PDA

View Full Version : Tekstiviestitarjous 10.10 Soneralta

eph
03.10.03, 16:31
Tekstarit kaikkin GSM-liittymiin 10.10 Soneralta 5snt/kipale.

Jälleen yksi hyvä syy olla Soneran asiakas ;)

Masteri
03.10.03, 16:33

Lähde??

Anonymous
03.10.03, 16:33

No onpa tosi hyvä syy;(

Jussi
03.10.03, 16:35
Lähde??
Viime vuosina on ollut aina tämä tarjous, eiköhän se taas ole...

No onpa tosi hyvä syy;(
Ei se ainakaan tilannetta huonommaksi tee?

Henna78
03.10.03, 16:36
Ihan jees :)

eph
Lähde??

Tuli sellanen asiasta ilmoittava postikortti tänään. Joku kirjoituspäivä tmv. on 10.10 jonka johdosta tarjous.

edit: kirjailijapäivä.

Anonymous
Lähde??
Viime vuosina on ollut aina tämä tarjous, eiköhän se taas ole...

No onpa tosi hyvä syy;(
Ei se ainakaan tilannetta huonommaksi tee?

Olis kannattanut tuo tarjous laittaa aikaisemmin,niin kaikki 30000 Soneralta lähtijää olisivat pysyneet edelleen Soneralla....Heh(tyypillinen Sonera tarjous=yhtä tyhjän kanssa)

Masteri
03.10.03, 16:37
No nyt Onen ja 10.10 tarjouksen perässä kaikki palaavat Soneraan ;) Avauskin liittymälle/vaihdolle ilmainen!

eph
03.10.03, 16:38
toi on vaan 2kk etuajas - olis voinu lähettää jouluterkkuja ;)

Jussi
03.10.03, 16:39
Olis kannattanut tuo tarjous laittaa aikaisemmin,niin kaikki 30000 Soneralta lähtijää olisivat pysyneet edelleen Soneralla....Heh
Heh, eiköhän lähtijät olisi lähteneet joka tapauksessa. Senttien alennus tekstiviesteistä yhden päivän ajan ei varmasti olisi kesää tehnyt tuon suhteen mutta on "noin yleisesti" mukava lisä etuihin. Lyhyesti ja ytimekkäästi voisi tietysti vain tuumata että Soneran tekstarit tuona päivänä maksavat 5 c/kpl ja muiden pääsääntöisesti enemmän.

Masteri
03.10.03, 16:42
Mulle tuli tänään Soneran kanavalta tekstiviestillä ilmoitus oma viesti tarjouksesta http://mobileplaza.sonera.fi/kanava/

Anonymous
03.10.03, 16:43
Jäädään odottelemaan Sonera plus tekstari liittymää,missä saa lähettää vaikkapa 301kpl tekstareita samalla hinnalla,kuin Radiolinjalla 300kpl.Tämän suuntaisethan nuo Soneran vasta vedot ovat tähän asti olleet.

eph
03.10.03, 16:54
Jäädään odottelemaan Sonera plus tekstari liittymää,missä saa lähettää vaikkapa 301kpl tekstareita samalla hinnalla,kuin Radiolinjalla 300kpl.Tämän suuntaisethan nuo Soneran vasta vedot ovat tähän asti olleet.

No eikö tämä Aina+ ole kaiken huippu, just sentin halvempi puheluhinta mitä pari päivää aikaisemmin julkaistussa liittymässä. Mutta sitten otetaan ero kotiin kk-maksulla? Kieroa.

djj
03.10.03, 17:00
Höh.. ennen euro-aikaa oli tarjous "kymmenes kymmenettä tekstiviestit kymmenen penniä kappale!". No, onhan tämäkin sentään jotain.

puh
03.10.03, 17:14
Höh.. ennen euro-aikaa oli tarjous "kymmenes kymmenettä tekstiviestit kymmenen penniä kappale!".Heh, eli Sonera on nostanut 10.10 lähetettävien tekstiviestien hinnan kolminkertaiseksi :D

veppis
03.10.03, 17:19
Höh.. ennen euro-aikaa oli tarjous "kymmenes kymmenettä tekstiviestit kymmenen penniä kappale!".Heh, eli Sonera on nostanut 10.10 lähetettävien tekstiviestien hinnan kolminkertaiseksi :D

Jep, onpa toooooooodella mahtava tarjous. ;)

Ei lisää ainakaan meikäläisen tekstareiden lähetysmäärää yhtään.

dexta
03.10.03, 17:29
Markkka aikaan puhelin piippaili 10.10:ttä jatkuvasti mutta tuskin tänävuonna(kaan)...

krisu
03.10.03, 18:22
Viimevuonna tarjous oli 10 viestiä yhden hinnalla eli 13c. Vuosi vuodelta huononee.. :(

Masteri
03.10.03, 18:23
Viimevuonna tarjous oli 10 viestiä yhden hinnalla eli 13c. Vuosi vuodelta huononee.. :(

Vaihtelu virkistää ;)

eph
03.10.03, 19:09
No onhan toi tarjous tyhjää parempi. Tosin en usko että oma tekstailuni siitä suurtakaan "piristystä" saa.

O.J.
03.10.03, 20:48

Ja sitten vielä väitetään, että euroon siirtyminen ei ole nostanut hintoja;-)

Pakana
05.10.03, 01:01
Ja ensivuonna tulee jämpi tarjous: "10.10:ttä yksi tekstiviesti kahden hinnalla!"

kalamake
05.10.03, 13:37
Niinkuin Jopen uudella levyllä:
Stresman - ota kaksi, maksa kolme.

Nyt 10.10 10minuutiin takuu. Takaamme että ette saa palvelua ennenkuin olette jonottaneet 10 minuuttia.

Nynny
05.10.03, 17:55
Tekstiviesteissä on niin onnettomat katteeet, ettei niiden hintaa voi tuosta alemmas juurikaan laskea. Lisäksi ei myöskään sovi unohtaa yleistä kustannustason nousua, joka on aiheuttanut viestien hintoihin korotuspaineita, joskaan tiukan vallitsevan kilpailutilanteen vuoksi korotuksia ei ole voitu tehdä...

Tämä oli ehkä kaikkein tärkein viesti, jonka olen koskaan kirjoittanut.

djj
05.10.03, 18:05
Tekstiviesteissä on niin onnettomat katteeet, ettei niiden hintaa voi tuosta alemmas juurikaan laskea.

Hmm? Nyt kyllä onnistuit hämmentämään minut aika perusteellisesti. Miksiköhän olen aina ollut siinä uskossa että juuri tekstiviesteissä on kovat katteet, eihän yhden tekstiviestin lähettäminen maksanut operaattorille kuin muutamia pennejä jos sitäkään? Ilmeisesti olen aina elänyt väärässä uskossa. Kiitos tästä valaistuksesta.

puh
05.10.03, 18:07
Taitaa olla Nynnyn kirjoitus sarkasmia. Ja hyvää sellaista :D

djj
05.10.03, 18:12
Taitaa olla Nynnyn kirjoitus sarkasmia. Ja hyvää sellaista :D

Haha, niinpä tietysti! Perhana sentään. Puolustuksenani voisin kuitenkin todeta että viimeisen parin tunnin ajan olen puurtanut esittelyä Neuvostokirjallisuuden helmestä "Saatana saapuu Moskovaan" ja kyseinen tehtävä on onnistunut lyömään minut täysin maahan apatian partaalle. Siispä toivonkin ymmärrystä tähän huuomorintajuttomuuteeni.

Anonymous
05.10.03, 18:39
Tekstiviesteissä on niin onnettomat katteeet, ettei niiden hintaa voi tuosta alemmas juurikaan laskea. Lisäksi ei myöskään sovi unohtaa yleistä kustannustason nousua, joka on aiheuttanut viestien hintoihin korotuspaineita, joskaan tiukan vallitsevan kilpailutilanteen vuoksi korotuksia ei ole voitu tehdä...

Tämä oli ehkä kaikkein tärkein viesti, jonka olen koskaan kirjoittanut.

Klisee suoraan kodinkonekauppiaan suusta :D

Henna78
06.10.03, 14:44
viimeisen parin tunnin ajan olen puurtanut esittelyä Neuvostokirjallisuuden helmestä "Saatana saapuu Moskovaan"

Ei kuulosta kovin hyvältä :D

juppelis
06.10.03, 17:04
toi on vaan 2kk etuajas - olis voinu lähettää jouluterkkuja ;)

Onneksi joulu tulee joka vuosi aikaisemmin, joten ehkä jo ensi vuonna voit lähettää ne jouluterveiset lokakuussa...

David
06.10.03, 17:56
Tekstiviesteissä on niin onnettomat katteeet, ettei niiden hintaa voi tuosta alemmas juurikaan laskea.

Hmm? Nyt kyllä onnistuit hämmentämään minut aika perusteellisesti. Miksiköhän olen aina ollut siinä uskossa että juuri tekstiviesteissä on kovat katteet, eihän yhden tekstiviestin lähettäminen maksanut operaattorille kuin muutamia pennejä jos sitäkään? Ilmeisesti olen aina elänyt väärässä uskossa. Kiitos tästä valaistuksesta.

Verkko-operaattorit perivät toisiltaan SMS-terminointimaksuina hieman yli 5snt/viesti ALV 0% eli kate perustuu lähinnä oman verkon sisäisistä viesteistä. Yhden tekstiviestin tutotantokustannus omassa verkossa on olematon.

Pakana
06.10.03, 18:47
Verkko-operaattorit perivät toisiltaan SMS-terminointimaksuina hieman yli 5snt/viesti ALV 0% eli kate perustuu lähinnä oman verkon sisäisistä viesteistä. Yhden tekstiviestin tutotantokustannus omassa verkossa on olematon.
Ilmeisesti myöskin kate vieraalta operaattorilta tulevalta tekstiviestiltä on ihan kohdallaan. GSM-verkkoahan tuollainen tekstiviesti ei pahemmin rasita.

Bird
06.10.03, 18:56
Avasin oman otsikon keskustelulle tekstiviestien terminointimaksuista:

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=235566#235566

=Henkkis=®
08.10.03, 10:40
Tässä kuuntelen Kiss FMää ja tuli soneralta mainos tosta 10.10 tarjouksesta. Sanottiin kaikki tekstiviestit 5cnt kpl, jotka ovat lähetetty soneran viestikeksuksen kautta. Saunalahti käyttää myös soneran viestikeskusta, joten ilmeisesti koskee saunalahtea kanssa. ??? Vaikka saunalahtea enää mulla olekkaan. Tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta kaikki viestit, jotka lähetetään soneran viestikeskuksen kautta.

Mielestäni aivan turha tarjous, joskus markkojen aikaan ja viimevuonna oli viellä hyvä tarjous, mutta ei enää. Soneralla menee huonommin koko ajan. Itse tekstailua en nostaisi, jos tollanen liittymä olisi.

eph
08.10.03, 17:10
http://tinyurl.com/q636

Conda
08.10.03, 18:46
No onpa rajua jos on yhtenä päivänä tuohon hintaan. Itse tekstailen rällällä jatkuvasti lähes samaan hintaan (n. 5-6 c/kpl) ja puhelutkin soitan pääosin 10c/min ja nautin Rällän etuohjelmaedusta sekä saan puh.laskusta S-bonusta. Kuin kaiken kruunatakseni ilmoitan lisäksi nauttivani 2007 loppuun asti 10e/kk puheaikaa.

eph
08.10.03, 21:09
No onpa rajua jos on yhtenä päivänä tuohon hintaan. Itse tekstailen rällällä jatkuvasti lähes samaan hintaan (n. 5-6 c/kpl) ja puhelutkin soitan pääosin 10c/min ja nautin Rällän etuohjelmaedusta sekä saan puh.laskusta S-bonusta. Kuin kaiken kruunatakseni ilmoitan lisäksi nauttivani 2007 loppuun asti 10e/kk puheaikaa.

Siitä vaan. Meikä vaan tahtoo käyttää luuria jopa mökin puuceessä, mihin Rällä ei kuulu ;)

Ville_A
08.10.03, 21:59
Tässä kuuntelen Kiss FMää ja tuli soneralta mainos tosta 10.10 tarjouksesta. Sanottiin kaikki tekstiviestit 5cnt kpl, jotka ovat lähetetty soneran viestikeksuksen kautta. Saunalahti käyttää myös soneran viestikeskusta, joten ilmeisesti koskee saunalahtea kanssa. ???
Ainakin siinä mainoksessa, minkä minä kuulin (Novalta), puhuttiin Soneran liittymästä ja Soneran viestikeskuksesta.

Conda
08.10.03, 22:29

Siitä vaan. Meikä vaan tahtoo käyttää luuria jopa mökin puuceessä, mihin Rällä ei kuulu ;)

Sanoisin, että sama kuuluvuus on Sonera ja RL.

Masteri
08.10.03, 22:51

Sanoisin, että sama kuuluvuus on Sonera ja RL.

Ei ole samanlaiset kuuluvuudet...

puh
09.10.03, 03:32
Hyvin pitkälle samanlaiset ovat, alueellisia eroja toki on mutta RL ja S ovat selkeästi ne kaksi operaattoria joilla on hyvä valtakunnallinen kuuluvuus. 2g:n verkko ei ole vielä samalla tasolla.

eph
09.10.03, 16:04
Ei ole samanlaiset kuuluvuudet...

Ei olekaan. Tämän huomaa helpoiten kun ajaa autolla (itseasiassa parempi jos itse on pelkääjänä kyydissä)/kävelee kaupunkia (ja miksei jossain landellakin) ristiin rastiin ja seurailee "tolppatilannetta". Yllättävän paljon eroja löytyy.

Jopa 2G:n verkko toimii siedettävästi mökillä, johtuen siitä että se on vuokrannut paikan itselleen samasta tolpasta Soneran kanssa.

smrk
10.10.03, 12:59
Tässä kuuntelen Kiss FMää ja tuli soneralta mainos tosta 10.10 tarjouksesta. Sanottiin kaikki tekstiviestit 5cnt kpl, jotka ovat lähetetty soneran viestikeksuksen kautta. Saunalahti käyttää myös soneran viestikeskusta, joten ilmeisesti koskee saunalahtea kanssa. ??? Vaikka saunalahtea enää mulla olekkaan. Tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta kaikki viestit, jotka lähetetään soneran viestikeskuksen kautta.

Eihän Sonera voi määrätä Saunalahden hinnoittelusta. Ei Saunalahden asiakaat ole Soneran asiakkaita, vaikka Saunalahti käyttääkin Soneran verkkoa. Olisi aika rankkaa TiVKor asiakkaille, jos Sonera päättäisi nostaa heidän tekstiviestien hintaa.

Jussi
10.10.03, 13:04
Eihän Sonera voi määrätä Saunalahden hinnoittelusta. Ei Saunalahden asiakaat ole Soneran asiakkaita, vaikka Saunalahti käyttääkin Soneran verkkoa. Olisi aika rankkaa TiVKor asiakkaille, jos Sonera päättäisi nostaa heidän tekstiviestien hintaa.
Jos hinnoittelu muuttuisi käytettävän viestikeskuksen mukaan niin näkisin Saunalahden velvollisuutena tarjota asiakkailleen sellainen toimiva viestikeskus jota käyttämällä ilmaisten viestien lähetys onnistuu. Myöskään Saunalahti ei voi määrätä Soneran hinnoittelua joten kun ilmoitetaan selvästi Soneran puolesta että "heidän viestikeskustaan käytettäessä viestin hinta on se ja se" on asia aika yksiselitteinen; viestikeskus on Soneran, he päättävät hinnoittelusta. Jos Saunalahti lupaa ilmaisia viestejä, on heidän vastuullaan myös järjestää tämä.