PDA

View Full Version : Digiboxit

Sivuja : 1 2 [3] 4 5 6

nalle
05.08.05, 18:13
Vielä, että voiko boksista, jossa on kaksi viritintä, vetää narut kahteen eri TV-vastaanottimeen, joissa siis molemmissa katsellaan eri kanavaa.

Yleensä noissa tuo "tallennusviritin" on kytköksissä tuohon kovalevyyn, eli sen signaalia ei suoraan saa ulos laitteesta (siis ilman että se tallennetaan ensin kovalevylle ja siitä sitten eteenpäin). Riippuu siis laitteesta, miten menee sisäiset kytkennät...

Jussi
05.08.05, 18:15
Ei tarvitse korjata, et ole ollut väärässä. Voit toki tallentaa kahta kanavaa ja katsella niistä jompaa kumpaa, mutta et suinkaan kolmatta. Siihen tarvittaisiin se kolmas viritin.
Itseasiassa olen ymmärtänyt, että tälläkin olisi tekemistä kanavapakettien kanssa; voit katsoa kolmattakin kanavaa sikäli että se tulee samasta kanavanipusta jommankumman nauhoituksen kanssa. Tämän todenperäisyydestä en tosin tiedä, mutta tarkoittaisi ilmeisesti samaa asiaa arivin kanssa. En ole tullut kokeiltua, mutta äkkiäkös minä tuosta koklaan... Hetkinen vain.

Edit; Khyllähän vain - käynnistin nauhoitukset subtv:ltä ja Discoveryltä - ja boksi näytti myös Animal Planettia samalla. Myös tallennukset tulivat aivan oikein. Onko jollakulla tietoa mitkä kanavista näkyisivät eri "nipuissa" niin voisin kokeilla toimiiko kolmella eri nipulla samanaikaisestai. Kanavavaihtoehtoja ovat YLE:t, MTV3, Nelonen, subtv, urheilukanava, Discovery, Animal Planet, Discovery Science ja MTV Europe.

TJH21
05.08.05, 18:45
Mitenkäs tämä nyt menee, kun Akiban sivuilla on tietoja tuosta Topfield TF-5100CoC (http://www.akiba.fi/productinfo.php?id=4529&mcat=188&scat=190&page=) digiboksista, ja mainitaan seuraavaa: "Kahden virittimen ja kiintolevyn ansiosta voit tallentaa parhaimmillaan kahta kanavaa digitaalisessa muodossa ja katsoa samaan aikaan kolmatta.". Olen ollut siinä käsityksessä, että kahdella virittimellä varustettuna laitteella voi tallentaa yhtä ja katsoa toista kanavaa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, sillä tuo ratkaisisi monta ongelmaa.
Vielä, että voiko boksista, jossa on kaksi viritintä, vetää narut kahteen eri TV-vastaanottimeen, joissa siis molemmissa katsellaan eri kanavaa.

Olisikohan sittenkin pitänyt laittaa tuonne "tyhmiä kysymyksiä" osastolle ;)

Kyllä sillä voi tosiaan nauhoittaa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta kunhan ovat samassa kanavapaketissa. Paketit taas riippuu kai palveluntarjoajasta.
On siellä muistaakseni lähtö kahdelle TV:lle mutten nyt muista, enkä ole kokeillutkaan, pystyykö niistä katsomaan eri kanavia samanaikaisesti. Voi olla että ei.

Samaan aikaan toisaalla...
Topfield TF5100PVRC digiboxi kaapelivastaanottoon

Myyn keväällä ostetun otsikon mukaisen digiboxin, syynä antennityypin vaihtuminen satelliittimalliseksi.
Hinta 500€, kaupat face to face sovitussa paikassa Etelä-Suomen läänin alueella, maksu käteisellä.

Yhteydenotot yv:llä.

Lisää tietoja tuotteesta löytyy esimerkiksi linkki (http://www.veikonkone.fi/application?origin=search.jsp&event=bea.portal.framework.internal.portlet.event&pageid=ProductSearch&portletid=ProductSearchPortlet&wfevent=link.product&product_id=976&category_selected_id=115)

Edit: linkki lyhennetty toivomuksesta t:Jussi

Jussi
05.08.05, 18:49
On siellä muistaakseni lähtö kahdelle TV:lle...
Ei ole ainakaan minun boksissani, varmistettu 15 sekuntia sitten.

Mäksä
05.08.05, 18:49
2virittimen boxeissa yleisesti ottaen voi tallentaa toista ja katsoa toista.

topfieldissä tosiaan voi katsoa yhtä samalla kun tallentaa kahta.

mutta kahta kanavaa samaan aikaan ei voi katsoa, eli toi kahden tv:een systeemi ei onnistu

TJH21
05.08.05, 19:45

Noin se varmaan on. Saattoi olla niin, että edellisessä boxissani X-Sat Cdtv410:ssa oli lähtö toiselle TV:lle. Jossain muistan sellaisen nähneeni mutta kun en sitä itse ole tarvinnut niin muistikuva on hatara.

Jussi
05.08.05, 19:48
Noin se varmaan on. Saattoi olla niin, että edellisessä boxissani X-Sat Cdtv410:ssa oli lähtö toiselle TV:lle, mutta siinä on vain yksi viritin.
On siellä kaksi scarttia, mutta en saa ääniä kuulumaan pelkällä scart-lähdöllä, kuva näkyy kyllä. Mahdoit tarkoittaa noita scartteja?

TJH21
05.08.05, 19:49
Ja tässä välissä vielä editoin edellistä viestiä, sori...

TJH21
05.08.05, 19:53
Noin se varmaan on. Saattoi olla niin, että edellisessä boxissani X-Sat Cdtv410:ssa oli lähtö toiselle TV:lle, mutta siinä on vain yksi viritin.
On siellä kaksi scarttia, mutta en saa ääniä kuulumaan pelkällä scart-lähdöllä, kuva näkyy kyllä. Mahdoit tarkoittaa noita scartteja?

Ei kun ilmeisesti Cdtv 410:ssä oli ihan RF (tav antenniliitin) lähtö toiselle Tv:lle.

Junassa GPRS:llä tää on vähän pätkivää...

sovelias
05.08.05, 20:37
digitaalisessa muodossa ja katsoa samaan aikaan kolmatta.[/i]". Olen ollut siinä käsityksessä, että kahdella virittimellä varustettuna laitteella voi tallentaa yhtä ja katsoa toista kanavaa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, sillä tuo ratkaisisi monta ongelmaa.Tuossa laitteella onnistuu.

1.
Talentaa kahtakanavaa eri kanavanipuista, kolmatta voi katso (myös tallentaa) jos se on jommassa kummassa kanavanipussa mitä nauhoitetaan.

2. Nauhoittaa kahtakanavaa samasta kanavanipusta ja katsoa kolmatta (ja tallentaa) mistä tahansa kanavanipusta.

3. naouhoittaa kahtakanavaa mistä tahansa kanavanipusta ja katsoa nauhoittuvaa tai jotain muuta nahoitetta.
(humiotava että joissain tilanteissa katseltavassa kuvassa voi olla ongelmia)

4. Tallentaa jotain kanavaa ja katsoa jotain tallennetta josta nauhoittaa esim pätkän.

Joissain kahden virrittimen laitteissa voi nauhoittaa vain yhtäkanavaa, joissain voi vetää koko kanavanipun levylle (ei oikein kuluttaja myynnissä suomessa)
mutta kahta kanavaa samaan aikaan ei voi katsoa, eli toi kahden tv:een systeemi ei onnistuKahta kanavaa voi kotso kuva kuvassa toiminteella, nauhoitukset ja kanavaniput rajoittavat jossain määrin tämän toisen kanavan valintaa.

TJH21
06.08.05, 00:13

Noin se varmaan on. Saattoi olla niin, että edellisessä boxissani X-Sat Cdtv410:ssa oli lähtö toiselle TV:lle. Jossain muistan sellaisen nähneeni mutta kun en sitä itse ole tarvinnut niin muistikuva on hatara.

Tarkistas Jussi Topfieldisi takaseinä uudelleen ja tutkaile hieman yli 15 sekuntia. Meinaan nyt kun pääsin himaan täytyi samantien tarkistaa noi liitännät. Laite on siis Topfield TF5100PVRc.

Laitteessa on kaksi Scart-liitäntää, alempi videolle ja ylempi TV:lle tarkoitettu. Jos käytettävä Scart-johto on täydellisesti kytketty (kaikki eivät ole) niin ääni kulkee myös mukana tai sitten TV:n Scart-in on jotenkin rajoitettu, minulla toimii.

S-video liitäntä on erikseen ja siinä kulkee pelkkä kuva. Tällöin ääni täytyy siirtää RCA-kaapeleilla Audio liitännöistä TV:n tai vahvistimen Audio IN liittimiin. Tai sitten optisella kaapelilla S/PDIF liitännästä vahvistimeen.

LISÄKSI keskellä laitetta on RF OUT (ylempi) liitäntä, josta SAA signaalin esimerkiksi kakkostelevisiolle. Kokeilin juuri tavallisella koaksiaalikaapelilla toiseen televisioon ja toimii hyvin, digikanava näkyy molemmista televisioista yhtaikaa. Myös kovalevyllä olevaa tallennetta voi tietenkin katsoa molemmista.

Eli tästä yhdestä Digiboxista saa kuvan ja äänen yhtaikaa esimerkiksi kolmeen televisioon (Scart,S-video,RF OUT) ja videoon (Scart). Tosin pystyy katsomaan kaikilta laitteilta vain yhtä ja samaa kanavaa tai tallennetta kerrallaan.

Tämähän onkin niin monipuolinen laite, että alkaa oikein harmittaa tästä luopuminen mutta kun satelliittiboksit on erikseen.

sovelias
06.08.05, 07:32
Laitteessa on kaksi Scart-liitäntää, alempi videolle ja ylempi TV:lle tarkoitettu. Jos käytettävä Scart-johto on täydellisesti kytketty (kaikki eivät ole) niin ääni kulkee myös mukana tai sitten TV:n Scart-in on jotenkin rajoitettu, minulla toimii. Totta, tottakai ääni kulkee scartin kautta, olisihan se aika koomista jos ei ääntä tulisi, nauhoitti sitten videolle tai katsoi TVtä.
Joissain laitteissa ääni voi "kadota" scartista jos valitsee valikosita joitain kehittyneempiä äänilähtöjä, sinänsä ei tavoiteltavaa.

Eli tästä yhdestä Digiboxista saa kuvan ja äänen yhtaikaa esimerkiksi kolmeen televisioon (Scart,S-video,RF OUT) ja videoon (Scart). Tosin pystyy katsomaan kaikilta laitteilta vain yhtä ja samaa kanavaa tai tallennetta kerrallaan.Niin no, ketjuttamalla saa vaikka kuinka moneen. RF OUTia jotkut joskus käyttävät digiboxin kuvan jakamisiin koko kämppään, tallentavassa siinä voi olla vähän ideaakin, jos haluaa katsella toisessa huoneessa ...

Vidolähdössä on yleensä ääni kiinteätasoinen, TV lähdössä äänen säätövaikuttaa, samoin TV (Scart) lähdössä on pakkoohajus nasta käytössä.
Svideo, RGB lähtö asetukset ilmeisesti monessa boxsissa vaikuttavat vain TV lähtöön ja video lähdöstä tulee usein vain composiitti ja svideo.

Jussi
06.08.05, 10:06
Tarkistas Jussi Topfieldisi takaseinä uudelleen ja tutkaile hieman yli 15 sekuntia. Meinaan nyt kun pääsin himaan täytyi samantien tarkistaa noi liitännät. Laite on siis Topfield TF5100PVRc.
Sama laite kyseessä - tarkistin pyynnöstäsi uudelleen ja edelleen tuo on samannäköinen. Tässä kuva (Akiban sivuilla, tämmöinen se on): http://www.akiba.fi/?4241

Laitteesta en ylemmällä scartilla saa telkkariin kuvaa näkymään ollenkaan; ääni kyllä kuuluu sen kautta. En tiedä mitä tarkoitat "täydellisesti kytketty", minun scart-johtoni voi kytkeä vain yhdellä tavalla.

S-video -> scart tv:n päässä ei näytä kuvaa ollenkaan. Kuvan saan näkymään tuolta RF OUT -kautta, mutta ääni ei kulje sieltä.

Minun viritelmilläni ja telkkarillani (Sony, mallia en tähän hätään muista - vuoden vanha 2 scartilla joista toiseen tulee pleikkari) siis sekä äänen että kuvan saa näkymään vain yhdellä tavalla. Ehkäpä toisenlaiseen telkkariin saisi vähän monipuolisemmilla liitännöillä tuon vehkeen?
Tämähän onkin niin monipuolinen laite, että alkaa oikein harmittaa tästä luopuminen mutta kun satelliittiboksit on erikseen.
Monipuolinen on, en ole ollut ollenkaan tyytymätön itsekään.

Edit; linkki ei toiminut yksittäiseen kuvaan, korjattu koko laitteen esittelyyn

nalle
06.08.05, 10:21
Noh, olinpa sitten väärässä tässä. Täytynee laittaa digibokseista vastaavalle noottia että on saatu väärää infoa/huonoa koulutusta... :)

kimmo
06.08.05, 12:08
Kun en onnistu saamaan sellasta monitoria missä kaikkien linkit näkyisi yhdellä vilkaisulla(tällä hetkellä 21tuumanen),
niin voisko moteraattorit ystävällisesti korjata näitä pitkiä linkkejä, kun kaikki ei ole näköjään opetellut niiden tekoa.

Panda
06.08.05, 15:28
Kun en onnistu saamaan sellasta monitoria missä kaikkien linkit näkyisi yhdellä vilkaisulla(tällä hetkellä 21tuumanen),
niin voisko moteraattorit ystävällisesti korjata näitä pitkiä linkkejä, kun kaikki ei ole näköjään opetellut niiden tekoa.

Kannatan. Hermo ei kestä tämän lukemista.

veikko
06.08.05, 16:11
En tiedä mitä tarkoitat "täydellisesti kytketty", minun scart-johtoni voi kytkeä vain yhdellä tavalla.
Tarkoittanee sitä, että siellä liittimessä oleviin piikkeihin on jokaiseen piuha erikseen kiinnitetty, koska osassa Scart-johtona on ymmärtääkseni ainoastaan osaan piikeistä kiinnitetty piuha.

TJH21
06.08.05, 19:06
En tiedä mitä tarkoitat "täydellisesti kytketty", minun scart-johtoni voi kytkeä vain yhdellä tavalla.
Tarkoittanee sitä, että siellä liittimessä oleviin piikkeihin on jokaiseen piuha erikseen kiinnitetty, koska osassa Scart-johtona on ymmärtääkseni ainoastaan osaan piikeistä kiinnitetty piuha.

Juuri tuota se tarkoittaa eli kaikissa 21 navassa on myös johto kiinni. Sen näkee kun avaa liittimen kuoret. Joissakin näkee katsomalla liitintä niin pinnejä puuttuu. Jos johto on vajaasti kytketty voi se aiheuttaa esim sen, että ääni kulkee vain toiseen suuntaan. Täydellisesti kytketyssä Scartissa on eräänlainen ristiinkytkentä, jotta se toimisi kumminkin päin. Kokeile Jussi kääntää se johtosi toisin päin eli TV:ssä nyt kiinni oleva liitin digiboxiin ja päinvastoin, voi alkaa äänet kulkea Scartissa niinkuin pitää.

Niin ja onko sulla se Loop johto myös kytkettynä (Cable 2 ja Rf Loop 1 Out väliin)? Minulta se alkuun jäi laittamatta niin boxi toimi jotenkin ihmeellisesti.

Niin no, ketjuttamalla saa vaikka kuinka moneen. RF OUTia jotkut joskus käyttävät digiboxin kuvan jakamisiin koko kämppään, tallentavassa siinä voi olla vähän ideaakin, jos haluaa katsella toisessa huoneessa ...
Joo, ketjuttamalla ja haaroittamalla saa signaalin tietysti vaikka kuinka moneen TV:hen. Tarkoitin aiemmalla kommentillani sitä, että tässä laitteessa saa digisignaalin ulos myös RF:n kautta, joka lienee tarkoitettu juuri kakkostelkkarille.

Jussi
06.08.05, 19:14
Niin ja onko sulla se Loop johto myös kytkettynä (Cable 2 ja Rf Loop 1 Out väliin)? Minulta se alkuun jäi laittamatta niin boxi toimi jotenkin ihmeellisesti.
Minulla boksi toimi kummallisesti tuon loop-johdon kanssa (vai olisiko ollut, ettei toiminut), pistin antennipistokkeeseen haaroittimen ja siitä sitten molempiin virittimiin oma piuhansa ja lähti toimimaan kuten pitääkin.

Pitää kokeilla kääntää tuo scart, vaan toimiipa tuo tietysti nytkin...

kiuze
06.08.05, 21:16
Mulla on Medionin MDR 4400 PVR laite, kaapelidigiboxi kahdella virittimellä ja 160 GB kiintolevyllä.

Laitteella voi joko tallentaa kahta ja katsella kolmatta (joko suoraan tai tallennusta) tai tallentaa yhtäaikaa kolmea kanavaa.

Ilmeisesti ensimmäisellä myyntisoftalla tuo, "hieman" buginen. Pari kertaa jo päättänyt jättää ajastukset tekemättä ja kipannut kerran niin että piti johto nypätä seinästä. Itse päivitettävissä mutta ei ole vielä päivitystä saatavilla.

TJH21
06.08.05, 22:45

Kannatan. Hermo ei kestä tämän lukemista.

Hyvä pojat. Pieni vi--uilu kannattaa aina. Opettelin sen linkin lyhentämisen ihan teidän ansiostanne. Kiitos vihjeestä.

Panda
06.08.05, 22:47
Hyvä pojat. Pieni vi--uilu kannattaa aina. Opettelin sen linkin lyhentämisen ihan teidän ansiostanne. Kiitos vihjeestä.

Tämä nyt ei tähän liity mutta en edes katsonut kenen linkki tässä kusee. Kannatin sitä että joku mode olisi korjannut. Mutta mitäänhän ei saa sanoa, aina se käsitetään vittuiluksi :b

TJH21
06.08.05, 22:54

Tämä nyt ei tähän liity mutta en edes katsonut kenen linkki tässä kusee. Kannatin sitä että joku mode olisi korjannut. Mutta mitäänhän ei saa sanoa, aina se käsitetään vittuiluksi :b

Ei kun mä tarkoitin ihan tosissani, että se oli hyvä juttu niin tuli opeteltua se kun ei aiemmin ollut tullut moista juttua eteen. En tiennyt, että pitkä linkki levittää sivun tuolla lailla.

m0k0ttaja
06.08.05, 23:26
boxin hankintaa suunnittelen. mahtaako mistään löytyä selkeää ja helppoa ominaisuuksien vertailua merkkien /mallien välillä, kuten esim. kännyköiden osalta Puhelinvertailussa?

Draiver
07.08.05, 00:32
boxin hankintaa suunnittelen. mahtaako mistään löytyä selkeää ja helppoa ominaisuuksien vertailua merkkien /mallien välillä, kuten esim. kännyköiden osalta Puhelinvertailussa?
www.mediaplazashop.com
Digiboksit listasta "Päivän hinnat"

m0k0ttaja
07.08.05, 11:19
Tyhmä kysymys tämäkin, mutta ...

Mitä tarkoittaa "Ddigitaalinen audiolähtö (RCA)" => siis ei ole optista lähtöä?

sovelias
07.08.05, 13:45
Mitä tarkoittaa "Ddigitaalinen audiolähtö (RCA)" => siis ei ole optista lähtöä?Se ei ole optinen, mutta ei estä optisen olemista.
ELi jos (esi)vahvistimessa, vain optinen tulo niin ei toimi pelkkä "kupari" lähtö.

Switch
09.08.05, 00:19
Tietääkö joku jonkin mahdollisimman halvan ja hyvän digiboksin kaapeliverkkoon? Koska olen luultavasti samalla ostamassa tallentavaa DVD-soitinta, niin voisin käyttää sitä ohjelmien nauhoitukseen, joten en tarvitsisi tallentavaa digiboksia. Vai olenko väärässä?

Hieman aihetta sivuten, onko kenelläkään kokemuksia Samsung DVD-R125 (http://www.samsung.com/fi/products/dvd_players/dvd_recorder/dvd_r125.asp) laitteesta? Toistaako myös DVD+ levyjä?

jarkkoo
09.08.05, 00:33
Halvan ja hyvän jos haluat niin joudut ostamaan kaksi :)

Itse suosittelen tuota Topfieldiä / ProCasteria, omassa hyllyssä on ProCaster 5101C ja enemmän kuin tyytyväinen olen purkkiin ollut. Kieltämättä on hintava laite mutta toisaalta, toimii niin kuin pitääkin. Joskin ei osaa nauhoittaa 3 kanavaa yhtäaikaa kuten täällä joistain purkeista on mainittu (jota kyllä suuresti epäilen, IDE-väylän siirto-ominaisuudet jo estävät tämän..) mutta muuten tekee kaiken mitä voi digiboxilta odottaakin. Kertaakaan ei ole ohjelma jäänyt näkemättä jos sen on ajastanut, muutenkaan ei mitään ongelmia ole ollut. Jopa YLEn kanavilta nauhoitetuissa ohjelmissa tekstitys toimii lähes ajallaan :)

Ja jokatapauksessa, onhan kovalevyllinen boxi ainakin omasta mielestäni järkevämpi nauhoitukseen kuin polttava DVD, tuskin kuitenkaan läheskään kaikkea nauhoitettua haluat säästää. RW-levyt kun tuppaavat olemaan vielä melko tyyriitä. Ja tuosta Topfiledistä / ProCasterista saa nauhoitukset USB-narulla koneelle jolla ne voi poltella sitten lätyille jos haluaa jotain säilöä.

sovelias
09.08.05, 08:08
toimii niin kuin pitääkin. Joskin ei osaa nauhoittaa 3 kanavaa yhtäaikaa kuten täällä joistain purkeista on mainittu (jota kyllä suuresti epäilen, IDE-väylän siirto-ominaisuudet jo estävät tämän..)Ehkä Toppyn pohjalta vähän liitoittelin, mutta kuitenkin samalta pohjalta toteututuissa laitteissa kuitenkin onnistuu. Nauhoittaa kahta kanavaa ja kolmannessa ajansiirto (jonka saa myös jäämään levylle), kanavat eivät ole aivan vapaasti valittavissa.

Mielestäni IDE väylässä ja levyissä riittää vauhti tuollaiseen.

Tietääkö joku jonkin mahdollisimman halvan ja hyvän digiboksin kaapeliverkkoon? Koska olen luultavasti samalla ostamassa tallentavaa DVD-soitinta, niin voisin käyttää sitä ohjelmien nauhoitukseen, joten en tarvitsisi tallentavaa digiboksia. Vai olenko väärässä?Kuten "jarkkoo" totesi, TV ohjelmien tallentamiseen DigiBoxi on ehdottomasti näppärin.
Jos harrastuneisuutta niin mainittut Topfieldiä / ProCaster, jos rahaa haluaa säästää ja ostaa kuitenkin tallentavan DVD soittimen , esim käytössä ei PCtä (ja harastuneisuutta) niin Nokian 260

jarkkoo
09.08.05, 09:07
Ehkä Toppyn pohjalta vähän liitoittelin, mutta kuitenkin samalta pohjalta toteututuissa laitteissa kuitenkin onnistuu. Nauhoittaa kahta kanavaa ja kolmannessa ajansiirto (jonka saa myös jäämään levylle), kanavat eivät ole aivan vapaasti valittavissa.

Mielestäni IDE väylässä ja levyissä riittää vauhti tuollaiseen.

Anteeksi, itselläni ajatusvirhe, väylässä riittää vauhti mutta levyissä ei taida ihan olla vielä tarpeeksi puhtia tuohon. Ja jos kahta kanavaa tallentaa + kolmannella ajansiirto, niin tuossahan tulee jo tallennus * 3 + vielä toisto, ja jos keskimääräinen bittivirta on luokkaa 4-6 megaa niin kyllä uskallan väittää ettei tavan IDE-kovot siihen kykene. Jonkin verran digivideoeditointia vierestä katselleena jotain oon oppinu noista kovalevyjen siirtokyvyistä.

No, joka tapauksessa, ProCaster / Toppy ei tuohon kykene mielestäni ainakaan vielä nykyisillä firmiksillä, tiedä sitten tulevaisuudessa. Ja parempi näin, toimii ok ja varmasti riittää kaistaa levylle asti. Ja ProCasterissahan ei tuo ajansiirto siis enää kolmannella kanavalla ole käytössä jos kahta nauhoittaa taustalla. Ja veikkaanpa vahvasti että sama siis Topfieldissäkin.

sovelias
09.08.05, 09:23
Anteeksi, itselläni ajatusvirhe, väylässä riittää vauhti mutta levyissä ei taida ihan olla vielä tarpeeksi puhtia tuohon. Ja jos kahta kanavaa tallentaa + kolmannella ajansiirto, niin tuossahan tulee jo tallennus * 3 + vielä toisto, ja jos keskimääräinen bittivirta on luokkaa 4-6 megaa niin kyllä uskallan väittää ettei tavan IDE-kovot siihen kykene.Niin no, vähänparempi laatuinen kotimainen kanava on ~ 3Mb/s, kolme kertaa se on alle 10 Mbittiä/s kyllä nykyään perus levyillä taitaa tuo kuitenkin monikertaisesti ylittyä.

jarkkoo
09.08.05, 16:36
Niin no, vähänparempi laatuinen kotimainen kanava on ~ 3Mb/s, kolme kertaa se on alle 10 Mbittiä/s kyllä nykyään perus levyillä taitaa tuo kuitenkin monikertaisesti ylittyä.

Niinno, katoppa joku esim. Eurosport, ei taida tuo 3Mb/s riittää ihan.. Ja enpä usko että riittää Ylen kanavillakaan. Maikkari ja subi tuntuu olevan aika matalalla streamilla, ainakin ohjelmien aikana, joskus ollut huomaavinani että mainostaukojen aikana kuvan laatu paranisi.

Ja jos puhutaan kovojen jatkuvasta siirtonopeudesta niin kyllä se taitaa tuohon kympin nurkille vielä jäädä IDE-puolella, realistisesti siis. SCSI-levyt sitten erikseen. 2 nauhoitusta + yksi ajansiirto kuitenkin aiheuttaa jo jonkin verran muutakin kuin pelkkää siirtoa, tulee jo jonkin verran hakuakin.

Ei sinänsä, jos tuohon ProCasteriinkin tuo kolmannen kanavan nauhoitus uudella firmiksellä tulisi niin ei harmittaisi yhtään, olis ihan kiva lisä jos kerran mahdollista toteuttaa.[/b]

Switch
09.08.05, 17:53
Itse suosittelen tuota Topfieldiä / ProCasteria, omassa hyllyssä on ProCaster 5101C ja enemmän kuin tyytyväinen olen purkkiin ollut. Kieltämättä on hintava laite mutta toisaalta, toimii niin kuin pitääkin. Joskin ei osaa nauhoittaa 3 kanavaa yhtäaikaa kuten täällä joistain purkeista on mainittu (jota kyllä suuresti epäilen, IDE-väylän siirto-ominaisuudet jo estävät tämän..) mutta muuten tekee kaiken mitä voi digiboxilta odottaakin. Kertaakaan ei ole ohjelma jäänyt näkemättä jos sen on ajastanut, muutenkaan ei mitään ongelmia ole ollut. Jopa YLEn kanavilta nauhoitetuissa ohjelmissa tekstitys toimii lähes ajallaan :) Vaikuttaa erittäin hyvältä, mutta hinta on vain korkea. Ei siinä muuten mitään, mutta kun samalla pitäisi ostaa DVD-soitin ja dekooderi, että saisin 5.1 äänet leffoihin, niin tulee aika kallis paketti. :/

Onko tuota ProCasteria tai Topfieldiä 80 Gt versioina, mutta muuten samoilla ominaisuuksilla? ;)

Topfiledistä / ProCasterista saa nauhoitukset USB-narulla koneelle jolla ne voi poltella sitten lätyille jos haluaa jotain säilöä. Aivan, tuota en tullut edes ajatelleeksi. Eli turhaanhan minä sitten polttavaa DVD:tä ostan, kun koneen kautta voi polttaa tärkeimmät (jos niitä nyt edes ylipäätään tulee).

sovelias
09.08.05, 18:56
Niinno, katoppa joku esim. Eurosport, ei taida tuo 3Mb/s riittää ihan.. Totta, vie "jonkinverran" enemmän kaistaa...
Ja jos puhutaan kovojen jatkuvasta siirtonopeudesta niin kyllä se taitaa tuohon kympin nurkille vielä jäädä IDE-puolella, realistisesti siis.Ei kovalevylle ole mikään ongelma 10Mb/s vauhti. Jos vaikka miettii kymmpimekasta tai nopeampaa nettiyhteyttä, niin ei niissä pullonkaulana ole kovalevyn nopeus.
Tai jos miettii vaikka DVD aseman nopeutta, ei sitä levyä hitaallakaan polttimella kovelevyltä tuntia polteta tuntia, tai tehdä DVD levystä imagea tuntia.

Sadanmega ruuhkattomassa kotiverkossa ei pullonkaulana, ainakaan pitäisi, olla kovalevyn nykyään.

Switch
09.08.05, 19:12
Siis ovatko Topfield TF-5100PVRc ja ProCaster PVR5101C täysin samoja laitteita, vain eri "kuorissa"? Eli kannattaa ostaa se, jonka saa halvemmalla, vai?

sovelias
09.08.05, 19:20
Siis ovatko Topfield TF-5100PVRc ja ProCaster PVR5101C täysin samoja laitteita, vain eri "kuorissa"? Eli kannattaa ostaa se, jonka saa halvemmalla, vai?Ei hinta ole ainoa valinta tekijä. Kannattaa miettiä ostopaikkaa ja jälkihoitoa.
Mutta ymmärtääkseni jopa samoja softaversioita niissä ajetaan (pienellä aika marginaalilla), ja siitä ei ole tietoa eroavatko myyntipaketin sisällöt toisistaan.

Switch
09.08.05, 21:13
Ei hinta ole ainoa valinta tekijä. Kannattaa miettiä ostopaikkaa ja jälkihoitoa.
Mutta ymmärtääkseni jopa samoja softaversioita niissä ajetaan (pienellä aika marginaalilla), ja siitä ei ole tietoa eroavatko myyntipaketin sisällöt toisistaan. Kumpaa sitten suosittelisitte?
Jarkkoo, miksi sinä valitsit ProCasterin etkä Topfieldiä?

jarkkoo
10.08.05, 08:58
Sadanmega ruuhkattomassa kotiverkossa ei pullonkaulana, ainakaan pitäisi, olla kovalevyn nykyään.

Juu niin ei pitäisi, mutta kokeileppa ottaa sadan megan lanissa kolmesta eri lähteestä yhtäaikaa tavaraa koneelle (lähteet semmoisia jotka pystyvät oikeasti hyödyntämään verkon nopeuden) niin kyllä on huomattavissa jonkin sortin hidastumista.. Ja jos seuraat levykuormaa niin syy löytyypi sieltä. Todennäköisesti varsinainen ongelma ei ole itse levyt vaan huonot ohjaimet ja ajurit, IDE-väylähän ei toteutukseltaan taida kaikkein optimaalisimpia olla.

Mutta tämä tästä aiheesta, kummallakin on omat näkemyksemme :) Ja Toppy/ProCaster ei ikävä kyllä kolmea kanavaa nauhoita yhtä aikaa, ja vakaasti uskon että tuo levy-I/O on siihen syynä. Voin toki olla väärässäkin, ja kuten aiemmin jo sanoin, en ollenkaan laita hanttiin jos ko. ominaisuus firmispävityksellä tulisi.

Kumpaa sitten suosittelisitte?

Kun boxin ostin niin Toppyä ei ollut missään järkevästi saatavilla, ja taisi olla hintakin hieman edullinen. Ja kun piti vielä laskulle saada ja Verkkis oli matkan varrella tuona päivänä niin.. :)

Enkä ole katunut. Firmikset on samoja molemmissa boxeissa, samoin samat TAPit käy molempiin. ProCaster on vain vanhemmalla koteloinnilla kuin Toppy, eli tuo ProCaster 5101C on Toppy 5000:n kotelolla käsittääkseni kun tuo uudempi ja ProCasterin 5101C täysin vastaava Toppy 5100 on vähän modernimmalla etulevyllä. Samasta tehtaasta varmastikin tulevat molemmat purkit. Ja ProCasteriin tulee uudet firmikset nopeammin kuin Toppyyn.

Switch
28.08.05, 22:35
Kun boxin ostin niin Toppyä ei ollut missään järkevästi saatavilla, ja taisi olla hintakin hieman edullinen. Ja kun piti vielä laskulle saada ja Verkkis oli matkan varrella tuona päivänä niin.. :)

Mitenkäs tuo ProCasterin (takuu)huolto onnistuu, jos nyt tuohon boxiin käännyn? Meneekö Verkkokauppa.comin kautta?

Enkä ole katunut. Firmikset on samoja molemmissa boxeissa, samoin samat TAPit käy molempiin. ProCaster on vain vanhemmalla koteloinnilla kuin Toppy, eli tuo ProCaster 5101C on Toppy 5000:n kotelolla käsittääkseni kun tuo uudempi ja ProCasterin 5101C täysin vastaava Toppy 5100 on vähän modernimmalla etulevyllä. Samasta tehtaasta varmastikin tulevat molemmat purkit. Ja ProCasteriin tulee uudet firmikset nopeammin kuin Toppyyn. Mitä nuo TAPit ovat? Joitain "apuohjelmia" vai? Mistä niitä saa, ja onko niistä hyötyä?

jarkkoo
28.08.05, 22:43
Mitenkäs tuo ProCasterin (takuu)huolto onnistuu, jos nyt tuohon boxiin käännyn? Meneekö Verkkokauppa.comin kautta?

Jep, ProCaster on käsittääkseni Verkkokauppa.comin oma tuote/brändi.

Mitä nuo TAPit ovat? Joitain "apuohjelmia" vai? Mistä niitä saa, ja onko niistä hyötyä?

Eli TAPit on sovelluksia joita voi ajella tuossa boxissa, esim. voi korvata ohjelmaoppaan paremmalla, lisätä infonäyttöjä, pelejä, jne. Noita saa netistä, löytyy melko lailla paljon niin ilmaisia kuin maksullisiakin.

Switch
28.08.05, 22:57
Eli TAPit on sovelluksia joita voi ajella tuossa boxissa, esim. voi korvata ohjelmaoppaan paremmalla, lisätä infonäyttöjä, pelejä, jne. Noita saa netistä, löytyy melko lailla paljon niin ilmaisia kuin maksullisiakin. Ok. Ovatko nuo "pakollisia"? Eli jos otan Verkkokauppa.comin sivuilta päivityksen tuohon laitteeseen, niin pitäisikö/kannattaisiko silti sen jälkeen asentaa vielä jokin TAP digiboxiin?

jarkkoo
28.08.05, 23:24
Ok. Ovatko nuo "pakollisia"? Eli jos otan Verkkokauppa.comin sivuilta päivityksen tuohon laitteeseen, niin pitäisikö/kannattaisiko silti sen jälkeen asentaa vielä jokin TAP digiboxiin?

Ei tietenkään, eli noilla TAPeilla siis voi lisätä toimintoja ja parantaa boxin käytettävyyttä, mutta pakollistahan se ei toki ole :) Omassa boxissa taitaa olla tällä hetkellä vain yksi, Jag's EPG (korvaa boxin oman ohjelmaoppaan).

Hakki
01.09.05, 22:47
Joko nokian 260 boxi nykyään toimii? Pitäisi joku tallentava kohtuu hintainen boxi saada.

sovelias
02.09.05, 07:54
Joko nokian 260 boxi nykyään toimii? Pitäisi joku tallentava kohtuu hintainen boxi saada.Varsin kohtuullisesti, mutta yksi pahempi ongelma on tektityksen suhteen, eli jos ajastettu nauhoitus alkaa YLEn kanavalta sellaisena hetkenä jolloin ei tektitystä ole (Siis lähetyksessä valittavissa) saattaa käydä niin että tekstitystä ei nauhoitu.

Toki joskus voi joutua nykiin sähköjä irti, mutta ei pitäisi olla erityinen ongelma.

hifk333
02.09.05, 11:00
Joko nokian 260 boxi nykyään toimii? Pitäisi joku tallentava kohtuu hintainen boxi saada.

kaverilla on tuo nokia 260t.. koko ajan huollossa jne.. ei hyvä..

juuri kun meillä kävi tv antennin asentaja, niin se kehu, ettei kannata ostaa kovalevyllistä digiboksia. kehitys kuulemma ihan lapsen kengissä vielä. perusdigibokseista parhaimpana se piti humaxia..

itellä käytössä jo vanhahko humax f1-4000t ja toimii hienosti. ylen tekstityksetki näkyy moitteetta, kun jaksaa painaa suomenkielisen tekstityksen päälle.. (kaks painallusta kakesta) ;D

sovelias
02.09.05, 11:08
kaverilla on tuo nokia 260t.. koko ajan huollossa jne.. ei hyvä..Voi toki oll, tosin en ole kuullut että kovin yleistä. paitsi jos kuvittelee että huollossa tulisi jokin kaikkivoipa softa.
Laitteessa on miinusta myös puhaltimen aiheuttama ääni.

Hyvää laitteessa on käytettävyys, erityisesti kaukosäädin.

juuri kun meillä kävi tv antennin asentaja, niin se kehu, ettei kannata ostaa kovalevyllistä digiboksia. kehitys kuulemma ihan lapsen kengissä vielä. Näkemyksiä on toki erinlaisia, mutta digiboxseissa on parasta että on tallentavia, mitä sillä perusboxilla tekee, nehän sitä alkukanaisuutta edustavat.
Jos hinta ongelma ja miettii kehityksen alkuvaihetta niin sitten kannattaa ostaa mahdollisimman halpa boxi, jos sitä SUBia haluaa katsoa.

Markkinoilla on toki suht monipuolia tallentavia boxseja, tuo Nokian purkki on suht yksinkertainen, mutta niin paljon käytettävämpi, kun moni monipuolisempi. Himo tallentajalle tosin jää kevyeksi.

Toppy on hyvä valinta, mutta joitain ärsyttäviäpiirteitä ja vaatii ehdottomasti hyvän singanaalin, ei liianvoimakkaan, eikä liiaheikon.

Peppokani
02.09.05, 11:10
juuri kun meillä kävi tv antennin asentaja, niin se kehu, ettei kannata ostaa kovalevyllistä digiboksia. kehitys kuulemma ihan lapsen kengissä vielä. perusdigibokseista parhaimpana se piti humaxia..

itellä käytössä jo vanhahko humax f1-4000t ja toimii hienosti. ylen tekstityksetki näkyy moitteetta, kun jaksaa painaa suomenkielisen tekstityksen päälle.. (kaks painallusta kakesta) ;D

Minä olen ainakin ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon omaan kovalevylliseen digiboksiini. 3kk aikana ei ole ollut mitään mainittavia ongelmia. Leffojakin odottelee yli 20 kovolla katsomistaan. En sitten tiedä, että miten lapsen kengissä noiden boksien kehitys on. Minulle riittää vain se, että tuolla voi katsoa telkkua ja nauhoittaa ohjelmia. Ja tietenkin, että se toimii kunnolla.

Niin ja boksihan oli Handan DVB-C 6000 160gigan kovolla

Hakki
02.09.05, 14:46
Ei hinta ole ainoa valinta tekijä. Kannattaa miettiä ostopaikkaa ja jälkihoitoa.
Mutta ymmärtääkseni jopa samoja softaversioita niissä ajetaan (pienellä aika marginaalilla), ja siitä ei ole tietoa eroavatko myyntipaketin sisällöt toisistaan. Kumpaa sitten suosittelisitte?
Mistäs topfieldia saa edullisemmin? Vai onko vielä jokin kolmaskin merkki samasta boxista?

juhilus
02.09.05, 15:14
Mistäs topfieldia saa edullisemmin? Vai onko vielä jokin kolmaskin merkki samasta boxista?Mediaplazashop (http://www.mediaplazashop.com) 559 euroa ja Compusat (http://www.compusat.fi/tuotehaku.asp?lang=1&ak=78&sua=1) 555 euroa taitavat olla halvimmat.

Hakki
02.09.05, 15:17
Mistäs topfieldia saa edullisemmin? Vai onko vielä jokin kolmaskin merkki samasta boxista?Mediaplazashop (http://www.mediaplazashop.com) 559 euroa ja Compusat (http://www.compusat.fi/tuotehaku.asp?lang=1&ak=78&sua=1) 555 euroa taitavat olla halvimmat.
Jyväskylän mustassa pörssissä oli 570€. Pitää nyt vielä hetki tarkkailla.

N.F.E.
02.09.05, 17:33
Kyllä tuo 550euroa on ollut halvin hinta jo puoli vuotta.

Hakki
06.09.05, 10:48
Tekeeköhän Medion MDC4400PVR boxilla mitään. Sitä sais gigantista, joten sais heti käyttöön eikä tarvitsisi tilata. Ja jos sen saa vielä verkkokaupan hintaan 517Eur(hintatakuu?).
Mutta mietityttää kuitenkin toi procaster kun sen saisi verkkokaupan tallinnan varastolta 510Eur ja sisältää kuljetuksen.
Kumpaa suosittelisitte ja miksi?

sovelias
07.09.05, 10:05
Tekeeköhän Medion MDC4400PVR boxilla mitään. Sitä sais gigantista, joten sais heti käyttöön eikä tarvitsisi tilata. Ja jos sen saa vielä Hae ja kokeile, jos ei hyvä niin palauta. Jos uusi softa ei ole parantunut niin aika heikko esitys, eli ei mitään parempaa kuin toppyssä.

Harald
02.10.05, 17:09
Nyt ei tullut luetuksi koko topicia mutta: onko olemassa sellaisia digibokseja jotka toimisivat sekä maanpäällisessä verkossa että kaapeliverkossa?

EDIT: näköjään on.

jukra
02.10.05, 20:57
Kyllä tuo 550euroa on ollut halvin hinta jo puoli vuotta.

http://www.satvision.fi/shop/index.php?page=products&cat_id=1 539€

Halvemmallakin saa...suhteilla :-D

Ite hain perjantaina tuon, muutama ärsyttävä ominaisuus/bugi on - samat siis Toppy/Procaster. En kuitenkaan vaihtaisi enää tavis boksiin tuota, ei voi uskoa miten kätevä peli ennenkuin on muutaman päivän käyttänyt.
Vieläkään ei ihan kaikkia ominaisuuksia osaa käyttää tulee "ahaa" elämyksiä vähän väliä kun uutta löytyy.

Procasteria en valinnut siksi kun 160g malli on poistunut valikoimasta -> tuesta ei tulevaisuudessa varmuutta ja 200g malli oli viikko sitten saadun tiedon mukaan tulossa vasta kuukauden päästä(nettisivujen mukaan kuitenkin jo kaupan). Lisäksi hiukan pelotti se että kyseessä verkkokaupan yksinmyyntimalli - tuki paljon yksinkertaisempaa ja varmempaa "päämerkin" kanssa.

apache
02.10.05, 21:10
aijaa, vai et on tulossa 200:n gigan malleja?

ainakin itselläni herää saman tien kysymys et vaikka olis kovakin tallettamaan ohjelmaa, mihin ihmeessä tarvii noin suurta tallennuskapasiteettia? tietokoneet on eri asia, mut jos 200gt ~ 100h ohjelmaa eli yli 4 vuorokautta, jos leffa kestää keskim. 2,5h niin 40 leffaa kerrallaan kovon muistissa?

sovelias
03.10.05, 08:27
Nyt ei tullut luetuksi koko topicia mutta: onko olemassa sellaisia digibokseja jotka toimisivat sekä maanpäällisessä verkossa että kaapeliverkossa?

EDIT: näköjään on.Siis löysitkö myös ihan kaupan hyllyltä?

sovelias
03.10.05, 08:53
ainakin itselläni herää saman tien kysymys et vaikka olis kovakin tallettamaan ohjelmaa, mihin ihmeessä tarvii noin suurta tallennuskapasiteettia? Mikään ei riitä, eli aika kesyjä tuollaiset 200Gigaset kun alkaa ovaltamaan tallentavan boxin mahdollisuudet.

mut jos 200gt ~ 100h ohjelmaa eli yli 4 vuorokautta, jos leffa kestää keskim. 2,5h niin 40 leffaa kerrallaan kovon muistissa?Koska ohjelmaoppaat eivät ole realiaikaisia, niin on ajastukset vedettävä vähän reilukis, jotta saa mahtumaan kokonaan. Ja elokuvat usein vievät vähän enemmän tilaa kuin perus sarjat.

Josta päästään toiseen käyttökohteeseen, eli sarjojen tallentamiseen, joho saa uppoamaan tilaa enenmmänkin. Ei, en usko, että kovin moni suorastaan arkistoi jotain salkkareita, mutta sellaista tehdään että tuollaiset sarjat ovat jatkuvalla ajastuskella ja niitä katsellaan kun huvittaa (viikkojen viivellä) ja jos seurannassa on useampia sarjoa voi sitä tilaa alkaa huveta.

TVstä tulee sarjoja joka lähtöön, ja ohelmistossa on tiettyjä ohjelma paikkoja missä ohjelmat vaihtuu, mutta saman tyyppistä, jolloin boxsissa voi olla ajastuksia varmuuden vuoksi, joita sitten eri perheen jäsenet purkailevat aikataulunsa mukaan tai katselvat niitä vasta toisen suosituksen jälkeen jne.

TVssä tulee myös ns. legendaarisia sarjoja joita jotkut saattavat haluta talentaa pidemmäksi aikaa, Nämä sarjat voivat olle jotain Kummeli tyylisia tai sitten opetus tai documentti sarjoja/ohjelmia jne.

Mainitsemasi elokuvat ovat usein sellaista tallennettavaa mitkä vievät tilaa suhteessa aikaan ja niitä ei mahdollisesti katsella kovin kiirellä, eli vievät sillä purkissa tilaa viikkoja/kuukausia.

Mutta jos lasketaan että 200GB tarjoaa sellaisen 80h tilaa, eli reilu 25 3h VHS kasettia , mutta 80h tilaa tekee ajansiirtoa kahdella yhtäaikaisella kanavalla vain 40h, eli reilu puoltoista vuorokautta, jos käytössä olisi boxi millä voi tallentaa kokonaisia kanavanippuja, niin kahta kanavanippua saatika kolmea ei tuohon tilaan kovin pitkäksi aikaa tallenneta.

jukra
03.10.05, 16:29
Älkää unohtanu että tuo mainittu 160G / 80h ja 200g / 100h ei pidä käytännössä paikkaansa.
Tuohan on laskettu "parhaalla mahdollisella siirtonopeudella" mutta suomessa kanavat eivät käytännössä lähetä sitä. Eli esim eilinen Idols tallennus, tasan 1h vie minulla tilaa kovalevyltä 1412MB. Neloselta sunnuntaina tallennettu Discovery, 56min 1263MB jne.
Eli kovalevylle mahtuu paljon enemmän tavaraa kuin luvattu.

sovelias
03.10.05, 17:10
Älkää unohtanu että tuo mainittu 160G / 80h ja 200g / 100h ei pidä käytännössä paikkaansa.
Tuohan on laskettu "parhaalla mahdollisella siirtonopeudella" mutta suomessa kanavat eivät käytännössä lähetä sitä.Varsinkin kaapelissa vaihtelua on kovasti, myös boxsista vähän riippuu mitä sinne menee. (boxsit eivät sinänsä pakkaa mitään)
Mainitsemasi ~1.5GB/h on hyvä nyrkkisääntö jolla pärjää pitkälle (sori allekirjoittaneella tuli pieni kerroin virhe aijemmassa viestissä), SUBTV, MTV+ jne. kunnostautuvat välillä huonolla laadulla ja pienellä bittivirralla joten niiden tavaraa voi gigaan mahtua jopa yli tunti. joillain muilla kanavilla mitä maanpäällisessä tulee voi löytyä verittäin pientä bittivirtaa ja myös isompaa.

Kaapeli käyttäjät ovat joskus yllättyneet että 2 gigaa per tunti ei riitä alkuunkaan, satelliitti virittimen omistajille tilanvienti on myös tuttua.

Jos jonkun viritin suostuu tallentamaan teräväpiirto lähetyksiä niin silloin puhutaan huomattavasti suuremmasta bittivirrasta.

Kovalevy vehkeissä on myös huomioitava että osassa malleissa laite toimii myös MP3 soittimena tai kuvapankkina, jolloin niihinkin menee tilaa.

apache
03.10.05, 19:15
onkos muuten antenniverkon boxeja joissa toi tiedonsiirto toimii molempiin suuntiin, eli boxin ja tietokoneen välillä?

kaapeliboxeissa on, samoin comboboxeissa on, mut mites T-boxeissa?

jukra
03.10.05, 21:43
onkos muuten antenniverkon boxeja joissa toi tiedonsiirto toimii molempiin suuntiin, eli boxin ja tietokoneen välillä?

kaapeliboxeissa on, samoin comboboxeissa on, mut mites T-boxeissa?

Topfieldiähän saa myös T mallina, samoin sisarmerkkiä Procaster.

apache
06.10.05, 22:27
hieman asiaa sivuten, Humaxilta löytyy 32" lcd digitv, LNR-32TPVR
tuplaviritin (antenniverkkoon), conax-korttipaikka, 40gt kovalevy

pätevältä laitteelta vaikutti kun käpistelin

Hakki
06.10.05, 22:31

Paljonkos oli hintaa? Humax on omien kokemuksien mukaan ollu ihan ok merkki ainakin digiboxeissa.

apache
06.10.05, 22:34

Paljonkos oli hintaa? Humax on omien kokemuksien mukaan ollu ihan ok merkki ainakin digiboxeissa.

2290 eur paikallisessa

tekstitv oli muistaakseni 25 sivun muistilla, pip toiminto ja tuplavirittimen ansiosta molemmat tietenki digikanavia. vasteaikaa en muista mut hyvällä kuvanlaadulla

Jussi
06.10.05, 22:45
Mukava yllätys!

Suunnittelin eilen tuon Canal+ -paketin tilausta NHL:n alkamisen myötä. Illan mittaan sitten kuume jo nousikin ja päätin tilata kanavan verkosta tai tekstiviestillä, kun olin jo aikaisemmin vilkaissut että tällainen tilaustapa on mahdollista. Vaan kuinkas yllättäen, tilaustapa vaatikin jotain tyhmää rekisteröintiä joillakin ajat sitten hävinneillä tunnuksilla. Hävinneet tunnukset sai tietoonsa kaapelioperaattorin asiakaspalvelusta, joka olisi avoinna arkisin 8.30-16.30. Tuosta ei siis olisi apua viime yön otteluun, jonka halusin nähdä.

Pistin kuitenkin boksin tallentamaan k.o. pelin kanavalta, vaikka mitään ei näkynytkään. Tänään päivällä sitten tilasin tuon kanavapaketin soittamalla asiakaspalveluun. Hetken kuluttua lähetys alkoikin näkyä - ja samalla myös tuo yöllinen tallennuskin alkoi näkyä! Hieno juttu!

Hakki
06.10.05, 22:50
Mukava yllätys!

Suunnittelin eilen tuon Canal+ -paketin tilausta NHL:n alkamisen myötä. Illan mittaan sitten kuume jo nousikin ja päätin tilata kanavan verkosta tai tekstiviestillä, kun olin jo aikaisemmin vilkaissut että tällainen tilaustapa on mahdollista. Vaan kuinkas yllättäen, tilaustapa vaatikin jotain tyhmää rekisteröintiä joillakin ajat sitten hävinneillä tunnuksilla. Hävinneet tunnukset sai tietoonsa kaapelioperaattorin asiakaspalvelusta, joka olisi avoinna arkisin 8.30-16.30. Tuosta ei siis olisi apua viime yön otteluun, jonka halusin nähdä.

Pistin kuitenkin boksin tallentamaan k.o. pelin kanavalta, vaikka mitään ei näkynytkään. Tänään päivällä sitten tilasin tuon kanavapaketin soittamalla asiakaspalveluun. Hetken kuluttua lähetys alkoikin näkyä - ja samalla myös tuo yöllinen tallennuskin alkoi näkyä! Hieno juttu!
Mites käy kun canalilta tallentaa niin näkyykö tallennus ilman korttia? Jossain oli juttua että kaikissa boxeissa ei näy, mutta kuulostaa aika tyhmältä.

Jussi
06.10.05, 22:53
Mites käy kun canalilta tallentaa niin näkyykö tallennus ilman korttia? Jossain oli juttua että kaikissa boxeissa ei näy, mutta kuulostaa aika tyhmältä.
Poistin jo tallennuksen, mutta kerron kunhan tallennan tuolta jotain muuta. Rouva Jussi katselee juuri nyt Aliasta, enkä uskalla tuota mennä häiritsemään... ;)

Mäksä
06.10.05, 23:13
Poistin jo tallennuksen, mutta kerron kunhan tallennan tuolta jotain muuta. Rouva Jussi katselee juuri nyt Aliasta, enkä uskalla tuota mennä häiritsemään... ;)'

eipä oo tuokaan koskaan tullut mieleen vaikka kolmessa boxissa kiertää tuo kortti.

vastaus kuitenkin on: Jos kortin ottaa pois koneesta, niin jo tallennettuun kuvaan se ei vaikut.

jos taas tarkoitettiin sitä että kesken tallennuksen ottaa kortin pois niin sit se jatkaa tallentamista siten että ruudulla lukee "laita kortti sisään" tms.

edit: ja jos taas tarkoitettiin sitä että tallentaa ilman korttia ja katsoo jälkeenpäin kortilal tai ilman niin ei ainakaan medionin boxilla näy kuin mustaa.

sovelias
07.10.05, 08:27
Mites käy kun canalilta tallentaa niin näkyykö tallennus ilman korttia? Jossain oli juttua että kaikissa boxeissa ei näy, mutta kuulostaa aika tyhmältä.Riippuu siitä onko tallennettu salattuna vai puerettuna, jossain Boxseissa voi käydä kuinka päin vain, jossain vain salattuna ja on niitä jotka vain purettuna suostuvat tallentaan.

Jos tallennetaan salattuna, niin pitää olla kortti jossa tallennuksen aikana voimassa olevat avaimet, joten käytännössä salatun katsominen pitää suorittaa suht nopeasti, enen kuin avaimet päivittyy.

Joissain Boxseissa voi salattuna tallennetun purkaa ja uudelleen tallentaan salaamattomana myöhemmin.

Mutta saako edes salaamattomana uuden lain voimaan tultua tallentaa....

Mie
10.10.05, 14:29
Hankinpa tuollaisen Medion MDC4400PVR digiboksin jota Puhelinkioskikin kauppaa. Viikonlopun raskaan kokeilukäytön jälkeen ei oo vehkeestä mitään pahaa sanottavaa. Toimi kuin unelma eikä laite pidä pahaa ääntäkään. Tosin äänettömät tuulettimet lienevät myös suhteellisen tehottomia sillä huomasin muutaman tunnin kovalevyn käytön (nauhoitus ja toistonsiirto suuren osan aikaa samanaikaisesti käytössä) jälkeen laite kävi melkoisen kuumana.

apache
31.10.05, 21:29
olettekos testailleet millä boxeilla toimii YLEn kanavilla tekstitys?

suomeksi: esim klo 20.30 uutiset on tekstitetty suomeksi, txt-tv sivu 333. millä boxeilla tuo ominaisuus toimii?

esim Humax F4-FTA:lla ei toimi, mut Medion MDT 9100F:llä toimii

Mäksä
31.10.05, 21:31
Meidän kahdessa humaxin ~50e arvoses boxis toimii, i-Canis toimii ja Medionin tallentavas toimii, sekä Sagemin 12voltin boxissa

apache
31.10.05, 21:33
Meidän kahdessa humaxin ~50e arvoses boxis toimii, i-Canis toimii ja Medionin tallentavas toimii, sekä Sagemin 12voltin boxissa

mitäs Humaxeja ne on?

Mäksä
31.10.05, 21:37
ei oo just täs nokan edes mut jotain parinvuoden takaisia boxeja joita sillon sai 80e markantalosta...aluks ei toiminu mut netistä otin päivitys tiedostot ja päivitin tuos joskus vuos sitten ja nyt toimii.

voin huome kattoo mallin

sovelias
31.10.05, 22:04
olettekos testailleet millä boxeilla toimii YLEn kanavilla tekstitys?Nykyään pitäisi auttavasti toimia kaikilla Suomen markkinoille tarkoitetuilla.

suomeksi: esim klo 20.30 uutiset on tekstitetty suomeksi, txt-tv sivu 333. millä boxeilla tuo ominaisuus toimii?

esim Humax F4-FTA:lla ei toimi, mut Medion MDT 9100F:llä toimiiSiis Teksti TV ei toimi? oletko kokeillut TVn tekstiTVllä, useilla boxseilla se kulkee läpi, joillan ei, jolloin pitää turvautua boxsin tekstitvhen.

Ne Boxsit joilla ei toimi YLEn oikeat tekstitykset on TekstiTV tekstitys varatie, siellä löytyy sivu missä ne tulee.

apache
31.10.05, 23:22
Nykyään pitäisi auttavasti toimia kaikilla Suomen markkinoille tarkoitetuilla.

Siis Teksti TV ei toimi? oletko kokeillut TVn tekstiTVllä, useilla boxseilla se kulkee läpi, joillan ei, jolloin pitää turvautua boxsin tekstitvhen

siis tekstitv toimii, mutta jos haluaa katsoa suomenkielisiä ohjelmia suomalaisen tekstityksen kanssa niin ne ei toimi ainakaan Humax F4-FTA:lla. ja se malli on suomeen tarkoitettu.

ja on testattu tv:n txt-tv-puolelta (tosin analogipuoli oli "käytössä") ja toki se toimii ok

kiuze
31.10.05, 23:34
Varoituksen sana Medion 4400 PVR omistajille: älkää päivittäkö 1.39 softaa koneeseen. Varsinkin MTV3 ja SubTV "pätkivät", ts. kuva ja ääni häviää noin sekunniksi, tuon päivityksen jälkeen. Afterdawnin foorumilla muillakin sama ongelma.

Toivottavasti korjaus tulee pian, nyt kun vihdoinkin saa "tallenteet" siirrettyä toimivina boxista ulos niin sitten menee tuollainen rikki :(

Mäksä
31.10.05, 23:36
mites ne boxista ulos saa?

edit: ainiin mullahan on 4200...saakos siitä jotenki ulos noi?

kiuze
31.10.05, 23:38
mites ne boxista ulos saa?
edit: ainiin mullahan on 4200...saakos siitä jotenki ulos noi?En tiedä saako tuosta, 4400:ssa on ihan USB liitäntä. Valitettavasti ei kuitenkaan ole speksin mukainen USB kiintolevy vaan joku valmistajan oma viritelmä johon tarvitaan ajuri ja erillinen siirtosofta :(

sovelias
31.10.05, 23:52
siis tekstitv toimii, mutta jos haluaa katsoa suomenkielisiä ohjelmia suomalaisen tekstityksen kanssa niin ne ei toimi ainakaan Humax F4-FTA:lla. ja se malli on suomeen tarkoitettu. ELi
YLEN normaalit teksitykset toimii ok?
YLEN Tekstitv toimii Boksin omalla tekstiTVLlä suht ok?

Mutta jostain syystä YLENtekstitv niillä sivilla joissa tarjotaan kuurojen tekstitys ei sitten toiminutkaan? Toimiiko ne sivut joissa tarjotaa videoTekstitystä(Vai mikä se on)eli siis normaaleja tekstityksiä TekstiTVssä?

Toimiiko esim 320 ohjelma tiedot, niin että kuva näkyy taustalla?

Joissain purkeissa on aika surkea teksitv, joten ilmeisesti jotkin sitten eivät oikein tuohon taivu, mitä se teki?

Useat mallit tosin tuon tekstitvn päästävät läpi niin että moni käyttääkin mielummin TVn tekstiTVtä, tämä ilmeisesti toimi sinunkin tapauksessa, vai kokeilitko vain analogia?

Ei tuossa ole nyt nauhalla YLEN uutisia, muta oletko katsonut löytyykö tekstitys valikosta mahdollisuutta tuohon tekstitykseen, ilmeisesti ei.

Mie
01.11.05, 16:28
Valitettavasti ei kuitenkaan ole speksin mukainen USB kiintolevy vaan joku valmistajan oma viritelmä johon tarvitaan ajuri ja erillinen siirtosofta :(

Itselläni tuo on käytössä ja valmistajan softa on erittäin yksinkertainen, helppo ja kätevä joten liian vaikeaa siirto ei ole. Lisäksi softassa on valmiina muunto-ohjelma jolla tavaran saa muutetuksi .mpg-muotoon jatkokäsittelyä varten. Ihan toimiva ratkaisu mun mielestä.

Mie
01.11.05, 16:37
Varoituksen sana Medion 4400 PVR omistajille: älkää päivittäkö 1.39 softaa koneeseen. Varsinkin MTV3 ja SubTV "pätkivät", ts. kuva ja ääni häviää noin sekunniksi, tuon päivityksen jälkeen. Afterdawnin foorumilla muillakin sama ongelma.

Toivottavasti korjaus tulee pian, nyt kun vihdoinkin saa "tallenteet" siirrettyä toimivina boxista ulos niin sitten menee tuollainen rikki :(

Hassua kun en ole moista huomannut vaikka itse kyllä päivitin vehkeen tuohon uusimpaan versioon... Ainoa mikä ärsyttää on se kun tekee kanavalistasta mieleisensä näköisen niin parin päivän jälkeen ovat kanavat jälleen alkuperäisessä järjestyksessä. Yritin myös tehdä ns. suosikkilistan jotta saisin kanavat pysymään oikeassa järjestyksessä niin muutaman päivän jälkeen tuo suosikkilista vaan katosi koneesta eikä tullut koskaan takaisin. Tämä on tapahtunut sekä vanhemmalla että uudemmalla softalla. ei kiva.

apache
01.11.05, 19:42
ELi
YLEN normaalit teksitykset toimii ok?
YLEN Tekstitv toimii Boksin omalla tekstiTVLlä suht ok?molempiin kyllä

Mutta jostain syystä YLENtekstitv niillä sivilla joissa tarjotaan kuurojen tekstitys ei sitten toiminutkaan? Toimiiko ne sivut joissa tarjotaa videoTekstitystä(Vai mikä se on)eli siis normaaleja tekstityksiä TekstiTVssä?nimenomaan, esim kuuroja varten tehty ohjelmien tekstitys ei toimi. tuosta videotekstityksestä en ole varma, mutta tosiaan tekstitv pelaa muuten ok

Toimiiko esim 320 ohjelma tiedot, niin että kuva näkyy taustalla?en ole testannut, enkä tänäänkään kerennyt testata

Joissain purkeissa on aika surkea teksitv, joten ilmeisesti jotkin sitten eivät oikein tuohon taivu, mitä se teki?teki silleen että kun sivu 333 olisi pitänyt "aueta" ruutuun niin siinä näkyikin vain "läpinäkyvä" ikkuna, ts. yläreunassa näkyi sivunro jne mutta alaosaan ei tullut tekstitystä

Useat mallit tosin tuon tekstitvn päästävät läpi niin että moni käyttääkin mielummin TVn tekstiTVtä, tämä ilmeisesti toimi sinunkin tapauksessa, vai kokeilitko vain analogia?juu vain analogivirintä tv:stä tuli testattua ja sen tekstitv:tä

Ei tuossa ole nyt nauhalla YLEN uutisia, muta oletko katsonut löytyykö tekstitys valikosta mahdollisuutta tuohon tekstitykseen, ilmeisesti ei.enpä ole erikseen valikosta katsonut, ja eihän pitäisikään katsoa koska tekstitys pitäisi pelata tekstitv:n kautta

kiuze
01.11.05, 20:57
Itselläni tuo on käytössä ja valmistajan softa on erittäin yksinkertainen, helppo ja kätevä joten liian vaikeaa siirto ei ole. Lisäksi softassa on valmiina muunto-ohjelma jolla tavaran saa muutetuksi .mpg-muotoon jatkokäsittelyä varten. Ihan toimiva ratkaisu mun mielestä.Pitää ottaa huomioon että ihmiset käyttävät muitakin käyttöjärjestelmiä kun Windowssia. Jos olisi speksin mukainen niin toimisi kaikissa ilman mitään ongelmaa, nyt ei toimi. Ja voisihan purkki tallentaa videon ehjässä muodossa jo valmiiksi jolloin pelkkä siirto riittäisi.
Mitään etua tuolla omalla siirtosoftalla / ajurilla ei saavuteta, pelkkää haittaa vain.

kiuze
01.11.05, 21:00
Hassua kun en ole moista huomannut vaikka itse kyllä päivitin vehkeen tuohon uusimpaan versioon... Ei ole enää tänään pätkinyt, olisikohan ollut sattuman kauppaa ja vika Almamedian suunnassa, kun ainoat pätkivät kanavat olivat ko. firman omistamat (tosin en muita katsonut kun muutaman minuutin).

apache
02.11.05, 17:33
onko Topfield TF5100 PVR:ssä tekstitv:n alasivun selausta? ja millainen txt:tv-muisti siinä on ylipäänsä?

netistä en löytänyt faktaa

sovelias
02.11.05, 18:12
onko Topfield TF5100 PVR:ssä tekstitv:n alasivun selausta? ja millainen txt:tv-muisti siinä on ylipäänsä?On, softaversiosta riippuen enemmän tai vähemmän toimiva.
netistä en löytänyt faktaaDVD Plazan foormulta kannattaa käydä lukemassa.

apache
03.11.05, 21:52
Medion päivittää yhtä boxiaan:

Medion MDT 4200 PVR on nyt 120gt kovalevyllä aikaisemman 80gt sijaan, muut ominaisuudet ennallaan (mm. hinta)

=Henkkis=®
14.11.05, 13:25
No ei varsinaisesti boxi ole, mut samaan kastiin menee.

Kaapeli digiTVkortti tietokoneeseen, jossa on conaxin kortinlukija. Tollanen olis hakusessa, kun ostaa litteän TVn ja liittää tietokoneen telkkariin, jolloin vois nauhotella elokuvia suoraan koneelle ja samalla onnistuu netissä surffaus ja kaikki muutkin mitä voi koneella duunata.

Ewert Oktan
14.11.05, 13:58
PCI + DVB-C + Conax http://www.akiba.fi/?4306 + CA-moduli

Mahtaa olla aika kinneri toiminnaltaan?

Sonic
14.11.05, 14:06
Paha sanoa, mutta jättäisin Akibalta tilaamisen sikseen. Kyseinen firma on konkurssissa tai ainakin menossa siihen tilaan.

Ewert Oktan
14.11.05, 14:11
No saa kai noita komponetteja mistä tahansa ATK-puljusta, kunhan tilaa. Tuolla Akiban sivuilla sattui vain olemaan kohtuu hyvä kuvaus suomeksi.
Veikkaan vain, että kyseisen räpellyksen säätäminen toimivaksi mahtaa olla työn ja tuskan takana.

=Henkkis=®
14.11.05, 15:05
Jo on hommat lastenkengissä, onko sitten pakko alkaa vaihtamaan tätä tekniikkaa, jos ei ole viellä edes kunnon laitteita olemassa, vi**ttaa tällänen pelleily. ;)

yellow
25.12.05, 19:10
Hankalia ovat nämä laitteet. Ostin vanhalle isälleni joululahjaksi Nokia 120T boxin ja Canal Digital kortin siihen päälle (7kk). Muuten laite toimii hyvin mutta Canal+ kanavat eivät näy. Onkohän mitään tietoa missä vika voisi olla, kortissa vai boksissa?

muokkedee
25.12.05, 19:15
Hankalia ovat nämä laitteet. Ostin vanhalle isälleni joululahjaksi Nokia 120T boxin ja Canal Digital kortin siihen päälle (7kk). Muuten laite toimii hyvin mutta Canal+ kanavat eivät näy. Onkohän mitään tietoa missä vika voisi olla, kortissa vai boksissa?

Missä päin asuu? Kaikki niput eivät näy ympäri Suomea. Eli jossain näkyy vain esimerkiksi A ja B niput jne.

Sitten jos nippu näkyy, voi olla että Canalilla on unohdettu aktivoida kortti, näin kävi meillä ainakin kerran.

O.J.
25.12.05, 19:20
...Muuten laite toimii hyvin mutta Canal+ kanavat eivät näy. Onkohän mitään tietoa missä vika voisi olla, kortissa vai boksissa?

Missä päin asuu? Kaikki niput eivät näy ympäri Suomea. Eli jossain näkyy vain esimerkiksi A ja B niput jne.

Sitten jos nippu näkyy, voi olla että Canalilla on unohdettu aktivoida kortti...

Kyseessä ei välttämättä ole unohdus, vaan sitä ei ole ehditty aktivoida. Itsellä viivettä oli reilu vrk.

yellow
25.12.05, 19:21

Sitten jos nippu näkyy, voi olla että Canalilla on unohdettu aktivoida kortti, näin kävi meillä ainakin kerran.

Turussa asuu. Periaatteessa kaikki kanavat kyllä löytyvät mutta se ei niitä avaa. Canal+ tekstitv näkyy. Tuo aktivointi voi olla yksi mahdollisuus. Täytynee soittaa asiakaspalveluun jossainvaiheessa. Saako aktivoinnin kytkettyä asiakaspalvelusta?

muokkedee
25.12.05, 20:54
Turussa asuu. Periaatteessa kaikki kanavat kyllä löytyvät mutta se ei niitä avaa. Canal+ tekstitv näkyy. Tuo aktivointi voi olla yksi mahdollisuus. Täytynee soittaa asiakaspalveluun jossainvaiheessa. Saako aktivoinnin kytkettyä asiakaspalvelusta?

Saa kytkettyä asiakaspalvelusta.

taaviankka
08.01.06, 17:06
Onko thaimaassa digiboxeja? Jos on, niin toimiiko ne suomessa? Jos ei toimi, niin miks ei toimi?

jukra
08.01.06, 22:35
Onko thaimaassa digiboxeja? Jos on, niin toimiiko ne suomessa? Jos ei toimi, niin miks ei toimi?

On varmaan. Ei toimi. Ei toimi saksalaisetkaan boksit niin ei tasan thaimaalaisetkaan. Johtuu digitekniikan eroista - news:sfnet.viestinta.tv.digi osaa varmasti kertoa enemmän tai dvdplaza.fi / foorumi

Mele
14.01.06, 14:40
eiks noita digiboxeja kaapeliverkkoon 2 virittimellä saa alle 300€:lla? vastaavia antennitverkkoon on ainakin humaxilta ja medionilta 2 virittimellä.

htavilap
14.01.06, 15:11
Korvaakos tämmönen (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9910) katolla olevan harava-antennin kokonaan ja onko jollain kokemuksia moisesta?

veppis
14.01.06, 15:24
Omat kokemukset sisäantenneista ovat aika karuja. Kyllä se harava kannattaa olla katolla. Ellei nyt satu asumaan kaupungissa vahvassa kentässä. Silloinkin voi tulla helposti häiriöitä signaaliin ulkoisista lähteistä.

apache
21.01.06, 20:02
mistäs saisi finlux dvb-c 420-mallin käyttöohjeen? google ei auttanut

säätäjä86
21.01.06, 21:34

Onko jotain ongelmia vai? Löytyy tommonen boksi käytöstä

apache
21.01.06, 22:40

ei ongelmia, olisin vain kurkannut ohjekirjasta tietoa pitääkö ko boxissa valita valikosta erikseen 5.1-äänet päälle vaiko miten on

siinä boxissa on digitaalinen uloslähtö ja rca:lla myös, mutta onkohan 5.1-äänet aina päällä vaiko ei?

säätäjä86
22.01.06, 02:33

ei ongelmia, olisin vain kurkannut ohjekirjasta tietoa pitääkö ko boxissa valita valikosta erikseen 5.1-äänet päälle vaiko miten on

siinä boxissa on digitaalinen uloslähtö ja rca:lla myös, mutta onkohan 5.1-äänet aina päällä vaiko ei?

Ohjeissa ei mitään mainittu noihin liittyvistä asetuksista. Lähinnä siinä vaan käsitellään sitä miten se otetaan uutena käyttöön. Noihin valikkoihin ei sen pahemmin ole siinä paneudettu. Tuolta muuten löytyy se ohjekirja http://www.schneider-fin.fi/www/att.php?id=14 . Tota boksia, kun löytyy finlux, salora ja medion merkillä. Erittäin hyvä perusdigiboksi toi kyllä on.

htavilap
11.02.06, 21:51
Olisko kellään minkäänlaista sisäpiirin infoa siitä, että milloin tuo c-nipun näkyvyysalue laajenee? Olisko kesäkuuksi liian aikaista? NHL:n finaalit olis kiva nähä.

Mie
12.02.06, 16:50
Omat kokemukset sisäantenneista ovat aika karuja. Kyllä se harava kannattaa olla katolla. Ellei nyt satu asumaan kaupungissa vahvassa kentässä. Silloinkin voi tulla helposti häiriöitä signaaliin ulkoisista lähteistä.

Mulla on kaupungissa Clas Ohlsonin halpisdigiantenni makuuhuoneen telkkarin kaverina ja toimii kyllä yllättävän hyvin. Ainoa hassuus on se, että YLEn kanavia varten antenni pitää kääntää "kyljelleen" ja MTV3/SubTV/Nelonen vaativat "pystyasentoa". Muuten tuon antennin asennolla ei juurikaan ole väliä joten aika helppo sitä on kääntää kun vaihtaa kanavaa. Tuo ei ole niin paljon käyttöä haitannut että jaksaisin vetää piuhoja läpi kämpän.

lemon
12.02.06, 21:51
Olisko kellään minkäänlaista sisäpiirin infoa siitä, että milloin tuo c-nipun näkyvyysalue laajenee? Olisko kesäkuuksi liian aikaista? NHL:n finaalit olis kiva nähä.
C-nipun laajentuminen on kiinni ihan siitä, että kuinka halukkaita kyseisessä nipussa olevat toimiluvan haltijat ovat laajentamaan näkyvyysaluetta. Eli palautettava vaan Canal Plussalle, Urheilukanavalle ja Voicelle. Jotain noottia voisi myös laittaa suoraan SBS:lle, sillä se lähettää suurinta osaa kyseisen kanavanipun kapasiteetista; Canal+, Voice, UusiKiss ja Iskelmä.

O.J.
24.05.06, 09:25
Sonyn pa*kat kikottimet-topicista klipattu:

ja, kyllä niihin medioneihin on uusia softia, tuolla löytyy:

http://www.schneider-fin.fi/www/page.php?cat=4...

Kun vaan joskus laittaisivat niitä ilmateitse jakoon, mutta se on kuulemma jostain syystä niin kallista.

Omaan Medioniin on tullut nyt reilun vuoden aikana seitsemän uutta softaa, mutta yhtään ei ole laitettu jakoon. Schneiderin sivujen mukaan parannuksia on tullut mm. DVB-teksteihin ja tekstitv:n fonttiin, joihin molempiin kaipaisin parannusta.

Vaihtoehdot oisivat kai jonkun kaapelin ostaminen ja uuden softan päivitys pc.n kautta taikka sitten huollossa käynti.

Sonic
24.05.06, 10:29
Digita:han ne pukkaa kansan saataville, joten siinäköhän repivät sitten hintaa?

kimmo
24.05.06, 12:07
Digita:han ne pukkaa kansan saataville, joten siinäköhän repivät sitten hintaa?
Aikoinaan nuo hinnat olivat Digitan sivuilla esillä, enää niitä en löytänyt. Melko isoista summista kuitenkin puhuttiin, joten ei ihme ettei ohjelmistopäivityksiä ole jatkuvasti saatavilla.

-Sonic-
24.05.06, 15:40
Miten saan digiboksin ja tallentavan dvd soittimen kytkettyä silleen, että voin tallentaa digiboksin kautta näkyviä ohjelmia?

dexta
24.05.06, 18:00
Maximumin boxi sanoi itsensä irti viimeviikolla, ihan pimeeks meni. Nyt tuli hommattua Digitalityn kortinlukijalla varustettu perus boxi. Todella hyvä käyttää, voin sanoa kokemuksesta kun on saman firman sateliitti viritin jossa on sama käyttöliittymä.

apache
24.05.06, 18:27
Miten saan digiboksin ja tallentavan dvd soittimen kytkettyä silleen, että voin tallentaa digiboksin kautta näkyviä ohjelmia?

riippuu boxista, mutta mikäli siinä on 2x scart, liitä scart (jossa lukee vcr/dvd) dvd-tallentimeen scarttiin (jossa lukee decoder tjt). sitten vain boxiin tallennettava kanava päälle, tallentimeen valitaan kanavaksi ext1 tai ext2 taikka av1 taikka av2 (numero vastaa scart-liitännän nroa) ja tallennus päälle. toki toivotaan ettei sähkökatkosta tule

jos haluat hyvän ja helpon ratkaisun, osta tallentava digiboxi. eroa on kuin yöllä ja päivällä, käytettävyyden suhteen siis

apache
24.05.06, 18:29
Maximumin boxi sanoi itsensä irti viimeviikolla, ihan pimeeks meni. Nyt tuli hommattua Digitalityn kortinlukijalla varustettu perus boxi. Todella hyvä käyttää, voin sanoa kokemuksesta kun on saman firman sateliitti viritin jossa on sama käyttöliittymä.

onko digiality tx 2001 tjt? jos on, se on hyvä laite. 2000 sivun txt-muisti, jopa alasivut voi selata mielen mukaan

dexta
24.05.06, 20:26
onko digiality tx 2001 tjt? jos on, se on hyvä laite. 2000 sivun txt-muisti, jopa alasivut voi selata mielen mukaan

2001 cx näkyy olevan. Juu, teksti-tv on tosiaan aika mahtava, yksi tärkeimpiä syitä tuon hankintaan. Samoin kaukosäädin jossa on todella hyvä tuntuma. Ja pienistä asioista mainittakoot tuo tämänhetkisen ja seuraavan ohjelman näyttö palkissa kanavaa vaihdettaessa (maximumissa näytti vain nykyisen)

psymbiote
26.05.06, 19:10
miten resetoidaan sonyn digiboxi? Kaikki kanavat on tallennettu ainakin 3 kertaan, enkä keksi miten ne saa poistettua. Malli ilmeisesti vtx-d800n (katsoin laitteen takaa). Olen mökillä ilman ohjekirjoja, ja nettikin on puhelimen varassa ;)

kimmo
26.05.06, 20:35
miten resetoidaan sonyn digiboxi? Kaikki kanavat on tallennettu ainakin 3 kertaan, enkä keksi miten ne saa poistettua. Malli ilmeisesti vtx-d800n (katsoin laitteen takaa). Olen mökillä ilman ohjekirjoja, ja nettikin on puhelimen varassa ;)
Ja itse alan olla kohta J.J:n kanssa samaa mieltä Sonyn "supportista", mutta jotakin löysin täältä (http://www.npe.sony.co.uk/faq.html). Imuroin 10 megan manuaalin, siinä ei puhuta kuin "programme skip"-toiminnosta, mikä antaa mahdollisuuden skipata ohjelma, että se ei näy kanavalistauksessa(käsittääkseni).
FAQista löytyy kohta;
Can I move or delete channels in the channel list?
Channels can not be deleted from the channel list, however it is possible to swap two channels using the ‘Programme Sort’ feature (Menu->Tuning->Programme Sort). The Programme Sort feature was included as a feature of the 1.09.01 U software upgrade. If you do not have this or a later version of the software it is possible to swap two channels using the manual tune feature.

nämä kaikki koskevat digiboxia VTX-D800U, joka lienee uudempi malli omastasi.

kimmo
26.05.06, 20:42
Jatketaan, suomi24ltä kaivettua keskustelua..

"Lisäksi boxin ominaisuudet ovat varsin vajavaiset. Mm. kanavia ei voi poistaa mitenkään. "

Kyseessä siis tuo sinun digiboxi, vtx-d800n

Ja sama asia todetaan näemmä dvdplaza-foorumillakin.

psymbiote
26.05.06, 20:56
kiitokset kimmolle vaivannäöstä! Eli totean tylysti, että paskan myivät. Onneksi ei ole oma :D

kimmo
26.05.06, 21:14
kiitokset kimmolle vaivannäöstä! Eli totean tylysti, että paskan myivät. Onneksi ei ole oma :D
Olkaapa hyvä, niin paljon tulee kuitenkin järkytettyä välillä täällä toisten mielenrauhaa, että hyvä jos voi välillä olla jotenkin avuksikin.
Jäin itse pohtimaan tota "program skip"-toimintoa, eli poistaisko se kanavalistalta sellaiset kanavat mitä siellä ei haluaisi nähdä. Parempi ehkä että koitan copy/pasteta sen ohjeen, kuin että alan sitä "suomentaa". Jos siis asia vielä tarpeellinen?

psymbiote
26.05.06, 22:10
Olkaapa hyvä, niin paljon tulee kuitenkin järkytettyä välillä täällä toisten mielenrauhaa, että hyvä jos voi välillä olla jotenkin avuksikin.
Jäin itse pohtimaan tota "program skip"-toimintoa, eli poistaisko se kanavalistalta sellaiset kanavat mitä siellä ei haluaisi nähdä. Parempi ehkä että koitan copy/pasteta sen ohjeen, kuin että alan sitä "suomentaa". Jos siis asia vielä tarpeellinen?joo kiitos vaan, mutta pääsen jo luultavasti huomenma takaisin sivistyksen pariin ja netin ääreen. Ja voin katsoa ohjeet seuraavaa mökkireissua varten mukaan. Ja tosiaan kun on kaverin boxi kyseessä, niin ei niin väliäkään.

apache
26.05.06, 22:28
et arvosta kaveriasi? itse koitan kyllä auttaa mikäli suinkin rahkeet riittää (ja aina ne kyllä on neuvoja kyselemässä, liiaksikin asti joskus)

psymbiote
27.05.06, 10:08
et arvosta kaveriasi? itse koitan kyllä auttaa mikäli suinkin rahkeet riittää (ja aina ne kyllä on neuvoja kyselemässä, liiaksikin asti joskus)Arvostuksesta ei ole kyse vaan siitä, että kaveria ei kiinnosta moneenko kertaan ne kanavat on tallennettu, itseä vaan häiritsee tuollaset asiat ;)

Guest
18.06.06, 19:49
Sanokaas ammattilaiset jokin hyvä perus digiboxi kaapeliverkkoon. Nyt samaa asiaa joi Nokian 120T, mutta kun antenni vaihtui kaapeliksi, niin tuolla ei tee mitään. Toiseen telkkariin tulee hetken päästä sitten kovalevyllinen.

Kaapeli on siis Welhon "ylläpitämä".

Kuvanlaatu tulisi olla markkioiden kärkeä ja samoin käyttö muutenkin. Lisäkorttipaikat ja vastaavat ei tarpeellisia.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10763 ?

Mele
20.06.06, 16:11
Handanin pitäisi olla markkinoiden parhaita. toinen hyvä taitaa olla humaxin peruskaapeliboxi, mutta en tiedä onko siinä ollut jotain ongelmia haamukuvan kanssa tai siis sellaisen esiintymisestä :)

J.J-75
26.06.06, 23:46
Niin pysykää kaukana Sonyista... Aina jotakin kummaa.

veikko
27.06.06, 11:55
Jos vielä jostain löydät Humaxin 1201C-boksin, niin sellainen kannattaa peruskaapeliboksia hakevan hommata.

apache
27.06.06, 14:08
Jos vielä jostain löydät Humaxin 1201C-boksin, niin sellainen kannattaa peruskaapeliboksia hakevan hommata.

juu, tai siitä se uudempi versio FOX II tjt (prkl en muista tarkkaa mallia). kuitenkin se malli jossa on 2x scart

veikko
27.06.06, 14:42

juu, tai siitä se uudempi versio FOX II tjt (prkl en muista tarkkaa mallia). kuitenkin se malli jossa on 2x scart
Siitä minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta olen kuullut muilta että siinä olisi pieniä ongelmia - tuossa aikaisemmassa mallissa ei ole mitään ongelmia ollut koskaan. Ilmankos ne ovat sen valmistuksen lopettaneetkin...

Kreivi S
26.07.06, 19:35
Onkohan kenelläkään tuosta hyvää sanottavaa?

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/24973

Jos ei niin mikä olisi edullinen kiintolevyboksi, antenniverkkoon?

kenopäänaali
26.07.06, 20:42
Jos haluat kerralla hyvän, niin osta topfield. 5100 tms.
--kpn

Kreivi S
26.07.06, 20:45
--kpn

Kun tulee katsottua töllöä niin vähän ei viitsisi laittaa puolta tonnia boksiin kiinni.

AzizCF
26.07.06, 20:48
Medionit ovat ainakin ihan hyviä... tai ainakin omasta mielestäni.

Kreivi S
26.07.06, 20:52

Tuollaista olen ihmetellyt myös, siinä on vain yksi viritin, mutta ei tule katsottua jos joutuu nauhoittamaan.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/31981

Mites Nokia?

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/17553

AzizCF
26.07.06, 21:01

Tuollaista olen ihmetellyt myös, siinä on vain yksi viritin, mutta ei tule katsottua jos joutuu nauhoittamaan.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/31981

Mites Nokia?

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/17553

Kyllähän nuo Nokiatkin on ihan laatupelejä, mutta en tiedä onko niissä vieläkin YLE:n kanavilla tekstitys ongelmia...

tonttu
26.07.06, 21:02
Kyllähän nuo Nokiatkin on ihan laatupelejä, mutta en tiedä onko niissä vieläkin YLE:n kanavilla tekstitys ongelmia...
Eipä ole...

puh
26.07.06, 21:32
Onkohan kenelläkään tuosta hyvää sanottavaa?

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/24973Itselläni oli tuollainen vajaan vuoden verran ennen kaapelitaloon muuttoa, ihan pätevä vehje varsinkin uudemmilla softilla. Kovalevy on helppo vaihtaa itse isompaan. Laitteen ja kaukosäätimen ulkonäkö muistuttaa hiukan Bang & Olufseniä.

Mäksä
26.07.06, 22:08
--kpn

tai tosiaan sen medionin, makuasioita kumpi parempi, omaan makuun medion hakkaa ton topfieldin mennen tullen.

Kreivi S
26.07.06, 22:10
Itselläni oli tuollainen vajaan vuoden verran ennen kaapelitaloon muuttoa, ihan pätevä vehje varsinkin uudemmilla softilla. Kovalevy on helppo vaihtaa itse isompaan. Laitteen ja kaukosäätimen ulkonäkö muistuttaa hiukan Bang & Olufseniä.

Kiitokset tiedoista. Tuo on ihan pätevä vaihtoehto etenkin tuon hintaisena.

Onko tässä sellainen hieno kanavaopas josta voi klikkailla nauhoitettavia ohjelmia?

J3ke
27.07.06, 10:41
Minä ostin Kansalaisboksin Verkkokauppa.comista. Hyvin toimii ja on hintansa väärti. Kanavanvaihto n. 2sek.

apache
27.07.06, 10:47
nokian kovalevylliset boxit kannattaa kiertää kaukaa, dvd-plazaa ei tarvi kauaa lukea kun pääsee asiasta itsekin "kärryille"

AzizCF
27.07.06, 11:06
Onko tässä sellainen hieno kanavaopas josta voi klikkailla nauhoitettavia ohjelmia?

En tiedä siitä, mutta ainakin Medionissa on.

Kreivi S
31.07.06, 13:24
Muistaakos joku jotain linkkiä suomalaisten lehtien ym. tekemiin digiboksivertailuihin. Paino kiintolevyllisissä.

Mie
31.07.06, 22:20
Muistaakos joku jotain linkkiä suomalaisten lehtien ym. tekemiin digiboksivertailuihin. Paino kiintolevyllisissä.

Itselläni oli aiemmin Medion MDC4400 kaapeliverkossa ja idioottina uskoin lehtien testeihin ja vaihdoin antennialueelle muuttaessani sen Handanin 160GB:n kovalevyllä olevaan boksiin. Kahden viikon kiroilun jälkeen Handan lähti ja tilalle tuli Medion MDT4040 eli antenniversio tuosta samaisesta laitteesta joka mulla oli jo kaapelissakin... Medionin kahta boksia on käytetty kohta vuoden verran meidän perheessä erittäin tyytyväisinä ominaisuuksiin, käytettävyyteen ja luotettavuuteen. Noissa yhden virittimen Medioneissa on ilmeisesti esiintynyt enemmänkin hämminkiä, mutta tämä parempi malli on ollut oikein hyvä valinta.

Kaapelimalli (MDC4400) näytti olevan Markantalossa jonkinlaisessa superhalvennuksessa hintaan 299€ joten siinä on hinta/laatusuhde erittäin kohdallaan.

Kreivi S
01.08.06, 10:28
Kaapelimalli (MDC4400) näytti olevan Markantalossa jonkinlaisessa superhalvennuksessa hintaan 299€ joten siinä on hinta/laatusuhde erittäin kohdallaan.

Ostin noita sitten samantien kaksi. Tällä viikolla pitäisi tulla.

jossu
01.08.06, 10:52
Mulla on Philips DTR 6600 ihan hyvin on toiminu, välillä kanavanvaihto kestää mut ei mitää sen vakavampaa.

Masteri
01.08.06, 21:47
nokian kovalevylliset boxit kannattaa kiertää kaukaa, dvd-plazaa ei tarvi kauaa lukea kun pääsee asiasta itsekin "kärryille"Nokian kaikki boxit ovat syvältä! Ihan paskoja. Jumittaa melkein joka viikko, kyseessä C120 malli. Virtapiuha pois ja takas auttaa jumitukseen.

Mantere
02.08.06, 00:02
Nokian 260C & 120C aktiivikäytössä, kerran viikossa pois seinästä, toimii kuin unelma ja yksinkertaisia.
Tylsyyden minimoimiseen ja dvd:lle poltettavia varten Topfieldin 5100 masterpiece.
Mistään digiboxista huonoa sanottavaa paitsi ensimmäisistä Nokian C120:stä, jäi jumiin radio-tilaan ;)

jaakko
02.08.06, 08:00

Kouvolan Prismassa 249€, ilmoitus oli maanantain lehdessä (http://www.kouvolansanomat.fi/mainokset/isot/prisma.jpg) (kuva vaihtuu torstaina). Käyttäjien kokemuksia koneesta DVD Plazalla (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=33667).

Toisella foorumilla oli tietoa, että maahantuojalla olisi käynyt hinnoiteluvirhe. Tiiä sitten...

Kreivi S
02.08.06, 08:03
Kouvolan Prismassa 249€, ilmoitus oli maanantain lehdessä (http://www.kouvolansanomat.fi/mainokset/isot/prisma.jpg) (kuva vaihtuu torstaina). Toisella foorumilla oli tietoa, että maahantuojalla olisi käynyt hinnoiteluvirhe. Tiiä sitten...

On se halvempi, mutta en ole vähään aikaan Kouvolaan menossa.

TCall
02.08.06, 12:16
kerran viikossa pois seinästä, toimii kuin unelmaVoiko tuota sanoa silloin, että toimii kuin unelma jos seinästä pitää irroitella kerran viikossa? ;)

Mutta 2 boksia löytyy täältä, Medion MDT9020 ja Radix TD2000. Medion on kyllä ihan helppokäyttöinen, suht nopea eikä tilttaile, mutta tekstitys tulee välillä etukäteen ja laitteessa on aivan onneton viritin. Vähänkin jos on huonompi ilma niin kuva pätkii, signaalia silti yli 35dB. Radix on hieman hitaampi, tekstitys toimii hyvin, hyvä tekstitv 1000s muistilla, epg selvempi (tosin näyttää vain katsottavan kanavan tiedot), laite tilttaili vanhalla ohjelmistolla kerran kuussa, mutta nyt uudella ohjelmistolla ei ole jumiutunut ollenkaan. Radixin viritin on hyvä verrattuna Medioniin. Radixilla kuva aukeaa lähes säällä kuin säällä kun Medion näyttää pikselimössöä. Itsellä jäänyt kyllä näistä kahdesta merkistä ihan positiivinen kuva. Radix hakkaa Medionin virittimellään, tekstityksen toimivuudella, Medionissa on taas Radixia parempi käytettävyys.

Mantere
03.08.06, 23:31
kerran viikossa pois seinästä, toimii kuin unelmaVoiko tuota sanoa silloin, että toimii kuin unelma jos seinästä pitää irroitella kerran viikossa? ;)

No joo, ihanne olisi ettei tarvitse tehdä mitään mutta kun lukee porukoiden kirjoituksia digiboxeista niin en voi kuin ihailla omaa tilannetta, jumissa max kerran viikossa ;)

O.J.
06.08.06, 19:25
No joo, ihanne olisi ettei tarvitse tehdä mitään mutta kun lukee porukoiden kirjoituksia digiboxeista niin en voi kuin ihailla omaa tilannetta, jumissa max kerran viikossa ;)

Täällä kiintolevyllinen Medion on tainnut jumittaa noin 3 kertaa suunnilleen reilun 1½v:n aikana niin, että on tarvinnut repiä sähköjohto irti seinästä.

htavilap
06.08.06, 19:54
Medion (http://www.luurinetti.com/products.php?p=f4d83f) asialliseen hintaan
Kenelläkään kokemuksia jne.?

Vastaava näytti olevan NetAnttilassa 269€

Kreivi S
06.08.06, 20:13
Medion (http://www.luurinetti.com/products.php?p=f4d83f) asialliseen hintaan
Kenelläkään kokemuksia jne.?

4400 mallin kaapeliversio ollut käytössä torstaista, vaikuttaa erinomaiselta. Kannattaa huomioida kiintolevyn pitämä meteli, ettei laita sängyn lähelle jos nauhoittaa öisin.

htavilap
06.08.06, 20:42
Onko tosiaan niin ettei tuolla pysty katsomaan toista kanavaa samalla kun nauhottaa toista?

Silloin aika turha hankinta, joten kahden virittimen boksi pitäs varmaan hankkia.

Kreivi S
06.08.06, 21:52
Onko tosiaan niin ettei tuolla pysty katsomaan toista kanavaa samalla kun nauhottaa toista?

Silloin aika turha hankinta, joten kahden virittimen boksi pitäs varmaan hankkia.

Omassa kahden virittimen boksissa voi nauhoittaa kahta ja katsoa kolmatta, jos se on samaa kanavaryhmää. Tällä logiikalla voisit siis nauhoittaa Ylen ohjelmia ja katsoa samaisen yhtiön kanavia samanaikaisesti.

Mie
12.08.06, 20:14

Omassa kahden virittimen boksissa voi nauhoittaa kahta ja katsoa kolmatta, jos se on samaa kanavaryhmää. Tällä logiikalla voisit siis nauhoittaa Ylen ohjelmia ja katsoa samaisen yhtiön kanavia samanaikaisesti.

Medionin 4040/4400-malleilla voi katsoa yhtä ja nauhoittaa kahta mitä tahansa kanavaa samanaikaisesti. Ylläoleva järjestely oli yksi syy miksi Handan lähti meidän perheestä alle kahdessa viikossa...

Mäksä
13.08.06, 19:32
Medionin pvr 4200 antenniverkkoon tekee sitä että kun nauhottaa jotain kiintolevylle niin alkaa toistossa pätkimään ihan hullun lailla...takuu on ummessa joten äsken avasin laitteen, ihan normaali western digitaalin 80 giganen kiintolevy siel näyttäis olevan, eli onko siihen mahdollista vaihtaa oma kiintolevy, mahdollisesti jopa suurempi?..täytyykö kovo alustaa jotenkin vai lykkiä tehtaan paketista suoraan kiinni?

O.J.
13.08.06, 22:50
...ihan normaali western digitaalin 80 giganen kiintolevy siel näyttäis olevan, eli onko siihen mahdollista vaihtaa oma kiintolevy, mahdollisesti jopa suurempi?..täytyykö kovo alustaa jotenkin vai lykkiä tehtaan paketista suoraan kiinni?

Jotain juttuja olen lukenut, etä boxeihin on vaihdettu isompia levyjä. Tarkemmin en tiedä. Tuota mallia taidetaan myydä nykyisin 120 gigan kiintolevyllä.

Btw, oisko vaan mennyt softa jotenkin solmuun? Muistaakseni siinä on mahdollisuus palauttaa tehdasasetukset ja sullahan oli päivityskaapeli?

John Cooper
14.08.06, 10:48
...ihan normaali western digitaalin 80 giganen kiintolevy siel näyttäis olevan, eli onko siihen mahdollista vaihtaa oma kiintolevy, mahdollisesti jopa suurempi?..täytyykö kovo alustaa jotenkin vai lykkiä tehtaan paketista suoraan kiinni?

Jotain juttuja olen lukenut, etä boxeihin on vaihdettu isompia levyjä. Tarkemmin en tiedä. Tuota mallia taidetaan myydä nykyisin 120 gigan kiintolevyllä.

Ainakin kun itse vaihdoin Topfieldiini suuremman levyn (300 giganen Seagate) niin boksi tunnisti heti että uusi levy on asennettu ja kysyi alustetaanko se. Annoin boksin alustaa sen ja hyvin tuo on sen jälkeen toiminut :)

Mäksä
14.08.06, 12:43
Btw, oisko vaan mennyt softa jotenkin solmuun? Muistaakseni siinä on mahdollisuus palauttaa tehdasasetukset ja sullahan oli päivityskaapeli?

tuota epäilinkin, joten päivitin boxin pariviikkoa sitten ja edelleen tekee samaa, et jotenki tuntuis et ois esim lukupäässä pölyä ihan hitosti tms...mut jos tohon ostais 80-120gigasen kovon ja koittaa vaikuttako jotain, jos ei ni sitten laittaa sen vaikka muijan koneeseen sit

Jollemi
14.08.06, 13:03
Kovalevyt on ilmatiiviitä. Pölyä ei toki ole. Kovalevyn voi kokeilla vaihtaa, jos tosiaan takuuta ei ole ja on varma että vika on kovalevyssä.

jossu
18.08.06, 14:14
olisko mitää järkee ostaa tietokoneeseen sitä digitv systeemiä? siis et saa töllön näkymää tietokoneella..

Kreivi S
18.08.06, 14:16
olisko mitää järkee ostaa tietokoneeseen sitä digitv systeemiä? siis et saa töllön näkymää tietokoneella..

Jos on vain tietokone, niin sitten. Toimintavarmuus on heikompaa kuin töllötinboksilla.

Kotkis
18.08.06, 14:46
Minkähänlainen laite TerraTec Cinergy T USB XE (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19222) on? Toimiva?

Peppokani
23.08.06, 19:33
Onko kellään kokemusta La Digital TCX-2160 -digiboxista? Aika huokeaan hintaan saisi kahdella virittimellä ja 160 gigan kovolla varustetun aparaatin.

Kotkis
23.08.06, 19:37
Minkähänlainen laite TerraTec Cinergy T USB XE (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19222) on? Toimiva?
Itse itselleni vastaten: ei. Ensimmäinen tikku lähti jo kaupanpurkuun.

tonttu
26.08.06, 09:19
Käen Masan kokemus Topfield TF5100PVR (http://sfnet.fi/group.php?id=22213&newsgroup=sfnet.viestinta.tv.digi&sid=&bf=4) digiboxista.

kenopäänaali
28.08.06, 10:46
Käen Masan kokemus Topfield TF5100PVR (http://sfnet.fi/group.php?id=22213&newsgroup=sfnet.viestinta.tv.digi&sid=&bf=4) digiboxista.
Kuten jo seuraavassa viestissä todettiin, niin kädettömän ei kannata ostaa 600e laitetta, jos ei ole kiinostusta ottaa selville mitä on ostamassa.
--kpn

AndK0
28.08.06, 11:21
Tuollaiselle kaverille voisi sanoa sellaisen neuvon, että siirtyä aikaisintaan vuonna 2010 digiboxin käyttäjäksi. Epäilenpä että sitä ennen ei häntä tyydyttävää boxia tule markkinoilta löytymään. Huomaa kyllä muutenkin, että tuossa on oikein etsimällä etsitty noita huonoja ominaisuuksia. Esim. kaukosäädintä(mitä minä ainakin olen pitänyt todella hyvänä) on haukuttu neljässä eri kohdassa..

Jussi
28.08.06, 11:34
kaukosäädintä(mitä minä ainakin olen pitänyt todella hyvänä) on haukuttu neljässä eri kohdassa..
Tuosta minäkin yllätyin, minun mielestäni se sopii käyttöön oikein hyvin näppäimistöasettelunsa puoleen. Napit eivät ole liian jäykät, parempi vain tällä tavalla kuin se että olisivat tunnottomat lerput. Se, ettei kaveri löydä pimeässä näppäimiä ilman pistettä jossain painikkeessa on kyllä käyttäjän päässä vika koska näppäimistön keskiosa on kuitenkin muotoiltu niin että nappien paikat löytyvät pimeässäkin hapuillen. Tuosta editoinnista olen kuitenkin samaa mieltä, tuota ei ole toteutettu kovinkaan kätevästi.

Jace
10.09.06, 22:53
Olisi tarkoitus hommata joku edullinen perusboxi alle 100e malleista.
Tuossa tullut katseltua mm. Philipsin dtr200 ja dtr2000, Humaxin F4-FTA ja Digialityn T-2001CX. Ketjusta ei löytynyt paljojakaan noista, mutta onko kellään kehua näitä tai jotain vastaavaa. Jossain väitettiin, että Digialityssä ei olisi ohjelmaopasta, mutta toisaalla infottiin että olisi.. Kumpi totta?

Purkilo tulisi käyttöön pienen Philisin tv-vhs-combon ja LG:n DR4912V -tallentavan dvd-soittimen kylkeen.

Kotkis
11.09.06, 00:32
No mulla oli joku Philipsin boksi kerran käytössä (olisko ollu 1000 vai 2000) ja siinä oli RGB-kuva aivan liian kirkas. Siis vaaleat kohdat "paloi puhki". Muistaakseni samasta asiasta valitteli muutkin netissä ja useamman Philipsin laitteen kohdalla. Ja jos vielä oikein muistan, taisi jossain testissä olla mainittu syynä liian voimakas RGB-signaali tai jotain vast. Ehkäpä ongelma on jo ratkaistu, mutta sen verran huono maku jäis ko. boksista suuhun, etten ihan heti itse menisi Philipsiä ostamaan.

Hapa
11.09.06, 07:57
Humaxista pelkkiä positiivisia kokemuksia, tosin eri mallista (CX-FOX CII).

Tötterö
12.10.06, 19:05
Miten tallentavalle DVD:lle saa tallenettua digitaalisia kanavia?
Ei mitenkään?

Digiboxi>Scart>DVD\RW?
Onnistuuko noin kaikkien kanavien (myös digitaalisten kuten teema) tallentaminen DVD-levyille?
Ainoa murhe et joutuu pitää digiboxi kokoajan samalla kanavalla kuin mitä nauhottaa?

*digiaikaan siirtyminen sekoittaa pakan aivan täysin*

apache
12.10.06, 22:29
Miten tallentavalle DVD:lle saa tallenettua digitaalisia kanavia?
Ei mitenkään?

Digiboxi>Scart>DVD\RW?
Onnistuuko noin kaikkien kanavien (myös digitaalisten kuten teema) tallentaminen DVD-levyille?
Ainoa murhe et joutuu pitää digiboxi kokoajan samalla kanavalla kuin mitä nauhottaa?

*digiaikaan siirtyminen sekoittaa pakan aivan täysin*

osta ennemmin tallentava digiboxi kuin kuvaamasi yhdistelmä

jos sulla pitää kysellä tuon yhdistelmän käyttöä, voisin väittää että et tule ko yhdistelmän kanssa pärjäämään --> tallentava digiboxi on idioottivarma kampe

Tötterö
13.10.06, 15:06
http://www.pixmania.com/fi/fi/382074/art/mustek/dvd-divx-soitin-dvd-r-100.html

onko kokemuksia tästä halpaakin halvemmasta DVD tallentimesta?

Jussi2000
15.10.06, 13:53
Tietääkö kukaan tukeeko Samsungin kaapeliverkon boxi DCB-B263Z QAM 16 konstellaatiota?. Teknisissä tiedoissa väitetään niin, mutta boxi ei löydä niillä asetuksilla minkäänlaista singnaalia.

Kotkis
22.10.06, 23:53
Aivan mahtava ohjelma tuo DVBViewer Pro! Tuskailin aikani Pinnaclen USB-digitikun, tai siis lähinnä sen mukana tulleen surkean ohjelman kanssa, kunnes investoin tähän mahtiohjelmaan 15 eur. Nyt toimii ja on kustomoitavissa yms. yms. :) Läppärin kanssa on oma käyttö toistaiseksi, mutta tää vaikuttaa kyllä niin mahtavalta ohjelmalta, että tietokonepohjaisen digiboksin rakentelu alkoi taas kiehtomaan... :D

Kreivi S
28.10.06, 09:16
Mitäs sanotte tälläisestä uudesta järeästä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6240

Puukala
28.10.06, 09:17
Mitäs sanotte tälläisestä uudesta järeästä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6240Aika hyvältä vaikuttais.

Mie
28.10.06, 10:54
Mitäs sanotte tälläisestä uudesta järeästä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6240

Tuohon vielä tallentava DVD-asema niin alkais olla aika täydellinen. Ihmetyttää kun Medion (tai siis nykyisin Vision) toi tuon uuden DVD:llä varustetun boksinsa niin jätettiin toinen viritin pois. Itselläni on tuo MDT4040 jossa nimenomaan kahden virittimen loistava toiminta on miellyttänyt (katso yhtä ja tallenna kahta samanaikaisesti).

Tuo Visionin DVD-vehje on tällainen:
http://www.schneider-fin.fi/www/popupcard.php?id=74

Kreivi S
28.10.06, 11:09
Tuohon vielä tallentava DVD-asema niin alkais olla aika täydellinen. Ihmetyttää kun Medion (tai siis nykyisin Vision) toi tuon uuden DVD:llä varustetun boksinsa niin jätettiin toinen viritin pois. Itselläni on tuo MDT4040 jossa nimenomaan kahden virittimen loistava toiminta on miellyttänyt (katso yhtä ja tallenna kahta samanaikaisesti).

Niinpä. Itselläni on MDC4400 eli lienee vastaava, mitä nyt on kaapeliin. Television katsominen on kasvanut hirveästi, kun ei tarvitse enää valita kumpaa katsoo, katsoo kummatkin.

Mie
28.10.06, 11:26
Television katsominen on kasvanut hirveästi, kun ei tarvitse enää valita kumpaa katsoo, katsoo kummatkin.

Nimenomaan näin. Lisäksi on hienoa ettei tarvi olla tv-yhtiöiden aikataulujen armoilla vaan voi katsoa ohjelmansa juuri silloin kun se sopii. Vielä kun YLE ymmärtäisi että heidän pitäisi tehdä jotain tekstityksilleen (nyt ne sentään näkyvät, mutta välillä missä kohtaa sattuu) ja MTV3 voisi hieman skarpata aikataulujensa kanssa. Aika usein tulee melkein 10 minuuttia tauhkaa ohjelman alkuun ja ajastus katkaisee tallennettavasta ohjelmasa lopun. Tämähän ei siis ole digiboksin vaan MTV3:n vika. Luulisi että ne ohjelmat saa aikataulutettua niin että ne tulevat silloin kun niiden pitäisikin tulla. ;)

Kreivi S
28.10.06, 11:39
Aika usein tulee melkein 10 minuuttia tauhkaa ohjelman alkuun ja ajastus katkaisee tallennettavasta ohjelmasa lopun. Tämähän ei siis ole digiboksin vaan MTV3:n vika. Luulisi että ne ohjelmat saa aikataulutettua niin että ne tulevat silloin kun niiden pitäisikin tulla. ;)

Minulla ei ole koskaan käynyt noin kun olen tallentanut EPG:stä valiten ohjelmia. Liekö sinulla ollut vain huonoa onnea? Viime sunnuntaina tallensin Nelosen Thelma & Louisen oli alkuperäinen nauhoitusaika 2:35, mutta lopulta boksi oli nauhoittanut 2:40 eli se oli automaattisesti pidentänyt nauhoitusaikaa, kun ohjelma oli myöhässä.

veikko
28.10.06, 12:11
Aika usein tulee melkein 10 minuuttia tauhkaa ohjelman alkuun ja ajastus katkaisee tallennettavasta ohjelmasa lopun. Tämähän ei siis ole digiboksin vaan MTV3:n vika. Luulisi että ne ohjelmat saa aikataulutettua niin että ne tulevat silloin kun niiden pitäisikin tulla. ;)

Minulla ei ole koskaan käynyt noin kun olen tallentanut EPG:stä valiten ohjelmia. Liekö sinulla ollut vain huonoa onnea?

Näyttävät etenkin kansakunnan kannalta tärkeät ohjelmat, kuten Ruben Stillerin ja Joonas Hytösen keskusteluohjelmat, säännönmukaisesti ylittävät 5 minuuttia aikaansa. Mutta kun pistää tallennusajan loppuun ylimääräistä riittävästi, niin kyllähän tuon kanssa pärjää.

Viime sunnuntaina tallensin Nelosen Thelma & Louisen oli alkuperäinen nauhoitusaika 2:35, mutta lopulta boksi oli nauhoittanut 2:40 eli se oli automaattisesti pidentänyt nauhoitusaikaa, kun ohjelma oli myöhässä.
Saisiko tietää mikä se sellainen boksi on, joka osaa itsekseen pidentää tallennusaikaa jos ohjelma on myöhässä. Itse en ainakaan tiedä, että digipuolella olisi PDC-tyyppistä tietoa lähetyksessä.

Kreivi S
28.10.06, 13:15
Saisiko tietää mikä se sellainen boksi on, joka osaa itsekseen pidentää tallennusaikaa jos ohjelma on myöhässä. Itse en ainakaan tiedä, että digipuolella olisi PDC-tyyppistä tietoa lähetyksessä.

Toki: Medionin MDC4400.

Jussi
28.10.06, 14:48
Topfieldi lähtee kiertoon ja tilalle tulee Sonyn RDR-HXD760.

veikko
28.10.06, 17:49

OK. Kerrotko vielä kuinka se tuohon pystyy? Ihan vain mielenkiinnosta, itse kyllä tulen tällä Topfield Masterpiecellä toimeen toistaiseksi.

Kreivi S
28.10.06, 17:57
OK. Kerrotko vielä kuinka se tuohon pystyy? Ihan vain mielenkiinnosta, itse kyllä tulen tällä Topfield Masterpiecellä toimeen toistaiseksi.

En minä mikään insinööri ole, mutta uskon silmiäni.

Draiver
28.10.06, 19:27
Viime sunnuntaina tallensin Nelosen Thelma & Louisen oli alkuperäinen nauhoitusaika 2:35, mutta lopulta boksi oli nauhoittanut 2:40 eli se oli automaattisesti pidentänyt nauhoitusaikaa, kun ohjelma oli myöhässä.
Ehkäpä tuo "oli automaattisesti pidentänyt" lausahdus johdatteli hieman harhaan. Medionin bokseissa (ainakin 4200/4400) on tallennusasetuksissa tuo nauhoituksen pidennys ja vakiona se on asetettu 5 minuutille.

Kreivi S
28.10.06, 19:45
Ehkäpä tuo "oli automaattisesti pidentänyt" lausahdus johdatteli hieman harhaan. Medionin bokseissa (ainakin 4200/4400) on tallennusasetuksissa tuo nauhoituksen pidennys ja vakiona se on asetettu 5 minuutille.

2:35 muutui 2:40:een ei tuo sitä selitä.

veikko
29.10.06, 13:33

2:35 muutui 2:40:een ei tuo sitä selitä.
Kuinka niin ei selitä. Jos tallennus oli asetettu ajalle 2:35 ja siihen tulee automaattisesti 5 minuutin pidennys, niin kyllä se minusta on 2:40.

Vai menikö minulta jokin tuossa ohi?

Mie
30.10.06, 11:41

Tuohan ei kyllä pidä paikkaansa. Se ei todellakaan osaa "lukea" kanavaa sen ihmeellisemmin kuin muutkaan tallentavat digiboksit. Joskus olen itsekin kyllä huomannut että tallennusaika on hieman pidempi kuin alkuperäinen aika joten Medion tosiaan lisää kaikkiin ajastuksiin 5 minuuttia ellei heti seuraavaa ohjelmaa ole ajastettu samalta kanavalta.

Kokeileppa joskus ajastaa Salatut Elämät niin näet aina myös edeltävän säätiedotteen ja 5 minuuttia mainoksia tai Pako jolloin myös sitä edeltävät sähkeuutiset tallentuvat siihen alun kuusiminuuttiseen. Veikon kanssa olen myös huomannut tuon että Ruubenia ja Joonasta nähdään aina seuraavan ohjelman ajastuksen alussa. YLEn kanavat ja SubTV ovat Maikkaria huomattavasti tarkempia aikatauluissaan ja sieltä tehdyt tallennukset ovat yleensä erittäin hyvin kohdallaan.

Jussi
30.10.06, 17:18
Verkkokauppa.comista tulee loppuvuodesta myyntiin Procaster PVR-6200T (/C//6300T/C) joka ohittikin tuon Sonyn soittimen ostojärjestyksessä. Ominaisuuksia mm. HDMI-lähtö, 200 (300) GB kovalevy, kaksi viritintä ja neljän kanavan (kahdesta kanavanipusta) samanaikainen tallennus sekä näkyy XP:ssä ulkoisena kovalevynä. Hintaa parikymppiä ovh:na alle tuon Sonyn, erona DVD-soitin puuttuu mutta kovo on 40 GB isompi ja kaksi viritintä tuo selvää etua meikäläisen tarkoitukseen Procasterin puolesta. Pitikin jo laittaa ennakkotilaukseen samantien...

Kreivi S
30.10.06, 17:28
Hidas (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=20077&postdays=0&postorder=asc&start=680#top)

Guest
08.11.06, 19:16
Pystyykö Handan CV-7700 PVR laitteen kovolta siirtämään nauhoitettua matskua PC:lle USB:n kautta?

simma
08.11.06, 21:03
Laiton alustavasti tilaukseen Visionin (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13338) tallentavan lootan.
Hinta ei paha ja justiinsa sen verran ominaisuuksia kuin itse tarvii. Kuten Guest aikaisemmin tässä ketjussa maininitsi että Medion = Vision (Schneider?), niin eiköhän tuo ole toimiva laatikko. Tuoteinfossa olikin sitten Medionin boxi kuvassa...

Tänne Klan suuntaan avattiin Gigantti ja siellä oli 160g Medion kahdella virittimellä varustettu boxi hintaan muistaakseni 299€. Eipä siellä vielä muita tallentavia vielä ollut, ehkäpä tulee muita lisää tulevaisuudessa.

mik-ko
09.11.06, 00:28
Onko mistään saatavilla semmoista laitetta, jotta saisi digipoksin yhden korttipaikan lukemaan samaan aikaan kahta korttia. Ärsyttää vaihdella kortteja jatkuvasti. Jossain taisi olla myös niitä lähettimiä, jolla sai lähetettyä singaalia ympäri talon, jolloin conax korttipaikkaan asetetulla kortilla sai vastaanotettua singaalia moneen digipoksiin samaan aikaan. Mitään hyviä nettikauppoja?

kimmo
09.11.06, 11:11
Itse kävin eilen ostamassa Humax PVR9200T:n, sain muutaman kympin alennusta listahinnasta, saa nähdä miten vehje pelittää.

aquatoid
10.11.06, 07:36
Ostin Humax:in pvr9200t. Olen todella tyytyväinen, vaikka yksi nauhoitus meni pieleen.

Samu
10.11.06, 10:14
Hakusessa halvimmasta päästä tuplavirittimellinen, tallentava digiboksi jollain 160 gigan kovalevyllä. Nyt ei ole noiden hintatasosta tai oikeastaan mistään tietoa. Missä hinnoissa nuo nykyään pyörii.

Vihjeitä ostopaikoista pk-seudulla?

simma
14.11.06, 13:28
Kysyisin kanavanipuista, elikkäs kaapeli puolella ei ole kanavanippuja? Ainoastaan antenni puolella? Kysyin asiasta KOPUlta ja sieltä vastasivat että kaapelipuolella ei ole eriteltyjä kanavanippuja...
Kun sitä yhden virittimen boksia odottelen niin jos kanavanippuja ei ole kaapelipuolella, voin tallentaa kanavaa ja katsella ihan mitä muuta tahansa kanavaa?

Ihmetyttää kun omasta mielestäni asioista ei kerrota tarkasti, vain päällisin puolin. Aina saa olla selvittämässä miten asia on, eikä löydy sivua jossa kaikki olisi tarkasti selitetty...

kenopäänaali
14.11.06, 13:32
http://www.digitv.fi/