PDA

View Full Version : kootut nokialaisten asetukset

Hiisty
05.10.03, 22:06
Internet asetukset (s60 luureissa nämä asetukset syötetään tänne: Työkalut->asetukset->yhteys->yhteysosoitteet->valinnat->uusi yhteysosoite->käytä oletusasetuksia)

(nämä asetukset tarvitaan mikäli halutaan tehdä puhelimella jotain muuta kuin wappailu tai mms viestien lähettämistä. esim email, irc tai www (opera))

Radiolinja:

Yhteyden nimi: esim. RL GPRS
Siirtotie: GPRS
Yhteysosoitteen nimi: internet
Käyttäjätunnus: rlnet
Salasanan kysely: ei
Salasana: internet
Todentaminen: vahva
Yhdyskäytävän IP-osoite: 0.0.0.0

sonera/saunalahti:

Yhteyden nimi: esim. sonera email
Siirtotie: gprs
Yhteysosoitteeen nimi: internet
Käyttäjätunnus: ei mitään
Todentaminen: normaali

dna:

Yhteyden nimi: esim. DNA GPRS
Käyttäjätunnus: ei mitään
Salasana: ei mitään

sähköposti asetukset (s60 luureissa nämä asetukset syötetään tänne: Viestit->Valinnat->Asetukset->Sähköpostiviesti->Postilaatikot->Valinnat->uusi postilaatikko)

Postilaatikon nimi: esim. luukku
Käytettävä yhteysosoite: esim. rl gprs
Oma sähköpostiosoite: kysyttävää?
Lähettävä palvelin: operaattorista riippuva: radiolinja: smtp.radiolinja.net sonera/saunalahti: mail.inet.fi dna: smtp.dna044.com
Lähetä viesti: oma valintasi
Kopioi omaan osoitteeseen: oma valintasi
Lisää allekirjoitus: oma valintasi
Käyttäjätunnus: tämän saat maililaatikon tarjoajalta
Salasana: tämän saat maililaatikon tarjoajalta
Vastaanottava palvelin: tämän saat maililaatikon tarjoajalta
Postilaatikon tyyppi: riippuu maililaatikon tarjoajasta, mutta imap4 on käyttäjä ystävällisempi
Suojaus: ei käytössä
Hae liitetiedosto: ei (ei siis hae automaattisesti kaikki liitetiedotoja)
Haettavat otsikot: kaikki (tämä asetus on voimassa vain jos postilaatikko on imap4-tyyppiä)

jason
06.10.03, 10:37
Hienoa! Varmasti tarpeellinen topic monelle..

Henna78
06.10.03, 12:51
Juuri noita on kaivattukin :) On meinaan aika työn ja tuskan takana saada kaivettua ne eri operaattoreiden asiakaspalveluista tai internetsivuilta.

Nemesis-88
06.10.03, 21:10
Hienoa! Varmasti tarpeellinen topic monelle..Jep, samaa mieltä.

jau
07.10.03, 01:55
Mutta toimiiko sitten wap ja mms myös noilla asetuksilla, vai pitääkö niille olla omansa?

Hiisty
07.10.03, 02:02
Mutta toimiiko sitten wap ja mms myös noilla asetuksilla, vai pitääkö niille olla omansa?

wap ja mms tarvitsevat molemmat omansa, nämä asetukset löytynevät kuitenkin operaattorin sivuilta, tai ne voi tilata suoraan puhelimeensa.

edit:
Radiolinjan WAP-asetukset (https://www.radiolinja.fi/go?sessionid=4WnJyGDp63§ion=tuotteet_ja_palvelut/liittyman_palvelut/gprs_lisapalvelu&page=gprs_palvelut&lang=fi&type=1&t=r)

Radiolinjan MMS-asetukset (https://www.radiolinja.fi/go?sessionid=4WnJyGDp63§ion=tuotteet_ja_palvelut/liittyman_palvelut/kuvaviestit&page=kuvaviestit_asetukset&lang=fi&side=1)

Soneran(Saunalahden) WAP- ja MMS-asetukset (http://www.sonera.fi/CDA.FI.ArticleFrame/0,1362,expandSize%3D2%26expandLevelId%3D1873_719_3 32_%26hierarchyId%3D1873,00.html)

DNA:n WAP- ja MMS-asetukset (http://www.dnafinland.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/gsm/kayttoohjeet_asetukset.shtml)

Melizz
11.10.03, 20:58
Kiitos! Hain yhen soittoäänen ;) paljonkohan se suunnilleen maksaa, kun käy hakemassa yhen soittoäänen?? Ettei tule yllätyksiä.. ;)

Kipe
11.10.03, 21:57
Olisko mahdollista että tämä thread pidettäisi siistinä, ja kaikki nuo kiitos etc. viestit pois. Ei kovin moni jaksa ruveta vastausta etsimään tuollaisten viestien lomasta

nimim. "Kokemusta muista foorumeista, adminina kolmessa"

zonem
12.10.03, 16:41
Hyvä topic, mutta en ole kyllä vielä noita Luukun asetuksia saanut Radiolinjalla toimimaan.

Hiisty
13.10.03, 14:38
Hyvä topic, mutta en ole kyllä vielä noita Luukun asetuksia saanut Radiolinjalla toimimaan.

luukun käyttäjätunnuksessa pitää olla @luukku.com mulla ainakin näillä asetuksilla toimii rl+luukku.

zonem
14.10.03, 17:18

luukun käyttäjätunnuksessa pitää olla @luukku.com mulla ainakin näillä asetuksilla toimii rl+luukku.

Juuri noin olen laittanut.

En voi asetuksiakaan tähän kopioida, kun luuri ei suostu käynnistymään muistikortin kanssa, ja ne asetukset oli siinä muistikortilla.

kimmo4377
29.10.03, 21:10
mitkä oli ne luukun vastaanottavat palvelimet (eikö ollutkin että pop3 ja imap on eri?)

consul
29.10.03, 23:26
mitkä oli ne luukun vastaanottavat palvelimet (eikö ollutkin että pop3 ja imap on eri?)
Riippuu käyttäjästä, tarkista omasi täältä. (http://www.mtv3.fi/liittyma/index.shtml/sahkoposti)

kimmo4377
30.10.03, 21:21
ahaa kiitos :)

traktori
31.10.03, 17:11
Koska Radiolinjalta ei (ainakaan vielä) saa WAP GPRS ja MMS asetuksia 6600:aan muuta kuin soittamalla, niin pistetään nekin tähän.

WAP GPRS:
Työkalut -> Asetukset -> Yhteys -> Yhteysosoitteet -> Valinnat -> Uusi yhteysosoite -> Käytä oletusasetuksia
Yhteyden nimi: RL wap gprs
Yhteysosoitteen nimi: wap
Käyttäjänimi: rl
Salasanan kysely: Ei
Salasana: wap
Todentaminen: Normaali
Aloitussivu: http://wap.radiolinja.fi/
Valinnat -> Lisäasetukset ->
Proksipalv. osoite: 213.161.40.40
Proksiportin numero: 80

MMS:
Työkalut -> Asetukset -> Yhteys -> Yhteysosoitteet -> Valinnat -> Uusi yhteysosoite -> Käytä oletusasetuksia
Yhteyden nimi: RL mms
Yhteysosoitteen nimi: mms
Käyttäjänimi: tyhjä
Salasanan kysely: Ei
Salasana: tyhjä
Todentaminen: Normaali
Aloitussivu: http://mms.radiolinja.fi/
Valinnat -> Lisäasetukset ->
Proksipalv. osoite: 213.161.41.57
Proksiportin numero: 80

Viestit -> Valinnat -> Asetukset -> Multimediaviesti ->
Käytett. yhteysosoite: RL mms

ajantawarat
01.11.03, 17:52
http://www.nokia.com/nokia/0,6771,32863,00.html

olkaa hyvä,eikä tarvitse itse naputella vaan tallettaa asetukset sisään jotka tulevat palveluviestinä

Jyke
02.11.03, 10:53
osaisko joku vastata että miksi minä en pysty lukemaan sähköpostejani puhelimesta(3650) vaikka sähköpostin lähettäminen onnistuu täysin vaivatta? oon laittanu ne asetukset puhelimeen jotka täällä foorumissa oli. sähköpostina on yahoo (pop).

KFC
07.11.03, 13:21
selittäkää tyhmälle ihmiselle joka vasta opettelee 6600 puhelimen käyttöä että miten saan luukku.comista tiedot joita tarvitaan sähköposti aetuksissa kohtiin: saat tämän maililaatikon tarjoajalta.

ymmärrän että tämä on samaa tasoa kun mitä tarkoittaa "press any key" kysymykset mutta jostain on aloitettava =) kiiiitos etukäteen!

Metsis
07.11.03, 16:11
miten saan luukku.comista tiedot joita tarvitaan sähköposti aetuksissa kohtiin: saat tämän maililaatikon tarjoajalta.

Syötä sähköpostisoitteesi tänne (http://www.mtv3.fi/palvelut/liittyma2003/kaytto/sahkoposti/sivu.shtml?#palvelimet) ja sitten tuloksena saat mailipalvelimet.

KFC
08.11.03, 12:53
no niin nyt toimii kiitos vain avusta!

Flying Finn
16.11.03, 00:50
Eli näinkö sen pitäisi olla: N-Gageni Yhteysosoitteet-valikossa on nyt

Radiolinja GPRS (tilattu Nokian kautta)
Radiolinja Internet (hiistyn ohjeiden mukaiset asetukset, ja valitsin "käytä oletusasetuksena")
RL MMS (tilattu nokian kautta)

Noista ensin hain MMS:n, sitten GPRS:n ja lopuksi laitoin nuo Internet-asetukset. Wappihan toimi jo ennen Internet-asetuksia, ja nytkö siis myös nettiselaimet? Tämä olisi kiva ymmärtää kun ei tajua näistä paljoakaan. :)

EDIT: Kokeilin niin Doris ja puhelimen oma wappiselain toimii, eiköhän MMS:kin ;)

Anonymous
17.11.03, 14:20
Joku kun laittaa mulle Nokia 6600 yhteensopivat dna041-liittymän multimedia ja wap asetukset, saa papukaijamerkin.

Zeppelin
22.11.03, 15:53
siis pistänkö mä vaan siihen yhdyskäytävän ip osoitteeseen tuon 0.0.0 kutun vai oliko se vaan esimerkki...onko niillä kaikilla omat yhdyskäytävän ip osot?kun wap sivut toimii mut esim Opera ei rupee lataamaan mitään internet sivuja

Henrik
30.11.03, 20:13
Yritin saada isäni 6600:ssa mms-palvelua toimimaan, mms-asetukset olen tilannut radiolinjan sivuilta. Ongelma on että kun yritän lähettää mms-viestiä tulee seuraavanlainen viesti: Viestin lähetys epäonnistui Multimedia: tuntematon tai virheellinen osoite. tarkista osoite. Eli mms- ja gprs-asetukset on tilattu radiolinjan sivuilta ja asennettu mutta homma ei vaan pelaa.

jaakko
03.12.03, 20:00
Radiolinjan lähtevän postin palvelin taitaa olla smtp.radiolinja.net. Kummallista kyllä, aiempi .fi -päätteinen toimi tähän päivään saakka. Teknisen tuen setä pelasti päiväni, olisinpa tajunnut kysyä jo aiemmin....

Baffemies
04.12.03, 10:16
Voisiko joku ystävällinen kertoa millä asetuksilla saisin 6600:ssa toimimaan Operan. MMS ja WAP toimii kummatkin mutta Operalla en oo päässy surffaamaan... Kiitos!

innostunutsonni
04.12.03, 22:14
Itellä oli sama probleema ja sain omani rokkaa seuraavasti (voi olla, että olet jo tehnyt tämän), mutta tässä kuitenkin.

Täytyy luoda uusi yhteys (wap ja mms ei toimi).

Työkalut valikosta
1.asetukset
2.yhteys
3.yhteysosoitteet
4valinnat->uusi yhteysosoite
->oletusasetukset
5.yhteyden nimi esim. Sonera internet
6.siirtotie -> gprs
7.yhteysosoitteen nimi -> internet (kaikilla suomen operaattoreilla sama)

sit peruuttelet alkuun ja surffaat tällä uudella yhteydellä.

Hiisty
04.12.03, 22:17
Voisiko joku ystävällinen kertoa millä asetuksilla saisin 6600:ssa toimimaan Operan. MMS ja WAP toimii kummatkin mutta Operalla en oo päässy surffaamaan... Kiitos!

lueppas ketjun ensimmäinen viesti

Baffemies
05.12.03, 10:51
Joo kokeilin tota mutta eipä toimi vieläkään.. Oliskohan Operassa vika..

Hiisty
05.12.03, 14:40
Joo kokeilin tota mutta eipä toimi vieläkään.. Oliskohan Operassa vika..

mikä operaattori?oletko kokeillut, operaattorin internet asetuksia? nokian sivuilta saatavia asetuksia?

Baffemies
05.12.03, 17:58
Ihanku olisin jo kertonu että operaattori on dna mutta enpä näköjään ole. Yritin katella jospa dnan sivuilta löytyis mutta en löytänyt muuta kun internet asetukset joita käytetään kun halutaan käyttää puhelinta modeemina...

Legge
23.12.03, 16:48
Yritin saada isäni 6600:ssa mms-palvelua toimimaan, mms-asetukset olen tilannut radiolinjan sivuilta. Ongelma on että kun yritän lähettää mms-viestiä tulee seuraavanlainen viesti: Viestin lähetys epäonnistui Multimedia: tuntematon tai virheellinen osoite. tarkista osoite. Eli mms- ja gprs-asetukset on tilattu radiolinjan sivuilta ja asennettu mutta homma ei vaan pelaa.

Mulla on Gagessa just toi sama ongelma. Ootko saanu ite jo pelittämään?

Crockett
02.01.04, 10:45
Kertokaa nyt joku mitkä ovat nuo 6600+dna asetukset

JMAK
07.01.04, 23:45
6600 ja saunlahden gprs asetukset? koitettu viilata vaikka mitä, nokialta tilatut asetukset ei pelaa, alkaa mennä jo usko koko höskän kans.

Jussi2000
15.01.04, 12:25
Onko kellään mitään hajua miten 6600 spostin saisi toimimaan sonera GPRS:n kautta. Otin Sonera Inet asetukset suoraan Nokian sivulta mutta ne tuli datapuhelumuodossa ja GPRS:llä ei lähde edes muodostaan yhteyttä vaikka se on sinne oletukseksi vaihdettu datapuhelun sijaan.

Jarpa
19.01.04, 22:39
Mitenkäs noissa sähköposti asetuksissa kun 3510i kysyy sähköpostipalvelimen numeroo(Saunalahti). Mitäs siihen kuuluu laittaa?

Ja ei ainakaan mun kännyssä toimi noi Saunan asetukset kun koittaa ircciä pyörittää. Ilmoittaa vaan että yhteys katkesi, yritä uudelleen.

Ristok80
26.01.04, 17:58
6600 ja saunlahden gprs asetukset? koitettu viilata vaikka mitä, nokialta tilatut asetukset ei pelaa, alkaa mennä jo usko koko höskän kans.Oletko kokeillut tuolta katsoa. Itelläni toimii kuin unelma. Ja saunalahden liittymä nimenomaan. http://saunalahti.fi/tuki/gsm/ohjegprs.php

miksu-
10.02.04, 09:24
Itsellä ei ainakaan IRC toimi noilla sonera/saunalahden asetuksilla, yhteys katkeaa vähän ajan päästä.

Risotto
17.02.04, 00:36
Mistäköhän johtuu, että Welhon maili ei vaan TOIMI tässä Nokia 7650:ssa?

sovelias
17.02.04, 01:22
Mistäköhän johtuu, että Welhon maili ei vaan TOIMI tässä Nokia 7650:ssa?Miten ei toimi?
- Onko yhteys asetukset oikein (internet)
-Onko palvelimet oikein
-Lähtevä palvelin internet yhteyden mukaan, eli käytännössä GPRS verkko operaattorin mukaan.
-Onko protokolla oikein (IMAP4 tai POP3 jota tukee käytännössä kaikki aidot postipalvelimet)
Edellä mainituista aiheista useita ketjuja.

Homma voi kaatu salaukseen, mutta welhon tapauksessa tuskin siitä kiinni.

Risotto
17.02.04, 03:10
Mistäköhän johtuu, että Welhon maili ei vaan TOIMI tässä Nokia 7650:ssa?Miten ei toimi?
- Onko yhteys asetukset oikein (internet)
-Onko palvelimet oikein
-Lähtevä palvelin internet yhteyden mukaan, eli käytännössä GPRS verkko operaattorin mukaan.
-Onko protokolla oikein (IMAP4 tai POP3 jota tukee käytännössä kaikki aidot postipalvelimet)
Edellä mainituista aiheista useita ketjuja.

Homma voi kaatu salaukseen, mutta welhon tapauksessa tuskin siitä kiinni.
yhteys asetukset? Gprs, ei mikää internet.
lähtevä mail.inet.fi
tuleva mail-hub.welho.com (oon koittanu myös laittaa molempiin mail-hub.welho.com tai tuon inetin osoitteen)
pop3 ja imap4 (kumpaaki koitettu.)

käyttäjä tunnus ja salasana ovat myös.

Risotto
10.03.04, 10:46
kaikki kunnossa.

Kytis
12.03.04, 19:23
Juh.. pitäs saada toi WLIrc toimaamaan.. Oma httpgateway päällä ja tomcat näyttää että puhelin saa yhteyden siihen mutta WLIrc heittää sen surullisen kuuluisan gateway errorin.
Puhelin on 6610 ja saunalahti operaattorina.
Noita asetuksia yritin säädellä mutta ei nyt ihan menny jakeluun että mistä niitä pitää säätää..

Purtsi
23.03.04, 15:55
Minulla on muuten aivan sama ongelma Wlircin ja 6610:n kanssa, en saanut pelittämään sonerankaan liittymällä, samassa verkossahan se saunalahtikin toimii...
kaverilla kyllä samoilla asetuksilla toimi 6100:lla, eli voiko puhelinmallissa olla jotain mikä tuon yhteyden saannnin estää?
mutta jos joku tosiaan on saanut wlircin pelittämään, keinolla tai toisella 6610:ssa, niin saa valaista meitä muitakin....

kmt-85
03.04.04, 13:29
Miksi ihmeessä minulla sanoo aina et "Palvelinta ei löydy", kun yritän yhdistää?? Minulla on soneran liittymä puhelimessani.

Asetukset ovat näin:
Käytettävä yhteysosoite: Sonera wap tcp/ip
oma s.posti osoite: Oma luukun osoitteeni
Lähettävä palvelin: mail.inet.fi
Käyttäjä tunnus: Sama kuin luukkuun kirjautuessa
Salasana: Sama kuin luukkuun kirjautuessa
vast. ottava palvelin: tarkistin luukun sivuilta imap:in
Postilaatikon tyyppi: imap4

Missä voisi olla vikaa? Olen kokeillut vaihtaa postilaatikon tyypiksi ja vast. ottavaksi palvelimeksi pop, ei auttanut..

Edit: Sain sen itse toimimaan. Vaihdoin vain yhteysosoitteeksi internet.

Zeppelin
06.04.04, 10:57
Minullakin on ongelma tuon WLIrc:n kanssa.Puhelimena on N-gage ja liittymäni on Sonera...Doris kyllä toimii moitteetta noilla ed.mainituilla Soneran internet-asetuksilla mutta näköjään irkkiin ei käy samat asetukset,joten jos joku tietäs

sovelias
06.04.04, 10:59
Minullakin on ongelma tuon WLIrc:n kanssa.Puhelimena on N-gage ja liittymäni on Sonera...Doris kyllä toimii moitteetta noilla ed.mainituilla Soneran internet-asetuksilla mutta näköjään irkkiin ei käy samat asetukset,joten jos joku tietäsPitäs toimia, mikä luuri ja mikä ongelma?

Zeppelin
06.04.04, 15:33
Ongelma on se että yleensä se heittää ruutuun virheen -21 ja jos yrittää yhdistää uudelleen niin se vaan jumittaa siihen"connectin to..."ruutuun, jostain syystä

ScorpioN^
12.04.04, 17:59
Tuota... mulla on sellainen ongelma että kun on tuo dna baana, niin sain uuden mailiosotteen jota käytän nyt sitten pääasiallisesti.

En nyt millään saa toimimaan tuota sähköpostia 6600 puhelimessani.

Itelläni on dna liittymä, ja pistin tuossa gprs internet asetukset puhelimeen tuolta, ja sitten lykkäsin vielä ohjeen mukaisesti smtp.dna044.com ja sitten tuon uuden mailiosotteen pop palvelimen eli pop.dnainternet.net ja tietenkin sen maililootan tunnarit...

Görpsi yhteys skulaa, ja näin mutta puhelin ei ilmoita yhtään mitään, kehuu vain ettei ole uusia sähköposteja. Ei myöskään halua lähettää niitä.

Tiedä sitten pitääkö mun tilata gprs palvelu :D

Mut siis outoa kun gprsllä toimii normaalisti MMS viestit... siksi ajattelin ettei kai erillistä gprs palvelua tarvita...? vai olenko ihan väärässä kun G merkki vilkkuu tuossa?

T: Scorp

Hiisty
12.04.04, 19:55
Tuota... mulla on sellainen ongelma että kun on tuo dna baana, niin sain uuden mailiosotteen jota käytän nyt sitten pääasiallisesti.

Itelläni on dna liittymä, ja pistin tuossa gprs internet asetukset puhelimeen tuolta, ja sitten lykkäsin vielä ohjeen mukaisesti smtp.dna044.com ja sitten tuon uuden mailiosotteen pop palvelimen eli pop.dnainternet.net ja tietenkin sen maililootan tunnarit...

Görpsi yhteys skulaa, ja näin mutta puhelin ei ilmoita yhtään mitään, kehuu vain ettei ole uusia sähköposteja. Ei myöskään halua lähettää niitä.

Mut siis outoa kun gprsllä toimii normaalisti MMS viestit... siksi ajattelin ettei kai erillistä gprs palvelua tarvita...? vai olenko ihan väärässä kun G merkki vilkkuu tuossa?

MMS palvelu käyttää kyllä GPRS:ää mutta ei anna käyttää gprs:ää muuhun. Eli GPRS palvelu on avattava erikseen.

sovelias
12.04.04, 20:02
Ongelma on se että yleensä se heittää ruutuun virheen -21 ja jos yrittää yhdistää uudelleen niin se vaan jumittaa siihen"connectin to..."ruutuun, jostain syystäNiin se softa oli tuo java kikkula? ja onko sinulla käytössä jokin sopiv HTTP:tä ja tuota softaa tukeva PROXY palvelin?

Parempaa toimivuutta saisi ihan C++ tehty natiivi symbian IRC ohjelmalla ja siinä käyttää prointernet yhteyttä jos pelkkä internet ei riitä.

ScorpioN^
12.04.04, 21:07

MMS palvelu käyttää kyllä GPRS:ää mutta ei anna käyttää gprs:ää muuhun. Eli GPRS palvelu on avattava erikseen.

Aaaa...

Kiitoksia tiedosta very much :)

Flying Finn
03.05.04, 09:46
Mitä tarkoittaa N-Gagen sähköpostiasetuksissa APOP-todentaminen?

ericman
05.05.04, 01:56
Siis aivan loistava topic! Itselleni oli todella paljon hyöytyä kyseisestä topicista!!!

KIITOS!!!

Conda
07.05.04, 11:10
Mikähän mättää, oon toiminu täysin näiden ohjeiden mukaisesti ja kun yrittää yhdistää GPRS niin tulee vain "0 ei määritelty"?

Conda
07.05.04, 11:20
Nyt tilasin vielä Elisan nettisivuilta WAP GPRS -asetukset tekstiviestinä, mutta kun yrittää avata viestiä, niin kysyy kokoonpanoasetusten pin-koodia! Mikä se on? Ei ainakaan oman sim-kortin pin-koodi eikä myöskään 0000. Mutta mikä se on?

Marko Konttinen
07.05.04, 11:43
Nyt tilasin vielä Elisan nettisivuilta WAP GPRS -asetukset tekstiviestinä, mutta kun yrittää avata viestiä, niin kysyy kokoonpanoasetusten pin-koodia! Mikä se on? Ei ainakaan oman sim-kortin pin-koodi eikä myöskään 0000. Mutta mikä se on?

Olisikohan siellä Elisan asetusten tilaussivulla olevasta lauseesta mitään iloa:

"Asetukset saat tallennettua PIN-koodilla 1234."

;-)

Conda
07.05.04, 13:07

Olisikohan siellä Elisan asetusten tilaussivulla olevasta lauseesta mitään iloa:

"Asetukset saat tallennettua PIN-koodilla 1234."

;-)

thanks, mutta se ei anna tallentaa kaikkia asetuksia, joita siinä tulee, vain 2. Mutta hyvä, nyt sain GPRS:n toimimaan ja sähköpostinkin melkein, otti jo yhteyttä palvelimeen, mutta viestit ei kuitenkaan menneet perille... Missäköhän vika...

personal jesus
07.05.04, 21:22
otti jo yhteyttä palvelimeen, mutta viestit ei kuitenkaan menneet perille... Missäköhän vika...Ottaako puhelimesi myös viestit vastaan? Onko puhelimessa lähtevä palvelin oikea, smtp.radiolinja.net?

Conda
08.05.04, 11:33
otti jo yhteyttä palvelimeen, mutta viestit ei kuitenkaan menneet perille... Missäköhän vika...Ottaako puhelimesi myös viestit vastaan? Onko puhelimessa lähtevä palvelin oikea, smtp.radiolinja.net?

Nyt kun vaihdoin tuon, niin ei edes yritä lähettää mitään. Ja puhelin ei vastaanota maileja.

Missäköhän vika? Kyseessä työmaili. Sain asetukset administratorilta.

Yhteysasetuksiin olen laittanut seuraavaa:

Nimi: Elisa GPRS
Käyttäjänimi: rlnet
Salasana: internet
Aloitussivu: MITÄ TÄHÄN LAITETAAN? Mulla nyt http://wap.radiolinja.fi

Lisäasetukset:
Puhelimen IP-osoite: automaattinen
Ensisijainen nimipalvelin: 0.0.0.0 (ONKO OIKEIN?)
Toissijainen nimipalvelin: 0.0.0.0 (ONKO OIKEIN?)
Proksipalvelimen osoite: Ei mitään (ONKO OIKEIN?)
Proksiportin numero: 0 (ONKO OIKEIN?)

Jännä tapaus on myös se, että jos sähköpostiasetuksissa valitsee yhteydeksi tämän "Elisa GPRS", niin ottaa yhteyttä palvelimeen, mutta Elisalta tilatulla "RL WAP GPRS" -yhteydellä ei ota mitään yhteyttä.

No sitten sähköpostiasetukset:
Postilaatikon Nimi: [en kerro]
Käytettävä yhteysosoite: Elisa GPRS (eli juuri se mun itse luoma)
Oma sähköpostiosoite: [en kerro]
Lähettävä palvelin: tässä mulla oli smtp-fin.firman nimi.fi, mutta nyt kokeilin tuota smtp.radiolinja.net jolla ei myöskään toimi
Lähetä viesti: heti
Kopio omaan osoitteeseen: kyllä
Lisää allekirjoitus: ei
Käyttäjänimi: Domainin nimi\Oma nimi
Salasana: Sähköpostiin määritelty
Vastaanottava palvelin: pop-fin.firman nimi.fi
Postilaatikon tyyppi: POP3
Suojaus: Käytössä
APOP-todentaminen: ei käytössä (tällä ei tunnu olevan merkitystä)

Osaiskohan joku auttaa?

Edit: Niin, siis muuten toimii GPRS-yhteys kyllä hyvin tuolla RL WAP GPRS, mutta ei tuolla mun omalla tekemällä Elisa GPRS. Aika ristiriitaista.

Hiisty
08.05.04, 13:53
siis noi wap-asetukset on vaan wappailua varten.

todentaminen: normaali
aloitussivu: ei määritelty
ensisijainen nimipalvelin: 213.161.33.200
toissijainen nimipalvelin: 212.226.226.1

kaikki muut kohdat näyttäisivät olevan oikein.

Conda
08.05.04, 14:20
Elisa GPRS toimii nyt, mutta sähköposti ei. "Tarkista sähköpostiasetukset". Mikähän mättää?

Xaeron
08.05.04, 14:48
Elisa GPRS toimii nyt, mutta sähköposti ei. "Tarkista sähköpostiasetukset". Mikähän mättää?

Jos siis kunnon internetti GPRS toimii, eikä pelkästään WAPpi, niin silloin olet unohtanut aktivoida viestiasetuksista/sähköpostiasetuksista käytettävän (Elisa GPRS) yhteysprofiilin tai sitten sähköpostiasetuksissasi on vikaa.. Epäilen tuota ekaa.

Hiisty
08.05.04, 15:19

jos sähköpostiasetuksiin määritelty salasana ja käyttäjätunnus ovat oikein, niin sitten vaihtoehdoski jää tuo suojaus. Eli palvelin ei välttämättä tue suojattua yhteyttä.

personal jesus
09.05.04, 00:46
Nyt kun vaihdoin tuon, niin ei edes yritä lähettää mitään. Ja puhelin ei vastaanota maileja.

No jos käytät gprs:ää, niin lähtevä palvelin on joka tapauksessa tuo mainitsemani, ei yksikään teidän firman verkossa oleva. Tämä on fakta.

Nyt sulla on vikaa sitten muissa asetuksissa, mahdollisesti internet-apn:n tarvitsemat asetukset ovat poskellaan tai voi olla, että sähköpostiohjelmasi käyttää vääriä asetuksia.

Conda
09.05.04, 15:24

Jos siis kunnon internetti GPRS toimii, eikä pelkästään WAPpi, niin silloin olet unohtanut aktivoida viestiasetuksista/sähköpostiasetuksista käytettävän (Elisa GPRS) yhteysprofiilin tai sitten sähköpostiasetuksissasi on vikaa.. Epäilen tuota ekaa.

On aktivoitu Elisa GPRS s-postiasetuksissa ja muutenkin s-postiasetukset pitäisi olla kunnossa...

Conda
09.05.04, 15:25

jos sähköpostiasetuksiin määritelty salasana ja käyttäjätunnus ovat oikein, niin sitten vaihtoehdoski jää tuo suojaus. Eli palvelin ei välttämättä tue suojattua yhteyttä.

Ei toimi suojaamattomallakaan yhteydellä.

Conda
09.05.04, 15:26

No jos käytät gprs:ää, niin lähtevä palvelin on joka tapauksessa tuo mainitsemani, ei yksikään teidän firman verkossa oleva. Tämä on fakta.

Nyt sulla on vikaa sitten muissa asetuksissa, mahdollisesti internet-apn:n tarvitsemat asetukset ovat poskellaan tai voi olla, että sähköpostiohjelmasi käyttää vääriä asetuksia.

Osaatko neuvoa tarkemmin?

Hiisty
09.05.04, 17:00

eh, condahan juuri kirjoitti että tuo elisa gprs toimii, mutta herjaa sähköpostiasetuksista, eli eiköhän vika kuitenkin ole niissä sähköpostiasetuksissa?

personal jesus
09.05.04, 18:44
eh, condahan juuri kirjoitti että tuo elisa gprs toimii, mutta herjaa sähköpostiasetuksista, eli eiköhän vika kuitenkin ole niissä sähköpostiasetuksissa?No jos sulla on aikaa ryhtyä tukifoorumilaiseksi, niin siitä vaan, minulla ei tällä hetkellä ole. Joku siinä gprs-asetuksissa on persiillään, jos sähköpostin lähetys ei onnistu oikealla lähtevän postin palvelimella. Voi olla, että yritetään käyttää wap-apn:ää internet-apn:n sijaan. Sano sinä.

Minä kyllä saan kaikki omat puhelimeni toimimaan oikein, oli sitten kysymys mms:stä, wap:sta tai sähköpostista. Jos itse potilas olisi täällä, saisin todennäköisesti aika pian asetukset kuntoon, olkoon uskomatta, ken haluaa.

Conda
09.05.04, 19:48
eh, condahan juuri kirjoitti että tuo elisa gprs toimii, mutta herjaa sähköpostiasetuksista, eli eiköhän vika kuitenkin ole niissä sähköpostiasetuksissa?No jos sulla on aikaa ryhtyä tukifoorumilaiseksi, niin siitä vaan, minulla ei tällä hetkellä ole. Joku siinä gprs-asetuksissa on persiillään, jos sähköpostin lähetys ei onnistu oikealla lähtevän postin palvelimella. Voi olla, että yritetään käyttää wap-apn:ää internet-apn:n sijaan. Sano sinä.

Minä kyllä saan kaikki omat puhelimeni toimimaan oikein, oli sitten kysymys mms:stä, wap:sta tai sähköpostista. Jos itse potilas olisi täällä, saisin todennäköisesti aika pian asetukset kuntoon, olkoon uskomatta, ken haluaa.

Miten sen apn:n saa vaihdettua?

Hiisty
09.05.04, 20:10

edellisellä sivulla conda listasi asetuksensa, tämän sivun ensinmäisessä viestissä täydensin niitä niin että ovat samat kuin minulla. Ja näillä asetuksilla toimii netti ja sähköpostit jos yhdistelmänä on 6600 + elisa(radiolinja)

Ja jos conda ei ole noissa asetuksissa siis valehdellut ovat ne oikein. Ainoat asetukset joiden oikeellisuutta en voi taata on nuo itse sähköpostiasetukset joten eiköhän se vika löydy niistä.

Huomasin just että condalla on käyttäjätunnuksena rlnet ja minulla vain rl, voiskos tämä olla selitys?

Conda
09.05.04, 21:08
Ei auttanut sekään. GPRS kyllä toimii sekä wap- että internet käytössä tuolla Elisa GPRS:llä, mutta sähköposti ei. Ilmoittaa, että "Viestin lähetys epäonnistui, tarkista sähköpostiasetukset". Mitä muuten pitää olla tuolla Työkalut - asetukset - yhteydet- GPRS, kohdissa GPRS-yhteys ja yhteysosoite. Mulla on nyt tarvittaessa ja ei mitään. Ja datapuhelun yhteysaika 5 minuuttia.

Xaeron
09.05.04, 21:10
Ei auttanut sekään. GPRS kyllä toimii sekä wap- että internet käytössä tuolla Elisa GPRS:llä, mutta sähköposti ei. Ilmoittaa, että "Viestin lähetys epäonnistui, tarkista sähköpostiasetukset". Mitä muuten pitää olla tuolla Työkalut - asetukset - yhteydet- GPRS, kohdissa GPRS-yhteys ja yhteysosoite. Mulla on nyt tarvittaessa ja ei mitään. Ja datapuhelun yhteysaika 5 minuuttia.

Laita yhteysosoitteeksi internet

Conda
09.05.04, 21:19

Laita yhteysosoitteeksi internet

Ei auttanut sekään ainakaan sähköpostin osalta.

Conda
09.05.04, 22:30
Sain lisäohjeita ja kehoitettiin laittamaan näin:
Käytettävä yhteysosoite: Elisa GPRS (eli se mun itse luoma)
Lähettävä palvelin: smtp.radiolinja.net
Käyttäjänimi: sama kuin exchange eli webmailissä käytettävä
Postilaatikon tyyppi: IMAP4 (HUOM MUUTOS)
Suojaus: Käytössä
Hae liitetiedosto: Ei
Haettavat otsikot: 20

Mutta eipä toimi vieläkään.

Conda
17.05.04, 21:27
Nyt toimii sähköpostin lähetys kun laitoin asetukset näin:

Käytettävä yhteysosoite: Elisa GPRS (eli se mun itse luoma)
Lähettävä palvelin: smtp.radiolinja.net
Käyttäjänimi: sama kuin exchange eli webmailissä käytettävä
Postilaatikon tyyppi: IMAP4
Suojaus: Ei käytössä
Hae liitetiedosto: Ei
Haettavat otsikot: Kaikki

Mutta vastaanotto ei toimi, en pääse mailboxiin kännykästä. Yrittää muodostaa yhteyttä useita minuutteja ja sitten ilmoittaa "yhteys katkaistu, sähköpostilaatikko ollut käyttämättönä liian pitkän ajan". Mikä neuvoksi? Onkohan vastaanottava palvelin väärin, kun siinä on tuo pop eikä imap?

sovelias
17.05.04, 21:35
Onkohan vastaanottava palvelin väärin, kun siinä on tuo pop eikä imap?Lähetys onnistuu jos on saanut edes jotain asetuksi kohdalleen, eli APN ja SMTP palvelin.
Vastaanotto voi tyssätä monista syistä, mutta hommaa voisi lähteä purkamaan siitä suunnasta pääsetkö normi PCn maili ohjelmalla tuohon palvelimeen kiinni perus email jutuilla?

Conda
17.05.04, 21:40
Onkohan vastaanottava palvelin väärin, kun siinä on tuo pop eikä imap?Lähetys onnistuu jos on saanut edes jotain asetuksi kohdalleen, eli APN ja SMTP palvelin.
Vastaanotto voi tyssätä monista syistä, mutta hommaa voisi lähteä purkamaan siitä suunnasta pääsetkö normi PCn maili ohjelmalla tuohon palvelimeen kiinni perus email jutuilla?

Pääsen sekä Outlookilla että Outlook Web Accessillä. Miten Outlookissa pääsee muuten näkemään nuo tarkat asetukset? Tools - options kautta en ainakaan päässyt.

sovelias
17.05.04, 21:54
Pääsen sekä Outlookilla että Outlook Web Accessillä. Miten Outlookissa pääsee muuten näkemään nuo tarkat asetukset? Tools - options kautta en ainakaan päässyt.Outlookissa on asetukset vähän erin laiset kuin muissa ja ilmeisesti käytyt Exchange palvelimen omia juttuja.

Onko sinun oma posti?

Conda
17.05.04, 21:58
Pääsen sekä Outlookilla että Outlook Web Accessillä. Miten Outlookissa pääsee muuten näkemään nuo tarkat asetukset? Tools - options kautta en ainakaan päässyt.Outlookissa on asetukset vähän erin laiset kuin muissa ja ilmeisesti käytyt Exchange palvelimen omia juttuja.

Onko sinun oma posti?

Webmailissä tulee kyllä osoitteen perään /exchange. Siis työmaili kyseessä.

Niin, onko korjausehdotuksia asetuksiin?

sovelias
17.05.04, 22:08
Webmailissä tulee kyllä osoitteen perään /exchange.Siis ihan selain käyttöliittymällä? siitä ei kannata liikaa tehdä johtopäätöksiä.
Niin, onko korjausehdotuksia asetuksiin?En tiedä mistä olet noin asetukset nykässyt.
Jos ne on oikein niin ei niissä mitään korjattava, jos ne on väärin niin sitten ne täytyy korjata.
Siis työmaili kyseessä.Pistä YVtä jos ongelmat jatkuu.
Eli tuossa on kaiken näköistä ja tuskin kuuluvat tänne pohdittavaksi.

Tietenkin myyjäliikkeestäkin voi kysyä apua.

tonza19
19.06.04, 21:29
Miten saan vastaanottavan palvelimen tietoon, kun tuo ekalla sivulla oleva luukun linkki ei enää toimi, oli todella kätevä kun näki oman vastaanottavan palvelimen kätevästi? Ja n-gage&luukku on käytössä..

sovelias
20.06.04, 11:52
Miten saan vastaanottavan palvelimen tietoon, kun tuo ekalla sivulla oleva luukun linkki ei enää toimi,Hyvin se tuntuu toimivan.

tonza19
20.06.04, 22:24
Riippuu käyttäjästä, tarkista omasi täältä. (http://www.mtv3.fi/liittyma/index.shtml/sahkoposti)

sovelias: Mitä v***ua, itellä ei ainakaan tuo linkki toimi, tai menee johonkin mtv3:en sivulle jossa mainostetaan elisan nettiliittymiä tms., kun ennen se meni siihen hommaan jossa piti kirjottaa oma sähköpostiosote siihen ja sitten tuli ne vastaaottavat palvelimet/palvelin..

sovelias
20.06.04, 22:41
sovelias: Mitä v***ua, itellä ei ainakaan tuo linkki toimi, En tuollaista huomannutkaan, mutta ihan parin linkin takaa se löytyy tuoltakin. Mutta tämänketjun ensimmäiselläsivulla parivietsiä alempana on suora linkki.

tonza19
21.06.04, 00:10
kiitos, nyt tajusin sen toisen linkin...

juhax
06.07.04, 10:46
Taistelin ties kuinka pitkään 6600:n ja Soneran sähköpostin kanssa, kunnes syy selvisi: Sähköpostin asetuksissa oleva "Suojaus" valinta koskee nähtävästi sekä postin lähettämistä että vastaanottoa ja ilmeisesti Soneran smtp palvelimet eivät suojauksen päälle ymmärrä.

Todella näppärää.. Pitää ilmeisesti luoda sitten eri postilaatikot vastaanottoa ja lukemista varten. Vai onko asiaan tullut muutos jossain uudemmassa softa versiossa?

arves
07.07.04, 13:46
Kohtaloni tuntuu olevan nämä meiliasetukset:

Kertokaahan, minne 6820-kapulassa merkitään ns. IP-OSOITE, joka dna:lla tulee olla 0000 (neljä nollaa)?

Asetuksia rustaan ja saan taas klassista herjaa "tilaa ensin gprs-palvelu". Aspasta kerrottiin tuosta ip-osoitteesta, mutta en kyllä löydä kapulasta sellaista kohtaa, minne tuon tyrkkäsin.

GPRS yhteysosoite tulee olla "internet" ja niin olen sen rustannut.

Hjälp jälleen..

ventti
15.07.04, 09:46
6220 yhteysasetusten tallennuspaikat ovat täynnä, eikö entisiä asetuksia saa poistettua/muutettua?

Valikko>Palvelut>Asetukset>Yhteysasetukset -kohdassa vaihtoehdot ovat "Nykyiset palveluasetukset" ja "Näytä nykyiset palveluasetukset", kun jälkimmäisen pitäisi olla "Muokkaa nykyisiä palveluasetuksia". Kun jälkimmäisen valitsee, pääsee vain katselemaan asetukset läpi, muokkaamaan niitä ei pääse eikä myöskään siirtotieasetukset-alavalikkoon.

Valikko>Viestit>Viestiasetukset>Multimediaviestit>Yhteysasetukset-valikossa on vaihtoehdot "Nykyiset multimedia-asetukset" ja "Muokkaa multimedia-asetuksia" kuten pitääkin, mutta jälkimmäisen valitsemalla ei taaskaan pääse muuttamaan asetuksia.

Oon koittanut säätää myös PC-Suiten kautta, jolloin herjaa että "varattuja asetuksia ei voi muokata" tjsp. kaikkien asetusten kohdalla. Myöskään alkuperäisten asetusten palautus ei nollaa näitä yhteysasetusryhmiä.

Kun tilaa uusia asetuksia viestillä, tulee vain ilmoitus "Vastaanotettujen asetusten tallennus epäonnistui" siis ilmeisesti siksi että vapaita tallennuspaikkoja ei ole.

Osaako joku neuvoa mitä vielä kokeilis ennenku kiikutan puhelimen myyjäliikkeeseen/huoltoon?

fumer
21.07.04, 13:12
Osaisiko joku neuvoa 6230 + Elisan MMS asetukset? Olen yrittänyt tilata ne sekä itse näpytellä.

Asetukseni:
Valikko -> Viestit -> Viestiasetukset -> Multimediaviestit -> yhteysasetukset -> muokkaa yhteysasetuksia

Asetusryhmän nimi: RL MMS
Aloitussivu: http://mms.radiolinja.net
Proksit: käytössä
Ensisijainen proksi: 213.161.41.57:80
Toissijainen proksi: :8080

-> siirtotieasetukset

GPRS yhteysosoite: mms
Todennustapa: normaali
Käyttäjätunnus: [tyhjä]
Salasana: [tyhjä]

Eli onko nyt jotkin asetukset väärin?
WAP ja GPRS toimii, tosin en saa esim soittoääniä noudettua, koska MMS viestit eivät toimi.

Iines80
21.07.04, 20:03
Hei!

Osaisiko joku ystävällinen sielu auttaa minua seuraavan ongelman kanssa: En pysty lähettämään tai vastaanottamaan MMS-viestejä Nokia 6220 kännykälläni. Soitin äsken Soneran asiakaspalveluun, mutta hekään eivät voineet minua tähän hätään auttaa, se olisi vaatinut toisen puhelimen käytön (jotta olisin puhelun aikana voinut tarkistaa oman puhelimeni asetukset), ja sellaisen saan käyttöön vasta perjantaina.

Asiakaspalvelussa tarkistettiin littymäni asetukset ja ne näyttivät olevan kunnossa. WAP toimii kuten myös GPRS. Ilmeisesti vika on puhelimen asetuksissa.

Jos joku on saanut MMS-viestit toimimaan 6220 :sellä ottaisin mielelläni neuvoja vastaan, mielelläni tarkka selostus siitä, mitä missäkin valikossa on valittuna. Kiitoksia kovasti avustanne!

simopot
10.08.04, 23:36
Lähettävä palvelin: operaattorista riippuva: radiolinja: smtp.radiolinja.net sonera/saunalahti: mail.inet.fi
Tänään, kun kokeilin lähettää sähköpostia puhelimellani, niin sain virheilmoituken "Viestin lähettäminen ei onnistunut!". Katsoin Saunalahden sivuilta, ja huomasin, että SMTP-palvelin ei ole enää mail.inet.fi, vaan posti.saunalahti.fi. Olisivat voineet ilmoittaa asiakkailleen asiasta.
Päivitin tuon asetussivulleni http://koti.mbnet.fi/simopot/asetukset/
Jos tiedoissa on muita virheitä, niin ilmoittakaa joko palautelomakkeella tai YV:llä.

jutu
19.10.04, 08:27
6220 yhteysasetusten tallennuspaikat ovat täynnä, eikö entisiä asetuksia saa poistettua/muutettua?

Valikko>Palvelut>Asetukset>Yhteysasetukset -kohdassa vaihtoehdot ovat "Nykyiset palveluasetukset" ja "Näytä nykyiset palveluasetukset", kun jälkimmäisen pitäisi olla "Muokkaa nykyisiä palveluasetuksia". Kun jälkimmäisen valitsee, pääsee vain katselemaan asetukset läpi, muokkaamaan niitä ei pääse eikä myöskään siirtotieasetukset-alavalikkoon.

Valikko>Viestit>Viestiasetukset>Multimediaviestit>Yhteysasetukset-valikossa on vaihtoehdot "Nykyiset multimedia-asetukset" ja "Muokkaa multimedia-asetuksia" kuten pitääkin, mutta jälkimmäisen valitsemalla ei taaskaan pääse muuttamaan asetuksia.

Oon koittanut säätää myös PC-Suiten kautta, jolloin herjaa että "varattuja asetuksia ei voi muokata" tjsp. kaikkien asetusten kohdalla. Myöskään alkuperäisten asetusten palautus ei nollaa näitä yhteysasetusryhmiä.

Kun tilaa uusia asetuksia viestillä, tulee vain ilmoitus "Vastaanotettujen asetusten tallennus epäonnistui" siis ilmeisesti siksi että vapaita tallennuspaikkoja ei ole.

Osaako joku neuvoa mitä vielä kokeilis ennenku kiikutan puhelimen myyjäliikkeeseen/huoltoon?
*#335738# (*#delset#)

foo10
04.11.04, 10:11
Missähän mahtaa oikeen olla ongelma kun olen laittanut saunalahden wap gprs asetukset kuten tuolla simopotin sivuilla ovat nuo asetukset mutta ei silti toimi. Internet toimii kuitenkin internet asetuksilla.

En löydä tuota yhteyden suojaus ja yhteystyyppi kohtaa mistään puhelimesta.

Mallina nokia 6670.

Ja saunalahden sivuilla oleva asetustentilaus ei toimi, ei tunnista 6600, 7650, 7610 eikä 6670:aa puhelimeksi.

jk72
12.11.04, 22:45
Tietäisikö joku viisaampi asetukset.Puhelin on 6670+Tele Finland+Kolumbus.En saa mitenkään toimimaan sähköpostia.Kiitos

Ville_A
12.11.04, 22:55
Tietäisikö joku viisaampi asetukset.Puhelin on 6670+Tele Finland+Kolumbus.En saa mitenkään toimimaan sähköpostia.Kiitos
Toimiiko seilailu muuten? Mitkä asetukset tällä hetkellä?

jk72
12.11.04, 23:01
Toimiiko seilailu muuten? Mitkä asetukset tällä hetkellä?Joo selailu toimii hyvin.Lähinnä toi saapuvan ja lähtevän osoitteet kiinnostaisi tarkistaa.

jk72
12.11.04, 23:05
Jos vaan tiedät ne kaikki asetukset niin pistän ne uusiksi.Kiitos!

Ville_A
12.11.04, 23:11
Lähinnä toi saapuvan ja lähtevän osoitteet kiinnostaisi tarkistaa.Mitä nyt käytössä?

jk72
12.11.04, 23:18
Tais olla jotain smtp.kolumbus.fi juttuja.En nyt tarkkaan muista.

Ville_A
12.11.04, 23:26
Tais olla jotain smtp.kolumbus.fi juttuja.En nyt tarkkaan muista.
Lähtevä palvelin gsm-operaattorin, saapuva s-postitoimittajan. Helpommalla pääsisit kun listaisit ne tänne siitä puhelimesta. Sieltä on parempi etsiä virheitä.

jk72
12.11.04, 23:33
vast.mail.kolumbus.fi läht.smtp.kolumbus.fi.

Ville_A
12.11.04, 23:40
vast.mail.kolumbus.fi läht.smtp.kolumbus.fi.
Jos sinulla on kolumbuksen s-posti ja telefinlandin gsm-liittymä, jolla sitä yrität käyttää, niin lähettäminen luultavimmin mail.inet.fi (ei kuitenkaan kolumbus.). Oletko katsonut saapuvan palvelimen, että se on mail, en muista ulkoa oliko pop. Mikä käyttäjänimi kolumbuksen saapuvien palvelimelle? Pitäisi olla käyttäjätunnus, ei s-postiosoite, kuten webmailissa.

Edit: mail.kolumbus.fi pitäisi olla oikea saapuvien palvelin, mikäli siis kyse kolumbuksen s-postista.

jk72
12.11.04, 23:52
Vast.ottava on tällä hetkellä mail.kolumbus.fi.ja käyttäjätunnus ja salasana on otettu suoraan Elisan tilausvahvistuksesta.

Ville_A
12.11.04, 23:54
Vast.ottava on tällä hetkellä mail.kolumbus.fi.ja käyttäjätunnus ja salasana on otettu suoraan Elisan tilausvahvistuksesta.
Jotain kt12345 -tyyppistä? Käyttäjätunnus siis...

jk72
13.11.04, 00:02
Joo.Oisko sulla noi telefinlandin+kolumbuksen asetukset siinä lähettyvillä?Pitää kohta mennä nukkumaan(aamulla duuniin 6:30).Salasanana on w3f56 tyyppisiä juttuja.Pop3 on myös käytössä.

Ville_A
13.11.04, 12:40
Joo.Oisko sulla noi telefinlandin+kolumbuksen asetukset siinä lähettyvillä?
Ei ole lähettyvillä (vaikkakin joitain asetuksia jo listailin tuossa aiemmin), senpä takia omat asetuksesi olisi syytä nähdä. Samaten käytettävä profiili, pitää olla siis internet-apn käytössä. Joku täällä osaa aina neuvoa, mikäli viitsii itse nähdä hiukan vaivaa edes listaamalla omat asetuksensa.

jk72
13.11.04, 21:22
Joo.Oisko sulla noi telefinlandin+kolumbuksen asetukset siinä lähettyvillä?
Ei ole lähettyvillä (vaikkakin joitain asetuksia jo listailin tuossa aiemmin), senpä takia omat asetuksesi olisi syytä nähdä. Samaten käytettävä profiili, pitää olla siis internet-apn käytössä. Joku täällä osaa aina neuvoa, mikäli viitsii itse nähdä hiukan vaivaa edes listaamalla omat asetuksensa.No niin
Multimedia asetukset
Käytett.yhteysosoite:TeleFinland MMS
Multimed.vast.otto:Tällä hetkellä vain kotiverkko
Viestin saap:Hae heti
Salli nimet.viestit:Kyllä
Mainosten vast.otto:Kyllä
Välitystiedot:Ei
Estä välitystiet.läh:ei
Viesti voimassa:24 tuntia
Kuvan koko:Suuri

Sähköposti Viestien Asetukset
Postilaatikon nimi
Käytett.yht.osoite:TeleFinland gprs
Oma Säköpostiosoite:*******.kolumbus.fi
Lähettävä palvelin:mail.inet.fi
Lähetä viesti:Heti
Kopio omaan osoitteeseen:ei
Lisää Allekirj:ei
Käyttäjänimi:******
Salasana:********
Vast.ottava.palvelin:mail.kolumbus.fi
Postilaatikon tyyppi:pop3
Suojaus:ei käytössä
Apop todentaminen:ei käytössä

Ville_A
13.11.04, 23:18
- Onko tuo TeleFinland GPRS profiili sinulla se, jossa apn = internet (tuntematta tuon puhelimen valikkoja tuohon ilmeisesti valitaan valmiista yhteysosoituksista käytettävä, toinen vaihtoehto olisi asettaa tuossa apn=internet)?
- Eli mitä tuolla profiililla lukee yhteysasetuksissa?
- Oletko onnistunut vastaanottamaan noilla asetuksilla kolumbuksen postia esim outlookilla tai outlook expressillä tai vastaavalla ohjelmalla pc:llä (siis käyttäjänimellä ja salasanalla)?
- Onnistuuko lähettäminen?

Beza
13.11.04, 23:26
Enpä saanut toimimaan Kolumbusta ja Saunalahti simppeliä sitten tuossa. Kokeiltu on myös radiolinjan kanssa, ja kahdessa erli puhelimessa eikä onnistu.

EDIT: En saanut luukkuakaan..? Jää kohtaan Yhteyttä muodostetaan: Saunalahti GPRS, GPRS kyllä menee päälle, mutta tuosta vain ei liiku minnekään.

jk72
14.11.04, 14:09
- Onko tuo TeleFinland GPRS profiili sinulla se, jossa apn = internet (tuntematta tuon puhelimen valikkoja tuohon ilmeisesti valitaan valmiista yhteysosoituksista käytettävä, toinen vaihtoehto olisi asettaa tuossa apn=internet)?
- Eli mitä tuolla profiililla lukee yhteysasetuksissa?
- Oletko onnistunut vastaanottamaan noilla asetuksilla kolumbuksen postia esim outlookilla tai outlook expressillä tai vastaavalla ohjelmalla pc:llä (siis käyttäjänimellä ja salasanalla)?
- Onnistuuko lähettäminen?
Yht.asetukset gprs:Gprs-yhteys tarvittaessa
Yhteysosoite:Ei mitään
Mitähän siinä pitäisi olla?
Sähköposti toimii noilla salasanoilla pc:llä loistavasti.

Ville_A
14.11.04, 14:12
Nuo ovat siis siitä käytettävästä TeleFinland GPRS -profiilista?

Yhteysosoite = "internet".

jk72
14.11.04, 14:33
Nuo ovat siis siitä käytettävästä TeleFinland GPRS -profiilista?

Yhteysosoite = "internet".
Kuuluuko heittomerkit olla mukana?

Ville_A
14.11.04, 15:03
Kuuluuko heittomerkit olla mukana?Ei. (Lainausmerkit)

jk72
14.11.04, 15:58
Kuuluuko heittomerkit olla mukana?Ei. (Lainausmerkit)
No eipä toimi vieläkään.Laitan kaikki muut asetukset esille kun vaan ennätän.

jk72
14.11.04, 16:13
Yhteysasetukset TeleFinland gprs:
Yhteyden nimi:Telefinland gprs
Siirtotie:gprs
Yhteysosoitteen nimi:telefinland
Käyttäjänimi:Ei mitään
Salasanan kysely:ei
Salasana:****
Todentaminen:Normaali
Aloitussivu:http://mms.sonera.net:8002/

Yhteysasetukset TeleFinland MMS
Yhteyden nimi:Telefinland mms

Yhteysasetukset TeleFinland wap
Yhteyden nimi:Telefinland wap
Aloitussivu:http://wap.telefinland.fi

Ville_A
14.11.04, 20:01
Yhteysasetukset TeleFinland gprs:
Yhteyden nimi:Telefinland gprs

yhteysosoitteen nimi tähän Internet

Varmaankin tyhjä, jos ei kyselyä tarvita

onkohan aloitussivu tarpeellinen...

Telefinlandin sivuilta:

gprs + kannettava tietokone

Yhteysosoite (APN): internet
Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
Salasana: jätetään tyhjäksi/Ei
IP-osoite: dynamic/automatically/tyhjä
DNS-osoitteet: dynamic/automatically

Näin siis, jos s-postiasetuksissa käytetään tätä GPRS-asetusprofiilia.

Wap ja MMS noilla muilla profiileilla.

jk72
14.11.04, 20:47
Sain toimimaan sähköpostin lähetyksen kun muutin kun muutin yht.ositteen internetiksi.Postin luku ei kyllä onnistu.Kun se kysyy salasanaa ja käyttäjätunnusta niin se pomppaa vähän ajan päästä takaisin samaan tilaan.Mistähän se on kiinni?

Ville_A
14.11.04, 21:26
Sain toimimaan sähköpostin lähetyksen kun muutin kun muutin yht.ositteen internetiksi.Postin luku ei kyllä onnistu.Kun se kysyy salasanaa ja käyttäjätunnusta niin se pomppaa vähän ajan päästä takaisin samaan tilaan.Mistähän se on kiinni?
Kysyykö vielä erikseen? Siis kolumbuksen palvelin vai puhelin omiin asetuksiinsa? Johan ne puhelimen s-postiasetuksissa annetaan.

jk72
14.11.04, 21:45
Kysyykö vielä erikseen? Siis kolumbuksen palvelin vai puhelin omiin asetuksiinsa? Johan ne puhelimen s-postiasetuksissa annetaan.Kun laitan postilaatikko valikosta etää hae uudet postit niin se kysyy käyttäjätunnuksen ja salasanan.Sitten painan ok jonka jälkeen se ottaa yhteyttä telefinland gprs:ään ja jonkun ajan päästä se taas kysyy salasanaa uudestaan.Näin se jatkaa koko ajan.

jk72
14.11.04, 22:23
No niin nyt se alkoi toimimaan.Kun alussa se kysy salasanaa ja kättäjätunnusta jotka oli valmiiksi täytetty niin pyyhin ne äsken pois ja kirjoitin ne uusiksi.Aika mystinen juttu.Kiitoksia Ville_A:lle
Ps:mikä on Luukku.com:in vast.ottava ja läh.palvelin

Ville_A
14.11.04, 22:59
No niin nyt se alkoi toimimaan.Kun alussa se kysy salasanaa ja kättäjätunnusta jotka oli valmiiksi täytetty niin pyyhin ne äsken pois ja kirjoitin ne uusiksi.Aika mystinen juttu.
Meinasin juuri ehdottaa näppäilyvirheiden tarkistamista. Luultavasti sinulla oli vain painovirhe tuolla. Kuulosti ihan siltä.

jk72
14.11.04, 23:07
Niinhän se varmaankin oli.Onneksi edes jotain huomasin itsekin.Suurkiitokset kuitenkin sulle:)
Tiedätkö Läh.palvelin ja vast.palvelin yhdistelmälle TeleFinland+Luukku.com?

Ville_A
14.11.04, 23:18
Niinhän se varmaankin oli.Onneksi edes jotain huomasin itsekin.Suurkiitokset kuitenkin sulle:)
Tiedätkö Läh.palvelin ja vast.palvelin yhdistelmälle TeleFinland+Luukku.com?
Lähettävä palvelin pitää sinulla olla aina mail.inet.fi. Yleensä oman verkon palvelin vain sallii lähettämisen. Luukun tilanne selviää foorumin haulla, en muista, tukeeko se tällä hetkellä pop3:a, asiasta on kuitenkin useasti keskusteltu.

jk72
14.11.04, 23:45
Kyse on tässä tapauksessa serkun puhelimesta.Se pystyy lähettämään mut ei vast.ottamaan.Kiitos kuitenkin vastauksistasi asiallisista/auttavista sellaisista.

Carbon
26.11.04, 14:01
netti toimii hyvin, messenger samaten. Mutta ongelmia tulee kun yritän testata sähköpostia. En saa edes virheilmoitusta, vaan se jumittuu jo "Yhteyttä muodostetaan: Dna int" kohtaan. Ylhäällä vasemmalla on "G" ikooni joten GPRS yhteys on näköjään kuitenkin saatu.

Tukeeko Nokian 6260 kryptoitua imappia? Kuulemma pitäisi tukea jos haluan katsoa mailit (yliopiston maili)

tiuhti^
28.11.04, 11:26
Hei!

Sain perjantaina 6230:n käteeni ja taistellu siitä lähtien siihen yhteysasetuksia paikalleen. Nyt tuntuu kaikki muu toimivan, muttamutta, sähköposti ei hae postilaatikon viestejä.
Ja ennenkuin joku ennättää toteamaan, että lue tätä forumia, ni mitään muuta lähes tehnykää pari vuorokautta :) Iso kiitos muuten, monta asiaa selvinny tän kautta.

Saan sähköpostin lähettämään, mutta vastaanottaessa se löytää ilmeisesti jopa palvelimen (muodostaa yhteyden ja siirtyy hae-tilaan), mutta hetken kuluttua tulee ilmo "Haku epäonnistui!

Oon kokeillu erilaisilla vaihtoehdoilla (pop/imap jne). Kyse on siis yliopiston postista ja saan sen toimiin PC:lla Outlookilla ja tarkastin siitä samalla palvelimen, joten mun järjen mukaan sen pitäis toimia samalla palvelimella.

Yhteysasetukset(GPRS) pitäis kai olla kohdallaan, koska saan sen postin lähtemään.

Missä vika?

Toinen kyssäri liittyen vircaan, en saa sitä toimimaan vaikka oon asettanu taiteen (ja forumin) sääntöjen mukaan internet-yhteydet. Onko joku saanu toimiin sen 6230 ja saunalahden yhteydellä? Miten ja millä asetuksilla?

muokattu: duh, virca toimii, tosin stealth ei laske ircnetiin, mutta muuten ok

N-Kake
10.12.04, 19:30
selittäkää tyhmälle ihmiselle joka vasta opettelee 6600 puhelimen käyttöä että miten saan luukku.comista tiedot joita tarvitaan sähköposti aetuksissa kohtiin: saat tämän maililaatikon tarjoajalta.

Tarvisin nuo samat tiedot, mutta jippiin sähköpostiin. Mistäs ne löytyis?

Ville_A
12.12.04, 22:10
Jippiin ilmainen versio taitaa toimia vain webmail-pohjalta.

mobilejoker
13.12.04, 20:20
Jippiin ilmainen versio taitaa toimia vain webmail-pohjalta.

Kaikki Jippiin ja Saunalahden ilmaisosoitteet (myös uusi netti.fi), ovat webmail-pohjaisia. Ilmaisosoitteen voi päivittää Peruspostiksi (20€/vuosi), jolloin POP/IMAP-tuen saa käyttöön.

Häkkinen
05.01.05, 14:58
Hei!

Sain perjantaina 6230:n käteeni ja taistellu siitä lähtien siihen yhteysasetuksia paikalleen. Nyt tuntuu kaikki muu toimivan, muttamutta, sähköposti ei hae postilaatikon viestejä.
Ja ennenkuin joku ennättää toteamaan, että lue tätä forumia, ni mitään muuta lähes tehnykää pari vuorokautta :) Iso kiitos muuten, monta asiaa selvinny tän kautta.

Saan sähköpostin lähettämään, mutta vastaanottaessa se löytää ilmeisesti jopa palvelimen (muodostaa yhteyden ja siirtyy hae-tilaan), mutta hetken kuluttua tulee ilmo "Haku epäonnistui!

Oon kokeillu erilaisilla vaihtoehdoilla (pop/imap jne). Kyse on siis yliopiston postista ja saan sen toimiin PC:lla Outlookilla ja tarkastin siitä samalla palvelimen, joten mun järjen mukaan sen pitäis toimia samalla palvelimella.

Yhteysasetukset(GPRS) pitäis kai olla kohdallaan, koska saan sen postin lähtemään.

Missä vika?

Toinen kyssäri liittyen vircaan, en saa sitä toimimaan vaikka oon asettanu taiteen (ja forumin) sääntöjen mukaan internet-yhteydet. Onko joku saanu toimiin sen 6230 ja saunalahden yhteydellä? Miten ja millä asetuksilla?

muokattu: duh, virca toimii, tosin stealth ei laske ircnetiin, mutta muuten ok
Itsekin taistelen 6230:n sähköpostiasetusten kanssa enkä saa postia liikkumaan mihinkään suuntaan. Puhelin herjaa vaan "Tilaa ensin Gprs-palvelu!". Gprs-palvelut on kyllä tilattu dnalta eikä siitä pitäisi olla kiinni. Asetuksetkin pitäisi olla niin kohdallaan kuin olla voi mutta kun ei pelitä niin ei.

Testailija
05.01.05, 23:43
[/quote]
Itsekin taistelen 6230:n sähköpostiasetusten kanssa enkä saa postia liikkumaan mihinkään suuntaan. Puhelin herjaa vaan "Tilaa ensin Gprs-palvelu!". Gprs-palvelut on kyllä tilattu dnalta eikä siitä pitäisi olla kiinni. Asetuksetkin pitäisi olla niin kohdallaan kuin olla voi mutta kun ei pelitä niin ei.[/quote]

Sama vika mulla Elisan kanssa. "Tilaa ensin gprs". Puhelin on 6820. Lähtevä posti toimii, mutta ei hae saapuvia palvelimelta.
Mikä avuksi?

KaZa
11.01.05, 23:52
Sama vika mulla Elisan kanssa. "Tilaa ensin gprs". Puhelin on 6820. Lähtevä posti toimii, mutta ei hae saapuvia palvelimelta.
Mikä avuksi?

Mulla taas asia on toisin päin, hakee kyllä postin mutta en pysty lähettämään.

Mikähän tuossa mahtaa olla?

Liittymä on Saunalahti Tekstari

Olisin kiitollinen avusta!

Deo
12.01.05, 20:47
Yritin nyt vähän näitä kaikkia saada toimimaan, mutta ei onnistu mikään! Eli neuvokaas nyt, että miten tämä oikeen menee, kun puhelin on Nokia 6260 ja siinä Saunalahden liittymä.. MMS asetukset nyt ensisijassa.

13.01.05, 09:21
Aspaan soitto tekee terää :-)

barbarian
16.01.05, 23:56
Onko jotain haittaa jos käytän noita sonera/saunalahti gprs asetuksia elisan liittymällä?

Huomasin juuri, että noita radiolinjan (kai ne on myös elisalle) asetuksia käyttämällä GPRS ikoni ei katoa vasemmasta yläkulmasta, mutta soneran asetuksia käyttämällä se katoaa kun painaa sähköpostilaatikosta "katkaise yhteys".

Puhelimena on siis 7650

sovelias
17.01.05, 08:54
Huomasin juuri, että noita radiolinjan (kai ne on myös elisalle) asetuksia käyttämällä GPRS ikoni ei katoa vasemmasta yläkulmasta, mutta soneran asetuksia käyttämällä se katoaa kun painaa sähköpostilaatikosta "katkaise yhteys".Jos asetuksissa on GPRS aina päällä, "palaa" tuo g (ilman laatikkoa) siellä yläkulmassa aina kunhan vain GPRS on käytettävissä. ja tuo laatikko tulee ympärille kun jokin yhteys on muodostettu.
Jos GPRS tarvittaessa niin se syttää vasta kun yhteyttä muodostetaan.

Jälkimmäinen on yleensä toimintavarmenpi, eli vähemmän ongelmia, ensimmäinen on taasen heti valmis, eli yhteyden muodostumista ei tarvitse odotella.

barbarian
17.01.05, 13:38
Jos asetuksissa on GPRS aina päällä, "palaa" tuo g (ilman laatikkoa) siellä yläkulmassa aina kunhan vain GPRS on käytettävissä. ja tuo laatikko tulee ympärille kun jokin yhteys on muodostettu.
Jos GPRS tarvittaessa niin se syttää vasta kun yhteyttä muodostetaan.

Jälkimmäinen on yleensä toimintavarmenpi, eli vähemmän ongelmia, ensimmäinen on taasen heti valmis, eli yhteyden muodostumista ei tarvitse odotella.

Minulla oli kummassakin tapauksessa GPRS "tarvittaessa"-

Elisan asetuksia käyttämällä näkyi tuo GPRS laatikon kanssa, eli yhteys jäi päälle. Elisan asetuksissa on ainakin tuo todentaminen "vahva", kun soneralla se on "normaali", vaikuttaisikohan se sitten.

Jartzah
25.01.05, 15:39
itsekin taistelen 6230:n kanssa. sähköpostin sain osittain toimimaan, eli viestit menee, mutta haku ei onnistu. ja jos joku tietää vielä tarkalleen mms ja wap asetukset nii olisin todella kiitollinen jos vois ilmotella jotenki ne mulle... :) (eli jos jollakin on 6230 ja toimii noi nii kattois mitä sillä asetuksissa lukee)

Smirnoff
30.01.05, 20:25
Mikäs on ku ei voi lähettää MMS:iä vaikka asetukset on ok ja wap toimii gprs-yhteyden kautta? vastaanottaa voi MMS:iä
puhelimena 3220.

Jónsì
12.02.05, 17:02
Tuommoinen ongelma olisi, nokialaiseen pitäisi saada mms-asetukset tilattua, saunalahti on liittymänä. Saunalahden omilta sivuilta on asetukset tilattu, useeankin kertaan, mutta asetuksia ei kuitenkaan ole tullut. Minä en osaa puhelimeen niitä käsinkään kirjoittaa (puhelin ei ole omani), eikä nokian sivuita löydy asetuksia saunalahteen. Soneran asetusten tilausviestiä ei suostunut edes lähettämään...
Mikä nyt eteen?

Hedgehog
09.03.05, 03:00
Voisi tuota ekaa viestiä hieman pävittää. Esim. Radiolinjaa ei junnut enään edest tunne.

storaenso
09.03.05, 11:51
Tuommoinen ongelma olisi, nokialaiseen pitäisi saada mms-asetukset tilattua, saunalahti on liittymänä. Saunalahden omilta sivuilta on asetukset tilattu, useeankin kertaan, mutta asetuksia ei kuitenkaan ole tullut. Minä en osaa puhelimeen niitä käsinkään kirjoittaa (puhelin ei ole omani), eikä nokian sivuita löydy asetuksia saunalahteen. Soneran asetusten tilausviestiä ei suostunut edes lähettämään...
Mikä nyt eteen?

eikö siellä pitäisi olla semmoinen saunalahti valikko puhelimessa mistä saa tilattua asetukset.

xXWWXx
09.03.05, 20:30
Mikä nyt eteen?

eikö siellä pitäisi olla semmoinen saunalahti valikko puhelimessa mistä saa tilattua asetukset.

onhan sellainen, mutta esim. itsekkin jouduin nokia 7650:aan näpyttelemään noi asetukset itse. eri paikoista koitin tilata.

malaces
10.03.05, 11:39
Tietääköhän joku miten noita yhteysasetuksia saa poistettua, siis sieltä asetusryhmistä mihin niitä kertyy esim nokia 6230:ssä.

psymbiote
21.03.05, 16:50
Tietääköhän joku miten noita yhteysasetuksia saa poistettua, siis sieltä asetusryhmistä mihin niitä kertyy esim nokia 6230:ssä.
Näppäile *#335738#

teemu_tku
22.04.05, 13:12
Anteeksi vaan jos asia on käsitelty jo...itseasiassa on jo monta kertaa mutta en uunouttani löytänyt varmasti oikeita asetuksia

Yhdistäisin bluetoothilla n-gagen adsl:n avulla nettiin ja käytössä on Saunalahden liittymä, tarvitsisin asetukset tätä varten...

tomsqu
22.04.05, 15:29
Yhdistäisin bluetoothilla n-gagen adsl:n avulla nettiin ja käytössä on Saunalahden liittymä, tarvitsisin asetukset tätä varten...
Hmm.. jos tuollainenkin on mahdollista, niin muakin kiinnostaisi :-)

John Cooper
22.04.05, 15:35
Hmm.. jos tuollainenkin on mahdollista, niin muakin kiinnostaisi :-)

Foorumin hakua peliin ja löytyy...
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=14043
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=28524

Kilipi
22.04.05, 19:34
Ei kukaan sattus tietämään että mikä tässä mättää ku ei irkki toimi kännykässä. Eli käytössä on saunanalahti ja laitoin nuo asetukset mitkä tuossa ekalla sivulla on (jos nyt oikein ymmärsin ne:D) mut sitten ku meen tuonne irkkiin (virca) niin valittaa: "java.ioIOEXception: SymbianOS error= - 4161 : GPRS: Virheellinen GPRS-yhteysosoite." Ja kännykkä on nokian 7710. Neuvoja otetaan vastaan!

Jaymz^
11.05.05, 22:01
Alkohan se 3230 vastaanottamaanki soneran sähköposteja saunalahden liittymällä, oli tullu vahingossa imap pop3:n sijasta. :)

sovelias
11.05.05, 22:38
GPRS: Virheellinen GPRS-yhteysosoite." Ja kännykkä on nokian 7710. Neuvoja otetaan vastaan!Mikä yhteysosoite?

bsod
15.05.05, 05:53
Tässä vähän yleistä horinaa uudempien (Q1/2005) Nokialaisten kokoonpanoasetuksista, jotka siis löytyvät valikosta Asetukset -> Kokoonpano (ainakin 6230i:ssä).

Puhelimen GPRS-, sähköposti-, Internet-, wap-, yms. asetukset on koottu paketiksi nimeltä Kokoonpano. Voimassa olevaa kokoonpanoa vaihtamalla voi parilla napin painalluksella vaihtaa kaikkien sovellusten yhteysasetukset kerralla, ainakin teoriassa. Kokoonpanoja voi olla puhelimessa varastoituna useampiakin, mutta yleensä siellä on vain kokoonpano nimeltä Oma kokoonpano. Näin siksi, että ylimääräisiä kokoonpaoasetuksia saa lisättyä puhelimeen vain verkon kautta tulevilla asetusviesteillä. Lisäksi Oma Kokoonpano on ainoa, jota voi yleensäkään muokata.

Asetusten nopeaa vaihtamista varten puhelimessa on kaksi pseudo-asetusta: kokoonpano nimeltä Oletuskokoonpanoasetukset sekä yhteysasetus nimeltä Ensisijainen yhteysosoite. Ne eivät sisällä varsinaisia asetuksia, vaan nimensä mukaisesti sillä hetkellä aktiiviseksi valitun kokoonpanon ja yhteysosoitteen nimen. Oletuskokoonpanoasetukseksi voi valita jonkun puhelimen muistissa olevan kokoonpanon, eli joko Oman kokoonpanon tai jonkun operaattorilta tmv. tilatun kokoonpanosetin. Ensisijainen yhteysosoite puolestaan on yksi kokoonpanoasetuksissa olevista Yhteysosoite-tyyppisistä asetuksista. Juuri tähän Ensisijaiseen yhteysosoitteeseen viitataan kaikissa sovelluskohtaisissa yhteysasetuksissa (ks. esimerkkiasetukset alla). Visual Radio käyttää vain Ensisijaista yhteysosoitetta, mistä seuraa, että jos liittymässä netti ei toimi ilman proxyä, niin Visual Radiota ei voi käyttää lainkaan.

Kokoonpano on siis joukko eri sovellusten yhteysasetuksia. Ainoaa muokattavissa olevaa kokoonpanoasetusta, Oma Kokoonpano, pääsee muokkaamaan kokoonpanasetusten päävalikon kohdatsta Omat kokoonpanoasetukset. Oletuksena siellä ei ole mitään, mutta asetuksia voi lisätä valikon kautta. Valittavana on 8 eri asetustyyppiä, jotka liittyvät puhelimen eri sovelluksiin. Kaikkia asetustyyppejä voi olla määriteltynä useampia kappaleita. Vaihtoehdot ovat:
- Web (nettisurffailu suoraan tai wap-gatewayn kautta)
- Multimediaviesti
- Synkronointi (SyncML, käytetään kalenterin synkronoimiseen Internetin yli)
- Pikayhteys (PoC eli Push-to-Talk Over Cellular)
- Chat ja olotila (IMPS eli Wireless Village eli esim. SaunaChat)
- Sähköposti (Tilejä voi olla useampia)
- Suoratoisto (3gp-muotoista sisältöä rtsp-protokollan yli. Kokeile: wap.yle.fi -> multimedia -> 3g uutisvideot)
- Yhteysosoite (GPRS-yhteysosoite tai GSM-datan soittosarja)
Kaikissa edellä mainituissa asetustyypeissä on sekä sovelluskohtaisia asetuksia, että yleisiä asetuksia. Esimerkiksi Web-asetuksissa sovelluskohtaisia asetuksia ovat Aloitussivu, Käyttäjätunnus ja Salasana (Huom! Nämä ovat kyseisen web-sivun tunnus ja salasana!) Yleisiä asetuksia puolestaan ovat Tilin nimi ja, nyt tarkkana, asetus nimeltä Käytä ensisijaista yhteysosoitetta. Jos viimeksi mainitun jättää tilaan Kyllä, niin kyseinen sovellus siirtää datansa sen siirtotien yli, joka löytyy kokoonpanoasetusten päävalikosta kohdasta Ensisijainen yhteysosoite. Jos taas asetus on tilassa Ei, niin yhteysasetuksiin pitää lisätä tiedot käytettävästä siirtotiestä (GPRS, GSM-data jne.) sekä proxyn käytöstä ja osoitteesta.

GPRS-yhteyden yhteysosoite ja proxy voidaan siis asettaa erikseen vaikka jokaiselle ohjelmalle, pois lukien Visual Radio, jolle ei voi sen käyttämän Ensisijaisen yhteysosoitteen takia antaa proxyosoitetta. Samalla tavalla voidaan esimerkiksi pakottaa sähköpostiohjelma käyttämään yhden tilin kaikkiin yhteyksiin GPRS-dataa wap-gatewayn yli ja toisen tilin yhteyksiin taas pelkkää High-speed GSM-dataa. Sähköposteista kannattaa vielä huomata, että yhden sähköpostitilin saapuvalle ja lähtevälle suunnalle voidaan määrittää eri yhteysasetukset!

Sitten koko helahoito vielä hierarkkisesti esitettynä. Esimerkkinä osa Bastuvikenin asetuksista käsin naputeltuna. Kulmasuluissa oleva nimi viittaa asetustyyppiin, joka pitää valita uutta yhteysasetusta lisättäessä.

Kokoonpanoasetukset:
Oletuskokoonpanoasetukset = Oma Kokoonpano
Ensisijainen yhteysosoite = Saunalahti GPRS
Omat kokoonpanoasetukset:
<Web>:
Tilin nimi = Wap
Aloitussivu = http://wap.saunalahti.fi
Käyttäjätunnus = (tyhjä)
Salasana = (tyhjä)
Käytä ensisijaista yhteysosoitetta = Ei
Yhteysosoitteen asetukset:
Proksi = Käytössä
Proksiosoite = 62.142.4.197
Proksiportti = 8080
Siirtotie = GPRS
Siirtotieasetukset:
GPRS-yhteysosoite = wap.saunalahti.fi
Todennustapa = Normaali
Käyttäjätunnus = (tyhjä)
Salasana = (tyhjä)
<Web>:
Tilin nimi = Internet
Aloitussivu = https://wap.veikkaus.fi
Käyttäjätunnus = (tyhjä)
Salasana = (tyhjä)
Käytä ensisijaista yhteysosoitetta = Kyllä
<Multimediaviesti>:
Tilin nimi = Saunalahti MMS
Palvelimen osoite = http://mms.saunalahti.fi:8002/
Käytä ensisijaista yhteysosoitetta = Ei
Proksi = Käytössä
Proksiosoite = 62.142.4.197
Proksiportti = 8080
Siirtotie = GPRS
Siirtotieasetukset:
GPRS-yhteysosoite = mms.saunalahti.fi
Todennustapa = Normaali
Käyttäjätunnus = (tyhjä)
Salasana = (tyhjä)
<Chat ja olotila>:
Tilin nimi = SaunaChat
Palvelimen osoite = http://chat.saunalahti.fi/wv
Käyttäjätunnus = oma tunnus
Salasana = oma salasana
<Sähköposti>:
Tilin nimi = oma sähköposti
Oma nimi = oma nimi
Sähköpostiosoite = oma osoite
Lisää allekirjoitus = Ei
Vastausosoite = (tyhjä)
SMTP-todennus = Ei käytössä
SMTP-käyttäjänimi = (tyhjä)
SMTP-salasana = (tyhjä)
Lähettävä SMTP-palvelin = posti.saunalahti.fi
Lähettävä SMTP-portti = 25
Vastaanottavan palvelimen tyyppi = IMAP4
Saapuvan postin asetukset:
Hae sähköpostiviestit = 30
Hakumenetelmä = Viimeisin
IMAP4-todennus = Ei käytössä
IMAP4-käyttäjätunnus = oma tunnus
IMAP4-salasana = oma salasana
Vastaanottava palvelin (IMAP4) = imap.saunalahti.fi
Vastaanottava portti (IMAP4) = 143
<Suoratoisto>:
Tilin nimi = Suoratoisto
UDP-porttialue = 6970-7170
<Yhteysosoite>:
Tilin nimi = Saunalahti GPRS
Siirtotie = GPRS
Siirtotieasetukset:
GPRS-yhteysosoite = internet.saunalahti
Todennustapa = Normaali
Käyttäjätunnus = wap
Salasana = wap

juha84
16.05.05, 13:29
Minkähänlaisilla asetuksilla suoratoiston saisi toimimaan 6230:ssa.
Kaikenlaisia asetuksia on kokeiltu mutta eipä ole onnistunut.
Kun yritän katsoa videota niin tulee valitus: tarkista yhteysasetukset.
Ja liittymä oli kolumbus.

-Röyhelö-
25.05.05, 17:45
voisko joku auttaa kun mä olen tilannu tän cubio liittymän elisan rinnalle ja pitäis saada noi kaikki asetukset toimimaan täs nokia 6630:ssa.

olen kokeillut :

- Tilata asetukset netistä , ei toiminut

- yrittänyt vääntää ohjeiden mukaisesti manuaalisella tavalla niitä asetuksia mutten onnistunt

Olen jo kytkenyt wap gprs palvelun soittamalla cubion palveluun mutta asetukset eivät jostain syystä vain toimi?!

eli voisko joku pistää tohon näytille MMS ja WAP gprs asetukset

JRamo
25.05.05, 19:16
Olen tässä muutamia tunteja tuskaillut Osuuspankin GPRS Wap -palvelun kanssa. Puhelimena on 6230i ja liittymä Kolumbus. Vanhan luurin (6610) kanssa homma oli aika helppo, mutta nyt ei onnistu sitte millää. Luuri jää jumittamaan aina samaan kohtaan: Yhdistetään... , siinä saa sit odotella vaikka maailman tappiin. Ylänurkkaan ilmestyy G ja boksi ympärille.

Asetuksia (https://www.op.fi/ui/bottom.asp?path=14395;14396;35475;84377&data=/templates/alaosio_yksink.asp)

Mikä avuksi. :(

01.06.05, 13:06
Olen tässä muutamia tunteja tuskaillut Osuuspankin GPRS Wap -palvelun kanssa. Puhelimena on 6230i
Mulla 6230i pääsee pankkiin osoitteella
https://pda.op.fi/

OP:n ohje:
"Osuuspankin WAP-palvelua on mahdollista käyttää lähes kaikilla WAP-puhelimilla. Osa uusimmista puhelimista (mm. Nokian mallit joissa XHTML-selain) tukee kuitenkin vain WAP 2.0 -tason palveluja, eikä niillä voi tällä hetkellä käyttää Osuuspankin WAP-palvelua. Uuden teknisen standardin mukaiset puhelimet tunnistaa puhelimen tiedoissa esiintyvästä WAP 2.0- tai XHTML-selain –merkinnästä. Useimmissa tapauksissa paras ja laajin palvelu WAP 2.0 -puhelimelle on Osuuspankin Internet-palvelun tekstiversio osoitteessa https://pda.op.fi/".

JRamo
02.06.05, 14:05
Olen tässä muutamia tunteja tuskaillut Osuuspankin GPRS Wap -palvelun kanssa. Puhelimena on 6230i
Mulla 6230i pääsee pankkiin osoitteella
https://pda.op.fi/

OP:n ohje:
"Osuuspankin WAP-palvelua on mahdollista käyttää lähes kaikilla WAP-puhelimilla. Osa uusimmista puhelimista (mm. Nokian mallit joissa XHTML-selain) tukee kuitenkin vain WAP 2.0 -tason palveluja, eikä niillä voi tällä hetkellä käyttää Osuuspankin WAP-palvelua. Uuden teknisen standardin mukaiset puhelimet tunnistaa puhelimen tiedoissa esiintyvästä WAP 2.0- tai XHTML-selain –merkinnästä. Useimmissa tapauksissa paras ja laajin palvelu WAP 2.0 -puhelimelle on Osuuspankin Internet-palvelun tekstiversio osoitteessa https://pda.op.fi/".

Eli silmä käteen oli toimiva ohje. :P Toimii mullakin jo. ;D

inouetaiki
15.06.05, 11:14
mul on ongelma se, et mul ei oo nnoit kaikkii paikkoi, mitä tos käsketää tehä... puhelin on 3220

marko777
31.07.05, 01:00
Agile messengeriä en saa toimimaan. Puhelin on 6670 ja liittymä soneran.
Jonkinlaiset interenet asetukset väsäsin agile messenger topikin tietojen perusteella, mutta ei auttanut.
http://www.nokia.com/nokia/0,,71993,00.html linkistä latasin nuo standard settingsit, mutta eipä tullut muuta kuin wap, mms ja gprs asetukset.

ronkkeli
25.08.05, 16:28
Mikäs mulla nyt on vikana kun mun sähköposti ei vörki...

Asetukset on aina ollut samat ja ennen ne toimi enkä mitenkään muuttanut niitä missään vaiheessa ja nyt se on ollu jo vähän aikaan toimimattomana...

Sanoo että pitäs tarkistaa kayttäjänimi ja salasana... vaikka ne on 100% varmasti oikein, ja kokoajan ollu vielä samat...

Puhelimena N7610
Sähköpostina luukku.com
GSM-Operaattorina Elisa
Asetukset noi mitä tuolla ekalla sivulla on... (ja tosiaan noilla toimi ennen)

Edit: Eikö kukaan tosiaankaan tiedä mikä vois olla vikana?

leskla
29.09.05, 18:46
Itsekki aikani tappelin asetusten kanssa mut nyt toimii!!!
Eli puhelin 6670, liittymä kolumbus ja posti luukku
Pitää muistaa et toimii vaan jos tilannu luukku.plussan

postilaatikon nimi: (*****)
käytettävä yhteys os.: Radiolinja internet
oma sähköposti os.: (*****)
lähettävä palvelin: smtp-***.luukku.com (saa palveluntarjoalta)
lähetä viesti: Heti
kopio omaan osoitt.: Ei
Lisää allekirjoitus: Ei
käyttäjänimi: ***** (sama ku sähköpostin osoite)
salasana: ***** (sama ku sähköpostin salasana)
Vast. ottava palvelin: imap-***.luukku.com
Postilaatikon tyyppi: imap4
Suojaus: Ei
Hae liitetiedostot: Ei
Haettavat otsikot: Kaikki

Nuo palvelimen tiedot löytyvät ketjun ensimmäisellä sivulla olevasta linkistä!

JouHou
25.10.05, 19:48
Entä miten on Chat-asetusten laita? Toimiiko enää suomessa, niinkuin 3310:ssä vai onko se joku messenger? Eli tekstiviesteillä

nujumi
25.10.05, 21:05
Se ei ole enää mikää tektiviesti chat. Nykyään se toimii samaan tyyliin kuin messenger ohjelmat. Ainakin Saunalahti tukee tätä palvelua. Vaatii tietenkin Saunalahden liittymän. Asetukset löytyvät tuolta
http://chat.saunalahti.fi/front/index.html

JouHou
25.10.05, 21:13
Tuolta se vähän vaikuttikin, kun tarvitsi palvelimia sun muita. Entä olivatko nuo tekstiviestichatin viestit muka halvempia kuin normaalit? Näin minulle väitetään. Minusta ne tuntuvat aivan standardeilta tekstiviesteiltä

nujumi
25.10.05, 21:19
Kyllä ne on saman hintaisia kuin normaalit tekstiviestit.

MaTiAz
30.11.05, 22:02
Hmm, mitä asetuksia mun pitää laittaa tähän kommuun (9210) jotta saisin datapuhelun kautta netin toimimaan? Liittymänä on Sonera.

VS79
15.12.05, 08:34
Sähköpostia pystyy lukemaan kännykästä (6230i), mutta kun yrittää lähettää postia, niin puhelin ilmoittaa että: Vastaanottajaa ei ole.

Missähän mahtaa olla vika?

Olen katsellut tässäkin ketjussa olevia ohjeita, mutta en ole keksinyt ongelmaani syytä.

Sähköposti on Soneran pp.inet.fi -loppuinen ja operaattori on Kolumbus.

Kristalli
08.01.06, 15:51
Minulla 6101+TF. Löytyy samanlaiset valikot kuin bsod:n viime sivun koodipätkässä. Kun vielä jostain saisi tietää nuo asetukset telefinlandille...lafka on tänään asiakaspalvelun osalta kiinni ja asetusten tilaaminen ei onnistu. *syvä huokaus*

UGe
20.01.06, 17:05
Sähköpostia pystyy lukemaan kännykästä (6230i), mutta kun yrittää lähettää postia, niin puhelin ilmoittaa että: Vastaanottajaa ei ole.

...

Omalla sähköpostillasi ei ole ollenkaan väliä tässä tapauksessa, koska lähtevä sähköposti kulkee matkapuhelinoperaattorin smtp-palvelimen kautta, ei sähköpostitilin kautta. Oletko asettanut lähteväksi palvelimeksi Kolumbuksen SMTP-palvelimen osoite. (Nimi löytynee tästä keskustelusta tai Kolumbuksen webbisivuista)

VS79
23.01.06, 10:22
Sähköpostia pystyy lukemaan kännykästä (6230i), mutta kun yrittää lähettää postia, niin puhelin ilmoittaa että: Vastaanottajaa ei ole....

Omalla sähköpostillasi ei ole ollenkaan väliä tässä tapauksessa, koska lähtevä sähköposti kulkee matkapuhelinoperaattorin smtp-palvelimen kautta, ei sähköpostitilin kautta. Oletko asettanut lähteväksi palvelimeksi Kolumbuksen SMTP-palvelimen osoite. (Nimi löytynee tästä keskustelusta tai Kolumbuksen webbisivuista)

Hoplaa. Vaihdoin lähettäväksi palvelimeksi smtp.kolumbus.fi, ja nyt pelittää.
Kiitos

foba
25.01.06, 18:32
E: Ensimmäinen ongelma hoidettu joten poistin sen täältä- hiffasin ilman muiden apua.

Hakeeko tälläinen etäposti kaikki viestit joltain palvelimelta (esim. kolumbus mikä minulla on käytössä) saunalahden etäpostipalvelimeen ja kännykällä voi taas hakea viestit sieltä? Tämäkö on toimintaperiaate?

nujumi
04.02.06, 21:57
Osaisiko joku kertoa toimivat Multimediaviesti asetukset 6030:laan? Liittymänä on Tele finland. Olen yrittänyt telefinlandin sivuilta löytyvillä asetuksilla lähettää viestiä, mutta niillä viestin lähetys ei onnistu.

Mikez_87
06.02.06, 15:32
Kyllä ne on saman hintaisia kuin normaalit tekstiviestit.
On ne samanhintaisia, tarkoittaen myös että tekstiviestiliittymillä näistä viesteistä menee maksu. Sen itse huomasin, zerofotyllä itse viesteistä ei makseta mitään. Mutta chat-viesteistä tulikin sitten jo saldoa :(

Olen yrittänyt saada 6230i:hin sähköpostiasetuksia kuntoon, liittymänä on tuo Soneran zeroforty. Olen lukenut teidän kommentteja ja yrittänyt niiden avulla laittaa asetukset entistä huonompaan kuntoon... Ennen sähköposti sanoi, että viestiasetukset ovat puutteelliset. Säädin omia asetuksia kokoonpanovalikon kautta, ja sainkin jollain tavalla asetukset sinne. Nyt homma tyssää siihen, kun yritän lähettää/vastaanottaa: salasana ei kelpaa. Ja varmasti sen kirjoitan oikein! Sähköpostina luukku.com. Mitkä on oikeat asetukset ja mihin ne tungen? Wap ja mms toimii.

nujumi
06.02.06, 17:43
Nyt homma tyssää siihen, kun yritän lähettää/vastaanottaa: salasana ei kelpaa. Ja varmasti sen kirjoitan oikein! Sähköpostina luukku.com. Mitkä on oikeat asetukset ja mihin ne tungen? Wap ja mms toimii.

Olethan myös huomioinut sellaisen asian, että luukun sähköpostia ei voi lukea matkapuhelimella, jos et ole ostanut sihen erillistä plus palvelua. Jos sinulla on tuo plus palveluja ja salasanasi on varmasti oikein voi vika olla siinä, että palvelin asetuksesi ovat väärin. Oikeat asetukset näet, kun (tietokoneella) kirjaudut luukku postiin omilla tunnuksillasi ja valitse asiakaspalvelu sivun yläosassa olevasta valikosta ja sen jälkeen muut postiohjelmat alapuolelle tulevasta valikosta. Nyt pitäisi aueta sivu, josta näet postisi oikeat palvelin asetukset. Näppäile nuo asetukset puhelimeesi niille varattuihin kenttiin.

Mikez_87
07.02.06, 13:22
Kävi tuo itselläkin mielessä, jos se ei onnistukaan jos ei ole plussaa. Yritin konfiguroida puhelimen toimimaan gmailin kanssa. Nyt homma tyssää siihen, että "muodostetaan yhteyttä". Ikään kuin joku palomuuri estäisi pääsyn... Tuossa on kuitenkin ohjeet Gmail-tilin säätämiseen:

Configuring other mail clients
You can use the following information to configure POP with many mail clients. If you encounter difficulties, we suggest contacting your mail client's customer support department for further instructions.

Incoming Mail (POP3) Server - requires SSL: pop.gmail.com
Use SSL: Yes
Port: 995
Outgoing Mail (SMTP) Server - requires TLS: smtp.gmail.com (use authentication)
Use Authentication: Yes
Use STARTTLS: Yes (some clients call this SSL)
Port: 465 or 587
Account Name: your Gmail username (including '@gmail.com')
Email Address: your full Gmail email address (username@gmail.com)
Password: your Gmail password

Please note that if your client does not support SMTP authentication, you won't be able to send mail through your client using your Gmail address.
Lähde: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287

En kuitenkaan osaa säätää puhelinta toimimaan. Mikä on vastausosoite? SMTP-osoitteen ja POP-osoitteen nyt osaan laittaa. Vai toimiiko palvelu ollenkaan, kun tuossa mainitaan SSL- ja TLS- jutut? Niitä en löytänyt.

Tällä hetkellä asetukset ovat seuraavat:
Tilin nimi: osoite@gmail.com
Oma nimi: (pitääkö tämän olla sähköpostiosoite)
Sähköpostiosoite: osoite@gmail.com
Vastausosoite: (mitä tähän)
SMTP-todennus: ei käytössä (vaihtoehdot CRAM-MD5, LOGIN, PLAIN)
SMTP-käyttäjänimi: osoite@gmail.com
SMTP-salasana: ******
Lähettävä SMTP-palvelin: smtp.gmail.com
Lähettävä SMTP-portti: 465
Käytä ensisijaista yhteysosoitetta: Kyllä
Vastaanottavan palvelimen tyyppi: POP3

Hae sähköpostiviestit: 30
POP3-todennus: Ei käytössä (vaihtoehto APOP)
POP3-käyttäjänimi: osoite@gmail.com
POP3-salasana: ******
Vastaanottava palvelin (POP3): pop.gmail.com
Vastaanottava portti (POP3): 995

nujumi
07.02.06, 17:16
Oma nimi: Tähän kirjoitettu teksti näkyy viestin lähettäjänä
Vastausosoite: Itsellä on luukku postia käytettäessä tämä kohta tyhjä, joten tuossa ei välttämättä tarvitse olla mitään.
Käytä ensisijaista yhteysosoitetta: Kyllä Millaiset nämä sinulla ovat? Vika voi olla noissakin, jos yhteys ei muodostu.

Mikez_87
08.02.06, 01:15
Millaiset nämä sinulla ovat? Vika voi olla noissakin, jos yhteys ei muodostu.
Jos näitä tarkoitit:

Käytä ensisijaista yhteysosoitetta: kyllä, mutta jos laittaa ei, tulee seuraavat:
proksi: ei käytössä (vaihtoehtona käytössä)
---Jos päällä:Proksiosoite (tyhjä) ja Proksiportti (tyhjä)
siirtotie: gprs (gsm-data)

Siirtotieasetukset:
GPRS-yhteysosoite: internet
Todennustapa: normaali
Käyttäjätunnus: (tyhjä)
Salasana: (tyhjä)

Nämä asetukset siis saa näkyviin vain jos Käytä ensisijaista yhteysosoitetta on ei-asennossa.

nujumi
08.02.06, 18:16
Millaiset nämä sinulla ovat? Vika voi olla noissakin, jos yhteys ei muodostu.
Jos näitä tarkoitit:

Tarkoitin, että millaiset nuo ensisijaiset asetukset ovat puhelimessasi?

Mikez_87
08.02.06, 18:46
Ne ensisijaiset asetukset olen maininnut tuossa pari viestiä ylempänä. Jälkeenpäin mainitsemani asetukset tulevat käyttöön vain, jos ensisijaiset asetukset poistaa käytöstä.

Edit: Löysinkin lisätietoa ensisijaisista asetuksista:
Kokoonpanoasetukset: Soneran asetukset

Pitääkö tässä alkaa tekemään omia yhteysasetuksia?

nujumi
08.02.06, 19:15
Kannattaa laittaa nuo yhteys asetukset erikseen, noihin sähköposti asetuksiin. Tämä sen takia, jos joskus muutat noita ensisijaisia yhteysasetuksia niin ei ainakaan sähköposti lopeta sen takija toimintaansa. Eli pistä tuohon käytä enisijaista yhteysosoitetta ei ja täytä itse nuo yhteys asetukset siihen.

Mikez_87
08.02.06, 19:44
Kokeilin. Mutta ei toimi.
SMTP-yhteysosoitteen ja POP3-yhteysosoitteen asetukset (samat):
Proksi: ei käytössä
todennustapa: normaali
käyttäjätunnus: osoite@gmail.com
salasana: ******

Kiitollinen olen jos joku keksii miten saan toimimaan. Onko kukaan kokeillut toimiiko gmail yleensäkään puhelimella? Vai pitääköhän tyytyä ihan wapin/webin kautta sähköpostin lukemiseen operalla, kun sen sain toimimaan.

nujumi
08.02.06, 19:54

Tuohon ei tarvitse laittaa tuota g-mail osoitetta ja salasanaa. Nuo kentät ovat operaattorin käyttäjätunnusta ja salasanaa varten. Soneralla niitä ei tarvitse olla, joten ne voi jättää tyhjäksi.

Mikez_87
08.02.06, 21:33
eipä auttanut tuo muutos... kauanko muuten menee yhdistäminen palvelimeen? haettaessa uusia sanoo, ettei ole tilaa uusille viesteille vaikka sitä on, ja lähetettäessä menee hermot 3 minuutin 45,367 sekunnin kohdalla noin suurinpiirtein...

nujumi
08.02.06, 21:55
eipä auttanut tuo muutos... kauanko muuten menee yhdistäminen palvelimeen?

Minulla kestää viestin lähetys puhelimella luukun osoittesta n. 30 sek ja uusien viestien hakuun menee aikaa suurinpiirtein saman verran.

E: Tuollaiset ohjeet (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=53115&highlight=gmail) löytyivät toisesta viestiketjusta. Noista vois olla apua.

Mikez_87
09.02.06, 01:33
Katsoin nuo, ainoa ero oli että lähtevä palvelin oli gmailin oma ja vaihdoin sen sonera.inettiin. Ei toimi, tarpeeksi kauan kun muodostaa yhteyttä, puhelin sanoo että lähetys epäonnistui.

Oma nimi: nimi
Vastausosoite:
Lähettävä SMTP-palvelin: mail.inet.fi
Käytä ensisijaista yhteysosoitetta: Ei
Vastaanottavan palvelimen tyyppi: POP3

Hae sähköpostiviestit: 30
POP3-todennus: Ei käytössä (vaihtoehto APOP)
POP3-käyttäjänimi: osoite@gmail.com
POP3-salasana: ******
Vastaanottava palvelin (POP3): pop.gmail.com
Vastaanottava portti (POP3): 995

SMTP-yhteysosoitteen ja POP3-yhteysosoitteen asetukset (samat):
Proksi: ei käytössä
todennustapa: normaali

Mikse
13.02.06, 23:25
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun:

Elikkä nyt olisi kyseessä 6820 ja WAP/MMS -ongelma. Liittymänä mulla on Saunis Tuplapaketti, eikä puhelin suostu vastaanottamaan yhteysasetuksia sim-kortin Saunalahtivalikon tai oma.saunalahden asetussivun kautta. Myöskään en pysty muuttamaan nykyisiä asetuksia, jotka ovat kaikki Soneran nimellä. Mikä eteen? Haluan saada mailin, MMS:sät ja wapin toimimaan.

Täytyykö palauttaa alkuperäiset asetukset? Tyhjeneekö silloin nuo yhteysasetukset?

nujumi
15.02.06, 17:13
Täytyykö palauttaa alkuperäiset asetukset? Tyhjeneekö silloin nuo yhteysasetukset?

Omasta mielestä nuo asetukset eivät häviä, vaikka palauttaisi alkuperäiset asetukset. Jos valikoista ei saa noita poistettua, niin koita näppäillä koodi *#335738#. Tuolla koodilla aukeaa ainakin 6230:ssa valikko, jossa yhteysasetuksia pystyy poistamaan.

akseli81
19.02.06, 11:21
Laitetaas vielä tänne säikeeseen ongelmastani:

Hei, onkos Nokian 6270 (S40) puhelimessa IMAP SSL/TLS tukea? Onnistun kyllä lähettämään maileja Elisan SMTP:n avulla (ilman salauksia). Mutta en pysty käyttämään operaattorin ulkoista sähköpostilaatikkoani johon saa yhteyden vain IMAP(/POP3) SSL/TLS:llä. (Tampereen Teknillisen Yliopiston maileja haluaisin lukea luurilla.) Ilmoittaa että salasana on väärä, ja pyytää antamaan sen uudestaan. (vastaavasti toimii tietokoneen kautta Thunderbirdilla, jos ei käytä SSL/TLS:ää, tosin hieman eri virheilmoituksella)

...vähän vaikuttaa siltä ettei salaus tukea ole, tai en osaa laittaa SSL/TLS:ää päälle (olen kokeillut portit 993 ja 143, ja IMAP todentaminen: "LOGIN" ja "ei käytössä" asetuksilla. 993 portilla ei saada edes yhteyttä)

Mitäs tämä IMAP todentaminen käytännössä tarkoittaa? Ohjekirjassa ei ole edes mainittu koko asetusta.

veppis
19.02.06, 11:38
Vastausosoite:

Vastausosoite:
SMTP-todennus: ei käytössä
SMTP-käyttäjänimi: jätä tyhjäksi
SMTP-salasana: jätä tyhjäksi
Lähettävä SMTP-portti: 25

Noilla pitäisi lähetyksenkin toimia...

Mikse
19.02.06, 17:08
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun:

Elikkä nyt olisi kyseessä 6820 ja WAP/MMS -ongelma. Liittymänä mulla on Saunis Tuplapaketti, eikä puhelin suostu vastaanottamaan yhteysasetuksia sim-kortin Saunalahtivalikon tai oma.saunalahden asetussivun kautta. Myöskään en pysty muuttamaan nykyisiä asetuksia, jotka ovat kaikki Soneran nimellä. Mikä eteen? Haluan saada mailin, MMS:sät ja wapin toimimaan.

Jep, eli koodilla *#335738# poistin kaikki vanhat ja tilasin uudet. Kiitokset jeesistä. Mailia varten kaivoin tuolta aikaisemmin tästä ketjusta todella hyödyllisen linkin http://www.nokia.com/nokia/0,6771,32863,00.html

Tuolta vaan määrittää ja asetukset tulee puhelimeen. Siitä lähtien on toiminut hyvin. Ihme ettei noita asetuksia pysty itse muokkaamaan mitenkään.

nujumi
25.02.06, 21:30
Osaisiko joku kertoa toimivat Multimediaviesti asetukset 6030:laan? Liittymänä on Tele finland. Olen yrittänyt telefinlandin sivuilta löytyvillä asetuksilla lähettää viestiä, mutta niillä viestin lähetys ei onnistu.

Olisiko jollakin kertoa oikeita multimedia asetukia tuohon puhelimeen? Olen koittanut manuaalisesti laittaa noita asetuksia kuntoon, mutta en ole vieläkään saanut viestejä kulkemaan.

kiituri
20.03.06, 01:03
Joo mulla tuntuu olevan sama ongelma. En pääse koulun sähköpostiin sitten millään. Luulen, että johtuu juuri tuosta salauksesta. Eli tämä ei ilmeisesti tue SSL salausta. Mikäköhän tuo IMAP todennus tosiaan mahtaa olla. Mistään ei löydy siitä tietoa.

Laitetaas vielä tänne säikeeseen ongelmastani:

Hei, onkos Nokian 6270 (S40) puhelimessa IMAP SSL/TLS tukea? Onnistun kyllä lähettämään maileja Elisan SMTP:n avulla (ilman salauksia). Mutta en pysty käyttämään operaattorin ulkoista sähköpostilaatikkoani johon saa yhteyden vain IMAP(/POP3) SSL/TLS:llä. (Tampereen Teknillisen Yliopiston maileja haluaisin lukea luurilla.) Ilmoittaa että salasana on väärä, ja pyytää antamaan sen uudestaan. (vastaavasti toimii tietokoneen kautta Thunderbirdilla, jos ei käytä SSL/TLS:ää, tosin hieman eri virheilmoituksella)

...vähän vaikuttaa siltä ettei salaus tukea ole, tai en osaa laittaa SSL/TLS:ää päälle (olen kokeillut portit 993 ja 143, ja IMAP todentaminen: "LOGIN" ja "ei käytössä" asetuksilla. 993 portilla ei saada edes yhteyttä)

Mitäs tämä IMAP todentaminen käytännössä tarkoittaa? Ohjekirjassa ei ole edes mainittu koko asetusta.

jukarttu
23.03.06, 16:20
Joskus kikkailin gmailin ja vanhempien S60 puhelimien kanssa.
Gmail toimii yleensä, jos puhelin tuki tarvittavia salauksia.

Vanhempiin S60 puhelimiin voi asentaa sähköpostiapplikaation, joka tukee salausta. Esimerkiksi tämän:
http://www.lonelycatgames.com/index.php?chapter=profimail

Joku vastaava voi löytyä java-puhelimillekin.

wap/gprs Asetukset kannattaa tilata osoitteesta
http://www.nokia.com/phonesettings

Operaattoreiden asetussivut on yleensä ****stä.

storaenso
06.05.06, 21:55
nokia6230 saunalahti puhu hyvää liittymä miten saam gmail sähköpostin toimiin? mitä asetuksia laitetaan?

Quantax
27.05.06, 14:01
nokia6230 saunalahti puhu hyvää liittymä miten saam gmail sähköpostin toimiin? mitä asetuksia laitetaan?

Laittaa ulosmeneväksi smtp.gmail.com ja sisälle päin pop.gmail.com ja antaa tunnukset niin kaipa sen pitäisi toimia. Siihen en osaa sanoa, että minne/miten nämä laitetaan 6230:ssa, sillä en kyseistä luuria omista.

Muista, että sinun täytyy laittaa POP Forwarding päälle Gmail-asetuksistasi.

tomizu
04.06.06, 15:38
miks mulla ei oo ko siirtotienä pakettidata? ei oo muuta

Markus_2
13.06.06, 00:43
toimiiks toi puhelimen viesteissä oleva sähköposti sillee et voi hakee siihen sähköpostit esim wlanilla sillon ku haluu/automaattisesti ja et siitä ei oo muita kuluja?

finnhits
13.06.06, 12:19
Onko jollain toimivat asetukset E70/Gmail-sähköpostille?
Saisko jakoon? :)

EDIT: Kyllähän nuo aiemmin annetut ohjeet pätevät, kunhan käy täppäämässä Gmailin asetuksista POP-asetukset päälle. Sorry...

Jonzi
21.07.06, 09:09
Tuli semmoinen ongelma että elisan internetasetukset hävisivät yhtäkkiä...
Elikkäs mistä saan elisan internetasetukset (N91)?

Elisan sivuilta koitin ni valittaa että "Ikävä kyllä asetusten tilaaminen ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen."
Voiko asetukset lisätä käsin luomalla uuden?

Pärä
21.07.06, 14:39
Tuli semmoinen ongelma että elisan internetasetukset hävisivät yhtäkkiä...
Elikkäs mistä saan elisan internetasetukset (N91)?

Elisan sivuilta koitin ni valittaa että "Ikävä kyllä asetusten tilaaminen ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen."
Voiko asetukset lisätä käsin luomalla uuden?
täältä (http://matkaviestinta.elisa.fi/public/elisa.do?id=hen_palveluasetukset,asetustentilaus_t uetut.htm) sivulta oikeasta reunasta jossa lukee "tee asetukset käsin" ;)

Jonzi
21.07