PDA

View Full Version : Datatila vs. ohjelmatila

paaki
14.10.03, 21:58
Mitä eroa on datatilalla ja ohjelmatilalla? Kun jotkut pelit vievät enemmän datatilaa kuin toiset ja toiset taas enemmän ohjelmatilaa.

Esa Isopahkala
15.10.03, 23:16
Voisitko laatia keskusteluaiheelle paremman otsikon?

Anna aloittamallesi keskustelulle kuvaava otsikko eli esim. ei "Tietääkö kukaan?" vaan "Missä malleissa on pöytä-HF?"

paaki
16.10.03, 15:00
Kelpaako nyt?

TeaCup
16.10.03, 16:59
Mitä eroa on datatilalla ja ohjelmatilalla? Kun jotkut pelit vievät enemmän datatilaa kuin toiset ja toiset taas enemmän ohjelmatilaa.
Tuollaisia nimiä en niille ole koskaan kuullut annettavan, mutta oletan että tarkoitat seuraavaa:

Peli tarvitsee asentaa puhelimessa jonnekin: datatila.
Pelin tarvitsee tallentaa jonnekin tietoja, kuten pelitilanteita: datatila.
Peli tarvitsee muistia, jossa se itse toimii: ohjelmatila.

Eli datatila vastaa tietokoneen kiintolevyä ja ohjelmatila muistia. Kelpaako selitys? :-)

paaki
25.10.03, 22:54
Jaa no voihan se noin olla. T720:ssä vaan ku menee kattomaan tietoja jostain pelistä, niin tulee tommosia eteen. Rupes vaan mietityttämään...

sovelias
26.10.03, 07:10
Jaa no voihan se noin olla. T720:ssä vaan ku menee kattomaan tietoja jostain pelistä, niin tulee tommosia eteen. Rupes vaan mietityttämään...Siis itse laitteesta kun katsoo?, vilasesses mitä se sanoo englaninkielellä, voi olla paljon kuvaavampi.

paaki
26.10.03, 15:31
Siis itse laitteesta kun katsoo?, vilasesses mitä se sanoo englaninkielellä, voi olla paljon kuvaavampi.
Joo puhelimesta kun kattoo. Englanniksi sanoo jotta data space ja prog.space. Eikös ne ole suomeksi just noi mitä kysyin?

sovelias
26.10.03, 17:00
Joo puhelimesta kun kattoo. Englanniksi sanoo jotta data space ja prog.space. Eikös ne ole suomeksi just noi mitä kysyin?Minkälaisia arvoja sillä tulee.
data space voisi olla tila jonka vie ohjelman tekemät/tarvitsemat oheis tiedosto, esim highscore lista, ohjelman ulkopuoliset kuvat jne.
Prog.space voisi olla tila minkä itse ohjelma vie.

paaki
26.10.03, 18:40
Esimerkiksi mulla on tässä tämmönen sekuntikello, joka vie datatilaa 3kt ja ohjelmatilaa 13kt. Sitten on yksi peli, joka vie molempia 106kt.