PDA

View Full Version : DNA taas loistaa laskutuksellaan!!!

Sivuja : [1] 2

Daniel Braun
02.10.03, 21:24
Joo.
Että tämmöistä taas DNA:lta...
Nyt näyttäis siltä että DNA päättää laskuttaa minua 16.7-2.10 väliseltä ajalta (ehkä myöskin pidemmältä koska ei vieläkään näytä laskua tulevan.
Tossa tulikin jo jonkin aikaa sitten, about kuukaus) se laskutushässäkän yhteislasku mutta tähän ei ole mitään järjellistä selitystä!
Vihaisen sähköpostin jälkeen olen odotellut jos vaikka jotakin vastausta kuuluisi, mutta ei.
DNA on nähtävästi unohtanut mut kokonaan.
On ainakin hyvä syy vaihtaa Soneraan!

Kiroan kyllä kyseisen operaattorin alinpaan helvettiin!
Muilla samaa ongelmaa laskutuksen kanssa?

terpaa
02.10.03, 21:43
Mulle tuli edellinen lasku kanssa joskus kesällä ja sekin oli pidemmältä ajalta. Nyt sanoin liittymäni irti eikä laskua ole kuulunut. Joku kahden kuukauden lasku sieltä pitäs tulla.

Vaihdoin saunalahteen ja ainakaan toistaiseks ei ole tarvinnut katua.

NunT
03.10.03, 09:00
Tätä jo jossain toisessa topickissa ihmettelinkin: kun soittaa DNA:n aspaan, sieltä tulee ensimmäisenä nauhoitus, jossa kerrotaan, että "Poikkeuksellisesti yksityishenkilöiden elo- ja syyskuun käyttömaksut laskutetaan samalla laskulla". Sama homma siis kuin kesä-heinäkuun laskun kanssa oli.

Henna78
03.10.03, 09:23
Minulle ei ole tullut laskua toukokuun jälkeen, eli denalla neljä kuukautta laskuttamatta meikäläisen kohdalla :|

arves
03.10.03, 10:56
minä soittelin eilen DNA aspaan, kun tuolla netissä laskutuskausi 15.7 - 2.10. näkyvissä ja laskua ei kuulu.

Jakso on kuulema katkennut 15.7. - 16.9 väliselle ajalle ja lasku tuloillaan laatikkooni.. hmmm...

Eli netissä näkyvä jakso ei välttämättä ole paikkansapitävä paperilla olevan laskutusjakson kanssa.

Tosin, uskon vasta kun lasku käsissäni.

paul_a
03.10.03, 13:10
Tätä jo jossain toisessa topickissa ihmettelinkin: kun soittaa DNA:n aspaan, sieltä tulee ensimmäisenä nauhoitus, jossa kerrotaan, että "Poikkeuksellisesti yksityishenkilöiden elo- ja syyskuun käyttömaksut laskutetaan samalla laskulla".

Mitäköhän mun laskulle on tapahtunut? Saldossa näkyi alunperin 4.8->25.9 lasku, mutta yhtäkkiä 26.9 niin lasku olikin 12.9-> ja huomattavasti pienempi. Epäilin että olisi tämmöinen elävä legenda tulossa postissa, eli lasku, mutta ei ole näkynyt. Nyt siis 3.10...

Liittymä siis avattu 4.8.

graafikko
03.10.03, 13:16
nyt kun SE järjettömän suuri ja kauan odotettu lasku kolahti luukusta, siitä puuttui luvattu 'ilmainen kuukausi' eli elokuun alennus.
selitys: jos liittymässäsi on tehty muutoksia, esim gprs-palvelu avattu tms. kone luulee liittymän 'avatun' tuolloin........
onneksi ei tarvinut jonottaa kuin 15 min.

siirryin saunikselle, koska tuntuu olevan jatkuvasti näitä ongelmia..

Daniel Braun
03.10.03, 13:32
Siirryn kyllä Saunalahdelle tai Soneralle...
Ei tää enää käy päinsä että tällätavalla sekoillaan.
Mielestäni tollaisesta että kahden kk laskut tulee yhdessä, pitäis ilmoittaa käyttäjälle suoraan postitse taikka puhelimitse...
Kesä-heinäkuun laskun kanssa ne menetteli oikein, mutta tästä ei oo muuta ilmoitusta kuin epämääräinen aspan nauhoite.
Ja kuinka moni käyttäjä voi sanoa että soittaa aspaa kerran kk??
Suomessa on kuitenkin DNA:n asiakkaita aika paljon...

Jos ne kerta pahoittelee tilannetta näin, niin mä pahoittelen ja maksan sitten kun sopivalta tuntuu...
Jos nyt edes se lasku tulisi kotiin.

kasperi
03.10.03, 13:38
Halvalla ei koskaan saa hyvää! :)

Daniel Braun
03.10.03, 13:58
Vaikka köyhällä ei sanonnan mukaan ole varaa ostaa halpaa/paskaa niin kyllä tällä köyhällä on se tilanne että mieluummin halpaa kuin nälkäisenä ;)

Raato_
03.10.03, 21:45
toi otsikko on mainio...

eli irtisanoin (oikein lapusta luntattuna) 24.7.03 dna:n liittymän....
pää osin gprs juttujen vuoksi.....

no eilen tuli dna:lta kirje joka sisälsi LASKUN
->tämä lasku on päivätty 26.9.03

no mikä parasta laskun summa on ******** € eli tyhjää......
mutta miksi lähettää turha kirje kun kyseinen liittymä on suljettu jo aikoja sitten..... no toivottavasti ei tule taas 2 kuukaudenpäästä uudestaan tyhjää laskua :-) olemattomasta liittymästä

nykyään olen vannoutunut rätinä...

nalle
07.10.03, 13:15
toi otsikko on mainio...

eli irtisanoin (oikein lapusta luntattuna) 24.7.03 dna:n liittymän....
pää osin gprs juttujen vuoksi.....

no eilen tuli dna:lta kirje joka sisälsi LASKUN
->tämä lasku on päivätty 26.9.03

no mikä parasta laskun summa on ******** € eli tyhjää......
mutta miksi lähettää turha kirje kun kyseinen liittymä on suljettu jo aikoja sitten..... no toivottavasti ei tule taas 2 kuukaudenpäästä uudestaan tyhjää laskua :-) olemattomasta liittymästä

nykyään olen vannoutunut rätinä...

Tuohan saattaa olla loppulasku, jonka summaksi vain on muodostunut 0€. Tuon loppulaskunhan operaattori yleensä kait lähettää, vaikka maksettavaa ei tulisikaan (eri asia on sitten että millä aikavälillä).

Onpa Radiolinjakin muistanut minua viime joulukuusta asti kerran kuukaudessa laskulla jonka summa on aina -2,70€...

N.M.
07.10.03, 13:41
Kuuluun DNA:n sisältä "huhua" että siirretyistä numeroista laskutus alkaa pyöriä kunnolla vasta ensi keväänä? Herää kysymys hihastako laskut vetäistään...?

nalle
07.10.03, 13:45
Kuuluun DNA:n sisältä "huhua" että siirretyistä numeroista laskutus alkaa pyöriä kunnolla vasta ensi keväänä? Herää kysymys hihastako laskut vetäistään...?

Mitä varsinaisesti tarkoitat tuolla "pyöriä kunnolla"? Itse ymmärsin, että tarkoitit sitä, että dna "heittäisi hatusta" laskutuksen kevääseen asti ja sitten vasta pystyisi laskuttamaan todellisten lukujen mukaan.

Kuulostaa oudolta. Vaikka dna:lla laskutuksen kanssa onkin ollut paljon ongelmia, niin tuo tuntuisi menevän jo liian pitkälle...

N.M.
07.10.03, 15:52
Sanos muuta!

Henkka
07.10.03, 16:37
Yllätys oli suuri kun tänään tipahti postiluukusta dna:n lasku! Lasku oli kahelta kuukaudelta ja siitä oli sitten otettu pois se elokuu niinkuin lupasivat. Hassua että eilen siirryin onnelisesti (ilman ongelmia) saunalahden asiakaaksi ja heti seuraavana päivänä tipahtaa lasku. Nyt odotan jännityksellä että meinaavatko lähettää jotain hatusta temmattuja laskuja jälkikäteen nyt ku en oo enää asiakas....

merzy77
07.10.03, 19:01
Juu samaa minä tässä katselin, kun lasku tuli postissa. Tytön laskuun oli huomioitu maksuton kuukausi, mutt aminulle ei. Olen kuulemma tehnyt muutoksia ja kone ei osaa yhdistää, että olen vanha asiakas. (vaidoin vakioon)
Tunnin jutustelun jälkeen tulimme siihen tulokseen, että vähennän luvatun hyvityksen itse kun seuraava lasku tulee varmaan piakkoin. No katotaan mikä sopa tästä syntyy??? ;)

dreamy83
08.10.03, 14:02
Viimeinen lasku Toukokuulta. On todella outoa, ettei DNA huolehdi asianmukaisesta tiedotuksesta. Sillä varmasti säästyisi asiakkaiden hermot ja aspan resursseja.

Itselläni tapaus oli kyllä todella harmillinen. Olin koko pitkän hauskan kesän Ahvenanmaalla, jossa DNA toimii tunnetusti Ålands Mobiltelefonin verkossa. Minulle saakka ei kantaunut tietoa kesän laskutuksesta. Ehkä olin huolimattomasti vain ottanut toukokuun laskun ja maksanut sen tms. Mutta kun kyselin heinäkuussa laskuja USEAAN OTTEESEEN asiakaspalvelusta, ei tällöinkään missään vaiheessa asiasta kerrottu! Ja elokuussa selvisi, että puhelut asiakaspalveluun ovat maksaneet koko ajan, myös jonotuksesta. Tänään tuli postissa ensimmäinen lasku toukokuun ajalta. Ja minulle se oli viimeinen lasku DNA:lta. Koska oli ilman muuta selvää, että heidän toiminnasta aiheutui minulle selkeästi taloudellisia vahinkoja ja asiakaspalvelun mukaan he eivät ole velvollisia korvaamaan näitä, yhteys kotikaupunkini kuluttajasuojaan. Kuluttajasuoja antoi selkeät ohjeet, miten DNA:n on toimittava. Asiakaspalvelut on korvattava. DNA:n reklamaatio-osasto luki vain kaksi ekaa riviä. Laskun olen maksanut, joissa muuten oli hyvitetty nuo puhelut kun kovin sitä oli vaadittu, uhkailtu ja kiristettykin.

Ja nyt on DNA:n tilalla Radiolinja, siihen kun sai hyvät edut kun otti Lounetilta ADSL:n.

lemon
08.10.03, 14:20
YHassua että eilen siirryin onnelisesti (ilman ongelmia) saunalahden asiakaaksi ja heti seuraavana päivänä tipahtaa lasku. Nyt odotan jännityksellä että meinaavatko lähettää jotain hatusta temmattuja laskuja jälkikäteen nyt ku en oo enää asiakas....
Ota sitten huomioon kokemukseni asiasta:
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=236228#236228

eli perusmaksua joudut maksamaaan koko lokakuulta.

Daniel Braun
08.10.03, 15:32
Hassun hassu juttu!
Nyt dna:n laskutus näyttää laskun olevan väliltä 16.8-8.10...
Eli, kk on tippunut pois, mutta ei se kyllä siinä laskun summassa järin radikaalisti näkynyt.

Ja ei, ei vieläkään ole kotiin tullut minkäänlaista laskua kyseiseltä firmalta!

Masteri
08.10.03, 17:56
Viimeinen lasku Toukokuulta. On todella outoa, ettei DNA huolehdi asianmukaisesta tiedotuksesta. Sillä varmasti säästyisi asiakkaiden hermot ja aspan resursseja.

Itselläni tapaus oli kyllä todella harmillinen. Olin koko pitkän hauskan kesän Ahvenanmaalla, jossa DNA toimii tunnetusti Ålands Mobiltelefonin verkossa. Minulle saakka ei kantaunut tietoa kesän laskutuksesta. Ehkä olin huolimattomasti vain ottanut toukokuun laskun ja maksanut sen tms. Mutta kun kyselin heinäkuussa laskuja USEAAN OTTEESEEN asiakaspalvelusta, ei tällöinkään missään vaiheessa asiasta kerrottu! Ja elokuussa selvisi, että puhelut asiakaspalveluun ovat maksaneet koko ajan, myös jonotuksesta. Tänään tuli postissa ensimmäinen lasku toukokuun ajalta. Ja minulle se oli viimeinen lasku DNA:lta. Koska oli ilman muuta selvää, että heidän toiminnasta aiheutui minulle selkeästi taloudellisia vahinkoja ja asiakaspalvelun mukaan he eivät ole velvollisia korvaamaan näitä, yhteys kotikaupunkini kuluttajasuojaan. Kuluttajasuoja antoi selkeät ohjeet, miten DNA:n on toimittava. Asiakaspalvelut on korvattava. DNA:n reklamaatio-osasto luki vain kaksi ekaa riviä. Laskun olen maksanut, joissa muuten oli hyvitetty nuo puhelut kun kovin sitä oli vaadittu, uhkailtu ja kiristettykin.

Ja nyt on DNA:n tilalla Radiolinja, siihen kun sai hyvät edut kun otti Lounetilta ADSL:n.

Olethan ottanut huomioon, että Rl asiakaspalvelukin on ainoastaa rl liittymistä ilmainen?

dreamy83
10.10.03, 02:12
Olen kyllä tietoinen, että Rällän aspa on ilmane vaa rällän liittymistä. Mutta ahvenanmaalla, siellä ei dna:n asiakaspalvelu ole maksutonta vaikka kuinka soittaisi denikasta.

Masteri
10.10.03, 08:31
Olen kyllä tietoinen, että Rällän aspa on ilmane vaa rällän liittymistä. Mutta ahvenanmaalla, siellä ei dna:n asiakaspalvelu ole maksutonta vaikka kuinka soittaisi denikasta.

Ahaa tuo oli minulle uutta tietoa. Kiitos.

paul_a
10.10.03, 11:16
Hassun hassu juttu!
Eli, kk on tippunut pois, mutta ei se kyllä siinä laskun summassa järin radikaalisti näkynyt.

Milloin tämä muutos on tapahtunut? Kaks viikkoa sen jälkeen kun mun saldosta katosi kuukausi niin tuli "kadonneen" kuukauden lasku kotia.

Daniel Braun
10.10.03, 15:35
Hassun hassu juttu!

Milloin tämä muutos on tapahtunut? Kaks viikkoa sen jälkeen kun mun saldosta katosi kuukausi niin tuli "kadonneen" kuukauden lasku kotia.

Ai silleen sitten...
Saavatkin sitten kinuta sitä loppuaikaa multa hyvinkin kauan.
Jos ne nyt sit kehtaa lähettää kaks kuukautta myöhässä yhden kk laskun, niin minäkin valitettavasti kehtaa pidättää laskun maksamistani siihen asti kun lähes alkavat karhuamaan sitä.

Mielestäni todella asiatonta toimintaa DNA:lta!
Viikonlopun jälkeena käyn vaihtamassa Soneraan...

koutsa
10.10.03, 19:03

OT ! OT ! OT !

...kyllä ne nuoret keksii. radiolinja on "rällä", dna on "denikka". puhelu on kai "pulde" ja vastaaja on "vade". choice on "tsode", asiakaspalvelu on "aspanderipalde". oiskohan tekstiviestikeskus "tedevidekede"

8)

Unski
10.10.03, 20:48
Itsellenikin tuli syyskuun alussa dna:lta perätön lasku mitä sitten koetin tiedustella asiakaspalvelusta.. soittamalla en tavoittanut niin laitoin sähköpostia 5.9.03. Tänään sitten 10.10.03 tuli vastaus "pahoittelemme viivästystä..." eikä se asia vieläkään selvinnyt. Piti mailata takasin vielä hetu ja asiakasnumero. Toivottavasti ennen joulua saan taas vastauksen.
Kyllä ne on sitten rivakoita hoitamaan hommansa tuolla dna:lla :)

Aspalainen
10.10.03, 22:50
Itsellenikin tuli syyskuun alussa dna:lta perätön lasku mitä sitten koetin tiedustella asiakaspalvelusta.. soittamalla en tavoittanut niin laitoin sähköpostia 5.9.03. Tänään sitten 10.10.03 tuli vastaus "pahoittelemme viivästystä..." eikä se asia vieläkään selvinnyt. Piti mailata takasin vielä hetu ja asiakasnumero. Toivottavasti ennen joulua saan taas vastauksen.
Kyllä ne on sitten rivakoita hoitamaan hommansa tuolla dna:lla :)

Niinpä... se auttaisi paljon, jos sähköposteihin (oli kyse dna:sta tai mistä hyvänsä operaattorista) laitettaisiin jo valmiiksi oleelliset tiedot, kuten liittymänro, hetu, nimi, miel. asiakasnumero ja jos kyse laskustan niin laskunro auttaa paljon ja nopeuttaa kummasti. Ei sitten tarvitse kysellä asiakkailta lisätietoja. Ne tietyt tiedot ON OLTAVA, ei asiakkaan kiusaksi, vaan turvaksi! Itse en ainakaan haluaisi, että kuka hyvänsä pääsisi hoitamaan minun liittymäni asioita...

Unski
11.10.03, 07:49
Niinpä... se auttaisi paljon, jos sähköposteihin (oli kyse dna:sta tai mistä hyvänsä operaattorista) laitettaisiin jo valmiiksi oleelliset tiedot, kuten liittymänro, hetu, nimi, miel. asiakasnumero ja jos kyse laskustan niin laskunro auttaa paljon ja nopeuttaa kummasti. Ei sitten tarvitse kysellä asiakkailta lisätietoja. Ne tietyt tiedot ON OLTAVA, ei asiakkaan kiusaksi, vaan turvaksi! Itse en ainakaan haluaisi, että kuka hyvänsä pääsisi hoitamaan minun liittymäni asioita...

Juu pistin minä siinä ensimmäisessä mailissa
-laskun numeron
-asiakasnumeron
-nimeni
-osoitteeni
-nykyisen puh. numeroni
-tuon kyseisen edesmenneen dna:n numeron
Eli ainut mitä en ollut muistanut oli tuo hetu :/ Kirjoitin siihen mailiiin vielä että jos jotain epäselvyyksiä on niin soittaisivat minullepäin niin asiat varmasti selviäisivät. Vaan eivätpä ole raskineet soittaa :(

liekki
11.10.03, 09:02

Enemmän auttaisi jos asiakkaan puheluun vastattaisiin, sitten kun tunnin jonotuksen jälkeen pää on turvoksissa eikä jaksa lirkutella, niin tämä alansa ammattilainen rupeaa töykeilemään. Niin sitä pitää. Jos vittumaiselle asiakkaalle pitää olla vittumainen, kannattaa harkita alan vaihtoa.

Unski
11.10.03, 17:24
Niinpä kun vastaisivatkin. Itse silloin koitin 45 min soittaa sinne (RL:n liittymästä) eli sain siitä taustamusiikin lurituksesta maksaa normipuhelumaksun kun en sattumoisin omista dna:n liittymää mistä olisi ilmaiseksi saanut kuunnella samaa. 45 min jälkeen kärsivällisyys loppui ja pistin sähköpostia.

Aspalainen
11.10.03, 22:22

Enemmän auttaisi jos asiakkaan puheluun vastattaisiin, sitten kun tunnin jonotuksen jälkeen pää on turvoksissa eikä jaksa lirkutella, niin tämä alansa ammattilainen rupeaa töykeilemään. Niin sitä pitää. Jos vittumaiselle asiakkaalle pitää olla vittumainen, kannattaa harkita alan vaihtoa.

Ilmeisesti kuvittelet että siellä aspan tytöt ja pojat vain viilailevat kynsiään ja antavat asiakkaiden jonottaa aivan omaksi huvikseen? Ja missään vaiheessa en sanonut, että veemäiselle asiakkaalle oltaisiin veemäisiä. Tarkoitin ainoastaan sitä, että ystävällinen asiakas saa aivan varmasti ystävällisempää palvelua, kuin sellainen joka käyttäytyy huonosti.
Jos asiakasneuvoja tekee työkseen sitä, että hän palvelee asiakkaita puhelimitse, niin voit kyllä luottaa siihen, että hän ottaa puhelun, hoitaa sen ja ottaa sitten toisen puhelun vastaan. Tämä käytäntö on varmasti muissakin yrityksissä jossa tehdään asiakaspalvelua puhelimitse. Ketään ei voi jonon ohi ottaa, ei edes sinua.

liekki
12.10.03, 08:32
Ilmeisesti kuvittelet että siellä aspan tytöt ja pojat vain viilailevat kynsiään ja antavat asiakkaiden jonottaa aivan omaksi huvikseen?

?jaa?

Jos asiakasneuvoja tekee työkseen sitä, että hän palvelee asiakkaita puhelimitse, niin voit kyllä luottaa siihen, että hän ottaa puhelun, hoitaa sen ja ottaa sitten toisen puhelun vastaan .

Niin varmaan palveleekin, kunhan kerkeää. Sillähän ei ole väliä kerkeääkö jokainen soittaja jonottamaan tunti tolkulla joka laskun tulon jälkeen, ja pysyykö edes jonossa siihen asti, että saa asiansa hoidettua.

Onko tämä nyt sitten asiakkaan vika? Ilmeisesti, ja tämän jälkeen pitäisi vielä sääliä sitä pikku poloa joka on vain ihminen ja tekee vain työtään. Ei, kyllä se vika löytyy jostain sieltä päättävästä elimestä.

Tietysti ikävä homma aspalaisille, kun ovat siinä tulilinjalla. Mutta ihan turha sysätä mitään asiakkaan niskalle. He kun maksavat sinunkin? palkkasi, ostamalla palvelun mikä ei toimi niin kuin pitäisi.

Ammattilainen
12.10.03, 15:14
Tosiasiahan on, että eivät kaikki asiakkaat viitsi jonotella tuntikaupalla asiakaspalveluun.. Ilahduttavan monet ovatkin äänestäneet jaloillaan, kun laskutus on ollut mitä on viime aikoina, lisäpalveluja ei ole saanut kytkettyä, asiakaspalvelusta ei ole apua ongelmissa ja ongelmia riittää.. Ymmärtää kyllä perheenisiä, joilla on esimerkiksi neljä liittymää, joista kaksi on lasten käytössä ja niihin ei saa saldorajaa ja käyttäjillä ei oma kontrolli pelaa.. Eräs tällaisen kohtalon kokenut asiakas oli erittäin kypsynyt, kun oli juuri saanut yli 500 €:n laskun liittymistään.. Entisellä (ja siirtoajan mentyä, myös tulevalla) operaattorilla lapsilla oli ollut 20 €:n raja/liittymä ja vielä tämän hetkinen operaattori ei ole saanut koko rajaa kytkettyä ja laskutuskausi oli ollut 2,5 kuukautta ja samaten tulisi ilmeisesti olemaan seuraava... Mies kirosi kyllä rajusti sitä, että ahneuksissaan tuli puheajan perässä vaihdettua operaattoria..

Masteri
12.10.03, 15:37
Onkohan heillä liian vähän työntekijöitä?

Unski
12.10.03, 16:02
Sitäpä minäkin. Tuskin se on asiakkaan vika jotta tunnin joutuu jonottamaan. Luulis tuommosella yrityksellä olevan vara palkata lisää henkilökuntaa palvelemaan asiakkaita vai meneeköhän Dna:lla todellakin niin huonosti ;)

Karhu
12.10.03, 17:53
Tähän mennessä olen saanut henkilöitä ja yrityksiä siirtymään DNA.sta pois hieman yli 400 kpl. Tavoite on 1000 vielä tänä vuonna.

Unski
14.10.03, 17:26
Tähän mennessä olen saanut henkilöitä ja yrityksiä siirtymään DNA.sta pois hieman yli 400 kpl. Tavoite on 1000 vielä tänä vuonna.

Tuo on oikeeta meininkiä :)

Safiiri
16.10.03, 19:57
Kannattaa muuten tarkastaa ettei soitonsiirtoja toiseen Denaan ole veloitettu puhelun hintaisina. Meillä on muutama päivystyspuhelin linkitetty viivästetyllä/ei verkossa soitonsiirrolla eteenpäin ja näiden välillä on lähipiiri palvelu.

Uuteen laskutusjärjestelmään siirtymisen jälkeen nyt jo kolmannessa perättäisessa laskussa on virheellisesti veloitettu soitonsiirroista. Ei tunnu tapa muuttuvan vaikka joka laskun jälkeen hyvittävät 200 euroa. Sen verran tuo jatkuvasti toistuva virhe ja 37 min jonotus sieppasi, että aspatyttö sai kuulla kunniansa aiheettomasti. Josko tää urputtaminen täällä netissä sitten auttaisi, mutta saattaahan ne ajatella että tuo on hyvä keino tehdä rahaa niin kauan kun asiakkaat ja kuluttaja-asiamies ei siihen puutu.

lemon
16.10.03, 21:53
Josko tää urputtaminen täällä netissä sitten auttaisi, mutta saattaahan ne ajatella että tuo on hyvä keino tehdä rahaa niin kauan kun asiakkaat ja kuluttaja-asiamies ei siihen puutu.
Tee vielä oma uutinen ja ehdota sitä tuonne etusivulle Adapterin jutun kylkeen omaksi jutuksi, niin asia saa enemmän päivänvaloa.

Verre
16.10.03, 22:22
"Itsellenikin tuli syyskuun alussa dna:lta perätön lasku mitä sitten koetin tiedustella asiakaspalvelusta.. soittamalla en tavoittanut niin laitoin sähköpostia 5.9.03. Tänään sitten 10.10.03 tuli vastaus "pahoittelemme viivästystä..." eikä se asia vieläkään selvinnyt. Piti mailata takasin vielä hetu ja asiakasnumero. Toivottavasti ennen joulua saan taas vastauksen.
Kyllä ne on sitten rivakoita hoitamaan hommansa tuolla dna:lla :)"

Itselleni kävi samoin... Ensimmäiseen mailiin vastattiin 3 viikon kuluttua ja hetu oli jäänyt laittamatta viestiin. No, 19.9 lähti toinen maili ja vielä ei ole (16.10) vastausta kuulunut...

Daniel Braun
17.10.03, 16:28
Tänään tuli lasku...
~95e.
Ja se yks kuukaus on vieläkin kadoksissa, ei oo tullu laskuna tai mitään.
DNA oli kuitenkin liittänyt siihen ilmoituksen missä selvitettiin laskutuksen syytä.
Ai niin, ja annettiin sille laskulle 20pv maksuaikaa...
Ihan kun se nyt ihan hirveesti kiinnostais ja helpottais tilannetta :D

Kalle
19.10.03, 11:06
Lähettääkö DNA joku kuukausi laskun, jos asiakkaalla on ilmaista puheaikaa ja saa siten hyvitys laskusta vai pitääkö laskun loppusumman olla se 8 euroa ja risat ennenkuin lasku lähtee? Sonera ainakin lähetti joku kuukausi laskun jos asiakkaalla oli hyvityksiä.

un1
20.10.03, 12:18
Lukuisien yrityksien jälkeen vihdoinkin onnistuin pääsemään dna:n asiakaspalveluun puhelimitse.. Tarkoitus oli valittaa siitä, että olin saanut laskun heinäkuulta vaikka olin liittymän sulkenut kesäkuussa (soittamalla aspaan).

Selvisi sitten että liittymä olikin edelleen auki...

Nyt se sitten samantien suljettiin ja ja kaikki kesäkuun jälkeiset laskut tietysti todettiin aiheettomiksi. Seuraavana aamuna vielä soittivat dna:lta ja pahoittelivat sitä että yksi lasku on juuri eilen laitettu postiin ja, että se on tietenkin turha. Ihme virkaintoilua yhtäkkiä kun aiemmin ei ole saanut minkäänlaista palvelua :P

LeaH
23.10.03, 10:47
Mulle tuli äsken viimeinen lasku dna:lta, ja kappas kummaa - olivat unohtaneet luvatun ilmaisen kuukauden! No soitto aspaan (8 min jonotus) ja asia saatiin onneksi nopeasti korjattua. 30 euron takia kannatti olla tarkkana.

Kerrankin mukava ihminen siellä vastaamassa, toivotteli pikaista paranemista kun ääni on niin käheä, että hädin tuskin selvää saa... :)

Charlie
30.10.03, 17:10
Minäkin sain nyt ensikokemuksen DNA:n laskutuksesta. Avasin heinäkuussa pöytälaatikkoliittymäksi hyvällä numerolla DNA perusliittymän, koska juuri ennen numeronsiirtomahdollisuutta oli 9 kk ilman kuukausimaksua -tarjous päällä.

No tänään tuli sitten ensimmäinen lasku. (Liittymää ei ole käytetty ollenkaan.) Haluavat veloittaa avausmaksun ja kk-maksut heinä-syyskuulta. No avausmaksu on tietysti ihan ok, mutta eipä nuo kk-maksut juuri miellytä.

Eipä näytä DNA:lta onnistuvan yksinkertaisinkaan laskutus. Olen parhaani mukaan yrittänyt helpottaa heidän työtään pitämällä liittymää tiukasti laatikossa. Ei ole auttanut.

Lähetin aiheesta sähköpostin DNA:n aspaan, toivottavasti kommentoivat asiaa jotenkin ennen laskun eräpäivää. Jos eivät, maksan vain kylmästi avausmaksun 2,90 euroa. 9 kuukauden jälkeen liittymä siirtyy tai sulkeutuu aivan varmasti.

Miten paljon ennen tuon 9 kuukauden umpeutumista kannattaisi muuten aloittaa irtisanomisprosessi, ettei varmuudella joudu maksamaan kk-maksuja ollenkaan? En nimittäin usko että sekään operaatio onnistuu ihan tuosta vaan.

Masteri
04.11.03, 18:57
Minäkin sain nyt ensikokemuksen DNA:n laskutuksesta. Avasin heinäkuussa pöytälaatikkoliittymäksi hyvällä numerolla DNA perusliittymän, koska juuri ennen numeronsiirtomahdollisuutta oli 9 kk ilman kuukausimaksua -tarjous päällä.

No tänään tuli sitten ensimmäinen lasku. (Liittymää ei ole käytetty ollenkaan.) Haluavat veloittaa avausmaksun ja kk-maksut heinä-syyskuulta. No avausmaksu on tietysti ihan ok, mutta eipä nuo kk-maksut juuri miellytä.

Eipä näytä DNA:lta onnistuvan yksinkertaisinkaan laskutus. Olen parhaani mukaan yrittänyt helpottaa heidän työtään pitämällä liittymää tiukasti laatikossa. Ei ole auttanut.

Lähetin aiheesta sähköpostin DNA:n aspaan, toivottavasti kommentoivat asiaa jotenkin ennen laskun eräpäivää. Jos eivät, maksan vain kylmästi avausmaksun 2,90 euroa. 9 kuukauden jälkeen liittymä siirtyy tai sulkeutuu aivan varmasti.

Miten paljon ennen tuon 9 kuukauden umpeutumista kannattaisi muuten aloittaa irtisanomisprosessi, ettei varmuudella joudu maksamaan kk-maksuja ollenkaan? En nimittäin usko että sekään operaatio onnistuu ihan tuosta vaan.

Eikös liittymissä yleensä ole kk maksu? Vai oletko avanunut jonkin kampanjan aikana?

Dna:lla tietääkseni on 2 viikon irtisanomisaika.

Kotkis
04.11.03, 19:25
Eikös liittymissä yleensä ole kk maksu? Vai oletko avanunut jonkin kampanjan aikana?
Avasin heinäkuussa pöytälaatikkoliittymäksi hyvällä numerolla DNA perusliittymän, koska juuri ennen numeronsiirtomahdollisuutta oli 9 kk ilman kuukausimaksua -tarjous päällä.

lemon
04.11.03, 20:15
Suosittelisin siirtoon jotain 3 tai 4 viikkoa ennen vaikka siirto saa kestää sen 5 päivää.

Tai vaihtoehtoisesti irtisanominen sitten viimeistään kun jaksoa on jäljellä 15 päivää.

Anonymous
10.11.03, 18:43
Vajaan yhdeksän kympin lasku korjauksen ja puheluerittelyn jälkeen korjaantui alle viideksikymmeneksi egeksi.Pitäis jo käydä ravattiin kiinni pikku hiljaa kaikkia DNA sanan kanssa tekemisissä olevien kanssa,mutta niistäkin saa saman tuomion,kuin ihmisestä.No loppulasku maksettu ja iloinen RL.n käyttäjä

merzy77
10.11.03, 21:27
Minä olen numeron siirron kautta siirtynyt dna:lta Saunalahdelle reilu pari viikkoa sitten.
Lähetin dna:lle sähköpostin silloin, että koska laskuni tulee. Minulle tuli vasta eilen sähköposti, että lasku tulisi 2 kk:n päästä?? Pitäneekö paikkansa ja saankohan minulle kuuluvan hyvityksen ilmaisesta kuukaudesta. Sitä lupailtiin jo silloin ja pantiin tietokoneen syyksi, kun se ei edellisellä laskulla näkynyt.

Vähän siitä suivaantunena sitten vaihdoin liiittymää.

Minä olen saanut melkein joka vuodelle taistella noiden laskujen kanssa. Milloin niissä on ollut häikää, tai niiden lasktusväli on ollut huikea. Nyt Sauniksen asiakkaana toivon, että laskutus kulkisi paremmin.

Osaako joku sanoa miten kauan liittymän irtisanomisesta menee, että lasku tulee?

Kertokaa myös kokemuksianne Saunalahden laskutuksesta.

Hepulimies
25.11.03, 22:21
Joo, ite vaihdoin tuossa elokuun alussa RL -> DNA ja ensiksikin siirron kanssa sai takuta noin kuukauden. (Vaati 3 soittoa aspaan)

Ensimmäinen lasku tuli ihan ok. Jopa 10 euron alennus oli huomioitu. (Tarkalleen alennus oli 9.96 euroa.) Nyt onkin sitten saanut odottaa laskua. Saldotiedoissa näkyy aika 11.09 - 25.11, eikä laskua ole vieläkään kuulunut. Semmonen 90 euroa on jo ehtinyt saldoksi karttua.

On se kummaa touhua. Ei oo häävistä maksella tommosia isoja könttäsummia, sitten joskus kun se lasku tulee.

Radiolinjan leiriin en todellakaan helposti enää palaa, enkä mielelläni Sonerankaan mukaan lähde..

Tötterö
25.11.03, 22:24
Itse myös kummastellut missä viipyy Dna:n laskut ??

SYS 49152
25.11.03, 22:44
Itse myös kummastellut missä viipyy Dna:n laskut ??

Kysäsin tota asiaa joku päivä sitten aspasta ja sanoivat ettei vielä ollut ajettu ja lähetetty mutta tulossa on, siis pieni viivästys. Oisko laskutusohjelman kans jotain probleemii ehkä.. Be patient, kyl se sieltä tulee kuitenkin.

NunT
26.11.03, 08:49
Saldotiedoissa näkyy aika 11.09 - 25.11, eikä laskua ole vieläkään kuulunut.

Olisikohan DNA pysyvästi vaihtanut kahden kuukauden laskutusväliin :*P Itse odottelen lopetuslaskua liittymästä, joka meni kiinni 9.10.

slinky
26.11.03, 09:13
Saldotiedoissa näkyy aika 11.09 - 25.11, eikä laskua ole vieläkään kuulunut.

Olisikohan DNA pysyvästi vaihtanut kahden kuukauden laskutusväliin :*P Itse odottelen lopetuslaskua liittymästä, joka meni kiinni 9.10.

Itse sain tällaisen vastauksen asiaa tiedustellessani:
Kiitos yhteydenotostasi ja antamastasi palautteesta.

Laskutuksemme kehittämisen vuoksi et ole saanut normaalin aikataulun mukaista laskua. Laskutuksemme kehittämisen tarkoituksena on palvella asiakkaitamme entistä paremmin. Kehityksen myötä mm. laskun ulkoasu muuttui selkeämmäksi ja luettavammaksi. Kehityskohteissa otimme huomioon asiakkailtamme saadut palautteet.

Kehitystoimien vuoksi myös elo-syyskuun maksut veloitetaan samalla laskulla. Pyrimme palaamaan normaaliin laskutusaikatauluun, jolloin laskutuskausi on noin yksi kuukausi, mahdollisimman pian.

Elo-syyskuun laskulle olemme myöntäneet poikkeuksellisen laskutusaikataulun vuoksi 20 vuorokauden maksujan normaalin 14 vuorokauden sijaan. Lisäksi mahdollisesta maksusuunnitelmasta voit olla yhteydessä Laskutusneuvontaamme 044 144 011 (maksuton dna-liittymästä).

Kiitämme Sinua, että halusit antaa palautetta toiminnastamme. Asiakaspalaute on meille ensiarvoisen tärkeää toimintamme kehittämisen kannalta. Toivomme vilpittömästi, että DNA on jatkossa luottamuksesi arvoinen, ja että voimme palvella Sinua entistä paremmin dna-liittymäasioissa.

sovelias
26.11.03, 09:21
Laskutuksemme kehittämisen vuoksi
<clip>
Kehitystoimien vuoksi myös elo-syyskuun maksut veloitetaan samalla laskulla. Pyrimme palaamaan normaaliin laskutusaikatauluun, jolloin laskutuskausi on noin yksi kuukausi, mahdollisimman pian. ON se hyvä että kehittävät, mutta olisi jo aikoja sitten pitänyt näkyyn jotain muutosta, eli Jotain suurempaa häikkää heillä on kohta kolme vuotta ollut.

DNA kun aloitti toimintansa heillä piti olla mm. erittäinkehittynyt laskutusjärjestelmä, no ei mitenkään poikkeavaa että uusissa systeemeissä on ongelmia, joten toiminnan alussa tapahtunut vajaan 6kk laskutus viive ei ollut mitenkään katastrofaalinen, mutta outo juttu kuitenkin, nyt asiaa katsellen ei tainnut olla edes mitenkään poikkeava.

joggey
26.11.03, 09:29

Maanantaina sain sähköpostikyselyyn vastauksen (vastaus tuli alle viikossa, suuri ihmetys):

Liittymänumeron 044-xxxxxxx sopimus on irtisanoutunut 12.8.2003
numeronsiirrosta johtuen.

Kokonaismäärältään pieniä loppulaskuja ajetaan järjestelmästämme ulos
muutaman kuukauden välein. Valitettavasti tarkkaa loppulaskun
saapumisajankohtaa minulle ei ole sinulle vielä ilmoittaa.

Joten eiköhän jatketa odottelua...

paul_a
26.11.03, 10:36
Joten eiköhän jatketa odottelua...

Vaihdoin liittymää kans Sonera->DNA elokuun alussa, syyskuun loppupuolella tuli eka lasku, ihan ok. Sen jälkeen ei olekkaan näkynyt laskua...

Toisaalta, lasku olisi aika pieni ottaen huomioon se 10e/kk alennus, eli jos ne ei lähetä laskuja jossa ei ole vähintään 20e veloitettavaa (eka lasku oli kylläkin 16e paikkeilla) niin sit pitäisikin tulla vasta joulukuun alussa.

Sammy81
26.11.03, 10:38
Vaihdoin liittymää kans Sonera->DNA elokuun alussa, syyskuun loppupuolella tuli eka lasku, ihan ok. Sen jälkeen ei olekkaan näkynyt laskua...

Toisaalta, lasku olisi aika pieni ottaen huomioon se 10e/kk alennus, eli jos ne ei lähetä laskuja jossa ei ole vähintään 20e veloitettavaa (eka lasku oli kylläkin 16e paikkeilla) niin sit pitäisikin tulla vasta joulukuun alussa.

Kyllä Dna:n pitäs lähettää lasku jos se ylittää 8,41 €.

Charlie
26.11.03, 13:34
Tuo mun tapaus ratkesi sitten lopulta hyvin, tosin kunnon viiveellä DNA:n puolelta.

Pistin laskun jo aiemmin eräpäiväksi maksuun samalla viitenumerolla pelkällä aloitusmaksulla. DNA vastasi ensimmäisen kerran viestiin viikon kuluttua sen lähetyksestä, ja toisen kerran he vastasivat taas viikon kuluttua tästä. Toinen viesti tulikin jo eräpäivän jälkeen. Siinä kehotettiin minua tekemään se, jonka olin jo itse tajunnut tehdä eräpäivään mennessä. Laupeasti lupasivat minulle vielä lisää maksuaikaa, harmi vaan että olin jo mennyt maksamaan ajallaan tuon huikean summan (2,90).

Liittymän irtisanomisprosessin aloitan varmaan kuukautta ennen yhdeksän kuukauden täyttymistä. Aiemmin suunnittelin siirtäväni tuon numeron Saunalahteen, mutta se saattaisi olla hyppy ojasta allikkoon. Varsinkin kun toiselle liittymälle ei ole varsinaista tarvetta.

lirva
28.11.03, 07:51
Mullekkin tuli tänään (28.11) dna:lta lasku kun olin sulkenu liittymän joskus elokuussa =). Taitaa dna menettää aika paljon asiakkaita ton laskutus hommelin takia.

paul_a
28.11.03, 10:33
Kyllä Dna:n pitäs lähettää lasku jos se ylittää 8,41 €.

Tänään (28.11) näkyi Saldossa että ovat pomineet lokakuun osuuden ulos, eli joku 22.9-22.10. Laskun lähettäminen kestänee taas sen pari viikkoa, eli joskus 20.12 on maksettava.

Vähän nopeammin sais tulla laskut, mutta jos nyt rupeaa pyörimään tuolla viiveellä niin on sekin jo ihan ok.

Bird
28.11.03, 13:14
Mulla on ollut Dna:n liittymä kohta vuoden ja sinä aikana olen saanut peräti yhden laskun, päivätty 20.5.. Oma dna-sivulta kun netissä katsoo saldoa, niin siellä näkyy vain minkä verran on parin edellisen kuukauden ajalta laskua. Ilmaista puheaikaahan siis vain lähinnä olen käyttänyt, mutta kuitenkin.

merzy77
28.11.03, 15:54
Minulla dna siirtyi 23.10 saunalahdelle. Tyttären liittymä siirtyy ensi perjantaina.
Olen kysellyt laskuani pariin otteeseen sähköpostilla ja sieltä on tullut kahdenlaista vastausta: Ensimäiseen viestiin vastasi joku ja sanoi, että lasku tulee 2 kk:n kuluttua ja toinen sanoi, että se tulee 2 viikon sisään. Kumpaakahan kannattaa uskoa ja saankohan ne toisessa viestissä luvatut ilmainen kk-hyvitykset, kun tietokoneongelmien vuoksi ne eivät näkyeneet viimeisimmässä laskoussa, jonka maksoin dna:lle.

Luulen tietäväni tällähaavaa 3 syytä miksi ihmiset siirtyvät muiden operaattoreiden asiakkaiksi:
1 laskusussählinki
2 dna-vakion kallis hinta
3 tämä uusi anc-operaattori, joka lupaa friend-liittymiinensä välillä ilmaiset puhelut. Olen nimittäin kuullut yhden kaverin keränneen jo 8 dna-liittymäasiakasta siihen populaan.

Anonymous
28.11.03, 16:13
Luulen tietäväni tällähaavaa 3 syytä miksi ihmiset siirtyvät muiden operaattoreiden asiakkaiksi:

...
3 tämä uusi anc-operaattori, joka lupaa friend-liittymiinensä välillä ilmaiset puhelut. Olen nimittäin kuullut yhden kaverin keränneen jo 8 dna-liittymäasiakasta siihen populaan.

En kadehdi niitä, jotka sotkeutuvat ACN:n touhuihin. Jos haluat tietää miksi, lukaisepa ketju "ACN - No thanks!"

nalle
28.11.03, 16:25
En kadehdi niitä, jotka sotkeutuvat ACN:n touhuihin.

Kuin myös.

Vaikka dna:lla onkin ollut laskutuksen kanssa ongelmia, niin kyllä (ainakin vielä toistaiseksi) pitäisin acn:ää huomattavasti riskialttiimpana vaihtoehtona.

merzy77
28.11.03, 17:13
Joo kieltämättä epäilyttää tuo acn. Itse sanoin kyllä heti kättelyssä, etten sitä ottaisi. Olen tyytyväinen Saunalahteen, vaikka ongelmia on ollutkin. Ne on kuitenkin selvitetty ja selvitetään jatkossakin, jos lisää tulee.

plehti
28.11.03, 17:24

Ongelmana taitaa olla vain se, että kyseisen liittymän puhelut eivät ole lähellekään niin ilmaisia kuin liittymäesite antaa ymmärtää:

- Hinnaston mukaan liittymän minimilaskutus on 20 Eur/kk
- ACN:llä on oikeus muuttaa liittymätyyppiä, mikäli käyttö poikkeaa heidän mielestään normaalista. Toisessa viestiketjussa oli kopio heidän aspan vastauksesta, jonka mukaan he pyrkivät vaihtamaan asiakkaan liittymätyypin toiseen, mikäli asiakas on kk-aikana puhunut 1500 minuuttia toiseen Mobiel Friends-liittymään.

T: Panu.

Jussi
28.11.03, 17:27
Tarkkuutta; "laskun minimisumma" on 20€, ei "minimilaskutus per kuukausi". Eli kyseessä tieto ettei laskua lähetetä asiakkaalle jos sen loppusumma ei ole 20 eur, tällainenhan käytäntö on monilla operaattoreilla (summat vaihtelevat). Kuitenkin ACN ilmoittaa lähettävänsä laskun joka 3. kuukausi, vaikka loppusumma olisi alle 20€. Tuolloin olisi ymmärrettävissä, että laskun summa on 20€ (jos vaikka todellinen summa olisi 17€) koska minimisumma on 20€.

plehti
28.11.03, 19:11
Tarkkuutta; "laskun minimisumma" on 20€, ei "minimilaskutus per kuukausi". Eli kyseessä tieto ettei laskua lähetetä asiakkaalle jos sen loppusumma ei ole 20 eur, tällainenhan käytäntö on monilla operaattoreilla (summat vaihtelevat). Kuitenkin ACN ilmoittaa lähettävänsä laskun joka 3. kuukausi, vaikka loppusumma olisi alle 20€. Tuolloin olisi ymmärrettävissä, että laskun summa on 20€ (jos vaikka todellinen summa olisi 17€) koska minimisumma on 20€.

Kappas niinpäs se olikin. Sorry!

T:Panu.

personal jesus
29.11.03, 21:42
Tässä oma hämmennykseni soppaan.

Loppuaikoina viime kesänä ottamani dna 041 -liittymän (silloin Telia Liittymä Plus) laskutus on alkanut kovasti mennä pieleen. Kuukausi sitten sain viimeisen laskun, joka oli myös ensimmäinen, mistä oli jäänyt hyvittämättä kesäisen kampanjan 10,-/kk (taisi olla 10 kuukaudelle). Reklamoin asiasta heti laskun ilmestyttyä eikä asiaan ole tullut vieläkään korjausta (vastaus pyydetty sähköpostitse). Ensi viikolla tulee varmaan jo uusi lasku ja saapa nähdä, miten siinä on tehty. Alan olla jo vähän tyytymätön, mutta kuten sanottu, sittenpähän näkee, mitä teen.

miikkis
30.11.03, 17:40
itsellänikin on tuo dna ja olen alkanut ihmetellä miten laskua kertyy aivan ihmeellisesti. Ennen laskut olleet max 20e/kk nyt näyttää olevan oma dna mukaan 75e seuraava lasku tosin onhan se pidemmältä ajalta mutta suurelta tuntuu silti. Ja tuo laskun summa tosiaan muuttuu tuolla omadna sivulla niin tiuhaan ettei tiedä mitä uskoa. vuoden vaihteessa jos saunikseen vaihtas.

Paula-99
30.11.03, 22:28
Kerro minulle onko netissä yhtään paikkaa, jossa DNA:n palveluita kehutaan??? En ole ainakaan huomannut.

Laskutus kusee koko ajan.
Ihmiset kirjoittavat kokemuksistaan eli että heitä on laskutettu kolmen-neljän kuukauden jaksoissa. Kerralla paukahtaa oikein kunnon lasku, vaikka omalla nettisivullaan DNA mainostaa aivan muuta:

Laskutamme kuukausittain jne jne...

Käykääpä katsomassa. Miksi ei hommat sitten toimi????? Hyvä kysymys. Luvataan paljon enemmän kuin pystytään täyttämään.

Tämä on asiakkaiden pitämistä idiootteina, siis jos me vain mukisematta hyväksymme DNA:n menettelyn.

No, mehän tunnetusti olemme lammaskansaa......

paul_a
01.12.03, 11:01
Kerro minulle onko netissä yhtään paikkaa, jossa DNA:n palveluita kehutaan??? En ole ainakaan huomannut.

No tässä tulee: Puhelut ja tekstiviestit ovat aina minulla menneet perille, ei kertaakaan ollut verkko tukossa. Hinnatkin ovat kilpailukykyiset, ja laskutus on minun kohdallani (kait) pelannut niin että aina kun 8,41e laskutettavaa/kk on täyttynyt niin lasku lähtenyt.

Liittymän siirrossa Soneralta puhelin oli 55t pimeenä (10 min ohjesääntö), mutta tämä hyvitettiin reilusti ilmaisena puheaikana.

Tämä on asiakkaiden pitämistä idiootteina, siis jos me vain mukisematta hyväksymme DNA:n menettelyn.

Itse olen jo kaksi kertaa äänestänyt jaloillani (RL poisti yöhinnat, 4v asiakassuhde meni, Sonera piti korkeita hintoja eikä tarjonnut vanhoille mitään niin numeronsiirrettävyyden mukaan meni 3v asiakassuhde) ja suosittelen ehdottomasti samaa muillekin jos on syytä.

Kotkis
01.12.03, 11:34
laskutus on minun kohdallani (kait) pelannut niin että aina kun 8,41e laskutettavaa/kk on täyttynyt niin lasku lähtenyt.
Tämä tuntuu kyllä uskomattomalta. Taidat olla ainoa dna:n asiakas, jolle ei ole tullut usean kuukauden laskuja tänä vuonna...

Liittymän siirrossa Soneralta puhelin oli 55t pimeenä (10 min ohjesääntö), mutta tämä hyvitettiin reilusti ilmaisena puheaikana
...aaa, mutta tämähän sen selittääkin: olet ollut vasta hyvin vähän aikaa asiakkaana! Odota hetki, kyllä ne sullakin jotain sössii - voin miltei luvata sen. ;)

SYS 49152
01.12.03, 11:48
Tämä tuntuu kyllä uskomattomalta. Taidat olla ainoa dna:n asiakas, jolle ei ole tullut usean kuukauden laskuja tänä vuonna...

Täällä on toinenkin. Ja on meitä enemmänkin. Kaikki vaan ei käy tääl "ilmoittautumassa" tai sit ovat hiiren hiljaa.

...aaa, mutta tämähän sen selittääkin: olet ollut vasta hyvin vähän aikaa asiakkaana! Odota hetki, kyllä ne sullakin jotain sössii - voin miltei luvata sen. ;) Meinaatko tosiaan että Dnan sössiminen on jokaikisen kohdalla enemmän kuin varmaa? Mites on mahdollista et meitsi on ollut noin puoltoista vuotta asiakkaana mut kertaakaan ei oo vielä tullut huomauttamista operaattorista? En oikein jaksa uskoo tohon vai oliks toi jonkinlaista sarkasmia?

sovelias
01.12.03, 11:55
Mites on mahdollista et meitsi on ollut noin puoltoista vuotta asiakkaana mut kertaakaan ei oo vielä tullut huomauttamista operaattorista? En oikein jaksa uskoo tohon vai oliks toi jonkinlaista sarkasmia?Tämä on kyllä kiva kuulla, olen luullut että laskutus on tökkinyt kaikilla, onko sinulla jotenkin erikoinen liittymä tai palvelukokonaisuus?

Kotkis
01.12.03, 11:57
En oikein jaksa uskoo tohon vai oliks toi jonkinlaista sarkasmia?
Hmm... ehkä se oli jonkinlaista pettyneen asiakkaan vuodattamista... mutta jos nyt totta puhutaan, niin kyllähän varmasti tyytyväisiäkin asiakkaita löytyy, ei siinä mitään. Ja hyvä juttu teille tietysti.
Mutta yksi tämän luokan moka (http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=17285) riittää ainakin minulle syyksi äänestämiseen jaloilla. Onneksi se on nykyään helppoa, kun ei tarvitse edes jonotella irtisanomistaan, vaan toinen operaattori hoitaa senkin puolestasi! :)

SYS 49152
01.12.03, 12:03
Tämä on kyllä kiva kuulla, olen luullut että laskutus on tökkinyt kaikilla, onko sinulla jotenkin erikoinen liittymä tai palvelukokonaisuus? Maraton, tosin sitä ei voi liittymäks laskee kun on pikemmin hinnoittelupalvelu. :)

personal jesus
01.12.03, 23:58
Ensi viikolla tulee varmaan jo uusi lasku ja saapa nähdä, miten siinä on tehty. Alan olla jo vähän tyytymätön, mutta kuten sanottu, sittenpähän näkee, mitä teen.
Tulihan se uusi lasku sieltä ja nyt on (uuden laskun) hyvitys oikein. Vanhasta laskusta ei kuulunut mitään, joten soitin (dna 041:stä) ilmaiseen laskutusasiakaspalveluun (8-18) n. klo 17. 1h 19min jonotuksen kuluttua katkaisin, kun ei vastannut laskutusasiakaspalvelu eikä klo 18 jälkeen normaali asiakaspalvelukaan.

Nyt on reklamoitu mailitse ja tämän viikon aion odotella vastausta operaattorilta. Jollei kuulu mitään, niin aion reklamoida uudelleen ja valita numeronsiirron sopivan operaattorin kampanjaa hyödyksen käyttäen. ;)

vh
02.12.03, 20:46
Sain tänään dna:lta laskun! Edellisestä laskusta, jonka mukana tulleessa paprussa ylistettiin laskujen vastedes tulevan kuukausittain, ehti kulua vaatimattomat 2 kk... Myös laskutuskaudet laahaavat pari kuukautta jäljessä eli saamani lasku on jaksolta 10.9.-9.10., mutta jospa seuraavassa kuukausittaisessa laskussa arviolta helmikuussa päästäis jo marraskuulle asti, jolloin ensi kesään mennessä olisi tämä pian päättyvä vuosi laskutettu ":D

Juppe
03.12.03, 01:09
Uskokaa jo,se firma on sieltä sontakasan pohjalta,eikä näy muuksi muuttuvan...odottelen seuraavaa myyjä parkaa joka haluaa vetäistä hihasta ja kysyä: "Tiedätkö kuinka voisit säästää vaihtamalla dna;aahan..." saapahan kerrankin avautua,toivottavasti on yleisöä riittävästi...

SYS 49152
03.12.03, 04:12
Uskokaa jo,se firma on sieltä sontakasan pohjalta,eikä näy muuksi muuttuvan...odottelen seuraavaa myyjä parkaa joka haluaa vetäistä hihasta ja kysyä: "Tiedätkö kuinka voisit säästää vaihtamalla dna;aahan..." saapahan kerrankin avautua,toivottavasti on yleisöä riittävästi...

Ah ja voih....vaikka ei tyrkyttäminen ole fiksua muttei tunnu sitä fiksuutta kyllä asiakkaissakaan löytyvän. Ainakin jos ymmärsin oikein tuon vihjailun perusteella "yleisöä riittävästi". Jotkut on vaan hiukan lapsellisia että pitää kovaan ääneen kailottaa kaikkea negatiivista niin että kaikki kuulee. No joo, annettakoon heille anteeksi, eivät voi kai itselleen mitään.

veppis
03.12.03, 12:34
Niin eihän se myyjäraukan vika ole, jos tuote ei ole kilpailykyinen.

Erilaiset myyntimenetelmät ovatkin sitten toinen juttu.

puh
04.12.03, 15:52
Tänään irtisanottiin kaksi dna-liittymää, ja tosiaan dna:lla alkaa aspa jo ilmeisesti pikkuhiljaa toimia. Jonotusaika oli vain mutaman minuutin, ja liittymät menivät nikottelematta kiinni minuutissa. Loppulaskua jännityksellä odotellen..

Sammy81
04.12.03, 18:28

Juuri näitähän riittää, kun ei kaikki mene ihan nappiin niin pitää purkaa kaikki patoutumat sitten johonkin viattomaan myyjään. Oikeesti voin veikata et loppupeleissä sun ainoa ongelma on ollut jossain muualla kun danassa. Taitaa vaan pakko olla se, joka pääsee 'vähän' sanomaan , kun paikalla on oikein yleisöö. Ei ne oikeesti o kiinnostunut mitä sä sanot, kattoo vaan et kuka on karannut hoidosta. Et semmosta. Ärsyttää vaan ihan yleisesti kaiken maailman itkijät joka asiasta. Ja esim. mulla ei koskaan o ollut ongelmia dna:n kanssa toisin, kun oli RL: kanssa, enkä mä oo haukkumassa sitä minkään maajussin paskakasan alle. MIETI VÄHÄN.

Juppe
04.12.03, 21:46

Juuri näitähän riittää, kun ei kaikki mene ihan nappiin niin pitää purkaa kaikki patoutumat sitten johonkin viattomaan myyjään. Oikeesti voin veikata et loppupeleissä sun ainoa ongelma on ollut jossain muualla kun danassa. Taitaa vaan pakko olla se, joka pääsee 'vähän' sanomaan , kun paikalla on oikein yleisöö. Ei ne oikeesti o kiinnostunut mitä sä sanot, kattoo vaan et kuka on karannut hoidosta. Et semmosta. Ärsyttää vaan ihan yleisesti kaiken maailman itkijät joka asiasta. Ja esim. mulla ei koskaan o ollut ongelmia dna:n kanssa toisin, kun oli RL: kanssa, enkä mä oo haukkumassa sitä minkään maajussin paskakasan alle. MIETI VÄHÄN.

Kiitoksia kommentistasi! (loppu lauseesta poistettu ettei tule häätöä foorumilta)

p.s On se hyvä ettei sinulla ole ikinä niitä ongelmia ollut: ehkä olet sitten joku tilastoharha,ja myös hoidosta karannut...;)

SYS 49152
04.12.03, 22:36
Taitaa vaan pakko olla se, joka pääsee 'vähän' sanomaan , kun paikalla on oikein yleisöö. Ei ne oikeesti o kiinnostunut mitä sä sanot, kattoo vaan et kuka on karannut hoidosta.Kiitoksia kommentistasi! (loppu lauseesta poistettu ettei tule häätöä foorumilta)

p.s On se hyvä ettei sinulla ole ikinä niitä ongelmia ollut: ehkä olet sitten joku tilastoharha,ja myös hoidosta karannut...;)

Öh...en puutu keskinäisiin riitoihinne muuten mut eiköstä toi ole aika rajua tekstii sulta Juppe kun itse haukut toisia hoidosta karanneeksi? Tossa Sammyllahan oli pointtina juuri se että jos sä meet kovaan ääneen haukkumaan kilpailijas tuotteet tuolla julkisesti niin porukka ihmettelee että ootko sä se hoidosta karannut tyyppi. Tajusitkos? Asioita voi katsos hoitaa fiksumminkin, mut toisaalta, itsehän siinä itselles hallaa teet jos huutelet jossain julkisesti että Dna on p****kasasta tongittu.

jukra
05.12.03, 20:51
Sen siitä sai kun erehtyi taas kokeilemaan dna:ta.

Avasin liittymän johon otettiin samalla palvelunumeroesto C2, noiden kytkentähän on aina ilmainen.

Tuli tuossa lasku ja ihmettelin kovaa loppusummaa; minulta oli veloitettu tuosta eston kytkennästä 7.90e (!!) Vaikka minkään järjen mukaan en pysty tajuamaan missä vaiheessa tuollainen moka on tullut..

Toki siitä propsit dna:lla että soitto aspaan johon pääse lähes heti läpi ja homma korjattiin mutta ei kovin lupaavaa kun yleensä on tottunut siihen että edes suurin piirtein laskutetaan oikein.

puh
05.12.03, 20:53
Aika outoa että on veloitettu, palvelunumeroestojenhan nimenomaan PITÄÄ olla maksuttomia.

Masteri
05.12.03, 22:47

Avasin liittymän johon otettiin samalla palvelunumeroesto C2, noiden kytkentähän on aina ilmainen.

Tuli tuossa lasku ja ihmettelin kovaa loppusummaa; minulta oli veloitettu tuosta eston kytkennästä 7.90e (!!) Vaikka minkään järjen mukaan en pysty tajuamaan missä vaiheessa tuollainen moka on tullut..

Toki siitä propsit dna:lla että soitto aspaan johon pääse lähes heti läpi ja homma korjattiin mutta ei kovin lupaavaa kun yleensä on tottunut siihen että edes suurin piirtein laskutetaan oikein.

Varmasti liittyy jollain tavalla dna:n laskutuksen kehittämiseen ;)

personal jesus
06.12.03, 04:18
Nyt on reklamoitu mailitse ja tämän viikon aion odotella vastausta operaattorilta. Jollei kuulu mitään, niin aion reklamoida uudelleen ja valita numeronsiirron sopivan operaattorin kampanjaa hyödyksen käyttäen. ;)
Tulihan sieltä vastauskin, muttä vähän eri tavalla, kuin odotin. Sain maksukehoituksen perintäuhkauksella ja liittymän sulkemisuhalla tehostettuna. Maksukehoitus koski reklamaationi perusteella tehtyä korjauslaskua, jota ei ollut minulle koskaan lähetetty tai muuten tiedoksi annettu, mikä selvisikin asiakaspalveluun soittamalla. Sain vaatimani huomautusmaksun (5,-) poistetuksi ja pääsin tällä kertaa asiakaspalveluun alle minuutin jonotuksella, mitkä olivat kyllä positiivisia asioita tässä tapahtumassa.

Näyttää tämän esimerkin valossa nyt selkeästi siltä, että laskutuksen "kehitys" on vähän toisenlaista, kuin olin itse toivonut, vaikka tämä on vielä onneksi kaukana pahimmista tsembaloista. Halvalla saa paskaa. Parin euron oikaistu lasku on nyt maksettu ja nyt pitää lähinnä seurata sitä, toteutuuko aiheettoman huomautusmaksun poisto ja alkaa valita sopivaa toimenpidettä tälle liittymälle.

Tiedänpähän taas entistä varmemmin, mitä vastaan mielipidettäni dna:n liittymistä kysyttäessä.

Paula-99
09.12.03, 15:57
Kuunneltuani kavereitten kertomuksia DNA:n laskutuksesta ja muusta oudosta touhusta, en ylläty enää yhtään mistään, mitä DNA:sta kerrotaan!!

Henkilö, jolla ei koskaan ole ollut ongelmia DNA:n laskutuksen kanssa, on ilmeisesti taruolento tai sitten se kuuluisa poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Itse EN ENÄÄ KOSKAAN sekoa DNA:n palveluihin, niin paljon on kaverit kertoneet omista kokemuksistaan ja kokemusta kyllä löytyy omiksikin tarpeiksi.

SYS 49152
09.12.03, 16:04
Henkilö, jolla ei koskaan ole ollut ongelmia DNA:n laskutuksen kanssa, on ilmeisesti taruolento tai sitten se kuuluisa poikkeus, joka vahvistaa säännön.

En tunnusta olevani taruolento, olen lihaa, verta ja luuta. I think, there for I am. Ajattelen, siis olen. Elävä olento. Enkä varmaan ainut poikkeus, on meitä muitakin mut meitä vaan ei huomaa koska me ei pidetä mekkalaa siitä että Dna laskuttaa meitä oikein. En tiedä, kai vissiin pitäis pitää että huomattais. :D

jeesh
09.12.03, 16:07
Ei ole koskaan ollut dna:n kanssa laskutuksessa ongelmia.

Juppe
09.12.03, 18:31
Kyllähän se DNA osaa yhden asian:Laskutuksen,vaikka väärin perustein laskuttaa......

Paula-99
09.12.03, 20:52
Joo, laskutuksen DNA kyllä osaa ja todellakin väärin perustein.
Vai mitä mieltä Juppe ja muut DNA:n puolustajat henkeen ja vereen asti olette seuraavasta kommentista, joka oli kirjeessä, kun pyysin mailitse GPRS-laskutuserittelyä......

"Laskulla ja yhteyserittelyssä datasiirrossa on poikkeavuutta. Ylimenevää osaa ei sinulta tulla jälkikäteen veloittamaan."

Musta toi on aika epämääräinen lause.
Siis mihin heidän laskutuksensa sitten perustuu ellei datasiirron määrään??? En minä ymmärrä. Voisko joku ylifiksu, esim. JokuVaan kertoa mitä tuollainen laskutusperuste tarkoittaa?

Juppe
09.12.03, 21:06
Paula-99,joko et ole huomannut kantaani DNA:ta kohtaan tai sitten sinulla on kirjoitusvirhe.

En todellakaan puolustele ko. firmaa.

SYS 49152
10.12.03, 10:58
Voisko joku ylifiksu, esim. JokuVaan kertoa mitä tuollainen laskutusperuste tarkoittaa?

Ei tarvitse alkaa pilkata, jos joku on eri mieltä kuin sinä. Laskutusperusteista en ala luennoimaan, en ole alalla töissä joten se siitä. Pointtini oli vaan se että jos sinulle sattuu niin se ei tarkoita että kaikille sattuu. Ehkä me sitten olemme vaan onnekkaita, aika sen näyttää. Toistaiseks henk.koht. ei ole ollut ongelmia, niin laskujen, tekniikan ja kuuluvuuden kuin myöskään aspan kanssa. En vähättele sun ongelmia, mutta kun on todellakin esitetty myös täyttä tuubaa täälläkin jopa niin et kai ihmettele jos hiukan epäillen suhtaudun kaikkeen, koska joskus asioita on jopa liioiteltukin, siis niin että todellinen ongelma ei olekaan ollut niin iso mutta asioita on suurenneltu, paisulteltu, niihin on lisätty jotain omaa jne. Ymmärrätkö?

Toivois vaan että noi henkilökohtaisuuksiin menevät jutut jätettäis ainakin täällä pois, noilla moderoimattomilla ja rekisteröitymättömillä palstoilla niitä harrastetaan aivan liikaakin.

Paula-99
12.12.03, 20:50
"Ei tarvitse pilkata, jos joku on eri mieltä kuin sinä....."

Ovatko kaikki nämä eri mieltä kuin minä eli he ovat todella tyytyväisiä DNA:n laskutukseen??
Niinkö olet ymmärtänyt tämän foorumin kirjoittajien mielipiteet?
Minä ymmärsin asian kuitenkin erilailla.......

personal jesus kirjoitti:
Näyttää tämän esimerkin valossa nyt selkeästi siltä, että laskutuksen "kehitys" on vähän toisenlaista, kuin olin itse toivonut, vaikka tämä on vielä onneksi kaukana pahimmista tsembaloista. Halvalla saa paskaa.

jukra kirjoitti:

juppe kirjoitti:
Uskokaa jo,se firma (DNA) on sieltä sontakasan pohjalta,eikä näy muuksi muuttuvan...

kotkis vastasi paul_alle:

unski kirjoitti:
"Itsellenikin tuli syyskuun alussa dna:lta perätön lasku mitä sitten koetin tiedustella asiakaspalvelusta.. soittamalla en tavoittanut niin laitoin sähköpostia 5.9.03. Tänään sitten 10.10.03 tuli vastaus "pahoittelemme viivästystä..." eikä se asia vieläkään selvinnyt. Piti mailata takasin vielä hetu ja asiakasnumero. Toivottavasti ennen joulua saan taas vastauksen.

jean kirjoitti:
Mielestäni todella asiatonta toimintaa DNA:lta!
Viikonlopun jälkeena käyn vaihtamassa Soneraan...

karhu kirjoitti:

N.M. kirjoitti:

dreamy83 kirjoitti:

terpaa
12.12.03, 21:07
Siirryin saunalahden asiakkaaksi dna:lta joskus syyskuun puolesta välistä eikä mulle ole vieläkään viimeistä laskua dna:lta tullut.
GPRS:n ja liittymän kk-maksut dna otti kyllä syyskuun loppuun asti(pitäisikö tästä valittaa kun ottivat koko kuukaudelta vaikka en ollut kuin puolet ajasta asiakkaana?), mutta puheluita ei ollut otettu kuin heinäkuun alkuun asti.
Koskahan mahdollisesti saan laskun vai tuleekohan sellasta ollenkaan?
Mitä muuten suomen laki sanoo siitä millasella viiveellä noita laskuja saa lähetellä?

kaupamees
12.12.03, 21:25
Luettuani läpi tätä topiccia voisin päätellä ,että ongelma ei ole tuossa DNA:n laskutuksessa. Vai onko sillä väliä maksatteko 1x3 euroa vai 3x1 euroa lopputuloshan on kumminkin päin sama :o)

Paula-99
12.12.03, 21:57
N.M. kirjoitit:
”Kuuluun DNA:n sisältä "huhua" että siirretyistä numeroista laskutus alkaa pyöriä kunnolla vasta ensi keväänä? Herää kysymys hihastako laskut vetäistään...?”
---------
Minulle tuli kirje , jossa luki:
"Laskulla ja yhteyserittelyssä datasiirrossa on poikkeavuutta. Ylimenevää osaa ei sinulta tulla jälkikäteen veloittamaan."

Siis mihin heidän laskutuksensa sitten perustuu ellei datasiirron määrään?? Silloinhan laskun summa on vedetty hatusta tai arpomalla, jos se ei perustu datasiirron määrään. Joku on saattanut voittaa tässä arvonnassa, mutta minä olen ilmeisesti maksanut osan jonkun toisenkin tyypin laskusta. Ei oo kivaa!!

Anonymous
12.12.03, 22:40
"Ei tarvitse pilkata, jos joku on eri mieltä kuin sinä....."

Ovatko kaikki nämä eri mieltä kuin minä eli he ovat todella tyytyväisiä DNA:n laskutukseen??
Niinkö olet ymmärtänyt tämän foorumin kirjoittajien mielipiteet?
Minä ymmärsin asian kuitenkin erilailla.......

Kommenttisi on asiaton. JokuVaan kirjoitti: "EI TARVITSE PILKATA, JOS JOKU ON ERI MIELTÄ KUIN SINÄ." Ymmärrätkö tämän? Jos JokuVaan on sitä mieltä, että hänellä on palvelut, laskutus ym. pelannut OK, ei sinulla ole mitään syytä mennä henkilökohtaisuuksiin.

Sinulle ei näköjään riitä, että vain osalla porukasta on ollut ongelmia dna:n laskutuksen kanssa, vaan yrität saada asian näyttämään siltä, ettei dna:n laskutus todellisuudessa toimi kellään (valhe) ja jos joku esittää eriävän mielipiteensä, sitä on pakko alkaa nimitellä, kun ei mikään muu auta! Sillä ei ole merkitystä, kuinka monella tahansa tällä foorumilla on ollut ongelmia dna:n kanssa: Jos JokuVaan haluaa käyttää dna:n palveluja, hän saa tehdä sen rauhassa ihan ilman pilkkaamista.

Kuten JokuVaan sanoi: JOS OSALLA ON ONGELMIA, SE EI TARKOITA, ETTÄ KAIKILLA ON! MENEEKÖ JAKELUUN?

Paula-99
12.12.03, 23:04
Niin siis mikä kommentti oli asiaton? Kuka nyt on niii..iin herkkähipiäinen ja ottaa herneet nenään?
Jakeluun on mennyt, että JokuVaan on tyytyväinen laskutukseensa ja hyvä niin. Ihan mukavaa kun on edes joku, jolla laskutus pelaa asiallisesti. Näin onnellisesti ei vain ole käynyt minulle eikä noille edellämainituille. Ihan hyvä että joku puolustaa DNA:n kusevaa laskutusta. Jos kaikki firmat rupeaisivat toimimaan kuten DNA ja lähettäisivät laskunsa kolme-neljä kk myöhässä ja monen kk:n laskun kerralla, voisi se aiheuttaa melkoista hämminkiä.

Onni kuitenkin on: muut firmat eivät toimi kuten DNA. ONNEKSI!

Lycka till vaan sullekin Xenos, äläkä viitsi olla noin herkkähipiäinen.

Anonymous
12.12.03, 23:13
Niin siis mikä kommentti oli asiaton?

Mitähän jos lukisit lainauksen edellisestä viestistäni?

Entä mitä seuraavaksi pitää vääntää rautalangasta?

Paula-99
12.12.03, 23:21
Sähän voit vääntää vaikka koko rautalankakerän malliksi. Mä oon nääs maalta. Sähän kuulostat ihan hiiltyvältä. (heh heh)

"Sinulle ei näköjään riitä, että vain osalla porukasta on ollut ongelmia dna:n laskutuksen kanssa, vaan yrität saada asian näyttämään siltä, ettei dna:n laskutus todellisuudessa toimi kellään "

Niinpä... vain osalla .... mutta SUURELLA OSALLA on ollut ongelmia laskutuksen kanssa. Onhan joukossa varmaan joku tyytyväinenkin.

Joten... älä väitä että he kaikki ovat väärässä. Muillakin saa olla mielipiteitä kuin sinulla, siitäkin huolimatta vaikka olet tyytyväinen DNA:n palveluihin.

Ja mukavaa jatkoa.....

walta
13.12.03, 10:02
Suurin osa dna:n asiakkaista ei edes tiedä tästä foorumista, niin on aiheetonta väittää että suurella osalla asiakkaista on ongelmia laskutuksen kanssa. Voi olla että suurella osalla foorumin käyttäjistä on niitä ongelmia. Itselle ei mikään ongelma ole kun saldoa seuraan ettei tule yllätyksiä ja saan laskut aikanaan. jäähän sitten eräille kuukausille enemmän rahaa käytettäväksi. Kuten usemapi asiakaskin on minulle todennut. Jos tän foorumin kaikki jutut ottaisi tosissaan en uskaltaisi ottaa mitään liittymää, myydä mitään liittymä puhumattakaan matkapuhelimista... =)

jooseph
13.12.03, 11:19
Itse vaihdoin liittymän radiolinjaan. Viimeinen pisara oli tuo laskutuksen uudistuksesta aiheutunut viivästely. Enää en noihin ns. halpisoperaattoreihin vaihda(mikä dna oli kun tuli markkinoille).

Ammattilainen
13.12.03, 11:40
Suurin osa dna:n asiakkaista ei edes tiedä tästä foorumista, niin on aiheetonta väittää että suurella osalla asiakkaista on ongelmia laskutuksen kanssa. Voi olla että suurella osalla foorumin käyttäjistä on niitä ongelmia. Itselle ei mikään ongelma ole kun saldoa seuraan ettei tule yllätyksiä ja saan laskut aikanaan. jäähän sitten eräille kuukausille enemmän rahaa käytettäväksi. Kuten usemapi asiakaskin on minulle todennut. Jos tän foorumin kaikki jutut ottaisi tosissaan en uskaltaisi ottaa mitään liittymää, myydä mitään liittymä puhumattakaan matkapuhelimista... =)

Minulle taas on useampi asiakas todennut, että suurin syy vaihtaa Dna pois, on laskutuksen epäsäännöllisyys. Tietysti niinä kuukausina, kun Dna ei suvaitse laskuttaa, voi kuvitella rahaa olevan enemmän käytettävissä. Sitten, kun tulee parin sadan euron puhelinlasku kolmelta kuukaudelta kerralla, huomataankin ylimääräisen rahan olemassaolon olleenkin harhaa.. Ja sitten ollaan lirissä. Näin on moni tiukalla budjetilla elävä sanonut. Kun on aiemmin tottunut operaattoriin, joka laskuttaa säännöllisesti, on vaikea olla sellaisen operaattorin asiakkaana, joka laskuttaa miten sattuu.

O.J.
13.12.03, 12:29
Suurin osa dna:n asiakkaista ei edes tiedä tästä foorumista, niin on aiheetonta väittää että suurella osalla asiakkaista on ongelmia laskutuksen kanssa...

Lähipiirissä on ~10 dna:n asiakasta, heistä ainakin neljällä on ollut laskutuksen kanssa ongelmia. Lopuilta en ole kysynyt...

Noista neljästä kukaan ei ole vaihtanut liittymäänsä pois, eivätkä pidä sitä kovin suurena ongelmana, että laskut tulevat myöhässä.

paul_a
13.12.03, 13:29
(asia nyt ei ihan koskenut minua, mutta pakko oli vastata)

Sähän voit vääntää vaikka koko rautalankakerän malliksi. Mä oon nääs maalta. Sähän kuulostat ihan hiiltyvältä. (heh heh)

http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm

Niinpä... vain osalla .... mutta SUURELLA OSALLA on ollut ongelmia laskutuksen kanssa. Onhan joukossa varmaan joku tyytyväinenkin.

Rautalangasta:
DNA tiedoittaa että laskutus EI OLE pelannut kesä-heinäkuussa koska ovat vaihtaneet laskutusjärjestelmää.

Koska ovat vaihtaneet laskutusjärjestelmää tämä on koskenut kaikki asiakkaita.

Jos laskutus ei ole pelannut kesä-heinäkuussa ja tämä on koskenut kaikki asiakkaita niin voidaanko sanoa että "mutta SUURELLA OSALLA on ollut ongelmia laskutuksen kanssa"?

Kyllä, olen ehdottomasti sitä mieltä. Eli oletko oikeassa? Kyllä. Kerrotko jotain uutta? Et. Onko tätä vatvottu täällä foorumilla noin 150-kertaa? On.

Joten... älä väitä että he kaikki ovat väärässä.

Missä?

Muillakin saa olla mielipiteitä kuin sinulla, siitäkin huolimatta vaikka olet tyytyväinen DNA:n

Mutta ei päinvastoin?

Paula-99
13.12.03, 15:30
paamies väitti:
”jäähän sitten eräille kuukausille enemmän rahaa käytettäväksi” (kun DNA laskuttaa monta kk myöhässä).

Aika kummallinen suhtautumistapa laskuihin. Kyllä minusta on huomattavasti helpompaa hoitaa maksuni, kun tiedän, että ei tule yllätyksiä. Asiaahan voi perustella moneltakin eri kantilta, mutta kyllä tämä tapa oli vähintäänkin erikoinen. Eihän ne laskut mihinkään katoa, seuraavalla kerralla vaan tulee enemmän maksettavaksi.

Ammattilainen totesi asiallisesti:
”Tietysti niinä kuukausina, kun Dna ei suvaitse laskuttaa, voi kuvitella rahaa olevan enemmän käytettävissä. Sitten, kun tulee parin sadan euron puhelinlasku kolmelta kuukaudelta kerralla, huomataankin ylimääräisen rahan olemassaolon olleenkin harhaa.. Ja sitten ollaan lirissä.”

Näin minäkin asian näen, mutta jokainenhan katsoo asiaa omalta kantiltaan.

paul_a kysyi:
”Joten... älä väitä että he kaikki ovat väärässä.” --- Missä?

Siis väärässä siinä, että tuntevat tulleensa väärin kohdelluiksi DNA:n taholta (laskut kasaantuvat ja DNA lähettää perintäuhkauksia ym. kivoja ylläreitä…) Ja niistä mielipiteistä, tottakai kaikilla niitä saa olla ja erilaisia. Minäkin saan jopa haukkua DNA:n toimintaa, koska olen täysin tyytymätön heidän "asiakaspalveluunsa". (Mitä se sitten DNA:lla tarkoittaakin???) Monet ovat myös minulle kiukkuisia, mutta olkaa rauhassa. Haukkukaa vaan ihan vapaasti, en ota herneitä nenään, lupaan!!!

Mukavia jatkoja kaikille "kiistakumppaneille"! Ja hyvää joulun odotusta...

walta
13.12.03, 17:51
Ihmettelen mitä kummalista tossa on. Esimerkiksi tiedän että lyhenän opintolainaa kaksi kertaa vuodessa tiedän varautua lyhennykseen. Tiedän että molempien autojeni vakuutusmaksut tulee 4 kertaa vuodessa. Osaan varautua niihin.

Tiedän että dna:lta tulee nyt useamman kuukauden lasku koska minua on siitä tiedotettu ja olen ottanut itse selvää saldosta kuin paljolla olen sitä käyttänyt ja osaan varautua siihenkin. Kuukausittaiseni laskuni menee reippaasti yli satasen ja laskua en ole saanut kahdesta kuukaudesta. Ettei tule mitään kamalaa ongelmaa että tuleekin kamala lasku postissa josta en muka tiedä mitään mistä se on tullut, ja alan huutamaan pitkin poikin nettiä että en osaa katsoa saldoa enkä osaa ihmetellä mihin laskut on kadonneet.

No kun en ole laskujani saanut joita voisin maksaa on minulla ollut viimeisenä kahtena kuukautena jäänyt ylimääräistä rahaa jolla olen voinut ostaa muita ostoksia, mutta olen koko ajan tietoinen mitä on dna:lta tulossa maksuun. Eli ei ne laskut mihinkään katoa!!

p.s kuten kirjoitit "että ei tule yllätyksiä" kenelle se yllätys tulikaan, kuka ei osannut katsoa saldoa, kuka ei osanut kaivata laskua että siinä sulle kummallista suhtautumistapaa laskuihin..

Paula-99
13.12.03, 17:56
paamies:
"p.s kuten kirjoitit "että ei tule yllätyksiä" kenelle se yllätys tulikaan, kuka ei osannut katsoa saldoa, kuka ei osanut kaivata laskua että siinä sulle kummallista suhtautumistapaa laskuihin.."

DNA:n nettisivulla lukee: Laskutus kuukausittain. Jos laskun summa ei ylitä 8,40 e, siirtyy lasku seuraavaan kuukauteen.

Ajattelin, että laskun summa ei ylitä tuota edellämainittua, koska ei laskua kuulunut.

Paula-99
13.12.03, 17:57
paamies:
"Tiedän että dna:lta tulee nyt useamman kuukauden lasku koska minua on siitä tiedotettu "

Kuka sinulle on tiedottanut laskun viivästymisestä?

Paula-99
16.12.03, 13:06
Kyllä nyt on mukavaa, kun tää DNA:n laskutus rupesi pelaamaan oikein huolella!
Tänään tuli uusi lasku DNA:lta. 108,86 euroa.
Kuukausimaksu on ajalta 1.10-31.10.2003, mutta ns. muut maksut eli 100MB:n ylittävän käytön ajankohtaa ei edelleenkään kerrota. Miksikähän? Oletan sen olevan lokakuulta, mutta kummallista on, että sitä ei osata laskuun kirjata. Olisi nimittäin asiakkaallekin helpompaa.

Täytyy taas laittaa mailia DNA:lle ja pyytää laskutuserittelyä ja samalla kysyä laskutusajankohtaa.
Irtisanoin liittymän marraskuussa, mutta oletan, että sieltä tulee vielä joulukuun kk-maksu.

No, maallistahan tää vain on. Kyllä maksan mielelläni, jotta pääsen eroon koko firmasta. Näin kalliita kokeiluja ei olekaan ennen tullut harrastettua, mutta kaikesta oppii. Älkää hyvät ihmiset tehkö samoja virheitä kuin minä!!

personal jesus
17.12.03, 16:31
Lopetin kesäkuussa (tänä vuonna) hetken huumassa ottamani dna:n liittymän saman kuun aikana. Odottelemani (todennäköisesti loppu)lasku saapui postissa eilen.

Kehittyy, kehittyy...

;)

jope01
17.12.03, 17:42
Paula kirjoitti, et dna lähettää perintäuhkauksia sun muita ylläreitä???
Eikös se laskutus ole ollut jumissa niiden karhukirjeidenkin osalta?
Ja eikös nyt aikuisella(?) ihmisellä pitäis olla sen verran tolkkua päässä, et tietää, VOIKO se lasku olla alle 8 €!!! Jos luulet puhuneesi niin vähän, niin ei se kolmeltakaan kklta voi hirveitä todellisuudessa olla! Laskun mukana tulleessa tiedotteessahan todellakin mainittiin muutoksista, joten järjenkäyttö on sallittua, jos laskua ei kuulu.
Mitä siihen perintään tulee, niin itse ainakin osaan ilmoittaa laskuttajalle, jos ei ole varaa heti maksaa. En vielä yhtään firmaa ole löytänyt, minkä kanssa ei voisi sopia joko pienemmistä eristä tai maksuajasta. Kunhan sen tekee ajoissa!

Kotkis
17.12.03, 17:56
Lopetin kesäkuussa (tänä vuonna) hetken huumassa ottamani dna:n liittymän saman kuun aikana. Odottelemani (todennäköisesti loppu)lasku saapui postissa eilen.
Ahaa, hyvä tietää... loppulasku tässä kuussa lopettamastani dna:n liittymästä saapunee siis hyvässä lykyssä jo ennen juhannusta.

Paula-99
17.12.03, 18:41
En ole missään vaiheessa sanonut saaneeni perintäuhkauksia, vai olenko?? Kesäkuun jälkeen ensimmäinen yhteydenotto DNA:lta oli 3 kk:n lasku (saapui 3. marraskuuta), joka oli 360 euroa. Sen maksoin heti, enkä moiseen laskuun tarvitse mitään pidennettyä maksuaikaa, niin persaukinen en minäkään sentään ole. Kirjeessään DNA ilmoitti olevansa pahoillaan, että laskutus on myöhässä ja normaalin 2 viikon maksuajan sijasta minulle ilmoitettiin, että heidän kämminsä takia minulla on 20 pv maksuaikaa. No sehän oli todella mukavaa, sillä tuossa melkein viikon ylimääräisessä maksuajassa jo kerkiääkin kääräisemään muutama sataa euroa kasaan, eikö vain.

No kyseessä oli GPRS-liittymä, jossa oli kesäkuuhun asti ollut kiinteä kk-maksu. Koska DNA nettisivullaan kertoo laskuttavansa kuukausittain (kuten se oli siihen kesäkuuhun asti tehnyt), uskoin asian olevan niin. Nettisivulla sanotaan, että alle 8,40 euron laskutusmäärä siirtyy seuraavaan kuukauteen. Koska usein oli monta päivää, ettei nettiyhteys toiminut ollenkaan, ei voinut lukea edes mailia, niin ajattelin, ettei kulutus voi olla niin iso. Onneksi minulla oli koko tuon ajan myös siltä varalta Soneran modeemiyhteys käytössä.

Se mitä ei monetkaan täällä foorumissa minulle vastanneista tunnu käsittävän on se, että jos DNA:n laskutus olisi toiminut normaalisti kuukausittain, olisin ilmeisesti ensimmäisenä kk:na saanut noin 100 euron laskun. Olisin sen maksanut ja samalla pistänyt ko. liittymän pois käytöstä ja pitänyt vain tuon Soneran modeemiyhteyden. Ja se siitä. Mutta kun en saanut laskua, oletin kulutuksen pysyneen alle 100 MB:n tasolla ja jatkoin normaalia (aika vähäistä) käyttöäni. Marraskuun alussa minua sitten ilahdutetaan 3 kk:n (360 e) laskulla ja tänään tuli tuo 108 euron lasku, jonka maksan myös heti pois.

Hankalaa sensijaan olisi ollut, jos olisin joutunut pyytelemään lisää maksuaikaa, koska DNA:n aspaan ei puhelimella pääse. Joku väittää että pääsee, mutta minulta se ei vielä tähän päivään mennessä ole onnistunut. Liittymäni irtisanominen piti sen vuoksi hoitaa mailitse, ja viikko sen lähettämisen jälkeen sainkin vastauksen, että minun pitää lähettää heille vielä mun hetu, jos haluan irtisanoa liittymän. Mailiin oli merkitty mun nimi, puhelinnumero, asiakasnumero ja laskun numero, mutta ne tiedot eivät riittäneet DNA:lle liittymän irtisanomiseen. Että semmonen tapaus tällä kertaa.

Asiasta on tehty valitus kuluttaja-asiamiehelle ja odottelen mitä sieltä päin kuuluu. Laskuni olen kuitenkin maksanut heti. Täällä foorumissa olen kuitenkin lukenut juttuja, joissa ensimmäinen yhteydenotto asiakkaaseen olisi tapahtunut perintäkirjeen muodossa, siis ilman aikaisempaa laskun lähettämistä ja että olisi myös liittymä katkaistu. Minulle ei näin kuitenkaan ole käynyt.

Nyt kuitenkin olen tyytyväinen Elisan asiakas ja maksan vain 49 e/kk nopeasta ja hienosti toimivasta ADSL-yhteydestä. Suosittelen kaikille. Ja mukavaa joulun odotusta kaikille foorumilaisille.

Skopa
17.12.03, 18:53
Ei tässä mitään hätää ole..lokakuun lasku ilmestyi tänään

Tinde
17.12.03, 22:12
No kyseessä oli GPRS-liittymä, jossa oli kesäkuuhun asti ollut kiinteä kk-maksu. Koska DNA nettisivullaan kertoo laskuttavansa kuukausittain (kuten se oli siihen kesäkuuhun asti tehnyt), uskoin asian olevan niin. Nettisivulla sanotaan, että alle 8,40 euron laskutusmäärä siirtyy seuraavaan kuukauteen. Koska usein oli monta päivää, ettei nettiyhteys toiminut ollenkaan, ei voinut lukea edes mailia, niin ajattelin, ettei kulutus voi olla niin iso. Onneksi minulla oli koko tuon ajan myös siltä varalta Soneran modeemiyhteys käytössä.

Eikös se gprs joka tapauksessa maksa sen 17,90e kuussa tai mitä lie onkaan. Ja sehän on enemmän kuin 8,40e, joten minkä ihmeen takia laskua ei olisi tuon minimisumman takia tullut. Uskon, että sua ärsyttää tuo iso lasku, mutta kyllä minusta tuossa on aika paljon omaa mokaa.

Paula-99
17.12.03, 22:28
Tinde:
Kyllä, oma mokani oli. Tyhmyydestä sakotetaan.
Enää en todellakaan sekoa moisiin firmoihin, jotka eivät osaa kunnolla hoitaa laskutustaan. Soneran tai minkään muunkaan firman kanssa ei ole tarvinnut ruveta pelleilemään, eikä laskuja pyytelemään. Ovat aina laskuttaneet asiallisesti. Ja vieläpä ilman virheitä.

Mutta nythän opin typeryydestäni. Ei koskaan enää mitään tekemistä DNA:n kanssa. Ei vaikka olisi ainoa operaattori koko maassa. Sitten rupeaisin vaan lähettelemään tavallisia kirjeitä ja maksaisin laskuni pankkitiskillä tai automaatissa. Sen verran hyvän opetuksen olen saanut. Mutta kiitos myötätunnosta!

jope01
18.12.03, 13:44
Paula:
Oletin sinun niitä perintäuhkauksia saaneen, koska kerroit dnan niitä lähettelevän. Jos niitä jollekkin muulle on mennyt, et voi tietää oliko se "perintäuhkaus" vai tavallinen maksumuistutus, jossa aina kerrotaan seuraamukset, jos ei maksa. Maksumuistutuksesta perintään on vielä pitkä matka, ja ennen sitä kyllä puhelin menee jo kiinni...
Kuule, ole onnellinen, voisinpa minäkin joskus sanoa, et kyllä mulla nyt aina ~400 euroa ylimääräistä taskusta löytyy! Persaukisuuden raja mulla kyllä menee vähän alempana. Siis jos puhutaan ruoka yms.välttämättömyyksien maksun jälkeen jäävistä varoista... No meni taas vähän metsään tää juttu.
Jos joku operaattori noilla tiedoilla suostuu irtisanomaan liittymän, se kyllä menettelee väärin! Nuo kaikki tiedothan saa esim. sun puhelinlaskusta. Hetu on ainoa mikä sieltä ei näy. Teoreettinen mahdollisuus on, et postipoika pudottaa laskun väärään luukkuun(tai naapuri tonkii sun roskapussin), ja keksii kivan käytännönpilan: Irtisanotaanpas piruuttaan ton naapurin liittymä, kylläpä sillä sit v...ttaa! -typerää, mut periaatteessa mahdollista, jos hetua ei kysytä.

Liiska
18.12.03, 17:24
Ongelmia ollut täälläkin DNA:n laskutuksen kanssa. Postiluukusta tipahti tänään lokakuun lasku, ja mietinnässä vaan on, että mitenkähän kauan moinen kuukauden "myöhässä" oleva perintä voi jatkua...

No, numeronsiirtoa kehiin, josko sillä saisi toimivan laskutuksen. Kerran kuussa ilmestyvä lasku olis poikaa...

Kuuba
19.12.03, 10:30
Eilen tuli lasku kesäkuulta:
Perusmaksu + 1 tekstiviesti

DNA:n liittymään ei ole ollut enää aikoihin

Paula-99
29.12.03, 22:27
Tänään se sitten tuli!! Nimittäin kirje DNA:lta. Alla suora lainaus tekstistä.

”Hyvä N.N.
Jyväskylän kuluttajaneuvoja on jättänyt DNA Finland Oy:lle valituksen. joka koski dna GPRS-lisäpalvelun 1.7.2003 voimaan tullutta hinnanmuutosta. Suostumme valituksessa esitettyihin vaatimuksiin.

Palautamme pankkitilillenne laskulla xxx veloitetun GPRS-datasiirron 100 MB:n ylityksestä aiheutuneen summan xxx euroa.. Pyydämme Teitä ilmoittamaan pankkitilinne numeron oheista vastauslähetys-kuorta käyttäen. Vaihtoehtoisesti voitte ilmoittaa sen allekirjoittaneelle sähköpostitse osoitteeseen x.x@dnafinland.fi.”

Toisin sanoen; minulle palautetaan aivan valituksen vaatimusten mukaisesti kaikki muu paitsi kk-maksu eli 4 x 16,65 €. Tulossa tilille on siis reilut 400 euroa. Ihan kiva. Tosin yllätyin, että DNA luovutti näin helpolla; odotin ilman muuta että tämän kierroksen jälkeen lähdetään vastausta hakemaan kuluttajavalituslautakunnasta, mutta ei. Ehkä on helpompaa DNA:lle maksaa joku ”ikävä” asiakas hiljaiseksi, eikä hakea sen enempää ikävää julkisuutta. Sitähän DNA on jo saanutkin varmaankin tarpeeksi.

Tästä kaikesta kiitos kuuluu kuitenkin Jyväskylän kuluttajaneuvojille, jotka hoitivat homman fiksusti!!
Oletan, että valituksella oli enemmän painoarvoa, kun sen tekijä oli kuluttajaneuvoja eikä yksittäinen henkilö.

Huvittavaa tässä kirjeessä oli seuraava: ” Pyydämme Teitä ilmoittamaan pankkitilinne numeron oheista vastauslähetys-kuorta käyttäen.” Arvatkaapa oliko kirjeessä vastauslähetyskuorta?? No eipä tietenkään, mutta onneksi tämä hoituu mailitse.

Tässäpä vinkkiä kaikille, jotka ovat kokeneet samanlaisen kohtalon. Siitä vaan hakemaan korvausta DNA:lta. Jos on ongelmia, voi asiasta varmaankin kysyä neuvoja Jyväskylän kuluttajaneuvojilta, heillä kun on jo kokemusta asiasta.

Jos DNA:n päättävät ”elimet” olisivat uskoneet olleensa oikeassa, tuskinpa olisivat näin helpolla luovuttaneet.

Anonymous
29.12.03, 22:35
Ole nyt iloinen kun sait noinkin paljon takaisin. Samalla voisit ehkä miettiä tuliko aiemmin mentyä loanheitossa ehkä hieman liian pitkälle?

Kotkis
29.12.03, 22:39
Hyvä juttu ja kaivattu ennakkotapaus.

arivi
29.12.03, 22:48
Tästä kaikesta kiitos kuuluu kuitenkin Jyväskylän kuluttajaneuvojille, jotka hoitivat homman fiksusti!!Onnittelut !
Juuri tämän vuoksi on paikallinen Kuluttajaneuvoja se parempi vaihtoehto kuin foorumilta saatavat ohjeet toimintatavaksi. Toivottavasti tämä esimerkki rohkaisee muitakin käyttämään hyväksemme tehtyjä palveluita. Vielä se, että sinun ei itse tarvitse tietää oletko oikeassa vai et, näillä tahoilla on käytettävissään kaikki tieto ja he kyllä ilmoittavat jos asia kannattaa jättää sikseen. Myöskin minulla on ainoastaan hyviä kokemuksia, vaikka aina en olekaan saanut tahtoani läpi ;)

Paula-99
29.12.03, 23:29
Xenos kirjoitit:
"Nyt on protestin paikka - dna lähti jo vaihtoon Saunalahdelle. Ja turha on Dna:lta perään soitella. "

Miten minä sain vaikutelman, että et itsekään ole ihan tyytyväinen DNA:n touhuun??? Saatoin ymmärtää väärin?

Anonymous
30.12.03, 05:58
Xenos kirjoitit:
"Nyt on protestin paikka - dna lähti jo vaihtoon Saunalahdelle. Ja turha on Dna:lta perään soitella. "

Miten minä sain vaikutelman, että et itsekään ole ihan tyytyväinen DNA:n touhuun??? Saatoin ymmärtää väärin?

Niin no, jos olisin niin vaihtaisinko?

Syitä poislähtöön ovat kyllä dna:n laskutussotkut, asiakkaista huolehtimattomuus, huolimattomuus esim. tiedottamisessa ja nettisivujen päivityksessä, liika mainonta (jonka lopulta maksaa asiakas), Saunalahden aliarviointi; tärkeä syy todellakin on äskettäinen palvelujen huononnus (Perusliittymän, Maratonin ja Lähipiirin vetäminen markkinoilta pois); viimeinen niitti oli kuitenkin älyttömien kylkiäis- ja puheaikakampanjoiden jatkaminen näin numeronsiirrettävyyden aikana (tässä RL ja Sonera tosin eivät ole yhtään parempia).

Suhtautumiseni dna:han on ristiriitainen; toisaalta olen jollain tavalla kasvanut operaattoriin kiinni asiakassuhteeni aikana (epätervettä kyllä, se täytyy myöntää; mahtaako tämä olla dna:n tarkoitus?). Toisaalta mielen on vallannut aito pettymys ja suuttumus em. syiden takia.

Dna:n etsikkoaika Suomen kännykkäliittymämarkkinoilla lienee ohi; alkua lukuunottamatta se on ollut huonosti käytetty aika. Mahdollisuuksiahan dna:lla olisi kyllä ollut vaikka mihin. En usko, että dna:lla saavutetaan enää alkuaikojen nuorekasta henkeä, vaan tilalle on astunut jäykkä organisaatio, jolla on liian suuret luulot itsestään (dna ylenkatsoo Saunista ja pitää itseään RL:n ja Soneran veroisena - hah). Myöskään kännykkäkansan keskuudessa dna:ta ei suuremmin arvosteta (syystä, myönnän), tätä dna ei vaan tunnu tajuavan.

No, surutyö vie aikansa, valitettavasti. On kuitenkin suunnattava katse taas eteenpäin. Haastajan paikan on nyt ottanut Saunis, joka on liikkellä paremmin eväin kuin dna. Toivotan menestystä Saunikselle, ja että se välttäisi ne sudenkuopat, joihin dna on langennut. En kumminkaan enää aio kasvaa kiinni Saunikseen tai mihinkään muuhunkaan operaattoriin - mobiilioperaattori on vain mobiilioperaattori.

paul_a
30.12.03, 11:21
Toisin sanoen; minulle palautetaan aivan valituksen vaatimusten mukaisesti kaikki muu paitsi kk-maksu eli 4 x 16,65 €. Tulossa tilille on siis reilut 400 euroa. Ihan kiva. Tosin yllätyin, että DNA luovutti näin helpolla; odotin ilman muuta että tämän kierroksen jälkeen lähdetään

Olen iloinen puolestasi (400 euroa GPRS liikenteestä on aivan törkeän paljon) mutta surullinen DNAn puolesta.

Mitä järkeä on pitää hinnastoa jossei sitä kerran seurata? Onhan se DNAn syy että lasku kasvoi noin isoksi kun kerran kesti 4 kk ennenkuin lasku tuli, mutta siitä yhdestä kk olisivat edes voinneet "neuvotella" ja hakea siitä yhden kk:n GPRS-maksusta päätöstä kulutusvalittajalautakunnalta. Tiedä mitä muuta ne kikkailee siellä, kaikilla joiden tutut on DNAlla töissä on ilmaiset puhelut yms.

Jotenkin tulee tuosta GPRS-laskusta lotto mieleen - lähetetään tolle tommoinen lasku, ai ei se halu maksaa sitä no poistetaan se lasku sitten ilman perusteluja. Liittymä onneksi lähtenyt vaihtoon, ei kiinnosta osallistua tuommoiseen arvontaan.

oppenheimer
02.01.04, 19:18
dna ylenkatsoo Saunista ja pitää itseään RL:n ja Soneran veroisena - hah)
Jos näin on, niin onpas heillä isot luulot. Tulee väkisinkin mieleen sanonta: "puheet kuin kivenmurskaajalla ja laulajan lihakset." Ovat varmaan saaneet holtitonta ego-kasvua nähtyään prosentuaalisen kasvun verrattuna kilpailijoihin. Pikkuiselle sen nostaminen ei ole vaikeaa.

Paula_99: Hyvä, että saat rahat takaisin. Mitenkäs mahtaa olla? Palauttaako DNA rahat automaattisesti kaikille vastaavassa tilanteessa oleville vai ainoastaan niille, jotka ovat tietoisia tilanteesta ja osaavat/ tehdä valituksen? Henk.koht. pelkään jälkimmäistä vaihtoehtoa, mutta se onkin pelkkä arvaus.

Jotenkin tulee tuosta GPRS-laskusta lotto mieleen - lähetetään tolle tommoinen lasku, ai ei se halu maksaa sitä no poistetaan se lasku sitten ilman perusteluja.Jos ryssii, joutuu maksamaan... siis jos jää kiinni. Siitä tässä on kyse, eikä lottoarvonasta, vaikka se ehkä voikin hieman muistuttaa sitä.

Kysymys: Anteeksi etukäteen, jos vastaus löytyy jo tältä foorumilta, mutta paljonko ne ylimenevät megat maksoivat/maksavat kappale?

Paula-99
03.01.04, 12:13
oppenheimer kirjoitit:
Paula_99: Hyvä, että saat rahat takaisin. Mitenkäs mahtaa olla? Palauttaako DNA rahat automaattisesti kaikille vastaavassa tilanteessa oleville vai ainoastaan niille, jotka ovat tietoisia tilanteesta ja osaavat/ tehdä valituksen? Henk.koht. pelkään jälkimmäistä vaihtoehtoa, mutta se onkin pelkkä arvaus.

Jos ryssii, joutuu maksamaan... siis jos jää kiinni.
--
Niinpä, jos ryssii, joutuu maksamaan, mutta ainoastaan, jos siitä jää kiinni. Eli: ei DNA automaattisesti maksa kaikille, joille on sattunut samanlainen tapaus. Ainoastaan niille, jotka tekevät valituksen. Muistan kuulleeni, että Sonera omien maili-sähläilyjensä vuoksi korvasi kaikille asiakkailleen automaattisesti. En tiedä, mutta näin olen kuullut.

En tosin vieläkään lähde hurraata huutelemaan, että saan takaisin rahani. Vasta kun ne on tilillä uskon tapahtuneeseen. Tilinumeron olen kyllä mailitse ilmoittanut DNA:lle, mutta sieltä tuli takaisin automaattivastaus henkilöltä, jolle maili meni: Olen vuodenvaihdevapaalla jne...

Mä suhtaudun tähän hommaan vähän niinkuin savolaiseen huumoriin: ei kahta hyvää; luvata ja toteuttaa! (mutta toivossa on hyvä elää).

SYS 49152
03.01.04, 12:39
Ainoastaan niille, jotka tekevät valituksen. Muistan kuulleeni, että Sonera omien maili-sähläilyjensä vuoksi korvasi kaikille asiakkailleen automaattisesti. En tiedä, mutta näin olen kuullut.Paula hyvä, eihän Sonerakaan maksanut korvauksia siten kuin olisi pitänyt, nehän maksoi/maksaa vain murto-osan siitä määrästä mikä olisi asiakkaan kannalta kohtuullinen korvaus. Ts. jos internet-liittymäsi palvelupuoli elikkä sähköposti ym. palvelut ei toimi koko kuukauteen niin silloin pitää myös korvata koko kuukausi eikä hyvittää vain murto-osaa siitä. Aika naurettavan pienen summan korvasivat.

Jussi
03.01.04, 12:42
Paula hyvä, eihän Sonerakaan maksanut korvauksia siten kuin olisi pitänyt, nehän maksoi/maksaa vain murto-osan siitä määrästä mikä olisi asiakkaan kannalta kohtuullinen korvaus. Ts. jos internet-liittymäsi palvelupuoli elikkä sähköposti ym. palvelut ei toimi koko kuukauteen niin silloin pitää myös korvata koko kuukausi eikä hyvittää vain murto-osaa siitä. Aika naurettavan pienen summan korvasivat.
Jos sähköposti-ongelmaa tarkoitat, niin muutenhan nettiyhteys toimi normaalisti, vaan sähköposti ei toiminut. Mikä sitten on sähköpostin suhde muuhun verkonkäyttöön, vaihtelee varmaan aika paljon tapauskohtaisesti.

SYS 49152
03.01.04, 12:55
Jos sähköposti-ongelmaa tarkoitat, niin muutenhan nettiyhteys toimi normaalisti, vaan sähköposti ei toiminut. Mikä sitten on sähköpostin suhde muuhun verkonkäyttöön, vaihtelee varmaan aika paljon tapauskohtaisesti.Aikaisemmin, siis vielä viime vuonna ainakin kevääseen asti, Soneran Laajakaista-ADSL koostui kahdesta osasta jotka jopa laskutettiiin erikseen, oli KOTI-ADSL joka muodosti sen itse nettiyhteyden, sekä Internet-ADSL joka koostui lähinnä palveluista eli juuri mm. sähköpostista, tuosta Internet-ADSL osasta Sonera ei korvannut sitä määrää mikä asiakkaalle olisi kuulunut, eli mielestäni jos tuo osuus on koko kuun poissa käytöstä niin koko kuulta pitäisi hyvittääkin mutta hyvittivät vain osan. Tätä siis tarkoitin, en tarkoittanut että itse nettiyhteyskin olisi pitänyt hyvittää.

Jussi
03.01.04, 12:59
Aikaisemmin, siis vielä viime vuonna ainakin kevääseen asti, Soneran Laajakaista-ADSL koostui kahdesta osasta jotka jopa laskutettiiin erikseen, oli KOTI-ADSL joka muodosti sen itse nettiyhteyden, sekä Internet-ADSL joka koostui lähinnä palveluista eli juuri mm. sähköpostista, tuosta Internet-ADSL osasta Sonera ei korvannut sitä määrää mikä asiakkaalle olisi kuulunut, eli mielestäni jos tuo osuus on koko kuun poissa käytöstä niin koko kuulta pitäisi hyvittääkin mutta hyvittivät vain osan. Tätä siis tarkoitin, en tarkoittanut että itse nettiyhteyskin olisi pitänyt hyvittää.
Siis jos tarkoitat sitä sähköpostiongelmaa, niin tuolla jaottelullahan KOTI-ADSL on toiminut osittain (vain söhklpsoti poissa pelistä, muut mahdolliset palveluthan ovat toimineet) ja INTERNET-ADSL on toiminut täydellisesti (joka siis on ollut vain yhteys)? Itse sain hyvityksenä puolen kuun maksun, joka on "osuutena" ajateltu hieman enemmän kuin pelkän sähköpostin osuus koti-adslstä. Koko kuukauden hyvitystä tietysti odottelin, mutta yhteyshän on muuten toiminut koko ajan.

SYS 49152
03.01.04, 13:08
Siis jos tarkoitat sitä sähköpostiongelmaa, niin tuolla jaottelullahan KOTI-ADSL on toiminut osittain (vain söhklpsoti poissa pelistä, muut mahdolliset palveluthan ovat toimineet) ja INTERNET-ADSL on toiminut täydellisesti (joka siis on ollut vain yhteys)? Itse sain hyvityksenä puolen kuun maksun, joka on "osuutena" ajateltu hieman enemmän kuin pelkän sähköpostin osuus koti-adslstä. Koko kuukauden hyvitystä tietysti odottelin, mutta yhteyshän on muuten toiminut koko ajan.Ei vaan nyt meni sulla sekaisin hieman, siis se jaottelu meni niin että Koti-ADSL muodosti sen itse nettiyhteyden, Internet-ADSL oli eri osuus ja laskutettiin erikseen, Internet-ADSL sisälsi sen sähköpostin. Internet-ADSL ei siis ollut itse yhteys vaan Koti-ADSL. KOTI-ADSL toimi hyvin, Internet-ADSL ei toiminut sähköpostin osalta joka lienee koko osuuden tärkein palvelu.

Jussi
03.01.04, 13:11
Ei vaan nyt meni sulla sekaisin hieman, siis se jaottelu meni niin että Koti-ADSL muodosti sen itse nettiyhteyden, Internet-ADSL oli eri osuus ja laskutettiin erikseen, Internet-ADSL sisälsi sen sähköpostin. Internet-ADSL ei siis ollut itse yhteys vaan Koti-ADSL. KOTI-ADSL toimi hyvin, Internet-ADSL ei toiminut sähköpostin osalta joka lienee koko osuuden tärkein palvelu.
No niin, väärinpäin ne tietysti meni joo. Mutta kun laskut kerran on yhdistetty, niin millä perustein siitä olisi pitänyt yli puolia hyvittääkään jos kerran vanhakin jaottelu on tuollainen?

SYS 49152
03.01.04, 13:17
No niin, väärinpäin ne tietysti meni joo. Mutta kun laskut kerran on yhdistetty, niin millä perustein siitä olisi pitänyt yli puolia hyvittääkään jos kerran vanhakin jaottelu on tuollainen?Se laskujen yhdistäminen oli siitä syystä että kun Sonera oli ennen jaettu Sonera Entrumiin (hoiti Koti-ADSL puolen), Sonera Plazaan (hoiti Internet-ADSL puolen) ym. yhtiöihin ja ne sitten niputettiin emoyhtiöön niin siitä syystä myös laskut yhdistettiin. Otaksuisin ettei kuitenkaan itse maksujen ja kustannusten osuus ole muuttunut vanhasta.

Masteri
03.01.04, 13:55
Palataanko aiheeseen?

emmi
05.01.04, 12:25
kuinka pitkä dna:lla on oikein toi laskutusväli
liittymä aukaistu 23.9 2003
eikä ensimmäistäkään laskua ole näkynyt.

lemon
05.01.04, 12:39
Oletko tarkistanut saldosi?
Kuitenkin laskua olisi pitänyt kertyä jo niin paljon että minimilaskutusrajan pitäisi olla jo täynnä. Siis kaikilla operaattoreilla on tiettyjä raja, jota pienempiä laskuja ei lähetellä. Myös se että osoite on ilmoitettu oikein, kannattaa tarkistaa. Myös paljon parjattu Posti on saattanut kadottaa kirjeen. Itselleni tuossa välipäivinä tupsahti pari kirjettä, jonka toiset asukkaat tiettävästi toivat, kun posti oli jakanut ne väärään osoitteeseen. Itse olen tehnyt samoin.

Kotkis
05.01.04, 12:52
Kuitenkin laskua olisi pitänyt kertyä jo niin paljon että minimilaskutusrajan pitäisi olla jo täynnä. Siis kaikilla operaattoreilla on tiettyjä raja, jota pienempiä laskuja ei lähetellä. Myös se että osoite on ilmoitettu oikein, kannattaa tarkistaa. Myös paljon parjattu Posti on saattanut kadottaa kirjeen. Itselleni tuossa välipäivinä tupsahti pari kirjettä, jonka toiset asukkaat tiettävästi toivat, kun posti oli jakanut ne väärään osoitteeseen. Itse olen tehnyt samoin.
Hehheh, vitsit sikseen lemon. Eiköhän tuo nyt ole vaan ihan normaalia dna:n laskutuksen kämmäilyä. ;)
Elä huoli, kyllä sieltä jossain vaiheessa jotain tulee. Hyvällä tsäkällä suoraan karhu.

emmi
05.01.04, 13:07
Hehheh, vitsit sikseen lemon. Eiköhän tuo nyt ole vaan ihan normaalia dna:n laskutuksen kämmäilyä. ;)
Elä huoli, kyllä sieltä jossain vaiheessa jotain tulee. Hyvällä tsäkällä suoraan karhu.

liittymät (3 kpl) vaihtuu nyt radiolinjaan

bestis
05.01.04, 15:42
Kuitenkin laskua olisi pitänyt kertyä jo niin paljon että minimilaskutusrajan pitäisi olla jo täynnä. Siis kaikilla operaattoreilla on tiettyjä raja, jota pienempiä laskuja ei lähetellä.

Denalla se raja on kun liittymä irtisanotaan +3-6kk =)

jeesh
05.01.04, 16:11
Eiköhän tuo nyt ole vaan ihan normaalia dna:n laskutuksen kämmäilyä. ;)

Omalla kohdalla ei ole kertaakaan lasku ollut myöhässä. Aina tulee kk välein.

Mistä lie johtuu, mutta itselläni ei denan kanssa ole ollut mitään ongelmia, voisiko kämmit johtua liittymätyypistä?

paul_a
05.01.04, 16:18
Mistä lie johtuu, mutta itselläni ei denan kanssa ole ollut mitään ongelmia, voisiko kämmit johtua liittymätyypistä?

Perusliittymä, avattu heinäkuussa ja liittymä aukesi 4.8. Yksi lasku tullut tähän asti, tuli "heti" kuukauden päästä syyskuun loppupuolella.

Kotkis
05.01.04, 16:20
Ihan tosi? Viime vuonnakin, kun kaksi kertaa dna tiedotti yhdistävänsä kahden kuukauden laskunsa? (kesä+heinä & elo+syys)

jeesh
05.01.04, 16:20
Soita denalle ja kysele laskua, eihän siinä muutakaan voi. Sitten on turha itkeä kun tulee kerralla iso lasku.

paul_a
05.01.04, 16:26
Soita denalle ja kysele laskua, eihän siinä muutakaan voi. Sitten on turha itkeä kun tulee kerralla iso lasku.

Auttaa se itkeminen jonkun verran, ovat aika hyvin suostuneet tämmöisiin maksujärjestely-juttuihin - esim tutulla 200€ puhelinlaksu (4kk) niin sai 3kk aikaa maksaa sen.

Laskua kysellessä ne pyytelee anteeksi ja sanoo että tilanne korjaantuu tammi-helmikuussa. Jännä juttu, sen syyskuisen laskun mukana tuli lappu jossa luki että laskutus on korjaantunut kun kerran vaihto asiakasrekisterin heinäkuussa.

Ja jossei palvelu & toiminta kelpaa niin voihan sitä vaihtaa operaattoria, eikös vaan?

ps. niin sullakin oli se perusliittymä ja laskut tuli normaalisti?

jeesh
05.01.04, 16:30
Itselläni dna041 en tiedä vaikuttaako mitenkään... Laskut tuli enne telian kautta mutta nyt (kai) ihan dnalta.

Kotkis
05.01.04, 16:52
Itselläni dna041 en tiedä vaikuttaako mitenkään... Laskut tuli enne telian kautta mutta nyt (kai) ihan dnalta.
NONIIN, arvasin että jokin tässä yhtälössä mätti.
Vaikuttaa siis suurestikin: eri laskutusjärjestelmä ja sieltä laskut on todellakin aina tullut ajallaan. Eipäs sotketa asioita.

jeesh
05.01.04, 16:56
Oukkelisdoukkelis, eli ne jolla on ex telia niin nauttivat parempaa palvelua, no ei ihme, että mietitytti kun jengi valittelee denan huonosta kohtelusta...

emmi
05.01.04, 19:23

soitin ja kysyin ( 30 min odotus ) alkoi selitys vaan lasku uudistuksesta
sen käsityksen sain että laskuja on 3 kpl tulossa
saa nyt nähdä :-)

bestis
06.01.04, 13:36
Oukkelisdoukkelis, eli ne jolla on ex telia niin nauttivat parempaa palvelua, no ei ihme, että mietitytti kun jengi valittelee denan huonosta kohtelusta...

Mulla on ex telia mutta enpä ole saanut laskuja sen jälkeen kun dna tuli

Paula-99
08.01.04, 12:39
En tosin vieläkään lähde hurraata huutelemaan, että saan takaisin rahani. Vasta kun ne on tilillä uskon tapahtuneeseen. Tilinumeron olen kyllä mailitse ilmoittanut DNA:lle, mutta sieltä tuli takaisin automaattivastaus henkilöltä, jolle maili meni: "Olen vuodenvaihdevapaalla jne... ..olen paikalla 05.01.2003".

Mä suhtaudun tähän hommaan vähän niinkuin savolaiseen huumoriin: ei kahta hyvää; luvata ja toteuttaa! (mutta toivossa on hyvä elää).
Laitoin mailia ko. henkilölle kun ei rahoja ole tullut tilille eikä mailiinikaan vastattu. Tuli taas automaattivastaus DNA:lta.
"Olen työmatkalla ainakin 09.01.2004 saakka."
Mitenkähän mä olen niin tottunut seurustelemaan DNA:n automaattien kanssa. Kohteliasta olisi jonkun muunkin kuin automaatin vastata mulle.
(siis ihan *piip* firma) (en uskaltanut kirjoittaa "rumaa" sanaa ettei tuu hirveetä hyökkäystä)
Minusta asiakaspalveluun pitäisi kuulua on muutakin kuin automaatti, joka vastaa vastaanottaneensa mailin, mutta ilmeisesti turhaan toivon ko. firmalta samaa tasoa mitä muilta operaattoreilta.

puh
08.01.04, 12:48
Minusta asiakaspalveluun pitäisi kuulua on muutakin kuin automaatti..Et kirjoittanut asiakaspalveluun, vaan henkilön sählöpostiosoitteeseen. Olisiko ollut parempi että automaattivastausta ei olisi tullut lainkaan, nythän on ainakin selvillä että vastaus viivästyy matkan takia. Tosin tuskin olisit tyytyväinen vaikka dna:n aspa toisi hyvitysrahat kotiisi kultaisella tarjottimella.

Paula-99
08.01.04, 13:27
Minusta asiakaspalveluun pitäisi kuulua on muutakin kuin automaatti..Et kirjoittanut asiakaspalveluun, vaan henkilön sählöpostiosoitteeseen. Olisiko ollut parempi että automaattivastausta ei olisi tullut lainkaan, nythän on ainakin selvillä että vastaus viivästyy matkan takia. Tosin tuskin olisit tyytyväinen vaikka dna:n aspa toisi hyvitysrahat kotiisi kultaisella tarjottimella.

Henkilö, jonka mailiin kirjoitin on DNA:n palveluksessa, siis hän on myös asiakaspalveluun kuuluva henkilö. Luulisi hänellä olevan työmatkalla mukana mahdollisesti läppärikin, josta katsoa tulleet viestit.
Jos hyvitysrahat kotiin kantavat, perun kaikki arvostelevat puheeni DNA:sta. On niin hyvä luvata kun ...........

Jussi
08.01.04, 13:40
Henkilö, jonka mailiin kirjoitin on DNA:n palveluksessa, siis hän on myös asiakaspalveluun kuuluva henkilö. Luulisi hänellä olevan työmatkalla mukana mahdollisesti läppärikin, josta katsoa tulleet viestit.
Jos hyvitysrahat kotiin kantavat, perun kaikki arvostelevat puheeni DNA:sta. On niin hyvä luvata kun ...........
Henkilön toimenkuva saattaa olla aivan jotain muuta kuin asiaasi liittyvää tai asiasi on tärkeysjärjestyksessä jotain muuta kuin nro 1. Voi myös olla, että henkilö on joutunut kääntymään asiassa jonkin muun tahon puoleen (eri osasto, toienn henkilö tms.) eikä voi viedä asiaa eteenpäin ennenkuin jokin toinen "ratas kääntyy". Pelkästään sillä, että on jonkin yrityksen palveluksessa, ei voi päätellä mitään henkilön toimenkuvasta tai valtuuksista - oikeastaan juurikaan mitään.

Mitä tekemistä kenelläkin on työmatkalla, paha arvostella ellei tiedä varmaksi mitä henkilö tekee ja mitä voisi tehdä. Ehkä hän ajaa autoa itse eikä voi käyttää läppäriä samalla. ;)

Paula-99
08.01.04, 13:57
[Henkilön toimenkuva saattaa olla aivan jotain muuta kuin asiaasi liittyvää tai asiasi on tärkeysjärjestyksessä jotain muuta kuin nro 1. Voi myös olla, että henkilö on joutunut kääntymään asiassa jonkin muun tahon puoleen (eri osasto, toienn henkilö tms.) eikä voi viedä asiaa eteenpäin ennenkuin jokin toinen "ratas kääntyy". Pelkästään sillä, että on jonkin yrityksen palveluksessa, ei voi päätellä mitään henkilön toimenkuvasta tai valtuuksista - oikeastaan juurikaan mitään.

Mitä tekemistä kenelläkin on työmatkalla, paha arvostella ellei tiedä varmaksi mitä henkilö tekee ja mitä voisi tehdä. Ehkä hän ajaa autoa itse eikä voi käyttää läppäriä samalla. ;)

Jos ei hänen toimenkuvansa mitenkään liity minun asiaani, miksi hän minulta tilinumeroa pyytää?
Työmatkalla 05.01. - 09.01.2004: tuskin ajaa viittä päivää yhteenmenoon, voi jossakin välissä ehkä olla mahdollisuus vastata.

Jussi
08.01.04, 14:05
Jos ei hänen toimenkuvansa mitenkään liity minun asiaani, miksi hän minulta tilinumeroa pyytää?
Esimerkiksi asiakasneuvonta-henkilö jolla ei ole valtuuksia siirrellä yrityksen rahoja suuntaan tai toiseen, mutta pystyy toki välittämään tietosi eteenpäin. Turhauttavalta se varmaan sitten tuntuisi, jos paasaat asiaasi eteenpäin ja parin viikon kuluttua yleensäkään joku vasta soittaa ja kysyy tilinumeroasi... Eiköhän se ole viisainta pyytää kaikki mahdollisesti tarvittava informaatio jo heti kättelyssä jotta homma saadaan hoidettua mahdollisimman pian pois alta?
Työmatkalla 05.01. - 09.01.2004: tuskin ajaa viittä päivää yhteenmenoon, voi jossakin välissä ehkä olla mahdollisuus vastata.
Et voi tietää henkilön mm. työntekomahdollisuuksista työn aikana, työn luonteesta - itseasiassa, olet saanut haltuusi "ei-julkista" tietoa koska mm. työmatka-asiat eivät yleensäkään kuulu asiakkaille mitenkään. Myös työmatkan luonnetta on mahdotonta tietää, tai niitä puitteita missä se tapahtuu.

Flyer
08.01.04, 14:34
Ettei vaan tämä henkilö ole lähtenyt työmatkalle viemään hyvitysrahoja kultatarjottimella paulalle ;)
soriii AIVAN asiaton kommentti

Anonymous
08.01.04, 17:09
Henkilö, jonka mailiin kirjoitin on DNA:n palveluksessa, siis hän on myös asiakaspalveluun kuuluva henkilö.

Non-sequitur!

puh
08.01.04, 18:33
Henkilö, jonka mailiin kirjoitin on DNA:n palveluksessa, siis hän on myös asiakaspalveluun kuuluva henkilöOn toki yrityksessä töissä josta olet palvelua ostanut, mutta eihän se sitä tarkoita että siellä kaiki lukisivat toisilleen henk.koht. osoitteeseen tulevat postit.

Kai muuten hyvä Paula ymmärrät, että tämä jatkuva dna:n haukkumisesi on käynyt jo Sinua itseäsi vastaan. Vaikka dna on monessa mielessä tehnyt virheitä ja toiminut erinäisistä ongelmista johtuen aivan liian hitaasti, ainakin Sinun tapauksessa homma näyttää päättyvän kuitenkin erittäin hyvin. Silti jatkat haukkumista, vaikka OIKEASTI olisi ollut kohtuullista että siirretyn datamäärän hintaa ei olisi hyvitetty 100%:sti. Älä ota tätä minään v**tuiluna, vaan ajattele asiaa ja kaikkia sen eri puolia ihan avoimesti.

Paula-99
08.01.04, 21:06
Henkilö, jonka mailiin kirjoitin on DNA:n palveluksessa, siis hän on myös asiakaspalveluun kuuluva henkilö.

Non-sequitur!
No eipä seuraakaan.
Xenos hyvä, en suinkaan tarkoittanut, että koska henkilö on DNA:n palveluksessa, siitä seuraa automaattisesti, että hän olisi asiakaspalvelussa. Minun lauseeni oli huonosti muotoil