vai onko siinä joku "eko-patentti" nappula mistä simpukankuori aukee? [/list]

Pete-69
18.07.02, 10:55
Kertokaapa pitääkö tuossa T100:ssa aukaista läppä käsin vai onko siinä joku "eko-patentti" nappula mistä simpukankuori aukee? [/list]

Kyl sen "joutuu" ihan omin käsin avaamaan, onnistuu yhdellä kädelläkin...

Cheich
18.07.02, 13:38
Toimiikos muuten nokian poly äänet samsunkissa?

Aero
18.07.02, 14:10

Mitäs hyötyy siit olis jos ne toimisivat, ei varmaan kukaan haluu noita nokian polyfoonisia ääniä puhelimeen, ne on nii kauheita =P

Cheich
18.07.02, 14:46

Mitäs hyötyy siit olis jos ne toimisivat, ei varmaan kukaan haluu noita nokian polyfoonisia ääniä puhelimeen, ne on nii kauheita =P

kaipa niitä on enemmän saatavilla kuin samsungin vastaavia

Rooivalk
20.07.02, 00:04
Nyt on pöydällä T-100 latautumassa. On se vaan hieno!.

Kaupassa josta ostin, oli jokaisessa paketissa kaksi standardiakkua, mutta ei haittaa, lupasivat lähettää sen tehoakun myöhemmin vielä kaupanpäälle... :)

Sitten pari juttua, jotka tuli esiin manuskaa selaamalla. Käyttis vaikuttaa Nokiamaiselta, mikä on ihan hyvä. Saako tekstiviestiin sekä värinän, että soittoäänen, vai onko valittava jompi kumpi...? Entä miten luurin saa näppärimmin äänettömälle esim leffateatterissa kun vahinko on jo päässyt tapahtumaan... :)

jim77
20.07.02, 01:21
Pari kiperää kysymystä:

Onko missään mallissa FM -radiota? (koirankanssa lenkillä aivan ehdoton)

Onko S100 ja V100 muuta eroa kuin näytön tyyppi? STN?? TFT on kyllä tuttu käsite. Siis S100:ssa oli STN. Ja sitten jotain video & mp3 omituisuuksia.

Muita eroja??

Aero
20.07.02, 01:49
Pari kiperää kysymystä:

Onko missään mallissa FM -radiota? (koirankanssa lenkillä aivan ehdoton)

Onko S100 ja V100 muuta eroa kuin näytön tyyppi? STN?? TFT on kyllä tuttu käsite. Siis S100:ssa oli STN. Ja sitten jotain video & mp3 omituisuuksia.

Muita eroja??

Joo, S100:ssa on STN -näyttö ja Java ja kaikkee muuta, muttei niitä videosysteemejä. V100:ssa on MPEG4 ja TFT näyttö. Kyllä niillä on muutakin eroa, en jaksa luetella nyt =). Esim. T68:ssa on STN näyttö, se ei ole yhtä hyvä kun TFT (öö miten selittäis? ei oo niin selkeä? Anyway TFT näyttö on parempi =)

FM radiota ei taida olla missään Euroopassa myytävistä malleista, tai voi S100:ssa olla, mutten ole ihan varma (muistaakseni olen jotain sellaisesta jostain lukenut)

Ville_A
20.07.02, 12:36
Esim. T68:ssa on STN näyttö, se ei ole yhtä hyvä kun TFT (öö miten selittäis? ei oo niin selkeä? Anyway TFT näyttö on parempi =)

TFT on aktiivimatriisinäyttö, kun raas STN on passiivimatriisinäyttö.

sovelias
20.07.02, 15:14
<clip> STN näyttö, se ei ole yhtä hyvä kun TFT (öö miten selittäis? ei oo niin selkeä? Anyway TFT näyttö on parempi =)Millä perustelet että TFT on parempi.
TFT on aktiivimatriisinäyttö, kun raas STN on passiivimatriisinäyttö.Oikein TFT on aktiivimatriisinäyttö, STN näytössä voidaan käyttää TFT tekniikkaa hyväksi... niin mikä se STN näyttö sitten on??
En kyllä nykyisten kännyjen näyttöjä sekoittais kannettavien passiivimatriisinäyttöihin (en väitä että joku niin olisi kirjoittanut, mutta joku voi näitä lukiessa herkästi samistaa ne)
Edit allaoleva linkki näyttää olevan aika vanha (June 24, 1999) käsittääkseni silloin ei käytetty STN näytöissä osittain TFT näytön tekniikkaa.
(en kyllä tarkoittanut kaavioita vaan, voiko aktiivi näyttö tekniikalla toteutettu passiivi näyttö olla passiivi)

Ville_A
20.07.02, 19:08
Oikein TFT on aktiivimatriisinäyttö, STN näytössä voidaan käyttää TFT tekniikkaa hyväksi... niin mikä se STN näyttö sitten on??
Eräs periaatekuva (http://www17.tomshardware.com/display/99q2/990624/tft1-03.html) jaottelusta.

Blackwind
21.07.02, 17:44
Kertokaapa kaikki paikat mistä saa ladattua soittoääniä T100:seen!
Mulla on koneella midejä ja ne vissiin pitää muuttaa mmf-Muotoon ja teinkin näin, mutta kun latasin ne puhelimeen niin ne paikat minne pistin ne, niin ne näytti tyhjää! Missä vika?

Rooivalk
21.07.02, 19:11
Kertokaapa kaikki paikat mistä saa ladattua soittoääniä T100:seen!
Mulla on koneella midejä ja ne vissiin pitää muuttaa mmf-Muotoon ja teinkin näin, mutta kun latasin ne puhelimeen niin ne paikat minne pistin ne, niin ne näytti tyhjää! Missä vika?

Tuolta saa aika hyviä lurituksia...

http://www.mobile-universe.org/ring_indx_sam_eng.html

Tuosta midi-jutusta en tiedä mitään, sori vaan... :)

Mulla on nyt soittoäänenä Terminator teema ja toinen mitä tuossa äkkiä kokeilin oli Dark Empire March... Extra Cool!!!

oh1jty
22.07.02, 02:45
Kiitos linkistä, huippu mesta!

Blackwind
22.07.02, 08:07
Onko vielä joitain muita paikkoja:)
Tällä hetkellä kännyssä soi survivorssin eye of the tiger! Huippu:)

oh1jty
22.07.02, 08:30
Onko vielä joitain muita paikkoja:)
Tällä hetkellä kännyssä soi survivorssin eye of the tiger! Huippu:)

Vilkase software osio (sillä saat piisit kuin piisit ittelles).

ps. puhelimessa oxygene2 ja oxygene4 :-)

Rooivalk
22.07.02, 13:36
Huomasin tuossa muuten, että tuo puhelin sopii nätisti Nokia 8210:n vaakakoteloon (valmistaja CH...?). Antennikin sujahtaa nätisti kotelon ulkopuolelle semmoisesta pikku lokosesta, ihan hyvä homma. Onko kenelläkään tuohon vielä mitään virallista laukkua, tai muita lisävarusteita kuten autolaturia...?

Sieltä mobile-universen sivuilta saa semmoisen ohjelman, jolla noita soittoääniä voi editoida. Esim tuo terminator-tunnari on varmaan kolme minuuttia kestoltaan, niin tuolla voi ottaa esim. alusta rummunpärinät poies. Ohjelma on kätevästi Kiinan kielinen, mutta ohjeet käyttöön löytyy tuolta mobile-universestä...

fireal
22.07.02, 23:35
Mitäs soittoääniä sillä cd:llä oli mikä oli mukana siinä puhelin lootassa? vai oliko siinä jotain jatsia ja oopperaa vaan vai oliko siinä jotain oikein tunnettua musiikkia? Onko totta muuten että voi laittaa ihan minkä bmp kuvan koneelta siihen taustaksi jos se vaan on oikeen kokoinen?

Rooivalk
23.07.02, 10:22
Mitäs soittoääniä sillä cd:llä oli mikä oli mukana siinä puhelin lootassa? vai oliko siinä jotain jatsia ja oopperaa vaan vai oliko siinä jotain oikein tunnettua musiikkia? Onko totta muuten että voi laittaa ihan minkä bmp kuvan koneelta siihen taustaksi jos se vaan on oikeen kokoinen?

Soittoäänet ovat lähinnä klassisia lurituksia säveltäjän mukaan jaoteltuna, mikä on vähän tyhmää, kun kyseessä on kuitenkin ainakin omasta mielestäni enempi nuorille aikuisille suunnattu kone, kuin mikään pappamalli. Ehkä nuo klassiset soi tuossa paremmin valmistajan mielestä. Osoitteesta www.mobile-universe.org löytyy kuitenkin parempia soittoääniä.

Ymmärtääkseni taustakuvaksi kelpaa mikä tahansa .bmp ja sopivalla ohjelmalla voi tehdä Giff-animaatiosta kahdeksan kuvaa käsittävän bmp-formaattia olevan"animaation", samanlaisen siis kuin mitä puhelimessa on valmiina... Ohjeet löytyy tuolta mobile-universestä...

En ole vielä ehtinyt kokeilla omia taustakuvia/animaatioita...

Edit : Niin ja kuvaformaatiksi kelpaa toki myös JPG...

fireal
23.07.02, 22:37

Soittoäänet ovat lähinnä klassisia lurituksia säveltäjän mukaan jaoteltuna, mikä on vähän tyhmää, kun kyseessä on kuitenkin ainakin omasta mielestäni enempi nuorille aikuisille suunnattu kone, kuin mikään pappamalli. Ehkä nuo klassiset soi tuossa paremmin valmistajan mielestä. Osoitteesta www.mobile-universe.org löytyy kuitenkin parempia soittoääniä.

Ymmärtääkseni taustakuvaksi kelpaa mikä tahansa .bmp ja sopivalla ohjelmalla voi tehdä Giff-animaatiosta kahdeksan kuvaa käsittävän bmp-formaattia olevan"animaation", samanlaisen siis kuin mitä puhelimessa on valmiina... Ohjeet löytyy tuolta mobile-universestä...

En ole vielä ehtinyt kokeilla omia taustakuvia/animaatioita...

Voiko ne tuolta sivulta ladatut soittoäänet
vaan siirtää datakaapelilla puhelimeen vai tarviiko
sekoilla wap:in kanssa?

Pete-69
24.07.02, 07:21
Ei tarvii sekoilla wapin kans, homma hoituu PC:llä ja datakaapelilla.

Rooivalk
24.07.02, 10:10
Ennakoivalle tekstinsyötölle voi sitten opettaa sanoja. Tämän huomasi eräs heppu ihan vahingossa ja ilmoitteli asiasta tuolla mobile-universen sivuilla. Eli kun kirjoitat sanaa jota puhelin ei osaa oikein, peruuta c-nappulalla tarvittava merkkimäärä, vaihda tekstinsyöttötilaksi ABC ja kirjoita sana loppuun. Tämän jälkeen taas T9 päälle. Jatkossa muistaa sanan oikein. Ei tietoa montako sanaa mahtuu muistiin...

Blackwind
24.07.02, 14:48
Mikä on paras soittoääni minkä ootta ladannut T100:seen??
Mulla on Iron Maidenin aces high (luulisin, en oo varma)http://filenexus.vandewereld.com/forum/images/smiles/huh2.gif

Blackwind
25.07.02, 08:11
Mikä on tuo takapuolella, antennin vieressä olevan suojan alla oleva liitin(?)

Pete-69
25.07.02, 08:56
Eiköhän se liitin oo sellasta extra-antennia varten (vrt Erkit), tai näin ainakin luulen. Mitä mieltä muuten ootte Samun käyttöohjekirjasta? Henk. koht. mielipiteeni on, että aika paljon aika tärkeitä juttuja on jääny kertomatta.

Cheich
25.07.02, 09:10
Nyt on pöydällä T-100 latautumassa. On se vaan hieno!.

Kaupassa josta ostin, oli jokaisessa paketissa kaksi standardiakkua, mutta ei haittaa, lupasivat lähettää sen tehoakun myöhemmin vielä kaupanpäälle... :)

Sitten pari juttua, jotka tuli esiin manuskaa selaamalla. Käyttis vaikuttaa Nokiamaiselta, mikä on ihan hyvä. Saako tekstiviestiin sekä värinän, että soittoäänen, vai onko valittava jompi kumpi...? Entä miten luurin saa näppärimmin äänettömälle esim leffateatterissa kun vahinko on jo päässyt tapahtumaan... :)

Ei saa molempia yhtäaikaa...

Äänettömälle menee kun painat ruutunäppäintä pitkään pohjassa.. Se pistää sitten samalla värinän päälle.......

JA LOPPUUN VIELÄ KIITOS MOBILE-UNIVERSE LINKIN KIRJOITTAJALLE!!!

Rooivalk
25.07.02, 22:02
Jebu, uutta tietoa.

Nyt tuolta www.mobile-universe.org foorumin kautta saa ohjelman PSM-player 2.2-jotain, jolla saa tuon vibratoiminnon omille soittoäänille toimimaan heti kappaleen alusta!!!

Toimii ainakin minulla, ohjeet ja linkit löytyy tuolta helposti, joten en nyt jaksa postata niitä tarkasti tänne...

Zyklon
02.08.02, 04:52
No niin luuria on nyt tullut hieman hiplattua ja heitän muutaman negatiivisen asian puhelimesta;

!!-Käyttöprofiilin puuttuminen.!!(esim.jos haluan luurin äänettömälle ilman värinää joudun selaamaan ja valitsemaan valikosta sen)
-Viestinkirjoitus on enemmän kun perseestä kuten kaikissa muissakin merkeissä paitsi Nokiassa.Lisäksi se että puhelin ei näytä käytettyjen merkkien määrää ei todellakaan helpota asiaa yhtään.
-Käyttöliittymä on sekava (Oon tottunut Nokiaan)
-Herätyskellon äänet on hirveät
-Herätyskello ei herätä jos äänettömällä tai pois päältä

Positiivisia asioita löytyy luurista paljon mutta ne onkin jo lueteltu joten jätän kirjoittamatta.

Mutta jotenkin tuntuu jo nyt että tämä ei oo mun juttu ja että vaihtoon lähtee !!viimeistään!! kun 6610 tai 7210 tulee.

Henkka
02.08.02, 07:26
Nyt mäkin olen ollut eilisestä lähtien T100 onnellinen omistaja ja täytyy kyllä sanoa että on hieno puhelin. Käyttöliittymään tottuu nopeasti, eikä se ole mitenkään nokian käyttistä vaikeampi, nokialaisia on vaan tullu käytettyä niin paljon et osaa jo silmät kiinni navigoida käyttiksessä.

Yhen "bugin" huomasin omassa T100, eli kun puhelin on laturissa ja joku soittaa niin soittajan päässä kuuluu surinaa linjalla, kun ottaa puhelimen pois laturista niin surina loppuu. Omaan korvaan surinaa ei kuule, eli se kuuluu vaan siel toisessa päässä... Onko joku muu huomannu saman?

Nyt täytyy vaan sitten käyttää ja kokeilla miten kauan akku kestää meikäläisen käytössä.

zeel
02.08.02, 19:03
Yep, T100 ollut kaytossa useamman viikon ja kuherruskuukausi jatkuu... Minusta kayttis on parempi kuin Nokiassa, mutta se on kait tottumiskysymys...

sovelias
02.08.02, 19:36
Yep, T100 ollut kaytossa useamman viikon ja kuherruskuukausi jatkuu... Minusta kayttis on parempi kuin Nokiassa, mutta se on kait tottumiskysymys...Eikös kyttis ole yleisesti tarkoita käyttöjärjestelmää eikä käyttöliittymää mitä ehkä tarkoitit?

arivi
02.08.02, 19:39
Ennakoivalle tekstinsyötölle voi sitten opettaa sanoja. Tämän huomasi eräs heppu ihan vahingossa ja ilmoitteli asiasta tuolla mobile-universen sivuilla.

Kyllä tuo oppiva T9 on ollut aina , hyvin homattu kaverilta , jos ei todellakaan manuaalissa mainita !

-Viestinkirjoitus on enemmän kun perseestä kuten kaikissa muissakin merkeissä paitsi Nokiassa.

Aikas rohkee väite , vai että kaikissa muissa paitsi Nokiassa ?)

Zyklon
03.08.02, 02:03
"Aikas rohkee väite , vai että kaikissa muissa paitsi Nokiassa ?)"
Rohkea tai ei mielestäni paikkaansa pitävä.Viestin kirjoituksen ja käyttöprofiilin puuttumisen takia lähtee tämä puhelin ennätys ajassa vaihtoon.Yksikertaisesti mulle ei sovi muu merkki kun Nokia.

Cheich
04.08.02, 18:32
Minulla tuo t9 ei opi uusia sanoja...

Tai oppii mutta ne häviää muistista heti kun on viestin lähettänyt... :(

Missähän vika mahtaa olla vai onko käyttäjässä vikaa?

Tympeää kirjottaa textareita kirjakielellä...

jim77
05.08.02, 12:35
Siis joko mä/joku kysy: Onko pakko kopsata SIM:n kontakteja puhelimeen ja jos ei niin kärsiikö käytettävyys, muuta kun sillä että tietenkään ei voi tallentaa useita tietoja saman kontaktin alle.

Zeke
05.08.02, 20:00
Jebu, uutta tietoa.

Nyt tuolta www.mobile-universe.org foorumin kautta saa ohjelman PSM-player 2.2-jotain, jolla saa tuon vibratoiminnon omille soittoäänille toimimaan heti kappaleen alusta!!!

Toimii ainakin minulla, ohjeet ja linkit löytyy tuolta helposti, joten en nyt jaksa postata niitä tarkasti tänne...

Ei toimi tuo mobile-universen foorumi, joten voisiko joku ystävällinen kertoa täällä miten saa wavveista soittoääniä ja vibrat mukaan tolla kiinankielisellä softalla??

Pete-69
05.08.02, 21:27
Joo, jostain syystä mobile-universumin foorumi on nurin, mut täs ois jonkinlaiset ohjeet niiden soittoäänien muuttamiseen. Elikä siis, käytössä tarvii olla se "kinkki"-versio, käynnistä se, avaa (ctrl + o) tiedosto jonka haluat muuttaa soittoääneksi (esim. *.wav, *.mid, jne...), kun oot tyytyväinen soittoääneen mene menuun (ylös-vasemmalle), valitse 13. rivi listalta; sisältää tekstin "SMAFAE" ja "(EZweb)", näytölle tulee uusi ikkuna, ikkunassa on laatikko "vibres linkage", laita rasti ruutuun, scrollaa interlocking channeliksi " 'S ". Varmista että "?????byte" on 16000 tai vähemmän. Sitten vaan klikkaat alhaalla olevaa vasemman puolista "???" painiketta ja talletat kipaleen... Kyl se siitä ;)

jim77
21.08.02, 10:19
Kuinka monta "ladattua" soittoääntä tohon saa?

Rooivalk
25.09.02, 16:45
Tänään saapui viimein tuo minulta alkuperäispakkauksesta puuttunut tehoakku. Nyt minulla on siis kaksi vakioakkua ja yksi tehoakku. Oikeastaan kannatti odotella kun tuo ei sitten maksanut mitään...

Voi vaan olla vaikea tottua tuohon isompaan mötikkään kun on pari kuukautta käyttänyt puhelinta kahdella vakioakulla.

Onko kukaan onnistunut löytämään pöytälaturia, jolla voi ladata akkua erikseen?. Englannissa noita ainakin myydään ja esim. Samsungin huoltomanuaalissa on ihan kuvakin tuosta.

Kannattaa muuten käydä katsomassa osoitetta www.mobile-universe.org Sieltä löytyy muunmuassa ohjelmat soittoäänien editoimiseen, paljon soittoääniä, uusimmat softaversiot, softan päivitysohjelmat (softan voi päivittää mukana tulevalla kaapelilla, tosin itse en ole vieltä tuohon ryhtynyt), hyviä linkkejä yms...

Uusin softa skandinaviaan on tällä hetkellä tietääkseni T10XBVG2. Oman versiosi saat näppäilemällä *#9999#. Puhelimen voi myös päivittää Jenkki/Kiina versioksi (T-108), jolloin saa erilaiset menuanimaatiot ja itse puhelimessa toimivan vastaajan...

nixte
06.10.02, 13:49
joo terve vaan...oon ihan hulluna haluamassa t100-luuria. voisitteko kertoa omista kokemuksistanne tekstiviestien suhteen...että onko esim. yhtä kömö ku erkki r600:ssa...? vai toimiiko yhtä sulavasti kuin nokiassa ja/tai siemenssissä...? olisi suuri apu...kiitos jo etukäteen! *kumartaa*

marcoboy76
06.10.02, 16:22
Hei,

laitoin vahingossa kokemukseni uudeksi keskusteluksi... :(

osoite: http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=3228

t. marco

Pete-69
14.10.02, 16:00
Rooivalk, ootko päivittäny oman luurisi ohjelmaversioo? Jos oot, niin kokemuksesi...? Tuolla Mobile Universessä on kaikennäköisiä kertomuksia päivityksistä, ei oo aina meinaan menny putkeen... ;) Ite en oo vielä viittiny tai uskaltanu (omassa luurissa on: T100 05.05 T10XBVE1).

Tilasin Englannista (Mobile Fun) pöytälaturin ja sellasen quad packin (autolaturi, handsfree, autoteline ja kotelo). Pöytälaturi ja autolaturi on ok ja tuli tarpeeseen, handsfree ja kotelo oli leluja (=oma mielipide).

Miten se muuten on, pysyykö sulla T9:llä opetetut sanat kauan siellä sanastossa? Omastani ne häviää jossain vaiheessa...

Ja sit niille jotka miettii T100:n hankkimista, ostakaa ihmeessä! Luuri on tosi coooool! :-)

Aero
14.10.02, 18:01
Rooivalk, ootko päivittäny oman luurisi ohjelmaversioo? Jos oot, niin kokemuksesi...? Tuolla Mobile Universessä on kaikennäköisiä kertomuksia päivityksistä, ei oo aina meinaan menny putkeen... ;) Ite en oo vielä viittiny tai uskaltanu (omassa luurissa on: T100 05.05 T10XBVE1).

Howardforumsilla joukko tyyppejä päivitteli S100:nsa netistä löytyvällä sohtalla (ei sampan sivuilta), ja valittelivat kun suurimmalla osalla puhelimet kuoli kokonaan. Eli kannattaa kattoo mistä softan ottaa. Mistä muuten löysit? Vai onko ihan huollon oma juttu?

Rooivalk
14.10.02, 22:26

Tilasin Englannista (Mobile Fun) pöytälaturin ja sellasen quad packin (autolaturi, handsfree, autoteline ja kotelo). Pöytälaturi ja autolaturi on ok ja tuli tarpeeseen, handsfree ja kotelo oli leluja (=oma mielipide).

Miten se muuten on, pysyykö sulla T9:llä opetetut sanat kauan siellä sanastossa? Omastani ne häviää jossain vaiheessa...

Ja sit niille jotka miettii T100:n hankkimista, ostakaa ihmeessä! Luuri on tosi coooool! :-)

Terve.

En ole vielä uskaltanut päivittää, mulla on tuo uudemman softan asennuspaketti koneella, mutta en ole toistaiseksi viitsinyt (uskaltanut) päivittää. Jos jotain olen oppinut kun on tekemisissä tietotekniikan kanssa, niin se on se ettei kannata korjata ehjää... :) Mieli kyllä tekisi päivittää, mut mut... Ai niin, mulla on sama softaversio.

Mitä muuten maksaa nuo lisävarusteet suomeen tilattuna...

Tuosta ennakoivasta tekstinsyötöstä, en ole sitä käyttänyt, kun en jotenkin tullut opetelleeksi sen käyttöä Nokian luurienkaan kanssa. Mulla oli noita 8xxx sarjan pelejä ja niissä kun käytti T9:ä niin viestit oli kokonaan isoilla kirjaimilla tjsp. jonka takia en pitänyt ko. tavasta kirjoittaa.

Ajattelin vähän kyttäillä jos tulis jokin isompi päivitys, josta on jotain suurempaa hyötyä ja päivittää vasta sitten. Esim. tekstiviestin merkkimäärän laskuri, profiilit ja värinä+soittoääni tekstiviestille olisivat hyvä homma. Kuulemma jossakin päivityksessä on tulossa Wap 1.2.1 ja sitä myötä värilliset wappisivut.

Onko sulla muuten myös niin, että kun kirjoittaa tekstaria ja "ruutu tulee täyteen merkkejä", niin ruutu vierittyy oikealle eikä alaspäin...? häiritsevä piirre samoin kuin se, että tekstarin lopusta ei voi siirtyä tekstarin alkuun yhdellä näppäimen painalluksella, eikä lähetettyjä/vastaanotettuja tekstareita voi editoida...

Muuten aivan sikahyvä luuri. Ollut nyt pari kuukautta käytössä ja ei mitään kaatumisia tms. varsinaisia softavikoja mitä joissakin koneissa on ihan harmiksi asti.

Rooivalk.

Edit: Sviddu että tuli sekava viesti, huh huh. Työn lomassa naputeltu ja sen kyllä huomaa...

Pete-69
15.10.02, 09:51
AT:lle, siis toi ohjelmaversio oli jo luurissa ostettaessa. En tiiä minkälainen politiikka Samsun suomen huollolla on (A Novo Finland Oy) noiden ohjelmaversioiden suhteen... eli päivitteleekö ne luureja ja mihin hintaan.

Rooivalk:lle, öö, noi lelut makso yhteensä 25.40 £ (Quad pack 8.47 £, pöytälaturi 9.32 £ postituskulut 3.83 £ ja VAT 3.78£). Mobile fun toimi kyl tosi hienosti; ilmoittelivat sähköpostiin lähes päivittäin missä vaiheessa tilaus oli menossa.

Joo, tekstarien kirjotus toimii ihan samanlailla ku sullakin, se laskurin puute ja viestien talletus ja editointi on kyl aika iso puute. Ja mun mielestä myös se, ettei Samsulla oo yhtä hyvää käyttäjäprofiilisysteemiä ku nokian luureissa.

Pete

Aero
15.10.02, 17:11
AT:lle, siis toi ohjelmaversio oli jo luurissa ostettaessa. En tiiä minkälainen politiikka Samsun suomen huollolla on (A Novo Finland Oy) noiden ohjelmaversioiden suhteen... eli päivitteleekö ne luureja ja mihin hintaan.

Ai siis täh? Niinkun kännyn mukana tuli joku softa jonka voi itse laittaa? No eihän siinä sitten pitäisi mitään vaarallista olla =).

Pete-69
15.10.02, 20:00
Eiku siis, äh... Toi softa on ollu luurissa jo ostohetkellä, ja niitä "uudempia" softaversioita sais ainakin tuolta Mobile Universen kautta. Se mistä ne uudemmat versiot on sit kotosin... who knows... Sen softan pystyy siis "flashaamaan" kapulaan omalla pc:llä ja datakaapelilla. Eli palikat on olemassa, tuoreempia softaversioita saa netistä, mutkun niiden softapakettien toiminnasta ei hirveesti oo kokemusta ja jos sen flashaamisen aikana sattuu jotain (niinku yleensä saattaa käydä... ;) kapulasta saattaa tulla kallis verkonpaino... Tai kyl kai sen jotenkin henkiin saa, huollossa ainakin. Mut niinku Rooivalk sanoi, miks korjata ehjää vehjettä... ;)

P.

Aero
15.10.02, 20:11
Eiku siis, äh... Toi softa on ollu luurissa jo ostohetkellä, ja niitä "uudempia" softaversioita sais ainakin tuolta Mobile Universen kautta. Se mistä ne uudemmat versiot on sit kotosin... who knows... Sen softan pystyy siis "flashaamaan" kapulaan omalla pc:llä ja datakaapelilla. Eli palikat on olemassa, tuoreempia softaversioita saa netistä, mutkun niiden softapakettien toiminnasta ei hirveesti oo kokemusta ja jos sen flashaamisen aikana sattuu jotain (niinku yleensä saattaa käydä... ;) kapulasta saattaa tulla kallis verkonpaino... Tai kyl kai sen jotenkin henkiin saa, huollossa ainakin. Mut niinku Rooivalk sanoi, miks korjata ehjää vehjettä... ;)

P.
Niin, sitä just tarkotin, eli monet yrittivät päivittää softansa uuedmpaan jostain netistä haetulla softalla ja luurit kuolivat siihen. Et ennemmin kannattaa kysyä huollosta, yleensähän oftapäivitys on ilmainen takuuaikana. Tai sitten odottaa kun samsungin virallinen softa tulee julki

Aero
16.10.02, 21:42
Jees, nyt on ollut kyseinen luuri taas päivän käytössä ja huomenna pitää viedä pois =(((. Haluaisin niin jättää sen itselleni, muttei ole rahaa ostaa =(. Ehdottomasti yksi parhaimpia puhelimia Siemens S45:n kanssa mitä kädessä olen pitänyt. Eikä noi kaikki mainitsemanne bugit sun muut niin kamalia ole, ne ovat ehkä ominaisuuksia, joita samsung on päättänyt laittaa. Ainut mikä pikkusen harmittaa on tekstiviestikirjoituksen hitaus, ja se ettei näy monta merkkiä jäljellä. T9 toimii mielestäni vallan mainiosti, tosin sanojen lisääminen hieman hankalaa (en saanut ratkaistua sitä lisäämättömyysongelmaa =).

Mutta tämä on erinomainen pitää kädessä, näppäimet ovat todella hyvät, rahan arvoinen vekotin, vaikkei ihan uusinta tekniikkaa ole.

Kun tähän asti samppa on päässyt, voin vain kuvitella minkälainen on S100 ja sitä seuraavat mallit.

Jace
17.10.02, 00:53

Terve.

En ole vielä uskaltanut päivittää, mulla on tuo uudemman softan asennuspaketti koneella, mutta en ole toistaiseksi viitsinyt (uskaltanut) päivittää. Jos jotain olen oppinut kun on tekemisissä tietotekniikan kanssa, niin se on se ettei kannata korjata ehjää... :) Mieli kyllä tekisi päivittää, mut mut... Ai niin, mulla on sama softaversio.

Mitä muuten maksaa nuo lisävarusteet suomeen tilattuna...

Tuosta ennakoivasta tekstinsyötöstä, en ole sitä käyttänyt, kun en jotenkin tullut opetelleeksi sen käyttöä Nokian luurienkaan kanssa. Mulla oli noita 8xxx sarjan pelejä ja niissä kun käytti T9:ä niin viestit oli kokonaan isoilla kirjaimilla tjsp. jonka takia en pitänyt ko. tavasta kirjoittaa.

Ajattelin vähän kyttäillä jos tulis jokin isompi päivitys, josta on jotain suurempaa hyötyä ja päivittää vasta sitten. Esim. tekstiviestin merkkimäärän laskuri, profiilit ja värinä+soittoääni tekstiviestille olisivat hyvä homma. Kuulemma jossakin päivityksessä on tulossa Wap 1.2.1 ja sitä myötä värilliset wappisivut.

Onko sulla muuten myös niin, että kun kirjoittaa tekstaria ja "ruutu tulee täyteen merkkejä", niin ruutu vierittyy oikealle eikä alaspäin...? häiritsevä piirre samoin kuin se, että tekstarin lopusta ei voi siirtyä tekstarin alkuun yhdellä näppäimen painalluksella, eikä lähetettyjä/vastaanotettuja tekstareita voi editoida...

Muuten aivan sikahyvä luuri. Ollut nyt pari kuukautta käytössä ja ei mitään kaatumisia tms. varsinaisia softavikoja mitä joissakin koneissa on ihan harmiksi asti.

Rooivalk.

Edit: Sviddu että tuli sekava viesti, huh huh. Työn lomassa naputeltu ja sen kyllä huomaa...
"Esim. tekstiviestin merkkimäärän laskuri, " Siis wokkipannut eivät ole saaneet tuota vieläkään toimimaan?
Tuo ja nuo muut tuollaiset edellä mainitut ominaisuudet vetevät taskuuni enemmänkin nokioita kuin wokkipannuja..
Eikös samsungilla ole yleensä tullut HF mukana pakkauksessa?
Eikö nykyään enää tule?

Devilution
17.10.02, 12:59
Ei oo saaneet Korean pojat merkkimäärän laskuria jostain käsittämättömästä syystä sisällytettyä ainakan T100seen. Oiskoos idän ihmeillä niin pirun hyvä laskupää ettei tommoselle oo siellä tarvetta ;)
Ja toi HF mikä tulee t100sen mukana on semmoinen kaulassa pidettävä malli, eli kiinni tuossa kaulanauhassa. Että jos haluaa pitää puhelinta vaikka povitaskussa ja käyttää HFää siten että luuri ei roiku kaulasta, on se aika epämukavaa ja hankalaa kun toi nauha on sitten siinä tiellä koko ajan.

marcoboy76
20.10.02, 18:37
T9:ssä saat lisättyä sanoja, mutta se on AIVAN LIIAN vaikeaa:

1. kirjoita viestiä ihan normaaliin tapaan.
2. kas sanaa kolioosi ei ole sanakirjassa.
3. vaihda kirjoitusmoodi "PIKAKIRJOITUS":n.
4. kirjoita KOLIOOSI.
5. valitse sana sananvaihtopainikkeella (0+)
6. palaa takaisin T9-tilaan.
7. nauti uuden sanan olemassaolosta!

Eköstä vain ollutkin hellpoa ;) (muuten kätevä känny, käytössä jo 3 viikkoa)

t. marco

marcoboy76
20.10.02, 19:48
Löysin sattumalta tässä työn tiimellyksessä mielenkiintoisen feaaturin Samsusta: Kun valitset tekstiviestin merkkiääneksi tuon "Äänimerkki" niin eipä vain tulekkaan ilmoitus tekstiviestistä kuin kerran!

Tuo viestin äänen toisto minuutin välein nimittäin pisti krapula-aamuna mielen kireäksi kovasti :(

t. marco

snooze
20.10.02, 23:04
Olen tässä miettinyt puhelimen uusimista.
Onko tämä puhelin mistään kotoisin ja haittaako noi bugit mitä tästä nyt on löytynyt.
esim.: t9 ja se jäljellejääneitten kirjainten määrä?
Minulla olisi kaksi vaihtoehtoa tämä on toinen ja toinen on nokian 7210.
kumpi kannattaisi ostaa?

Jace
20.10.02, 23:31
Olen tässä miettinyt puhelimen uusimista.
Onko tämä puhelin mistään kotoisin ja haittaako noi bugit mitä tästä nyt on löytynyt.
esim.: t9 ja se jäljellejääneitten kirjainten määrä?

Tahtoisin huomauttaa, että nuo eivät ole bugeja samsungilla, vaan silkkoja ominaisuuksia.

snooze
20.10.02, 23:40
jace, totta ominaisuuksiahan ne ovat. korjaan: eli ei siis bugeja vaan huonoja ominaisuuksia ;), joten kumpi olisi suositeltavaa ostaa... nokian 7210 vai tämä samsumunkki?

Aero
20.10.02, 23:50
Kirjoitin tuonne snoozen topiikkiin, mutta nuo tosiaan ovat ominaisuuksia... ja ehkä jopa käyttökelpoisia, eikä ne niin pahoja ole. Kun tuo oli vuorokauden käytössäni niin T100:n laskimella en matikan tunnilla todellakaan pärjännyt ja siihen petyin hyvin paljon. Muuten kokonaisuudessaan erinomainen puhelin.

Jace
20.10.02, 23:52
Kirjoitin tuonne snoozen topiikkiin, mutta nuo tosiaan ovat ominaisuuksia... ja ehkä jopa käyttökelpoisia, eikä ne niin pahoja ole. Kun tuo oli vuorokauden käytössäni niin T100:n laskimella en matikan tunnilla todellakaan pärjännyt ja siihen petyin hyvin paljon. Muuten kokonaisuudessaan erinomainen puhelin.
3kk:n käyttökokemuksella tämän vuosituhannen samsungista; kyllä ne ovat pahoja ja ei ne eivät ole käyttökelpoisia.

Aero
20.10.02, 23:57
3kk:n käyttökokemuksella tämän vuosituhannen samsungista; kyllä ne ovat pahoja ja ei ne eivät ole käyttökelpoisia.

Heh, sulla on ollut käytössä tuon kolme kuukautta 2400:nen (tai niin ainakin matkapuhelinhistoriikkisi väittää), eihän tuo mikään hyvä mielestäni ole, mutta M100, N100, N500, A300, N620 ja T100 ovat vallan mainioita ja ne ovat mielestäni hyvin hyvin käyttökelpoisia kaikin puolin. Itse pidän noista enemmän kuin nokialaisista... makunsa kullakin

Jace
21.10.02, 00:20

Heh, sulla on ollut käytössä tuon kolme kuukautta 2400:nen (tai niin ainakin matkapuhelinhistoriikkisi väittää), eihän tuo mikään hyvä mielestäni ole, mutta M100, N100, N500, A300, N620 ja T100 ovat vallan mainioita ja ne ovat mielestäni hyvin hyvin käyttökelpoisia kaikin puolin. Itse pidän noista enemmän kuin nokialaisista... makunsa kullakin
..oletko käyttänyt 2400aa? Ei niissä muissa malleissa ole korjattu yhtään niitä OMINAISUUKSIA. Muuten ei kyllä samsungissa valittamista.
Niin ja vaikka vedettävä antenni, kuuluvuus huonompi kun 6210:ssa.

jussipoika
10.11.02, 13:37
Voisko joku, jolla on kokemuksia tosta Samsungin T100 -mallista kertoa, että rupeeko se akku heilumaan siinä samalla tavalla, kuin 6-sarjan nokioissa?

topilah
10.11.02, 14:53
Voisko joku, jolla on kokemuksia tosta Samsungin T100 -mallista kertoa, että rupeeko se akku heilumaan siinä samalla tavalla, kuin 6-sarjan nokioissa?

En usko, että alkaisi. Mun yksilössä ainakin akku on erittäin tukevasti paikallaan..

bull
21.11.02, 18:06
Voiko joku sanoa että meneekö teilläkin puhelinmuistion nimiin vain 14 merkkiä? Itselläni on tämä tilanne (vaikka on juuri hankittu uusi SIM-kortti RL:lta) ja se hiukan harmittaa! Muuten parin tunnin hypistelyn jälkeen vaikuttaa loistavalta puhelimelta!

Entä saako peleistä ääntä pois?

Entä ootteko saanut tota PC Linkkiä toimimaan? Mä suljen puhelimen kytken sen ja klikkaan et "connect". Mut saan vaan ilmoituksen ettei mitään löydy... Vaikka puhelimen näyttö on valkoisena, kuten pitääkin.

Ja vielä et miten saat muutettua .mid-tiedostot .mmf-muotoon?

Aero
21.11.02, 21:46
Voiko joku sanoa että meneekö teilläkin puhelinmuistion nimiin vain 14 merkkiä? Itselläni on tämä tilanne (vaikka on juuri hankittu uusi SIM-kortti RL:lta) ja se hiukan harmittaa! Muuten parin tunnin hypistelyn jälkeen vaikuttaa loistavalta puhelimelta!

Entä saako peleistä ääntä pois?

Entä ootteko saanut tota PC Linkkiä toimimaan? Mä suljen puhelimen kytken sen ja klikkaan et "connect". Mut saan vaan ilmoituksen ettei mitään löydy... Vaikka puhelimen näyttö on valkoisena, kuten pitääkin.

Ja vielä et miten saat muutettua .mid-tiedostot .mmf-muotoon?

http://www.howardchui.com/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=96&page=6 tuolta löytyy tollanen ohjelma

bull
21.11.02, 22:13
http://www.howardchui.com/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=96&page=6 tuolta löytyy tollanen ohjelma

Tuon ohjelman löysin, kiitos kuitenkin. :o) Samoin PC Link alkoi toimia...

Nyt vaan ku muut kertoisivat et kuinka pitkiä nimiä niiden puhelimet vetää...

topilah
21.11.02, 22:46
Voiko joku sanoa että meneekö teilläkin puhelinmuistion nimiin vain 14 merkkiä?

Jeps, vain 14 merkkiä menee mullakin nimiin..

Rooivalk
21.11.02, 23:22

Ei heilu akku, ei nitise kuoret eikä läppä. Ihmeen vankkaa tekoa, vaikka näyttääkin hentoiselta... Tosin tehoakusta en vielä tiedä, se on tuossa vielä ensilatausta vailla ja siis käyttämätön.

bull
22.11.02, 16:39
Mites muuten tuossaa Sampassa saa selville ohjelmaversion? Ja tietääkö kukaan mikä on uusin versio? Ja missä päivitetään ja maksaako?

Entä saako pelejä äänettömäksi?

Zyklon
22.11.02, 17:03
Entä saako pelejä äänettömäksi?
Saa.Muistaakseni siittä äänen voimakkuus napista.Siinä pelissä jossa vedetään viivaa on aika tiukat alku musiikit. :D

Rooivalk
23.11.02, 11:31
Mites muuten tuossaa Sampassa saa selville ohjelmaversion? Ja tietääkö kukaan mikä on uusin versio? Ja missä päivitetään ja maksaako?

Softaversion saa selville näppäinkoodilla *#9999# omani on T10XBVE1

Päivityksen voi tehdä mukana tulevalla kaapelilla itse, jos uskaltaa. En ole vielä päivittänyt omaani vaikka uudempi softaversio puhelimeen löytyykin. Siinä ei kuulemma ole mitään kovin suurta eroa ja olen oppinut tietokoneiden kanssa puljatessa sen, että ehjää ei kannata korjata.

Lisätietoja softaamisesta yms. www.mobile-universe.org

Tuolta löytyy T100-päivityspaketit ja lisäksi T108-päivitys, jos kiinnostaa kokeilla Aasia/Usa softaversiota.

bull
23.11.02, 12:01
Softaversion saa selville näppäinkoodilla *#9999# omani on T10XBVE1.

Itselläni on T10XBVG2...

Rooivalk
23.11.02, 13:29
Softaversion saa selville näppäinkoodilla *#9999# omani on T10XBVE1.

Itselläni on T10XBVG2...

Joo, mulla on tuon version asennuspaketti tietokoneella, mutta en ole vielä ainakaan päivittänyt puhelinta.

Pari kysymystä:

-Voiko tuolla versiolla editoida saapuneita/lähetettyjä tekstiviestejä?
-Löytyykö tekstiviestin kirjoituksesta merkkimäärälaskuri?
-Valikoiden nopeus, esim. puhelinmuistiossa, laahaako vierityspalkki pari painallusta jäljessä...?

Ei nyt muuta tule mieleen, onneksi tuo valikoiden hitaus ei ole mikään mahdoton, mutta pikkuisen se tulee perässä...

bull
23.11.02, 21:41
Pari kysymystä:

-Valikoiden nopeus, esim. puhelinmuistiossa, laahaako vierityspalkki pari painallusta jäljessä...?

- Ei pysty
- Ei löydy
- miten sen nyt ottaa... Jos naputtaa hirveetä tahtia alaspäin ni sit jää hiukan jälkeen...

Jace
23.11.02, 23:14
Pari kysymystä:

- Ei pysty
- Ei löydy

..on se kumma kun samsung pitää näistä "kivoista" ominaisuuksistaan kiinni karuun loppuun asti.. Ei se nyt voi niin vaikeaa olla väsätä puhelimeen tekstiviestin merkkimäärälaskuria, tai muokkausmahdollisuutta saapuneisiin viesteihin..

Aero
23.11.02, 23:21
Pari kysymystä:

- Ei pysty
- Ei löydy

..on se kumma kun samsung pitää näistä "kivoista" ominaisuuksistaan kiinni karuun loppuun asti.. Ei se nyt voi niin vaikeaa olla väsätä puhelimeen tekstiviestin merkkimäärälaskuria, tai muokkausmahdollisuutta saapuneisiin viesteihin..

Mitä ideaa muuten muokkausominaisuudessa saapuneissa viesteissä on? Itse en ole kertaakaan joutunut käyttämään tuota outoa ominaisuutta. Merkkilaskuri olisi kyllä kiva, mutta jos ei niin ei voi mitään.

Jace
23.11.02, 23:35
Mitä ideaa muuten muokkausominaisuudessa saapuneissa viesteissä on? Itse en ole kertaakaan joutunut käyttämään tuota outoa ominaisuutta. Merkkilaskuri olisi kyllä kiva, mutta jos ei niin ei voi mitään.
Toisaalta tyhmä, mutta esimerkki tuo on kuitenkin;
Olet varmasti saanut joskus jonkun viestin, jonka joku on väsännyt < ( yms merkeillä, esim joulukuusen kuvan tai nalle joka halaa? =) ...noh noita voi sitten muokkailla ja lähetellä etiäppäin.

Toinen mikä on, niin jos on tarvis lainata jonkun tekstin pätkä, tai lähettää saamasi tekstari eteenpäin, mutta hieman muunneltuna.

Aero
23.11.02, 23:37
Toisaalta tyhmä, mutta esimerkki tuo on kuitenkin;
Olet varmasti saanut joskus jonkun viestin, jonka joku on väsännyt < ( yms merkeillä, esim joulukuusen kuvan tai nalle joka halaa? =) ...noh noita voi sitten muokkailla ja lähetellä etiäppäin.

Toinen mikä on, niin jos on tarvis lainata jonkun tekstin pätkä, tai lähettää saamasi tekstari eteenpäin, mutta hieman muunneltuna.

No joo, mutta kuitenkaan ei mun puhelinostoa toi "ominaisuus" kaada :)

Jace
23.11.02, 23:39
No jos muuten olisi "täydellinen" kapula, niin ei välttämättä minunkaan.
Mutta kun samsungilla noita "ominaisuuksia" on läjittäin, niin kys valmistaja on pysynyt poissa taskustani... =) ..

Aero
23.11.02, 23:42
Mutta kun samsungilla noita "ominaisuuksia" on läjittäin, niin kys valmistaja on pysynyt poissa taskustani... =) ..

Jaa, ite en kylläkää nää minään onkelmana sitä ettei kirjainten määrää lue... Kirjotan niin paljon kun haluan ja se on siinä

Jace
23.11.02, 23:47
Kirjotan niin paljon kun haluan ja se on siinä
öö, et... tekstarin pituus on rajotettu =)

Aero
23.11.02, 23:53

no joo, mut tarkotan että en katso niitä merkinjäännöslukuja :))

bull
24.11.02, 11:58

Ja onhan erkeissäkin ominaisuus et ilmoittaa vasta ku on 20 merkkiä jäljellä... Vaikka Samppa ei näytä merkkejä ni sit ku loppuu ni vaan muokkaamaan, toisaalta kyl sitä osaa suht hyvin arvioida paljon merkkejä on jäljellä...

bull
25.11.02, 15:37
Yks ominaisuus tuli äsken eteen. Kun valitset soittoääneksi ääni + tärinä niin puhelin värisee ensin kolme kertaa ja sit aloittaa soittoäänen, kun on alkanut soittoääni ei enää tärise! :o( Eli ei osaa väristä ja huutaa...

jukra
25.11.02, 16:18

Hei hei..
Muista nyt vielä kehua että Nokia on täydellinen luuri! Joka suhteessa, eikö!? ;P

Asiaan: Huolimatta pienistä fiboistaan kukaan ei ole vielä tehnyt täydellistä puhelinta. Kaikissa on omat ominaisuutensa ja epäloogisuutensa. Osa hiukan parempia osa huonompia. T100 taitaa olla tuloillaan 2-luuriksi.. ei millään jaksa odotella isoaveljeä kauppoihin ja tuossa käytössä nuo ominaisuudet riittää hyvin.
Vielä kun löytäisi jostain edukkaan käytetyn :)

niskalaukaus
25.11.02, 17:27

Anteeksi töykeyteni, mutta onko se todellakin niin vaikeaa edes joskus myöntää jokin negatiivinen asia samsungeista? Eivät ne ole mitään täydellisiä! Jos uudessa sampassa olisi kaikki herkut mutta sillä ei voisi soittaa, niin silti sinä ostaisit sen ja kommentti olisi; En minä edes tarvitse soitella, tämä puhelin on kaikkea mitä minä tarvitsen.

Aero
25.11.02, 17:32
Anteeksi töykeyteni, mutta onko se todellakin niin vaikeaa edes joskus myöntää jokin negatiivinen asia samsungeista? Eivät ne ole mitään täydellisiä! Jos uudessa sampassa olisi kaikki herkut mutta sillä ei voisi soittaa, niin silti sinä ostaisit sen ja kommentti olisi; En minä edes tarvitse soitella, tämä puhelin on kaikkea mitä minä tarvitsen.

Ei ei, siis tietenkin niissä on omat huonot puolensa, mutta sanonkin että en itse koe negatiivisena asiana jonkun tekstiviestimerkkilaskuripuuttumisen tai viestiääni+tärinäominaisuuden.

bull
25.11.02, 17:34

Ei se ole vaikeaa! On huonoa että puhelin ei näytä jäljellä olevaa merkkimäärää, mutta sanotaan kuitenkin että esim SE:n T300 näyttää vasta kun on 20 merkkiä jäljellä. Ja jos hiukan enemmän näpyttelee niin äkkiä osaa arvioida merkkien määrän.

Itse olen viikon ollut Sampan puhelimen omistaja ja voin sanoa että kyseessä on paras puhelin mitä olen omistanut (merkkejä on ollut Nokia, SE ja Samppa). Vaikkakin tässäkin on puutteensa niin silti olevat ominaisuudet ovat paljon paremmat kuin kilpailijoissa! :o)

niskalaukaus
25.11.02, 18:22

Ei ei, siis tietenkin niissä on omat huonot puolensa, mutta sanonkin että en itse koe negatiivisena asiana jonkun tekstiviestimerkkilaskuripuuttumisen tai viestiääni+tärinäominaisuuden.

Juu, äsken vaan kuohahti... Ja mikä minä olen kommentoimaan kun en edes samsungeja omista...

Mutta pointtini oli: On sitä elämää Korean ulkopuolellakin. :)

bull
25.11.02, 18:30

On sitä, ja saattaa muuten olla et sitä korealaista elämää tulee tänne Suomeenkin enemmän tulevaisuudessa... Meinaan et Samsung yrittää vissiinkin tosissaan Nokian markkinoille, on aloittanut telkkumainoksetkin.

Sain Anovosta meiliä kun oli Sampoista kysellyt, ja yksi pointti mikä osui silmään oli seuraava: "Samsungin softat tehdään yleensä aika hyvin loppuun asti laitteen tullessa markkinoille, eikä niihin kovin usein tule päivityksiä.

Eli aika erilainen meininki kuin esim. Nokialla... :o)

Suosittelen et käyt hypistelemässä Sampan läppämalleja, huomaat et on hyvin käteensopivia ja hyviä muutenkin! :o)

jukra
25.11.02, 18:37
Suosittelen et käyt hypistelemässä Sampan läppämalleja, huomaat et on hyvin käteensopivia ja hyviä muutenkin! :o)

On muuten totta. Kokeilin tuossa viime viikolla Sampan SGH-A300:a ja loisto luuri on. Siksi olenkin katseeni kohdistanut SGH-T100:a kohti, siitä nappaan itselleni oivan puhelimen SonyErkin seuraksi.
Muuten olisi ihan 1-luuri ainesta mutta GPRS:n puute ja surkea akun kesto verottaa pahasti(T68i:llä menos 5päivä samalla akullisella, pystyykö Samsung samaan? ;)

bull
25.11.02, 18:44

On muuten totta. Kokeilin tuossa viime viikolla Sampan SGH-A300:a ja loisto luuri on. Siksi olenkin katseeni kohdistanut SGH-T100:a kohti, siitä nappaan itselleni oivan puhelimen SonyErkin seuraksi.
Muuten olisi ihan 1-luuri ainesta mutta GPRS:n puute ja surkea akun kesto verottaa pahasti(T68i:llä menos 5päivä samalla akullisella, pystyykö Samsung samaan? ;)

Nyt on 2 päivää täynnä (irroitin su-aamuna) ja vielä on 2 palkkia kolmesta jäljellä... Ja käytössä on perus-akku, pöydällä odottelee teho-akku... :o) Eli ei paljoa jää jälkeen.

Miksi et sitten harkitse Sampan S100:sta? Tulee viikon-kahden päästä ja siinä on GPRS, Java ja 65k näyttö! :o)

Edit: Oli muuten viestini nro 700! :o)

niskalaukaus
25.11.02, 18:46

On sitä, ja saattaa muuten olla et sitä korealaista elämää tulee tänne Suomeenkin enemmän tulevaisuudessa... Meinaan et Samsung yrittää vissiinkin tosissaan Nokian markkinoille, on aloittanut telkkumainoksetkin.

Sain Anovosta meiliä kun oli Sampoista kysellyt, ja yksi pointti mikä osui silmään oli seuraava: "Samsungin softat tehdään yleensä aika hyvin loppuun asti laitteen tullessa markkinoille, eikä niihin kovin usein tule päivityksiä.

Eli aika erilainen meininki kuin esim. Nokialla... :o)

Sen minä kyllä uskon, mutta ei ole minun budjetilleni paras vaihto ehto :)

bull
25.11.02, 18:48
Sen minä kyllä uskon, mutta ei ole minun budjetilleni paras vaihto ehto :)

Totta et ovat hintavia, mutta laadustahan kannattaa maksaa... :o)

jukra
25.11.02, 18:51
Nyt on 2 päivää täynnä (irroitin su-aamuna) ja vielä on 2 palkkia kolmesta jäljellä... Ja käytössä on perus-akku, pöydällä odottelee teho-akku..

Miksi et sitten harkitse Sampan S100:sta? Tulee viikon-kahden päästä ja siinä on GPRS, Java ja 65k näyttö! :o)

Juu. 120h näyttää erkki vielä valmiusaikaa, uskoisin että 1-1½pv menee mun puhe ja viestimäärillä(n. 1h puhetta ja 5-10viestiä / päivä). Eli vähän vajaa viikko.

Maksaa liikaa, muuten ihan hyvä. Erkistä en kuitenkaan luovu! On se niin hyvin minua palvellut. Tuollainen ilman gerpsiä oleva luuri sopii ihan hyvin Telian kortinpidikkeeksi ;P Kunhan tosiaan sen käytetyn edullisen löydän, uusi on turhan arvokas.

option
28.11.02, 23:19
Just got Samsung T100 today and found many interesting ringing tones downloadable at www.samsungmobile.com.

Does anybody here know how to change the default home wap address (I think it is from a Swedish operator?)? And how to make the wap setting (I'm using Telia at the moment.)?

BR

Option

bull
29.11.02, 09:15
Just got Samsung T100 today and found many interesting ringing tones downloadable at www.samsungmobile.com.

Does anybody here know how to change the default home wap address (I think it is from a Swedish operator?)? And how to make the wap setting (I'm using Telia at the moment.)?

BR

Option
Go to menu and from there settings. There is wap-settings go there. There is service settings (1), from there you can change settings for your wap-connection...

option
29.11.02, 16:43
Thanks. All went well except:

Under the network type, there are four choices,

v.32 Transp.

V.32 Nontrans

V.110 Transp.

V.110 Nontrans

Any ideas which one to choose?

Option

bull
29.11.02, 20:54
Thanks. All went well except:

Under the network type, there are four choices,

v.32 Transp.

V.32 Nontrans

V.110 Transp.

V.110 Nontrans

Any ideas which one to choose?

Option

Well, I got V.110 nontrans... I'm using finnish Radiolinja. Maybe you find something at your companys website...?

bull
03.12.02, 19:09
Kun täässä keskustelussa on mainittu ettei puhelinta saisi äänettömäksi muuten kuin menemällä valikosta muuttamaan, niin äsken huomasin että painamalla #-näppäintä hetken aikaa aktivoituu äänetön toiminta (tosin värinä jää päälle) ja uudelleen sitä pohjassa pitäen saa äänet käyttöön...

Luulen et on huomattu muidenkin käyttäjien toimesta, mutta sanonpa nyt tietämättömille... :o)

Jace
03.12.02, 22:43
Kun täässä keskustelussa on mainittu ettei puhelinta saisi äänettömäksi muuten kuin menemällä valikosta muuttamaan, niin äsken huomasin että painamalla #-näppäintä hetken aikaa aktivoituu äänetön toiminta (tosin värinä jää päälle) ja uudelleen sitä pohjassa pitäen saa äänet käyttöön...

Luulen et on huomattu muidenkin käyttäjien toimesta, mutta sanonpa nyt tietämättömille... :o)
Jep, tuo sama toiminne löytyy myös vanhoista wokkipannuista.

bull
03.12.02, 22:44

Kerros Jace mikä sulla mättää läppäpuhelimissa? :o)

Itselläni on nyt ekaa kertaa käytössä, ja kokemukset pelkästään positiivisia! :o)

Jace
03.12.02, 22:54

Itselläni on nyt ekaa kertaa käytössä, ja kokemukset pelkästään positiivisia! :o)
Siis läppäpuhelimissa ei todellakaan ole mitään vikaa!
Mutta samsungien special"ominaisuudet" ovat ne jotka mättää.
Ulkonäön puolesta wokkipannun ostaisin ihan mielelläni.

bull
03.12.02, 23:01

No onhan niitä muutama, mut ei mitään häiritseviä... :o) Ennemmin sellaiset ominaisuudet ku tässä, jos vastapainona Nokian (7210) käyttöä häiritsevät ominaisuudet/puutteet... :o)

Aero
03.12.02, 23:01

Siis mistä helv*stä toi sun wokkipannujuttu tulee? Ja sano mitä ominaisuuksia on sellaiset joista et pidä... se ettei vibra toimi kun tekstiviestiääni+vibra yhdessä? buah =D

Jace
04.12.02, 23:16
Siis mistä helv*stä toi sun wokkipannujuttu tulee? Ja sano mitä ominaisuuksia on sellaiset joista et pidä... se ettei vibra toimi kun tekstiviestiääni+vibra yhdessä? buah =D

Siis wokkipannu on ihan adapterin keksimä juttu.

Okei, aloitan luettelemaan kaikki mahdolliset epämiellyttävät "ominaisuudet", mitkä kaikki olivat sgh2400:ssa.

Osa näistä on kuulemma vieläkin wokeissa, joku oli kait korjattu.
Toivoisin, että asianomaiset esim.t100 omistajat tai käyttäneet kertoisivat, että mitkä näistä pitävät kys. mallissa paikkansa.

1)ei tekstiviestin merkkilaskuria

2)puhelun tullessa kesken tekstarin kirjoitusta tekstiviesti deletoituu

3)äänimuistio vain puhumiseen(?), ei voi äänittää puheluita (tai sitten oli toisinpäin)

4)äänisoitto aktivoituu aina kun läpän avaa
b)äänisoitossa naikkonen hokee, että "sano nimi", tosin valittavat kielet naikkosen spiikille olivat Englanti, Italia ja Espanja =) ..vai oliko vielä ruatsikin.

5)soittoäänien taso (kovaa kyllä soivat)

6)ei samanaikaista vibraa&soittoääntä.

7)herätyskello ei herätä jos puhelin kiinni

8)tekstiviesteissä sanat eivät osaa hypätä uudelle riville (kuten esim.nokioissa) vaan kun rivi loppuu kesken sana vain katkeaa

9)kuuluvuus (okei, tuo on paljon mallikohtasta, mutta on se kumma jos ulkosella vedettävällä antennilla varustettu puhelin kuuluu siinä missä 8850, mutta 6210 kuuluu paremmin, myös paikassa, jossa wokki meni ihan pimeäksi)

10)aina kun puhelimen avaa kuuluu **tunmoinen piippiip käynnistysääni (erittäin ilkeää kun pitäisi puhelin avata jossakin niin, että ei herättäisi tuollaista ylimääräistä huomiota)

Eiköhän nuo riittäne näin alkujaan. Pitää lisäillä jos jotain tulee mieleen.

Aero
04.12.02, 23:31
Siis wokkipannu on ihan adapterin keksimä juttu.

Okei, aloitan luettelemaan kaikki mahdolliset epämiellyttävät "ominaisuudet", mitkä kaikki olivat sgh2400:ssa.

Osa näistä on kuulemma vieläkin wokeissa, joku oli kait korjattu.
Toivoisin, että asianomaiset esim.t100 omistajat tai käyttäneet kertoisivat, että mitkä näistä pitävät kys. mallissa paikkansa.

1)ei tekstiviestin merkkilaskuria

2)puhelun tullessa kesken tekstarin kirjoitusta tekstiviesti deletoituu

3)äänimuistio vain puhumiseen(?), ei voi äänittää puheluita (tai sitten oli toisinpäin)

4)äänisoitto aktivoituu aina kun läpän avaa
b)äänisoitossa naikkonen hokee, että "sano nimi", tosin valittavat kielet naikkosen spiikille olivat Englanti, Italia ja Espanja =) ..vai oliko vielä ruatsikin.

5)soittoäänien taso (kovaa kyllä soivat)

6)ei samanaikaista vibraa&soittoääntä.

7)herätyskello ei herätä jos puhelin kiinni

8)tekstiviesteissä sanat eivät osaa hypätä uudelle riville (kuten esim.nokioissa) vaan kun rivi loppuu kesken sana vain katkeaa

9)kuuluvuus (okei, tuo on paljon mallikohtasta, mutta on se kumma jos ulkosella vedettävällä antennilla varustettu puhelin kuuluu siinä missä 8850, mutta 6210 kuuluu paremmin, myös paikassa, jossa wokki meni ihan pimeäksi)

10)aina kun puhelimen avaa kuuluu **tunmoinen piippiip käynnistysääni (erittäin ilkeää kun pitäisi puhelin avata jossakin niin, että ei herättäisi tuollaista ylimääräistä huomiota)

Eiköhän nuo riittäne näin alkujaan. Pitää lisäillä jos jotain tulee mieleen.

1) Se tulee kun on parikymmentä merkkiä jäljellä, mielestäni ihan ok juttu.

2) No tuon voin jo laskea epämielyttävemmäksi asiaksi, muttei todellakaan kaada puhelimen ostoaikeita. Tosin en muistaakseni tota T100:ssa huomannut. Kertokaa jos on vielä

3) Eikös äänimuistio ole vain puhumista varten?