PDA

View Full Version : N-Gagen käyttökokemuksia

Sivuja : [1] 2 3 4

Zeppelin
07.10.03, 10:32
Juu...Eli kertokaapas tänne niitä käyttökokemuksia siitä N-gagesta kun niitä alkaa saada jo sieltä sun täältä ja monille kuulemma jo postitettukin. Itse ajattelin ostaa tässä pikapuoliin mutta jos nyt osoittautuu täydelliseksi flopiksi niin sitten pitää kyllä miettiä. Ja sitte varsinki jos joku on ostanu tuon Tomb Raiderin ja on jotain hyvää sanottavaa siitä(muuta kuin grafut) niin vois ilmottautua, se on nimittäin saanu aika paljo likaa niskaansa kaikissa ennakko-arvosteluissa kun taas Pandemonium ja Sonic N ovat nähtävästi ihan ok. Varsinki tuosta Pandemoniumin verkkopelistä ollaan oltu ihan pähkinöinä ulkomailla(siis ne testaajat)että jos joku on jo kerinny matsaa netissä niin vois kertoa siitäki

Kiitän ja kumarran kommenteistanne!

07.10.03, 10:37
Ekaks vois joku kokeilla kauan kestää akku kun pelaa moninpeliä bluetoothilla esim. 3 pelaajaa.

Toiseks kauan kestää akku kun pelaa gprs-verkon kautta moninpeliä.

Puhekäytössä laitteen akku ilmeisesti kestää ihan normaalit ajat, mutta syökö verkkopelaaminen erityisesti akkuja, näistä ei ole mitään tietoa noksun prösyyreissä.

THL
07.10.03, 16:40
haluaisin erityisen paljon tietää että miten se itse puhuminen kännykkään sujuu.. käsittääkseni siihen puhutaan sillai "sivuttain".. jotenkin oudosti.

Blue Joker
07.10.03, 16:43
haluaisin erityisen paljon tietää että miten se itse puhuminen kännykkään sujuu.. käsittääkseni siihen puhutaan sillai "sivuttain".. jotenkin oudosti.

http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/ngage/pic2.jpg

Ja eihän se mahdotonta todellakaan ole...;)

dexta
07.10.03, 16:47

Whataf.... Pentele! Tuo tuli mulle järkytyksenä :O

THL
07.10.03, 16:51

siis jumalauta..! toi ei näytä kovinkaan mukavalta.. jos viel harrastan sellaisia parin tunnin puhelusessioita (siis ei mitään 0700-alkuisiin numeroihin, kaksimielisille tiedoksi) niin tossahan menee ikä ja terveys.. ehkä pitäis raahaa itteni stokkaan ja kokeilla käytännössä..

Sir Buzku
07.10.03, 16:51

Mun mielestä toi asento on aika kiva. Uutta.

Sunny boy
07.10.03, 17:00

Mun mielestä toi asento on aika kiva. Uutta.
Antaa sitten kyseisen puhelimen omistajasta enemmän tai vähemmän asiallisen kuvan...

sm
07.10.03, 17:09

siis jumalauta..! toi ei näytä kovinkaan mukavalta.. jos viel harrastan sellaisia parin tunnin puhelusessioita (siis ei mitään 0700-alkuisiin numeroihin, kaksimielisille tiedoksi) niin tossahan menee ikä ja terveys.. ehkä pitäis raahaa itteni stokkaan ja kokeilla käytännössä..

Käytä sitä HF:ää... ;) Ei puudu käsi muutenkaan ja voi vapaasti puuhastella muutakin samalla. :)

dexta
07.10.03, 17:45
Kai tuohon saa vielä alkuperäisenä nokian varusteena lörtsyn näköisen suojakotelon?
:D

Ollilan Jokke
07.10.03, 18:00
Käyttökokemuksia sen verran että Super Marion ja Zeldan pelaaminen N-Gagen ristiohjaimella on paljon helpompaa kuin mun wanhan 7650:n tatilla. Goboy rokkaa nyt entistä enemmän. =)

dexta
07.10.03, 18:35
Sanokaas suoraan, kannattaako sitä hankkia jos ei sillä pelaa mitään?

Blue Joker
07.10.03, 18:41

Ehdottomasti. Periaattessahan tuo on 3650 ilman kameraa+MP3-soitin, radio ym. pientä.

edit: Ja melkeen 100 euroa halvemmalla

Ollilan Jokke
07.10.03, 18:44

jaa'a...kuinka paljon sua koko ja se sivuttain puhuminen haittaa? Onhan se aikas edullinen series 60 symbian luuri 285 eurolla. Jos ei rahasta ole kiinni ja musa-puoli ei kiinnosta niin osta vähän ajan päästä 6600.

Nemesis-88
07.10.03, 18:50

Käytä sitä HF:ää... ;) Ei puudu käsi muutenkaan ja voi vapaasti puuhastella muutakin samalla. :)Yks juttu tuossa puhe tyylissä on hyvä se, että näyttö pysy puhtaana, eikä ole paskasena joka puhelun jälkeen kuten esim. 3650:ssa.

dexta
07.10.03, 18:50
Pienen kameran sain juuri hankittua niin sitäkään ei enää tarvitse ja musiikkipuoli kiinnostaisi... Tuon verran rahaakin löytyy, joten taitaa digiboxin hankinta siirtyä:)

Onkos veikkauksia koska hinta menisi alaspäin, vai meneekö pitkään aikaan? ennen joulua se ei ainakaan tipu...

Blue Joker
07.10.03, 18:54
Onkos veikkauksia koska hinta menisi alaspäin, vai meneekö pitkään aikaan? ennen joulua se ei ainakaan tipu...

On erittäin alhaalla jo nykyään. Ja Markantalo myy laitetta tällä hetkellä tappion puolelle...

dexta
07.10.03, 18:57

On erittäin alhaalla jo nykyään. Ja Markantalo myy laitetta tällä hetkellä tappion puolelle...

Joo, lueskelin juttuja ja tulin samaan johtopäätökseen. Pitää käydä huomenna läpi paikallisia liikkeitä ja kysästä hyvitystarjouksia:)

Flying Finn
07.10.03, 20:10
Joku vois kyllä selittää mulle miten N-Gageen puhuminen olis yhtään sen naurettavamman näköstä kuin mihinkään muuhunkaan luuriin.

dexta
07.10.03, 20:14
En ole nähnyt livenä mutta tuon kuvan perusteella näyttää vaikealta ja naurettavalta

07.10.03, 20:16
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/y/pyramiidi/1065547479842.jpeg

anttiri
07.10.03, 21:05
ei oo pahempi puhelimena, mulla on vieressä 3650 ja tää pyörittää javapelejäkin nopeemmin ja ihan hyvä näppistuntuma. puhumiseenkin noin"vinottain" oon jo tottunu. tony hawk pyörii hienosti, suosittelen ei oo paha hina toi 285 erkkii

Jombe
07.10.03, 21:07
Ei paha hinta ei. Vois jopa harkita... Tai no ei kumminkaan kyllä...

Paaplo
07.10.03, 21:29
Ei paha hinta ei. Vois jopa harkita... Tai no ei kumminkaan kyllä...

Kyllä tota voi harkita koska hinta on juuri oikea. Tietysti 128mb muisikortti ja bluetooth sovitin nostaa hintaa mutta alle 400€ jää silti. Varmaankin seuraava puhelimeni vaikken peliominaisuuksilla tee mitään. Java-pelit kiinnostaa enemmän kuin nuo n-gage pelit.

anssiah
07.10.03, 21:39
onko vielä löytynyt yhtään 7650/3650 peliä tai ohjelmaa, mikä ei toimi n-gagessa?

EDIT. ja onko siihen mp3 soittimeen helppo ladata tavaraa (verrattuna mp3go:n)

HenkkaW
07.10.03, 21:42
Mullakin on ollut hieman vastenmielinen kuva N-Gagesta, mutta nyt ajatukset ovat alkaneet muuttua positiiviseen suuntaan. Hintakin on erittäin kohdallaan ja se on vielä S60 :)

3.1415926
07.10.03, 22:17
Harmi kun Nokia ei voinut sijoittaa kaiutinta puhelimen kääntöpuolelle, itse ainakin puhuisin mielummin takapuolelle kuin sivulle.

krisse
07.10.03, 23:45
Ainut mikä ärsyttää puhumisessa on se että aina ei meinaa saada kohdistettua sitä kuuloketta just korvan kohdalle...
Muuten oli positiivinen osto. Vihdoinkin ämpyköissäkin on kunnon äänenlaatu verrattuna 3650:aan mikä sinällänsä on kiva lisä puhelimessa.

WYX
08.10.03, 00:06
Harmi kun Nokia ei voinut sijoittaa kaiutinta puhelimen kääntöpuolelle, itse ainakin puhuisin mielummin takapuolelle kuin sivulle.

Esittelyssä Nokian tyyppi totes, että hyvin pystyy puhumaan, myös lättynä korvassa. Eli ei välttämäti tarvis kuulemma puhua kapeakylki edellä....Tiiä sitten???

dexta
08.10.03, 00:10
Huomenna on pakko mennä kattomaan livenä... väsäsin "pienoismallin" tuosta ja sehän on Valtava!

SV
08.10.03, 01:00
En ole nähnyt livenä mutta tuon kuvan perusteella näyttää vaikealta ja naurettavalta

Oon tänään puhunut siihen monta tuntia eikä oo sen kummoisempi kun normaalistikkaan. Hyvä puoli on se että ei näyttö aina paskaseks ku ei pidä hinkuttaa poskee vasten.

SV
08.10.03, 01:02
onko vielä löytynyt yhtään 7650/3650 peliä tai ohjelmaa, mikä ei toimi n-gagessa?

EDIT. ja onko siihen mp3 soittimeen helppo ladata tavaraa (verrattuna mp3go:n)

En oo löytäny vielä yhtään. Testannu oon varmaan pariakymmentä. Ja on ehkä noin kolme kertaa helpompi käyttää, mutta toi 32mb mukana tuleva muisti on suhkot pieni :E Ja huomiois että mp3sien laittoon et tartte bluetoothia.

Jace
08.10.03, 01:09
Onko "pöytä HF-ää" ? Mitenkäs kajari, mp3:sia ilmeisesti voi käyttää soittoääninä, soivatko hyvin, ääntä särkemättä ja kuuluvasti (siis soittoäänenä)?

Blue Joker
08.10.03, 07:20

Tuskin löytyykään.

mati
08.10.03, 10:43
Osaaku kukaan sanoa, että pitäisikö N-Gagen PC-suite toimia sen USB-piuhan läpi? Itselläni mRouter ei saa yhteyttä laitteeseen ollenkaan. Kokeiltu kahdella eri koneella. USB-yhteys on kyllä kunnossa, kun laiten näkyy USB mass storagena ja näin mp3:sia ja muuta dataa voi heittää suoraan muistikortille.

-Mati

mobiilisti
08.10.03, 10:50
Osaaku kukaan sanoa, että pitäisikö N-Gagen PC-suite toimia sen USB-piuhan läpi? Itselläni mRouter ei saa yhteyttä laitteeseen ollenkaan. Kokeiltu kahdella eri koneella. USB-yhteys on kyllä kunnossa, kun laiten näkyy USB mass storagena ja näin mp3:sia ja muuta dataa voi heittää suoraan muistikortille.

-Mati

Oletettavasti ei toimi. Mulla ainakin tarjosi väärää porttia, eikä sitä pääse muuttamaan. BT lähti heti wörkkimään. Ja irda toimii varmasti.

3.1415926
08.10.03, 10:58
Entä onko kellään käyttökokemuksia minkään BT-HF:n kanssa?

mati
08.10.03, 11:33
Oletettavasti ei toimi. Mulla ainakin tarjosi väärää porttia, eikä sitä pääse muuttamaan. BT lähti heti wörkkimään. Ja irda toimii varmasti.

Itse en laitteesta kyllä irdaa löytänyt? Pitäisikö semmoinen siinä olla?

-Mati

Ollilan Jokke
08.10.03, 11:38
Homma menee kai niin että synkkaus toimii vain bluetoothilla. Ja jos haluat muuten käyttää PC-Suitea USB:llä, ota MMC pois Gagesta. Jos taas haluat käyttää Gagea massamuistina USB:n kanssa, eli yhtenä windows file explorerin asemista, pitää Gagessa olla "tyhjä" MMC, ei siis kaupasta ostettava peli-MMC.

Korjatkaa jos olen väärässä =)

mobiilisti
08.10.03, 11:48
tse en laitteesta kyllä irdaa löytänyt? Pitäisikö semmoinen siinä olla?

-Mati
En edes kokeillut eli en tiedä löytyykö...päättelin vain mrouterista. Sori jos ei löydykään :( Irda vain on mulla nokialaisissa aina toiminut kuin junan vessa jne...

Blur
08.10.03, 12:00
Lappeenrannan päämiehen N-gageissa on just tällähetkellä kivat taustakuvat :). Näyttö oli kyllä hyvä ja terävä 4k värin näytöksi.
Koon puolesta yllätyin kyllä et jos ton hinta laskee 200e tienoille ni vois pöytälaatikkoon leluksi ostaa ;)

08.10.03, 12:43
Mites nämä pelit, olikos niissä jotain lataus-taukoja pelaamisen aikana, eli järjestemä joutuu keskyttää pelaamisen kun lataa uutta grafiikkaa muistikortilta?

Onko kokemuksia näistä tauoista, miten usein esiintyy?

Ollilan Jokke
08.10.03, 13:24
Pelaamisen aikana ei ole taukoja mutta pelitasojen eli levelien välillä on. En oo kellon kanssa mitannut...oiskohan viitisen sekunttia keskimäärin?

-Jonttu-
08.10.03, 14:13

Esittelyssä Nokian tyyppi totes, että hyvin pystyy puhumaan, myös lättynä korvassa. Eli ei välttämäti tarvis kuulemma puhua kapeakylki edellä....Tiiä sitten???

Niin... onkos joku kokeillut jo tuota? Mielelläni kuulisin eri vaihtoehtoja puhumisesta.

P3Ghetto
08.10.03, 14:13
jos haluat muuten käyttää PC-Suitea USB:llä, ota MMC pois Gagesta. Jos taas haluat käyttää Gagea massamuistina USB:n kanssa, eli yhtenä windows file explorerin asemista, pitää Gagessa olla "tyhjä" MMC, ei siis kaupasta ostettava peli-MMC.

En ymmärrä.
1.Toimiiko pc-suite usb:llä? "ota mmc pois" Eihän sinne sitten voi siirtää mitään=) En jaksaisi kolmatta kertaa ostaa BT-Adapteria...
2.Kun N-GAGEN iskee kaapelilla kiinni, niin ilmestyykö windows file exploreriin itsestään massamuisti asema? näin helppoa?

Ollilan Jokke
08.10.03, 14:30
En ymmärrä.
1.Toimiiko pc-suite usb:llä? "ota mmc pois" Eihän sinne sitten voi siirtää mitään=) En jaksaisi kolmatta kertaa ostaa BT-Adapteria...
2.Kun N-GAGEN iskee kaapelilla kiinni, niin ilmestyykö windows file exploreriin itsestään massamuisti asema? näin helppoa?

1. Tuo PC-Suite homma perustuu kuulo"puheisiin" joita olen netistä lukenut. Voisihan sillä PC-Suitella N-Gagen perusmuistiin siirtää vaikka MMC:tä ei olisikaan. Itse en ole edes jaksanut suitea asentaa...pitäis kai...=)

2. Kyllä. Kun sulla on siis MMC sisällä, N-Gage, tai siis se MMC näkyy massamuistiasemana (esimerkiksi F:) jonne voit siirtää/kopioida ihan mitä haluat.

P3Ghetto
08.10.03, 14:40
Kiitos Jokke.
Uusi kysymys: Käykö n-gageen kingstonin 128 mmc? 3650 Käy, ja eiköhän näissä samaa systeemiä tueta, mutta tarkistus.

remedy
08.10.03, 15:24
Tänään tuli testattua pikaisesti mustassa pörssissä n-gagea ja oli kyllä positiivinen yllätys. Laite ei ollut "lelumainen" mitä kuvat antoi osoittaa, itseasiassa varsin hyvää jälkeä. Myöskin lievästi "outo" asento puhuttaessa ei loppujen lopuksi tuntunut missään, pientä totuttelua tietysti vaatii.

Nyt pitää lähteä kattomaan toiseen liikkeeseen vähän tarkemmin, mustassa pörssissä kun ei tuo asiakaspalvelu pelannut... Jos vaikka tekis heräteostoksia tänään.

Ainut miinus näin aluksi on pelien hinnat, aivan järkyttävän kalliita kun tuolla hinnalla saa jo "konsoleillekkin" pelejä. Toisaalta N-gagen hinta on erittäin alhainen joten loppujen lopuksi varmaan rahaa yritetäänkin takoa noilla peleillä, ei niinkään laitteilla.

Blue Joker
08.10.03, 15:56
Kiitos Jokke.
Uusi kysymys: Käykö n-gageen kingstonin 128 mmc? 3650 Käy, ja eiköhän näissä samaa systeemiä tueta, mutta tarkistus.

Kyllä käy. 256:sta ei sitten enää tueta.

Blue Joker
08.10.03, 15:56
Ainut miinus näin aluksi on pelien hinnat, aivan järkyttävän kalliita kun tuolla hinnalla saa jo "konsoleillekkin" pelejä. Toisaalta N-gagen hinta on erittäin alhainen joten loppujen lopuksi varmaan rahaa yritetäänkin takoa noilla peleillä, ei niinkään laitteilla.

Niinkuin muissakin konsoleissa.

straton
08.10.03, 16:14
Toisaalta N-gagen hinta on erittäin alhainen joten loppujen lopuksi varmaan rahaa yritetäänkin takoa noilla peleillä, ei niinkään laitteilla.

Ei, kyllä Nokia pyrkii tekemään voittoa itse laitteestakin. Itse uskoisin kyllä että hinnan on pakko tippua ja siten taktiikan muuttua, jos N-Gagen halutaan menestyvän.

SV
08.10.03, 17:32
quote="remedy"]Ei, kyllä Nokia pyrkii tekemään voittoa itse laitteestakin. Itse uskoisin kyllä että hinnan on pakko tippua ja siten taktiikan muuttua, jos N-Gagen halutaan menestyvän.[/quote]

Minusta vehkeen hinnassa ei ole mitään liikaa. Mieti esim 3650 399e :E Ihmettelin itekki miten ne oli n-gagen saanu niin alas painettua. Tosin jos meinasivat pelejä saada myytyä nii niiden hintaa on pakko laskee, ja paljon.

sovelias
08.10.03, 17:50
Ei, kyllä Nokia pyrkii tekemään voittoa itse laitteestakin. Itse uskoisin kyllä että hinnan on pakko tippua ja siten taktiikan muuttua, jos N-Gagen halutaan menestyvän.Kriittinen raja oli muistaakseni 4-6 miljoonan myydän laitteen haarukassa.
Muihin peleihin verrattunan Nokialla on se etu että operaattorit tukevat puhelimia varsin rankasti ja jos saavat hyviä palveluita aikaiseksi niin laitetta voi saada mailmalla liittymän kylkiäisenä varsin sopivasti, jos hinta alkaa liikkuun alle sadassa eurossa niin luulisi joitain kiinnostavan.

Myynti tavoite on kylläkin aika rankka kun vertaa sitä joidenkin puhelin valmistajien globaaleihin kokonais myynteihin.

Laite syö varmaankin markkinoita eri tuoteryhmistä ja varmasti kaikki ei ole ensisijaisesti kiinnostuneita peleistä. Vertaa vaikka käytännön katuhintaa esim Nokian 3100:seen.

Nokia muistaakseni arvioi tänä vuonna myytävän >10 Miljoonaa s60 laitetta.

Nintendo tavoittelee (mutuna) ensivuonna ~20 miljoonaan myytyä GBA:ta

Nemesis-88
08.10.03, 19:09
Tänään kävin sitten laitetta testaamassa ja hyvältä vaikutti. Laiteessa taitaa olla sama näyttö kun 3650/7650:ssa en ainakaan havainnyt mitään eroa. Miinusta on se että laite on aika isohko ja käyttäminen oli vähän hankalaa näin aluksi.
Tuskin kannattaa vaihtaa 3650 --> N-gage??

Blue Joker
08.10.03, 19:11

Itse vaihtaisin. Mutta se olen minä. Itselleni MP3-soitin tärkeämpi kuin kamera.

Nemesis-88
08.10.03, 19:16

Itse vaihtaisin. Mutta se olen minä. Itselleni MP3-soitin tärkeämpi kuin kamera.Mutta mulle kamera kun MP3-soitin ja tuo MP3-soitin löytyy tosta 5510:stä.

Blue Joker
08.10.03, 19:28

Itse vaihtaisin. Mutta se olen minä. Itselleni MP3-soitin tärkeämpi kuin kamera.Mutta mulle kamera kun MP3-soitin ja tuo MP3-soitin löytyy tosta 5510:stä.

No sitten ei kauhean kannattavaa, jollei N-Gagella pelaaminen sitten kiinnosta, tai radio.

Nemesis-88
08.10.03, 19:37

No sitten ei kauhean kannattavaa, jollei N-Gagella pelaaminen sitten kiinnosta, tai radio.Pelit hoituu PS2:lla ja 5510 hoitaa radionkin

Ollilan Jokke
08.10.03, 19:51

Mutta mulle kamera kun MP3-soitin ja tuo MP3-soitin löytyy tosta 5510:stä.

Pelit hoituu PS2:lla ja 5510 hoitaa radionkin

Taisit tietää itsekin vastauksen jo etukäteen...mutta vastataan nyt silti:

sinun tapauksessa ei kannata. :)

kimmo4377
08.10.03, 20:09
millanen se nokia game on? joka käsittääkseni siis tulee laitteen mukana.. (kun ei oo heti rahaa peleihin) huomenna ajattelin mennä markantaloon vilkasemaan.. ja tottakai se ostetaanki

Blue Joker
08.10.03, 20:12
millanen se nokia game on? joka käsittääkseni siis tulee laitteen mukana.. (kun ei oo heti rahaa peleihin) huomenna ajattelin mennä markantaloon vilkasemaan.. ja tottakai se ostetaanki

http://www.nokiagame.com/ voisi auttaa.

kimmo4377
08.10.03, 20:17
perhana.. hölmö olen :D
noh kiitos kumminkin

personal jesus
09.10.03, 10:59
Antaa sitten kyseisen puhelimen omistajasta enemmän tai vähemmän asiallisen kuvan...
Mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat? Vai tarkoitatko bisnisympyröissä, kun laitetaan luurit pöydälle?

säätäjä
09.10.03, 11:19
Mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat? Vai tarkoitatko bisnisympyröissä, kun laitetaan luurit pöydälle?

Itse ajattelin hankkia mm. tuon takia. Jäisivät P800:set ja commut varjoon. :)

jeesh
09.10.03, 11:38
Ei havaintoo kuuluuko tänne käyttökokemuksiin mutta melkein,

Eli räpläilin N-gagea yhdessä liikkeessä eilen ja sain huomata, että homma ei oikein skulannut. yritin pelata jotain pelia mikä oli sisällä ja aina kun pei oli alkamassa eli asetukset oli laitettu hahmot sun muut valittu, niin se heitti ihan tylysti ulos, myyjä sano että on joku kontakti häiriö pelikortissa... eikä asialle voinut silloin mitään koska laitteet oli semmosessa telineessä ja niitä ei saanut ulos koska kellään ei ollut avainta.

Ei kovin lupaavaa ollut jos pelit ei toimi/kontakti häiriöitä. Kun haluaa pelata jotain peliä ei enään siinä vaiheessa halua alkaa availemaan mitään takakansia jotta pääsee ränkläämään.

arivi
09.10.03, 11:45
Paha moka myyjäliikkeeltä. Esittelykone on poistettava välittömästi mikäli sen toiminnassa on puutteita. Arvannettekin miksi.

personal jesus
09.10.03, 16:07
Itse ajattelin hankkia mm. tuon takia. Jäisivät P800:set ja commut varjoon. :)
Niin, voi sen noinkin päin ajatella. :) Vetosin tuohon bisnisjuttuun siksi, että jotkut ajattelevat asiaa sen suhteen ja ovat epävarmoja itsestään. :P

Saukki
09.10.03, 17:04
Ihmettelen hieman miksi puhelimen hinta meni alle 3300 hinnan... käsitääksini 3300 on vain kokonsa puolesta parempi.

Nickers
09.10.03, 17:13
Eli räpläilin N-gagea yhdessä liikkeessä eilen ja sain huomata, että homma ei oikein skulannut. yritin pelata jotain pelia mikä oli sisällä ja aina kun pei oli alkamassa eli asetukset oli laitettu hahmot sun muut valittu, niin se heitti ihan tylysti ulos, myyjä sano että on joku kontakti häiriö pelikortissa... eikä asialle voinut silloin mitään koska laitteet oli semmosessa telineessä ja niitä ei saanut ulos koska kellään ei ollut avainta.
Itse sain huomata tänään saman jutun, ettei testilaite sellaisessa telineessä siis toiminut. Oikeastaan molemmat telineessä olevat testilaitteet olivat jotenkin tukossa - kummassakin pelaaminen mahdotonta. Kone 1:ssä oli täysin sama ongelma kuin sinulla, eli peli alkoi mallikkaasti, mutta hahmojen valitsemisen ja niiden alkutekstien luvun jälkeen puhelin heitti takaisin Pelit-valikkoon. Kone 2:ssa näkyi taas pelkät akkupalkit, eikä reagoinut näppäinten painamiseen muulla tavoin, kuin taustavalojen syttymisellä. Kummallinen juttu, sillä toissapäivänä molemmat laitteet toimivat samassa liikkeessä.

remedy
09.10.03, 17:21
Itse sain huomata tänään saman jutun, ettei testilaite sellaisessa telineessä siis toiminut. Oikeastaan molemmat telineessä olevat testilaitteet olivat jotenkin tukossa - kummassakin pelaaminen mahdotonta. Kone 1:ssä oli täysin sama ongelma kuin sinulla, eli peli alkoi mallikkaasti, mutta hahmojen valitsemisen ja niiden alkutekstien luvun jälkeen puhelin heitti takaisin Pelit-valikkoon. Kone 2:ssa näkyi taas pelkät akkupalkit, eikä reagoinut näppäinten painamiseen muulla tavoin, kuin taustavalojen syttymisellä. Kummallinen juttu, sillä toissapäivänä molemmat laitteet toimivat samassa liikkeessä.

Onhan tuo aika surkeata mainosta jos koneet on tiltissä. Tänään sanoivat paikallisessa päämiehessä että ongelmia on esiintynyt noiden "ständi koneiden" kanssa, jotka eivät muuten ole puhelimia ollenkaan, vaan niillä pystyy vain ja ainoastaan pelaamaan tuota po... (unohtui nyt se pelin nimi)

jogilius
09.10.03, 17:25

Käytä sitä HF:ää... ;) Ei puudu käsi muutenkaan ja voi vapaasti puuhastella muutakin samalla. :)Yks juttu tuossa puhe tyylissä on hyvä se, että näyttö pysy puhtaana, eikä ole paskasena joka puhelun jälkeen kuten esim. 3650:ssa.

Sama kävi mulla myös mielessä, vaikka yhellä pyyhkäsyllähän näytön saa puhtaaks hiestä tai mistä ikinä. Kuitenkin jotenkin vaikea uskoa, etteikö voisi normaalisti puhua, niin kuin 3300:llakin.

09.10.03, 17:28
Ihmettelen hieman miksi puhelimen hinta meni alle 3300 hinnan... käsitääksini 3300 on vain kokonsa puolesta parempi.

No ei mikään ihme ja hinta putoo nopeesti lisää ellei myynti käy kuin siimaa, nokia myy tuotetta alhaisemmalla katteella jotta laitetta saadaan myytyä mahdollisimman nopeasti 5-10 miljoonaa kappaletta, tämä on kriittinenraja sille että pelitalot alkavat kehittää n-gagelle ihan omiakin pelejä joita ei muihin pelilaitteisiin saa.

Jos laitteen myynti hyytyy, niin toiveet uudesta peli-aluevaltauksesta nokia voi kuopata uutena floppina.

nokiaman
09.10.03, 17:34
nyt tuli sitten käytyä ostaan toi n-gage olen jo vähän sitä koittanut mutta pelejä en ole vielä saanut siirrettyä eli miten pelejä voi siirtää kyseiseen laitteeseen

jogilius
09.10.03, 17:47

Melkeinpä samaa ihmettelin. 299€ maksoin 3300:sta 1,5 kuukautta sitten, ja oon tässä toteillu, että N-Gagen mieluummin olisin ostanut, vaikka tossa koossa on kyllä tosin aika huomattavakin ero.

Ollilan Jokke
09.10.03, 17:50
nyt tuli sitten käytyä ostaan toi n-gage olen jo vähän sitä koittanut mutta pelejä en ole vielä saanut siirrettyä eli miten pelejä voi siirtää kyseiseen laitteeseen

Jos sulla on muistikortti niin laita se N-Gagen sisään ja sitten Gage USB kaapelilla kiinni tietokoneeseen. Tiedostot voi siirtää ihan vaan pudottamalla ne kansioon/asemaan jona N-Gage näkyy Windowsin tiedostonhallinnassa.

Toinen vaihtoehto on sitten bluetoothilla PC Suiten kanssa.

edit: N-gagen hintahan julkaistiin jo toukokuun alussa, eli ennen kuin 3300 oli vielä edes kaupoissa.

Rysty
09.10.03, 17:57
Kertokaahan koneen omistajat paljonko siinä on RAMia? Voisin käydä vaihtamassa 3650->N-gage jos siinä on enemmän RAMia. Tulevassa 6600:ssa on 16MB joka on tuplat tähän 3650:aan verrattuna. Eniten 3650:ssa risoo muistin vähäisyys eli en saa kuin yhden softan yhtä aikaa ja Operakin takkuilee yksinäänkin.

Memory monitorilla näkee vapaan muistin määrän, sen saanee jostain netistä.

Ollilan Jokke
09.10.03, 18:45

No vaikeaahan se ei ole ellei sitten tyylisi ole puhua "handsfree" eli puhelin pääsi ja olkapääsi välissä. :)

Mutta naurettavuus on sitten kai makuasia... kuka millekin nauraa jne... Kyllä se minuakin aluks vähän hymyilytti mutta kaikkeen tottuu. Ja eipä oo sitä ongelmaa että näyttö ois koko ajan likainen kun hiki yms muuta epäpuhtaudet tarttuu näyttöön jos se on suoraan poskea vasten.

edit: ohoh dexta tais tuhota viestinsä...vai olenko ihan sekaisin kun vastaan olemattomiin viesteihin? =)

slaaksoh
09.10.03, 19:00
Onko joku kokeillut onnistuuko netin käyttö tietokoneelta USB piuhan välityksellä Ngagen kanssa? vai pitääkö käyttää bluetoothilla ?

Omassa kannettavassa koneessani ei ole BT, mutta USB:t löytyy. Sarjaporttia ei koneessani ole.

Ollilan Jokke
09.10.03, 19:09
Onko joku kokeillut onnistuuko netin käyttö tietokoneelta USB piuhan välityksellä Ngagen kanssa?

en ole kokeillut mutta käsittääkseni ei onnistu. Tietokone näkee N-Gagen (tai jos tarkkoja ollaan niin sen MMC:n N-Gagen sisällä) pelkkänä massamuistina, ei puhelimena/modeemina.

Tiedä sitten pystyiskö joku väsäämään softan jolla myös tietoliikenne yhteydet pelittäis...

EvoQ
09.10.03, 19:17
Sama vika tamperelaisessa tavaratalossakin. Toinen ei tehnyt muuta kun vilkutteli valoja, ja toinen potkaisi aina "työpöydälle" pandemoniumin alkutekstien jälkeen.
Muuten en oikein pitänyt näppäinsijoittelusta, mikä saattoi osaksi johtua myös N-GAGE-ständin ihmeellisistä ulokkeista. Hinnaltaan tuo on kuitenkin aika voittamaton joten ostoslistalle menee. Onko muuten veikkauksia kuinka nopeasti hinta lähtee putoamaan vai pysyykö se tuossa n. 300€:ssä hamaan loppuun saakka?

slaaksoh
09.10.03, 19:25
How can I connect my Nokia N-Gage game deck to my PC/laptop?
The Nokia N-Gage game deck can connect to a compatible PC or laptop via Bluetooth connection for calendar synchronization and application download, and via USB cable for downloading music and other files to a memory card (MMC).

Blue Joker
09.10.03, 19:29
On erittäin helppoa siirtää mitä vaan tiedostoja muistikortille. Sen kun vain hinaa ne siihen päävalikkoon, ja esim. java-pelit asentaa sitten FExplorerin avulla. Musiikit toimii kun heittää vaan pääkansioon. Todella simppeliä ja toimivaa!

slaaksoh
09.10.03, 19:35
Get more out of your Nokia N-Gage™ game deck by putting more into it, such as PC Suite for info sharing between the game deck and a compatible PC, or modem drivers to get you connected to the mobile Web. Use a Bluetooth connection to connect to your PC.

With Modem Setup installed on your compatible PC, you can use your Nokia N-Gage game deck as a modem for PC access to the Internet. You can also configure your phone's data capabilities and transfer speed.

Saukki
09.10.03, 20:18
Onko tuo N-Gagen näyttö miten tarkka?

Sir Buzku
09.10.03, 20:23

Perus S60-näyttö, n. 170x210px.

Blue Joker
09.10.03, 20:26

Perus S60-näyttö, n. 170x210px.

Tarkemmin 176x208 px.

Tee
09.10.03, 20:31
Puhelin ei tunnista muistikorttia... mitä tehdä? Kun käynnistän laitteen ko. muistikortilla puhelin buuttaile itseään miten sattuu eikä päästä esim. menuun lainkaan. Toisella muistikortilla toimii aivan normaalisti.

Sir Buzku
09.10.03, 20:35
Outoa on että N-gagelle on paljon kritiikkiä satanut ja nyt kaikki ostaa sen.

remedy
09.10.03, 20:39
Outoa on että N-gagelle on paljon kritiikkiä satanut ja nyt kaikki ostaa sen.

No veikkaan että monella ne kommentit tuli ennenkuin oli edes koko laitetta käpäillyt, eli täysin mutuna. Itse en odottanut puhelimelta mitään, mielenkiinnosta kävin kuitenkin liikkeessä katsomassa, yllätyin positiivisesti ja nyt on tarkoitus hankkia se "kakkospuhelimeksi" itselleni ja tyttöystävälleni.

arivi
09.10.03, 20:47
Outoa on että N-gagelle on paljon kritiikkiä satanut ja nyt kaikki ostaa sen.Niin on, Nokia pääsi yllättämään "puun takaa" (ainakin minut). Varmistuksena, että käyhän 3650:n ohjelmat tuohon suoraan? Nyt täytyy sitten löytää paikka (Tampere), jossa pääsee testaamaan aitoa luuria, siis aitoa eikä mitään testikapulaa.

Thelmi
09.10.03, 20:51
Stockalla testasin ja viis minuuttia riitti. Ei näppäimistö jossa ei ole minkäänlaista tuntumaa ole hyvä. Aivan luokatonta yrittää pelata sillä. En osta ikinä ko.laitetta. Ei muutenkaan vaikuttanut miltään muulta kuin muoviselta lelulta.

nokiaman
09.10.03, 20:52
Miten saan varmuuskopioitua tiedostot tietokoneelle n-gagesta?

Ollilan Jokke
09.10.03, 20:55
Varmistuksena, että käyhän 3650:n ohjelmat tuohon suoraan?.

Kaikki mitä olen kokeillut ovat toimineet, kuten Opera, GoBoy ja Fantom Overdrive. Tänään viimeksi ostin Yo-Yo Fighterin 3650-version ja hyvin toimii. On muuten tosi nättiä 2D grafiikkaa tuossa pelissä. Sumean pojat osaa... :)

edit: se unohtui sanoa että kun Yo-Yo peliä olin ostamassa niin mtv3.fi:stä sitä en saanut koska väitti että peli ei ole mun luurille kun yritin ladata sitä wapista. Mutta edomesta toimi. Mutta kaippa mtv3 joskus päivittää tietokantansa...

SV
09.10.03, 21:38
Tänään kävin sitten laitetta testaamassa ja hyvältä vaikutti. Laiteessa taitaa olla sama näyttö kun 3650/7650:ssa en ainakaan havainnyt mitään eroa. Miinusta on se että laite on aika isohko ja käyttäminen oli vähän hankalaa näin aluksi.

Mä vaihoin enkä kadu tippaakaan. Itseasiassa onneks vaihoin.

SV
09.10.03, 21:42
Sama vika tamperelaisessa tavaratalossakin. Toinen ei tehnyt muuta kun vilkutteli valoja, ja toinen potkaisi aina "työpöydälle" pandemoniumin alkutekstien jälkeen.
Muuten en oikein pitänyt näppäinsijoittelusta, mikä saattoi osaksi johtua myös N-GAGE-ständin ihmeellisistä ulokkeista. Hinnaltaan tuo on kuitenkin aika voittamaton joten ostoslistalle menee. Onko muuten veikkauksia kuinka nopeasti hinta lähtee putoamaan vai pysyykö se tuossa n. 300€:ssä hamaan loppuun saakka?

Valitettavasti joudun yhtymään samaan. Eli kuopion anttilassa ihan sama ongelma pandemoniumissa. Onneksi itelläni ei ole ollut vielä kännykässä mitään ongelmia. 3650 tilttas jo ekana päivänä monta kertaa kun sitä räpläsi :D

SV
09.10.03, 21:46
Stockalla testasin ja viis minuuttia riitti. Ei näppäimistö jossa ei ole minkäänlaista tuntumaa ole hyvä. Aivan luokatonta yrittää pelata sillä. En osta ikinä ko.laitetta. Ei muutenkaan vaikuttanut miltään muulta kuin muoviselta lelulta.

Maku asia, mutta kaikki jotka ovat pitäneet mun luuria kädessä ja pelanneet sillä ovat sanoneet että onpas nämä kaikki napit hyvin sijoutettu. Suoraan sormille.

mobiilisti
09.10.03, 21:50
Miten saan varmuuskopioitua tiedostot tietokoneelle n-gagesta?
PC-suitellahan tuo onnistuu, siis puhelimen data. Ja ymmärtääkseni siinä samalla menee musiikki ym.

Jyri
09.10.03, 21:59

Missä liikeessä vaihdoit tuon. Maksoitko jotain väliä ?

kimmo4377
09.10.03, 22:00
kyllä on kummaa.. ostin markantalosta ja myyjä sano että tälle 32mb kortille ei voi tallentaa ja että se on vaan sitä peliä varten(nokiagame).. mutta kyllähän sinne tavaraa menee.. ja löysin sitten ekan pelin mikä toimi ennen 7650.. soneran rallyX ei toiminu n-gage.. tosin en kyllä jaksanu asentaa ja laittaa uuestaa tai suuremmin perehtyä..

sovelias
10.10.03, 07:25
ja löysin sitten ekan pelin mikä toimi ennen 7650.. soneran rallyX ei toiminu n-gage.. tosin en kyllä jaksanu asentaa ja laittaa uuestaa tai suuremmin perehtyä..Asensitko runkoon vai muistikortille? 3650:aan sovitettu softat pitäisi toimia tuossa, 7650:n softissa saattaa olla tuon asennuspaikan suhteen ongelmia, ja ainahan voi löytyä jokin ohjelma joka ei toimi kuin tietyssa laitteessa.

nimezis
10.10.03, 10:34
.....Sen kun vain hinaa ne siihen päävalikkoon, ja esim. java-pelit asentaa sitten FExplorerin avulla. Musiikit toimii kun heittää vaan pääkansioon. Todella simppeliä ja toimivaa!

missä se File Explorer sit on ? N-Gagessa tarkoitan. Eilen tein juuri näin kun neuvosit mutta yrittin asentaa Sovell. valikkosta
7650 Javan peleja eikä mistään näy näitä pelejä missä vika lienee?

Kiitos

Blue Joker
10.10.03, 15:23
ekan pelin mikä toimi ennen 7650.. soneran rallyX ei toiminu n-gage..

Toimii jos asennettu puhelimen muistiin, muistikortilta ei toimi.

Blue Joker
10.10.03, 15:25
.....Sen kun vain hinaa ne siihen päävalikkoon, ja esim. java-pelit asentaa sitten FExplorerin avulla. Musiikit toimii kun heittää vaan pääkansioon. Todella simppeliä ja toimivaa!

missä se File Explorer sit on ? N-Gagessa tarkoitan. Eilen tein juuri näin kun neuvosit mutta yrittin asentaa Sovell. valikkosta
7650 Javan peleja eikä mistään näy näitä pelejä missä vika lienee?

Kiitos

File Explorer on erillinen asennettava ohjelma.

http://www.gosymbian.com/

Ja siis tietokoneella pistät ne filet vaan siihen muistikortin pääkansioon.

kimmo4377
10.10.03, 15:50
ja löysin sitten ekan pelin mikä toimi ennen 7650.. soneran rallyX ei toiminu n-gage.. tosin en kyllä jaksanu asentaa ja laittaa uuestaa tai suuremmin perehtyä..Asensitko runkoon vai muistikortille? 3650:aan sovitettu softat pitäisi toimia tuossa, 7650:n softissa saattaa olla tuon asennuspaikan suhteen ongelmia, ja ainahan voi löytyä jokin ohjelma joka ei toimi kuin tietyssa laitteessa.

muistikortille laitoin.. siirsin suoraan F: asemalle ja sit asensin n-gagesta sen.. mutta siinä kyllä lukikin että 7650 ja antovarotuksenkin että ei välttämättä ole yhteen sopiva..

SV
10.10.03, 16:19

Missä liikeessä vaihdoit tuon. Maksoitko jotain väliä ?

3650 -> N-gage väliä 50e

3650 oli tosin puolvuotta vanha ja vähä kärsiny :D Ja prisman DNAlla vaihoin.

nimezis
10.10.03, 16:24
Voi hitto mikä hyvä laite!
Ostin pojalle mut nyt tuntuu että jää isän taskuun, per...e kun täytyy töitäkin tehdä kun noin hieno kapula käsissä ja Rayman pyörii
:-)

Löytyy miltei kaikki mitä isä tartis paitsi motu ei toimi USB:n kautta.

Ja pirun hyvä X-Selain kannata katsoa, värikäs netti kapulassa...
että voi teitä kundejä!- vaimoni sanoi :-) Ei enä mitään talossa tapahtuu jopa kaljat unohtuu :-)

Tee
10.10.03, 16:37
...paitsi motu ei toimi USB:n kautta.

Ei toimi ei. Joillakin toimii joillakin ei. Missä nyt mättää?

Ollilan Jokke
10.10.03, 16:47
...paitsi motu ei toimi USB:n kautta.

Ei toimi ei. Joillakin toimii joillakin ei. Missä nyt mättää?

Nimezis tarkottaa varmasti sitä että N-Gage ei voi käyttää modeemina USB-piuhan kanssa. Se ei ole bugi vaan ominaisuus. Sulla taas käsitääkseni on joku ongelma MMC:n tunnistamisen kanssa. :)

Tee
10.10.03, 16:57
Nimezis tarkottaa varmasti sitä että N-Gage ei voi käyttää modeemina USB-piuhan kanssa. Se ei ole bugi vaan ominaisuus. Sulla taas käsitääkseni on joku ongelma MMC:n tunnistamisen kanssa. :)

Aivan ;) höpötän taas omiani.

arivi
10.10.03, 18:31
N-Gagen käyttäjiä saattaa kiinnostaa tänään TV2 klo 22.02, ohjelmassa Harakanpesä on Timo Harakan vieraana mies N-Gagen takaa. Lisäksi jutellaan että mistä N-Gagessa on kyse.

remedy
10.10.03, 18:34
Howardsforumilla joku hollantilainen väitti ostaneensa 256 mb muistikortin n-gageen ja oli kuulema tunnistanut 249 mb...

Löytyiskö joltain 256 muistikortti+n-gage jotta että saatais varmistus asiaan?

edit : linkki topicciin

http://www.howardforums.com/showthread.php?s=1d2a7c3f3034a581e1026753eef47587&threadid=216218

Paaplo
10.10.03, 21:36
Howardsforumilla joku hollantilainen väitti ostaneensa 256 mb muistikortin n-gageen ja oli kuulema tunnistanut 249 mb...

http://www.howardforums.com/showthread.php?s=1d2a7c3f3034a581e1026753eef47587&threadid=216218

Öh tuo 249mb on ihan oikea koko, koska korttivalmistajat ilmoittavat taas japsi-tavuina tuon koon. Eli "oikeasti" 256 mb kortti (samaten kiintolevyt) on about 250mb. (pilkunnussijat, yksiköt voivat olla väärin =) )

personal jesus
10.10.03, 22:55
about 250mb. (pilkunnussijat, yksiköt voivat olla väärin =) )
Hep!

Joo-o, millibittejähän tässä tarkoitetaan. :D

remedy
10.10.03, 23:00

Öh tuo 249mb on ihan oikea koko, koska korttivalmistajat ilmoittavat taas japsi-tavuina tuon koon. Eli "oikeasti" 256 mb kortti (samaten kiintolevyt) on about 250mb. (pilkunnussijat, yksiköt voivat olla väärin =) )

Niin mutta pointtini tässä nyt lähinnä oli että kun n-gagen sivuilla lukee tuki vain 128 mb saakka...

Nemesis-88
11.10.03, 02:14
Eilen kävin testaamassa vähän paremmin laitetta ja hyvähän se on. Tomb Raideriakin kokelin vähän ja ihan hyvä sekin on.

gsm
11.10.03, 10:33
Tässä pikku video clippi N-Gage:in tony haukasta,niille jotka eivät ole vielä päässeet tuota testaamaan:
http://www.mobileburn.com/media/nokia/video/tonyhawk.mpg
Videon koko on vähän alle 600kt.
(On muuten aika hienon näköinen)

Saukki
11.10.03, 11:23
Onko tuossa sitten samanlainen mp3-soitin kuin 3300:ssa ja saako samalla tavalla soittoääniksi mp3:sia?

Nemesis-88
11.10.03, 11:45
Onko tuossa sitten samanlainen mp3-soitin kuin 3300:ssa ja saako samalla tavalla soittoääniksi mp3:sia?Mp3:sia pitäis muistaakseni saada soittoääniks.

mirake
11.10.03, 13:19

jälleen sama kokemus, tällä kertaa tampereella playeronessa. ständin toisessa esittelylaitteessa oli 'pelattavana' pandemonium ja toisessa tomb raider, kumpikaan peleistä ei kuitenkaan toiminut. harmillinen moka nokialta. itselläni on sellainen käsitys, että uudelleenkäynnistys auttaa nykyluureissa lähes joka toiseen ongelmaan..

liekki
11.10.03, 14:22
Kävin sitten minäkin käpälöimässä ja hyvin tuntui toimivan, itse asiassa niin hyvin että ajattelin ostaa sen itselleni joululahjaksi veronpalautuksilla. Sillä varauksella että joulun tienoilla hintalapussa lukee 249,95€ tai vähemmän.

kimmo4377
11.10.03, 14:37
tietääkö kukaan mistä johtuu : ostin n-gagen markantalosta(eli sain sen 32mbit kortin mukaan) myyjä sano että siihen ei voi laittaa mitään(siihen kortille) mutta kotona heti testasin ja kyllä siihen ohjelmia ainakin menee, mutta kun koitan laittaa mp3 niin se soitin n-gagessa sanoo että järjestelmä virhe ja joskus myös muistikortti viallinen.. nyt ei pysty enää radiostakaan nauhottaa.. kun painan nauhotusta ei tapahdu mitään(ennen pysty radiosta ja toimi hyvin) onko nyt käyny niin että myyjä olikin oikeessa?

Saukki
11.10.03, 14:49
Minä olen aatellut että pitäskö ostaa nyt vai myöhemmin, kyllähän hinta saattaa tippua... mutta niin myös M55:sen arvo joka pitäisi myydä pois.

Tuleeko tuota 32 mb muistikorttia vakiona muualla mukana kuin tuolla markantalossa.

Zeppelin
11.10.03, 14:50
Kiitos asiallisista kommenteistanne...Ehkä mielenkiintoisinta ois joskus testata tuon 256mb mmc:n toimivuutta, kun saishan siihen aika paljo kaikkea dataa vaikka ämmpäreitä...ite ajattelin ostaa tuollaisen kapulan ens kuun alussa ja kiinnostas vielä tietää siitä mp3 soittimesta onko se itse softa hyvä ja tuleeko se stereona vai monona ulos(siis ämppärit) ja entäs sitte tuo radio, eli onko softa hyvä ja niin poispäin. Sitten tuo Thps(Toni haukka)Näytti kyllä aika asialliselta peliltä eli jos jolla kulla sattuu se olemaan niin kerroppas siitä tänne päin(ei muuten taida olla vielä saatavilla missään?)...Ja sitte mistä tuon Goboyn saa ja siihen pelejä?

Saukki
11.10.03, 14:53
Sitten tuo Thps(Toni haukka)Näytti kyllä aika asialliselta peliltä eli jos jolla kulla sattuu se olemaan niin kerroppas siitä tänne päin(ei muuten taida olla vielä saatavilla missään?)

Idesanilla on saatavilla 54 eurolla tai 39 eurolla puhelimen kanssa ostettuna.

Ollilan Jokke
11.10.03, 15:01
muilta foorumeilta oon lukenut että 256MB toimii. Ja mp3:set soi stereona... Aika simppelihän toi N-Gagen vakiosoitin on mutta kyllä sillä pärjää. Ehkä joku väsää kunnon mp3-soittimen...vaikka Winamp S60-versio. =)

www.konsolinet.fi myy pelejä hintaan 35e ja 42e. Mm. Tony Haukka on 42e. Luotettava kauppa, oon sieltä muita pelejä joskus ostellut. Ja jos maksaa ennakkoon niin kirjeille ei tule postikuluja ollenkaan. N-Gagen pelit mahtuu hyvin kirjeeseen...

konsolinetissä T.Haukan julkasupäiväks on laitettu 16.10.

kellotin
11.10.03, 15:28
Ennakkoluuloja konetta vastaan on ollut puolin ja toisin (+ / -). Mutta jotenkin Gage on alkanut kiinnostamaan sen "suorituskyvyn" vuoksi. Ja kameran puuttuminen ei haittaa. Mutta koko, mitä nyt olen käynyt (kerennyt käymään) testaamassa laitetta, tuntuu se isolta. Mutta, kunnollinen vyölaukku niin awot.

Täytynee vielä odottaa mitenkä tuon hinnan käy, jos konetta on vara myydä jo hintaan 269eur, niin mitä voi odottaa joulumarkkinoista!?

SV
11.10.03, 17:36
Kiitos asiallisista kommenteistanne...Ehkä mielenkiintoisinta ois joskus testata tuon 256mb mmc:n toimivuutta, kun saishan siihen aika paljo kaikkea dataa vaikka ämmpäreitä...ite ajattelin ostaa tuollaisen kapulan ens kuun alussa ja kiinnostas vielä tietää siitä mp3 soittimesta onko se itse softa hyvä ja tuleeko se stereona vai monona ulos(siis ämppärit) ja entäs sitte tuo radio, eli onko softa hyvä ja niin poispäin. Sitten tuo Thps(Toni haukka)Näytti kyllä aika asialliselta peliltä eli jos jolla kulla sattuu se olemaan niin kerroppas siitä tänne päin(ei muuten taida olla vielä saatavilla missään?)...Ja sitte mistä tuon Goboyn saa ja siihen pelejä?

256km kortista en tiiä mutta on tosi hyvä se softa. Tottakai ne tulee stereona :D Ihan samanlainen äänenlaatu kuin muissaki mp3 soittimissa. Ei kyl hakkaa minidiskiä :E

-juzuxel-
11.10.03, 18:01
Tämä tuntuu tyhmältä kysymykseltä, mutta kysynpähän kuitenkin. Elikkäs kattelin ton N-Gagen sivuja ja silmääni sattui täälläinen kohta: Red Faction pelin sivulla lukee player kohdassa vain 2 elikkäs tarkoitttaako tämä sitä että vain kaksin pelaaminen on mahdollista? Koska kaikissa muissa luke 1-jotain tai pelkästään 1... Vai onko tuo vain painovirhe paholainen..?

Ja vielä semmoista että mitä peliä suosittelisitte...

Mäksä
11.10.03, 21:56
kävin tänään koittelees tota ja itselle oli pettymys. mielestäni erittäin hankala käyttää ja pelit ei oikeen ollut mun makuun ohjattavuudeltaan. valikoissa liikkuminen ja muutenkin minun mielestäni yllättävän huono puhelin. ite ottaisin symbian luuriksi ennemmin 6600:n tai 3650:n ja peli laitteeksi gameboy advance sp:een sillä toi ei ole pelilaitteena eikä puhelimen mielestäni hyvä. 5510:n korvaajaksi ok mutta toisaalta jkokaisella on omat mielipiteensä

Nynny
12.10.03, 11:01
Tietääkö joku miten oletusmuistin saa vaihdettua puhelimen muistista kortille? Jos lähettää jotain isoa bluetoothin yli puhelimeen, muisti ei riitä. Ongelma poistuisi, jos se menisi suoraan MMC:lle.

nokiaman
12.10.03, 12:24
käykö tohon n-gageen kaikki mmc muistikortit vai täytyykö olla nokian oma muistikortti? jos formatoi ton 32mb muistikortin niin häviääkö sieltä se lumilautailu peli? saako sitä asennettua uudelleen jos saa niin miten?

12.10.03, 12:26
Tietääkö joku miten oletusmuistin saa vaihdettua puhelimen muistista kortille? Jos lähettää jotain isoa bluetoothin yli puhelimeen, muisti ei riitä. Ongelma poistuisi, jos se menisi suoraan MMC:lle.
PC-Suitella saat tiedoston minne haluat

personal jesus
12.10.03, 12:44
käykö tohon n-gageen kaikki mmc muistikortit vai täytyykö olla nokian oma muistikortti? jos formatoi ton 32mb muistikortin niin häviääkö sieltä se lumilautailu peli?
Käy kaikki, joita on luvattu tukea, esim. kokorajoitus voi rajoittaa.
Formatoitaessa kaikki häviää.

tommi24
12.10.03, 17:38
Toimiiko Nokian hf-kamera N-Gagen kanssa?

Nemesis-88
12.10.03, 17:41
Toimiiko Nokian hf-kamera N-Gagen kanssa?Eihän N-gagessa ole edes Pop-porttia joten päättele siitä.

tiippi
12.10.03, 19:14
Uskaltaakohan semmosen 256MB muistikortin tilata? Onko kellään täällä kokemusta tunnistaako n-gage sen?

remedy
12.10.03, 19:21
Uskaltaakohan semmosen 256MB muistikortin tilata? Onko kellään täällä kokemusta tunnistaako n-gage sen?

Aikaisemmin jo kirjoitin tänne että howardsforumilla joku hollantilainen oli testannut 256 mb korttia ja oli toiminut... En mene tietysti takuuseen.

säätäjä
13.10.03, 10:59
Käytin viikonlopun ajan puhelinta ja täytyy myöntää että tykkäsin. Tarkemmin kokemuksia voi lukea Pinkoodin seuraavasta numerosta.

jonipyka
13.10.03, 11:31
mites noi pelit? saako niitä "parempia" pelejä iha itekki laiteltua tohon puhelimeen`? onko pakko maksaa tuo n.40€?

kiitos.

Ollilan Jokke
13.10.03, 11:33
mites noi pelit? saako niitä "parempia" pelejä iha itekki laiteltua tohon puhelimeen`? onko pakko maksaa tuo n.40€?

kiitos.

Jos et halua varastaa niin kyllä on "pakko" maksaa.

jonipyka
13.10.03, 11:37
heh, ei voi tyyliin warettaa? laskee kyllä mun mielesti aika pahasti mielenkiintoo, kun ei oo noi pelit ihan ilmasia! entäs sit java-pelit, onko nekin tarkempia tossa puhelimessa?
ai nii joo,prkl, nythän mä vasta muistin et nehän ne aidot pelit on kortilla...

no milläs tavalla "kortti-pelti" eroaa java peleistä ja emulaattoripeleistä?

kiitos

Mäksä
13.10.03, 11:44
eikös tohon tullu noi pelit sinne akun alle?...hankalaa mielestäni.

turhan kalliita pelejä ainakin mitä ite oon 3pelii koittanu niin oisin maksanu niistä ~5-10€

liekki
13.10.03, 11:55
eikös tohon tullu noi pelit sinne akun alle?...hankalaa mielestäni.

Akun viereen. (http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/ngage/pic6.jpg) Akku pitää kuitenkin irroittaa ennen kortin vaihtoa, sinänsä typerää miksei sitä voi työntää paikalleen toisesta suunnasta. Mutta ei pitäisi olla mitenkään ylitse pääsemättömän hankalaa...tai riippuu tietenkin käyttäjästä.

turhan kalliita pelejä ainakin mitä ite oon 3pelii koittanu niin oisin maksanu niistä ~5-10€

Mulle kipuraja olisi ~30€ Eiköhän pelienkin hinnat tule laskemaan, ainakin käytettyjen.

Mäksä
13.10.03, 11:58
Mutta ei pitäisi olla mitenkään ylitse pääsemättömän hankalaa...tai riippuu tietenkin käyttäjästä.

ei se varmasti ylitse pääsemättömän hakalaa oo mutta ärsyttävää aina ottaa akku ton takii pois...olisivat vaikka siihen sivuun laittaneet...muisti kortti viel menee mut tollanen jos on monta pelii ni sit joutuu kokoajan rämpläämään akun kans

liekki
13.10.03, 12:01
ei se varmasti ylitse pääsemättömän hakalaa oo mutta ärsyttävää aina ottaa akku ton takii pois...olisivat vaikka siihen sivuun laittaneet...muisti kortti viel menee mut tollanen jos on monta pelii ni sit joutuu kokoajan rämpläämään akun kans

Villi arvaukseni on että tällä varmistetaan ettei puhelimessa ole virrat päällä korttia vaihdettaessa. -> Ei kärsi kortti eikä puhelin.

Ollilan Jokke
13.10.03, 12:02
heh, ei voi tyyliin warettaa? laskee kyllä mun mielesti aika pahasti mielenkiintoo, kun ei oo noi pelit ihan ilmasia!

Nii, eipä kai mikään viihde ole ilmasta, paitsi jos "warettaa" eli varastaa. Pidetään peukkuja että Nokian suojaukset kestäis mahdollisimman pitkään.

jonipyka
13.10.03, 17:10
ihan miten vaan :)

mut jäisin vielä oikeasti odottelemaan vastauksia noihin muihin kysymyksiin?

Ollilan Jokke
13.10.03, 17:22
Ok...vastataan sitten piratezwarezdudezille.

heh, ei voi tyyliin warettaa? laskee kyllä mun mielesti aika pahasti mielenkiintoo, kun ei oo noi pelit ihan ilmasia!

Ei voi, ainakaan vielä. Pidä peukkuja että joku kräkkää suojaukset. Tai vaihtoehtoisesti hommaa töitä itsellesi niin voit ostaa pelejä. Tai ruinaa äiteeltä lisää viikkorahaa. Kyllä keinot keksit jos oikein paljon pelejä mieli tekee.

entäs sit java-pelit, onko nekin tarkempia tossa puhelimessa?

Tarkempia? Java-pelit toimii ihan normaalisti.

no milläs tavalla "kortti-pelti" eroaa java peleistä ja emulaattoripeleistä?

Sillä tavalla että muistikorttipelit ovat laajempia koska kortilla on enemmän tilaa. Eli toisin sanoen pelintekijöillä on enemmän tilaa grafiikoille, äänille yms. Kuulemma ovat 8 (tai 16) megan kortteja. Java-pelihän on yleensä about 100 kilotavua. Esimerkiksi N-Gagen Splinter Cellin graffat on huomattavasti monipuolisemmat kuin java Splinter Cellin. Ja toki varmaan noiden N-Gage pelien tuotantobudjetitkin on ihan eriluokkaa... mutta eihän se määrä vaan se laatu...

kiitos

Ole hyvä.

jonipyka
13.10.03, 17:31
hyvä kiitos! mut vielä ois kysymys puhelimesta:

siis tarkempia kun vertaa muihin puhelimiin, ne java-pelit siis? ja onko emulaattori peleissä minkälaisia eroja? luulen et on eroja koska onhan se näyttö tarkotettu pelaamiseen mut ajattelin varmistaa!

Ollilan Jokke
13.10.03, 17:36
hyvä kiitos! mut vielä ois kysymys puhelimesta:

siis tarkempia kun vertaa muihin puhelimiin, ne java-pelit siis? ja onko emulaattori peleissä minkälaisia eroja? luulen et on eroja koska onhan se näyttö tarkotettu pelaamiseen mut ajattelin varmistaa!

En ole huomannut ainakaan mitään eroa, paitsi sen tietysti että N-Gagella java-pelejä on paljon mukavampi pelata koska se N-Gagen ristiohjain sopii peleihin paremmin kuin esim. 3650 näppäimet. Käsittääkseni näyttö on ihan sama kuin 3650:ssä.

Eroista puheenollen... onko joku käyttänyt Opera-selainta N-Gagella? Toimii PALJON paremmin kuin mun vanhalla 7650:llä. Onkohan N-Gagessa enemmän jotain RAM-muistia vai miksi pelittää paremmin. (siis muistia jota ohjelmat käyttää mutta joka ei näy käyttäjälle).

jonipyka
14.10.03, 12:12
oisko hyvä tarjous: 3300-vaihossa, 100€-väliä ja saisin n-gagen? ...

huuhaata
14.10.03, 12:47
Kertokaapa Nokian pelipuhelimen ostaneet, pystyykö luuriin puhumaan perinteiseen tyyliin leveä sivu poskella. Kaiutin on kapealla reunalla, mutta jos sen asettaa korvan kohdalle ja vääntää voluumia kaakkoon, onnistuuko vastapuolen kuuleminen?

Ollilan Jokke
14.10.03, 13:05
Kertokaapa Nokian pelipuhelimen ostaneet, pystyykö luuriin puhumaan perinteiseen tyyliin leveä sivu poskella. Kaiutin on kapealla reunalla, mutta jos sen asettaa korvan kohdalle ja vääntää voluumia kaakkoon, onnistuuko vastapuolen kuuleminen?

Onnistuu, tosin ei ehkä millään millään raksatyömaalle yms erittäin meluisassa paikassa. =) Mutta esimerkiksi kokeilin sitä autolla ajaessani ja ihan hyvin kuuli. Onhan N-Gage kuitenkin aika ohut joten speakkeri tulee aika lähelle korvaa vaikka se ei suoraan sinne osoittaiskaan. Äänenlaatu ei toki ole aivan sama kuin poikittain pidettäessä mutta kuuluu kyllä ihan ok.

Mutta se etu tuossa poikittain pitelemisessä on että näyttö pysyy puhtaampana kun se ei ole vasten likasta pärstää. :)

Ollilan Jokke
14.10.03, 13:35
oisko hyvä tarjous: 3300-vaihossa, 100€-väliä ja saisin n-gagen? ...

No ei kovin hyvä... 3300:stä saa yli 200e jos myyt yksityiselle, huuto.netissä hinnat pyörii 230e-250e, tietenkin puhelimen kunnosta riippuen. Ja Markatalosta Gage 285 egellä niin kyllä 100e väliä tuntuu aika kovalta.

jonipyka
14.10.03, 13:46
pittää odottaa vähän aikaa ja rueta kyselemään uudelleen ja useammasta paikasta...

säätäjä
14.10.03, 13:50
Mutta se etu tuossa poikittain pitelemisessä on että näyttö pysyy puhtaampana kun se ei ole vasten likasta pärstää. :)

Mulla käsi hakeutui aina asentoon jossa se oli näytön päällä liaten näytön rasvalla. Poskessa on tosin pehmosta karvaa, joten normipuhelin ei likaannu.

Derryth
14.10.03, 14:28
Muutaman päivän nyt olen tuota räplännyt ja hyvältä vaikuttaa. Vielä kun pääsisi kokeilemaan jotain oikeaa peliä (viikonlopun yli pitäisi vielä jaksaa). Siellä n-gagen omilla forumeilla kuulemma jotkut olivat saaneet myös isompiakin muistikortteja toimimaan ja tällaiseen kuvaan löytyi linkki http://www.tecic.com.tw/Resize%20of%20512MMConNgage.JPG

nokiaman
14.10.03, 16:43
kauanko teillä kestää akku tossa n-gagessa? (kertokaa paljonko pelaatte/puhutte)

k7v
14.10.03, 18:53
Toimiikos ton N-Gagen usb täydellä usb2:sen nopeudella?
Kauan kestää vaikka 50 megan siirto usb:llä muistikortille?

Blue Joker
14.10.03, 18:54
Toimiikos ton N-Gagen usb täydellä usb2:sen nopeudella?

Taitaa olla vain usb 1.1, eli 12 mb/s. Kun USB2 on 480 mb/s.

sovelias
14.10.03, 22:53
No ei kovin hyvä... 3300:stä saa yli 200e jos myyt yksityiselle, huuto.netissä hinnat pyörii 230e-250e, tietenkin puhelimen kunnosta riippuen. Ja Markatalosta Gage 285 egellä niin kyllä 100e väliä tuntuu aika kovalta.No eiköhän se oli tuon esimerkin mukaan aika linjassa tai oikestaan aika hyvä tarjous liikkeestä.
Ainahan itsekauppaamalla yleensä saa luuristansa paremman hinnan ja tällöin voi ostaa uuden luurin sieltä mistä haluaa.

Tee
15.10.03, 08:31
Pyöriikös muilla javapelit huonosti? Mulla kökkii lähes kaikki pelit ja sen vuoksi esim. peliäänet ovat aivan sekaisin... esim. GoBoyssa. Aivan yksinkertainen koripallopelikin kökkii niin paljon, että on mahdotonta saada koria aikaiseksi. Mietityttää vaan, että mites ne kunnon pelit tässä sitten pyörivät...huh! Vanha 3650:kin pyörittää pelejä PALJON paremmin.

anttiri
15.10.03, 08:38
mulla sit taas kaikki javapelit toimii tosi nopeesti ja ongelmattomasti, muukin softa, kuten opera toimii tosi nopeesti.

Tee
15.10.03, 08:45
mulla sit taas kaikki javapelit toimii tosi nopeesti ja ongelmattomasti, muukin softa, kuten opera toimii tosi nopeesti.

Softa on vähintäänkin yhtä kökkäinen kuin kaikki pelit. Huoltoon tuon veisin, mutta perhana kun tätä ei pysty huoltamaan vielä missään :(

Ollilan Jokke
15.10.03, 08:54
Softa on vähintäänkin yhtä kökkäinen kuin kaikki pelit. Huoltoon tuon veisin, mutta perhana kun tätä ei pysty huoltamaan vielä missään :(

Mulla toimii ihan normaalisti. Oot sekottanut softan jotenkin tai sitten sulla on muuten vaan maanantaikappale. Tee Tee,heh,resetti näppäilemällä *#7370#

Ilmottele auttoiko.

Zeppelin
18.10.03, 17:40
Tää nyt sivuaa aihetta mutta musta tuntuu että N-gagen myyntiluvut on jääneet alhasiks ihan vaan sen takia koska se luokitellaan pelikoneeksi. Oiskohan markkinat suhtautuneet toisella tavalla jos Nokia ois ilmottanu että "Joo, tää on sitte kännykkä mp3 soittimella ja radiolla ja kaikella mahd. lisä höysteellä" mutta nytten ku Nokia esitteli sen pelikännykkänä niin tuntuu että kaikki tiiraa niitä pelejä, joista suurin osa on ala-arvosia ja alimittasia jne. Jos edes Nokia ois suunnitellu kunnolla ne pelit tai varmaan siellä onki niitä suunnittelun "kukkasia"kumminkin suurimman osan peleistä pelaa varmaan pariin kolmeen tuntiin läpi vaikka eipä tuo akku tietty enempää paljo kestäiskää. Sitte vielä kritiikki on N-gagelle kovaa ja tästäkin syystä monilta jää puhelin ostamatta. No odottelen kovasti joulumarkkinoita jospa se N-gagenkin myynti vilkastus. Odotan myös innolla tuota Nokian omaa Pathway to Glory peliä...toivottavasti vain ei lopu N-gagen elinkaari ennen kuin se saadaan valmiiksi

juhilus
28.10.03, 13:56
Onkohan tämä nyt jo ollut täällä? En ainakaan pienellä haravoinnilla löytänyt.

http://www.sidetalkin.com/

Minusta aika hyvä vittuilu.

Turuuuusst
28.10.03, 14:03
Onkohan tämä nyt jo ollut täällä? En ainakaan pienellä haravoinnilla löytänyt.

Minusta aika hyvä vittuilu.

Hahaa!! On kyllä niin turha "puhelin" että!

Ollilan Jokke
28.10.03, 14:09

Turha puhelin? Perustele.

:)

Turuuuusst
28.10.03, 14:16

Turha puhelin? Perustele.

:) Pelikoneeksi varmaan hyvä, mutta jos haluankin puhelimen niin ostaisin sellaisen mikä on enemmän tarkoitettu puhumiseen ;)

tämä on tietenkin vain minun oma mielipide.

Avenger
28.10.03, 14:29
Onneksi en ole kehenkään joka puhuisi N-gagella kaupungilla törmännyt, olisin varmaan kuollut nauruun :D
Kommari tyyppinen ratkaisu olisi ollut "parempi".

Flying Finn
28.10.03, 15:51
Olen varmaan outo, mutta minua tuo puhumisasento ei ole koskaan huvittanut yhtään. Harkitsen yhä N-Gagen ostamista.

liekki
28.10.03, 17:20

Muaahaha sivujen muzakki tehosti kuvia hyvin. Eipä silti, apina on aina apinan näköinen puhui se sitten mihin tahansa.

desentera
29.10.03, 16:51
Mulla ainakin N-Gage toiminut täydellisesti tähän asti. Lukuunottamatta yhtä omituista sammumista, eli oli yön aikana sammunut pöydälle vaikka akkua oli vielä "kolme palkkia" jäljellä, weird hei! Voikohan toi johtua siitä, että mulla oli vahingossa jäänyt viesti lähteviin(stupid)? Ja oli yrittänyt lähettää viestiä koko yön, tosin tuloksetta, koska saldo oli kiinni.

tuomov
29.10.03, 22:24
Minulla on nyt N-gage ollut kolme päivää ja ihan näppärältä laite tuntuu.
Näppäimet ovat hyvät kätevät.Pelit tuntuvat toimivan hyvin.MP3 ja radio soitin ovat mukava lisä kännykkään.Äänenlaatukin tuntuu olevan hyvä.Ainoa miinuspuoli on puheluiden soittaminen.Poikittain soittaminen tuntuu oudolta eikä kaitutin millän mahda osua korvan kohtaan.Handsfreellä soittaminen luonistuu ihan hyvin.Puheluissakin on tosi hyvä äänenlaatu.

N-gage ei tule korvaamaan normaalia kännykkääni sivuun puhumisen takia ja ison kokonsa takia,mutta pelikoneena se on hyvä.

Smile :)
29.10.03, 23:29
Nyt näyttäis siltä että noin testimasiinat/testikapulat jotka on asennettu telineisiin ovat varsin vanhallla softalla ja ne on customoituja nimenomaan tohon telinekäyttöön tarkoittanee sitä että sim kortin paikalla on jokin muu sim-kortti kuin tavallinen ja se ehkä vanhojen softien kanssa ja ehkä jonkin taustaohjelman kanssa aiheuttaa noita jumiutumisia mitä aiemmilla sivuilla oli moni huomannut. Jökkiminen loppuu kun boottaa koneen.

Vanha softakaan ei ole suuri ongelma koska testasin tossa englanninkielistä todella vanhalla softalla olevaa laitetta ja se toimi kyllä täysin moitteetta ainaskin sen muutaman päivän.

Akku kyllä on hiukan alitehoinen koska tosiaan mulla oli illasta kanssa noin 3 pykälää ja oli aamusta enää 1-pykälä vaan. Mutta kyllä sillä pelattiinkin.

Muutes tuntuma laitteeseen oli kiva näppäimet toimi ihan ok. mp3 soi ihan kivasti jopa autossa. ainut tavallaan tottumattomalle oli se puhuminen siihen ilman hf:ää koska silloin ei tahdo saada korvalle kunnolla aina kohdalleen...

Mutta se tasohyppypeli niiden apinoiden kanssa jotka kulki pallon sisällä oli ihan sika hyvä välillä vaan tuli keikisteltyä laitetta... :) pitäis olla liiketunnistin vielä joka reagois pelissä...

dille
30.10.03, 20:04

Muaahaha sivujen muzakki tehosti kuvia hyvin. Eipä silti, apina on aina apinan näköinen puhui se sitten mihin tahansa.No tuosta tuli mieleen että pystyykö mitenkään puhumaan normaalisti eli kuuluuko äänet kuitenkin?

Ollilan Jokke
30.10.03, 22:08
No tuosta tuli mieleen että pystyykö mitenkään puhumaan normaalisti eli kuuluuko äänet kuitenkin?

Pystyy, vähän vaan volumea isommalle niin jopa autolla ajaessa pystyy.... siis jos puhuisin matkapuhelimeen ilman handsfreeta. =)

N-Gage on sen verran ohut että kauitin tulee aika lähellä korvaa vaikka se ei suoraan sinne osoittaisikaan. Äänenlaatu ei tietysti ihan sama ole...mutta kuulee kyllä.

sovelias
30.10.03, 22:13
http://www.sidetalkin.com/Mitä domainien tuhlausta :)
Onko naiset tosiian noin paljon älykkäämpiä, vai oliko tuolla vain yksi naisen kuva.

Naqe
31.10.03, 10:25
Mulla onllu N- gage kaks viikkoo. Toiminu aivan huipusti, softa on nopee eikä oo kertaakaan tilttaillu. Tuo puhumisasento ei minua ainakaan haittaa yhtään. Jos on niin vaikeeta niin puhuu hands freellä. Se "normaalisti" puhuminen ei vissiin oo kovin terveellistä pidemmän päälle, antenni joutuu kosketuksiin ja toimii suuremmalla teholla. Näin oon kuullu asiantuntijoilta, mutta jokainen puhuu miten lystää.

liekki
31.10.03, 10:30
Se "normaalisti" puhuminen ei vissiin oo kovin terveellistä pidemmän päälle, antenni joutuu kosketuksiin ja toimii suuremmalla teholla. Näin oon kuullu asiantuntijoilta, mutta jokainen puhuu miten lystää.

Juu, näin varmasti onkin =)

desentera
17.11.03, 11:10
Huh, löytyihän tämäkin topikki.

Onko gagessa muutes sekunttikelloa(itse en ole ainakaan löytänyt)?

Derryth
17.11.03, 11:38
Huh, löytyihän tämäkin topikki.

Onko gagessa muutes sekunttikelloa(itse en ole ainakaan löytänyt)?
En ole minäkään löytänyt, joten ratkaisin ongelman hommaamalla tollaisen java-härpäkkeen, joka toimii muuten hyvin paitsi, jos vaihtaa ohjelmaa, kun sekunttikello on päällä. Jos joku tietää parempia asian hoitavia ohjelmia, ehdotuksia otetaan vastaan.

sovelias
17.11.03, 11:49
joka toimii muuten hyvin paitsi, jos vaihtaa ohjelmaa, kun sekunttikello on päällä.Mitäs sitten tapahtuu?Jos joku tietää parempia asian hoitavia ohjelmia, ehdotuksia otetaan vastaan.EIköhän noihin ole se yksi ilmainen sekunttikello ihan C++lla koodattuna, kierros ja väliaikoineen ja myös mahdollisuus tallentaa ajat. Joku Poket xxxx , en muista

Vision
17.11.03, 12:43
Jos haluaa lisää muistia irti siitä mukana tulleesta 32Mb muistikortista, niin poistaa sieltä sen "nokia game" tai mikä sen nimi olikaan...mut kuvake löytyy päävalikosta yleensä alimmaisena. Muisti tilaa vapautuu yllättävän paljon. kannattaa heittää se helvettiin.

P3Ghetto
17.11.03, 15:38
Niih, 16megaa, joka tuntuu yllättävän paljon 31 megassa=)

Derryth
17.11.03, 20:01
Mitäs sitten tapahtuu?
Sitten tulee aloittelevien ohjelmoijien kauhu, ArrayIndexOutOfBounds Exception.

kimmo4377
17.11.03, 20:31
joka toimii muuten hyvin paitsi, jos vaihtaa ohjelmaa, kun sekunttikello on päällä.Mitäs sitten tapahtuu?Jos joku tietää parempia asian hoitavia ohjelmia, ehdotuksia otetaan vastaan.EIköhän noihin ole se yksi ilmainen sekunttikello ihan C++lla koodattuna, kierros ja väliaikoineen ja myös mahdollisuus tallentaa ajat. Joku Poket xxxx , en muista

oliko pocketcounter.. sen nimistä itse ainakin oon käyttäny.

Legge
18.11.03, 12:41
Löytyhän se bugi meikäläisenki Gagesta...on sitä jo odoteltukin. Aamulla nappasin herätyskellon pois ja puhelin kysy, että "kytketäänkö virta?". Oli siis yöllä sammunut itsekseen. Ajattelin, että joko on legendaarinen "akku tyhjäksi yöllä" iskeny, mutta virtaa näytti olevan ihan normaalisti jälellä. Mikäs on muuten uusin softa Gagelle?

desentera
18.11.03, 19:28
Löytyhän se bugi meikäläisenki Gagesta...on sitä jo odoteltukin. Aamulla nappasin herätyskellon pois ja puhelin kysy, että "kytketäänkö virta?". Oli siis yöllä sammunut itsekseen. Ajattelin, että joko on legendaarinen "akku tyhjäksi yöllä" iskeny, mutta virtaa näytti olevan ihan normaalisti jälellä. Mikäs on muuten uusin softa Gagelle? Mulle on käynyt kerran samallalailla, oli illalla jäänyt vahingossa lähteviin yksi viesti(ei pystynyt kännykkä lähettämään sitä, kun oli saldo kiinni ja sitä se sitten yritti koko yön lähettää kunnes sammui) voisikohan johtua siitä? Tosin en voi kyllä uskoa että tuollainen syö koko akun tyhjäksi.

kimmo4377
18.11.03, 19:55
Löytyhän se bugi meikäläisenki Gagesta...on sitä jo odoteltukin. Aamulla nappasin herätyskellon pois ja puhelin kysy, että "kytketäänkö virta?". Oli siis yöllä sammunut itsekseen. Ajattelin, että joko on legendaarinen "akku tyhjäksi yöllä" iskeny, mutta virtaa näytti olevan ihan normaalisti jälellä. Mikäs on muuten uusin softa Gagelle? Mulle on käynyt kerran samallalailla, oli illalla jäänyt vahingossa lähteviin yksi viesti(ei pystynyt kännykkä lähettämään sitä, kun oli saldo kiinni ja sitä se sitten yritti koko yön lähettää kunnes sammui) voisikohan johtua siitä? Tosin en voi kyllä uskoa että tuollainen syö koko akun tyhjäksi.

en uskois minäkää kyllä.. sehä sitä paitsi lykkää sen lähetyksenki aina joku 20 minuuttia eteenpäin (ainakin mms viesteissä) eikö kokoaja lähetä

Flying Finn
18.11.03, 20:02
3.30 oli softaversio mulla. Jos uudessa on sama, pitääkö sitä jotenkin silkkihansikkain käsitellä ettei taas poksahda.

desentera
18.11.03, 20:06
Kertokaas tyhmälle, mistä nään mikä softa mulla on gagessa?

Naqe
18.11.03, 20:09
Näppäile *#0000#

desentera
18.11.03, 20:13
Näppäile *#0000# Thanks! Näyttäis olevan 3.30, kuten varmaan aika monella aluksi..

Legge
18.11.03, 21:27
Mulle on käynyt kerran samallalailla, oli illalla jäänyt vahingossa lähteviin yksi viesti(ei pystynyt kännykkä lähettämään sitä, kun oli saldo kiinni ja sitä se sitten yritti koko yön lähettää kunnes sammui) voisikohan johtua siitä? Tosin en voi kyllä uskoa että tuollainen syö koko akun tyhjäksi.

Niin tuskinpa, ja kuten sanoin mulla oli akussa kyllä neljä tolppaa aamulla jälellä. Illalla oli tosin vielä täydet tolpat, joten oisko toi jotain kummalista sitte yrittäny tehä...toisaalta mä kyllä ihmettelin illalla, että kuinka voi olla vielä täydet tolpat, vaikka olin kuitenki soitellu ja räpläilly puhelinta. Ehkäpä ne tolpat häippäs siittä vaan sitte kerralla vähä nopeemmin. Ei kyllä ollu lähteviä viestejä ym. missään, BT on pois päältä, lokissa ei ainakaan näkyny mitään enkä oo asennellu mitään ohjelmia vielä tohon kapulaan. No, kyllähän näitä bugeja mahtuu nykypuhelimiin niinku tietokoneisiin konsanaan.

Mulla kans 3.30 softa. Onkohan uudempaa vielä ees olemassa?

McJake
18.11.03, 21:39
Jos haluaa lisää muistia irti siitä mukana tulleesta 32Mb muistikortista, niin poistaa sieltä sen "nokia game" tai mikä sen nimi olikaan...mut kuvake löytyy päävalikosta yleensä alimmaisena. Muisti tilaa vapautuu yllättävän paljon. kannattaa heittää se helvettiin.

Paljonkos tämän jälkeen muistikortilta löytyy tilaa? Olisi tarkoitus N-Gage hankkia ja harkinnassa on 128 tai 256 megan kortin hankkiminen jos tila ei tunnu millään riittävän.

Legge
18.11.03, 21:42
No ku formatoit sen kortin, ni eiks se todellinen tila ollu jotain 31 megaa.

Legge
18.11.03, 21:59
No perskules, nyt näytti taas sammuneen. Vielä kaks minuuttia sitte oli normaalisti päällä. Mikäköhän tota nyt yhtäkkiä alko mättämään. En oo mitään kummallisempaa viimeaikoina tehny ku vaihtanu taustakuvaks kuvan muistikortilla ja poistin yhen mp3:n ja laitoin uuden tilalle. Niin ja kerran latasin luurin 3510:n laturilla. Tosin nääki tapahtu viikonloppuna ja ongelma esiinty ekan kerran viime yönä. Hemmetti, jos tota ny heti saa huoltoon kiikuttaa, ni taas vähään aikaan nokian luuria ei mulla näy.

-juzuxel-
18.11.03, 23:02
Tämä on tooooooosi tyhmä kysymys, mutta mistä saa laitettua äänen voimakkuutta suuremmalle..??

Legge
18.11.03, 23:39
Jos tarkotat puheluiden äänenvoimakkuutta, ni painat vaan ristiohjainta oikeelle tai vasemmalle puhelun aikana. Siinä ruudussa näkyy voimakkuuden asteikko.

-juzuxel-
21.11.03, 22:53
mistä päin windos xp:tä (english) löytyy toi file explorer ku en löydä, oon kai sokee tai jotain...

Ja vielä miksei Nokia Audio Manager löydä puhelinta vaikka usb on kiinni koneessa ja gagessa...

-juzuxel-
21.11.03, 23:52
VOi V***U siis ei H******I ei mikään toimi, oon nyt pari tuntii kokeillu saada toimimaan... ELIKKÄS voisko joku ystävällinen vastata noihin ylempiin kysymyksiin ja voisko selittää miten toi Nokia Audio Manager toimii.. (OHJEET VOIS OLLA SIT TYYLIIN: Siirrä hiiri kuvakkeen päälle ja paina kaksikertaa (eli TOSI selkeät!!!!))

WindBoy
22.11.03, 07:02
VOi V***U siis ei H******I ei mikään toimi, oon nyt pari tuntii kokeillu saada toimimaan... ELIKKÄS voisko joku ystävällinen vastata noihin ylempiin kysymyksiin ja voisko selittää miten toi Nokia Audio Manager toimii.. (OHJEET VOIS OLLA SIT TYYLIIN: Siirrä hiiri kuvakkeen päälle ja paina kaksikertaa (eli TOSI selkeät!!!!)) Arvaa onko kovin moni hereillä ja ei se vastaus tunnissa tuu.

Flying Finn
22.11.03, 10:40
Jos sulla ei näy N-Gage uutena levynä Omassa tietokoneessa niin ei se näy Audio Managerissakaan. Itse sain toimimaan valitsemalla Windows Update siellä jossain "etsi päivitetyt ajurit laitteelle N-Gage" (kun kone ei vielä tunnistanut puhelinta).

sane
22.11.03, 15:50
Vaikka ei n-gagea ookkaan, mut kannattas koittaa ottaa irti kaikki muut usb kaapelit.. näin alko ainaki itellä pelittää mp3 soitin..

Waltari
22.11.03, 17:59
Joo nyt on testailtu, edellinen puhelin testissä oli 6600, käytössä SL45i. Myös 7650 ja 3650 olleet parin viikon käyttötestissä, molemmat hyllytetty erinäisistä syistä. Sitten N-Gageen:

Plussat:

- S60 ja sen ohjelmatarjonta. Alkaa olla kohta vanhan kunnon Palmin tasoa.
- Kuuluvuus ja äänen laatu ok, kuten yleensäkin Noksuissa. Kantaa myös vanhan kiviseinäisen talon ytimestä eli vessasta...
- Nopeamman oloinen kun 6600, viestit aukeaa nopeasti etc.
- Vaakataso kahden käden käyttö aika nopeaa
- Radio/mp3/puhelintoimintojen näpräily ja moniajon logiikka erittäin hyvin toteutettu vs. oma SL45i
- Kaiuttimesta lähtee todella kova ääni!
- Radion laatu liikkuvassa toistossa parasta mitä tämmöisissä on tullut vastaan. Vaihtaa herkästi monolle (tätähän ei suurin osa peltikorvista edes kuule :) ) mutta muuten melkein yhtä hyvä kuin Sonyn miniradio.
- Radion asemia voi vaihtaa numeronäppäimistä
- Mobiltecista tilattu ExtreMEmory 256 MMC toimi ok ja mobiltec24.de näyttää myyvän myös 512 korttia jonka pitäisi toimia N-Gagessakin
- Näkyy Winukassa normaalina USB-asemana, joten biisit voi enkoodata haluamallaan softalla ja dumpata Nokia Audio Managerin, joka olisi ollut kova juttu ehkä vuonna 1997. USB toimii lisäksi ongelmitta ja muistikortille kirjoitus sujuu todella nopeasti vs. halvat 6to1-adapterit muistikorteille USB:hen.
- Voi puhua myös melkein normaalisti luuriin. Näyttö poispäin korvasta ja vähän kulmassa korvakäytävän alapuolella.
- Ei surkeaa lelukameraa mukana, jottei tule edes kiusausta ottaa kuvia ja kirota sitten niiden laatua myöhemmin ("hyvä tilanne mutta eihän tätä voi teettää paperikuvaksi kun laatu on niin scheissee")
- Audio puolella plussaa AAC, toivottavasti formaatti kehittyy vielä vähän ja yhteensopivuusongelmista päästään eroon

Kaikkien perusmarinat:

- Kuuloke/mikkiliitäntä älyttömän heppoinen vs. esim. SL45i
- Kuulokkeen vastausnapppimöykystä ei näe helposti, kumpi nappi on L ja kumpi R vs. esim. SL45i tyylikäs toteutus
- Kuulokkeiden äänenlaatu lähinnä säälittävä, tarkoitettu puhelujen kuunteluun
- Miksi numero 5 ei voi toimia Enterinä (siis Valitse-nappina)?
- Jos laittaa pelin sisään, muistikortti pitää ottaa pois -> ei voi kuunnella musaa ja radiokanavien muistipaikat katoaa
- Vain yksi peli kerrallaan sisässä, jos ei käytä crackattyjä pelejä.
- Keinukytkin toimii suuntanäppäimenä, mutta turhan usein tulee väännettyä johonkin suuntaan kun painaa sitä eli yrittää valita jonkun toiminnon. Tatti 7650/6600 tapaan on kyllä ylivoimainen käyttömukavuudeltaan, onnistuu puhelimen käyttö yhdelläkin kädellä.
- Lyhyt akkukesto, ei kestä kuin muutaman tunnin jos luurilla tekee yhtään mitään. Värinäytöllisten ongelma :(

Nokiaismit:

- Käyttö sanelimena tai puhelunauhoitukseen estetty alkuperäissoftilla tehokkaasti rajoittamalla nauhoitus minuuttiin.
- PC Suiten käyttö ja MP3-siirto on tehty ihan älyttömäksi. USB:llä voi siirtää VAIN fileitä, ei käyttää PC Suitea tms.! Nokialle tyypilliseen tapaan BT:n asennus toimimaan PC:n kanssa on ihan älytöntä sähellystä, kun pitää yrittää jotenkin maagisesti saada klikkailtua mRouterista kaikki ruksit päälle, joissa lukee Bluetooth. Mulla 3Comin PC-kortti.

Suhtauduin puhelimeen todella negatiivisesti, mutta täähän on yllättävän asiallinen peli. Kunhan noi miinukset ja Nokaismit saadaan korjattua seuraavaan versioon niin avot. N-Gagehan on platform, ei laite, eli uusia versiota pelipuhelimesta tulee noin niinku raudan ja muotoilun puolesta. Pitää kattoa vielä 6230, siihen saakka taitaa riittää tuo SL45.

Voisiko joku vinkata, millä USB-Bluetooth-donglella tuon saa toimimaan kunnolla ja varmasti joka kerta?

zener
22.11.03, 18:32
Suhtauduin puhelimeen todella negatiivisesti, mutta täähän on yllättävän asiallinen peli.

Samoin, ennenkuin pääsin kokeilemaan. Ja nyt on jo hankinna alla ko. vekotin.

Voisiko joku vinkata, millä USB-Bluetooth-donglella tuon saa toimimaan kunnolla ja varmasti joka kerta?

Eiköhän nuo aika moni toimi. MSI dongle itsellä ja on toiminut 3650, 6600, 7600, 6230 Noksujen kanssa.

Flying Finn
22.11.03, 20:03
Sellanen tuli mieleen, että kuunnellessani radiota ja ollessani radio-sovelluksessa, ei toiminu noi kaikki numeronäppäimet. Mulla oli muistipaikoille 1-7 tallenettu asemia mutta pikavalinnat toimi vaan jostain vitosesta ylöspäin. Eli kun siinä radion perustilassa pitäis pystyä siirtymään tallenettujen kanavien välillä niiden numeroita painamalla. Ei kai siinä pitäis olla väliä oliko kuuluvuutta vai ei. Muuten luuri toimi romahtamiseensa asti moitteetta. Saa nähdä, toimiiko tämän osalta kun tulee huollosta.

-juzuxel-
22.11.03, 22:14
Itse sain toimimaan valitsemalla Windows Update siellä jossain "etsi päivitetyt ajurit laitteelle N-Gage" (kun kone ei vielä tunnistanut puhelinta).

Siis mistä valitsit ton "etsi päivitetyt ajurit laitteelle N-Gage"?

luisfigo
22.11.03, 23:06
Hyvä peli ja toi puhuminen on oikeasti parempi kuin normaali tyylillä, siitä saa huomattavasti paremmin selvää

Pitkä miinus tulee tosta älyttömästä PC suite ideasta, ymmärtäisin sen BT jutun jos siihen kävisi vain joku Nokian lkallis BT sovitin, mutta kun ei ole edes niin tehty.

Flying Finn
22.11.03, 23:45
Itse sain toimimaan valitsemalla Windows Update siellä jossain "etsi päivitetyt ajurit laitteelle N-Gage" (kun kone ei vielä tunnistanut puhelinta).

Siis mistä valitsit ton "etsi päivitetyt ajurit laitteelle N-Gage"?

Siis kun ensimmäisen kerran yhdistin kaken kaapelilla koneeseen. Tai sitten Ohjauspaneeli > Lisää uusi laite etc.

Waltari
23.11.03, 00:54
Eiköhän nuo aika moni toimi. MSI dongle itsellä ja on toiminut 3650, 6600, 7600, 6230 Noksujen kanssa.

Mun 3Comin PCMCIA on kyllä vaikea: pitäisi onnistua valitsemaan COM3 ja COM4 mRouterista päälle, mutta sehän antaa valita vaan yhden kerrallaan ja antaa sitten errorin ja poistaa valinnan! :(

Sellanen tuli mieleen, että kuunnellessani radiota ja ollessani radio-sovelluksessa, ei toiminu noi kaikki numeronäppäimet. Mulla oli muistipaikoille 1-7 tallenettu asemia mutta pikavalinnat toimi vaan jostain vitosesta ylöspäin.

Toi bugaa jotenkin kummasti mulla myös. Kestää ihan älyttömän kauan toi vaihto pienemmillä numeroilla jostain syystä?

Hiisty
23.11.03, 00:58

Mun 3Comin PCMCIA on kyllä vaikea: pitäisi onnistua valitsemaan COM3 ja COM4 mRouterista päälle, mutta sehän antaa valita vaan yhden kerrallaan ja antaa sitten errorin ja poistaa valinnan! :(

Sellanen tuli mieleen, että kuunnellessani radiota ja ollessani radio-sovelluksessa, ei toiminu noi kaikki numeronäppäimet. Mulla oli muistipaikoille 1-7 tallenettu asemia mutta pikavalinnat toimi vaan jostain vitosesta ylöspäin.

Toi bugaa jotenkin kummasti mulla myös. Kestää ihan älyttömän kauan toi vaihto pienemmillä numeroilla jostain syystä?

miks ihmeessä kaksi com-porttia? kyllä yksi riittää

Waltari
23.11.03, 17:48
miks ihmeessä kaksi com-porttia? kyllä yksi riittää

Ei riitä. Näin neuvotaan jopa Nokian helpeissä joidenkin sovittimien kohdalla, että jos COM3 ja COM4 näkyy mRouterissa Bluetoothina, molemmat pitää valita notta yhteys syntyy. Näin myös kohdallani 3Comin kanssa.

Vielä pitää sanoa että on toi sidetalking ja vaakaominaisuus puhekäytössä ihan helvetin kömpelö.

Musankuuntelussa on raivostuttavaa, että pitää olla .AAC-filu, joita esim. iTunes ei tuota ollenkaan, Nero tekee mutta ilman tageja. Eli pitäisi käyttää tuota Noksun omaa Audio Manageria, joka on ehkä Pongin tasoinen softa.

Flying Finn
23.11.03, 18:38
Mitenniin pitää olla .AAC?

_59
23.11.03, 20:08
Musankuuntelussa on raivostuttavaa, että pitää olla .AAC-filu, joita esim. iTunes ei tuota ollenkaan, Nero tekee mutta ilman tageja. Eli pitäisi käyttää tuota Noksun omaa Audio Manageria, joka on ehkä Pongin tasoinen softa.

Ei ymmärrä. Miksei mp3 sulle käy? Vai puhutko edes kakesta?
Enkä itse koskekaan tuohon Audio Manageriin, koska se on niin syvältä (ainakin omasta mielestäni se on hyvin syvältä).

Kysymys:
Pystyykö .rm -leikkeitä tolla kakella toistamaan? Ja jos pystyy, niin mikä on kokorajoitus mikäli semmoinen niissä on?

Flying Finn
23.11.03, 22:49
Mitä ihmeen vikaa Audio Managerissa sitten on? Biiseistä se tekee kätevät listat (vaikka koon mukaan niin vielä kätevämpää), näyttää muistikortin jäljellä olevan tilan ja musa on todella helppo siirtää kortille. Se playerikin toimii nopeesti.

J^x
25.11.03, 15:21
hieno laite. Laite sopii ainakin minun korvalle niin, että ei aivan sivuttain tarvitse puhua. Tunnustettakoon, että hieman ääni heikkenee jos laittaa kannen poskeen kiinni kuten normaalilla puhelimella puhuttaessa...

sitten lievästi offtopic-osastolle:

voiko "Nokia Gamen" poistaa muistikortilta noin vain vai pitääkö koko kortti tyhjentää? Vai pitääkö se peli poistaa jotenkin hallitummin kuin vaan FExplorerilla hakemisto pois muistikortilta?

Flying Finn
25.11.03, 17:08
Mä ajattelin poistaa sen formatoimalla kortin. Harmi kun ei voi Sovellukset-valikossa poistaa.

luisfigo
25.11.03, 17:34
Itse haluaisin tietää miten saan sen Lumilautailun takaisin, koska haluaisin pelata sitä!?

Mäksä
25.11.03, 17:40
Itse haluaisin tietää miten saan sen Lumilautailun takaisin, koska haluaisin pelata sitä!?

et vissiin mitenkään ite ellei oo koneeseen yhteyttä ja sehän vaati sen bt:Een

ja toinen on vissiin et vie huoltoon ja vetä softan uusiksi?

_59
25.11.03, 17:56
Mä ajattelin poistaa sen formatoimalla kortin. Harmi kun ei voi Sovellukset-valikossa poistaa.

Jep näin mäkin tein -itseasiassa ensimmäinen mitä oikeastaan puhelimellani tein oli kortin formatointi. Sillä se ainakin lähtee :)

J^x
25.11.03, 19:02
No, siirsin sitten USB-kapelilla muistikortilta hakemiston "Nokia_Game" kovalevylle talteen, jos sitä nyt joskus ikävä tulee... Tilaa tuli lisää, mutta valikkoon jäi kuvake kummittelemaan eikä sitä saa poistettua. No, saa ainakin siirrettyä johonkin hakemistoon että saa pois silmistä.

muokattu: turhat kuvakkeet näköjään häviää bootattaessa. Kaikkea sitä oppii...

Legge
25.11.03, 19:38

Lataat pelin nokiagame.comista, puhelin usbilla koneeseen kiinni, laitat lataamasi tiedoston/tiedostot muistikortille, alat pelaamaan.

-juzuxel-
29.11.03, 22:22
Voisko joku kertoo mikä mättää... Laitan N-Gagen kiinni koneeseen ja kun meen audimanageriin niin ei se löydä sitä laitetta... Onko puhelimessa vikaa vai onko kaapelissa vikaa vai onko tietokoneessa vika..?? Ja käyttis on XPpro (eng.)

luisfigo
30.11.03, 13:04
Asenna se audio manager uudestaan, ja sammuta puhelin. Kokeile sen jälkeen uudestaan

Waltari
01.12.03, 01:00
Ei ymmärrä. Miksei mp3 sulle käy? Vai puhutko edes kakesta?
Enkä itse koskekaan tuohon Audio Manageriin, koska se on niin syvältä (ainakin omasta mielestäni se on hyvin syvältä).

Nerolla koodattu AAC HE-profiililla on laadultaan parempi. Eli vähemmän bittejä mutta sama äänenlaatu. Jopa 64 kbps on ihan ok nappikuulokkeilla.

Ja Audio Manager on aika syvältä, jos on joskus kokeillut jotakin iTunesia, MusicMatchia tai MedieJukeboxia + yhteensopivaa kannettavaa hardwarea.

(Taidan olla pikkasen hifisti tällä foorumilla. :) )

_59
01.12.03, 16:58
Hm. Nyt tuli ongelma.

olen kokeillut muutamia testiversioita eräistä ohjelmista mutta aina juuri ennen asennuksen loppua tulee teksti "asennusta ei saatettu loppuun" tms.
En aivan sanasta sanaan tuota varoitusta muista mutta idean nyt tosta saa selville.
Kuitenkin ohjelmat ovat toimineet käytössä hyvin, mutta poistaminen ei poista ohjelmaa sovelluksien hallinnasta.. ei kellään sattuis olemaan vinkkiä tuohon? tulee järjestelmävirhe parin piippauksen kera kun yritän poistaa.. en haluaisi resetoida konetta.

Olisin äärimmäisen kiitollinen tämän ongelman ratkaisuun johtavasta neuvosta.

Edit: typo

tonza19
01.12.03, 17:34
olen ajatellut ehkä ostaa tämän n-gagen, mutta onko sillä pakko puhua silleen poikittain, että pystyykö puhua niinku 5510:llä? Ja tuleeko siihen joku muistikortti mukaan ostopaketissa vielä(kin) ja mistä tämän ko. luurin saa tällä hetkellä halvimmalla?

zener
01.12.03, 17:38
Onhan noilla foorumeilla sanottu, että voi puhua näyttö kasvoista pois päin, eikä välttämättä tarvitse puhua poikittain, tosin isommassa hälyssä pitää sitten puhua poikittain. Ja uusissa tulee nyt vain 16MB MMC mukana.

tonza19
01.12.03, 20:24
ai ei enää ollenkaan sitä 32mb:n nokia game -zydeemiä :(

zener
01.12.03, 20:26
Taisi ikävä kyllä vaihtua tuohon 16MB korttiin jokin aika sitten... Mutta eihän nuo 128MB kortit kalliita ole. 256MB rokottaa jo jonkun verran.

tonza19
01.12.03, 21:05
No eipä se periaatteessa haittaa ku ei tohon 32mb:n kortillekkaan vielä mahdu paljon mitään, mutta 128mb on jo eri

WindBoy
05.12.03, 16:59
Anteeksi tyhmyyteni sain puhelimen vasta tänään ja haluaisin uuden taustakuvan joten miten vaihan sen?

zener
05.12.03, 17:01
Työkalut -> Asetukset -> Laite -> Valmiustila -> Taustakuva.

VeijoP.
08.12.03, 00:12
Elikkä katoi tuolta verkkokaupasta tätä n-gagea ja 300e ja haukka kaupan päälle, ei kuullosta kovin pahalta mutta MMC kortista ei mainita mitään, eli eikö tuossa verkkokaupan paketissa ole minkään valtakunnan muistikorttia ? kertokaa joku enemmän tietävä...

Blue Joker
08.12.03, 06:52
Elikkä katoi tuolta verkkokaupasta tätä n-gagea ja 300e ja haukka kaupan päälle, ei kuullosta kovin pahalta mutta MMC kortista ei mainita mitään, eli eikö tuossa verkkokaupan paketissa ole minkään valtakunnan muistikorttia ? kertokaa joku enemmän tietävä...

On siinä ainakin yks, kun Tony Hawk tulee muistikortilla ;)
Mutta tuosta ei tiedä, erillisestä 16 MB:n MMC:stä.

Jombe
08.12.03, 07:03
Aika naurettavasti laitettu...

Nemesis-88
08.12.03, 23:32
Aika naurettavasti laitettu...Miten niin? :)

zener
09.12.03, 12:46
Aika naurettavasti laitettu...

Ööh, minun kirjoitukseni jotenkin 'naurettava', vai se mihin paikkaan tuo taustakuvan vaihtaminen on laitettu?

_59
12.12.03, 15:14
Arvatkaas tekikö tämä alk.asetuksien palautus (sillä koodilla) hyvää kakelle... nopeutui aivan tajuttomasti, harmi vaan että nyt kaikki asetukset täytyy tehdä uusiksi.

No ehkäpä ensi kerralla miettii ennen kuin kokeilee kaiken maailman ohjelmia :)

desentera
16.12.03, 23:20
Miten saan gageen tilattua esim. uusia taustakuvia kuvia? Kun alkaa loharit sun muut raketin moottorit jo vähitellen kyllästyttää...

Eli tarviinko Radiolinjan wap-asetukset ensin? Tai gprs asetukset kenties?

Legge
17.12.03, 12:55
Miten saan gageen tilattua esim. uusia taustakuvia kuvia? Kun alkaa loharit sun muut raketin moottorit jo vähitellen kyllästyttää...

No eiks ois fiksua tehä ite koneella ja sit kaapelilla Gageen. Laitat vaikka oman lärvin siihen, ni ihan heti kyllästy;)

desentera
17.12.03, 15:52

No eiks ois fiksua tehä ite koneella ja sit kaapelilla Gageen. Laitat vaikka oman lärvin siihen, ni ihan heti kyllästy;) Selvä, dänkke på danska.

Poro24
17.12.03, 16:45
Miten nuo javapelit asennetaan gageen?
Tarkoitan siis täällä: http://my-symbian.com/7650/download/index.php olevia Java MIDP pelejä, esim. Asteroid Zone 1.3

.Sis ohjelmat/pelit osaan kyllä asentaa, mutta ilmeisesti noita javapelejä ei asenneta samalla tavalla?

Olisin todella kiitollinen selkeistä ohjeista :)

Flying Finn
17.12.03, 21:35
Joko PC Suitella tai USB kaapelilla niin, että itse asennuksen suorittaa FExplorerilla tai EFileManagerilla.

Poro24
18.12.03, 18:21
Joko PC Suitella tai USB kaapelilla niin, että itse asennuksen suorittaa FExplorerilla tai EFileManagerilla.
Niin, mutta miten se asennetaan tolla FExplorerilla?

grap
18.12.03, 18:49
Olen aika... hämmentynyt. Paljon on parjattu, miten N-Gagen puheasento on ruma ja kaiken lisäksi ei edes kuulu kunnolla... Sain puhelimen kouraani eilen, enkä kyllä osaa sanoa pahaa sanaa tuosta. Se, että se ei mun mielestä ole ruma, vaan erilainen, on tietenkin mielipidekysymys, mutta totta puhuen siitä kuului paremmin kuin mistään kokeillusta puhelimesta aikaisemmin (n6110, n8210, n3310, c45...). Joku valitti myös sitä, miten puhelimen kulma painaa korvaa puhuessa - omaan mutanttikorvaani ei tuntunut mitään häiritsevää ainakaan vielä viiden minuutin puhumisen jälkeen, enkä juuri pidempiä puheluja edes puhu.

Elämä on ihmeellistä. :-D

dille
19.12.03, 14:02
Eli en löydä kysymystä foorumilta vaikka siitä on keskusteltu. Kun laitan usb-johdon gagen ja koneen välille, niin ei tapahdu kuin pieni ääni. Jäänkö jostain paitsi kun mnulla on muistikortin lukija. Käyttis on XP.